![]() | Ce vor Băsescu şi Vîntu de la moldovenii de peste Prut?vezi toate articolele de Costi Rogozanu29 Jan 2010 la 12:11 50 comentarii 2851 vizualizari. |
S.O.Vîntu se apucă să investească la greu în republica Moldova, Traian Băsescu face băi de mulţime ca un rock-star, cum spune Andra Bădicioiu. Unul lucrează cu capital financiar, celălalt cu capital simbolic. Dar amândoi vor acelaşi lucru: inocenţă.
Inocenţa este cea mai căutată marfă din lume.
Situaţia îmi aminteşte de România de acum 10-20 de ani. La fel au fremătat de bucurie alţii văzînd o imensă masă de carne de tun plină de inocenţă mediatică, financiară şi fără prea mare înţelegere politică.
Şi oamenii s-au pus pe construit bule, faţade frumoase. Mă uit la noi acum. Avem un discurs cinic exact ca al celor care au făcut capital serios pe seama inocenţei noastre. Într-un fel, ei sînt modelul de succes absolut. N-am învăţat nimic altceva decît să spunem un plictisit “totul e de rahat” (măcar de am avea o consecvenţă demnă şi în nihilism, dar e doar frică). Exact aşa cum spun Vîntu & Băsescu. Cu o completare: Totul e de rahat, deci să facem nişte bani (sau să cîştigăm nişte putere).
Cînd i-am văzut pe moldovenii de peste Prut jubilînd în jurul lui Băsescu îmi venea să le strig: atenţie, păstraţi-vă inocenţa pentru chestii cu adevărat mari. Băsescu s-a dus acolo şi le-a ţinut un discurs care i-a făcut probabil plăcere lui Vîntu: o să suferiţi, trebuie să vă doriţi UE, dar veţi avea facturi mai mari, preţuri mai mari, multe vor fi mai nasoale. Aşa e, nici măcar nu se mai obosesc să caute avantajele, ele sînt de la sine înţelese. Iar oamenii aplaudă cînd sînt anunţaţi că le va fi mai rău.
A fost un prilej să ne reamintim totuşi că nu întîmplător e acum aşa atmosferă moartă de blazare, sictir şi oboseală: pentru că am fost şi noi ca ei.
P.S. Băsescu a început să exploateze potenţialul Rep. Moldova mult înainte de Vîntu. Întîi vindem mărgelele de sticlă, dup-aia le luăm banii.


Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
| 1GAVRILACHEscrie repede toate gindurile tale ca "vine" comunistii, minerii si iti nationalizeaza tastatura,iar mogulul voiculescu iti va lua unitatea calculatorului sa-l vinda la fier vechi sa mai faca... | ||
| 2@PrimarulModelNu stiu care e mai oribil, el sau adriean. Ala macar vorbeste, un cuvant si o minciuna, dar vorbeste. Asta e si nevertebrat Etic-moral si necuvantator.Livache: Stiu problemele... | ||
| 3@Elena Vijulie - "Cea mai recentă declaraţie a lui Traian Băsescu în favoarea sistemului nedemocratic promovat acum de USL datează din 2011." 7 Martie 2012. youtube.com/wat../ Legat de articol, desi... | ||
| 4nae daca e atat de BUN oprescu, atunci de ce nu are curaj sa apara in nicio dezbatere?!! Asta nu-ti pune niste semne de intrebare? Tuturor, nu va pune niste semne de intrebare faptul ca Oprescu pur si... | ||
| 5Felicitari pentru titlul articolului! ;)... | ||
| 6@strambdrept: E adevarat ca nu le-a facut EL mai portocala , dar daca nu era EL se faceau cum s-a refacut pasajul Muncii in 6 ani sau autostrada Transilvania, mai ales ca a avut "ajutor" mult de la Consliul... | ||
| Mihai Goţiu 11175 citiri |
| Cristian Teodorescu 10312 citiri |
| Costi Rogozanu 9604 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4362 citiri |
| Constantin Creţan 4310 citiri |
| Dan Duca 4144 citiri |
| Alin Fumurescu 3893 citiri |
| Ciprian Şiulea 3271 citiri |
| Dorin Tudoran 2767 citiri |
| Iulian Leca 2298 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62234 citiri |
| Cristian Teodorescu 40660 citiri |
| Costi Rogozanu 38565 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18116 citiri |
| Alin Fumurescu 17788 citiri |
| Viorel Dobran 13016 citiri |
| Dan Duca 12021 citiri |
| Constantin Creţan 11321 citiri |
| Dorin Tudoran 8693 citiri |
| Iulian Leca 8520 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
@Costi Rogozanu: “Unul lucrează cu capital financiar, celălalt cu capital simbolic.”
Nu e chiar “simbolic” acel capital cu care ar lucra basescu. E vorba de 100 de milioane de Euro. Vantu lucreaza cu capital din propriul buzunar, spre folosul propriu, iar basescu cu capital din buzunarul nostru, spre folosul lui.
2010-01-29 12:22:25 | Raporteaza
@Ramstein: Si ar mai fi de urmarit, ce firme vor incasa cele 100 de milioane de euro. Afacerile cu statul tin loc de cinste, nu-i asa? Oare a cui firma se va implica in reconstructia Moldovei din banii nostri?
2010-01-29 12:39:45 | Raporteaza
limba moldoveneasca nu exista -myvideo.ro/watc../ , si sa speram ca in curand nici “granita” nu va mai exista ! Ganditi cu inimia romanilor !
2010-01-29 12:41:41 | Raporteaza
@Costi; @Ramstein
Daca “derulam” putin putem spune ca amandoi fac afaceri pe banii nostri!!!
2010-01-29 12:42:58 | Raporteaza
Imprumutul acordat Rep.Moldova este, in sine, o miscare corecta (si fireasca, nu a fost reinventata roata aici). Dar privind lucrurile numai din punctul de vedere strict al celor doi (Vantu si basescu), la fel cum priveste si acest articol, s-ar putea face asertiunea: “basescu lucreaza cu capital din buzunarul nostru, spre folosul lui”
Cat oriveste “ce firme vor incasa cele 100 de milioane de euro”… nu avem nicio indoiala
2010-01-29 12:45:50 | Raporteaza
sa fim seriosi, Vintu vrea sa castige inocenta din R. Moldova? pai atunci de ce foloseste pe post de manageri niste infractori de acolo, care chiar sunt in parnaie? crji.org/news.p../
Vintu vrea sa isi scoata la vanzare serviciile de propaganda testate in Romania. in schimbul lor vrea afaceri. in Moldova urmeaza alegeri anul asta. inocenta de care spui tu si-o castiga prin asocierile cu nume de jurnalisti si alte personalitati.
2010-01-29 12:55:59 | Raporteaza
Esti bestial Costi! Asa este, abia acum ne dam seama ce naivi am fost. Stii vorba aia: tot patitu-i destept. Moldovenii, muncitorii migranti si altii carora le este exploatata lipsa de educatie, de acces la informatie, saracia relativa, handicapurile fizice sau statutul social mai precar si in ultima instanta slabiciunile naturii umane, vor fi in continuare victime sigure ale “investitiilor pe pietele emergente”.
2010-01-29 13:00:05 | Raporteaza
2010-01-29 13:09:05 | Raporteaza
Stau si ma intreb, Costele, cand o sa inceapa si moldovenii ca tine sa simta ROMANESTE? Ma tem ca niciodata.
2010-01-29 13:09:57 | Raporteaza
Hai s-o lasam mai moale cu inocenta. E vorba de oameni peste 18 ani, vaccinati. Inocenta e aia cind consideri ca meriti bani pentru produse “misto” chiar daca nu se vind. Ma indoiesc ca Vintu va reusi sa le ia banii cumva altfel decit prin vreun FNI, altfel, prin media, nu pare foarte priceput sa ia bani cit sa toace. De obicei ia banii cuiva cel care satisface o necesitate, de orice fel. Cind iei banii, nu-i iei degeaba.
Dar hai sa ne ingrijoram de viitoarele deceptii ale moldovenilor atit de candizi acum. Tot cu inocenta au functionat si Rusia si Voronin. Nu stiu de ce, dar ii inteleg perfect ca se bucura. Si la noi m-am bucurat cind a fost cazul si nu cred ca sint motive sa-mi fi inghitit bucuria. Dar Costi, ramas fara “produsul misto” e intr-o pasa trista. E drept ca dupa ce te saturi de misto, faci inca un pas mai departe de inocenta. Si cauti lucruri care iti folosesc cu adevarat. Si ii lasi pe aia in misto-ul lor. E povestea presei quality de la noi. La noi quality inseamna “noi sintem mai destepti decit ei si decit cititorii nostri”. Well, oamenii s-au plictisit tare de tot de asa misto si ii lasa pe “destepti” sa screama turnulete din fildes de mamut linos. Succesuri, dragilor!
@Mr Ramstein, daca nu ai nici o indoiala, ia produ mata o lista de firme mintenas.
2010-01-29 13:15:03 | Raporteaza
Domnule Ziarist, alea cateva sute de persoane prin care s-a “scaldat” Basescu au servici in Piata Centrala din Chisinau. Ei sunt aplaudacii cui trebe [Voronin,UE,OSCE,Basescu etc] .Imi place sa cred ca cetatenii unei tari nu sunt chiar asa de tampiti precum le place politicienilor. Majoritatea “tacuta” si “neangajata” are si un acut simt al resemnarii si scarbei.
2010-01-29 13:16:22 | Raporteaza
@foaaarte corect! Misto…
Un spatiu in care poti sa o iei de la zero, ca si cum ai fi din nou in 1990 
2010-01-29 13:28:57 | Raporteaza
Mda, ar fi bine sa disociem lucrurile…
Faptul ca Romania acorda un imprumut nerambursabil Moldovei este, in sine un lucru bun si corect. La fel si faptul ca un concern romanesc investeste in Moldova. Toate astea sunt lucruri bune pt moldoveni si, indirect, pentru noi.
In acelasi timp, capitalul social pe care il acumuleaza Basescu acolo (dar si aici) este, intr-adevar, umpic imoral (mai ales ca nu stiu daca presedintele tarii hotaraste de capul lui cui si cat da banii contribuabililor…). Cat despre SOV, parca il si vad cum isi freaca mainile pofticios.
Concluzia finala este, insa, ca nu exista investitii absolut dezinteresate si ca, atat timp cat au de castigat si basarabenii, nu ma deranjeaza foarte tare ipoocrizia si lacomia celor doi…
2010-01-29 13:45:19 | Raporteaza
Decomadata, domnule Rogozanu afirmatia dumneavoastra ,,Întîi vindem mărgelele de sticlă, dup-aia le luăm banii.” suna parca mai exact asa :,,Întîi vindem mărgelele de sticlă, dup-aia le luăm voturile”
2010-01-29 13:47:42 | Raporteaza
@Ramstein:
Vad ca la tine nu functioneaza treaba cu “repetitia, mama invataturii”… Sunt bani de la UE pentru cooperare tarnsfrontaliera, Ramsteine tata!!
In rest… fiecare comenteaza functie de imaginatia din dotare.
2010-01-29 13:52:06 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: “Un spatiu in care poti sa o iei de la zero”
Da si asta este un articol bun, intre cele dedicate “Vizitei din Rep.Moldova”.
In fine… aproape de la zero – nu mai este nici acolo chiar ca in 1990
2010-01-29 13:54:50 | Raporteaza
@Gicu Maracine
Ar trebui ca basescu sa te concedieze – nu mai urmaresti cu atentie nici declaratiile respectivului:
“Banii sunt destinaţi proiectelor pentru educaţie, modernizarea şcolilor, dar şi pentru proiecte de infrastructură locală”, a declarat Traian Băsescu.
2010-01-29 14:00:43 | Raporteaza
Din ce scrii, Costi Rogozanu, reiese ca esti putin anti actiunile pro Moldova. Parca esti dezamagit ca lucrurile par sa mearga bine si ca Moldovenii vor in Europa.
2010-01-29 14:01:05 | Raporteaza
ion – nu, sint dezamagit de felul in care se intra in UE. Exact asa cum sint deyamagit de felul in care am intrat noi. se ia una masa de bastinasi naivi si se joaca citiva ani cu ei de-a capitalismul salbatic. iar apoi li se da drumul fictiv sa viseze “liber”. ce fel de intrare e aia in UE cind eu trebuie sa obtin o mie de aprobari ca sa muncesc in ue. Libertate de turism? nu ma intereseaza.
2010-01-29 14:03:55 | Raporteaza
“Iar oamenii aplaudă cînd sînt anunţaţi că le va fi mai rău.”… Costi, oricat de greu ne este noua acum, si multora ne este, moldovenilor NU le va putea fi aproape niciodata mai greu decat le-a fost cu Voronin. Oricate crize vor veni, desi stim ca o criza trece pana la urma si apoi pana la urmatoarea e o perioada de crestere, sau macar de refacere.
Gandeste-te, atunci cand poti si ai informatii indeajuns de multe, cum e in Coreea de Nord sau alte zone uitate de lume. Moldova are sansa mergerii mai departe si iesirii din aceasta zona. E ca si cum noi am spune acum ca ce prosti am fost ca am scapat de regimul Ceausescu, chiar daca acum inca avem urme din el.
Poti reformula ce ai scris bolduit, tinand cont de modul acesta de a vedea lucururile.
2010-01-29 14:09:00 | Raporteaza
@costi
In caz ca nu ai prin interviul acesta, hotnews.ro/stir../
ti-l recomand.
Sau macar o parere despre carte. Sper ca nu crezi ca e reclama legatura facuta de mine.
2010-01-29 14:15:15 | Raporteaza
gabriel – asa e, trebuie intii sa iti fie rau ca sa iti fie bine. sfatul meu era sa nu-si consume entuziasmul pe propaganda si pe binefecatori vestici. sa se pregateasca sa nu piarda timpul aiurea. si sa nu fie gata sa indure din oficiu doar pentru ca asa scrie in carti.
am citit interviul – mi-a placut omul, n-am apucat sa citesc cartea, dar pare s amerite. prietenii maghiari imi povestisera acum ceva timp despre ce face tipul
2010-01-29 14:32:56 | Raporteaza
Eu nu am contestat argumentarea ta (e adevarat nici nu am spus explicit ca o apreciez, dar o apreciez), ma refeream doar la aceasta imagine (putin) fortata, ca moldovenii (romanii de peste Prut) aplauda fara sa stie ce… Eu cred ca ei inca aplauda pentru ca stiu ce inseamna sa-ti fie greu cu adevarat, sa ai sperante dar in care sa-ti fie frica sa crezi. Mi se pare necesara aceasta nuanta.
Pana la urma depinde numai de ei ca ceea ce li se promite acum sa se si intample, mai ales ca ne au langa ei ca un exemplu graitor.
Politicienii si oamenii de afaceri vor promite intotdeauna, nu e ceva nou.
Eu mi-am schimbat parerea despre politica si politicieni, in sensul scaderii sperantelor, dupa vizionare filmului “Recount” (cu Kevin Spacey): este foarte clar spus si demonstrat ca politica inseamna multa minciuna si demagogie, multe interese personale si mai ales coruptie. Si ca acestea vor fi cel putin cat timp banul va fi principala motivatie a omului. Ok, e un film si se exagereaza unele aspecte, dar prea ne ragasim in el ca in Caragiale.
2010-01-29 14:48:51 | Raporteaza
Important e ca Basescu nu a scris nici o carte.
2010-01-29 14:50:33 | Raporteaza
@Ramstein. Cum a cui firme vor incasa cele 100 de milioane de euro? Nu era acolo si Elena Udrea?
2010-01-29 15:08:04 | Raporteaza
@Mishamajo. Pe naiba… imprumut nerambursabil. Mai corect,…spaga pentru voturi.
SOV nu face niciodata investitii. Nu a spus chiar el de atatea ori pe RTV ca este speculator (excroc) financiar?
El nu investeste. Aduna banii de la fraeri.
2010-01-29 15:26:17 | Raporteaza
Si din comentarii se observa ca romanii nu inteleg ce se intampla in RM. Totul a fost supus unui baraj infornmational. Din punct de vedere al mandriei si idealurilor nationale suntem cea mai penibila natiune a Europei.
A fost cineva dintre voi cu carti romanesti in 90 in Basarabia sa vedeti cum se uitau copii de prin sate la ele , iar batranii aproape ca pangeau ?
Natiune de mamaligari. Noapte buna!
2010-01-29 15:44:18 | Raporteaza
nu-i asa ca daca se uneste Basarabia cu Romania trebuie schimbata Constitutia?
nu-i asa ca presedintele noului stat n-are nici o legatura cu presedintele ACTUAL al Romaniei?
adica Basescu va putea candida pentru inca doua mandate ale noului stat!!!
2010-01-29 16:09:57 | Raporteaza
Lenea intelectului naste monstri cinici,mici dar multi .
As da o lege care sa oblige pe toti jurnalistii, sau comunicatorii astia cu populatia, cum s-or numi ei, sa mearga in Rep. Moldova cu o ratie de zece carti in sacosa. Pe urma sa scrie ce au vazut. De ce ii lasa doar pe Vintu si pe Basescu sa se duca acolo?
Ati vazut zilele astea vreun reportaj din REp. Moldova facut de vreun ziarist din Romania? Impresii despre Moldova scrise dupa o fugara citire a stirilor moldovenesti am citit o tona. De ce? Eu cred ca de lene, pur si simplu.
2010-01-29 16:10:21 | Raporteaza
mihai – ia plateste deplasarea si ma duc miine. ma cam enerveaza astia care isi inchipuie ca jurnalistii sint niste boieri megaplatiti care nu fac chestii din lene
2010-01-29 16:12:58 | Raporteaza
@Costin: Voi nu vedeti cit de paguboasa e obsesia asta anti-Basescu? Mai iesiti fratilor din transee ca s/a terminat razboiul.
Daca facea vizita asta Crin Antonescu, sa vezi atunci ce se mai perpeleau obsedatii anti-B de grija Republicii Moldova. Nu i-ar mai fi deranjat nici imprumutul, nici moldovenii n-ar mai fi fost candizi si naivi cum sint acum tratati cu multa superioritate.
Dupa voi, numai Putin ar trebui sa viziteze Chisinaul. Ca el nu/i momeste cu margelute de sticla ca sa le fure p’orma calu’.
2010-01-29 16:21:18 | Raporteaza
in afara de ultima fraza sunt de acord cu nationalist.
in primul rand, lasand la o parte placerea lui basescu de a face bai de multime si simpatia de care se bucura in RM, ar trebui sa intelegeti un pic DE CE a fost vatat basescu in RM, CINE sunt cei care l-au votat. Intr-adevar au fost si “moldoveni” care au cerut si obtinut cetatenia romana de dragul de a merge fara pasaport in UE, sunt si comunisti printre acestia (fosta ministresa de la invatamant, promotoare a moldovenismului), DAR cei care au votat au facut-o pentru ca se simt romani si sunt “mai” romani decat multi de aici, sunt cei care se informeaza (la fel si in cazul romanilor care au votat in strainatate, daca nu erau “in tema” si nu-i interesa ce se intampla in tara, nu-si pierdeau timp, bani si nervi stand la coada. Iar oamenii care l-au aclamat pe basescu au aclamat in acesta pe Presedintele Romaniei, nu atat de mult pe basescu. Iar basescu a stiut in plus sa arate ca macar cat de cat ii pasa de ei. Nu conteaza aici sinceritatea, conteaza ca de bine de rau acum este o anumita speranta ca se va rezolva problema cu cetatenia, ca relatiile vor fi normale di pe o parte si pe cealalta. Oricum cred ca 99,9% din cei care-si dau “profesionist” sau “amator” cu parerea despre ce se intampla in RM nu citesc stirile decat in diagonala, o singura sursaetc. Ia mai luati si cititi, cititi stirile, comentariile de la ele, cititi blogurile etc. O sa descoperiti multe lucruri de care n-aveti habar.
2010-01-29 16:25:43 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: Nu pe mine trebuie sa te superi ca patronii nu platesc deplasari. Eu sint consumator si e normal sa cer un produs de calitate. Daca imi spui ca interetul e gratis, sint de acord sa platesc abonament sau ce-o fi, daca merita.
2010-01-29 16:30:00 | Raporteaza
Amandoi vor banii cetatenilor moldoveni, e foarte simplu. Le-am dat 350 de mii de vaccinuri care noua nu ne trebuie (ca noi ne-am prins de vrajeala celor de la OMS, la ei ajunge mai greu informatia), le dam curent electric (sa aiba de unde suge aia care detin companiile de curent) si in mare exploatam tot ce e de exploatat acolo (facem si noi cu ei, cum a facut Iliescu cu noi in ‘89 – ii vindem pe bucati).
2010-01-29 16:37:00 | Raporteaza
@Costin:Sincer ma tot gandeam ce anume va face chiorul pentru a-si prelungi perioada de domnie,pentru ca sunt convins ca nu va renunta la tron,mi-am inchipuit ca ori se va proclama rege ori va schimba constitutia sub un anume pretext dar nu-mi puteam inchipui care ar fi acela si uite ca asta ar putea fi intr-advar un motiv.Acuma e normal ca se va face un referendum dar rezultatul este previzibil si anume va fi cum va dori jigodia chioara.
2010-01-29 16:43:15 | Raporteaza
Cu tot respectul domnule autor, v-ati putea creste un pic nivelul de intelegere al unui process de transformare a unei societii dintr-una ghidata de stat, intr-una libera. Apoi ati avea alte comentarii
2010-01-29 17:04:37 | Raporteaza
Subscriu. Numai ca nu toti au ramas fraieri, si nu poti prosti toata lumea tot timpul.Iar cei ca Vintu mai curind sau mai tirziu o termina ca Madoff. Dureaza doar pina ce societatea isi va construi anticorpii.Iar d-l Basescu , daca are impresia ca-i poate merge mult pe cartea lui Ceasca , se inseala ca si el.O zi buna!
2010-01-29 17:17:57 | Raporteaza
“Ce vor Băsescu şi Vîntu de la moldovenii de peste Prut?
de Costi Rogozanu”
Intreaba-i pe ei si dupa aia spune-ne si noua. Ca sa avem o baza de discutie. Asa, nici tu si nici noi nu stim ce vor Basescu si SOV. Si atunci despre ce vorbim ?
Bun. Dupa ce afli un raspuns de la ei sa ne anunti.
2010-01-29 17:37:22 | Raporteaza
Rogozanu isi extinde spatiul de lupta… prima traducere daca nu ma-nsel haha (da e un sit bun)
enews.md/articl../
v.ernu
2010-01-29 18:11:05 | Raporteaza
[...] P.S. Imi pare rau ca se duce subiectul asta in derizoriu, ca se pune acum problema Republicii Moldova. Ca se discuta despre sustinerea ei, se vehiculeaza chiar ideea unirii si se lanseaza idei nobile cand nu exista linistea si relaxarea necesara discutarii lor. Ar fi pacat sa fie ingropate sub ganduri de genul ” mie-mi ghiortaie stomacul de foame, ce-mi trebuie mie asta ?”. Acum cand e mai in prin plan saracia, acum cand teama de concurenta pentru joburi sau pentru bani la buget a inca 3 milioane si ceva de locuitori poate fi mai tare decat sentimentul de fraternitate ? Ca doar avem si un proverb foarte popular legat de frate si de branza si de bani. Plus ca realismul unei astfel de idei este aproape de inexistent, in conditiile “prieteniei” pe care ne-o arata Putin. Ce s-a intamplat cu statul independent Georgia atat de curand e graitor. Pacat de entuziasmul celor de dincolo de Prut, am mai vazut asa ceva si pe aici … prin ‘90, prin ‘96, prin 2004 … . Ar fi bine sa fie atenti la buzunare si sa nu doarma extrem de linistiti. [...]
2010-01-29 18:36:13 | Raporteaza
Dle Costi Rogozanu…alooo.Matale iti place umor involuntar.Sau ala englezesc?Mai citeste si tu titlul ala stind pe un tron .Bietele vietuitoare poste decembriste atita s-au chinuit sa nu aleaga un …escu incit au neglijat complet glorioasele litere de inceput de nume.Aceasta …simfonie a olfactivului galopant …Basescu -Vintu presimt eu ca va realiza in cinstea si in onoarea romanilor de ici si de colo o mare si anume treaba.Este o combinatie normala perfect romaneasca securisto patriotarda.Dupa ce i-am impuiat pe medei cu sieisti la ambasade acum o sa le facem capu mare si cu vreo propaganda basit vintoasa?Eu la asta ,ma si anume asteptam.Dar dvs?
2010-01-29 18:38:00 | Raporteaza
dupa revolutia 89, ungurii din Transilvania au fost cei mai fericiti cu gandul la Ungaria de langa, unde la numai cateva ore de mers puteau sa intalneasca prieteni rude etc.
din pacate nu a fost chiar asa
1 ungurii din Transilvania au fost priviti in ungaria ca unguri de mana a doua, mai ales ca Ungaria era mai aproape de Austria
2. o gramada de fundatii, asociatii, partide din Ungaria si Romania au avut un teren fertil sau “inocent” sau cum doriti sa spunetz pt a da mii de tone de maculatura gen: “fratii nostri” pe bani grei (repet: pe bani grei) amaratilor de unguri din transilvania
3. din manipularea sperantei ungurilor au trait bine mersi ani buni politicienii “oameni de afaceri” vezi averea lui Verestoy si vezi domnia lui Funar de la Cluj, care prin discursul nationalist “vatra romaneasca” a tinut in BEZNA vreme de 11 ani un oras universitar, oras in care cetatenii atat unguri cat si romani, au ajunsa sa le fie rusine ca sunt clujeni
4 istoria se poate repeta si in basarabia, pentru ca reteta e testata
5 in rest pentru intelegerea miscarilor geopolitice as sugera ca ar merita un interviu prime-time cu Emil Hurezeanu (ma numar printre cei care il apreciaza foarte mult) macar sa intelegem si noi cateceva din ce va urma.
PS (nu are legatura cu articolul) dar de ce dracu trebuie sa introduc cuvintele de mai sus: CREDITE.MONEY.RO niciodata nu o sa inteleg si propun o reflectare asupra termenului de “publicitate negativa” chiar daca cine a avut ideea nefericita de mai sus poate s-a gandit ca ii face pe plac patronului cu promovarea serviciilor “realitatea”. Ma rog, cu scuzele de rigoare.
2010-01-29 18:47:04 | Raporteaza
Pe primul betiv al tarii il doare-n… sticla de moldoveni.S-a dus ca sa se mai plimbe si el si sa se mai bage in seama. Daca nici la moldoveni atunci unde. Poate mai prinde o ocazie si viziteaza si birmania.
Am auzit ca moldovenii au ascuns cramele.Dar tot a gasit una pe care a devalizato
2010-01-29 19:06:50 | Raporteaza
Domnule Rogozanu,
Urmaresc de aproximativ 3 luni aceasta “e-publicatie” care este vox-publica si sunteti una din vocile care scriu interesant pentru mine – va citesc intotdeauna. De aceea postarea dumneavoastra despre vizita lui TB in Moldova ma provoaca la un raspuns. Faceti parte din generatia care imbina cinismul nihilist cu utopia anarhismului libertar pentru ca e de bon ton sa fii impotriva sistemului (sau a ideologiei unice neo(ultra) liberale cum le place sa spuna noilor/vechilor stingisti francezi). Faceti parte din generatia care poarta cu mindrie si uimitoare ignoranta tricourile cu portretul lui Che fara sa va intrebati un moment ce a produs sistemul comunist in tari precum Cuba sau Cambodgia sau cam peste tot pe unde a fost experimentat (nu vreau sa va dau exemplul Coreei de Nord pentru ca il veti considera extrem). Asta asa ca un comentariu general. Acum sa revenim la cinismul aratat Moldovei si integrarii in UE – nu vreau sa continui pe linia sentimental-nationalista, cu toate ca nici aceasta nu trebuie dispretuita complet: are importanta si rezonanta ei, mai ales cind e vorba de identitate. Vreau sa incercati sa vedeti care sunt/au fost optiunile reale dupa 20 de la Anul ‘89 pentru tarile din centrul, estul si sud-estul Europei. A alege intre mult hulita integrare (implicit si a modelului capitalismului democratic/neo-liberal) sau a ramine in zona gri, ceea ce inseamna “nicaieri”, cu riscul major de a fi la cheremul puterii dominante de la EST. Puteti analiza ceea ce s-a intimplat cu tarile mai sarace ce s-au integrat (Romania, Bulgaria, chiar si balticii si Polonia) in raport cu se intimpla cu tarile din Balcani, sau din spatiul ex-sovietic in termeni de PIB, salarii, libertate, presa, cultura, reducere a saraciei, nivel si satisfactie de a trai – orice doriti. Si Romania nu este cel mai bun exemplu, ci poate Polonia – asta apropo de misto-ul care-l faceti cu privire la acceptarea unei perioade dificile la inceput: polonezii au acceptat, au strins din dinti din 1990 pina prin 1992-1993 si rezultatele sau vazut cel mai bine in 2009.
Problema generatiei dumneavoastra si a unei anumite stingi intelectuale, care refuza implicit condamnarea clara (din punct de vedere istoric si a alternativelor de viitor) a comunismului si a urmarilor sale (exista si o stinga anti-comunista, dar ea e mai putin vocala) este ca are mari carente in ceea ce priveste cunoasterea istoriei si a economiei (teoretice mai ales) si de aici o anummita incapacitate de a intelege alternativele realiste si efective (nu cele iluzorii/utopice). Asa ca va recomand cu foarte mare caldura o carte, care nu este scrisa de un istoric “anti-comunist” sau doamne fereste de “dreapta”, ci dimpotriva un istoric cu reale simpatii libertare si provenind dintr-o astfel de familie (mama fiind o foarte cunoscuta feminista britanica): Orlando Figes “Revolutia Rusa – 1891-1924 – Tragedia unui popor” – o gasiti fie in varianta engleza, fie franceza, din pacate nu a fost tradusa in romaneste. Citind-o veti intelege poate de ce natiunile din “vecinatatea apropiata” a Statului/Imperiului Rus au o singura optiune valabila si viabila: cea pe care Romania (si o buna parte din celelalte natiuni din zona) a jucat-o si cu foarte mare noroc a si reusit sa o materializeze. Iar in ceea ce priveste economia va recomand Schumpeter “Capitalism, Socialism si Democratie” sau “Istoria Analizei Economice – Perioada Clasica”. Nu vreau nici sa fac pe grozavul, nici sa va dau lectii, dar cred ca e bine sa cititi si despre consecintele teoretice si practice ale “teoriei stiintifice” marxiste.
Restul este fie utopie resentimentara, fie neadaptare la societatea reala (oricare ar fi ea), fie cinism nihilist. Sunt convins ca nu intrati cu adevarat in nici una aceste categorii.
Cu reala consideratie, in ciuda rindurilor de mai sus, Victor Giosan
2010-01-29 20:00:52 | Raporteaza
@C. Rogozanu: ai scris mai multe adevaruri!!!
dar ai avut revelatia asta acu’ 9 ore?
pe vremea cand ii facei o campanie frenetica basescului, nu ti-a cazut fisa?
ori de-abia ti-ai pierdut si tu inocenta?
2010-01-29 21:28:38 | Raporteaza
probabil pt autorul articolulul Voronin era mai nimerit iar Moldovenii sint fraieri ca-l detesta
2010-01-29 23:21:51 | Raporteaza
Pt basarabenii care citesc acest articol:
1. Rogozanu e de stanga, adica latura revoltata si care intelege lucrurile pe dindoaselea
2. Adevarat este ca pornind dintr-o extrema risti sa cazi in cealalta. Si ca viata in gri te stoarce, de nu mai sti cat de negru era la inceput. Trebuie sa faceti urgent pasul in alb. Mergeti in America, minim jumate din generatia voastra, vedeti cum stau lucrurile acolo si explicati-le celor ramasi acasa. Nu e o gluma. Macar jumatate din generatia voastra trebuie sa petreaca cativa ani in lumea civilizata. Fiecare secunda conteaza, credeti-ma.
2010-01-30 00:15:28 | Raporteaza
@C. Rogozanu
Cum am spune…loose-loose- situation!!!
nu sesizez legatura dintre interesele “vinti-forme” si “basescianism”.
QOTE :
“”"Mă uit la noi acum. Avem un discurs cinic exact ca al celor care au făcut capital serios pe seama inocenţei noastre. Într-un fel, ei sînt modelul de succes absolut. N-am învăţat nimic altceva decît să spunem un plictisit “totul e de rahat”. – corect si frumos spus!!!
Ai dreptate- dar e doar atitudinea celor din media si establishment- noi, eshtialaltzii..gandim altfel!
f__ing politics!
2010-01-30 17:27:49 | Raporteaza
[...] să redau comentariul unui cititor, domnul Victor Giosan, la postarea despre Moldova. Ce am scris acolo nu vrea să presupună că era mai bun Voronin, că sînt comunist [...]
2010-01-30 19:26:47 | Raporteaza
Ce bani sa mai ia din Republica Moldova deja voronin ia luat pe toti ( Basescu nu mai are ce lua ).
Unicul lucru care poate primi Basescu este : voturile moldovenilor care au cetatenie romana.
2010-05-12 21:05:10 | Raporteaza