RSS Feed

Criza politică: niște miliarde de lei; democrația: neprețuită

vezi toate articolele de
15 Oct 2009 la 14:22 42 comentarii 376 vizualizari.

Președintele Băsescu îi tot dă înainte că prelugirea crizei politice ne va costa mult și că riscăm să pierdem tranșele de la FMI și UE.

Aș vrea să-i fie clar un lucru: dacă am de ales între a pierde bani și a-mi păstra libertatea voi prefera să plătesc.

Președintele Băsescu a ales să calce în picioare Parlamentul României și să aibă o atitudine dictatorială.

Fac apel la parlamentari să refuze acest tip de atitudine prin votul lor indiferent care este prețul în bani. Asta acum, cât prețul încă este în bani și nu va fi nevoie să plătim cu morți din nou.

Și fac apel la tine, tinere care citești aici. Mergi la vot și scapă de Băsescu. Asta acum, cât votul tău încă mai contează!

Știu că sun patetic dar gestul președintelui de a ignora parlamentul trezește în mine frica de dictatură.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


42 comments
  • 1

    Din ce grota a mai iesit si acest Laurentiy Matei? SICTIR!!!

    Vittorio
    2009-10-15 14:30:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    @Vittorio: să înțeleg că tu ai o problemă cu persoana mea sau cu ce am spus mai sus?

  • 3

    Ramane cum am vorbit:SICTIR!!!

    Vittorio
    2009-10-15 14:42:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Ti-e frica de dictatura lui Basescu?
    Mie imi este frica de dictatura Parlamentului + cele 2 televiziuni (R&A3).
    Ce fel de dictator este Basescu, primul si singurul presedinte suspendat?
    Daca acum este dictatura cum era pe timpul lui Nastase cand nici iarba nu crestea? Sau poate nu ai apucat timpurile alea…Pari cam pufarez…

    bresciano
    2009-10-15 14:46:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Domnul meu, Basescu a ales sa fie in dezacord cu parlamentul, nu sa-l calce in picioare.

    A fi in dezacord cu parlamentul este un drept al oricui, nu?

    Mai departe, presedintele are anumite atributii legale care fac opinia lui importanta. Si asta datorita constitutiei si faptului ca este ales.

    Nu este datoria morala a nimanui sa aprobe ceva cu care nu este de acord.

    Teza cu dictatura lui Basescu este o propaganda ieftina care, mai ales dupa caderea guvernului in mod democratic, nu are ce sa caute printre oamenii rationali si inteligenti.

    Basescu nu a facut decat sa-si apere convingerile, in cel mai democratic si legal mod cu putinta. Faptul ca nu aveti aceleasi convingeri nu este vina lui Basescu.

  • 6

    In mine, gestul presedintelui Basescu nu-mi trezeste teama de vreo eventuala dictatura; daca ar fi “dictatura” bunului-simt, zau daca m-as teme de urmarile acesteia. Dictatura arbitrariului, a bunului-plac la nivel de casta privilegiata – parlamentara, sa zicem – ma oripileaza. Clanul, gasca, turma – iata ce se poate ascunde (si se ascunde!) sub pulpana “democratiei parlamentare” de tip “322/254″.

    @Laurentiu Matei, nu ati trait anii “dictaturii proletare”. Sunteti prea tanar pentru a invoca teama de Dictatura. V-o sune cineva care a resimtit-o din plin – “plenar”, dupa cum era termenul la moda in acele vremuri. Mergeti la vot. Nu este treaba dumneavoastra cu cine vor vota – si de ce – cei tineri.

    Dumnezeule, @Laurentiu Matei, parca sunteti unul dintre agitatorii de trista amintire… UTC/UASCR!!!

    gerula
    2009-10-15 14:50:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Fugila Vantu si ia-ti prima!
    Cum poti sa vorbesti de dictatura Basescu cind atit Realitatea cit si Antenele il toaca zi de zi fara nici o problema?Sau nu iti aduci aminte vremea cind Nastase platea presa sau o aresta (vezi cazul Ciuvica)!
    Si tu ,ca si alti “gurnalisti”,vrei liniste in tara,o liniste in care mogulul care-ti da banutul sa fure,sa fure,sa fure…
    Si ca sa fii cunoscut ca o adevarata voce a “jurnalismului corect” prima data trebuie sa te remarci la Sinteza Zilei!Pina atunci invata sa-l injuri pe Basescu altfel nu poti sa devii un ciutac!

  • 8

    Ce s-o mai dăm pe după cireş ? Te aşteptam, tinere Matei, nu te lăsa descurajat, zi-ne tu cum să gîndim şi ce să facem, te urmăm, ia-o tu în faţă… ia şi un steag !
    Tinere Matei, măcar din pudoare faţă de ceilalţi comentatori autori de aici, îţi ţii nervii în frîu şi te abţii de la partizanat (de orice culoare).

    cyrano
    2009-10-15 14:54:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Există vreo țară în lume în care să funcționeze o dictatură a parlamentului?

    Băsescu este felul de dictator care nu vrea să înțeleagă cu guvernul este subordonat parlamentului și nu președintelui.

    L-am votat pe Băsescu să nu mai fie ca pe vremea lui Năstase.

    Sunt pufarez. Dar revin, atacați cu argumente ce am spus, nu persoana mea. E foarte posibil să mă înșel. Eu pot recunoaște asta. Băsescu nu dă semne.

  • 10

    Da ,exista o tara!SUA!Acolo presedintele e si premier si are si drept de veto asupra Congesului! Bineinteles,probabil e o republica banaiera,nu?

  • 11

    Io n-am nimic cu orientarea ta politica. Am in schimb cu chestia asta: “niste” miliarde. Ai idee ce-ai zis?

    ionut tudorica
    2009-10-15 15:07:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Dacă în această dispută președintele are o opinie diferită de a parlamentului zic că ar fi bine să își asume costurile crizei politice alături de ceilalți politicieni.

  • 13

    @ionut tudorica: da, am zis niște miliarde. Pe care putem să nu le avem sau să le cheltuim oricum aiurea.

  • 14

    Dar tu te intrebi daca parlamentul nu ignora cumva si dorintele cetateanului. Care este cota de incredere in parlament. Si vorbesc de parlament ca institutie ca de parlamentari .. nu mai vorbim !!!!

    Asa ca mai usor cu pianul pe scari !!

    PS Nu ca as fi de acord cu Basescu dar nici cu patrulaterul PNL-PSD-UDMR-PC nu pot fi de acord. Apropo de PC (bleah …. cat ii mai cara in spate PSD-istii) ??

    bogdan
    2009-10-15 15:21:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    “Dictatul” celor ce resimt cum se pogoara asupra lor suflarea rece si neprietenoasa(!) a lipsei de privilegii…
    In faza timpurie a democratiei autohtone putem vorbi, fara teama de a gresi, despre “dictatul gregar”, dar si despre lipsa de raspundere a masei amorfe din Parlamentul Romaniei.
    Imi repugna duhoarea, mirosul pestilential, ce se revarsa – seara de seara, precum picatura chinezeasca – dinspre ecranele unor televiziuni… asa-zis de nisa.

    gerula
    2009-10-15 15:22:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    aveti dreptate, sunteti patetic.

    exista o tara in care a existat dictatura parlamentara: Anglia. asa zisul “Parlament lung”.

    pentru stiinta dumneavoastra, dau un citat din Constitutie:
    “ARTICOLUL 103 – Investitura
    (1) Presedintele Romaniei desemneaza un candidat pentru functia de prim-ministru, in urma consultarii partidului care are majoritatea absoluta in Parlament ori, daca nu exista o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate in Parlament. ”

    daca gasiti undeva in constitutie ca presedintele e obligat sa desemneze premierul ales de o majoritate temporara, va rog sa ne spuneti.

  • 17

    Daca Basescu se propunea pe el, mai intelegeam ca vrea sa fie dictator. De unde si pana unde faptul ca nu e de acord cu o persoana si e de acord cu alta inseamna ca Basescu isi pune omul lui? In primul rand omul acela trebuie sa aiba un guvern validat de Parlament. Iar daca tu ai dovezi ca Lucian Croitoru e de fapt omul lui Basescu, te rugam sa le prezinti ca sa vedem pe ce iti bazezi argumentatia. La chestia scrisa in Constitutie nu ma bag pana nu avem o decizie CCR daca o sa se ceara asa ceva. Mai ales ca l-am auzit pe Chiuariu explicand de ce majoritatea ceruta de prim-ministru cand face guvernul trebuie sa preceada desemnarea lui desi in cazul asta nu mai inteleg de ce ar trebui validat de Parlament daca deja are majoritate. Dar na, nu sunt jurist asa ca astept o eventuala lamurire a CCR ca in chestii din astea doar ei ne mai pot lumina.
    Si un sfat: chestiile anteniste nu fac bine unui dialog. Stiu ca e o opinie si o tratez ca atare, dar a calca in picioare Parlamentul e cu totul altceva decat a respecta Constitutia asta subreda.

  • 18

    @bogdan: eu am încredere în câțiva parlamentari. Pot? Pot! Aș putea avea încredere într-o parte din președinte?

    Până la urmă tot trebuie să se facă o alianță “ciudată” în parlament, așa votarăm.

    Referitor la PC, mă depășește întrebarea, nu înțeleg rațiunea alianței.

    @gerula: nu te mai uita la tv, scrie aici, au loc toate opiniile.

  • 19

    Nu am zis că e neconstituțional ce a făcut președintele. Din păcate este.

    Costituția îl obligă se ceară părerea parlamentului, nu să și țină cont de ea.

    Dar eu nu sunt de acord cu genul ăsta de abordare. Dacă vouă vi se pare OK, go ahead, votați-l pe Băsescu. Dar mie mi se pare periculos.

  • 20

    Pai una e sa para periculos si alta e sa fie cum zice Antonescu dictatura. Problema din acest moment e in Constitutie si toata clasa in ansamblul ei e de vina pentru ca nu s-a facut nicio clarificare in acest sens. Puteau macar sa ceara parerea CCR de o 1000 de ori pana acum si stiam una si buna. Mi se pare absurd (da, absurd) sa ne bazam pe responsabilitatea politicienilor cand se poate foarte simplu clarifica ce atributii are Parlamentul si Presedintele. Asta e mai periculos decat ce face unul sau altul pe baza Constitutiei pentru ca se lasa loc interpretarilor in functie de interesele de moment.

  • 21

    Nu este normal ca presedintele sa nu tina seama de propunerea majoritatii parlamentare, cu atat mai putin in perioada asta de criza economica in care guvernul trebuie sa aiba o sustinere parlamentara clara.

    Dar este cel putin exagerat sa-l acuzi pe Traian Basescu de dictatura. Nu numai ca Parlamentul a dat jos guvernul presedintelui, dar acesta din urma este subiectul zilnic al tratamentului cu laturi deversate dintr-o multime de media. Trebuie sa fim mai grijulii cu cuvintele pe care le folosim.

  • 22

    Laurentiule, din momentul asta esti pretenul meu! Ai reusit sa-i faci pe pitifelnicii portocalii sa urle ca muscati de sarpe si pentru asta meriti tot respectul! Plus ca ai dreptate cento per cento! Acest individ certat cu legea, care a fost mituit de omul de afaceri Casuneanu si care a facut fals si uz de fals pentru a intra in posesia unui bun imobil, profita de prostia unora ca sa-si faca de cap. Parlamentul ar trebui sa-i intoarca spatele. PNL+PSD+minoritati au destula forta sa i se opuna! Sa mergem mpuii mei la anticipate, sa ne-am saturat de imbecilul asta care face doar ce vrea muschii lui! Parlamentul trebuie sa nu renunte la lupta, fiindca Dictachioruyl face un joc perfid! Vrea sa-si puna iar o marioneta pe care s-o manevreze ca pe Boc si sa invrajbeasca societatea romaneasca. Singurul principiu dupa care se ghideaza in actul de conducere este “divide et impera”. Ne-am saturat de acest smecher!! La gunoi cu el! Hahahaha!!!

    Fotograf de pisici, gasit sfasiat intr-o ghena din Berceni
    2009-10-15 15:56:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @Laurentiu Matei_sper ca ideea cu “televiziuni de nisa” ai prins-o.
    “Presa, cainele de paza al…”, – si completeaza ce crezi tu, @Laurentiu Matei – include si cele cateva posturi tv de nisa… Ca ma uit ori ba la tv, problema acelor vectori media ramane. Sa nu ne ascundem dupa cires: de o buna bucata de vreme politica nu se mai face in Parlament – asa cum ar fi normal -, ci in platourile unor televiziuni de nisa. Cum ti se pare, @Laurentiu Matei: firesc sau nefiresc? Asa o fi si in tarile cu democratie avansata?
    PS_multumesc pentru invitatia facuta – de a scrie, pe mai de parte, pe acest blog.

    gerula
    2009-10-15 15:58:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @Daniel: este evident că va trebui clarificat acest lucru dar eu cred că trebuie clarificat textul Constituției, nu interpretarea ei de către CCR.

    Și aici apare problema mare pentru că ne va fi foarte greu să ne desprindem de situația politică de moment. Atunci când oamenii vor decide dacă președintele primește putere mai mare sau nu se vor gândi în cazul de față la Băsescu. Iar fanii lui de mai sus vor vota pentru. Dar ce se vor face după aia când președinte va fi un adversar al său?

    Până una-alta pot să mă revolt atunci când politicienilor li se cere responsabilitate și ei nu o au.

  • 25

    @Fotograf de pisici, gasit sfasiat intr-o ghena din Berceni: problema mea cu Băsescu e că sfidează parlamentul în opinia mea. Ce zici tu acolo de lucruri ilegale nu a fost demonstrat și oricum sunt și mulți parlamentari suspectați de aceleași lucruri, așa că nu le-aș aduce ca argument în discuția asta.

  • 26

    @gerula: nu se face politica la tv. Se face la guvern deși ar trebui să se facă în parlament.

    Prestația televiziunilor de știri e discutabilă, dar sunt instituții private, e treaba lor ce fac.

  • 27

    Ne trimiti la vot sa scapam de dictatura….:)))…Esti atat de amuzant.

    claurentiu
    2009-10-15 16:12:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Draga domnule
    daca a face apel la drepturile pe care ti le confera constitutia inseamna dictatura, inseamna ca nu functionati bine.
    A face alegerea intr-o libertate garantat vanghelie in lipsa resurselor este cel putin inconstienta.
    Si, ca sa fiu sincer, prefer dictatura lui basesscu care, in treacat fiind spus a permis celor mai jegosi ziaristi sa se expeime absolut liber, “democratiei originale” pesediste.
    se spune ca romanul are memoria scurta.
    Vom vedea la alegeri.

  • 29

    >> @bogdan: eu am încredere în câțiva parlamentari. Pot? Pot! Aș putea avea încredere într-o parte din președinte?

    Cativa !!? Cati ? Aia de-i poti numara pe degetele de la o mana ?? De acord cu tine … am si eu incredere in cativa!
    Dar poti vota un guvern cu ei? Poti face legi cu ei?
    Vrei sa-i luam la rand pe restul si sa vezi ce le poate pielea (scuza-ma, capacitatea intelectuala :) )

    bogdan
    2009-10-15 16:23:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    si o completare.
    Un apel catre ziarisi:
    Incercati sa ganditi si rational nu numai umoral.
    Mai folositi si creierul nu numai viscerele.
    Incercati sa transmiteti informatii nu impresii.
    De-aia si-a pierdut presa credibilitatea si o sa vedem in curand ziare vandute impreuna cu salam. ca hartie de impachetat.

  • 31

    Gogule,
    mai pintenogule,
    relax baiete ca ti se umfla venulele in creierul tau de portocaliu. Laurentiu a bagat si el hartia de masurat gradul de prostie, in marea de blogheri si i s-a colorat in portocaliu instantaneu. Sunteti prosti frate Gogu, sunteti prosti si multi! Asta e marea problema! Si sunteti in stare sa-l lingeti in coor pe Bashinosu de Basescu chiar si atunci cand greseste, asa ca in cazul de fata! Muriti! Muriti frati portocalii! Sunteti fiinte inferioare! Viermi, gandaci, muste de cacat! Muriti! Hahahaha!!!

    savasparglanas
    2009-10-15 16:35:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    Dragă domnule gogu, două precizări:

    1. Io nu sunt ziarist, scrie clar sus.
    2. Pe voxpublica găsești opinii, nu informații (scrie și asta sus de tot).

  • 33

    @savasparglanas păstrăm o minimă decență? Ideea e să votăm și să facem cum decide majoritatea, nu să moară X sau Y.

  • 34

    Tz tz tz tz tz…Ti-ai permis sa-ti expui punctul de vedere! Big mistake!

    Cred ca trebuia sa alegi o alta ora din zi. I-ai nimerit “in timpul liber” pe toti fanaticii portocalii :lol:

    Astia vad portocaliu peste tot. Pereti portocalii, ecrane portocalii, ziduri portocalii, parlament portocaliu.
    Si cucuveaua care canta iar in curte la Cotroceni tot portocalie e.

  • 35

    @dramoleta: știi care e marea mea nedumerire? De ce îl mai susțin portocaliii pe Băsescu?

    Cu un președinte și un premier mai împăciuitor cred că încă ar putea guverna liniștiți alături de PNL.

    Ce vor ei de fapt? Ce vor acum? Cum vor să mai ajungă la putere?

  • 36

    Trompetele oranj si-au parasit in graba blogurile consacrate si au navalit aici indignati ca cineva poate spune direct ce crede despre Goe si atitudinea pupinilor.
    Daca este permis pupatul lui Goe atunci trebuie sa fie permis si injuratul.

    preocupat
    2009-10-15 17:19:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Intrebari pe care orice om normal si le pune.

    Care ar fi ratiunea pentru care cineva sta in genunchi pe coji de nuci, chiar si atunci cand exista sansa de a se putea ridica? :roll:

    Stiu eu dupa ce criterii de sanatate i-o fi recrutat Basescu? :mrgreen:

  • 38

    Basescu a distrus Romania. Probabil visul lui e sa devina Ceasusescu !

  • 39

    @Laurentiu

    “@savasparglanas păstrăm o minimă decență? Ideea e să votăm și să facem cum decide majoritatea, nu să moară X sau Y.”

    Laurentiule,

    matale nu citesti glogul lui Istodor? N-ai aflat ca “muriti” este de fapt un alint sau o mangaiere pe crestet? Pai se poate? Hahaha!!!

    savasparglanas
    2009-10-15 21:55:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    Tovarasul Traian Basescu doreste sa aiba in continuare acces la resurse prin intermediul guvernului interimar Boc-2. El a demonstrat in aceste zile ca este un personaj malefic si iresponsabil care nu are nici unul dintre atributele pe care ar trebui sa le aiba un presedinte intr-o tara democratica. Dimpotriva, a aratat ca are veleitati de dictator si ca este dispus sa sacrifice sperantele a 22 de milioane de suflete in in schimbul interesului personal de a castiga inca un mandat in fruntea tarii. El reprezinta un pericol pentru Romania, iar oamenii responsabili din aceasta tara trebuie sa ia atitudine si sa-l taxeze cu ocazia alegerilor prezidentiale. E nevoie de un altfel de presedinte si, din fericire, de data aceasta chiar avem o alternativa viabila reprezentata de domnul Crin Antonescu, care pana acum a demonstrat ca este onest si duce o campanie simpla si sincera.

    Tudor Barladeanu
    2009-10-15 22:14:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Antonescu nu are cum sa-l accepte pe Croitoru. Acest om este genul de persoana care accepta orice cuvant pe care il induce Basescu.
    Desemnarea lui johannis ar fi fost favorabila si in conformitate cu nevoile oamenilor si in conformitate cu Parlamentul.
    Omul asta starneste incredere, cumva. Sunt placut surprins si de el si de Antonescu.

  • 42

    Domnule Laurenţiu
    Sunteţi tânăr, poate n-aţi sesizat ca noi trăim sub dictatura personală a excelenţei sale dl. Basescu, şansele noastre de a răsturna această dictatura sunt NULE!
    Indiferent câţi vom merge la alegeri şi cu cine vom vota, tot Basescu va ieşi. Peste câţiva ani vom avea preşedinte pe viaţă (prin modificarea constituţiei) şi un partid veşnic majoritar.

    Mircea
    2009-10-16 11:20:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Twitter
Inginer de sisteme și calculatoare
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!