![]() | Cristian Preda: ”PNL ar putea face împreună cu PDL o majoritate coerentă”vezi toate articolele de Mihai Goţiu18 Jul 2010 la 02:02 33 comentarii 976 vizualizari. |
”E păcat că lucrurile stau așa. Acest partid (PNL – n.m.) ar putea face împreună cu PDL o majoritate coerentă”. Aceasta e concluzia pe care Cristian Preda o pune la finalul unui text publicat pe blogul personal, intitulat ”Vanitate&amnezie”.
În articol sunt enunțate două ”erori” care se opun unei astfel de alianțe, erori imputate lui Crin Antonescu.
”Atunci când spune că nu va guverna cu nicio fracțiune a FSN, Crin Antonescu comite două erori.
Prima e născută din păcatul vanității: șeful PNL lasă să se înțeleagă că PNL ar putea face o majoritate monocoloră sau că vreun partid ar mai tolera o guvernare ultra-minoritară precum în 2007-2008. Ce iluzie!
A doua eroare e născută din amnezie: dl Antonescu uită că PNL are în pântec fosta Alianță pentru România, un fragment desprins din PDSR, adică din aripa conservatoare a fostului FSN. ApR a intrat în PNL în 2001, după ce ratase proba alegerilor parlamentare din anul precedent.”, scrie Cristian Preda.
Teoretic, o alianță PNL – PDL ar fi mai mult decât necesară. Asta în condițiile în care PSD așteaptă să câștige viitoarele alegeri cu o majoritate zdrobitoare. Și nu întâmplător scriu ”așteaptă”. Pentru că problema cea mai mare nu e faptul că PSD ar câștiga viitoarele alegeri, ci faptul că, în lipsa unei presiuni reale din partea dreptei, va câștiga alegerile fără să fie obligat să se reformeze. Exceptând câteva schimbări de imagine la vârf, întreaga rețea teritorială a baronilor locali va reveni pe poziții. Cu tot ce decurge de aici.
În aceste condiții, o altă alianță PNL-PDL ar fi esențială. Chiar și în condițiile în care ar pierde alegerile. Pentru că ar obliga PSD-ul să se schimbe. Să aducă și să propună oameni noi. Și un alt mod de gândire și abordare politică.
Problema cea mai mare însă e faptul că o alianță formală PNL-PDL nu ar fi de prea mare ajutor. În primul rând ar trebuie închise rănile primei colaborări. Și aici mingea e la PDL, pentru că liberalilor le e destul de greu să uite că acea literă ”L” e dovada modului în care s-a semnat decesul Alianței D.A. – cu ruperea în două a PNL și chiar cu amenințarea, la un moment dat, de a scoate PNL din viața politică.
Apoi, PDL are nevoie de un cutremur interior. Ca să redevină credibil, partidul ar trebui să aibă forța necesară să-i tragă pe linie moartă pe cei din grupul BVB. Bonus: Elena Udrea & Eba. Când aceste lucruri se vor întâmpla, i se poate cere (și impune, dacă evorba de o alianță) lui Crin Antonescu să-și schimbe discursul.
Dar toate acestea sunt doar probleme de formă (de imagine mai mult, și doar într-o anumită măsură de conținut). Întrabarea fundamentală care se pune este însă: care ar fi scopul acestei alianțe? Să ofere o soluție de guvernare stabilă pentru următorii doi ani sau o alianță electorală făcută pe ultima sută de metri înaintea alegerilor din 2012?
În primul caz, stabilitatea guvernamentală i-ar oferi României șansa să iasă din criză (oricât aș încerca să fiu de optimist, actuala coaliție de guvernare e prea fragilă pentru a putea susține un program de reforme cu adevărat coerent, iar varianta luată în calcul de Traian Băsescu cu un guvern minoritar, cu ieșirea UDMR din coaliție, e mai mult decât sinucigașă). Cum efectele ieșirii din criză nu ar avea cum să se simtă de pe o zi pe alta, cel mai probabil o astfel de alianță ar duce la pierderea alegerilor din 2012 de către ambele partide.
În al doilea caz, cel al alianței electorale făcute în ultimul moment, cu schimbări de imagine și de discurs adecvate, ar putea duce la o nouă victorie la limită pentru PNL-PDL. Dar România nu ar avea prea multe de câștigat dintr-un asemenea joc.
Etichete: alianta


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@tamara's nephew 55 - "Precum te arata si numele,prostu’ pana nu-i fudul,nu este prost destul!" In RO prenumele Ioan este cel mai frecvent prenume pentru etnicii romani. Diminutive pentru Ioan/Ion: Ionel,Ionut,Nelu.... | ||
| 2Domnule Rogozanu, cu totul offtopic mă întreb dacă ați putea face o anchetă asemănătoare și asupra dosarului ”Trofeul calității”. Cu siguranță sunteți la curent cu noile evoluții ale dosarului: ISC s-a... | ||
| 3@tamara’s nephew: Mai onanist portocaliu,tu nu-ntelegi ca esti prost?Nu intelegi ca esti BUFONUL de pe Vox?eu intru aici sa ma mai distrez,sa rad de voi,de proastele de udrea si anastase,de voi talmacenii... | ||
| 4@tamara's nephew: Mai onanist portocaliu,tu nu-ntelegi ca esti prost?Nu intelegi ca esti BUFONUL de pe Vox?eu intru aici sa ma mai distrez,sa rad de voi,de proastele de udrea si anastase,de voi talmacenii... | ||
| 5@ elenick , scuze, dar minti de ingheata apele sau, si in cazul asta cer scuze, tu ai uitat sa-ti scoti vata din urechi cind zici ca "L-am auzit pe ala de la ISC cu urechile mele". Ai uitat sa spui... | ||
| 6@Ligheanu din Plescoi ce mai faci panarama? Te-a lasat a' batrana sa intri pe net deoarece nu ai baut pensia luna asta? De ce esti papagal si dai copy paste?Nu tii minte ce vrei sa spui?... | ||
| Mihai Goţiu 11973 citiri |
| Cristian Teodorescu 10773 citiri |
| Costi Rogozanu 10184 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4466 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4179 citiri |
| Alin Fumurescu 4033 citiri |
| Ciprian Şiulea 3338 citiri |
| Dorin Tudoran 2889 citiri |
| Iulian Leca 2411 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63032 citiri |
| Cristian Teodorescu 41121 citiri |
| Costi Rogozanu 39145 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18220 citiri |
| Alin Fumurescu 17928 citiri |
| Viorel Dobran 13052 citiri |
| Dan Duca 12056 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9004 citiri |
| Dorin Tudoran 8815 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Nu pot zice decat “Dream on”.
Vorbiti de reformarea PSD-ului sau a PDL-ului. Cred ca pana acum ar trebui sa fie evident pentru toti ca politica romaneasca nu se reformeaza cu una cu doua, pentru ca ea insasi nu se vrea reformata. Reformare din radacini nu se va face in urmatorii 20-30 de ani in aceste partide, totul e putred, oameni josnici vor mai exista destul timp in ele.
Ce rost are sa ne amagim?
Aici nu e vorba de un partid sau altul, este vorba despre ciuma care le mistuie pe toate. De fapt nu pe ele le mistuie, ci ne mistuie pe noi…
Cred ca e timpul pentru ALTCEVA si ca discutiile despre calculele politice de acum este inutila. Voi toti (jurnalistii) veniti cu variante si calcule care ne vor duce la un viitor sub-mediocru, cu mici nuante.
As vrea sa va vad propunand solutii unice, radicale, creative. Nu ne condamnati si voi la viitorul la care ne condamna ei!
2010-07-18 03:24:58 | Raporteaza
Sa fim seriosi! Majoritate, hm! da, dar coerenta, de unde?Politicienii din Romanika n-au fost in stare sa faca macar o constitutie coerenta(geunoasa, schweizer, mai mult gaura decit brinza) d-apai o majoritate coerenta.Si PNL asemeni celorlalte partide nu e decit o cioara vopsita, ca daca-i iei la scuturat nu scoti decit un ciriit specific.Ca si ceilalti trebuie sa inceapa cu primul pas: iesirea din mintea de lemn.O cale ar fi sa reinoade firul cu gindirea politicienilor pe care i-a avut Romanika inainte de razboi. Dupa care sa revina la gindirea politica a actualůitatii vazind cum gindesc politicienii din tarile ce nu au trecut prin experienta estului. O zi buna!
2010-07-18 08:16:48 | Raporteaza
@Cineva: Iata un om sanatos la bibilica!D-le Cineva, nu te lasa in seama jurnalistilor, ca sunt majoritatea la fel ca politicienii, cauta singur solutii, cred ca le vei gasi O zi buna!
2010-07-18 08:20:47 | Raporteaza
poate dupa ce moare basescu traian
2010-07-18 08:46:44 | Raporteaza
@liberal,
acum, ca liberalismul a murit in Romania, astepti sa moara si Besescu ca sa te simti bine?
Bravo baiete.
2010-07-18 09:32:31 | Raporteaza
Astia au furat de 20 ani,se cunosc intre ei,ii leaga un singur lucru:furtul si frica de a se vedea incatusati.E naiv cine crede ca “vechii” se coboara usor din copac,i-ar paste parnaia,dar pot sta linistiti pentru ca oricum va castiga o aripa veche dintr-un partid sau altul si nu vor fi sinucigasi sa se dea in gat unul pe altul…ne vom iluziona mult timp in asteptarea unei tari cu adevarat democratice,functionale si cu o justitie asa cum ne-o dorim cu totii,vechile structuri comuniste,ne arta ca :”the show MUST go on”
2010-07-18 10:22:46 | Raporteaza
Ce trist, ipocrizia din Presa a invins complet…
Schizofrenia dublului limbaj; realitatea si interpretarea ei; ce vrem sa spunem si ce ne e frica sa spunem – primele efecte ale noii culturi media
In realitate, in ceea ce priveste partidele, nu-i pasa nimanui de “reforma interna”. Stim cu totii ea e doar un nume care ascunde de fapt un aranjament de imagine, mai bine sau mai prost gestionat mediatic, mai bine sau mai prost prezentat publicului spectator de politica televizata.
Ce nu vrea sa spuna nimeni este ca o alianta de guvernare PDL-PNL ar trebui facuta ca sa nu se mai repete situatia din 2001-2004 cand PSD n-a mai avut practic “opozitie”.
Asta e motivul pentru care PSD a castigat atunci “libertatea” sa-si creeze un control absolut in Romania.
Acum, PNL nu are absolut nicio problema cu asta, cat timp s-ar gasi intr-o pozitie privilegiata fata de PSD, cand acesta va deveni stapanul absolut al Romaniei.
De fapt in 2004 PSD isi inscrisese chiar in propriul statut, negru pe alb: ”sprijinirea PNL ca principal partid de opozitie in Romania” (alaturi de PSD, ca partid de putere).
Alaturi de PSD, n-o sa-i pese PNL-ului de mofturi ca democratie, “drepturi’, libertati si alte lucruri de acest gen, cum nu-i pasa in realitate nici acum, de fapt, cand le avem …
si cand, impreuna cu PSD, detine deja toata puterea mediatica din Romania…
Cat timp PNL va avea impreuna cu PSD controlul absolut asupra televiziunilor cu audienta, vor putea “sa dea” democratie si libertate cat cuprinde, pentru ca nu le vor da niciodata in realiate ci numai ”la televizor”.
De fapt, aceste mofturi nu vor conta pentru nimeni.
Acestea e realitatea complet noua de la care trebuie plecat acum pentru a intelege noul contex in care se va instala puterea de 50% + 1 pe care o vrea PSD.
Sa ne amintim doar cate tzipete de “dictatura” au iscat declaratiile lui Traian Basescu in 2007 si 2008 cand a spus ca o guvernare eficienta nu poate fi realizata decat de un partid care detine o majoritate de 50% + 1.
Faptul ca astazi aceleasi declaratii ale PSD nu mai deranjeaza pe nimeni, indica nivelul de control al PSD asupra opiniei publice.
Si mai arata o realitate noua, despre care nimeni nu vorbeste – dar care a schimbat complet politica asa cum o stiam.
2010-07-18 11:13:46 | Raporteaza
Nici constrangeri externe nu par sa mai existe ca in 2003 cand s-a format Alianta DA.
In 2003 Alinata DA s-a format nu din dorinta celor 2 actori politici, PDL si PNL, ci datorita presiunilor externe care vizau tocmai pericolul pe care il reprezenta in acel moment controlul qvasi absolut al unui singur partid – PSD – asupra Romaniei.
2010-07-18 11:25:46 | Raporteaza
@Mihai Gotiu:
cu regret iti spun, dar mergi pe o pista gresita, lansata de strategul C Preda: ca pdl condus de basescu s-ar putea alia cu cineva de pe pozitii egale si prin negociere iar C Antonescu stie acest lucru la fel ca toata lumea, ca si V Ponta care a sesizat ceea ce poate vedea oricine: cata vreme e basescu la butoane, un alt partid decat pdl ar putea intra cu adevarat la guvernare doar daca are 50% + 1 in parlament – voturi ramase dupa toata campania de shoping politic a basescului!
asa ca C Preda e mai bine sa ramana la pericolul comunist, al mogulilor si al vanzarii sarii ca sa-si poata ei cumpara voturi si dijmui pe plac bugetul de stat
2010-07-18 11:35:31 | Raporteaza
tatelu #9
un alt partid decat PDL poate guverna daca participa la alegeri intr-o alianta electorala cf. legii, asa cum au participat PDL si PNL in 2004 -
deci guvernarea nu depinde de basescu sau de 50% + 1
2010-07-18 11:42:09 | Raporteaza
Vazut ca un scenariu posibil, analiza lui Preda este coerenta cu o singura conditie: desprinderea partidului de gruparea Antonescu,Vosganian,Patriciu,Fenechiu.
2010-07-18 11:54:21 | Raporteaza
Care DREAPTA?!Crin Antonescu a declarat mereu la Realitatea ca “nu se omoara cu principiile liberale”.El doar vrea premier sau presedinte.Atat!Poate mai gaseste ceva de vandut.Si atunci,ce principii si solutii de dreapta visati?
2010-07-18 12:43:35 | Raporteaza
@Sile:
Multumesc de aprecieri.
Nici vorba sa ma las in seama jurnalistilor, doar le sugeram o atitudine pe care ar trebui sa o aiba!
Intr-adevar, solutii exista si trebuie sa le cautam/aplicam singuri, atat cat poate fiecare.
Inca nu vrea sa cred ca singura solutie este plecarea din tara. Dupa parerea mea, inca mai trebuie sa cautam solutii AICI!
2010-07-18 13:05:24 | Raporteaza
D-nule Gotiu faceti doua greseli majore in abordarea dumneavoastra.Prima e cea in care PDL-ul chiar fara Blaga,Videanu,Berceanu si Udrea ar putea fi un partener valabil pentru PNL.Eroare mare,chiar si fara acestia,atita timp cit e Basescu la Cotroceni,PNL-ul ar fi doar partidul cu impreuna cu care sa incasezi nemultumirile populatiei si eventual tapul ispasitor pentru toate pacatele guvernarii.
A doua greseala pe care o faceti este cea cu reformarea PSD-ului.Pai nu vedeti ca i-a reformat Basescu prin eliminarea “coruptilor” si transferul in tabara Basesciana, a lui Oprea (seful mafiei personale a lui Nastase) sau a lui Micky Spaga,ca sa ma rezum doar la citiva.
Iar in legatura cu asa zisii baroni locali eu nu mai stiu in PSD decit eventual 2,si anume Oprisan si Constantinescu.
Chiar as dori sa-mi mai dati ceva nume daca reusiti,si eventual sa faceti comparatia cu baronii locali ai PDL,Frunzaverde,Mantog,Flutur,Man.
2010-07-18 13:20:30 | Raporteaza
Catalin Voicu: “Colegule, asculta ce-ti spun! Daca ma duc acolo, in trei ani de zile pot face toata reteaua din Romania!
Acu’, daca pierdem alegerile, reteaua e in functiune.
Ai retea, rezisti ca sa facem gherila urbana”.
2010-07-18 13:27:06 | Raporteaza
De ce toată lumea vorbeşte de faptul că PSD sau PDL ar conduce sigure România? De ce nu se ia în calcul şi PNL? Oare PNL nu va outea obţine un scor electoral favorabil, mai ales că PSD şi PDL s-au discreditat enorm în ultima perioadă, pentru a putea guverna singur ţara? Un an şi 8 luni a condus PNL singur (mă rog, în alianţă cu UDMR) şi s-a văzut că au făcut ceva treabă, faţă de alţii. Eu am încredere în liberali şi în gândirea lor liberală. PNL este în spatele tuturor marilor evenimente ale istoriei noastre (reformele cuziste, aducerea monarhiei străine, independenţa, dezvoltarea statului modern în anii 1880-1890, Marea Unire şi intrarea în UE). Şi mai e ceva, din ultima criză economică, din 1929-1933 ne-au scos liberalii lui I.G.Duca şi geniul politic şi economic a regelui Carol II. Eu cred că şi acu tot aşa se va întâmpla. În 2012 PNL va câştiga alegerile şi va scoate ţara din criză. Cine cunoaşte istoria bine ştie cum să acţioneze în viitor, cine nu, riscă să-i repete greşelile!
2010-07-18 13:39:11 | Raporteaza
Alexandru, important era daca scoteati tara din criza ACUM, sau in 2009, sau in decembrie 2008, cand ati fost chemati sa guvernati la greu, sau de atatea N x zeci de ori de cate ori ati fost invitati sa guvernati
Dupa ce PDL ia toate masurile necesare – dar care costa voturi – nu mai ramane nimica GREU de facut
2010-07-18 14:05:51 | Raporteaza
Mersi de răspuns GREUL crizei. Dă-mi voie să te contrazic uşor. Ceea ce ai spus tu, ar suna ceva de genul : PNŢ a scos ţara din criză în 1930-1932, PNL, care a guvernat din noiembrie 1933 nu a făcut decât să culeagă laurii. Mi s-ar părea ciudată, dacă nu ipocrită prezentarea ta. De parcă PNL n-ar fi avut meritul de a scoate totuşi ţara din criză în acel fatidic an 1933. De parcă PSD ar fi dus greul integrării europene între 2000-2004, iar PNL n-a venit decât să pună ştampila şi să se mândrească cu integrarea UE, de parcă PC ar fi meritat să fie creditat cu independenţa (a condus ţara între 1870-1876) iar PNL n-a făcut decât să culeagă laurii în mai 1877. Mi se pare aberant. Dacă PDL scoate ţara din criză cât e la guvernare, atunci le voi recunoaşte meritul Dacă ţara va ieşi din recesiune sub un cabinet aparţinând altui pardit politic, atunci nu are niciun drept să-şi însuşească vreun merit! Dacă sunt buni, să scoată ţara sub mandatul lor. Nu să se mândrească că au contribuit la asta, când o va scoate altcineva din recesiune! Mersi frumos de îngăduinţa de a-mi explica opinia şi te rog mult, dacă doreşti, răspunde-mi la ea cu opinia ta.
2010-07-18 14:17:08 | Raporteaza
2008… ? 2009… ? Hello…? ERA NOASTRA…?

2010-07-18 14:22:01 | Raporteaza
Eu sunt de acord şi cu opţiunea ca PDL să-şi dea demisia mâine, punem PNL la guvernare acum, în mijlocul crizei şi vedem dacă sunt capabili s-o scoată! Dacă tu crezi că în 2012 e prea târziu şi PDL va duce greul. Nu-i problemă, îi punem acum pe PNL şi vedem. Ideea e că cine scoate ţara din criză merită să fie creditat şi nu cine doar s-a luptat s-o facă dar n-a reuşit. Tot meritul şi felicitărrile pentru PDL că luptă, dar meritul reuşitei îl vor avea când vor reuşi, când lupta lor va avea un rezultat nu înainte. Doi bani nu face să lupţi 4 ani şi să realizezi nimic. Mai degrabă lupţi 6 luni şi ieşi la liman. Nu crezi?
2010-07-18 14:22:38 | Raporteaza
CRIZA MONDIALA 2008 – 2010…?

2010-07-18 14:23:08 | Raporteaza
Acei ani, eu i-am precizat, pentru a face o comparaţie. Şi oricum, una din comparaţii se referea la anii 2000-2007, în legătură cu integrarea europeană. E adevărat că PSD a luptat 4 ani pentru integrare (2000-2004), dar integrarea s-a făcut totuşi sub un cabinet condus de un prim-ministru liberal. Asta e important!
2010-07-18 14:24:34 | Raporteaza
“să-şi dea demisia mâine..?!”
Nu ASTA ERA INTREBAREA.
PNL A REFUZAT SA GUVERNEZE PE CRIZA.
Asta nu e o intrebare, e o afirmatie.
2010-07-18 14:27:49 | Raporteaza
Cât de prost au fost conduse finanţele publice şi cine e de vină pentru situaţia de astăzi
În plină criză, dar şi campanie electorală, estimările statului privind viitorul economiei României erau de vis.
La acest adăpost s-a dat marea pomană care a dus bugetul în colaps. Apoi, din nou an electoral, restructurarea cheltuielilor cu salariile de la stat… a stat.
Ionuţ Tudorică
16 Iul 2010
money.ro/macroe../
2010-07-18 14:30:39 | Raporteaza
Dacă aş fui în locul lui Crin Antonescu şi eu aş refuza să intru la guvernare alături de PDL, cu un prim-ministru PDL şi să fiu cârpa lui Băsescu. NU! Aş accepta imediat să conduc ţara, dacă PDL s-ar retrage şi m-ar lăsa numai cu liberalii mei! Şi aşa gândeşte şi Crin! I se impută că nu vrea la guvernare acum. Ba el vrea, da numai singur! De ce? Pentru ca să nu.şi mai atribuie nimeni reuşita în mod incorect şi pentru ca să nu fie el ţap ispăşitor în caz de eşec şi omul în acre să se spargă străchinile! Măcar dacă e singur, ştie că el e singurul vinovat pt eşec! Deci asta e ceea ce cred eu. PNL vrea la guvernare, dar nu ca marionetă PDL! Marchează-mi cuvintele GREUL crizei! În anul imediat următor venirii PNL la guvernare (fără PSD ori PDL), România va ieşi din recesiune. Ajunge la guvernare în 2010, în 2011 se termină. ajunge în 2012, în 2013, România iese din recesiune. Sper că eşti mulţumit de răspunsul meu. Acum, dacă te rog frumos, comentează-mi şi mie paralele făcute în comentariile mele şi spune-mi dacă nu am dreptate în a spune că victoria e a celui care reuşeşte să realizeze ceva concret şi nu a celui care luptă în van. Mersi frumos!
2010-07-18 14:35:53 | Raporteaza
2008, Adrian Nastase : PNL a cedat functia de PM PSD-ului
Adrian Nastase: In 2008, in formula cu liberalii, noi am fi dat premierul
Presedintele Consiliului National al PSD, Adrian Nastase, dezvaluie ca social-democratii obtinusera in 2008 acordul liberalilor de a da primul-ministru, dar “s-a ales varianta mai usoara”, cea a intrarii cu PD-L la guvernare.
ziare.com/actua../
2010-07-18 14:46:40 | Raporteaza
Marchează-mi cuvintele GREUL crizei! În anul imediat următor venirii PNL la guvernare (fără PSD ori PDL), România va ieşi din recesiune. Ajunge la guvernare în 2010, în 2011 se termină. ajunge în 2012, în 2013, România iese din recesiune.
Nu mai declara cu atata emfaza (should i say: fudulie?) asa ceva, ca te faci de ras.
Ce spui tu acolo face si mai grav si mai IRESPONSABIL faptul ca PNL a refuzat sa guverneze pe intreg parcursul crizei.
Asta e o discutie ‘fara solutie’ tipica PNL.
Scuze, dar e timp pierdut. Bye
2010-07-18 14:52:17 | Raporteaza
Te doare faptul că exemplele mele sunt reale şi că ştii că PNL chiar a reuşit să facă ceea ce am scris eu acolo. Şi te doare şi faptuş că s-ar putea să am dreptate. Că PNL s-ar putea să mai lovească odată şi să scoată ţara la liman, cu toată lupta altor partide înaintea lui (lupă fără rezultat) de a reuşi ele. Dacă am greşit în vre-un exemplu, sau prin faltul că am făcut acele comparaţii te rog să mă contrazici şi să-mi arăţi unde. Eu cred doar că istorii se repetă. Criza mondială în 1929-2933 seamănă mult cu criza actuală şi sincer mi se pare că salvatorul nostru va fi tot partidul care ne-a salvat şi în 1933, adică PNL! Vom trăi şi vom vedea adevărul! Eu sincer sunt dispus să recunosc meritul PDL dacă ne scoate din criză! Tu vei recunoaşte meritul PNL dacă o vor face ei?
2010-07-18 14:59:41 | Raporteaza
@Alexandru: Mai du-te mai draga in papucii mei cu ofilitul tau de crin.Tu consideri tara asta ca un joc de ruleta, hai sa-i lasam sa vedem ce pot singuri, bla,bla,bla.Nu va este rusine ? Psd-ul macar isi declara in statut linia, dar penalii sunt mult mai otravitori,este linia de gherila urbana a PSD, sau pe intelesul tau,e hirtia de sters la cur a PSD.Dar asta nu va enerveaza, evident.Sictir!
2010-07-18 21:58:10 | Raporteaza
@alexandru
poate-ti par vulgar,dar am impresia ca daca ti-ai trimite rudele feminine pe centura la produs si banii i-ai baga la fisc,am iesi din recesiune si intr-adevar liberalii,prin persoana ta,ar salva iarasi tara ca in ‘33!
2010-07-18 22:06:39 | Raporteaza
nepot,esti o z.dreantza komunista.betivanu shef al tau recunoscand-o …z.dreantzo
2010-07-18 22:10:27 | Raporteaza
@pdlistidiot
ai dreptate,ca de obicei!
Vezi ca umbla pe bloguri unul mai nebun ca tine,Dordea pre numele lui!Sunteti siamezi sau ati ramas cuplati de la ultima intalnire?
2010-07-18 22:16:55 | Raporteaza
Este de apreciat faptul ca doamna Udrea este un stalp de baza al Guvernului actual si nu cred ca este nevoie de lupii de la PNL la guvernare.
2010-07-19 14:11:04 | Raporteaza