RSS Feed

Cum să ai salariu de 1.000 de lei?!

vezi toate articolele de
02 Feb 2010 la 09:24 145 comentarii 5092 vizualizari.

Grevă în rândul funcţionarilor publici. Şi pe mine m-a enervat ideea. De ce noi, cei din sectorul privat, să suferim toate efectele crizei, iar cei de la stat, prea mulţi şi prea bine plătiţi, să nu facă niciun sacrificiu? Asta ne afectează planul de aderare la zona Euro, negocierile cu FMI-ul…Mai ales că ştim cu toţii cum se munceşte la stat şi cât de amabili sunt funcţionarii care intră în contact direct cu cetăţenii…

Am văzut însă, azi-dimineaţă, la ştiri, o doamnă aflată în grevă, care lucrează la departamentul Investiţii al Primăriei Capitalei.Vă spun sincer că m-a impresionat. Unic întreţinător al familiei, are salariul 1.000 de lei şi ceva mărunţiş. Reporterul o întreba ce poate face cu aceşti bani. Întreţinere şi mâncare, răspunde doamna. Eu vă spun sincer că nici pentru asta nu sunt deloc suficienţi.

De ce, însă, toţi aceşti funcţionari cu salarii de mizerie nu s-au revoltat până acum, în anii trecuţi? Pentru că trăiau, de fapt, din sporuri. Sporurile depăşeau, adesea, cu mult, salariul. Statul şi-a permis să umfle astfel schemele şi să angajeze milioane de persoane, cu inconştienţă, fără a se gândi la momentul în care s-ar putea să avem un deficit bugetar. Toate aceste guvernări idioate de până acum nu s-au gândit nicio clipă la ziua de mâine. Iar cei care suferă acum sunt, fireşte, oamenii de jos, cei cu salariu de 1.ooo de lei, nu şefii şi şefuleţii antrenaţi să stea degeaba. Poate acolo ar trebui umblat la salarii şi disponibilizări.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


145 comments
  • 1

    Ah da , si asta de acum NU e o guvernare idioata, asa e ?
    Laura ,apropos: ce salariu ai si , mai ales, de unde il incasezi ?

    baba cloanta
    2010-02-02 09:29:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    @Baba cloanta VEzi ce te grabesti cu interpretarile? Precedentele doua guverne tot Boc s-au numit, nu-i asa? Iar la a doua intrebare, esti de la Fisc, de trebuie sa-ti declar veniturile? :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 09:30:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Incepi sa-mi placi

  • 4

    iar ne dam cu presupusu’, te rog studiaza legislatia salariala in sectorul bugetar in ultimii ani, acele salarii mizere au fost dintotdeuna

    max manus
    2010-02-02 09:38:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @max manus Repet cuvantul cheie: SPORURI.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 09:39:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    Antescriptum: Precedentele 2 guverne tot Boc s-au numit, corect.
    E uimitor felul in care pui problema. Pasamite, tot functionarul public e vinovat. El e transformat in oaie neagra, a lucra la stat e un privilegiu si in acelasi timp o rusine. “Mai ales că ştim cu toţii cum se munceşte la stat…”. Sunt convins ca stii doar cum ai muncit tu la stat. A baga pe toata lumea intr-o oala e un mod de gandire bolnav. Dar, ma rog, da bine la articole.

  • 7

    @Alas Logica ta ma nedumereste. Ministrii nu sunt functionari publici, ergo?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 09:44:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    femeie!! sunt salarii si mai mici, cum iti suna 600-700 lei, te rog studiaza legislatia salariala din sectorul bugetar din ultimii ani si apoi poti scrie un articol legat de subiect, ignoranta oare doare?

    max manus
    2010-02-02 09:47:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @max manus Da, sunt salarii si mai mici, si? Eu imi ilustrez articolul cu un caz care m-a impresionat pe mine, nu fac aici o cercetare stiintifica pe cuantumul salariilor in anii precedenti. De-aia se cheama jurnalism si nu statistica. Pastreaza-ti limbajul intr-un registru respectuos, daca vrei sa mai scrii comentarii pe aici

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 09:49:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    E adevarat ca sunt multi functionari publici dar salariile majoritatii lor sunt pe la 1000 de lei. Cunosc si cazuri in care salariul este de 800 de lei. Sefii au insa salarii bune. Ca in tot sistemul de stat.

  • 11

    Da, cei mai loviti de criza si de concedieri sunt tot cei mai saraci. Ei sufera atat din cauza pierderii locului de munca, diminuarii salariilor sau taierii lor in conditiile in care pretzurile la mancare si utilitati sunt deja nerusinat de mari in Romania (cu mult mai mari decat in alte tari). Si desi doamna aceea cu 1000 de RON pe luna (din care traiesc mai multe persoane, in familie), traieste de pe o zi pe alta… se anunta noi scumpiri (taxa pe mancare, medicamentele, gazele naturale, energia electrica, etc.) care vor subtia si mai mult buzunarul acestor oameni.

    Pana la urma, de undeva trebuia taiata coada pisicii si acesti oameni sunt carne de tun.
    Totusi nu masura in sine intriga cel mai mult ci faptul ca masurile pentru crearea de noi locuri de munca a Guvernului Boc sunt ZERO ABSOLUT (firmele sunt impozitate mai crunt ca in perioada normala, cand nu era criza, multe alegand sa traga obloanele). In acelasi timp huzurul si risipa in alte domeniii finantate de la buget se mentine. Se vantura la greu bani pe apa sambetei (vezi bugetele nerusinat de mari de la Administratia Prezidentiala sau serviciile secrete, bani care ar fi putut fi utilizati pentru crearea de locuri de munca). Si nu numai acolo. Fufa de Udrea si hraparetzii de Berceanu si Videanu abia asteapta sa le intre niste bani in buzunare fara sa faca, din nou, nimik pentru aceasta tara.

    Boc e un Premier stupid, un creier gol, lipsit de idei si solutii, pentru actuala perioada, pe care o traversam, la fel cum e intreaga sa echipa.
    N-am auzit nimic coerent din gura lor, in afara de cresteri de taxe si impozite care sa le asigure un buget caldutz… absolut nimic pentru mediul de afaceri.

    Or sa moara de foame acei oameni cu 1000 RON pe luna. In Romania daca pierzi locul de munca, mori de foame, chiar daca ai pregatire. Nu ai variante, pravaliile s-au inchis toate si lumea trage in continuare obloanele. Nu ai unde sa te duci. Lumea se limiteaza la strictul necesar. Nu mai merge nimik.

  • 12

    @Coco: @Alas: Nu toata lumea mu ceste la fel la stat e clar, unii au de munca de nu-si vad capul, dar altii, iar chestia cu salariile, atat vrajeala pe unii, eu nu cred ca tanti aia incaseaza doar 1000 lei, vrajeala, am multi prieteni care lucreaza la stat, nu au venituri ( nu salariu) atat de mici, sunt doar vrajeli aruncate sa justifice greva, zburati-i domne afara, cu greva cu tot, sunt someri care au fost dati afara de la privat mult mai competenti decat “grevistii”, nu este posibil ca privatul sa suporte consecintele crizei dar si sa suporte nota de plata mult prea incarcata cu salariile bugetarilor , unele ( repet UNELE ) complet exagerate, plus ca multi pur si simplu “freaca menta”, cine nu ma crede il invit la Resita si mergem pe la cateva institutii sa ii demonstrez, cu siguranta asa e peste tot.AFARA CU JUMATE DIN EI , NE-AM SATURAT SA MUNCIM PENTRU EI !!!!!!!!
    P.S. Recomand un studiu asupra nivelului de trai al angajatilor din privat si cei din sectorul bugetar ( casa, masina…microunde, vacante…etc) dar nu sa faceti asta in Bucuresti , mergeti in toata tara, sunt sigur ca, bugetarii traiesc in conditii mult mai bune decat cei din privat ( media ).
    Sanatate !

  • 13

    @Cris De acord cu tine in privinta lipsei unei strategii de creare de locuri de munca

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 09:58:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @Laura Cernahoschi: De sporuri au parte tot sefii. Marii mase de functionari li s-a taiat tot.

  • 15

    @dya Da, asta e strigator la cer, ca nu se taie de la toata lumea, ci doar de la “fraieri”

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:00:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    corect !!!!!!!!! dya are dreptate !!!!!!:)

  • 17

    @Laura Cernahoschi: buna dimineata.
    Daca tot ai inceput cu precizarile,sa dam Cezarului ce-i al Cezarului.Nu-i asa ca nu guvernele Boc anterioare
    au umflat in mod inconstient aparatul bugetar?Nu-i asa ca aceste sporuri au fost propuse si aprobate pe sub masa tot de predecesorii lui Boc?In acest conext,precizarea ca tot Boc e de vina pentru situatia mai mult decat grava din sectorul bugetar,pare un pic tendentioasa(doar un pic!).
    Drag ne e Platon,dar mai drag ne e adevarul.

    val_one
    2010-02-02 10:02:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Laura
    De obicei scrii articole decente insa de data asta m-ai dezamagit.
    1. 1000 ron e un salariu foarte mare pt unii.
    2. Inainte sa plangi de mila functionarii de la stat te rog intra in orice institutie de stat si vezi cati din banii tai iti parasesc buzunarele sub forma de atentie pt functionari ca sa-ti rezolve problema. Salariul la bugetari e “maruntis”.

    Catalin
    2010-02-02 10:02:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @val_one Nu am spus ca guvernul Boc e de vina.TOATE guvernele anterioare sunt de vina. Guvernele Boc precedente sunt de vina pentru ca nu au luat nicio masura pana acum, in al 12-lea ceas, din cauza de campanie electorala. Sa nu-mi spui ca ai impresia ca guvernul Boc este inocent…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:05:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @Catalin Daca 1000 de lei e un salariu foarte mare, inseamna ca suntem o tara damnata. La partea cu “atentiile” sunt de acord. Daca am avea, insa, mai putini functionari, profesionisti, platiti decent, poate n-ar mai fi asa. De ce “atentiile” au fost combatute cu salarii mari doar in justitie?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:07:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    ca idee, ce spui atunci de o experienta jurnalistica, tu lucrand in sectorul bugetar pentru 1000 lei si viata in aceste conditii, ai putea scrie o carte si cine stie poate ai succes…..

    max manus
    2010-02-02 10:08:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @Laura Cernahoschi: buna dimineata si bine ati venit in scumpa noastra tara, in care s-a dat, de curand, unda verde legii salarizarii unitare! Care lege e insotita de cunoscutele anexe. Cea mai importanta este Anexa II/1.1, nu stiati? Care anexa va spori numarul celor care traiesc de pe o zi pe alta, cu putin pe si mai putin.

    Hai sa va dau un exemplu din dansa, din tovarasa anexa. Ce s-aleg, ce s-aleg? Hai sa aleg ceva apropiat de domeniul in care dvs activati. Presa. Deci, la pag. 30 a celebrei anexe gasim capitolul “VI. Salarii de bază din presă, edituri, informare documentară si ale altor institutii publice de cultură
    din România”. Buuun. Ce sa luam de aici? Sa luam o functie de executie, dar nu orisicare, ci “Redactor de rubrică, redactor, lector, publicist
    comentator, tehnoredactor, corespondent în străinătate -gradul IA, cu vechime cam ca a dvs. Ce coeficient are? Pai are 3,25. Acuma il inmultim cu punctul declarat de M.Muncii, de 600 lei si ne da fix 1950- impozabil, fireste. Cat e netul? Pai cam 1320 lei. “In mana”, deci.
    Debutantul in domeniu are “stimulativul” coeficient de 1,50 => 900 net=> aprox. 610 net.
    Trai pe vatrai.

    PS. Cred ca n-ati sesizat/nu stiti ca acei 1000 lei sunt de fapt tot ce-i ramane in mana femeii dupa ce s-au dat asa numitele sporuri si s-au luat darile. Si, daca mi-ati spune exact ce functie ocupa femeia respectiva, v-as spune cu anexa in fata cat va lua (mai putin).
    PS2. Ba da, s-au mai revoltat.

    hopsieu
    2010-02-02 10:09:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @max manus nu e rea ideea :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:10:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @hopsieu Pai, de-aia nu m-as angaja la stat, pe langa motive legate de competitivitate si libertate de expresie. Da, asa e, s-au mai revoltat, dar nu s-a schimbat nimic.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:12:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @Laura Cernahoschi: departe de mine aceasta idee.Parerea mea este ca trebuie sa atribuim corect fiecaruia partea de vina.In ce priveste actualul guvern Boc,eu personal i-am acordat o perioada de gratie.Din ce mi-aduc aminte,el a propus masuri de austeritate inca de acum un an.Intrebarea e,chiar n-a vrut sa le aplice?Este istorie recenta,apelam la memorie,doar.

    val_one
    2010-02-02 10:13:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Si daca esti la privat si ai 600 lei salariu si esti singura si ai un copil, ce-ai face inteligento ? Greva ? Te-ai sinucide ? Sa vina in locul meu. Ma duc eu pe 1000. Crezi ca nu sunt calificata ? Stiu o poveste cu unul de a ajuns directoras la stat si a rugat pe altcineva sa-i arate si lui cum se foloseste calculatorul. Persoana i-a zis : E simplu. Luati mouse-ul si va duceti acolo pe x si inchideti fereastra. Si tipul a luat mouse-ul si l-a lipit de monitor ca sa atinga x-ul.(poveste adevarata,1998,Calimanesti,Valcea)

    tara prostilor
    2010-02-02 10:14:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Ah, fir-ar, in al doilea paragraf am scris “are”, cu referire la exemplele date? Ntt…”va avea” trebuia sa scriu.

    hopsieu
    2010-02-02 10:14:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @Laura Cernahoschi:
    Nu spun ca 1000 ron e un salariu decent insa am vazut foarte multe cazuri cu oameni care traiau din salariul minim si alocatia copiilor. Pt ei 1000 ron este imens.
    Intr-adevar solutia ar fi sa faci un aparat de stat cu salarii decente care sa nu astepte “atentii” dar ar trebui sa incepi cu sefii care sunt pusi politic in urma “atentiior” lor catre politicieni si care se asteapta sa recupereze investitia inzecit. E ceea ce se numeste cerc vicios

    Catalin
    2010-02-02 10:14:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Cris: ai dreptate cu guvernul e cam ZERO, dar nu-i plange pe bugetari eu unul nu cred toate rahaturile lor, salarii au mici , dar sporuri tot mai au asa ca…lasati vrajeala, eu ce rahat sa zic ? stau pe 760 lei la privat, post pt care am dat concurs….pentru care sunt necesare studii superioare…si ma si munceste toata ziua…lasa-ma domne cu salarii mici de 1000…sa fac si eu greva ???? Alti 10 asteapta la coada sa-mi ia locul….nu-ti convine da-ti demisia frate , gata ….ma duc eu pe 10 milioane sa lucrez…

  • 30

    Luni de zile am avut salariu 530 ron ca functionar public (fara niciun spor, nu exista asa ceva in institutia la care lucram eu), iar din combinatiile mele extra-contract de munca faceam 4-5000$ pe luna.
    E adevarat, dadeam foarte rar pe la serviciu dar din reflex imi indeplineam atributiile, nu avea nimeni ce sa-mi reproseze pe tema asta.
    Cand veneam la serviciu intindeam mesele cu tot biroul, mai ceva ca la nunta.
    Ceilalti din birou, dupa 15 ani de munca aveau 11-12 milioane pe luna. Seful avea 50 de milioane, cat toata directia lui la un loc si statea si asculta radio toata ziua.
    Pana intr-o zi cand s-a ofticat ca yo mergeam cu Mercedes si el cu un sfert de masina (Toyota… plm, nush, da era prea mica sa-i spui masina). Si a inceput sa-mi faca probleme. Si i-am tras si am plecat.

    Parmalat
    2010-02-02 10:17:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Apropos,

    Sunt unii tineri pe la Finante, cu studii superioare, mai muritori de foame, cu 700-800 RON pe luna si nu debutanti ci, unii din ei cu 2-4 ani vechime…

    Se moare practic de foame in tara asta si alde Boc n-au nicio treaba, doar regleaza cifrele.

    Taxa pe mancare e o chestie absolut sinistra. Argumentul cu alimentele cu E-uri nu tine, ca daca voiau sa le scoata din alimentatie, dadeau niste reglementari pentru producatori nu bagau o taxa pe care s-o suporte consumatorii din buzunarul lor.

    La fel s-a procedat la nivel mondial cu tot felul de taxe si accize pe noxe si poluare (escrocherii pe fatza) pe motiv de incalzire globala. Daca vrei sa impiedici un efect nociv, faci niste reglementari pentru producatori, pentru firme nu iei inca o taxa din buzunarul flamanzilor.

    Eu cred ca toate aceste taxe sunt escrocherii pe fatza, indiferent de motivatia care sta in spatele lor.
    Practic iei niste bani unor oameni din buzunar, nu inlaturi rau. E ca si in cazul tigarilor (droguri usoare, acceptate de societate).

    Nu mi se pare corect. Pe de o parte mancam toate cacaturile. Pe de alta parte dam cat nu face pe ele ca alte variante nu avem. Daca ne imbolnavim, mai suportam si co-plata la servicii medicale.

    Eu zic ca suntem condusi de niste escroci.

  • 32

    Nu pricep ce nu pricepi. Habar n-am daca ministrii sunt functionari publici sau ba. Nici nu conteaza. Pe mine ma deranjeaza acest ‘huo’ indreptat impotriva unei categorii de salariati. Pana in 2008 inclusiv era mare scarba sa lucrezi la stat, pe motiv de ’salarii de mizerie’. Acum toti sar in sus si arata cu degetul spre ei, ca aia ‘de ce nu sufera?’ Pai sufera, marea majoritate. Eu te rugam sa nu faci o ciorba in care sa pui toti functionarii. Sunt unii care au, corect, 7-8 milioane, se poate verifica. Dar nu sunt multi. Majoritatea sunt intre 12-15 net. Ei sufera, nu au avut 1 leu crestere de salariu in tot 2009, nu vor avea nici in 2010. Au pierdut sporurile – inventia care ajuta statul sa angajeze niste oameni in sistem (sunt multe zone in care e nevoie chiar de competenta, surprise). Ti se pare mult? Mie mi se pare ca nici nu mori, nici nu traiesti. Exista, e drept, si cei care ridica 70-80 mil lunar. Mi se pare normal sa faci distinctie intre acesti oameni. Asta ar insemna sa ai proprietatea termenilor de facto.

  • 33

    @nicu:

    Nicu, nu as vrea sa te ofensez, dar faptul ca incasezi un salariu de mizerie la stat (sub 1000 de RON) si ca nu ai loc de intors (ca stau sute de flamanzi la poarta, cu aceeasi pregatire, sa-ti ia locul) nu inseamna ca traiesti demn ci ca supravietuiesti si ca nu ai loc de intors in aceasta tara.
    Nu e un fenomen normal sa te bucuri, cu orice pretz, ca ai de unde sa te intorci acasa, adica “cooperativa CUCU, nu da bani dar da de lucru”

  • 34

    @nicu Pai, daca e post pentru studii superioare, ar trebui sa ai salariul brut minim 1200, nu-i asa?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:22:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @cris
    trist dar adevarat ce zici matale’
    apropo din incalzirea asta globala se vor scoate banisori frumosi, pelicula de CO2 a existat din totdeauna si una din proprietatile sale culmea… este ca ” e mai grea decat aerul”, va las pe voi sa ghiciti unde pica….

    max manus
    2010-02-02 10:26:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @hopsieu:

    Ai dreptate. Asta sustin si eu ca se arunca fara discernamant cu niste pietre in sectorul bugetar, fara sa se faca o analiza aprofundata, de la caz la caz, si cand iau alde Boc cate o masura o iau “brutto senso”, adica concedieri in masa, si iau mega-tzeapa tot aia muritori de foame, nu sefii, aia care umfla zeci de milioane pe luna.

    Se moare de foame pe capete in tara asta bai… Si ce e mai grav, e ca nu ai solutii. Nu poti sa te apuci sa vinzi gogosi la coltul strazii ca nu se vand nici alea. Cei cu studii superioare care muncesc in multinationale, pleaca cu sufertasul cu mancare de acasa… ca au rate la banca si incearca sa stranga cureaua.

    Parerea mea: Nu e problema masura in sine ci faptul ca alde Boc sunt ZERO BARAT in materie de masuri alternative pentru oamenii aia. Nimic pentru firme, pentru mediul economic. Zero absolut. Ba mai mult, au crescu impozitele crunt. Munca e cea mai taxata din UE si stau pregatiti alde Vladescu sa bage CAS si la actionari si asociati si PFA, practic un “forfetar mascat” de cel putin 2700 RON pe an, de plata la CAS.
    Cine Dzeu mai face profit din micii intreprinzatori in conditiile astea?

  • 37

    @max manus:

    Nu e vb de asta, dar se gaseste cate o chestie din asta tocmai buna de luat bani de la prostime.

    Vrei mai putina poluare sau mai putine chimicale in mancare, da frate niste reglementari la aia care produc altfel dai senzatia ca te preocupa strict sa umfli niste bani de la popor, nimik altceva. Adica nici nu inlaturam raul din alimentele alea cu chimicale (deci mancam chimic in continuare), si mai bagam si o taxa pe deasupra.

  • 38

    @Laura Cernahoschi: Vezi? Tu nu declari salariul, dar noi toti trebuie sa declaram. Uita-te te rog la o primarie din judetul Covasna sau Harghita, ce salarii mizere primesc functionarii publici. Maxim 1000 RON cu tot cu sporuri. Asa ca lasa-ma cu comentariile tale, mai intai documenteaza-te, inainte sa publici un articol. Multumesc!

  • 39

    @val_one a propus. Si, concret? Ce s-a realizat?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:34:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    draga laura, cred ca nu esti la curent cu nivelul salarial din romania, daca 1000 de ron ti se pare putin. prietena mea e absolventa de matematica-informatica la facultate de stat, fara taxa. lucreaza de aproape 4 ani intr-o firma mare de materiale de constructii, si castiga 800 ron + bonuri masa. are 5 zile libere pe luna, si acele libere sunt rareori in weekend. si te asigur ca dupa program are creierii epuizati.
    despre functionarii publici, eu nu am o parere buna. am obtinut anul trecut niste autorizatii de construire, si m-am lovit de nesimtirea, lenea si tupeul celor de la prefectura si primarie, din belsug!!! fii tu sigura ca nu sunt angajati pe criterii de competenta, si ca posturile sunt supranumerice. se invart unul dupa celelalt, si nu fac nimic. iti cer unii spaga in fata, si iti vorbesc ca unui gunoi.

    ce ghevara mea
    2010-02-02 10:36:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Dragă Laura, mă bucur să citesc un ziarist care e capabil să gandească mai departe de taxele şi impozitele plătite de el statului, deci nenoriciţilor de funcţionari care freacă menta toată ziua pe banii lui.
    Nu zic că nu-s mulţi funcţionari, întrebaţi-l pe dl Tăriceanu de ce, dar vă zic atâta: lucrez într-un minister unde salariul celor mai mulţi oameni este în jur de 10 milioane. Nu se ia decât spor de vechime, în rest, nimic. Nu spor de limbi străine, nici chiar cei care lucrează zilnic cu documente de la Comisia Europeană (nu vorbesc aici de consilierii de afaceri europene, care au alt statut)nici de calculator, de nimic.
    De ce nu se revoltă? Păi în mare sunt cam două categorii de funcţionari în ministerul asta: tineri sau relativ tineri care mai au şcoli de terminat (masterate, doctorate, a doua facultate etc) şi cărora le convine regimul ceva mai lax : ai zile când tragi pân la unu noaptea şi-ţi iei şi acasă, dar ai şi zile lejere când mai poţi să-ţi vezi de ale tale, ceea ce un patron nu ar permite.
    A doua categorie sunt funcţionarii care au îmbătrânit în instituţie, care nu şi-au pus şi nu-şi pun problema că ar putea face altceva, care sunt genul “omul nerevoltat” prin definiţie, fie că sunt şefi, fie că executanţi.
    Acuma vă spun următorul lucru: au început “reducerile” la cei cu convenţii civile. Credeţi că rămîn în instituţie ăia cu şcoli prin Franţa, două licenţe şi un masterat? Neah, tată, ăia sunt primii care pleacă…
    Credeţi că la restructurările funcţionarilor se va proceda altfel?
    Am râs cu lacrimi când dl Seitan a povestit cum va face el restructurari: îi dau afară pe ăia cu salariu mare şi care-s ineficienţi şi-i păsrez pe ăia tineri, cu salariu mic şi eficienţi. YEAH, RIGHT!!!! Suntem convinşi c-o să-i spună finei sau amantei lu nush ce politician şi fiicei nush cărui coleg: Auzi, fetică, ai salariul cam mare, ia marş acasă! Io rămân cu ăştia, ai nimănui…

  • 42

    @Lu Da, trist, competenta nu conteaza :(

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:39:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @ce ghevara mea Cu o astfel de pregatire, matematica-informatica, ar putea gasi o bursa interesanta pe undeva pe-afara, presupun…Dar, ma rog, nu pot comenta daca nu cunosc cazul

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:40:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    mie imi place AnimalPlanet.
    Si acolo inveti lucruri.
    Unul e selectia naturala.
    Din pacate, Statul se identifica cu incompetenta.
    Toti cei ce lucreaza la “stat” trebuie sa se gandeasca in primul rand ce stiu ei sa faca si daca sunt mai buni decat altii in ceea ce fac.
    Sa vrei salariu nu inseamna si sa meriti.
    Ne-am multumit cu sistemul ala “pe sporuri” fara sa gandim la ziua de maine.
    Si apropo, stie cineva cat cheltuieste functionarul public cu hartia pe care o consuma aiurea. Si tot ce consuma fiecare bugetar. Niciunuia nu-i pasa si niciunul nu se lupta sa fie mai performant.
    Jumatate din “administratie” merita sa “moara” cu toate ghilimelele de rigoare. Niste zebre in savana.

  • 45

    @Laura Cernahoschi: poate nu cautam unde trebuie?Inamovibilitatea angajatului la stat,n-o fi o mica piedica?Vehementa sindicatelor,cand e sa ia apararea bugetarilor?Cu ce se poate incepe,oare?E greu…
    Ar fi fost utila si o camapnie paralela de aparare e drepturilor angajatilor din sectorul privat.Pentru ca se mentine conceptia etatista:statul sa ne dea.Toata lumea plange de mil;a bugetarilor,dar se pare ca orice om si-ar dori sa fie angajat la stat.

    val_one
    2010-02-02 10:43:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @val_one Da, complet de acord

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:44:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Este o mare minciuna ce a spus doamna respectiva.Salariile sunt mult mai mari acolo,am doua verisoare care lucreaza in administratie,n-au decit liceu si vechime de 20 de ani si au 16oo lei salar plus sporuri bune de tot.
    Cea mai mare nemernicie a fost atunci cind s-a introdus legea confidentialitatii veniturilor, ea a fost facuta special pt ca muritorii de rand sa nu stie cit se castiga la stat.

  • 48

    @Lu:

    E un tampit Seitan. Ai citit noua lege a pensiilor, ce scrie acolo. Cum sa iei CAS la actionari, asociati, PFA si altii? Unde naiba s-a mai pomenit in lume asa ceva?
    CAS e o asigurare sociala pe munca, are legatura cu munca, statutul de asociat, actionar, PFA sunt cu totul altceva…dividendele, care recurg din aceste calitati sunt impozitate separat. Cum naiba sa pui CAS pe ele???

    E cred ca e un Guvern de cretini, in frunte cu BOC. Pana acum au dovedit din plin acest lucru.

  • 49

    @etete In principiu, as fi complet de acord cu tine, in vremuri normale. Numai ca anul asta, nu prea ai unde sa pleci, in sectorul privat, chiar daca esti foarte competent. Nu se prea mai fac angajari. Si cand se fac, angajatorii profita de criza si-ti ofera un salariu mic de tot, oricat de tare ai fi.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:51:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Laura, e bine si cu functionarii publici si cu astea… dar eu zic ca eforturile voastre, ale presei, ale deontologilor plini de pasiune, ar trebui sa se indrepte si asupra oamenilor care CHIAR CONTEAZA in tara asta. Spre exemplu medicii. Cum te astepti ca un medic rezident de anul I sa traiasca cu 1200 lei/luna mai ales daca e lucreaza in Bucuresti si nu are apartament sau o situatie locativa clara! Eu nu stiu ce mare scoala a facut functionarul public si ce mari responsabilitati are acel functionar, dar stiu ca un medic salveaza vieti. Si mai stiu ca un rezident de anul II trebuie sa stie si sa faca tot ce face un rezident de anul V sau un medic specialist.
    Mie imi place cu inflamarea asta pentru functionarii publici ai lui peste, dar poate ca sunt oameni care merita MAI MULTA atentie decat astia care o freaca pe bani publici din gros. O solutie simpla ar fi, spre exemplu un sistem informatic centralizat pentru treaba cu impozitele si taxele. Astfel, dupa parerea mea umila, s-ar reduce din birocratie si din efectivele de incompetenti. Medicii, profesorii (aia buni, si majoritatea sunt buni) sunt oarecum de neinlocuit. O mica “deturnare de fonduri” de la toate pitzipoancele si consilierele de la Parlament, de la toate babele acre de la Administratiile financiare, catre sistemul de sanatate sau catre educatie zic ca ar fi de bun augur! M-am cam plictisit de toti astia care au frecat-o 20 de ani in sistem comunist si acum se plang ca raman fara slujbe. Din punctul meu de vedere sunt doar niste neadaptati.

  • 51

    @Radu Da, situatia medicilor tineri este scandaloasa. Intr-adevar. De-aia ma enerveaza faptul ca singurul sector protejat este cel al justitiei

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 10:57:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @Cris: #36.
    Perfect adevarat. Masuri concrete-ioc. Criterii clare de competenta sau de performanta- ioc. Dat afara dupa ce criterii, daca nu exista un set clar pentru asa ceva?
    Si la pus impozite suplimentare…ehe, oricine in lipsa de masuri concrete la asta se gandeste din prima.
    Si cica, gata, s-a rezolvat.

    hopsieu
    2010-02-02 10:57:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @Radu: ai pus unul din multele puncte ce lipsesc pe ” i”.

    val_one
    2010-02-02 10:58:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @Radu: #50; corect, corect, corect.

    hopsieu
    2010-02-02 11:01:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    saraca iart-o doamne ca nu stie ce spune, 1000 ron e un salariu bun la stat, militarii angajati au 600 ron salariu si au si ei familii si copii de intretinut, ar trebui sa stiica doar ai lucrat pe la sri

  • 56

    Nenorocirea noastra e ca prea multi se cred capabili a fi prim ministrii. Vezi chiar postarile. Sa-l punem pe @ Cris.

    Cănuţă
    2010-02-02 11:01:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    Din sporuri si spagi.
    Nu toti.
    Ce ii tine pe acesti oameni in locuri prost platite?
    Sunt locuri caldute, unde nu exista prea mare responsabilitate, de unde se mai poate ciupi ceva si unde, in general, stau fricosii, cei care nu au curajul sa infrunte viata.
    Nu generalizez. Sunt si oameni care nu pot face altceva.
    pe acestia trebuie sa ii protejeze statul.
    Dar tare mi-e teama ca primii care vor fi dati afara vor fi, ca de obicei, portarii si femeile de serviciu.

    al VI-lea Lenin
    2010-02-02 11:15:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    Dragilor,

    Taxa pe mancare este genocid la adresa oamenilor cu venituri reduse. Deja mancarea in Romania este mai scumpa decat in alte tari ale UE, inaintea introducerii acestei taxe.

    Carnea de vita, de pilda, costa peste 5 EURO pe Kil in hipermarket frate, mai mult ca in UE, fara “taxa pe mancare”. Daca astia hotarasc ca se are prea multe grasimi si se incadreaza in lege ar putea ajunge la 7 RON/Kil.

    E strigator la cer, frate. Se instaleaza foamea in tara.
    Nu se mai produce nimic. Totul se importa.

    Painea in Romania e incredibil de scumpa si de proasta in acelasi timp. Nu indeplineste conditii minime de consistenta, se sfarma cand o tai cu cutzitul si e furt pe fatza la gramaj… e umpluta cu AER !!!

    Taxa pe mancare e o mega-escrocherie. S-au gandit astia, ce taxa sa puna sa o plateasca tot poporul… sa nu scape nimeni….Taxa pe mancare.

    Unde e UE sa reactioneze, ca doar mancarea o cumparam din hipermarketurile lor, multa mancare este produsa tot de ei. Daca devine nerusinat de scumpa, nu scad vanzarile?

    In contextul introducerii taxei pe mancare, oamenii ar trebui sa aiba varianta de a alege, alimente mai sanatoase. De unde sa alegi, cand peste 90% din alimente contin sare, zahar si grasimi precum si E-uri?

  • 59

    da,da ,da toate guvernarile mai putin asta a piticului boc normal pe sistem basescu daca nu-s oligarhii mei sunt corupti si rai.bravo laura esti cea mai tare din parcare dar pacat parcarea era goala.

    florin
    2010-02-02 11:19:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    Intrebarea dvs. retorica de la inceputul articolului are inca un raspuns foarte simplu: asa s-au invatat sa gindeasca de peste 60 de ani, chiar daca multi sunt inca foarte tineri.Mintea de lemn(mai ales la liderii sindicali si politicieni)) nu dispare cu una cu doua.Problema noastra , oricit am incerca sa ne ascundem dupa deget , e a ciobanului care vrea sa creasca pe linga turma, mai multi ciini cai si magari decit poate suporta aceasta.Asteptam cu interes. O zi buna!

  • 61

    guvernarile idioate de pana acum ti-au dat si tie banii de-un salariu frumusel la SRI pe care nu stiu cum l-ai justifica
    in schimb, actuala guvernare care nu e idioata, a majorat cu 40% bugetul serviciilor secrete consecutiv cu disponibilizarea parlitilor din administratia publica…
    iar functiile sefilor si sefutilor se vor consolida pe viitor deoarece dl boc vrea sa-si plaseze suporterii politici pana in cele mai indepartate catune, contrar deciziei de neconstitutionalitate a unor asemenea prevederi

    tatelu
    2010-02-02 11:37:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    Dar s-a determinat ce anume facea acea doamna? Ar trebui cumva ca un casier de la stat (metrou, primarie) sa castige mai mult decat un casier de la Cora sau Carrefour?

  • 63

    Buna ziua,

    Am citit cu atentie articolul doamnei Laura Cernahoschi si la remarca “De ce, însă, toţi aceşti funcţionari cu salarii de mizerie nu s-au revoltat până acum, în anii trecuţi? Pentru că trăiau, de fapt, din sporuri. Sporurile depăşeau, adesea, cu mult, salariul.” as putea sa va spun cate ceva din viata functionarilor publici din administratia publica locala si mai ales de acest sitem “unitar” de salarizare…
    Mai intai pot sa va spun ca 1000 de lei pe luna e un lux, 1500 e deja un trai “indestulat” si daca ai cumva norocul sa fii sef birou sau serviciu atunci ai un salatiu “nesimtit” de 2000 lei intr-o primarie. E o realitate. Aceasta este REALITATEA. Daca au tacut acesti functionari atatia ani a fost nu pentru ca au avut sporuri, pentru ca …salariile din luna ianuarie 2010 dupa aceasta negandita, ca sa ma exprim frumos, lege a salarizarii “unitare”, sunt exact aceleasi salarii sin decembrie 2009, doar ca nu mai exista sporuri, de nici un fel, ci ele siunt introduse ca suma in salariul de baza. Deci daca in decembrie 2009 aveai un salariu de baza de 1111 lei si un spor de vechime de 25%, acum in ianuarie salariul de baza este de 1389 lei. Daca ai avut inca 2 feluri de sporuri, de ex. spor de conditii vatamatoare 10% si spor pentru complexitatea muncii de 25% la un acelasi salariu de 1111 lei in decembrie, cu aceeasi vechime de 25%, acum salariul de baza este de 1111+278+111+278= 1778 lei. In concluzie, cine avea in luna decembrie sporuri, le are si acum introduse in baza si care acum formeaza o singura suma. Cine nu a avut in decembrie 2009 nu are nici acum.
    Si uite asa, sistemul nostru “unitar” de salarizare a pastrat toate salariile “nesimtite” si toate salariile de mizerie, mascate sub sistemul “unitar”. Atunci cand s-a pus problema acestui sistem, s-a pornit de la principiul ca un consilier juridic de ex din orice institutie publica, nu numai din orice primarie, sa aiba aceeasi salarizare oriunde ar munci el in tara asta, in orice institutie. Dar de la teorie la practica…politicienii nostri “geniali”, pe care oricum nu-i intereseaza ce se intampla cu adevarat in teritoriu, au nascut un MONSTRU de lege a salarizarii care sa arate bine pentru FMI. Si atat.
    La fel cu pensiile “nesimtite”, cu privilegiile demnitarilor, cu angajarile blocate pentru prosti doar, cu standarde de cost care s-au facut din varful pixului…

  • 64

    @Laura Cernahoschi:
    Toate vremurile sunt normale. Doar o altfel de criza.
    Daca nu ai o criza financiara ai o criza de identitate… sau de lumbago.
    La “privat” pentru un inginer constructor, care castiga 7000 de lei in 2008, se ofera undeva la 1100 lei.
    Si doar pentru “functionari” se plange de mila.
    Si trebuie retinut ca in cadrul Functionarilor nu trebuie inclusi medicii, profesorii, politistii etc.

  • 65

    @max manus: Nu cumva esti in greva aia continua pe care o faceti pe la ghisee? Au disparut sporurile? Si ce daca? Foarte bine, e timpul sa va mai odihniti, mergeti si beti cafeaua acasa ,nu in spatele ghiseelor ferecate de pe la majoritatea institutiilor statului. Si inca o chestie:la somaj nu se adauga sporuri asa ca vedeti ca inca sunt ieftini cartofii in piata!Pana cand sa va mai suportam?
    Ex: Am o cunostinta la administratia fiscala sector 3, fara studii superioare, e barbat cat casa, abia intra cu picioarele sub birou, invarte trei hartii pe zi(in rest se ocupa de mici servicii pentru unul pentru altul)ghici cam cu ce bani pleaca acasa :vreo 900 salariu si vreo…10-1200 sporuri.E bine sau e rau? Oare el participa la greva?

    serastto
    2010-02-02 11:57:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Concluzia este ca va fi afectata direct ..din sectorul bugetar, adica aia cu 600-800 RON, tineri absolventi de facultate care munceau ca si cainii si faceau toata treba, pe unde erau… nu aia care stateau linistiti pe locuri caldutze…

    Acesti oameni nu au nicio varianta, vor muri de foame.
    In loc sa ia masuri concrete Boc a infiitzat o comisie “Comandamentul pentru locuri de munca” care va face atat de putin pe cat de pompos suna numele.

    Boc, este un mare, mare vanturator de vorbe goale. Numai cand deschide gura… parca e un magnetofon stricat care reia aceeasi banda. “prioritatile Guvernului sunt locurile de munca…” Asa…si ce? Care sunt masurile? Nimeni nu stie. Nu e nicio masura.

  • 67

    Stiati ca… diferentele cele mai mari, pe glob, intre salariile mici (ale necalificatilor) si cele mari (ale directorilor) sunt in Romania?

  • 68

    Nu le plange nimeni de mila functionarilor. Insa as vrea sa se spuna Adevarul… Si anume faptul ca majoritatea functionarilor din primarii, au salarii de mizerie si cu toate astea nu au iesit an de an in strada sa ceara mai mult. Pentru ca un primar care are un buget local de mizerie nu isi permite sa dea toti banii pe salarii. In schimb, in alte institutii publice, in consilii judetene sau agentii au fost cu mana larga pentru ca banii erau din bugetul de stat si nu a fost o problema… Sunt cu totul de acord sa se introduca standarde de cost, sa se reduca functionarii acolo unde s-au inmultit ca iepurii, insa sa fie si opinia publica informata asa cum este de fapt in realitate situatia. Un om dat afara dintr-o institutie publica e la fel de amarat si necajit ca unul dat afara din sectorul privat. Fara diferente. Dar sa se spuna adevarul…

  • 69

    ati auzit de M.Tchatcher? I-a pus cu botul pe labe pe mineri si-a facut ordine chiar daca i-a tinut un an in greva! Ascultati-ma:Romanii nu rezista atat ptr. ca nu au coloana si nici lideri tari, adevarati ptr. ca sunt preocupati de televiziuni si de propriile afaceri! Sefii sindicatelor sunt adevaratele proptele impotriva reformelor. Oricum, si-au pierdut credibilitatea de mult! Niste nemernici care atata oamenii fara sa le pese!

    serastto
    2010-02-02 12:04:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    Ce -i tine pe functionari in acele posturi cu acele salarii?… Lipsa variantelor in alte sectoare… Lipsa locurilor de minca in orase moarte … Nevoia de supravietuire…

  • 71

    Nu stiu cum e cu 1000 lei dar daca vrei pot sa iti spun cum e cu 700 lei pe luna pentru un psiholog cu studii postuniversitare, angajat la stat, desigur.

    Carmen
    2010-02-02 12:21:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    @Carmen Pai, spune-ne. Cum e? Serios. Chiar se poate trai din asa un salariu?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 12:23:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    Il vaietati pe ala care are 10 milioane salariu?Dar aveti idee cati absolventi de invatamant superior (promotii din anii 2008,2009) nu au acuma nici macar un loc de munca?Aveti idee ca foarte multi traiesc cu fix ZERO lei pe luna si sunt in continuare intretinuti de parinti?Sunt cazuri cand persoane dupa 4-5 ani de munca ajunsi la 30-35 de ani, au pierdut orice drept la ajutor social, fiindca firmele la care lucrau au dat faliment.
    Cele mai rasuntatoare falimente mi s-au parut anul asta cel al firmelor Ultra Pro si Flamingo, firme ce rulau sute de milioane de euro anual, care aveau mii de angajati, multi dintre ei foarte bine pregatati, si care la ora actuala multi din ei nici nu au dupa ce sa bea apa.Domeniul e la pamant.
    Multi ar lucra si ar zice bine mersi si de alea 10 milioane.E mai bine decat zero lei.
    Parerea mea e ca multi habar nu au ce e aia criza.Criza e atunci cand esti foarte bine pregatit si constati ca nimeni nu mai are nevoie de serviciile tale si esti condamant la o moarte lenta.Am intalnit multe persoane asa, dar despre astia nu zice nimeni nimic.Hai sa vaietam frecatoru` de menta de la buget, ca saracu castiga “doar” 10 milioane !
    Habar nu aveti cum traiesc unii oameni in tara asta, ca de la 30 de milioane pe luna au ajuns acuma sa vanda lucruri din casa, doar sa mai traiasca o luna ca nu mai au nici un venit.

    Andrei
    2010-02-02 12:25:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    Da’ cum sa cheltui 3 miliarde de euro ca sa faci cel mai frumos stat politienesc din europa, cu cele mai misto servicii de informatii din lume (care in niciun caz nu lucreaza pentru cetateanul platitor de taxe)?

    optlasuta.wordp../

    In timp ce in spitale se fac experimente pe oameni vii, cu medicamente netestate din America, iar invatamantul este cea mai mare minciuna pe care o poate primi un roman in dresajul lui pentru un loc de munca in “sectorul privat”.

    P.S.: Fara sporurile alea unii parinti nu isi mai permit sa plateasca studiile copiilor (rechizitele copiilor costa), altii nu isi mai permit tratamentele etc – dar bine ca avem “sector privat” care scoate tara din mocirla, nu?

  • 75

    Felicitari pentru articol, este atat de adevarat……si calitatea serviciilor este ata de proasta,sunt siguri ca noi suntem la dispozitia lor,,, si nu invers si doamne fereste sa comentezi ca esti nemultumit de ceva ca sunt atat de agresivi ( unii)incat regreti ca ai intrat intr-o primarie si ai indraznit sa-ti spui nemultumirea,este atat de trist….dar eu c red ca sunt prea multi functionari,mult prea multzi,cu mult timp liber pentru asi rezolva problemele personale in timpul serviciului.Sunt sigura ca nu gresesc,scriu in cunostinta de cauza.Incaodta felicitari

  • 76

    Stiti ce e cel mai trist? Ca se incearca de fiecare data invrajbirea unei categorii sociale sau profesionale impotriva alteia si le si iese… A fost o perioada cand s-a aruncat cu medicii in “groapa cu lei” ca sa poata musca din ei pentru ca iau spagi, ca nu sunt profesionisti etc…apoi cu profesorii, ca nu se mai face scoala, ca nu sunt competenti etc, acum vin la rand functionarii din primarii si tot asa… Problemele reale sunt tinute ascunse ca sa se dea multimii circ…ca painea e scumpa. Iar noi, “incalziti” de grijile cotidiene, cadem in pacatul de a ne bucura ca unii sunt dati afara, ca raman pe drumuri, ca oricum erau prea multi sau prea lenesi sau slab pregatiti.. Poate e necesara o introspectie a fiecaruia … La ce ne ajuta hulirea unei categorii sociale si generalizarea relelor pentru toti cei ce fac parte din ea? Ne cresc noua veniturile sau starea de bine?

  • 77

    @serastto

    sporurile amintite din cate stiu se cheama stimulente adordate pe baza atingerii unui target la incasari…care e din ce in ce mai greu de atins…sa nu indraznesti sa crezi ca nu se munceste…e usor sa arunci cu noroi in bugetari, eu sincer iti urez ca viitorul loc de munca al tau sa fie in sistemul bugetar, numai asta iti poate schimba optica, tie si celorlalti ca tine…..

    ps: in acelasi timp am ajuns la concluzia ca a te plange este un sport national si ne place, unii chiar obtin rezultate

    max manus
    2010-02-02 12:56:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Dsoara Laura,

    Imi puteti spune ce sporuri a avut dna cu 1000 de lei salariu? Asta inainte de a generaliza la toti functionarii publici sporurile pe care le luau sefii.

    Shadow
    2010-02-02 13:01:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @Laura Cernahoschi: Sporuri pentru functionari nu este sinonim cu BURSE SI CONCEDII -le oferite de patronii din media ( patronii sau terte persoane care doresc sa isi …..) ?
    Primul semn de intrare sub sfera de influenta a anumitor personaje , este participarea la diverse dineuri ?
    - Laura , sincer, la cate dineuri ai participat in ultimul timp?
    -Unde ti-ai facut ultimul concediu si …oare, cine l-a platit ?
    Ha ha ha , cred ca nu esti singura care stie raspunsul :)

    giovani
    2010-02-02 13:12:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    @max manus: cumva sporuri de genu`:
    -spor de xerox?
    -spor dezambet?
    -spor de zbor la joasa inaltime?
    -spor de stres?
    -spor de merit?(asta e cel mai tare,conf.unui gestionar la circa 3 politie,spor de merit se acorda daca mergi zilnic la munca!)
    -spor de radiatii emise de monitorul computerului?
    Las deschisa lista sporurilor aberante,eu nu le stiu pe toate.

    val_one
    2010-02-02 13:17:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    adica tanti, sa ne taie sporurile pe care le mai luam si noi ca alea sunt criminale pt tine si sa ne lase salariul de mizerie, ca ala nu te deranjeaza. daca traim esti suparata ca e criza. daca murim e ok, ca si asa nu producem nimic. ar trebui sa cauti mai atenta sa vezi ca bugetarii astia nu sunt toti niste handicapati, multi dintre ei sunt oameni care au fost respinsi de sistem, pt ca sistemul e de kkt. cei mai multi chiar au niste studii. crezi ca ei au vrut sa munceasca la stat pe 700-800, 100 lei cum spui tu?

  • 82

    @val_one

    exact, pentru memorare lista completa a sporurilor o gasesti la Radio Erevan

    max manus
    2010-02-02 13:28:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    E corect ce spuneți dna, deși sunt mai multi “de ce”.
    La inceput (in general) se pornise corect cu, cat mai putini pe buget.
    Intre timp (cuiva nu ia placut ideea) s-a produs un click, pentru ca s-au dat chiar directive de sus (cu caracter foarte obligatoriu) sa se treaca la buget.
    Au fost multe instituții bugetare afiliate ce își realizau singure venitul prin prestări de servicii către populație, deși erau subordonate instituțiilor bugetare ca și activități, controale, etc.. venitul și-l realizau singure în perfecta concordanta cu legea subordonați fiind tot instituțiilor bugetare.
    Nu ma dumiresc nici acum, ce o fi fost rau in acel sistem pentru ca acum toți banii vin direct de la buget si nu din servicii, servicii despre care pot sa va mai spun ca multe din ele s-au și scos, nu s-au mai permis efectuarea lor în cadrul “bugetului”

    Odata trecuti la buget salarizariile personalului au fost standardizate conform normelor (foarte mici in comparatie cu realizarile de pe vremea cand nu depindeau financiar de buget, isi permiteau salarii (mult mai decente decât acum) pentru ca erau realizările si încasările proprii provenite din urma serviciilor către populație,societăți firme etc, acum devenite pauza si ele, ba multe din ele au fost chiar interzise de a mai fi prestate)

    Niste decizii, una mai buna ca alta, aduci venit prin servicii (pe care te chinuiseși sa le înființezi pe banii tai) și care de bine de rau aduceau venit și le scoți, căci asa e ordinul, treceți la buget.
    Salariile fiind efectiv mizere au apărut sporurile pentru a putea supraviețui (ce s-au împrumutat pe parcursul anilor de la o categorie de munca la alta).
    (e alta latura a “de ce” u-lui dvs, probabil mai sunt și altele. părerea mea e ca știm sa muncim, se vorbesc atâtea prostii despre bugetari se putea mult mai bine dar s-au pus bete în roate voit, au fost interese, iar acum scoateți cămașa)

    Corect
    2010-02-02 13:49:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @Andrei Bine zis, intr/adevar: “criza e atunci cand esti foarte bine pregatit si constati ca nimeni nu mai are nevoie de serviciile tale si esti condamant la o moarte lenta.” Sunt de acord cu dumneavoastra

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 14:01:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    Acuma se vede minciuna si impostura lui Boc/Basescu. Pana acuma au tot zis salarile grase ale bugetarilor. realitatea este ca grosul bugetarilor au salarii mici, existand doar o suma mica de privilegiati, care chiar daca ar disparea nu ar ajuta cu mai nimic, sumele economisite ar fi infime in comparatie cu nevoile celorlalti.

    marius
    2010-02-02 14:11:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    @Dsoara Laura

    Criza nu este atunci cand esti foarte bine pregatit si nu mai ai “cautare” ci atunci cand devii inadaptabil. Daca esti foarte bine pregatit gasesti de lucru chiar si daca la un salariu mai mic. Inadaptabilii vor sa aibe macar acelasi salariu si atunci “mor lent” si mor doar pt ca pregatirea lor se “macina” in timp. Netinand legatura cu “viata reala” si cu domeniul lor de specialitate devin mediu pregatiti spre slab pregatiti si asta int timp ce frustrarea ajunge la paroxism.

    Shadow
    2010-02-02 14:46:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @marius:

    Exact. Grosul bugetarimii care va fi data afara e format din muritori de foame care faceau munca de jos pe acolo. Din trei ramane unul caruia i se pun in carca trei cocoase odata, pe aceiasi 800 de RON pe luna.
    Asta e reforma lui Boc. Ce mai conteaza ca se lungesc cozile de la ghiseu cu 80%, sau ca injura lumea de Dzei pe holuri, sau ca o cerere se solutioneaza in o suta de zile in loc de o saptamana…

    Important e sa dea cifrele…sa scada cifra de angajati la stat. Ce rezulta de fapt… vedem mai inocolo…
    Multi dintre cei disponibilizati nu au pamant sa munceasca (asta ar fi ultima varianta pentru a nu muri de foame). Eu cred ca o sa iasa show in strada, pentru ca alde Boc n-au venit cu nicio varianta…

  • 88

    “Mic” şi “mare” sînt variabile de felul lor. Între “salariu mic” – la un moment dat, pe o anumită specializare, la o anumită instituţie – şi fără nici un venit, pur şi simplu este o diferenţă ca între 0 grade şi 0 absolut.
    Mă-ncîntă ideea că d-na Laura C o duce atît de bine, încît se minunează că poate trăi cineva cu 1000 de lei pe lună. Este cu totul altă atitudine decît a reginei Marie-Antoinette, care nu-nţelegea ce voia gloata. Pîine cere, Majestate. Dacă n-are pâine, să mînînce cozonac, a zis regina.
    Însă aici şi acum, avem o sinceră uimire: Se poate pune pâine pe masă, din 1000 de lei pe lună?
    Pe lună nu se poate, dar pe pămînt – da. Chiar ar ieşi un film interesant cu titlul Viaţa la 1000 pe lună. După cum, ar merge şi unul horror, cu titlul Viaţa la 300 pe lună.
    D-nă dragă, bref: Viaţa la 1000 pe lună e posibilă dar aia nu e viaţă, pentru cei cu 5000 pe lună.
    Dar e viaţă, în comparaţie cu viaţa la 300 pe lună care e şi mai puţin viaţă dar e, totuşi, viaţă, în comparaţie cu Viaţa fără – care există.
    Problema bugetarilor ameninţaţi să descopere viaţa la 0 absolut e singura problemă gravă. Prin comparaţie, a celor care vor aluneca inexorabil către “scoruri” tot mai mici este un necaz de mătase.
    Dar consecinţa cea mai enervantă – pentru cineva exterior “fenomenului” – este că numărul şomerilor va creşte, ofertele pe piaţa muncii se vor înmulţi, cererea va rămîne la acelaşi nivel ori va mai creşte un pic dar cu salarii tot mai mici, însă preţurile vor creşte constant, atît la mărfurile şi serviciile din sectorul privat, cît şi la serviciile asigurate de sectorul de stat.
    Pur şi simplu, statul român îşi propune să obţină profit. Aveţi ceva împotriva unui stat eficient din punct de vedere economic? Dacă da, nu sînteţi patrioţi.
    Dacă sînteţi patrioţi, sacrificaţi-vă – asta-i esenţa patriotismului. Ori sacrificaţi-i şi voi pe alţii, dacă vă dă mîna. Dar vă dă?

    Inima-Rea
    2010-02-02 14:54:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @Shadow sa lucrezi pentru un salariu sub nivelul tau de pregatire inseamna tot sa nu ai cautare, in opinia mea.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 14:55:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    am si eu o intrebare: daca e asa rau sa lucrezi la stat si salariu asa mic, de ce se ingramadesc toti sa lucreze acolo? de ce nu se intra decat pe baza de pile si relati(pcr)ati incercat sa va angajati la stat ,intr-o institutie de sta? scot posturi la concurs ca asa e procedura,de angajat tot pe cine trebuie angajeaza.vorbesc pe cazuri concrete ,am cunostinte care s-au angajat fara niciun fel de competente ,dar stiau pe cine trebuie

  • 91

    @maria Da, asta este problema, ca s-a inmultit numarul de posturi la stat tocmai pentru a acomoda toate rudele si cumetrii celor aflati deja acolo. De-aia trebuia demult taiat in carne vie.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 14:57:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    Dragilor,

    1000 RON pe luna net inseamna, la 160 de ore prestate in medie pe luna, 6.25 RON pe ora, deci 1.50 EURO pe ora, salariu de tara mega-africana in conditiile in care mancarea la noi e mai scumpa decat in UE.

    Iar 1.50 EURO pe ora, e un salariu nominal. Daca se introduce noua “taxa pe mancare” acesta va fi ajustat cu un coeficient de 0.8 deci va deveni, in termeni de putere de cumparare circa… 1.2 Euro pe ora.
    Si se mai discuta de scumpiri la medicamente (bietii pensionari) gaze naturale si altele…

    Si mai sunt si banii aia de dat inapoi la camatari.
    Eu zic ca suntem vai de sulla noastra in tara asta….

  • 93

    @Inima-rea Din comentariul dumneavoastra am inteles ca este mai bine sa fii tanar, sanatos si frumos, decat batran, bolnav si urat. In alta ordine de idei, asta vreau si eu, un stat eficient si daca ati fi citit cu atentie articolul meu, ati fi vazut ca sunt nervoasa pe guvernele care au permis inmultirea fara rost a posturilor din sectorul bugetar.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 15:02:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    Sînteţi nervoasă şi pe mine, după cum văd, deşi eu nu sînt nervos pe dv fiindcă aţi înţeles fix nimic din ce am scris eu.
    Cei care trăiesc în filmul Viaţa cu 1000 (300) pe lună nu sînt, neapărat, bătrîni, bolnavi şi urîţi. Şi nu pentru că sînt bătrîni, bolnavi şi urîţi trăiesc de azi, pe mâine. Unde o fi cazul – c-or fi şi din ăştia – e mai curînd invers: datorită vieţii aceleia ajung bătrîni, bolnavi şi urîţi – de obicei, înainte de vreme.
    Dacă vă-nchipuiţi c-aş fi dintre ei, adeveriţi că nu-i musai să fii bătrîn şi bolnav pentru a fi urît. E de ajuns să fii trufaş.
    Ca-ntre noi – frumoşii şi sănătoşii, acum: Nu există stat eficient, în termeni economici. Rostul său este să producă alt fel de profit. Unul din indicatorii acelui tip de profit este proporţia celor bătrîni, bolnavi şi urîţi, din totalul cetăţenilor săi.

    Inima-Rea
    2010-02-02 15:17:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    @Laura Cernahoschi: zicala asta am intalnit-o si in Germania…:)

    val_one
    2010-02-02 15:18:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    @inima-rea :) ati inteles absolut gresit! nu sunt deloc nervoasa pe dumneavoastra. Dupa cum, o zicala nu trebuie luata ad-litteram. Si care ar trebui sa fie proportia celor batrani, bolnavi si urati din populatie? Mai mica?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 15:22:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @inima-rea Si, desigur, ca sa continuu in tonul dumneavoastra, viata cu 300 de lei pe luna, sau 0 lei, este mai buna decat viata amaratilor din Haiti. Si tot asa. Oricand poti gasi un caz “mai” disperat (chiar daca nu se potriveste cu gradele de comparatie).

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 15:24:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    Daca nu stiati salariul mediu pe economie (deci inclusiv al bugetarilor) este 1300 ron brut, adca 900-1000 ron net. Anul trecut salariul in sistemul privat a scazut cu aprox 30 % ( somaj tehnic 75%, reducerea nr de ore lucrate, 4 zile pe saptamana, unele firme chiar 3 zile….70-80% din salariul de incadrare…) prin urmare salariul mediu brut la privat a scazut la aprox 1000 ron , salariul net devenind in jur de 700-800 ron adica exact cat salariul minim de incadrare al unui bugetar.
    Pensiile au ramas nemodificate desi ar fi trebuit sa scada la fel ca salariile din privat (30%) pt ca salariatii de la privat platesc pensiile si salariile bugetarilor.
    Si intrebarea este urmatoarea : daca un pensionar cu o pensie de 700,800,1300 roni cum plangea baba Campeanu nu se poate intretine o singura persoana , atunci cum poate un bugetar cu 1000 ron sa intretina 3-4 persoane, cu copii in scoala samd si mai important cum poate un salariat la privat cu 700-800 ron sa intretina deasemenea 3- 4 persoane?
    Trebuie sa poata nu? Pentru ca in primul rand trebuie sa tina in spate un bugetar si inca un pensionar cu pensie si salariul mai mari ca salariul lui !
    Si atunci cand angajatul de la Dacia -Renault ii zicea lui tariceanu in 2008 ca este muncitor cu inalta calificare si 15 ani de vechime si are un salariu net de 800 roni, iar sotia lui cu studii medii, angajata la primarie are 1200 ron, Tariceanu cei zicea in timp ce angajase in doi ani 600 000 de bugetari? ” Sa fiti multumiti ca aveti locuri de munca” .

    Freedom
    2010-02-02 15:37:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    Există indicatorul “sub limita sărăciei”. Sînt state care au împins binişor limita asta către 0.
    R Haiti a fost lovită de dezastru. N-aş extinde comparaţia într-acolo.
    Dar bine că ne-am desluşit. Decît să ne simpatizăm degeaba, mai bine ne antipatizăm jovial. Oricum, nu duceţi lipsă de admiratori, cum nici eu – de bunăvoinţă.

    Inima-Rea
    2010-02-02 15:38:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @Inima-rea Iar n-ati inteles! Nu va antipatizez, nici macar jovial :) . Imi sunteti perfect indiferenta. Eu schimb idei aici, nu leg simpatii sau antipatii.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 15:41:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    Cum ziceţi.
    Indiferenţa e bună.

    Inima-Rea
    2010-02-02 15:52:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    Sporuri la Primaria Cluj

    ziuadecj.ro/act../
    primariacj.ro/H../\2006-831.aspx
    ziuadecj.ro/act../

  • 103

    Mda.. ai perfecta dreptate.. si atunci cum sa nu-l injuri de geoana, care viseaza alte sute de mii de angajati la stat, platiti din taxele noastre, ale fraierilor care lucreaza-n sectorul privat?

    Laura, ai dreptate si cand prezinti cazul doamnei cu 1000 de lei. In mare, bugetarii cad in doua categorii: cei cu salarii (sporuri) mari, intrati pe pile, si care nu fac nimic, si… cei pe salarii de 1000-2000 lei, oameni in general cinstiti si competenti. Ar fi bine sa scapam de cei din prima categorie…

    jos_iliescu
    2010-02-02 15:58:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    @Inima-Rea: societatea noastra a fost lovita de un dezastru care a durat aproape jumatate de secol.A fost distrusa insasi fibra morala a acestui popor.Aveti anvergura intelectuala si analitica de a face un expozeu pe aceasta tema.Ba,as indrazni sa afirm,este chiar o obligatie morala din partea intelectualilor de talia dvs de a va apleca mai mult asupra acestui gen de analiza,a tarelor si sechelelor lasate de comunism in societate,decat simple critici punctuale de pe pozitii partinice.

    val_one
    2010-02-02 15:58:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    @Dsoara Laura

    In cazul asta sunteti deja inadaptabila. Fereasca Dumnezeu sa dea o criza peste dvs. Sa vedeti atunci ce vi se schimba reperele (daca sunteti ipocrit inadaptabila) sau nu.

    Shadow
    2010-02-02 16:06:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    Si functionarii publici fac greva…si? care e treaba… sa vina la privat unde pentru acei 1000lei(daca un functionar de la baza “lantului trofic” ia acesti bani si se numeste ca face munca de jos, la privat pentru asta ar putea lua vreo 500,600,700lei depinde cum are chef patronul sa-l plateasca) sa vina la privat.sa vedem cand nu le convine cum vor mai face greva cand vor primi raspunsul”nu-ti convine esti liber sa pleci.
    -si este adevarat ca cei ce vor avea de suferit in urma concedierilor de la stat vor fi tot cei care au lefa mica,cei care executa(printre acestia sunt si oamenii care chiar muncesc )ar fi multe de spus dar in momentul acesta nu ei ar trebui sa fie subiectul injuraturilor noastre ci guvernul care ia “masuri de criza” din ce in ce mai aberante.Asta este cu adevarat grav si trebuie luata atitudine la nivel national pana lucrurile nu jung mai rau decat sunt.nu salariile bugetarlor constituie problema acum(cel putin nu lefurile de 1000 lei, acelea de la 2000 lei in sus) ci sumele mari de bani care se scurg in buzunarele alesilor din fondurile europene,aconomia subterana samd.Sunt multe de zis dar mai multe de facut.

    hel_blackeye
    2010-02-02 16:12:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    @Laura Cernahoschi: doamna respectiva avea un salariu de 1.700 de lei. functionarii publici nu au mai putin, ci alt personal contractual (care nu inseamna functionar public). greva este a FUNCTIONARILOR PUBLICI, nu a personalului contractual din sistemul bugetar, cum ar fi profesorii, militzienii etc. sa ai 1.700 de lei pe ceata asta nu mi se pare grozav, dar nici o drama. am o vaga senzatie ca in banii astia nu intra competenta, nici bunul-simt. daca e asa, imi cer scuze. pe de alta parte, faptul ca e “unic intretzinator”, ghinion, nashpa, dar nu e vina mea si nici a statului pana la urma. poate functionarii publici ar trebui, macar in 2010, sa preia zicala de la rudele mai tacute din mediul privat, care zice “Un shut in cur e un pas inainte!”

    andrei
    2010-02-02 16:13:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    @andrei O cunoasteti pe doamna respectiva, de stiti ce salariu avea? Atat a spus dumneai, asa am citat-o. Daca dumneavoastra stiti ceva mai mult…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 16:29:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    @Shadow In cazul asta, eu sunt foarte adaptabila, din moment ce castig din colaborari la diverse publicatii. :) deci…nu despre mine era vorba in propozitie

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 16:30:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    Ce am putea atunci sa mai spunem despre salariile nesimtite si nemuncite ale unor imbecili care lucreaza la SRI, SIE, DIE, etc. si ale caror salarii au fost marite chiar si acum pe timp de criza.Ati vazut ca printre putinele domenii in care au sporit banii alocati in bugetul anului 2010 este si acesta al naparcilor.Pentru cine si mai ales ce anume lucreaza naparcile astea?Ce faci Basescule cu ei?De cine apara nemernicii astia tara?Vai mama voastra cand o iesi prostimea flamanda si plina de ura in strada; sau credeti ca se va repeta scenariul din ‘89 cand , chipurile, ati pactizat cu revolutionarii.

    Gigiel
    2010-02-02 16:43:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    Discutiile despre micimea salariilor vor fi mereu. Ele sunt mici in raport cu ce poti cumpara din ele. Soferul de taxi indian castiga 30 de dolari pe luna in timp ce un programator average 1500. Nu se poate demonstra nimic plecand de la efect. Care este cauza? S-a vorbit de supradimensionarea aparatului si de strategie de noi locuri de munca. Pai sunt legate. Statul nu mai furnizeaza decat servicii catre populatie. Societati lucrative nu mai are. Asta e tot ce poate: la buget!

    Cristian
    2010-02-02 16:55:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    @Cristian Statul n-are nevoie de societati lucrative, zic eu. El trebuie doar sa administreze bine taxele si e suficient. Pentru ca taxele sunt destul de mari.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 16:57:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 113

    @Laura Cernahoschi: unde dai,si unde crapa!Nu-mi cred ochilor ce poate sa iasa la lumina.Oameni dintre noi,de langa noi.Felicitari pentru moderatie.

    val_one
    2010-02-02 17:00:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    A propos de concedieri: Are cineva vreo informatie privind rata de reintegrare a concediatilor de la stat? Ma refer la functionarime. Nu stiu de ce am impresia ca e mult mai buna decat cea a concediatilor din domeniul privat. Cu alte cuvinte, cel dat afara din privat tot sta niste luni pe margine pana gaseste altceva si in general in conditii mult mai proaste. In timp ce bugetarul gaseste destul de repede ceva. Si tot la buget!

    Cristian
    2010-02-02 17:01:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    @val_one Multumesc, dar nu aveti de ce sa ma felicitati. Imi mai sare tzandara din cand in cand :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 17:04:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    @Laura Cernahoschi: Eee! aici discutia este mai lunga. Eu as prefera ca folosirea judicioasa si eficienta a taxelor colectate sa genereze servicii mai bune catre societate. Nu oameni mai bine platiti. Ori asta nu poti face decat pe criterii de competenta. Performezi? (indicatorul tau e brici) uite banii sa te simtii bine. Tragi mata de coada? salariul la minim pe economie. Negocierea in masa salariilor de catre sindicat nu aduce nimic bun. E un drept colectiv in spatele carora se ascunde incompetenta. E anacronic!

    Cristian
    2010-02-02 17:08:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 117

    @Laura Cernahoschi: constructiv.:)(pentru unii ar trebui sa fie instructiv.)

    val_one
    2010-02-02 17:13:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 118

    @Catalin: sambata seara,o prietena patroana a tunat si fulgerat impotriva bugetarilor imbuibati de atentii.Cinci minute mai tarziu ne-a povestit cum o functionara de la primarie(bugetara nenorocita si spagara) a invatat-o cum sa faca sa plateasca un impozit mai mic pentru casa pe care tocmai si-o construise si care era imensa.Pentru asta i-a dat o “atentie”.Dupa 1 luna un control de la primarie a vazut casa si i-a spus ca impozitul nu acopera nici valoarea gardului.Drept care s-a mai dat o atentie.Pai acum mai inteleg ca o amarata de functionara cu 1000/luna sa ia o spaga ,dar ca o persoana care si-a construit o casa de 500000 euro sa faca o smecherie sa-si reduca impozitul pe proprietate cu cateva sute de lei, parca e cam naspa.

    Mihaela
    2010-02-02 17:26:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 119

    @Mihaela: OK! deci ce putem desprinde de aici? Ca masa salariala din sistemul bugetar are nevoie de o suplimentare, care este asigurata prin practici oculte, incadrabile oricand la fapte de coruptie.
    Pana aici totul e matematic. Intrebarea se pune de la sine: Micsorarea masei salariale nu va duce, cumva, la cresterea suplimentului? Prin urmare a faptelor de coruptie?
    Am gresit undeva in rationament?

    Cristian
    2010-02-02 17:32:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    @Laura Cernahoschi: Pe mine m-ar interesa ca mai buna administrare a taxelor colectate sa duca la cresterea calitatii si eficientei serviciilor furnizate de stat catre populatie. Nu vad nicio prioritate intr-o plata mai buna a angajatilor din sistem.
    Iar parghia pentru realizarea ambelor, in opinia mea, este salarizarea pe criterii de performanta: Faci bine ce faci – conform financiar, nu faci nimic – minim pe economie (daca iti convine).

    Cristian
    2010-02-02 17:43:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    Laura, ai f mare dreptate cu sporurile.
    cunosc personal pe cineva care, lucrand intr-un minister, avea cam 13 milioane salariul si ca 25 cu sporuri. si mai stiu ca la MAE exista sporul de limbi straine, cand se stie clar (sau nu?)cunoasterea a doua limbi straine este PRECONDITIE pentru angajarea in MAE.
    La fel, exista si institutii unde sporurile sunt minime, ( nu mai mult de 20-30%- vechime, confidentialitate).

    mashenka
    2010-02-02 18:22:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    @Laura Cernahoschi: Poate va amintiti sa scrieti ceva despre statuia pe care voiau un bugetar s-o ridice Elenei Udrea. Sau nu va amintiti. Mult mai repede va amintiti de defectele liberalilor decat de PD sau de Basescu. Felicitari cum v-ati pastrat pe blog doar laudatorii. Nu suportati impotrivirile de opinie.

    El Dorado
    2010-02-02 18:35:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 123

    @El Dorado Asa e, El Dorado, de-aia comentezi tu liber pe aici!

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 20:19:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 124

    @Cristian: daca angajarile sunt blocate in sistemul de stat imi explici si mie cum un concediat din sistemul public se intoarce tot acolo?

    bassesco
    2010-02-02 20:28:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 125

    Si atunci stau si ma intreb, oare nu era mai bine sub regimul comunist? Terminai facultatea (si atunci chiar se facea scoala nu lua diploma oricine avea bani!!!), aveai un loc de munca, te casatoreai primeai casa, iti permiteai sa-ti iei masina dintr-un salariu de functionar. Si da, as prefera sa mananc salamul cu soia dinainte de ‘89 decat toxinele capitaliste care se vand azi in magazine. Atunci era cu soia acum e facut din zgarciuri presate si coloranti sa-i dea aspect de “carne”. Pofta buna, copii.
    Da, au fost momente grele sub regimul comunism, intreaga populatie a avut de suferit pentru a fi platita datoria externa a tarii, dar s-a platit! Acum ce facem? Ne imprumutam din nou cu miliarde de euro. Diferenta o sa fie ca de data asta pentru a fi platita aceasta datorie va avea de suferit doar o parte a populatiei, cei saraci vor deveni muritori de foame si vor putea fi mai usor exploatati de neo-burghezi, conditia lor nu va fi diferita de cea sclavilor de pe platatii.
    Agricultura era mult mai eficienta pe vremea acea, utilajele statului lucrau pamanturile taranilor in schimbul unei parti din recolta, acum taranii nu au bani sa plateasca utilajele si pamanturile fertile stau nelucrate sau mai rau, au ajuns cartiere de vile.
    Un comunism reformat, pe model chinez, ar fi fost o solutie mult mai buna decat sistemul de acum in care milioane de oameni nu au bani de mancare, nu au bani sa-si creasca copiii, nu-si permit sa isi plateasca intretinerea.
    Acesti angajati care vor fi disponibilizati din sistemul administrativ sunt condamnati la o saracie crunta. In sectorul privat nu au nici o sansa sa se angajeze pentru ca majoritatea sunt trecuti de 40 de ani si la varsta asta la privat nu te angajeaza nimeni. Cum pot unii oameni sa se bucure de necazul lor pe motivul ca se vor reduce costurile, ca “nu fac nimic toata ziua” sau ca iau sporuri si “atentii”??? Oare acesti oameni sunt doar ignoranti sau au atata rautate in ei? Oamenii astia au copii, au familii, au rate la banci! In multe familii ambii parinti lucreaza la stat, ce-o sa se intample cu oamenii astia?

  • 126

    @capitalism my love Sub regimul comunist, de exemplu, nu aveati voie sa spuneti ca “era mai bine inainte”, ca ajungeati la zdup. Nici macar sa cititi astfel de bloguri subversive, precum cel de aici, nu ati fi avut voie, daca ar fi existat, pe vremea aceea. Nu aveati voie, de fapt, sa aveti opinii. Asa ca, va rog, nu veniti cu astefl de argumente!

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 21:22:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 127

    @val_one Vedeti? ce va spuneam mai devreme, referitor la enervat… :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 21:33:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    si oare pe cei care nu au bani de paine cu ce-i ajuta ca pot sa injure guvernul sau ca pot sa citeasca opinii liber exprimate? Tine asta de foame? Nu cred ca exprimarea libera e printre nevoile primare ale omului. In plus, nu toti cei care ascultau Europa Libera au ajuns la zdup

  • 129

    @Laura,vad ca e tot mai greu,chiar ca o ia lumea razna.De asta am si facut mai devreme un fel de apel la @Inima-rea,stiind cine este de fapt.E clar ca multi au nevoie de ceva mai mult decat educatie.Cum spunea cineva mai demult,mai rea decat rautatea oamenilor rai,este indiferenta oamnilor buni.

    val_one
    2010-02-02 21:43:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    @capitalsim My love Pai, daca doar nevoile primare conteaza, atunci sa ne inchida intr-o cusca si sa ne arunce paine si apa. Cei care n-au bani de paine macar pot sa plece in Spania sa munceasca, de exemplu. Si nu-mi spuneti mie ce bine era pe vremea comunismului. Va amintiti de temperaturile de 10 grade in casa, iarna? In toate apartamentele si scolile si gradinitele? Si de sfatul “mai puneti o haina pe voi”? Sau asta nu face parte din nevoile primare ale omului?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 21:45:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 131

    @Laura:si mai e ceva care face ca truda asta a ta sa para a fi in van,parca este prea mult activism politic aici.Eu personal apreciez eforturile astea zilnice cu care incerci sa tii piept unora care nu fac decat sa latre ascunsi dupa un nickname.Mie-mi lipseste vehementa si parca regret…

    val_one
    2010-02-02 21:52:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 132

    Laura
    ce te miri asa,fata,de salariul de 1000 de lei?Pe ce lume traiesti sau nu stii ca cei mai multi salariati din domeniul privat au sub 1000 de lei?
    Media din bugetar este mai mare ca media din privat,sunt sigur ca aveai informatia asta,asa ca p-aia sa-i vaiti nu pe bugetari,ca in lefurile lor intra transele FMI.

    nepotu lu tamara
    2010-02-02 21:54:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 133

    @nepotu lu tamara ii plang pe toti, crede-ma, de la stat sau de la privat. Asta a fost un caz concret care mi-a atras atentia. Mai ales ca guvernele noastre sunt de vina pentru situatia asta

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 22:07:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 134

    Nu am vrut sa spun ca doar nevoile primare conteaza dar daca astea nu sunt asigurate celelalte sunt cam… degeaba.
    Exemplul cu inchisul in cusca mi-a adus aminte de un caz prezentat acum ceva timp la un post de televiziune despre un om care a comis infractiuni doar pentru a ajunge la inchisoare ca nu avea bani de mancare. Si sunt convins ca nu e un caz singular. Oare cat de mult il incanta pe acest om libertatile capitaliste?
    Da, pot sa mearga in Spania sa munceasca departe de familiile lor, intr-o tara unde se vorbeste o limba pe care majoritatea nu o inteleg si in plus sa fie tratati ca ultimii oameni, sa fie umiliti si batjocoriti doar pentru ca-s romani. Romanii care au mers la munca de jos in Spania, Italia etc. sunt tratati mizerabil, angajatii ii tin in niste baraci, zeci de oameni intr-o incapere cu pereti din rigips. Oare de ce nu pot acesti oameni sa munceasca aici in tara? O agricultura performanta si centralizata ar crea suficiente locuri de munca astfel incat acesti oameni ar putea sa traiasca si sa munceasca alaturi de familiile lor. In Romania daca ar exista intr-adevar solidaritate sociala oamenii nu ar muri de foame. Cine a avut de castigat de pe urma capitalismului alde Becali, Prigoana, Patriciu, Vantu, niste gainari care s-au imbogatit importand marfuri din Turcia. Pentru oamenii simpli capitalismul este mult mai crunt si mai insuportabil decat a fost vreodata comunismul.
    Cat despre frig, da in ultimii ani am indurat si frig, dar a fost platita datoria externa a tarii, acum in schimb milioane de oameni se debranseaza voluntar de la sistemul de incalzire, stau in frig pentru ca nu isi permit sa plateasca intretinerea si tara tot are miliarde de euro datorii externe. Deci diferenta ar fi ca acum stau in frig doar cei foarte saraci in timp ce altii se lafaie in jacuzzi. Mi se pare foarte corect.

    Ca fapt divers, am fost azi la hypermarket si printre altele am vrut sa cumpar un pui. Culmea, cei mai ieftini erau cei din Brazilia cei mai scumpi cei romanesti. Cum e posibil asa ceva? Cum a putut sa fie distrusa agricultura romaneasca intr-un asemenea hal, cum a fost posibil ca Avicolele sa fie distruse, furate, lichidate si noi sa importam pui din Brazilia si la fel si cu celelalte produse agricole, importam mere din Cipru, pepeni din Turcia si grau din Franta. Cum poti sa nu iubesti capitalismul?

  • 135

    @capitalism my love hai sa va dau un exemplu referitor la paine, ca cu aia ati inceput. Va amintiti cum se gasea doar painea veche de trei zile in magazine? pe aia proaspata o luau doar piloşii. Deci, incep sa va suspectez ca fie ati fost activist de partid, fie securist, ca alte persoane nu vad de ce ar fi aparat vremurile acelea

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 22:33:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 136

    Nu draga doamna, nu am fost nici securist nici activist, dar eu sub regimul comunist am terminat o facultate, mi-am intemeiat o familie, am avut prima casa si prima masina. Majoritatea tinerilor care termina azi facultatea nu isi gasesc de lucru in domeniu si chiar daca isi gasesc salariul primit le ajunge cel mult pentru a supravietui de pe o zi pe alta, nici nu viseaza sa-si cumpere din salariu o masina sau o casa.
    Nu a fost comunismul regimul perfect dar fata de ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani chiar nu exista termen de comparatie, degeaba se gaseste acum paine proaspata cat timp unii romani cauta coji prin gunoaie ca sa poata supravietui.

  • 137

    @capitalism my love se vede treaba ca dialogul acesta nu are niciun sens. Continuati sa credeti ce vreti, iar eu asijderea. In sfarsit, e o tara libera

    Laura Cernahoschi
    2010-02-02 23:23:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 138

    De ce, însă, toţi aceşti funcţionari cu salarii de mizerie nu s-au revoltat până acum, în anii trecuţi?
    Spuneti dvs “Pentru că trăiau, de fapt, din sporuri. Sporurile depăşeau, adesea, cu mult, salariul.”

    Imi pare o afirmatie deplasata, si spun asta din pozitia angajatului cu o vechime de peste 10 ani in institutiile statului. Sunt rare cazurile in care sporurile se ridica la 50% din salariu. Mai ales pentru cei cu functii de executie, adica, majoritatea. In fine, nu cred ca ‘ conteaza.

    “Statul şi-a permis să umfle astfel schemele şi să angajeze milioane de persoane, cu inconştienţă, fără a se gândi la momentul în care s-ar putea să avem un deficit bugetar. Toate aceste guvernări idioate de până acum nu s-au gândit nicio clipă la ziua de mâine.”

    Statul insemnand oamenii, care oameni si-au ‘infipt’ rubedeniile ori ‘cunostintele’ prin institutiile statului, prin functii de conducere, fara a tine cont de competente. Cu alte cuvinte, ai nostri guvernanti sunt corupti. Nimic nou sub soare. Si jaful va continua, sub diverse forme, ex : vor fi disponibilizati N angajati, dar, se incheie un contract cu o firma de paza. Care firma de paza nu are de ce sa pazeasca 5 angajati si 7 hartii.

    Buna intrebarea “De ce, însă, toţi aceşti funcţionari cu salarii de mizerie nu s-au revoltat până acum, în anii trecuţi?”, din ce stiu, mai aveau sperante ca lucrurile se vor schimba in bine. Din pacate, pana si speranta a murit.
    Deja, oamenii cu adevarat capabili sunt in privat, bruma de profesionisti ramasa prin institutile statului, sigur va lua calea privatului. In felul asta, nu ar trebui sa ne miram de ‘prestatia’ slaba (calitativ) a angajatilor din institutiile statului ;)

    Florin
    2010-02-03 10:00:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 139

    @Florin Poate asta e problema si cu profesorii. Majoritatea celor competenti au plecat spre domenii mai bine platite, din domeniul privat. In scoli au ramas doar foarte, foarte putini pasionati de meserie si multi din cei care nu s-au adaptat la altceva.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-03 13:36:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 140

    Lucrez intr-o primarie si vreau sa va spun ca acea spaga, despre care se vorbeste, nu am vazut pe cineva din jurul meu sa primeasca. Sunt rautati gratuite, mostenite din trecut. Ceea ce este adevarat, este faptul ca salariile nu sunt mai mari de 1000 lei. Cu sporuri, eu, dupa 15 ani in aceasta primarie, am avut 1200 – 1300 lei, iar acum voi lua net 900 lei. Ce le spun celor doi copii ai mei ce sunt studenti la buget, au dat examen, au luat note de peste 9? Ma simt ultimul parinte din aceasta tara.

    Ana Maria
    2010-02-04 13:59:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    Mama lucreaza undeva la stat. Castiga 900 lei cu tot cu sporuri si bonusuri. Imi povestea ieri de colega ei care abia facea niste calcule pentru niste dosare…nu ma pricep eu…dar mama s-ar fi descurcat muult mai bine decat colega respectiva si se amuza privind la ea cum se chinuie pentru ceva simplu. Colega ei castiga 150 milioane lei vechi, imi e greu sa calculez in RON.

    Fireste ca problema nu e la vesnicii bugetari cu salarii sub 1000 lei, ci la cei cu 150 milioane lei vechi care nu sunt in stare de nimic si stau toata ziua si joaca solitare si singurul lucru pe care il fac este sa puna o stampila si o semnatura pe foile aduse si obtinute dupa multe alergaturi de cei care primesc 1000 lei. Sa nu mai zic de vizitele la coafor din timpul programului si plecarile mai devreme de la munca pentru a face cumparaturi la mall.

  • 142

    [...] dacă sunt foarte mici, pentru unii dintre ei, într-adevăr, aşa cum mă revoltam în articolul Cum să ai salariul de 1.000 de lei? Totuşi, în domeniul privat au scăzut salarile drastic, asta în cazul fericit în care angajatul [...]

  • 143

    @Laura Cernahoschi: aveti dreptate ca salariile noastre, ale celor din primarii ( eu lucrez in primarie de 3 ani si am salariul net de 610 lei) sunt foarte mici…..pacat ca nimeni din Guvern nu se uita la functionarii publici sa vada ce putin castgia acestia! si toti sunt oameni cu pregatire masiva in domeniul profesional.

  • 144

    Fac parte din acea categorie de bugetari care nu au dreptul la greva ,servesc o patrie parsiva si nerecunoscatoare pentru faptul ca mi-as putea da viata pentru ea ! Dar chiar asa cat de nesimtit sunt sa cer ceva in schimb ? Sa zicem un salariu decent?Nu banii sunt pentru politruci! Am o cunostinta ,sotia unui coleg ,care ,culmea ,este parlamentar pdl-ist,as vrea sa-i transmiteti cu aceasta ocazie sa nu voteze tampeniile alea altfel nu-i voi mai vorbi!

    Cum ar fi sa facem si noi greva ?Ia gandeste-te boculet!

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!