![]() | …ce stie Angela Merkel despre Moldova si nu stim noi?vezi toate articolele de Alin Fumurescu21 Jul 2010 la 18:10 55 comentarii 2187 vizualizari. |
…multi au observat agitatia mediatica europeano-rusa din ultimele zile, o agitatie aparent legata de numarul moldovenilor care, profitand de obtinerea cetateniei romane, vor intra in Uniunea Europeana pe usa din dos, carora li s-ar adauga niscaiva pretetii teritoriale ale Romaniei fata de Ucraina. Sa lasam pentru moment la o parte subtirimea pana la transparenta a acestor acuzatii. Bunaoara, conform datelor oferite de catre Dan Dungaciu, “in 2008, Franţa, Marea Britanie şi Germania au acordat, în această ordine, cel mai mare număr de cetăţenii, în special imigranţilor africani – 137.000, 129.000 şi, respectiv, 90.000“. Cat despre acuzatiile lansate la Kiev, “diplomaţia română califica drept nefondate acuzaţiile Ucrainei privind pretenţiile României asupra insulei Maican, amintind că tratatul bilateral din 2003 stipulează principiile de stabilire a frontierei comune pe Dunăre şi permite modificarea apartenenţei unor insule, dacă măsurătorile o indică, fără ca acest lucru să însemne pretenţii teritoriale“.
Alta mi se pare intrebarea mai interesanta: de ce acum? Regimul acordarii cetateniei pentru moldoveni a fost discutat in detaliu de mai bine de cateva luni – si, totusi, nici un ziar european nu s-a aratat ingrijorat de perspectiva “asaltului moldovenilor”. De ce acum?
In iunie, atrageam atentia asupra pe nedrept ignoratei in Romania intalniri la varf germano-franco-polone cu Rusia, pentru discutarea memorandumului Merkel-Medvedev avand drept scop stabilirea unui nou Mecanism de securitate UE-Rusia care ar putea chiar sa inlocuiasca putin fuctionalul Consiliu Rusia-Nato. Vorbeam in respectivul context si despre sofisticatul tango Europa-Rusia, tango condus, pana una-alta, de catre Germania. Cea mai importanta conditie avansata, singura, de fapt, pusa de Germania, a fost ca Rusia sa-si retraga trupele din Transnistria. De ce tocmai acum?
Alexander Rarh, membru al Consiliului german pentru politica externa, director de programe pentru Rusia: “Haideti sa rezolvam, mai intai, problema prezentei militare a Rusiei in Transnistria, din cauza careia nu functioneaza Tratatul privind armamentul conventional din Europa si nu exista incredere in regiunea Marii Negre, dupa care vom putea conveni termenii unei arhitecturi comune de securitate“.
Zilele trecute, Angela Merkel a mers mai departe, promitandu-i presedintelui rus sprijin pentru libera circulatie a cetatenilor rusi (!!!) in Uniunea Europeana, in schimbul … retragerii trupelor rusesti din Transnistria! Oricata grija ar manifesta Germania pentru Tratatul pentru arme conventionale si incredere in regiunea Marii Negre, o asemenea disponibilitate subita mi se pare cel putin surprinzatoare. In acest context, aparitia unor perdele de fum despre pericolul moldovenesc incepe sa capete sens.
Care ar putea fi adevarata miza a Transnistriei? Marturisesc, nu stiu. Am construit cateva scenarii, nici unul, insa, suficient de convingator. Ce stie Angela Merkel si nu stim noi? Ce stie-mparatul si nu stie satul? Ca nu le stie nici satul intotdeauna pe toate, cum ii place sa creada. Ca nu stiu eu, ca nu stiti dumneavoastra, nu e chiar un capat de tara. Nu trebuie sa fim cu totii la curent chiar cu toatele. Ca nu stie Mircea Geoana, al doilea om in stat, nu pot decat sa nadajduiesc. Dar gandul ca MAE sau presedintia nu stiu ce stie Angela Merkel e de natura sa-mi dea fiori. Reci.


Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
| 1@Elena Vijulie - "Cea mai recentă declaraţie a lui Traian Băsescu în favoarea sistemului nedemocratic promovat acum de USL datează din 2011." 7 Martie 2012. youtube.com/wat../ Legat de articol, desi... | ||
| 2nae daca e atat de BUN oprescu, atunci de ce nu are curaj sa apara in nicio dezbatere?!! Asta nu-ti pune niste semne de intrebare? Tuturor, nu va pune niste semne de intrebare faptul ca Oprescu pur si... | ||
| 3Felicitari pentru titlul articolului! ;)... | ||
| 4@strambdrept: E adevarat ca nu le-a facut EL mai portocala , dar daca nu era EL se faceau cum s-a refacut pasajul Muncii in 6 ani sau autostrada Transilvania, mai ales ca a avut "ajutor" mult de la Consliul... | ||
| 5gunoaie pe care nu pot sa le duca, nici cu remorca de 10 tone!... | ||
| 6Curiozitate"ce-ti iese de la oprescu? Fii sincer"Aer, mult aer imi iese.Nu l-am vazut NICIODATA de aproape.L-am vazut numai la televizor.Asa ca nu am nici-o spaga din sustinere.Eu sint bucurestean... | ||
| Mihai Goţiu 11167 citiri |
| Cristian Teodorescu 10302 citiri |
| Costi Rogozanu 9594 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4362 citiri |
| Constantin Creţan 4310 citiri |
| Dan Duca 4144 citiri |
| Alin Fumurescu 3892 citiri |
| Ciprian Şiulea 3270 citiri |
| Dorin Tudoran 2767 citiri |
| Iulian Leca 2298 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62226 citiri |
| Cristian Teodorescu 40650 citiri |
| Costi Rogozanu 38555 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18116 citiri |
| Alin Fumurescu 17787 citiri |
| Viorel Dobran 13016 citiri |
| Dan Duca 12021 citiri |
| Constantin Creţan 11321 citiri |
| Dorin Tudoran 8693 citiri |
| Iulian Leca 8520 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Nu ati vrea sa ne impartasiti si noua,celor nestiutori,scenariile pe care le credeti oarecum posibile?
Sigur ca nu am avea cum sa contracaram,noi,un stat atat de debil si debusolat,ceva din ceea ce au pus la cale cei puternici,dar macar sa stim cam despre ce e vorba-si pana vom afla,sa ne multumim cu ipotezele unor oameni mai informati decat multi romani de acasa.
2010-07-21 18:20:46 | Raporteaza
Ce-i drept, pusa astfel problema, nici agitatia din presa occidentala nu mi se mai pare intamplatoare. Rusii au fost mereu maestri in a-si disemina informatiile si punctele de vedere prin intermediului “unei anumite parti a presei” din vest, ca sa zic asa.
2010-07-21 18:26:26 | Raporteaza
draga Fumi, Angela Merkel stie despre Moldova ca trebuie sa-i MULTZUMEASCA Rusiei ca a LASAT Germania sa se unifice. A.M. doar face sluj, in contul pretzului corect pe care inca trebuie sa-l mai plateasca.
2010-07-21 18:31:30 | Raporteaza
Cer şi eu scenariile.
Nu m-a gândit niciodată serios la motivul prezenţei ruse în Transnistria, putea fi:
- dorinţa de a ne împiedica unirea, mă rog, de a “păstra” Basarabia
- ocazia de a ţine Ucraina într-un cleşte
- sau, pur şi simplu, o fază de prestigiu: Rusia să-şi retragă trupele???? Rusia n-ar fi Rusia dacă nu şi-ar permite să dea tuturor cu flit
Ori toate astea la un loc. De asta-s curios, nu-mi spuneţi că s-a găsit petrol/uraniu în zonă.
2010-07-21 18:31:40 | Raporteaza
si nici macar nu-i prima data cind Germania da mina cu Rusia pe spinarea Romaniei – vezi Pactul Ribbentrop-Molotov.
2010-07-21 18:32:19 | Raporteaza
Putem banui intodeauna in istorie rusi si nemti au fost pe-o laba.
poate sa nu se aduca in discutie pactul ribentrop-molotov
ori cum germania a pompat in rusia miliarde de euro in ultimi ani.Prieteni stiu de ce..
2010-07-21 18:34:31 | Raporteaza
)))) oricum, privind tri-laterala Germania-Polonia-Rusia, intre timp, Polonia si-a cam retras reprezentantzii de la negocieri – prin condoleantze.
2010-07-21 18:36:52 | Raporteaza
vorba cintecului: katin, ka-ka-tin, ka-ka-tin, kamaia!
2010-07-21 18:38:10 | Raporteaza
@ fumi:
in cazul articolului din ”Spiegel”, negocierile dintre Merkel si Medvedev s-ar putea sa fie punctul de pornire;
in cazul celorlalte publicatii care au scris ulterior despre subiect (in special din Marea Britanie si Italia) eu zic ca explicatia s-ar putea sa fie mult mai… umana, sau jurnalistica daca vrei: ziaristii de acolo au citit analiza din ”Spiegel” si li s-a parut un subiect interesant (mai ales pe vreme de canicula si vacanta) pentru cititorii lor, marsand si pe fobia (unora) fata de imigratie si, in special, fata de romani/tigani/moldoveni (in ce ordine vrei sa faci alaturarea);
altfel, anul trecut, cand Basescu a avut o atitudine, zic eu, istorica (e ultimul lucru bun pe care l-a facut ori de care imi amintesc acum), fata de evenimentele de la Chisinau, mi-e greu sa cred ca a luat decizia acordarii in ritm accelerat a cetateniei romane fara acordul prealabil al UE
2010-07-21 18:41:33 | Raporteaza
Pai ce stie Angela Merkel sigur stie si Medvedev.
Noi de ce ar trebui sa stim?
Noua ne vor reveni doar consecintele.
C-asa e-n tenis!
2010-07-21 18:45:32 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: in ce-l priveste pe Base, poate-tzi amintesti de intoarcerea legii ANI la Parlament si, ulterior, de trimiterea ei catre Curtea Constitutzionala. sa de un mic exemplu. dar esti prea preocupat sa-tzi vinzi umorile si fobiile pentru a mai apuca sa fii si cinstit. in rest, stiu ca traiesti doar cu amintirea lucrurilor extrem de bune facute in ultimii 20 de ani de catre Iliescu, Nastase, Tariceanu, Patriciu, Vantu, Voiculescu, Antonescu, Vosganian, Ponta, Hrebenciuc, Mazare, Michi Sp. samd. asa-i cu slugile, nu?
2010-07-21 18:52:34 | Raporteaza
@MicutzaCeKurai:
in cazul ANI nu a facut ceva extraordinar ci doar si-a exercitat normal atributiile;
altfel, in cazul ANI, se face mai mult zgomot pe forma: inainte de a fi lasata fara obiect, ANI a facut mai mult exercitii de imagine (a nu se intelege ca nu sunt de acord cu fondul problemei ANI)
p.s. si sper ca nu consideri ca Frunda si opozitia sunt singurii vinovati de decapitarea ANI, asa fragila cum e, majoritatea parlamentara e alta
2010-07-21 19:05:04 | Raporteaza
Germania face doar promisiuni. Chestia cu libera circulatie a cetatenilor rusi in spatiul UE seamana leit cu promisiunea facuta Turciei de a fi integrata in UE; da, va integram dar nu stim cand, in 20-50-100 de ani… Variabila timp conteaza aici. In aceasta ordine de idei, Rusia ar fi avantajata mai ales de faptul ca, probabil, multi rusi, circulanti UE, vor si lucra si, fara dubii, trimite bani multi (remittance) la mama Rusia. Pe de alta parte, UE ar fi vadit deranjata de o noua migratie venita de la cel mai mare stat din est. Desi avantajele geo-politice create de retragerea Rusiei din Transnistria par evidente, nu cred ca acestea vor contrabalansa neplacerea cauzata de o migratie cu poatential de 3-4 ori mai mare decat a celei poloneze de acum cativa ani. O alta problema ar fi consensul in interirul UE. Ce castiga, Franta, Anglia, Italia, etc. luate fiecare in parte pentru a sprijini, la randul lor Germania???
2010-07-21 19:09:26 | Raporteaza
@ alin fumurescu:
imi cer scuze, dar sunteti un pic prea subtil pentru mine. nu am inteles subtilitatile:) ca atare, v/as fi recunoscator daca ati fi un pic mai direct.
as putea totusi crede ca germania stie ca traim intr-o europa care si-a atins maximul de dezvoltare in forma in care se afla ea acum. si ca, pentru a nu face implozie, e nevoe de deschiderea totala a granitelor dintre occident si spatiul ex/sovietic.
2010-07-21 19:24:09 | Raporteaza
Merkel: “..frate, conditiile noastre sunt simple!”
Putin (jucat de Medvedev): “Zi ce-ti trebe!”
Merkel: “Uit’ cum sta treaba! Vriau UE mai mare, asa ca Moldovia trece la noi…Iar rusii pot intra liber in UE”
Putin: “…hai fa pasi! Si care ar fi faza?”
Merkel:”$#@* Dumnezzooo, ce ma inervezi!”
Sursele din aparatul diplomatic confirma ca discutiile legate de elaborarea unei noi platforme de lucru ruso-germane continua.
2010-07-21 19:25:11 | Raporteaza
“Leancă a precizat că problema transnistreană va fi rezolvată numai prin “apropierea Republicii Moldova de Uniunea Europeană – apropiere ce va face Moldova mai atractivă pentru locuitorii din stânga Nistrului”.
Potrivit lui Iurie Leancă, actualmente Republica Moldova beneficiază de susţinerea a 17 din cele 27 de ţări membre ale UE în privinţa liberalizării vizelor. Printre acestea, ministrul a numit Germania, Franţa, Italia şi Polonia.
În ultima vreme, în presa rusă au apărut informaţii potrivit cărora Federaţia Rusă ar putea obţine mai devreme decât Republica Moldova un regim liberalizat de vize cu UE. Această perspectivă a fost confirmată şi de Gunnar Wiegand în timpul vizitei sale la Chişinău.
Responsabilul european a menţionat că negocierile cu Federaţia Rusă în privinţa abolirii vizelor au demarat mult mai devreme decât cu Republica Moldova, dar le-a sugerat moldovenilor să nu se uite „prea mult peste gard”.
Analiştii politici de la Chişinău au sesizat, însă, o problemă: Dacă ruşii vor obţine dreptul de a circula fără vize în UE înaintea moldovenilor, cetăţenii moldoveni, mai ales cei vorbitori de limbă rusă, vor depune cereri numeroase pentru obţinerea cetăţeniei ruse.”
Deutsche Welle: Avânt fără precedent al Moldovei spre UE>/b>
unimedia.info/?../
2010-07-21 19:30:37 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: fireste. eu scriu una, tu citesti alta. mai bun, mai rau – cind este vorba despre obsesii, Basescu n-a facut mare lucru si, normal, ai lui sunt la fel de vinovatzi. Gotziule, culca-te, te rog!
2010-07-21 19:41:37 | Raporteaza
Nu cred ca baconschi si basescu nu stiu. Dar una e sa negociezi un diferend foarte delicat cind te cheama germaia si alta cind te cheama romania. Aparent, Rusia nu ar pierde mare lucru daca si-ar retrage asenalul. Nici Germania nu ar avea mare lucru de cistigat. Aici e vorba e bani, iar rusia si ue incep sa constietizeze ca marele pericol, in contextul actual, se numeste china. Moldova este acum in zona gri, alaturi de ucraina si belarus. Belarusul trage mai mult spre rusia, in timp ce ucraina este o forta nucleara si e destul de greu de controlat. Disparitia unei zone gri dintre ue si rusia ar aduce un plus de incredere in zona marii negre pentru tranzactiile comerciale, ar usura controlul imigratiei clandestine si traficul comercial din zona caspica si a golfului. Romania si Moldova nu au decit de cistigat, iar cel mai bun lucru e sa taca chitic in banca lor.
2010-07-21 19:41:57 | Raporteaza
youtube.com/wat../
cine ştie,greu de presupus.
doar scenarita ne mai poate scoate din impas.
2010-07-21 19:42:31 | Raporteaza
Nu stiu daca ecuatia are numai 2 necunoscute, Germania-Rusia.
“La sfarsitul lunii ianuarie(2010), secretarul de stat Hillary Clinton si-a pus semnatura, alaturi de premierul Vlad Filat, pe acordarea unui ajutor nerambursabil de 262 de milioane de dolari, a laudat schimbarile democratice de la Chisinau si a spus ca SUA vor ca R. Moldova “sa fie parte a aliantei euroatlantice”.”(ziare.com)
Eu nu-mi amintesc ca SUA sa fi dat Romaniei un ajutor NERAMBURSABIL de 260 de milioane de dolari intr-o transa.
2010-07-21 19:43:25 | Raporteaza
nu stiu ce stie baba merky si nu stiu romanii, inclusiv cei care conduc romania, dar mi se pare absolut normal ca o superputere sa aiba informatii si cunostinte infinit mai ample si mai vaste decit tzari ca romania, tzara care nu conteaza absolut deloc, dar absolut deloc!
informatia inseamna putere si puterea inseamna bani care la rindul lor inseamna informatie care iarasi inseamna putere si tot asa impletit mai departe.
indiferent ce joc vrea sa faca baba merky acum cu medvedeev sau cu altcineva fi sigur ca o sa-l faca ca intotdeauna si nimeni n-o sa tina cont de romani care pe plan international nu conteaza nici cit negru sub unghie.
pe mine m-au distrat intotdeauna teoriile conspirationiste care lasa oricarui bibilica de pe strada cocomirlei din tirgoviste iluzia ca are acces si desluseste secretele lumii. ce secrete sint alea la care bibilica din slatina cu net are acces?

saracu bibilica nu stie nici daca nevasta si-o pune cu vecinu de la patru da vrea sa discute despre planurile secrete a lu medvedeev ca despre moartea lu elodia
cite perechi de chilotzi si ciorapi negauritzi ai bibilica? ai macar hirtie igienica civilizata sau te stergi la dorsal cu de aia ca smirghelu?
eu zic ca baba merky vrea sa cumpere cartofi din transnistria da militarii stationati acolo maninca ei toate barabulele. eh…?

2010-07-21 19:48:27 | Raporteaza
Încearcă şi ea un mic şantaj, după ce a aflat că Transnistria este conflictul îngheţat cu cea mai mică entalpie de topire, în spaţiul dintre Rusia şi UE. O insulă de entropie în care paşapoartele false se obţin quasilegal, fără vreo transformare de fază. O bază strategică a agenţilor sovietici în ofensiva asupra Europei.
Ce n-a aflat Angela Merkel este că ruşii vor căuta îmbrobodirea plenară a UE, pînă cînd îşi vor vedea turbincile în căruţă. Dacă Merkel are sînge să negocieze, le va da ruşilor dreptul de liberă circulaţie cu titlu experimental (1-3 ani). După care, hai!, maculatoarele la control! Extemporal. Scrieţi:… Însă tare mi-e teamă că nemţii vor fi la fel de naivi să creadă că şi ruşii au vorba: ein Man ein Wort. Ţi-ai găsit! La celaveci?
2010-07-21 19:51:53 | Raporteaza
@marius delapicentru
“Însă tare mi-e teamă că nemţii vor fi la fel de naivi să creadă că şi ruşii au vorba: ein Man ein Wort”
da, da, sa stii ca asa se ajunge sa mare putere mondiala, fiind naiv
2010-07-21 20:04:04 | Raporteaza
dak mai trage o vodka sau un uisichi le stim pe toate
ati vazut o vizita in 6 ani undeva important , cu ceva urmari benefice pt natie
no sa vedeti ca stie toata lumea de ce
numa bizonu e mai bat si le crede pe toate
nu mancarea nu nea ajunge , bautura nui destula
asa popor , asa conducator
fara rusine , fara onoare
2010-07-21 20:15:39 | Raporteaza
Da` Anjela stie ca te-ai dus in the jungle sa-ti vari ayahuasca in vena? Hahahahaha!!! Vezi, nu era mai bine sa faci ciocu` mic?
2010-07-21 20:17:36 | Raporteaza
“Dar gandul ca MAE sau presedintia nu stiu ce stie Angela Merkel e de natura sa-mi dea fiori. Reci.”
Bine-bine, dar de unde stiti ca ei nu stiu? asa se nasc scenariile catastrofice si, totodata, asa se nasc urmasii, scuze, mamei Omida.
Nemtii si rusii sint doua forte in Europa; nu vor tine cont de opiniile noastre cind e vorba de interesele lor.
Insa ar trebui ca Basescu sa si-l ia pe dl Gotiu ca_consilier pe probleme de io stiu tot.
Mai ales ca e imun la cianura de cind o tot mesteca.
Subiectul abordat este interesant, dar ati fi facut bine doar sa-l expuneti.
2010-07-21 20:26:53 | Raporteaza
Lictore, manca-ti-as ciocul tau, da` de unde stii musiu cum e cand mesteci cianura? Sa numi spui ca te-ai ocupat? Hahahaha!!! Asta ar fi mai tare decat ayahuasca maestrului Aliniel! Hahahahaha!!!
2010-07-21 20:39:59 | Raporteaza
@ Marianne & Ovidiu @ Comp. – intrebarea care trebuie pusa e urmatoarea: de ce tine mortis Germania sa dispara trupele rusesti din Transnistria, fiind gata pentru asta sa sustina inclusiv libera circulatie a rusilor in UE – ceea ce, imi pare, ar trebui sa starneasca “o ingrijorare” mai mare decat prezenta a catorva mii, hai zeci de mii de moldoveni?
@ Mihai Gotiu – si cum de ipoteza potentialei “invazii” rusesti nu “isterizeaza” pe nimeni?
@ Micutza – Polonia a ramas la negocieri – ba le-a si aprobat, dupa accident…
@ ariel – am citit si eu interpretarea asta. E interesanta, dar nu mi se pare ca adreseaza fondul problemei.
@ Dama cu pandalii – e limpede ca Germania are nevoie de deschidere spre Est si mai vrea si mana de lucru tanara, avand in vedere perspectivele demografice. Dar, revin si eu, cu incapatanare – ce-are asta cu prezenta trupelor in Transnistria?
2010-07-21 20:46:21 | Raporteaza
Intrebare: teava aia nou anuntata de South Stream care cica trebuie sa ocoleasca problematica Ucraina si sa ajunga in “direct” in Bulgaria, cum “supravietuieste” la presiune de 2 km adancime pe fundul Marii Negre pe 900 km lungime? Nu trece totusi prin apele teritoriale ale Ucrainei la sud de Crimeea? Sau de fapt va fi prin pamantul Turciei? Ca la vrajeala Beregovaia-Varna non-stop nu pun botu’. De abia le-a iesit cu eforturi colosale portiunea aia subacvatica de 400 km lungime si 2.2 km adancime a Blue Stream-ului de la Beregovaia la Durusu. Si i-a costat mai mult de jumatate din tot circuitul! Vreo 2 miliarde!

Si inca ceva: daca Rusia a facut clabuci la gura spunand ca acea conducta fabuloasa Trans-Caspica preconizata sa lege Turkmenistanul cu Azerbaijan, Georgia si Turcia nu poate fi construita pe sub Marea Caspica pentru ca “ar fi un risc periculos pentru prosperitatea intregii regiuni(mor de ras) si un risc ecologic inacceptabil(deja ma inec in hohote) iar TOATE tarile costale Caspice trebuie sa fie de acord ca asa sunt niste tratate din prima jumatate a secolului 20 intre Iran si Rusia”, atunci noi de ce n-am invoca ACELASI argument pentru South Stream? Suntem partasi la Blue Stream dar daca la South Stream Ucraina prezinta acelasi argument ca in cazul Rusiei la Trans-Caspica? Elaborati voi, stiti ma multe, tratate, chestii, eu bag din memorie…
P.P.-Ce a zis Merkel, ma? Ca le da vize la…rusi? Asta e vreun univers paralel ca in “Family Guy”? Ori chiar ne ia de prosti..Si totusi, ce drac a apucat-o cu Transnistria? Chiar putem sa-i strangem de bilute pe rusi? Cu ce? E deja vreo smecherie? Mai ales anuntul asta cu experimentul Germania-Franta legat de “standardizarea” taxelor in UE? Holy Shit! Oricum, dupa balamucul dintre Turcia si Israel priving rahatul ala de pe Mavi Marmara acum chiar ca ma uit dupa ceva intalnire la nivel inalt intre Germania si Iran sau Gemania-Norvegia! De undeva trebuie sa curga!
2010-07-21 20:47:59 | Raporteaza
Basescu merge pe alta axa, nu stiati? Dar pe langa faimoasa axa, el se lupta cu mogulii, cu comunistii, cu anticoruptia…ce treaba are el cu tari precum Rusia si Germania? Il baga cineva in seama? Ultima iesire a avut-o in Lituania, chiar de ziua Frantei. Baconschi a trimis trupa “10 prajini” si ne-a facut de ras la Shanghai, cantand manele si alte “delicii” culturale. romanialibera.r../
2010-07-21 20:48:28 | Raporteaza
@Alin Fumurescu:
poate ca-i ”isterizeaza” si ”invazia rusilor”, dar n-am urmarit noi articolele pe tema asta;
iar 5-10 articole aparute in cele cateva sute de publicatii importante din Europa nu e, totusi, o ”isterie”
2010-07-21 20:55:42 | Raporteaza
Oricum, am impresia ca Ucrainei i se pregateste ceva NASPA rau de tot! Sa se fi inteles Germania si Rusia sa se aleaga praful de Ucraina daca refuza South Stream? E prea de tot, trebuie bagati si ceilalti mari pe felie! Ori e cea mai mare bomba diplomatica din ultimul deceniu ori cea mai puturoasa, insultatoare si dementa declaratie pe care un agent al Moscovei(da, Merkel) ar pute s-o faca! E pur si simplu prea de tot!
2010-07-21 20:55:55 | Raporteaza
@ Mihai Gotiu – Gutza, e drept, exista si un efect de avalansa in mass media, nu-s toate conspiratii:) Dar, majoritatea temelor mai mult sau mai putin fierbinti din lume fac cum fac si ajung la mine. Aia cu moldovenii a ajuns. Aia cu rusii n-a ajuns. Da’ poate mi-a scapat:)
2010-07-21 20:59:54 | Raporteaza
D-le Fumurescu, pai specialistul din care ati dat citatele de inceput, sociologul Dan Dungaciu, tocmai a devenit consilierul Pres. Moldovei, luandu-si cetatenie moldava. Pana astazi, marea diplomatie romaneasca a tinut pe tusa pe cel mai mare expert in problema moldoveneasca pe care-l avem. Baconschi si-a adus tocmai de la Vatican finul, ca sa-l faca ambasador la Chisinau. Nu avem nici un institut pe peoblemele moldovenesti. Zero. Totul se face dupa ureche. Nu putem ridica pretentii ca Germania si Rusia hotarasc peste capul Romaniei. Au nevoie de gaz, nu de vinul de Purcari. In Chisinau situatia e jalnica. Toata lumea se uita la filme rusesti, presa e ruseasca; inima lor bate ruseste. Ultima decizie a Curtii Constitutionale este de un bolsevism pur. Sa fii filoromân este mai mult decat un act de curaj; este moarte sociala. In politica e mai rau. Moldova este vanduta Rusiei de infecta Germanie, cu care a pactizat spre distrugerea civilizatiei europene incontinuu. Nu uitati ca Lenin a plecat cu un tren si cu multi bani ca sa faca revolutie, din Germania…
2010-07-21 21:01:50 | Raporteaza
poate că ar trebui să luăm în calcul faptul că Transnitria este placa turnantă pentru traficul de arme,droguri şi nu în ultimul rînd pentru multe servicii secrete.totul sub o protecţie tacită a trupelor ruseşti
de acolo.contingetul rusesc este sensibil redus,din cîte ştiu,staţionează doar cîteva mii de soldaţi ruşi.dar aceştia au în pază depozite uriaşe de armament de diferite tipuri şi calibre.tocmai aceste depozite sînt sursa de aprovizionare a traficanţilor de arme pentru că soldaţii şi chiar ofiţerii ruşi mai fac şi ei un ban de buzunar.acest lucru este ştiut la Moscova,dar miza de a păstra un avanpost militar în zonă este mult mai importantă.
2010-07-21 21:12:17 | Raporteaza
…ce stie Angela Merkel despre Moldova si nu știm noi?
Ce să știe ? ca sunt smecheri ? profitori ?
poate vrea să ne facă un bine, implicit si lor, si la ei se vor răsfrânge ceea ce facem noi, una e să o facă ei, lucrul ce va fi direct de ei asumat si suportat, si alta e să ti-o facă alții, in plus, ce va cădea tot pe tine, la cați bani se arunca acolo ar fi o binefacere pentru noi in primul rând, s-au înființat noi ministere(in timp ce la noi se taie), noi universități special pentru ei (la noi, la fel, se restrânge) plus alte zeci de mii de afaceri fără număr
(numai la afacerea pensiilor date pentru ei, pe ochi frumoși și atât, e fantastic și fabulos cum li se acorda, si nu-mi dau seama cum, și de ce, acolo la fel ca si cu Merkel nu și-a pus nimeni problema gaurilor ?, nu sunt deloc mici, de ce lipsesc întrebările pe cheltuielile aberante ?)
2010-07-21 21:43:03 | Raporteaza
Inseamna ca zilele Romaniei
postceausiste
sunt numarate
indiferent de ce anume ar mai face si intreprinde angloamericanul satanic SI PERVERS.
Ceea ce e o veste cat se poate de buna, dupa cum vedeti nu sunteti capabili de a avea un stat functional in EUROPA.
StanBul-Un-gara voastra de aurolaci blestemati – in numele careia ati distrus, ori ati admis distrugerea, a brumei de concretizari materiale in urma investitiilor in bani chinuite si cu mari sacrificii – va fi desfiintata, iar UE va admite Servia. Iar dupa cum observati pietenia si cooperarea voastra ceausista cu iugosclavia e de asemenea de mult caduca. FITI BLESTEMATI. ardeleanoltenobanatzeni CEAUSISTI, blestemati in veci sa fiti – voi, si cu tot neamul vostru spurcat!
2010-07-21 22:00:04 | Raporteaza
Draji tavarisci si nas Aliniel, dati-va mai haproape sa va spuna mandea mosu cocoloshu care-i shogomeaua cu Moldova cea strabuna, unde ne-a-ngrijit ca-n rai mandra mea si-a ta stapana, hai acum murgule, hai!
Moldova nu e a mea, nici a lui Basexu, nici macar a lui Aliniel Fumurescu, ci a lui Ivan care si-a latit curu` de vadana sovietica pe intreg teritoriul i-a invatat pe moldoveni sa fure, sa minta, adica sa bea vodka si ete d-aia n-o sa mai vedeti Moldova inapoi, in veacul vecilor! Hahahaha!!!
2010-07-21 22:39:33 | Raporteaza
cam asa o vad si eu.un stat mare romanesc e pericol si pt.rusia… conditionat.
2010-07-21 23:06:02 | Raporteaza
Eu am lucrat în Italia patru ani sunt forte mulți ucrainieni după romanii și polonezi ei sunt pe locul trei ca emigranți din fosta Europă comunistă.Polonia și România fiind membre ale UE.
Autoritățile Italiene tacit le permite la ucrainienii să muncească și sa obțină acte de ședere și muncă ei nefăcând parte încă din UE.
2010-07-21 23:16:49 | Raporteaza
@Alin Fumurescu: eu ma incapatanez
sa cred ca nu e doar Germania interesata in retragerea trupelor rusesti din Transnistria. Cred ca a fost aleasa de NATO-UE ca negociator-sef in tratativele cu rusii, avand in vedere relatiile amiabile dintre cele doua tari.
Dati o cautare pe google ” Republica Moldova primeste” si o sa observati ca ajutorul financiar pentru Basarabia vine din mai multe directii.
Ultima declaratie a Angelei Merkel e un nou episod din aceasta negociere. E facuta in special pentru cetatenii rusi cu scopul de a-i face sa accepte mai usor pierderea Transnistriei. Rusii negociaza la sange, vor sa obtina maximum din ceea ce se poate obtine.
De exemplu, de 16 ani se chinuie sa adere la Organizatia Mondiala a Comertului.
2010-07-21 23:17:23 | Raporteaza
@bibi in …etc
cred ca uneori ai dreptate!Din pacate!
@otto
tu poti sa-ti tii ideile putine si fixe pentru Marean!
Cred ca esti dintre cei care abia asteapta sa candideze Diaconescu Dan,ca sa iasa cu familia numeroasa si bruneta la vot!Sa nu o uiti pe bunica aia de la Straulesti 2,ca si ea are drept de vot!
2010-07-21 23:20:02 | Raporteaza
@algarve
tu ai impresia ca daca ai ,,lucrat”la portofele in Italia esti mai destept?Polonezii sunt cei mai priceputi instalatori all over!Tu nu ai fost instalator niciodata,sunt sigur!
Poate sa-i inveti pe italieni ,,maradona” sau cum sa sutesti portofele fara sa-i deranjezi din siesta!
2010-07-21 23:28:41 | Raporteaza
scenariu:
in conditiile actuale rusia are nevoie de germania si reciproca. ceva trebuie sa echilibreze sua si china.
noi unde suntem? in ue sau in sua?
2010-07-22 00:11:28 | Raporteaza
Ardelean tigan borit
fara nume si tzara,
neom si nelegiuit,
eu te impusc sa stii!
In fond eu am tzara, bunicii si strabuneii mei si-au varsat sangele pentru ea. Eu imi iubesc tzara. Nu cred ca as ezita sa ucid ardeleni ori focsaneni-buzati pentru tzara mea, vorbesc foarte serios. Ce avem noi in comun?
…Armata* romina posceausista, institutiile statului satanic si barbar pline toate ochi cu bossgorile HOATZE al-de voi??
Ce avem NOI IN COMUN, suboamenilor!?
(despre armata * actuala, urmasa armatei rpr – cea aparuta dupa intoarcerea de pe front si lasarea la vatra a celor asupra carora a exe foc automat cand au refuza COOPERATIVIZAREA, la ordinele GENERALULUI Ceausescu – taticu vostru
2010-07-22 00:13:09 | Raporteaza
tragi cu PUŞCA nu ia foc.
păsărica-i cu noroc!
2010-07-22 00:19:06 | Raporteaza
Cer, respectuos, scenariile.
Desi imi lipsesc multe informatii si desi sunt de luat in calcul multe detalii care ma depasesc pot sa fac doua observatii.
Raspunsul superficial si evident ar fi “acum”, pentru ca acum se apropie niste alegeri in asa-zisa Republica Moldova. Presedintele Ghimpu e un patriot roman cu mult curaj care mai mult face decat zice. Tind sa cred ca sinceritatea lui, cu toate ca e binevenita pentru urechile infundate ale cetatenilor nesimtitori “moldoveni” si chiar si pentru ale noastre, deranjeaza urechile de mult desfundate ale UE si Rusia.
Iar in ceea ce priveste presa, cu riscul de a da in boala scenariilor subversive, nu exclud o influenta ruseasca in aceste publicatii. Totusi, Italia fascista a facut cadou Transilvania ungurilor prin “Arbitrajul de la Viena” iar Churchill insusi i-a facut cadou lui Stalin 90% din Romania – ad literam – pe un biletel. Acestea fiind premisele, nu pot sa nu ma gandesc ca istoriei murdare i-or mai fi ramas cativa tributari. Eventual trannspusi economic in zilele noastre.
Pozitia Germaniei, insa, mi-e complet necunoscuta. Fie si la nivel speculativ. Dar daca ar fi sa fiu sigura de ceva este ca nu trebuie sa ne bazam pe “bunele intentii” ale unei puteri.
Ca sa inchei ciclic, cum imi place mie, motivul pentru care cer scenariile, in afara de lamurirea proprie, este ca s-ar putea aduce in discutia publica si mai mult aceasta problema.
2010-07-22 00:20:10 | Raporteaza
@AVERESCU
stii ca boala ta are acum un remediu?
Ei bine,da!Iata tratamentul:
se ia una camasa cu maneci lungi,se imbraca iar manecile se leaga la spate temeinic.
Se consuma calmante in exces iar puseurile de nervozitate se calmeaza cu dusuri reci.Ce zici,te bagi?
2010-07-22 00:28:51 | Raporteaza
Nu stiu de ce va bagati in ceea ce NU intelegeti.
Auzi bey, ardeleanolteanu’, al-de Fumuroiu!
Spune-le ca Transsnistria e pentru Odessa, ce e Transsilvania pentru Transcapatia (sau invers!). Stii unde e Transcarpatia* asta? (o denumire ungereasca aprox)
Mai am o intrebare
de BARAJ!
De ce s-au batut aia la Marasesti ceauseilor si ceausistilor? Nu puteau sa se bata si ei mai sus, mai jos, mai harcana …la stga/ drpta?
Cat sunteti de paraleli!
Practic, voi habar nu aveti pe ce lume traiti.
2010-07-22 00:45:39 | Raporteaza
Eu zic ca Baconschi si Basescu stiu…O dovada ar putea fi si faptul ca madam Merkel isi misca fizicul pana la Bucuresti in luna septembrie…Asta daca nu stiati…:)
2010-07-22 01:20:18 | Raporteaza
@ edux – buna precizarea!
2010-07-22 10:33:17 | Raporteaza
Urmrind proiectiile demografice pentru Rusia pe urmatorii 50 de ani, nemtii si-au dat seama pana acum ca nu de la est vine salvarea. ( crestere demografica in Rusia au actualmente numai popoarele musulmane din zona Caucaz, nu este o optiune pentru forta de munca europeana). Miza dupa mine este clarificarea unui subcapitol din partida marea neagra/caspica/resurse. Transnistria este la ora actuala un focar de servicii secrete ( nu doar rusesti! ) un teritoriu in coasta Europei cu un potential “exploziv”. De ceva vreme Rusia raspunde Nato, prin aducerea de radare/armament performant in Kalinigrad, prin flota lor la Sevastopol pana in 2042, prin achizitia unui segment important din industria de otel/aluminiu ( aici are si Germania interese majore),prin noul guvern ucrainian, si probabil alte sute de “sicane” de care noi nici nu suntem constienti domnul Geoana probabil e un pic mai informat).
Transnistria este o baza excelenta pentru orice tip de diversiune /trafic spre Europa. Este normal ca Europa sa vrea “lichidat” acel focar. Iar Rusia tine de el ca pe un atu care nu o costa mare lucru, dar are efect maxim.
2010-07-22 11:06:29 | Raporteaza
Bine pusa problema. Buna si observatia ca Merkel vine la Bucuresti in septembrie. Dar de data asta nu va trasnpira prea repede ceva din culise
2010-07-22 12:09:39 | Raporteaza
@ nepotu lu tamara
Esti plin de frustrari si angoase..Du-te la un vraci pana nu este prea tarziu…
2010-07-22 16:05:24 | Raporteaza
Am mai sapat un pic si trebuie sa fac o mica rectificare. Frau Merkel vine la Bucuresti undeva intre 10 si 15 octombrie. Nu ca ar schimba sensul discutiei dar precizia germana ne obliga…:)
2010-07-22 16:52:37 | Raporteaza