RSS Feed

Cum s-a transformat Robert Turcescu din câine de pază în pechinez bezmetic

vezi toate articolele de
03 Sep 2010 la 21:19 98 comentarii 3220 vizualizari.

”M-am săturat de toată ipocrizia şi prostia existentă la nivelul unora dintre colegii de breaslă”, afirmă Robert Turcescu, pentru paginademedia.ro, referindu-se la info-trip-ul organizat de RMGC (compania canadiană care intenționează să exploateze cu cianuri aurul de la Roșia Montană), info-trip la care a participat și el alături de alte vedete ale jurnalisticii autohtone.

Ca unul care am scris despre excursia din Noua Zeelandă mă simt și eu pe lista ”proștilor” despre care vorbește Robert Turcescu. Dar mă simt bine, atâta timp cât pe aceeași listă se mai află Cătălin Tolontan, Cristian Tudor Popescu, Alina Mungiu-Pipidi, Sabin Orcan ori Liviu Avram (lista e mult mai lungă, acestea sunt doar numele care îmi vin acum în minte).

Dar dacă mă consider ”prost” e pentru că l-am considerat, la un moment dat, pe Robert Turcescu jurnalist profesionist. Ba chiar am și afirmat public acest lucru, lucru pentru care îmi cer scuze astăzi cititorilor mei. Iar faptul că m-am înșelat asupra calităților lui profesionale nu are vreo legătură cu ideea sponsorizării deplasării în Noua Zeelandă de către RMGC (da, am participat și eu la info-trip-uri, lucru despre care am scris aici).

De la un jurnalist profesionist m-aș fi așteptat însă ca, odată ajuns în Noua Zeelandă, să documenteze pe cont propriu subiectul, nu doar bazându-se pe informațiile și persoanele cu care i-au pus în contact cei de la RMGC. O pre-documentare despre minele din Noua-Zeelandă, i-ar fi atras atenția lui Robert Turcescu (și celorlați din grup) asupra unui aspect extrem de interesant. În acest an, sub presiunea demonstrațiilor de stradă și a unei inițiative civice care a strâns 37.000 de susținători, Guvernul neo-zeelandez a stopat autorizarea altor mine de aur în Insula Marii Bariere, în Peninsula Coromandel și în Parcul Național Paparoua de pe Coasta de Vest. Mai mult, în urma aceleiași presiuni publice, Executivul din Noua Zeelandă ia în calcul extinderea zonelor protejate împotriva oricărui tip de minerit și exploatări a zăcămintelor pe întreg teritoriul țării (inclusiv în apele oceanului care înconjoară insulele Noii Zeelande).

Conform estimărilor specialiștilor (lucru care se putea afla încă din România, fără costurile unui zbor business-class), în Insula Marii Bariere va rămâne neexploatat aur și argint în valoare de 4,3 miliarde de dolari, în timp ce valoarea zăcămintelor de aur și argint din Peninsula Coromandel este de 54 de miliarde de dolari.

Ce spune Robert Turcescu legat despre mina Martha? Într-un interviu acordat pentru stareapresei.ro: ”Iarăși un aspect destul de interesant și am văzut un lucru care în România nu este posibil la momentul actual: din păcate, există o colaborare extrem de strânsă cu o comunitate care, la rândul ei, este extrem de activă. Comunitatea știe ce vrea și ce sa ceară celor care fac o astfel de mină și care folosesc în felul acesta minereul din zonă”.

Da, comunitatea știe ce vrea. Însă ce vrea cu adevărat nu aflăm de la Robert Turcescu ori colegii lui de vacanță, ci din presa de la Antipozi. Iar presa de la Antipozi informează că Guvernul ține cont de voința comunității, stopând exploatarea unor zăcăminte de aur în valoare de aproape 60 de miliarde de dolari (adică de 5-6 ori mai valoroase decât estimarea făcută de cei de la RMGC pentru proiectul lor de la Roșia Montană). Pe cine reprezintă ”comunitatea” cu care a stat de vorbă lotul Noua Zeealndă, asta doar RMGC știe ;) .

Mai zice Robert Turcescu, în declarațiile date pentru paginademedia.ro și stareapresei.ro, că s-a dus în Noua Zeelandă pentru a vedea cum se desfășoară și în ce constă procesul de cianurare. Și ne garantează el (și Roxana Voloșeniuc – altă participantă la excursie) că totul e în regulă. Poate pentru ei, dar nu și pentru Ionel Haiduc, președintele Academiei Române, chimist de talie internațională, precum și pentru soția acestuia, Iovana Haiduc (de asemenea, cercetător chimist de talie internațională), care au condamnat public proiectul RMGC. Între expertiza în domeniul cianurării a lui Robert Turcescu și a Roxanei Voloșeniuc, pe de o parte, și a cea a soților Haiduc (printre alții), pe de altă parte, să-mi fie cu iertare, dar o aleg pe cea a celor din urmă.

Acum însă, cum anticipam încă din articolul publicat ieri, Robert Turcescu și ceilalți din lotul Noua Zeelandă se vor considera persoane avizate să se pronunțe în privința subiectului Roșia Montană. O spune chiar Robert Turcescu: ”Dar, până una-alta, eu, ca jurnalist, printr-o astfel de deplasare, am avut ocazia să mă informez, să mă documentez, să văd cu ochii mei ceea ce se întâmplă într-o astfel de exploatare, iar astăzi, dacă ar fi să stau față-n față cu niște contestatari ai unui astfel de proiect, aș avea niște argumente valabile, nu pentru a mă contra cu ei, ci pentru a vorbi despre un astfel de proces al obținerii aurului prin metoda cianurării.”

Despre calitatea documentării problemelor minelor din Noua Zeelandă am scris mai sus. Că cianurarea e sănătoasă, îl rog să-i convingă pe soții Haiduc. Iar legat pretenția de a deveni un ”câine de pază” asupra lucrurilor care se întâmplă la Roșia Montană, îl rog să mai stea un pic pe margine. Cel puțin până se documentează (așa cum o cer niște minime standarde jurnalistice) pe această temă.

Pentru că dacă s-ar fi documentat, cât de cât, nu ar fi făcut următoarele declarații, care îl descalifică din punct de vedere profesional:

  • ” În primul rând, proiectul Roșia Montană este controversat, dar nu cred că până în momentul de față e dovedit ca fiind ilegal, altminteri bănuiesc că autoritățile statului ar fi trebuit să–i închidă pe cei care se ocupă de acest proiect. Deci, eu nu știu sa fie un proiect ilegal”.

Ei bine, ”ilegal” nu înseamnă obligatoriu și penal. Dar faptul că RMGC a pierdut toate procesele care i-au fost deschise până acum de opozanții proiectului, în unele dintre cazuri existând deja sentințe irevocabile și definitive, e dovadă (deciziile judecătorești) de ilegalitate. Desigur, jurnaliștii care au documentat subiectul cunosc acest aspect. Robert Turcescu, nu.

  • ”Asta este esența vizitei din Noua Zeelandă. Dacă o astfel de mină ar fi existat la Sofia sau în Budapesta și infotripul de persoană ar fi costat doar câteva sute de euro, era o deplasare mult mai etică, mult mai deontologică, mult mai morală decât o deplasare în Noua Zeelandă? Care-i baiul de fapt? Că ne-am dus sa vedem o astfel de mină, ori baiul este că s-a întâmplat taman în Noua Zeelandă?”

Baiul e altul. Și cei care au documentat subiectul îl cunosc. Baiul e că respectivii jurnaliști nu puteau fi duși la Sofia și Budapesta să vadă exploatări ale aurului cu cianuri. Asta pentru că Ungaria (unde un frățior mai mare al RMGC – Carpathian Gold -  a vrut să facă o astfel de mină) a adoptat o lege care interzice folosirea cianurilor în minerit. În Bulgaria, alt investitor canadian ”strategic”, compania Dundee a vrut să deschidă, de asemenea, o mină de exploatare a aurului cu cianuri. A obținut chiar și acordul de mediu (politicieni există peste tot în lume), doar că acest acord de mediu a fost anulat definitiv și irevocabil de către justiție. Și acum Dundee a depus un proiect conform căruia va transporta minereul și-l va procesa undeva prin Africa. Unde va găsi o țară dispusă să stimuleze producția de banane și nuci de cocos cu cianuri.

Așadar, RMGC nu avea niciun motiv să le ducă pe vedetele presei autohtone la Sofia și Budapesta. Dar acestea sunt ”amănunte” pe care le cunosc jurnaliștii. Acei jurnaliști care atunci când scriu ori se pronunță asupra unui subiect se și documentează. Iar documentarea înseamnă mai mult decât a asculta poveștile unei părți. Fie ele chiar spuse pe buza unei bălți din Noua Zeelandă.

***

Da, sunt un ”prost”. Recunosc asta. La un moment dat l-am considerat jurnalist pe Robert Turcescu. Am afirmat și am scris acest lucru. Superficialitatea cu care a documentat și a prezentat subiectul Roșia Montană, mi-a demonstrat că m-am înșelat.

”Dacă ceea ce voi vedea la Roșia Montană va intra într-o contradicție flagrantă cu ceea ce am văzut că se întâmplă în Noua Zeelandă, nu voi avea nicio rezervă în a critica pe trei voci, dacă vreți, felul în care ar decurge respectiva exploatare”, mai zice el.

Cum ar veni, Robert Turcescu s-ar dori să fie un ”câine de pază” a celor ce se întâmplă la Roșia Montană. Dar nu e. E doar un pechinez care latră fericit și face tumbe de bucurie că a primit o bucățică de zahăr de la un străin.

***

P.S.1. Despre strategia de comunicare a RMGC și modul în care ”lotul Noua Zeelandă” se integrează în această strategie, mai multe detalii aici:

P.S.2. Numărul membrilor grupului care susține includerea Roșiei Montane în patrimoniul UNESCO se apropie de 28.000. Detalii aici:

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


98 comments
  • 1

    [...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]

  • 2

    Stiti cum vine asta? Cearta intre pechinezii! :)

    Kondor
    2010-09-03 21:50:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Ce titluri beton scoate la iveala invidia!

    tamara's nephew
    2010-09-03 22:09:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    @M.GOTIU….n-ar fi mai bine sa-ti sustii in continuare punctul de vedere si sa-i lasi si pe altii s-o faca ? De ce crezi ca numai tu ai dreptate ? Fiecare dintre voi are un punct de vedere mai mult sau mai putin documentat care vrea sa ajunga la public ! Eu cred ca al tau este si putin interesat !S-ar putea sa ma insel ….dar nu cred !Poti sa-mi spui cine v-a sponsorizat festivalul de la Rosia Montana ? Asa cum pe voi cineva v-a sponsorizat asa si pe cei care s-au dus in Noua Zeelanda au facut-o !De ce pentru ei a fost mita si pentru voi nu ? De ce voi sunteti cei cinstiti si ei nu ? Prea mult zgomot pentru nimic !

    MARIANA
    2010-09-03 22:19:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    RL

    Pe acest fond, mica expediţie în Noua Zeelandă a unor ziarişti din presa noastră pe banii Gabriel Resources, patronii potenţialei exploatări de la Roşia Montană, pare un mic subiect. Dar nu e. Şi, deşi m-am abţinut pe tema asta ani de zile, azi nu o mai fac. Trebuie să informez opinia publică, parte ignorantă, că datorită opoziţiei la proiectul Roşia Montană propaganda acestei firme şi tentativele ei de a atrage opinia publică de partea proiectului s-au escaladat foarte tare. De la propunerea unui studiu independent comisionat SAR acum ani de zile şi declinat de noi, deşi ni se dăduseră mari garanţii de independenţă (şi, evident, un preţ avantajos), la încercuiri repetate după ce m-am mutat la Berlin, oamenii ăştia sunt absolut neobosiţi în a atrage pe toată lumea de partea lor. Sunt bine plasată ca să ştiu că oricine contează în piaţa de opinie de la noi a fost abordat: nu există păreri publice dezinteresate pro-Gabriel Resources. Şi de asta e penibil că printre avocaţii acestui proiect au ajuns să se numere I.T. Morar, Cristi Preda şi aşa mai departe. E pe faţă. Dacă acceptăm, înseamnă că recunoaştem că opinia noastră publică e de vânzare! Şi de asta, fără să fi avut vreo opinie vreodată în problema asta, mă declar de azi de partea celor douăzeci şi ceva de mii de semnatari contra; băieţi, treceţi-mă şi pe mine la coada listei! Pur şi simplu nu se mai poate!

    O să ziceţi că nu e grav dacă opinia publică e de vânzare; în fond, e doar abur, de ce să dai bani pe ea?”

    Despre campania CORECTA pe care o duci.
    Si eu cred ca povestea e legata de foarte muti bani si foarte mari COMISIOANE (ca-s mai multe) – bani multi si impartiti frateste, oarecum, dar putin luand in calcul PROFITUL imens, de miliarde se EURO, care se intrevede.

  • 6

    Atat de bine s-au documentat Turcescu si Buscu in NZ incat nici macar nu sunt in stare sa citeze corect numele localitatii miniere in care s-au aflat Waihi, (nu Waihu cum spun ei).
    Ziua de Cj publica o scrisoare deschisa a “ONG-urilor” RMGC catre Dl ministru Hunor in care arunca noroi asupra participantilor la FanFest, si protesteaza vehement impotriva demersului de a trece Rosia Montana pe lista patrimoniului Mondial. Primarul zice ca ar fi de acord cu inscrierea peste 25-30 de ani “cand s-a epuizat aurul”. Absolut ridicol.

  • 7

    @opinii a avut un punct valid! E incredibil discursul nu numai unilateral al petrecaretilor la intoarcere, dar cu mesaje teribile gen “Am băut apă din lacul cu cianuri”, cu vointa clara de a ne forta si noua paharul in gura. De parca Romania e o tara de imbecili ce nu-si dau seama ca toxicitatea, indiferent cat ai filtra-o, ramane mortala sau cel putin daunatoare!

    Accept pana la un punct divizarea jurnalistilor romani in pro si contra. Ai nostri par insa dispusi sa ne indemne si la sepuku, daca vreun japonez le plateste o excursie minunata in tara samurailor. Exista vreun neo-zeelandez intors din info-trip ce-a consemnat si protestele sau anularile exploatarilor de acolo? Ca Mihai Gotiu are un punct valid aici, indiferent cat de partinic sau platit de ONG-uri este si domnia sa.

    Si l-as mai incuraja pe Mihai Gotiu sa dea el insusi primul exemplu de jurnalism deontologic si detasat in Romania, cu o lista scurta a argumentelor pro si contra ale proiectului. In orice alta tara din lume, ziaristica nu este intesata doar de simbriasi si mercenari. Mai exista o credibilitate, fara de care litera si omul din spatele ei nu are ce cauta in profesie, e eliminat de la sine.

    Indiferent de specificul unui proiect, mi-as dori sa vad si la romani CEL PUTIN un articol care listeaza onest si detasat atat argumentul viabil ca exploatarea, corect pusa in practica si cu venituri corect distribuite, ar avea un impact economic bun pentru popor, dar si acceptul de total bun simt ca cinurile sau mafia de la noi sunt tot atat de bine argumente contra juste. Nu “am baut cianura din lac si va aduc si voua, ca e buna”. Ca nu ne-am tampit toti la cap in halul asta! Sper!

    Panait Ilie
    2010-09-03 22:57:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Whai pàduche mai ai de mancat màmàliga pana sa ajungi tu ca Turcescu.Omul are alta parere si punct. Nu e singurul….parerile sunt impartite. Pechinezzzz auzi la el ha ha Huoooo puric mic!!!!!!!!!!!

  • 9

    Pacat ca n-au mai stat o saptamana acolo, poate le cadea un tavan in cap si scapam de ei. Iata ce cutremur au avut azi in Noua Zeelanda: cnn.com/2010/WO../

    Panait Ilie
    2010-09-03 23:03:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    1.Mai demult oamenii au cerut ca automobilele (la inceputuri) sa fie interzise.
    2.Mai recent mii de oameni au cerut prin Germania si nu numai interzicerea centralelor electronucleare.
    3.Astept ca mii de oameni sa ceara interzicerea utilizarii energiei electrice.
    4.Astept ca mii de oameni sa ceara revenirea la vanatul cu arcul pentru hrana.
    5. Astept ca mii de oameni, iubitori de animale, sa ceara interzicerea arcului.
    In final, mai Guta tu pricepi, din punct de vedere tehnic, pericolul utilizarii cianurii in procesul extractiei aurului?
    Daca tu nu pricepi tehnic fenomenul, inseamna ca ai ales la intamplare o varianata. Exista destui chimisti (unul sunt eu) care nu vad niciun pericol in aceasta tehnologie.
    Pe tine te preocupa pericolul tehnologiei sau Rosia Montana ca zona protejata de orice lucrari de exploatare industriala?

  • 11

    Pechinezarismul lui neica Turcescu a iesit la suprafata mai de mult. De exemplu, atunci cand in ziua alegerilor pentru parlament din 2008, vazand slaba prezenta la urne (in contradictie cu “eforturile” pedeliste, cu camioanele de galeti portocalii si alte pomeni impartite la bizoni, si cu toata propaganda securistoida putrata de luni inainte) deci vazand aceasta lipsa de spirit civic, ziaristu’ lu Peste a rabufnit pe unde si a spus ca romanii, vezi doamne, s-au lasat cumparati cu ziua aia libera data de dujmanu’ poporului Tariceanu si s-au dus la gratare si ascultat de manele in natura. Chestia cu gratarele si manelele nu e o licenta poetica, e un citat exact. Asa ca Turcescu sa ne mai scuteasca de rahaturile lui moralizatoare… Sa le inghita el si basescu.

    Terente al II-lea de Romania
    2010-09-04 00:23:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Continuati lupta, va sustinem!

    bogdan
    2010-09-04 00:23:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Cei 37000 de sustinatori ai societatii civice despre care vorbeste Gotiu sunt din aceasi breasla cu cei din ONG-urile din Romania carora li s-a alaturat si dansul. Intr-o tara de cateva milioane cei 37 de mi ar putea decat sa atraga atentia iar daca guvernul ii ia in seama este ceea ce au facut si politicienii romani ca sa nu anuleze notiunea de democratie. In schimb majoritaea va invinge. Gotiu ia banii certandu-se cu colegii de breasla si adund prejudicii statului si opiniei publice.
    Opinia publica are nevoie de informare documentata, obiectiva nu de certuri si dezbinare.

  • 14

    @DanTheFuckingMan: GoToFuckYourSelf.

    DanTheCurlingPeople
    2010-09-04 00:28:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    D-le Gotiu,

    Decat un pechinez legat cu lantul de NUS, mai bine unul liber!

    Dvs cand veti deveni liber? Aveti curajul sa investigati prabusirea FNI?

    florian
    2010-09-04 00:30:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Jhon:

    intr-o democratie conteaza cei care isi exprima opinia, nu cei care vegeteaza – e o regula pe care, poate, intr-o zi o s-o intelegi

  • 17

    @florian:

    Robert Turcescu a fost angajat si a luat bani de la firmele lui SOV, eu nu sunt nici angajat in vreo firma de-a lui, nici nu i-au bani de la el;

    de ce nu-i cereti lui Turcescu amanunte despre FNI? dosarele sunt la Bucuresti, nu la Cluj

  • 18

    @dan:

    1. si acum oamenii cer ca automobilele nu neaparat sa fie interzise, ci sa se gaseasca solutii energetice mai putin poluante pentru ele

    2. centralele atomice sunt, intr-adevar o problema (in Noua Zeelanda :) , ca exemplu, dar si in alte tari sunt interzise)

    3. sper ca in viitorul cel mai apropiat, ponderea producerii energiei electrice nepoluant (eoliana, panouri solare etc.) sa creasca

    4. sper ca vanatul doar de dragul vanatului sa fie interzis

    5. in final, astept un argument plauzibil legat de necesitatea exploatarii aurului: din punct de vedere industrial, necesarul industrial la nivel european se poate acoperi din recuperarea si folosirea celui extras deja; iar din punct de vedere al valorii lui speculative, sper ca esti constient ca beneficiile reale sunt pentru cateva persoane

  • 19

    @DanTheFuckingMan:

    parerile se bazeaza pe argumente, argumentele pe documentare – nu i-am reprosat lui Turcescu ca are o opinie diferita, ci ca si-a exprimat opinia dupa o documentare superficiala, bazata doar pe ceea ce i-au prezentat cei de la RMGC si de la mina la care i-au dus cei de la RMGC;

    daca s-ar fi documentat si ar fi ascultat opiniile celor care se opun proiectului macar cat am discutat eu cu cei de la RMGC si cat le-am studiat eu proiectul si actele lor, poate ar fi avut o alta parere

  • 20

    @Panait Ilie:

    tin sa te asigur ca nu ma plateste niciun ONG, in momentul in care acest lucru se va intampla, il voi specifica in mod expres (nu cred ca e o rusine sa activezi in cadrul unui ONG – desigur, depinde de ce ONG e vorba);

    altfel, in cei 8 ani de cand scriu si documentez subiectul am prezentat de mai multe ori si argumentele RMGC – minciunile lor n-o sa le prezint insa (e suficienta reclama mincionoasa pe care o platesc);

    in plus, atunci cand combat un argument al celor de la RMGC, implicit prezint si argumentul pe care il combat

  • 21

    Avem destui caini vagabonzi care si-ar dori sa fie macar in pielea unui pechinez educat. Transformarile ar trebui sa aiba loc la nivel de mentalitate pentru multi din Romania.Acceptarea unor investitii si al unui proiect ca RM ne-ar aduce nu numai bani, cat si un grad crescut de civilizatie

  • 22

    @MARIANA:

    vezi #19

  • 23

    @Kirry:

    da, e o mare problema legata de mentalitate si cu schimbarea ei: modul unilateral de prezentare a investitiilor ca fiind ”bune” a dus la ideea ca orice investitie e ”buna”;

    in plus, acelasi discurs unilateral ii face pe unii sa creada ca daca cineva se opune unei investitii, s-ar opune civilizatiei si progresului;

    civilizatie inseamna, printre altele, sa decizi in cunostinta de cauza asupra unei investitii

  • 24

    turcescu si ai lui colegi au fost la o chermeza pe bani multi (peste 10.000 dolari de persoana) si au luat niste “punctaje” de la canadieni la intoarcere, ca sa stie ce sa sustina.

    acum un an-doi n-ar fi facut asta, dar acum e criza, nu mai sunt banii de altadata in presa romana – asa ca iau si ei de unde pica.

  • 25

    am primit pe numele meu (dar pe adresa liceului unde lucrez) un material publicitar RMGC. L-am aruncat inainte de a-l citi, oricum era ceva despre verdele care este mai important decat galbenul. Probabil o fi facand parte dintr-o campanie nationala ecologista, coborata la firul ierbii (profesori si elevi?)? Stau si ma intreb… :)

    Gondolin
    2010-09-04 02:17:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    …ne-ne-ne!

    Nu exista nicio legatura cu dezvoltarea, civilizatia, progresul NOSTRU si schimbarea A nu stiu caror MEN TALITATI.

    Esenta PROBLEMEI, dpv al lor – acolo, voi CHIAR nu aveti cum exista, NICICUM – e:

    cum scoatem cateva miliarde de EURO,
    CAT MAI MULTE,
    din ROMANIA,
    o tzara din lumea a treia pentru ei,
    care NU conteaza!

    … chit ca statul roman e multiplu membru – FAPT care nu-l ajuta cu nimic. poate fi falimentat oricand, iar gura voastra inchisa in extremis :(

  • 27

    oricum, ideea de baza este ca daca sufletul meu se va reincarna as vrea ca, vorba bancului, viata urmatoare sa fiu munte. Si activitatea RMGC ingusteaza cumva sansele mele ca dorinta sa mi se implineasca. Asa ca…

    Gondolin
    2010-09-04 02:34:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @Mihai Gotiu. Esti independent deci? Bravo tie.

    Nu uita insa ca jurnalismul adevarat trebuie sa combata argumentele nocive ale proiectului, nu ale sustinatorilor proiectului. Nu transformati polemica aceasta intr-o bataie din curtea scolii, ca va pierdeti toti credibilitatea.

    Cum iti scria si cineva mai sus, orice progres tehnologic a adus si ceva impact ecologic la timpul lui. Dar automobile s-au construit, nimeni nu le-a refuzat din prima fiindca erau poluante. Si a fost bine. Nici in Noua Zeelanda n-au interzis TOTAL exploatarea zacamintelor, iar tara aceea e economic si social in panta ascendenta. Daca zacamintele de la Rosia Montana ar fi atent exploatate iar partea din profit echitabil distribuita la populatie, afacerea ar fi in general benefica oricui. E si acesta un argument viabil, chiar daca poate nu-ti convine. Sper doar sa nu fi ajuns promotorul vesnicei zicale “muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta”. Ca de Gica Contra nu duce lipsa Romania. Avem prea multi.

    Panait Ilie
    2010-09-04 02:52:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    Hmh. Nu ma asteptam la mai nimic altceva de la baiatul acesta. Dar, o data cu colegii de hoinareli, e firesc, fiind vorba de faptul ca au fost chematii “on a mission”. E deja asa de obisnuit, incit era firesc sa nu existe vre-un “rivulutionar” intre ei, la intoarcere. Previzibil, deci nici macar deranjant rezultatul vizitei. Deranjant e ca RMGC, firma “internationala”, a invatat rapid care-i “doctoria” pe plan national. Eu i-am pus o intrebare mica si d-lui Morar, pe care acesta a considerat oportun sa o ignore, ca orice pitic dibaci: de ce nu i-a dus la vre-o exploatare in Africa? Nu pun la indoiala capacitatea RMGC de-a face lucrurile pe bune, in rRomania. Pun la indoiala destul de serios insa intentia de-a face asa. NIMENI nu a investit aici ca sa faca lucrurile pe bune.Sau, chiar daca le incepe pe bune, sa si continuie asa. caci e vorba de costuri. Iar alea domina politica oricarei companii, criza sau nu. Nu imi explicati de societatea civila care va controla, veghea, bla-bla. Stim toti ca anonimul Nea-Caisa care va fi insarcinat sa vegheze asupra metodelor de lucru ale RMGC isi va lua traditionalul 50 de euro si va zice bogdaproste. Tare as fi curios daca acelasi minunat lac, loc de adapare pentru unul ca ITM, e exact la fel si intr-o exploatare din Africa. Dar ma indoiesc. Apropos de lac, poate ITM are parte de o minune, dupa potiunea magica RMGC: mai creste. Ca de unde vine el, de la Lugoj, lipsa proteinei a afectat, in timp, neuronul. Anyway, in contrapartida, daca excursia numita mai sus ar fi fost in Africa, iar ITM ar fi sorit din zeama exploatarii, oare se micsora? Caci si asa are apucaturi de omulet de la Lego…

  • 30

    Eu stii ce as face cu baietii astia platiti SAU MITUITI CU EXCURSII de RMGC..??LE-AS ZICE CA SUNT DE ACORD CU PROIECTUL LOR DACA SI EI SUNT DE ACORD SA TRAIASCA LANGA UN LAC CU CIANURA TIMP DE 10 ZILE FARA SA PARASEASCA ZONA PE 100 DE METRII..DOAR E O EWXPLOATARE FARA RISCURI MORTALE CUM ZIC EI//.

  • 31

    Carpathian Gold a incercat cianura cu degetul in Bulgaria si nu i-a reusit, asa ca acum s-a reprofilat pe o tara vecina, ceva mai bananiera (sa ii spunem Romania), unde va deschide un proiect aproape de Rosia Montana, la Rovina si Colnic. Pentru ca meritam.

  • 32

    @Gondolin: Daca nu l-ai citit, cum poti sa-l critici.

    kijiji
    2010-09-04 05:53:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Gabriel Resources (asa zisa sociétate canadiana) a fost înregistrata în Canada în 1995 ca o sociétate miniera australiana de catre romanul Vasile Timis (cunoscut în afaceri sub numele de Frank Timis). Sociétatea este cotata la boursa din Toronto si probabil la Vancouver desi înca nu a scos un gram de aur. Vasile Timis era foarte bine cunoscut de vechile servicii secrete românesti si de autoritatile austaliene fiind condmnat pentru trafic de heroina. Timis a detinut deasemenea corporatia petroliera Regal Petrolium, radiata de la Boursa din Londra în 2006. În 1998, Mihai Ianăş în calitate de presedinte Agentiei nationale de resurses minerale, negociază şi propune acordarea licenţei de exploatarea minereurilor de auro-argentifere din perimetrul Roşia Montană, prin încredinţare directă, către Compania Naţională Minvest Deva, care era în parteneriat cu Gabriel Resources Ltd.
    Licenţa este acordată de Guvernul Radu Vasile şi este constrasemnată de Mihai Ianăş, ca preşedinte al ANRM, Radu Berceanu, ca ministru al industriei, şi de Decebal Traian Remeş, ca ministru al finanţelor.Ce este interesant Mihai Ianas dupa ce a parasit agentia a devenit administrator la Regal Petrolium. Acestea fiind zise, dragi români nu strainii fura resursele si distrug mediul României, ci români de ai nostrii.

    kijiji
    2010-09-04 06:42:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Domnule Gotiu,nu comentez subiectul deoarece ambele parti aduc argumente pro si contra dupa cum reusesc sa se documenteze.Dar vreau sa te intreb,sampanie ai baut vreodata?Sa stii ca si in procesul tehnologic de obtinere a respectivei bauturi atat de apreciate se foloseste cianura pentru deferizarea vinului.

    sase sase
    2010-09-04 07:01:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    Era sa uit: Sa te pretinzi impartial, dupa ce ai participat voit la o “excursie” de gen, intr-un loc ales de Companie prin prisma unei “exploatari premiante”, si sa iti fie foarte clara aceasta situatie( nu, nu cred ca alegerea NZ a fost aleatorie, fara intentie sau ca ziaristii invitati nu stiau asta), si pe deasupra sa si cinti despre cit de netendentiosi sau bineintentionati sint cei de la RMGC…oare cum as putea numi asta altfel decit coprofagie?

  • 36

    @DanTheFuckingMan:
    Are o parere platita.
    Oare de ce nu s-a pronuntat deloc inainte. Nici eu nu sunt din Rosia. Am fost un week-end in zona si chiar cred ca oamenii de acolo pot trai fara cianura si cred asta pentru ca am fost un week-end si in zeel am moss (austria nu australia) pe unde crede-ma Turcescu sigur a umblat mult mai mult.
    A devenit sustinator odata cu schimbarea mogulului.

  • 37

    @Panait Ilie:

    un lucru se intelege foarte greu in povestea asta cu Rosia Montana: ca afacerea e profitabila doar pe termen scurt si doar in anumite conditii:

    mai exact: o parte (RMGC) ia grosul banilor; alta parte, statul roman ia niste faramituri si ramane cu cheltuielile sociale, economice, de conservare si de risc ulterioare (primele doua categorii de cheltuieli pe 2-3 decenii, urmatoarele cheltuieli pe sute de ani);

    deloc intamplator (am prezentat aspectul asta, pe baza documentelor interne ale RMGC), RMGC NU se va asigura impotriva accidentelor majore (incendii, surpari de terene, dezastre naturale) din cauza costurilor ridicate care ar face exploatarea nerentabila – asta in conditiile in care costurile de asigurare ar fi platite de RMGC doar pe 20 de ani, in timp ce Romania (dupa inchiderea exploatarii) ar trebui sa plateasca aceste asigurari sute de ani (sau sa nu le plateasca, cu toate riscurile care decurg din asta) ;

    asadar, genul asta de afaceri e profitabil atata timp cat grosul unei parti a cheltuielilor ramane in partea unor fraieri (mai exact a statului roman)

  • 38

    @sase sase:

    ca si in alte domenii :) , si in cazul cianurii, marimea conteaza ;)

  • 39

    Din pacate, in pofida unui talent subtirel, dl. Gotziu va ramane in istoria presei ca ceea ce este: un golan nefacator de nimic.
    Si ca sa isi lase amprenta mai abitir, ii recomand functia de purtator de injurii al lui Victor Ponta. Se pare ca nivelul precar al educatiei ii va apropia in cele din urma pe cei doi.
    Vorba cantecului: golani au fost, golani sunt inca/si-or fi in veacul vecilor…
    PS_ Domnul Turcescu a lasat ceva in urma: postul de radio Europa FM, un ziar quality cu adevarat pe care un trantor l-a distrus (Cotidianul), imprimarea in constiinta publica a postului TC realitatea (acre a ajuns, din pacate, un soi de closet public)
    Dumneata ce lasi?

    de pilda
    2010-09-04 09:12:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @de pilda: nu cred ca s-a pus problema despre ce A FACUT pina acum domnul Turcescu, ci despre ce face acum, in acest caz anume. Iar aici nu e nici o pilda. Ci, poate, doar un “de foame”.

  • 41

    Suntem o tara de procurori si e normal ca cum apare unul cu o parere diferita sa ii punem gatul pe ghilotina ca de , respectul e pentru fraieri!

    Crezi ca daca ar fi aparut un articol cu titlul “Mihai Gotiu nu vrea cianuri in Romania” l-ar mai fi citit cineva? … pana ajungi tu la glezna lui Turcescu mai trec cateva secole ;)

  • 42

    @Vali-putea scrie oricine acest articol, sau nimeni. Asta face decizia de-a scrie a lui Turcescu mai putin partinitoare? Da, daca i-ar fi dus in Africa, nu undeva unde Statul chiar face ce zice, as fi zis si eu: d, domnule, ne facem noi naluci. Insa au evitat cu grija un stat asemanator cu rRomania, facind ca imbecilii care fac previziuni in finante: incearca sa aplice economiei noastra formule de calcul luate din economia americana. Introducerea unor premise false, in voit, in calcul. Dubla gestiune atit de tipica… Adevarul e un functie de cine-l spune…domnule Vali? Pai da, uite asa a ajuns tara asta unde este…

  • 43

    Dle Gotiu,

    intimplarea asta ne demonstreaza ca cei ce considera ca nu exista jurnalist (roman; in general, roman de orice meserie ar fi el) care sa nu puna “botul”, care sa nu isi aiba pretul, nu se exista. De aceea sunt atit de multi cei care chiar sunt convinsi ca, fiind dumneata jurnalist si roman pe deasupra, in mod cert esti si dumneata cumparat – daca nu de Gabriel Resources, atunci de “ceilalti”…

    A doua concluzie: imi fac tot mai poutine iluzii ca pot exusta jurnalisti adevarati in Presa romaneasca. Daca si Turcescu…

  • 44

    Imi este pur si simplu mila de voi. Cianura este 100% benefica. Am acolo si am vazut cu ochii mei cum Turcescu s-a cacat in lac si cianurile au omorit imediat toti microbii. Chiar eu am baut apa din acel loc fara probleme.

    Ioante Morar
    2010-09-04 09:42:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @) in plus la postarea #39

    Mi-am amintit ca aveti un model in alt derbedeu: Radu Mazare, mare om politic si, mai ales, mare mafiot.
    Poate ii urmati exemplul?

    de pilda
    2010-09-04 09:45:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Regret regretele Dumneavoastra.
    Dl.Turcescu mi-a aparut intotdeauna ca un om de media duplicitar,cautator de efecte,chiar si superficiale, pentru a obtine audienta, notorietate,aura de jurnalist si bani.
    Nu l-am intâlnit nicio data intr-o ancheta care sa afirme ceva pâna la capat.
    Precum girueta ,nu el isi schimba directia ,ci vântul.

    victor
    2010-09-04 09:49:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @Mihai Goţiu: Maestre,ca de obicei nu ma astept ca sa raspunzi la niste argumente tehnice si economice ,caci se pare ca ori esti subiectiv sau nu posezi cunostintele necesare ,dar ca un roman “verde” iti dai cu prespusul!
    Asa ca iti voi transmte niste proverbe comentate:
    1. Satulul nu cred flamandul sau bogatul saracul!
    Sigur ca NZ isi permite ca sa conserve auata si expoloteaza mine de alte miliarde,ceea ce o fac ca sa fie una din tarile cu venit/capita cel mai mare!
    2.Ecologia este o chestie care costa ,adica necesita costuripe care numai o tara bogata si le permite.D’aia si prin aini ‘70 se mai vorbea intr-o tara ca Germania de poluarea Rhin-ului sau de mizeria poluanta din minele din Tara Galilor,dioxina din Italia etc.
    Pe masura ce aceste tari au ajuns la prosperitate si-au permis ca sa “nasca” o legislatie eologista si sa o aplice, caci costurile sunt foarte mari.ISI permite Rmania sa sara direct la politica ecologica la mivelul UE?Va spun eu:NU,findca ar trebui sa inchida si putinele fabrici care mai functioneaza ,ele nefiind in norme!
    3. SI TOTUSI tehnologia cu cianuri functioneaza in toate tarile producatoare de aur si ce sa vezi ei chiar incaseaza bani din aceasta afacere. Noi nu ,ca asa zic pleziristii cu fundul gol ,dar cu coada pe sus!NU VA DORESC SUCCES

    Arthur
    2010-09-04 09:52:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    …se gîndi javra să spună… Goţiu, nu eşti departe de un secretar utc pe întreprindere. Te pricepi să pui la zid duşmanii de clasă. Din partea mea, eşti de o mie de ori mai scuipabil între ochi decît turcescu.

    Dama cu pandalii
    2010-09-04 09:53:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    @Mihai Gotiu. Aici iti dau dreptate. De asta spuneam si eu ca Romania nu-i Noua Zeelanda si
    1. N-ar bea Turcescu apa din lacul cu cianuri de la Montana nici sa-l tai
    2. Intr-o tara corupta la varf de la presedinte pana la ultimul functionar s-ar bate toti nenorocitii pe “firimiturile” acelea. Atat mai le lipseste romanilor, o alta patura de “moguli ai aurului” emanata din hocus pocus cu cianuri. Ca infractori, fosti colaboratori sau oieri care le scuipa-n nas au.

    Acesta e de fapt miezul problemei. Dar n-ai cum sa te opui proiectului doar aratand cu degetul la haitele de pechinezi, la panda sa se-nfrupte din el. Deci poate pana la urma ai dreptate, sa-i tot dai cu ecologia si picturile rupestre. Macar acestea sensibilizeaza naivii. Dar, cum ziceai, previn un dezastru si mai mare. Nu ca afacerea nu ar putea fi la o adica rentabila, ci ca prea multe ciori asteapta deja pe craca la romani sa puna botul.

    Panait Ilie
    2010-09-04 10:45:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @Dama cu pandalii. Si argumentul tau de neutecist care e? “Javra”? Gotiu a avut totusi aici cateva puncte valide. Tu esti cel ce se comporta in scuipator. Sau si voua astora de pe Blogary vi s-a promis vreo ciozvarta daca-mpanziti otrava prin Romania?

    Panait Ilie
    2010-09-04 10:50:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Interesantã expresia “lotul Noua Zeelandã”!!!

    jderu'
    2010-09-04 10:54:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    Sper macar ca Robert Turcescu stie sa scrie corect “iau”. Accept orice de la jurnalisti, mai ales astia atat de buni la criticat pe altii, mai putin greseli gramaticale flagrante.

    andrei
    2010-09-04 11:07:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    …@Mihai Gotiu. Am uitat : un grup pe Facebook pe care sa-si arate romanul scarba fata de frituristii intorsi din Noua Zeelanda exista? Astia ne-ar pune otrava si-n mancare, daca vreun trust ori companie i-ar plati destul. Astia-s adevaratele cianuri ale Romaniei, cum ii filtram?

    Panait Ilie
    2010-09-04 11:11:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Domnule Goţiu, voi trece peste partea cu cianurile, că doar nu sunt “jurnalist deontolog”, şi vă voi atrage atenţia asupra unui fragment din articol menit să provoace hilaritate oricărui individ cu scaun la cap.
    Alăturarea de Cătălin Tolontan, Cristian Tudor Popescu, Alina Mungiu-Pipidi, Sabin Orcan ori Liviu Avram, nu numai că nu vă onorează, dar şi denotă suficient de explicit maniera în care abordaţi subiectele pe care le trataţi.

    dorobanţul
    2010-09-04 11:13:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Domnule Goţiu, iată că blestemele dumitale au ajuns cu întârziere la “antipozi”. Paranteză: ai cui sau a ce antipozi?
    Turcescu a scăpat ca prin urechile deontologiei de cutremurul devastator care a lovit New Zeeland, sancţionând astfel apetitul maorilor pt cianurare.
    Redeschid paranteza: mai studiază matale puţintel geografia şi vezi cum devine treaba cu antipozii.

    dorobanţul
    2010-09-04 11:29:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @tamara’s nephew:
    Netotu lu tamara te-ai englezit?

  • 57

    Lasasem un comentariu, critic dar foarte acceptabil, pe blogul nou al pechinezului. Nu l-a aprobat. Are doar doua lasate, semn ca cenzureaza la greu. E poate prea ocupat sa te injure din anonimat pe-aici. Te-ai inselat deci asupra pedigreeului, nu e decat un maidanez obraznic cu coada pe sus.

    “Mestere, problema nu e pe banii cui te duci, ci cat de obiectiv canti la intoarcere. Cand toti care ati baut apa cu cianuri (sic!) nu pomeniti ABSOLUT NIMIC, macar in treacat, si despre protestele din zona, de anularile si interzicerile de exploatari venite de la guvern, e poate fiindca deontologia v-a fost cumparata sau nici n-ati avut-o vreodata, ca vorbiti la intoarcere doar pe limba celui care va plateste.

    Lasi impresia unuia care, daca l-as plati sa mearga la Polul Nord si sa scrie la intoarcere ca pinguinii de acolo ar trebui sa fie exterminati, ar face-o.

    Panait Ilie
    2010-09-04 12:15:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @Mihai Goţiu: …..eu va repet, dincolo de cortina de fier a mogulizoarelor exista lumea libera,lumea in care adevarul domneste. va comportati precum ziaristii lui ceausescu.ati fi fost un bun slujbas al ceausismului.si atunci cei care defectau si alegeau sa paraseasca sistemul erau rapid infierati……vanduti capitalismului ,tradatori de neam si tara…..hi!hi!hi!azi spuneti despre turcescu ca e pechinez bezmetic,ieri era injurat cristoiu, maine cine stie cine?oricum ,daca turcescu e pechinez dumneavoastra ramaneti un chihuahua….

    domnule gotiu…..munca la moguli renaste in ziaristi apucaturile ceausiste….

    cat despre rosia montana v-am mai spus…..daca acolo exista uraniu atunci exploatarea lui va fi facuta impreuna cu occidentalii …nu cu rusii.

    lucaman
    2010-09-04 12:23:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    apropos,atunci cand turcescu muncea la mogul era caine de paza?…..hi!hi!hi!asa precum buscu,precum ciutacu,gadea…..?

    lucaman
    2010-09-04 12:40:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @lucaman:

    am mai raspuns unui comentator: Turcescu a lucrat la moguli, eu nu

  • 61

    LOL!

    Cat esti de previzibil, Gotiule! Si as aduaga penibil, dar tu n-ai receptori pentru asa ceva… asa ca mai ramane josnicia… noroc ca nu te doare!

    Si zii asa: cum trec colegii de padoc de gardul trustului Realitatea, cum devin cotarle nenorocite, huh!?

    P.S. Singurul lucru care te mai salveaza cat de cat esta pozitia in problema Rosia Montana!

    MihaiP
    2010-09-04 12:48:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @Mihai Goţiu: …….platforma vox publica e pe ralitatea.net?—este.

    iar realitatea.net ii apartine lui vantu?—-ii apartine.

    atunci,banii de pe ceea ce postati pe vox publica de la cine ii primiti?sau scrieti gratis….asa, din pasiune?

    lucaman
    2010-09-04 13:07:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @Mihai Goţiu: Domnule Goţiu, a ne face proşti în faţă, a devenit o cutumă pt “jurnaştii” care servesc interesele lui vântu. Văd că nici dumneata nu ţii morţiş să o contrazici.
    Chiar vrei să reproduc aici ce scrie pe frontispiciul platformei pe care activezi?

    dorobanţul
    2010-09-04 13:14:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @lucaman: @dorobanţul:

    va e total strain conceptul de ”freelancer”, stiu, e prea mult pentru mentalitatea voastra; cereti referinte de la prietenii vostri de la ANAF ori de la Direcțiile de Finanțe Publice – o sa vedeti, negru pe alb, cati bani am primit de la Vantu ori de la vreo firma de-a lui;

    doar sa nu aveti surpriza sa dati peste o declaratie alb pe alb ;)

  • 65

    @Mihai Goţiu: amice ….eu sunt freelancer de pe vremea lui ceasca….hi!hi!hi!pe atunci tu nu auzisei despre asta si visai sa ajungi avocat.

    ideea e urmatoarea….prestezi pe vox publica iar voxpublica e pe realitatea lui vantu.e ca si cum ai spune ca desi scrii in ziarul scanteia totusi nu faci parte din colectiv.asa e…..dar scrii acolo.si din intamplare urmezi linia ….dar numai din intamplare,fireste…..hi!hi!hi!

    lucaman
    2010-09-04 13:45:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @Dle Gotiu

    Nu vi se pare deplasat (ca sa nu spun de-a dreptul incalificabil) sa vorbiti despre N.Zeelanda fara sa fi fost macar acolo?
    Pt ca dvs asta faceti. Ii contraziceti pe cei care au fost acolo ca si cum si dv ati fost prezent si ati fi vazut cu totul altceva decat au vazut ei.

    Asa avea doar o intrebare!

    Ati fost vreodata in N.Zeelanda in vizita la una din minele de-acolo in care se folosesc cianurile in exploatarea aurifera?
    Daca ati fost, va rog sa considerati comentariul meu neavenit si fara niciun suport.

    Daca nu ati fost, poate ca n-ar strica sa va revizuiti putin modul de a interpreta situatii pe care nu le cunoasteti deloc si mai ales faptul ca ii acuzati pe altii de rea credinta sau de subiectivism daca parerile lor despre ceea ce au vazut la fata locului nu corespund deloc cu parerile pe care dvs vi le-ati format doar cu ajutorul imaginatiei!

    Delia Neacsu
    2010-09-04 16:46:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    tehnologia cianurii este o tehnologie veche de 100 de ani in minerit, dar ne-am gasit noi , experti in toate, sa facem analize si sa decidem ca pentru noi e nociva.

  • 68

    @Gotiu
    Daca nu iei bani de la Vantu din ce traiesti omule?

    Nu ma intereseaza ca ai mostenit milioane sau ca sotia ta castiga suficient cat sa intretina familia. Astfel de lucruri nu ma privesc.

    Insa va intreb cum va castigati banii, ca jurnalist?
    Mai scrieti undeva? Sunteti angajat la vreun ziar? Ati publicat niste carti?

    Delia Neacsu
    2010-09-04 16:50:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Pentru mine pechinezii sunt foarte draguti, simpatici si atasati de stapan, deci o buna descriere a devotamentului d-lui Turcescu fata de cititori.Pe langa asigurarile de bine pe care acesta a incercat sa le inspire cititorilor, ar trebui sa ne gandim si la faptul ca proiectul RM ofera un viitor mai bun pentru o regiune cu posibilitati reduse de prosper.

    Melisa
    2010-09-04 16:59:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @panait ilie
    nu. javră nu e un argument. în unele cazuri e o insultă, în altele e o constatare. constatarea faptului că un activist aruncă cu rahat în absolut oricine este măcar deschis să vadă şi punctul de vedere al celuilalt. nu am dovezi, dar m-ar mira ca activistul să nu fie plătit pentru împroşcarea cu lături pe care cu onor o efectuează pe această platformă. pînă la urmă, activistul este una din principalele cauze pentru care platforma voxpublica s-a transformat într-o latrină. şi greu să iasă din asta.

    Dama cu pandalii
    2010-09-04 17:05:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    @Mihai P depinde despre ce salvare vorbesti.Nu as zice ca vorbim de o pozitie prea stralucita atat timp cat acest proiect se bucura de o mare sustinere a localnicilor si a autoritatilor locale, a celor care inteleg valoarea acestor investitii si beneficiile aduse comunitatii

    Pollyana
    2010-09-04 17:10:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    @Mihai Goţiu:
    nici nu i-au bani de la el …

    Dom’le, cât de agramat poţi să fii! Şi cică mai şi predai ca profesor la Cluj, la nu-ş ce universitate (vreo sorbonică srl)! Nu ţi-e jenă? Înapoi la clasa a V-a!

  • 73

    @DanTheCurlingPeople: Ce te doare fiule? Consider ca daca Turcescu are alta parere nu trebuie insultat de un neica nimeni ca asta. Omul,ca multi altii, vede in RM un potential economic pt. zona aia iar asta nu trebuie sa-l faca pechinez. Iar nea caisa asta daca vrea sa vb. de tonomate care se cred a fi jurnalisti sa se uite la colegii lui (O.Stancu,Ursu,Ciutacu,Nistorescu etc etc)Don`t get me wrong ….nu sunt un Basescian…am fost pana l-a numit pe Boc pt. a doua oara premier.

    DanTheFuckingMan
    2010-09-04 17:27:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @DanTheFuckingMan: “Consider ca daca Turcescu are alta parere nu trebuie insultat de un neica nimeni ca asta. Omul,ca multi altii, vede in RM un potential economic pt. zona aia iar asta nu trebuie sa-l faca pechinez.”

    Proiectul are ceva ani. Cum de nu i-a vazut potentialul economic in tot acest timp. Cum de i-a vazut potentialul economic taman in mijlocul actiunii de schimbare a mogulului.

  • 75

    Gotiu,
    Il cunosc personal pe Frank Timis.
    Parerea mea despre el si compania lui este foarte proasta.eU NU AS INCREDINTA COMPANIEI LUI ACEASTA CONCESIUNE.
    Asta e una.
    Exploatarea zacamintelor aurifere cu cianuri este altceva si este sigura si fara riscuri ecologice.
    Sunt in functiune in tara procese tehnologice mult mai periculoase si riscante.
    SA VORBIM TEHNIC NU CU MOTIVE EMOTIONALE.

  • 76

    dar de ce nu te duci și tu domnule goțiu pe banii tăi, că ai destui să vezi ce e la mina din Noua Zeelandă și să scrii după despre cat de mult nu își dorește cine știe ce persoană care te pune să scrii proiectul ăsta , du-te verifică informațiile și după aberează nu așa … că oricine poate face ce faci tu DEZINFORMARE

    mikaela
    2010-09-04 19:22:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    imi vine sa rad :) ) publici non stop articole despre RM? am tot stat si citit pe voxpublica de vro saptamana ca nu am ce face si vad ca nenea gostiu e nelipsit cu articolul despre rosia montana, ma intreb cati bani isi ia pentru asta si cat de mult doreste el sa salveze rosia montana(nu ma prin exact de la ce – lasand la o parte partea eco care va distruge apocliptic universul) acum serios, ne publici si noua saqlariul tau si de unde vin banii pentru aceste articole aproape zilnice?

    borosan
    2010-09-04 19:27:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    cate cuvinte dragute pentru un fost coleg de breasla, cred ca vantu iti da ceva ca sa il faci atat de mult de rahat, desi daca te invitau si pe tine cred ca nu ai fi spus nu cu siguranta, si toti ar fi scris despre cat de rahat e gotiu ca a plecat in NZ

  • 79

    as vrea sa vad măcar odată profunzime într-un articol de-al tău, să văd cum ai făcut tu analize personale, cum cei doi mari chimiști au spus că nu e ok, sunt sigur ca există moduri de exploatare, chiar și cu cianură, care să nu afecteze mediul, cum multe țări au ales această metodă,cum și noi facem extracții la Baia Mare cu cianuri – și da sunt total non-ecologice pentru ca folosesc o cantitate imensa de cianură, dacă totul este în măsurile impuse de lege cred că ar fi ok… chiar nu văd de ce atâta scandal pentru un proiect care oricum nu are finanțare momentan, doar tu ai spus asta într-un alt articol, e doar o campanie de imagine a cuiva, care probabil va face un pas important dacă gold corporation se vad a la o parte, dar până atunci aruncăm cuvinte, că de comunicare e la modă, ce să facem ne merităm soarta și ne merităm sărăcia, avem aur și nu îl putem scoate din pământ că nu pare ecologic, întrebare; etic e ?

  • 80

    acum dupa cele scrise de catre tine ar trebui , daca jucam dupa regulile tale, sa fii acuzat de catre ONG urile care apara pechinezii de calomnie sau cine stie ce injurii aduse la adresa unui catel, cam as faci si tu, compari piersici cu mate si ies isi invingaztor tu dintr-o comparatie … asta daca intelegi ceea ce spun, uneori ma intreb daca iti scrii singur articolele

    cristian stan
    2010-09-04 19:45:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @Panait Ilie: RMGC nu a dus ziaristi sa vada ONG-uri de revolutionari ecologisti ca din astia sunt si la noi ci i-a dus sa vada mina de aur care foloseste cianuri si sa spuna cum este apa cum arata zona dupa exploatare. Turcescu asta si face spune ce a vazut ca si ceilalti . Ce nu va convine ca va putea deveni si rosia Montana o astfel de zona? Ce origine aveti? Proiectul Rosia Montana nu numai ca va asigura ecologizarea noii exploatari dar va stopa actuala poluare si va stopa scurgerea pe secunda celor 20 de litri de apa foarte acida.

  • 82

    Domnule Goţiu, stiti proverbul;,,fiecare pasare pe limba ei piere”? Eu cred ca deveniti penibil tratandu-va astfel colegii care au acceptat sa aduca romanilor pentru care scriu probe oculare, reale. Nu cred ca mai puteti convinge mult opinia publoica despre efectele nefaste ale cianuri folosita in tehnologia miniera. Iata ca in NZ si alte locuri functioneaza. Va functiona si la noi si vor fi in permanenta si oameni ca dumneavoastra atrasi de interese orbitoare sa fie nemultumiti desi veti beneficia impreuna cu toti de beneficiiile financiare, naturale si patrimoniale ale acestui proiect.

  • 83

    @Dama cu pandalii. Da, mai, am vazut si eu “punctul de vedere al celuilalt”. I-au dus la capatul lumii, dar la toti le-a scapat ca prin minune asta: youtube.com/wat../

    Macar din bun simt elementar, zi bre in treacat ca opinia publica e cel putin foarte divizata si acolo. Nu ne turnati toti gogosi ca lacurile cu cianuri filtrate sunt destinatii turistice.

    @Valer. Baaaa, prost trebe sa fii sa dai inainte cu “colegii care au acceptat sa aduca romanilor pentru care scriu probe oculare, reale”, cand toti au azi internet si youtube pe mansarda.

    @Horia. Mi-a placut intrebarea cu originea, strecurata inocent intr-un pasaj cumsecade. Dar mama dumitale ce origine are? Ca sa stiu unde iti adresez trimiterile.

    Panait Ilie
    2010-09-04 23:40:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    #81 ‘Proiectul Rosia Montana nu numai ca va asigura ecologizarea noii exploatari dar va stopa actuala poluare’

    adica aduci in plus din afara zeci de mii de tone de cianuri si stopezi poluarea :-D :-D :-D

    n-aveam nimic impotriva infotripurilor, dar cred ca cei de la rmgc puteau macar sa duca pe-acolo pe unii mai destupati la minte. ca astia care ecologizati si stopati poluarea cu cianuri sinteti de-un cretinism de basm :-D :-D :-D

    antipoluatorul
    2010-09-04 23:57:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    Domnule Gotiu, ati afirmat in mod repetat ca necesarul de aur al industriei europene poate fi satidfacut prin reciclarea aurului industrial. Lasand la o parte faptul ca majoritatea obiectelor placate electric cu aur pierd metalul prin simpla frecare, acesta ajungand pana la urma in apele menajere ( deci acest metal nu mai poate fi reciclat ), sa spunem ca intreg metalul folosit de industria electronica ( cel mai mare consumator de aur industrial ) ajunge in centrele de reciclare. Nici macar acest metal nu poate fi extras in totalitate, deoarece, asa cum stim din banala chimie de liceu, nici o reactie chimica nu are randament de 100% . Rezulta simplu ca lantul este unul deschis si pentru a-l mentine in functiune va fi mereu necesara introducerea unui cantitati de metal din exterior.
    In principiu, intr-un calculator, concentratie de aur este mai mare decat cea de la ROsia Montana ( exprimata in grame/tona, fara a lua in considerare carcasa ). Stiti cum se obtine aurul din aceste circuite? Ati ghicit, prin folosirea cianurilor!

  • 86

    @Mihai Goţiu:
    Sa inteleg ca faci munca patriotica pe aici?
    Atunci de ce nu scrii pe o platforma independenta nu pe una construita pe banii FNI?
    Sau poate esti platit “la negru’ de NUS.
    :)

    player
    2010-09-05 09:23:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    In loc sa va certati … sa creati noi subiecte …. mai bine vedeti si dezbateti problema cu Drepturile de Autor, spre exemplu … dezbateti aceasta campanie de jumulire a romanilr, ca povestea cu rosia montana a clerificat-o UE …FARA CIANURI IN UE (tot strainii, saracii, vin si ne ajuta si indruma sa avem grija de trecutul nostru!!!!!!!!
    Va pupa tata!!!!!!!!

  • 88

    PS : Si ca veni vorba de trecut povesteasuna asa: divide et impera ….. asta-i boala noastra …. cu totii sintem niste catelusi care latra fiecare pe limba lui!!!!!!
    Va pupa tata inca o data!!!!!!!!

  • 89

    nici nu avem habar in ziua de azi ce tehnologii se folosesc pentru ceea ce vedem in jurul nostru. decat sa comentam atat despre o tehnologie care s-a demonstrat ca functioneaza, mai bine ne-am gandi la localnicii RM care asteapta un loc de munca,la competitivitatea in UE, la economia acestei tari

  • 90

    @dorobantul cred ca ar trebui sa multumim acestui grup care au acceptat invitatia in Noua Zeelanda pentru ca desi stiau ca vor primi asemenea insulte, au bunavointa sa informeze o tara despre o tehnologie controversata, pe care altii o deseneaza in negru, cand ea de fapt este testata si functioneaza intr-o tara cu mare strictete din punct de vedere ecologic

    Miruna
    2010-09-05 19:29:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    turcescu a furat “meserie” de la ctp, doar in sensul de a face mare tam-tam in “critica pe invers” la teve… si a avut si oaresce succes, ca dadea bine pe sticla in rolul de dandy serios si perfectionist care o tine cuminte doar pe a lui. pana la jurnalism de investigatie insa mai e cale lunga, desi sincer, nu-mi aduc aminte sa fi pretins el vreodata asa ceva. turcescu e doar un “produs” media de marketing si audienta. a castigat sufi de mult sa se retraga pt biznisurili personale, precum altii din tagma soumenilor de la teveu.

    iulius
    2010-09-06 13:55:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    Bravo Ma

    Ai acu tupeu sa musti, ACU cand RT nu mai e in sistem wow. Curajosule! Bravo, bravo.

    Cat despre omul lui Vantu care a fost RT si dar nu tu hmmmm ……

    Pana un alta lucri la o cestie pe care doar banii lui Vantu o tzin sa nu se inchida asa ca ….. esti la fel de breaz ca si Turcescu da atunci cand ai dreptate ai.

    Presa noastra-i de cacat pentru ca majoritatea celor de sus din ea sunt de cacat. A nu se considera ca CTP, AMP & co sunt niste ingeri atata doar ca la calibrul lor ei n-au pus botul la firmituri asa ca Biju & co.

    Hai cu investigatzia pe scari astept reportaje live cu talibanii idn Afgansitan , insurgentzii din Burma, camasile rosii din Thailanda, drogatzii din Iran sau guerile FARC. Ca despre cum si-a facut Basescu & clica banii daca nu va vin in plic …

    Cat despre Turcescu ca mai tozti cei ca apar pe sticla :

    “turcescu a furat “meserie” de la ctp, doar in sensul de a face mare tam-tam in “critica pe invers” la teve… si a avut si oaresce succes, ca dadea bine pe sticla in rolul de dandy serios si perfectionist care o tine cuminte doar pe a lui. pana la jurnalism de investigatie insa mai e cale lunga, desi sincer, nu-mi aduc aminte sa fi pretins el vreodata asa ceva. turcescu e doar un “produs” media de marketing si audienta. a castigat sufi de mult sa se retraga pt biznisurili personale, precum altii din tagma soumenilor de la teveu”

    Niste guri si niste fumuri si atat.

    A nu se intzlege din asta ca sunt ferm impotriva RMGC, la ce pasalac a ajuns tzara nostra …. ceva cianura acolo nu prea mai conteaza.

  • 93

    Nu am citit tot. Mi se pare a fi scrierea unui ofticat frustrat care vrea si el sa fie pechinez, sa vada cum e, macar. Asa e draga Gotiu, maidanezii sau afara, si latra ca rromii aia cand sunt luati de politie, sa li se dea un ciot. Unu mic.

    Sunt atarnator la Vantu, deci sunt jurnalist. De top!
    2010-09-09 08:00:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    Poate ca Gotiu a luat si el bani de la RMGC. Sa stea acasa:))
    Hai, toata lumea sa isi puna aici fluturasii de salar, sa vedem cati RMGC-isti sunt(em) pe lista.

  • 95

    Daca-i pekinez sau nu, cred ca da.
    Mai haios e ca Turcescu-i un mic Vantu. Uitati-va la cei doi, aceeasi frizura, acelasi par grizonat, aceeasi camasa alba, apretata, de chelner.
    Turcescu e mai tanar si naiv, il serveste si acum pe base, pe aici ar fi ceva diferente.

    bocdefender
    2010-09-11 00:58:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    voxpublica.real../

    flippy
    2010-09-14 07:37:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    of of of cata seriozitate pe presa romaneasca, se improsca cu noroi cand nu mai sun colegi, iar cand sunt se iubesc de mama focului, scriem despre deontologie, despre adevars i dreptate, dar cand colo noi avem valori mai pierdute decat are dracu in iad, si ne mai credem eroi salvatori, rusine

  • 98

    nu stiu de ce va tot certati,de ce nu va uitati cine sint cei din spatele acestor trusturi marete?de ce “etnie” sint cei asemenea lui turcescu&base?pai daca va veti uita mai bine,fac parte din diverse grupari criminale gen francmasonerie si sint jidanei (evrei isi spun,dar nu sint.acesti jidanei sint incriminati si de ONU printr-o rezolutie dar din cauza ca in spate este israelul si SUA- care sint conduse tot de jidanei-,nu stiu ce sa mai spun.azi,daca va uitati pe la TV,veti observa ca mai toti care au cite ceva de aburit pe la tembelizor sint doar ovreiasi.unde sint ROMANII?).deci,va las pe voi sa comentati mai departe si sa cercetati daca am sau nu dreptate inainte de a ma boscorodi (cum fac marea majoritate a tugulanilor fara minte) sau a-mi da dreptate.oricumar fi,eu va multumesc

    vizitator
    2011-09-10 19:56:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!