![]() | Cîteva chestiuni de principiu pentru cîinii de companie ai democrațieivezi toate articolele de Costi Rogozanu19 Oct 2011 la 19:47 36 comentarii 1174 vizualizari. |
Un articol al lui Vasile Ernu la care subscriu. După o publicitate extraordinară făcută unei precare mișcări intitulate Noua Republică, e bine să revenim la niște idei de bază. Pînă și eu îmi doresc să văd o dreaptă corect articulată și nu populistă pe față și extremistă pe ascuns (deocamdată). Îmi doresc să nu mai văd intelectuali arondați, plătiți de stat care ne dau lecții de independență sau taxează statul ‘maximal’. Un fragment (integral, aici):
Despre principii şi reguli
Mai întîi, vreau să clarific un aspect important: nu sînt împotriva intrării intelectualilor în politică sau ocuparea unor funcții publice. Cred că oricine e liber să decidă ce dorește să facă cu viaţa sa. Însă nu poți fi și cîine de pază, și de companie, și la curte, și în exil simultan, ci ori una, ori alta, sau măcar cînd una, cînd alta, pe rînd. Nu poți sluji la doi stăpîni, cum spune la „cartea cea bună“. Trebuie să alegi: nu poți funcționa pe două registre. În momentul în care ai ales să fii membru de partid și să faci politică de partid, sau să fii demnitar într-o funcție importantă de stat, atunci renunţi la discursul critic public, pentru că nu mai este legitim, și, mai ales, renunți la texte de laudă şi apreciere a puterii pe care o slujeşti. Cînd ai o funcţie de partid sau de stat, nu mai ai legitimitatea unui discurs critic independent.
Ca să nu vorbim în van, e bine să exemplificăm. Ştiu că pe la noi nu se cade a te lua de „partea cea bună” a lumii intelectuale româneşti, că astfel de poziții nu-ți aduc decît bătăi de cap. Cum eu nu am obiceiuri „locale“ şi încalc sistematic aceste principii, voi veni cu exemple foarte concrete (despre acest subiect am mai scris aici).
Cazul 1: Repet ce am mai spus acum vreo doi ani. Problema independenţei intelectualului şi, mai ales, a ziaristului se discută de multă vreme. Multă lume se interesează de subiect, pe unii chiar îi doare. Colegul Mihai Iovănel a sintetizat perfect această problemă spinoasă. El face referinţă la ziarişti, dar raţionamentul e valabil 100% şi pentru intelectuali. „Ziaristul corect este ziaristul independent de capitalul vehiculat de subiectele sale. Ziaristul corupt este cel care primeşte bani, direct sau indirect, din zona despre care scrie (nu zic «din altă zonă decît publicaţia lui» pentru că mi s-ar aduce contraexemplul criticilor de film care merg la Cannes cu sponsorizarea Coca-Cola – ceea ce este perfect OK). Astfel, Traian Ungureanu, care lua bani de la PDL continuînd s-o facă pe ziaristul la Cotidianul, rămîne un ziarist corupt indiferent de justificările lui cum că nu şi-a schimbat opiniile luând bani politici. Nu există un excepţionalism al regulilor: regulile sînt la fel pentru toată lumea. Regulile de interpretare sînt validabile formal, pentru ca altfel ar deveni adaptabile simpatiilor şi antipatiilor noastre: regulile sînt făcute pentru X şi pentru Y, nu pentru Traian Ungureanu vs. Roşca Stănescu. Între Traian Ungureanu şi ziarişti corupţi mai notorii, diferenţa este de portofel, nu de natură; şi nici de nesimţire. Sponsorizarea funcţionează nu numai în timp real, ca în cazul Ungureanu, ci şi prospectiv. De pildă, dacă unul dintre ziariştii implicaţi de acum – Cristian Pătrăşconiu, de pildă, … va primi, în cazul în care omul său cîştigă, un mic post ici sau colo (la o ambasadă, la un institut cultural), se va autodeclara retrospectiv un ziarist corupt.“
Afirmaţiile şi exemplele sînt mai vechi. Între timp, lucrurile s-au adeverit cum era mai rău. Dacă ne vom uita cum s-au distribuit posturile şi funcţiile după alegeri în raport cu cine şi cum a scris vom înţelege mecansimele: unde se află astăzi Vladimir Tismăneanu şi Mihai Neamţu (a schimbat recent funcţia despre care vorbesc mai jos), Cristian Pătrăşconiu şi Traian Ungureanu etc. Şi, mai ales, de ce? Nici Dumnezeu nu mai ştie să dea un răspuns la această întrebare. Dar cineva sigur ştie.
Cazul 2. Domnul Sever Voinescu, vechi colaborator al Dilemei vechi, a devenit om de partid şi chiar purtător de cuvînd al PDL, partid de guvernare. Cum ar veni, nu este omul cu proiectele tehnice, ci cu propaganda. Pe vremuri, această funcţie se numea politruc, iar astăzi i se zice PR, comunicare etc. Însă domnul Voinescu nu e mulţumit doar cu funcţia de propagandist al PDL, funcţie pe care şi-a asumat-o. El doreşte să joace şi funcţia de intelectual public, a cărei voce să fie credibilă şi luată în seamă. Aşa că domnia sa publică în continuare în Dilema veche texte critice, supărate, ia atitudini că uneori ai impresia că este nu doar în opoziţie, ci în exil, el fiind, după cum am spus, vocea oficială a puterii. Această poziţie mi se pare una de impostură intelectuală. Cred că orice intelectual de bun simţ care intră în politica oficială şi ocupă o funcţie importantă în stat sau partid ar trebui să renunţe să mimeze acest tip de spirit critic fals pe perioada care ocupă aceste funcţii. E ca în bussines: cînd eşti la putere, firmele tale nu fac afaceri cu statul. În ce priveşte colegii de la Dilema Veche, cred că ar tebui să renunţe la serviciile oamenilor care scriu pentru revistă pe perioada în care aceştia ocupă o funcţie politică sau de stat importantă. Dacă-mi aduc bine aminte, domnul Pleşu şi domnul Cioroianu au renunţat la rubricile domniilor lor în perioada în care au fost miniştri. Şi mi se pare un gest corect. Prezenţa săptămînală a textelor domnului Voinescu în Dilema veche nu face decît să pună sub semnul întrebării politica şi credibilitatea revistei.
Etichete: conservator, Ernu


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1mariusstai tata linistit ca faci infarct.Cu asta va laudati copii mosului.Citeva mii de euro sifonate.Si asteptati ce? Fiti seriosi nastase a facut de tot risul hotia in tara asta.Daca pe el il vreti... | ||
| 2@Mircea 30 - Serios? Bine, indignare generala a obtinut si comasarea alegerilor. Din pacate pentru voi, in timp ce comasarea alegerilor nu se mai tine votul uninominal in varianta asta risca sa se tina.... | ||
| 3Masuri de redresare?! Ha ha ! De inlocuire, tovarasi ! adevarul.ro/act../ ... | ||
| 4ponta a inceput salvarea coruptilor de la puscarie. astazi nastase.baselule iti promit ca daca iti ceri scuze pentru magariile cu rmgc si gazele date pe sest ii votez pe hotii tai. voi macar ati mai... | ||
| 5Puteati sa alegeti un exemplu mai apropiat: si Dinamo ori Steaua se credeau favorite, dar au cistigat "ungurii" de la CFR ;) Bineinteles, dupa cum acuza Jiji, cu ajutorul lui Boc :P... | ||
| 6ponta a inceput salvarea coruptilor de la puscarie. astazi nastase.baselule iti promit ca daca iti ceri scuze pentru magariile cu rmgc si gazele date pe sest ii votez pe hotii tai. voi macar ati... | ||
| Mihai Goţiu 11666 citiri |
| Cristian Teodorescu 10548 citiri |
| Costi Rogozanu 9986 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4417 citiri |
| Constantin Creţan 4317 citiri |
| Dan Duca 4164 citiri |
| Alin Fumurescu 3967 citiri |
| Ciprian Şiulea 3312 citiri |
| Dorin Tudoran 2828 citiri |
| Iulian Leca 2361 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62726 citiri |
| Cristian Teodorescu 40896 citiri |
| Costi Rogozanu 38947 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18171 citiri |
| Alin Fumurescu 17862 citiri |
| Viorel Dobran 13035 citiri |
| Dan Duca 12041 citiri |
| Constantin Creţan 11328 citiri |
| Dorin Tudoran 8754 citiri |
| Elena Vijulie 8704 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
prea mult zgomot pentru niste bieti catzei de pripas…astia trebuie ingropati sub un strat gros de tacere – atata merita
2011-10-19 20:03:41 | Raporteaza
ALERT!
Recensamantul care incepe maine cuprinde niste intrebari ABUZIVE cum ar fi “daca omul are instalat aer conditionat in casa, sau centrala termica” sau “cum se numeste angajatorul” sau “daca are rude care lucreaza in strainatate si banii pe care ii trimit acestia acasa”….
Nu inteleg ce-l fte grija pe stat de toate aceste chestiuni.
2011-10-19 20:06:06 | Raporteaza
Cazul amiabil a durat putin.
“După o publicitate extraordinară”; o minciunica, dar daca nu minte stinga, cine s-o faca?
In rest, multa frustrare sub lozinca independentei ziarustului/intelectualului.
Iar “Dilema veche” ramine o dilema pentru multi nu doar pentru dom` Rogozanu.
Mai ales ca la D v mai exista un bun amic al dlui Rogozanu, pre numele sau A. Plesu.
NB,
cine ii opreste pe ingrijoratii de NR sa infiinteze si ei, in contrapondere, un partid de stinga? ori sa militeze pentru veritabilul partid de stinga, PSD?
2011-10-19 20:07:26 | Raporteaza
@rogo: n-ai inteles fenomenul ‘oajdea’ din pdl!
faci un lot de zisi independenti (ex: macovei, preda, cotoi) care critica tot ce misca-n pdl incat uneori par a nu fi de acord cu ei insisi dar la fiecare vot din parlament ei spun da!
acesta-i rolul pe care l-a stabilit bassescu intelectualilor in pdl: sa fie cate un ‘oajdea’
foarte des si domnul plesu a fost un ‘oajdea’ cand il critica suav pe bassescu pentru ca nu calarea suficient de bine opozitia…
2011-10-19 20:28:38 | Raporteaza
UPDATE: Alianta pentru o Romanie Curata solicita ministrului Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, sa faca public, de urgenta, Regulamentul concursului de admitere in “Programul de formare diplomatica initiala” organizat de IDR si MAE, precum si costul si sursele de finantare ale acestui program. Mai multe aici .
Poate o sa va mire că o tânără de 26 de ani, Alexandra Laura Benea, este director de formare profesională pentru diplomaţii români, vedeţi aici. Poate nu e totuşi o idee rea ca noii diplomaţi să fie formaţi sub conducerea unei tinere care avea patru ani la Revoluţie, nu? Da, doar că tânăra în cauză a tras lozul bun în viaţă – tatăl ei , pedelistul Gheorghe Benea, este directorul Loteriei Române. Mai mult, mâine are interviu (lista aici) pentru a intra în cadrul unui program de pregătire diplomatică iniţială organizat de MAE şi Institutul Diplomatic Român (IDR), deşi ea este Director de Fomare Profesională în cadrul IDR. Să-i urăm succes, să fie indulgentă cu sine la interviu şi să dobândească cunoştinţele necesare funcţiei înalte pe care o ocupă.
În anii de glorie ai privatizărilor, pedelistul Gheorghe Benea a fost anchetat pentru conflict de interese pe când era directorul şi administratorul judiciar al unei fabrici de celuloză, dar s-a rezolvat totul- era acuzat doar că încasa comisioane de la austrieci ca să vândă celuloză ieftin, citiţi aici despre acuzaţiile aduse lui şi directoarei financiare Hainal Baban, un nume perfect pentru povestea noastră.
După experienţa cu celuloza, Benea a trecut pe la PSD şi apoi la PD-L într-un elan de traseism atât de puternic încât nici nu îşi dăduse demisia din PSD când devenea candidatul PD-L. Atât de fidel a fost PD-L, încât omul a devenit directorul Loteriei Române, printre primele sale acţiuni fiind , se pare, lansarea unei invitaţii angajaţilor să îşi declare apartenenţa politică, ca deh, trebuia făcut curat după tovarăşa Mincă.
Dar gata cu tatăl, ce avem cu fiica ? Tatăl ei a vrut întotdeauna ce-i mai bun pentru ea, a facut-o acţionar şi asistent manager la firma de consultanţă a familiei în 2004, când fata avea 19 ani, s-a uitat cu mândrie şi şi-a amintit de zilele bune când fata a terminat masterat în comerţ exterior. Cariera Alexandrei Laura Benea a continuat cu succes la Camera de Comerţ şi Industrie Cluj Napoca, apoi la Antena 1 Cluj unde domnişoara Benea era consilier de relaţii publice. Ce dacă tata era în PD-L şi fata lucra la Antena 1, doar nu era tonomat dacă era consilier de relaţii publice.
De la funcţia de consilier relaţii publice Antena 1 Cluj domnişoara Benea a trecut la onorabila funcţie de Director Formare Profesională al Institutului Diplomatic Român din Primăverii. Nu e cale să spui în România ce reprezintă o ascensiune normală şi ce nu. Elena Băsescu a trecut de la economist la o firmă care desfăşura contracte cu Primăria Bucureşti şi stagiar la biroul de parlamentar al Monicăi Iacob Ridzi în perioada 2004-2008 la parlamentar european. De ce n-ar trece şi Alexandra Benea de la relaţii publice Antena 1 Cluj la un post de conducere în Institutul Diplomatic Român?
Este de apreciat totuşi că tanara vrea să înveţe. Alexandra Benea reuşeşte performanţa să fie atât director de formare profesională în cadrul Institutului Diplomatic cât şi admisă la interviul pentru Programul formare diplomatică iniţială. Domnişoara Benea, în calitate de Director de Formare Profesională al IDR va avea mâine 20 iulie ocazia deosebită să iasă din biroul de director şi să se ducă în sala de interviu să se intervieveze probabil singură. Îi doresc mult succes !
2011-10-19 20:31:39 | Raporteaza
Ca sa-ti publice Humanitas-ul cartile, nu numai pe “ale grupului”, scrie ceva de caliatate. Te citeam pentru a avea si o perspectiva mai…de stanga, sa ‘aud ‘ mai multe voci, dar incepi sa ma enervezi. Esti doar crispat, frustrat, te simti “marginalizat”, “neinteles’ bla, bla…
initiaa o miscare, inscrie-te in una, NU MAI BOCI!
De azi nu te mai citesc , ai devenit extrem de plictisitor.
2011-10-19 21:09:12 | Raporteaza
@rogo
Nu inteleg de ce ii neglijati pe unii intelectuali foarte prezenti in viata politica!
Dinescu, Hurezeanu, Stelian Tanase, astia ce sunt?
Nu sunt caini de paza? Nu sunt si ei repere morale si faruri calauzitoare?
2011-10-19 21:31:33 | Raporteaza
@Cris: asa e bai Cris, da in tara in care citesti in aceeasi zi ca presedintele si premierul au castigat procese cu adversari politici mai conteaza ca datele tale vor intra pe mana unora……….
2011-10-19 21:37:12 | Raporteaza
e tare asta.. Vasile Ernu sa scrie despre ‘dreapta’. omul e inca indecis ce face cu ’stinga’ sa, ultima data era ingrijorat de ce nu vedem in Putin un luminat, model de democratie.
2011-10-19 21:45:05 | Raporteaza
Vaclav Havel cand a devenit presedintele Cehiei mai putea fi considerat intelectual independent?
2011-10-19 22:28:50 | Raporteaza
Nu exista “intelectual de stanga”. Stanga este pentru prosti nu pentru intelectuali. Dovada e aici pe blog la autori si postaci.
Toti prostii sustin ca cine nu e cu cu USL-ul e basist. Daca a fi basist inseamna sa fi antiprostie atunci prostii au dreptate.
Deasemena prostii au uitat ca si PSD-ul (FDSN pe-atunci, apoi PDSR si abia dupa ce Cunescu a ajuns o momaie fara vlaga au confiscat denumirea de PSD) s-a format tot prin iesirea nucleului dur din FSN (actual PDL) si pozitionarea lui la granita cu extrema stanga. Acesti prosti au gasit acum doua nume care au avut o minima tangenta cu PDL-ul, dintre care doar unul a fost membru de rangul 5 si au dat verdictul: NR este o smecherie a PDL-ului. Dupa aceasta logica se poate spune si acum ca PSD-ul este o smecherie a PCR-ului ca e Iliescu acolo.
In ultimul rand USL-ul ii face tradatori pe toti cei care au plecat de la ei uitand ca in ultimii 20 de ani, judecand tot dupa logica lor, principalii tradatori au fost ei:
-PSD este o dizidenta a FSN-ului
-in PSD si-au gasit loc fugari din PRM gen Olguta Vasilescu
-PNL a tradat de cateva ori in 20 de ani partenerii istorici, conventiile etc. Plus pe ei intre ei. De fapt nu ai ce sa le ceri tinand cont cati securisti si informatori au avut si au in continuare in conducere.
-in PNL se gaseste gruparea Melescanu care a fugit din..PSD
- in PNL se gasesc la ora actuala fostii prim-ministri FSN-Petre Roman si PNTCD-Radu Vasile
- in PNL si-a gasit loc fostul lider taranist Marga
- PC-ul a tradat imediat PSD-ul la penultimele alegeri legislative.
samd
Nu neg ca in aceeasi categorie de sobolani care parasesc corabia sunt si UNPR-istii si fostii PLD-isti, dar macara aia au fugit dintre alti sobolani.
Asa ca au ramas politicieni pe care ii numeri pe degete care nu au schimbat niciodata partidul.
2011-10-19 22:58:45 | Raporteaza
@Ernu e intelectual?:
Iti amintesti cand basescu era deputat FSN de Vaslui__
2011-10-19 23:11:52 | Raporteaza
Hai, măi Costi! Adică lași doar câteva ore postarea despre Julian Barnes, ca să o alungi de pe prima pagină cu o frecangeală pe tema ultrauzată despre rapornul dintre intelectuali, presă și politică. Dacă nu aveam rss pentru VoxPublica o și pierdeam.
Șansa postării ăsteia de a produce chiar și o mutație punctuală și indiferentă în vreun creier este 0 (zero). Asta în pofida celor 10 comentarii (la 220 de vizualizări), în comparație cu un singur comentariu (dar, foarte interesant, la 314 vizualizări).
2011-10-19 23:12:55 | Raporteaza
stiti prea bine ca nu exista nico dreapta
si nicio stanga in Republica9 de l948
2011-10-19 23:14:46 | Raporteaza
Cititi-ma pe mine, eu explic cel mai clar. Il combat pe Rogozanu la foecare punct. Stinga asta e asa de previzibila! Eu inteleg totul din prima.
2011-10-19 23:30:15 | Raporteaza
Papagalul asta portocaliu a pierdut un mare tren . Alt paduche portocaliu i-a suflat interviul cu “ASR” nen-su Paulica . A ratat ocazia de a-i mai altoi o copita Regelui .
2011-10-19 23:44:24 | Raporteaza
@sa ne amintim:
“Iti amintesti cand basescu era deputat FSN de Vaslui”
Vezi cata dreptate aveam cand vorbeam despre prosti?
PDL este urmasul direct al FSN si acum sustine ca este dreapta romaneasca dar uita ca acum vreo 5 ani era in Internationala Socialista. PDL este dreapta stangii nu este dreapta politicii.
La noi nu exista dreapta deocamdata. Nici nu avea cum. Toti conducatorii de stat, guvern, partid din ultimii 20 de ani au fost fie bugetari, fie fosti nomenclaturisti, fie urmasi sau gineri de fosti nomenclaturisti, fie colaboaratori sau lucratori ai securitatii. Iar milionarii sunt milionari de atnga care au facut averi furand de la stat sau fiind angajati la stat(cu exceptia catorva fotbalisti si vreo 2-3 afaceristi).
Si atunci de unde mama dracu dreapta in Romania? Ar fi timpul sa apara. Si va apare chiar daca stanga asta imensa vrea sa o striveasca din gaoace.
Stii de ce? Pentru ca in afara de Neamtu si alalalt de a fost in PDL nu ii stie nici dreaq pe cei care s-au inscris deja. Oameni care nu au facut politica pana acum si nickuri de pe internet.
2011-10-19 23:56:56 | Raporteaza
Citind articolul am avut o revelatie: toti ziaristii si intelectualii corupti sint de partea PDL-ului!!! Rezulta faptul ca restul jurnalistilor sint cinstiti, onesti si respecta deontologia profesionala.
Buuun… Am decis (din articol) ca un jurnalist este corupt din cauza avantajelor materiale pe care le primeste pentru munca sa.
Si atunci, un jurnalist care evita sa scrie articole incomode pentru sef, de ce o face? De frica faptului ca ar putea sa piarda niste bani? Adica, cum ar veni, tot din cauza unor avantaje materiale! Rezulta ca, un jurnalist care ocoleste subiecte incomode pentru sef, este un jurnalist corupt (stiam deja asta – nu-i asa?).
Pai… Cred ca 90% din subiectele care il priveau pe Vintu si au aparut in presa din Romania, nu s-au regasit si aici, pe VoxPublica. De ce oare???
Prima concluzie este simpla: rezulta faptul ca ziaristii corupti nu sint doar de partea PDL-ului. A doua concluzie se refera la scopul articolului de fata: in loc sa avem un articol care isi propune sa ridice o problema de principiu, avem un atac la adresa unei tabere adverse. Si dintr-o data altfel suna articolul: ipocrizie cit cuprinde…
PS. Teoria bunului simt spune ca, daca chiar vrei sa rezolvi o problema, incepi cu tine insuti…
2011-10-20 00:38:00 | Raporteaza
Rogozanu greseste. Se vede ca era comunistdeja in 89. Eu nu m-am facut membru de partid decit in 82, asa sa stiti. Asa ca, nu ma acuzati pe mine de chestii din astea. Am fost intotdeauna de dreapta si nu am furat nimic de la stat. Eu daca am luat, a fost legitim, strict din fondurile bugetare ale PDL.
Asa ca sictir cu statul asistential.
2011-10-20 03:45:01 | Raporteaza
hehehehe!! ma miram ca nu iesisesi la atac pina acum!! esti ros de invidie si mincat de un socialism de tot rahatul.
ps- vineri,nu ai suportat sa stai prea mult printre intelectuali!
2011-10-20 09:07:53 | Raporteaza
In primul rand, nu inteleg de ce e nevoie sa postezi pe Vox un articol aparut pe critcatac, ambele platforme fiind de stanga (pe vox cred ca sunt vreo 2 persoane mai de dreapta, ma gandesc la fumurescu si, mai nou, bag seama ca si oanta a cotit-o un pic). Cei care doresc sa se informeze citesc si criticatac, cu exceptia celor care au in fisa postului “comentatul pe o anumita platforma sau alta”. Da’ astia nu sunt importanti, oricum ei nu inteleg nimic din ce citesc, leafa sa mearga.
Daca tineai neaparat sa faci un comentariu la articolul lui Ernu, puteai sa o faci direct pe critic atac, in subsolul articolului. Comentariul ar fi ajuns mai usor la public. De exemplu, eu nu am avut rabdare sa recitesc aberatiile lui Ernu, postate de tine pe Vox, doar pentru a extrage din text comentariile tale cu privire la acesta. M-am gandit ca e inutil sa-mi pierd vremea cu extragerea din text a frazelor fara ghilimele.
In al doilea rand, nu inteleg de ce de fiecare data cand unul dintre voi (oricat ati incerca voi sa-l denigrati, trebuie sa recunoasteti ca Neamtu nu e unul dintre ei) “scoate capul” si vine cu o initiativa – binevenita, zic eu, in actualul context politic – voi aveti spontan o atitudine reactiva. Ii trageti o flegma in crestet ca sa bage capul la loc. Va comportati fix ca Boda, fostul consilier al lui Iliescu. De ce nu faceti si voi o miscare de stanga si, impreuna cu cei de dreapta, sa incercati sa schimbati actuala clasa politica, de la un capat la altul. Preferati sa stati pe margine, sa spargeti seminte si sa comentati, sa va plangeti zilnic ca niste babe proaste despre cat de incapabili sunt actualii politicieni. Vreti revolutii, dar, in acelasi timp, ii asteptati pe altii sa lupte in numele vostru.
Articolul lui Ernu e scris bine (ca de altfel toate articolele lui), insa e plin de neadevaruri. Nu o sa ma opresc decat la unul: “Întotdeauna am fost surprins în România de respectul imens pe care-l au intelectualii de curte și modul aproape sistemic prin care sînt marginalizați și ignoraţi intelectualii critici față de putere, care se ţin departe de funcţiile publice. ”
Respectul cui il au primii ? Cei din urma de catre cine sunt marginalizati ? Scuze, dar, ori eu sunt tampit, ori traim realitati diferite.
2011-10-20 09:56:47 | Raporteaza
Un articol interesant…
evz.ro/detalii/../
2011-10-20 10:11:30 | Raporteaza
@marean: Ti se pare ca “jurnalistii” lui Vintu sau ai lui Felix au vreun motiv sa schimbe actuala clasa politica? NU!!! Pentru ca, o clasa politica corecta nu ar avea nevoie de jurnalisti care sa scrie la comanda. Si dupa cum am observat, este mult mai profitabil sa scrii la comanda decit sa fi platit in functie de calitatea articolelor…
2011-10-20 11:04:08 | Raporteaza
@Bongo: Sunt convins ca “jurnalistii” lui Vantu nu vor sa schimbe actuala clasa politica. Insa nu despre ei vorbeam. Am convingerea intima ca cei care scriu pe criticatac, cei mai multi dintre ei, nu sunt nici “jurnalistii” lui Vantu si nici “jurnalistii-lui-Vantu”, generic vorbind. La fel, sunt convins ca nici Rogozanu nu face parte din categoria “jurnalistii-lui-Vantu”, chiar daca scrie pe o platforma patronata (pana nu demult ?!) de odiosul personaj. El imbratiseaza o anumita ideologie politica – in speta, de stanga – si scrie in consecinta. Foarte bine, macar si-a delimitat pozitia.
Repet, eu prefer sa-i vad pe ei, intelectualii de stanga, in competitie cu intelectualii de dreapta. Dar intr-o competitie reala, asumata pe scena politica. Vreau initiativa activa, nu comentarii frumos desenate din condei. Vreau sa gasesc pe buletinul de vot Noua Republica si, sa zicem, Miscarea CriticAtac. Eu cred ca se poate. Din pacate, Rogozanu si Ernu, Alexandru Matei si altii, care imbratiseaza ideologia de stanga, nu cred in asta. Prefera sa ramana comentatori, in timp ce politica de stanga e facuta de ponta, mitrea, vanghelie si, bineinteles, marele Crin, prototipul perfect al dezaxatului ideologic.
2011-10-20 11:57:18 | Raporteaza
“Nu exista “intelectual de stanga”. Stanga este pentru prosti nu pentru intelectuali”
Esti prost de behai.Insasi prin natura lor intelectualii mai ales cei de specialitati umaniste sint se stinga sau ar trebui sa fie.Ca la noi nu sint este altceva.Nu sint pentru ca le este rusine cu ce au fost adica colaborationisti ai pcr nidecum anticomunisti.Ei intelectualii de azi se dau loviti in aripa autodeclarindu-se singuri anti fara sa-i fi stiut nimeni dar absolut nimeni anti.Nu au schitat nici cel mai mic gest anti sa nu isi piarda privilegiile atitea cite erau in comunism.
Daca se proclama de dreapta sa traiasca si ei NUMAI din ce produc fara nici-o subventie, numai din ce vind.Sa il vad atinci pe plesu si liiceanu.Ar mai avea bani de frac si papion ca acuma ii ia de la noi prin sinecturile pe care le ocupa si subventiile si “sponsorizarile” primite.Asta pentru ca tot sint ei de dreapta sau ei sint de dreapta numai declarativ si pentru altii ca ei sa traiasca din bani publici cultura trebuie subventonata si sustinuta de stat, nu-i asa? Si se dau de dreapta.Dar de ce nu ar fi si mineritul subventionat de exemplu.
Cit despre ce este de dreapta este si basist ce sa zic.Cine pastoreste deapta nu sustinatorii chiorului betiv si el insusi autodeclarat la fel ca restul de dreapta ,dupa ce a stat 15 ani in internationala socialista si de cind munceste nu a facut-o decit la stat adica pe banii nostri.Nu a avut o secunda de lucru la privat sau pe cont propriu si ne da lectii de dreapta.Este betivul asta de dreapta cum sint eu exchimos.
Toti nu sint de dreapta sau stinga sint cu orcine numai bine sa le fie lor.Docrtine, ideologii, abureala pentru prosti.
2011-10-20 12:30:31 | Raporteaza
bongo
o tot dai cu obsesiile tale ca mogulii mainipuleaza dar culcer ce a facut de ziua unirii la iasi si face tot timpul la tvr.Ea manipuleaza da sau nu.Tot ai venit cu exemple de manipulari de la moguli si din acelasi motiv ti-am dat si eu unul de la tvr.Si mai sint chiar unele au si fost amendate de cna.De ALTII ce zici sau numai mogulii o fac.
2011-10-20 12:38:45 | Raporteaza
@marean: “Prefera sa ramana comentatori, in timp ce politica de stanga e facuta de…”
Exact! Aici este problema – asta am spus si eu doar ca am folosit alte cuvinte! In loc sa conduca jocul, ei joaca cum li se cinta! In loc sa dea directia in care trebuie sa mearga stinga, ei trebuie sa ne convinga pe noi ca directia in care merge stinga este una buna. In loc sa critice greselile celor de stinga, ei trebuie sa ne convinga ca liderii de stinga sint aproape perfecti in timp ce tot ce fac politicienii de dreapta este gresit. In loc sa pretinda stingii sa iasa din zona gri a coruptiei, ei trebuie sa ne convinga ca toti sint la fel. In loc sa atraga atentia asupra faptul ca stinga a ratat ocazia sa se reformeze in opozitie, ei trebuie sa ne convinga de faptul ca toate problemele noastre se vor rezolva daca stinga ar ajunge din nou la putere.
Pune toate astea la un loc si obtii un jurnalist care scrie la comanda… Desigur, jurnalistii care scriu la comanda sint ca extraterestrii: toata lumea stie ca exista dar nimeni nu a vazut macar unul care sa recunoasca acest lucru…
2011-10-20 13:24:39 | Raporteaza
@nae: Vezi? Aici este diferenta intre noi… Eu nu mi-am exprimat opinia despre ce s-a intimplat de Ziua Unirii la Iasi pentru ca nu sint in tema. Daca vrei, pot sa ma informez si dupa aia sa iti spun ce cred eu.
In schimb, tu nu recunosti nici un ruptul capului ca trusturile alea de tot rahatul mint si manipuleaza cu nerusinare. Desi ti-am adus atitea argumente. Si atunci, ce rost mai are sa discutam pe tema asta?
Cit despre intelectualii de stinga… Problema intelectualilor de stinga este ca nu pot fi manipulati asa de usor cum sint romanii de rind. Si atunci, un intelectual stie ce inseamna un singur politician condamnat pentru coruptie pe vremea PSD-ului si cei 9 sau 10 condamnati CU EXECUTARE pe vremea lui Basescu. Inclusiv de la PDL. Un intelectual stie cind PSD-ul face zid in jurul coruptilor. Un intelectual stie ca opozitia nu inseamna sa blochezi TOT ce face puterea ci sa blochezi tot ce face GRESIT puterea. Un intelectual este oripilat de populism ieftin si stie ca banii trebuie sa vina de undeva. Un intelectual stie ca stinga nu inseamna un popor sarac si condusi de politicieni putrezi de bogati. Un intelectual stie ca inflatia inseamna in primul rind saracie.
Si atunci, ce intelectual se regaseste in politica PSD-ului?
2011-10-20 13:35:09 | Raporteaza
He, he… Articolul asta vad ca a deranjat rau “dreapta” portocalie de au sarit postacii de serviciu ca arsi, inclusiv cu texte de genul “imi iau jucariile si plec”(de data asta in forma “de azi nu il mai citesc pe Rogozanu”).

Jalnic..
2011-10-20 13:53:00 | Raporteaza
@Bongo: Inflatie ,populism ,coruptie ,saracie ,-ai descris ca un intelectual de dreapta regimul aventurierului basescu si a altor intelectuali gen baconsch-hot de voturi , prof.univ. udrea,procuror macovei, cu tuterii oajdea popoviciu ,igas , funeriu ,toti intelectuali unu si unu.Tot faci aici reclama dreptei din pdl – o gasca de hoti analfabeti sustinuta de unii-putini intelectuali adevarati ,ptr. avantaje (milogi )
2011-10-20 14:48:41 | Raporteaza
@ 15 si @ 19,
o sluga a platformei Voxpublica (tocmit de Rogozanu, banuiesc; altfel si-ar regla traficul).
@Gigel se vrea si el bagat in seama delirind.
2011-10-20 14:52:45 | Raporteaza
@marean – Citat: “In primul rand, nu inteleg de ce e nevoie sa postezi pe Vox un articol aparut pe critcatac, ambele platforme fiind de stanga (pe vox cred ca sunt vreo 2 persoane mai de dreapta, ma gandesc la fumurescu si, mai nou, bag seama ca si oanta a cotit-o un pic).”
Sa avem pardon, dar pe Vox-ul asta de stanga(cica)nu posteaza doar Alin Fumurescu si Daniel Oanta, ci si alte personaje ca Monica Macovei sau Adriana Saftoiu, care numai de stangism nu cred ca pot fi acuzate.
Criticatac este de fapt in prezent singura platforma serioasa de stanga in Ro la momentul asta. Si nu vad de ce nu s-ar face si unele trimiteri aici de catre Costi Rogozanu catre articole de pe criticatac atata timp cat pe Hotnews se fac in mod sistematic trimiteri catre contributors, terenul de joaca al lui Tismaneanu si Aligica. Nu cumva in cazul asta vedeti paiul din ochiul celuilalt dar nu si barna din proprii vostri ochi?
2011-10-20 15:51:51 | Raporteaza
Unul dintre miturile romanesti care nu au(sau nu mai au de multi ani) vreo legatura cu realitatea este cel privind calitatea de partid de stanga a PSD-ului. In realitate PSD-ul numai partid de stanga nu e in momentul de fata, fiind populat de tot felul de imbogatiti in cel mai pur stil al capitalismului salbatic pe care i-a dat tranzitia romaneasca. Cel mai strigator la cer exemplu in directia asta este personajul Mazare, un politician nu numai foarte “bussiness friendly”, dar care mai si afiseaza un stil de viata potrivit unui playboy occidental mostenitor la a treia generatie al unui imperiu financiar capitalist si nu unui politician autentic de stanga.
2011-10-20 16:02:12 | Raporteaza
eu sunt unul din milioanele de curve si puturosi si ma adresez actualilor intelectuali de dreapta…..BA DE CE VA INVERZITI la citirea acestui articol ?….oranj erati mai veseli….
2011-10-20 21:07:20 | Raporteaza
@Gigel: corect!
Nu MAI exista nicio stanga,
cu atat mai putin o DREAPTA
in Republica9 dela 49?
2011-10-21 00:17:22 | Raporteaza
@adi: bravo aveti dreptate sa mai ia o portie de pauza , ca abereaza in toate domenile de la istorie la sfatul casei si bucatarie sport cultura si antichitati
2011-10-25 00:32:01 | Raporteaza