![]() | Ce să nu ne dorim pentru 2011vezi toate articolele de Vasile Dâncu02 Jan 2011 la 12:19 34 comentarii 1940 vizualizari. |
Un fel de urare
Suntem prea învățati să sperăm mereu la ceva. Să trăim mereu cu speranța chiar dacă, știm, speranța nu este o strategie. Speranța poate să fie un bun medicament pentru cei care nu-l așteaptă pe Moș Crăciun în fiecare zi. Speranța este bună pentru cei care visează la libertate, acolo unde ea este doar un vis. Pentru cei care rezistă dictaturilor, pentru cei care caută să-și păstreze demnitatea în condiții inumane. Pe scurt, speranța este o Fata Morgana care ar trebui să se arate doar celor care au un proiect, un vis, o utopie. Speranța este contraindicată leneșilor, ipocriților, învinșilor definitivi.
Deci, haideți să trecem în 2011 fără Speranță.
Prea mult așteptăm salvarea din partea altora. Să vină Constantinescu, Băsescu, Isărescu…. Iliescu, nu, el a venit ca o fatalitate. Ne-am uitat întotdeauna la cel pe care ni l-a scos sistemul în fața. Era ales cel mai bun pentru că era cel mai vizibil, era scos în față. Nu ne-am uitat niciodată în altă parte decât acolo unde era îndreptat arătătorul altora. Ce-ar fi dacă ne-am uita în altă parte, poate am descoperi oameni care sunt mereu acolo, în slujba comunităților, în școli, în spitale, în redacții, în fabrică? Oameni care înțeleg lumea, care lucrează cât pot ei pentru ca să ieșim din acest hău istoric și care nu vor doar să ne stăpânească, ci ne-ar putea deveni parteneri pentru o speranță bazată pe proiect.
Așadar, hai să trecem în 2011 orfani, fără Tătuc, fără Salvator.
Ne împing în față doar miturile. Mitul că la anul va fi mai bine ne cucerește cel mai ușor. Mitul că Progresul este ireversibil și Binele așteaptă undeva după colț să vină. Doar că mai așteaptă să plece de la putere unul care nu este simpatic. În 2009 (pentru 2010) toți marii experți au spus că se va relua creșterea economică în România. Comisia Europeană, Banca Mondială, BNR și Isărescu, FMI, diverși guru de prin băncile bucureștene. Numai poporul cu bunul simț spunea ca va fi mai rău. Peste 60% din români au spus că va fi rău. Și doar ei au avut dreptate, nu mitul experților care ne îndeamnă să consumăm fără rost sau fără raține, fiindcă dacă consumăm vom ieși din criză.
Poate ar fi cazul să nu mai credem în Binele Iminent.
Începem anul cu tot felul de dorințe. Puneți o dorință, ne spunem unii altora. Dar nu ajunge să-ți dorești pentru ca să se întâmple. Mitul și bancurile cu peștisorul de aur sunt cele mai prezente în cultura nostră. Dorința trebuie să însoțească proiectele serioase, nu seara de Revelion sau Crăciun. Dorințele nu trebuie trimise ca bilețelele pentru Moș Crăciun în Laponia. Dorințele trebuie să fie tari ca și credințele, să ne implice pe noi, cu resursele și efortul nostru. Ce dai în schimb pentru dorințele tale? Ce am răspunde dacă moșul ne-ar pune întrebarea aceasta simplă?
Poate ar trebui să ne dorim NIMIC. Adică nimic din ceea ce nu am muncit, nu am creat, nu am sacrificat…
Ne-am obișnuit să nu ne recunoaștem eșecurile. Dar și esecurile sunt ale noastre. Sunt tot rezultatele muncii noastre ca și succesele. Uneori eșecurile sunt mai ale noastre decât câștigurile de conjunctură. Uneori înfrângerile sunt mai sănătoase decât victoriile ușoare. În fiecare zi dăm vina pe cineva pentru ceea ce se întâmplă în România, ca și cum noi am fost plecați undeva departe când s-a votat, când s-au luat hotărâri, când unii mureau în stradă, când alții protestau. Din eșecuri putem învăța mai mult decât din victorii.
Vă rog, acceptați să trecem în anul 2011 fără Țap Ispășitor
Anul care vine nu sunt alegeri. Deci la aceste sărbători nu o să vă streseze politicienii cu prezența lor, filmați din toate unghiurile. Indiferent că sunt simpatici sau nu, încercați să vedeți ce fac ei în realitate și doar apoi votați-i. Desprindeți-vă de televizor, ascultați argumentele celor care nu vă plac, o să vedeți că nu sunt tâmpite toate. În 90% dintre situații oamenii politici ocupă fără rost programele de televiziune și consumă timpul Dvs degeaba. Încercați să vă aduceți aminte dacă ați învățat ceva de la vreun om politic de la televizor. O să observați că de cele mai multe ori sunt trimiși cei care nu pot spune nimic, dar pot vorbi ore întregi. Este o strategie ca să nu gândiți singuri, să nu vă puteți închipui lumea fără ei.
Pentru 2011 faceți efortul de a vedea lumea fără ochii de sticlă ai televiziunii. Gândiți-vă la propria viață, la experiența comună, la povețele bunicilor sau părinților. O să constatați că ați făcut majoritatea lucrurilor singuri, fără sfaturile telvizorului. Și apoi, comparați, dacă nu vă puteți abține, cu lumea politică de la televizor.
Acum, când scriu aceste rânduri, telefonul îmi zbârnaie de mesaje de felicitare. Ca și la Crăciun, ca și de Paște sau cu alte ocazii. Și eu poate nu o să rezist și o să mă apuc de butonat imediat ce termin de scris. Unii sunt prietenii cei dragi, alții colegii mei de muncă, sunt și foștii studenti care vor să-mi mulțumească. Nu putem contesta puritatea unui gest de apropiere sau comunicare. Dar multe din asemenea gesturi sunt mimetice, mecanice, nu au substanță. Am putea înlocui aceste gesturi cu mici gesturi de solidaritate reală. De exemplu, banii pe care-i dăm companiilor de telefonie mobilă să-i donăm celor saraci. Și, în genere, să înlocuim solidaritățile mecanice cu gesturi de solidaritate reală. Să dăm o bursă unui copil sărman, să sprijinim un sportiv sau un artist, să ajutăm un bătrân îndurerat și singur. E mai ușor să căutăm în memoria telefonului numere și poate că un sms îl bucură pe un prieten, dar este atâta suferință în jurul nostru….Doar să deschidem ochii și vom vedea că este peste tot. Cred că ar fi mai bine să ne îndreptăm dorința de solidaritate nu în grupul nostru, ci înafară. Ca să fim siguri că este morală, că nu urmărește reciprocitatea.
Acceptați, măcar pentru anul viitor, că trebuie să urmărim gesturi de solidaritatate reală. Reduceți smsurile cu 50% și faceți un gest de caritate reală cu banii economisiți.
Și mai este un lucru, cel mai greu. Decontul nostru cu trecutul și cântecul lui de sirenă. Prieteni, întotdeana trecutul pare o oază de lumină prin care am trecut prea repede. Trecutul este al nostru, conține tinerețea noastra, emoția noastră de a trece dintr-un anotimp în altul. El este amintire, iar amintirea se plămădește cu sufletul, nu cu rațiunea. Trecutul este important pentru noi, este bun pentru aniversări, pentru momentele de reverie, pentru întâlnirea de 10, 20, 30 de ani de la terminarea liceului. Dacă tot nu vă este frică de întalnirile de 30 de ani, uitați-vă la fetele pe care le-ați iubit în liceu (și ele să se uite la noi!). Fetelor, uitați-vă la grașii de acum și comparați-i cu visătorii de care v-ați îndrăgostit la balul bobocilor. Aceasta este imaginea trecutului actualizat, nu imaginea idealizată din copilărie. Este dreptul nostru să ne amintim, avem dreptul la nostalgie, avem dreptul la reverie. Oricum, nostalgia trecutului este preferabilă consumului de droguri. Dar, prieteni, haideți să alegem prezentul și viitorul. Să căutăm indicii despre viitor, nu despre trecut. Să votăm pentru viitor, nu pentru trecut. Copiii noștri trăiesc acum și mâine, nu în trecutul glorios pe care l-am traversat noi. Faceți o bocceluță cu puține lucruri din trecut și căutați să vedeți mai bine pe unde călcați și încotro mergeți. În 1989, prin sacrificiul unor tineri, ne-am câștigat dreptul la libertate, nu doar dreptul la nostalgie. Nu trebuie să ucidem trecutul din mintea și inima noastră, dar putem încerca să nu-l mai transformăm într-o povară greu de dus. Să ne temem de trecut, nu de viitor!
Așadar, privind ÎNAINTE și nu ÎNAPOI să trecem în 2011. La mulți ani!


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@CuriozitateDe aici: nicusordan.ro/c../ ....omul de afaceri Matei Paun, specialistul in branding si strategie Cosmin Alexandru, istoricul Andrei Pippidi, Voicu Radescu, managerul Green Hours si... | ||
| 2@Curiozitate @Laura CParerea mea despre toti primarii-secu asta batrani sau in curs de imbatranire am exprimat-o deja la postarea mea anterioara @30.Eu zic: Nu am nicio sansa. Sa-mi explice... | ||
| 3@Curiozitate @Laura CParerea mea despre toti primarii-secu asta batrani sau in curs de imbatranire am exprimat-o deja la postarea mea anterioara @30.Eu zic: Nu am nici sansa. Sa-mi explice @Autoarea... | ||
| 4despre orice cred ca mai multe sanse pt retrocedari ai cu Nicusor decat cu Oprescu sau cu Prigoana. Nicusor actioneaza in spiritul legii, cred ca nu e nimic mai presus de asta pt el, probabil doar etica Acum... | ||
| 5si sa punem DOT aici, daca omul sri de sex feminin intromisionat in presa ii face campanie pe blog, lucrurile sunt limpezi... | ||
| 6@tamara's nephew 38: Mai nepoate, ineleg ca tu esti unul dintre succesurile epocii basesciene, ceva la nivelul de scoala primara si la educatia ta poti tasta tot felul de jigniri la adresa celorlalti gen... | ||
| Mihai Goţiu 11624 citiri |
| Cristian Teodorescu 10511 citiri |
| Costi Rogozanu 9957 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4409 citiri |
| Constantin Creţan 4314 citiri |
| Dan Duca 4163 citiri |
| Alin Fumurescu 3958 citiri |
| Ciprian Şiulea 3308 citiri |
| Dorin Tudoran 2820 citiri |
| Iulian Leca 2354 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62683 citiri |
| Cristian Teodorescu 40859 citiri |
| Costi Rogozanu 38918 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18163 citiri |
| Alin Fumurescu 17853 citiri |
| Viorel Dobran 13032 citiri |
| Dan Duca 12040 citiri |
| Constantin Creţan 11325 citiri |
| Dorin Tudoran 8746 citiri |
| Elena Vijulie 8663 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
” Balul Bococilor ” ?! :d Poate ati vrut sa scrieti balul bocilor sau bocciilor
))
2011-01-02 12:32:41 | Raporteaza
pai uciderea tuturor agentilor acoperiti infiltrati in media, politica, economie si de fapt in intreaga societate romaneasca a agnetiilor secrete romane (fosti si actuali)cred ca este deajuns pt a putea sa dam o sansa Romaniei!!! automat includem uciderea grupului basescu, isarescu, boc, patriarhul daniel si in fapt toti securistii din functiile primordiale ale statului…
putem incepe prin publicarea intregii arhive a securitatii… la pariu ca se sinucid 90% din politicieni, in special tot grupul securist-mafiot al lui basescu… grupul securist ion dinca spre exemplu
daca incepem cu UCIDEREA acestor bestii nenorocite care ne-au cotropit tara atunci o sa avem o sansa in a ne salva viitorul copiilor nostri
2011-01-02 13:04:13 | Raporteaza
@ Vasile Dancu
Bune urari, dar subscriu la ce spune mister Aha
2011-01-02 13:42:26 | Raporteaza
As rezuma intr-o fraza, draga mie si care mi-a fost calauza in viata, in toate vremurile.
“Sa incepem, chiar daca timid, dar curajos, sa credem ca suntem responsabili, dar si capabili, de alegerea propriei noastre fericiri”.
Toate se schimba. Nu mai pierdem timp la “povesti” sau la TV. Nu mai asteptam sa “ne dea” cineva. Observam ca trebuie sa cooperam cu altii, …..
2011-01-02 13:50:49 | Raporteaza
1.Nu avem alegeri in 2011,dar campania pentru 2012 a inceput deja.
Ce sa alegem d-le Dancu?Un PSD fara proiecte,un PNL la fel,un PDL/tatuc,cu reformarea statului,fara “proiecte active”,care da afara si taie?Pe cei ca nu-si asuma nici proiectele altora?
Cel mai greu va fi sa recomandati nu sa alegem,ci sa aleaga ce anume populatia,din nimicul politic si programatic din Romania!?
Cu lipsa a 5 milioane de locuri de munca,cu o axa economica straina,care lipseste statul de “politici de dezvoltare economica”,cu TATUCUL cultivator de SPERANTE MINCINOASE ce sa facem?
Singura speranta de actualitate,este ca TATUCUL sa se duca pe…,incit POLITICUL SA FIE COMANDAT DE MOGULI,DE AFACERISTI SI INVESTITORII DE ORICE FEL.
2.Daca TATUCII si politicii AU DISTRUS in asa hal tara,incit nu se mai poate trai in Romania,ultima speranta este ca TATUCII SA DISPARA,iar economia sa fie preluata de oamenii de afaceri,asa cum sint,pe urmatorii 20 de ani.
In toate tarile din Est,in care nu exista TATUCII, economia merge bine,sub conducerea MOGULILOR,HOTILOR SI BANDITILOR economici,care spre deosebire de tatuci,au facut si pentru ei si pentru populatie ceva.
Mogulii fac ce fac,pentru ei singuri,dar tatucul face pentru toti “politicii” sai,care il sustin si al caror reprezentant la sifonat bani publici,este!
Asa nu mai ramine nimic pentru noi,politicii ciordind totul,totul !
Pentru dovada,uitati-va la Ungaria, Cehia sau Polonia-unde TATUCII nu exista si conduc MOGULII ECONOMIA-BINE!
3.EROAREA MAJORA A LUI 2009 a fost perpetuarea institutiei CATASTROFALE (de catre prostii Romaniei),a TATUCULUI politic,fiindca unul ca Geoana nu avea si calitati de TATUC,ci doar de presedinte !
In preajma lui,putea sa respire si economia,iar nu sa se sufoce,ca acum !
2011-01-02 14:14:17 | Raporteaza
@vasile de la apahida: Da, era un act ratat probabil. Multumesc, era …bobocilor!
2011-01-02 14:21:56 | Raporteaza
@aha: Din pacate, asta este mai greu. Securea e in alte maini iar cand vine ziua aia rara, cu votul, atunci oamenii nu au de unde sa stie care este calea, cine ar trebui ales. Nu avem o elita care sa se raporteze la valori, nu la proiecte si cadre ideologice. Pana nu vom avea asa ceva, vom rataci in neant (in desert nici nu ar fi asa rau, de acolo se poate gasi iesirea). La multi ani!
2011-01-02 14:26:48 | Raporteaza
@dan: Sunt de acord! Marea problema este ca nu putem lucra in echipe, nu credem in celalalt, ne uitam in sus ca sa ne cada para malaiata, nu ne uitam in stanga sau dreapta noastra ….
2011-01-02 14:29:56 | Raporteaza
@CALIMAN EUGEN: Ma bucur sa va regasesc neschimbat si in 2011. Si eu cred ca intre tatuci si noii capitalisti trebuie sa alegem pe cei din urma. Indiferent de calitatea lor, trebuie sa-i punem in competitie, dreapta daca se poate, arbitrată de institutii neutre, desi nici asta nu este simplu. Vor deveni sclavii natiunii luptandu-se pentru topul Forbes si pentru cresterea cifrelor lor de afaceri. La Multi ani!
2011-01-02 14:34:22 | Raporteaza
@Vasile Dancu: # 8
Oamenii care cred ca stiu totul, dupa mintea lor putina si putin “mobilata”, nu pot coopera cu altii de teama “ca se observa”.
Intotdeauna am ales oameni destepti (ca manager, am fost pus in situatia de a alege, foarte des)convinsi ca valoarea lor este in ce pot deveni, mai mult decat in ce sunt.
Mi-ar place sa va stiu politic mai activ si in “locuri” mai potrivite.
2011-01-02 14:39:59 | Raporteaza
@dl.Dancu
va urez un,,La multi ani”de o sinceritate totala!
De ce?Pentru ca sunteti un om,probabil mai bun decat altii.Pentru ca poate m-ati pacalit cu articolul asta!
Pentru ca ,,grupul de la CLuj” a fost exilat de baietii de pe Dambovita.Pentru ca poate chiar sunteti sincer.Pentru ca poate sunteti altfel.Pentru ca mi-ati spus ca Iliescu a venit ca o ..fatalitate(esenta mioritica).Pentru ca am mai multa incredere in ardeleni.
Pentru ca tineam sa va spun LA MULTI ANI!!!
2011-01-02 14:44:49 | Raporteaza
Nu cooperam si din motivul simplu ca mai toate actiunile noastre, tatuci, politicieni, capitalisti, etc,…sunt cam deocheate, sau la limita legalitatii, sau nu prea oneste si …e bine sa nu le mai stie si altii.
Pana cand o democratie nu are institutii sa ingradeasca libertatea grupurilor de interese nelegitime, prefer tatuci in locul unora care nu sunt alesi niciodata.
2011-01-02 15:30:52 | Raporteaza
@Vasile Dancu:
dom’ profesor, ai expozat un adevarat manifest al statului minimal promovat si de patriciu – in cunostinta de cauza dar si de balbaielile lui basescu – in disperare de cauza…
promovezi indiviadualismul la nivelul sms-ului formal si intrajutorarea individuala a nevoiasilor cu jumatati de sms-uri…
astea sunt pomeni de pasti si craciun, dom’ profesor pe cand o societate a sec XIX nu poate lasa individul la nivelul arbitrarului…
ca ideolog, anulezi in mod radical aspiratia de mai bine – motorul dezvoltarii umane – la fel ca si asteptarile desarte din partea tatucului, pe care l-ati promovat de fiecare data tot voi, sistemul…
avem mai multe puncte de divergenta decat in comun si pentru mine e limpede: nu stanga o reprezentati, dle profesor!
la multi ani, Vasile Dancu!
2011-01-02 15:42:07 | Raporteaza
La multi ani domnule Dancu!…si mult succes in activitate. va asteptam mai des pe aceasta platforma intrucat sunteti printre putinii credibili si cu un limbaj pe intelesul tuturor, chiar si al lui trolu.
2011-01-02 16:11:53 | Raporteaza
@CALIMAN EUGEN#5: Am si eu citeva intrebari la dumneata… Ce au produs mogulii pe mina carora vrei sa le dai tara? Masini? Unelte? Materii prime? Alimente? NU!!!! Ce au facut pentru tara asta? In afara de faptul ca si-au aparat propriile interese prin coruperea si pervertirea a majoritatii presei din Romania nu au facut absolut nimic pentru noi!
Averile imense pe cate le au le-au facut prin furt, evaziune fiscala si trafic de influienta! Ai macar o ideie citi bani au platit romanii ca sa acopere gaurile date de mogulii pe mina carora vizezi tu sa le dai toata tara? Ai ideie ce inseamna taxele astea pentru economia reala – cea care intradevar produce ceva in tara asta? Iti dai seama unde s-ar ajunge daca mogulii ar avea puterea sa faca ce vor? Nu poti sa nu vrei sa observi ca tarile care o duc cel mai bine sint tarile in care coruptia a redusa la minimum?
Nu stiu daca chiar nu esti constient de toate astea sau gindesti la fel ca cei care lucreaza de buna voie pentru mafioti: lor sa le mearga bine ca restul fraierilor nu conteaza… Oricum, este trist faptul ca indivizi ca tine raspindesc asemenea idei inconstiente pe Internet…
2011-01-02 16:51:57 | Raporteaza
@trolu,
Degeaba ne mai zbatem intr-o dihotomie stanga-dreapta. Domnul Dancu cred ca are dreptate, daca la asta se refera, si anume ca viitorul nu poate fi decat o constiinta de CENTRU, o imbinare a dreptei si a stangii.
La multi ani tuturor!
2011-01-02 17:07:14 | Raporteaza
@ 15.KONDOR,
1.Aveti dreptate teoretic.Practic,coruptia produsa de moguli este limitata si controlabila,datorita competitiei intre “grupurile de interese” ale mogulilor si existenta statului.
In schimb coruptia produs SUB OBLADUIREA tatucilor,este totala/absoluta si necontrolabila,deoarece este orchestrata si coordonata la nivel de STAT.
Sub controlul TATUCILOR,s-au facut orice in ultimii 20 de ani,afara de ce ne trebuia:infrastructura rutiera si industriala/oraseneasca pentru investitorii industriali.
Unde sint cele 30 de miliarde intrate anual in economia romaneasca?Au topit-o MOGULII?
Mii de sali de sport,patinoare,etc. intr-o tara cu lipsa de sosele/autostrazi care blocheaza dezvoltarea industriala si mai ales a turismului !
De altfel,nevoia experimentului MOGULI in loc de TATUCI nu o propun eu,ci dezastrul economic adus sub TATUCI in 20 de ani,in care s-au pierdut 4-5 milioane DE LOCURI DE MUNCA,DUPA 89 SI INDUSTRIA ROMANEASCA.
Nu mai este nevoie de argumente PRO-MOGULI,argumentul suprem fiind acela ca murim de foame si de lipsa de medicamente pentru bolnavi si batrini,astazi.
A-ti fost vreodata in spital sub “domnaia” TATUCILIR,sa vedeti ce vale a plingerii se afla acolo?
Iar in 2010 a fost de abia inceputul,deoarece dau faliment farmaciile si spitalele,adica VIATA SI SANATATEA noatra.
Toti MOGULII au fundatii si mai dau cite ceva la amariti si bolnavi.A-TI AUZIT SA FI FACUT ASA CEVA VRE-UN TATUC?
TATUCUL DE AZI,DOAR MI-A IGNORAT acum 3 luni,”programul de reindustrilaizare”,FIINDCA PENTRU EL EXISTA INDUSTRIA,BANI SI LOC DE MUNCA.Pentru restul ce mai conteaza?Ce mai conteaza daca-mi taie si din pensie?
El pleaca bine mersi in 2014,cu buzunarele pline,noi-cu saracia si dezastrul !
2.Cum credeti ca puteau fi facute averile,impartind averea socialista la popor?
Eu daca primeam o fabrica,dadeam faliment,fiindca fabrica in sine nu produce decit IMPOZITE si taxe.
Daca vrei SA CISTIGI CEVA,TREBUIE SA ADMINSTREZI,adica sa-ti cistigi banii cu stres si sudoarea muncii tale.
Numai comunistii evalueaza AVEREA ca bun care aduce automat bani,fara sa muncesti de-ti sar ochii si sanatatea,ducind grijile salariatilor, impozitelor, productiei,vinzarii produselor,bancii si dezvoltarii afacerii!
TATUCII CE GRIJI DUC,DECIT SA CISTIGE ALEGERILE si apoi sa imparta foloasele guvernarii,impartind functii si adminstrind sifonarea banilor publici si capusarea celor 10.000 de intreprinderi de stat,falimentate sub conducerea TATUCILOR,iar nu a MOGULILOR !!!
Mai credeti ca gresesc?Chiar nu credeti ca este nevoie de o schimbare?
2011-01-02 17:41:39 | Raporteaza
nu nu… primordial, totul se rezuma la securea financiara… de acolo porneste puterea.
sint taiate toate pirghiile monopolist financiare si cade totul precum un castel de carti… iar pt asta o sa ajungem iar la violenta, doar ca de aceasta data nu o sa mai existe florile din 89 in miinile razvratitilor si nici inocenta lor ci o sa fie arme si o gindire axata pe cultura violentei… sa speram un factor pozitiv acum in mizeria istoriei natiei noastre.
teoria votului a fost compromisa definitv de catre dobitocul basescu si mafia din spatele sau. S-a intiparit foarte clar in constiinta ROMANILOR ca votul lor nu conteaza pt ca este oricum furat. Ramine revolta fizica, mai devreme sau mai tirziu (cu cit este mai tirzie cu atit o sa fie mai cumplita pt ca furia creste exponential in unitatile de timp/suferinta)
2011-01-02 18:33:28 | Raporteaza
@aha:
Asa dar propui sa incepem anul cu un asasinat in masa? Si ce ne facem daca dupa aia constatam ca prin asta nu s-a schimbat nimic, pentru ca nu asta era solutia scoaterii tarii din impas?
2011-01-02 18:57:27 | Raporteaza
da interesant
2011-01-02 18:58:53 | Raporteaza
Buna si la multi ani,fericiti mai aveti incredere ati vazut rezultatele tuturor partidelor nu au dat dovada de capacitate ptr. interesul poporului,va spun eu cine va fi PCR,da nu cel ce vrea sa fie format din alianta socialista,vechiul pcr dar cu oameni care nu au facut politica celorlalte partide,oameni de omenie care sunt foarte multi,noi toti vom face ceva ptr. folosul comunitati in care traim.multumesc
2011-01-02 19:12:26 | Raporteaza
@trolu: Poate aveti dreptate. E convingator ceea ce spuneti. Intelectual cred, insa, altceva. Poate este o alta forma de stanga. Sunt unii prieteni care-mi spun acelasi lucru. O sa ma mai gandesc. Dar nu putem sa asteptam nimic de la un stat care a fost ucis de tot. La multi ani!
2011-01-02 20:11:27 | Raporteaza
@ 21,EUGEN SERBAN,
Nu va fi nici un PCR,fiindca ideologia acestruia NU VREA SA SE REFORMEZE !
Pentru a exista un PCR,ar fi nevoie ca:
-ideologii sai sa renunte la egalitarismul primitiv, “cristianic” de acum 2000 de ani,care este imposibil social,fiindca elimina constiinciozitatea si competitia intre indivizi,intreprinderi.
-ideologii sai sa “reformeze” comunismul “marxist-leninist”,care este nefunctional economic si impune violenta politica si sociala.Cit putea trai comunismul lui Lenin sau Ceausescu,daca exista dreptul la contestare?Nici 2 zile,fiindca era rasturnat, “democratic” !
Daca comunismul era reformat economic,era functional si productiv economic,asigurind un doar un anumit tip de egalitate sociala,ci si o anumita resursa de bunuri de consum,care-l facea suportabil material si social.Ori comunismul CARE A FOST,a oferit ceva,doar pentru “noua clasa” de activisti de profesie(cum spunea Milovan Gillas),restul populatiei statea la coada pentru o paine,lapte ori salam.
Reformarea inseamna “economie de piata socialista”,care obliga intreprinderile la competitie si performanta.Este adevarat,ca activistii pierdeau in favoarea PIETEI conducerea economica.Netrecind la economie socialista de piata,adica la nici o reforma economica in 70 de ani de existenta de socialism,activistii au pierdut totul.
-PCR sa creieze PRIN REFORMAREA ARATATA,structuri institutionale noi,adecvate,care sa puna in valoare si functionalitate resursele umane si financiare alocate dezvoltarii economice.
Conditiile “constructiei” unui socialism real,iar nu a unuia terorist politic si falimentar economic,sint multe altele,pe care lipsa unei cercetari economice de atunci sau acum,nu le-a identificat inca.
In concluzie,COMUNISMUL/SOCIALISMUL,P.C.R sau alt partid comunist nu este decit o himera a unor oameni care habar nu au ce trebuie facut pentru ca un sistem politic,economic si social nou,sa fie functional si viabil.Ei nu stiu,sau nu inteleg,ca INVESTITORUL/CAPITALISTUL ESTE CEL CE ORGANIZEAZA PRODUCTIA,DA SALARII,IMPOZITE SI BENEFICIU/PLUS PRODUS PENTRU CONSUM PROPRIU(PERSONAL SAU PRODUCTIV).
Din momentul in care Statul a organizat si condus intreprinderile socialiste,ele au fost falimentare.Oare nu sint falimentare si cele 10.000 de intreprinderi de stat,capusate economic de politici si clientala?Diferenta este ca ele erau falimentare prin neproductivitate in regimul trecut,incit trebuia sa vindem carnea si griul,pentru a TRAI ECONOMIC!
De cite ori capitalismul va suferi crize,datorate nerespectarii LEGILOR SALE GENERALE SI SPECIALE(ca in cazul crizei financiare datorata bulei speculative subprime),comunismul/socialismul,PCR va fi repus pe tapet,desi cei care l-ar dori si sustine la modul cinstit,n-au idee ce ar trebui facut,pentru ca el sa fie acceptabil si o solutie functionala,pentru inlatutrea exceselor de avere ale capitalismului.
Contra unui capitalism sud-american ROMANESC,care da totul investitorului/capitalistului si “politicilor”iar salariatului,doar acel minim,care sa-l tina in viata,iar in etape de criza,nici macar atit-comunistii de pretutindeni nu propun decit vorbe si promisiuni.
Molipsiti de exercitiul promisiunile foarte la moda,comunistii nu au nici o sansa,fiindca DOVADA a ceeace pot face ei,fara reformarea comunismului-adica ceausismul si stalinismul-nu poate fi uitata,niciodata !
2011-01-02 21:12:21 | Raporteaza
@Vasile Dancu: 22
desigur ca o “stanga” asemanatoare promoveaza si cei mai bogati oameni din USA care discutau cu cateva luni in urma sa-si doneze o cota din avere pentru a tempera disperarea atator americani cazuti in crunta saracie dupa prabusirea pietelor financiare si a fondurilor de pensii…
dar o politica de stanga este cea institutionalizata care permite si intreprinzatorilor sa castige indestulator pentru efortul lor dar si nevolnicilor sa traiasca rezonabil in case pricajite sau la bloc…
“de stanga” nu e clasificarea oamenilor in puturosi si harnici dupa contul din banca… am vazut nu un caz de oameni inzestrati si muncitori care se zbat in saracie pentru ca impartirea cascavalului in societate se face incorect, dupa modelul becali, model in care un matematician eminent ajunge la cantina saracului iar becali arunca euroii de pomana la adulatorii sai (o fi si asta o forma de protectie sociala!)…
intr-o societate normala grija pentru fiecare individ, chiar nepuncios social fiind acela, trebuie sa fie o caracteristica permanenta, cum e creionata de UE notiunea de “europa sociala” mult criticata de ideologii neocons dar sa nu uitam ca nu aceasta europa sociala a adus actuala criza mondiala si in general crizele majore ci tocmai desfraul consumismului de tip coca cola pe care-l criticam doar cand suntem in criza…
desigur ca multi intelectuali romani si-au pierdut speranta intr-un adevarat stat de drept care sa-si exercite toate atributele unui stat modern pentru ca din neputinta societatii s-a ajuns sa ne conduca 10 ani acest basescu, un politician care face mai mult rau Romaniei decat iliescu prin anii ‘90 deoarece atunci mai aveam o speranta: Romania va intra in nato, ue si se va moderniza! astazi basescu ne-a anulat si aceasta speranta si ne trimite la sapa de cauciuc, guvernand un stat profund corupt care are un singur interes: chivernisirea propriei clientele, fara sa-i intereseze de restul cetatenilor: salariati, pensionari, handicapatii, copii, femei etc…
2011-01-02 23:07:36 | Raporteaza
@N.Raducanu, ti-e frica de un viitor fara securisti?!! inseamna ca ai motive sa-ti placa prezentul
2011-01-03 00:47:53 | Raporteaza
imi pare rau de tot ce se intampla acum in tara mea
nu stiu cum uni pot sa doarma (politicieni) linistiti cand din tara care a fost odata na mai ramas nimicuta .
macar sancerce sa repare din raul facut si sa mai puna macar un pic di ~bani lor ~ sa mai ia din taxe si din alte lucruri scumpe care fac viata romanilor un iad si sa dea macar cu 100 de lei mai mult la salari .
ca daca acum e rau , peste putin timp no sa mai fie tara care era odata dar o sa ajunga o EPAVA . simi pare rau ptca sunt una din putini romani care se mandresc cu tara lor asa ca puneti in evidenta tot cei bun din romania pt ca un roman care a sprijinito sa nui para rau !!! si mai ajutati oameni saraci VA ROG …. atat va spun… dar DIN TOT SUFLETUL MEU DE COPIL VA ROG SA NE AJUTATI TARA CA SA NE MANDRIM IN CONTINUARE DE IA .
2011-01-03 00:55:21 | Raporteaza
@aha: ce te face sa crezi ca “opozitia” nu face parte din acelasi grup, ca nu mentionezi nici un nume din tabara cealalta, sau si tu joci (voluntar sau involuntar) pe cartea vrajelii ca exista inca alternativa politica care sa salveze Romania? Asa, ca sa mai stea capra o data alegatorul?
2011-01-03 02:16:43 | Raporteaza
@tamara’s nephew: La multi ani!
2011-01-03 04:28:08 | Raporteaza
Imi place ideea cu sms, ajutarea unui copil, sportiv, etc. Ma gandesc si eu la asta uneori, singura posibilitate gasita ( dar neutilizata inca) sunt programele de burse pt copii gen Dinu Patriciu, unde dai 8000 ron pe an ca sa asiguri rechizite.
In alta ordine de idei, finalul mi se pare siret, nu va uitati la trecut( Iliescu, Nastase) ca sa puteti vota PSD-ul meu in voie, in caz ca pune vreo fata spalata la inaintare
2011-01-03 11:43:28 | Raporteaza
@nu mi-e clar,
pai foarte simplu: giurumelele “opozitiei” nu sint la butoanele financiare in acest moment… totul absolut totul se fura prin basescu fara nici o exceptie. Puterea vine de la cel care imparte banii.
“opozitia” nu trimite securistii activi prin ordin de infiltrare in media, economie, politica etc. ci cel care conduce csat adica traian basescu.
OPOZITIA a insemnat Corneliu Coposu punct. Dupa moartea acestui OM nu au ramas decit jegurile securitatii infiltrate peste tot.
Ai impresia ca ponta nu-i altceva decit un parameci al securitatii infiltrat in opozitie?!!!
singurul care, pina acum cine mi-a facut o impresie buna este Antonescu dar mai vedem.
Si o impresie hazlie-mi face ura totala a lui voiculescu impotriva lui basescu, e chiar simpatica lupta asta poate poate iese ceva bun si pt Romani.
2011-01-03 14:09:24 | Raporteaza
Eu nu-mi doresc sa revina la putere praduitorii economiei nationale din PSD si complicii lor din PNL . Imi doresc ca reformarea statului romanesc mafiot sa reuseasca , inclusiv reformarea parlamentului mafiot al Romaniei . Doamne ajuta !
2011-01-03 14:14:31 | Raporteaza
Daca ardelenii par a fi ambiverti intre restul romanilor, dvoastra pareti ca puneti de o noua orientare politica, partida ambivertilor.
Partida asta a mai fost si este testata, insa ii lipsesc “fundamentele” ideologice.
In “nisa” asta e de lucru serios.
2011-01-04 14:29:19 | Raporteaza
CORECT . Cand asteptarile sunt mari , dezamagirea este pe masura .
2011-01-06 10:55:02 | Raporteaza
Fara basescu ar fi cea mai mare fericire a omeniri, a populatiei DIN Romania, condamnat la genocid.
2011-01-19 15:27:47 | Raporteaza