![]() | Clujul a fost ocupat! Emil Boc a rămas fără casa natală din Răchițele. Sediul UDMR a fost expropriat cu Kelemen Hunor de față (galerie foto)vezi toate articolele de Mihai Goţiu16 Oct 2011 la 13:17 92 comentarii 4504 vizualizari. |
Vineri și sâmbătă, Clujul a fost ocupat de expropriatori. A fost, însă, doar o coincidență de dată cu acțiunea ”Occupy Wall Street” de la nivel mondial. Asta chiar dacă, pe ici, pe colo, acțiunea Campaniei ”Salvați Roșia Montană!” are câteva lucruri în comun și cu ”Occupy Wall Street”. Voi reveni însă cu amănunte și comentarii suplimentare despre acțiunea de la Cluj. Deoacmdată, aflați mai multe amănunte din comunicatul de presă al Campaniei și din imgini.
***
Emil Boc a fost expropriat de casa natală din Răchițele. Kelemen Hunor: ”UDMR nu va vota modificarea Legii Minelor”
CLUJ-NAPOCA, 16 octombrie, 2011:
”Timp de un an și jumătate am blocat proiectul de modificare a Legii Minelor în comisii. UDMR nu va vota acest proiect în forma actuală. Sunt foarte multe prevederi cu care nu suntem de acord”, a afirmat la Cluj-Napoca, Kelemen Hunor, președintele UDMR. Rugat să expună măcar trei motive pentru care UDMR nu va vota această lege, Kelemen Hunor a declarat că se grăbește și că nu are timp să intre în detalii.
Membrii Campaniei ”Salvați Roșia Montană!” s-au întâlnit cu președintele UDMR și ministrul Culturii Kelemen Hunor, vineri 14 octombrie, la Cluj-Napoca, în timpul acțiunii ”Marea Expropriere”, când au ajuns la sediul local al UDMR. În cadrul acțiunii, desfășurate vineri și sîmbătă în județul Cluj, membrii Campaniei au expropriat simbolic sediile unor instituții reprezentative din oraș, monumente istorice, statui, Grădina Botanică, sediile partidelor politice și sediile unor instituții media. La Răchițele (comuna Margău) au fost expropriate casa natală a premierului Emil Boc, casa primarului comunei, Mircea Sorin Suciu, dar și cascada Vălul Miresei.
Prin această acțiune, Campania ”Salvați Roșia Montană!” a atras atenția asupra posibilelor efecte ale proiectului de modificare a Legii Minelor nr. 85/2003. Inițiat în 2009 de către senatorii Toni Greblă (PSD) și Ion Rușeț (PDL), proiectul de modificare a Legii Minelor a fost votat fără nicio dezbatere publică în Senat și a primit aviz pozitiv din partea majorității comisiilor Camerei Deputaților (excepție făcând Comisa de Mediu). Proiectul de modificare a Legii Minelor este, de fapt, o lege specială de expropriere, care ar transfera în mod total neconstituțional procedurile de expropriere de la autoritățile și instituțiile statului în sarcina titularilor de licență. Proiectul mai prevede și încălcări grave ale dreptului la liber acces în justiție, precum și anularea importanței unor acte precum certificatul de urbanism ori avizul de descărcare de sarcină arheologică în favoarea titularilor de licență. Inspirat de cazul Roșia Montană, proiectul ar avea aplicare și în cazul tuturor celorlalte proiecte miniere pentru care există licențe de exploatare și explorare în România. (Un raport în detaliu al proiectului legislativ puteți citi pe www.rosiamontana.org).
”Așa o fost și înainte. Cunosc legea aia. Or făcut ce-or vrut pe vremea comuniștilor. Or găsit mina, i-o expropriat și i-o țâpat de-acolo și or făcut ei ce-or vrut”, a fost replica Anuței Boc, mama premierului Emil Boc, în momentul în care reprezentanții Campaniei ”Salvați Roșia Montană!” i-au explicat prevederile proiectului de lege. Anuța Boc făcea referire la foste exploatări miniere exploatate de comuniști în zonă.
Ioan Boc, fratele lui Emil Boc și proprietar al unei pensiuni în Răchițele, a declarat că ar fi de acord să renunțe la această afacere dacă sub pensiunea lui s-ar găsi aur. Nu de aceeași opinie a fost și primarul comunei Margău, Mircea Sorin Suciu, care locuiește tot în satul Răchițele. ”La țară numai cine nu muncește moare de foame. Nu e nevoie de minerit”. El a afirmat că în Răchițele sunt în jur de 12 pensiuni și 15 gatere de prelucrare a lemnului, care asigură în jur de 100 de locuri de muncă, șomajul fiind foarte mic. ”Mai crești un porc, o vacă și îi vinzi. Eu și anul ăsta am fost la fân”, a povestit și Anuța Boc.
În cadrul acțiunii au fost ”expropriate” sediilor partidelor din Cluj-Napoca (PNL, PSD, PDL, UDMR), sediul Universității ”Babeș-Bolyai”, Muzeul Național de Artă, Muzeul Național de Istorie, Teatrul Național, Teatrul Maghiar de Stat, Catedrala Ortodoxă, Biserica ”Sfântul Mihail”, statuia lui Matei Corvin, statuia lui Avram Iancu, Lupa Capitolina, Monumentul Memorandiștilor, statuia lui Baba Novac, Biblioteca Centrală Universitară, sediul Academiei Române, Filiala Cluj, sediul Uniunii Scriitorilor, Filiala Cluj, Direcția Județeană pentru Cultură, Clădirea Avalon a Institutului de Psihoterapie, Grădina Botanică, Biblioteca Academiei, Bastionul Croitorilor, Teatrul Puck, Centrul Cultural German, sediul Radio Cluj și TVR Cluj, sediul Ora de Cluj, Cluj Arena, revista Tribuna. Săptămânile trecute au mai avut loc ”exproprieri” în județele Sibiu, Bacău, Iași și Harghita (ocazie cu care a fost expropriată și casa natală a lui Kelemen Hunor), acțiunea urmând să continue și în alte județe.
Împotriva proiectului de modificare a Legii Minelor, Campania ”Salvați Roșia Montană!” a strâns și peste 30.000 de semnături online și 30.000 de semnături adunate cu voluntarii în București. Numeroși deputați (în special din PSD și PDL) contactați de membrii Campaniei au declarat că nu vor vota această lege.
Campania ”Salvați Roșia Montană!”
***
Piața Unirii din Cluj va rămâne fără statuia lui Matei Corvin, Catedrala ”Sfântul Mihail” și Muzeul Național de Artă
Nici Banca Națională a României nu a scăpat de expropriere:
Sediile și birourile politicienilor locali s-au adăugat pe listă:
Casa ”Matei Corvin” a avut aceeași soartă cu cea a statuii fostului rege al Ungariei:
Muzeul de Istorie al Transilvaniei, Monumentul Eroului Necunoscut și Statuia lui Avram Iancu au ieșit în calea expropriatorilor:
A urmat Biblioteca Central Universitară și sediul Academiei Române, unde decizia de expropriere i-a fost înmânată președintelui Filialei Cluj, profesor academician Emil Burzo:
La sediul UDMR, președintele formațiunii, Kelemen Hunor, a primit personal decizia de expropriere:
Foștii rectori ai Universității ”Babeș-Bolyai” au fost rexpropriați în grup. În lipsa rectorului actual, Andrei Marga, decizia de expropriere i-a fost înmânată pro-rectorului Pompei Cocean:
Catedrala Ortodoxă și Curtea de Apel Cluj:
Exproprierea Direcției Județene pentru Cultură:
Clădirea Avalon, din cadrul Institutului de Psihoterapie, cel mai modern centru de cercetare din Cluj a fost, la rândul ei expropriată. Chiar dacă a fost inaugurată doar în urmă cu două luni. Nici măcar piticii din grădină n-au scăpat de expropriere:
”Cluj Arena” nu mai e nici a Universității Cluj, nici a Consiliului Local. După 0-4 cu Kuban, mai plânge cineva că a fost expropriat stadionul?
Victorie! Am luat și Lupoaica!
Adio Teatrul Maghiar și Teatrul Național!
”La cererea publicului” a fost expropriat și Lacul Lebădoilor… ăăă… Lacul Lebedelor:
Dansul expropriatorilor:
Pentru că a acceptat sponsorizări de la Gold, Al Di Meola a fost expropriat de voce:
Exproprierea celei mai noi redacții clujene, ”Ora de Cluj”:
La Uniunea Scriitorilor, nici măcar supra-semnatul nu a scăpat de expropriere:
A fost odată o Școală Ardeleană…
… și un club Vertigo:
Incantațiile nu au salvat Teatrul ”Puck”:
Începe ocuparea satului natal al premierului Emil Boc, Răchițele:
Părinții lui Emil Boc au rămas fără casă…
Iar fratelui prim-ministrului, Ioan Boc, i s-a expropriat pensiunea:
Cu voie, fără voie, primarul din Mărgău, Mircea Sorin Suciu, a fost expropriat de casa din Răchițele:
Și pentru ca ocuparea să fie completă, expropriatorii și-au trecut în palmares și cascada Vălul Miresei:
Și, totuși, cineva le-a venit de hac și expropriatorilor: Sfântul Gheorghe:
Foto: Luminița Dejeu & Dan Mercea
Etichete: anuta boc, campania salvati roșia montană, casa natală, cluj, exproprieri, ioan boc, kelemen hunor, legea exproprierii, marea expropriere, Mihai Goţiu, proiect de modificare a legii minelor, rachitele, Roşia Montana


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1mariusstai tata linistit ca faci infarct.Cu asta va laudati copii mosului.Citeva mii de euro sifonate.Si asteptati ce? Fiti seriosi nastase a facut de tot risul hotia in tara asta.Daca pe el il vreti... | ||
| 2@Mircea 30 - Serios? Bine, indignare generala a obtinut si comasarea alegerilor. Din pacate pentru voi, in timp ce comasarea alegerilor nu se mai tine votul uninominal in varianta asta risca sa se tina.... | ||
| 3Masuri de redresare?! Ha ha ! De inlocuire, tovarasi ! adevarul.ro/act../ ... | ||
| 4ponta a inceput salvarea coruptilor de la puscarie. astazi nastase.baselule iti promit ca daca iti ceri scuze pentru magariile cu rmgc si gazele date pe sest ii votez pe hotii tai. voi macar ati mai... | ||
| 5Puteati sa alegeti un exemplu mai apropiat: si Dinamo ori Steaua se credeau favorite, dar au cistigat "ungurii" de la CFR ;) Bineinteles, dupa cum acuza Jiji, cu ajutorul lui Boc :P... | ||
| 6ponta a inceput salvarea coruptilor de la puscarie. astazi nastase.baselule iti promit ca daca iti ceri scuze pentru magariile cu rmgc si gazele date pe sest ii votez pe hotii tai. voi macar ati... | ||
| Mihai Goţiu 11673 citiri |
| Cristian Teodorescu 10553 citiri |
| Costi Rogozanu 9987 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4417 citiri |
| Constantin Creţan 4318 citiri |
| Dan Duca 4164 citiri |
| Alin Fumurescu 3969 citiri |
| Ciprian Şiulea 3312 citiri |
| Dorin Tudoran 2828 citiri |
| Iulian Leca 2361 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62732 citiri |
| Cristian Teodorescu 40901 citiri |
| Costi Rogozanu 38948 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18171 citiri |
| Alin Fumurescu 17864 citiri |
| Viorel Dobran 13035 citiri |
| Dan Duca 12041 citiri |
| Constantin Creţan 11329 citiri |
| Dorin Tudoran 8754 citiri |
| Elena Vijulie 8709 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-10-16 13:26:06 | Raporteaza
exact cum ma asteptam sa se intample. baietii au inceput sa ia totul in gluma, sa faca misto, sa se distreze. din punctul asta de vedere seama tare mult cu cei de la reclaim the fields care salveaza rosia montana prin dansul ploii si samba. astea sun poze de pus pe facebook, nu de integrat in ceea ce ar vrea ei sa numeasca “o campanie”. mie tot trist mi se pare ca iau treaba asta prea in gluma. exproprierea piticilor de gradina…really? eu i-as fi supus unor amenzi de sa-i friga la degete pentru chestia pe care au facut-o pe monumente si cladiri cu valoare istorica.
2011-10-16 14:00:14 | Raporteaza
Isteata campanie
Chiar asa, daca s-ar descoperi aur, petrol sau alte resurse naturale pe tot teritoriul Romaniei? Daramam toata tara? Legea Minelor nu trebuie sa treaca in aceasta forma.
@aura: nu-i asa ca iti faci concediile in Coreea de Nord?
2011-10-16 14:33:37 | Raporteaza
@aura:
asadar ”amenzi sa-i friga la degete” pentru niste fotografii facute cu monumente si statui – super-tare
iar pentru cei care au demolat, demoleaza si distrug monumentele istorice din Rosia Montana un bonus de miliarde de euro – extraordinara logica, bravo!
2011-10-16 14:40:27 | Raporteaza
@aura: io dupa ce i-as expropria pe rosieni i-as trimite pe Gotiu si ai lui la mina la munca fortata.
astia se cred in amsterdam ?
2011-10-16 14:43:55 | Raporteaza
pai pe statuia aia a lu’ Avram Iancu s-o ia repede, le-o donam, sa-si o bage in mina, exact acolo unde o sa gaseasca ei auru’
2011-10-16 14:51:54 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: nu e vorba despre faptul ca au facut pozele cu ele, este vorba despre afisele lipite. daca s-ar trezi fiecare cu cate o idee pe care sa o promoveze pe astfel de monumente si cladiri ar incepe clujul sa semene prea mult cu bucurestiul cu toate afisele lui publicitare. daca sunt oameni care vor sa ii scuze pentru ceea ce fac, eu nu am de gand pentru simplu fapt ca nu sunt cu nimic mai breji decat altii care sustin tot felul de alte stupiditati.
2011-10-16 14:59:30 | Raporteaza
iar la rosia montana nu urmeaza sa fie distruse monumente de o importanta vitala. sunt conservate anumite parti, acelea care conteaza mai mult si care sunt intr-adevar unice. pentru ca ar fi o adevarata prostie sa astepti sa se darame de la sine (pentru ca asta se va intampla fara niste investitii serioase)niste galerii care nu au valoare istorica extraordinara si tot din cauza lor sa iti blochezi sansa de a scoate o parte din economie la liman. si din nou, in cazul rosiei, bonusul de miliarde se imparte intre rmgc si tara noastra.
2011-10-16 15:05:36 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
nu pentru poze, pentru chestiile lipite pe monumente!
2011-10-16 15:12:32 | Raporteaza
Are dreptate cand spune ca la țară nu se moare de foame că mai crești un bou …. Dar ce mă fac eu cînd îl exportă de la Cluj la București și-l mai pune și ministru ?
2011-10-16 15:24:20 | Raporteaza
Eu am expropriat o juma de kil de mici procesati pe forte proprii, dar fripti de nelutza, concubina lu nevasta-mea. Am fost intr-un loc public si mi s-a parut ca ala de alaturi il lauda iarasi pe dusmanul meu politic Traian Basescu> I-am facut observatie, dar mi-a raspuns in aceeasi nota. Probabil ca era ragusit, dupa cum suna.
2011-10-16 15:28:49 | Raporteaza
si ce treaba are satul rachitele cu mina? a, avem nevoie de publicitate facuta pe seama ministrului.asa da, se explica. nici macar nu este prim-ministrul cel care trebuie sa isi dea acordul pentru proiectul minier. si din nou este foarte urat din partea lor ca amesteca o doamna care in mod clar are mai proaspete in minte restrictiile de acum multi ani, cand nici macar nu exista proprietate privata decat cele de acum care vin si ele updatate la noile vremuri.dovada ca un om care are mai multi ani traiti in democratie decat in comunism (fiul acestei femei) are o cu totul alta gandire.sunt oameni care inteleg cat este de important sa oferi sprijinul tau ca cetatean cand vine vorba de mai multi oameni implicati. acolo sta spiritul civic, nu in incapatanarea de a sta propta doar de dragul de a fi gica-contra.
2011-10-16 15:39:53 | Raporteaza
Este vreo mina in cluj si nu stim noi? Mi se pare stupid si total neprofesionist ce au facut membrii campaniei. Poate ar trebui ca cei de la RMCG sa-i dea in judecata pentru calomnie.
2011-10-16 16:00:18 | Raporteaza
Domnule ai cenzurat comentariul meu.Esti cumva ruda cu Dumitru Popescu-Dumnezeu?Te declari mare democrat,dar cand un comentariu este contrar parerilor proprii il cenzurezi!Sa-ti fie rusine!
2011-10-16 16:03:14 | Raporteaza
Foarte tare,frateeee!
Sa vezi cand or pune mana tiganii si pe centrul Clujului,ca la Timisoara centrul este parte integrala din istoria tiganeasca.
Si eu am ocupat Bucurestiul cu trei gratare si patru beri la 2 kile.Semintele le-am primit de la USL.
2011-10-16 16:24:47 | Raporteaza
Se pare ca nesatulul asta de RMGC a ajuns si la Cluj cu forarile.Nasol moment,misto goldeanu’!
2011-10-16 16:26:05 | Raporteaza
Felicitari! Aveam impresia ca esti singur. Din cate vad mai sunt 3 cu tine. Ma rog, al patrulea apare doar intr-o fotografie, in celalalte probabil e tipul care tine aparatul. E oricum o dovada ca ideile tale au ecou. Paoate pana la sfarsitul anului reusiti sa fiti 10! Si peste 10 ani… ehe, cine stie… parca vad ca reusesti sa strangi suta…
2011-10-16 17:05:51 | Raporteaza
Costumele celor patru si autocolantele sunt sponsorizate de RMGC? Daca nu pacat, ar fi dragut din partea lor sa faca acte caritabile cu oponentii proiectului
2011-10-16 17:12:58 | Raporteaza
mai bine s-ar expropria pe ei insisi. de ce nu s-au dus sa exproprieze niste oameni de la rosia montana, sa vedem ei ce au de zis in privinta asta? ca doar treaba asta e facuta ca sa-i salveze, nu?
2011-10-16 17:19:06 | Raporteaza
@Gabriel: deocamdata sunt destui. eu cred ca o sa fie din ce in ce mai greu sa ii pastreze. sunt din ce in ce mai multi cei care isi dau jos ochelarii de cal.
2011-10-16 18:02:16 | Raporteaza
Scuzele mele! Sunt 5… Inteleg ca dumneavoastra sunteti domnisoara care apare in fotografii
2011-10-16 18:13:25 | Raporteaza
RMGCistii astia lucreaza si duminica ? Tot degeaba si in plus va si bate Dumnezeu.
Noroc bun !(in africa de sud)
2011-10-16 18:28:58 | Raporteaza
oare o sa zica mama lui Boc in caz ca se va aproba legea minelor? Sub mandatul fiului ei s-au pus bazele cooperativizarii in interes privat.
Poate le-or fi rusine sa voteze asa ceva,mai ales ca alegerile sunt aproape.
2011-10-16 18:38:12 | Raporteaza
@aura, daca pt tine niste “amarate” de galerii romane si unele dacice, nu au nici o valoara istorica si ar trebuii inlocuite cu un lac de cianuri pt cateva kg de aur(care oricum nu o sa ne scoata din criza), inseamna k esti complet idioata..asta daca nu ti-a mai spus-o nimeni pana acum….
2011-10-16 19:31:02 | Raporteaza
@aura…a trecut bilderberg si lumea n-a sesizat ca rmgc era unul din marii sponsori ai evenimentului? ooooh…quel honneur.
rmgc este o vrajeala. vrajeala de care lumea s-a cam prins. culmea, pana si unul ca mine, care este fan al proiectului, am ajuns sa il refuz. stii de ce? fiindca sunteti o companie de idioti. incapatanati. tupeisti. self sufficients. daca vrei iti explic cu detalii.
sunteti prea prosti sa vreti sa schimbati ceva in proiect. poate ati mai avea 1% sanse. in forma actuala va prinde 2015 sau 2016, cand va expira licenta de explorare…si alta nu mai pupati.
2011-10-16 20:16:06 | Raporteaza
@eujiji:
))))
chiar intentionam ca urmatorul concediu sa mi-l petrec vizitand galeriile de la Rosia. Sper ca mai gasesc liber daca-mi fac rezervare de acum pentru vara urmatoare, ca se inghesuie turistii la vizitat galerii dacice si romane ceva de speriat
2011-10-17 02:40:22 | Raporteaza
[...] Sursa: voxpublica.ro../ [...]
2011-10-17 07:26:01 | Raporteaza
@aura: exact. asa’s opozantii astia, isi bat joc de orice valoare morala, istorica, etica, etc.
ar fi trebuit amendati penal pentru prostiile astea!
2011-10-17 10:11:38 | Raporteaza
@ariel cianur: mah tu esti prost sau te faci? cred ca aberatii mai mari decat ceea ce spui tu sunt cele legate de incalzirea globala. toti cei care se opun fac afirmatii lipsite de cea mai mica acoperire faptica. numai kkturi!
2011-10-17 10:13:25 | Raporteaza
Mihai, tu chiar îi dai de lucru Aurei!
Cu adevărat, meseria e brăţară de… hm, aur. Mă gândeam că ar putea albă-ca-zăpada-rmgc să ofere încă de pe acum câte un loc de muncă, tot în specializarea postac, şi celor 7 pitici de pe ridicolul site cu scrisoarepentruromania. Mai cu seamă doamna Sanda, femeie frumoasă şi expresivă, ar putea adăuga la culesul ciupercilor şi croşetatul de ciorăpei un mic venit din postăceală. Asta, fireşte, în cazul în care şi-a negociat atât de prost veniturile din apariţia toată ziua în reclama cu pricina, încât nu-şi poate întreţine copiii din ele.
2011-10-17 10:34:15 | Raporteaza
„Or găsit mina, i-o expropriat și i-o țâpat de-acolo și or făcut ei ce-or vrut”, a fost replica Anuței Boc, mama premierului Emil Boc”
Buna actiunea
O sa-i tape pe toti de pe acolo
2011-10-17 11:03:51 | Raporteaza
@mada: daca tu asta ai inteles nu inseamna ca si doamna Boc e la fel de desprinsa de realitate.
2011-10-17 11:15:48 | Raporteaza
@Dan: interesant ca te amuza. De fapt cred ca asta a fost si scopul acestei actiuni, de a amuza. Oricum valoare mai departe de cateva zambete, majoritatea izvorate din penibiliul intreprinderii, nu are. Mai ales premisa de la care pleaca, ca acel proiect de lege este dat cu dedicatie, ar trebui sa existe doar in capul autorului si autoexpropriatorului fiindca nu are baze in afara strofocarilor sale mentale. Dar si modul de executie, spun ca e o campanie de informare a unui proiect de lege, dar totusi o fac cu sigla companiei cu care se lupta, ceea ce din nou e cel putin dubios.
2011-10-17 11:20:15 | Raporteaza
@cornel vilcu: mihai are un spirit antreprenorial foarte dezvoltat. in perioadele in care subiectul asta nu mai apare o data la doua saptamani in presa ca sa poata sa scrie si el zilnic despre asta, ia “matters into his own hands”, da dovada de initiativa, pune 3 bucati de scotch pe 2 cladiri, trage cateva poze, ba chiar se mai si autoexpropriaza pentru ca in ochii lui a ajuns o institutie, si asa mai are ce sa scrie inca cateva zile. ca altfel nu intra cascavalu’ pe masa proaspat expropriata.
2011-10-17 11:23:35 | Raporteaza
BAH AURA ATAT ESTI DE PROASTA CA IL FACI PE BOC PRIM MINISTRU?????????NU E DECAT O PAPUSA GONFLABILA !MA INTREB OARE CUM REUSESTI SA TE HRANESTI CA URLA IDIOTENIA IN TINE!STI CEVA FACI CEA MAI BUNA CAMPANIE IMPOTRIVA RMGC DACA TOTI CEI CARE SUNT PRO SUNT CA TINE E CLAR CA PRIN CEA CE DEBITEZI FACI OAMENI SA TE URASCA SI SA URASCA ACEST PROIECT!PROASTA DE PUTI AURA FARA SUPARARE ADEVARUL TRE SA TE PUNA PĂE GANDURI NU SA TE SUPERE!AM SCRIS CU CAPS LOCK PT CA SA URLU IMPOTRIVA PROSTIEI TALE!!!
2011-10-17 11:30:20 | Raporteaza
Vai ce v-ati mai distrat voi prin Cluj, intr-o zi asa frumoasa de toamna, asa-i?Pozele de mai sus, paraca sunt pozele de pe profilul de facebook, al unui student in anul I, care ajuns la Cluj, vrea sa arate cat de tare si mare e el, ca si-a parasit orasul natal si ajuns la CJ face ce vrea.
2011-10-17 11:57:53 | Raporteaza
@Norbi:
Daca ar fi vorba de amuzament, postacii RMGC n-ar iesi in bloc la postat. Culmea e ca in afara de ”crima” de a pune scotch pe o cladire, nu gasesc alt argument.
Si acum vii tu si zici ca nu exista miscare??
2011-10-17 11:58:51 | Raporteaza
@Alinutza:
Da, s-au distrat. Si de ce simti nevoia sa postezi ”parerea” ta? Distreaza-te si tu cum stii.
2011-10-17 11:59:50 | Raporteaza
@arader: Vai ce cuvinte inspirate si ce limbaj…..nobil, superior si rafinat. Felicitari pentru aceasta gandire speciala de super-eroul Romaniei, care vrea sa salveze Rosia Montana, dar nu face nimic pentru asta. Bravo tata, ti-ai facut o reclama de milioane!!!
2011-10-17 12:01:52 | Raporteaza
Mishto campania!!!
Si functioneaza, dovada numarul de postari al celor atinsi.
(a se remrca ca Mircea, Luana si netotul) au fost restrasi si trimisi sa combata pe alte subiecte!!)
Mergi inainte, dl. Gotiu!
2011-10-17 12:01:57 | Raporteaza
@namol: Asa cum iti postezi si tu parerea, asa mi-o postez si eu. Ai vreo problema cu asta???
2011-10-17 12:04:05 | Raporteaza
Interesant despre modul in care RMGC vede “dezbaterea publica” si “informarea transparenta” este atitudinea redactiei revistei “Capital”, care a sters articolul lui Razvan Orasanu, impotriva escrocheriei toxice de la Rosia Montana si apoi a sters toata arhiva articolelor dlui Orasanu. Observasem discrepanta cand, la o saptaman, am dorit sa revin asupra acelui articol. Pauza! Rezulta ca dl Orasanu a avut o saptamana de vacanta, ceea ce nu e adevarat. Dupa ce am postat aceasta observatie, intai au “cenzurat fin”, cu baieti precum Aura (alias locotenent Tronaru Mihai), Cornel si altii, afisand articolele dlui Orasanu din doi in doi. Apoi deloc.
Dezbatere publica?!
2011-10-17 12:06:21 | Raporteaza
Pana la urma actiunea celor de la “Salvati RM” face un bine turismului romanesc, promoveaza obiectivele din Cluj si mai face un bine si culturii, atragandu-ne atentia asupra concertului lui Al di Meola. Dar pentru Rm, cu adevarat, nu cred ca va avea vreun beneficiu. Nu cred ca vreun opozant nu are ce manca sau traieste cu poluarea sub nas, zilnic, asa ca e absolut normal sa nu pricepi ajutorul pe care-l va aduce rmgc la Rosia Montana.
2011-10-17 12:57:10 | Raporteaza
@sictireanu: in primul rand nu eu zic ca nu exista miscarea, ci chiar Gotiu, cica ar fi doar o idee, un suflet. Dar in mod ciudat se pare ca e o idee care emite in nume propriu comunicate de presa. In al doilea rand in acest articol se vrea o miscare de informare a unui proiect de lege, ceea ce din nou nu se intampla. Nu este niciun fel de informare in aceasta campanie iar ea este evident indreptata impotriva unei companii in jurul careia pare ca se invarte intreaga lume a celui care a intreprins actiunea. “Crima” de a pune scotch pe o cladire e cea vizibila (si cea penibila si chiar nesimtita), celelalte sunt mai ales ipocrizia si dezinformarea.
2011-10-17 13:20:18 | Raporteaza
@Norbi: “In al doilea rand in acest articol se vrea o miscare de informare a unui proiect de lege, ceea ce din nou nu se intampla.”
cum nu? am informat-o pe mama lui Boc ce se mai pregateste romanilor sub mandatul odorului ei… daca lui Boc nu ii e rusine de poporul roman, atunci macar de propria mama!
2011-10-17 13:34:03 | Raporteaza
@Norbi:
Ei bine, prefer sa traiesc cu nesimtirea de a pune scotch pe un zid asa cum altii traiesc cu nesimtirea de a spune ca cianura e buna pentru sanatate si pericole nu exista.
2011-10-17 13:37:04 | Raporteaza
@mada: da, sunt convins ca ati informat-o ca de obicei, in stilul “un lac imens plin cu cianuri care va ajunge in toate colturile patriei”. emiterea de cuvinte legate inr-una sau mai multe propozitii cu valoare cel putin dubioasa de adevar nu se cheama informare.
2011-10-17 13:40:14 | Raporteaza
@sictireanu: Nimeni nu cred ca a sustinut ,ca cianura este buna pentru sanatate si ca nu exista niciun fel de pericole. Pericole exista in orice proiect sau activitate din lumea asta, iar cinaura devine intr-adevar foarte toxica daca este folosita in concentratii foarte mari, problema care nu se poate pune, cand vine vorba de Rosia Montana. Au fost mai multe cazuri in Romania, cand s-a folosit cianura in cantitati muulti mai mari si nimeni nu s-a plans!
2011-10-17 13:45:41 | Raporteaza
[...] campaniei Salvaţi Roşia Montană au expropriat sediul UDMR din Cluj, unde au dat nas în nas cu preşedintele Kelemen Hunor. Acesta a bălmăjit ceva că partidul condus de dumnealui nu va [...]
2011-10-17 13:46:01 | Raporteaza
@Norbi: Norbi a primit informatii despre legea minelor si comentariul ei a fost legat de aceasta lege:
Mai citeste o data ce a spus mama lui Boc:
“Așa o fost și înainte. Cunosc legea aia. Or făcut ce-or vrut pe vremea comuniștilor. Or găsit mina, i-o expropriat și i-o țâpat de-acolo și or făcut ei ce-or vrut”, a fost replica Anuței Boc, mama premierului Emil Boc, în momentul în care reprezentanții Campaniei ”Salvați Roșia Montană!” i-au explicat prevederile proiectului de lege.”
Spune-ne tu ce dezinformare s-a produs legat de acest subiect. Textul legii e public poti sa il citesti.
2011-10-17 13:46:10 | Raporteaza
@sictireanu: “nesimtirea de a spune ca cianura e buna pentru sanatate si pericole nu exista.” ca e buna pentru sanatate nu am auzit pe nimeni sa spuna, ca tu ai auzit spunand pe cineva ca a spus cineva e altceva. si ca pericole (rezonabile) nu exista au spus-o “nesimtitii” de la Comisia Europeana, aia care lucreaza la Directia Generala de Mediu. Si la urma urmei nu la asta se rezuma totul, la pericole rezonabile? Ca un pericol la urma urmei e si sa fii calcat cand treci strada, dar daca te uiti in stanga si in dreapta cum ai invatat la scoala atunci nu mai e un pericol rezonabil si te poti aventura sa ajungi de partea cealalata a bulevardului. Asta daca nu vine cineva care incearca sa te “salveze” de la a ajunge la aprozar si iti spune ca oricand poate sa aterizeze un avion fix pe piciorul tau cand incepi sa treci strada. acum spune-mi tu, e rezonabil?
2011-10-17 13:48:09 | Raporteaza
@Anda: Ai dreptate. Si au facut publicitate si unei zone superbe: Rachitele, cu cascada Valul Miresei, traseele turistice din Apuseni…Dar asta nu ii va ajuta pe localnici, care d-abia traiesc de pe o zi pe alta si care vad in acest proiect singura sansa pentru o viata decenta. Si de ce vad asa? pentru ca nimeni altcineva nu si-a mai propus sa-i ajute concret, nici statul, nici ong-urile, nici alte companii.
2011-10-17 13:56:07 | Raporteaza
@Alinutza si @Norbi
Ce ”surpriza” ca atit aparut imediat sa raspundeti!!!!Si ambii cu acelasi text: ”pericol exista in orice activitate pe lumea asta”.
1. Alinutza: daca altii au folosit cianura si nu s-a intamplat nimic nu e o garantie ca nu s-ar putea intampla! Ca sa folosesc analogia draga voua: daca unii se urca beti la volan si nu patesc nimic, am garantia ca daca ma urc eu beat, nu se intampla nimic?
2. Norbi: interessanta analogia cu trecutul strazii. dar eu trec pe zebra/semafor si ma asigur inainte. Altii nu o fac si sufera consecintele. Deci, intorcandu-ne, ca sa sa evit/minimalizez pericolul, prefer FARA cianura.
Poate ca nu se intampla prea des sa te aclce un avion pe strada, dar se inatmpla des ca apa din iazuri sa se evapore si sa cada sub forma de ploaie otravita. Sau apa din iazuri se mai infiltreza in panza freatica, mai bate vantul etc. In plus, dupa ce polueza la greu, RMGC da faliment si pleaca lasandu-ne cu rahatul cianura sa ne descurcam singuri.
Stii tu, a da faliment e un ”pericol rezonabil”.
Un iaz de sute de ha cu cianura nu e un ”pericol rezonabil”, e muuuult mai mult! Si eu prefer sa nu existe DELOC!
2011-10-17 14:09:47 | Raporteaza
@sictireanu: treci pe la zebra/semafor? asta inseamna ca aplici normele in vigoare, lucru care minimizeaza riscurile. Exact asta au spus si aia de la CE despre minerit cu cianuri. Analogia cu urcatul beat la volan nu se aplica pentru ca acolo se incalca normele. Si stii, tocmai pentru a acoperi acel ultim pericol pe care tu l-ai prezentat inr-un stil profetic, o sa depuna garantie de mediu.
2011-10-17 14:16:38 | Raporteaza
Primarul comunei Margau e evident ca spune ca nu e nevoie de minerit. nu cred ca a lucrat vreodata in mina, este primar, deci are un statut special si o viata buna si in zona aia nu exista aur, deci acolo poate nu e nevoie de minerit. Si da, la Rachitele, s-a putut dezvolta mineritul usor, ca si la Arieseni, unde e pestera Scarisoara. La Rachitele, e cascada Valul Miresei si pornesc multe trasee in Apuseni. Dar la Rosia Montana e doar poluare si steril si cam atat. D-aia rmgc doreste sa schimbe aceasta situatie, sa dezvolte turismul si astfel, nu numai lucrul in proiect sa fie o solutie pentru localnici.
2011-10-17 14:31:38 | Raporteaza
@Norbi:
De ce, daca cei de la CE au spus despre cianuri ce-au spus, acest tip de minerit e evitat in Europa? Ca doar pericolele sunt atat de mici!!!
Si apoi, aplicarea normelor….ehei, se stie ca romanii nu se mandresc cu aplicari de norme! Aici, la portile orientului, lucrurile se iau mai usor: unii intarziei,altii neglijeaza, altii nu fac exact ce trebuie pentru ca ”stiu ei mai bine”, altii leaga cu sarma ca ”merge si asa” etc.
2011-10-17 14:41:53 | Raporteaza
@Norbi:
Sa nu uit: ce valoare are acea garantie de mediu? Si unde se depune?
Si cat costa anual ecologizarea? Dar in cazul unei catastrofe? Ca, sigur stii, chair cand aplici riguros normele si esti japonez, mai vine un cutremur, o inundatie…..ceva de genul asta. Cine va da banii??
2011-10-17 14:49:12 | Raporteaza
Sunt de acord cu domnul Ioan Boc. Daca resursele sunt in interesul societatii si pana la urma in propriul interes, este normal sa cedezi terenul/proprietatea pentru ca acele resurse sa fie exploatate. mai ales, ca esti despagubit si nu am auzit sa se fi plans cineva de cat a primit ca despagubire.In alte tari, aceasta atitudine e normala, la noi totul trebuie sa fie pe dos asa ca meritam soarta si nici cel mai complex proiect industrial care s-ar putea realiza in Romania nu-l meritam!
2011-10-17 14:50:42 | Raporteaza
@sictireanu: sa inteleg ca tu pornesti de la premisa ca in Romania nu se aplica normele si legea. Si tu ai ajuns la aceasta concluzie pe baza a ce vezi zilnic la televizor. Dar totusi marea majoritate a firmelor care opereaza in tara noastra respecta normele si legea, doar ca ele nu apar la televizor, ca ar fi plictisitoare o stire de genul “firma X si-a platit toate darile. saptamana viitoare vom prezenta o companie care respecta normele in vigoare”. Cred ca e mult mai relevant si mai corect din punct de vedere logic sa pornesti de la premisa ca legea se respecta.
2011-10-17 15:02:26 | Raporteaza
@sictireanu: Tocami de aceea acest proiect este considerat unul ok, pentru ca prevede toate normele europene si pentru ca difera de unul facut 100% de romani= pe care probail nu te-ai fi putut baza.
2011-10-17 15:15:20 | Raporteaza
@aura: Sunt de acord cu tine.Se pot lauda cu imaginile astea in fata prietenilor, probabil fictivi, de pe FB,hi5 si d-astea si chiar totul pare doar o distractie. Si vad ca se promoveaza orice divertisment ieftin, al oricui care vrea sa devina celebru peste noapte. totusi, felicitari pt ca au stiut sa se lege de cel mai comentat subiect al ultimelor luni si astfel si-au asigurat aparitia in presa. ce mai conteaza ca minerii din RM mor de foame, ei sa dea bine in poza si sa se vorbeasca despre ei!
2011-10-17 15:54:40 | Raporteaza
@ Alinutza-nu stiu de ce va permite GOTIU,sa postati aici,tie si la pitipoancele celelalte,ar trebui sa va vedeti de casa voastra,de copii,mancare,pt.ca asta e menirea voastra,nu va bagati in chestii importante,ca vorbiti numai prostii.Mergeti la cumparaturi,cumparati-va rujuri,farduri,haine,rmgc poate si fara voi.
2011-10-17 15:56:38 | Raporteaza
@zeicu nicu: Vai Nicule ce comentariu original si elegant de misogin ai scris. Dar nu uita ca eu si celelalte pisi, in comparatie cu tine, macar mai cate un argument, 2. Dar tu ce stii sa faci??? inafara ca ai ramas cu 60 de ani in urma si parasit probabil de nevasta???
2011-10-17 16:09:32 | Raporteaza
@todo: Chiar asa. Toata lumea se da interesata de Rosia Montana, dar nimeni nu are curajul sa vina in localitate,sa vada situatia de la fata loculului si sa demareze actiuni acolo. Probabil sunt destul de sensibili cand vad disperarea oamenilor dintr-unul din cele mai sarace judete ale tarii.Dar e la moda sa te iei de rmgc. Nu te mai intereseaza ca e singurul proiect care vizeaza bunastarea zonei si ca ani de zile perimetrul e uitat de autoritatile romane.
2011-10-17 16:23:29 | Raporteaza
Aceste actiuni pot intra in categoria vandalismului unor cladiri istorice si monumente sau obiective publice.Sa lipesti niste hartii peste tot chiar nu mi se pare o actiune de promovat. Cum ar fi ca oricine care are ceva de promovat sa inceapa sa lipeasca afise unde are chef? De ce exista spatii de afisaj sau de ce este interzis graffitiul pe cladiri? Nu mi se pare normal ca asemenea actiuni sa fie considerate normale, doar pentru ca sunt intreprinse de un ONG.Mare pacat ca in tot acest timp, se pierd sume importante la bugetul de stat si oamenii de la RM tot rau o duc.
2011-10-17 16:41:51 | Raporteaza
@zeus: Ca sa nu mori de foame la tara si sa cresti un bou, trebuie sa ai ce sa-i dai de mancare. Pasunile de pe la Rosia nu cred ca mai pot fi luate in considerare cu toata poluarea de acolo, iar ca sa cumperi, ai nevoie, evident, de bani. Si cand nu ai niciun venit sau doar un amarat de ajutor de somaj, nu cred ca iti permiti si iei familiei tale de mancare, in primul rand. Mi-e mila de localnicii aia si ca toti stam si comentam si nu facem nimic concret pt ei si ne opunem singurei ocazii pentru redresarea zonei.
2011-10-17 17:04:16 | Raporteaza
@Andreea Caty: mai, mai, toti cei care se opun sunt fictivi numai voi care postati 10 bucati de pe acelasi IP sunteti reali… chiar nu realizati ce penibili sunteti?
faptul ce aceasta campanie are success este clar: Hunor a declarat ca nu vor vota legea minelor. Este o incercare disperata de a isi repara imaginea dupa ce a facut prostia cu masivul Carnic
Iti reamintesc ca si USL-ul a declarat ca nu va vota legea minelor … si fara ea nu poate incepe nici o exploatare atata vreme cat familiile de acolo nu vor sa vanda.
Eu zic sa iti depui cv-ul prin alte parti ca zilele de postac iti sunt numarate.
2011-10-17 17:09:27 | Raporteaza
Clujul a fost ocupat de niste tineri dornici de afirmare cu orice pret, care nu s-au gandit nicio clipa ca ar contribui la spulberarea sperantelor pentru o viata decenta a localnicilor care de 14 ani asteapta sa lucreze in cadrul acestui proiect. Niste afise puse in tot Clujul nu o sa-i ajute, mai copii, de ce nu ati organizat o campanie prin care sa aduceti ajutoare la RM?
2011-10-17 17:35:21 | Raporteaza
@zeicu nicu: au dreptul sa vorbeasca doar cei care iti spun ce vrei sa auzi? sau e pe principiul “cine nu e cu voi e impotriva voastra”? In nici unul dintre cazuri nu mai e ok de vreo 20 de ani.
2011-10-17 17:48:09 | Raporteaza
@Alinutz: “nu uita ca eu si celelalte pisi, in comparatie cu tine, macar mai cate un argument”
se pare ca dupa schimbarea de sex, Alinutza tot asa saracuta cu mintea a ramas. Oare unde este predicatul in propozitia Alinutz-ului?
sa incercam sa gasim noi un predicat:
… macar mai uitam cate un argument
… macar mai visam la cate un argument
… macar mai primim de la tanti de la PR cate un argument
Alinutza / Alinutz ti-am ghicit gandurile?
2011-10-17 17:52:02 | Raporteaza
@mada: Vai iti “admir” inteligenta si simtul observatiei. Tocmai ai dat dovada ca nu stii sa faci altceva, decat sa te legi de altii intr-un mod destul de trist si patetic.Mai bine ai face ceva util pentru orasul tau si ai strange mizeriile pe care le lasati pe strada.
2011-10-17 18:03:24 | Raporteaza
@Alinutza: nu te victimiza. In povestea asta tu esti de partea calailor, nicidecum o victima.
Victimele sunt familiile care vor fi gonite de pe pamanturile lor, si noi … toti cei care vom fi afectati de acest proiect din foarte multe puncte de vedere.
2011-10-17 18:44:19 | Raporteaza
@mada: tu esti constienta ca te bazezi pe opinia unei femei care are totusi destul de multi ani? asta inseamna ca in mod clar nu are cum sa se potriveasca mentialitatea si credintele dumneaei cu ceea ce se intampla in zilele noastre. pana si m.gotiu are decenta sa precizeze ca femeia se refera la perioada comunista. pentru informarea ta, din 1989 lucrurile s-au mai schimbat in ceea ce priveste regimul politic al tarii asteia. imi pare rau pentru tine ca nu ai reusit in atata timp sa-ti dai seama de asta.
2011-10-17 18:54:06 | Raporteaza
@mada: Pai daca tii asa de mult la Rosia Montana si la localnicii acesteia, de ce nu inecerci sa aduni o mana de oameni macar, care sa aibe aceleasi ganduri ca si tine si sa faceti ceva util pentru comunitatea de acolo? E foarte simplu sa stai la calculator si sa-i critici pe ceilalti, doar ca nu rezolvi nimic, te si enervezi degeaba.
2011-10-17 19:12:12 | Raporteaza
@mada
ce faci babatie paroasa?Lupti pentru neatarnare?
Pai pune mana si fa-ti o operatie estetica si nu o sa-ti mai atarne nimic!
PS-mentionez ca nu sunt misogin.
2011-10-17 19:27:57 | Raporteaza
@Alinutza:
O fi proiectul 100% european, dar va fi aplicat 100% de de romani. De aia mi-e frica!
2011-10-17 20:34:30 | Raporteaza
@Norbi:
In tara in care nici primul ministru nu respecta legile, in care politicienii fac ce le trece prin cap si autostrzile sunt cele mai scumpe sar si cele mai proaste din Europa tu vrei sa plec de la ”premisa ca legile se aplica”?????
2011-10-17 20:37:04 | Raporteaza
in tara asta nu exista doar autostrazi scumpe si proaste. exista si lucruri bine-facute doar ca oamenii tind sa-si indrepte atentia mult prea mult spre acelea care au mari lipsuri. sunt de acord cu tine ca nu traim intr-una dintre cele mai apreciate state europene, dar daca fiecare initiativa ramane blocata din cauza temerilor astora oricine ar vrea sa faca si ceva bun aici, nu are nicio sansa. noi ne punem singuri bete in roate.
2011-10-17 21:04:43 | Raporteaza
@aura:
Tocmai, cianura si oameni ”cu lipsuri” nu fac casa buna!
QED!
Or fi si oameni buni, dar aia nu se joaca cu cianura si alte otravuri, nici nu merg in excursii platite de RMGC.
2011-10-17 23:00:50 | Raporteaza
oamenii din rosia montana nu au nevoie de excursii. ca sa poata sa plece pe undeva au in primul rand nevoie de bani. si ca sa aiba bani, au nevoie de locuri de munca. munca cu viata decenta fac casa buna.
2011-10-17 23:42:39 | Raporteaza
interesanta actiunea, dar tu de ce apari acolo, asta trimite mia mult la ideea de reclama – sau ma insel eu?
2011-10-18 01:59:00 | Raporteaza
Un articol de tot cacatul (gotiu style) si niste poze de te umfla rasul …
2011-10-18 11:37:56 | Raporteaza
@aura: De aceeasi opinie. Noi ne punem bete-n roate, noi ne opunem progresului, inovatiei, dezvoltarii. Daca noi nu suntem in stare sa facem lucruri bune in tara asta, nu inseamna automat ca altii nu ar putea sa le faca. Si nu cred ca l-ar deranja pe vreun roman sa se vorbeasca ca locuieste in tara considerata a fi cel mai mare producator de aur al Europei, cu cel mai sigur baraj minier din lume si cu cea mai moderna tehnologie de exploatare a aurului inventata pana in prezent. Poate asa ne-am mai sterge din pacatele savarsite de conationali, peste hotare.
2011-10-18 13:29:33 | Raporteaza
“Clujul a fost ocupat!” Da, asa e, de niste huligani, care se fac ca apara interesele Rosiei Montana prin vandalizarea cladirilor cu afise publicitare, ca pana la urma asta sunt. Ma mir ca nu au fost amendati. Probabil daca sustineau un proiect mai putin celebru, acum aveau de suferit. Ce e cu adevarat incredibil in toata situatia asta e ca localnicii mor de foame si nimanui nu-i pasa. Toti preferam sa comentam sau sa ne facem publicitate gratuita, dar ceva concret, care sa-i ajute pe oamenii aia, nu suntem in stare sa realizam.
2011-10-18 14:00:13 | Raporteaza
@cornel: Pai nu se buluceste nimeni acum sa viziteze galeriile alea, pt ca inca nu sunt deschise publicului larg. Oricum, pana acum, niciun turist nu a avut ocazia sa le vada. Cu investitia de 70 mil de dolari a rmgcului in patrimoniu, galeriile romane vor fi, in premiera, puse in circuitul turistic. Acum depinde si de turisti cat de interesati sunt de istorie.Anyway, pana sa vina canadienii cu ideea de a le valoriza, foarte putini romani (pasionatii de arheologie, probabil)stiua de existenta galeriilor.
2011-10-18 14:46:28 | Raporteaza
Nu salvezi RM prin asemenea proteste si RM trebuie salvata prin actiuni concrete, care sa le ofere locuri de munca si stoparea poluarii. Ar fi trebuit ca acesti protestatari sa gandeasca niste strangeri de fonduri care sa-i ajute pe localnici, daca chiar isi doreau salvarea localitatii.Nu o salvezi prin opunerea la dreptul de munca si continuarea poluarii.
2011-10-18 15:02:02 | Raporteaza
Acei numerosi deputati (de ce nu stim cine sunt, de ce nu au facut public numele lor?) care au declarat ca nu vor vota lege…una e ce declara si alta e ce vor face in realitate. Cand o sa inteleaga toata lumea ca modificarea Legii Minelor este o practica des intalnita in alte tari europene, atuni cand exploatarea resurselor e in interesul societatii si cand esti despagubit pentru expropiere,acei deputati vor fi de acord cu modificarea Legii Minelor.
2011-10-18 15:20:22 | Raporteaza
Aceste pseudo-proteste n-o sa-i ajute cu nimic pe bietii localnici care nu au ce pune pe masa. Si asta e realitatea, fie ca ne convine, fie ca nu. Iar cei care se opun acestui proiect, se opun practic dreptului la munca a unor mineri cu experienta, dar nebagati in seama.
2011-10-18 15:29:29 | Raporteaza
Sunt sigur ca daca exproprierea s-ar fi intamplat cu adevarat, Emil Boc nu s-ar fi opus. Ar fi fost despagubit echitabil si ar fi inteles ca e spre binele societatii in care traieste. Dar se pare ca restul locuitorilor Romaniei au ramas inca in epoca feudalismului, disperati dupa pamant si ingroziti de progres si dezvoltare. asa ca vom ramane mereu la coada Europei!
2011-10-18 16:05:09 | Raporteaza
Acestui cica protest nu-i vad utilitatea, desi pretinde ca ar salva Rosia Montana. Pai, pare cum nu v-ati dori sa o salvati, ci sa o lasati in continuare inecata in poluare, disperare, nepasare. Daca asta vreti de fapt, bravo voua, cred ca v-a iesit.
2011-10-19 15:01:44 | Raporteaza
“ar transfera [...] procedurile de expropriere de la autoritățile și instituțiile statului în sarcina titularilor de licență”
”La țară numai cine nu muncește moare de foame. Nu e nevoie de minerit”
Cumva trebuie gasit o cale de mijloc. O exploatare miniera aduce o valoare mult mai mare decat una agricola. Insa nu inseamna ca aruncii oamenii cu japca de colo colo doar pt ca sunt ‘tarani’
2011-10-20 07:45:05 | Raporteaza
@aura: ai dreptate aura, natura nu poate fi considerata monument de importanta viatala. jos palaria!
2011-10-20 18:52:14 | Raporteaza