RSS Feed

Cum să vrei să te descurci cu un leu, ca să plătească altul în avans un Ferrari

vezi toate articolele de
06 Dec 2011 la 21:41 43 comentarii 841 vizualizari.

Mi se pare o uriaşă mizerie lauda de sine a Puterii că, de fapt, românii o duc mai bine decît vor să recunoască. Şi imaginile de pe la televiziuni că românul se înghesuie prin supermerketuri şi, în general, prin magazine sînt nişte ticăloşii. E adevărat, cîteva zeci de mii de oameni se înghesuie cu maşinile pe drumul dintre Bucureşti şi staţiunile montane. Tot cîteva zeci de mii de bucureşteni se duc prin hipermarketuri şi ies de acolo cu cărucioarele pline. Ceilalţi însă? Ca unul care umblă cu tramvaiul, metroul şi autobuzul şi are de-a face cu românul cu venituri medii vă pot spune următoarele:

Bucureşteanul obişnuit iese din hipermarket cu un cărucior aproape gol. Asta dacă intră, şi nu mai intră.

Cine are rate pe la bănci se împrumută de la prieteni, ca să le plătească. Iar prietenii care-i creditează îşi dau apoi cu pumnii în cap că au făcut-o.

Cine nu mai găseşte nici un prieten care să-l împrumute, fie că se îndatorează şi mai tare la bănci, prin reeşalonarea datoriei, fie că ia drumul caselor de amanet care, mai nou, primesc şi maşini şi electrocasnice, în afară de amaneturile tradiţionale – bijuterii, monede, ceasuri şi diverse alte obiecte preţioase.

Românul mediu a căzut în majoritatea cazurilor mult sub medie. Asta în timp ce românul bogat sau copiii săi  aşteaptă să-şi primească Ferrari-ul plătit cu anticipaţie sau îşi comandă Bugatti, Maybach sau ce-i mai trăsneşte prin cap. Românul bogat se pişă pe bani. I-a cîştigat uşor, de cele mai multe ori din afaceri cu statul. Iar în spatele lui se află nici el nu mai ştie cîţi politicieni pe care i-a cumpărat.

Românul pe care-l observ eu e cel care începe să-şi facă probleme de la un leu şi care se mai uită cu respect la fosta bancnotă de 100.000 lei, chiar dacă acum nu mai face decît zece lei. Ăsta e românul pe capul căruia pică toate birurile şi de pe urma căruia cei cîţiva români bogaţi îşi permit să se pişe pe bani după ce l-au devalizat şi, împreună cu Puterea, dau de-a azvîrlita cu bani care au ajuns la ei de la cei care se împrumută ca să-şi plătească dările.

Clientela bogată a Puterii, împreună cu sprijnitorii ei de tip Elena Udrea îşi pregăteşte, sper, un viitor după gratii. Nu m-aş mira să le aurească.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


43 comments
  • 1

    “Cine are rate pe la bănci se împrumută de la prieteni, ca să le plătească”
    Si cine i-a pus sa faca rate mai mari decat pot duce? Tot guvernul?

  • 2

    kiki,

    dumneata te-ai trezit vreodată că ţi-ai făcut anumite socoteli pe veniturile pe care le ai şi să vezi că ti s-au tăiat veniturile la mai putin de jumătate intr-o zi – sau că ai ajuns in sapă de lemn din cauza birurilor?

  • 3

    I-auzi ia, saracii care s-au imprumutat numai pot sa-si plateasca ratele!!!! Sa le plangi de mila escrocilor care si-au luat credite cu rate de peste 3/4 din veniturile obtinute din bani furati – ca de exemplu mercenarii ticalosi ai lui sov, acum ai lui svartz-si-cum-ii-mai-zice, care mananca kkt din ce in ce mai mult pe parai din ce in ce mai putini – ca de, e criza! – spre satisfactzia milioanelor de oameni cinstiti si muncitori din Romania! Chiar nu ti-e rusine sa scrii asa ceva? NU AI NICI O MESERIE, NU PRODUCI NIMIC CARE SA FIE CUMPARAT DE CONTRIBUABILUL CINSTIT, esti doar un jalnic ratat pe toate planurile traind din banii furati de diversii stapani. Este ca nu-ti place sa auzi adevarul despre adevaratu-ti statut social?

    comentator
    2011-12-06 22:22:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Corect ,mai nou d-le Teodorescu cred ca acesti guvernanti nu se mai pisa pe bani ci pe noi .Ne-au incalecat de tot iar acum se pregatesc sa isi mai ia un mandat ca au aparut modele noi de masini.

  • 5

    @kiki:

    Eu, ca profesor, am avut incredere in prof.univ. dr.Boc care GARANTA ca va aplica legea maririi salariilor – el cel care ii repeta lui Tariceanu ”legea se executa, nu se discuta” – si in Basescu, care a promulgat-0!

    Adica, am avut incredre in 2 oameni de stat care garantau ca ei vor aplica legea! Cine ar fi crezut ca sunt mincinosi? Tu?

  • 6

    puţintică răbdare, dle Teodorescu, acuşica vine Ponta la putere, îi bagă pe ăştia la puşcărie, naţionalizează ferariile, maibahurile şi bugaţii de la bogaţi.

    eu propun ca în numele dreptăţii populare ce se va instaura aceste maşini cu preţuri neruşinate să fie împărţite celor mai vajnici luptători împotriva dictaturii. o palidă recompensă pentru suferinţele prin care trec ei acum plîngînd pe umărul bieţilor români care nu mai au bani să intre în supermarket-uri şi mall-uri. sau să iasă? :roll:

    val_one
    2011-12-06 22:28:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    bai frate, e criza. Scrii sa te afli in treaba.
    Bogati, saraci, toti sufera.
    Parca esti o baba in piatza, stii doar sa te vaieti.
    Cine s-a imprumutat, plateste dupa cum a semnat.
    Cine n-are bani, sa munceasca mai mult.
    Tot cerem pomana de la stat, iar cand e vorba sa muncim, ne facem blog.

  • 8

    Articol scris de un om cu renumeratie mica, dupa buget, coane Fanica, caruia mirosul de mandarine ii trece rapid pe la nas si prin amintire, si apoi se repede la ce-l caracterizeaza, haznaua politica.
    Aici poate sa minta si sa denigreze pentru ca presa e libera in tara dictatorului. In tara unde marele prozator a vazut oameni murind de foame sau sufocati de ratele la banci pe care portocalii le-au pus in circa romanilor lacomi.
    E groaznic cind un fictionar e lipsit de inspiratie.

    Cănuţă
    2011-12-06 22:32:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    comentator,

    Nu-i aşa că şi comasarea alegerilor e o treabă lăudabilă? Nu-i aşa că Eminescu, Caragiale, Arghezi, Blaga n-au produs nimic fiindcă n-aveau o meserie? Nu-i aşa că m-ai băga şi la puşcărie pentru ceea ce scriu?

  • 10

    da, foarte bine, un ideal indeplinit!

    citez pe dl.Adrian Iorgulescu, fost Ministru al Culturii, actul membru marcant al USL :
    ‘pe vremea lui Ceausescu luxul era interzis!inchipuiti- va ca numai el avea yacht!’-pozitie pertinenta exprimata la Realitatea TV.
    (desi nu era yacht si nici al lui,fie spus in paranteza cum am si scris);

    intreaga noastra clasa politica post-revolutionara si republicana a dat timp de doua decenii si da in continuare dovada de abnegatie in infaptuirea acestui obiectiv si crez major al Revolutiei Romane Decembriste:

    dreptul la lux!

    octavescu
    2011-12-06 22:33:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Va astept cu articole cand vor fi la putere Lolek si Bolek ; sau poate ei nu au clientela bogata ! Din cate stiu eu peste tot politica se face cu bani ,opozitia pe care nu o criticati mai de loc ar fi prima care nu are nevoie de sponsorizari.Va referiti numai la actuala putere de parca actuala opozitie nu ar fi fost la putere si nu stim ce au facut.Fiti corect domnule Teodorescu!Sau atunci veti da vina pe fostii de la putere cum se obisnuieste de obicei de catre toti care ajung la ciolan. .Mai bine criticati opozitia sa nu mai emita imbecilitati ,sa nu se mai manance intre ei ,sa nu piarda prosteste sefia senatului,sa nu-l primeasca pe Voicu inapoi ,sa arate concret ce poate ,ca in afara de sa-l dam jos pe Basescu nu mai pot gandi ,au devenit atat de complexati incat s-au blocat complet.Vocabular de tate ,idei ioc !Mi se pare corect sa critici puterea avand o opozitie capabila dar sa apreciezi actuala opozitie mi se pare a fi rau intentionat fata de tara daca pot spune asa.Ar fi bine daca am face totul ca opozitia sa fie mai capabila.Dar cu actualii lideri ,unul pe post de marioneta si altul care nu stie decat ca se vrea presedinte si a dus de rapa un partid pentru ambitiile sale personale nu vad un viitor prea bun pentru Romania .
    P.S. Si nici cu presa noastra nu mi-e rusine !Au preocupari majore :sinucideri de patroni (auzi taica,emisiune speciala la Realitatea -de ce s-a sinucis patronul de La cocosatul!),pseudo elevii de la un liceu de fite ,etc,etc.

    Victoras de la oras
    2011-12-06 22:35:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Nu-i aşa că şi comasarea alegerilor e o treabă lăudabilă? Nu-i aşa că Eminescu, Caragiale, Arghezi, Blaga n-au produs nimic fiindcă n-aveau o meserie? Nu-i aşa că m-ai băga şi la puşcărie pentru ceea ce scriu?

    Nu-i nevoie să te bage nimeni la pușcărie tovarășe. Poți să mănânci rahat destul de bine și-afară după cum bine vedem…

  • 13

    Cheff,

    Ce, băieţi, aţi început să faceţi liste?

  • 14

    acesti cleptomani cu putere de mucava nici nu-si dau seama ce lume pregatesc si ce-i asteapta!
    ei detin puterea si manipuleaza prostimea – zic ei – dar internetul si informatia ieftina ajung si la patarlagele ca si la new york iar lumea se va destepta si nu va inghiti la nesfarsit aburelile ca unii trebuie sa fie cu munca iar altii cu banii

  • 15

    S-au facut lucruri necesare. Mai sufera unul, altul, dar patria dainuie si asta e singurul lucru care conteaza. Si-apoi, chestia cu mizeria in care ar trai bugetarii e o minciuna gogonata. Mie mi-a crescut salariul, desi lucrez la dezvoltare.

    victor L
    2011-12-06 22:48:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    dom` Teodorescu,
    hai ca sinteti haios; ati ratat ocazia pe timpul impuscatului sa va dati disident si vreti sa deveniti acum? :P
    “Ce, băieţi, aţi început să faceţi liste?” stati pe burta, ca nu va baga nimeni in seama.

    notarul de serviciu
    2011-12-06 22:50:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Domnule Teodorescu,

    matale combati efectele (portocalii si clientela lor) fara sa spui nimic de cauza.
    Ca astia au o cauza, domle, portocalii sunt manati in lupta de mandrul lor mandarin. :-)

    Mandarin printre portocalii
    2011-12-06 22:54:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @victor L: lucrezi la dezvoltare? in sfarsit pot sa-mi explic ceea ce se intampla!

    octavescu
    2011-12-06 22:54:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @Karl Marx: mai zanule din Siberia,dar maica-mea care-i bonava grav si a lucrat 35 de ani si acu numai medicamentele o costa pensia de 10 mil ce vina are ma?De ce a platit si mai plateste CAS daca nu beneficiaza cu nimic.Dar de NIMIC!
    Sa faca portokklii parcuri la sate sau telegondole care nu produc nimic,sau piscine goale ,sau Clujul,capitala Caritasului care a jecmanit 1 milion de amarati si care acum primeste din FONDUL DE REZERVA o groaza de bani,in timp ce alte orase n-au primit nimic…
    Baaa…nesimtitilor! Baaa javrelor.Mai uitati-va si-n oglinda.

    Liicheanu si Plescu
    2011-12-06 22:59:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    “se pisa”"se pisa”"se pisa”"se pisa”"se pisa”

    stramb din nasul meu fin cand citesc asa ceva.

    dar sa trecem peste.

    articol populisto-lacrimogen.

    “Ăsta e românul pe capul căruia pică toate birurile”

    Oamenii o duc greu, dar nu e totul alb si negru.

    Mi-ar placea sa nu fie permis sa ajungi nici ziarist, nici politician decat dupa ce ai macar 2-3 meserii diferite si unde te-ai facut remarcat in mod pozitiv. Ca sa intelegi mai bine lumea in care te afli.

  • 21

    nene autorule,
    ma bucur pentru dvoastra cind vad ce aplaudaci aveti: @ Liicheanu si Plescu si alti troli :P

    Cănuţă
    2011-12-06 23:20:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    “Mi-ar placea sa nu fie permis sa ajungi nici ziarist, nici politician decat dupa ce ai macar 2-3 meserii diferite si unde te-ai facut remarcat in mod pozitiv. Ca sa intelegi mai bine lumea in care te afli.”

    Absolut corect tovarase de dreapta.

    Apreciarea remarcarii sau dupa caz a neremarcarii a locul de munca si implicit a interdictiei de a profesa o asemenea meserie defaimatoare sa fie facuta de o comisite de cetateni de dreapta, integri, cu origine sanatoasa.

    Traiasca Partidul de Dreapta in Frunte cu Presedintele si Doamna Sa! Sa traiti bine, mai putin urmatorii: prfesori, doctori, asistente, pensionari, elevi, studenti, handicapati, somerii si in general romanii ca sunteti nevrednici de Conducatorul vostru!

  • 23

    @momo: m-ai demascat :)

    se poate reformula mai fericit ce am spus eu, dar sper ca desi ai ras ai priceput ce voiam sa zic.

  • 24

    Si usor,usor, mos Alzheimer,egalul lui Eminescu,Caragiale sau Blaga, se intoarce spre prima lui dragoste, socialismul plenar,asta dupa ce a cochetat putin,ccaahhh, cu ideologia de dreapta!
    Unii psihologii ar denumi asta sevraj la batist!
    PS: Dom’ Teodorescu ati aflat pana la urma cine e Cartarescu,nu de alta da’ aia din Time au aflat!

  • 25

    buey, fraierilor, Pdl e cel mai tare si mai cinstit!!

    william branza
    2011-12-07 00:33:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Sunt in mod cert de acord cu substanta criticii amare a lui CT din acest text, insa as remarca totusi cateva aspecte oarecum ambiguu exprimate si care cred ca merita clarificate: in primul rand interventia asta da impresia ca “micile” cadouri pe care bogatii, putini, din Romania, si le fac acum, merita atentie; parerea mea e ca nu merita, caci ce se intampla acum s-a intamplat intotdeauna de la caderea regimului comunist in Romania, s-a intamplat la o scara probabil redusa si in perioada comunista, si mai ales se intampla peste tot in lume; in Romania problema nu e ca bogatii isi fac cadouri pe masura gusturilor lor atat de rafinate, ci ca sunt lasati de clasa politica actuala sa nu participe corespunzator normelor occidentale la finantarea statului.
    Apoi mi se pare iar deja plictisitor de subiectiv atacul dirijat de catre CT (si aproape toti ceilalti scribaci de aici) contra “puterii”, adica contra lui Basescu si echipa lui. Ori fapt e ca celelalte partide, TOATE, nu sunt si n-au fost vreodata mai virtuoase in materie de dus tzara de rapa, de vandut tara la pret redus si de jupuit avutia publica; toti au facut asta, liberalii, psd-istii inclusiv. Fapt care conduce pe oricine la concluzia ca problema nu e atat partidul aflat la putere, nu oamenii care populeaza actualul guvern, cat apucaturile traditionale ale clasi politice romanesti diontotdeauna: cat timp democratia burgheza a functionat in Romania, coruptia, jupuitul averii publice, vandutul tarii strainilor pe un pumn de valuta, au fost modul de lucru obisnuit. Si asta nu e ptr. ca ar fi romanii niste tradatori si javre irecuperabile, caci acelasi lucru se intampla ORIUNDE sistemul de democratie burgheza, altfel spus o plutocratie, se impamanteneste: din Japonia cea corupta azi, pana in Marea Britanie sau Canada, coruptia si promovarea interesului personal si de gasca pentru cei aflati in administratia publica, e NORMA!
    Care e deci ideea sa te apuci sa devii un pisalog plicticos criticandu-l toata ziua pe Basescu si mafia lui??????? Pot intelege critica anumitor masuri, insa mania de a-l demoniza pe Basescu ptr. ca e Basescu si presedintele tarii, asta mi se pare o exagerare.
    Ptr. cineva care intelege ca din pacate o data cu (re-)introducerea circului electoral in Romania ca modalitate de a ajunge si a pastra puterea politica, toate aspectele astea negative apar fara gres, si ca acest sistem de alocare a puterii nu este pana la urma deloc sigur cel mai rau dintre toate care s-au inchipuit si aplicat pana acum, obstinatia asta a unora de a-l ataca maniacal pe Basescu si a-l demoniza practic, mi se pare o buna dovada ca e simbrias iesit la munca si nimic mai mult.

  • 27

    @rk:

    oarecum corect ce spui, insa tu nu observi ca din pozitia ta de neutru / obiectiv prea te “rk-ie” atacurile la Basescu?
    Un documentarist care filmeaza prin jungla o incaierare intre animale nu se baga intre ele sa le desparta, sa faca dreptate.
    Lasa natura sa-si urmeze cursul.

    O zi buna!

    branconeur
    2011-12-07 08:22:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    branconeur: “…prea te “rk-ie” atacurile la Basescu”

    Nu ma racaie, ma plictisesc doar… Mai mult ca sigur ca ma insel, privind de la minuscula-mi scara umana, dar am impresia ca traim niste vremuri ce vor deveni memorabile, ptr. ca suntem din intamplare cocotzatzi pe o creasta a istoriei care desparte epoci, si cand îi vezi pe scribacii de p’aci batand apa in piua in provincialismul lor orb, ma apuca un usor sentiment de plictis. Cat mai depinde soarta Romaniei de cine este presedinte, si de ce face acesta? Am impresia ca foarte putin… Uitat-te cat de putin depinde soarta, adica mizeria actuala si viitoare, a vreunui sfert de miliard de oameni din niste tari realmente importante din multe puncte de vedere (grupul euro), de ce fac ei sau alesi lor la nivel national sau supranational! Si zicand asta nu sustin cumva ca soarta acestor (viitori) prapaditi depinde de cineva aflat in afara tarilor lor sau uniunii, ci ca depinde de unii care aflati putin importa unde, nici maca n-au constinta ca naruie destinele unor sute de milioane de indivizi! In mareata societatea capitalista de la inceputul mileniului 3 soarta popoarelor e decisa de spaime si instincte, de fortzele oarbe ale pietzei, de pulsiuni si spaime animalice ale harciogului investind pe piata obligatiunilor!!!
    Si unii pe a’ci isi inchipuie ca daca-l pun pres pe Ponta, sau pe ala care e sef la liberali (i-am uitat acum ilustrul nume…), sau pe rege iara sef, de maine curge lapte si miere! Asta e prostie cu radacini… “Cu radacini” ca tradeaza prea bine o mentalitate infantila la un adult.

  • 29

    @rk:

    ‘luati un cerc si mangaiati-l : va deveni un cerc vicios ‘-replica din E.Ionescu, ‘Rinocerii’

    student fiind (la o facultate tehnica),ne-a vizitat in amfiteatru George Macovescu, fost ministru de externe al lui N.Ceausescu.

    trecusera 10 ani de la ‘Primavara de la Praga’, iar Ceausescu se ancorase puternic in Miscarea Tarilor Nealiniate,desi Romania era membra a Tratatului de la Varsovia si adoptase politica deschiderii relatiilor cu state aflate in raporturi de ostilitate reciproca, precum si intre cele doua mari blocuri ale razboiului rece.

    G.Macovescu ne-a explicat teoria politicii externe a lui N.Ceausescu: echilibrul international, inclusiv din punct de vedere economico-social ( nu numai politic ori militar) nu poate fi realizat intr-o lume bi-polara;

    confruntarea -razboiul rece sau ‘cald-este inevitabila;

    cu atat mai putin stabilitatea nu este realizabila intr-o lume eventual monopolara,care genereaza dezechilibre sociale majore si s-ar fractura in mod necontrolabil.

    Stabilitatea ar fi posibil de obtinut si mentinut cu costuri minime intr-o lume structurata in trei blocuri
    mari politico-economice.Trei puncte definesc un cerc,
    o geometrie echilibrata si stabila a relatiilor internationale.

    Se pare ca in criza de sistem actuala se contureaza treptat cele trei ‘ blocuri’ si relatiile intre acestea.

    Mi-am amintit cele de mai sus ascultand interviul dat anul trecut in Romania de catre H.Kissinger-care a subliniat puterea de anticipare a fostului lider al Romaniei si faptul ca, pe atunci, Romania ar fi fost a cincea putere diplomatica a lumii.

    octavescu
    2011-12-07 08:52:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @Cristian Teodorescu: in principiu matale cam ai dreptate dar:
    1. daca ai nominalizat-o pe elenuta mai puteai sa pui si-un uselist care are contracte cu statul ca aveai de unde alege.
    2. si matale si eu si cei cu carucioarele goale ne meritam soarta (daca cumva ne e soarta amara) pentru ca nu le mancam ficatii la toti astia care ne fura banii.

    tara de prosti
    2011-12-07 09:09:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @vlad: fain d.le…naiv d.le…si io s prof da’ n am crezut NICI UN MOMENT ca voi lua vr un ban datorita acelei legi tampite…era evident ca i o porcarie, o vrajeala anormala !( traiasca Madame Andronescu,draguta, ca multe prostii facu!Si’nca mai vrea!)

    genche
    2011-12-07 10:12:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    “dumneata te-ai trezit vreodată că ţi-ai făcut anumite socoteli pe veniturile pe care le ai şi să vezi că ti s-au tăiat veniturile la mai putin de jumătate intr-o zi – sau că ai ajuns in sapă de lemn din cauza birurilor?”

    Domnule Teodorescu,orice om trebuie sa se informeze si sa -si planifice veniturile stiind ca acum nu mai traieste in comunism cu slujba pe viata.Sa pui neprevazutul inainte si sa gindesti de 10 ori inainte de a te arunca la masini straine,sau alte bunuri facind credite pe mai mult de 1/3 din venituri.Cunosc o multime de persoane care se prezentau la banca cu adeverinte de venituri masluite cu mult peste ceea ce cistigau pentru a lua credite mari!

  • 33

    Incet, incet, te scufunzi in penibil…

  • 34

    @Cristian Teodorescu: Am citit comentariul “comentatorului”.Un simbrias portocaliu nervos si obosit dupa cele 12 ore “de cart” pe aceste site-uri!
    Problema`i alta ! Vine la putere opozitia cu cuferele pline de scheleti ,cu indivizi care isi vor plati locurile de parlamentari din bani la fel de murdari ca si cei ce se fac astazi in sfera puterii .Unii dintre noii parlamentari isi vor cumpara locurile din aceiasi bani din care se ineaca astazi Elena Udrea si restul haitei portocalii.
    Ca sa nu mai vorbim de activistii opozitiei care sunt inca “la conserva” asteptand cu gura plina de bale pofticioase fluierul lui Basescu sa dea iama in grajdul puterii.Intre timp mai primesc cate un os pe sub masa de la “colegii” de la putere din acelasi judet cu “juramantul” ca sa returneze serviciul de se intoarce roata.
    Osul este “spalat” printr-o primarie a opozitiei devenind comestibil si igienizat .Doar mainile primarului “se murdaresc” si astfel devenind vulnerabil in fata celor de la DNA.
    Cu astfel de oameni ai sa-i vezi pe Ponta,pe Antonescu si pe baietasul asta Constantin,invartindu-se cu lanciile infipte in palele unor mori de vant.
    Ratingul Romaniei a ajuns la kk – .Un fel de Kosovo condusa de banditi ,colcaind de infractoriprotejati de institutiile de stat(inclusiv cele care supravegheaza si cenzureaza aceste comentarii).Economia acestei tari (nu i-as mai zice stat ) s-a reconvertit de pe productie de marfuri pe servicii sexuale si trafic de diverse substante periculoase (fierul vechi,cuprul,aluminiul rezultat din opera de reconversie a clanului Basescu ,e pe terminatelea !).

    Ion Delatara
    2011-12-07 10:55:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @Cristian Teodorescu: comasarea e acceptata de marea majoritate a celor care inca mai intentioneaza sa voteze, pana si un oligofren incrancenat caciuvica a recunosacut-o la latrina3. Eminescu: a fost pe rand revizor scolar, bibliotecar, ziarist pe vremea cand ziarele chiar se cumparau, deci A MUNCIT pentru nevoile societatii. Nenea Iancu a fost berar pana cand a primit mostenirea berlineza. Pana si Arghezi a vandut cirese de la Martisor ca sa traiasca. Blaga a fost diplomat adevarat, nu sinecurist, profesor universitar “pe bune” si chiar modest bibliotecar cand comunistii l-au trecut la index. Asta pentru ca (mai putzin Arghezi), pe langa talent, aveau onoare. Ce are Cristian Teodorescu?
    In puscarie au fost bagate marile valori culturale cu sira spinarii dreapta, de la Vulcanescu la Gyr si Crainic, nu viermii parazitari ai marilor borfasi, care trec fara sa clipeasca de la sluga lui vantu la sluga lui puturiciu sau svartz-nu-stiu-cum.

    comentator
    2011-12-07 11:31:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @comentator: Mon cher,cred ca-ti datorez ceva scuze !
    Se pare ca tu ai si ceva credinta ,nu numai slugarnicie .
    Totusi,te rog sa observi ca organizatorii din interior ai “revolutiei’ din `89 ,cei care generau “crizele” de apartamente,de frigidere,de televizoare,de autoturisme ,crize ce le umpleau buzunarele ,alaturi de cei care si-au umplut inca de pe atunci conturile vanzand pe nimic munca noastra la export,acestia au pus reflectoarele pe “tapul ispasitor” ,atunci Ceausescu ,azi Basescu .Un singur vinovat !
    Probabil ca si de data asta cutitele vor fi infipte de catre cei cu conturile cele mai grase.Ei vor fi eroii,eliberatorii !
    Basescu este si mai slobod la gura decat Ceausescu .I se va inchide la fel ? Se pare ca n-au incotro !

    Ion Delatara
    2011-12-07 12:26:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Inainte vreme tarile astea erau atacate cu spahii si ieniceri.
    Acum face implozie din cauza zbanghiilor -Zbanghiului si ienicierilor (tzucalarilor, analfabetzilor, yesmenilor, smenarilor si hotzilor sai).

    T.B. ul – , zbanghiul, smardoiul nostru Rege si mai ales Vasal e un monstru putin mai jos in nivelul iadului decat Richard III.
    Iata si “silogismele monstruozitatii”

    “LADY ANNE
    Villain, thou know’st no law of God nor man:
    No beast so fierce but knows some touch of pity.

    GLOUCESTER
    But I know none, and therefore am no beast.

    Shakespeare Richard III, Scene II

    DespreInsiRai
    2011-12-07 12:40:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    Domnule Teodorescu, la o intrebare simpla se raspunde simplu. In cazul de fata intrebarea era: i-a obligat guvernul sa se imprumute mai mult decat pot duce? Raspundeti simplu, DA sau NU.
    Restul sunt sofisme.

  • 39

    Io cred ca dom` Teodorescu are indreptatire in ce spune.
    Si el, acum ceva timp in urma, ramasese dator cu cotizatia la Uniunea Scriitorilor cam lunga vreme, pina a fost somat s-o plateasca sau va fi exclus din Uniune.
    Dom` Teodorescu a gasit de cuviinta sa-l infiereze public pe presedintele Uniunii, criticul N. Manolescu care, nu`s ce l-o fi apucat, a platit el cotizatia; dece nu ar face si Boc/Basescu la fel pentru restantierii la banci?!?
    :P ;)

    notarul de serviciu
    2011-12-07 14:59:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    Nenea Teodorescu, da’ cand zice, bre, puterea ca romanii o duc mai bine decat vor sa recunoasca? E drept ca, la Irealitatea TV si antene vezi numai schelete pe strada, cersind! La alte posturi, alti natangi arata cum se-nghesuie romanii in supermatketuri! Da’ astia, bre, vrea sa zica ca romanii alearga ca mitocanu’ dupa preturi mici, se-nghesuie pentru o sticla de ulei cu pret redus! Si de cand, bre, supermarketurile, unde sunt cele mai mici preturi, sunt simbolul bogatiei? Adica umblam dupa chilipiruri fiindca suntem bogati? Ai scris, nenea Teodorescu, ca n-aveai ce face! Eu is batran, da’ cand n-am ce face pun mana pe cazma! Ca asa ii sade bine unui intelectual care n-are ce face! Ca mine si ca dumneata, nu ca Plesu si Liiceanu si Cartarescu care s-au datara cu puterea, cu Basescu si acu’ scriu carti, sa le stea in gat de burghezi si imperialisti!

    GAVRILACHE
    2011-12-07 15:27:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Domnule Teodorescu, trec peste faptul ca v-ati autocomparat cu Eminescu sau Blaga, imi place dor felul in care va alegeti caror comentatori sa le raspundeti. Nimic la obiect, raspundeti doar in zemflemea si la maruntisuri.La un comentariu mai aplicat nu aveti replica. Am o satisfactie, totusi. Ea vine din faptul ca sint convins ca nu sinteti picat din luna, ca stiti foarte bine ca ceea ce scrieti nu vine din constiinta, ci din portofel. Stiti ca nu aveti dreptate si ca scrieti din mercenariat. Cred ca dorm mai linistit si mai impacat sufleteste decit dv. Vi se pare putin ?

    Florin
    2011-12-07 23:30:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @octavescu: e de neinteles cum Ceausescu desi a inceput ca un reformist a sfarsit ca un conservator; e de neinteles cum il lauda unii de putere de prevedere, dar n-a reusit sa preintampine, usor, pierderea adeziunii populatiei. Nu pot sa concluzionez ca nu era deloc destept decat un gadafi sau mubarak. Asa prost cum era totusi, vorbea despre necesitatea unei “noi ordini mondiale”, pe care o predicau si destui universitari occidentali, si pe care de abia acum realizam – unii dintre noi – cat de mult lipseste. Personal nu cred ca o lume multipolara e o reteta de succes; momentan suntem deja aproape intr-o lume multipolara, si lucrurile nu merg deloc in directia buna; inainte de `45 a existat o lume multipolara, si timp de jumatate de veac dupa aia o lume bipolara, si chestia asta n-a adus nimic bun. Ce conteaza, am impresia, e un soi de echilibru nu intre marile natiuni sau blocuri politice si economice, ci intre clase; cat timp nu exista acest echilibru, care sa-i faca pe toti, capitalisti si proletari, gata de concesii, lucrurile vor fi nasoale si evolutiile periculoase. Destui occidentali educati pe care i-am intalnit deplang prabusirea URSS ca fiind o pierdere colosala pentru popoarele Vestului, pentru faptul ca existenta amenintarii comuniste îi facea pe capitalistii locali flexibili (ca tot le place lor flexibilitatea atat) si societatea vestica putea astfel avansa nu doar prin acei 1 la suta, ci in intregime.
    Daca astia au dreptate, atunci e ca si cum teologii aveau dreptate cumva cand spuneau ca diavolul are si el utilitatea lui in lume. :)

  • 43

    Si eu merg cu tramvaiul, metroul etc. Si nu prea mai intru prin supermarket … dar va contrazic. Romanul pe care-l plangeti aici a invatat de fapt deja ca nu trebuie sa te bazezi decat pe fortele proprii si pe cei apropiati. Daca nu credeti in asta, inseamna ca nu puteti invata nimic, nici macar din aceasta criza. A, si sa nu uit, nu m-am inscris pentru nici un Ferrari, dar castig binisor peste medie si nu sunt deloc tipul care ar face credit, pentru orice. Exista si astfel de romani, chiar daca nu va convine.

    Euroskepsis
    2011-12-11 11:37:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
jurnalist Catavencii, scriitor
» citeste biografia

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!