![]() | Ceauşescu. 93vezi toate articolele de Costi Rogozanu26 Jan 2011 la 12:03 78 comentarii 1432 vizualizari. |
Unul dintre cele mai puternice narcotice folosite de poporul român plin ochi de studii superioare şi de spirit critic era următorul: Ceauşescu este prost, incult, cizmar. Auto-anestezierea a fost perfectă şi a continuat să funcţioneze şi postdecembrist: e o apărare prin cultură de un comic cosmic. Preamărirea studiilor şi dispreţul pentru “nestudiaţi” continuă să facă epocă.
De ce rîdem de oamenii fără studii? Sînt multe explicaţii. Am încercat cîteva şi aici, în Money Express. Este o ironie nejustificată. Oricum judecăm după aparenţe, dar să facem măcar un efort minim pentru a ne rupe de reflexe elitiste nu doar desuete, dar complet neacoperite de realităţi. Rîsul de cei fără studii e prin excelenţă un rîs semidoct.
Fiindcă tot se fac azi 93 de ani de la naşterea sa, două mici demitizări am să vă propun. Prima făcută timid, găsită în Evenimentul Zilei – e bine că pînă şi într-o redută anticomunistă sînt acceptate elemente istorice indubitabile: faptul că Ceauşescu a fost deţinut politic, faptul că Siguranţa făcea arestări politice în masă, faptul că metodele erau mai mult decît dure. De obicei se spune în retorica anticomunistă isterică, despre tinereţea de luptă comunistă a lui Ceauşescu, că ar fi fost fabricată şi “punct”. Ceea ce e adevărat doar într-o anumită proporţie. Miliţia spirituală, cei pe care-i citează EVZ, scrie ceva mai atent despre metodele Siguranţei:
Interesant este faptul că din aceste dosare rezultă că şi Poliţia de Siguranţă urmărea, aresta şi interoga persoanele minore asemenea viitoarei poliţii politice comuniste, Securitatea, instituţia care a ridicat aceste practici la cote nemaiîntâlnite. Totodată, din aceleaşi documente reiese că în perioada interbelică au fost sădiţi germenii viitoarei legislaţii represive comuniste. Şi în acea epocă s-a practicat metoda internării administrative a persoanelor suspecte de activitate antistatală pe o perioadă determinată, în baza unei decizii MAI. O altă măsură represivă prevăzută în Codul Penal adoptat în 1936 şi care a fost în vigoare până în 1968, a fost articolul 209. Aşa cum rezultă din fişele de penitenciar aflate într-unul din dosare, Ceauşescu Nicolae a fost condamnat în august 1939 la 3 ani închisoare pentru „uneltire contra ordinii sociale” – art. 209 din Codul Penal. În baza aceluiaşi articol din Codul Penal au fost condamnate în anii ’50 – ’60 câteva zeci de mii de cetăţeni care îşi exprimaseră opoziţia faţă de regimul comunist pe diferite căi: luptă armată, manifestaţii, bancuri, propagandă anticomunistă, literatură interzisă ş.a.m.d.
E şi ăsta un mic progres. Mai uşor cu judecăţile. Mai atenţi cu dosarele pe scări.
Cea de-a doua demitizare e legată de prostia lui Ceauşescu. Şi de gradul lui redus de cultură – autodidactul e respingător pentru imaginarul anticomunist. Vă recomand cartea “Ceauşescu critic literar” (editura Vremea, 2007). Dialogurile sale cu scriitorii (într-o primă fază cu cei importanţi, cînd încă mai avea chef să mimeze negocierea, în a doua faza doar cu scriitori aleşi pe sprînceană ca să-l aprobe) arată un soi de viclenie ascuţită, simţ al umorului, cinism rafinat. Ce să mai, seamănă cu multe din stenogramele cu moguli din zilele noastre… Dar mitul “prostiei lui Ceauşescu” se spulberă instantaneu.
Cînd Ivasiuc se plînge că îi sînt draconic filtrate textele marxiste pînă să fie publicate, Ceauşescu i-o serveşte scurt (de altfel, avea o viziune extrem de conflictuală a ideilor):
“Pentru marxism-leninism trebuie să te baţi. (rîsete, aplauze). Marxismul s-a afirmat întotdeauna cu bătaie, nu de la sine”.
Despre “reconstituirea” lui Pintilie spune că nu şi-a scos banii “pe piaţă” în România. Deci nu e reprezentativ. Mulţi moguli ar fi mîndri de aşa o replică. Iar argumentul economic este deseori folosit de Ceauşescu: nu suporta rafinamentele duse la extrem, “nepopulare”, pentru că nu se vedeau, deci oamenii muncii plăteau fără să aibă acces…
Extrem de amuzant e şi cînd povesteşte cum au fost invitaţi muncitorii la o expoziţie de pictură abstractă. Reacţia lor ar fi fost extrem de ostilă. Iar Ceauşescu întreabă de ce această reacţie nu a apărut în reviste? De ce nu există şi punctul lor de vedere. Nimeni nu se încumetă să-i răspundă.
Şi un schimb de replici delicios cu Păunescu:
Ceauşescu: Eu maipun flori în grădină, pun şi legume, dar cînd văd că e ceva care le împiedică să crească, le scot, le tai.
Adrian Păunescu: Dar le şi ajutaţi pe celelalte. (rîsete)
Ceauşescu: Le ajut, dragă. (rîsete) Uită-te la tine cît ai crescut. Am spus asta nu fizic, ci din alt punct de vedere.
Personalitatea lui Ceauşescu e o miză enormă pentru istorici în acest moment. Subiectul “Securitate” a existat de unul singur ca reprezentant al “răului”. De ce nu a fost Ceauşescu un subiect atît de obsedant?
P.S. A fost gasit si Ioan Grosan turnator prin studentie. Si?
Etichete: 26 ianuarie, Ceauşescu, prostie, securitate, siguranta


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@Hexenschuss: #33 Nu cred ca alegerile locale a fost /este principala problema a PDL-ului. Or sa obtina fara probleme 25-30% la primarii (fenomenul se stie, primarul care este, ramane).Problema e... | ||
| 2@CuriozitateSolutia mea e simpla , nicio rascumparare de la securisti, TB, Adriean V si SO (daca e cazul) la brutarie! reanalizarea dosarelor Costanda, Grueff Mosia Dudesti Cioplea etc Cu Liviu... | ||
| 3@CuriozitateDe aici: nicusordan.ro/c../ ....omul de afaceri Matei Paun, specialistul in branding si strategie Cosmin Alexandru, istoricul Andrei Pippidi, Voicu Radescu, managerul Green Hours si... | ||
| 4@Curiozitate @Laura CParerea mea despre toti primarii-secu asta batrani sau in curs de imbatranire am exprimat-o deja la postarea mea anterioara @30.Eu zic: Nu am nicio sansa. Sa-mi explice... | ||
| 5@Curiozitate @Laura CParerea mea despre toti primarii-secu asta batrani sau in curs de imbatranire am exprimat-o deja la postarea mea anterioara @30.Eu zic: Nu am nici sansa. Sa-mi explice @Autoarea... | ||
| 6despre orice cred ca mai multe sanse pt retrocedari ai cu Nicusor decat cu Oprescu sau cu Prigoana. Nicusor actioneaza in spiritul legii, cred ca nu e nimic mai presus de asta pt el, probabil doar etica Acum... | ||
| Mihai Goţiu 11637 citiri |
| Cristian Teodorescu 10522 citiri |
| Costi Rogozanu 9963 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4411 citiri |
| Constantin Creţan 4314 citiri |
| Dan Duca 4163 citiri |
| Alin Fumurescu 3961 citiri |
| Ciprian Şiulea 3310 citiri |
| Dorin Tudoran 2821 citiri |
| Iulian Leca 2359 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62697 citiri |
| Cristian Teodorescu 40870 citiri |
| Costi Rogozanu 38924 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18165 citiri |
| Alin Fumurescu 17856 citiri |
| Viorel Dobran 13034 citiri |
| Dan Duca 12040 citiri |
| Constantin Creţan 11325 citiri |
| Dorin Tudoran 8747 citiri |
| Elena Vijulie 8674 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Pentru ca a fost un simplu oportunist, precum Stalin. Iar cand a ajuns sa detina puterea, a retezat picioarele tutror celorlalti oportunisti, adica Iliescu. Dar nu i-a iesit cartea pana la capat. Dar si a fost luat de prost. Maurer o recunoaste.
2011-01-26 12:20:14 | Raporteaza
cu ce te ajuta in judecarea acestui personaj istoric sa-l etichetezi “prost”. si nu mi-ai raspuns la cealalta intrebare: de ce un milion de carti despre securitate si foarte putine despre cheia intregului regim, ceasca insusi.
2011-01-26 12:40:26 | Raporteaza
@ Costi:
“Ceauşescu Nicolae a fost condamnat în august 1939 la 3 ani închisoare pentru „uneltire contra ordinii sociale””
Costi, sa stii si tu ca Istoria lui Roller nu e cea devarata, desi multe mistificari apar si azi in manualele scolare.
Poate nu stii care era contextul in august 1939 si ce era PCR-ul.
In august 1939 tocamai se semna tratatatul dintre Ribbentrop si Molotov, prin care se impartea Europa, iar comunistii din intreaga lume erau condusi direct de la Moscova prin Komintern, fiind agenti ai URSS-ului.
Pe de alta parte URSS nu a recunoscut niciodata unirea Basarabiei cu Romania si in stanga Nistrului, pe teritoriul actual al Trasnistriei si o parte din cel al Ukrainei, creasera o Republica Sovietica Autonoma Moldoveneasca. URSS a avut intotdeauna o politica externa agresiva si un discurs revansard fata de Romania interbelica, in ciuda eforturilor lui Titulescu de a normaliza relatiile.
Este logic ca toti comunistii romani dovediti sa fie inchisi pentru infractiunea de drept comun „uneltire contra ordinii sociale” pentru ca asta si faceau la ordinul Moscovei.
Ce s-a intamplat insa in anii 50` – 60` nu are absolut nici o legatura cu condamnarea comunistilor interbelici la inchisoare.
2011-01-26 12:52:11 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: Findca accesul la arhivele din care s-ar extrage note despre personalitatea si obiceiurile lui este ori blocata, nu apare in fondurile arhivelor sau pur si simplu regimurile din ‘89 incaoce au facut tot posibilul sa il stearga din memoria populatiei. Iar cat despre Securitate: era subordonata lui, ceea ce il facea raspunzator pentru modul in care aceasta actiona. Cel putin asa vad eu lucruriile. Poate pe viitor ma mai destept dupa ce mai apar dovezi legate de scolile terminate ale lui Ceausescu.
PS Chiar sunt interesant de studiile efectuate de acesta, fiindca in urma unui interviu am aflat ca nea Nicu a facut ceva specializari si in afara de fuga de la scoala rusilor, nu prea am mai auzit sa o tina prin studii.
2011-01-26 13:04:18 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: PPS Nu l-am etichetat ca prost, ci doar oportunist. Dupa 24 de ani de putere, e greu sa-l consideri prost. Dar, prin modul in care s-a inchistat in turnul sau de fildes (model luat de clasa politica) nu l-a facut decat sa ramana in urma si sa dea in prostie. Iar faza cu sistematizarea satelor si industrializarea masiva, asta l-a cam dat de gol ca nu prea avea capacitati de a vedea in viitor. Coreea de nord o demonstreaza.
2011-01-26 13:10:52 | Raporteaza
Astăzi 26 Ianuarie comemorarea asasinări profesorului VASILE CHRISTESCU
S-a născut la 2 Ianuarie 1902 în București. Studii secundare și universitare la București; specializare la Universitatea din Berlin (1927-1928) și la Școala Română din Roma (1930-1931). Din 1924, Asistent la catedra de Istorie Antica din București. Doctor în Istorie (1929).
Arheolog și istoric al antichității. Contribuții bazate pe o bogată documentație literară si arheologică privind viata economică si militară din provincia Dacia. Preocupări de epigrafie, numismatică si preistorie.
Arestat de autoritătile carliste în primavara anului 1938, Prof. Vasile Christescu reuseste să evadeze la 18 Iunie (împreună cu Alexandru Cantacuzino) din trenul care îi transporta din lagărul dela Miercurea Ciuc (unde fuseseră detinuti) la închisoarea Jilava de lângă Bucuresti, în vederea simulacrului de proces intentat conducătorilor legionari, reusind să se ascundă în localitătile Râsnov si Brasov. Cu toate acestea, dezbaterile procesului au loc la Tribunalul Militar al Corpului II Armată Bucuresti între 25 Iunie si 1 Iulie, la care dată se pronuntă sentintele celor 19 fruntasi legionari inclusi în acest proces. In absentia, Prof. Vasile Christescu si Alexandru Cantacuzino sunt condamnati la 9 ani închisoare, urmate de celelalte ale restului de conducatori legionari, pe diverse termene. In luna Septembrie se refugiază la Bucuresti, fiind adăpostit de familie, “La grădină”, în cartierul Obor. La 30 Septembrie acelasi an, împreună cu Ion Dumitrescu-Borsa si Ion Victor Vojen, semnează un “Manifest” prin care este reafirmată pozitia Miscării Legionare în politica externă, fixată de Căpitanul Corneliu Z. Codreanu. In primele zile ale lunii Octombrie, Comandamentul Legionar din prigoană este reorganizat, iar Vasile Christescu împreună cu Horia Sima sunt numiti în fruntea acestui Comandament.
Tot acum, Vasile Christescu semnează un alt “Manifest” adresat regelui tiran Carol al II-lea (răspândit pe întreg cuprinsul tării), cerând eliberarea Căpitanului întemnitat pe nedrept în urma unei farse judecătoresti, încetarea prigoanei dezlăntuite împotriva legionarilor subliniind răspunderile grave care cad în seama regelui de pe urma ordinelor si a politicii sale anti-nationale si anti-constitutionale. Manifestul este predat Palatului prin generalul Moruzzi.
La 20 Noembrie 1939, Vasile Christescu începe să publice revista “Curierul Legionar”, publicatie a Comandamentului Legionar din prigoană, tipărită cu ajutorul tipografiei instalate la ferma familiei Dinicu Christescu din Colentina. Tot aici publică mai apoi si brosura de politică externă intitulată: “Politica Externă a României după acordul dela Munchen”.
La 30 Noembrie 1938 are loc cumplita asasinare a Căpitanului Mișcării Legionare, a Nicadorilor si Decemvirilor, din ordinul camarilei regale. La 1 Decembrie, Vasile Christescu împreună cu Pr. Ion Dumitrescu-Borsa semnează un alt “Manifest”, recomandând legionarilor liniste si stâpânire de sine, si începe imediat răspândirea brosurii mai sus amintite. Două zile mai apoi, la 3 Decembrie, politia si siguranta carlistă fac o descindere la locuinta familiei Christescu, unde este descoperită tipografia clandestină legionară. Profesorul Vasile Christescu si Pr. Dumitrescu-Borsa scapă ca prin minune din încercuirea făcută de politie si sigurantă, în schimb sunt arestati si imediat supusi la chinuri drastice fratii lui.
La 26 Ianuarie 1939, pe scările locuintei ultimului său refugiu din strada Căpitan Aviator Teodor Iliescu, Nr. 15, Profesorul Vasile Christescu este asasinat în chip bestial de agentii politiei si sigurantei. Marele arheolog si istoric al antichitătii, pierea sublim si dârz în lupta dusă împotriva contemporanilor săi criminali, aciuati la conducere prin violentarea legalitătii, stiind că jertfa sa alături de a celorlalti legionari punea temelie Noului Stat Românesc Legionar ce avea să vie.
Editura “Libertatea”, Jacksonville, 1993. 315 pag.
OPERA:
-”Les stations prehistorique du lac de Boian” (studiu). In “Dacia”, II (1925), pag. 249-303;
-”Les stations prehistorique de Vadastra” (studiu). In “Dacia”, III-IV (1927-1932), pag. 167-225;
-”Viata economică a Daciei Romane” Pitesti, 1929, 175 pag.;
-”Le tresor de monnaies de Sapata de Jos et la date du limes roumain de la Valachie” (studiu). In “Istros”, I (1934);
-”Dacia sub Hadrian si Antonius Pius” (studiu). In “Convorbiri literare”, LXIX (1936);
-”Istoria militară a Daciei Romane”. Ed. “Fundatia pentru Literatura și Arta”, Bucuresti, 1937, 270 pag.
-”Politica Externă a României după acordul de la Munchen”. București, 1939.
2011-01-26 13:11:13 | Raporteaza
ribelalu`
de ce uni da uni ba.Uneltire impotriva ordinii sociale era in ambele cazuri.Erau doua perioade cu ordini sociale dierite care au fost deranjate de catre unii.Sau iar o dam pe cine e cu noi e buni ceilalti e rai.
2011-01-26 13:12:20 | Raporteaza
@Nickmann: Cu cativa ani in urma Tatulici il invita la Ateneul Roman pe un american numit Henry Kissinger ce ne-a tras de urechi in direct, pt modul in care am procedat cu Ceausescu si procedam inca. Ulterior in mai multe interviuri ne-a povestit de rolul lui Ceausescu in reluarea relatiilor diplomatice dintre Beijing si Washington, despre medierea parii intre arabi si palestinieni. Ne aducem aminte cum Ceausescu vindea la greu armament atat la arabi cat si la evrei sau cum primea pe o usa pe Arafat iar pe alta esea premierul israelian. Asa prost cum a fost e luat bani de la evrei pt fiece evreu ce a emigrat din romania si avea studii…
2011-01-26 13:18:06 | Raporteaza
Se bate o moneda falsa despre incultura lui Ceausescu.Desi a pornit de jos ,a reusit sa acumuleze mult fiindca avea o mare capacitate de a sesiza ce este bun sau rau in ceva ,si vreau sa amintesc 2 momente.la Alexandria dupa cutremur cand i s-a prezentat planul nou de refacere al orasului ,a sesizat o neconcordanta in prioect ,care s-a dovedit adevarata,iar la intalnirea avuta la Mangalia in 1974 cu cercetatori in domeniul plantelor tehnice,i s-a prezentat proiectul pentru dezvoltarea virmilor de matase in Romania ,iar in proiect era o mare greseala la numarul necesar de pomi pentru a obtine acea productie de matase planificata.La trimis pe cercetator afara sa faca calculul din nou ,se gresise cu un zero ,care insemna miii de pomi mai putin.
In fiecare an mergea si se imforma la statiunea pentru eroxziunea solului din Moldova si la celealte statiuni despre ultimile noutati Romania era printre primele tari din lume la hibrizii de porumb ,floarea soarelui si la soiurile de grau.Au aparut probleme dupa 1980 ,dar in ansamblu acest om a dus Romania inainte.
2011-01-26 13:18:20 | Raporteaza
@nae:
desi o asemenea intrebare nu merita nici macar o flegma, o sa ma cobor la nivelul tau sa-ti raspund:
1. pentru ca prima era o ordine sociala de drept iar cea de-a doua era impusa de tancurile sovietice
2. pentru ca in primul caz comunistii erau niste tradatori de patrie, agenti sovietici, iar in cazul al doilea au fost trimisi la canal cei care s-au opus colectivizarii fortate (adica au dorit sa-si pastreze bunurile lor), lideri politici marcanti din istoria tarii fara nici o vina decat aceea ca au facut politica in perioada interbelica, preoti greco-cataloici care nu au renuntat la credinta lor, chiaburi care de fapt nu erau decat taranii harnici, ofiteri ai armatei regale, intelectuali samd.
2011-01-26 13:21:26 | Raporteaza
Rogozanu nu stie
1 Se spune ca Ceausecu a omorat cu mana lui (arma alba), in cabinele de vot, la alegerile masluite de bolsevici din 1946
2 Se spune ca Ceausecu a omorat cu Ordinul / direct cu tunul /mitraliera la Colectivizare(avea companie selecta – Plesita).
(1-2 are/avea maatori foarte credibili)
4 Se spune ca Ceausescu era un stalinist pur sange, cu dictator cu influente asiatice / si ca putin i-a lipsit sa nu ajunga un soi de Pol Pot khmer – cambodgian; pe-asta din urma au simtit-o sute de mii/milioane de oameni (intre 75 – 89 in special)
2011-01-26 13:22:46 | Raporteaza
doar un prost ar cheltui din banii altora 20 miliarde de usd ( probabil la valoarea de azi – 60?) in 10 ani pe lucruri care nu ii aduc nimic…si dupa aia s’ar intreba de ce e impuscat.
prostia se plateste.
din nou ieftin, mon cher…
2011-01-26 13:25:38 | Raporteaza
@ion:
Ioane…hibrizii aia erau de fapt seminte furate de catre spionajul romanesc.
Pe de alta parte, ai dreptate…desi nu avea carte, Ceausescu avea o inteligenta nativa si de-a lungul anilor a capatat foarte multa experienta.
P.S. In anii `50 a fost facut direct general-locotenent de catre Gheorghiu-Dej. Stau si ma intreb…oare ce pensie militara ar fi avut azi daca traia? Si mai ales, ar fi participat si el la mitinguri si dezbaterile de la Realitatea si Antena3?
2011-01-26 13:27:59 | Raporteaza
ribelalu`
Cum necum au fost ordinile sociale cu tancuri sau cu voturi cumparate furate sau batute nu ma intereseaza ca nu cred nici una din parti.La cit am vazut ca s-a mintit in ultimii douazeci de ani nu mai cred nici macar in stefan cel mare.
Tu citezi din carti din o istorie alui roller pe invers si dai citate schematice dar problema este alta ambele parti au INCALCAT ORDINEA DE DREPT si au primit ce au meritat.
Uite nici eu nu sint de acord cu betivul chior dar nu incalc ordinea de drept.
Chestiile ala cu tradatorii si agenturile le-ai luat din gura lui ceasca.Ca daca ma uit si eu in gura lui pot sa zic si eu ca chiorul si baconschi sint tradatori care submineaza prin comportamantul lor aderarea noastra la Schengen.Dar nu o fac spun ca sint idioti si atit ii duce capul.
2011-01-26 13:34:44 | Raporteaza
Da, foarte cult acest Ceuasecu.
Ceauşescu: Eu maipun flori în grădină, pun şi legume, dar cînd văd că e ceva care le împiedică să crească, le scot, le tai.
Pai, ce taie si scoate ?? Florile, legumele? Sau acel ceva care face ceva ?
Adrian Păunescu: Dar le şi ajutaţi pe celelalte. (rîsete)
Ceauşescu: Le ajut, dragă. (rîsete) Uită-te la tine cît ai crescut. Am spus asta nu fizic, ci din alt punct de vedere.
Da, Rogozane, adanc de tot. “A spus nu fizic…”.
“…ci din alt punct de vedere”. Ee, aici e deja cu suspans! De tot rasul.
Porcu’ suit in copac, acest “pretin” ,Rogozane!
2011-01-26 13:34:54 | Raporteaza
Parca pe zi ce trece derapezi din ce in ce… Ai schimbat cafeneaua de unde se duce “lupta proletara”? Sincer , la articolul cu cheltuielile , ai dat si ai fugit, m-am tot uitat dupa o replica a ta , ceva, au fost opinii foarte bine argumentate acolo, meritau oamenii aia un raspuns..
2011-01-26 13:35:25 | Raporteaza
Costele.
Codul Penal e din 1938 fiind virful operei legislative a lui Carol(al doilea). Fiind un produs al democratiei interbelice, cu ceva indici adaugati peste articole, a servit, de minune, represiunii tovarasesti.
Ceausescu a fost, totusi, norocos. A scapat cu doua condamnari(una in 1936 si alta in 1939, ambele executate).
Pentru acelasi fel de activitati Gheorghiu Dej a servit in penitenciar, fara intruperi, din 1933 pina in 1944.
Ghinionistii autentici au fost, totusi, legionarii. In baza aceleieasi farade(legi) au fost lichidati aproximativ 300 din ei de acelasi regim.
Foarte putini observatori baga de seama ca Ceausescu s-o inspirat, copios, din apucaturile lui Carol al doilea (Daciada, spre un exemplu)
Marele beneficiar al procesului de la Brasov a fost poetul Eugen Jebeleanu. Fiind singurul jurnalist inspirat care a relatat evenimentul, a fost beneficiarul perpeetu al unor avantaje de neimaginat.
2011-01-26 13:35:53 | Raporteaza
sa compari metodele Sigurantei cu cele ale Securitatii poporului din anii ‘50 este curata tampenie, coane fanica! Ii aresta Siguranta pe criterii politice, cu zecile de mii? Poate ca da, dar nu/i supunea unui regim de detentie criminal, nu-i omora in masa prin foame, frig si degradare, nu facea experimente Pitesti pe ei! Hai sa fim seriosi, cine il vrea pe ceausescu, n-are decat sa mearga linistit la el! Drum bun, cale batuta!
2011-01-26 13:36:43 | Raporteaza
@Gheorghe: Da, dar tot Henry Kisssinger a fost si cel care a musamalizat bombardamentele din Cambogia, sprijinirea unui regim ca cel al lui Pol Pot si acum face pe omul care trage semnalul de alarma ca poate pun mana teroristi pe arme nucleare. Ceausescu a facut scheme, fiindca pozitia Romaniei nu-i permitea decat ori sa fie obedient si sa se supuna Rusiei, lucru care l-a adus la putere ca s-a impotrivit supuneri, si a fost cartea a doua: sa joace rolul de mediatori,adica, de oportunist. Toata lumea stie ca momentul ‘68 a fost punctul sau de glorie, dar ia vedeti stenogramele din discutia sa cu Tito, acolo sa vedeti cine era Ceausescu. Am si o recomandare: Mihai Retegan, 1968: din primavara pana in toamna. Si puteti da si cu ochii pe cartea lui Daniel Chirot, Modern Tyrants, pentru a intelege ceea ce a insemnat Ceausescu.
PS Nu uitati de Cighid, esenta reala a comunismului si ignorantei din regimul lui Ceausescu. Pe scurt, nu a fost prost, a fost oportunist si ignorand, tot forme de prostie.
2011-01-26 13:38:57 | Raporteaza
@Costi Rogozanu
Uneltirea impotriva ordinii sociale subzista si in Codul penal actual:
Propaganda in favoarea statului totalitar
Art. 166. – Propaganda in vederea instaurarii unui stat totalitar, savarsita prin orice mijloace, in public, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea unor drepturi .
Propaganda consta in raspandirea, in mod sistematic, sau in apologia unor idei, conceptii sau doctrine cu intentia de a convinge si de a atrage noi adepti.
Actiuni impotriva ordinii constitutionale
Art. 1661. – Intreprinderea oricarei actiuni pentru schimbarea prin actiuni ilegale si prin violenta a ordinii constitutionale sau a caracterului national, suveran, independent, unitar si indivizibil al statului roman se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 15 ani si interzicerea unor drepturi .
Nu calificarea drept infractiuni a unor astfel de fapte e problema, ci modul in care asemenea texte de lege au fost folosite.
In rest, nu stiu ce sa zic. Personalitatea lui Ceausescu intra la fapt divers. Ceea ce conteaza e ce a facut liderul PCR si al RSR.
Nu inteleg unde bati.
2011-01-26 13:39:15 | Raporteaza
In legatura cu Siguranta (1930 – 1940).
Un bunic al meu/tanar si apoi intelectual ‘matur’
a fost urmarit discret de Responsablul Sigurantei in anii 30.
Apoi, dupa 1945, pentru ca omul fusese corect/moral/riguros in activitatea sa ‘informativa’
=> bunicul meu s-a prezentat ca martor al apararii, la procesul acestuia intentat de bolsevici, a depus marturie foarte buna si practic a pledat mai bine ca avocatul oficial al apararii; procesul a fost la sute dee km distanta(, pe cheltuiala bunicului care avea familie mare si ceva probleme de sanatate);
apoi bunicu s-a ascuns si el multa vreme de lichelele si infractorii de comunisti…
Bunicul meu era mai curand centrist, cel mult social-democrat.
(Era normal sa fie asa – fusese tanar ofiter/avocat/profesor si dupa Primul Razboi Mondial se intorsese doar cu cu camasa de pe el dintr-un lung prizonierat de exterminare din Germania ; a scapat de infometare cu ajutor de la Cruce Rosie + Case Regale – Olandeza/Daneza)
Era mai curand bun amic cu Constantin Tanase actorul , cu Patrasacanu batranul istoric autor de manuale interbelice etc si mai putin cu politrucii vremii.
In anii 30 fusese delegat in orase basarabene (nu prea avea ‘pile’)
Acolo a profesat ca avocat exceptional – a aparat si la stanga si la dreapta si politice si penal – false crime; ca profesor pe unii i-a invatat latina, pe altii franceza/germana etc
Comunistii anilor 30-40 au fost aproape in exclusiviate niste lichele. zic mai in gluma dar mai ales in serios:
Jos comunismu!
2011-01-26 13:40:17 | Raporteaza
Confuzie mare domnu’ Rogozanu. Intuiesc acest articol o intzepatura la raspunsurile primite la articolul despre “cocalari”. Nu confundati “studiile” (cat mai cantaresc ele astazi cand diplomele de BAC se iau pe , alea universitare se pot achiziotiona pe bani, iar doctoratele se dau pe banda rulanta?) cu educatia, acei 7 ani de-acasa, de care s-a uitat. Nu confundatzi “studiile” (chiar facute invatzand, nu doar alea de carton) cu cultura generala – . Si iar sa nu confundam toate astea cu inteligentza nativa. Pot ieshi sute de combinatzii de aici, care depind de “soiul” si anturajul persoanei despre care discutam.
Au ieshit boi perfectzi din familii “bune” (‘telectuali si cu parale) si oameni de stiintza din familii “modeste” (fara cine stie ce scoala si cu venituri la limita subzinstentzei).
“Cocalarul” dumneavoastra este un mitocan, care vorbeste tare, da muzica si mai tare, isi etaleaza ceasul, mashina, gagica (“sa moara dujmanii mei”, de oftica, evident), nu se simte dator sa salute pe nimeni si, in general, nu pare ca a frecventat cei 7 ani de-acasa. Ati uitat sa spunetzi ca acel cocalar are si o “soatza”, tzoapa.
Dupa aceasta lunga divagatzie, sa ne intoarcem la Ceausescu. Era oricum, dar nu prost – in sensul lipsei de inteligentza. Incult, mult sub o limita decenta pentru functzia in care se cocotzase, da. Romana lui peltica, presarata cu dezacorduri, nu putea sa ne bucure urechile. Plus ca, vizavi de personaj, totzi acumulasem o multzime de frustrari si ura. Toate astea se razbunau prin acel “prost”, atribuit ca o suma a tuturor celor de mai sus. “Cizmarul”, apelativ utilizat larg in epoca, era si el din aceeasi categorie. Inca nu se inventase extensia cuvantului “cocalar” si nici “tzoapa” nu prinsese aere de mall. Dar, ganditzi-va din perspectiva de azi la Elena C: inculta, dar dornica de titluri gaunoase, grabnic ofuscata din orice, impopotzonata in blanuri si plina de propria importantza. Nu va vine automat cuvantul “tzoapa” pe limba?
Va lansez o provocare: nea Nicu era “cocalar” sau nu?
2011-01-26 13:40:41 | Raporteaza
Da, si eu am avut “mirarile” mele de-a lungul timpului. Am intalnit oameni cu scoala putina care m-au uimit prin faptul ca simplitatea gandirii lor nu se traducea automat printr-o abordare simplista a lucrurilor. Unii dintre ei au un mod unic de a ajunge la esential pe cai neocolite, necomplicate, dand, instinctiv, la o parte orice balast care-i incurca. Au un fel de eleganta nativa a solutiilor simple, nu o dobandesc prin cursuri de logica si efort. Si mai e ceva, la ei functioneaza principiul englez “what you see is what you get”. Mintea lor putin sofisticata nu le permite sa-si confectioneze masti, de aici si autenticitatea lor.
In schimb, printre “prostii cu carte”(mai multa, mai putina) am intalnit cei mai multi histrioni, cele mai multe minti pervertite, sucite. (twisted mind-ul englezesc exprima mai bine ceea ce vreau sa spun). Creierul unui astfel de personaj nu mai e de mult un organism viu ci o natura moarta, peste care se asaza in straturi, ca intr-un palimpsest, ideile altora, niciodata metabolizate. Tipul asta de om isi petrece jumatate din viata incercand sa para altceva decat este, iar uneori reuseste, prin castigarea unei staturi profesionale si sociale. Si daca acestei realitati i se adauga si aroganta, vanitatea, orgoliul, trufia, ingamfarea, infumurarea de a se crede singurul destept pe planeta prostilor, avem un cocktail letal nu pentru domnia-sa, impostorul, ci pentru cei din preajma lui, asupra carora isi revarsa cu generozitate cliseele si prejudecatile.
In concluzie, eu propunem sa radem, mai des si mai aplicat, de oamenii cu studii si para-studii si sa incercam sa dezvoltam o strategie de aparare mai complexa si mai sofisticata impotriva lor.
2011-01-26 13:48:32 | Raporteaza
@ribelalu`: Era vedeta la talk-show-uri daca mai traia. Si mai era si veteran de razboi (rostuia el de-o adeverintza). Atunci sa fi vazut anateme si afurisenii pe capul lui Basescu-Boc-Oprea &Comp. Dar daca nea Nicu o lua razna in comunismul lui si zicea ca “burjuii” astia “spoliaza” bugetul de stat cu pensiile lor “speciale”? Ce fatza facea Gadea?
2011-01-26 13:50:26 | Raporteaza
Eu sunt o olteanca si va urmaresc in fiecare zi,sa mai vad ce se mai intampla la noi acasa,si azi am fost socata de interviurile luate referitor la inmormantarea lui Ceausescu.Eu cred ca ar fi bine sa le aratati imagini sau sa-si aduca aminte acele persoane care au fost prezente acolo la mormantul celo doi,de viata pe care am avut-o in perioada dinante de revolutie.Mie nu mie rusine sa spun,dar nu pot sa uit ceea ce mi-a marcat copilaria,cozile la care stateam pentru o bucata de paine ,ulei ,zahar….si multe altele,nu pot uita cum mama facea eforturi sa ma trezeasca la ora 3 noaptea sa plec sa stau la cozile interminabile pentru a cumpara ce aveam nevoie in casa.Toate astea trebuia sa le termin pana la ora 10,pentru ca trebuia sa mai si invat si sa plec la scoala la ora 12.Nici acum nu o ducem bine,e tot ca si atunci,diferenta e ca atunci aveai bani si nu aveai ce cumpara,iar acum nu ai bani pentru a cumpara ce ai nevoie,si suntem nevoiti multi sa plecam din tara pentru ca nu ai cum sa te descurci in tara.ASA CA SA LE FIE RUSINE CELORA CARE AU FOST PREZENTI AZI ACOLO SI AU SPUS CA ERA MAI BINE PE VREMEA LUI CEAUSESCU….
2011-01-26 13:50:34 | Raporteaza
Nimic nu ne place !Cand apare un”tatuc”,trebuie sa fie al naibii de bun ca sa mearga totul perfect. Mai trebuie sa se retraga la timp sa nu ne plictisim de el ca-l paste glontul.
Ceausescu a fost un taran .Un taran inteligent ,demn,ambitios ,cu aspiratii de nemurire .
I-a reusit .Chiar daca ieri( chiar si in timpul vietii lui),azi si maine ,multi vor comenta ,se vor revolta,isteriza ,Ceausescu va bantui prin memoria noastra,prin istoria noastra !A fost un barbat de Stat !N-a fost o lichea !A construit mai mult decat a promis.Astazi ni se promite ca vor construi si la sfarsit de mandat au demolat de doua ori mai mult decat au promis ca vor construii !
E regretabil ca dupa 21 de ani (aproape cat Epoca Ceausescu),nu numai ca nu s-a construit mai nimic dar au demolat aproape tot ce ne asigurau acele terne locuri de munca si care facea din Romania o tara productiva ,vie .
2011-01-26 13:54:00 | Raporteaza
dana43
care dintre betivul chior si ceasa este mai cocalar.
2011-01-26 13:55:19 | Raporteaza
f misto, ca de obicei, felicitari. la intrebarea ta despre interesul scazut pentru ceausescu in comparatie cu securitatea cred ca raspunsul se gaseste in frame-ul mental al astora care scriu in general despre aceste subiecte. nu este vorba despre curiozitate stiintifica sau validare a unei teorii ci mai ales despre lupta pentru putere politica. in alte cuvinte securitatea este o specialitate care (inca mai) plateste. cand potentialul o sa se epuizeze or sa mai ramana trei oameni pe subiect care il vor trata ca pe musculita de otet si atunci o sa devina interesant.
2011-01-26 13:57:41 | Raporteaza
@nae:
“dana43
care dintre betivul chior si ceasa este mai cocalar.”
Detasat tu esti
))
2011-01-26 14:00:40 | Raporteaza
@george puiu
precizez ca Seful actual TB imi pare – la mare concurenta cu Ion Ilici – cel mai rau lucru care se putea intampla dupa Ceausecu (uneori Ba -Secu e la concurenta mare si cu Ceau- Secu)
Greseli imense:
NU analfabetul Ceasca, NeaNicku, Balconetti, BuclaBlonda, AlaIntroUreche cum era poreclit si urat /dispretuit in epoca,
NU NEA NICU a construit ceva, asta mai mult a demolat,
au construit -> oameni scoliti in FR, UK, DE sau chiar IN RO, ajunsi la varste mature si scapati de Gherla, Jilava, Aiud, Sighet, Canal, ca proiectanti, cercetatori etc
- lucratori, operatori, muncitori onesti
nu a construit nimic pcr, secu, ci, die, sa fie clar asta!
2011-01-26 14:04:32 | Raporteaza
Juriul
Ihi.
Esti suparat ca ti-am jignit javra ordinara.
Ihi.
2011-01-26 14:04:44 | Raporteaza
@nae:
Ce-i nae, ai sarit sa-ti aperi idolul?
Daca esti patriot adevarat, ia fuguta la mormantu-i si behăie un pic internationala! Sau ai fost deja?
2011-01-26 14:05:52 | Raporteaza
@george puiu:
Da domnule, atata a construit Ceasca , incat ne-a consolidat pentru multa vreme … ultimul loc din Europa.
Sa fii repetent si sa te mai si lauzi ca ai muncit pe branci, asta seamna a prostie.
2011-01-26 14:11:21 | Raporteaza
@nae: Asta da tema pentru sociologi-politologi si bagatori de seama. Prima diferentza care-mi vine-n minte este ca pe Basescu il putem huidui si injura public fara a suporta consecintze de nici un fel (poate capatam si niscai laude de la unii), iar pe nea Nicu il injuram in surdina sau in gand, caci, vorba unui banc vechi “ura” o purtam in suflet. Pana la urma nu e vorba de cat de “cocalari” sunt ei, ci de perceptzia noastra.
Rad cu lacrimi cand ii aud pe unii urland catre basescu “dictatorul”. Daca era pe vremea lui nea Nicu, cred ca nu ajungeau sa pronuntze ultima silaba a cuvantului.
S-au pierdut undeva proportziile, proprietatea cuvintelor si nimeni nu mai discuta, totzi tzipa, nimeni nu asculta.
Asa ca tema ta de discutzie, foarte buna de altfel, mi-e teama ca se va pierde intr-o mare de urlete si invective.
2011-01-26 14:13:05 | Raporteaza
Micea
Ramine cum am stabilit: fa-te ca gindesti,daca ai cu ce si capul nu iti serveste decit ca umbrela la git.
“Da domnule, atata a construit Ceasca , incat ne-a consolidat pentru multa vreme … ultimul loc din Euro”
Iti dai seama daca si pe timpul lui ceasca se construia cit s-a construit in ultimii douazece de ani pe ce loc am fi
fa-te ca gindesti si spune-mi si mie.Pe ultimul loc din lume sau din galaxie.El tot a facut ceva ne-a last pe ultimul loc in europa zici tu deci mai avem vreo vrep cinci continente in urma noastra.
2011-01-26 14:21:39 | Raporteaza
@dana43
(mai intai citeste te rog ce am scris in postarile anterioare)
Ceausescu ar fi vrutr sa fie Pol Pot sau Mao din perioada Revolutiei culturale.
N-a putut sa fie, era alt CONTEXT!
Sa ni-l imaginam pe Actualul, Marele Reformator, in anii 50 (tac’su a fost deja mare militar pe puncte in anii 50 fara scoala, socra’sau militzian de pulan de tzara)
=> este ca la Orgoliul, Setea lui de Putere si Conducere Unica, la rautatea lui (validata in timp) ,
ar fi fost ceva mai tare ca Dej???!!.
Este sau nu este? Dar e altul CONTEXTUL actual!
2011-01-26 14:23:40 | Raporteaza
dana43
“pe Basescu il putem huidui si injura public fara a suporta consecintze de nici un fel”
Si daca il injuram public ce se rezolva. Se schimba ceva. Nimic.Ramine totul cum s-a stabilit.Ciinii latra ursul merge.Singurul cistig al democratiei este ca poti sa urli dar o faci in van….si atit.Asta-i democratie?Da.Beticul chior se imbata cu votca noi cu apa chioara.Mimam democratia.Si asta de douazeci de ani.Iluzii…iluzii. s.a.m.d.
2011-01-26 14:29:31 | Raporteaza
@nae:
Hai, lasa filozofiile de 2 bani si mergi la mormant.
Fă cu mâna să te vedem toţi. Tine si o scurta cuvantare cu: Vrem carne cu coada mare si Basarabia pamant rusesc
Fii bolsevic adevarat, ce dracu’ !
2011-01-26 14:30:58 | Raporteaza
Mirciulica
iti promit ca ma duc si iti fac cu mina daca imi spui pe ce loc am fi.
2011-01-26 14:37:42 | Raporteaza
@nae:
Langa Cuba si Coreea de Nord.
In spatele lor , bineinteles, ca ele n-au tradat miseleste comunismul, cum am facut noi.
Multumit? Hai, la mormant!
2011-01-26 14:50:42 | Raporteaza
@ribelalu`: stai jos ca esti mai prost ca oaia lu Becali , nu mai intoxica lumea cu ideile tale stricate de atata servilism, ma bine zis pupincurism nu te da ce nu esti adica inteligent (vorbesti tu de falsificare istorica ) un mucios .
2011-01-26 14:51:44 | Raporteaza
@nae: Democratia iti permite sa ai acces si la internet si sa le-o intorci tutror cum vrei. Asa ca, ar trebui sa multmesti democratiei ca nu te-a bagat la parnaie, nu te-a luat de pe strada si ti-a incordat coastele cu bastoane de lemn si frizuri ca in reclama la ciocolata ROM.
O fi Basescu un presedinte prost, dar Ceausescu si Iliescu il intrec, ca pana acum, Basescu inca nu te tine la coada dupa paine si nici nu iti baga pumnul in gura ca il injuri. Ia frumos niste ziare si stiri de pe vremea lui Ceasca si Iliescu, sa vezi tu acolo cate injuraturi puteai sa le aduci la adresa.
2011-01-26 14:58:47 | Raporteaza
@antisecu: se spun multe si despre tine, si depre mine, despre mama sau despre tatal tau… Poti sa opresti TU gura lumii ? Poti tu sa te iei dupa ce sune ? Spre exemplu azi Basescu iti spune ceva ? Trebuie sa te increzi in ce sune EL ? NU, pentru ca mine va spune altceva… Se spune ! PS In ciuda a ceea ce se sune, se spune ca in fata Casei Scantei esista un soclu ramas gol de cand Lenin ne-a parasit. Se spune ca nu mai e mult si acolo va fi amplasata statuia lui Ceausescu… daca mai continua mult Basescu reformele astea .
2011-01-26 15:00:41 | Raporteaza
Mirciulica
ai vazut ce a facut ceasca, de ce a construit ca sa nu fim linga cuba si corea de nord.Asta se intimpla daca facea si el cit ati facut voi.
Si eu cind iti spun fa-te ca gindesti te superi.Ai cazut in capcana.Persevereaza poate reusesiti.Cine vrea poate.Succesuri.
2011-01-26 15:03:20 | Raporteaza
Zice Rogo: “Mai uşor cu judecăţile. Mai atenţi cu dosarele pe scări.”
Subscriu. Dar e valabil si pentru Miscarea Legionara, Corneliu Zelea Codreanu, Carol al II-lea, perioada interbelica, Holocaustul? Discutam pe baze de dosare si pe fapte totul, fara prejudecati? Abrogam si legea Iliescu-Wiesel care ne impiedica sa o facem? Modificam si Constitutia (art. 30) ca sa fim siguri ca nu facem puscarie daca publicam documente istorice care ar contrazice punctul de vedere evreiesc cunoscut si sub numele de shoah business?
2011-01-26 15:09:52 | Raporteaza
Lui Antisecu,
N-am fost niciodata un simpatizant al comunismului ,practic nu stiu cum este democratia .
Daca cea ce parcurgem astazi este democratie ,scarba mea este si mai mare decat pentru comunism !
Practic ,noi nu avem partide politice .Avem niste gasti care se confrunta deocamdata prin agresivitate verbala si in curand armata ,cine sa ia in “stapanire ” si exploatare statul si natiunea .Mimeaza politici publice ,politici economice ,schimba continutul si sensul legilor in asa fel sa ramana in cadrul legal ,sa isi acopere cu texte legale furturile ,jafurile .Le face legale dar cu moralitatea ,cu bunul simt ,cu dreptatea cum ramane ?
Daca nu iti incarci sacii si nu pleci dupa nu prea multi ani,draga Antisecu ,ai toate sansele sa primesti un glont in cap .Poate ca l-ai merita dar ai mai mari sanse sa fie unul ratacit,unul care nu iti era destinat !
Basescu a adus cu el in institutiile statului drojdia societatii ,a instituit STATUL MAFIOT ! Baiatul este iresponsabil,confunda lupta politica cu confruntarea dintre gastile de cartier la alta scara .
2011-01-26 15:16:10 | Raporteaza
Nickmann
Corect, in afara de faptul ca pot refula nu am nu avem nici-un cistig.Absolut nimic cei pe care prin vot ii ducem la guvernare odata ce se vad acolo fac orice numai in interesul nostru nu.Injuram, demonstram facem greve, ne aruncam de la etaj si…….nimic.Ramine cum STABILIM NOI.
vreti un exemplu recent nu ca m-ar apasa in mod deosebit.Noul cod al muncii.Basescu:Sa se dicute la consiliul economic si social nu va intelegeti asumati-va codul.Deci dicutia se face ca sa aducem la cunostinta ce vrem noi. Nu va place facem cum vrem.Asta da dialog.Si asa a fost de foarte multe ori niciodata nu s-a ascultat si glasul poporului.Si de aceia nici-o lege nu are predictibilitate se schimba in ritm ametitor de am inebunit o lume intreaga.Fug toti de noi ca dracul de tamiie
2011-01-26 15:16:27 | Raporteaza
Draga Costi, ieri cu internationala, azi cu inteligenta lui Ceausescu, incep sa vad un fir rosu in postarile tale…
Daca tot de dai socialist de scoala noua pune mana si scrie un program despre proprietate, capital, taxe si cheltuirea bugetului; ia si niste economisti cu tine sa te mai traga de maneca cand nu ies totalurile (sau cand citesti statistici inselatoare ca cea cu ajutoarele de incalzire) si vino sa te criticam/votam.
Ar fi mult mai util decat sa dezgropi morti si demoni.
2011-01-26 15:20:14 | Raporteaza
@amator: taci dreaq ca te faci de ras pe bloage
2011-01-26 15:21:30 | Raporteaza
“A fost gasit si Ioan Grosan turnator prin studentie. Si?”
Cum, si!?..
“Vai de obscurul nostru!”
2011-01-26 15:23:40 | Raporteaza
@nae: Ai drept de vot mon cher. Nu-ti convine, nu-l vota. Basescu a prins 50 si un pic % din voturi. La nea Nicu, oricum votai tot6 100% iesea.
Ai posibilitatea sa faci un miting unde sa strigi “jos Basescu” (de buna seama, d-aia n-a fost Iliescu presedinte 11 ani, ca s-a strigat in piatza Jos Iliescu). Te poti inscrie intr-un partid de opozitzie si sa-l injuri prin reprezentantzi si in Parlament.
Democratzia are si avantaje, dar si dezavantaje.
2011-01-26 15:26:56 | Raporteaza
@nae: Pai, asa se comporta o intreaga clasa politica scolita in regimul nomenklaturist. Inca 20 de ani incolo tot asa o vom duce. 55 de ani de comunism se vindeca greu, mai ales cand vechea garda care a profitat si in regimul lui Ceausescu au ramas la putere.
Eu, sincer, astept ziua in care PSD-ul il scoate pe Iliescu pe tusa si il acuza de ceea ce s-a intamplat in Romania dupa comunism si mineriade, PDL-ul ii scoate afara pe toti lingai cu dosare securiste ce se cuibaresc pe pozitii bine platite, PNL-ul la fel, iar PC-ul dispare. Nu gasesc ce poate conserva din trecut, dat fiind ceva benefic societati si oamenilor. O noua forma de clasa.
Oricum, toti sunt mizerabili si prinsi in oligarhii. Se vede ca inca nu a murit comunismul, ca doar sistemul nostru politic seamana cu cel din restul tarilor foste sateliti sau componenta a URSS.
PS CNSAS-ul ar face un lucru bun: sa faca publice toate dosarele din arhivele sale. Atunci am incepe sa calcam cu dreptul spre democratie si virtute sociala. Nu de alta, dar care se simt cu musca pe caciula, sa poata fi si usor de identificat si sa aiba curajul si demnitatea de as cere iertare fata de cei care au gresit, cum a fost Alexandru Paleologu.
2011-01-26 15:29:28 | Raporteaza
@Aldea Gabriel
Zici
daca mai continua mult reformele B …
Mai inti citeste te rog ce am scris eu despre TB la 36 /30.
Daca vrei sa-ti spun mai explicit ca acest B. e un blestem pentru tara.
Ce nu clar??
Acum, daca TB e rau si foarte rau, asta nu insemna ca predecesorii sai: Caragea Voda ( cu asta seamana mult TB), Dej, Ceusescu, Ilici I. au fost ‘baietzi buni’!?
Ba pot sa spun chiar ca au fost un soi de “goodfellas”.
Acum despre Nea Nicu;
Nea Nicu a fost o puslama/lichea de adolescent, a facut si Ultraj
1 Pentru ca a fost Condamnat la Moarte petru Altele (pedeapsa trebuia comutata la inchisoare pe viata ),
intr-o mascarada de proces.
si
2 Pentru ca istoricii nu scriu (ca e greu, ca-s fosti istorici politruci ai anilor 80 azi batrani, ca nu au chef altii tineri, ca nu-s lasati la arhive, ca nu vor etc),
asta nu insemana ca nu e corect ceea ce voi scrie :
E FOARTE PROBABIL ca Ceausescu
a) a ucis direct in 1946 la alegerile masluite (sunt marturii verbale, ca ar fi facut-o cu cutzit, in zone cabine de vot, marturii transmise pana-n anii 80 si dupa )
b) a ucis la Colectivizare, prin Ordin ( e aproape cert) si ca s-a aflat foarte aproape sau a contribuit direct la uciderea unor victime ale Colectivizarii)
Poate ‘adevarul’ va fi si scris, peste cativa ani sau cateva zeci de ani
2011-01-26 15:31:40 | Raporteaza
“Ai posibilitatea sa faci un miting unde sa strigi “jos Basescu” (de buna seama, d-aia n-a fost Iliescu presedinte 11 ani, ca s-a strigat in piatza Jos Iliescu”
nu faci decit sa ma confirmi.Votam.Am vazut la cel din 2009.Voi ati votat cu cine vreti ca din urna a iesit cine trebuie. Am facut statistica in scoala un an de zile.Votul a fost furat.S-au ignorat toate regurile matematice.Trebuia sa iasa betivul chior.Asta este.De asta nici nu o sa mai duc vreodata la vot.M-am simtit batjocorit.Dana draga nimeni din noi nu am cistigat absolut nimic ne iluzionam.Singurele lucruri reale sint ca putem sa tipam si sa emigram.Restul abureala de fraierit fraierii.
2011-01-26 15:38:30 | Raporteaza
@Aldea Gabriel
alte exemple
1
E foarte probabil ca Nea Nicu sa fi ordonat ‘accidentul’ care era sa-l ucida in anii 70′ pe insusi premierul tarii sale -> Maurer
2 E foarte probabil ca moartea in inchisoare a ingineraului Ursu sa fi fost cauzata si explicit (ordin) de catre Ceausescu si nu numai de T Stanica & Co , si executata prin mana criminala a lui Clita M (azi asta din urma criminal re-dovedit in ‘diaspora’ -tarile scandinave)
3 Pentru perioada ceausisata si cele 2 MOB-uri securiste:
a) national-comunist
b)international
ecomand si cartea domnului Florescu (acel ‘maestru’ al cafelei si istorisirilor bucurestene anii 1950-1990 ++)
2011-01-26 15:40:50 | Raporteaza
@nae: Nae, asta-i piesa. Daca m-ar intreba cineva, as spune ca as reforma intreaga clasa politica actuala ca pe vremea lui Vlad Tepes. I-as invita frumos in Casa poporului (parlament, guvern, presedintzie, prefecturi, primarii), as zavori usile si… restul nu scriu ca cica e instigare, si io n-am imunitate ca martzoagele alea. Dar, iti dau un hint, as arunca pe CP ceva care incepe cu n si se termina cu p.
2011-01-26 15:51:10 | Raporteaza
@dana43: @dana43: “Elena C”? Cine e aia? M-ati facut sa ma uit la tastatura si “B” sau “U”" sunt destul de departe de “C”. Da si lor li se potriveste. Ca si “Dana N” (nu este o aluzie, sincer, cred ca stiti la cine ma refer, sunt impartial ca tot romanu’)
2011-01-26 17:05:55 | Raporteaza
@Emil: @Emil: “Emil B” ? Cine-i ala? M-am uitat la Ţ (de la Ţapu’ ) şi la B (de la Bobu) pe tastatură. Nu sunt departe una de alta. Sincer, nu e o aluzie , e o constatare.
2011-01-26 17:43:51 | Raporteaza
Se sparie gindul la a-mi imagina ce fel de activist ar fi fost dom` Rogozanu.
Ori un @ nae sau @george puiu.
2011-01-26 18:28:47 | Raporteaza
Bai Costi,
da-o dracului de treaba de gazetar de stinga, pentru tine si un rahat daca iese dintr-un cur de comunist miroase a floare; mai ai putin si incepi sa copiezi “omagiile” geniului carpatilor, doar ca sa ne convingi ce frumos e comunismul.
2011-01-26 18:43:32 | Raporteaza
era un taran* care vroia sa modernizeze romania. si asta nu e bine.
nu e bine oricat de tare ne-ar puti elitele si am vrea sa intelegem ca ’sa moara dusmanii mei’ este sambure de viata adevarata.
*nu ca as avea ceva cu taranii
2011-01-26 19:56:47 | Raporteaza
@autorul
bai rogozane tu de fapt vrei sa-i urezi din adincul inimii tale,un calduros la multi ani ,lu mentoru tau ,nea nicu ceausescu.
ureaza-i bai,n-o mai da de gard atita!
2011-01-26 20:04:04 | Raporteaza
@Emil: Fiecare generatzie cu “tzoapele” ei, cu initzialele ei…Moamaaaa, sa fi prins coana Leana vremurile astea cu silicoane si colagen…
2011-01-26 22:17:54 | Raporteaza
Ai dracu’ elitistii astia. Cum se fac ei ca nu inteleg ca omu’ e cu atat mai destept, cu cat are mai putina scoala.
2011-01-26 22:18:28 | Raporteaza
cam in 15-20 de ani, Ceausescu va avea statuie in Bucuresti, daca nu si in alte orase. Va fi bine, va fi rau ?
2011-01-26 22:31:33 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: “fac si io o intrebare”: titlul discutiei de pe Contributors a fost: “Mihai Neamtu si Costi Rogozanu discuta online despre statul asistential versus statul minimal”. Dupa sloganurile si cliseele fluturate p-acolo de dom. Vlaston, trebuia sa-i propuneti lui Neamtu ca titlul discutiei sa fie: “Mihai Neamtu (asistat – ce cuvant, ce semantica – de profesorul Vlaston, intrucat, precum ministrul Funeriu cu a lui muza Oana Badea, are nevoie de suflatori) si Costi Rogozanu discuta online despre statul asistential versus statul minimal”.
2011-01-27 00:20:14 | Raporteaza
In loc de concluzie…
Aseara, pe seara, la ora de foc(productie a trustului vostru) au aparut doua figuri sinistre, tinere, de asa zisi economisti.
Intimplarea e de o relevanta exceptionala si explica de ce e regretat Ceausescu si de cei ce n-au gustat din epoca.
Unul din puii de tradatori, (Soviani imi pare ca il cheama) era extrem de agresiv si spurcat la gura. Cerea, cu un tupeu formidabil, socoteala guvernului boc pentru indrazneala de a fi azmutit ANAF-ul pe bietul PETROMV.
Handicapatul asta mintal cu ifose de economist stirneste reactii viscerale. Nu mi s-ar fi parut deloc deplasat ca senatorul prezent in studio sa-i fi aliberat un scuipat intre ochi sau vreo pereche de palme.
Daca sunteti colegi de redactie, poti sa-l tragi de mineca si sa-i explici sa nu se mire ca, la un moment dat, s-ar putea sa constate ca n-o avut noroc pe lume…
Mircea Vulcanescu, care a negociat la singe pretul petrolului cu germanii (in calitate de ministru al guvernului Antonescu) a sfirsit la puscarie.
2011-01-27 06:25:07 | Raporteaza
bai pulea, bai nefericitule, ce misto esti , cica Vulcanescu a negociat , CE SA NEGOCIEZE MAH, LOAZO , ATUNCI CAMD ARMATA ROMANA NU TRAGE UN SINGUR FOC PT. APARAREA TARIICAND NI S-A IMPUS UN DICTAT, BAH ESTI TAMPIT!
2011-01-27 08:23:18 | Raporteaza
nea Costi
in calitate de fan Sandi Bell in 90 – cum singur ai marturisit – esti printre cei mai de-calificati oameni sa vorbesti despre vremurile lui Ceausescu. Intai ca le-ai trait ca un pispirel care nu pricepea nimic din viata – cel mult ca vroiai liniste la tine la Focsani in aprilie-mai 90 si deloc Piata Universitatii plus multe desene cu Sandi Bell; apoi ca simplifici, minimalizesi si de fapt habar n-ai sa te apuci macar sa studiezi serios anii 65-89. Ce scrii aici e un amalgam incropit de pseudo-consideratii, de toate jena.
Chiar ma gandeam azi oare micul Costi n-a scris nimic de 26 ianuarie; m-am dus sa caut pe voxpublica si iata c-am gasit.
Man,
daca ai cojones, organizeaza tata o dezbatere despre stanga si Ceausescu si-ti promit ca vin si-ti fac vraiste toate pasaricile stangiste din cap.
scuze pentru tonul mai agresiv dar o ceri, frate, de cativa ani cazi din penibil in grotesc si-napoi, sa zic asa.
2011-01-27 12:14:19 | Raporteaza
@nae: nu te mai face de ras.ai facut statistica? si? care-i legatura?
2011-01-27 13:13:10 | Raporteaza
Victor L
Vad ca iar ma mu**i de c**r dar sa stii ca nu am cum sa-i intrec in pupincurisme pe TRU,cartarescu,pora,savin,mihiesi,HRP,liiceanu, plesu.Vadim si paunescu, beniuc sint cei mai prosti dintre soimii patriei la pu,pu,pu si ling,ling comparativ cu cei enumerati de mine.Si unde mai pui ca astia o fac LIBER in mod democratic.
Si inca ceva ca sa nu mori prost NU AM FOST LA VOT niciodata pina in 2009 cind am fost furat la vot si de asta nu o sa mai duc NICIODATA la vot pentru ca nu sint prostul nimanui.Asta ca sa vezi cit de activist sint.Puteam sa fiu si inainte de 90 cind aveam destui ani traiti in comunism si dupa dar nu am facut-o niciodata.
Ca am o scirba profunda fata de persoana draga tie betivul chior nu inseamina ca sint activistul altcuiva.
2011-01-27 13:17:50 | Raporteaza
E mai puțin relevant dacă era sau nu prost, incult, needucat
Importantt este că era imbecil, inept, jegos, dobitoc
2011-01-27 17:49:35 | Raporteaza
@ Rogozanu
Nu era chiar asa prost si a suferit politic in tinerete. Si ce-i cu asta? In ce fel ar trebui sa-mi schimb eu atitudinea fata de comunism afland “revelatiile” astea? Dialogurile pe care le consideri tu delicioase mie mi se par niste grohailei autosuficiente in fata carora nu ai replica nu pentru ca sunt extraordinare in sine, ci pentru ca ajungeai dupa aia la mititica. Articolul asta l-ai scris la misto’ sau ce dracu?!
2011-01-27 18:47:10 | Raporteaza
singurul lucru pe care l-am admirat la Ceausescu este ca a sfarsit demn. Ca sa admiri insa talentul de critic literar al lui Nea Nicu si inteligenta sa creatoare presupune o combinatie unica de oligofrenie si ignoranta.
Doar un debil n-ar recunoaste in Nea Nicu un dictator, criminal, viclean,megaloman care a distrus fizic si moral milioane de romani.
Asta nu-i disculpa catusi de putin pe ticalosii care i-au urmat si care au continuat intr-un ritm dezlantuit jefuirea si distrugerea prin mii de mijloace a tarii.
2011-01-28 00:35:31 | Raporteaza
Drajii mosului, suportati o veste proasta? S-ar putea sa fiti victimele inocente ale unui experiment cel putin malitios. Intr-un limbaj accesibil tuturor, e cit se poate de posibil – adica, probabil – ca Rogajanu sa faca misto de voi.
Daca e asa, atunci el foloseste altfel maieutica – nu pentru a ajunge la un adevar ci pentru a va face sa va adeveriti limitele.
Banuiala mea se-ntemeiaza pe alegatia Rogozanului ” Rîsul de cei fără studii e prin excelenţă un rîs semidoct.”
Or, eu cred ca Rogazanu e semidoct, unul care ride de sfertodocti – cu ori fara studii. Ceea ce-l deconspira, in citatul de mai sus, este acel “prin excelenta” – care-neamna si “de regula”, dar mai contine si sugestia excelentei celui care ride.
PS: Nici expresia “fara studii” nu e vreo inocenta. Chiar insemnind “fara (prea) multa carte”, tot malitie denota prin folosirea unei expresii ambigue.
PPS: De fapt, el va ironizeaza nepunind ghilimele. Daca l-ati auzit vorbind, stiti ca vorbeste-n ghilimele – “antifraza” se mai numeste procedeul.
2011-01-28 09:20:05 | Raporteaza
@InimaRea: la asta chiar nu ma asteptam. Chiar atat de rafinat in expresie sa fie admiratorul lui Sandybel?
2011-01-28 23:50:43 | Raporteaza
@george puiu: “metoda” de constructie prin munca fortata si gratuita i-a permis sa atinga “maretele realizari”. Daca si in ultimii 20 de ani se aplica aceiasi metoda, folosind de pilda pe cei 4.5 milioane de membrii ai PCR (atat citi aveau carnet de partid in 1989) pe post de detinuti pusi la munca silnica aveam metrou de la Timisoara la Constanta cu statii pe ambele parti din 5 in 5 km.
2011-01-29 06:53:09 | Raporteaza
nu cred ca Ceausescu a fost prost, dar cred ca i-au aplaudat destui inteligenta, si dupa cateva decenii de cultul personalitatii am anumite retinerii. nu cred ca prostia lui Ceausescu a fost cel mai mare defect al sau, la fel cum nu cred ca cel mai inteligent lucru a fost ca cei din jurul sau sa ii laude geniul.
2011-01-31 02:42:17 | Raporteaza