![]() | Cum vrea PSD să-l condamne pe Tokes la închisoare pe viaţăvezi toate articolele de Dan Duca27 Jul 2010 la 17:06 74 comentarii 1375 vizualizari. |
De 20 de ani nu am obosit. Cel puţin nu unii dintre noi. Reacţionăm la fel, cu aceeaşi isterie. Tokes Laszlo nu spune nimic nou. Păcat că totuşi nimeni nu-l ascultă şi nu caută să vadă dacă acesta chiar are ceva de spus sau dacă nu cumva e lipsit de conţinut. Preferăm însă să-l încălţăm cu câte o plângere penală pentru trădare.
În 1997 l-am întâlnit în carne şi oase pentru prima oară. Am aşteptat preţ de câteva clipe, da, la coadă, am zâmbit şi în cea mai curată română de care eram în stare, i-am strâns mâna şi i-am spus că mă bucură ceea ce face. Provoacă. Nu era nicio ironie. Decorul: acelaşi ca şi în aceste zile. Universitatea de Vară de la Tusvanyos. Personajul e neschimbat, doar încărunţit: Tokes Laszlo. Am mai scris despre el pe VoxPublica şi am ezitat în aceste zile să vorbesc despre ceea ce s-a întâmplat acum în Secuime. Nu de alta, dar pe lângă faptul că voi fi considerat trădător de ţară, voi fi pus la zid şi pentru că pe final, îl voi lăuda pe Traian Băsescu.
Tokes Laszlo vorbeşte de 20 de ani despre aceleaşi lucruri: despre autonomia Ţinutului Secuiesc, despre afirmarea comunităţii maghiare, despre decomunizarea societăţii româneşti, despre reconcilierea româno-maghiară (nu, nu e nicio antiteză în această construcţie). Ce-i drept, uneori bate câmpii sau oricum, confundă epocile atunci când vorbeşte despre planuri secrete ale autorităţilor române de a românizare a judeţelor din Secuime (deşi nu cred că sunt puţini românii care se gândesc că asta ar putea fi o soluţie).
Tokes s-a dus şi în acest an la Tuşnad şi a vorbit despre autonomie. A spus că maghiarimea ar trebui să preia modelul autonomiei kosovare şi catalane, eventual să iasă în stradă pentru a-şi clama drepturile. Previzibil, majoritatea s-a inflamat. De peste tot au început pocnitorile, ca într-un concurs de frumuseţe în care premiul I era câştigat de cine îi arde una mai tare “trădătorului”. Pesedişti, pedelişti, penelişti, peremişti, pc-işti (şi apropo, poate garanta cineva că există partidul ăsta?) s-au întrecut în flegme. Televiziunile au câutat circul: au încercat pe rând, una după alta, să-l pună pe Tokes “faţă-n faţă” cu Gheorghe Funar şi Vadim Tudor. Ceea ce nu se face din motive ce ţin de nefrecventabil în politica românească. Cu un zâmbet amar, episcopul şi-a scos de fiecare dată casca din ureche, după ce anterior explicase un lucru de bun simţ: că mitingurile paşnice sunt legale în ţara asta. Asemeni celor ale pensionarilor, bugetarilor, gay-ilor, apărătorilor maidanezilor.
Mai nou, PSD i-a făcut plângere penală la Parchet. Infracţiunea comisă de Tokes: a deschis gura. Nu, nu a plecat cu Ardealul pe umeri spre Ungaria. E tot acolo, să ştiţi.
Ceea ce e regretabil după atâta amar de vreme e că nimeni nu stă la poveşti cu Tokes. Că nimeni nu îl întreabă cum ar trebui să arate autonomia teritorială de care ar trebui să aibă parte secuii, dacă nu cumva un asemenea demers ar condamna definitiv regiunea la subdezvoltare (în condiţiile în care oricum fondurile de la Bucureşti au ocolit în bună măsură cele două judeţe), izolaţionism etc. Niciun partid nu pare dispus să-şi asume disponibilitatea de a vedea dacă există argumente, consistenţă, în teoria episcopului şi dacă nu cumva domnia sa este un personaj supralicitat de eternele noastre fobii naţionale şi pe cale de consecinţă, ulterior, de ignorat.
Traian Băsescu a trecut clasa în Secuime. A fost suficient de clar, fără să fie agresiv sau nepoliticos. A avut curajul să-i mulţumească lui Tokes pentru sprijinul la alegeri – într-un moment în care acesta era pus la zid – şi le-a vorbit celor de acolo despre ceea ce îi uneşte şi nu despre ceea ce îi separă. Cam asta şi trebuia să facă. S-a dus şi blindat.
. Nu avea ce să păţească oricum. Pentru că de huiduieli a mai avut parte.
Peste un an, la Tusvanyos, Tokes Laszlo va vorbi mai mult ca sigur, din nou, despre autonomie. Va rosti cuvintele Kosovo, Catalunia, va critica UDMR pentru duplicitate şi ipocrizie. Politicienii majorităţii se vor isteriza din nou şi unele partide vor face noi plângeri penale. Culmea ironiei, şi oamenii lui Ceauşescu tot de asta erau deranjaţi şi tot asta au vrut: să-i închidă gura. Dar Tokes vorbea. Inutil să amintim cine a câştigat atunci.
PS.
În plângerea penală înaintată de PSD Cluj contra episcopului Tokes sunt invocate încălcări ale articolelor 155, 156 şi 167 din Codul Penal, respectiv cele care poartă titlurile “trădarea”, “trădarea prin ajutarea inamicului”, “complotul”. Toate trei prevăd pedepse cu închisoare cuprinse între 15-25 de ani sau închisoare pe viaţă.
După atâta amar de vreme, unii social-democraţi de-ai lui Ponta par să privească spre Ungaria în termeni de inamic. Asemeni soldatului japonez sau vietnamez care încă mai luptă şi acum cu americanii. Războiul s-a sfârşit, simpatici fani ai lui Che Guevarra. Cel puţin, prin părţile astea.
Etichete: autonomie, Orban Viktor, Tokes Laszlo, Ungaria


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 2Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| 3@Alin Fumurescu: Aștept cu interes părerea dvs. despre demiterea lui Vladimir Tismaneanu și Ioan Stanomir de la conducerea Institutului pentru Cercetarea Crimelor Comunismului, dar și despre retragerea... | ||
| 4@tamara's nephew 55 - "Precum te arata si numele,prostu’ pana nu-i fudul,nu este prost destul!" In RO prenumele Ioan este cel mai frecvent prenume pentru etnicii romani. Diminutive pentru Ioan/Ion: Ionel,Ionut,Nelu.... | ||
| 5Domnule Rogozanu, cu totul offtopic mă întreb dacă ați putea face o anchetă asemănătoare și asupra dosarului ”Trofeul calității”. Cu siguranță sunteți la curent cu noile evoluții ale dosarului: ISC s-a... | ||
| 6@tamara’s nephew: Mai onanist portocaliu,tu nu-ntelegi ca esti prost?Nu intelegi ca esti BUFONUL de pe Vox?eu intru aici sa ma mai distrez,sa rad de voi,de proastele de udrea si anastase,de voi talmacenii... | ||
| Mihai Goţiu 11988 citiri |
| Cristian Teodorescu 10781 citiri |
| Costi Rogozanu 10197 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4469 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4184 citiri |
| Alin Fumurescu 4041 citiri |
| Ciprian Şiulea 3338 citiri |
| Dorin Tudoran 2895 citiri |
| Iulian Leca 2411 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63047 citiri |
| Cristian Teodorescu 41129 citiri |
| Costi Rogozanu 39158 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18223 citiri |
| Alin Fumurescu 17936 citiri |
| Viorel Dobran 13054 citiri |
| Dan Duca 12061 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9021 citiri |
| Dorin Tudoran 8821 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
@Dan Duca – “voi fi pus la zid şi pentru că pe final, îl voi lăuda pe Traian Băsescu.”
E in fisa postului , nu te condamna nimeni , toti te intelegem!
2010-07-27 17:15:57 | Raporteaza
@lehman25:
Hei, glad to have you back round here.
2010-07-27 17:18:24 | Raporteaza
Oricand cu placere ! O mica rectificare la postul 1 a se inlocui 2 cu @ , sa nu se inteleaga , ca sunt 2 Duca , ulterior apar 2 Basescu , 2 Udrea si scapam caii cu totii !
P.S. Daca v-ati saturat de Basescu , intrati aici:basarica.wordpr../ , noi macar va aducem un zambet , el va ia banii si va si cearta !
2010-07-27 17:29:05 | Raporteaza
Sunt pur si simplu penibili.
Sunt curios ce parere are onorabilul domn Dancu despre izbucnirea de patriotism a colegilor de celula de partid!?…
“După atâta amar de vreme, unii social-democraţi de-ai lui Ponta par să privească spre Ungaria în termeni de inamic”
Problema PSD (si din pacate si a PNL) nu est nici Ungaria, nici UDMR, nici macar Tökes.. e Basescu si PDL-ul. Saracul marinel a ajuns un soi de Midas, orice atinge/cu oricine discuta se transforma automat in dusmanul de moarte al PNL-SD.
As spune ca e hilar daca n-ar fi patologic…
2010-07-27 17:36:18 | Raporteaza
Odiosul a picat nu fiindcă nu l-a chemat pe Tokes la TVR, ci pentru că i se hotărâse de mult soarta, Tokes a folosit eventual ca decor.
“Tokes Laszlo vorbeşte de 20 de ani despre … reconcilierea româno-maghiară.
…
A spus că maghiarimea ar trebui să preia modelul autonomiei kosovare”
Da, să vezi ce o să ne iubim cu ungurii după o fază gen Kosovo, adică de ni s-ar lua o bucată din teritoriu. Ca norocul ţinutul secuiesc e fix în mijlocul ţării, deci pot să se agite în fericire. Dacă erau grupaţi prin Bihor, Satu Mare ar fi fost mai stresant.
“e regretabil după atâta amar de vreme e că nimeni nu stă la poveşti cu Tokes”
Păi şi ce să poveşti ar avea de spus Tokes în afară de “vai ce bine era de noi înainte de 1918 şi ce catastrofă a fost pentru noi anul ăla, hai să facem ce putem ca să refacem teritoriul de dinainte”?
Trădarea e o fază absolut aiurea, d.p.d.v. al bunului-simţ, nu al literei legii – la urma urmei Tokes e ungur, nu român, cum poate să ne “trădeze”? Să vrea să rupă statul da, să trădeze nu.
“Războiul s-a sfârşit, simpatici fani ai lui Che Guevarra” – aşa vor fi crezut şi unii prin 1939 …
Btw, Sfântu Gheorghe – deşi regiunea nu-i îndopată cu fonduri – e un oraş remarcabil de curat, îngrijit şi – minune! – fără maidanezi.
Şi Ungaria arată mult mai bine ca România, dar asta nu înseamnă că trebuie să-i recompensăm progresul cu câteva judeţe de-ale noastre.
2010-07-27 17:47:35 | Raporteaza
vai, ce poveste frumoasa si trista… nici noi, nici slovacii si nici croatii nu vrem sa stam si sa ascultam propuneri din partea ungariei destepte, democrate, progresiste…
pai nu a fost destept presedintele slovaciei cand a spus ca maghiarii care vor sa fie cetateni ai ungariei, vor pierde automat cetatenia slovaca?
daca ungaria si tokes tot sunt atat de destepti, de ce nu isi faramiteaza tara lor, adica ungaria?
ca din 895, de cand au venit in europa, numai pretentii teritoriale au avut.
2010-07-27 17:49:01 | Raporteaza
libertate de a bate campii mai mult ca in Romania nu cred ca exista…daca un “onorabil” personaj ca popa asta de tokes, ales si vice PE , vorbea aberatii de-astea in sua sau alt stat “democrat”, cu siguranta era chemat in judecata ca sa nu zic mai mult…pai ce fanatici exista in sua, cred ca nici nu ai curajul sa deschizi subiectul despre intregritate nationala sau altul adiacent….tb sa spui doar atat “i love usa”!
imi pare rau ca sunt jignit ca roman de un cetatean roman , care mai are si demnitate publica, si nimeni nu face nimic….sila, sila, sila
2010-07-27 17:59:43 | Raporteaza
prea mult tam-tam, discursul Tokes este acelasi. Il aseaman de exemplu cu cel al PSD care tot militeaza pt cresteri de pensii indiferent de context (de dragul voturilor). De altfel Tokes a si recunoscut in primul interviu acordat Realitatii ca nu a incitat la violenta si ca presedintele Basescu nu le-a promis nimic, dimpotriva le-a zis ca nu le va acorda autonomie niciodata. Deci avem un presedinte care refuza categoric acest lucru, o COnstitutie care nu permite asa ceva si un Parlament care banuiesc ca are aceeasi atitudine ca si presedentia. Asadar de ce sa ne agitam si sa ne tot comportam ca in povestea cu drobu de sare? Din pucntul meu de vedere, cataloghez discursurile de tip Vadim ca fiind mult mai grave (referitoare la “exterminare” a maghiarilor, tiganilor si altor minoritati, la executii pe stadion, etc).
2010-07-27 18:05:15 | Raporteaza
Mai baiete, cum dracu de ai scapat la RTV?
Prea ai capul pe umeri si prea gandesti destept si rece si obiectiv.
O sa te dea afara. Au nevoie de Guta, Laura 1 si Laura 2, femeia cu ursu,Prelipceanu (mai rar asa frunte ingusta si profil de idiot) …
2010-07-27 18:17:43 | Raporteaza
Duca, nu stii de spre ce vorbesti.
1.Ceausescu nu a vrut sa-l aresteze, ci sa-l mute din Timisoara intr-un sat.De aici a inceput ‘revolutia’ care, datorita lui Tokes, pute tot mai urat.Nu-ti vine sa crezi ?
2.Ungurii sunt mai aproape de soldatul japonez. Ei nu stiu ca s-a terminat I razb. mondial si cum s-a terminat.
Concluzia: esti probabil un mitic incult, care cantadupa ureche.Pune mana pe carte.
2010-07-27 18:24:59 | Raporteaza
@ce ghevara mea:
1. Din fericire, Constituţia României, aia pe care o invocăm doar când ne place, prevede faptul că nu poate fi retrasă cetăţenia unei persoane care a dobândit-o prin naştere. Aşa că, din fericire, modul slovac nu e aplicabil în România. 2. România e şi ţara lui Tokes Laszlo.
2010-07-27 18:42:14 | Raporteaza
@Goagăl:
Absolut de acord cu tine. Mulţumesc.
2010-07-27 18:43:09 | Raporteaza
@dan:
Hai să nu jignim pe nimeni. Mulţumesc.
2010-07-27 18:43:44 | Raporteaza
@iokan:
Da, ai dreptate. Oamenii lui Ceausescu nu au vrut oficial sa-l inchida. Ar fi iesit si cu scandal mai mare. Se multumeau doar sa-l urmareasca si sa-l mute disciplinar. Oamenii lui post-Ceausescu sunt mai doritori de gratii. Altfel, hai sa o lasam balta cu “miticii”.
2010-07-27 19:00:12 | Raporteaza
@dd#14
cum sa iasa cu scandal si mai mare daca-l inkideau?
pai daca pentru intentia de mutare s-a lasat cu revolutie in romania.ce zici ca s-ar fi intamplat daca-l inkideau?
revolutie in ioropa?
in rest de acord cu tine.hai sa dam mana cu mana.
2010-07-27 19:10:47 | Raporteaza
@silviu petcu:
Silviu, dacă comuniştii îl închideau pe Tokes din primele clipe ar fi ieşit tămbălău imediat în Vest. Hai să nu ne facem că nu înţelegem despre ce vorbim.
2010-07-27 19:22:46 | Raporteaza
@Dan[Duca],problema ta e ca vezi totul in roz.Nu crezi ca e revoltator,chiar o insulta la adresa romanilor de la cel de sus pana la “opinca” ca un vicepremier ungur sa vina in tara ta si sa vina cu propuneri care incita spiritele intre majoritari si minoritari?Oare e prima oara?Oare s-ar incalca constitutia daca l-am declara “persona non grata”?Chiar crezi ca acestui popor i s-au vindecat total ranile din ‘40?E oare nevoie ca din cand in cand aceste rani sa fie redeschise de catre unii unguri din exterior sau interior?Probabil ca si sarbii au tratat la un moment dat problema ca tine,iar lucrurile au degenerat si……?Mai stai la “copt”,asta-ti recomand!
2010-07-27 19:23:26 | Raporteaza
@prea curios:
Dar crezi că era normal ca acestui popor, cel maghiar, era normal să i se vindece rănile, după Trianon? E suferinţa de neînţeles, doar atunci când le aparţine celorlalţi?
2010-07-27 19:36:25 | Raporteaza
@dd
am pricipi,am pricipit,nu fi asa de suparat!
kiar si tu spui acelasi lucru ca si mine,dar cu late vorbe.
2010-07-27 19:38:09 | Raporteaza
@dd
nici yugoslavilor nu li s-au vindecat ranile si ai vazut ce-a iesit.nemtilor li s-au vindecat?irlandezii susotesc si aia pe la colturi,scotienii strang bani de unde pot sa-si faca propria tara.bascii si aia se ascund in munti si mai pun si ei cate o bomba.toti sunt nevindecati.
e dreptul lui tokes sa vorbeasca ce vrea.ca d-aia am murit noi la revolutie.
dar cand ungaria are revendicari teritoriale de la toti vecinii ei si face din asta politica de stat ar trebui sa privim situatia cu oki proaspeti, daca ar fi sa parafrazez un maaare om politic roman,presedinte pentru o noapte.
2010-07-27 19:44:04 | Raporteaza
No amu domnu meu bine fu ca ai gasit Tusnad pe harta ceia. Rău e că scrii la ce nu pricepe mintea dumitale. Aşa e bucureşteni la voi. Cerem mult dacă vrem şi deştepţi şi bun simţ. Ei pricep toate, mai puţin ce musai e. Istorie nu avut habar, prezent înţeles ca vai de lume… viitor luminos ca nu se vede din negura de la minte. Servus!
2010-07-27 19:53:13 | Raporteaza
Ma-ntreb daca nu s-ar incadra in prevederile ultimului document CSAT. Nu e ziarist, asta-i problema. Laduati-l pe dl Basescu, s-a abtinut odata in viata dupa ce si-a luatd e la un individ pe care l-a resuscitat asa de presiuni santaj pe altii. De poker. Nu era chiar funny sa il ia pe pastor ca pe ziaristii nepatrioti la Radio Romania.
O singura treba dle. Duca. Nu stiu ce faceati acum 20 de ani si habar n-am ce va spune dvs descentralizarea despre care vorbeste. Pastorul vorbeste din Partidul crucilor cu sageti amestecat cu misticisme de altar.
Singurul lucru de apreciat: cinismul cu care ne trateaza mereu, de data asta si–a luat-o dl Basescu. DL Tökes n-a vorbit intamplator nici de Kosovo nici de Catalani, si-a lasat o portita pt cazul in care dl Orban, de la Budapesta i-ar fi solicitat sa se explice. Asa ca s-a retractat. DL T¨kes e Vadimul comunitatii maghiare si merite nu cred ca maia re nici la slujba de duminica. Recita frumos den Wass Albert, poezii de dor de imperiu.
PS Cat despre dnii PSD, eh Romania e tzara gogmaniilor, asta se voteaza , asa a iesit dl Basescu si si dl Tökes. Toata lumea poate exersa imbecilismul nu? De la Statul sunt eu, ziaristi nepatrioti pericole la siguranta nationala, la T^¨okes dupa gratii nu-i nicio diferenta. Ba da de functie si dezavantajeaza oranjul.
2010-07-27 19:53:17 | Raporteaza
@silviu petcu:
Eu nu am remarcat ca Ungaria să fi avut vreo revendicare teritorială. În egală măsură însă pot înţelege suferinţa maghiarimii după Trianon, după cum pot înţelege suferinţa noastră a românilor, după Basarabia şi nordul Bucovinei.
2010-07-27 20:06:16 | Raporteaza
Videanu a grait :
1.” Guvernul, în ansamblul lui, e perfect. Cea mai mare problemă, pe care trebuie să o recunosc, este cea de comunicare publică.
2.În ciuda unor discuţii publice şi poate chiar a aparenţelor, premierul e mai autoritar decât ar trebui .
3.tripleta BVB” este “o invenţie
4.eu n-am vrut să intru în Cabinet. Sub nicio formă.
5.Mi-am dus mandatul meu la primărie, unde cred că am făcut foarte multe şi nu cred că va mai veni un primar care să facă câte am făcut eu şi vom vedea acest lucru, istoria va fi cea care va consfinţi. ”
Randurile de mai sus nu sunt o gluma , ii apartin integral , ministrului Videanu !
Continuarea aici : basarica.wordpr../
2010-07-27 20:08:03 | Raporteaza
@Rika Venturiano:
Nu cred că Tokes Laszlo e Vadimul maghiarilor. Iar argumente putem găsi nenumărate pentru acest enunţ. Sunt însă prea evidente pentru a le înşirui.
2010-07-27 20:08:18 | Raporteaza
@Dan Stoica:
Nu sunt bucureştean şi mi se par nişte teorii idioate cele care împart oamenii în mitici, sibieni, mureseni, vasluieni si olteni. Pentru conformitate, ai fi putut intelege din textul de mai sus ca nu am descoperit pur si simplu Tusnadul pe harta, ca am fost acolo de cel putin trei ori, la aceea universitate de vara…. and so on, and so on…. Dar pentru asta e nevoie de efort. Printre altele. Uite că m-am enervat.
2010-07-27 20:18:20 | Raporteaza
@silviu petcu:
Dacă spunem acelasi lucru, cu aceleasi vorbe, ne vom înţelege.
2010-07-27 20:19:47 | Raporteaza
Dane esti pe Duca ma, adica te duci draq, esti roman sau esti si tu o boratura de ungur sau tigan, Hai Romania, si ar trebui sa tii cu romanii nu cu bozgori
2010-07-27 20:22:12 | Raporteaza
@Dan Duca: Io nu stiu engleza asa ..tare ca tine,da´ stiu titlul …slagarului ala a lu ´PRINCE ,ala cu “Sexi Mother …” si nu e pentru tine ci pentru SLUGACII PORTOCALII !
Doar n-o-i fi si tu?
2010-07-27 20:22:19 | Raporteaza
@Mos Ion Roata:
Moşule, nu vrei să înjuri la tine în sat? Hai să fim civilizaţi. Nu doare.
2010-07-27 20:24:09 | Raporteaza
@dd
o informatie mai veke
In Ungaria partidul actualmente la putere este MSZP (Magyar Szocialista Part).
In 11 si 25 aprilie se tin alegerile parlamentare, la care dupa sondajele din februarie va iesi
castigator cu 42-55% Fidesz (Magyar Polgari Szövetség), partid de dreapta, ultra-nationalist,
urmat de socialisti cu 11-16% si de Jobbik, partid de extrema dreapta, antisemit si rasist, cu
9-16%.
Membrii partidului Jobbik demonstreaza in uniforma si multi arboreaza o mustata à la Hitler.
Liderul partidului Gabor Vona debiteaza fraze antisemite si anti-democratice
In iunie 2009 s-a ales delegatia Ungariei in Parlamentul European. Fidesz (lider : Viktor
Orban) a obtinut 56,37% , socialistii 17,37%, iar Jobbik 14,77%.
In 28 martie 2010, se planificase la Mako o intrunire a Asociatiei de conservare a mostenirii
culturale evreiesti, asociatie alcatuita in 2009, in urma unor acte de vandalism din partea
extremei de dreapta. Schimbul de corespondenta al organizatorilor acestui eveniment poate fi
citit pe internet.
Este un document cutremurator. Neo-nazistii din localitate au reusit sa creeeze o atmosfera de
teroare in care afirmarea si exercitarea drepturilor elementare civice devin acte de eroism.
o fi bine,o fi rau?
2010-07-27 20:27:26 | Raporteaza
@Dane esti pe Duca ma:
Acelaşi lucru şi pentru tine. Înjură oriunde vrei. Dar nu aici. Îţi poţi descărca remarcile mai mult sau mai puţin rasiste în orice ghenă. Blogul ăsta nu e aşa ceva. Aici e nevoie de argumente. Or pentru asta….trebuie altceva.
2010-07-27 20:27:53 | Raporteaza
Bunicel articol, tre’ sa recunosc! Felicitari! dar nu cumva lucrurile sunt un pic prea idilice (bucolice??), in viziunea dvs? pe basescu l-ati uitat cum s-a dus, anul trecut in secuime, la aceeasi activitate, si (daca mai tin io minte bine, imbracat si cu o vesta de gospodar secui) a avut grija sa bage batu’ prin gard, sa-i zadare pe baieti?
2010-07-27 20:29:30 | Raporteaza
@Terente al II-lea de Romania:
Nu l-am uitat. Tocmai de asta şi remarcam că de data asta nu a căutat să facă spectacol.
2010-07-27 20:33:18 | Raporteaza
@Dan Duca: Cum dracu´sa nu-njur cand…tara arde si BABA SE PIAPTANA ! Si tu ne povestesti tipurile de freze…de pieptenaturi!
Chiar ca esti pe Duca, Dane !
2010-07-27 20:40:54 | Raporteaza
Zic asta, in conditiile in care io unu’ rezonez perfect cu teoria aia despre Frunda, emisa de Catavencu, cu felul cum s-a pus in practica viziunea lui Hrebenciuc si a serviciilor despre relatiile romano-maghiare, cu santaje securiste si “te lasam sa-ti faci afacerile, ba chiar ti le si “servim”, tu trebuie sa eviti, ba chiar sa torpilezi subiectu’ asta care ne doare pe noi, romanii verji”.
Iar Tokes, orice ati zice, este Nemesisul lui Vadim, chiar daca unu’ ceva mai rezonabil si mai civilizat. Si in mod cert mai intreg la cap. Dar cu teorii si idei de secol 19 nu mai poti face mare lucru in secolul 21, decat cel mult oleaca de acelasi bat bagat printre gard, sa muste din el toti cretinii aflati in criza de identitate, masculina, sexuala si ce mai vreti, si sa-si sublimeze toate chestiile astea intr-un ghem de ceva ce nu ati vrea sa vedeti in reralitate. dar, precum am spus in primul coimentariu, ati ridicat un colt al valului si ati incercat sa prezentati si o alta latura a problemei decat ce ne tot servesc guevaristii de profesie si aparatorii rrrromanismului de pe la noi. Bingo.
2010-07-27 20:41:00 | Raporteaza
@Mos Ion Roata:
Dacă ai ştii de câte ori îmi vine şi mie să înjur pe zi. Pe toţi din toate motivele. Dar…. la ce îmi foloseşte? Ne ne putem descărca mai constructiv? Întreb şi eu….
2010-07-27 20:59:22 | Raporteaza
Da, delictele de gindire nu exista si nu ar trebui sa existe. Orice om are dreptul sa-si exprime conceptiile. Nu se poate sa ceri condamnarea unui om pentru exprimarea convingerilor politice, asta este gindire stalinista.
Pe de alta parte, asta nu inseamna ca tinutul secuiesc ar trebui sa primesca autonomie pe criterii etnice. Prost nu e cine cere, prost e cine da.
Pina una alta, constitutia Romaniei spuna ca statul roman este un stat unitar, indivizibil etc.
Pina la proba contrarie, indiferent de orice cerere de autonomie pe criterii etnice, statul roman o sa ramina unitar, indivizibil etc.
O zi buna!
2010-07-27 21:06:04 | Raporteaza
@ionut:
De acord. Multumesc.
2010-07-27 21:06:52 | Raporteaza
Pe Iliescu ca ascunde incontinuare o mare parte din istoria Revolutiei din ‘89, de ce nu-l declara PSD tradator si inamic public?! Cat despre autnomia Tinutului Secuiesc, pentru una administrativ sunt total de acord, precum as dori o descentraliazrea a Romaniei, daca tot vrem sa mergem inainte. Una teritoriala nu cred ca le-ar conveni celor din Secuime, nu de alta, dar pana in Ungaria pot merge linistiti doar cu buletinul ca doar sunt in UE, iar daca ar dori o diviziune teritoriala, ar fi in afara UE pentru ca inca nu sunt o tara ce au intrat in demersurile de aderare, deci din start dezavantaj.
PS PC-ul lui Voiculescu e doar o ceva pe langa PSD. Nici nu cred ca are mai mult de 100 de membri in toata tara. E ca PCR-ul interbelic: inexistent.
2010-07-27 21:30:33 | Raporteaza
păcatul capital al pastorului Tokes(şi nu numai al lui)este faptul că l-a sprijinit explicit pe Băsescu în campania prezidenţială.pentru duşmanii preşedintelui(care într-o democraţie normală ar trebui să constituie opoziţia politică) este un motiv suficient pentru a-l distruge.
2010-07-27 21:52:24 | Raporteaza
CAMPANIE UMANITARA: datzi un Rudotel pentru lehmănel, ca-i tembel nitzel!
2010-07-27 21:54:31 | Raporteaza
uităm prea uşor nişte lucruri importante,legate de episcopul Tokes.înaintea lui Ion Iliescu şi a gărzii sale pretoriene,Tokes este primul simbol al revoluţiei din 1989.am uita tnoi,dar la Bruxelles tocmai asta l-a propulsat cu o majoritate covîrşitoare de voturi în funcţia de vicepreşedinte în parlamentul european,propus fiind de parlamentul maghiar şi nu de cel românesc.
la Bruxelles este văzut ca un simbol al anticomunismului mai mult decît la Bucureşti.
aşa că,vorba lui Dan Duca,lui în mod special i se pot trece cu vederea anumite declaraţii,prezenţa lui în acea poziţie în PE ne onorează în primul rînd pe noi,românii.
2010-07-27 22:05:23 | Raporteaza
Soldatul era filipinez. A rămas 25 de ani în junglă și a luptat contra americanilor, deși războiul încetase la două trei luni după ce s-a retras în junglă.
2010-07-27 22:55:26 | Raporteaza
@Vasilică C.:
Multumesc. Eu il stiam drept japonez. Filipez să fie. Precum bonele.
2010-07-27 23:51:15 | Raporteaza
@dl.Duca
un sincer multumesc pentru articol!
PS-nu stiu cum se face dar tocmai oltenii si moldovenii,adica aia care nu stiu cum arata maghiarii la fata,sunt cei mai antiunguri.
Aveti cativa dintre ei aici,pe blog.
2010-07-27 23:54:57 | Raporteaza
PS2-era japonez bineinteles,omul din jungla.
2010-07-27 23:56:09 | Raporteaza
@nepotu lu tamara:
Mulţumesc frumos.
2010-07-27 23:57:22 | Raporteaza
PS3-sau era un maghiar care astepta sa nu fim vigilenti si sa fuga cu Ardealul la Pesta?
2010-07-28 00:04:23 | Raporteaza
@nepotu lu tamara:
Sau asa. Desi numai de cateva milioane de romani nu duc lipsa acum ungurii.
.
2010-07-28 00:51:49 | Raporteaza
@dl.Duca
da’ apropo,cine nu duce lipsa de romani acum?
Ca din Islanda pan’ la Tisa,tot romanu stabili-tu-sa!
Am oarece prieteni in Kisztelek,Hu,si-mi spuneau cu mirare vadita ca daca stai la strada si te uiti,din 10 masini,7 sunt din Ro.
Le-am explicat ca sunt turisti ce merg spre Austria,Italia etc.La care ei au zis:ce bine de voi ca a trecut criza!
Eu le-am raspuns ca inca nu a sosit criza si ca romanii se apara de criza prin turism si ca daca le place acolo unde au poposit,raman definitiv,ba isi mai cheama si neamurile.
2010-07-28 01:04:23 | Raporteaza
@ nepotu lu tamara
Sa inteleg ca te-ai intors din strainatate tocmai ca iti palce criza din Romania sau esti topit dupa parazitii portocalii ai apocalipsei Ba-shenko…??!!!
2010-07-28 08:24:01 | Raporteaza
@Dan Stoica: apoi po vrei tu la tine la mongolia. drum bun (ardeleanule)
2010-07-28 08:46:46 | Raporteaza
Domnule Dan Duca, in Romania nu exista nicio localitate Tusvanyos, ceea ce numiti dumneavoastra astfel se numeste, de fapt, Baile Tusnad.
Si daca tot va pute atat limba romana, scrieti corect macar numele individului: László Tőkés.
In rest, numai bine. Cine se aseamana, se aduna. Data viitoare sa scrii si despre Remus Cernea.
2010-07-28 09:09:40 | Raporteaza
Fie esti prea tanar fie esti naiv si nu ai studiat istoria profund. Arta politicii este sa nu-ti dai seama niciodata ce intentii are. Iar la jocul asta, vecinii nostri si masa lor de manevra, “colocatarii” istorici, sunt foarte buni.
Hitler era prieten cu Stalin pana in ziua in care a declansat razboiul cu URSS. Horty a primit intr-o seara drept cadou, jumatate din Ardealul romanesc. Si rudele mele imi povesteau atrocitatile comise de gastile de honvezi. Ce rost are partidul extremist maghiar in Parlamentul budapestan? Ce rost au brigazile inarmate? Un vis maret are loc foarte usor in mintea unor tipi tarati. Ce-i drept, UE este fara granite, dar priveste cum s-au sfarmat statele din jur! Iar gogorita asta cu autodeterminarea unei populatii as vrea sa o vad in Anglia, in Germania, unde sunt minoritati si nu se manifesta ca la noi. A existat vreodata “tinut secuiesc”? E doar primul pas spre excizarea unei parti de teritoriu. As fi curios daca vor face autostrada suspendata pana in Covasna, direct de la Budapesta. Sa vina si tiganii din Strehaia sa ceara autodeterminarea, ca s-au saturat de romani. Si Cei din Bucuresti, sa ceara un sector pentru ei, ca romanii sunt rai si un doi pun politia pe ei. Politica e cea mai mare …doamna. Si pasii marunti facuti de un partid etnic, ne arata ca lucrurile pot lua o turnura diferita. Generatia tanara nu mai stie romaneste. In 30 de ani obtii o enclava, daca stii sa faci politica buna cu oricine…Ce-i drept, ai lor sunt mai destepti ca ai nostrii! Poate avem ceva de invatat de la ei!
2010-07-28 09:30:41 | Raporteaza
@MANOLE
de fapt eu sunt o fire melancolica si in Irlanda imi lipseau tigancile agresive ca tine de pe bloguri!
Altfel,crede-ma ca in Dublin erau destule tiganci care cerseau intr-un mod agresiv,si daca nu ma insel pe una chiar o chema MANOLA.
2010-07-28 09:42:06 | Raporteaza
@Adrian Stoica
nationalismul dvs.este perimat,dar din pacate,exista in mintea multor romani care n-au stat niciodata de vorba cu un maghiar.
Zice istoria reala ca atunci cand secuii s-au stabilit in zona,nu era picior de roman verde pe acolo.
Si oricum,dl.Neagu Djuvara ne anunta usor amuzat ca pana si nobilimea locala era de provenienta cumana(familia Basarab)asa ca ……
Numele Stoica are rezonanta slava (Stoika,Stoikovici etc),probabil ca sunteti la origini un bulgar filoroman(ati auzit de comitagii bulgar,si aia iubeau vlahii?)
2010-07-28 09:50:49 | Raporteaza
autonomia care vrea tokes insemna ca banii facute in transilvania sa ramane la noi si sa nu fie dat de exemplu moldovenilor nimic mai mult… sau daca e bine asa sa nu avem spitale scoli etc. ca lumea pentruca banii trec prin bucuresti si nu mai vine inapoi la transilvania sa fie si plangem ca guvernul ce face cu banii cetatenilor… dar e mai usor sa dam vina pe unguri, tigani si asa mai departe…
2010-07-28 11:14:33 | Raporteaza
Vicepresdintele PE Laszlo Tokes nu apleaca urechea la organizatorul scolii de vara Tusnad, Laszlo Tokes atata vreme cat în parlamentul european nu a sustinun necesitatea autonomiei tinutului secuiesc.
De la o scoala de vara pana la iesirea in strada Tokes elimina momentul dialogului – fundamentul unei societați democratice pentru care în 89 Tokes a luptat cu indârjire.
Instabilitatea politica cu consecințe directe și imediate în economie pe care cuplul Basescu-PDL o genereaza si FMI-ul o sanctioneaza cu fiecare ocazie, genereaza nesiguranță în viața fiecarui cetațean. Nesiguranța este considerata de multi sociologi drept cauza radicalismului in conflictele interetnice de pe mapamond. Manipularea în condiții de nesiguranță poate fi facuta in tuse mult mai groase, are rezultate rapide si consistente. Toate manifestarile de radicalism vor gasi un mediu propice în climatul generat de Basescu si PDL, nu doar cele ale lui Tokes. Vadim abia asteapta sa recucereasca electoratul nationalist pe care îl gestiona cu PSD si pe care PDL-ul i l-a furat în Transilvania. De frică, Basescu s-a dus disperat sa linisteasca spiritele la Tusnad promițând maghiarilor o situație economică la care viseaza si pe care Boc ajunge chiar sa o vada. Grimasele lui Orban si ale lui Tokes în timp ce ascultau basmele lui Basescu denota foarte clar increderea pe care o au in butaforiile macroeconomice pe care Basescu încerca sa le încropeasca în spatele servietei antiglonț. Probabil ca discutiile pe care Basescu le-a avut la un suc pe terasa cu Viktor Orban sunt mai revelatoare pentru pozitia Instituției Presedintelui Romaniei vis-a-vis de autonomia secuilor, dar din pacate cetațenii nu au loc la masa pe terasa cu Presedintele Romaniei.
Notiunea de autonomie stricto-sensu intra în conflict nu doar cu legea fundamentala a României dar si cu cele mai noi tendinte de la Bruxelles care pun in discutie, prin vocea preşedintelui Uniunii Europene Herman Van Rompuy, ideea unui guvern European.
Tokes nu enunta detaliat ce anume concret înseamna autonomia pe care o doreste pentru ca asteapta refuzul pe care instinctual nationalistii îl vor formula repezit. Totusi la fel de repezit, Tokes nici macar nu asteapta refuzul și aminteste de manifestari in strada. Din Tg. Mures manifestarile de strada se văd însă ca o forma ultima de sustinere a unui concept politic segregaționist. Daca în martie 90 am pus cu toții – români și unguri deopotrivă – umarul la reintegrarea unor securiști în serviciile secrete, acum nu cred ca vom mai putea fi atat de usor manipulati spre radicalizare.
Ca întotdeauna în aparitiile publice, Basescu a ieșit mult mai bine decât ar fi bănuit cineva.
2010-07-28 11:38:21 | Raporteaza
Asa d-le Duca sa ridem, sa nu facem nimica ca tokes bate cimpii. Asa in mod las am actionat ca popor tot timpul si de aceia am fost incalecati de altii. Ungurii au politicieni care cunosc foarte bine psihologia romaneasca si cu tactica si politica pasilor marunti si-au realizat tot ce au vrut pina in acest moment.Asta numai datorita superficialitatii si luarea in usor a unora ca dumneavoastra.Asa rideti si intr-o zi o sa va treziti cu cineva care va va cere pasaportul sa intrati in covasna si harghita.In ris o sa va ceara si ei pasaportul.Deja in risul celora ca dumneata in aceste doua judete te simti strain, romanii trebuie sa invete ungureste ca sa se descurce. Asa este si in sua nu-i asa? Am fost recent in sf. gheorghe am intrat intr-un magazin sa-mi iau o cravata pe care o vazusem in vitrina iar vinzatoarele nu m-au bagat in seama pina nu le-am injurat bine in romaneste.Atunci au stiut romaneste.Sigur in superficialitate dumneavoastra o sa spuneti ca este caz izolat. Nu ,nu este izolat este regula. M-am simtit strain in tara mea. Am fost in sua si acolo toata lumea vorbeste in magazine, institutii publice aceiasi limba, engleza. Si este mama democratiei. Numai in romania nu se poate datorita celor ca dumneta care ia totul usor, in deridere, pina intr-o zi cind vi se va cere pasaportul. Limba au introdus-o peste tot de trebuie sa inveti ungureste ca sa te descurci UNDE ASTA?, IN ROMANIA.
2010-07-28 14:49:59 | Raporteaza
@ nepotu lu tamara
Se vede ca visezi cu ochi deschisi ,sau esti in delir ?.In irlanda (unde am fost )nu sunt tigani iar tiganca pe care ai vazut-o era prietena ta cu degete .. MANUELA.. Ar trebui sa te exorcizezi poate scapi de delirul basescian…
2010-07-28 14:50:07 | Raporteaza
@Dan Duca: Atat? A-ma argumente sunt pt orice, iar la noi e liber la omniscienta, ca sa nu zic tampenie, putem demonstra ca pamantul e patrat! la calitatea argumentatie aveti un viitor stralucit. Va baga consilier la Cotroceni, cum se elibereaza un post!
V-ati scos la accesari oricum, cu mine ulltima data
2010-07-28 15:36:12 | Raporteaza
@Rika Venturiano:
Nu mă uit la accesări, nu mă ajută la prea multe. Iar dispariţia domniei-voastre nu poate fi decât de regretat. O zi bună.
2010-07-28 16:30:29 | Raporteaza
@Adrian Stoica:
Ba da. Exista Tusvanyos. De vreo cateva zeci, sute de ani. Depinde de fiecare in ce limba vrem sa enuntam numele localitatilor. Si nu, limba romana nu imi miroase deloc urat. Doar romanii verzi care se cred buricul pamantului si stapanii muntilor, apelor, raului, ramului.
2010-07-28 17:07:46 | Raporteaza
@60
nu imi pare rau ca sunt roman,dar nu m-ar fi deranjat sa ma cheme Mihaly sau Janos!
@Manole
nu ai vazut tigani in Irlanda,zici?
Ei bine,cred ca ai fost in alta tara,eventual Marosvasarhely sau Keresztur!
Oricum ai oglinda si vezi unul sigur,de cateva ori pe zi!
PS-chiar ai vizitat Dublinul?Nu cred!
2010-07-28 19:38:52 | Raporteaza
@ Dan Duca ,sa fiu oare surprins ca gandesti ca un maghiar si nu ca un roman?De unde derapajul?Bani,rude,arbore genealogic sau pur si simplu tradator.Despre ce rana ungureasca vrei sa ne vorbesti?Imperiul roman a inteles destramarea,imperiul otoman asijderea,numai habsburgii nu.Si numai partea maghiara a imperiului habsburcic.Ce au pierdut ei?Un teritoriu unde romanii au fost majoritari dintotdeauna.Cu toata maghiarizarea fortata la care au fost supusi in acea mie de ani.Trianonul a facut dreptate.Chiar si dupa o mie de ani.Hai cu istoria inapoi,refacem imperiile,asta vrei tu?Maghiarizare se face sub ochii nostri chiar in Romania,fiindca avem politicieni slsbi,sau scribi ca tine.Un istoric ungur spunea ca numele de ceangau vine de la maghiarul “ceango” care inseamna corcitura.Adica cei proveniti din familii mixte.Si de ce ma rog domnul Bela ii vede pe toti unguri?Sa-i iasa lui la socoteala?Revin,mai stai la “copt” apoi mai reflecteaza!
2010-07-28 20:02:32 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: Nu cred ca e vreun deranj fiindca si nepotul meu si-ar da seama ca esti ungur din Romania,posibil sa fii chiar Mihaly Janos.
2010-07-28 20:12:43 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: Scuze,revin cu un amanunt:Tampit nepot a mai avut tamara asta.Evident ca tu stiai deja,doar te vezi zilnic in oglinda,moaca de secui sau tigani ,cum va zic ungurii adevarati din Ungaria!
2010-07-28 20:17:17 | Raporteaza
nepotu lu tamara PERMALINK2010 JANUARY 4 9:45 PM
Dac-as avea multi bani,te-as invita in Caracal,la o ciorba de burta olteneasca,apoi i-am chema pe Dobro si Craioveanu sa ne distreze cu umorul lor usor misogin si dupa aceea am pleca in secuime la un gulas asortat cu palinka.Daca mi-ar ramane, as cumpara si inelul cu diamant de logodna….Simona for president!!!!!
PS_o am pe Krisztina acasa si daca ma prinde….
2010-07-28 21:03:33 | Raporteaza
daca ar fi fost o situatie omonima in hungaria, romanul ar fi fost demult mort.da’ , ce sa facem noi, romanii , atunci cand avem tradatori gen duca-i naiba!?
2010-07-28 21:05:17 | Raporteaza
@68,69 prea curios
daca pe tine te cheama gheorghe sau vasile,ai impresia ca esti mai inteligent?Am dubii serioase!
@70
care-i demostratia?
Vrei sa arati ca sunt oltean sau ca sunt ungur?
Sau ca ,de fapt,ma numesc Nagy Juvete?
2010-07-28 23:46:53 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: daca pe tine te cheama janos sau istvan,ai impresia ca esti mai inteligent?Am dubii serioase!
2010-07-29 13:43:23 | Raporteaza
Este complet dezarmant sa vezi atitudinea ignorata a atator romani.
Declaratii exagerate am auzit si de la maghiari si de la romani, insa niciodata nu am auzit injuraturi si insulte rasiste si xenofobe de la un maghiar la adresa romanilor. Invers cu duiumul.
Si nu dragi xenofobi nu sunt maghiar, sunt roman get beget.
Cred ca oricarui om de bun simt ii este clar ca Sfantu Gheorghe sau Miercurea Ciuc nu apartin “romanilor” sau “ungurilor”, ci apartin celor care locuiesc, muncesc, au proprietate, fac afaceri, etc. in aceste locuri, fie ei romani sau maghiari.
Mi se pare mizerabil sa jignesti niste oameni care la fel ca si tine isi exercita libertatea de a vorbi propria limba si a-si exprima propria cultura.
Intr-o tara in care nu beneficiaza de un minim respect, orice minoritatea ar simti dorinta autonomiei.
Ganditi-va la romanii din Valea Timocului sau din Voivodina. Cu ei empatizam, desi sarbii nu ii trateaza cu o atitudine de ura si cu amentitari, precum fac unii romani cu concetatenii de origine maghiara. De ce nu am empatiza si cu maghiarii atunci?
2010-08-16 21:34:45 | Raporteaza
@Dan Duca: RE: Te rog sa citesti CONSTITUTIA ROMANIEI inainte sa faci remarci prostesti privitoare la ideile cretine ale unui criminal bolnav care nu isi urmareste decat un interes absurd incalcand orice lege ! E foarte bine daca ai citi si o mica parte din Istoria Romaniei ! Poate ca asa ai sa te lamuresti ! Intr-un stat normal in care se respecta legile fundamentale acest debil mintal ar fi primit inchisoare pe viata fara drept de apel ! Pacat ca dupa 20 de ani de democratie nu am inteles nimic si am invatat sa folosim libertatea doar in interese proprii fara sa ne intereseze ce ramane in urma noastra !
2011-04-24 19:19:47 | Raporteaza