![]() | Ciprian Şiulea: Mi s-a părut halucinant cît discurs anti-sistem am auzit în campanie la trei din primii patru candidaţivezi toate articolele de Costi Rogozanu25 Nov 2009 la 12:30 23 comentarii 1575 vizualizari. |
Am observat un reflex aproape tribal de a considera interesant şi bun de citat şi răscitat doar ce spun bătrînii înţelepţi ai patriei. Aşa că l-am invitat să-mi spună cîteva impresii despre politica zilelor astea pe Ciprian Şiulea, un intelectual tînăr, incisiv, neagăţat în instituţii, militantisme prosteşti sau blazări aristocrate.
Un „moderat” politic şi un spirit agresiv în speculaţie scrisă sau vorbită. Simplul fapt că pune întrebări raţionale şi incomode i-au adus rapid importanţi duşmani. Încă o chestie pentru care îl respectJ. Ciprian Şiulea este autorul cărţii „Retori, simulacre, imposturi” şi a coordonat antologia „Iluziile anticomunismului”. Iată cum vede el toată treaba.
Cum ti s-a parut ziua de duminica. Ai buletin de Bucuresti, ai apucat sa votezi?
Nu am buletin si n-am stat la coada, nu mai aveam motivatia din 2004, cind am stat 3 ore. Mi se pare absurda chestia cu sectiile speciale, in fiecare comuna e cite una (o fi chiar atit de mult turism pe bune pe acolo?), dar in bucuresti au reusit sa voteze 20.000 de oameni din sutele de mii care nu au buletin de capitala.
L-a afectat pe Antonescu?
Categoric pe Antonescu, astia fara buletin sint genul dinamici, activi, emancipati, inclinati spre liberalism. basescu, dupa cum s-a observat, a cam migrat dinspre electoratul asta spre rural, national, ortodox etc
Ce reactie ai avut ieri cind ai vazut declaratia lui Antonescu. Unii au zis ca a fost un gest moral. Altii i-au sarit in cap. Ma refer la declaratia de sustinere pentru Johannis, deci pentru Geoana.
Cred ca e o optiune interesanta, teoretic ar fi trebuit sa pastreze deschisa posibilitatea de negociere cu PDL macar aparent, chiar daca era hotarit sa nu faca deal cu ei, ca sa obtina mai mult de la PSD. Nu a facut asta si mie mi-a placut pozitia asta clara. Sa nu ne entuziasmam si sa spunem ca iata, s-a revolutionat politica, dar mi-a placut pozitia. Curajos si fata de propriul partid, bineinteles. In general, Antonescu a venit din rindul al treilea al politicii in primul rind si mi se pare un politician de talent, clar peste tariceanu, de exemplu.
Pai da, dar nu vine cam tupeist sa dea voturile cuiva – sint foarte multi care au vazut in el un nou Basescu.
Am inteles ca alegatorii lui ar vota oricum doua treimi cu Geoana. Ceea ce e cumva normal dupa macelul dintre Basescu si PNL din ultimii ani, si pina la urma Antonescu formuleaza o optiune politica.
A vorbit ca Basescu in ultima saptamina, moguli, iliescu, hrebenciuc si celelate…
Da, a incercat sa-i ia alegatorii, insa nu mi se pare un Basescu II, nu il vad incercind sa se lupte de unul singur cu toata lumea. Insa e adevarat ca are ceva de Basescu, o anumita duritate care a devenit evidenta acum, el schimbindu-se mult de acum 6 luni pina in ultima luna. sper sa nu fie doar un efect de campanie.
Tu zici ca s-a razvratit cumva si impotriva partidului. Pai toti jubilau, tariceanu, fenechiu, toti isi doresc asta, sa giverneze iar cu psd. nu crezi?
Da, insa mai are si liberali convinsi prin partid, oameni de dreapta care ar merge natural spre PDL. Insa nu cred ca va avea probleme majore, intr-adevar setea de guvernare e mare.
Cum ti s-a parut Geoana in ultima saptamina?
Slab, conform asteptarilor, insa putea fi si mai slab. Atitudinea lui “intelegatoare” si “crestina”, spre exemplu, cind mătura antonescu pe jos cu el (poate putin exagerat), e posibil ca strategia asta sa fi fost o idee buna, pentru ca atunci cind simuleaza hotarirea si vointa intrece orice limite ale penibilului.
Să zicem că o sa cistige cu smerenia asta citita din hirtiile consilierilor. Cum va fi dup-aia. Il va mentine pe Johannis sau va renunta imediat?
Chiar imediat nu, ar fi prea jenant. Şi totusi, oricit de scapati de sub control ar fi politicienii de la noi, mai tin cont de unele aparente. Daca ar fi inteligenti, dupa parerea mea, n-ar scapa de el deloc, ar fi o solutie de a face sa functioneze alianta cu liberalii, dar asta desigur depinde de cit de flexibil e Johannis. Daca e cit de cit inflexibil scapa de el, clar.
Cind vor veni toti aia din spate sa dea cu pumnul in masa, “noi vrem alt premier”, crezi ca o sa reziste Geoana?
Probabil nu, insa miza sint businessurile. Si asta ramine de vazut cum va decurge, nu cred ca postul in sine e dorit atit de mult de cineva.
Exista riscul ca Johannis sa nu accepte tot ce vrea PSD? Sa se certe si sa renunte?
Sigur, dar eu chiar nu stiu cit de mare e riscul asta pentru ca nu il cunosc pe Johannis. Ideal ar fi sa faca un compromis undeva, pentru ca toata politica romaneasca “democratica”, de la Victor Ciorbea la Basescu, e povestea unui idealism care nu accepta compromisul si care in cele din urma ramine cu aproape nimic. poate iesim din modelul asta usor psihotic si perdant.
Compromisul e recomandat? Trebuie reabilitat compromisul?
Vroiam sa spun ca pe oameni ii fura propriile povesti electorale, propriile sloganuri, cred ca asta s-a intimplat cu basescu, el chiar a crezut ca poate invinge sistemul singur, ceea ce e absurd.
Fara compromis nu poti face politica. Limitele, modalitatile, ramin de vazut, insa noi traim intr-o societate care are posibilitatile ei. Daca ne raportam la niste posibilitati ideale ca atare, confundindu-le cu posibilitati reale, nu avem decit de pierdut. Idealul nostru e sa facem pasi cit mai semnificativi fata de unde sintem acum, dar mi se pare ca asta nu prea se intelege.
A iesit Băsescu adineauri si e clar ca tot discursul sau se va baza pe relatia directa cu poporul, referendum. Crezi că poate cîştiga electorat cu asta?
Nu, pentru ca e greu sa mentii un entuziasm electoral cinci ani fara sa oferi ceva solid. Anticoruptia e ca si cum n-a fost, mai e si criza, discursul impotriva monstrului neocomunist s-a uzat si el. De fapt, cred ca asta e marea schimbare din ultimii ani, PSD a devenit un partid ca oricare altul. Sa faci acum campanie impotriva lui Iliescu e aberant. ASTA ne duce cu 20 de ani in urma, genul asta de campanie.
Da, dar merge genul asta de campanie, a strins totusi 30 %.
Vom vedea pe 6. 30% e putin in situatia asta.
Basescu a dat semne ca s-ar putea schimba in al doilea mandat, ca s-ar putea “linisti”, nu crezi in promisiunea asta?
Deloc, mi se pare complet consumat de fantasmele lui. L-am vazut mai calm si mai rational in multe momente, insa schimbarile majore sint putine la virsta asta si in situatii atit de stresante, oamenii isi creeaza rutine pe care merg, e vital pentru ei sa faca asta. N-as miza pe o schimbare semnificativa aici.
Crezi ca Romania se va schimba simtitor daca vine Geoana. Sau pot sa stampilez la intimplare, ca tot aia e?
Nu cred ca se va schimba semnificativ. Noi atribuim prea mult ce se intimpla contextului intern, eu cred ca cel mai important e cel extern. integrarea in UE e ceea ce a modelat toti acesti 20 de ani, inclusiv reducerea tensiunii dintre PSD si “opozitia democratica”. Deci nu vad riscuri mari in sensul asta. Riscul mare e ca acum avem trei partide dominante care sint la fel, nu concureaza decit programarea la putere, concurenta lor nu produce diferente sensibile de politici.
Asta mi se pare ca e problema noastra, cum sa domesticim cumva tot acest sistem politic care merge inainte ca trenul. Mi s-a parut halucinant cit discurs anti-sistem am auzit in campanie, trei din patru primii candidati. Asta doar pentru ca neincrederea in politicieni e uriasa, si atunci ei mimeaza discursul cetateanului, dar dupa campanie nu mai functioneaza. Îmi pare rau pentru cliseul neplacut, dar intr-un fel, da, “toti sint la fel”
Din toata campania asta de pina acum ce te-a deranjat cel mai mult?
Cred ca modul in care presedintele a incercat sa revitalizeze toata povestea cu antipesedismul, anti-neocomunismul etc. Am fost din 90, imediat, un antipesedist feroce si eu, iar toata mitologia asta a avut un rol foarte important, chiar a fost o lupta pentru democratie si economia de piata sau, ma rog, cum sint ele, in starea lor aproximativa. Insa acum etapa aia a trecut. Mitologia asta nu mai rezoneaza cu nimic acum si a o utiliza astfel mi se pare cinic, pentru ca deformeaza orice, prioritati, agenda publica etc
Ce ti se pare ca nu se vorbeste deloc din ce te-ar interesa pe tine sa auzi. Sint chestiuni grave neatinse?
Mi-as dori sa se discute despre politic fara actualitate politica stricta. Sigur, acum sint alegeri, dar ma termina psihic cind vad jurnalisti care discuta despre politic ca si cum ei insisi ar fi cumva polticieni, ca si cum ar fi luptele lor personale. Marii intelectuali ai patriei i-au invatat pe jurnalisti ca politica si politicienii sint niste mizerii care merita dispretuite. E unul din motivele, chiar daca nu cel mai important, pentru care politicienii se comporta asa cum o fac cu noi. Eu as vrea putin mai multa detasare, ceva luciditate dincolo de pasiunile politice care practic, dupa cum incercam sa spun, nu au mare obiect dincolo de persoane, la nivel de partide, ideologii etc.
Ar fi binevenita asumarea de catre televiziuni a unui candidat preferat? Tip Fox, NYT…
Ar fi mai OK sa fie pe fata.
Ce ai sa le spui celor care au decis sa nu se mai duca deloc la vot.
Ca ii inteleg. Îmi dau seama foarte bine cit de important e ca un anumit stat sa aiba sustinerea unui vot masiv, reprezentativ, pe de alta parte cred ca e un drept fundamental de a nu vota sau de a vota alb. Nu am inteles isteria creata in jurul introducerii votului alb, mi-a scapat asta. Democratia e optiune libera. Iar pentru acei foarte multi care trebuie sa voteze la sectii speciale, cu atit mai mult. Serios, nu simt ca trebuie sa ma sacrific pentru vot, sa fac un efort iesit din comun. Ar trebui sa fie mai simplu.
Etichete: Şiulea


Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
| 1@ Mia # 12Cat adevar ! Romanu'-i absolutist. N-are intelegere pentru compromis: trag si pentru mine si pentru comunitate.Imi venea sa-i scuip pe politistii protestanti la Cotroceni in 2010 cu ocazia... | ||
| 2Costi,Nu e chiar tocmai asa. Orice om care stie chiar si partial birocratia (a se citi "prostia") POSDRU cunoaste si faptul ca nici un om obsinuit nu poate duce (fizic) responsabilitatile si sarcinile... | ||
| 3@Mia 7 - 7 Martie 2012 youtube.com/wat../ Fara 2,3,4 tururi. Uninominal pur si sec. Aveti un mic lapsus?... | ||
| 4Distinsa doamna Vijulie Si acum, dezinformati: "Cea mai recentă declaraţie a lui Traian Băsescu în favoarea sistemului nedemocratic promovat acum de USL datează din 2011." Daca studiati mai atent,... | ||
| 5GAVRILACHEscrie repede toate gindurile tale ca "vine" comunistii, minerii si iti nationalizeaza tastatura,iar mogulul voiculescu iti va lua unitatea calculatorului sa-l vinda la fier vechi sa mai faca... | ||
| 6@PrimarulModelNu stiu care e mai oribil, el sau adriean. Ala macar vorbeste, un cuvant si o minciuna, dar vorbeste. Asta e si nevertebrat Etic-moral si necuvantator.Livache: Stiu problemele... | ||
| Mihai Goţiu 11231 citiri |
| Cristian Teodorescu 10340 citiri |
| Costi Rogozanu 9650 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4366 citiri |
| Constantin Creţan 4310 citiri |
| Dan Duca 4148 citiri |
| Alin Fumurescu 3905 citiri |
| Ciprian Şiulea 3271 citiri |
| Dorin Tudoran 2773 citiri |
| Iulian Leca 2304 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62290 citiri |
| Cristian Teodorescu 40688 citiri |
| Costi Rogozanu 38611 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18120 citiri |
| Alin Fumurescu 17800 citiri |
| Viorel Dobran 13016 citiri |
| Dan Duca 12025 citiri |
| Constantin Creţan 11321 citiri |
| Dorin Tudoran 8699 citiri |
| Iulian Leca 8526 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
amu se formeaza partidul social liberal
2009-11-25 12:34:33 | Raporteaza
IN TURUL 2 VOI VOTA CU TRAIAN BASESCU!
2009-11-25 12:35:30 | Raporteaza
basescu nu are nevoie decat de voturile oamenilor..nu de idei senile venite din partea pnl si psd vare au imresia ca voturile o sa le cumpere din piata de la taraba
2009-11-25 12:36:44 | Raporteaza
discursuri antisistem am vazut din partea noii coaltii.in asta consta planul de bataie PSD PNL.nimic pt romani…numai pt ei
2009-11-25 12:41:35 | Raporteaza
Costi, sper sa-l prinzi si pe Stejarel Olaru si sa-l intrebi cu cine voteaza in turul doi.
2009-11-25 12:48:25 | Raporteaza
t.o.bobe – cred ca miine vom publica un articol cu mai multi intelectuali liberali despre chestia asta. si eu sint curios:)
2009-11-25 13:00:14 | Raporteaza
Cu tot cu opiniile anti-sistemului,lumea a mers la vot,a fost o prezenta buna,si o pozitie si mai buna vizavi de adoptarea referendumului!
2009-11-25 13:03:38 | Raporteaza
Ma uit asa la voi, Rogozanu si cu prietenul asta genial pe care-l intervievezi: sunteti copii formati în ultimii 20 de ani, produse ale unei epoci în care hotia, jaful organizat, miciuna si impostura au fost mai generalizate si mai puternice ca nicicând în România.
Pentru voi, generatiile tinere, hotia si minciuna sunt un dat imuabil al vietii, ca formele de relief si clima. În asta ati crescut, asta cunoasteti, asta-i lumea pe care v-au creat-o securistii si activistii din generatia mea.
Într-un sens, este normal ca tot ce doriti voi, este sa va acomodati la singura realitate pe care o cunoasteti.
Sa încercati s-o schimbati, nici nu va trece prin cap.
Nici nu va pot condamna, sunteti niste victime.
2009-11-25 13:05:09 | Raporteaza
Sincer …. jenant !!
Adica “antipesedismul …… trebuie uitat”
Bravo … sa aveti conducator iubit pe Vanghelie. Asa sa va ajute Dumnezeu. Poate atunci o sa va para rau de faptul ca ati muncit sa faceti un liceu, o facultate. Sa va conduc un politruc semianalfabet si asa poate o sa va reamintiti de Ceausescu si porniti iar revolutia. Nu ati invatat nimic de la Revolutie si de la Istorie. Sa va aresteze din nou Nastase pe strada (asa ca pe Ciuvica pentru Armaghedon daca cumva ati uitat) si pe urma sa va bagati sub plapuma ca pe vremea lui Ceausescu (mult iubit si stimat de Voiculescu, Paunescu si alti mancatori de …. )si sa nu indrazniti sa scoateti o vorba.
Sper ca vremurile acelea nu se vor mai intoarce !! desi poate ar trebui pentru unii !!
2009-11-25 13:10:19 | Raporteaza
Ciprian Siulea dixit: “Am inteles ca alegatorii lui ar vota oricum doua treimi cu Geoana. Ceea ce e cumva normal dupa macelul dintre Basescu si PNL din ultimii ani, si pina la urma Antonescu formuleaza o optiune politica.”
Nu stiu de unde ai inteles tu ca doua treimi din cei ce au votat Antonescu ar vota cu Geoana in turul doi. Nici nu ai de unde sa ai asemenea informatii.
Sigur, pana la urma Antonescu formuleaza o optiune politica, dar asta va insemna la numaratoarea voturilor doar atat – un vot.
Eu unul stiu sa caut si sa gasesc cu cine si de ce votez. Sunt curios daca Geoana va aparea in media cu declaratii de genul: “Spre deosebire de acum 2 saptamani, acum nu mai consider ca reducerea cotei unice poate duce la un deficit bugetar de 15%.”
Iar in cu totul alta ordine de idei natiunile civilizate nu au progresat senzational decat punand puterea in mana unor oameni consecventi (vezi Churchill, M. Thatcher, Ronald Reagan etc.). Voi imi propuneti ca eu sa ma astept sa intrevad progresul venind din partea unor oameni pentru care azi e alba si maine-i neagra sub acoperirea “compromisului necesar pentru bunastarea tarii”?
Daca lipseste ceva acestei tari atunci ii lipsesc oamenii consecventi.
2009-11-25 13:14:57 | Raporteaza
fara nici o patima, votez Base, imi asum acest vot. Insa acest CSulea, cine o fi ca nu am auzit de el, se face ca nu-i vede pe Paturiciu, Hrebe, Vanghelie. Imi pare rau, domnul meu, dar asta e sistemul. Daca matele ti se pare normal sa traim intr-o tara ce are o democratie fondata pe grupuri de interese atunci cred ca putem emigra in alta tara. Din pacate multi din noua generatie de tineri implicati in afaceri gindesc la fel, sunt de fapt integrati in acest sistem pe care l-au acceptat. Nu se zice nimic de mineriade, de faptul ca PSD e un partid complet nereformat, de clasa politica. Ca Rogozanu e incintat de ac. idei, nu ma mira.
2009-11-25 13:19:21 | Raporteaza
DECAT BASESCU MAI BINE GEOANA
De ce sa NU VOTAM BASESCU:
- Ne-am saturat de presedinti cu -escu (Ceausescu, Iliescu, Constantinescu, Basescu). Se pare ca in Romania trebuie sa se rupa lantul -escu pentru … chiar si dupa 20 de ani.
- Nu ne place sa fim catalogati ca BASESCOFILI …
- Basescu este un DICTATOR.
- Basescu este un “golan” politic expirat care a FURAT 4 MILIOANE EURO din banii de rascumparare alaturi de Hayssam.
- SI ELENA UDREA tocmai a FURAT in 23 noiembrie (la o zi dupa alegeri) 20 milioane de euro la o licitatie, ca si asa are dosar penal … doar ca Romanii n-au bani de medicamente !!!
- Basescu a incercat sa FRAUDEZE alegerile cu turismul electoral. S-au inregistrat peste 55 dosar penale la aceste alegeri, fapt fara precedent.
- Uniunea Europeana este socata de comportamentul d-lui Basescu si a anuntat ca-si va retrage sustinerea si fondurile pentru Romania in cazul unui nou mandat al lui Basescu.
- Presa din GERMANIA este socata de faptul ca intr-o tara membra UE se pot cumpara voturi
- USA este la fel de socata … Barack Obama a refuzat sa viziteze recent Romania pentru acelasi motiv
- USA nu va scoate vizele pentru Romania daca va iesi Basescu din motive ce tin de un dezacord
- Basescu a sacrificat PDL-ul pentru “tanti Nuti” alias Elena Udrea, adica l-a demis pe ministrul de interne Nica de la PSD, ca sa-si puna un PDL-ist (pe Blaga) ca s-o salveze pe Elena Udrea de dosarul penal si de inchisoare. Doar ca asta a dus la demiterea Guvernului Boc (prim-ministru PDL). Daca nu era demis guvernul Boc, chiar daca alt presedinte decat Basescu castiga alegerile, guvernul PDL condus de Boc ar fi ramas pentru ca noul presedinte nu putea realege prim-ministrul pana la urmatoarele alegeri parlamentare care sunt peste 3 ani. Dar pe Basescu nu-l intereseaza asta, ci doar scopurile personale.
- D-na Elena Udrea alaturi de Monica Iacob Ritzi (prietena intima a lui Elena Basescu) au dosare penale si vor fi condamnate la inchisoare pentru furt din banul public !!!
- BASESCU si BOC vor sa mareasca toate taxele (tva, impozit profit, sa mentina impozit forfetar).
- Alianta GEOANA – ANTONESCU a promis ca elimina impozitul forfetar si va scadea taxele.
- Daca Basescu ia un nou mandat, Romania va deveni ca si Rusia cu Putin … adica un fel de dictatura institutionala (“democratie autoritara” cum le place s-o numeasca)
- Daca Basescu mai ia un mandat, Romania va fi intr-o criza fara precedent pentru ca Basescu este la fel de puternic ca si majoritatea PSD + PNL + UDMR si nu va accepta un prim-ministru decat de la PDL, desi alianta PSD + PNL + UDMR detine 67% din voturile parlamentare, deci Romania va intra intr-un fel de iarna politica ce va accentua criza si scandalurile.
- Basescu planuieste alaturi de mogulii din PDL sa renunte treptat la Uniunea Europeana. Dovada: nu a ratificat tratatul de la Lisabona.
Deci NU UITA: JOS BASESCU = singura sansa a Romaniei sa IASA DIN CRIZA si sa fie alaturi de Uniunea Europeana. Sansa este PNL + PSD + UDMR, adica GEOANA PRESEDINTE.
2009-11-25 13:29:04 | Raporteaza
inca un lucru, pe care multi comentatori se fac ca nu il vad. Pentru 6 din cei 9 membri ai CConstitutionale expira mandatul in timpul celor 5 ani ai viitorului presedinte. Stim cit de importanta a devenit CCR in ultima perioda, datorita lipsurilor constitutiei noastre. Credeti ca Geoana et co (+parlamentul controlat) vor numi oameni impecabili, cu coloana la CCR? Ma indoiesc sincer!
2009-11-25 13:29:30 | Raporteaza
Mi se pare interesant interviul si in mare parte sunt de acord cu cele spuse. In primul rand liberalii nu au avut de la incercarea de debarcare a lui Basescu de la presedintie decat colaborari cu PSD-ul. La motiunea de cenzura din vara Crin le cerea explicit PSD-istilor sa guverneze impreuna si sa voteze motiunea pentru a debarca pe PDL-isti.Apoi a inceput sa-l laude pe Iliescu spunand ca Basescu este mai rau ca daca Basescu gasea impotrivire punea armata pe manifestanti.
Daca politica este sa tragi sfori pana acum Crin a avut succes mai departe sa vedem. Probabil va urma fugarirea tuturor PDL-istilor din deconcentrate, schimbarea lui Kovesi si Morar, procese pentru cativa PDL-isti, foame pentru primarii PDL si tot ce se poate face pentru disatrugerea acestui partid. In mod surprinzator Nastase a vorbit mai frumos de PDL decat a facut-o vreodata Crin.
In privinta lui Johannis mi se pare greu de afirmat ceva. Nu inteleg ce premier poti fi cu programul si ministrii altora. Poti fi bun pentru a lua masuri impopulare si daca iese prost sa fi debarcat dar nu inteleg care este avantajul lui.
2009-11-25 13:31:19 | Raporteaza
Bre nea Robert Horvat mai rariti nu chiar asa pe toate blogurile.
2009-11-25 13:34:36 | Raporteaza
in legatura cu jurnalistii implicati
revistacultura.../
2009-11-25 14:25:24 | Raporteaza
Domnule Rogozanu, tanarul intelectual subtire pe care il citati numeste saltul paradoxal al lui Crin Antonescu in tabara PSD “talent politic”? Mi se pare oarecum o insulta la adresa bunului-simt pe care il invoca alesul nostru.
Adica, in ce consta talentul? Ca e precoce si a invatat intr-o singura noapte cat altii in 20 de ani?
Adica faptul ca are si el un stomac cu care “menţine tot ce a spus despre Geoană, dar va urca pe scenă cu Geoană pe la mitinguri electorale” e o caracteristica a talentului de politician? Intelesesem ca tocmai asta refuzam sa admitem pana acum politicienilor si speram sa obtinem de la aparitia sa.
Altfel, care e smecheria ca eu nu inteleg? De ce Antonescu?
Eu cred ca domnul Siulea e de fapt foarte blazat aristocratic daca s-a resemnat in privinta antipesedismului si il admite ca optiune pentru intelectuali.
2009-11-25 15:03:06 | Raporteaza
Multumim pentru interviu! E relaxant sa citesti ce au de spus oamenii sanatosi la cap.
2009-11-25 15:09:14 | Raporteaza
basescu nu stie sa faca compromisuri?
cred ca aici e problema lui esentiala – face compromisuri de la morala (vezi mihaileanu, eba, ridzi, udrea, relatia cu jurnalistii de teren) prea usor. in schimb vorbeste despre lupta lui, singur cu sistemul. care sistem? cocosh, popovici si gasca, preluati de la adrian nastase?
nu fac campanie anti, imi place interviul + stilul autorului si sunt de acord cu concluzia – am fi mai castigati daca n’am mai gandi ca politicienii de la tv, dupa ceea ce eu cred ca sunt tiparele banuitoare de pe vremea regimului comunist.
asta mi se pare ca lipseste, in cel mai inalt grad – miza pe buna credinta.
2009-11-25 16:54:59 | Raporteaza
Mircea Geoană a avut astăzi o întâlnire cu reprezentanţii celor mai mari cinci confederaţii sindicale, pentru a discuta o strategie pentru păstrarea locurilor de muncă.
2009-11-25 16:59:47 | Raporteaza
În acest moment, adevăratele probleme sunt criza economică, locurile de muncă ale românilor, pensiile şi dificultăţile industriei româneşti şi ale mediului de afaceri.
2009-11-25 17:00:42 | Raporteaza
@ ciprian siulea
PSD este Hrebe, Iliescu, Nastase, si greii din provincie.
Mogulul FNI si Patriciu au iesit sa ne spuna cat de puternici sunt .
Dar credeti ca Basescu ar trebui sa-i lase sa se consume in “bunul lor simt”? “Cretin si scelerat ” au fost epitetele aplicate de deranjatii moguli.
2009-11-26 15:07:44 | Raporteaza
[...] toate articolele de Costi Rogozanu 25 Nov la 12:30 22 comentarii 1246 [...]
2009-11-27 15:30:06 | Raporteaza