RSS Feed

Celelalte poveşti filosofice cretane

vezi toate articolele de
11 Mar 2010 la 16:24 168 comentarii 1151 vizualizari.

Zeii de la început…

Zeii de la început erau modeşti,

pe măsura noastră –

splendid se mai ridică ea

cu miile de chipuri ale mării!

Un taur negru cu botul înspumat

coboară  ca un torent ferice

under the white mountains of Crete,

asemenea cleştarului îmbuteliat

de azi şi de oricînd.

Da, zei modeşti, pe măsura noastră,

în vreme ce eu mă scufund

în toate măruntaiele fără de spaimă

ale mării…

Fata de la recepţie

Nu ştiu dacă e săracă cu duhul sau genială,

privindu-i ochii limpezi şi goi.

Nu, nu e mută, e doar poloneză!

Zîmbet nătîng mai toată ziua

pînă devine zîmbet complice

la nepricerea oablă, la prostia turiştilor.

Înţeleg că judecăţile grăbite

sînt mereu eronate –

şi cum naiba, în ţara lui Nikos,

pe ţărmurile împărăţiei fractalice

ale lui Epimenides?

Mare Nostrum

De la aceste insule şi pînă la Adriatica

şi, mai departe la coloanele dinspre Atlantic,

doar corpuri goale de zei primitivi,

doar valuri aurite de retsina –

taur în amurg tropăind pe stîncile

de piatră de var, printre rătăcite tufe

de smochini, măslini şi aloe.

Poate cel din urmă drum,

poate ultima năvălire…

În peisaj, un chip în efigie,

un chip de atunci, un chip de departe.

Totul se socoteşte în ritmurile apei,

Totul se socoteşte cu o mătăsoasă

şi aspră măsură!

În ritm, în ritm totul curge…

Un val se scufundă într-alt val şi aşa mai departe,

val după val, după val, după val…

aşa e ritmul, aşa e ritmul nostru

de mii de ani, de la facerea lumii.

O zeiţă despletită de ape şi un taur înspumat

clocotind pe întinderile

zdrenţuite, albe, şi roşii, şi negre

ale unui pămînt pe care-a-nceput

aventura trecerii noastre prin vreme.

Cîntecul minotaurului

Anaisa, jos caisa

Creta e, nu Potaissa,

ba e iele, ba e zeie,

ba e-n cinşpe curcubeie.

Of  şi of, fecior de iele,

vai de mii zilele mele,

vai de mii zilele mele,

of şi of, fecior de lele!

Anaisa, jos caisa

Creta nu e Potaissa,

Creta-n oase, Creta-n sînge

un ochi rîde, altul plînge.

Creta nu e Potaissa,

Creta-n oase, Creta-n sînge,

un ochi rîde, altul plînge,

sub privirile nătînge,

sub privirile nătînge!

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


168 comments
  • 1

    @) All

    In fapt, ciclul cretan de asta-vara, avea 14, chiar 15 texte. Din pacate, in afara de cele sapte postate in toamna, numai aceste cinci au mai trecut prin grila, desi nu cea mai exigenta posibil! Cu cele care au mai ramas, oricit le-am intors, mi-am dat seama ca nu se mai poate face nimic – erau de la sfirsit, se dusese suflul!

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 17:02:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Ah, che bella vista!
    Domnule Antonesei, indeobste lepturam din dorintsa (de identificare, for one). Azi m-ati oblicit direct la bibliografie. Acuma, stim noi ca vara nu-i ca iarna (primavara mai e) si ca Creta nu-i Potaissa, dar, humblement, vreu sa va va spui ca ele au Marea in comun. Dreptu-i ca marea au fost vizitat bastinile Potaissei la vremi cind Creta nu visa, poate, nici macar la cretacic…Pour de bon, habeo docomenta… Si mai viu io.

    Daniel StPaul
    2010-03-11 17:06:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    @) Daniel StPaul

    Ha, ha, ha! De buna seama ca au marea in comun, dar am eu asa o slabiciune cumva… minoica!

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 17:14:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Cîntecul minotaurului:OHOHOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

  • 5

    Docomenta:
    alpinet.org/mai../
    alpinet.org/mai../

    etc.

    Daca poftitsi, in URL puteti modifica…84 final, scoborind pina la 77 ori pina unde se poate, ca sa vedetsi si alte impliniri sarate/saline

    @ Liviu Antonesei, #3, despre minoic mai beseduim, de-o vrea Domnul

    Daniel StPaul
    2010-03-11 17:34:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    as face o singura modificare in cantecul minotaurului: in loc de anaisa jos caisa: anaisa sus caisa. multzam pt intelegere

  • 7

    de dragul aliteratiei, nu de alta. vad ca tre sa explic explicatiile explicate deja ca sa nu fiu gresit inteles gresit. multzam(=multzam, nu altceva) pt intelegere(=intelegere in sensul lui dilthey). dilthey e Wilhelm Dilthey.

  • 8

    minotaurul din noi…
    daca stiti “Labirintul intunecat“ al lui Durrell

    si atunci, am vrut sa merg in Creta si cineva mi-a spus: “a, nu, ce-i in carte nu seamana cu adevarata Creta…“

    sa ma duc sau nu in Creta?
    voi fi dezamagita?

  • 9

    @Daniel StPaul, #5, and all: Sorry ,au omorit URL cela; poate merge cesta:

    alpinet.org/mai../

    in tot cazul, am ajuns la asta din urma acum cautind pe Alpinet, primul URL era din ianuarie

    scusi,iar

    Daniel StPaul
    2010-03-11 17:44:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    ALL am verificat,functioneaza adresa de mai jos, se poate modifica item# coborind pina la…77 pt alte imagini, si ca vous en dit

    alpinet.org/mai../

    Daniel StPaul
    2010-03-11 17:50:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    ioana, nu fa greseala. potaissa e o destinatie turistica mult mai cool. parerea mea

  • 12

    @tx2
    faci misto de mine?
    ca sint obosita si nu-mi dau seama…

    nu vreau nimic coooool…

  • 13

    ioana: daca nu vrei cool, creta. da unde n-au ajuns turistii.

  • 14

    Asa, in treacat, vad ca, deja, abisul luminat a si ajuns iluminant ; prezic iluminist…

    Daniel StPaul
    2010-03-11 18:05:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    inseamna ca nu vedem acelasi abis, dle D StP

  • 16

    @Liviu Antonesei:
    … “poeziile cretane” …
    … “povesti filosofice cretane”

    Dar “texte”? Le-ati numit asa din modestie? :)
    Eu le-am simtit ca poeme de dragoste. De Creta, din Creta … … …
    De dragoste. Se simte suflul, e acolo!

    youtube.com/wat../

    Zitella
    2010-03-11 20:01:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    ah habibi,a trecut atita vreme,iubitul meu intunecat cu stele in ochi..mi-e dor de corpul tau,de caldura lui,de umerii tai puternici,de fiecare muschi,de fiecare atingere,de iubirea ta…unde esti?inima mea arde.sint ca un desert care asteapta ploaia.de prea mult timp.de prea mult timp.esti visul meu intunecat.visez o primavara neagra.vreau un univers intunecat.habibi,habibi,…

  • 18

    sisi: pe neogen ai incercat?

  • 19

    mai e si netlog, uitam

  • 20

    @) All

    Buna seara la toata lumea. Cam tirziu, recunosc, dar am avut, pe rind, ore, o lansare de carte si apoi Serile Timpul.

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 22:39:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @) tx2

    Multumesc pentru exclamatie! Cit priveste sus sau jos, cred ca mai putem negocia… Ma mai gindesc.

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 22:40:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @) Ioana

    De buna seama ca am citit Labirintul intunecat, ca si cam tot Durrell-ul, iar Creta e de vazut la modul cel mai imperativ cu putinta. Insula e destul de mare incit sa mai aiba si o multime de cotloane neturistizate. Coasta e sud, cea dinspre Africa, e cea mai bine conservata, ca si spatiul de la coasta nordica inspre acolo…

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 22:43:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @) Zitella

    Le-am numit texte mai mult din obisnuinta, dar le socotesc de buna seama poezii! Multumesc.

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 22:45:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @) Daniel StPaul

    Vorbim, vorbim si despre minoic…

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 22:47:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @) All

    “Sorcova, vesela: Punctum” de Dorin Tudoran pe blogul sau

    dorin2tudoran.w../

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 22:51:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @) All

    Cineva mi-a trimis pe mail un link catre scena Minotarului din Satiricon-ul lui Fellini, il postez mai jos

    youtube.com/wat../

    Liviu Antonesei
    2010-03-11 23:05:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Bonjour to all!
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 08:11:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Valurile izbeau tarmul
    In antice cadente
    Pe care doar urechea poetului indragostit
    Obligatoriu poet, obligatoriu indragostit
    Le putea auzi…

    Valurile spuneau vorbe
    Pe care doar un poet moldovean
    Obligatoriu moldovean, obligatoriu poet
    Le putea prinde
    Si repovesti

    anonim
    2010-03-12 08:35:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @) All

    Buna dimineata tuturor si un w end fastuos!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 09:54:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @) Daca_nu_nu

    Merci pentru desen. De cita vreme n-am mai urmarit asa ceva!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 09:56:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @) anonim

    Multumesc.

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 09:58:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @tx2:
    miorlai si eu unde ma apuca.scuza-mi stilul.

  • 33

    @) Sisi

    A propos, stiati ca in Creta, pe coasta nordica, inspre est, exista un frumos stat-statiune pe nume Sissi?

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 10:15:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @) Liviu Antonesei
    Multumesc.
    Poate ajung vreodata…
    Labirint am inteles insa ca nu exista si-mi pare rau.

    Mi-ar placea sa ma ratacesc intr-un labirint. Un timp.

  • 35

    Nu credeţi că v-am uitat, prieteni! N-am glăsuit grafic dar v-am urmărit. Adică, mi-am luat medicamentele – v-aţi prins!
    Văz’că v-a fost prins dorul de minotaur. E primăvară, totuşi, cît s-ar ţine neaua de ţanţoşă! Acolo, în labirint, sevele lucrează, mai au puţin şi dau în fiert de atîta aşteptare. Le cheamă dorul de lumină fierbinte, de maluri calcaros-orbitoare, de dulceaţa verdeţii sîngelui întinerit de dorinţă.
    Eu am citit poeziile lui Liviu Antonesei şi m-am pătruns de dorul lor solar – de a fi următorul fir de nisip profetic, pe fundul mării limpezi şi-mbietoare ca viaţa de dinainte de viaţă.
    Am avut norocul să-mi sune familiar “Oh, Thalassa”!

    Inima-Rea
    2010-03-12 11:09:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @) Ioana

    Cu mare placere! Neaparat trebuie ajuns acolo si nu doar pentru ca, in fond, e leaganul civilizatiei noastre. Labirint ca atare nu exista, dar insula in sine are ceva labirintic, fiind extrem de muntoasa, uneori aproape de la malul marii.

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 11:09:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @) Inima-Rea

    Sa inteleg ca ati fost racit, excelenta? Imi pare rau, dar caldura chiar vine, se simte, cum spuneati, seva gata sa izbucneasca la suprafata…

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 11:11:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @) All

    Harta 3D a monumentelor din Bucuresti la aceasta adresa

    apmnir.ro/map.p../

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 11:22:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @) Liviu Antonesei
    Ma mai gindesc si la Zorba, la frumoasa lui nebunie.
    O fi adevarat? Cretanii nu sint chiar greci? Despre greci umbla vorbe rele :)

  • 40

    @) Ioana

    E greu de spus ce sint cretanii si chiar grecii! In principiu, si peninsularii si insularii sint greci – in felul lor insa! Pina la urma, si noi sintem greci undeva in adincime. Poate din aceasta pricina vorbe rele umbla despre toata lumea!
    Da, Zorba e demential, dar si foarte plauzibil. Am vazut persoane cu un temperament foarte asemanator in Creta… Unul era insa francez de origine, ceea ce poate sa insemne si ca locul marcheaza!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 12:02:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Ba, maître, fusei sănătos da’ mă menajai, că tumna aflai că şaij’ dă pagini îs cam o litră din tot. Şi mă gîndii io să fac economie de semne, că dacă nu mi-or ajunge pentru nesătula care-nghite şi to’ mai vrea? Ori timpul să nu-mi mai, că 3-4 pagini mă ţin ca la 5-6 ore, “efectiv” îmi vine-a spune, Or, cine mama supărării poa’ să trăiască numa’ efectiv? Eu, unu, ştiu bine că nu.

    Inima-Rea
    2010-03-12 12:12:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @) Liviu Antonesei

    Cred ca e vorba despre un fel de… mindrie a izolarii… (O au si englezii)
    Cu cit e insula mai mica, cu atit esti mai mindru :)

    Cit despre francez, nu stim daca sufletul lui s-a transformat conform peisajului insular, sau sufletul lui era insular dintru inceput si in sfirsit, si-a gasit asezarea.

    Si noi? A, nu, noi nu sintem greci, noi sintem rezultatul contopirii salbaticului roman cu frumoasa femeie daca. :)

  • 43

    @) Inima-Rea

    A, lucrati, maitre, care-va-sa-zica… Atunci spor, spor, spor si iar spor!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 13:11:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @) Ioana

    Francezul era oricum din Sud, de la Mediterana, deci o plaja comuna preexista.
    Iara noi, noi epigonii… Pai, pina au venit flacaii romani, care oricum erau din tot Imperiul, grecii isi facuseara de mult cetati la Pont, iar dupa aceea, au tot venit, ba mesteri la minastirile medievale, ba in perioada domniilor fanariote, pina si academiile domnesti graiau greceste…

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 13:14:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @Liviu Antonesei: 33
    sisi e doar un nick,printre altele.imi placea cum suna.astazi am citit in wiki ca printesei de la care m-am inspirat nu-i placea sa fie apelata cu acest nume.fiecare cu gusturile lui.

  • 46

    @) Sisi

    Da, e adevarat, nu-i placea, dar asa ii spunea toata lumea, de la rude si cei apropiati la popor! Asa ii spun toti si acum, nu doar la Viena.

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 17:11:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Bună seara, Lume!
    Cu ajutorul Bunului Dumnezeu, s-a mai dus o săptămână… Fiuuu! Greu, dar fain! Ori fain, dar greu…
    Poezii frumoase, frumoase. Lume bună… (Servus, Inimioară!). Să tot trăieşti, nu alta!

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 19:26:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @) Daca_nu_nu

    Se vede ca a fost grea saptamina! Esti, ca sa spun asa, laconica!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 19:29:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Ha!-Ha!-Ha!
    ”Dacă intru în Laconia, voi pustii pământurile, voi…, voi…, voi… !!!”
    ”Dacă!”
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 19:31:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Sunt puţin obosită, Bunicule. Atât. M-am dus şi azi-dmineaţă pe o ninsoareee, cu nişte fulgi cât palma…
    Şi tu vorbeşti de Creta…
    Eheu!!!

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 19:33:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @) Daca_nu_nu

    Pai, am fost de acord ca esti obosita! Iar Creta vine asa, compensatoriu pentru zapezile nu de mai an, ci de astazio si miine!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 19:36:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    youtube.com/wat../
    youtube.com/wat../
    youtube.com/wat../
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 19:59:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    Da? Fain!
    Auzi, să ştii că-mi plac poeziile. Nu pun la cântar, dar parcă-mi plac mai mult decât primele şapte…

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 20:02:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @) Daca_nu_nu

    Primele sapte care? Din ciclul cretan sau de acum citeva zile? Ca amindoua grupajele anterioare erau de cite sapte!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 20:04:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Din ciclul cretan…
    Scuze. Am zis că-s obosită…
    Şi alea-mi plac. Doar că-mi par mai grave.
    Astea-mi par mai… jucăuşe…
    Poate numa-mi par..

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 20:08:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @) Daca_nu_nu

    Ele oricum fac un intreg, sint un ciclu, vor fi “amestecate” acolo intr-un fel sau altul…

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 20:12:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    Mă tot gândesc eu aci cum e aia cu ”Jos caisa Creta nu e Potaissa…”, dar te rog, nu-mi spune, că vreau să-mi pun imaginaţia la încercare…
    :) )

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 20:28:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @) Daca_nu_nu

    Eu de unde as sti?! Am mai spus ca un autor e cel mai prost expet in propria sa opera. Si nu e o butada. Asa ca, fata bunicului, daca-ti pui imaginatia la bataie, imi dai si mine o mina de ajutor! Sau un pumn de ajutor!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 20:41:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Ha!-Ha!-Ha!
    :) :) :)
    Stai, că acuş mă dau pe youtube, că-mi aduseşi aminte de cursul de Lingvistică indoeuropeană comparată…
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 20:52:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    Cu răbdarea, treci marea!!!

    1.
    youtube.com/wat../
    youtube.com/wat../

    2.
    youtube.com/wat../

    3.
    youtube.com/wat../
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:21:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    Cu răbdarea treci marea…

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:22:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    youtube.com/wat../
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:23:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:23:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    Buna ziua/seara .

    Domnule Antonesei. Stiu ca nu e frumos sa intrebi un scriitor/poet ce a vrut sa spuna intr-o poezie/roman , etc. Dar am o intrebare oarecum hazlie: Vi s-a intamplat sa nu recunoasteti propria dvs poezie/scriitura.

    Am citit pe undeva (nu stiu in ce masura este adevarat) ca la un moment dat Nicolae Labis si-a negat paternitatea pentru o poezie desii fuses publicata intr-o carte de poezii pe numele sau. Nu numai ca si-a negat paternitatea dar se spune ca ar fi zis ceva de genul ca el nu e in stare sa scrie astfel de oribilitati.

    Apropos de zapezi pe aici prin canada sunt 10C desii se mai anunta asa o zapada undeva la sfarsitul lunii martie inceputul lui aprilie.

  • 65

    youtube.com/wat../
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:24:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Virgiiiiiiiiiiiiiil!!!
    Mi-ai frânt zborul!!!
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:25:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @Daca_nu_nu:

    Chiar de loc

    Am urmarit linkurile pe care le-ai dat

    cel putin “celtic music and king of dance” este favoritul; meu desii nici cu dansul lui Zorba de la sfarsitul filmului nu ma dau indarat. Dar un sfat gratis. daca vre-o data te voi invita la dans refuza-ma nu de alta dar elefantul este un soi de Frank sinatra fata de mine .

    :)

  • 68

    Buna seara!
    Ma var si eu unde nu-mi fierbe oala, incerc sa exprim (pentru a doua oara, prima incercare a luat-o …. Fulcanelli cred, a disparut fara urma!) cateva ganduri despre … cateva enigme care ma “chinuie” demult, s-a mai discutat aici, poate … deci:
    - Poetul transforma in cuvinte imaginile care-l bantuie pentru ca cititorii sa “vada”, sa simta ce-a simtit el cand l-a mangaiat muza? Sau scrie ca sa scape de fantasma? Sa o prefaca in “mirabila samanta”?
    - Cititorul trebuie sa retraiasca aievea aceleasi … vise sau cosmaruri ale Poetului, lecturand un poem?
    - O poezie se cade a fi analizata, explicata, disecata pentru a fi inteleasa? De catre cine? Si cum? Ca la anatomopatologie, piesa cu piesa? O poezie abia nascuta poate fi fara viata?
    - … … … ?

    Cred ca din modul in care am pus intrebarile se pot “citi” raspunsurile mele.
    Iar cand Poezia este de dragoste …
    Si daca socotiti ca gandurile astea (de care am scapat pentru un timp scriindu-le aici!) merita sa mai risipiti inca putin din timpul dvs., astept cu inima deschisa un semn. Cateva semne!
    Daca nu, nu! :)

    Zitella
    2010-03-12 21:33:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @ Virgil
    Glumeam!
    Nu e nicio problemă. Eu mă uitam un pic la ritm: vorba lui Zorba – iaca rima! – oamenii se pot înţelege prin dans, atunci când nu găsesc vorbe pe-nţeles. Şi, de-ar fi să credem pe Sadoveanu parcă – ori pe înţeleptul din Divanul persian – încăperea devine strâmtă pentru cine nu ştie dansa… Deci…
    Nu-ţi face probleme, de-a fi să mă gioci vreodată: cine ştie giuca, gioacă şi pe ziar împăturit…
    Auzi, ştii la ce mă gândeam în timp ce mă uitam pe link-urile-alea? De ce naiba românii tră să şi strige??? Li se pare că-s mai… elocvenţi???
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:42:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @ Zitella
    Mă bag şi eu unde nu-mi fierbe oala:
    - Nu.
    - Nu.
    - Nu.
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:44:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Hai, pasaj la 70…

    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 21:46:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    Nu cred ca doar romanii au “tipurituri” in dansurile lor.
    si sincer sa fiu cred ca acu realizez ca doar la dansurile romanesti observ asa ceva. O sa fiu mai atent pe viitor. ceva ma face sa cred (da nu ma pune sa demonstrez) ca este de influenta ruseasca

  • 73

    @Daca_nu_nu: Multumesc!

    Zitella
    2010-03-12 22:00:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @ Virgil
    M-am gândit şi eu că li se poate trage de la beutură… Dar mă îndoiesc serios că ar mai putea executa mişcările alea sincrone cu încărcătură la bord…
    :)

    @ Zitella
    Greşesc?

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 22:03:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    @Daca_nu_nu: Nu pot sa zic nici ca gresesti, nici ca nu gresesti. E parerea ta. Eu nu m-as fi gandit la asta.

    Zitella
    2010-03-12 22:13:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    doamna brofesoara, urlet la rumân este legatura intre muzica si frica. ruman danseaza şi canta la razboi si in batatura. lupta este si la una si la alta. urla cand da cu coasa in nevasta, in turc (aferim!), in lemn, dar si cand ţopaie (ţupăie? nu stiut bine cuvant) in batatie. Se incinge in el transpiratie la hora si trebuie sa deschida gura pentru decompresie.

    eruufin
    2010-03-12 22:22:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    @) Virgil

    Pentu ca am pastrat putin din cit am scris, ma refer la poezii, nu cred ca mi s-a intimplat vreodata, pina acum, sa nu-mi recunosc un text, dar asta nu inseamana ca asa ceva ar fi imposibil!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 22:27:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @) Zitella

    Eu cred ca fiecare cititor citeste, de fapt, alta poezie desi material toti par sa o citeasca pe aceeasi! Spun asta pentru ca eu insumi citind diferie poezii si feluriti poeti in contexte diferite am sesizat diferente de lectura, de perceptie… Insa, oricum am lua-o, daca o poezie nu provoaca nici o reactie in cititor, e clar ca ori cititorul nu are organ pentu asta, ori poezia e cu totul proasta.

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 22:30:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @Liviu Antonesei: Grazie!

    Zitella
    2010-03-12 22:34:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    Da, Liviu, fără îndoială că aşa e. Dar eu, cititorul, când am în faţa ochilor ”Vre o zgâtie de fată…” văd una pe care-o cunosc, nu mă duc neapărat cu gândul la aia de-o ştia poetul…
    Dacă nu, nu…
    Dar eu aşa cred…

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 22:34:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    ACESTA PARODIE ESTE ADEVARATA.Sunt un revolutionar Gadină Constantin pres Asociatie Jilava i.Am aproape 60 de ani si la 50 m-am casatorit cu o fata de la tara, din Dor Marunt de 20 de ani, Mihaela fosta Dinu.Dupa 8 ani m-a parasit pentru o cunostinta spunand ca A-SI FI IPOTENT si M-ASI MASTURBA sub patura privind-o, pentru ca nu i-am putut practic face ceva, fiind inca vigina.Minte, am aflat ca m-a inselat zilnic cu bucatarul piteriei mele din Dorobanti 56.
    Dupa 2 ani a revenit acasa pentru ca a fost mintita ca ar avea 1/2 din averea mea de sta 10 ani casatorita cu mine, avere ce consta din a.) 100 mp in academiei, b.) c-tii s+p+e, 800 mp in Dorobanti 56, c.) 2000 mp in Grivitei 60, d.)-h.) 2,5 ha intravilan in zone de vile, si i.) alte doua spatii avizat de pr. bucuresti, etc,2,5 ha intravilan, zone vile.Eu nu cred ca este adevarat pentru ca au fost primite ca rasplata, fiind revolutionar, fapte inainte casatorie cu peste 10 ani

    rata alex.
    2010-03-12 22:36:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    @ Eruufin
    Să ştii că şi mie ”Căluşarii” ăia-mi păreau încinşi într-un dans de luptă…

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 22:43:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    @) Zitella

    Cu placere!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 22:48:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @) Daca_nu_nu

    Pai, cam asta spuneam si eu…

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 22:49:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    @) rata.alex

    Nici eu nu cred ca este adevarat, dar am dubii ca as mai fi adapostit-o in casa dupa ratacire… Dar d-voastra sinteti mai ingaduitor, mai generos!

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 22:51:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    @ LA
    Da, da. E limpede.

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 22:51:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @) Daca_nu_nu

    Calusarii e un dans venit din neolotic, destul de agitat desigur, dar mai sint asemenea supravieturi, nu doar la Est, ci in Vestul Europei…

    Liviu Antonesei
    2010-03-12 22:53:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    @ LA # 85
    Da? Habar n-aveam cât de vechi poate fi. M-au surprins câteva gesturi/figuri aşa mai… barbare. Adevărul e că aduce cu ceva ritualuri antice.

    Daca_nu_nu
    2010-03-12 22:57:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @Liviu Antonesei: In seara asta mi-ati raspuns in calitate de cititor. Poate candva voi percepe si raspunsul Poetului. Citind mai multe poezii? :)
    Ancora grazie!

    Zitella
    2010-03-12 23:01:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    bonsoar!
    L A:
    de acord cu dvs. totusi uneori reactia la citirea unei poezii este absolut imperceptibila. oare se poate descrie imperceptibilul? :)

  • 91

    @) Daca_nu_nu

    Dar chiar este un dans barbar!

    Liviu Antonesei
    2010-03-13 00:15:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    @) Zitella

    Probabil ca pe masura ce citim mai multa poezie, devenim cititori mai buni. Daca e si buna, cu atit mai mult.

    Liviu Antonesei
    2010-03-13 00:17:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    @) tx2

    Imperceptibila? Pai, asta nu inseamna inexistenta, nu?

    Liviu Antonesei
    2010-03-13 00:18:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    @Daca_nu_nu:

    Nu cred ca e de la bautira (desii nivelul sonor poate fi amplificat de beutura)

    gandeste-te ca si sarbii fac la fel ca sa nu mai zic de alte natii care nu se sfiesc sa traga cu pistolul de ex. cand sunt mai veseli.

  • 95

    @Zitella:

    “Ma var si eu unde nu-mi fierbe oala, încerc sa exprim (pentru a doua oara, prima încercare a luat-o …. Fulcanelli cred, a dispărut fără urma!) cateva ganduri despre … cateva enigme care ma “chinuie” demult, s-a mai discutat aici, poate …”

    N-am disparut chiar de tot, insa ma simt oarecum in afara domeniilor mele de competenta. Care va zică am fost un fel de hot de gânduri. Imi place ideea (în șoapta către LA: desi cred ca mai mult mi-ar fi placut sa fiu un zburator).

    Mi-am amintit insa cu ocazia intrebarilor puse de tine, despre unele idei desprinse din interviuri cu coregrafi celebri, pe care le-am urmarit de-a lungul anilor (lumina) la TV. Multi spuneau ca in cazul baletului modern, miscarea reprezinta doar o forma de manifestare, fara a ascunde a anumita simbolistica mai mult sau mai putin complicata. Sigur ca exista o idee de baza in fiecare dans, dar nu e chiar o poveste intreaga, asa cum am fi tentati de multe ori sa credem. E ca o frantura de vis, o bataie de aripa a unui fluture…

    Fulcanelli
    2010-03-13 10:23:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    @) Fulcanelli

    Mai putin, cred, dansurile acestea foarte vechi, care ne vin din neolitic si care par mai degraba bataie de aripi de dinozaur, daca va fi avut aripi!, decit de fluture…

    Liviu Antonesei
    2010-03-13 11:03:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @Fulcanelli: Ciao! Ma che competenze!
    Daca ar fi dupa competente ar trebui sa stau …. zitta, zitta. Muta!

    youtube.com/wat../

    O zi buna tuturor!

    Inapoi la una din “competenze”! Cratita, cum zice Daca_nu_nu!

    Zitella
    2010-03-13 11:20:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    @) Zitella

    Succes in exercitarea competentelor! Merci pentru link.

    Liviu Antonesei
    2010-03-13 12:00:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    @Liviu Antonesei:

    Eu ma gândeam la o perioada ceva mai recenta cu vreo 20 de ani lumina. Frânturi de vis, frânturi de amintiri…

    youtube.com/wat../

    Fulcanelli
    2010-03-13 12:02:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @) Fulcanelli

    Mie-mi ramasese fixat de teasta “Calusarii”, nu mai stiu de cine anume adus in discutie…
    Multumesc pentru link.

    Liviu Antonesei
    2010-03-13 12:16:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    Bună dimineaţa, Lume!

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 12:23:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    @Zitella:

    “Inapoi la una din “competenze”! Cratita, cum zice Daca_nu_nu!”

    Un omagiu tuturor doamnelor care-și pierd prea mult timp în bucătărie, din cauza domnilor.

    youtube.com/wat../

    Fulcanelli
    2010-03-13 12:27:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    Eu am adus în discuţie Căluşarii, încercând să găsesc oarece similitudini între culturi populare nerostite; şi-atunci mi-a picat fisa că ai noştri rostesc ceva (din cauza sonorizării supărătoare n-am prea înţeles ce…).
    Am ajuns aici, pentru că profesorul nostru de lingvistică indoeuropeană comparată, Dan Sluşanschi (SSTL) spunea că există un filon – primitiv!, de bună seamă – care leagă extremele continentului.
    Acuma:
    Expresia verbală/nonverbală a zilelor noastre este, cu singuranţă, şi mai plăcută şi mai căutată. Însă părerea mea este că nu putem face abstracţie de ceea ce durează în noi/în esenţa noastră, de milenii…
    Dacă nu ne cunoaştem pornirile – animalice??? instinctuale??? instinctive??? – cred că avem şanse reduse în a le stăpâni. Dacă, dimpotrivă, clădim pe ceva ce cunosştem, şansele noastre sporesc.
    E minunat să cunoaştem alte civilizaţii şi să putem lua din ele ceea ce este bun, dar… făcând abstracţie de ceea ce suntem?
    Zic şi io…

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 12:32:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    Ha!-Ha!-Ha!
    :)
    Adi zice că de-aia nu are costumul popular românesc şi portjartier: că ar fi Moulin Rouge, n-ar mai fi Crihalmă!!!…
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 12:49:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    @) Daca_nu_nu

    Eliade vorbea despre unitatea culturala neolitica a unei arii mult mai extinse, din India in Vestul continetului, nordul Africii etc. Sint tentat sa-l cred, numai daca ma gindesc ca chirpicii ce se mai fac inca, oricum se faceau in copilaria mea, pe malul Jijiei sint exact – dimensiuni, compozitie – cu cei ce se faceau acum 4500 de ani pe malurile Nilului… Si acolo inca se mai fac!

    Liviu Antonesei
    2010-03-13 12:56:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    @ LA
    Categoric!
    Sunt frontierele indo-europenismului, de altfel…
    Sigur, similitudini tot sunt: dacă principele Cantemir a găsit în Caucaz ceva semne că băteau cu scrierea egipteană – îţi dai seama…
    Eu am ales dansul că-mi era la îndemână youtube, şi apoi, tu ştii foarte bine că imaginea este, de multe ori, mai grăitoare decât scrisul. M-am salvat cu link-urile alea: ar fi trebuit să scriu o grămadă şi nu ştiu dacă aş fi reuşit măcar pe jumătate…
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 13:13:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    Buna ziua tuturor!

    @Liviu Antonesei, postul 98:
    Va reintorc la gandul initial: Pier Paolo Pasolini (italian), Edipo Re (grec), calusarii, plugusorul,… si mai departe bocete romanesti

    youtube.com/wat../
    youtube.com/wat../

    liberal
    2010-03-13 13:24:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    @ Fulcanelli
    Mulţam de gândul bun!
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 13:26:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    @ Liberal
    Iată, gând la gând…

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 13:27:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    @) Liberal, Daca_nu_nu

    Multumesc, se completeaza bine trimiterile d-voastra!

  • 111

    @daca_nu_nu: :)
    @Liviu Antonesei: Da, asa e.

    liberal
    2010-03-13 13:48:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    @rata alex.:
    pizivenghi ratzoi vrut spus la el 1001 bovesti cu cantu si alah,eu nu stiut fiindca nu avut timp,cautat ruj rezistent la pupat,ratzoi sbus print estem,multe fumuri la cap aveam,nu vrut lasat in pace,eu nu spus virgina estem,el spus blictisit,vrut trimis duhu sfint.nu furat nimic la el,doar iubit butin cu brietenu.nu vrut avere la el,vrut iubit.

  • 113

    @Fulcanelli: Multumesc!
    “This love” a completat de minune aroma merelor coapte cu scortisoara.

    ……………………… → ∞

    (ganduri despre timpul pierdut; nimic de rau despre domni!) :)

    youtube.com/wat../

    Zitella
    2010-03-13 15:38:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    @ Zitella
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 19:39:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    @) All
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 19:42:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    Încă una şi mă duc…
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-13 19:56:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 117

    @Daca_nu_nu: Mi-ai dedicat un imn compus pentru zeita intelepciunii? Multumesc!

    De varsta intelepciunii ma cam apropii. Ar trebui sa dau dovada de mai multa?
    De unde nu e …
    Da’ nu vreau sa-mi arat varsta! Asta-i explicatia! :)

    youtube.com/wat../

    Zitella
    2010-03-13 21:55:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 118

    Oameni buni, Căluşul (nu “Căluşarii” – ăia-s dansatorii) e un dans nupţial, în care bărbaţii încîntă mîndrele, sub semnul soarelui nebun – solstiţiul de vară. E un dans solar, în care pahalusul măsoară distanţa fix pîn’ la soare, cînd’ stă el drept în crucea cerului. Atunci, băţul acela din mîna căluşarului e axis mundi.
    Iubiţi-vă de Sînziene, priviţi Căluşul, bucuraţi-vă că nu sînteţi pinguini!
    PS: Marin Preda – în Moromeţii (I) – descrie dansul dinaintea secerişului. E defazat dansul, findcă rostul său era “să lege rodul”. Dar, odată legat, e ca şi cum ar veni Căluşul şi-ar arăta că de-aia s-a legat rodul.
    Acolo e şi Mutu’. De-acolo e vorba cu Mutu’ care f. pămîntu’ – act germinator.

    Inima-Rea
    2010-03-13 22:21:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 119

    Pămîntu’ ăsta stă pe loc fi’ncă-l bat căluşarii încă de prin neolitic. Cîn’nu l-or mai bate ei, se face mlaştină de sălcii unduioase: Of, viaţaaa meaaaa…

    Inima-Rea
    2010-03-13 22:32:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    @) All

    Buna dimineata tuturor!

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 08:45:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    @) Inima-Rea

    Nu plingeti viata, maitre, pina la urma e singurul nostru bun real!

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 08:45:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    neatza! pai plansu vietii face parte din viata

  • 123

    De o duminica buna s-avetsi parte citsi va nimeritsi prin preajma.

    Aaaaaahh… dupa ce peste saptamina traiesc in apnee, a venit si weekendu in care pot respira normal; ca norocul, o sa fie o respiratie de noua (9) zile. Unbelievable! Am luat-o catinel , cu somn terapeutic, far niente , gazete – o sa vedetsi, daca avetsi chef, mai la vale-, Dyrygent-ul lui Wajda si Fahrenheit-ul lui Truffaut, destul sa ma tsina o vreme-, cercetat (tot in mez de noapte) blog nevizitat o vreme. Vad ca dupa tango a venit si rindul dantsului primitiv. Apoi, cum dantsuitul e deja scriere (corporala, despre/expresie a ceva, no kidding) e mare noroc de scapa el de la a nu fi metatext, iar noi, graind despre el, de la a nu fi meta-metatextuali. Asa si cu Isaia dantsuind si vorovind, si cu fetele cele ce merg tropaind in sir si fac apologia mersului barbatesc si a scrisului deopotriva (a propos, in Fahrenheit, incheierea, in epigraf, alta apologie, indirecta: ‘There are crimes worse then burning books. One of them is not reading them …”). Am fost si la o taverana, greceasca si multiculturala pe deasupra. Nu-i de mirare ca am auzit monstre de folklor tavernier, una chiar balcanica, ce m-a si adus aci: “Ala bala, portocala/ Chiosu nu e Kavalla” (cine n-a baut vin din insule, ori n-a fost auditor al Vocii Americii may be missing something…)

    Daniel StPaul
    2010-03-14 09:28:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 124

    Blogo-oportunistic, cetit iar gazeta asta,

    CRETAN SCIENCE MINOTAUR (editie bilingva Minoica/Linear A si Miceniana/LinearB, editie hard print only, available only to subscribers , if interested write to CSM, Iraklion, Crete) cu suplimentul hebdomadar Sunday MINOTAUR . Am si apucat sa arunc o privire preste:

    Editorial: Viitorul constitutional incert si discutabil al speciei cu reprezentant unic si nereproductibil (inca ocupanta exclusiva a Labyrintului)

    Rubrica de mare mare impact public JURNAL LABYRINTIC; in saptamina aceasta alte pagini emotionante din Suferintele Junelui Minotaur ; wow! Ce revelatsie!. Figure yourselves:

    “ ***Ce limba-i asta in care nu exista cuvintul tandretse?! Va trebui sa-i asteptam pe romanii cei belicosi sa ni-l dea!? In fine…Ma potopesc ginduri duioase catre Mama. Deja e judecata ca perversa , cap de lung shir de femei ravasite de pasiune…(cind, de drept, ar trebui, cu justitsie potopitoare, sa se osindeasca Poseidonul cel razbunator). De fapt, pot sta marturie ca, desi pentru ea trebuie ca voi fi fost o aratare de spaima, niciodata nu mi-a aratat prin purtare ca ar fi fost asa; dimpotriva, era de o tandretse inimaginabila, de o intuitsie feminina de nebanuit. Toata lumea ma stie Minotaur, dar asta-i ce-am ajuns la maturitate. In my infancy, cum vor zice peste mii de ani unii, eram un Minovitselus, hai, un Minotauras, si Mama ma iubea ca pe un bebelus normal. In clipele ei de cotropitoare maternitate ma alinta cu vorbe ca: ”Entelehie mica!” (ori Entelehioara, Entelehiutsa) dar, nu stiu de ce, pe mine ma emotsiona peste poate cind o auzeam spunindu-mi:”Babybeef!”, probabil pentru ca ma si vedea/m, ca orice pruncuts, hrana ei preferata…

    *** Imi parvin stiri “din afara” despre ce dieta speciala mi se asigura…Se molipsesc si continentalii de sportul nostru natsional, saritul peste taur. Cum, pe zei, as putea hapai cele doua bune duzini de fecioare si flacai, ce ne-ar veni tribut de la atenieni, cu un bot de bovina rumegatoare?(de parca , de chiar ar fi adevarat, la lucruri mai bune si mai cu intseles n-ar putea fi asociat asa junet ales…) S-altminterea, mi-e greu de intseles de ce se raspindeste calomnia asta de PR cu noi, minoicii, neam de negustori, hedonisti si pacifisti culturatsi prin excelentsa, pe post de asupritori ai celor din Attica…

    ***Azi am aflat ca Theseu nu mai vine sa ma rapuna. Sint consternat si umilit , m-au podidit iar ginduri extreme. S-a aflat ca Theseu si-a contramandat planul cu mine din cauza barabarilor asteptati care nu mai vin.Allgedly, Theseu s-ar fi deplasat la fata locului pentru a se dumiri personal in legatura cu cauza nevenirii barbarilor. Stirea asta dupa rusinea de saptamina trecuta in legatura cu manipularea Icar. S-a aflat ca, departe de a fi neascultatorul fiu al maestrului Dedal, foarte filial a ascultat cu sfintenie sfaturile parintesti si, in loc sa se prabuseasca, retragindu-se cu capul in apa marii si picioarele in sus intr-o pinza de Bruegel, a zburat pina in Arcadia unde a deschis o foarte prospera scoala de porumbei cazatori pe care ii instruieste in Master Classes individuale. Intoxicarea cu asa-zisa lui moarte m’a ingretsosat pina la deguelasse si mi-a provocat primele ginduri extreme. De-aceea am scris Serviciului de Nunti si Ingropaciuni pentru a cere o eutanasie. Am primit raspuns neasteptat de rapid cu refuz categoric:euthanasia este interzisa prin lege, insa, in cazul meu, tinind cont de ascendenta binecunoscuta, prin derogare, mi se ofera kakotanasie. Refuz cu indignare. Situatia mea pare fara iesire (prin constructie, exista doar intrare)…”

    Rubrica De la Serviciul de Circulatie: s-a inaugurat semaforizarea principalelor intersectii ale Labyrintului, se va continua cu intersectiile mino(re) si se vor instala panouri de orientare pe tot parcursul labyrintic
    Rubrica Gastronomica si oenologica:criticul culinar Volutis Krateros ne recomanda un vin,doua, ce fac valuri la taverna Nord Sarmatic: Vin de Chiot! si Vin Barbarii !”

    Pagina de Siintsa, filosofie si logica si voyancea : Eseu despre intrarea conatsionalului Epimenides in universalul sacrului religios (da, da…), logico-matematic si hyperspatsial pe termen milenar (ne asigura astrologii)

    M-am umplut de Mino-nare…

    Daniel StPaul
    2010-03-14 09:28:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 125

    D StPaul: neatza, dle colibri. buna intrare aveti la toate florile din gradina creata din nimic :)

  • 126

    @) Daniel StPaul

    Daca am inteles eu bine, va bucurati de o bucata buna de vreme libera, noua zile… Era sa spun de “vacanta”, dar apoi am citit si al doilea mesaj si mi se pare mai degraba, cum se spunea odata, poate se mai spune, vacanta activa! Ca doar editati ditai ziarul, asa frumos pre numele sau Cretan Science Minotaur…

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 09:44:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 127

    @) Daniel StPaul

    Si eu cintec, pe care, desigur, il poate asculta toata lumea!

    youtube.com/wat../

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 09:48:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    hakim in link pentru cine iubeste brunetele. mie-mi plac blondele, da asta conteaza mai putin
    youtube.com/wat../

  • 129

    @) All

    Si un dans traditional, si cind spun traditonal…

    youtube.com/wat../

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 09:49:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    duel in linkuri? :) kiar daca e vorba de creta, nu ma pot abtine. alhambra: THE GLORY.
    youtube.com/wat../

  • 131

    @) tx2

    Nu ma gindeam la un duel, mai degraba la un schimb, socotind ca e duminica si ca, poate, nu toata lumea are si de muncit azi…

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 10:04:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 132

    glumeam, glumeam cu duelu :) traiasca linku bun, vinu bun si femeia buna(literalmente si in toate sensurile buna)! :)

  • 133

    In Troia la poarta
    e-o caisa sparta.
    Cine-o rade si-o vorbi,
    s-o manance coapta!
    :)

    Zitella
    2010-03-14 10:19:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 134

    @Liviu Antonesei: Duelul e pe 17 Dottore! Preparatevi!

    Caisa o fac compot! :)
    Buona domenica a tutti!

    Zitella
    2010-03-14 10:34:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    cea mai frumoasa poloneza pe care am vazut-o in poza pana acum e iga wyrwal.
    aici in link, pe o coperta playboy. e playboy nu penthouse(poa s-o vada lumea si fara acordu parintilor) :
    img4.immage.de/../
    superba si zero vulgaritate:
    i.pinger.pl/pgr../

  • 136

    @) tx2 # 130

    Da, sa traiasca, toate sa traiasca!

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 11:06:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 137

    @) tx2

    Ehei, Polonia e o tara mare, cu aproape 40 de milioane de suflete, iar la “resursa” asta, cum ar spune pesedintele, sta bine, bine de tot!!!

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 11:11:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 138

    da, dar iga-i numa una :)

  • 139

    Bună dimineaţa, Lume!!!

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 11:26:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 140

    @L.A.
    Da, pe 17, pe la orele prinzului (daca zeii vor ingadui) vom fi la Suceava!

    vasile gogea
    2010-03-14 11:37:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    @) tx2

    Una dintre foarte multe!!!!

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 11:43:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 142

    @ Zitella
    Draga mea, ţi l-am dedicat fiindcă-mi pari o înţeleaptă. Fără glumă. Habar n-am ce vârstă ai – dacă ai cu-adevărat vreo vârstă – că mie-mi pari ca Fulcanelli: FOREVER YOUNG!
    O versiune…
    youtube.com/wat../
    Alta:
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 11:45:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 143

    @) Vasile Gogea

    Cu acelasi ajutor, sper sa ajung si eu oleaca mai inainte de prinz!

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 11:47:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 144

    L A:
    atunci ma mut in polonia!!!!!!!!!!!!!!ma rog, af gresit o consoana pe undeva

  • 145

    @Daca_nu_nu: Grazie! Un abbraccio!

    Zitella
    2010-03-14 11:55:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 146

    @ Zitella
    Cu drag!

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:00:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 147

    Servus, Inimioară!
    Servus, Liviu!
    Pupici, pupici!!!

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:00:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 148

    Daniel,
    Excelentă revistă a presei!!!
    Eşti în mare formă şi mare vervă.
    Felicitări!
    Pupici şi ţie!

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:03:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 149

    @ LA # 125
    Excelent!
    O dată mi-a dat prin cap s-o dau eu aseară, dar am renunţat, că mi s-a părut cumva exagerat. Am ales altceva, că mi s-ar fi părut nedrept ca Afrodita să fie lăsată la o parte.
    Mă bucur că ai ales-o tu!!!

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:06:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 150

    @ Vasile Gogea
    Rămâne cum am stabilit?! Fără repetiţii…
    Am, totuşi, o rugăminte-întrebare (ca-ntre ardeleni):
    Fi-va un pocal şi-n sănătatea mea???
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:12:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 151

    Textule, griji la ortografie!!!
    Nu, că n-am chef de sfadă azi, dar ştiu din experienţă că o literă în plus ori minus poate provoca dezastre. Şi-i păcat…

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:16:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 152

    Zi bună s-aveţi!

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:16:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 153

    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:22:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 154

    @Daca_nu_nu
    De buna seama! Va fi un “pocal” de… “larga” impartasanie!

    vasile gogea
    2010-03-14 12:23:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 155

    @ Vasile Gogea
    :) :) :)
    ”Bibamus ex!”…

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 12:30:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 156

    Pic si eu ca musca in lapte si as indrazni sa spun ca se mai intampla lucruri interesante in spatii ceva mai private, ascunse si, din pacate, desi poate o sa fie pentru cei din viitor din fericire, in vazul lumii. Poate aruncati un ochi voi, cititori virtuali care, se pare, va inmultiti pe zi ce trece. Ce bine ar fi daca unii, mai recent sositi in anume zone ar invata din experienta trecutilor ( adica aflati cu siguranta in trecut). Elucubrant comentariu! O recunosc chiar eu.

    ro.dica
    2010-03-14 12:52:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 157

    @Daca_nu_nu:

    “Habar n-am ce vârstă ai – dacă ai cu-adevărat vreo vârstă – că mie-mi pari ca Fulcanelli: FOREVER YOUNG!”

    Mulțumesc, mulțumesc ! (în șoapta către LA: dacă mai spuneam odată mulțumesc, sigur își dădea seama câți ani am). De la călătoriile inter-stelare mi se trage. De fiecare dată când intru în hypersferă, mai întineresc cu 100 de ani (în gând – nu mai spun ca atunci când mă întorc îmbătrânesc cu 105). O a doua explicație ar fi că de multe ori în timpul acestor călătorii recitesc La Medeleni – vol. 1. Acum vreo 40 de ani credeam că odată cu trecerea timpului o sa-mi placă mai mult vol. 2, sau chiar 3. Ti-ai găsit ! Tot 1 a rămas favoritul. De aceea sunt convins ca timpul nu există. Sau chiar dacă există, nu are o foarte mare importanță (în șoaptă către tx2 – este imperceptibil).

    youtube.com/wat../

    Fulcanelli
    2010-03-14 13:12:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 158

    @) Daca_nu_nu

    Pe Afrodita, o aleg oricind!

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 13:28:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 159

    @) Ro.dica

    Nu, e putin obscur, dar nu elucubrant.

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 13:29:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 160

    @) Fulcanelli

    Da, sa ne ferim sa multumim de trei ori deodata, ca ne dam de gol!

    Liviu Antonesei
    2010-03-14 13:30:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 161

    pe afrodita si eu. dl Antonesei e primul pe lista. pe doi sunt eu. se intra pe model primu venit primu servit. se mai inscrie cineva?

  • 162

    @eruufin:

    Bendru frate Eruufin, Vulcanelli trimis vilmuletz blimbări galactice.

    youtube.com/wat../

    Eruufin buteam vedea cum giocneam doi galaxii (aveam rabdare min 2:45), la fel cum greștin ciocneam ouă de Paște. Galaxii nu spart la fel ca oualelor băi Eruufin. Minunea lui Allah frate al meu Eruufin! Ciocneam doi galaxii, rămâneam doi galaxii. Boate că bierdeam doi-trei blanet, dar restul rămâneam. Rămâneam și camila lui Eruufin.

    Fulcanelli
    2010-03-14 13:39:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 163

    hai, domle, chiar nu se mai inscrie nimeni? Afrodita sa stiti ca se spala intre pozitie si pozitie de pe lista, si e ca noua. lasati rusinea, ca nu va stie nimeni!

  • 164

    monogami pana la capat? va onoreaza

  • 165

    Hopa, am restanţă…
    Ai restanţă, n-ai vacanţă!!!
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 22:56:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 166

    @ Fulcanelli & LA
    Eu habar n-am cum e de trei ori mulţam…
    Ce-are asta cu vârsta?
    Mă rog… Nu cercetez aceste legi…
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 22:57:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 167

    @ Tx2
    Da, Textule, pare de necrezut (aşa-i?) dar suntem monogami. Putem avea mai multe soacre, dar nu simultan, ci consecutiv. Un fel de consecutio temporum, dacă vrei.
    Iar Afrodita – măcar că n-am eu cine ştie ce pasiune pentru ea, că e femeie, no, iar mie-mi plac bărbaţii, dacă nu te superi – Afrodita poate fi şi nevastă în zilele noastre. Sau, mai degrabă, invers: nevasta poate fi şi Afrodită, şi Atenă, şi Heră.
    Vorba aia: Afrodită-n pat, Heră-n bucătărie şi Atenă în societate. Dacă-i deşteaptă şi nu le-ncurcă, ai dat lovitura! Dacă nu, nu.

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 23:02:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 168

    Aparte:
    Doamne iartă-mă, deja gândesc ca o soacră…
    Dacă am ficior… Ce să fac, no???!!!

    Daca_nu_nu
    2010-03-14 23:05:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
"Cum am făcut politică în ilegalitate – unde eram extrem de puţini! –, în opoziţie – unde a fost cel mai plăcut! - şi la putere – unde se înghesuie toţi, dar pe mine m-a lăsat rece! - , politica efectivă nu-mi mai spune nimic
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!