RSS Feed

Cum s-au făcut patriarhii BOR frate cu dracu’

vezi toate articolele de
03 Aug 2010 la 11:20 117 comentarii 2859 vizualizari.

O iniţiativă aparent benignă a Băncii Naţionale a României ne pune faţă în faţă cu o realitate neplăcută pentru poporul român: istoria plină de excese şi trădări a înaltului cler ortodox român. Prea plină de evenimente negative, pentru o istorie atât de scurtă. Atunci când a aprobat emiterea unei serii comemorative de 5.000 de monezi de argint cu chipurile patriarhilor BOR, Mugur Isărescu nu se aştepta, probabil, la atâtea belele. Guvernatorul BNR avea cu totul alte probleme pe cap atunci când a primit scrisoarea personală adresată de către directorul Muzeului Holocaustului din SUA (acelaşi muzeu unde Traian Băsescu vărsa câteva lacrimi în urmă cu ceva vreme – Traian Băsescu având un rol important în recunoaşterea şi asumarea rolului statului român în Holocaust), în care i se cerea retragerea de pe piaţă a monedei cu primul patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, Miron Cristea.

Patriarhul premier, care nu s-a sfiit să adopte salutul fascist în faţa regelui Carol al II-lea şi care scria: “îţi vine să plângi de milă bietului popor român, căruia evreul îi stoarce şi măduva din oase. A nu reacţiona împotriva evreilor, înseamnă a ne duce de vii la pieire….A ne apăra este o datoria naţională şi patriotică, iar nu “anti-Semitism”. Că era de bon ton pe vremea aceea să adopţi astfel de atitudini este de înţeles, poate, dar în niciun caz din partea reprezentantului unei biserici care se doreşte un lăcaş al toleranţei.

Declaraţiile lui Miron Cristea îl fac pe Papa Pius al XII-lea, atât de hulit pentru că nu a adoptat o poziţie suficient de fermă în faţa naziştilor pentru a opri Holocaustul, să apară într-o lumină cel puţin bună. Asta în ciuda faptului că Miron Cristea a avut iniţiative lăudabile, precum aceea de a interzice preoţilor să intre în Legiune, sau să afişeze simboluri legionare în biserici. Miron Cristea avea neînţelegerile sale personale cu Nae Ionescu, ajungându-se până la situaţia ilară în care patriarhul a cerut ca politicianul să fie pictat în chip de diavol în catedrala patriarahală. Patriarhul a făcut însă tot ce i-a stat în putere pentru a fi în graţiile palatului regal şi a se menţine în cercul de putere, fiind acuzat chiar că ar dori să joace rolul unui “Rasputin dâmbăviţean”.

Pe lângă Miron Cristea, însă, în seria de monede apare şi patriarhul turnător la Securitate,  Iustin Moisescu,  fostul legionar (conform dosarului de cadre) Teoctist şi “Patriarhul Roşu” Justinian Marina, cel care a adus la nivel de artă mersul pe frânghie între ortodoxism şi comunism, pentru a păstra importanţa Bisericii Ortodoxe Române.

Din seria de cinci monede comemorative bătute de BNR, doar una este fără de reproş: cea care îl reprezintă pe patriarhul Nicodim Munteanu – cel care a fugit toată viaţa de măriri, dar a ajuns în scaunul patriarhal, de pe care a dorit să se retragă, dar nu a fost lăsat, cunoscut pentru poziţia sa anticomunistă.

BNR a reuşit, astfel, să ne pună în faţă oglinda conducerii bisericii autocefale ortodoxe române. În cea mai mare parte, bilanţul nu este unul pozitiv. Iar decizia din 2008 (la iniţiativa PSD), conform căreia preoţii nu mai pot fi cercetaţi de CNSAS, astfel încât nu ai de unde să ştii dacă te confesezi unui fost turnător sau nu, este doar încă un element ce ridică semne de întrebare asupra integrităţii clerului şi a dorinţei acestuia de a-şi spăla păcatele, ca şi asupra relaţiei BOR cu statul. Adăugând la acest renume pe acela de biserică ortodoxă ca afacere privată profitabilă, este de înţeles de unde provine scepticismul unei întregi pături tinere faţă de Biserica Ortodoxă Română.

PS: Articolul de pe REALITATEA.NET dedicat cerererii Muzeului Holocaustului din SUA a adunat cele mai oribile perle ale comentariilor rasiste şi antisemite. Sub perdeaua de popor primitor pe care ne place să ne-o aşternem peste ochi zace ascunsă foarte multă mizerie. Şi fie că vorbim de evrei sau de ţigani, se va găsi întotdeauna românul care să proclame măsuri naziste. Uitaţi-vă în jurul vostru şi veţi vedea că proporţia acestora este copleşitoare, ceea ce ne demonstrează că suntem un popor cel puţin needucat.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

117 comments
  • 1

    Ce aveti cu bietul cronicar Miron Costin, Doamna Cernahovschi? Ce v-a facut el? Poate ati vrut sa vorbiti despre primul patriarh al BOR, Miron Cristea. In chestiunea antisemitismului, lasati-o mai moale: nu va pricepeti! Intolerantii de tipul patriarhului nu erau antisemiti fiindca era la moda treaba asta, ci din convingere.

  • 2

    “Îţi vine să plângi de milă bietului popor român, căruia evreul îi stoarce şi măduva din oase. A nu reacţiona împotriva evreilor, înseamnă a ne duce de vii la pieire….A ne apăra este o datoria naţională şi patriotică, iar nu “anti-Semitism”….[A]veţi destule calităţi şi posibilităţi, ca să vă căutaţi şi găsiţi şi câştigaţi undeva un loc, un pământ, o ţară, o patrie încă nelocuită de alţii….Trăiţi, ajutaţi-vă, apăraţi-vă, şi exploataţi-vă unii pe alţii; dar nu pe noi şi pe alte popoare, cărora cu rafinaţiile etnice şi talmudice le duceţi şi acaparaţi tot belşugul”.
    Era importanta si continuarea citatului din Miron Cristea scris în 1937 si aparut in publicaţia “Apararea Nationala. Daca trunchiem, nu mai intelegem nimic si tindem sa repetam istoria in cele mai negrele ei episoade. Isi doreste cineva asa ceva?

    play-off
    2010-08-03 11:34:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    @hilel: Corect – greşeală de editare, am modificat :)

    Laura Cernahoschi
    2010-08-03 11:36:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Bai frate, iar isi dau unii cu presupusul. Pe langa fotbal si politica, iata ca tot romanul se pricepe mai nou si la probleme bisericesti. Numai ca acum e incriminat Miron Costin, saracul, care n-a fost niciodata patriarh. E de tot rasul.

    CatalinM
    2010-08-03 11:38:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Mi se pare hilar sa comentezi niste declaratii politice de acum 50 de ani cu instrumentele de politically correct ale zilelor noastre. Presupun ca in modul asta vom ajunge sa renuntam la toata istoria pentru ca si Traian a avut ceva de impartit cu ceva popoare barbare, niste domnitori cu paganii si niste oameni iesiti direct in epoca moderna din feudalism cu evreii.
    Si ca sa pastram proportiile prespun ca nicio persoana importanta din Israel care si-a manifestat simpatiile anti-arabe nu poate fi comemorata pe aceste considerente?
    Si am o mica curiozitate: cum ati ajuns la concluzia ca patriarhul respectiv s-a facut frate cu dracu?

  • 6

    „Traian Băsescu vărsa cîteva lacrimi în urmă cu ceva vreme…”

    iată şi adevăratul vinovat,în caz că mai avea cineva vreo îndoială. :D

    val_one
    2010-08-03 11:41:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Laura, sondajul de care pomenea deunazi Viorel Dobran (cel cu Soarele si Pamantul, poate l-ai citit) arata si ca “2 din 3 români cred că biserica nu greșește niciodată în ceea ce spune”. Pastrand proportia, ar trebui sa sari peste minim 66% din comentariile ce-or sa apara.

    FlorinT
    2010-08-03 11:46:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @Florin T: asta nu face situatia mai putin dureroasa, ba din contra.

    Laura Cernahoschi
    2010-08-03 11:48:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Stii ce se spune despre blonde?

    ….

    PS: Ma lasi cu Holocaustologii tai?

  • 10

    @guardadelferro: ca sunt ariene?

    Laura Cernahoschi
    2010-08-03 11:57:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Un subiect “hot”,care merita aprofundat. Bolsevicii, dupa ce in prima faza au impins biserica ortodoxa rusa in pragul extinctiei, in momentul cand si-au dat seama ca au nevoie de orice mijloace ca sa nu piarda razboiul, au “reinventat” Biserica, dar intr-o forma atent supravegheata si cu un pattern care implica multe stele, de diferite dimensiuni si cantitati, purtate sub sutana. Felul cum aceasta tipologie s-a revarsat in tot estul Ioropei – cu particularitati “creative” romanesti(la bisericile ortodoxe, la catolici nu le-a tinut) si cum continua sa se simta astazi ar face deliciul oricarui psiho-sociolog onest. Io cred ca in acest registru trebuie abordata problematica, si bine ati atins cele doua mari dimensiuni – exceptarea de la cercetarea CNSAS si afacerea privata profitabila in care a fost transformata toata chestiunea.

    Terente al II-lea de Romania
    2010-08-03 11:59:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Laura Cernahoschi,

    Subiectul vă depăşeşte, pentru că aici nu mai e vorba de vreo dumă de-a lui Vadim sau gafă de-a lui Băsescu, ci de istoria interbelică a României. Istoria aia pe bune, nu ce-aţi citit în manuale.
    Ceea ce scria patriarhul acum 70-80 de ani, (“îţi vine să plângi de milă bietului popor român, căruia evreul îi stoarce şi măduva din oase. A nu reacţiona împotriva evreilor, înseamnă a ne duce de vii la pieire….A ne apăra este o datoria naţională şi patriotică, iar nu “anti-Semitism”.”) era perfect adevăraT şi nu avea nimic de-a face cu antisemitismul. Citiţi-i memoriile, jurnalul publicat al lui Miron Cristea. Aminteşte undeva despre împotrivirea sa ca premier la legile antisemite, spunînd: Nu vreau să rămân în istoria ca patriarhul antisemit.
    Ceea ce scria el atunci ţinea de realitatea epocii sale. De pildă, din 100 de studenţi la drept la Iaşi, 92 erau evrei. Desigur, asta nu justifica represiunea lor, nu de asta era vorba, ci de faptul că românii aveau O PROBLEMĂ. Degeaba vă strîmbaţi. Doar nu vă închipuiţi că Eliade, Nae Ionescu şi alţii erau nişte imbecili antisemiţi în sensul în care este astăzi de pildă Vadim. Nu confundaţi planurile istoriei. Măcar jurnalul lui Sebastian l-aţi citit?

  • 13

    @Laura Cernahoschi: nu ai subantele bine.Garda de fier nu a fost rasista ca si in Germania.Oricum nu ma asteptam sa stii asta! Iar legionarii au ajuns din 1941 inchisi de nazisti in lagare de concentrare in Buchenwald,etc,etc

    Numai Holocaustologii sunt perfecti.Lasa ca avem noi ac de cojocul lor si vor face ani grei de puscarie,pentru anti-romanism!

    De ce crezi ca evreii s-au infiltrat in institutele romanesti de stidiere a comunismului/?

    Pentru a-si apara conationalii de eventualele anchete.E vorba de tovarasul Tisminetchi-Tismaneanu si gasca lui.

    Sa nu uitam de crimele impotriva umanitatii provocate de Saul Brkner-Silviu Brucan,seful securitatii-Boris Grunberg,Ana Pauker,si multi multi altii!

    Iar tu nu stiu ce ai invatat la SRI! Daca ai invatat sa iei apararea holocaustologiilor si nu a Romaniei,atunci nu e bine!

  • 14

    @Dan: Campania contra antisemitismului are ca scop chiar intretinerea manifestarilor de aceasta natura pentru mentinerea unei cai de santaj contra statelor care au indrazneala de a-si afirma o independenta prea mare in raport cu relatia paradisiaca dintre americani si evrei. Nu sintem departe de stabilirea unei legaturi directe intre antisemitism si terorism. Noroc ca inca nu se pot citi gindurile !

  • 15

    “Cernahoschi” aduce asa un pic a nume evreiesco-rusesc asa ca nu ma surprinde reactia.
    In rest, stimata doamna, ia-l de mana pe amicul VARVEA si aruncati impreuna cu rahat in Biserica Ortodoxa Romana, daca atata va duce capul macar sa o faceti in echipa.
    Din pacate pentru voi, romanii sunt popor crestin de mii de ani asa ca dejectiile voastre impotriva bisericii au priza doar la cei cu credinta slaba (care conform sondajelor nu sunt mai mult de 3% din totalul populatiei).
    O sa va primiti amandoi rasplata, Dumnezeu nu doarme!

    cornel
    2010-08-03 12:09:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Post scriptum

    Aşa, ca exerciţiu amuzant de imaginaţie, ca poantă: vă puteţi închipui ca la Universitatea din Tel Aviv să fie 90 la sută studenţi arabi?? Sau în avocatură? Sau în armată? Băi, cum dracu’ numai noi românii suntem naţionalişti, rasişti, etc?

  • 17

    Articolul nu are nicio logica, exact ca initiativa Muzeului Holocaustului.

    a) Declaratii antisemite gasesti la foarte multe personaje istorice. Insa, asa cum e normal, rareori acele declaratii sunt definitorii pentru viata si activitatea lor. Vorbea parca Plesu de obsesia citatelor trunchiate, atunci cand poti sa dovedesti ca Einstein era religios doar prin valorificarea unei fraze spuse de el.

    b) In aceeasi ordine de idei, trebuie sa faci diferenta intre declaratii antisemite si actiuni antisemite. Primele intra sub incidenta dreptului la libera exprimare, chiar si pentru cei care s-au nascut inainte de revolutia drepturilor universale. Mi se pare de bun-simt sa-i permiti lui Cristea sa-si defineasca pozitia fata de evrei fara sa-i bagi pumnul in gura, la 100 de ani de la evenimente. Actiunile antisemite sunt altceva… nu poti sa-l celebrezi pe Hitler facand apel la acelasi rationament folosit in cazul patriarhului.

    c) Cu tot respectul dar Muzeul Holocaustului nu detine adevarul suprem in privinta antisemitismului. Ba chiar as spune ca exagereaza de multe ori. Nu e doar boala lui, din pacate. Acelasi rationament care-l face pe Eminescu antisemit e folosit de neolegionari pentru a-l numi pe Eminescu antisemit… cand omul nu e nici antisemit-bun, nici antisemit-rau… doar un individ ce-si exprima niste pareri insa niciodata nu le pune in practica.

    d) In fapt, antisemitismul, ca orice ideologie, functioneaza doar daca se comporta precum o miscare unificatoare, coerenta si omogena. Astfel, un functionar poate tolerant din al Treilea Reich e antisemit doar pentru ca functioneaza in cadrul unui sistem ce-si asuma antisemitismul ca politica oficiala; asta in timp ce un antisemit blocat intr-o tara extraordinar de toleranta e doar un om ce are dreptul sa vorbeasca despre orice.

    e) E Biserica Ortodoxa antisemita in timpul lui Miron Cristea? Asta e intrebarea la care trebuie sa raspundem, nu daca un anumit cleric ii iubea sau nu pe evrei. Raspunsul mi se pare evident: nu. Nu exista nicio actiune concertata impotriva evreilor asumata ca atare de Biserica Ortodoxa. Pana si legionarii sunt sustinuti de anumiti clerici, fara ca pozitia oficiala a institutiei sa se schimbe in vreun mod radical.

    Alexandru H.
    2010-08-03 12:10:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Antisemiti sunt evreii,pentru ca isi omoara semitii frati cu ei-arabii palestinieni.

    Pun pariu ca habar nu ai ce inseamna anti-semit!

    Si cu regret: ai ajuns sa scrii in articolul tau varianta Securitatii conform caruia Teoctist a fost criminal de razboi in Rebeliunea Legionara(rebeliunea infiltratiilor NKVD-isti in realitate,nu a legionarilor),legionar si homosexual.

    Se vede ca ai scoala la SRI!

  • 19

    @FlorinT: Procentul asta a fost acum vreo 3 ani si e in scadere,sensibila ce-i drept,dar tot scadere se numeste.Oricum,asta nu e un argument!Acum 500 de ani,erau 99%,dar intre timp,a fost o Renastere,dupa aceea un Iluminism,samd si “dark age” s-a incheiat.Stii de ce fost numit Evul Mediu-Era Intunecata?Pai tocmai din cauza bisericii care a tinut omenirea in loc!Asa ca nu-ti fa iluzii,religia o sa dispara,asta e mersul,retine-nu si credinta,religiile or sa se uneasca intr-o prima faza,vezi Institutul Egumenic de la Geneva,ca dupa aceea sa dispara.Se lucreaza la asta de ceva timp,ori ca vrei tu sau nu.

    Radu Popescu
    2010-08-03 12:12:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    Romania se elibereaza ….

  • 21

    @Radu Popescu: Iar cu aberatiile alea pseudoistorice despre Evul Intunecat? Intelegeti si voi odata, singurii care mai ofereau o bruma de cultura si mentineau clasicii greci si romani in viata in perioada aia erau clericii, preoti sau calugari. Civilizarea migratorilor, fie ca vorbim de saxoni, de vikingi, de maghiari sau de slavi a fost realizarea clericilor.

    Mai puneti mana pe o carte…

    Alexandru H.
    2010-08-03 12:18:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @Alexandru H.: expunerea ta,de bun-simt,e foarte argumentata.

    As adauga: La procesul de la Nurenberg,Miscarea Legionara ,Horia Sima,si legionarii-au primit verdictul:

    Nu se fac vinovati de crime de razboi.Nu a fost o miscare extremista si xenofoba.

    Ba mai mult,in 1950-53, Horia Sima impreuna cu CIA si Americanii,au parasutat in Romania spioni in favoarea NATO!

    Toate acuzatiile venite asupra Miscarii sunt venite din partea bolsevicilor,si filmelor de 2 bani ale lui Sergiu Nicolaescu,care nu respecta ADEVARUL ISTORIC.

  • 23

    Povestea cu HOlocaustul evreesc din Romania.Cica(o aberatie) 800000 morti.Victimele: evrei,populatie pasnica,inocenta.

    Sa va spun ce inocenta: In Iasi au aruncat cu fecale in Armata Romana.Au tras cu mitraliera in armata romana si germana. Au semnalizat avioanelor sovietice locul de bombardare.

    Au spionat prin radio,NKVD-ului,lui Stalin si URSS ului.

    Nu mai continui.Adevarul istoric NU il detin ei!

  • 24

    Eu zic sa se desfiinteze Patriaria Romana, CU TOTUL, ca nu e buna de NIMIC. Unde mai pui ca, oricine are chef poate UCIDE Patriarhi, poate impune PATRIARHI, chiar poate seta Patriarhul!
    (vezi pe olteanu ceausist, care va va fi PATRIARH)

    Nu cred ca mai exista vreo Biserica Ortodoxa mai vulnerabila, in care bataia satanica de joc sa mearga pana la intai statatorul sau ATAT de simplu si ushor.
    si asta, din partea TUTUROR
    –> a celor care detin puterea lumeasca in stat, in alte state si organizatii, a celor care cica lucreaza in media postceausista, diverse organizatii dubioase, satanici si satanisti, antiromani, antifascisti, anticomunisti si alte lighioane ca tine (par example).

  • 25

    un om care nu seamana incredere ,nu stiu in ce masura poate fi socotit de incredere. un car si o caruta fara bara de jug ,cum ar putea sa mearga ?- confucius-analecte

  • 26

    Cred cu tarie ca nu ai fost deloc tare la istorie. Asadar, mai pune mina pe carte.Nu intra pe domenii in care nu esti deloc bine informata.

    papillon
    2010-08-03 12:32:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @Radu Popescu, eu nu stiu ce presupui tu ca ai inteles din ce-am spus eu, ca bati campii.

    Dar hai sa te luminez pe alte laturi:

    (1) Religia si biserica n-or sa dispara niciodata, ca prostia umana e eterna si exploatarea ei aduce bani. Multi.

    (2) Bisericile nu au interesul sa se uneasca. E ca-n fotbal sau politica: ai nevoie de cat mai multe echipe. Mai degraba scindezi FSN-ul in PSD si PDL, si oferi iluzia democratiei perfecte, cu alternanta la guvernare. Treptat, oamenii uita ca e aceeasi Marie cu alta palarie.

    (3) Credinta e altceva, desigur (si aici suntem de acord). Dar pana si coardele sensibile ale credintei sunt exploatate la nevoie de farisei. Ca deh, omul are nevoie sa creada totusi in ceva, mai ales in perioade de decadenta si degringolada, ca acum. Vezi si la impostori ca Fumurescu, ce si-au schimbat discursul in functie de ce semnalam mai sus: ca 2 din 3 sunt bisericosi pana in panzele albe (a se citi “debusolati”, la cei mai multi).

    FlorinT
    2010-08-03 12:39:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    E bine ca va datzi arama pe fatza, cernahoschi, ca sa aflam cu cine avem de-a face in realitate. Din pacate pentru tine, “misiunea” asta nu tzi se potriveste din cauza mult-prea stramtimii capacitatzii tale “‘telectuale”.
    Responsabilitatea “pastorului” fatza de “turma” sa e o problema pe care una de teapa ta nu o poate pricepe. Acelasi Radu Ioanid (foarte interesanta biografia reala a individului, dar nu asta e subiectul) l-a acuzat acum doi ani pe sef-rabinul Rosen ca a fost COLONEL acoperit (nu numai cu kipa rabinica) in securitate. Si il cred caci a avut acces nelimitat la adevaratele arhive. A trebuit sa-si inghita limba in scurt timp. Si pe buna dreptate: sef-rabinul si-a facut impecabil datoria fatza de comunitatea pe care o pastorea – a aparat-o si a realizat o alia de mari proprtzii – cca 300 de mii – in anii 50-70. Ca a platit un pretz pentru asta regimului comunist – si sigur nu numai lui – era normal in acea vreme. Ca pentru noi a avut si un efect negativ prin girul dat la cererea lui Rosen de catre binecunoscutele cercuri din USA lui Ceausescu e iar adevarat. Dar astfel de personaje – conducatori spirituali si nu numai de mari “turme” nu se judeca cu criteriile pentru ordinari ca “Nush” sau felics.

  • 29

    Din pacare Istoria nu poate fi reluata sub alta forma.
    Ne place sau, ei sint parte din Istoria noastra.

    victor L
    2010-08-03 12:44:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @guardadelferro.../

    Daca permit oamenilor sa fie antisemiti pentru ca asta e un drept universal, asta nu inseamna ca trebuie sa fiu de acord cu ei. Iar ceea ce spui tu acolo in privinta evreilor e o prostie, aruncata pe piata de Iorga sau Goma, fara niciun fel de dovada.

    In Romania ghinionul subdezvoltarii a facut ca evreii sa formeze prima clasa capitalista din istoria sa. Mi se pare de prost-gust sa te iei de ei doar pentru ca faceau ceea ce lorzii englezi ori industriasii germani facusera in urma cu 100 de ani. E interesant, de altfel, de vazut cum au evoluat pozitiile principalelor partide in privinta evreilor.

    In secolul 19, conservatorii sunt favorabili evreilor pentru ca acestia suplinesc o nisa neexploatata in Romania, micul comert, si sunt buni intermediari pentru vanzarea granelor in strainatate. Pentru boieri, evreii sunt primii alogeni cu cunostinte economice solide iar insarcinarea lor cu administrarea domeniilor boieresti vine natural. In schimb, liberalii ii urasc pentru ca se bat pe aceleasi zone: finante, banci, industrie. Desi teoretic liberalii sunt partidul modern, practic folosesc ideile antievreiesti ca o arma economica.

    Din secolul 20 treaba se schimba. Liberalii detin controlul economic al Romaniei (da, e o legenda povestea cu evreii stapanitori ai tarii) iar pozitia lor fata de evrei se schimba. Isi permit de acum sa fie toleranti, din moment ce nu mai reprezinta pericole pentru ascensiunea capitalului liberal. Conservatorii, in schimb, se rup in zeci de mici ideologii: semanatoristii, agrarienii, lancierii, legionarii. Cei mai multi ajung antisemiti pentru ca raspund la niste clisee populare raspandite in lumea rurala. In plus, apare notiunea de economie nationala, careia i se adauga aberatia conform careia producatorii si intermediarii trebuie sa fie neaparat autohtoni (nici in Evul Mediu nu era asa, dovada fiind nenumaratii negustori armeni, evrei sau polonezi).

    Alexandru H.
    2010-08-03 12:46:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Nu inteleg. Se doreste o serie comemorativa cu sefii BOR sau cu simpatizantii evreilor?

    Daniel
    2010-08-03 12:50:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @Alexandru H.: Unde sunt dovada gropilor comune cu sutele de mii de evrei ucisi in Holocaust,de catre romani,din Podu Iloaiei,Iasi-pana dupa Transnistria? La Katin de ce s-a descoperit groapa,iar la evrei nu?

    Faci o confuzie: Conservatorii nu au nici o legatura cu Miscarea Legionara.Ia s-a nascut ca o reactie anti-comunista,avand mentor pe AC Cuza,Codreanu.

    A fost anti iudeo-comunista,pentru evenimentele provocate de evrei in Basarabia la Tatar Bunar si a spionului evreu NKVD ist care a pus bombe in Parlamentul Romaniei in anii 20.Exemplele continua.

    Apogeul e atins in ,,Experimentul Pitesti,, de torturare stalinista,care a fost de sorginte evreeasca: Papusarii au fost Ana Pauker,Beria,Boris Grunberg,aplicata de Fux si altii.

    Toti de etnie evreeasca.Imi pare rau,dar ADEVARUL trebuie spus.Sunt marturii si dovezi in acest sens,cauta si vei gasi.

  • 33

    Au spus-o n-şpe comentatori mai înainte, dar nu mă pot abţine s-o repet: n-avea bietul om cum să ştie cum va fi corectitudinea politică peste şaptezeci de ani şi, mai ales, ce forme tembele va lua.

    Că ăia protestează e firesc – asta li-i fişa postului, penibil ar fi însă ca BNR-ul să-i ia în considerare.

  • 34

    WINSTON CHURCHILL: ,,ANTISEMITISMUL E O REACTIE FIREASCA LA MULTELE GRESELI PE CARE LE FAC EVREII,,

    ,,EVREII SUNT SINGURA MINORITATE CARE NU SE LASA ASIMILATA,,

    Winston a fost anti-semit?

    Apoi eu nu vorbesc de teorie,ci de fapte.In Romania au fost sute ,mii de evrei vinovati de crime impotriva umanitatii nepedepsiti,in anii totalitarismului.

    De pe vremea lui Carol al 2 lea,apoi in Comunism.Iar Tismaneanu,ca evreu apara in mod evident pe conationalii lui.

    In raportul citit de Basescu in Parlament,Tismaneanu scrie cum ca Ana Pauker a fost o ,,vicatima a stalinismului,,

    HALAL!

  • 35

    @Alexandru H.: Cand un intreg sistem s-a prabusit,ptr ca istoric nu a mai tinut pasul cu realitatea,vii dumneata si sustii ca astea sant aberatii?!…mi se pare infantil.
    Tot civilizare numesti si cucerirea Americilor si disparitia unor intregi civilizatii,binenteles,tot cu ajutorul neprecupetit al bisericii?Rolul bisericii-stat s-a incheiat demult si importanta bisericii scade pe an ce trece,nu o spun eu,ci evidenta.Si stiti de ce ?Ptr ca biserica a reprezentat una din cele mai mari minciuni ale omenirii.Si orice minciuna,pana la urma se destrama…

    Radu Popescu
    2010-08-03 13:07:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @Radu Popescu: Fara Biserica Ortodoxa,in al doilea razboi mondial,dintr-un milion de evrei cat avea Romania,nu mai era nici o unghie!

    Crestinismul,si iertarea celui de langa noi a facut ca cel mai mare numar de evrei sa supravietuiasca in….Romania! din toata Europa nazista-fascista si colaborationista.

    Fara Biserica,Omenirea avea razboaie ,crime,imoralitate.

    Biserica se destrama datorita unor necredinciosi ca tine.Datorita unor curente inoculate in scopuri politico-economice.Minciuna a fost comunismul,care a distrus Biserica!

  • 37

    @guardadelferro.../ Daca tot e sa ma jignesti,cel putin da-ti numele!De unde stii ca sant necredincios?Daca nu cred in rolul bisericii IN ZIUA DE AZI,inseamna ca sant necredincios?Vezi ca esti putin habotnic!

    Radu Popescu
    2010-08-03 13:16:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @guardadelferro.../ Si vezi ca fratii tai de la Geneva care lucreaza la unirea bisericilor,n-au fost comunisti…

    Radu Popescu
    2010-08-03 13:18:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    certati-va baieti, ca blonda sta si rade…

    milumil
    2010-08-03 13:26:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @FlorinT: Si eu cred ca nu ai inteles…Omenirea,incet,incet o sa se scuture de prostie,sau cel putin de aceasta prostie,in sensul ca o sa creada in continuare in CEVA.Umanismul,filozofia iluministilor,pune in centrul OMUL cu reala capacitate de perfectionare,tinzand inspre Dumnezeu.Poate fi asta,poate fi altceva,putin importa,cert e ca o sa fie ceva mult mai eficient,decat biserica din ziua de azi,o institutie bugetivora,cheltuitoare si greu de sustinut.Totul pleaca de la bani.

    Radu Popescu
    2010-08-03 13:29:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @Radu Popescu: Dumnezeu sa te lumineze.Rousseau si alti iluministi renegau pe Dumnezeu.

    Nu te condamn: si ideologia marxista a luat mintiile unora,la fel ca cea iluminista.

    Numai Mantuitorul Iisus poate sa te lumineze,nicidecum un pacatos ca mine!

    @milumil: eu cred ca Cerna e la sediu acum,ma rog,interpreteaza sediul asta cum crezi

  • 42

    @guardadelferro.../ Nu mai incerca sa faci prozelitism pe bloguri,timpul garzii de fier a trecut,toti marii oameni care i-am vazut aici dati ex.au avut momentul lor de revelatie cand s-au trezit.Pacatele tineretii ,la asa oameni,nici nu conteaza,mai ales ca nu au facut,practic nici un rau in numele ideologiei in care credeau.Daca tot esti asa bisericos,mai ia capitolele despre toleranta din Biblie,si parcurgele..

    Radu Popescu
    2010-08-03 13:34:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    sri.ro/categori../

    Nu am vazut nicaieri ceva scris despre Miscarea Legionara.Oricum suntem in NATO,iar legionarii au colaborat cu ei,deci e in legalitate.

  • 44

    @guardadelferro.../ Nu sant adeptul iluminismului,cum de altfel nu sant un ADEPT.Asa cum spui tu,Isus sau cum se va numi el(Marele Adevar) imi trimite cateodata strafulgerari.Eu doar invat,si pe timp ce trece,ma tot rog la Dumnezeu sa nu ma mai lumineze asa tare,ca numai rau imi face.Vad tot mai clar rautatile si defectiunile umane,si deaceea mai inchid ochii…E cu dus si-ntors luminatul asta.Acelasi lucru ti-l doresc si tie!

    Radu Popescu
    2010-08-03 13:47:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Buna ziua,
    Chiar doream ca cineva sa deschida un subiect despre “hotiile”care au loc sub “cupola”binecuvantata a bisericii crestin ortodoxe romane.

    Am facut un studiu amanuntit cu privire la “donatiile” tip colecta stradala pe care le fac anumite persoane.
    Ce am constatat ????…arata si dovedeste ca acei crestini care doneaza cu titlu de evlavie pentru biserica nu cunosc si destinatia fondurilor,ori ce se intampla dupa aceea…

    Am avut surpriza sa aflu de la o misionara care colecteaza asemenea sume,adevarul crud ,dar real a ceea ce fac anumiti preoti cu sumele de bani din colecta.
    Si anume:
    -isi construiesc vile personale ori pentru copii lor-in alte judete (pentru a nu putea fi urmariti ori verificati de catre autoritati)
    -inseala pe batranii care sunt in parohia lor,ori ii ademenesc pe cai …. mai putin ortodoxe,pentru a le “cumpara” ori determina sa “doneze bisericii”-adicatelea-bunurile lor personale……..desi batranii au copii,nepoti….deci …nu sunt ai nimanui.
    Deposedarea de bunuri pe cai religioase….”frauduloase”nu poate fi dovedita usor….
    Poate bunul D-zeu….va face lumina-in asemenea situatii-

    -se construiesc biserici….mereu…din mila publica…pentru ca..”statul nu participa cu nici un leu la construirea unei biserici”-afirma un preot….
    Pentru ce este necesara o biserica????
    Sub cupola crestina a credintei in “Casa Domnului”,crestinii,asculta sfaturile duhovnicesti prin slujbele religioase,contribuie cu sume de bani pentru activitatea bisericii,pomenesc mortii si dau pomana saracilor ….s.a.m.d…..si sunt evlaviosi si ascultatori in fata preotilor..-slujitori ai bunului D-zeu.

    Am intalnit o persoana glumeata in periplul meu pe la manastiri si biserici,care spunea:-”in ziua de astazi,cea mai buna {meserie} e aceea de a te face POPA …PENTRU CA IN SCOALA DE POPI…INVETI CUM SA-I JUPOI SI PE CEI VII DAR SI PE MORTI…….
    Am RAS COPIOS LA ACEASTA AFIRMATIE….stiind perfect ca realitatea confirma ideea glumeata.

    Deci,in concluzie,colectele neimpozabile fata de biserica,ajuta si la definirea majora a averilor personale ale preotilor destepti….(exista si astfel de persoane in sutana).

    Pacat ca si in acest domeniu exista ilegalitati!-pe care nimeni nu le controleaza…inca….

    Se face mare valva la averea demnitarilor….dar,preotimea…nu este verificata…-mai ales cei care fac parte din conducerea patriarhiilor locale….

    Pana la “trezirea” autoritatilor….pentru schimbarea la fata a atitudinii ilegale a colectelor de strada neimpozabile si necontrolate….sa spunem pios doar un simplu:
    - AMIN !-

    IZAURA
    2010-08-03 13:49:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @Radu Popescu “Si eu cred ca nu ai inteles”
    Bai, tu stii sa citesti? Cred ca am spus lucruri similare, doar ca tu extrapolezi putin infantil, spre utopii.
    Hai sa incheiem, ma plictisesti.

    FlorinT
    2010-08-03 13:55:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @guardadelferro.../ NATO a luat fiinta in 49 cand garda era demult scoasa in afara legii.Numai daca nu au facut-o “undercover”,poate tu stii mai multe si nu spui si noua ?

    Radu Popescu
    2010-08-03 13:57:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @Laura Cernahoschi: Pentru o pseudojurnalista,fost ofiter sri si ofiter acoperit in redactia ziarului Cotidianul si ulterior “formator de opinie” pe VP,este singura modalitate de a se baga singura in seama.Puii de securisti, ca aceasta agramata abjecta cu nume de familie alogen, supravietuiesc inca printre noi.Atacati BOR si ierarhia bisericeasca fara pic de scrupule, dar veti da seama la DREAPTA JUDECATA!Crestinii ortodocsi pot lua atitudine si citind aceasta rugaciune Pentru vrăjmaşii noştri si ai Bisericii:

    “Doamne Iisuse Hristoase, Fiul şi Cuvântul lui Dumnezeu: Miluieşte, smereşte şi adă la cunoştinţa adevărului, pe cei ce caută să ne facă nouă rău şi Sfintei Tale Biserici, crezând că aduc jertfă lui Dumnezeu şi pe cei care hulesc Sfânt Numele Tău, Sfânta Ta Biserică, aşezămintele ei, zilele cele cu prăznuire canonizate în cinstea Sfinţilor proslăviţi şi pe noi cei ce-Ţi slujim Ţie; aducându-se jertfă oamenilor: Surpă-i cu puterea Crucei Tale, pe care Tu Te-ai jertfit pentru noi tot omul ca să cunoască puterea şi isbânda Credinţei celei adevărate şi pe Tine că eşti protectorul, apărătorul, biruitorul şi Mântuitorul nostru şi noi suntem robii Tăi, care Bine Te Cuvântăm, zi şi noapte Ţie ne rugăm şi-Ţi strigăm: Iisuse, cel târziu la mânie şi grabnic la ajutor, nu ne lăsa pe noi.”

    Iar pentru aceasta iuda blonda in fusta si mustind a ura, sa ia aminte la explicatia parintelui Dumitru Paduraru la textul Evanghelei citit la SFANTA LITURGHIE pe 2 august:”Evanghelia: Făţărnicia, o meserie bună
    pr. Dumitru PĂDURARU

    Credeţi că doar în vremea Mântuitorului erau farisei sau cărturari făţarnici? Nu! Găsim şi astăzi nenumărate exemple. Ceva însă s-a schimbat: fariseii făţarnici de astăzi sunt mai stilaţi, au gulere scrobite şi limbaj elevat; plâng pe umărul celui ce plăteşte mai bine şi luptă pentru orice cauză indiferent de consecinţe; afirmă că sunt creştini şi că-L iubesc pe Dumnezeu, dar nu fac nimic din care să reiasă acestea. Ei au înţeles că făţărnicia poate fi o bună meserie. Ei bine, acestora Mântuitorul Hristos le spune: “Pui de vipere, cum veţi scăpa de osânda gheenei?”

    gingasie
    2010-08-03 13:57:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    cred ca mizeria abjecta denumita pompos ”
    Cum s-au făcut patriarhii BOR frate cu dracu’” este scrisa chiar de sora celui viclean.Asteptam clipa cand va fi exorcizata “spurcaciunea” blonda.

    gingasie
    2010-08-03 14:16:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Felicitari Laura, la obiect ca deobicei. Din suma comentariilor vad ca ai ridicat mingea la fileu, iar faptul ca romanii au si acum sentimente anti-evereiesti, in ciuda extinctiei aproape totale de la noi a minoritatii respective pare la prima vedere surprinzatoare. E un paradox care vine sa sublinieze faptul ca fobiile impotriva “Celuilalt” nu inceteaza nici dupa disparitia acestuia fizica, deoarece “Celalat” este mai degraba o constructie groteasca a imaginarului colectiv bazata pe stereotipuri (evreul hraparet cu nasul mare,etc). Romanii de mai sus tolereaza pentru ca nu are incotro, si urasc aceasta noua gaselnita : “Political correctness”, pentru ca in absenta stereotipurilor rasiale, etnice, religioase si sexuale, insasi identitatea lor pare a fi atacata. Invective precum “moarte poponarilor”, “tiganilor”, “evreilor” etc nu au ca scop neaparat fortarea acestor categorii sa emigreze (in Olanda, Israel etc) caci asa cum istoria si comentariile de mai sus au dovedit in cazul evreilor, chiar si in lipsa lor anti-semitismul din Romania nu a scazut, ba dimpotriva. Explicatia: Continuam sa ne raportam la “jidani” pentru a ne construi o identitate superioara in raport cu acestia.

    Laurentiu
    2010-08-03 14:40:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    erata: romanii tolereaza pentru ca nu au incotro

    Laurentiu
    2010-08-03 14:42:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    Laura,nu te mai lua de biserica daca vrei sa nu-ti puna astia parul pe bigudiuri!Cam ce crezi ca ai pati daca doamne fereste ai vrea vreodata sa te calugaresti?Iti inchipui cam ce canoane iti vor fi rezervate?Fii deci prudenta nu te juca cu biserica si cu diavolul ca s-ar putea sa te duca in ispita!

    blak flag
    2010-08-03 14:55:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    As adauga si eu ceva la istoria asta cu Holocaustul: o comparatie intre Hitler si Stalin:
    Hitler :politica lui a dus la moartea a 11 milioane de oameni (6 milioane de evrei)
    Stalin: politica lui a dus la moartea a 20-40 milioane de oameni (este greu de estimat deoarece se adauga si oamenii morti prin infometare, gulag, etc).
    Cu toate aste despre Hitler este considerat cel mai mare criminal in opinia publica, in timp ce amintirile despre Stalin se sterg (a se vedea imaginea actuala a lui Stalin in Rusia).
    Meritul imaginii negative a lui Hitler apartine evreilor, si cumva asta nu este rau , pentru ca asa nu Hitler nu va fi uitat- cat rau a putut sa faca.
    Din pacate nu s-a intamplat acelasi lucru si cu Stalin.
    Iar noi ca romani am fost mult afectati de Stalin si putin de Hitler.

    Astfel, cred ca reactia celor de la muzeul holocaustului este normala si fireasca, cata vreme nu uita si vor sa fie uitate pogromurile impotriva lor. Si acesta este un lucru bun.
    Asta nu inseamna ca totusi noi ca romani trebuie sa ne renegam istoria si ca nu putem bate monede comemorative.
    Probabil ca patriahul acela a fost antisemit, insa nu pentru asta se bate moneda ci pentru ca a fost capul bisericii ortodoxe romane.
    Cei de la muzeul holocaustului au avut o reactie la acest lucru si bnr-ul le poate da un raspuns.
    asta nu inseamna ca romanii. sau bor-ul sau bnr-ul au vre-o legatura cu antisemitism-ul.
    Dar inca o data, sunt reactii normale.

  • 54

    Indiferent de religie,atat catolicii cat si ortodocsi au incercat sa se impuna in viata economica si sociala in folos propriu prin orice mijloace.Din pacate ortodocsi au reusit sa tina popoarele capusate in intuneric,cultural,economic si social.Ca atare toate tarile ortodoxe arata la fel si sunt mult inapoiate fata de vestul Europei,mai ales ca ortodoxia a fost perfect compatibila cu COMUNISMUL care a degenerat si mai mult purtatorii de gena ORTODOXA.

  • 55

    D-na Laura, nu mi se pare corect articolul, mai ales ca porniti de la prezumtia vinovatiei asa cum e ea formulata de reprezentantii Muzeului Holocaustului. NU mi se pare corecta partinirea afirmatiilor si nici faptul ca nu avem voie sa ne aparam predecesorii. Vrem reconciliere, vrem ca romanii sa acepte participarea predecesorilor in “solutia finala”, vrem sa recunoastem public cei 400.000 de evrei morti(cifra de 10 ori mai mari decat realitatea vremii – parerea mea!) dar din partea cealalta, nu avem voie sa discutam/sa pomenim de rolul politic evreilor ca comunitate in Romania(economic au contribuit enorm la ceea ce inseamna dezvoltare industriala a Romaniei), in special in ceea ce priveste instaurarea comunismului. Spre exemplu, nu avem voie sa pomenim de cei care ne-au salvat in a nu devenii republica sovietica, pentru ca ei sunt eroii nostrii nu ai lor.
    Nu v-ati saturat sa privim problema doar de pe o fateta? Nu e corect ca atunci cand ceri reconciliere, ambele parti sa-si asume trecutul si efectele lui???

    rogue...
    2010-08-03 15:30:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    Un articol foarte bun. Cel mai bun din ultimii 5 ani. Felicitari Domana!

    Preot Dr.
    2010-08-03 15:37:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    @guardadelferro.../ domnule , ce scrii dumneata acolo NU intereseaza pe nimeni. ca 1/4 din populatia basarabiei erau juden care au batut si ucis soldati si ofiteri romani in timpul evacuarii provinciei ca urmare a ultimatumului sovietic din iun 1940,care au intampinat cu urale krasnoya armija,fiindca li s-a promis crearea unui judenland [stat evreu]pe pamantul moldovei lui stefan cel mare[bun pamant,oricum romanii nu stiau ce sa faca cu el,nu?]oare intereseaza pe cineva toate astea? VAE VICTIS! doamna asta blonda simpatica si desteapta are un job bine platit ca sa spuna CEEA CE TREBUIE SA SPUNA ca doar de asta e platita,nicidecum ca sa spuna adevarul. bineinteles ca toti urmasii lui SEM sunt semiti,deci si arabii,iar evreii si ceilalti taiati imprejur nu de la rasa se strang de gat ci de la pamant si profetii pe care ii asculta[moise versus muhammad]Cu certitudine doamna cu nume evident ucrainean care ne invata cele despre istoria Romaniei[era sa scriu romanistan,dar trb sa mai asteptam UN PIC]stie si acestea si altele. dar viata e scurta si daca vrem sa traim frumos trb sa scriem ce place puternicilor zilei. presupun ca in vremuri mai ”bune” ar fi fost ofiter politic sau activist de partid bolshevic. asa ca putem sa latram cat om vrea,nu facem decat sa dovedim ca suntem ”needucati”ASTA E! chiar m-ar bucura sa afle distinsa doamna ca in traditia buddhista se noteaza cazuri de calugari care au vindecat oameni bolnavi de moarte facand un lucru de loc usor: AU SPUS ADEVARUL despre anumite lucruri care in general erau prezentate ”corect” de catre ei sau comunitatea lor.iar in antichitate,tinerii pershi invatau 3 lucruri,dintre care unul era SA SPUNA ADEVARUL.dar aceeia erau niste barbari,nu aveau masini 4×4 si nu vb la telefon mobil,nu?cui ii mai pasa de adevar in ziua de azi?

    maximus
    2010-08-03 15:38:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @Locke: li se rupe celor de la muzeul holocaustului de rationamentul dvs impecabil si de bun simt. si daca noi i-am batut moneda ca a fost primul patriarh al BOR,cui ii pasa?domnule,am vazut inregistrat pe you tube cum prezidentul shimon peres declara in oct 2007 la hotelul hilton din capitala lor,in fata diplomatilor lor,ca sunt o natie dinamica,uite,au un viitor frumos,au CUMPARAT manhattanul,ungaria,polonia si ROMANIA.asa ca ar trb sa pricepem ca in tara ALTUIA nu e permis sa scrii sau sa bati moneda cu ce-ti trece prin cap ci cu ce TI SE PERMITE.lumea se schimba,romanii au devenit argati in tara care a fost a stramosilor lor dar multumita unor tipi destepti,iaca,nu mai este! va vine sa credeti? viata e parshiva. partea proasta e ca si cei care au cumparat,sunt trecatori pe acest pamant. dupa care urmeaza ,cum atatea religii spun,inclusiv a lor: culegi ce ai semanat. desigur,ar putea spune: dar ce am semanat? oare fariseul nu intreba pe Isus fiul Mariei,cand i s-a spus ca pentru e se mantui trebuie sa iubeasca si pe dumnezeu dar si pe aproapele sau: dar cine este aproapele meu? pentru presedintele israelului romanii,unguri,polonezi,americani,nu sunt aproapele domniei sale. de ce ar fi? cate complicatii,cate probleme s-ar naste din asta. asa ca noi zicem despre miron cristea ce NE place,ei zic ce LE place si o sa iasa cum o sa iasa.si laura da si ea o mana de ajutor.

    maximus
    2010-08-03 15:52:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Poporul lui ISRAEL, dreapta credinta si Noul Ierusalim.
    Israel este cel care lupta cu Dumnezeu.
    Poporul lui Israel e doar poporul DREPT CREDINCIOS.
    Noul Ierusalim coboara din cer…
    Ortodoxii nu au cum fi ANTI-semiti.
    (de rasa Semita sunt si arabii)
    Unul din scopurile evreilor comunisti, si a celor de azi, este distrugerea Bisericilor, in cazul nostru al Bisericii Ortodoxe Romane. Aceasta se face din interior. Deoarece, incomodeaza planurile pe care le au cu voi – ele tin de geo-politica.

  • 60

    BOR arata cam ca noi toti, stimata dna si, evident ca i se aplica acelasi sablon “democratic”. Nu-i buna de nimic sau e grozava! De ce istoria noastra recenta are doar gunoiae sau eroi. De ce e ca la fotbal sid e ce ne pierdem atata energie dezbatand-o de pe pozitii de suprelative. Istoria Romaniei n-are oameni, n-are context, numai baieti buni si baieti rai!
    Am o veste proasta pt dvs, atata vreme cat nu-i declaram ilegali, astia au fost patriarhii BOR de pana acum, avem si acum unul care in anii 90 se visa in postura lui Miron Cristea-un episod Pta Univeristatii de foarte debila amintire. N-ar fi mai simplu sa ne raportam la ei asa, crestineste, cu bune si rele si sa acceptam ca oricat om sporovai noi aici, astia au fost si nu-i putem inlocui?
    Credeti-ma ca pe principiula sta alt fel ar fi aratat si recunoastrea Holocaustului, iar acum interferentele muzeului cu pritina in ce avem prin istorie, sa nu se-apuce sa cotrobaie prin literatura, ca se-nchide Humanitasul! ar fi fost muult mai limitate. Ok am recunoscut holocaustul, dar nu ne putem declara istoria ilegala si daca ne punem iar cenusa in cap n-o sa ajungem nicaieri.
    la comparatia Miron Cristea papa pe calea de-a fi canonizat, nu va flatati chiar asa, ca nu paleste, atata doar ca e mai simplu si mai eficient pt opinia publica sa le dai un sut in fund romanilor care-si trateaa istoria ca pe-un mecid e fotbal decat vaticanului care l-a scos pe Pius cel cam natzi de la index si sub un papa educat prin tineretul hitlerist se ambitioneaza sa-l faca musai sfant. Uite de-aia, pen ca actualalul pontif n-a a adunat si el frustrari lucrand la dogma si suportand indicatiile charismatilcului Ioan Paul al 2-lea, dar acum e hotarat sa nu mara pana nu-si face toate damblalele (injura musulmanii, ia cuvantul cu prezervativul, mai reprimeste oi ratacite prin extrema dreapta, incerc sa-mi imaginez cum se negociaza cu el si ai lui scuzele si dezmintirile-greu banui dupa frecventa cu care apar). (Va dati seama ce patea actualul papa intr-unr aport despre nazism facut de dl Tismaneanu!)
    Asa ca madmae astia sunt, cu bune, cu rele, s-o lasam moarta si sa nu ne impresionam nici la dnii cu Holocaustul ca incearca si ei si, mai nou s-au prins ca la romani le si iese ceva, cu altii mai greu. Numaidecat se sensibilizeaza si-si pun niste cenusa-n cap si plang ca-s boi!(Protestele muzeului Holocaustului sunt tot mai rare, iar banii aia pierduti la Madof trebuie recuperati si nu vreaus a ma gandesc ce ar iesi daca ar insista cineva pe aventurile hilare din biografia lui Ellie Wiesel-dar iata dnii nu insista!)

    Rika Venturiano
    2010-08-03 15:59:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    I

    Ceea ce este mai departe de mine,
    fiind mai aproape de mine,
    “tu” se numeşte.

    Iată, m-am trezit zbătîndu-mă.
    Se zbătea în mine “tu”
    “tu”, pleoapă, te zbăteai,
    tu, mînă,
    tu, piciorule, te zbăteai
    şi deşi stam întins, alergam
    de jur-împrejurul numelui meu.

    Numai numelui meu nu-i spun “tu”;
    în rest însuşi sufletul meu
    este “tu”,
    tu, suflete.

    II

    “Ai rîs.”
    Eu am tăgăduit şi am zis:
    “N-am rîs”. Căci mi-a fost frică.
    Dar el a zis: “Ba da, ai rîs”.

    Într-adevăr, numele,
    Sprijinindu-se
    ca într-un toiag
    de trupul meu,
    s-a azvîrlit împotriva lui,
    cel fără nume
    cel care este numai trup,
    împotriva lui “tu”,
    trupul tuturor numelor,
    împotriva lui “tu”,
    tatăl tuturor numelor.

    Dar el
    cînd se revărsau zorii
    nu s-a mai gîndit la mine.
    M-a uitat.

    III

    “Schimbă-ţi numele”, mi-a zis
    şi i-am spus: “Eu sunt numele meu”.

    “Schimbă-ţi numele”, mi-a zis
    şi i-am răspuns:
    “Tu vrei să fiu altul,
    tu vrei să nu mai fiu,
    tu vrei să mor
    şi să nu mai fiu.
    Cum o să-mi schimb numele?”

    IV

    El mi-a spus:
    “Tu te-ai născut pe genunchii mei.
    Eu te ştiu de cînd te-ai născut.
    Nu-ţi fie frică de moarte,
    înainte de a te naşte.
    Aşa vei fi şi după ce vei muri.
    Schimbă-ţi numele.”

    V

    “Ai plîns”. Eu am tăgăduit şi am zis:
    “N-am plîns”. Căci mi-a fost frică.
    Dar el a zis: “Ba da, ai plîns”
    şi nu se mai gîndi la mine.
    M-a uitat.

    VI

    Eu sunt numai numele meu.
    Restul e “tu”, i-am zis.

    El nu m-a auzit, căci el
    se gîndea în altă parte.

    De ce o fi spus atunci:
    “te-ai luptat cu însuşi cuvîntul
    şi l-ai învins!”

    Să fi fost el însuşi cuvîntul?

    Numele să fie însuşi cuvîntul?
    … El care este numai “tu”,
    tu şi tu şi tu şi tu,
    cel care-mi înconjoară numele?

  • 62

    Laura, in afara de titlul cu care probabil ai vrut sa ’sochezi’ ceva nou nu ai adus articolului, dezamagitor, ce sa spun.Pana la urma esti de parere ca trebuie sa retraga seria comemorativa pt. ca aia erau anti semiti sau doar pentru ca au o opinie anti evreiasca in epoca interbelica ?

    andreiutzu
    2010-08-03 16:05:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @rogue…: ar fi corect … cand exista un respect mutual. intr-o relatie de autoritate asa ceva nu se aplica, ci din contra: unul ordona, si celalalt (se) executa.
    asta pana cand un alt conflict (nu neaparat militar) va reaseza sferele de putere si influenta.

    depinde
    2010-08-03 16:12:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    uff,,enervant,sincer sunt satul de “evreisme”a trecut holocaustul a trecut toate,acum ce tot plangem,evrei nu pot sa mearga mai departe?au un stat al lor,deja ma inebuneste astia,nu-i mai baga lumea in seama si din cand in cand explodeaza sa arate ca mai exista si ei,au ramas blocati in istorie,daca ii criticam avem parte de reprosuri,daca ii ignoram suntem antisemiti,ce mai vor astia de la lumea asta?vor sa fie tot timpul pe primul loc sa fie bagati in seama?sincer sunt satul si eu mananc aceasi paine imi iau acelasi salar dar nu ma plang ca la nesfarsit pt. faptul ca bunici au pierit la canalele comuniste si statul roman condamna comunimul si nu fosti comunisti care sunt inca bine mersi protejati,deci evrei sa ne lase in pace,ridicam statui cui vrem noi nu cui vor ei,sa ne lase in dureriile noastre,holocaustul a trecut,comunismul a trecut,hai sa fim oameni,istoria nu ne hraneste.

    eucumine
    2010-08-03 16:20:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @rogue…: pai ei sunt buni si noi suntem rai,noi si stramosii nostri,inca nu ati inteles? care ciuma rosie? aaaa,ca nu v-a placut dvs [sau mie] dar lor le-a placut. daca nu le placea s-ar fi auzit mai multe despre crimele comunismului,poate chiar si doamna blonda cu nume rusesc ar fi scris despre asta. dar pe dumnealor nu intereseaza,deci nici pe noi nu trb sa ne intereseze. ca NU E CORECT articolul? pai,daca se plateste,mai conteaza ca e sau ca nu e corect. credeti ca autoarea nu stie? credeti ca e ignoranta si nestiutoare? cred ca sunteti nedrept cu dumneaei. dar adevarul nu se cauta,nu intereseaza,sau mai bine spus,tocmai pt ca intereseaza se ASCUNDE dupa minciuni si povesti sf despre cat de rai au fost stramosii nostri cu altii care se intampla sa vie pe la noi,cerand pamant si apa.

    maximus
    2010-08-03 16:20:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Excelenta completarea. Ca intotdeauna in tarisoara noastra, cand cineva citeaza pe cineva, o face cu gratie scotand din context citatul respectiv. Marlanie devenita traditie…probabil. Este de mirare ca mai exista oameni capabili sa atraga atentia asupra scoaterii din context si sa si completeze discursul. Indifirent de care era tema discutiei, sa scoti din context ceva…ca sa ai cu ce cita, este prin excelenta certificat de vinovatie.

  • 67

    Stiti ca motivul izbucnirii revoltelor din 1907 au fost arendasii evrei din nordul Moldovei care jupuiau taranii?
    Ati vazut la crematoriul de la Cutitul de Argint ca majoritatea ilegalistilor comunisti din perioada interbelica erau evrei unguri, scoliti in Rusia lui Stalin si Lenin? Toti astia erau pe drum dinspre Rusia, Polonia si Ucraina spre Tara Sfanta dar n-au mai gasit granita din sud si s-au stabilit in Romania din cauza “antisemitismului” poporului roman.

    andrei
    2010-08-03 17:07:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    Mai draghe blondino, tu te auzi ce ineptii indrugi acolo? Trec peste faptul ca ai lucrat la Secu asta nou, care-i la fel de tampit ca ala vechiu` fapt pentru care ar fi trebuit sa stii ca munca de informatii presupune sa ai informatori in toate institutiile, inclusiv in biserica, ca sa te intreb care-i broblema ta? Te-ai dus vreodata la taica popa sa stai sub anteriu si sa observi daca si-a scuturat “trandafirul” si daca eventual miroase, dupa ce a facut pipilica? Si daca ai fost si te-ai spovedit ca ti-ai inselat iubutul de la SRI cu amantu` din presa, crezi ca asta intereseaza pe cineva care a turnat la Securitate? Hai mai draghe blondino, las-o jos ca macane. La efortul de documentare pe care l-ai depus pe caldura asta, ca sa ne servesti citate din patriarhi antisemiti, se impunea o concluzie mai de Doamne-ajuta. Asa, in afara de informatii seci, nimic simtit n-ai scris. Si unde simtire nu e, nimika nu e! Hahahaha!!!

    bibi in the sky with zorzonele
    2010-08-03 17:20:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Despre articol: N-a sustinut nimeni ca patriarhii au fost perfecti, dar de aici pana la a protesta impotriva unei monede este cale lunga! Asta inseamna ca ar trebui sa razuim si portretele lui Miron Cristea de pe peretii bisericilor? Sau daca scoatem vreo serie de timbre cu regii Romaniei sa nu-l includem in serie pe Carol al II-lea, ca a fost controversat? Tupeul acestor fanatici sionisti depaseste orice limite! Asa se intampla daca am fost mamaligi si le-am dat nas, recunoscand tot felul de Holohoaxuri si demontand statuile lui Antonescu! Cu aceasta gasca nu se negociaza, pt. ca lor le dai un deget, iti iau mana toata! In conceptia lor, si “Desteapta-te romane” este un imn antisemit (Carol Iancu, profesor la Universitatea din Ierusalim si bun prieten cu Ioanid, a scris asta intr-una din cartile sale: “…s-au indreptat spre cartierul evreiesc intonand imnul patriotic antisemit Desteapta-te, romane”) Asa ne trebuie daca i-am primit sa vietuiasca aici, cu paine din grau de Baragan, si le-am dat nume romanesti de familie, naparcile acum isi varsa veninul impotriva tarii in care au crescut, am incalzit serpi la sanul nostru! Subscriu si la comentariile celor care se intreaba ce-o mana pe dna. cu nume neaos Cernahoschi sa vorbeasca despre cum s-au facut patriarhii morti frate cu dracu’, in loc sa puna problema cu ce drept vine seful cel viu de la Holohoax sa ne spuna pe cine ar trebui si pe cine nu sa punem pe monedele numismatice, nu-mi amintesc ca vreodata vreo oficialitate romana sa fi comentat in vreo scrisoare simbolurile de pe monezile israeliene sau de pe cele americane, si nici macar faptul ca denumirea cuvantul holocaust inseamna “sacrificare rituala prin ardere”, o denumire fara vreo legatura cu realitatile celui de-al doilea razboi mondial, in care n-a existat nici un ritual de acest fel. Cat despre anti-semitism, in primul rand ca si a fi anti-arab inseamna anti-semitism, in al doilea rand rasismul in sine este o inventie evreiasca, veche de cateva mii de ani, cand in textele lor religioase au postulat ca ei sunt “poporul ales”, iar ceilalti, ghoimii, sunt “neamuri”, un fel de suboameni (untermenschen), cu care ei, “alesii”, nu trebuie sa se amestece.

    Demistificator
    2010-08-03 17:21:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    Daca iti doresti o lume normala , daca iti doresti sa ai o speranta , daca iti doresti un pic de bine ,ELIMINA SLUGILE PORTOCALII de pe toate blogurile , pregatestete in toamna pentru a-l da jos pe BETIV si a incepe o noua viata!
    Impreuna putem sa reusim !

    P.S. Daca scapam de BETIV , scapam de toti , inclusiv de DOBITOACA DE BRUSSEL , INCLUSIV DE BOARFA !

    basarica.wordpr../

  • 71

    Ce idiot poate ataca BOR, ca institutie, pentru presupuse greseli istorice ale inaintasilor? E ca si cum eu as ataca Institutul de Proiectări Hidrotehnice pentru activitatea politica a lui Iliescu. Cat de jalnic!
    adevarul.ro/int../

  • 72

    Nu e nimeni impotriva evreiloe, pentru ca sunt, s-au nascut evrei!
    Atitudinea ostila lor , intalnita pe oriunde poposesc, este urmarea fireasca indreptata impotrivaactiunilor lor (politicii lor externe si mai ales crimelor lor ramase nepedepsite).
    Cand urmasii unora care au contribuit la impunerea celui mai criminal regim politic in Romania, sunt numiti in bataie de joc sa faca un act de condamnare a Comunismului, nimeni nu-i condamna pentru ca ca sunt evrei (puteau fi greci, turci, italieni, albanezi,etc ),ci pentru ceea ce fac si mai ales cum fac !
    S-a vazut rezultatul !

    Radu Humor
    2010-08-03 17:41:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    Pana la urma fiecare dintre cei condamnati mai sus de catre niste vremelnici contestatari ai ortodoxismului, si-au dovedit cu prisosinta niste merite in inaintarea prin secole a acestui popor, pe care nu le poate sterge cineva atat de usor, mai ales ca se vede de la o posta care-i adevaratul substrat !
    Pana la urma si sovinismul unora ar cam trebui sa dea de gandit, intr-o tara ce-si uita trecutul si-si falsifica cu buna stiinta, nu numai trecutul, dar si viitorul !
    Daca astazi am ajuns ca sa se regrete pe fata ca nu s-au nascut evrei, dar ca gandul si fapta se indreapta tot mai mult spre Israel, decat spre Romania natala, inseamna ca se lucreaza intens la cumpararea de constiinte, iar evreii sunt vestiti pentru abilitatile lor de a face comert, acum si cu suflete !
    Ce fel de tara este aceea care admite asemenea amestec in treburile ei interne, asteptand girul unor straini de a-si scrie propria istorie inca nescapata complet de sub influentele nefaste ale falsificatorilor, ba mai mult este dispusa sa se faca pres in fata celor care aparent conduc lumea ( de fapt doar banii) ,dar si asta doar in acest colt al ei !

    Radu Humor
    2010-08-03 17:52:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    Si asa a aparut @ Radu Humor.
    Din cauza celor ce au condamnat comunismul.

    Canuta
    2010-08-03 17:59:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    Sincer nu cred ca sunteti avizata sa dati cu parerea in subiectul asta. Deci mai bine nu.

    catapoi
    2010-08-03 18:13:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    Pasarico, tema aleasa nu este pentru compunerile tale de elev silitor. Lasa-i pe cei pregatiti sa se exprime. Nu de alta, dar ii provoci aiurea pe cei de teapa ta.

    pandele
    2010-08-03 18:15:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    Oameni buni domnisoara de fata a aruncat o pastila si-a luat banu si a plecat la mall cu fetele … nu o doare undeva de parerile noastre si nici de istoria NOASTRA asa ca … !!! Abandon ship!!!

    catapoi
    2010-08-03 18:24:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Consider ca in unele afirmatii gresiti. In orice popor se pot afla antisemiti sau rasisti si din cauza existentei lor nu poate fi blamat tot poporul. Observ ca alti comentatori sunt mult mai duri in observatii.In ce pruveste conducerea si multi din slujitorii bisericii subscriu, nu degeaba in evnghelie scrie:vai voua carturarilor si fariseilor, care strecurati tintarul si inghititi camila! O zi buna!

  • 79

    I love the jews!First the girls!
    Dar tiganii nu imi plac!Si nici ei pe mine!
    Sunt rasist!Eu zic ca nu!

    nepotu lu tamara
    2010-08-03 19:32:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    @79
    Tu poti sa-ti iubesti si pisica !
    Pentru tine exista derogari, asa ca nu se pune, poti sa i-o pui, pana faceti pui ;-)

    Radu Humor
    2010-08-03 21:29:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    Nu esti rasist nepoate, esti doar tampit! Hahahaha!!!

    bibi in the sky with zorzonele
    2010-08-03 21:33:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    @radu humor
    este castrata,ca tine!
    @bibi etc
    hai ca esti simpatic,da-te naibii!Esti singur la parinti?

    nepotu lu tamara
    2010-08-03 23:01:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    @Laura
    Ceva despre CD marker, nimic, nimic?!… :)

    Mircea
    2010-08-04 08:47:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @Laura Cernahoschi: Nu ariene, ci aeriene.

    Dănuţ
    2010-08-04 09:21:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    @ nepotu lu tamara
    In afara de a jigni parintii, sotiile si copiii cititorilor , voi jidodiile pedeliste mai stiti si altceva..? Cred ca nu, pentru ca se vede ca aveti scoala de derbedei ordinari ai lui BA-SECU.

  • 86

    @gabi
    in schimb vad ca tu ai un limbaj foarte evoluat!
    Voi,pesedistii,aveti o problema de comunicare.
    O zi buna si tie!
    PS-ce mai face sotia ta,este OK?

    nepotu lu tamara
    2010-08-04 09:42:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    stimata doamna,
    sigur, ca oricare dintre noi poate sa scrie absolut ce vrea pe blog. Putem face tot felul de analize personale mai mult sau mai putin pertinente, mai mult sau mai putin doumentate. Acesta este avantajul (uneori dezavantajul) aparitiei blogului.
    Personal cred ca sunteti foarte putin documentata pe tema abordata , mai mult cred ca sunteti aproape deloc documenta pe marginea unor aspecte care le atingeti in cadrul articolului.
    Nu vreau sa reiasa ca subiectele sensibile nu trebuie atinse , vreau doar sa subliniez ca daca tot ati ajuns un blogger atat de citit ar trebui sa aveti responsabilitatea de a va documenta mai mult daca abordati astfel de teme. E pacat !
    Deasemenea nu vreau sa reiasa ca as sublinia faptul ca biserica ortdoxa romana ar fi imaculata.
    Dar totusi e pacat sa va dati cu ‘’stangul in dreptul ” asa cum cred eu ca ati facut-o cu acest articol.
    O tema pentru documentare : incercati sa aflati care este raportul dintre victemele holocaustului si victimele comunismului; iar pentru o si mai buna documentare incercati sa aflati (nu este greu) care este raportul dintre victimele holocaustului si victimle din randul preotimi si a celor care nu au vrut sa se lepede de credinta lor ortodoxa (ma refer aici , deasemenea la acele vicime ale comunismului din spatiul ortodox).
    Veti avea MARI SURPRIZE !

    Fflorin
    2010-08-04 11:41:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    @vaya 83

    Subscriu! Hahahahaha!!!

    bibi in the sky with zorzonele
    2010-08-04 13:53:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    Aflux masiv de comentarii, trei sferturi pe langa subiect. Majoritatea contin jigniri puerile la adresa autoarei se comenteaza de parca Laura ar fi afirmat ca M.C. ar fi participat direct la holocaust, altele sunt pur antisemite. Subiectul este clar: Miron Cristea a facut niste afirmatii incompatibile cu functia pe care o detinea, ca reprezentant al unui cult care sustine ca provaduieste iubirea de aproape. Un cult care ar trebui sa puna mai putin pret pe lumea materiala. A gresit, nu atat in fata oamenilor, cat in fata lui Dumnezeu, la care pretindea ca se inchina.
    Comemorandu-l insa in acest mod, interventia celor de la Muzeul Holocaustului mi se pare perfect justificata. Fiindca se cheama instigare, venita din partea institutiei pe care o reprezenta.
    Iar BOR nu isi va recunoaste niciodata oficial greselile, (isi) va cauta doar motive sa se scuze.
    Oare de ce?

  • 90

    Cer de urgenta arestarea si executarea mea prin lapidare pentru antisemitism. Sunt un nazist nenorocit, deoarece nu imi plac evreicele, tigancile si araboaicele, imi plac doar blondele (fara legatura cu autoarea, adica imi place si de ea, dar in alt sens)…Sa fiu executat de mareata armata eliberatoare sovietica, personal de Bodnarenko, Pauker et comp.

    Dragson
    2010-08-04 15:22:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    Mde!…Articol scris la comanda!Ca un bun roman si crestin,prefer sa fiu etichetat ca antisemit in propria tara Romania Mare,bogata si frumoasa si nicidecum sa vad ca avutia aceastei tari este pe mana unor alogeni.Se repeta scenariul dinaintea celui de-al doilea razboi mondial.Daca stramosii tai erau pe aceste plaiuri stravechi,nu te mai agitai duduie sa faci un asemenea articol.Probabil,bunicul tau a venit si el pe vreun T-34.Sa iti fie rusine de articol!Ar trebui sa te documentezi mai bine si din mai multe surse si nu ar trebui sa le plangi de mila askenazilor!Iti recomand Al 13 regat:khazarii, de Arthur Koestler
    Multa bafta!(citeste si talmudul evreiesc!)

    ermaxer
    2010-08-04 16:23:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    @ermaxer: fata asta a plecat la mare

  • 93

    @Laura Cernahoschi:

    “Pentru aceea, oricine ai fi, o, omule, care judeci, eşti fără cuvânt de răspuns, căci, în ceea ce judeci pe altul, pe tine însuţi te osândeşti, căci aceleaşi lucruri faci şi tu care judeci.” (Romani 2, 1)

    “Iată descrierea unuia dintre cele mai grave păcate, care în zilele noastre a ajuns să fie uşor trecut cu vederea: judecarea aproapelui. Puţini creştini adevăraţi mai ţin cont de faptul că singurul Judecător Drept este Dumnezeu, iar sarcina de a judeca Îi revine exclusiv Lui.

    Pornind de la o simplă vorbă rea la adresa aproapelui, ajungând la bârfă, apoi la judecată şi chiar la osândire, omul uită că semenul său îi este egal şi că aceleaşi păcate le putem săvârşi cu toţii. Avva Dorotei ne arată diferenţa dintre aceste două păcate, judecata şi osândirea: “Osândirea înseamnă nu numai să judece cineva, dar şi să-l anuleze pe aproapele, să-i fie silă ca de ceva scârbos. Desigur, păcatul acesta este mai rău decât judecata şi mult mai pierzător.”

    Mergând pe calea mântuirii, creştinul trebuie să ia seama doar la propriile păcate. Căci Hristos a vorbit celor care îşi judecă aproapele: “Făţarnice, scoate mai întâi bârna din ochiul tău, şi atunci vei vedea să scoţi paiul din ochiul aproapelui tău!” (Mt. 7, 5). Astfel, ne-a arătat că de multe ori păcatele celor care judecă şi osândesc sunt mai mari decât păcatele celor judecaţi.

    De-a lungul întregii Scripturi, lui Dumnezeu îi este atribuit şi “titlul” de Judecător. “Dumnezeu este judecător drept, tare şi îndelung răbdător; nu aduce mânie în fiecare zi.” (Ps. 7, 11). Putem lua aminte la vorbele Sfântului Vasile cel Mare, care în tâlcuirea acestui verset ne aminteşte că “nimic din cele ce se întâmplă în viaţă nu se întâmplă fără judecată, ci Dumnezeu măsoară cu aceeaşi măsură cu care omul şi-a măsurat mai dinainte faptele din timpul vieţii lui. “De aceea, este esenţial ca fiecare om să se judece pe sine pentru a se elibera de sub povara păcatelor şi pentru a-i fi mai uşor la Judecata Universală. Astfel, ştiind că vor exista două Judecăţi la care va lua parte, Judecata Particulară şi cea Universală, omul trebuie să se pregătească din timp, având grijă să se judece, cu asprime chiar, pe sine însuşi.

    Aşadar, observăm că este neapărată nevoie de cele trei virtuţi principale în viaţa unui creştin adevărat: credinţa, nădejdea şi dragostea. “

    Agenda creştinului|Miercuri, 04 August 2010 ziarul LUMINA Înţelepciune biblică: Judecata aproapelui

    gingasie
    2010-08-04 16:28:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    Deoarece Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România “Elie Wiesel” este o instituţie publică în subordinea Ministerului Culturii, infiintata prin HG nr. 902/4.08.2005, platita din banii nostri, propun sa trimitem in masa urmatorul mail catre Institut (office@inshr-ew.ro), Minister (ministru@cultura.ro), Guvern (drp@gov.ro) si BNR (info@bnro.ro): “Subsemnatul…, in calitate de cetatean roman si de contribuabil la bugetul de stat, din care se finanteaza Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România “Elie Wiesel”, imi exprim dezacordul fata de modul in care conducerea acestei institutii intelege sa utilizeze resursele si girul acordate de Guvernul Romaniei pentru a actiona in sensul scoaterii din constiinta colectiva a unei personalitati de talia Patriarhului BOR Miron Cristea, sub motiv ca ar fi avut atitudini antisemite. Consider ca chiar in aceste conditii, Patriarhului Miron Cristea i se cuvine un loc de cinste in istoria tarii, pentru rolul pe care l-a avut in Unirea de la 1918 si in unificarea Bisericii Ortodoxe, in ridicarea prestigiului acestei institutii, in emanciparea culturală a românilor si in conducerea statului, in momente deosebit de grele pentru Romania. Consider ca atitudinile antisemite exprimate in urma cu aproape un veac nu pot fi judecate prin prisma standardelor secolului XXI iar cinstirea memoriei unei personalitati de prim rang pentru poporul roman nu poate fi blocata din acest motiv, la fel cum ar fi indecenta solicitarea de a nu se mai cinsti memoria si a nu se mai reedita operele poetilor Mihai Eminescu si Octavian Goga pentru opiniile lor antisemite. Solicit totodata institutiilor statului sa ia masurile necesare pentru ca Institutul “Elie Wiesel” sa reintre in legalitate si sa nu-si depaseasca atributiile conferite prin art. 3 din HG 902/2005, atributii intre care nu se regaseste si insarcinarea de a solicita altor institutii sa retraga sau sa nu puna in circulatie monede numismatice comemorative”.

    Demistificator
    2010-08-04 18:14:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    @guardadelferro.../
    N-a plecat!Citeste talmudul evreiesc!De Coran, nu-i mai trebuie ,l-a studiat in facultate!(in original!)

    ermaxer
    2010-08-04 18:36:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    @Demistificator:
    Cat sunt alogenii si askenazii la putere,nici o sansa!

    ermaxer
    2010-08-04 18:38:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @ermaxer: Daca mergem pe ideea “nici o sansa”, nu se va face nimic in veci. Este o petitie, prin urmare cf. legii petitiilor institutiile petitionate sunt obligate ca in 30 de zile sa raspunda petitionarului ce au facut.

    Demistificator
    2010-08-04 18:44:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    @Demistificator: NU asta e solutia,cu tot respectul.

    Ideea ta pare in regula,daca gandim teoretic.Insa daca incepi un asa demers,si o sa ai cateva mii,zeci de mii de curajosi(trebuie sa risti totusi),o sa se intample urmatoarele:

    Mass media,va anunta demersul tau(deja cunoscut).

    TOt un prieten(a),de-al tau,sau de-a ta va da un interviu presei,cum tu ai violat acum 3 ani jumate o minora ,in satul X,sa zicem Snagov,sau Ciurila.

    Prietenul tau,care te tradeaza-eventual primeste recompensa,sa zicem ca si pentru 3000 de dolari accepta sa dea interviul.Se complica treaba,in instanta,se dovedeste ca a mintit,insa tu in ochii publicului esti un violator! Asta e mai grav,decat taranul Y din Vaslui care se culca cu fiica lui de 13 ani,pentru ca apare o data la PRo Tv si lumea uita.

    Dar pe tine presa te toaca saptamani intregi(daca devii celebru,si cetatean model).

    Lupta trebuie dusa in alt mod,si trebuie prin educatie,prin internet,ajuns la tineret: sa nu faca avorturi(prunc-ucideri), sa nu creada tot ce aude,citeste si vede.Sa rationeze de 3 ori,cand aude ca romanii au ucis 800 mii fix,de evrei in Holocash,aratand niste poze care sunt indoielnice.

    Tineretul roman a fost format de Codreanu in anii 30-40,si distrus de comunisti prin ,,reeducare,, prin tortura,batjocura,mancarea fecalelor,smulgerea unghiilor,etc.

    Tineretul format de Codreanu era asa: incoruptibil,HARNIC,omenos,cu simtul raspunderii,cu, cuvantul dat si respectat.

    Ministrii din guvernele Antonescu au fost aproape incoruptibili,rezultatul a fost dupa 4 ani,Romania avea tone de aur,GRANARUL EUROPEI prin munca,exportul de alimente in …..GERMANIA!!!!

    Acum daca am spune asa ceva,ne-ar pufni rasul.La sate oamenii beau,injura,fumeaza,isi bat nevestele,violeaza tot ce pot.

    Si asta datorita PUTUROSENIEI.Plus de asta importam 80 la suta din tot ce consumam!

  • 99

    Am inceput deja demersul. Este si pe petitiionline, si pe alte site-uri. Nu ma intereseaza celebritatea, chiar daca se vor zice pe seama mea balarii vor fi multi cei care vor retine ca demersul meu a fost unul corect, dintre ei vor fi unii care vor lua atitudine cu alta ocazie, pana la urma nu ne pot scoate pe toti de violatori sau mai stiu eu ce. Daca tacem si acceptam umilintele astea, chiar ne meritam soarta ca oricine are chef sa ne explice cum trebuie noi sa ne intelegem istoria si viata.

    Demistificator
    2010-08-04 20:25:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @guardadelferro.../
    In anul 1944, inainte de tradarea de la 23 august, Romania avea cca 200 de tone aur in tezaurul national!(in anul 2010 ar fi vrea 100 de tone,daca or mai fi!)La stupul plin cu miere se aduna toti trantorii!Oare de ce toti romanii care apara credinta neamului sunt catalogati ca antisemiti?

    ermaxer
    2010-08-04 20:26:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    # 94
    Excelenta idea !
    Subscriu !

    Radu Humor
    2010-08-04 20:34:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    @Demistificator: mai e o chestiune.Un roman crescut de partizanii legionari din munti e FOARTE prudent.

    De unde ar stii Ion(sau X),ca petitia are de fapt scopul de a depista pe cei care au o anumita atitudine,iar apoi jidovii ar sti cu ce dusmani au de a face? E doar o intrebare,sper sa nu te simti ofensat.

  • 103

    @radu humor(mistic)
    auzi ma baiatule ,tu dupa ca ce esti batut de Dumnezeu mai pui si gaz pe foc?Ai auzit de Iov?

    nepotu lu tamara
    2010-08-04 20:48:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    @Radu Humor: CNP,nume,date de identitate.Te legitimezi pe fata ca dusman al jidanilor,iar fiica-ta nu se va putea angaja la MAll nici ca vanzatoare,ca patronul e jidan.

    Nu va putea lucra in presa,daca apartine unui patron israelian.

    Nu va putea scrie o carte,pentru ca editura va falimenta.

    Si inca un aspect: un legionar,cu 23 de ani de puscarie politica, a fost invitat la o emisiune TV.

    Jurnalistul a pierdut emisiunea ulterior,pentru ca l-a invitat pe domnul Mircea Nicolau,despre dansul e vorba.

    Ce parere aveti? Nu credeti ca influenta conteaza mai mult? E vorba de o altfel de REZISTENTA.Nu va aruuncati cu capul inainte!

  • 105

    @Demistificator: unde pe petitiionline ?

    fflorin
    2010-08-06 09:09:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    @laura cernahoschi:

    “Actualitate religioasă|Joi, 05 August 2010
    ziarul LUMINA
    Drept la replică: Medaliile patriarhilor României evidenţiază lumina, nu umbrele
    BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE

    În legătură cu unele dintre opiniile exprimate în mass-media faţă de punerea în circulaţie de către Banca Naţională a României a unui set de cinci monede din argint, dedicate patriarhilor Bisericii Ortodoxe Române, Miron Cristea, Nicodim Munteanu, Justinian Marina, Iustin Moisescu şi Teoctist Arăpaşu, Patriarhia Română face următoarele precizări:

    În conformitate cu prevederile Legii nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României, aceasta a pus în circulaţie, în scop numismatic, începând cu data de 19 iulie 2010, un set de cinci monede din argint dedicate patriarhilor Bisericii Ortodoxe Române, Miron Cristea, Nicodim Munteanu, Justinian Marina, Iustin Moisescu şi Teoctist Arăpaşu, întrucât anul acesta se aniversează 125 de ani de dobândirea oficială a autocefaliei de către Biserica Ortodoxă Română (1885) şi a 85 ani de la ridicarea ei la rangul de Patriarhie (1925).

    Deşi plachete şi medalii aniversare sau comemorative cu patriarhi ai Bisericii Ortodoxe Române au mai apărut în ultimii ani, fără să existe obiecţii faţă de punerea în circulaţie a acestora, totuşi constatăm cu surprindere că recenta iniţiativă cu caracter comemorativ a Bancii Naţionale a României a provocat reacţii nejustificate de contestare a personalităţii celor cinci patriarhi români trecuţi la cele veşnice.

    De fapt, unele dintre opiniile negative la adresa patriarhilor Miron Cristea, Justinian Marina, Iustin Moisescu şi Teoctist Arăpaşu au fost deja respinse de către istorici bine documentaţi, iar altele rămân doar simple speculaţii şi acuzaţii nefondate, abordări mai degrabă ideologice, decât ştiinţifice.

    Patriarhia Română consideră că iniţiativa Băncii Naţionale a României a avut ca scop sublinierea rolului important pe care cei cinci patriarhi l-au avut în promovarea unităţii naţionale şi culturii creştine în vremuri grele pentru istoria poporului român. În concluzie, Banca Naţională a României a dorit să evidenţieze lumina din activitatea patriarhilor României, nu să-i judece post-mortem pentru reale sau presupuse umbre. “

    gingasie
    2010-08-06 09:42:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    Am un preten care mi-a povestit ceva incredibil. Un jidan a venit la Romanika sa faca afaceri. Era batran si bolnav dar spera sa dea lovitura cu un ghesheft suculent. A investit o gramada de bani in produse, a angajat oameni si i-a trimis la produs. La un mopment dat D-zeu l-a chemat la el. Angajatii au vandut produsele si si-au insusit banutii. Dupa vreo doi ani a venit in tara fiu-su care a inceput sa innoade itele. In scripte era o varza de bruxelles, iar o parte fusese distrusa. S-au dat cateva amenzi si gata! Ca sa vezi, au ajuns romanii sa-l fure pe jidan! Incredibil!!

    bibi in the sky with diamonds
    2010-08-06 10:18:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    Lauricoooo, ce faci aica, nu mai zici nimicutza? Pe unde iti falfai fizicul de blonda ornamentala? Prin Caraibe sau prin Canare? E adevarat ca in Canare iti canta canarii in creier? De plictiseala? Hahahaha!!!

    Nu pe bune, oriunde vei fi fiind, scoate naiba laptopu` i mai insaileaza si tu ceva acolo`sa, ca planje masa. Ori te pomenesti ca te-ai ascuns in Biblioteca Kakademiei ca sa le dai o replica usturatoare celor de la BOR care ete, ti-a intors vorba. Nu-i asa ca-ti vine sa planji? Hahahaha!!! Hai nu planje, nu plaje! Hahahaha!!!

    bibi in the sky with zorzonele
    2010-08-06 19:15:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    Eu unul nu sunt un fan al religiei ortodoxe (si nici a vreunei alte religii), al bisericii ortodoxe române sau al patriarhului Miron Cristea (un om care a declarat candva, din pozitia de prim ministru, ca “democratia liberala e un gunoi care trebuie eliminat”), insa cand acesta declara ca “evreii exploatau din pozitii privilegiate poporul român”, saracu’ avea dreptate!
    In Moldova arendasii evrei exploatau taranii in mod crunt, iar camatarii evrei sunt responsabilii pentru decaderea clasei noastre boieresti, si a vietii traditionale a satului românesc. Un autor respectat, anume Stefan Motas (autoporeclit “Zeletin”), scrie în lucrarea “Burghezia româna”, despre procesul asta:

    “2. Proportia evreilor care, în 1831, alcatuiau 43 la suta a negotului si industriei din Iasi, în 1839 ajunsese la 70 la suta, în 1846 la 73 la suta, iar în 1860 la 78 la suta. În anul 1895 acapararea economica a Moldovei poate fi considerata ca completa.” – Verax, La Roumanie et les juifs, Bucarest, 1903, p. 107 si 110 (p. 90 din Zeletin)
    (nota de subsol de la pagina 88 in lucrarea lui Zeletin; formulele stângace de limba nu-mi apartin, sunt ale autorului)

    “Din momentul in care capitalismul apusean, revarsându-si la noi articolele sale de lux, nascu înclinarea spre risipa in sânul boierimii române, aceasta deveni prada legitima a camatarilor evrei. Si acestia îsi îndeplinira functia lor sociala cu asa rara vrednicie, ca numai in cateva decenii din vechea noastra aristocratie agrara nu mai ramasese decât o jalnica ruina.” (p.89 in editia de la Humanitas 1991)
    […]
    “Înainte de toate, forma de obârsie a capitalului român, camata, avea ca pretutindeni un caracter curat evreu.
    “În Moldova, Banca este în întregime în mâinile evreilor: aici nu se afla bancheri crestini. Ar fi însa o mare greseala daca s-ar lua cuvantul bancher în Moldova în acelasi sens ca în Apus. Speculatorii ce-si dau aceasta însusire sunt, cu putine abateri, oameni care fac o multime de afaceri mai mult sau mai putin curate, a caror temelie si esenta este camata…”" (Zeletin aici îl citeaza pe Verax, “La Roumanie et les juifs”, Bucarest, 1903, p. 110)” (p. 90 din Zeletin)

    Decaderea boierimii române, a mestesugarilor tarani, si a taranimii exploatate prin camatarie, arenda si deschiderea masiva de carciumi, e privita de catre Zeletin, care e un sociolog burghez, ca procese pozitive, laudabile, pentru ca au permis ridicarea capitalismului în România prin acumulare primitiva de capital. Costurile sociale, ele nu sunt luate in seama de autor, desi dupa parerea mea ar fi meritat, mai ales ca e sociolog inainte de a fi economist.
    Daca disparitia sau decaderea boierimii, o clasa exploatatoare parazita, mai ne putem azi permite sa n-o deplangem prea tare (desi…), pe taranul mestesugar sau pe lucratorul agricol, ruinat si exploatat de evreimea venetica, n-ai cum sa nu-l compatimesti! Asta daca simti româneste…
    Ori Miron Cristea, cu toate pacatele lui, cu imbecilitatea lui tipica clerului ortodox, simtzea totusi româneste; fireste, era vorba aici in primul rând de animozitati religioase, caci popimea ortodoxa nu vedea cu ochi buni înmultirea evreilor pe teritoriul lor traditional, cum nici azi acestia nu vad cu ochi buni înmultirea sectantilor si a musulmanilor. Printr-un astfel de proces, ei pierdeau enoriasi, care erau adusi la faliment si în viciu, de catre niste venetici profitori; ori cand zici “pierdere de enoriasi” zici automat “pierdere de bani”. Si cand îl lovesti pe popa la buzunar, e jale…
    Însa ar fi absurd sa nu recunoastem în naduful antisemit al patriarhului, si o unda de patriotism.

    Daca Moldova a fost prima lovita de migratia evreiasca, sudul n-a ajuns nici el mai bine, finalmente; într-un articol intitulat “Anti-Semitism As a Response to Perceived Jewish Power: The Cases of Bulgaria and Romania before the Holocaust”, doi autori americani scriu în revista “Social Forces”:

    “The role of Jews as agents of the landed elites and as leasers of major holdings employing Romanian peasants placed Jews in the position of perceived exploiters of the Romanian peasantry and thus contributed to the growing resentment of Jewish economic domination and exploitation (Iancu 1978).
    Fueling economic anti-Semitism was the overrepresentation of Jews in many of the professions in Romania. In the interwar period, for instance, Jews comprised between 4 and 5% of the Romanian population yet held a disproportionate presence in many professions, including law, medicine, and journalism. According to the official Bulletin periodique de la presse roumaine of June 19, 1937 Jews made up 80% of the engineers in the textile industry, more than 50% of doctors in the Army Medical Corps, and 70% of journalists. Jews comprised 15% of all university students though in certain academic areas like pharmacy and medicine Jews made up between 30 and 40% of the student body. Jews were also reported to constitute two-thirds of the population of white-collar workers. In Bucharest alone, Jews were believed to comprise nearly 80% of employees of banks and commercial enterprises, 40% of all lawyers, and 99% of the brokers on the Bucharest Stock Exchange (Nagy-Talevera 1970; Volovici 1991; Weber 1965).
    […]
    We argued that the disproportionate representation of Jews in the middle class in Romania, particularly in positions that control financial resources, rendered Jews as blameworthy for economic deterioration. This notion was supported in our empirical model. Moreover, we find some support for our contention that the size of the Jewish population matters only in places where Jews were associated with subversive political parties and when those parties gain strength.”

    (citate din: “Anti-Semitism As a Response to Perceived Jewish Power: The Cases of Bulgaria and Romania before the Holocaust*”, Brustein, William I; King, Ryan D, “Social Forces, 12-01-2004. Byline: Brustein, William I; King, Ryan D, Volume: 83, Number: 2, ISSN: 00377732, Publication Date: 12-01-2004, Page: 691, Type: Periodical, Language: English, “eLibrary Canada”. * Authorship is alphabetical.
    A version of this article was presented at the 2003 American Sociological Association annual meeting.
    We would like to thank Marit Berntson, Dan Cazanacli, Svetozar Kitinov, Irina Livezeanu and Amy Ronnkvist for invaluable research assistance.
    We also thank Joachim Savelsberg and Chris Uggen for helpful comments on this work.
    This research was supported by grants from the National Science Foundation (#SES-9905000), The Dr. Sol and Mitzi Center Fund, the Philip and Florence Dworsky Endowment, the Edelstein Family Foundation, a University of Minnesota Grant-in-Aid of Research and the Provost office of the University of Pittsburgh. Please direct correspondence to William Brustein, 4G40 Wesley W. Posvar Hall, University of Pittsburgh, Pittsburgh, PA 15260. E-mail: brustein@ucis.pitt.edu or Ryan King, 909 Social Sciences Building, University of Minnesota, 267 19th Avenue South, Minneapolis, MN, 55455. E-mail: kingx077@umn.edu.

    Un alt autor occidental, anume Francisco Veiga (“Istoria Garzii de Fier – Mistica Ultranationalismului”, Humanitas 1995, p. 64), reda si el atmosfera de inegalitate cu care tinerii români din universitati trebuiau sa se confrunte, in conditiile in care studentii evrei veneau din familii înstarite si educate, de profesionisti si nu simplii tarani, si de aceea dadeau randamente academice ridicate. Mai mult, acestia aveau pretentia sa fie privilegiati, fapt care n-avea cum sa nu starneasca antisemitism legitim:

    “În zilele de 3 si 4 decembrie (1922) a izbucnit conflictul la Facultatea de Medicina din Cluj, atunci cand studentii de religie crestina au pretins sa se practice o disectie separata de catre colegii lor evrei, pe cadavre furnizate de colonia iudaica. În fatza refuzului evreilor, având în vedere interzicerea unor astfel de experiente de catre cultul ebraic, a avut loc o manifestatie a studentilor crestini. Conflictele au continuat si pe strazi contaminând rapid si alte universitati. În lunile urmatoare grevele s-au generalizat si studentii pasnici au cerut sa se aplice numerus clausus pentru evrei;”

    Cat timp sociologii occidentali, precum cei citati mai sus, pun problema unei cauzalitati obiective, si nu a unui extremism înnascut si imbecil al românilor, atunci cand se încearca sa se explica antisemitismul cert foarte raspândit in România vremurilor trecute, a ne face ca realitatea asta nu exista, din motive ideologice, e ipocrit!

    Si tinand cont ca ipocriti sunt destul occidentalii, eu zic ca n-are sens sa les mai îngrosam si noi numarul… Destul de recent a crapat Juan Antonio Samaranch, presedintele Comitetului Olimpic International. Datele biografice ale individului demonstreaza o data in plus ipocrizia occidentala si mania anti-româneasca a acestora (si a celor care îi manipuleaza, fireste!): Juan Antonio Samaranch a fost ministru în cabinetul fascist al lui Franco, ulterior a fost si ambasadorul acestuia la Moscova, dar cu toate astea a putut capata o functie internationala importanta, si Occidentul liberal l-a acceptat si sustinut.
    Astfel ca treptat, în ciuda repetatelor probleme cu presa de stanga, din cauza trecutului lui tulbure si foarte “verde-kaki”, acesta a devenit imaginea simbol a uneia dintre putinele institutii occidentale cu viitor la nivelul global (anume miscarea olimpica).

    Ca român n-ai cum sa nu te revolti in fatza unei astfel de mostre de ipocrizie vestica, tinand cont ca noua, prin elitele noastre intelectuale, ni s-a refuzat recunoasterea internationala pe motiv ca aceste elite ar fi fost “fasciste”.
    De exemplu Nicolae Paulescu, un om caruia i s-a furat premiul Nobel, unul dintre cei mai mari cercetatori in medicina si fiziologie din secolul trecut.
    Pentru ca era antisemit a sfarsit prin a fi marginalizat; contributia lui imensa la medicina, prin izolarea si demonstrarea evidenta a functiei hipoglicemiante a extractului de pancreas (“pancreina”) a fost alocata altora, unor canadieni, care desi au merite de necontestat, pur si simplu nu-s descoperitorii nici ai functiei endocrine si hipoglicemiante a insulinei, nici a izolarii acestui hormon.
    Scandalos e ca Paulescu a fost lipsit de recunoastere internationala pentru motivul ascuns ca era antisemit si un credincios ortodox “fervent” (ca sa nu zicem fanatic), dar public s-a justificat ca reusita lui n-a fost premiata ptr. ca n-a reusit sa purifice suficient extractul încât sa-i acorde valentze terapeutice în clinica. Fapt adevarat e si ca Paulescu a fost un antisemit de-o incredibila naivitate si fanatism, cat si faptul ca n-a reusit sa purifice insulina. Stiintific vorbind, acestuia i-a lipsit un chimist abil precum Collip, fara de care Banting, Best si Macleod nu-l depaseau pe român.
    Politic vorbind, lui Paulescu i-a lipsit sansa de a se naste intr-o natiune netarata de bigotimsul si superstitia ortodoxa, flagel si azi bine merci in prapadita noasta tara. Cand ai modele intelectuale ca Iorga, Goga, Nae Ionescu, n-ai cum sa fi altfel decat un bigot antisemit; toata intelectualitatea româneasca, cu exceptii pe care le poti numara cu degetele de la o mâna, era antisemita. Si la acel moment, si Occidentul “liberal” era inca tarat de fenomen; cum se face ca se uita ca Ford a fost un mare admirator al lui Hitler; ca Gandhi a avut comentarii pozitive despre calaul nazist? Ca o buna parte din casa domnitoare a Marii Britanii era si ea fascinata de tezele naziste si de Hitler?

    Un alt exemplu recent care demonstreaza ipocrizia occidentala si ura acestora pentru elitele românesti: în numarul din 16 iulie 2010 (vol. 329) al revistei “Science”, la pagina 274 si 275 se gaseste un articol intitulat “Confronting Anatomy’s Nazi Past”.
    In acest articol e vorba despre o serie de lucrari universitare, precum “Atlasul lui Pernkopf” (un anatomist austriac), care desi de inestimabila valoare stiintifica, si desi de pe urma lui medicina a progresat (referindu-se la atlasul lui Eduard Pernkopf, o editie din 1990 a prestigiosului “The New England Journal of Medicine” îl numea “o lucrare de exceptie si mare valoare pentru anatomisti si chirurgi”), nu mai putin adevarat e c-a fost realizat si prin utilizarea de cadavre furnizate de masina de exterminare nazista; autorul însusi, ca si mai multi desenatori din echipa lui, ni se spune in articol, au fost “avid Nazis”.
    Savantii occidentali ai disciplinei sunt împartiti: unii au decis sa refuze sa mai utilizeze ca material didactic sau de cercetare lucrarile patate de nazism; altii insa considera ca a aminti noii generatii despre originea tulbure a acestor carti universitare valoroase e suficient.
    Problema se complica daca luam în considerare dimensiunea fenomenului: nu e vorba despre o persoana sau 10, nici de o institutie de invatamant sau 5 institutii, ci de ansamblul lumii universitare a tarii care domina disciplina la acel moment.
    Cat timp histologia actuala foloseste, si a folosit continuu pâna azi, astfel de termeni precum “celule Clara” (numite dupa medicul Max Clara, care le-a descoperit lucrand pe cadavre de prizonieri executati de nazisti), ca român nu pot întelege de ce ceea s-a putut si se poate pentru Max si Eduard, n-a mai fost si nu mai este valabil si pentru Nicolae.
    Miron Cristea nu merita sa fie comemorat nu pentru ca ne dicteaza evreimea occidentala, ci pentru ca a fost un ratacit, care prin pozitia in care soarta (adica loaza carlista) l-a ridicat, a participat la ratacirea unui popor intreg; desi, cat timp elitele actuale ale tarii sunt si ele niste rataciti din exact aceeasi categorie a misticismului si ultranationalismului, cu greu pot sa cred ca_corbii de azi vor scoate ochii corbilor împaiatzi de ieri!

  • 110

    Demi-stificator: “Consider ca chiar in aceste conditii, Patriarhului Miron Cristea i se cuvine un loc de cinste in istoria tarii, pentru rolul pe care l-a avut in Unirea de la 1918[...]”

    Intrebari la care nu voiam sa ajung
    Octavian Paler

    old.cotidianul.../

    [...] Cineva mi-a aratat, zilele trecute, o copie a circularei pastorale date de episcopatul ortodox din Transilvania, la Oradea, la 1 septembrie 1916, dupa intrarea Romaniei in razboi. In acea circulara credinciosii erau chemati sa lupte “impotriva noului dusman (Romania) care ravneste atat de pacatos la stirbirea si stricarea hotarelor noastre, venind sa cucereasca Ardealul”. Si cine semna acea incredibila circulara pastorala? A treia semnatura era a episcopului Caransebesului, Miron Cristea, care, mai tarziu, a devenit primul patriarh in Romania intregita. Asta mi-a amintit de niste memorii din care am aflat ca, dupa intrarea armatei lui Mackensen in Capitala, numerosi bucuresteni s-au asezat la coada in fata ambasadei germane pentru a-si exprima “recunostinta”. Cu asemenea marturii, cum sa poti crede ca slugi, ca Boc si altii de aceeasi teapa, pentru care adevarul depinde de imprejurari si de “sefi”, sunt simple “cazuri”? Nu-mi pot reprima o intrebare cumplita pentru mine, ca roman. Nu cumva exista ceva stricat in caracterul nostru?

    :)

  • 111

    Laura: PS: Articolul de pe REALITATEA.NET dedicat cerererii Muzeului Holocaustului din SUA a adunat cele mai oribile perle ale comentariilor rasiste şi antisemite. Sub perdeaua de popor primitor pe care ne place să ne-o aşternem peste ochi zace ascunsă foarte multă mizerie. Şi fie că vorbim de evrei sau de ţigani, se va găsi întotdeauna românul care să proclame măsuri naziste. Uitaţi-vă în jurul vostru şi veţi vedea că proporţia acestora este copleşitoare, ceea ce ne demonstrează că suntem un popor cel puţin needucat.

    Mare adevar ai grait! Uita-te numai aici la comentarii…

  • 112

    Demi-stificator: “Daca tacem si acceptam umilintele astea, chiar ne meritam soarta ca oricine are chef sa ne explice cum trebuie noi sa ne intelegem istoria si viata.”

    Losere, daca aici vorbesti despre “istorie” ca stiinta care sa-si merite numele, si nu vreo hagiografie de tarat intelectual, atunci nu poti s-o intelegi chiar dupa bunul plac. Cristea n-a fost Satan in persoana, insa ca unealta a celui mai josnic si malefic rege pe care România l-a avut, n-a fost nici vreun mare om cu care românii inteligenti sa aiba motive a se mândri.

    Cat despre “întelesul vietii”, fireste ca aveti dreptul sa ganditi si faceti si voi cum si ce va pricepeti, cum si cei din jurul vostru au la rândul lor dreptul sa va observe si judece. Sa tii cu dintii de comunism in materie economica timp de 2 decenii (in asa hal incat sa fitzi si azi mai jos decat va lasat “pingelica”, in acelasi timp in care dpdv educational si social va afundatzi în cea mai mare ignoranta teista inca posibila in Europa mileniului 3, asta este, trebuie admis, o “mare” realizare! Daca stiam in decembrie 1989 unde se va ajunge in 20 de ani de democratie, nu mi-as fi pus pielea in joc nici macar atat de putzinul cat am facut-o atunci! Caci doar pentru manelizare, bigotizare, ridicarea de biserici la fiece raspântie si a coruptiei la cote record, nu merita dat jos sistemul ala care de bine de rau, pe cei din generatia mea, ne-a educat si ne-a oferit un mod de viata mai decent decat duc si azi prea multi români in mareatza democratie liberala!

  • 113

    @rk: Mai baiete,pentru tine sa fi educat inseamna sa primesti in tara evreii,si toate prostiile lor?

    Stii ca zilele astea politia a arestat o retea din Israel,cu ramuri in multe tari din lume,care facea trafic de organe de 45 milioane de euro?

    Stii ca in ROmania Clinica Sabych(evreeasca),facea avorturi(crime) romancelor,si le fura ovulele?

    Stii ca in Romania au venit ,,oameni de afaceri,, din Israel,care s-au ocupat de: proxenetism, spalarea banilor,tiparirea valutei false,contracte false pentru muncitorii romani,prostiti sa mearga acolo si fara a respecta nimica din contract?

    Exemplele continua.Fi tu ,,cilizat,, si accepta toate aceste atrocitati care le fac acesti evrei care au venit in Romania.Sa fi sanatos!

    Cu oameni ca tine tara se duce de rapa!Realitatea spune cu totul altceva.Daca tu nu traiesti in realitate,ci in filmele americane nu ai decat! Dar nu veni cu fanteziile tale sa scrii aici.

  • 114

    @guardadelferro.../ ,
    ma baiete, dar tu esti bolnav rau ;) )
    Sa nu te duci la doctori, doar Vadim te poate ajuta.

    Canuta
    2010-08-08 11:05:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    [...] még szomorúbb, hogy a Nemzeti Bank által megtisztelt 5 XX. századi pátriárka közül csupán egyetlennek tiszta az imidzse, az 1939-1948 között regnáló Nicodim Munteanu-nak. Cristea mellett igencsak sáros még [...]

  • 116

    Bai, perciunatilor !
    Ce-ar fi sa va faceti voi curat in kibutzurile voastre si sa lasati romanii sa-si respecte, sau sa-si critice cand e cazul personalitatile lor !
    Pentru asta nu avem nevoie nici de ajutorul vostru parsiv si interesat pe care va straduiti sa-l oferiti celor care pun botul vanzandu-si constiintele, nici de sfaturile voastre, pe care nicicand nu vi le aplicati nici macar voua, care sunteti una din cele mai crude si razbunatoare semintii :mrgreen:
    Si in afara de asta este bine cunoscut ca voi sunteti cam 2-3 % deosebit de inteligenti, restul fiind cu mult sub media si IQ romanilor, asa ca dati-va sfaturi intre voi pana rulati tot capitalul !
    S-ar putea ca nici bancul asta care va reprezinta din plin sa nu-l stiti, si nu m-ar mira :roll:

    Radu Humor
    2010-08-18 21:43:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 117

    Laura Cernahoschi: buna fata, ce-ti mai face ochiul maro?Ai auzit ce-a patit Ioana Duda, i l-a furat Ramona pe ‘talian cu tot cu cainele Ugo, care balea:”@Ramona: Vrei sa mai incerci o data, te rog frumos? Nu am primit nimic. Ma poti adauga pe facebook , ti-o poti trage cu Ivan si cu Ugo sau trimite un mail pe noir.desire@yahoo.com“.Nu e nostim, fata?ha, ha, ha… ia zi fata, cate piizzzde sunteti pe Pandora’s si vox wc publica?hai, te pup si ne-auzim pa mess.Mai sun-o si tu pa Duda, ca iar ataca Biserica.Ca si tine, dar tu esti sekurista versata.Sa-si mai ia draga si ea medicamentele corecte, ca iar a gresit reteta.

    antiduda
    2010-08-18 23:58:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!