![]() | Ce-ar însemna un succes al summitului European?vezi toate articolele de Daniel Oanta08 Dec 2011 la 22:02 20 comentarii 928 vizualizari. |
Toată lumea cu adevărat preocupată de viitorul ei se întreabă dacă summitul european crucial pentru cum va arăta economia de sâmbătă încolo se va solda cu un succes sau cu un eşec. Mai puţini încearcă să definească însă cum ar arăta succesul acestei întâlniri şi mai ales cine se va înfrupta din el. Din această perspectivă, este foarte interesantă poziţia exprimată de Marea Britanie, stat aflat în afara zonei euro, dar înăuntrul Uniunii Europene, cea care s-a declarat frust împotriva modificării de tratate care ar duce la slăbirea City-ului londonez, epicentrul speculaţiilor financiare şi „mama tuturor derivativelor” a căror sumă totală este estimată modo-gros la 11 PIB-uri mondiale.
Cred că această poziţionare a Regatului Unit este precum un reflector orbitor ce pune în lumină adevăratul război al datoriilor suverane şi răspunde indirect şi la întrebarea acestui text. Şi anume că definiţia „succesului” summitului european ale cărui rezultate le vom afla în curând este măsura în care pieţele financiare vor considera că acestea le servesc interesele. Mai pe şleau, înainte să discutăm eventuale nuanţe, summitul va fi un succes dacă statele vor pierde în războiul nedeclarat cu pieţele financiare. Alminteri ele vor fi prezentate ca un nou eşec al politicienilor incapabili să reacţioneze prompt la doleanţele creditorilor, aceeaşi care potrivit Standard and Poor s „şi-au pierdut răbdarea”.
Ca atare, dacă pornim de la ipoteza, cred eu verosimilă, că avem de-a face cu situaţia în care pariurile puse pe destrămarea euro şi implicit a Uniunii Europene sunt incredibil de grase, atunci nicio decizie politică nu va fi suficientă pentru mulţumirea investitorilor. Nici măcar promisiunea unei uniuni fiscale nu va domoli „neîncrederea” pariorilor pentru că ceea ce doresc aceştia este defapt, un eşec al summitului. Speculaţiile împotriva statelor cu datorii suverane mari nu se pot transforma în bani decât dacă aceste state rămân fragile, sau, mai corect spus, se prevesteşte falimentul lor indiferent de fundamentele economice. De aceea îndrăznesc să anticipez că întâlnirea asupra căreia sunt îndreptaţi acum ochii întregii lumi va fi catalogată ca un eşec de către pieţe sau cu rezultate insuficiente, dacă banii plasaţi în pariuri împotriva statelor nu vor intra cumva în buzunarele pariorilor. Din această perspectivă profund imorală, dar din păcate extrem de actuală, cred că până când Banca Centrală Europeană nu va tipări suficienţi euro pentru a mulţumi speculatorii, atacul asupra statelor va continua. Dacă UE va decide să interzică speculaţiile asupra datoriilor suverane, Marea Britanie va ieşi din Uniune. Dacă aceasta ar fi un eşec sau un succes al summitului, nu mă pot pronunţa.


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1despre orice cred ca mai multe sanse pt retrocedari ai cu Nicusor decat cu Oprescu sau cu Prigoana. Nicusor actioneaza in spiritul legii, cred ca nu e nimic mai presus de asta pt el, probabil doar etica Acum... | ||
| 2si sa punem DOT aici, daca omul sri de sex feminin intromisionat in presa ii face campanie pe blog, lucrurile sunt limpezi... | ||
| 3@tamara's nephew 38: Mai nepoate, ineleg ca tu esti unul dintre succesurile epocii basesciene, ceva la nivelul de scoala primara si la educatia ta poti tasta tot felul de jigniri la adresa celorlalti gen... | ||
| 4un text asupra caruia nu comentatorii ca noi trebuie sa se aplece mai mult, ci persoanele carora le-a fost adresat. sa nu va facetzi iluzii ca ii va durea undeva de faptul ca exista si ziaristi, chipurile... | ||
| 5@CuriozitateNu vreau nicio rascumparare daca bucurestenuii mei au stat ca scheptelu, ca bovinele, ca suinele, nu le-a pasat niciodat de 'aproapele lor' deposedat, de aceia pe care-i ridica cu dubele... | ||
| 6Deja au inceput jaful!!!Ponta a numit un nou sef la ISC. ISC s-a retras din procesul cu Nastase!!!!! Avocatii apararii tocmai ce-au primit un tun.Cum era acum 10 ani, prin 2002? :D... | ||
| Mihai Goţiu 11605 citiri |
| Cristian Teodorescu 10495 citiri |
| Costi Rogozanu 9941 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4404 citiri |
| Constantin Creţan 4313 citiri |
| Dan Duca 4163 citiri |
| Alin Fumurescu 3955 citiri |
| Ciprian Şiulea 3305 citiri |
| Dorin Tudoran 2817 citiri |
| Iulian Leca 2352 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62664 citiri |
| Cristian Teodorescu 40843 citiri |
| Costi Rogozanu 38902 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18158 citiri |
| Alin Fumurescu 17850 citiri |
| Viorel Dobran 13032 citiri |
| Dan Duca 12040 citiri |
| Constantin Creţan 11324 citiri |
| Dorin Tudoran 8743 citiri |
| Elena Vijulie 8647 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
@ Daniel Oanta – Si doar ca ipoteza de lucru, si tot mi se pare fascinanta! Relevant pentru modul in care specularea viitorului creeaza viitorul. In fine, a mai zis-o si Soros, cu self-fulfillment prophecies, dar niciodata pana acum miza n-a fost atat de mare. Chapeau!
2011-12-08 22:14:58 | Raporteaza
si, dintr-o data,Ilie Serbanescu imi pare un optimist.:)))
dle Oanta, spre sa va inselati, ca altfel nu exista suficiet rahat pe lume sa descrie situatia in care ne aflam.
o vreme am crezut ca nivelul de bunastare la care a ajuns vestul era o consecinta fireasca a istoriei, a dezvoltarii stiintei si economiei. de ceva timp insa, am impresia ca singurul motiv pt. care clasa de mijloc occidentala a ajus la un standard ridicat de bunastare era ca atat politicienii cat si capitalul vestic erau constienti ca, daca asta nu se va intampla, oamenii de rand ar fi fost prea tentati de “paradisul” sovietic.
cred ca avem nevoie de o noua Uniune Sovietica.
2011-12-08 22:41:34 | Raporteaza
@ Daniel Oanta: surprinzător punct de vedere – cu care sunt perfect de acord…
BNR are aceeaşi poziţie?
pentru că ar fi semn de răzvrătire în faţa unei fatalităţi “implacabile” – reactia pieţelor financiare speculative – noul şi vechiul viţel de aur al omului lacom şi imoral pentru care nu există lege
pe de altă parte, dacă summitul va avea succes, acesta se va contabiliza tot la liderii UE – D,Fr şi câţiva sateliţi bine înfipţi în afacerile UE tot prin bănci şi ceva prin producţie, comerţ…
noi românii ne vom bucura de bucuria lor şi vom plăti oalele sparte că d-aia am intrat in UE
2011-12-08 22:51:56 | Raporteaza
@Alin Fumurescu
Ceea ce pare paradoxal este ca aceleasi piete care speculeaza impotriva euro nu-l vor lasa sa crape pana cand contribuabilii nu vor fi storsi corespunzator. Ca atare mai dureaza …:)
2011-12-08 22:57:24 | Raporteaza
Summitul asta are rezultat cunoscut deja, cumpararea datoriilor suverane de catre BCE si tiparirea de moneda dupa model american. Alta varianta nu exista.
2011-12-08 23:00:00 | Raporteaza
“Remus Cernea
Societatea românească, atât de răvăşită de incompetenţă, corupţie şi lipsă de aderenţă la valorile democratice are nevoie de implicarea cetăţenilor care mizează pe conştiinţă. Acum construiesc alături de colegii mei un nou partid. Sprijinul vostru moral şi material este vital pentru ca această construcţie să reuşească. Puteţi face donaţii paypal aici bit.ly/Donatie-../ sau, prin transfer bancar, în contul meu: RO75 RZBR 0000 0600 1193 7221. Vă mulțumesc!”
2011-12-08 23:27:48 | Raporteaza
Bravo, Oanta, ca de obicei intelegi corect situatia!
2011-12-09 00:49:22 | Raporteaza
@JohannM: Doamne fereste! deocamdata a ramas Corea de Nord-o tin asa ca sa fie aratata cu degetul: uite ca se poate si mai rau!
Probabil ca sunteti foarte tanar;dar,in ceea ce priveste bunastarea clasei mijlocii cred ca aveti dreptate;
de fapt la sfarsitul dec.60,comunismul devenise foarte atragator in Europa:in Grecia si Italia comunistii au si castigat alegerile in mod repetat (de fapt)- si au fost blocati prin lovituri de stat militare (Grecia) ori frauda pur si simplu (Italia).
dupa care a inceput inradacinarea modelului societatii de consum(model nesustenabil zic eu) si ‘democratizarea’ brusca a tarilor occidentale-vezi abolirea segregarii rasiale s.a.m.d.
avantajul psihologic a erodat treptat moralul in tarile blocului sovietic.
dar,cresterea ( reala,incontestabila)s-a facut furand de-a dreptul din viitor,nici macar imprumutand.
in prezent probabil ca traim aplicarea proverbului ‘orice invat are si dezvat’;se va vedea cat de curand si in ceea ce priveste drepturile si libertatile individuale
pentru ca acestea sunt costisitoare (totodata, inutile si nefunctionale sub un anumit prag economic).
2011-12-09 01:31:06 | Raporteaza
hehehe!
Uniunea Sovietica sa fie la “ei”, nu la noi (noi fiind, de dragul discutiei, in partea occidentala). ce vreau sa spun, e ca avem nevoie de o noua pisica pe care sa le-o aratam celor care au impresia ca pot sa-si faca de cap, pe seama oamenilor de rand. caci, ideologic vorbind, URSSul a jucat inclusiv rolul asta fata de vest: o alternativa, in cazul in care intereselor clasei de mijloc nu li s-ar fi dat atentia cuvenita.
2011-12-09 01:38:33 | Raporteaza
Cred ca cei din City se scarpina in dorsala fara motiv…
Istoria e plina de invataminte si suveranitatea statelor se poate manifesta si “manu militari”.
Primul episod s-o intimplat la Londra cam pe la 1100.
Suveranul a adunat toti creditorii la o sedinta dupa care i-a “cazat” in Turnul Londrei. Spre ghinionul lor(al creditorilor) a izbucnit un incendiu.Se intelege ca si-au ars perciunii…
2011-12-09 10:30:27 | Raporteaza
Un succes al summitului ar insemna ascensiunea Euro-Reichului:
camarasdelumini../
2011-12-09 11:06:03 | Raporteaza
@ daniel oanta:
De acord cu dumneavoastra mai putin partea cu derivatele estimate la 11 PIB-uri mondiale. Pana la urma ce e un “derivat”?
Lucian Davidescu a explicat pe intelesul tuturor:
“Cineva a cumpărat o casă cu 100.000 de euro în 2007, care acum mai face maxim jumătate. Ce înseamnă asta în termeni de echivalent-derivative:
- asigurarea cerută de bancă pentru întreaga valoare = 100.000 (cost 100 euro sau câștig 100.000 de euro)
- reasigurare încheiată de asigurător = 100.000 (cost 10 euro sau câștig)
- asigurarea încheiată de bancă pentru riscul de deteriorare a unei părți importante din portofoliul de credite = 50.000 de euro (cost 5 euro sau câștig)
- swap de dobândă pe 20 de ani = 80.000 de euro contrabalansat cu alte swapuri de sens contrar (cost aproape de 0)
- forward FX pentru credit în monedă “exotică” = 100.000 de euro (cost 2000 de euro sau câștig până la 2000 de euro)
- opțiune “put”, pentru a renunța la întreg portofoliul la preț prestabilit = 80.000 de euro (cost 800 de euro)”
Teoretic pentru o valoare reala de 50000 de euro pot exista derivate de, sa zicem rotund, 1000000 de euro. Insa milionul asta de euro costa de fapt numai cateva mii de euro, diferenta fiind doar pe hartie si numai in anumite situatii exceptionale, foarte rare, se pot transforma o parte a lor (nu toate in acelasi timp) in bani cash.
2011-12-09 11:10:26 | Raporteaza
Asa e Dane, din pacate situatia este fara iesire. Britanicii iubesc euro doar daca pot sa-l speculeze, in rest pastreaza poundul sa nu aiba probleme. Iar bancile acuza statele dupa ce au luat mii de miliarde ajutor si le-au spoliat. E un cinism nemarginit sa spui acum ca nu se iau masuri corespunzatoare cand tu ai distrus economia mondiala prin speculatii, ai dat faliment si apoi ai aruncat toate minusurile in carca statelor si implicit a populatiei. Din pacate nu sunt solutii, bancile nu vor ceda niciodata iar statele nu se pot alia pentru ca au interese diferite. Vom plati cu totii aceasta mizerie, noi si copii nostri.
2011-12-09 11:33:55 | Raporteaza
@riberalu
Valoarea derivativelor din articol reprezinta, realizati desigur nu o estimare a mea, ci a unei institutii financiare. Desigur si Lucian are dreptate. Nenorocirea consta exact in exemplul dat de dvs. Produse evaluate la preturi uriase, care sunt defapt laturi financiare impachetate in staniol.
2011-12-09 11:39:37 | Raporteaza
“Desigur si Lucian are dreptate”, zice dl Oanta; si ajungem la legenda: si tu, si tu, si tu ai dreptate.
Atunci?!
Prea multa Apocalipsa in jurul nostru.
2011-12-09 13:00:37 | Raporteaza
Io propun sa facem razbel in Iran si Siria ca sa fie democratie. E si asta o iesire da’ nu la picnic. Se zvoneste prin sat ca e singura.
2011-12-09 20:05:22 | Raporteaza
“Valoarea derivativelor din articol reprezinta, realizati desigur nu o estimare a mea, ci a unei institutii financiare.”
A aceleiasi care a acordat rating maxim exact bancilor care au declansat criza exact cu op zi inainte de falimentul lor, si aceleasi institutii financiare care au dat credite performante garantate cu buletinul
Oantza, si familiile sint institutii. Unele sint serioase si credibile, altele nu. Asa ca , faptul ca rahatul respectiv este mincat de niste “institutii financiare” nu ma impresioneaza si nu valoreaza nimic. Institutia aia e ca familia…. Truica. Elodia.
2011-12-09 20:10:49 | Raporteaza
“Produse evaluate la preturi uriase, care sunt defapt laturi financiare impachetate in staniol.”
Intrebarea care s-a pus a fost: care popoare vor accepta sa plateasca prin munca, resurse, suveranitate si suferintza acele preturi , si care nu ? S-a testat pe doua popoare care au reactii traditional aflate la capetele spectrului de reactii: grecii si romanii. Si s-a facut media: grecilor li se sterge o juma’ din “datorie” iar romanilor li se pune dublu in spinare. E vina cuiva ? Nope. Nu exista vinovati. Nici nevinovati. Acestea sint doar niste vorbe de dinsii inventate. Turnul Londrei ?! LOL ! Pai Turnul ala e chiar “unii dintre ei”, ce naiba…. Uniformizarea nivelului de trai la nivel mondial (crestere in Asia si scadere in Occident) , stagnarea si reducerea sporului demografic , eliminarea fizica a unor popoare/populatii/categorii “excedentare” , “dispensabile”. NWO. Suntem 7 miliarde, unii mai puternici si altii mai slabi. Militar, financiar. Intelectual. Cind m-am uitat eu ultima oara in dictionar, Apocalipsa insemna renastere, reinviere, reintinerire. Nu sfarsitul lumii ci re-inceperea ei. Reset. In epoca armelor atomice un razboi mondial nu mai este acceptabil. Ce-a ramas ca optiune sau/si ca posibila urmare ? A ramas ori noua paradigma, NWO, ori anarhia mondiala. Adica abolirea, desfiintarea tuturor statelor, institutiilor macro-comunitare etc. Eu unul n-as vrea sa traiesc intr-un Imperiu Mondial. Daca niste oameni au fost incapabili sa gestioneze in folosul supusilor niste comunitati de milioane/sute de milioane de oameni organizati in State Nationale sau Confederatii, nu vad cum ar putea aceeasi oameni sa gestioneze mai bine niste comunitati de miliarde de oameni. Asa sunt eu, mai simplist in gandire: daca structurile mari devin inevitabil birocratice,corupte si falimentare, iar conducatorii lor devin absolviti de orice raspundere si responsabilitate, de ce naiba as dori eu o structura si mai mare , si mai birocratica, si mai monstruoasa , si mai corupta , condusa evident de acelasi tip de om -inevitabil slab si coruptibil si lacom si lipsit de raspundere …..
Cand nimeni nu-i judeca pe judecatori iar stapanii nu dau socoteala in fatza nimanui , de ce as dori eu niste judecatori si niste stapani globali ?!
Macar in satul meu pot sa-l astept noaptea pe primarele mafiot si sa-i tai urechea cu sapa. Sau sa-i dau foc la casa , la acareturi…. Gasesc eu o metoda sa-i transmit mesajul meu electoral. Dar cu un primar aflat la… Briucsel ?! Sau cu unul… mondial ?! Hai sa fim seriosi… tot mai buna-i anarhia. Aia-i democratia de la mama ei. Directa si efectiva.
2011-12-09 20:47:48 | Raporteaza
….Stai un pic… nici asa nu merge. Ok, facem anarhie, incepem de undeva, normal. Si reusim s-o facem, in Evropa sa zicem. Ok. Si dupa aia vin trei batalioane de chineji spalati pe creier, indoctrinati , inarmati si foarte flamanzi si ne baga mintile-n cap la toti evropenii, comunitate cu comunitate mica si democratica. Hmmm. Nici asa nu-i bine. Ma mai gandesc , imi beau ceaiul si revin -daca mi-o veni vreo idee fezabila cu adevarat. Deocamdata am ajuns doar la concluzia ca omenirea se duce rapid si sigur mpoolii de suflet. Paguba-n ciuperci: pe mine ma doare maseaua iar de la asta nu ma pot abtine, ca nu-i dupa vrerea mea. E dupa vrerea dentistului , el e singurul care chiar are de ales: mi-o scoate ? Deocamdata mi-o cam baga ….
2011-12-09 20:57:57 | Raporteaza
@Daniel Oanta: realitate bate filmul si de data asta!
sau cum zicea cineva ‘am infrant’ la bruxelles!
ne-am ales cu si mai multe obligatii de plata, cu si mai putine resurse de finantare, cu mai multe constrangeri bugetare – totul ca sa-i salvam pe altii…
dar pe noi ne mai salveaza cineva in afara de doamna cu coasa?
2011-12-10 13:07:01 | Raporteaza