RSS Feed

Comuniști au fost, comuniști sunt încă. Și votează cu dreapta

vezi toate articolele de
09 Dec 2010 la 16:12 51 comentarii 1393 vizualizari.

Dacă mai era vreun dubiu referitor la sentimentul de ambivalență și de alienare a socității românești, recentul sondaj de opinie realizat de CSOP vine să-l spulbere. 44% dintre români consideră comunismul ”o idee bună, dar prost aplicată”, în timp ce alți 15% afirmă chiar că ”a fost o idee bună și bine aplicată”. Asta în timp ce 83% susțin că nu au avut de suferit în perioada comunistă. Asta chiar dacă, din 2004 încoace, opțiunile alegătorilor s-au îndreptat (cumulat) prioritar către partide și reprezentanți ai ideologiilor (cel puțin în teorie) de dreapta.

Rezultatele recentului sondaj efectuat de către CSOP devin, în aceast context, aproape imposibil de explicat. Cum poți crede un lucru și apoi să te exprimi public (prin vot) pentru ceva fundamental contrar? Un asemenea comporament indică o lipsă evidentă de repere și de constanță. O maleabilitate excesivă și dependență față de fluctuațiile de moment, de context. Implicit o predispoziție la manipulare.

Sondajul indică o necunoștere majoritară a rolului și funcțiilor statului, a modelelor de organizare, a responsabilităților pe care acesta ar trebui să și le asume. Imaginea e cea a unei societăți fără principii și fără valori. Bulversarea și haosul decurg din această stare de fapt de la sine.

Oameni care vorbeau acasă în șoaptă, care se crispau dacă auzeau în spațiul public un banc despre Ceaușescu (de teama unui eventual turnător în grup), care făceau coadă la salam, lapte ori unt, care lăsau ore întregi aragazul deschis iarna pentru a dezgheța geamurile, care făceau contrabandă cu casete video (pentru a mai vedea și altceva decât cele două ore de telejurnal), susțin acum (în proporție de 83%) că ”nu au avut de suferit în perioada comunistă”! Suferință reprezintă, probabil, pentru ei doar interogatoriile din beciurile Securității ori, eventual, retrogradarea pe motive de dosar. Lipsa de opțiuni, restricțiile de circulație (peste granițe) ori lipsa libertății de exprimare nu se pune pentru acești oameni!

Cum să le explici acestor oameni că suferința nu este doar de ordin fizic, ci și psihic? Că bună stare nu înseamnă plasele cu ulei, făină și zahăr distribuite în campaniile electorale? Berile și micii de la mitinguri? Că atributele calității vieții nu țin doar de contul din bancă și de fluturașul de salariu?

Ce rezultă mai grav din aceast sondaj de opinie este, însă, predispoziția românilor pentru dictatură. O asemenea lipsă de valori și o rezistența aproape inexistentă la manipulare care decurge de aici, crează plaja de manevră ideală pentru exercitarea unei administrații autoritare ori chiar mai mult decât atât. Pentru că în modul cel mai democratic cu putință, cei 83% dintre românii care ”nu au suferit” în perioada  comunistă ar putea să voteze ca restul de 17% să tacă din gură ori, dacă nu le convine, să treacă la săparea unui nou Canal.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


51 comments
  • 1

    Omul nou a fost creat! Ce dreapta este asta cu Basescu, Udrea si Monica Macovei? Sa fim seriosi!

  • 2

    Foarte adevarat, din pacate.

  • 3

    “Rezultatele recentului sondaj efectuat de către CSOP devin, în aceast context, aproape imposibil de explicat. Cum poți crede un lucru și apoi să te exprimi public (prin vot) pentru ceva fundamental contrar?”

    Dar e foarte simplu: in comunism una credeai, alta gandeai si altceva spuneai. Acest tip de manifestare schizofrenica a lasat urme adanci in constiinta (?!) romanilor.

    avocatul diavolului
    2010-12-09 16:41:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    @) adaggio la postarea 3
    Era un banc care suna cam asa: cand zici 7 noiembrie te gandesti la marea revolutie socialista din octombrie.
    Cand spui Marea revolutie socialista din octombrie, te gandesti la Lenin, Si uite-asa una spui si alta gandesti.

    avocatul diavolului
    2010-12-09 16:44:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Domnule Gotiu,
    si Dvs. toti ceilalti cititori,

    Pai eu cand va spuneam ca:

    1) atat COMUNISMUL SCLAVAGIST=OLIGARHIA ROSIE;

    2) cat si CAPITALISMUL SCLAVAGIST=OLIGARHIA NEAGRA,

    sunt chiar RUDE DE SANGE ale uneia si aceleiasi:

    FAMILII numite EXTREMISM=TOTALITARISM=DICTATURA,

    nu voiati ca sa ma credeti !

    doru stoian
    2010-12-09 17:10:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    sondajul nu implica nimic altceva decat ca aproape jumatate dintre romani nu resping comunismul ca fiind o idee proasta. asta-i tot. n-ai nici un fel de informatii pentru poliloghia pe care ai scris-o. mai e si ilogica pe deasupra. nu crezi ca niste oameni care gasesc lucruri pozitive unui sistem care i-a infometat stiu ca suferinta nu este doar de ordin fizic? de unde-ai scos-o pe asta cu dictatura? si canalu? slabutz

    pcritique
    2010-12-09 17:12:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    “Ce rezultă mai grav din aceast sondaj de opinie este, însă, predispoziția românilor pentru dictatură. O asemenea lipsă de valori și o rezistența aproape inexistentă la manipulare care decurge de aici, crează plaja de manevră ideală pentru exercitarea unei administrații autoritare ori chiar mai mult decât atât. ”

    Desi imi este greu sa cred ca faceti intentionat jocurile cuiva, aceasta postare nu face decat sa deschida ochii unora spre acel :
    – Uite ca inca se mai poate !
    Bagi un sondaj masluit ( ca mai toate de altfel, astepti niste reactii si daca mai sunt multe ca astea, se poate trece la faza urmatoare !
    Hai sa nu ne mai facem ca nu vedem ce se intampla acum si sa lasam speculatiile astea care nu folosesc decat impostorilor care s-au cocotat in spinarea acestei tari.
    Iar cand vad cu ce usurinta creditati ceva intamplat in plan politic recent cu o miscarea de dreapta, simt ca ceva e putred , aici, nu in Danemarka !

    Radu Humor
    2010-12-09 17:16:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    din moment ce la realitatea se spune zilnic ca o ducem mai rau ca in perioada lui ceausescu, normal ca oamenii cred. pai daca acum e mai rau ca atunci, inseamna ca tare bine o duceam pe vremea aia. doar voi urlati ca romani mor de foame( hei, cris), probabil doar mancarea e importanta pentru mass-media

  • 9

    intrebarea csop era daca e comunismul o idee buna dar prost aplicata

    1 dar la intrebarea ” este CAPITALISMUL o idee buna dar prost aplicata in romania?” ,la pariu ca TOT 40 si ceva la suta ar raspunde ca da :)

    2 si ar trebui sa-ti rescrii articolul, nea gotiu, si ne-ai baga inca o teorie a chibritului.

    3 chiar ma intreb daca obsesia de a gasi din cand in cand nod in papura romanilor nu e o forma de paranoia si nu v-o mai scoate nimeni din sange :)

  • 10

    Va rog din suflet nu mai spuneti ca pedeleii sunt de dreapta ca mor pe loc! Dictatura si metodele securisto-comuniste folosite de portocalii sunt evidente. S-au infiltrat in toate structurile,in toate institutiile publice,regii autonome si firme favorizate in contracte cu statul. Ne mai scapa dracu’ de astia !

    infektus
    2010-12-09 17:36:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Comunismul fata de capitalism este o forma superioara de organizare a societatii, care pune accent pe abolirea exploatarii si eliberarea omului din sclavia capitalista.

    Intr-adevar in Romania a fost aplicat prost deoarce a incaput pe mana unor despoti sau a unor escroci (similari celor din prezent) care au tras puternic pe turta proprie.

    Cand romaniii se vor satura de sclavie, de muncit mult pe bani putini, care nu ajung nici de mancare si de impozite cu galeata, intoarcerea la comunism se va petrece in mod firesc.

    Escrocii care conduc in prezent Romania vor infunda Puscaria.

  • 12

    cum adica si comunismul si capitalismul sunt idei bune dar prost aplicate?!?

    (bun, trecem peste faptul ca nu li se da “sondatilor” nici o definitie si ca tre sa o improvizeze mental si daca si din ce isi mai amintesc sau traiesc,SI IESE SONDAJUL DE TIP VARZA TOTALA )

    interpretarea scurta—deci nu se poate, pe romani nu-i mai intelege nimeni etc etc .

  • 13

    Respectivul studiu ne explica de ce suntem unde suntem : pentru ca pentru multi romani conteaza doar ce baga in gura! Romanilor le place sa li se dea! Cine are initiativa si lupta pentru mai bine este un escroc! Romanii urla ca englezu si neamtu au salarii mari! Lui de ce ii da patronul salariu mic? Toti viseaza sa lucreze la stat! Maneaua si micu cu o sticla de bere sunt reperele noastre de bunastare!
    Si toate astea n-au nici o legatura cu stanga sau cu dreapta!

    GAVRILACHE
    2010-12-09 17:47:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    nu mai tineti minte sau ati uitat ? in capitalism exista ca principiu exploatarea omului de catre om … in socialism sau comunism este INVERS ! :)
    care dreapta ? in anii 90 campianu si ratiu erau dioabolizati , regele si coposu erau alungati … a fost o zvacnire cu alianta civica … dar deja securistii si comunistii si ai lor erau in toti si in toate … partidele de azi se pot numi pcr1 pcr2 pcr3 pcr4 pcr5 combinate cu secu1 secu2 secu3 secu4 secu5 … de unde dreapta ? comunistii alearga pe toate culoarele si tot ei castiga !

  • 15

    @GAVRILACHE: zi ma gavrilache de ce raportul intre salariul unui roman si al unui occidental este de 1/5 – 1/10. poate ne raspunde si gotiu sa vedem cat de potriviti sunteti pentru munca intelectuala.

    pcritique
    2010-12-09 18:13:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Comunismul ESTE o idee buna imposibil de aplicat, in fapt. Restul e deznadejde, manipulare crasa si lene.

  • 17

    @ tx – exact!
    si da-i si lupta cu poporul prost, animalic, care nu merita nimic, care doar intinde mana, care daca vrea sa lucreze doar 8 ore e puturos, care trebuie reeducat, pedepsit, dispretuit, parasit etc. etc…. pe urma mai vine cate un bou si predica iar ca la un asa popor chiar ca trebuie introduse limitari la vot in functie de cate clase ai, ce venituri ai etc.

  • 18

    Am votat PDL pentru ca am sperat la un partid de dreapta cu masuri de dreapta…PNL nu este un partid de dreapta si nici PDL. Vreau un partid de dreapta in 2012 pe care sa il votez si care sa ia doar masuri de dreapta indiferent de consecintele electorale.

    Marian
    2010-12-09 18:34:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    Daca lasati un tatuc fie el rosu, fie rosu vopsit portocaliu sa va conduca, tot foame veti face! Exista moduri de a trai bine cu totii, dar nu le veti gasi nici in pseudocapitalismul care se vede in lumea actuala, nici in vreo forma de comunism. Ce traim acum nu mai e capitalism. Capitalismul presupune piata libera, noi avem monopoluri si firme de partid, avem practica distrugerii concurentei firmelor independente prin masuri administrative, gen forfetar, ca sa aiba loc mai mult pe piata cele sus pomenite, care apoi impun preturi si salarii cum le convin, nu dupa regulile pietei. Problema nu e capitalismul, ci societatea de consum, cu produse proaste si de unica folosinta, bazata pe megacorporatii, banci si speculanti financiari, cu guverne aservite acestora, care doar mimeaza democratia actionand de fapt in stil totalitarist, incercand sa imputineze cat mai mult pe cei ce traiesc independent. Comunismul e tot o prostie, fiindca contrazice un instinct natural, cel de proprietate individuala. Oamenii deposedati de orice proprietate nu sunt nici liberi, nici satui, sunt mereu la discretia sistemului, oricare ar fi el Astea le au in comun comunismul dinainte de 89 si regimul actual, adica chiar esenta! Comunismul nu se poate aplica mai bine fara a deveni ceva cu totul diferit de marxism si a se nega complet pe sine insusi. Si ca va place sau nu, libertate putina inseamna automat si burta mai goala. Cei care va vor lua libertatea va vor lua si mancarea. Nici liber nu poti fi decat satul, altfel vei cersi la un tiran sau altul, care te va face sclav pentru asta. Ce chiar ar merge ar fi o societate unde mai toti au sursa lor de venit independenta de stat sau oligarhii de vreun fel. Mici proprietari, mici afaceri, dar multe, pondere redusa a megacorporatiilor, bancilor si speculatiilor financiare, servicii ale statului minime, dar eficiente, dar si taxare si pretentii ale statului de la individ reduse.

  • 20

    Romanul nu este predispus dictaturii. Nu. Romanii s-au obisnuit sa nu mai gandeasca cu capul lor, asteapta sa primeasca ordine , directive si indicatii. Cati dintre romanii de dupa ‘89 si-au luat soarta in propriile maini , incercand sa o duca mai bine, indiferent de regimurile politice care vor urma ?? Sub 1 milion. Si acestia sunt reprezentati nu de medicii, inginerii si alte categorii socio-profesionale care si-au cautat si gasit un loc de munca in afara granitelor tarii, ci de cei care lucreaza ca independenti, in tara, de cei care au mici afaceri, de cei care lucreaza “in familie”, cu alte cuvinte. De ce cei pomeniti niciodata nu se vaita si nu se plang ?? Pentru ca se adapteaza vremurilor, pentru ca ei au hotarat sa fie independenti, pentru ca au vrut sa nu aiba nici un fel de sefi. Mai oameni buni, atata timp cat Statul a dat, a fost bun capitalismul . Cand Statul ia, pentru ca nu mai are de unde da, vrem comunism. Suntem oare predispusi dictaturii sau preacurviei ??

    Cititorul
    2010-12-09 19:24:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    ia uite ce definitii MISTO :) au amandoua, in wikipedia. ca fara definitii MACAR, aberatii cat incape.

    CAPITALISM

    Capitalism is an economic system in which the means of production are privately owned and operated for a private profit; decisions regarding supply, demand, price, distribution, and investments are made by private actors in the free market; profit is distributed to owners who invest in businesses, and wages are paid to workers employed by businesses and companies.

    en.wikipedia.or../

    COMUNISM

    Communism is a sociopolitical movement that aims for a stateless and classless society structured upon common ownership of the means of production, free access to articles of consumption, the end of wage labour and private property in the means of production and real estate.

    en.wikipedia.or../

    idei bune AMANDOUA DAR PROST APLICATE, nu? :)

    la asa intrebare csop, asa raspunsuri. nu csopul e de vina ca PUNE INTREBARI TAMPITE, nuuuuuuuuuuuu, romanii E de vine ca raspunde :)

  • 22

    @tx2:

    Karl Marx a zis asa: capitalismul nu are sanse pe termen lung datorita contradictiei majore intre efortul colectiv pentru producerea bunurilor in societate si insusirea privata de catre unii a profiturilor (care rezulta tot din efortul colectiv al muncitorilor)

    Adica e vorba de o sclavie si de escrocherie la care oamenii nu pun botul pe termen lung.

    Singura sansa de supravietuire a capitalismului este ca el sa asigure unei mase largi de oameni (clasa de mijloc) mijloace de trai decent, astfel incat o mare masa de oameni sa fie multumita si sa perpetueze acest sistem. In Romania insa, grosul populatiei se afla in clasa de jos, adica in foame. In acelasi timp avem o clasa extrem de corupta de imbogatiti care sfideaza saracia lucie in care traieste majoritatea populatiei.

    Capitalismul romanesc nu are nicio sansa. Se va prabusi odata cu bancile si toate celelalte escrocherii in doar cativa ani – maxim 10-15 ani.

    Daca capitalismul romanesc era viabil si nu era ESCROCHERIE la ora actuala nu hraneam salariatii si pensionarii din impruuturi la FMI si industria si agricultura tarii duduiau, lucru care nu s-a intamplat.

    Va aparea si PCR-ul cat de curand si va fi ca in Republica Moldova, o sa vedeti. Nu mai dureaza mult.

  • 23

    @) Cris

    Vad ca au uitat usa deschisa la Voila.

    Dar, hai sa te lamuresc cum e cu capitalismul si socialismul..
    In capitalism exista exploatarea omului de catre om.
    In socialism, e invers.
    Toate bune si vise frunmoase.

    Abatele Paria
    2010-12-09 19:54:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @Goth: # 19
    Subscriu !

    Radu Humor
    2010-12-09 20:06:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @Goth: #19

    E interesant ce ai scris acolo. Ai identificat corect excrocheria capitalismului contemporan si motivele pentru care el nu va supravietui in forma asta, pentru ca e vorba de sclavie, de privatiuni si de viata de mana a doua…iar cei mai mari escroci sunt la conducerea institutiilor statului si a corporatiilor.

  • 26

    Mie mi se pare super penibil ca, la 21 de ani de falsa democratie si capitalism in Romania, discutam ca in vara lui 1989, atunci cand ascultam Europa Libera sau Vocea Americii, cu sonorul redus in spatii inchise, asteptand sa se intample ceva.

    Si acum ca si atunci aveam de-a face cu un regim totalitar mafiot, clientelar, care tinea populatia in foame si frig.

    Diferenta este ca acum, fata de 89, pe americani ii doare fix in cur, ei realizandu-si interesul respectiv imprumutarea masiva a Romaniei la FMI, motiv pentru care o lovitura de stat cu sprijin profesionist, care sa ne scape de escrocii actuali, nu cred ca ar fi posibila.

  • 27

    @Cris: tu ai partial dreptate in sensul ca exista o miscare de constientizare a muncitorului ca este deposedat de profitul muncii lui si ca este alienat de produse. lucrul asta se petrece in societatile industrializate dar nu si in cele agrare asa cum am devenit noi, mai nou. o noua revolutie bolsevica in romania ar duce la exact aceleasi rezultate ca in sistemul pe care noi il numim fals comunism romanesc.

    pcritique
    2010-12-09 20:22:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    cris – deci cu intrebarea “idee buna dar prost aplicata ?” RAMANE ASA CUM AM STABILIT. fie ca e vorba de comunism fie de capitalism.

    multumiri csop, multumiri, ca uite, daca nu veneai cu intrebarea aia idioata adresata cica “romanilor” :) ,colegul gotiu avea un subiect mai putin de filonzonfat :)

  • 29

    Aşa sunt prostiţi oamenii cu simple cuvinte şi etichete.

    Capitalismul a existat numai în Anglia, Olanda, Elveţia, statele germane, peninsula Scandinavă şi mai puţin în Franţa şi Italia. Capitalismul este intim legat de protestantism, dar astea sunt lucruri elementare. ..

    Acest sistem nu este compatibil cu ţara noastră(cum noi nu am avut nici feudalism, nici dominaţie catolică), nu sunt compatibile instituţiile burgheze(parlament, partide, sindicate). Această uniformizare şi generalizare e opera pseudoştiinţei anglo-americane: de fapt fiecare popor şi regiunea din care face parte au un specific anume.

    Comunismul după Marx şi Engels(evrei) urma să fie succesorul capitalismului, construit pe baza acestuia. Rusia ţaristă era -din contră- o ţară cu o economie, societate şi regim politic îngrozitor de arhaice; nu existau nici măcar premisele capitalsmului, în nici un caz sfârşitul acestuia; însă avea resurse naturale vaste care nu se aflau sub control străin. În timpul primului război mondial imperiul rus s-a destrămat din interior. Bolşevicii(toţi evrei)au fost finanţaţi de la Berlin de către marii bancheri(de asemenea evrei) să înlăture guvernul revoluţionar prin lovitură de stat şi să scoată Rusia din război.

    Ce a urmat? Un amplu experiment social şi geocidul împotriva ruşilor şi altor popoare conlocuitoare. Nu a răspuns nimeni pentru zecile de milioane de morţi. După al doilea război mondial evreii cominternişti s-au instalat la conducerea statelor satelit din Europa de Est, continuând şi aici crimele şi teroarea; la noi în ţară ocupaţia străină s-a încheiat în 1958, iar regimul “comunist” în 1968 lăsând loc unui regim naţional. În 1989 România a fost reocupată de străini, ăsta e adevărul: globalimsul roşu(bolşevic) este fratele globalismului negru(neoliberal), ambii copii de nădejde ai sionismului.

    De fapt, COMUNSMUL NU A EXISTAT NICIODATĂ!!!

    Cel mai apropiat de programul marxist este sistemul actual: dictatura băncilor, corporatocraţie, piaţă “liberă”, distrugerea statelor şi economiilor naţionale, jaf neocolonial, imbecilizare consumeristă.

    România Liberă
    2010-12-09 20:32:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @pcritique:

    “@Cris: tu ai partial dreptate in sensul ca exista o miscare de constientizare a muncitorului ca este deposedat de profitul muncii lui si ca este alienat de produse”

    Ceea ce spui tu este o chestie generica, specifica statelor capitaliste si nu o comentez. Eu vorbesc de altceva.

    De faptul ca muncitorul, daca si-ar putea acoperi confortabil macar nevoile de subzistenta ar fi ok pentru el… dar nici asta nu e posibil, si atunci inseamna sclavie pe bani putini si infometare, deci capitalismul de forma asta n-are sanse pe termen lung.

  • 31

    Reiau ce a scris Goth la 19, ca e foarte corect:

    “Ce traim acum nu mai e capitalism. Capitalismul presupune piata libera, noi avem monopoluri si firme de partid, avem practica distrugerii concurentei firmelor independente prin masuri administrative, gen forfetar, ca sa aiba loc mai mult pe piata cele sus pomenite, care apoi impun preturi si salarii cum le convin, nu dupa regulile pietei. Problema nu e capitalismul, ci societatea de consum, cu produse proaste si de unica folosinta, bazata pe megacorporatii, banci si speculanti financiari, cu guverne aservite acestora, care doar mimeaza democratia actionand de fapt in stil totalitarist, incercand sa imputineze cat mai mult pe cei ce traiesc”

    Nu-i capitalism, e escrocherie. Practic economia a fost lasata balta si astia s-au pus doar pe adunat, pe bagat mana in buzunar in faza de colectare a impozitelor si pe umflat preturi in faza de distribuire a banilor colectati din impozite. Daca mai luam in calcul si filierele externe de spalare de bani, care in Romania duduie… cam jumatate din venitul national se scurge in buzunarele si conturile escrocilor si restul merge pe imprumuturi si dobanzi la FMI, in timp ce populatia rabda de foame.

    E ESCROCHERIE, va spun eu.

  • 32

    Democratie inseamna etimologic puterea poporului.Care popor, unde puterea.Ce am vazut eu in ultimii douazeci de ani numai putere poporului nu inseamna.Diferenta dintre puterea poporului in comunism si capitalism. Aproape niciuna sau foarte putin semnificativ.Sint alegeri libere spun unii desigur dar din urna iese cine trebuie vezi ultimile alegeri. Poti sa tipi si sa injuri guvernantii si… poti sa demonstrezi si… poti sa te revolti si…poti pleca afara si…. ce acolo te asteapta simens sau maicrosoft ? vezi de treaba ca slugareala este a noastra si se simte rahatul curatat dupa miros cind vin cei plecati afara de sarbatori acasa , sau norul de praf de la molozul carat de pe santiere. Si ce cu toate astea…. S-a schimbat ceva in in viata oamenilor aproape nimic poate in mai rau ca in bine nici vorba.Vreti un exemplu ,un matriter categoria cincea era tatal meseriasilor in tara acum carator de moloz de frunte. Va dau exemple pina miine dimineata.
    Cit despre singa si dreapta nu poti spunde decit ca sint simple vorbe care sint zise de unii ca sa-i faca mai interesanti. Ca scopul politicienilor este furaciunea. Asta-i singura lor doctrina.Stiti cum este cu dreapta sau stinga va spun eu. L-am intrebat pe socrul meu: Cu ce ai votat tata cu stinga sau cu dreapta. El mi-a raspuns cu dreapta taica cu stinga nu pot bate un cui.Cind l-am intrebat cu ce om a votat mi-a zis: cu X ca asa mi-a zis viceprimarul ca o sa ne fie bine. Ata-i stinga asta-i dreapta asta-i democratia doar abureala de fraierit oamenii. Ce s-a cistigat? pierderea a sase milioane de locuri de munca si este realizat cine fura mai mult.

  • 33

    @Cris: am inteles ce vrei sa spui dar nu sunt de acord cu faptul ca mai jos de atat nu se poate. eu cred ca nu numai ca se poate dar si ca ceea ce era mai rau nici macar nu a venit. este suficient sa te uiti la ideile think-tank-ului de dreapta cu sfarsitul statului social. nu scapam noi de “capitalismul” asta curand.

    pcritique
    2010-12-09 20:53:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Se spune ca niciunul din robii faraonului care au fugit din Egipt cu Moise n-au vazut pamantul fagaduintei. Cand au dat un pic de greu au inceput sa mormaie, sa planga , sa regrete. “Era mai bine la faraon!” spuneau. Problema s-a rezolvat fara prea multe talk-show-uri. Moise cu gruparea “capitalista” i-a trecut pe cei cu mentalitatea de sclav prin foc si sabie (ma rog, porunca se spune ca a primit-o chiar de la Zeus-Zeus).
    Apoi multi au pierit “natural” prin invartirea de-a proasta prin desert, simbolizand ca toti cei care au fost atinsi de microbul “putin ,dar sigur pentru burtă , ca restul nu contează” nu prea au ce cauta pe pamantul unde trebuie se munceste mult , se mananca pe saturate , dar ai si libertate (inclusiv cea de-a pieri daca nu te stii la nimic)

    Pai , sa ma scuzati, dar toti astia care regreta comunismul acum sunt niste lichele! Vor comunism, vor sa primeasca ceea ce nu merita, le e lene sa puna osul la treaba?
    Pai urgent trebuie facute liste pentru Coreea de Nord si Cuba , incepand de maine. Pe @Cris il trecem pe post de Moise (ma rog, cu calea intoarsa). Sa le dam comunism la cei 60%.
    Ca sa nu ajungem la solutia mai barbateasca a lui Moise, sugerata de catre Zeus.

    Mircea
    2010-12-09 22:26:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    sunt perfect de acord sa experimentam solutia mai barbateasca. incepem cu tine.

    @mircea
    2010-12-09 22:44:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Adica romanii e prosti (demonstrezi cu cifre doar), deci genii carpatine ca maria voastra nu pot inflori la adevaratul potential din cauza asta. Inca o victima a locului in care s-a nascut. Dar iata in cit de putine rinduri incape toata chestia asta.

  • 37

    @Mircea:

    Se pare ca n-ai inteles. Spre deosebire de mitologie, Zeus-ul autohton e un infractor pus pe capatuiala si are dupa el o sleahta pentru care nu conteaza daca fura de pe pamantul fagaduintei sau din desert.

    Altfel nu se explica salile de sport in timp ce lumea sufera de foame.

    In Romania nu mai e de mult treaba de pus osul la munca, ca economia e moarta si locuri de munca sunt din sulla. E vorba de escrocheria infractorilor care taie de la gura pensionarilor ca sa aiba cu ce construi sali de sport la preturi de 3 ori mai mari decat face.

  • 38

    si uniunea europeana dicteza!iar noi executam!e doar o diferenta de continut!comunism nu a fost nu este si nu va fi niciodata pe terra!nicaieri!au existat doar incercari repetate si esuate de aplicare a lui in diverse forme altoite!comunismul este o ideologie!o idee!perfecta din punctul meu de vedere!cel mai convins democrat capitalist viseaza sa fie cel mai perfect dictator in propria lui afacere sau firma!placere de a dicta si de a-ti fi respectate cu strictete dictatele este un deziderat cat se poate de democrat si capitalist!
    comunismul nu poate fi aplicat pe oameni!ar functiona pe furnici sau poate pe albine!in viitor nici o societate democrat-capitalista nu se va putea dezvolta si perpetua fara sa adopte o serie de ideologii comuniste adaptate si emulate situatiei particulare!mie personal imi displace si urasc ca un administrator de firma sa foloseasca munca,priceperea si inteligenta mea pentru dezvoltarea si bogatia lui personala oferind in schimb un salariu!eu as vrea ca atunci cand muncesc, de munca mea sa se bucure absolut toti locuitorii acestei planete!am sabotat si voi sabota in continuare toti angajatorii mei!i-am sabotat nu i-am furat!adica am incercat sa dau cat mai putin din mine si sa obtin cat mai mult de la ei!unii au simtit asta, altii nu!eu urasc capitalismul si nu cred in democratie!imi place sa stau la coada la orice produs natural, chiar de la 4 dimineata fiind convins ca produsele naturale au termen de expirare minuscul si trebuie sa te bati repede pentru ele!laptareasa imi spune mereu sa fierb laptele repede caci e muls dimineata si nu tine mult daca nu e fiert!voi puteti cumpara de la kaufland! asa sunt eu iar voi capitalistii democrati am inteles ca acceptati si ingaduiti orice inseamna libertate in gandire!jur ca voi sabota mereu la locul meu de munca orice dictat al oricarui ,,patron,, capitalist!am sa lupt mereu intr-u contrarea oricarei incercari de a-si majora profitul fara a-i da ocazia sa afle ca ma opun acestui lucru si facandu-l sa creada ca este vina lui !va rog sa ma credeti ca se poate!eu fac asta zilnic!acum ,,muncesc,, la un ,,patron,, care din clasa a-I-a pana intr-a vIII-a a stat in banca cu mine,a copiat de la mine mereu si putea groaznic a urina!o distrusa pe timpul ,,comunistilor,,!acum e patroana mea!promovata de sistemul capitalist pe care voi in laudati!nu stie o banala ecuatie de gradul I.nu pot sa ma impac cu aceasta idee!nu pot sa va suport pe voi capitalistii in aceeasi masura cum voi nu puteti suporta comunismul!mie imi e ciuda ca pe timpul lui ceausescu am fost exemplar iar acum o distrusa imi este sefa!o sabotez mereu si nu isi da seama!nici nu va inchipuiti cata placere am cand observ ca ea pierde si totusi ma plateste la fel crezand ca vina este undeva in ea!nimeni si nimic nu imi poate lua aceasta placere!nu sunt pistruiatul lui sergiu nicolaescu!sunt o creatie mult mai performanta care saboteaza mult mai inteligent!am aceasta ura capitalista in mine pana in ultima celula!uniunea europeana este tot ,,comunista,, dar ce ma enerveaza la ea este ca nu este romaneasca!cand ,,patroana,,mea va falimenta am sa ma mut la altul!sunt destui!incet,incet prin ,,munca,,mea am sa reusesc sa-i sabotez pe toti!pe bani!pe banii lor!

    CATALIN
    2010-12-10 00:27:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Datorita Basescului au obtinut comunistii 40% in MOldova,au vazut moldovenii ce au facut portocalii din Romania si au votat cu doua maini “dracul” ca sa treaca puntea
    …si TOT datorita BASESCULUI romanii s-ar intoarce la comunism pentru ca Zeus a distrus cea mai mica speranta de democratie in Romania.

    Antiportocalamecanica
    2010-12-10 00:47:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @Antiportocalamecanica:
    Vad ca esti baiat sincer, cu fibra nealterata de capitalistii portocalii.
    Daca moldovenii o trec pe comunism, ce zici, treci Prutul?

    Mircea
    2010-12-10 01:05:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @ Gotiu: De la caderea comunismului au trecut 21 de ani. Tu afirmi ca 83% nu au avut de suferit in perioada comunista. Pai si daca speranta de viata era de 100 de ani in Romania, tot ne da cu virgula. Stiu, vei zice ca esantion reprezentataiv, peste 18 ani etc etc. Pai la un asemenea sonadaj singurul esantion reprezentativ este intre 40 si 100 de ani. Si aia de 40 de ani, abia terminasera liceul sau facultatea si inca stateau pe banii babacilor.
    Asa ca lsasa-ne cu asemenea sondaje.

    laur care nu injura
    2010-12-10 01:17:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @Mircea: gibonule,ti-am mai spus si ieri ca m-am carat din tara asta datorita slugacilor portocalii ca tine si celor 5 mil de fraieri care l-ati votat pe EROUL NATIONAL Basescu!
    Esti la fel de trancalau ca nepotu si ca ceilalti,stii tu care…

    Antiportocalamecanica
    2010-12-10 01:36:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    laur n-ai inteles nimic; am facut sondajul pe trei persoane astfel: o baba de 20 de ani, una de 40 si alta de 60; statistic ne-a dat 120 de ani; toate trei babele erau romance in afara de aia de 20 de ani care e badanta in Italea dar nu se pune ; tu trebuia sa intelegi mesajul nu sa te legi de niste amarate de numere iar mesajul este: Romania e nasoala. Elevii romani sint cei mai prosti, adultii sint hoti si lenesi iar pensionarii sint comunisti. Statul e prost si rau si merge in faliment. E ceva in neregula cu natia asta, e paradoxala, nu poate fi inteleasa, civilizata sau guvernata. Din pacate ocupa un teritoriu frumos si bogat. Tie trebuia sa-ti intre in cap ideea ca tot ce esta “roman” e de porc. Ca nu merge batut oricat am incerca: merge numai impuscat. Iar tu te legi de numere, de aritmetica si de logica… pur si simplu refuzi sa admiti ce iti explicam noi. Noi ne straduim sa va explicam ca traiti incomparabil mai bine sub capitalism , va explicam de 20 de ani dar asa sinteti voi romanii, tari de cap. QED.

  • 44

    @laur care nu injura: acu 21 de ani a cazut Ceasca si cu a lui clica.
    Comunismul a ramas.In voi,astia care strigati jos comunismul,jos mogulii,vrem posta si sarea la popor,jos Antena si Realitatea,sus LABE1tv,OTV,Taraf,TVR1,2,3,4,(mai vrei ?),jos pnl,jos toti,sus PDL,si Nuti,si Videanu,Berceanu,si Oprea reevaluatu,si toti perfectii si desteptii si …mai mereti dracu,sa mai sugeti un corn cu lapte la Basescu,seful vostru…gibonilor…

    Antiportocalamecanica
    2010-12-10 01:46:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    catre GIBONI(maimutele):ma scuzati ca i-am asemanat pe BASISHTI cu voi,dar ce sa fac,tot portocalii sunt si ei…

    Antiportocalamecanica
    2010-12-10 01:51:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @antiportocalamecanica
    esti doar un simplu ratat,cam ca Geoana,si asta te-a umplut de frustrari cat casa!Se apropie Craciunul;fii mai bun si poate vei scapa de eticheta de loser pe care ti-a pus-o nevasta-ta aia rea de musca!

    tamara's nephew
    2010-12-10 01:53:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    laur care cica nu injura , uite iti fac un desen: tu trebuia sa te simti mult mai bine ca ai scapat de comunisti , nu ca traiesti mai bine sub capitalisti. Ce te intereseaza pe tine nivelul de trai ?! Ne ocupam noi de el ca doar de-aia te-am scapat de comunisti: ca sa ne ocupam noi de nivelul tau de trai. Treaba ta e sa mergi la munca si sa fii fericit ca ai scapat de comunisti. Traiesti azi mai rau ? Pai egzista esplicatii: criza , incalzirea globala si sfarsitul lumii.Plus greaua mostenire. Nu depinde de noi, nu ? Vrei sa vina comunistii ? Rusii ? Chinejii ? Bin Laden ? De cate ori trebuie sa-ti explic ? Tu pur si simplu nu intelegi ca suferintza e de mai multe feluri. Asculta la mine: ai suferit , numai ca nu stii. Iar acuma esti fericit dar tot asa, nu stii. Uite dovada: de mic copil ai fost fascinat de ideologia de dreapta dar n-ai stiut. Acuma stii: de-aia ai votat in 2004.

    Gohai Motiu
    2010-12-10 01:55:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @netot: l.a.b.a, baremi ala are nevasta, tu tot cu mana dreapta… ia apuca tu de maner si zi-ne, tu, cum e cu frustrarile, “fii mai bun de Craciun” si loserii portocalii la super-oferta: dai in unul, tipa trei.

    ps: netoate, tocmai ce m-a lovit evidenta: nu mai ai bani de muci in freza si de-aia te-ai crizat asa inainte de ignat… e, lasa, ca se milostiveste vreun targovet sa-ti arunce 50 de lei sa-ti iei o etnobotanica.

    netotu... tot netot
    2010-12-10 13:33:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Ambivalenta si alienare spui tu, normalitate romaneasca as spune eu…Normalitate, cand te uiti si analizezi ultimii 20 de ani. O normalitate pt Romania, o anormalitate si contradictie flagranta pt cienva care si-a mai pastrat cat de cat simtul realitatii. Romanii au strigat in 89 jos Ceausescu, nu jos comunismul, si asta pt ca in majoritatea lor romanii erau incapabili sa urasca comunismul, avand atitudinea femeilor care desi batute de barbatul betiv, continua sa se intoarca la el, supuse si umile. Tot romanii l-au ales intr-o majoritate zdrobitoare in 90 pe Iliescu, fost activist comunist, cu vederi promoscovite, deoarece votandu-l pe Iliescu romanii alegeau traditia contra modernitatii, calea batuta contra uneia noi, comunismul “cu fata umana” contra unei reale democratii. In afara episodului, absolut ccidental, al alegerii lui constantinescu, din 90 pana azi romanii nu au ales decat fete diferite ale aceluiasi comunism. De fapt romanii aleg de 20 de ani diverse masti ale tatucului pe care l-au rastignit in 89, pe care l-au hulit dar nu au incetat sa il iubeasca. Tatucul acesta, ca purtat numele de iliescu sau de basescu este tot ce isi doresc romanii. Un tatuc care sa continue sa isi bata joc de ei, sa ii umileasca, sa le dea scatoalce peste ceafa, asa, parinteste, sa le mai aminteasca din cand in cand ca sunt idioti, prstovani si ca au marele noroc ca sunt condusi de el, marele, unicul, supremul…Nu mai conteaza ca sunt condusi direct in groapa. Pana la urma asta merita.

  • 50

    @Cataline: esti beton,am ras mult.Si sunt si de acord cu tine,trebuie scris un sistem eu stiu,tot ce e mai bun ca sa rezulte ceea ce ai spus,din munca ta sa se bucure toti de pe pamant.Profiturile,banii,sa se imparta intr-un mod cat mai egal intre toata lumea.E oribil cand vezi ca omul accepta pe altii sa adune milioane din munca lui,munca lui fiind platita in bataie de joc,e sclav si nu vede.
    @romanialibera: mi-ar placea sa discut cu tine ai fost cel mai la curent cu ce se intampla

    lucifer
    2010-12-27 21:53:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    There so many different choices such as 888, playpoker etc

    Which poker site is the best to pick, or playing multiple poker sites be a wise choice?

    Is their any catches with the promotional offers they make i.e. “start off with x amount of cash now” claims?

    Say i win a game at poker but no one has any money in their banks how will i go about claiming my winnings?

    There any sites that do free games that dont involve actual money being gambled? iv used the “poker trainer” that partypoker have.

    If someone could list all the poker sites you know of that would be sweet too, saves me using google.
    Thanks for the replies so far. Basically i was hoping to get some experience in as im a newb to poker.

    Was hoping to play for money when i was better ready. Still wanted to know about the other stuff as well.
    Also more info on rakebacks and whats the best places to get them from.

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!