RSS Feed

Cum ne face praf propaganda rusească

vezi toate articolele de
06 Apr 2015 la 09:34 41 comentarii 2344 vizualizari.

Multe persoane speriate de propaganda rusească, mulţi patrioţi sufocaţi de îngrijorarea că România colcăie de agenţi ruşi. Serviciile secrete româneşti sînt nevoite să lase business-ul de zi cu zi şi să se mai înfoaie şi ele, tot prin intermediul presei şi al analiştilor, de megavigilenţă antirusească.

Unele analize sînt simple relatări ale unei griji transuropene, avem un răboi informaţional deci trebuie să facem ceva. Corect, trebuie mai ales să fim ceva mai deştepţi, mai puţin isterici, să nu ne apuce amocul belicos aiurea. Şi mai trebuie ca banii publici să nu alimenteze o pătură de oportunişti care să urle isteric toată ziua că ne bombardează ruşii.

Adevăratul pericol care se evidenţiază deja este să pui toate problemele româneşti şi europene pe seama propagandei lui Putin. Dacă e scris pe Russia Today înseamnă că nu e adevărat, urlă propagandiştii noştri ăia buni. Or, principala şmecherie e că într-un demers propagandistic serios nu e nevoie să minţi prea mult – spui mult adevăr şi-i dai o ramă interesată.

Cealaltă mare şmecherie e că puterile financiare şi politice de pe la noi vor profita reflex şi se vor umple de patriotism ca să dea în cap oricui critică ceva legat de ei. Tendinţa e vizibilă la diverşi agitatori pentru cauza cea bună:

- te iei de Troica? atunci eşti cu ruşii

- ai zis că băncile abuzează? să vezi cum fură oligarhii ruşi! Eşti un nesimţit că nu zici mersi cu sistemul nostru imperfect, cel mai bun din lumea asta

- ai zis că independenţa energetică e făcută să ascundă intenţii de liberalizare clare care vor lovi încă o dată în sărăcime? Eşti plătit de Gasprom

- ai protestat cu gazele de şist cu Chevronu’? De ce nu protestezi cu Gaspromu? Ba, se protestează, dar nimeni nu-i bagă în seamă… Nu contează, eşti vîndut.

- ai dreptul să critici OMVul austriac pentru că e cu ruşii. Dar nu te lua de Petrom.

- te-ai luat de Macovei?, cel mai dur critic al lui Putin şi al lui Ponta? ai fost cumpărat de Putin

- te-ai îndoit că Poroşenko şi ai lui ar fi altceva decît nişte “oligarhi buni”? Facem liste cu “plătiţii de Putin” şi de punem în top.

- ai cerut salariul mai mare şi eliminarea inegalităţilor din sistemul de plată? eşti un comunist eurasiatic, tu nu înţelegi că Europa e în cumpănă?

- ai criticat TTIP? du-te-n Siberia

- ai criticat legislaţia muncii, ai cerut să nu se privatizeze zone strategice din industrie  sau să nu se liberalizeze “piaţa” educaţiei şi sănătăţii? Plătit de Putin, nenorocitule.

Puteţi completa lista cu multe altele asemănătoare. În general, cam tot ce bate spre social, spre critica curentelor dominante politice, este deja  asociat cu Putin. Propagandiştii aşa-zis europeni (precum Ghinea sau Macovei) îi fac treaba lui Putin, îi compun armate fără ca ele să existe. Or fi fiind şi nişte exotici care vorbesc cu Dughin pe Skype, dar ăia chiar există ca să mai rîdem din cînd în cînd de ei, nu au nici o influenţă. E adevărat că o presă ultratabloidă va face tot timpul mare caz de nimic, e mai ieftin şi cu audienţă bună. Nu există pericol de susţinere românească pentru Rusia, să fim serioşi. Putin e periculos printr-o ideologie asemănătoare cu a unora dintre patrioţii de pe aici. Nu cred că are cineva dificultăţi să mai descifreze cîte o piesă de propagandă rusească mai proastă decît Rambo 4. Dubioşenia intervine cînd armele “luptătorilor” noştri se întorc către “ţinte interne”.

Spaima propagandiştilor noştri patrioţi e alta:  “duşmanul din interior”. Duşmani din interior  sînt toţi ăia care nu cîntă în struna puterilor economice sau politice.

Frica de ruşi funcţionează din ce în ce mai bine ca un pumn în gură împotriva oricărei dezbateri democratice interne. Dacă aş fi un tip rău intenţionat din Vest, aş plăti reclamă la Russia Today să mă atace şi mi-aş rezolva problemele în stil patriotic. Simplific de dragul înţelegerii mai clare a răului propagandistic în general. Sîntem nu doar aproape de Rusia, sîntem de ani de zile în situaţia de cei mai săraci din UE, cu răspunsuri de stat anemice şi cu o toleranţă mare pentru tot ce înseamnă abuz economic. Orice camuflare a acestei situaţii, abia asta e adevărata propagandă. Restul sînt mici artificii pentru nişte fronturi neaşteptat de unitare pe această temă, fie ele de la Hotnews, Romania TV, Dilema sau Antena 3. Combustibilii sînt diverşi, de la americanism despletit, la patriotism stil securistic, anii 70.

Efortul ar trebui să vină tocmai pentru clarificare, pentru informare cît mai exactă. Or, aşa de europeni sîntem, că exact pentru informare exactă nu ne rămîn niciodată nici chef, nici bani.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

41 comments
  • 1

    @rogo
    Da, s-a lansat de ceva timp avertismentul ca se vor deschide conservele kaghebiste… :)
    Rogozane, astept sa te atace Russia Today si mai vorbim.

    Mircius
    2015-04-06 10:34:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Aha, ok, aveti dreptate. Dar in final, ar trebui sau nu sa ne fie de Rusia lui Putin? Avem motive? Eu zic ca da.

    vlad
    2015-04-06 10:50:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Aha, ok, aveti dreptate. Dar in final, ar trebui sau nu sa ne fie frica de Rusia lui Putin? Avem motive? Eu zic ca da.

    vlad
    2015-04-06 10:51:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Am mai observat un fenomen in ultimul timp, gramada de postaci cu un limbaj in genul securistilor bolsevici din anii 50, doar ca acum sustin fanatic intrarea Romaniei in razboiul cu Rusia si reactioneaza cu turbare si agresivitate impotriva oricui le contrazice opiniile, prezentate de ei sub forma de dogme si axiome indiscutabile, lozincarde, insa cam niciodata argumentate. Orice critica asupra sistemului, orice opinie antitrazboi, orice critica asupra Ucrainei, SUA, Occidentului, vreunui politician roman care face sluj in fata vestului declanseaza o ploaie de jigniri, amenintari, injuraturi, trimiteri in Siberia, invinuiri de bolsevism, tradare, ca ai fi agent platit in ruble, si alte aberatii ieftine de aceeasi factura. Pana aici, nimic foarte nou. Ceea ce e insa interesant si nu apare in articol acum urmeaza: Majoritatea nu cunosc bine limba romana, dar nu fiindca ar fi slab alfabetizati, este evident ca nu sunt vorbitori de romana nativi. Nu fac greselile caracteristice agramatilor neaosi, ci folosesc cuvinte si expresii caracterisrice altor limbi sau scrise in pronuntia si grafia din alte limbi, in principal engleza si mai ales ucraineana. Sunt multi, coordonati, cu mesaje aproape trase la xerox, foarte simpliste, de tip propaganda spalatoare de creiere prin repetare a la Goebells sau NKVD, sunt pe internet nonstop. Se mai dau de gol uneori si prin ce spun, ameninta si jignesc uneori intreg poporul roman, la persoana a doua (adica se intelege implicit ca ei nu fac parte din el), daca nu joaca dupa cum canta lozincile lor. Nu par a fi nici SRI-ul romanesc, emana un dispret total si afisat direct pentru democratie, e un tip de propaganda foarte primitiv si ca forma, conceputa sa prinda eventual in spatiul ex-sovietic, seamana cu stilul bombastic al propagandei guvernamentale ucrainiene si a serviciilor formate in stil sovietic. Bineinteles, in Romania genul asta de discurs si propaganda are exact efectul contrar celui scontat. Daca astia sunt agentii noului centru regional international de Securitate Cibernetica de care se tot vorbeste, ne-am dat naibii… Rusii cred ca exulta…

    Sebi
    2015-04-06 11:37:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @vlad: Ar trebui sa ne fie frica si de Rusia lui Putin, si de ce e descris in articol. Rusia lui Putin e un pericol posibil in viitor, practicile neosecuriste sunt unul cert, se petrec chiar acum.

    Sebi
    2015-04-06 11:42:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Sebi:
    Aha, deci vin agentii ucrainieni (un fel de Kiev Today) si, intr-o romaneasca stricata, ne spala creierele si nu ne lasa sa criticam SUA, UE, capitalismul in general.
    Ne injura si ne scrofalesc, jignesc poporul roman, popor care , trebuie precizat, priveste cu duiosie catre est (de unde rasare soarele si speranta noastra), catre marea prietena Rusia Today. :)

    Măi Sebi, măi conservă mică, tu din ce film esti?

    Mircius
    2015-04-06 12:02:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    [...] Sursa: Vox Publica Related Posts MIHAI EMINESCU: “Niciodată în ţara noastră nu s-a văzut clasă guvernantă mai prosperă, mai gras retribuită şi mai îngrăşată ca clasa guvernantă de astăzi!” ( in “PATOLOGIA SOCIETĂTII NOASTRE”) În situaţiunea politică şi în condiţiunea civilă ce s-a croit familiei române prin noile legi se simte de toţi o stare de siluire şi o anomalie, cu toată organizaţiunea savantă … READ MORE Germany and France examine ‘two-tier’ euro Germany and France are examining ways of creating a "two-tier" euro system to separate stronger northern European countries from weaker southern states. A European official has told The Daily Telegraph the … READ MORE Fracturarea rocilor de sist poate produce cancer si infertilitate – Studiu Fracturarea hidraulica, procedura de extragere a gazelor naturale din rocile de sist, este deja un proces controversat din cauza efectelor asupra mediului. Oamenii de stiinta atrag atentia ca exista insa si … READ MORE George Monbiot: „Bogaţii vor să credem că averea lor este bună pentru noi“ Atunci când inegalitatea atinge niveluri extreme şi distrugătoare, majoritatea guvernelor fac eforturi nu pentru a o reduce, ci pentru a o menţine. Dar pentru a face acest lucru, ele trebuie … READ MORE Mizeria intelectuală a capitalismului Nu ştiu cât aur va extrage RMGC din munţii noştri, dar ştiu că a reuşit să scoată la iveală şi să exploateze zdravăna vână de jeg moral din subteranele clasei … READ MORE Deficitul ideologic După numai câteva zile de la alegeri, ipotezele explicative riscă să fie hazardate. Cu toate acestea, se poate susţine cu destulă îndreptăţire că hotărâtoare a fost prezenţa cu cca. 10% … READ MORE LA NIVEL DE GUVERNARE, EGOISMUL ESTE ÎNALTĂ TRĂDARE Aceastǎ afirmaţie nu ar trebui sǎ aibǎ nicio explicaţie. Lucrurile sunt mult prea clare! Cine s-a cocoţat politic pânǎ la a guverna şi pune interesul personal deasupra celui naţional este … READ MORE Veşnica mediocritate O, sempiterna mediocritas! Veşnica mediocritate este o adevărată lecţie darwinistă de viaţă: rezistă cel mai puternic! Vor suferi cel mai tare aceia care vor intra în luptă directă spre deosebire … READ MORE Visul german, coșmarul Europei Opiniile de mai jos, publicate de L e Monde în urmă cu o zi, îi aparțin jurnalistului Arnaud Leparmentier, multă vreme corespondent al Le Monde la Bruxelles, un specialist în … READ MORE Amor patriae nostra lex: Lovitură grea pentru Chevron din partea unui senator român Compania americană Chevron, care vrea să exploatezele gaze de șist în România, a primit astăzi o lovitură grea din partea unui senator. Sebastian Grapă, PNL, a depus ieri la Secretariatul Senatului … READ MORE MIHAI EMINESCU: “Niciodată în ţara noastră nu s-a Germany and France examine ‘two-tier’ euro Fracturarea rocilor de sist poate produce cancer si George Monbiot: „Bogaţii vor să credem că averea Mizeria intelectuală a capitalismului Deficitul ideologic LA NIVEL DE GUVERNARE, EGOISMUL ESTE ÎNALTĂ TRĂDARE Veşnica mediocritate Visul german, coșmarul Europei Amor patriae nostra lex: Lovitură grea pentru Chevron Share this post / Trimite unui prieten: These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages. [...]

  • 8

    @postarea 7
    Chevronul a plecat, a ramas insa GAZPROM-ul, nu vi s-a comunicat? :)

    Mircius
    2015-04-06 12:26:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Ma intreb in ce situatie propaganda nu doar antiruseasca dar si antieuropeana pe care o sustin diversi analisti –unii au mai trecut si pe “aicea” adica prin voxpublica – ,ar aduce foloase Romaniei . In afara unor promisiuni de crestere a investitiilor americane, care sunt avantajele care sa compenseze pozitia periculoasa in care este pusa Romania printr-un rol din ce in ce mai provocator ,impinsa catre prima linie a acestui conflict ? Nu vreau sa pun in calcul posibilitatea unui razboi care ar putea fi nuclear si nimeni n-ar mai putea vorbi de rezultate in cazul nostru , dar considerand probabil scenariul fericit al unei normalizari , nu cumva vom fi singurii care au doar de pierdut, ramasi in ridicol cand cei mari vor ajunge la un acord? Nu cumva ar trebui sa urmarim un interes in primul rand al Romaniei , apoi european si abia apoi american? Exista si romani cu o alta ordine a prioritatii?

    MIHAI
    2015-04-06 12:26:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    O buna analiza : adevarul.ro/new../

    Mircius
    2015-04-06 12:38:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @Mircius: Esti si ai ramas acelasi nimic care rastalmaceste orice in mod parsiv, exact cum zice si acel @Seba despre postacii din afara. Democratia nu se apara prin minciuna si manipulare. A spune adevarul intreg si a incerca sa corectezi defectele pe care le speculeaza adversarul, aici Rusia, e o strategie mult mai de succes (URSS-ul si sistemul comunist asa au fost invinse, spunand adevarul, nu mintind ca ei), dar imposibila cu specimene ca tine.
    Astia-s romani dupa tine?:
    @abc: “aha si matale esti romin.tre sa recunosc.e ingenioasa smecheria.incurcate sunt meandrele tehnici manipulari.apropo.nu conteaza cine castiga.conteaza ca noi romani sa jucam rolu istoriei.e in joc prestigiu tari noastre.cateodata as fi vrut sa fiu finlandez.de ce?pt.ca in razboi nu au fost shulfe ci au ramas pe pozitii pana la capat.va mai mirati de ce ro.a fost tratata in felu pe car-l stim.”
    @lui: “pentru cine nu stie.batalia se da pentru romania si poland.rusu le vrea inapoi”
    @mitru: “pretene ce vri tu nu osase intanple,nu va pare bine ca sunteti in nato si u,e.sa nufie asa arveni rusi si var face una cu pamntul..!”

  • 12

    @Costi Rogozanu : perfect adevarat; sa cititi ‘Intre Orient si Occident, Tarile Romane la inceputul epocii moderne’-Neagu Djuvara

    ori macar primele doua capitole,lucrare fascinanta prin continut si -cred eu- foarte frumos scrisa.

    instaurarea regimului Fanariot a schimbat Pricipatele si este acelasi si in prezent; resursele tarii cedate catre “Inalta Poarta”(intai UE,acum SUA) pentru mentinerea in functie, pupatul papucului ‘Sultanului’ cat de des si jecmanirea populatiei pentru a se imbogatipersonal si a creste ‘haraciul’si mituirea functionarilor ‘Portii’… legea bunului plac …

    BOR cot la cot cu acestia jefuieste pe partea ei,preotii si ierarhii isi trafica,cumpara si platesc periodic functiile…
    instituie nu credinta in Dumnezeu -redus la rolul de mijlocitor comisionar- ci frica pedepseloor corporale aplicate de diavol..

    in mai putin de o generatie a transformat romanii in ceea ce sunt astazi-lipsiti de demnitate,fugind de munca pt. a fura si a cersi,fara fond moral,analfabeti,idolatri ce se calca in picioare sa pupe ‘moaste’, cerand lui Dumnezeu sa le faca treaba,injurandu-l ca e vinovat Cristosii mas-ii’ scl..

    frica,frica,mituiesc si pupa orice papuc vad,intre ei se dusmanesc si dusmanesc ostentativ strainii ne-fanarioti pentru ca exista…

    avem Presedinte Fanariot, Prim-Ministru Fanariot, Guvern, Parlament, BOR asisderea- din ‘90 in prezent;

    -a se compara cu pozitia Pres.Rep.Cehe, Milos Zeman, fata de Ambasadorul SUA!-

    iata ce spune in Raportul trimes lui Talleyrand,1789, ‘cetateanul Parrant’-primul viceconsul numit in Moldova de catre Republica Franceza:

    “Cele doua pacate sunt: CARMUIREA,o adevarata NENOROCIRE,
    si DEPOPULAREA,CONSECINTA PRIMEI…acestea IMPIEDECA PANA SI COMERTUL,care cu vremea ar dezvolta treptat aceste meleaguri…”

    vi se pare ca am fortat similitudinea?? daca adaugam si MEDIA care nu exista pe atunci mie mi se pare ca sistemul fanariot s-a intarit,vezi si ‘libertatea de opinie’ cenzurata mai ales daca este exprimata civilizat…

    unu' banat de vai de ei
    2015-04-06 12:48:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Mda:
    Nu te supara, astea sunt pentru clasa a 3-a B !
    Serios, sunt atat de ieftine, incat mi-e peste poate sa comentez.

    Mircius
    2015-04-06 12:54:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    sa te mut in gurita aia libidinoasa, la fel si pe tata Gusa si pe mama Ernu

    dorin
    2015-04-06 13:47:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Reactia lui Rogozanu mi se pare exagerata, cata vreme inca nu l-a nominalizat nimeni. Mai mult, se spunea despre “deschiderea” unor conserve, nu de “explodarea” lor.

  • 16

    Nu e rocket science, Rusia a ocupat Ucraina, a doborat un avion cu civili, a pornit o propaganda a urii fara precedent impotriva americii.

    Si ca sa fiu asa si mai al dracului pun pariu pe cat vreti ca si acest articol care incearca sa ne convinga ca actuala Rusie este umana este sprijinit financiar din Rusia.

    Rusia actuala este condusa de un grup de oameni foarte periculosi in frunte cu Putler. Cu imperiului financiar imens de care dispun si cu o a doua ca putere armata din lume nu putem spune decat “Doamne ajuta”.

    Alin
    2015-04-06 14:06:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    D-le Rogozanu
    Aveti o obsesie pentru cuvintul “a urla”. Trecem peste substratul psihanalitic, dar totusi, parca va prezentati ca literat? Cam multa saracie de limbaj.

    Radu Popescu
    2015-04-06 14:26:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @alin 16 – Rusia a ocupat doar Crimeea si o parte din Donbass. Uite trei intrebari simple pentru tine: 1. Cu ce isi finanteaza Rusia armata aia nemaipomenita? 2. Cat era pretul petolului anul trecut pe vremea asta (cand rusii saltau Crimeea)? 3. Cat e pretul petrolului zilele astea? Bine, nu-i firesc sa-ti dau eu teste asa ca-ti dau si raspunsurile: 1. Petrol ; 2. 110 USD barilul; 3. 50 USD barilul. Pe chestia asta eu nu ma stresez ci astept cu drag sa vad ce se intampla dupa la rusi se gata toata rezerva valutara. Daca n-am citit prostii anul trecut aveau ceva sute de miliarde de dolari, anul asta au sub jumatate si aparent Arabia Saudita mai are petrol suficient si chiar si Iranul va avea voie in curand sa vanda la liber. De aia eu sunt mandru ca sunt cetatean roman, sunt mandru ca sunt membru NATO si UE, sunt incantat ca avem un parteneriat strategic cu USA si nu ma stresez dimineata ca o sa vad omuleti verzi vorbind ruseste pe strada. Colateral mi se pare scandalos ce-o facut Bechtel, Microsoft si ce vroia sa faca Chevron. Mie articolul lui Rogozanu mi se pare ok, problema e reala si tu esti o dovada vie.

    nelu
    2015-04-06 15:46:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @Alin: N-ai priceput nimic. Nu se leaga nimeni de convingerile antirusesti, ci de modul cum e utilizata situatia in scopuri dubioase, pro-estabilisment si in moduri cu iz totalitar, care tocmai de URSS ne amintesc.

    Bitu
    2015-04-06 17:07:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @18, @19 imi pare rau sa o spun dar raman “dovada vie” din comm @18 si cred in continuare ca acest articol precum comms @18 si @19 au in spate bani rusesti.

    Sigur ca ma pot insela si sper sa ma insel dar citind printre randuri observ cum functioneaza propaganda ruseasca. 1. Ofera aceeasi opinie dar prezinta si versiunea ruseasca. 2. Dupe ce incepe lumea sa cunoasca si versiunea ruseasca mai adu cateva argumente. 3. Continui pe aceiasi formula pana cand convingerile se schimba si incepe lumea sa tina cu Rusia.

    Dovada in comm @18 “o parte din Donbass” este de o gravitate foarte mare aceasta ocupare “partiala” si inacceptabila.

    Orice lider de prin UE care tine partea Rusiei e automat suspecatat de mine de coruptie sau de niste afaceri foarte banoase cu Rusia(cazul germaniei)

    Nici un om cu bun simt nu tine partea Rusiei in acest caz. In cele din urma toata aceasta instabilitate din Zona se cauzeaza exclusiv Rusiei.

    Acum argumentul cu establismentul care ne expoateaza pe toti in occident. Il urasc si eu. Dar solutia nici intr-un caz nu vine de la Putler solutia va veni to din interiorul occidentului. Acea euroasiatica uniune a lui Putler e un proiect mort, parerea mea si nu are sanse de izbanda. Prevad prabusirea si destramarea Rusiei intr-un viitor nu tocmai indepartat.

    UE trebuie de urgenta sa ia niste masuri prin care toate declaratiile politice sa fie facute doar daca preziniti toate resursele tale financiare. Publicatiile online precum acest portal sa fie obligat sa isi prezinte situatia financiara langa articolul de natura politica. Toate comentariile de natura politica sa nu poata fi publicate pana nu se verifica numele si locatia de unde sunt facute.

    Alo UE, Rusia te macina incet dar sigur. Mare noroc are de SUA. In clipa in care Rusia reuseste sa rupa Europa de SUA Rusia a invins…

    Alin
    2015-04-06 19:00:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Sa mai adaug ceva foarte important.

    Eu in cele din urma nu am nimic impotriva Rusiei. Europa Si Rusia trebuie sa mearga impreuna dar nu cu actuala Rusie. Actuala Rusie se vrea stapan cu forta peste Europa. In actuala Rusie prin coruptie se avanseaza in fata. In actuala Rusie libertatile individuale sunt grav incalcate. In actuala Rusie sunt serioase supciuni ca adersarii politici sunt asasinati…, etc.

    Nuff said.

    Nu trebuie nici un fel de toleranta fata de Rusia pana nu isi schimba atitudinea…

    Alin
    2015-04-06 19:15:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @Alin: nici un om de bun simt nu poate dori sa creasca puterea neoconsilor amerloci! Putin al tau e bebe pe langa nemernicia unui mccain, de pilda; sigur, mintiuca ta slaba si spalata n-are cum pricepe amploarea grozaviei neoconservatoare :(

    Murphy
    2015-04-06 21:20:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    E aşa de moartă uniunea economică Eurasia că tocmai au aderat la ea UK, Luxemburg şi încă vreo cîteva state europene. Gógle AIIB şi saitul american “counterpunch”

    naica
    2015-04-06 22:35:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    Le-ai inchis pliscul amuriceanilor :D
    iar despre adevar si dreptate si cine incalca dreptuk international, comparati Yemen cu Ucraina.

    @naica
    2015-04-07 00:35:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    urit esti, mincami-ai! Ca un porc spinos.

    urit
    2015-04-07 00:35:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    De ce fac amerlucii statie spatiala cu rusii daca astia sint rai ?!
    Iar daca pe primul loc e interesul, pai atunci sa facem si noi afaceri cu rusii asa cum fac nemtii si amerlucii. Noi ii injuram pe rusi ca prostii ca sa cumparam arme de la smekeri , inutil, ca n-o sa se bata niciodata americanii si nemtii cu Rusia nici cu China. Ucraina se va rezolva cum vrea Putin deoarece are 2 lucruri de partea lui: dreptatea si bomba.

    ciudat
    2015-04-07 00:55:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @Alin 20 – Nu-i frumos sa fii asa de nepoliticos. Eu (18) am zis ca tu esti dovada vie. De ce-l amesteci pe 19? Tre neaparat sa raspunzi la pachet? Si apopo de demascari, “Dovada in comm @18 “o parte din Donbass” este de o gravitate foarte mare aceasta ocupare “partiala” si inacceptabila.” era doar un raspuns la afirmatia ta eronata “Rusia a ocupat Ucraina”. Constat cu tristete ca n-ai inteles nimic din povestea cu barilul. Cum era el 110 si imediat ce rusii au saltat Crimeea a scazut la 50. Pentru ca pretul petrolului se fixeaza la New York. Care e in state. Care sunt aliat strategic al nostru. Adica al romanilor din Romania. Ce sa zic, nici nu stiu cum sa comentez chestii de-astea. Daca esti ucrainean care trebuie sa influentezi opinia publica din Romania, nu faci bine ce faci. Noi avem oricum o problema cu rusii. Care ne-au luat Basarabia, Bucovina, Herta si Maramuresul de Nord. Care nu se afla in Rusia inca. De aia e foarte complicat pentru noi sa stim exact cu cine sa tinem.

    nelu
    2015-04-07 01:49:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Chelsea Bradley Manning. Google sau wiki. Ca sa ne referin la prezent si viitor.

    nela
    2015-04-07 01:55:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    Nimeni nu-mi va “inchide pliscul” vreodata.

    Putler va pierde datorita actiunilor sale de inarmare, propagare a urii, sacrificare a nivelului de trai si asa precar al rusilor…

    Sa mai adaug banuiala pe care o am ca multe dintre teoriile conspiratiilor sunt finatate tot din Rusia.

    Daca vreti o evaluare corecta a lumii vizionati filmul “Inside job”.

    Establismentul va cade in cele din urma, dar Putler nu face parte dintr-o alternativa el face parte din establisment. Daca din Vest lumea este controlata prin imperii financiare in Est(Rusia) este controlata prin forta, saracie si coruptie.

    Cred intr-un viitor in care binele invinge… Establismentul actual + Putler nu face parte din acel viitor.

    Alin
    2015-04-07 01:56:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @ciudat 26 – Buna chestia cu dreptatea. Am vazut clipul cu ocupantul si am plans. Pariu ca bomba aia nu mai merge? Uite, eu sunt gata sa pariez ca tipul care mai stia cum se curata contactele la detonator ii deja plecat in state. Si apropo, meteoritii aia de anul trecut , radar, ceva? Adica pica orisice peste Rodina si noi nu vedem ninica? Daca, Doamne Fereste, lansau din greseala chinezii o racheta gresita, ramaneam fara Kremlin. Da’ nu ma baga in seama, in medie aici la toti ni-i frica de voi tot timpul. Am inteles ca si Iranul are voie in curand sa vanda petrol ;)

    nelu
    2015-04-07 02:07:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @Costi Rogozanu – Felicitari pentru initiativa. CNN-ul a incercat ceva similar, s-au trezit cu jde mii de comentarii patriotice de la persoane neutre care de fiecare data cand vedeau cuvantul Russia in articol simteau spontan nevoia sa se exprime. CNN-ul a renuntat la comentarii.

    nelu
    2015-04-07 02:16:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @alin 29 – Omule, respira. Esti pe un site romanesc. Tu de fapt ce vrei sa obtii? Bun, inteleg chestia cu frustari, lumea nu-i normala, etc. Da’ concret , ce vrei de fapt? Ultimele sondaje de opinie arata ca romanii din Romania, ca de obicei, au deja o problema cu rusii. Am dubii ca , indiferent ce scrii, romanii o sa aiba o problema mai mare cu rusii. Te pierzi.

    nelu
    2015-04-07 02:41:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Tovarăşe rogozanu ştiţi care-i de fapt diferenţa? Rusu’ nu fură doar ia! Românu’ în schimb fură…

    Alan Ritzi
    2015-04-07 04:19:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @Alan Ritzi 33 – “Rusu’ nu fură doar ia! Românu’ în schimb fură…” Si toti rusii sunt blonzi, au ochi albastri si 1,9 metri inaltime. Ce sa zic. Chiar va lasa sa scrieti chestiile astea?

    nelu
    2015-04-07 04:25:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @Mda: “Suntem recunoscatori publicatiei Washington Post, “The New York Times, Time Magazine si altor mari publicatii ale caror directori au participat la intalnirile noastre si respectat promisiunile lor de aproape 40 de ani. Ar fi fost imposibil pentru noi de a dezvolta planul nostru global, daca ar fi fost supus la lumina publicistica in decursul acestor ani. Dar lumea este mult mai sofisticata si pregatita sa marsaluiasca spre un guvern mondial. Suveranitatea supranationala a unei elite intelectuale si a bancherilor mondiali este cu siguranta preferabila si nu auto-determinarea nationala practicata in secolele trecute.”
    David Rockefeller la intalnirea Grupului Bilderberg,1991

    unian.info/worl../

    iuliancta
    2015-04-07 08:58:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Singura mare problemă pe care o avem cu propaganda Rusiei este că propagă adevărul faptic,istoric şi juridic. Interesul nostru pare a fi alături de UE şi în bune relaţii cu Rusia. America e departe şi ne este ostilă.

    costea
    2015-04-07 21:53:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Tare mult ma mai distrez cind vad cum pun unii botul la victimizarile de 2 bani ale lui Rogozanu…

    Alooo! Voi chiar nu va dati seama ca Rogozanu isi bate joc de voi? Ca va ia de prosti? Ati vazut undeva ca cei care o critica pe Macovei sa fie acuzati ca ar fi cumparati de Putin? Eu nu. Si citesc multe ziare.

    Eu ti-am mai spus, Rogozane ca tu nu esti rusofil pentru ca critici bancile, corporatiile, salariile mici, etc.. Asta o fac toti cei de stinga fara sa fie si rusofili.

    Tu esti rusofil pentru ca pina in acest moment nu ai spus absolut nimic rau de Putin sau de Rusia. Nu sint nici americanii sau europenii usa de biserica dar sa ignori complet porcariile facute de rusi in timp ce tragi salva dupa salva la adresa SUA si UE… Daca mai punem la socoteala si metodele pe care le folosesti pentru a-i porni pe romani impotriva SUA si UE devine extrem de clara tabara in care singur te plasezi. Si sint ferm convins ca rusilor le convine de minune ceea ce scrii…

    Si dupa cum am mai spus (atunci cind mi-ai taiat postul si ai blocat IP-ul – nici nu ma mir ca iti place de rusi daca asa intelegi tu libertatea de exprimare)… Imi pare rau dar Putin nu este un cavaler care vine calare pe un cal alb ca sa ne salveze de americanii cei rai. Oricit am cautat, pina acum nu am gasit nici un lucru bun pe care sa-l fi facut Putin pentru popoarele pe care le-a cucerit. Din contra! I-a jefuit cit a putut. Si nici macar dreptul de a lua decizii singuri nu il mai au. Daca stau si ma gindesc bine, nici pentru propriul popor nu a facut Putin nimic bun…

    Si asta ma face sa ma intreb oare ce te mina din spate? Asta visezi? Sa traiesti intr-o tara condusa de o grupare mafiota care nu da 2 bani pe democratie? Asta este visul tau cel mai mare?

    Si nu crezi ca ar trebui sa le spui si celorlati ce iti doresti pentru ei? Sau iti este frica ca spunind adevarul, s-ar putea ca visul tau sa se naruie? Nu ar trebui sa te afecteze acest lucru… In fond, ai oricind optiunea de a emigra in Rusia…

    gjgj10
    2015-04-08 00:35:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @nelu:

    Tovarăşe nelu, e vina mea că n-am terminat:
    Rusu’ nu fură doar ia! Românu’ în schimb fură crezând că ia doar (ca rusu’).

    Alan Ritzi
    2015-04-08 02:26:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    [...] Sursa: Vox Publica Share this:TwitterFacebookGoogleLike this:Like Încarcare… [...]

  • 40

    Din avion vad vo 5 absolventi ai universitatii Tiraspol care mananca cacao pe aici.
    Mai Rogozica mai, iesi din casa si vorbeste cu lumea, si dupaia incepe sa vorbesti de Rossia, Pobeda, etc.

    Ce ne mai iubim noi cu Rossia cum e ei pretenii nostrii eliberatori si cum este fashist Poroshenko si cu junta deja ne-am plictisit sa ni se spuna.
    Americanii vor sa ne otraveste! si Gazpromu face pregatiri pentru exploatare de sist in Bihor :D
    haida de.

    Nu americanii sunt problema ba jigodelele lu Putin, Voi ma, ca ne-ati furat in timp ce ne erati prieteni si ne-ati injunghiat in timp ce ne zambeati si ne erati aliati pe hartie.

  • 41

    @Alin 16: Russia, este pe faras. Pe farasul invinsilor/decazutilor de pe … harta. In curand!

    mannixg
    2015-04-17 15:55:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!