![]() | Clujenii au învins. Poftim dovada! Clujul, cel mai frumos oraș. Și cum se face un lucru ardelenește (2)vezi toate articolele de Mihai Goţiu27 Jun 2011 la 11:01 23 comentarii 1358 vizualizari. |
Peste 10.000 de clujeni au luat cu asalt aseară Piața Unirii din Cluj, în a doua seară a concertelor ”Ursus Evolution”. Polițiștii nu a mai avut ce face. Chiar dacă, inițial, nu aveau asta în plan, în cele din urmă au închis circulația în zonă. Numărul celor care veniseră să-i vadă pe Puya, Iris, Șuie Paparude depășea cu mult previziunile organizatorilor. Clujenii au cucerit astfel, definitiv, Piața Unirii, și nu mai vor s-o dea înapoi…
Cum s-a ajuns însă aici? E, asta e o poveste veche, despre care am mai scris, inclusiv pe VoxPublica (vezi aici). Dar, niciodată nu e în plus să scrii despre un lucru bun. Și, alegând aleatoriu mai multe imagini și proiecte, vă propun aceeași poveste, din imagini.
***
Mai întâi, puțină istorie. Piața Unirii, la sfârșitul secolului XIX și începutul secolului XX.
La sfârșitul anilor 90 și începutul anilor 2000, Piața Unirii devine subiect de controversă. Săpăturile arheologice devin pretext pentru manifestările naționaliste organizate de fostul primar Gheorghe Funar. Șantierele arheologice, îngrădite de mici gărdulețe, devin gropi în care trecătorii își abandonează ambalajele de chips-uri ori sucuri.
În 2005, grupul de inițiativă socială MindBomb revendică Piața Unirii. Încep dezbaterile publice, finalizate cu o licitație pe care o câștigă arhitecții de la Planwerk. Pe lângă proiectul propriu-zis, ei își permit și niște previziuni, legate de modul în care piața va fi luată în stăpânire de către clujeni.
Toamna lui 2009. Piața Unirii este inaugurată. Proiectul e finalizat însă doar parțial, fără închiderea străzilor laterale. Eu n-am avut răbdare să aștept inaugurarea oficială
. Când pavajul proaspăt montat încă nu se uscase, iar muncitorii trebăluiau de zor la fântânile arteziene, m-am strecurat dincolo de gard. Și am devenit primul ”beneficiar” al Pieței Unirii în noua ei formă.
Ce a urmat? Priviți previziunile celor de la Planwerk și comparați-le cu fotografiile reale.
Simulări Plawerk
Au previzionat corect cei de la Planwerk? Hai să vedem ![]()
Deschiderea TIFF 2011
Piața Unirii, iarna
Când s-a deschis, am scris și afirmat că platanii din Piața Unirii vor crește împreună cu copiii Clujului ![]()
Piața Unirii, noaptea
Filarmonica ”Transilvania”, în Piața Unirii
Opera ”Tosca”, transmisă în direct, de la Valencia, în Piața Unirii
Între timp, clujenii au început să devină atenți la fiecare pietricică din pavajul Pieței Unirii
Desigur, puteți căuta în voie pe internet, și o să găsiți sute de alte imagini cu Piața Unirii din Cluj. Dar, povestea nu se încheie aici. După Piața Unirii (și Bulevardul Eroilor) alte străzi și piețe din Cluj au intrat în reamenajare. Piața Muzeului a fost, la rândul ei ocupată de clujeni. Cu ocazia mutării IRAF (International Romani Art Festival) la Cluj, a fost revendicată și strada Potaissa (Zidul Cetății).
Și nici acesta nu e finalul. Piața Unirii încă nu este terminată. De gura unor taximetriști și a unor șoferi cărora le e greu să se deplaseze câteva sute de metri pe jos, închiderea celor două străzi de pe lateralele Pieței Unirii s-a amânat. La fel cum s-a amânat transformarea spațiului din spatele Bisericii ”Sfântul Mihail” în Stația Centrală (pentru transportul în comun) a orașului. Dar, ca de fiecare dată când am scris despre Piața Unirii, îmi permit să fac și o previziune. În cele din urmă, Piața Unirii va arăta așa
(alte simulări Planwerk) :
Stația Centrală (în spatele Bisericii ”Sfântul Mihail”)
Piața Unirii închisă complet:
Foto: simulări Planwerk, Viața Clujeanului, Clujinfo.ro (Sebastian Florian), ftr.ro, ziuadecj.ro, TIFF (Nicu Cherciu), Oana Moisil
Etichete: cluj, iraf, Mihai Goţiu, nicu cherciu, oana moisil, piata unirii, planwerk, sebastian florian, tiff


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1mariusstai tata linistit ca faci infarct.Cu asta va laudati copii mosului.Citeva mii de euro sifonate.Si asteptati ce? Fiti seriosi nastase a facut de tot risul hotia in tara asta.Daca pe el il vreti... | ||
| 2@Mircea 30 - Serios? Bine, indignare generala a obtinut si comasarea alegerilor. Din pacate pentru voi, in timp ce comasarea alegerilor nu se mai tine votul uninominal in varianta asta risca sa se tina.... | ||
| 3Masuri de redresare?! Ha ha ! De inlocuire, tovarasi ! adevarul.ro/act../ ... | ||
| 4ponta a inceput salvarea coruptilor de la puscarie. astazi nastase.baselule iti promit ca daca iti ceri scuze pentru magariile cu rmgc si gazele date pe sest ii votez pe hotii tai. voi macar ati mai... | ||
| 5Puteati sa alegeti un exemplu mai apropiat: si Dinamo ori Steaua se credeau favorite, dar au cistigat "ungurii" de la CFR ;) Bineinteles, dupa cum acuza Jiji, cu ajutorul lui Boc :P... | ||
| 6ponta a inceput salvarea coruptilor de la puscarie. astazi nastase.baselule iti promit ca daca iti ceri scuze pentru magariile cu rmgc si gazele date pe sest ii votez pe hotii tai. voi macar ati... | ||
| Mihai Goţiu 11671 citiri |
| Cristian Teodorescu 10553 citiri |
| Costi Rogozanu 9987 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4417 citiri |
| Constantin Creţan 4318 citiri |
| Dan Duca 4164 citiri |
| Alin Fumurescu 3969 citiri |
| Ciprian Şiulea 3312 citiri |
| Dorin Tudoran 2828 citiri |
| Iulian Leca 2361 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62730 citiri |
| Cristian Teodorescu 40901 citiri |
| Costi Rogozanu 38948 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18171 citiri |
| Alin Fumurescu 17864 citiri |
| Viorel Dobran 13035 citiri |
| Dan Duca 12041 citiri |
| Constantin Creţan 11329 citiri |
| Dorin Tudoran 8754 citiri |
| Elena Vijulie 8708 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
iar o iei cu “ardeleneste”. Am vazut sint satul vad in fiecare zi la televizor pe boc si imi aduc aminte de dimbovita pina sa o regularizeze ceasca. Nu mai tine marota. A bagat-o boc in gard.Sa nu-mi stergi iar postarea ca nu am injurat si nici nu injur pe nimeni.Constat. Atita tot.Si sper ca-i democratic a constata.
2011-06-27 11:30:48 | Raporteaza
N-ar fi rau sa se recastige pe ei insisi clujenii.
Au fost si sunt victime perfecte: caritas, dacia felix, funar, p, basescu…
2011-06-27 11:49:31 | Raporteaza
Tot tiganu-si lauda calu`, zice o vorba incorecta politic.
La mai mare Clujului, daca poate.
Dar la PIB sta mai zlab ca Timisul.
2011-06-27 12:01:28 | Raporteaza
Clujul are o alta structura. Nu s-a demolat excesiv ca-n sudul tarii, s-au pastrat o buna parte din cladirile vechi, cu rezonanta.
Dar sa afirmi ca ardelenii-s mai buni….este de mirat. Pentru?
Daca imi amintesc bine o buna parte din cei de la Guvern sunt de acolo, cam majoritatea. Si? …
2011-06-27 12:08:47 | Raporteaza
@alex:
unde am afirmat ca ”ardelenii-s mai buni”? faptul ca scriu despre un lucru facut bine sau despre un lucru facut bine de ardeleni, nu inseamna ca altii nu pot face lucruri bune
2011-06-27 12:13:36 | Raporteaza
Toti cei care spuneti de Ardeal si ardeleni unele lucruri, mai bune mai rele sint de acord cu voi ,si va amintesc ca eu nu sint mindra de loc de BOC; si de altii ca el care fac parte din guvern,imi este rusine ca este clujan si il urasc din tot sufletul pentru toate relele pe care le-a adus cetatenilor aceste-i tari. Dar sint sigura ca va veni si ziua adevarului, a scadentei, atunci vreau eu sa vad rezultatul . Inca odata aveti ddreptate,in legatura cu Boc, dar sa stiti ca acolo la bucuresti a ajuns doar pleava din Ardeal, intelectuali nostri sint ingroziti de ce fac acesti analfabeti. La buna vedere .
2011-06-27 12:24:31 | Raporteaza
Il injurati voi pe Boc dar nu uitati cati bani a adus el la Cluj.. Orasul nu ma impresioneaza,am fost vara trecuta in Cluj, nu e nimic deosebit. Ba chiar in anumite locuri situate chiar in centru orasului aveai o senzatie de oras neingrijit(iarba iesita prin pavaj,gropi pe trotuare etc). Dar oamenii au avut noroc, mai demult cu Caritasul, apoi cu Boc. Asta e, daca vorba aia ’stiu sa taie branza in bucati mari si mici, cum ardelenii stiu sa faca…”
2011-06-27 13:15:25 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Puteai sa spui linistit ca ardelenii sunt mai harnici, organizati si stiu ce vor. A se vedea Tg.Mures (primar roman), Timisoara, Oradea, Clujul, etc. Dar si satele si comunele arata “altfel”… Deh…gena Imperiului Austriac, un Imperiu civilizator la acea vreme. Iar Matei Corvin Rege al Ungariei… Fratele lui Hydn director al Corului si Filarmonicii Catolice din Oradea (1864). Pe malurile Dimbovitei ? “pe linga drum, pe linga gard” in ritmul cobzei lui Barbu Lautaru.
2011-06-27 13:18:25 | Raporteaza
Hmm,
am fost asta vara la Cluj. Venem de la Sibiu. Am ajuns dumineca dupa amiaza. Mare deziluzie. Un oras sarac, parca, parasit de edili. Un oras cu o arhitectura fascinanta. Dar, saracie lucie. Tot centrul Clujului ocupat de magazine ce vindeau boarfe si incaltari second hand. Puteau a vechituri, peste tot.
Colac peste pupaza mai trona si Avram Iancu de un prost gust infiorator.
Am vazut apoi Tg. Mures. M-a dezumflat. La cata galceava fac udemeristii, ma asteptam la un oras ca din carti. Saracie, inghesuiala, miros de tutun ieftin. Mucuri de tigari zdrobite in scrumiere de tabla..
Cam asta a fost senzatia.
Parca intreceau si pe Constanta la saracie si prost gust.
Pacat.
2011-06-27 13:20:14 | Raporteaza
@theo: ati fost in tranzit ? De acord cu Avram Inacu. In Tg.Mures e primar un roman ! Si nu l-ati vazut pe unde trebuie… Iar Bucurestiul cu covrigul din Piata Constitutiei cum vi se pare ? Seamana a covrig, coroana ? Vedeti bogatie ? Vedeti in Bucuresti o CAPITALA ?…macar cum e Praga sau pe-aproape ? Ca in 20 de ani au avut timp !
2011-06-27 13:31:33 | Raporteaza
Atâta negativism ca în țara asta mai rar, frate! Nici măcar un comentariu care să nu facă referire la: de fapt la Cluj e naspa, Boc e prost, vă credeți mai destepti că sunteți ardeleni…Oameni buni, tot ce s-a spus în articol e că Piața Unirii din Cluj arată OK si se întâmplă acolo evenimente misto. Si da, asa e, de când s-a renovat piața au înveput în sfârsit să aibă loc evenimente interestante si în centrul orasului, ceea ce e foarte plăcut! N-are legătură cu Boc, ardeleni, care-i mai destept si alte alea! Parcă-i interzis prin lege să zică cineva că s-a întâmplat un lucru bun undeva în România.
2011-06-27 13:53:34 | Raporteaza
@Deea: Ai pus de doua ori punctul pe i!
2011-06-27 15:11:41 | Raporteaza
@Deea: nu e negativism, e doar rea-vointa. Pentru ca orice discutie de pe orice tema duce spre injurat politicieni si/sau ce “ar putea” face altii. Nu pot spune ca e negativism pentru ca asa-zisa critica nu e nici macar pe subiect. De fapt, e vreun comentariu pe subiectul articolului? Niciunul.
Uite, comentez eu pe tema. Planwerk au facut o treaba romaneasca. Adica? Au facut un proiect necesar (Unirii trebuia renovata) care insa nu a luat in considerare parerile locuitorilor de rand care cereau un parc, ceva cu cat de putina umbra, ceva mai verde. A iesit o piata pietruita, fara pic de umbra pe tot parcursul Eroilor si cu doua fantani care au ruginit in mai putin de un an.
Pentru mine a frustrant cand vad o intentie buna, ceva necesar si facut de mantuiala. E pacat.
Si ma mai deranjeaza atitudinea unora(aici vine negativismul adevarat) care ataca proiecte incepute cu “dar altceva e mai important”. Asta in loc sa recunoastem ca exista 20 de chestii necesare de facut si sa apreciam faptul ca cineva s-a incumetat sa faca o lista de prioritati si sa inceapa (cand ceilalti stai si se uita zicand “pai sa se faca” de parca primul pas pica din cer, de la altii). Si asa ajungem sa incepem 20 de chestii simultan si toate se blocheaza pe drum.
Eu sunt clujean, locuiesc pe Coasta de Azur si abia astept ca intr-un an sa ma pot intoarce la Cluj si sa impartasesc experienta unui sistem functional de la care avem multe de invatat.
2011-06-27 15:45:34 | Raporteaza
Ma cam mira articolul tau, Mihai!
Oare de ce nu spui nimic de platanii aia ce nu s-au mai plantat pana la urma?
Si platanii ca platanii, dar decibelii (adeseori disonanti) ce rasuna pe o raza de aproape un kilometru?
Ca sa nu mai spun de amaratele alea de fundatii, ale Bisericii Sf. Mihail si ale cladirilor de secol 18-19 din jur, care trebuie sa suporte vibratiile.
Trist, dar cum alte centre istorice au fost distruse in anii ‘60-’70 de inaintasi ca sa lase loc cutiilor de chibrituri (vezi Moldova), fix asta facem si noi din inconstienta lasand concertele alea in centru, in loc sa fi ramas la sala sporturilor, ca pana nu demult.
Rusine celor care inteleg ce spun si nu iau atitudine!
(PS stiu ce vorbesc, am 2 ani de Istorie si un semestru de Istoria Artei la Sorbona)
2011-06-27 15:49:09 | Raporteaza
@Diana: uite ca mi-ai dat ocazia sa remarc ce ma enerveaza cel mai tare si mai tare pe lumea asta: oamenii care nu pot sa discute tema deschisa.
Omul a scris un articol pe o tema. Tu vii si spui: dar de ce n-ai scris si despre X sau Y. Tie ti se pare logic? Omul a atis o tema punctuala. Vrei sa discuti despre X sau Y? Mergi pe site-urile care au articole despre ce iti doreste inima si discuta acolo. Sau scrie tu un articol despre X sau Y, dar nu acuza omul ca a scris despre ce a vrut el, folosindu-se de dreptul democratic la opinie si n-a scris despre ce iti doresti tu.
2011-06-27 16:21:25 | Raporteaza
@Diana (tot din Cluj): Concerte si evenimente se organizează în centrele tuturor oraselor europene, fără să se dărâne clădirile din cauza decibelilor. Că doar nu urlă muzica 24 de ore din 24, la 200 de decibeli. E vorba de câte un concert o dată la câteva săptămâni. Felicitări pt semestrul de la Sorbona, dar nu cred că te transformă în vreun expert în rezistența structurală a clădirilor. Hai să fim seriosi, edificiile medievale sau de secol VIII nu au amărâte de fundații, dimpotrivă…
2011-06-27 16:57:01 | Raporteaza
@Andrei: Da, de acord cu tine, Piața e departe de a fi perfectă, ca si Eroilor de altfel. Dar e un spațiu mult mai plăcut, unde oamenii se întâlnesc cu lăcere, si cumva ai senzația că oamenii si-au recăpătat centrul. si sper că ce-ai semnalat tu se va rezolva (verdeața – mai cresc copacii, se mai plantează altele, fântânile- remediate pe banii firmei care le-a făcut de mântuială)
2011-06-27 16:59:46 | Raporteaza
@Andrei:
#13 opiniile clujenilor au fost exprimate in dezbaterile publice din 2005 si 2006 (au fost mai multe asemenea dezbateri, au fost anuntate in presa, s-a scris mult despre ele, a participat foarte multa lume la ele); in cadrul dezbaterilor publice, cei care au fost prezenti au cerut, in majoritate, o piata care sa raspunda functionalitatilor moderne (loc de intalnire, de organizat evenimente publice, spatiu identitar pentru clujeni, fara simbolistica nationalista etc.) ; un parc nu ar fi avut cum sa raspunda acestor functionalitati (vezi Piata Avram Iancu, unde nu ai cum sa organizezi evenimente de genul celor care se organizeaza acum in Piata Unirii)
altfel, teii si platanii din Piata Unirii vor creste (din pacate s-a facut economie la achizitionarea lor, si nu au fost luati mai mari) si o sa vezi cum se va schimba aspectul zonei peste 3-4 ani;
in plus, proiectul mai prevede doua liziere de copaci in Piata Unirii, dar Apostu se incapataneaza sa nu finalizeze proiectul de teama taximetristilor care au statie acolo si a unor soferi care daca nu ajung cu masina direct pe terasa nu se simt bine
2011-06-27 17:01:34 | Raporteaza
@Diana (tot din Cluj):
in zona Salii Sporturilor se afla mai multe locuinte (blocuri) pe Plopilor si peste Somes, in Grigorescu, decat in centru;
la Sala Sporturilor mergeau doar o parte din clujeni (in special cei din Manustur) si evenimentele de acolo aduceau mai degraba a bâlci; și, în niciun caz, nu era un spațiu identitar pentru oraș;
sincer, imi plac parcurile si imi place natura f. mult, dar pentru un oras de dimensiunile Clujului (si la pretentiile lui) e nevoie de un spatiu de intalnire multi-functional (ca, altfel, vor ajunge oamenii sa se intalneasca doar la mall-uri)
2011-06-27 17:08:28 | Raporteaza
@Mihai: ceea ce spui tu e o sinteza extrem de generala a cerintelor, dar nu corespunde cu ce s-a discutat punctul la dezbaterile publice. La dezbaterile publice s-a discutat mai pe larga despre: spatiu de intalnire (piata, plaza), modele europene pentru acest lucru, imbinare de spatiu verde cu functionalitatea de loc de intalnire, organizare de evenimente.
Ceea ce a iesit a ignorat o buna parte din discutii. In special functionalitatea ca spatiu public pentru intalniri (ce scop poate avea o banca daca nu-i oferi macar un strop de umbra – si ce rost are proiectul finalizat daca va corespunde cerintelor peste 3-4 ani? si ce rost are fantana arteziana intr-o latura a pietei, in loc sa fie asezata central sau segmentata).
Uite o idee care e atat estetica si functionala (care a fost tot subliniata pe la dezbateri, ca o solutie ieftina, estitca si utila): a535.ac-images.../ – doua tipuri de arteziene, copaci pe margini, doua tipuri de banci, fiecare sub copaci, la evenimentele publice se inchid artezienele si tot spatiul e utilizabil.
2011-06-27 19:11:37 | Raporteaza
slide 6:
bugetar plictisit admirind natura
2011-06-28 02:30:33 | Raporteaza
Plazza sau Parc?
Cele mai frumoase orase din tara au ales, toate, Plazza. Si Sibiu, si Brasov, si Timisoara, chiar si Iasi. Iasul e un cay fericit, zona verde a Copoului porneste chiar din apropierea Centrului. La fel, Timpa este la doi pasi de Centru. Timisoara are parcurile de pe Bega. Mai greu cu Sibiul… Si in Brasov, Centrul este pietruit si are fintini, ca si la Sibiu si Iasi. Se stie mai putin, dar era inconjurata cu tei. Cel putin eu regret umbra si mirosul lor…
Pe @teo l-as intreba: unde e Centrul Ctei? La Ovidiu? Cum poate compara Clujul cu Cta? Ca “e sarac”? Nu are malluri si buticuri, nu sunt suficienti cocalari si pitipoance? Or fi, nu o fi avut vreme sa le vada. Am vazut si acolo o jigodie cu Audi 6 care s-a catarat pe trotuar si a gonit vreo 200 de m ca sa poata iesi din zona interzisa… Bucurestenii nu ar trebui sa isi dea cu parerea. Bucurestiul e cea mai urita capitala europeana! (e drept, nu stiu nimic de Tirana…) Ca se tot amintesc ungurii: ar trebui sa dea o fuga pina la Budapesta, sa vada Capitala!
2011-06-28 17:16:18 | Raporteaza
Cluj, un oras din Romania.
Timisoara, un oras din Romania.
Iasi, un oras din Romania.
Tg. Mures, un oras din Romania.
Tg. Jiu, un oras din Romania.
Craiova, un oras din Romania.
Sibiu, un oras din Romania.
Tulcea, un oras din Romania.
Ca atintea altele.
2011-07-03 22:36:35 | Raporteaza