RSS Feed

Ce e mai mic decât Emil Boc? PDL 12%

vezi toate articolele de
23 Jul 2010 la 02:02 102 comentarii 1071 vizualizari.

Nu cred că sondajul Institutului pentru Politici Publice (IPP) i-a luat prin surprindere pe cei din PDL. Că nu se așteptau la un asemenea scor dezastuos. Că din decembrie 2009 nu au făcut propriile sondări ale opiniei publice. Că nu știau cum evoluează gradul de încredere (mai exact de neîncredere) după fiecare măsură pe care au luat-o sau pe care n-au luat-o.

Un sondaj nu mai este o chestiune chiar așa complicată cum își închipuie unii. Și niciuna extrem de costisitoare pentru ca un partid, cu atât mai mult un partid aflat la guvernare, să nu și-o permită periodic. Ba, aș spune, sondajele periodice sunt un lucru obligatoriu pentru un partid la guvernare. Nu atât pentru a afla cât de frumoși sau cât de urâți sunt văzuți, cât pentru a evalua impactul măsurilor luate ori modul în care vor fi primite alte măsuri.

Mai mult, apelurile și atenționările repetate ale lui Traian Băsescu adresate liderilor PDL cred că nu sunt străine de rezultatele acestor sondaje.

Și, atunci, o întrebare vine de la sine: de ce s-au complăcut cei de la PDL în această stare de fapt, așteptând să ajungă atât de jos fără a face nimic? Alin Fumurescu avansează ideea că această scădere dramatică (pentru PDL) e un efect brusc al măsurilor nepopulare luate în ultimele luni. ”Sa nu ne mai ascundem dupa degete: nu pentru renuntarea la principii e penalizat acum PDL, ci tocmai pentru putinele lucruri dureroase dar necesare. E o nemultumire care trece, cat se poate de vulgar, prin propriul stomac.”, scrie Fumi.

Ei bine, nu pot fi de acord cu acest diagnostic. Pentru simplul motiv că efectele acestor măsuri încă nu NU s-au produs. Nu foamea (nu încă) este cea care a generat această răsturnare spectaculoasă (din punct de vedere al opțiunilor) de opțiuni.

Asta nu înseamnă însă că măsurile de austeritate nu-și au rolul lor. Datorită (sau din cauza) lor și, în special, din cauza modului în care au fost luate, o mare parte a foștilor susținători ai PDL și ai lui Băsescu au înțeles cât de mult au fost mințiți. Au înțeles că aceste măsuri trebuiau luate încă de la începutul lui 2009, iar dacă acest lucru nu s-a întâmplat a fost pentru că Băsescu risca să piardă alegerile. Și PDL ciolanul.

Acesta este, însă, singurul mod în care măsurile de austeritate au influențat până în acest moment antipatia la adresa PDL. În rest, cauzele decăderii PDL sunt cât se poate de ”principiale”. Clientelismul cu nimic deosebit de cel al predecesorilor lor, proprii baroni, tocurile și lenjeria intimă a Elenei Udrea, mâna băgată până dincolo de umăr în buzunarul public. Iar la toate acestea se mai adaugă un lucru (domeniu în care i-au bătut și pe cei din PSD și cei din PNL): sfidarea electoratului. Inclusiv a propriului electorat și chiar și a celor câțiva colegi de-ai lor de bună-credință care i-au tot tras de mânecă, mai discret sau cât se poate de direct.

Astfel, lucru de mirare cum de PDL se mai bucură încă de 12% încredere. Nu că ar conta. Pentru că sunt convins că și dacă susținerea PDL va coborî sub 5%, Emil Boc și/sau miniștrii lui nu vor demisiona de bună-voie. La fel cum nu le-a păsat până acum, nu le va păsa nici în continuare.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


102 comments
  • 1

    domnule gotiu…..in sondajul acela executat de apropiatii lui tariceanu si patriciu, unpr-ul are 7 la suta….hi!hi!hi! in maxim 2 luni daca baietii de la psd-pnl o tin asa cu sondajele nu veti mai avea ce sa scadeti la pdl.de ce 12 si nu 8 …de ce 8 si nu 5 ….de ce 5 si nu 2….?

    haios sondajul.plin de umor….unpr 7 la suta…bagati domnule si partidul poporului,
    precis are 50 la suta…hi!hi!hi!

    lucaman
    2010-07-23 02:54:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    nu, dragă, nu foamea.
    tolontan e unul singur. voi, cei care trăiţi de pe urma anchetelor celor cîţiva ca tolontan, sînteţi cîtă frunză şi iarbă. unii o fac la comandă. alţii pentru că nu îl plac pe băsescu pur şi simplu, iar alţii, cei mai mulţi, din comoditate şi prostie. care e ultima faptă de vitejie pe care ai făcut-o ca ziarist? te-ai dus să reciţi poezii între craci?

  • 3

    @dama cu pandalii: ….ultima fapta de vitejie a domnului gotiu este aceea ca mi-a cenzurat o postare….hi!hi!hi!

    dar asta e o chestiune fireasca dupa de cortina de fier a mogulizoarelor.stirile din lumea libera nu trebuie sa circule …..

    uite si de ce…..curentul.ro/201../

    cam nasoale dezvaluiri despre mizeria unor eolieni….hi!hi!hi!

    lucaman
    2010-07-23 03:15:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Domnu Gulă, chiar așa ? Și din ce-o să mai trăiești matale dacă Băsescu e suspendat și Băsescu pierde alegerile ?
    Apropo, bere după bere e plăcere sau beție ?

    Catz Kitty
    2010-07-23 03:32:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @Catz Kitty: și PDL pierde alegerile, că așa e la bere după bere :)

    Catz Kitty
    2010-07-23 03:33:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    UN COMENTARIU MARCA VADIM. ÎI RĂSPUNZI ?

    Un nou “sondaj” scos din burtă de golăncile de la firma de bucătărie I.P.P.
    TROC BIŞNIŢAR ÎNTRE VAMEŞUL VASILE BLAGA, FĂTĂLĂUL CRIN ANTONESCU ŞI OSPĂTARUL GABRIEL OPREA, CA SĂ-I DEA O PALMĂ LUI VICTOR PONTA

    De PLUTONUL DE EXECUŢIE

    Toată ziua de ieri, postul Realitatea TV a intoxicat lumea cu un aşa-zis sondaj făcut de auto-intitulatul Institut pentru Politici Publice. De la bun început anunţăm că acest sondaj NU există, NU a fost realizat niciodată. E o făcătură, scoasă din burtă de nişte golănci leşinate de foame: ţiganca Violeta Alexandru (o veche escroacă), Elena Iorga, Alexandra Soci, Loredana Mateescu, Loredana Ercuş, Raluca Mihai, Florica Liscan, amăgite cu mirosuri de fleică la grătar de cîrciumarul cu cap de ocnaş Adrian Moraru.

    Aceşti infractori se strîng, ca păduchii de salcîm, la sediul “firmei”: Str. Sevastopol, nr 13-17, Sc. 4, ap.105, Bucureşti, telefon 021/212.31.26 (sau 27). Ce se ascunde în spatele acestei minciuni ordinare? O înţelegere de bişniţari politici, între vameşul Vasile Blaga, fătălăul Crin Antonescu şi ospătarul Gabriel Oprea (care, după o zi sau două, îşi va asuma “sondajul”). Scopul? Să-i dea o palmă lui Victor Ponta, pentru o altă făcătură neruşinată, aşa-zisul sondaj Metro Media Transilvania: exact cu cît l-a dat Vasile Dîncu pe Victor Ponta, 43%, are, în varianta I.P.P., Crin Antonescu! Fir-aţi ai dracului de derbedei şi de rapanadule! O să vedeţi ce palmă o să vă dea populaţia, la toţi…

    Catz Kitty
    2010-07-23 03:35:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Dragă domnule Goțiu, rezultatul acestor ”sondaje” are două cauze :
    1) Înverșunarea cu care iRealitatea și Mustăcioarele toarnă minciuuni despre guvernare
    2) Iresponsabilitatea gurnaliștilor, așa ca matale, cărora le pute tot, da rău !
    Efectul, vezi sondajul de pe Hotnews și mai ”cujetă” după aia !

    Catz Kitty
    2010-07-23 03:39:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    tocurile și lenjeria intimă a Elenei Udrea”.
    Și eu credeam că zilele astea s-a vorbit despre lenjeria intimă a savantei mondiale !

    Catz Kitty
    2010-07-23 03:42:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    test test

    Catz Kitty
    2010-07-23 03:46:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    @Catz Kitty: Nu înțeleg cum funcționează comenzile htm pe VP. Poate mă ajută cineva :)

    Catz Kitty
    2010-07-23 03:48:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @ Dama cu sclifoseli, lucamormolocul si Kitzy Chitz
    Mai rasfirat, baieti, ca ne facem de rusine la platforma. Daca afla domnul Basescu ne taie de pe lista si nu mai primim hirtie igienica de la domnia sa sa ne stergem pe la guri cu fata nefolosita. Ramine doamna Pora cu toata rezerva. Lasa, ca de calcat pe bataturi avem timp la coada la casierie.

    Casier PDL
    2010-07-23 03:55:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @Casier PDL: Stai calm. Nu vezi că PDL nu mai are încasări. Du-te și tu la un partid mai acătării, la DDD !

    Catz Kitty
    2010-07-23 03:57:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Ha, ha, ha ! Trei viermi din haznaua securiso-fesenistă delirează când votanţii işi dau seama că portocaliul este in realitate căcăniu.

    Tatamare
    2010-07-23 04:03:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @Tatamare: Și ridică-l pe ăla cu povestea p***i în grindă, în timp ce spui ”Tâta mare !”

    Catz Kitty
    2010-07-23 04:06:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @ Mihai Gotiu – no offense, Gutza, in rationamentul tau exista un …cum sa-i spun?…sughitz logic. Adicatelea, spui: “cauzele decăderii PDL sunt cât se poate de ”principiale”. Clientelismul cu nimic deosebit de cel al predecesorilor lor, proprii baroni, tocurile și lenjeria intimă a Elenei Udrea, mâna băgată până dincolo de umăr în buzunarul public. Iar la toate acestea se mai adaugă un lucru (domeniu în care i-au bătut și pe cei din PSD și cei din PNL): sfidarea electoratului.”
    Acum din doua, una: fie cauzele (directe sau indirecte) raman masurile ne-populare ce trebuiau luate (mai repede sau mai tarziu, nu discutam acum), fie sunt cele “principiale” mai sus expuse – despre care, cu uantele de rigoare, scriu si eu cam tot de cativa ani. Daca erau cele mai sus enumerate de tine, erodarea s-ar fi produs din momentul in care ar fi devenit vizibile – adica de atunci, i.e., macar cativa ani, sau – hai sa zicem – ultimele 12 luni!!! Nu s-au. Simpatia s-a prabusit dintr-o data, intr-un rastimp de vreo trei luni, de cand au fost anuntate masurile de austeritate. QED:)

  • 16

    Trebuie sa recunosc cand Fumurescu are dreptate. Doar evolutiile din ultimele trei luni au prabusit PDL si pe Basescu. Pentru ca s-a inamplat un lucru simplu: faptele au ajuns vorbele din urma.

    Timp de un an si jumatate Base si anexa sa PDL a facut ce stie mai bine: a produs multe vorbe. Reforma, anticoruptie, restructurare, combaterea crizei – totul din vorbe. Faptele au intarziat sa apara dar n-a fost nici o problema: s-au livrat si mai multe vorbe. S-a restructurat si reformat din vorbe de nu stiu cate ori, s-a combatut coruptia si criza cu tz’spe “pachete” de vorbe, vorbe si iar multe vorbe. Problema e ca in spatele vorbelor, faptele au venit incet incet sa ceara scadenta. Le-au amanat ei cum au putut pana au trecut alegerile atot-hotaratoare din toamna, cu banii de la FMI si cu minciuni sfruntate ca totul merge spre bine dar, la un moment dat, buboiul s-a spart. Si a vazut si bizonul roman in sfarsit cu burta, ca bizonul nu vede cu ochii, cum ca vorbele nu tin de foame. Si acuma guita ca a ales gresit si regreta. Lasa ca asa ii trebuie….

    Oricum imi place de “Fumi”: el apreciaza cauzele pierdute. Ma intreb daca a apreciat si cauza pierduta a PSD prin 2005? As indrazni sa spun ca nu. Dar PDL e mai special, e febletea anticomunistului de diaspora. Jos Iliescu, pereat mundi!!!

    Nea Fumi, care Iliescu bre?

  • 17

    M. Gotiu

    Anul 2009

    Alin Fumurescu are dreptate, dar eu am o problema cu afirmatia cum ca masurile de austeritate trebuiau luate din 2009.

    In calitate de jurnalist – sa zicem ne-dependent de RTv – M. Gotiu ar fi trebuit sa faca o cat de mica investigatie si sa ne arate cate dintre tarile din UE au luat masuri de austeritate in 2009 ?
    Cu date si cifre exacte, adica tocmai cum NU se practica la RTV.

    Dle. Gotiu, anul 2009 a fost anul in care UE si USA au impus o filozofie UNITA de iesire din criza, si anume, cum ca trebuie sa cheltuim, sa cheltiuim si sa COMSUMAM inainte de criza, pentru ca numai consumul poate salva ecponomia de criza si poate alimenta “motorul economiei”, chiar daca asta duce la deficite bugetare de ne-sustinu, care s-au adancit spectaculos (all-over the world).

    Nici Romania nu a iesit din rand si nu a spus NU acestei politici. Sa fi spus NU insemna sa reduca salarii si pensii, si sa dea afara bugetari, lucru care ar fi dus la o reducere drastica a reducerea consumului. Asta in primul rand.

    Al doilea motiv, face parte din “mostenirea grea” a PSD-PNL despre care pe RT v si A3 e interzis sa vorbesti, si care inseamna in 2009:

    - 25% dintre romani care s-au facut sclavi la banci pentru ca l-au crezut pe tariceanu ca duduie economia, plus:
    - 25% dintre romani care se aflau sub limita de suportabilitate a saraciei

    Acesti oameni au fost condamnati de PSDPNL sa intre in CRIZA ECONOMICA fara sa aiba nicio sansa, din start.
    Daca li s-ar fi luat slujbele celor 255 care s-au indatorat la banci, aveam intre 25 si 40% dintre romani care locuiau in strada astazi, pentru ca majoritatea creditelor erau pentru casele pe care visasera sa le cumpere pe credit.

    Aceasta politica economica in totalitatea ei a fost girata de FMI, care a setat tinte de atins pentru Guvernul de la Bucuresti, iar Guvernul le-a atins. Nu se poate spune deci ca guvernul nu a afxut nimic, asa cum pretindeti dvs.
    Guvernul a luat masurile CORECTE in 2009 (legea salarizarii unice, reducerea agentiilor guvernamentale), si FMI s-a declarat multumit de ele.
    Cand a trebuit sa taie si pensiile speciale, a fost pedepsit de PSD si PNL cu motiune de cenzura si cu 4 luni de stat pe bara.

  • 18

    Anul 2009: NOI VREM RESPECT

    Asa a aratat anul 2009, la care se adauga – spre onoarea lor – o multime de incercari ale PDL de a reduce personalul bugetar, incercari care s-au concretizat apropae toate in ministerele conduse de PDL (vedeti la CFR, mai ales), dar nu s-au concretizat niciodata in ministerele conduse de PSD.

    Si tot aici se mai adauga o presiune mediatica uriasa exercitata de televiziunile PSDPNL, pentru a NU REDUCE salarii si pensii – si nu cred ca ati uiat asa repede miscarea in strada initiata de RTV si A3 care se chema “NOI VREM RESPECT” –

    In final, nu exista o singura propunere a PDL de reducere a salariilor si pensiilor din 2009, care sa fi fost sustinuta de PSD si PNL, dimpotriva.
    Iar daca PSD si PNL au dominat parlamentul, in 2009, PSD se afla la guvernare.

    In calitate de partid de guvernare, ati auzit de vreo masura de austeritate initiata de PSD…?

    Sau de vreo masura de austeritate nu initiata – ci macar “propusa” de PSD – si la care PDL sa se fi opus…?

    In calitate de jurnalist non-RTV-ist onoarea ar trebui sa va oblige sa raspundeti la toate aceste intrebari si sa faceti – chiar si de unul singur – toate aceste mici cercetari in ce priveste anul 2009.

    Ioana Ene
    Jalnica opozitie

    Tot ei, dar si Victor Ponta, si Ilie Sarbu, sustin ca PSD nu a mai fost la guvernare de 7 ani.

    Adica 5 membri ai Guvernului Boc din 2009 pretind ca PSD nu a mai fost guvernare de 7 ani, deci nu poate fi acuzat de ratarea reformelor, de umflarea clientelei si de politizarea monstruoasa pana la nivel de femeie de serviciu.
    Cand li se aminteste totusi (arareori, caci pe la televiziunile de stiri acesti domni nu trebuie deranjati cu intrebari neplacute) isi bagatelizeaza contributia la guvernare, declarandu-se parteneri minoritari si ignorati.

    Dan Nica a fost vicepremier si ministru al Administratiei si Internelor.
    A avut vreun plan de restructurare a administratiei pe care PD-L sa-l fi respins?

    Ilie Sarbu a fost ministru al Agriculturii.
    A avut vreun plan de reformare a acestui domeniu, care sa fi fost ignorat de Emil Boc?

    Iar Constantin Nita ce initiativa mareata a avut pentru stimularea IMM-urilor si care sa fi fost blocata de parteneri?

  • 19

    @Alin Fumurescu si @Catz Kitty : Am o nelamurire: de la cite beri ingerate incepe sa se manifeste sughitul logic?

  • 20

    @Florina: la Gulă, înaintea noastră ! Înainte chiar de-a bea !

    Catz Kitty
    2010-07-23 07:37:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Anul 2010

    In 2010 filozofia mai marilor lumii s-a schimbat brusc odata cu prabusirea Greciei: n-au mai vrut consum pe datorie, au vrut invers, sa limiteze consumul la posibilitatile reale.
    Si asta a facut si Romania, odata cu ele. USA a ramas fixata pe filozofioa consumului pentru ca la ei e simplu: cand nu au bani ii tiparesc.
    UE a inceput masurile de austeritate.

    Bulgaria, care a intrat in criza in 2008 cu excedent bugetar – nu ca Romania cu deficit – nu a luat masuri de reducere a personalului bugetar pana in 2010.
    Azi Bulgaria reduce si ea personalul bugetar cu 1/3, desi a iesit practic din criza si n-ar mai avea neoie de asta.

    Ca PDL are probleme de comunicare si de negare a propriilor probleme de comunicare e cu totul alta poveste, care trage PDL in jos, si poate pe merit. Cand ai o populatie indulcita la consum pe banii de la stat si ametita cu ideea ca asta va dura la nesfarsit pentru ca “asa e Normal” nu poti s-o intorci cu 180 de grade intr-o singura zi, si sa lasi OPOZITIA – adica RTv si A3 – sa-i explice de ce faci asta.

    Sunt retardati si depasiti logistic de televiziunile PSDPNL – si vor plati pentru acest detaliu “tehnic” cu pierderea puterii – dar asta nu trebuie sa ne faca sa uitam ca PDL a luat masurile CORECTE, asumandu-si sa plateasca electoral pentru asta,
    Si ca asa ceva nu vom mai putem astepta in veci de la PSDPNL.

    De acum inainte de la PSD si PNL nimeni nu mai asteapta sa faca ceea ce CORECT, pentru ca au televiziuni cu care pot sa vanda absolut orice aberatie.
    In conditiile astea, o Opozitie de 12% a PDL cu PSDPNL la putere cu 50% +1, faceti dvs. calculele sa vedem ce ne asteapta.

  • 22

    D-le Gotiu, incep sa ma intreb citind articolele d-vs, daca naivitatea de care dati dovada va este o caracteristica personala definitorie… sau mai provine degrgraba dintr-un un refuz de a va maturiza.;)
    Sustineti in articol urmatoarele: “o mare parte a foștilor susținători ai PDL și ai lui Băsescu au înțeles cât de mult au fost mințiți”. Mi se pare aceasta argumetatie NAIVA si puerila in prisma faptului ca electorii de dreapta au in general o educatie mai elevata decat cei de stanga. Personal cred ca a veni si a clama brusc dupa 20 ani de democratie mioritica – am fost mintiti – e inconstienta si lipsa de cultura politica, caracteristica ce o gasiti mai greu in partea dreapta a optiunilor de vot . Nu cred ca asta e argumetul forte al caderii PDL-ului(D-l Fumurescu argumenteaza mai corect problematica…. )
    Cat despre procentele ce reflecta aceasta cadere, nu stim niste lucruri elementare despre sondaj – cum s-a efectuat tehnic acest sondaj, in ce arie geografica s-a efectuat,la cererea cui s-a efectuat??
    Sunt intrebari esentiale – spre exemplu daca la mine in cartier intre 9-16 se face sondajul, cand doar pensionaii sunt acasa, PSD-ul castiga cu 70-80%, PDL-ul nu are nici macar 1% iar pozitia secunda ar fi adjudecata de PRM.
    A doua chestie, cine a comandat sondajul? Prezenta lui Geoana in sondaj – in conditiile in care Geoana e trecut pe linie moarta de PSD si ignorat cu desavarsire – nu reflecta decat o puternica ascensiune a lui Crin, ascensiune pe care eu o cred extrem de exagerata – mai ales in prisma relatiilor actuale Ponta/Crin.
    A treia chestie : Basescu nu mai poate candida. Deci de ce se mai face raportarea la Basescu pentru intentii de vot la prezidentiale? Sa fie din prisma faptului ca Basescu e o obsesie patologica pentru unii lideri actuali???
    Ultima: De ce sunt cuplate intentiile de vot pentru partide/presedinte?? Intrebarea capata logica in prisma intrebarii din sondaj relativ la suspendare.(Oare cine propune suspendarea de cateva saptamani, ca solutie politica a momentului, nu ar avea nevoie de o justificare, fie ea si puerila, a actiunii???)

  • 23

    Cenzurat de antena 3 si realitatea. Col caie de go lani an al fabeti pe acolo ca gadea si badea si ursu ochi bla jini si bo vini. Atentie voicu vanghelie mazare si geoana si BANDA. Si VA DAU IN URMARIRE BAN DITILOR DE LA JURNALUL NATIONAL SI POSIBIL GANDUL CA INCERCATI SA VIRUSATI CALCULATOARE.
    sondajul lui crin la ba lamuc. ma neb uni santeti cu REPETENTUL lingaul crin de la slitul lui patriciu. A facut banditu patriciu pi pi si a inflorit crinul im putit si iatal presedinte si salvator de puscarie a lui patriciu vantu voiculescu si CRIMINALUL DE MENT ILIESCU cu banda psd pnl. sI PARCA VAD OCHHII BO VINI ai lui nicolaescu si cei sireti ai arme nacului vsga si limbi scoase si tipa vreau si eu ceva ca m-a inebunit nevasta ca-mi zice dute ma bo ule si mai ia si tu ca uite ala si ala cum iau. pnl este ultimul dintre bandele mafiote de membrii cu cei mai jos nici si urati membrii. Ma ban ditilor mai liberal e Ponta si daca justitia il scapa de bor fasii psd o sa fie si socialist. voi pnl sinteti niste pus cariasi le sinati dupa fu rat.cu ban diti ca patriciu incoltiti de justitie faceti gium buslucuri tam pe infantile cu senili ca campeanu si hoti si betivi bo vini ca tariceanu vosganian crin orban nicolaescu cancescu.

  • 24

    Sa spui ca electoratul, superintelept din fire, te sanctioneaza ca nu ai taiat in carne vie [salarii] cu un an mai devreme e o gluma, a la Gutza.
    Acum electoratul sanctioneaza intentia nicidecum intarzierea !.
    In fond, PDL este nevoit sa ia niste masuri de inlaturare a aberatiilor populiste comise de PNL si PSD ( “l-am santajat pe Tariceanu sa mareasca pensiile” , zicea PSD ; “cum sa nu marim pensiile cand economia duduie ” zicea Tariceanu. Faptul ca este sanctionat, e o noutate? Balcerovici in Polonia a patit la fel.
    Noi ar trebui sa apreciem un partid , o grupare care se sacrifica , care risca sa dispara de pe scena, in numele unor reforme structurale, absolut necesare. Sau macar sa nu aruncam cu pietre.

    Inca o chestie: cititi printre randuri tot ceea ce spune Isarescu. Daca nici pe el nu-l mai credem, haideti cu totii, cu ic cu mare sa ne angajam la Vantu si la Felix. Pe drepturi de autor scutite de impozit.

    Mircea
    2010-07-23 08:17:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    io nu cred in sondajul asta … pentru ca nici unul dintre cei 10-12 oameni pe care’i cunosc si care au votat cu basescu n’ar mai vota cu el … deci 12% imi pare umflat … :)

    viorel
    2010-07-23 08:21:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Ultima OUG a guvernului Boc, inainte de alegeri, va schimba pragul de intrare in parlament de la 5% la 1%..

    ;)

  • 27

    mda, ca de obicei, comentariile sunt mai interesante decat articolul – mai documentate si/sau mai logice cu siguranta. Eu, daca as fi autorul articolului mi-as da palme peste fata. Si culmea ar fi ca nu m-ar durea, poate si fiindca am shoricu’ gros…

    ai chiu
    2010-07-23 08:56:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @fumi:

    ceea ce spun (poate n-am fost prea explicit) e faptul ca masurile de austeritate nu sunt cauza principala a caderii PDL (pentru ca nu si-au produs inca efectele directe – stomacul nu le-a simtit :) ), ci doar turnesolul; daca iti mai amintesti, nu mai departe decat in februarie si martie 2010 (!) functionarii publici si profesorii inca mai faceau greve si solicitau mariri de salarii (!);

    iar functionarii si profesorii nu au fost singurele categorii care nu constientizau situatia in care e Romania; masurile de austeritate au fost un soc pentru multi obligati, dintr-o data, sa inteleaga cat de grava e situatia, dar, mai ales, sa inteleaga ca criza nu a fost inventata de moguli, ca clientelismul e real, ca achizitiile si licitatiile publice au avut castigatorii pe care i-au avut; iar cireasa de pe tort a fost sfidarea cu care PDL continua sa pretinda ca e Alba ca Zapada si doar ceilalti sunt Muma Padurii

  • 29

    @lucaman:

    data viitoare, te rog, in rezumat

    altfel, daca te ajuta sa dormi linistit, continua sa crezi ca sondajul IPP e o minciuna (desi nici macar Cristian Preda nu crede asta)

  • 30

    @Catalin:

    crezi ca ar fi suficient?

  • 31

    @Mircea:

    sorry, nici cum nu mi-i pot imagina pe Blaga, Berceanu, Videanu, Udrea/Cocos, Flutur ca niste oamenii care se sacrifica pentru viitorul Romaniei

  • 32

    Buna dimineata !
    Au aparut SLUGILE mai devreme ca niciodata ! Posteaza inca de la 3 dimineata , semn ca lucrurile o iau razna si valizele stau pregatite la usa !
    PD-L 12% ! Pare inca o cifra mare !
    SLUGA Andra postezi iarasi intr-un delir demn de o cauza moarta ? Dar in alte locuri ai cu totul alt mesaj !

  • 33

    @ Dl Gotiu #28. In aceasta logica a Dvs un condamnat la moarte nu va face recurs decit dupa executarea sentintei. Buna logica.

  • 34

    SLUGA Luana – Reciteste varianta “interna” a gandurilor tale , parca e altceva , dar pare mai adevarat decat postarile de mai sus :

    Andra says:
    Friday, 23 July 2010 at 8:04 am

    Alin Fumurescu zice pe VP ca s-ar inscrie in PDL. Si marturisesc ca si mie mi-a trecut prin cap asta, dar de fiecare data imi dau seama ca nu foloseste la nimic, pentru ca in PDL “nu conteaza” ce spun oamenii din afara PDL.

    Andra says:
    Friday, 23 July 2010 at 8:29 am

    Si atentie, ca “Dictator” e deja o gluma proasta. Lui Basescu i-au suflat mogulii chiar tot poporul de sub picioare (sau de sub fund, ca nu stiu sigur unde-l tinea).

    Andra says:
    Friday, 23 July 2010 at 8:52 am

    basescu nu trebuie sa-si faca televiziune de partid, pentru ca are B1, dar e tinuta sub capac sa nu miste-n front

    Andra says:
    Friday, 23 July 2010 at 8:57 am

    minimalizati, minimalizati copii, si sa nu va mirati cand o sa va treziti tratati exact asa cum va doriti: la un minim de 1%

  • 35

    SLUGA Andra – E posibil asa ceva !!! Sa scrii numele STAPANULUI cu litera mica !
    Azi va continua campania de promovare a intalnirii de marti . Vreau sa vina cat mai multa lume si sa asculte cuvintele alesilor . Sper sa fiti si voi , pentru a face la sfarsit o poza de grup !
    Voi revenii cu amanunte pentru adunarea de marti !

  • 36

    @attila:

    un condamnat la moarte nu poate face recurs decat dupa pronuntarea sentintei; masurile de austeritate doar ce s-au pronuntat, executarea lor e, insa, doar la inceput

  • 37

    Un PDL din ce in ce mnai mic…, pe
    taxapenonvaloar../

    Gheorghe
    2010-07-23 09:26:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @gotiu
    si unde erai tu si costi si leca si laura cand profesorii nu intelegeau situatia si cereau mariri de salarii in plina criza economica mondiala?
    nu voi erati aia care-i indemnati la freve si al darmarea guvernului si suspendarea basescului?
    nu oare oamenii lui vantu,cei administratori-leaderi sindicali-afaceristi erau in fruntea revoltatilor cerand ei sange,nu pamant?
    te lasa oare memoria?

    silviu petcu
    2010-07-23 09:27:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @Mihai Gotiu – “La fel cum nu le-a păsat până acum, nu le va păsa nici în continuare.”
    Absolut corect , oricum se duc la puscarie , ce mai conteaza !

  • 40

    Mihai Gotiu

    Ce legatura au grevele functionarilor cu PDL ?
    Grevele au inceput tocmai pentru ca PDL a vrut sa reduca salariile, si PSD si PNL s-au opus.

    Ar trebui sa incerci sa fii profesionist sau sa urmaresti macar oarecare logica, asa cum ar trebui sa faca un jurnalist ne-dependent de RTv, asa cum spui tu ca esti

    PSD si PNL au atacat tot timpul guvernul in 2009 de pe platforma opozitiei la reducerile de salarii si pensii.
    De fapt, de 6 ani RTV, A3, PSD si PNL construiesc si intretin incontinuu populismul salariilor si pensiilor mari, n-au intrerupt propaganda nici macar acum cand toata Europa cere masuri de austeritate.

  • 41

    @lehman25: cu fatzaul acela al tau postat in spatziul public m-am lamurit cine esti si de ce IQ-ul tau sade la 25. oa-ha-ha-ha! ce privire albastrui-apoasa ai! ia d-aici, tu si Gutza meritatzi ceea ce-i mai bun – nici nu va duce mintea mai mult: youtube.com/wat../

    mama ce muian de prostovan
    2010-07-23 09:42:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    #34

    daca citezi pe sarite, numai ce-ti convine, da macar sursa sa vada lumea ca nu le-ai scos din burta

    Madame Blogary
    blogary.ro/2010../

  • 43

    @lehmna25: dedicatzie pentru un bou cu IQ de 25, de la Temnitza cu capace: youtube.com/wat../
    mama ce fatzau de oligo ai – mi-ai facut ziua buna. de cite ori itzi scremi cite un neuron p-aici, ma duc sa-tzi vad fatzaul. itzi vad privirea tulbure, ma gindesc sa-tzi trimit Xanax, rid una buna si vin aici sa te altoiesc. esti prost cu spume – fatza ta o spune!

    mama ce muian de prostovan
    2010-07-23 09:45:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    #41 – Sunt convins ca marti apari si tu la intalnire , imi va face placere sa te cunosc si sa schimbam cateva cuvinte !
    Tin mult , sa am si o poza cu tine !
    Citind “textul” tau , realizez ca PD-L-ul are oameni de valoare si acest 12% pare nedrept !

  • 45

    @silviu petcu:

    voxpublica.real../

    voxpublica.real../

    voxpublica.real../

    lectura placuta! si astept scuzele de rigoare

  • 46

    SLUGA Andra – Ce am postat iti apartine , nu am adaugat nimic , insa nu am copiat chiar tot , pentru a nu ocupa prea mult spatiu , cu nimic !

    P.S. Sper sa te vad si pe tine marti , nu am cunoscut pana acum o activista de partid !

  • 47

    @Andra:

    minciuna are picioare (extrem) de scurte:

    zi-mi ce masuri de reduceri de salarii si/sau disponibilizari a avut Guvernul Boc pana la masurile de austeritate? fapte, nu vorbe

  • 48

    @lehman25: bai, privire sticloasa, cit de imbecil potzi fa sa te postezi in spatziul public cu copilul in pielea goala? la copilul acela te-ai gindit -, daca se va simtzi rusinat mai tirziu de gestul tau negindit? dar de ce trebuie sa gindeasca un ipochimen ca tine, de la inaltzimea IQ-ului tau de 25 ceva?
    privitzi si va minunatzi cine-i dezaxatul de lehman25: beta.neogen.ro/../

    lehamite25
    2010-07-23 09:52:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    @Mihai Goţiu: Esti pe langa. Efectele au fost deja descrise si super-exagerate de RTV+Antene zi de zi, ceas de ceas, incepand cu 6 Mai anul curent. “Zeci de mii de oameni vor muri din cauza austerităţii impuse”. CTP. etc.
    Majoritatea populatiei Romaniei este deja isterizata fie de o parte fie de cealalta asa ca nu te astepta la schimbari cand masurile isi vor face efectul.
    Iti mai spun inca o data, ti-am mai zis-o intr-un post. Guvernele nu demisioneaza nici dupa sondaje nici dupa ce bati campii tu pe bloguri impreuna cu alti super-analisti. Fie nu cred ca mai au solutii si demisioneaza fie isi pierd sustinerea parlamentara si sunt demisi.
    In incheiere tin sa-ti spun ca esti mai gras, mai neingrijit si mai urat decat PSD 40%. Asta asa, ca sa-ti pastrez stilul comparativ de doi lei din titlu.

  • 50

    GRESIT, Gotiu !

    E exact invers: cele 2 articole scrise pe VP in 2 ANI MARI SI LATI de la inceperea crizei ar fi trebuit sa te faca PE TINE sa fii consecvent cu propriile afirmatii si sa acuzi fix pe cei care s-au opus masurilor de austeritate din 2009 si pana astazi – si nu PDL

    Nu poti sa scrii articole generaliste despre vinovati, si sa acuzi nevinovatii cu acuzatii generaliste

  • 51

    @Mihai Goţiu: interesante citatele din tine Gotziule. si ce-ai vrea sa demonstrezi? ca esti corect? nu tzine. putzi a interes – ceea ce este uman. ce-ar fi sa-tzi acceptzi umanitatea, sa nu te crezi cumva un semi-zeu al blogului care nu caca si nu pisa ceea ce caca si pisa muritorii de rind, ci numai ambrozie si nectar.

    lehamite25
    2010-07-23 09:57:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @ Andra -Sluga Andra (i-mi place termenul lui Lehman 25),cum se face ca daca Guvernul Boc,recte PDL a luat cele mai bune masuri,Romania este tot in recesiune,pe cind restul tarilor UE,au inceput toate cu exceptia tarilor Baltice sa fie pe crestere economica.
    Bun,hai sa zicem ca nu ne putem compara cu tari precum Franta sau Germania,dar la fel au iesit din recesiune si Turcia,Rusia,Brazilia si o multime de alte tari.Numai la noi nu se poate.
    Daca tot esti atit de documentata spune-mi te rog o singura tara care a taiat salariile cu 25% si pensiile cu 15%.Una singura,chiar daca e vorba de Bangladesh.

  • 53

    @Xanadu: normal ca-tzi place ce zice boul de lehman25. cind te uitzi in oglinda: beta.neogen.ro/../, te vezi pe tine.

    Xanax25
    2010-07-23 10:05:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    #52

    @Xanadu – SLUGA Zanadu: Guvernul PDL a luat nu cele mai bune masuri din UE ca sa ajunga la nivelul tarilor UE – ci a luat cele mai bune masuri pe care le putea lua Romania cu datoriile cu care au lasat-o PSD si PNL LA INTRAREA IN CRIZA.

    Dati-i Romaniei inapoi banii din Deficitul pe care l-ati facut pe crestere economica, chiar LA INTRAREA IN CRIZA – in loc sa avem execedent ca Bulgaria in 2008 – si azi eram si noi ca Bulgaria.

  • 55

    Gutza, buna intrebarea din titlu. raspunsul este evident: mai mic decit 12 este IQ-ul tau.

    boc e raul cel mai mic
    2010-07-23 10:14:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    da, ei trei: Xanadu, lehman si VC Tudor, analistul independent.

    mac gregor
    2010-07-23 10:16:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    DACA E MARTI , E BELGIA ! NU , POATE FI MAI MULT DE ATAT . ALESII POPORULUI COBOARA PRINTRE NOI !
    ACUM CAND PD-L TRECE PRIN MOMENTE GRELE II PUTEM AJUTA ,PARTICIPAND CU MIC CU MARE !

    “În caz că nu intervine nimic, marţi 27 iulie, la ora 18:00, la sediul Institutului de Studii Populare (Str. Alecu Russo nr. 13-19, Ap. 3, sector 2), Madame Blogary îşi face debutul în industria ceaiului politic. Invitaţi vor fi Cristian Preda şi Sever Voinescu, în colţul portocaliu, şi cititorii Madame Blogary, în celălalt colţ (încă nu i-am găsit culoare). Cei care vor să participe trebuie să trimită un mail de confirmare la mirel@blogary.ro (sînt doar zece locuri de invitaţi).”

    Marti e momentul sa le aratam dragostea si atasamentul nostru fata de partidul condus de BETIV !
    VA ASTEPT IN NUMAR CAT MAI MARE !
    DACA EI NU NE INVITA , NE INVITAM NOI , DOAR II IUBIM !!

  • 58

    @lehman25: avem afise cu tine si privirea-tzi tulbure, de tulburat psihic: beta.neogen.ro/../. vino, tartele sunt proapete si umede.

    lehamite25
    2010-07-23 10:35:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    @lehman25: Nu tin neaparat sa fac polemica dar daca as fi in locul tau as sta acasa. O sa fii singur, probabil, prima. Dat fiind ca ti-ai postat poza multa lume o sa stie cine esti, a doua. Sa nu apari dracu’ pe ProTV la ora 5. Bonus, a treia, ar trebui sa petreci mai mult timp cu fica-ta si mai putin timp facand spume pe VoxPublica.

  • 60

    Activistul securisto-fesenist, Cristan Preda, declară :

    “Sondajul IPP care plasează PDL la 12% reflectă o stare de spirit de la realegerea lui Traian Băsescu şi reinstalarea lui Emil Boc la Guvern. Semnalul pe care îl transmite IPP, de a cărui corectitudine nu mă îndoiesc, nu trebuie să fie unul de alarmă pentru Guvern, ci este unul de incendiu. Când casa arde, nu trebuie să stai să mai dai cu aspiratorul! Trebuie schimbat Guvernul.”

    Ce mai aşteptaţi postaci securisto-fesenişti, nu începeţi atacul la deviaţionist ? Degeaba daţi cu aspiratorul, în latrina voastră nu merge decât cu vidanja.

    Tatamare
    2010-07-23 10:54:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    Raspuns #36. Incerc sa explic babeste, pas cu pas. Spuneati in articol ca scaderea procentelor PDL nu se datoreaza masurilor anuntate de Boc&Co fiindca acestea inca nu si-au facut simtite efectele. Eu va spuneam ca si un condamnat la moarte va face recurs dupa pronuntarea sentintei, adica anuntarea masurilor si nu dupa ce este executat, adica a simtit efectele. Cum zicea Brucan? Stupid people dar not stupid enough sa stie ca 25% minus la salar e 25% minus si daca inca nu a luat nici un slar diminuat. Si TVA crescut deja se simte. Problema mea cu logica Dvs este asta: simplist, din nou: daca A (ideologii si alte chestii care nu intereseaza pe hoi polloi) functioneaza bine merci de ani de zile, daca B (anuntarea masurilor) apare in mai anul acesta si C (scaderea PDL) apare in iulie anul acesta, atunci C este cauzat mai degraba de B decit de A. Faptul ca eu (lucrind la privat) am ramas pe drumuri (de pe o zi pe alta), citeva luni n-am avut job, acum muncesc pentru jumatate din banii pe care ii aveam inainte nu intereseaza pe nimeni. N-au fost nici greve, nimic. Si totusi, l-am votat pe Base. De ce? Pentru-ca pe linga ca cistig jumatate ca si inainte daca venea Geoana& Co luam si mai putin, ca ma impozitau progresiv. Si as fi cistigat cu vreo 65% mai putin decit inainte si pentru ce? Sa isi ia salariile niste lenesi de pe la administratii care imi fac o favoare ca stau de vorba cu mine dupa ce stau o ora la coada la primarie sa imi platesc impozitul. Sa nu va mirati daca nu o sa pling pentru ei.

  • 62

    Cu chestile astea, cu toata ura asta aberanta, cu toate masinatiunile astea m-ati convins. Ma inscriu in PDL. Multumesc!

  • 63

    Aia 12% sunt pe aici, postand si iar postand in incercarea de a parea mai multi. Si au reusit, acum par 13%!!

  • 64

    Guta, vrei fapte gros? Pun’te capra!

    Lapte, nu ciorbe!
    2010-07-23 11:12:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @Alin:
    Interesanta motivatie pentru a te inscrie intr-un partid! Ma rog, oricum n-au doctrina…

    gicudelascularie
    2010-07-23 11:12:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @Alin:

    felicitari!

  • 67

    Gotiu,
    daca “sondajele nu sunt un lucru asa complicat cum crede lumea”, azi il aveam presedinte pe Geoana cu vreo 8% in plus fata de Basescu, nu?
    Mai apoi, sa vedem si ce zice sondaju’.
    Daca ar fi din nou alegeri parlamentare, conform IPP, 42% dintre subiecti nu stiu cu cine voteaza sau nu voteaza. Adica aproape JUMATATE. Sa zicem ca cei care nu voteaza se scot din calcul, dar daca cei 20%, care azi nu stiu cu cine voteaza, se duc sa voteze cu…UNPR, ce ne facem? Ia refa matale procentele si vezi ce da. Iar a-i ignora nu prea este “deontologic”, nu?
    Este clar si de necontestat ca PDL a scazut si ca Basescu nu mai este la fel de popular. Dar de aici si pana la cifrele pe care voi le prezentati ca adevaruri este cale lunga.
    Mie personal, mai ales ca apare in aceste zile, mi se pare un sondaj facut in ideea de a’l forta pe Ponta sa devina un nou Geoana si sa se alieze cu PNLu’ condus de “foarte popularul” Antonescu. Altfel nu se explica cum de se compara mere cu pere (PSDul lui Ponta la parlamentare cu candidatii din 2009 la presedintie).
    Ca sa nu mai zic ca tehnic este gresit. “Care din cei 3 canidati din 2009 ar fi cel mai potrivit presedinte astazi?” 43% l-ar alege pe Antonescu.
    Ok, de acord, dar asta nu inseamna ca daca maine ar fi alegeri Antonescu ar lua 43% din voturile romanilor. Mai ales ca Ponta nu este mentionat in sondaj. Si daca mai tinem cont si de faptul ca IPP spune ca 42 % nu stiu cu cine ar vota maine sau cu cine voteaza la urmatoarele alegeri, dar ei ar vota maine cel mai mult cu Antonescu (desi nu se duc la vot hi,hi,hi) incerca sa vezi cum stau treburile in realitate.
    Apoi vino si ne spune ca sondajele sunt simple.

    rama-postaca
    2010-07-23 11:38:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    @gicudelascularie: Daca stiti dumneavoastra vreun partid care sa dea 2 bani pe doctrina in Romania, spuneti, eu nu vad nici unul. Daca plecam de la premisa larg acceptata ca toti ( clasa politica) sunt hiene, atunci eu sprijin hiena incoltita de celelate, macar se mai ranesc unele pe altele, mai ajunge si la noi ceva! Eu vad un linsaj mediatic de o buna bucata de vreme, vad un monopol in presa care pe termen lung o sa imbogateasca cateva consilii de administratie, o sa satisfaca (temporar) orgoliile “jurnalistilor made in Romania”, si o sa nasca o idiocratie mediatica( si monopolista) a oamenilor care mai stiu sa citeasca. In plus cultiva ura pe post de solutie, ingroapa argumente si idei in numele unor “rezultate” imediate.

    Daca “liberalii” din Romania, ar fi liberali ( chiar daca si hoti, dar macar sa aiba o urma de doctrina de dreapta in ei), acel partid ar avea votul meu. Cum acel partid a dat un Vosganian ministru de finante, eu nu ma apropii de ei. La PSD-ul “Iliescu cand apare soarele rasare”, nu pot adera niciodata. Pentru a avea o politica de stanga, trebuie sa iti permiti. Noi nu ne permitem. Si daca adaug la asta zecile de “baieti” de ii vad pe aici postand pentru PSD/PNL, violenta lor in limbaj ( ce monstrii naste somnul ratiunii! ), nu imi ramane decat sa ma indrept catre hienele cele mai putin “patate” . Din punctul meu de vedere, evident, nu sunt detinatorul adevarului absolut, desi acum vad ca toata lumea “stie ea mai bine” !

  • 69

    Unul din multele motive pentru care PD e in vrie :

    tolo.ro/2010/07../

    caraiman
    2010-07-23 11:45:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @Alin 68 – “Eu vad un linsaj mediatic de o buna bucata de vreme” suna deja reconfortant. Bunele guverne Boc n-au putut face ninica un an si 6 luni pentru ca nu i-a lasat presa. Daca presa asta odioasa disparea naibii, doamna Ridzi monta scene si astazi, doamna Vergu mai prindea niste fonduri europene pe un nou proiect de formare a formatorilor de formatori si nimeni nu ar fi stiut ce minunat e palatul lui Videanu. Doamne ce partid mic si persecutat e PDL-ul. Iar apropo de “Si daca adaug la asta zecile de “baieti” de ii vad pe aici postand pentru PSD/PNL, violenta lor in limbaj ” poate va faceti timp si va uitati la primele 12 comentarii neintrerupte de pe firul asta. Daca rezonati la chestia asta, ok. Ai dreaku postaci PNL PSD, se degizeaza in postaci PDL ca sa compromita partidul. In rest va doresc sincer succes in PDL . Poate schimbati partidul din interior pentru ca sansele sa-l schimbam din exterior sunt nule.

  • 71

    oameni buni, atita trancaneala ..sluga ne sluga…a fi sluga inseamna implicit a munci…munceste cineva in Romania? un sondaj, va rog…mediafax.ro/pol../ asta e in special pt Dl. Gotiu…poate aveti o explicatie logica

    munca.srl
    2010-07-23 12:59:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    hai ca nu e chair asa, ca sunt altii mult mai jos decat acest procentaj. chiar si asa iata ca Udrea apare ca o speranta de relansare a PDL si o va face

    Nicusor
    2010-07-23 13:03:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    SLUGA Nicusor – Udrea o face , absolut corect , de cate ori da pe la Cotroceni , o face , el insa nu prea o mai face , ca de , dar ea nu se lasa si o face !
    Bravo ei , ca poate si ca face !

  • 74

    sondajul nu e credibil pentru simplul motiv , ca cei ce-l prezinta cu atita satisfactie , sunt cei de la realitatea tv , cu care suntem obisnuiti cu manipularea opiniei publice , cu minciuna prin omisiune , cu tunurile pe basescu , cu presedintele ” mihaela , dragostea mea ” , presedinte pentru o noapte iesit tot le un sondaj . si exemplele pot continua . sau , daca sondajul este corect , a fost realizat incorect , probabil prin niste institutii bugetare . dupa 50 de ani de comunism si 20 de tranzitie , cind un pnl “liberal” e mai aproapiat de psd , cind un psd “social democrat” ii are pe cei mai bogati parveniti , cind in pdl sunt oameni care continua modul de imbogatire a celorlalti dinainte , la ce ne mai putem astepta . romanii ar dori sa se traiasca , in romania , ca in occident , dar ,sa nu cumva sa i se umble la privilegii , sa nu cumva sa-i iei ce i-au dat alti guvernanti inconstieni si ma refer aici la bugetari , magistrati ,parlamentari , militari si alti privilegiati , fara nici un merit deosebit . romania , o tara frumoasa , dar pacat ca-i locuita de un astfel de popor !

    iulian
    2010-07-23 13:14:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    @ Andra -SLUGA Andra
    Tot o tii in gura cu deficitul lasat de PNL in 2008.Deficitul, spuneti voi,PDL-istii ca ar fi fost de 5,3% care in termeni nominali ar fi insemnat vreo 6-6,5 miliarde de euro.Bun,acuma raspunde-mi te rog frumos cit a fost deficitul Guvernului Boc pe 2009 ????
    Pe linga asta mai spune-mi cit s-a imprumutat Romania in acest an si jumatate ???
    Evident ca nu o sa primesc raspuns,si atunci i-ti spun tot eu ca deficitul bugetar pe 2009 a fost de aproape 11% ceea ce in termeni nominali inseamna cca 13 miliarde de euro,iar de imprumutat, Romania s-a imprumutat pina acuma de cca 22 de miliarde de euro.bani de la FMI,CE,Banca Mondiala si Bancile Comerciale din Romania.
    Acuma fa o operatie simpla de aritmetica si vezi cine a condus mai dezastruos.

  • 76

    @Xanadu: bai economistule de unde iti iei datele, de la Vosganian? le-a scris ele cu pixu ca si bugetele Romaniei?
    deficit bugetar,2009,romania,fmi,mfp
    Deficitul bugetar al Romaniei a fost in 2009 de 36,4 mld. lei, reprezentand 7,2% din PIB. A fost preluat de la Vosganian la 5,3 dar pe unn trend foarte crescator.
    Romania are un acord cu FMI pe doi ani, pentru 12,95 miliarde euro, pachetul total de finantare externa, de la Fond, Uniunea Europeana, BM si BERD, urmand sa ajunga la 19,95 miliarde euro.

    Bugetul pentru 2010 prevede o tinta de deficit bugetar de 5,9% din PIB.

    “Fondul şi-a făcut datoria. Trebuia să ne facem şi noi datoria pe plan intern – deficitul structural în 2007 trebuia să fie de numai 1%, dar era 5-6%, însă era pe o creştere economică exagerată”. – Mugur Isarescu

    Bai pe Isarescu il doare la banana cine a guvernat sau guverneaza, lui ii pasa doar sa tina inflatia la cat si-a propus. Declara clar rezultatele lui VOsganian si nu cred ca poate zice cineva ca nu e asa. Doar Vosganian tot modifica cirfele cu pixu sa-i de-a cumva bine si nici asa nu se gaseau alea 4 miliarde euro pierdute.
    Deasemenea constat la Realitatea tot mai multe stiri despre BNR /Isarescu si constat ca incep incet incet sa se interpreteze si declaratiile acestora de catre “minunatii si obiectivii analisti Realitatea”.

    Goagăl
    2010-07-23 13:49:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    @Goagăl
    Greseala mea,ca nu e 11 ci 8%.Problema e urmatoarea,PDL-istii tot dau din gura ca i-a lasat Vosganian cu deficit mare,dar ei pe linga cele citeva zeci de miliarde imprumutati,au lasat si 8% deficit.
    Fara cele sa zicem 16-17 miliarde de euro imprumutati deficitul era mult,mult mai mare.

  • 78

    @ Xanadu -SLUGA Xanadu

    Vezi, deci STII ca am intrat in criza cu datorii de 6,5 MILIARDE DE EURO de la PSD si PNL
    Pai atunci de ce ma intrebi pe mine de ce-a imprumutat urmatorul guvern bani ?

    Stii tu o metoda sa platesti datorii si salarii si pensii marite de PSD-PNL – fara bani la buget si pe criza economica, altfel decat facand alte datorii?

    De fapt, iti contrazici stapanii PSD si PNL care au votat IN UNANIMITATE pentru acordul cu FMI in decembrie 2009 in parlament

  • 79

    @ SLUGA ANDRA,spre deosebire de tine eu nu am stapin(i)
    Ar fi foarte simplu sa-ti spun ca PSD sau PNL nu sunt la guvernare si deci ca atare nu au nici bani,bani are doar camarila portocalie.
    In schimb pt mine e mult mai simplu,eu locuiesc departe de Tara lui basescu,asa ca e cam dificil,daca nu imposibil sa fii platit.Chiar de aceea o sa incerc sa nu mai polemizez cu tine,una pentru ca niciodata nu raspunzi la intrebarile puse,si a doua pentru ca am impresia ca sunteti cu totii platiti la numarul de postari si prefer sa ramina bani pentru pensionari sau bugetari si nu pentru falanga portocalie de pe net.

  • 80

    @ Xanadu – SLUGA Xanadu

    Nu te-am intrebat ce ar fi facut PSD si PNL , ci te-am intrebat daca TU stii alta metoda sa platesti pe criza, cand nu exista bani Datoriile lasase de PSD si PNL si salarii si pensii marite tot de ei, alta decat facand alte datorii.

    STAPANII tai au votat in 2009 Bugetul pe 2010 in conformitate cu cerintele FMI. Intreaba-i pe ei daca nu ma crezi pe mine, si vino si spune adevarul.

  • 81

    @Andra 81 – Ma scuzati, sunteti eronat informata. Daca n-ar fi fost bani, Vladescu care e un excelent Ministru de Finante (nu?) ar fi stiut si n-ar fi luat de la diverse AGA 100 000 de euro anul trecut. Sau gresiti Dvs sau a gresit Vladescu. Si apropo de lipsa asta de bani, la Dvs prin zona se mai monteaza borduri solubile zilele astea?

  • 82

    #82

    Stapanii de la PSD spun ca fara FMI Romania nu poate plati salarii si pensii. Contrazice-i pe ei.

    ZIARE.COM, 28 octombrie 2009

    Soarta bugetarilor, a pensionarilor si a leului atarna de vizita FMI

    De asemenea, Mihai Tanasescu, reprezentantul Romaniei la FMI,
    A declarat ca exista, inca, riscul ca plata celei de-a treia transe sa fie amanata, din cauza faptului ca nu au fost luate toate masurile legislative necesare, chiar daca tintele macroeconomice au fost indeplinite.

    La randul sau, presedintele Traian Basescu a spus ca Romania nu va cere mai multi bani, in cadrul negocierilor, ci doar amanarea unor termene pentru aprobarea legii pensiei si a responsabilitatii fiscale, care ar fi trebuit aprobate pana pe 31 decembrie.

    Ce se intampla daca nu primim banii

    Romania are nevoie, pana la sfarsitul acestui an, de 3,5 miliarde de euro, pentru acoperirea deficitului bugetar, prin urmare pentru a plati salarii, pensii, asistenta sociala si alte obligatii.

    Potrivit sefului statului, daca FMI si UE iau decizia de a amana acordarea banilor de care avem nevoie, Ministerul Finantelor ar fi nevoit sa imprumute doua miliarde de euro de pe piata interna, in loc de un miliard de euro, in conditiile in care bancile cer dobanzi foarte mari.

    De asemenea, in lipsa acestor bani, exista riscul ca o parte si salarii, pensii si ajutoare sociale sa nu fie platite, iar unele investitii sa fie amanate.

    ziare.com/busin../

  • 83

    SLUGA Andra – Citeste cu atentie , e parerea unui coleg SLUGA :

    “AccesDirect says:
    Friday, 23 July 2010 at 1:32 pm

    @Andra:

    esti patimasa, obraznica , agitata si agresiva in dezbateri. Plus ca nu se mai intelege nimic dupa puzderia de cometarii kilometrice si invalmaseala de idei confuze sau alturea cu care deturnezi problemele.

    Mai abtine-te, de dragul limpezimii macar.”

    Nu este momentul sa va certati ,acum important este sa va faceti valizele si care incotro vede cu ochii !
    Tu vi marti , sau deja ai biletul luat si fugi ?

  • 84

    #84

    Citeaza sursa ca sa nu zica lumea ca esti tu asa destept si le-ai scris tu :)

    Madame Blogary
    blogary.ro/../

  • 85

    @Andra 83 – Mi-am mai citit postarea inca o data. Cuvintele PSD,FMI,bugetari nu apar nicaieri. Sunteti sigura ca mi-ati raspuns mie? Eu intrebam frumos daca vi se pare normal ca un Ministru de Finante sa sustina ca nu sunt bani dupa ce a luat de la stat pentru 5 sedinte 100000 de euro. Salariul pe o luna a 250 de bugetari de care vorbeati. De asemenea intrebam politicos daca vi se pare firesc sa tipam ca nu sunt bani din cauza lui Tariceanu si in timpul asta de-a latul tarii sa inlocuim borduri de granit care tin 500 de ani cu borduri solubile care tin pana la primul camion care pune roata pe ele? Contra cost evident? Erau doua intrebari mici si punctuale.

  • 86

    cum link-ul nu merge iaca aici continutul…Care opozitie, care decizii? in tara lui Papura Voda?! D-le. Gotiu, exista o explicatie logica?

    Potrivit directorului adjunct al IPP, Adrian Moraru, în topul parlamentarilor cu cele mai multe absenţe de la Senat, în sesiunea februarie-iunie, se află liberalul Crin Antonescu, urmat de senatorul PSD Cătălin Voicu, Ioan Ghişe (PNL), Dan Voiculescu (PC) şi preşedintele de preşedintele de onoare al UNPR, Cristian Diaconescu.

    “La Senat există un singur senator cu prezenţă de 100%, un senator din Timiş, Gheroghe David (PDL), care a fost la cele 327 de voturi date prin sistemul electronic, iar la extrema cealaltă, ultimii se află Cristian Diaconescu cu o prezenţă de 3,36%, Dan Voiculescu – 1,83 %, Ioan Ghişe – 1,53%, Cătălin Voicu cu o prezenţă de 1,51 %. Şi pe ultimul loc, pentru că deja e o tradiţie şi trebuie să păstreze acest trofeu, e Crin Antonescu – nici nu cred că trebuia să mai spun cine e – care are 0, 92% din voturile electronice date din Senat, fiind prezent doar la 3 voturi electronice”, a spus Moraru.

    Referindu-se la Crin Antonescu, Moraru a spus: “Faptul că este în sală şi discută sau pe hol cu presa, asta nu înseamnă că îşi face una dintre principalele îndatoriri pe care le are”.

    În cazul Voicu, Moraru a precizat că IPP nu a luat în calcul toate voturile finale, ci doar cele 132 de voturi finale exprimate de Senat în perioada în care senatorul PSD se afla în libertate, social-democratul neparticipând decât la două voturi. au prezenţă de 100% .

    “La Cameră sunt patru deputaţi care au prezenţă, surprinzător de data asta, chiar 100% din voturile electronice date. Ţin să precizez încă o dată că monitorizarea se face pe voturile date prin sistemul electronic de vot, nu putem să urmărim acele voturi care se dau cu mâna ridicată, dar nu mă îndoiesc că lucrurile ar fi diferite dacă şi acele voturi ar fi luate în calcul. De data asta, la Cameră au fost date 387 de voturi finale electronice şi sunt patru deputaţi (PDL) Iustin Cionca Arghir, Cristian Petrescu, Mihai Cosmin Popescu şi Iulian Vladu”, a spus Moraru.

    El a subliniat că “în capătul celălalt al clasamentului la Camera Deputaţilor”, dintre cei care “nu au nicio scuză”, sunt deputaţii PSD Nicolae Bănicioiu şi Bogdan Niculescu Duvăz care au o prezenţă de 16,54 %, Robert Negoiţă cu o prezenţă de 10,08 % şi Doru Frunzulică cu 3,10%, precizând că ultimii patru clasaţi sunt miniştrii Laszlo Borbely, Kelemen Hunor, Elena Udrea şi fostul ministru Monica Iacob Ridzi care se află în concediu de maternitate, aceştia având absenţe motivate.

    Potrivit raportului IPP, Bănicoiu şi Duvăz au fost prezenţi la doar 64 de voturi finale din totalul de 387, Negoiţă doar la 39, iar Frunzulică la 12.

    Pe de altă parte, Moraru a menţionat că sesiunea de primăvară a Camerei a cunoscut “o creştere semnificativă”, pentru că “prezenţa medie este de 78%”, faţă de media de 50% în sesiunea electorală din toamnă şi de 66% prezenţa medie din sesiunea de primăvară din 2009″.

    Reprezentantul IPP a explicat însă că parlamentarii care au participat la lucrările altor organisme sau se aflau în concediu medical figurează ca fiind absenţi, menţionând că Institutul a solicitat Birorilor Permamente să le trimită situaţia cu parlamentarii însărcinaţi să participe la “diverse reuniuni, comitete şi comiţii”, Senatul publicând pe site o astfel de situaţie, dar de la Cameră nu a fost primit un răspuns.

    “Există în setul de recomandări către Birourile Permanente reunite şi această solicitare a noastră (de publicare pe site a parlamentarilor care absentează motivat – n.r.). Părerea mea este că ei (conducerile Camerelor – n.r.) nu doresc să facă asta, pentru că tocmai s-ar vedea exact care sunt chiulangii. În momentul în care se vor separa aceaşti oameni, chiulangii cu adevărat vor deveni mult mai puţini şi ţinte mult mai concrete şi nu cred că îşi doresc asta, şi mulţi dintre ei, cum am arătat, sunt lideri şi sunt în BP, unde ar trebui să se ia o asemenea decizie”, a mai spus Adrian Moraru.

    El a mai spus că IPP s-a hotărât să impulsioneze parlamentarii care îşi fac treaba şi sunt prezenţi la lucrările Parlamentului acordându-le diplome, prin care să li se recunoască performanţele legate de prezenţă.

    În acest sens, reprezentanţii IPP l-au premiat pe deputatul PDL Cristian Petrescu, care a participat, joi, la lansarea şi prezentarea raportului IPP.

    munca.srl
    2010-07-23 15:14:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    #83
    nu mi se pare normal ca PSD sa vorbeasca despre asta cat timp a fost la putere si a avut 70% in parlament dar n-a facut nicio lege care sa elimine asta

    doar PDL a facut asta pana acum (impozitatea indemnizatiilor in CA si AGA)

    Acum spune tu unde erau bani de pensii si salarii in 2009 daca PSD spune ca nu erau decat la FMI

  • 88

    SLUGA Andra :- ” Andra says:
    Friday, 23 July 2010 at 3:31 pm

    O sa vin si eu dar pe la sf. lui august-inceputul lui septembrie, pt. ca vreau sa propun ceva ce pot face eu (sau altcineva, ma rog) voluntar.O sa-i trimit pana atunci lui Florin niste propuneri pe mail, poate sa sorteze ceva de acolo daca i se pare fezabil”

    Ca nu locuiesti in Bucuresti chiar nu ma mira , dar poti sa postezi si aici , te ajut si eu la sortat . Chiar sunt curios ce stii sa faci ! Am niste banuieli , doar poate ma surprinzi cu ceva nou !
    Regret ca nu apari marti , dar poate e mai bine , am inteles ca vine si Patrasconiu ( O Doamne ca drag imi e ) si asta e libidinos si ii si place sa pipaie domnisoarele !
    Mai sunt sanse insa sa ne vedem , la inmormantarea STAPUNULUI cred ca apari sigur !
    Numai bine iti doresc !

  • 89

    Multumim gratios de publicitate lehman25, dar trebuie sa citezi si sursa:

    Madame Blogary,/b>
    blogary.ro/../

    Week-end placut ! :)

  • 90

    Placerea este de partea mea , inteleg ca treceti prin momente grele si e doar inceputul !

  • 91

    @lehman25: intzeleg ca potzi sa treci prin momente foarte grele – tulburarea mintala tzi se citeste in privire: beta.neogen.ro/../. dar chiar asa? sa-tzi expui fetitza goala sub privirele-tzi alcoolice? cred ca-i doar inceputul – urmeaza tratamentul cu socuri si tarte cu kakat in freza!

    lehamite25
    2010-07-23 16:02:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    @lehman25: tu, boule, sorteaza-tzi mintzile. sorteaza-tzi privirea de tulburat psihic de cea de alcoolic: beta.neogen.ro/../. apoi mai vorbim.

    lehamite25
    2010-07-23 16:03:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    STIRE DE ULTIMA ORA !

    Betivul urmeaza a fi SUSPENDAT !!!! Documentul este depus de cateva zile la Senat ! Motivul , mai conteaza ??
    PUSCARIA este mai aproape ca NICIODATA !!!

    P.S. V-am spus si v-am tot repetat , GATA , NE AJUNGE cu acest DERBEDEU !

  • 94

    De parca ei nu stiau ca vor urma aceste lucruri.
    Cred ca s-au luat aceste masuri nepopulare intr-un scop nobil, lipsit de interes “de partid”.

  • 95

    PENTRU SLUGILE PORTOCALII – SCHIMBATI MACAZUL !!!
    STIRE DE ULTIMA ORA !!!

    METRESA BETIVULUI se pregateste pentru candidatura la primaria Bucurestiului din pozitia de PRESEDINTE U.N.P.R. !!!

  • 96

    Pana la urma Elena udrea este pe departe cel mai competent om din PDL si poate viitorul prim-ministru.

    Corina
    2010-07-23 19:35:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @gotiu
    imi cer scuze ca n-am timpul necesar ca la fiecare link de-l tau sa-ti dau alte 3 link-uri in care sa-ti demonstrez ca nu-i asa

    silviu petcu
    2010-07-23 20:22:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    @Mihai Goţiu: Institutul de Politici Publice a pus însă întrebarea:
    Dacă partidele de opoziţie ar organiza din nou un referendum pentru demiterea lui Traian Băsescu, dumneavoastră cum aţi vota?
    Dincolo de analfabetismul politic trădat de întrebare (nu partidele din opoziţie organizează referendumul pentru demitere, ci guvernul), Institutul de Politici publice a obţinut bani (de la cine, n-are rost să mai precizez) pentru a pregăti terenul psihologic acţiunii de suspendare, meşterită de liderii PSD şi ai PNL în cârdăşie cu mogulii de presă.

    lucaman
    2010-07-24 02:38:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    mai mici decat acesti oamenicare se zbat sa faca ceva pentru tara, sunt toti acesti ziaristi care nu au nimic altceva de facut decat sa debiteze prostii

  • 100

    Dna Udrea este o persoana muncitoare pe care nu stim sa o apreciem.

    Bogdan
    2010-07-24 18:16:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    SLUGA Bogdan – “Dna Udrea este o persoana muncitoare ”

    Ai dreptate , a muncit mult pana sa ajunga metresa BETIVULUI , dar a merit si rasplata nu a intarziat , e ministresa pe 2 bucati “ministere” !

  • 102

    poate tocmai clasamentul PDL in acest sondaj i-a convins ca Udrea e solutia cea mai buna pentru partid in acest moment

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1despre orice cred ca mai multe sanse pt retrocedari ai cu Nicusor decat cu Oprescu sau cu Prigoana. Nicusor actioneaza in spiritul legii, cred ca nu e nimic mai presus de asta pt el, probabil doar etica Acum...
  • 2si sa punem DOT aici, daca omul sri de sex feminin intromisionat in presa ii face campanie pe blog, lucrurile sunt limpezi...
  • 3@tamara's nephew 38: Mai nepoate, ineleg ca tu esti unul dintre succesurile epocii basesciene, ceva la nivelul de scoala primara si la educatia ta poti tasta tot felul de jigniri la adresa celorlalti gen...
  • 4un text asupra caruia nu comentatorii ca noi trebuie sa se aplece mai mult, ci persoanele carora le-a fost adresat. sa nu va facetzi iluzii ca ii va durea undeva de faptul ca exista si ziaristi, chipurile...
  • 5@CuriozitateNu vreau nicio rascumparare daca bucurestenuii mei au stat ca scheptelu, ca bovinele, ca suinele, nu le-a pasat niciodat de 'aproapele lor' deposedat, de aceia pe care-i ridica cu dubele...
  • 6Deja au inceput jaful!!!Ponta a numit un nou sef la ISC. ISC s-a retras din procesul cu Nastase!!!!! Avocatii apararii tocmai ce-au primit un tun.Cum era acum 10 ani, prin 2002? :D...
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!