![]() | Ciocnirea anticomunismelorvezi toate articolele de Cristian Teodorescu03 Mar 2010 la 21:49 29 comentarii 806 vizualizari. |
Oglindă, oglijoară, cine e mai anticomunist în această ţară? Vladimir Tismăneanu cu comisia şi raportul care îi poartă numele, girate de Băsescu sau Marius Oprea, pentru care Tăriceanu a înfiinţat un institut care să cerceteze crimele comunismului?
Între anticomunismul fostului marinar şi cel al fostului manechin la Arta Modei există deosebiri de substanţă fundamentale. Unul era anti- în uniformă de căpitan de vapor, iar apoi din rolul de reprezentant maritim al României la Anvers, iar celălalt, în postura de revoltat care visa la capitalism, în timp ce defila pe cat walk cu haine de producţie comunistă. Amîndoi şi-au ascuns cu atîta dibăcie sentimentele anti- încît nici ei nu şi-au dat seama de ele pînă în 1989, cînd le-au descoperit într-o stare atît de pură, că păreau şi ei miraţi de unde li se trag.
Drept care Băsescu a ucenicit, ca mus de uscat, la postcomunismul cu faţă umană, iar Tăriceanu şi-a verificat convingerile la casa de modă a FSN-ului, în calitate de asociat liberal. Pe atunci Tismăneanu scria la Washington evocări biografice şi doctrinare despre stalinismul autohton, iar Marius Oprea pregătea la Bucureşti o lucrare despre tipografii din Ţara Românească şi se apropia, deocamdată fără să ştie, de cariera de cercetător în arhivele Securităţii. Asta după ce a încasat-o fizic din partea Securităţii, după revolta de la Braşov din 1987.
Tismăneanu fusese colaborator al Europei Libere pe vremea lui Ceauşescu, Oprea devenise reporterul acestui post de radio după 1989. Ca istoric al comunismului Tismăneanu a făcut şi o carte interviu cu Ion Iliescu, ultimul şef de stat post-comunist Ca istoric specializat în dezvăluirea secretelor Securităţii Oprea a scris şi el cîteva cărţi, care au intrat în bibliografia de specialitate şi a publicat un prim volum dintr-o biografie a preşedintelui Băsescu. Înainte de asta, a fost consilier al preşedintelui Constantinescu, iar după alegerile cîştigate de Iliescu a mai rămas puţin la Cotroceni, în calitate de consilier disident.
Cînd Tismăneanu a fost numit conducătorul comisiei pentru cercetarea comunismului autohton, Oprea a acceptat să facă parte din ea. Aveau loc, adică, unul de celălalt. De-abia după schisma dintre Băsescu şi Tăriceanu, apele anticomunismului lor s-au despărţit. Tismăneanu a rămas anticomunistul comisiei prezidenţiale, iar Oprea a devenit anticomunistul premierului Tăriceanu şi a început arheologia gropilor comune. A rămas şi după ultimele alegeri parlamentare în fruntea Institutului la a cărui şefie l-a numit Tăriceanu. Un an. Apoi a fost dat jos, din cauza FMI-ului, zice Boc, care i-a comasat institutul cu cel condus de Dinu Zamfirescu, prilej cu care i-a debarcat pe amîndoi, iar în fruntea instituţiei nou apărute a fost numit Vladimir Tismăneanu.
Din ciocnirea anticomunismului de orientare populară cu cel de factură liberală, ciocnire provocată numai şi numai de FMI, nu de politichia de la Bucureşti, ne-am trezit cu un scandal care-i face să zburde fericiţi şi pe nostalgicii crimelor comunismului otrăviţi de raportul Comisiei Tismăneanu şi pe asasinii aceluiaşi regim care şi-au ascuns victimele în gropile comune deschise de Marius Oprea.


Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
| 1Costi,Nu e chiar tocmai asa. Orice om care stie chiar si partial birocratia (a se citi "prostia") POSDRU cunoaste si faptul ca nici un om obsinuit nu poate duce (fizic) responsabilitatile si sarcinile... | ||
| 2@Mia 7 - 7 Martie 2012 youtube.com/wat../ Fara 2,3,4 tururi. Uninominal pur si sec. Aveti un mic lapsus?... | ||
| 3Distinsa doamna Vijulie Si acum, dezinformati: "Cea mai recentă declaraţie a lui Traian Băsescu în favoarea sistemului nedemocratic promovat acum de USL datează din 2011." Daca studiati mai atent,... | ||
| 4GAVRILACHEscrie repede toate gindurile tale ca "vine" comunistii, minerii si iti nationalizeaza tastatura,iar mogulul voiculescu iti va lua unitatea calculatorului sa-l vinda la fier vechi sa mai faca... | ||
| 5@PrimarulModelNu stiu care e mai oribil, el sau adriean. Ala macar vorbeste, un cuvant si o minciuna, dar vorbeste. Asta e si nevertebrat Etic-moral si necuvantator.Livache: Stiu problemele... | ||
| 6@Elena Vijulie - "Cea mai recentă declaraţie a lui Traian Băsescu în favoarea sistemului nedemocratic promovat acum de USL datează din 2011." 7 Martie 2012. youtube.com/wat../ Legat de articol, desi... | ||
| Mihai Goţiu 11224 citiri |
| Cristian Teodorescu 10340 citiri |
| Costi Rogozanu 9646 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4366 citiri |
| Constantin Creţan 4310 citiri |
| Dan Duca 4148 citiri |
| Alin Fumurescu 3905 citiri |
| Ciprian Şiulea 3271 citiri |
| Dorin Tudoran 2771 citiri |
| Iulian Leca 2303 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62283 citiri |
| Cristian Teodorescu 40688 citiri |
| Costi Rogozanu 38607 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18120 citiri |
| Alin Fumurescu 17800 citiri |
| Viorel Dobran 13016 citiri |
| Dan Duca 12025 citiri |
| Constantin Creţan 11321 citiri |
| Dorin Tudoran 8697 citiri |
| Iulian Leca 8525 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Taxa pe poluare ANULATA !!!
Doi frati au batut sistemul !
Taxa pe poluare declarata nelegala si legea aferenta este discriminatorie si incalca dreptul comunitar. Sentinta
apartine curtii de apel si este definitiva – irevocabila si executorie.
Mai multe pe: blog.imperiaonl../
2010-03-03 21:53:22 | Raporteaza
Bun, bun. Dar n-am intels un lucru: Dvs. cu cine tzinetzi?
Cu Mao sau cu Tzao?
2010-03-03 22:02:23 | Raporteaza
@teodorescu, operati cu sofisme, oprea nu e anticomunistul lui tariceanu, el chiar a fost victima a securitatii la bv in 87.tismaneanu e un smecher ce a profitat stand cu fundul in 2 luntri si sugand de al 2 oi.
puteti spune cine s-a opus lui ticu dumitrescu de a condamna comunismul,cica doar pe ‘dovezi’, de parca si numai mortii de la revolutie n-ar fi fost deajuns?
va spun eu , acest papusar de opereta ,t.b…..jalnica opereta cea cu ‘condamnarea comunismului’.bineinnteles ca ii condamn pe ilici,vadim si alti pupincuristi ceausisti.ati putea sa-l ajutati pe baassssessscou sa-si gaseasca dosarul!
2010-03-03 22:09:47 | Raporteaza
@ Cristian Teodorescu
Cristian,
Nu m-am indoit niciodata ca toate nenorocirile noastre(inca de pe cand unii eram urmasii Romei, ceilalti – urmasii Sarmisegetuzei)au fost cauzate de Fondul Monetar International si Banca Mondiala.
Exista dovezi — scrise si nescrise — ca pe chiaburi i-a trimis la Canal FMI, iar pe mijlocasi-spre-chiaburi, Banca Mondiala.
Primele epurari politice — soldate si cu un numar corespunzator de morti — au fost dictate tot de Fondul Monetar Internationa, Banca Mondiala pe un scenariu scris de Mossad si Ohrana.
Noi, cum inteleg eu, am fost intotdeauna cumsecade si victime…
Singura solutie este disparitia FMI si a BM — atunci se va vedea ce pasnici, intelepti si constructivi suntem.
Dorin
2010-03-03 22:20:03 | Raporteaza
@idiotpopular: totusi,fii capitanul nostru!
2010-03-03 22:20:55 | Raporteaza
Idiotpopular,
Nu operez cu nici un sofism. Am amintit ca Oprea a incasat-o de la Securitate. Dar institutul infiintat de Tariceanu a aparut dupa ruptura lui cu Basescu. Daca ati fi citit cu atentie ceea ce am scris, ati fi observat ca n-am incercat sa acord puncte suplimentare nici unuia dintre cei doi.I-am pus pur si simplu in paralel, cu regretul ca din ciocnirea anticomunismelor de la noi nu mai pot de bucurie cei care continua sa creada comunismul necondamnabil si de neatins in gropile comune pe care le-a lasat.
2010-03-03 22:24:05 | Raporteaza
Putem ajuta si noi Chile! sa donam un click! este gratuit. clickchile.co.n../
Doamne ajuta!
2010-03-03 22:24:09 | Raporteaza
Domnule Toedorescu
“Din ciocnirea anticomunismului de orientare populară cu cel de factură liberală, ciocnire provocată numai şi numai de FMI” Chiar credeti ca toti am votat PDL (adica pe romaneste suntem naivi)
2010-03-03 22:44:48 | Raporteaza
@) Cristian Teodorescu
Nu contest ca articolul e “echidistant”, doar ca uneori chiar echidistanta e conduita cea mai putin adecvata. Asa cum nu poti echidistant intre victima si calau, intre adevar si minciuna, nu poti ramine echidistant in fata unei lucraturi evidente. Daca ai avea rabdare si ai merge pe blogul lui DT, ai vedea cum povestea acestei demisii a inceput acum un an, sub anumite presiuni ale celeilalte parti s.a.m.d. Dar nu cred ca te intereseaza asta, in fond, din echidistanta se iese nevatamat!
2010-03-03 22:46:23 | Raporteaza
pai eu cred ca anticomunismul nu trebuie sa aiba culoare politica. si nu cred ca mah deranjeaza culoarea lui atata vreme cat este facut temenic.
Boc a aratat cat de mic e. nu la fizic, ci la caracter. s-a ascuns dupa fustele FMI-ului cand a luat o decizie pe care nu a avut taria sa si-o asume. demagogia cu FMI-ul imi face sila.
securistii care au omorat oamenii, daca mai traiesc, le sunt platite pensiile din bugetul de stat. Adica avem banii sa rasplatim criminalii dar nu avem banii sa platim pe cei care ii cauta? Nu cred ca e doar imoral e absurd.
Tismaneanu versus Oprea ,care e cel mai anticomunist?(ironic mi se pare ca asta este o sechela a comunismului cand fiecare incerca sa demonstreze cat de comunist e), PD-L versus PNL nu mi se pare ca e adevarata problema.
adevarata problema este faptul ca s-au savarsit crime. oamenii care si-au permis libertatea de a avea o opinie au fost omorati. crimele trebuie investigate , responasbili descoperiti si cei care mai traiesc adusi in fata justitiei.
nu am nimik cu numirea lui Tismaneanu. dar sa continue invetigarea crimelor comunismului. mi-e frica ca o sa ne retragem intr-o condamnare generica, o sa facem o analiza, o sa scriem niste carti si o sa ne dam medalii de cat de anticomunistii suntem. si o sa ramanem cu mortii ingropati si cu criminalii asteptand linsititi pensia.dar nu-i stres. suntem anticomunisti.
2010-03-03 22:47:50 | Raporteaza
@) Adaos
In rest, sint de acord cu DT, ba chiar si cu premierul Boc, FMI si BM – au uitat si UE, ca si ea e creditor – sint de vina. Si cind va fi de dat banii inapoi, tot creditorii vor fi de vina, nu cei care i-au imprumutat!
2010-03-03 22:48:16 | Raporteaza
Pai stiti unde a fost ruptura? Oprea a inceput sa caute prin munti, unde a inceput sa gaseasca cam multi legionari. Legionarii omoriti de comunisti nefiind relevanti pentru Tismaneanu. Pentru el sa accepte ca singura forta care s-a opus instaurarii stalinismului au fost legionarii este imposibil deoarece legionarii trebuie declarati rai din oficiu.
2010-03-03 22:55:14 | Raporteaza
@Virgil
ce faci edec malefic,iti savurezi bucuria provocata de reaparitia mumiei rosii?
Anticomunistii nostri sunt mai anticomunisti ca ai lor.
2010-03-03 23:06:13 | Raporteaza
Dorin Tudoran,
Incerc sa spun, cu textul asta, o chestie simpla. Ca din conflictele anticomunste, anticomunismul are de pierdut. N-am vrut sa spun ca aici X sau Y are dreptate, fiindca asa cum bine stim si X si Y au fost numiti politic.Din punctul meu de vedere din acest conflict nu au de cistigat decit cei de-abia asteapta sa denunte anticomunismul ca nefondat, apucat si asa mai departe.
2010-03-03 23:29:59 | Raporteaza
Liviu Antonesei,
Am incercat, desi am simpatiile mele – cum bine stii – sa scriu altceva decit un articol de tip X are dreptate. Nu e un articol a carui miza e echidistanta, ci un text care semnaleaza pericolul ca di luptele politice anticomuniste sa iasa de-un pretext de procomunism pentru cei care atita asteapta.
2010-03-03 23:36:29 | Raporteaza
dupa 20 de ani…mereu despre comunism…am 30 de ani…m-am saturat…suntem altii…de ce sa ma intereseze frustrarile altora?…ce inseamna comunismul azi?…nimic…care e pericolul?…niciunul…cata simpatie castigi printr-o pledoarie anticomunista?…niciuna…si atunci?
2010-03-03 23:37:57 | Raporteaza
@) Cristian Teodorescu
Ma bucur sa aflu ca miza nu este echidistanta, pentru ca la o analiza mai atenta, am descoperit ca si aceasta are mari fisuri. Un singur exemplu: Tariceanu era model la Arta Modei, in timpul liber, pe cind ea student, deci nu vorbim de o meserie, pe cind a fi capitan de vas sau reprezentant NAVROM la Anvers sint meserii. Daca, pe cind eram student, as fi avut la Iasi ocazia sa o fac modelul, n-as fi ezitat o clipa, nimanui nu-i strica un ban. Deci, avem acolo o ironie inutila. Dar aceasta ma conduce undeva – un manechin, ocazional sau defintiv, nu avea obligatoriu relatii cu Securitatea. Un om celelalte doua pozitii n-ar fi putut sa le ocupe fara sa aiba! Mi se pare o diferenta macar importanta…
2010-03-03 23:47:35 | Raporteaza
C Teodorescu vede doar două anticomunisme – al lui Tismăneanu şi al lui Oprea. Eu cred că sînt 3 – deocamdată.
Ar fi unul de Dreapta – aripa Tismăneanu; unul de stînga – aripa Oprea; şi unul de centru – al lui C Teodorescu.
Ca şi-n politică, problema apare la guvernare: cine dobîndeşte puterea caută să-şi impună soluţia. Aici, prin eliminarea variantei opuse şi atragerea “centrului”.
Ca şi-n politică, nici o guvernare nu e veşnică. Astfel, e de aşteptat ca, după ce Dreapta umple bibliotecile cu tomuri anticomuniste, să vină Stînga şi să-nchidă bibliotecile, pentru a deschide situri cu mărturii arheologice ale represiunii comuniste.
Ca şi-n politică, nu e normal să funcţioneze amîndouă soluţiile, simultan. Adică, pînă azi, a fost anormal să avem şi soluţia teoretică şi teoretizantă, şi pe cea practică. Adică, azi, am intrat în normalitate.
Totuşi, dinspre “centru”, ne parvine nostalgia după anormalitatea de pînă acum. Pur teoretică, fiindcă ciocnirea anticomunismelor era scrisă-n stele – ca normalitate, cred. Şi tot ca normalitate, unul îl înghiţea pe celălalt – ca o gaură neagră. Ceea ce e perfect natural, antimateria fiind pură speculaţie teoretică, avînd rolul de a demonstra că, practic, totul are o limită – pînă şi anticomunismul, de pildă.
Eu nu cred că s-a terminat. Parcă văd cum apare anticomunismul cu faţă umană, ultimul pe listă – cu voia dv. Acela care va demonstra că nici comunismul n-a fost doar rău – nicidecum întruchipare a Răului. Manifestul său teoretic e deja scris de Rosapepe – fost ambasador american la Bucureşti.
Cu părere de rău – aproape – prevăd că ultimul se va aşeza la centru, acolo unde bunele şi relele stau într-un just echilibru pînă cînd alt dezechilibru…
“Cu părere de rău”, fiindcă echidistanţa “centrului” e ţinta tuturor celorlalte orientări, în bezemtica lor năzuinţă spre dezechilibre.
2010-03-04 00:04:41 | Raporteaza
Lasa-ne!Lasa-ne!N-ati putea,atata cat se mai poate,sa va pensionati anticipat? Pute rau,pe bune.
2010-03-04 00:12:22 | Raporteaza
Domnule Antonesei,
chiar nu va inteleg. Ce va mana pe dv in toata povestea asta?! Am vazut un articol jenant in Adevarul punctat cu declamatiuni patetice, vad ca va dati cu parerea ca si cum ati avea acces la ceva surse adanci desi nu stiti despre caz nimic mai mult decat stim si noi ceilalti…
Vad ca aveti certitudini agitate unde probabil ar trebui sa aveti si niste semne de intrebare.
Va spun sincer, sunteti un pic penibil in toata povestea asta. Momentan nu va dati sema. Bagat iar ca musca in lapte, bazaiti pe un blog sau altul fara sa fie prea clar ce vreti,ce intelegeti si ce reprezentati in toata tarasenia. Hop si Liviu, om de bine, ca are si el o parere si o constiinta treaza!
Dar o sa-mi dati dreptate in cateva saptamani cand lucrurile se vor linisti si toata povestea se va reduce la ce e de fapt: furtuna intr-un pahar de apa.
Nu ca mi-ar pasa de dv dar va zic asa, pentru ca spre deosebire de altii care se agita pe aici, pareti sa mai aveti o urma de bun simt si de simt al ridicolului. Si ma intereseaza sa testez ipoteza. O fi sau nu o fi asa?
2010-03-04 00:15:18 | Raporteaza
ricu: O adevărată dovadă de bun simţ era să-i dedicaţi textul de mai sus lui Dorin Tudoran, care – în nici un caz – nu ştie despre caz nimic mai mult decît ştim noi toţi.
Iar o dovadă de simţ al ridicolului – să nu presupuneţi că DT şi LA sînt buni prieteni.
2010-03-04 00:23:02 | Raporteaza
@Inima-Rea: fii capitanul nostru,
2010-03-04 00:32:54 | Raporteaza
@ # 14 Cristian Teodorescu
Multumesc pentru raspuns. Ai perfecta dreptate.
Din punctul meu de vedere, invocarea IMF-ului a fost o prostie.
Lucrurile au fost clare — este o schimbare politica, asta vrem sa facem si gata.
Am spus, de de la inceput, ca, indiferent de ce credem fiecare din noi despre aceasta tarasenie, premierul are dreptul sa ia decizia pe care o doreste.
2010-03-04 00:46:26 | Raporteaza
@Inima-Rea:
Nu sunt de acord cu aceasta impartire macar pentru motivul ca nu satisface criteriile dupa care sunt impartite partidele politice.
Nu stiu de ce toata lumea nu observa de fapt criteriul politic “daca nu esti cu noi esti impotriva noastra” . Acesta suprapus peste niste orgolii plus o lipsa de caracter a lui Vladimir Tismaneanu (un soi de cameleon al politichiei ca stiinta politice e prea pretentios ) a facut ca de fapt sa se suspende o directie de cercetare a comunismului. daca mai punem la socoteala si faptul ca devenea prea stanjenitor pentru multi dintre sprijinotorii politicienilor si de ce nu chiar pentru politicieni atunci avem o explicatie clara a acestei numiri.
Ma mira ca domnul Cristian Teodorescu un om dealtfel cultivat si harsait prin ale politichiei se coboara (ca nu cred ca e vorba de naivitate) la acest nivel
@nepotu lu tamara: E un proverb romanesc care spune Cand taurii se bat vitei si boi stau deoparte. Iti dau satisfactia sa alegi categoria
2010-03-04 01:22:38 | Raporteaza
Multe lucruri put in afacerea asta:1.Invocarea FMI-ului si a Bancii Mondiale este tipica pentru argumentatia comunistoida a unui prim ministru de dreapta cu tinerete UASCRist militanta. Pentru cine isi aminteste care erau articulatiile logice ale propagandei vechiului regim acest tip de “ascudere dupa fustele” presiunilor externe nu e o noutate. Apropo de FMI: Am citit in Cotidianul (inca exista!) ca noua institutie rezultata din comasarea – pentru economii – a celorlalte doua are un buget mai mare decit al ambelor bugete ale comasatelor. Impecabil, daca o fi adevarat. 2.Intrebarea care nu se prea pune si care cred ca e de bun simt este de ce i-a trebuit lui Tismaneanu din USA si postul lui Oprea din RO? N-avea bani de lemne? Nu-i ajungeau tonele de titulaturi, vagoanele de urale dinspre mediul academic, kilele de recunostinta nationala by PDL&Cotroceni de pe urma raportului Comisiei? Nu-l mai satisfacea calitatea rujului infocat de pe buzele (unele abundente) ale fetelor de la Revista 22? Tismaneanu dovedeste ca are totusi ceva din gustul pentru impopotzonare al generalilor rusi, cu quintalele lor de decoratii sclipitoare care coboara pe uniforme de la git pina la centura de pe burta cu bombeu. Trist personaj, trista tara (si nu ma refer la USA)! Cat despre culoarea politica a anticomunsmului, aici ma tem ca are dreptate cuplul comic BasescuBoc: pentru eficienta, culoarea politica trebuie sa fie rosie, deoarece – stim asta din cartile lui Tismaneanu – cei mai performanti critici ai comunismului sunt comunistii pocaiti, deoarece au expertiza interna, macar teoretica. Oprea nu era teoreticianul lui Peste Prajit, Oprea era harnic si a pus mana pe lopata.! Oribil nu? Cauta si gasea mortii. Cred totusi ca asta e totusi cam prea mult, chiar si pentru un marinar care, ca sa nu i se vada tresele de securist, se facu in sezonul electoral curent anticomunist. De dreapta, ceea ce Tismaneanu a demonstrat ca nu e chiar optim, dar pina la urma merge si asa. Se vaad tresele? Nu se prea vaaaaad, sa traiti! Deci, camuflat. Iar tu, Oprea, arunca dracu lopata, ca cine stie…
2010-03-04 06:36:47 | Raporteaza
hop si eu
2010-03-04 08:19:46 | Raporteaza
Mie mi se pare clar.
Dl Antonesei e simpatizant PNL (ori Tariceanu ori Crin, tot un drac); a fost implicat in politica si a gustat din amarul puterii. Acum, ca orice vulpe veritabila si credincioasa snoavei, realizeaza cit de dulci au fost strugurii.
Dl Dorin Tudoran, un om stimabil dupa parearea mea, si sint foarte sincer cind afirm asa ceva, dar, ca tot omul, supus greselii, caci îi e propriu tot ce-i omenesc, a fost cooptat de M. Oprea in boardul IICCR-ului.
Acum, cu invalmaseala asta cu noi numiri la virf, dl Tudoran s-a repezit sa ne anunte ca nu accepta oferta lui Oprea.
Normal, îl inbeste pe dl Tismaneanu de nu l-ar mai vedea si auzi.
In plus, e sigur, domnii Stanomir si Tismaneanu (incurajati de Boc si Basescu, capul tuturor rautatilor din Romania) vor instaura comunismul in tara (tot vrea Buscu doi ani de comunism).
2010-03-04 11:08:29 | Raporteaza
@Virgil
traiesti mult prea in trecut pentru a avea dreptate.
tu nu esti taur,esti umilul care se ridica in picioare le congresele comunistilor,esti servul care pentru o cafea Alvorada si un pachet de kent mi-a amanetat mie viitorul si copiilor lui le-a insuflat in inima umilinta si frica.(esti doar o lifta rosie)
2010-03-04 21:58:42 | Raporteaza
SPIONUL RUS VOLODYA TISMANETKY ESTE PRINTRE NOI !
( DOCUMENT OFICIAL AL CIA )
Pentru cei care se indoiesc ca Volodya Tismaneanu este spion rus ….rog sa deschda si-te ul oficial CIA ( The Central Intelligence Agency )
DESCHIDETI: Larry L. Watts Intelligence Reform in Europe’s Emerging Democracies
CONTINUATI : 1. Intelligence Reform in Europe’s Emerging Democracies — Central …Intelligence Reform in Europe’s Emerging Democracies – Conflicting … Larry L. Watts a former Rand consultant and adviser on military reform to the …
2. cia.gov../ › … › Studies in Intelligence › studies › vol48no1 – Cached – Similar
LA SFARSITUL ARTICOULUI LA CAPITOLUL DESPRE SECURITATEA ROMANA CITITI:
Footnotes
32. The loyalty of Romania’s first head of domestic intelligence, Dr. Virgil Magureanu, was suspect for these reasons. Magureanu was named to the post in March 1990 primarily on the basis of his “dissident” status when teaching at the communist party’s social science academy during the 1980s. He hid his previous membership in the Securitate from the authorities that named him to the post (an affiliation exposed in the press only years later). Immediately after his appointment, in April 1990, he met secretly with KGB Chief Evghenii Primakov without informing political authorities in Romania. The Romanian presidency and government remained unaware of Magureanu’s Soviet contacts until 2003, when the Western services that monitored those contacts informed Bucharest. Magureanu’s activities, the fact that the CIA chief in Bucharest during 1990-92, Harold James Nicholson, was later exposed as a Soviet agent, and the 1993 Ames incident, effectively rendered closer intelligence relations with the West impossible during the first half of the 1990s.
33. One Russian agent, known as “Volodya,” was particularly active with journalists and intellectuals in the mid- and late-1980s. Individual Securitate officers were still targeted and turned the old fashioned way, but institutionalized penetration of the services was ended and service relations discouraged. Securitate officers working under diplomatic cover abroad, for example, were forbidden to accept any invitations to Soviet embassy functions.
– Plasarea lui Volodya in comentariul despre Securitatea Romana este evidenta. Nu cred ca ar exista alt Volodya in viata politica sau jurnalistica romaneasca. ACEST MATERIAL A FOST PLASAT SA-L DESCONSPIRE PE MAGUREANU ( SEF SIE) SI PE AGENTUL VOLODEA TISMANEANU !
IN SERIALUL” DESCONSPIRAREA UNUI SOBOLAN ROSU” DE 12 ARTICOLE VOI PREZENTA DOCUMENTELE SERVICIULUI FRANCEZ SI ENGLEZ DESPRE ACELASI AGENT VOLODYA.-
Robert Horvath Deva cineast USA
Cititi ARTICOLUL ANTERIOR ” O LOVITURA TERMINALA PENTRU REGIMUL BASESCU. AGENTUL ROSU VLADIMIR TISMANEANU A INTRAT IN USA CU UN PASAPORT SI UN NUME FALS ! ”
devanewyork.blo../
2010-03-05 21:25:02 | Raporteaza