RSS Feed

Dan Perjovschi, 10 pentru Roșia Montană. ”Iar lacul va fi păzit de urșii carpatini, caprele negre și mistreții lui Țiriac”

vezi toate articolele de
09 Dec 2011 la 11:42 156 comentarii 2932 vizualizari.

”Când vezi cât de agresiv își promovează spoturile publicitare nu poți să nu-ți dai seama că ceva nu e în regulă”. A fost mărturisirea simplă (și explicația) lui Dan Perjovschi legată de faptul că a început să deseneze pe tema Roșia Montană. Mai întâi a fost implicarea într-un proiect cu Ștefania Ferchedău, ”Cultura activă”, realizând desene pentru tricourile cu care aceasta concurează la diferite competiții, din România și din întreaga lume (unii clujeni s-ar putea s-o știe pe Ștefania de la ”Maratonul Clujului”, când a alergat cu un mesaj împotriva distrugerii Parcului Feroviarilor).

Apoi, Dan Perjovschi a realizat alte desene, inspirate din reclamele companiei Roșia Montană Gold Corporation (RMGC). Le puteți admira mai jos (în premieră în online pe VoxPublica – dați de două ori dublu click pe imagini dacă doriți să le vedeți la rezoluție mai mare).

Și tot legat de Roșia Montană. Aseară (joi), în Piața Unirii din Cluj a fost organizat ”Balul de Crăciun fără cianură”. Sun pomul ”de sărbători” din piață au fost depuse cadouri fără cianură pentru politicienii corupți ai României (mai multe imagini, aici). Dacă în această dimineață nu le mai vedeți acolo, înseamnă că or fi ajuns la destinatari ;) .

P.S.: Duminică, 11 decembrie, protestele legate de Roșia Montană se extind și la Arad. Detalii aici.

***

Dan Perjovschi pentru Roșia Montană:

Dan Perjovschi pentru tricourile Ștefaniei Ferchedău:

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


156 comments
  • 1

    10 pentru Rosia Mntana ca atatia ati fost la protest ;) . desi corect ar fi fost 10 impotriva Rosia Montana..

  • 2

    V-ati distrat aseara asa-i, in timp ce oamenii din iubita voastra Rosie Montana, indurau in continuare foame si frig. Felicitari, pentru inca o actiune cu adevarat folositoare!

    Antonia
    2011-12-09 11:55:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    @calin: @Antonia:

    asta e tot ce puteti comenta? jalnic…

  • 4

    Doamna Sanda Lungu, cum aţi reuşit ca din pensia de 134 de lei să vă puneţi termopane?
    Detalii aici: luptapentrurosi../

  • 5

    @Mihai Goţiu: Jalnici se pot considera cei care cred, ca probleme unei comunitati se vor rezolva prin niste proteste amarate!!

    Antonia
    2011-12-09 12:06:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Antonia:

    iar cei care mizeaza pe cersetorie, minciuna, mita, coruptie si distrugere sunt salvatorii acelei comunitati ;)

  • 7

    @gotiu pai la o asemenea “actiune”…

  • 8

    @Mihai Goţiu: La replica asta, iti voi raspunde cu aceeasi moneda: asta-i tot ce poti? Jalnic!

    Antonia
    2011-12-09 12:12:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    lasa ca vine rmgc si o sa runce cu bani (in politiceini) si toti o sa o ducem bine, o sa avem o tara foarte frumoasa, printul charles o sa vina sa faca filme despre ce verde este totul si ce aer curat este in rosia monatana! sau nu

  • 10

    misu avand in vedere ca o sa arunce cu bani in patrimoniu si in reecologizare, s-ar putea sa ai dreptate.

  • 11

    @calin:

    #10 ”hai sa daramam case, sa radem munti si apoi sa ne laudam ca investim in patrimoniu si reecologizare” – exceptionala logica ;)

  • 12

    Foarte bun articol si initiativa! De data asta l-am citit cu placere pe Gotiu!

    un adolescent teribil
    2011-12-09 12:25:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    deci, s-a trezit inca unul caruia i se pare cool sa lupti impotriva rosiei montane. nimic nou sub soare.
    @mishu1: nu cred ca aveau nevoie de atatia ani daca aveau in intentie sa arunce cu bani in politicieni, in schimb au facut ceva investitii chiar in rosia. si printul charles ar putea sa vina sa faca filme desprea cel mai mare producator de aur din europa si cum functioneaza o mina moderna.

  • 14

    @gotiu ghilimelee se pun cand citezi pe cineva. dar am vazut si in titlu si in alte exemple cum puneti cuvinte in gura oamenilor. si avand in vedere ca au investiti si vor mai investi in cercetare si conservarea patrimoniului mai mult decat o face statul pentru toata tara, mi se pare exceptional.

  • 15

    @calin: pt tine recologizare inseamna un strat de cativa cm de pamant si iarba peste niste sute de tone de steril?pt tine bani in patrimoniu inseamna sa puna niste paravane peste cladiri ca sa-mi arate cum aratau ele acum niste zeci de ani?insseamna ca esti foarte fericit in lumea ta si n-ar tebui sa iesi de acolo

  • 16

    @Mihai Goţiu: logica este in ideea ca ei chiar fac lucrurile astea, nu doar se lauda.da, chiar au facut investitii in patrimoniu, ca nu degeaba a avut rosia montana parte de o cercetare arheologica foarte bine pusa la punct si facuta de specialisti romani si din afara.

  • 17

    misu iti arata cum aratau acum cateva zeci de ani si cum o sa arate dupa ce o sa le restaureze, dupa ce incepe exploatarea. iar reecologizarea presupune mult mai mult de atat, inclusiv stoparea poluarii din prezent

  • 18

    @misu1: din moment ce nu a inceput inca exploatarea e si normal ca pana acum sa nu se fi intamplat lucrurile astea pana la capat si chiar si asa, tot au facut cate ceva in localitatea aia uitata de lume(sau de stat, mai degraba). dar exploatarea dureaza vreo 20-25 de ani. e un timp in care se poate avansa si in lucrul cu patrimoniul, sa fie facut cat mai atractiv si disponibil pentru turisti. mediul se reface si el in timp, iar daca primeste si ceva ajutor procesul se reduce cu cativa ani.

  • 19

    @calin:deci recunosti ca nu au investit nimic in patrimoniu (ca sa nu mai vorbim despre casele demolate).sa trecem la urmatorul punct:care este sursa poluarii actuale si cum va fi ea eliminata?si nu vreau sa-mi citesti din brosurile/reclamele rmgc cu vorbe goale:vom face, va fi bine fara a preciza si cum.

  • 20

    @misu1: Da mai informeaza te si tu!! Chiar asa, te omoara lenea asta in ultimul hal, asa-i?

    Antonia
    2011-12-09 12:50:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Sa-ti declari prin alesii tai in consiliul local zona mono-industriala, si sa te plangi apoi ca nu se pot face alte activitati, mi se pare CULMEA IPOCRIZIEI !!!

    Salvati Rosia Monatana
    2011-12-09 12:52:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    dom` Gotiu,
    pe la voi, la Cluj, nu doar Caritasul a inflorit si afacerile lui Apostu, ci reinvie si securistii sub patronajul rectorului Marga:
    contributors.ro../

    Cănuţă
    2011-12-09 12:54:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    misu au investit deja in patrimoniu, au facut cea mai mare cercetare arheologica din tara si au restaurat cateva cladiri de patrimoniu si au infiintat un muzeu. dar evident ca grosul banilor pentru asta vor veni dupa ce incepe exploatarea.

  • 24

    @calin – JET !

    Salvati Rosia Montana
    2011-12-09 12:58:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @salvati : zona mono-industriala pe o portiune mica din localitate, pe 80% din localitate nu. ca nu se poate face nimic altceva e din cauza naturii localitatii. oricum ipocrizie e sa spui ca salvezi pe cineva in conditiile in care acel cineva nu vrea sa fie salvat. pentru ca area ajoritate a oamenilor din Rosia vor exploatarea, nu baluri in centrul Clujului

  • 26

    @calin: sigur ca da! reecologizare… suna bine cuvantul reecologizare… incet incet o sa scriem rererererereecologizare… saraca natura….

  • 27

    @misu1: investitiile in patrimoniu exista, dar sunt in faza incipienta. si ca sa continue ele, trebuie sa inceapa exploatarea. sursa poluarii din rosia montana de acum, este exploatarea facuta de stat in trecut. cum? nu stiu ca nu sunt inginer de mediu, dar exista si astfel de oameni. daca ecologizarea nu era posibila, nu mai facea nimeni in lumea asta nicio exploatare de nimic pentru ca ar fi fost mult prea riscant.

  • 28

    @calin: mai nou sunt salvatorii nu numai ai oamenilor de acolo ci si a patrimoniului…. probabil vor veni cu tot dezinteresul sa ridice si o piramida in tara noastra…. o piramiiidaaa maaaare din cianuri!

  • 29

    Wow. Gotiu, se strang postacii la articolele tale.Nu faci si tu un sondaj cu IP-urile cum au facut astia de la kamikaze, sa vedem de unde ne vin convinsii astia?

    Marius
    2011-12-09 13:08:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @aura: ti se pare ca e normal sa distrugi ca apoi sa reecologizezi? ia uita-te ce s-a intamplat la baia mare… al doilea cernobal! hm??? cum sa investesti in patrimoniu distrugand natura? cum sa investesti in oameni danadu-i afara din case? nu crezi? pai sunt oameni victime a exproprierii…

  • 31

    @calin: hai sa te intreb ceva: daca vin eu la tine si iti iau mancarea toata, ce te faci, daca, dupa trei zile de foame, vin si iti arat o bucatica ranceda de slanina si o paine mucegaita si, daca te-am lasat si fara apa, ce faci daca iti ofer un pic de apa cu niste viermi prin ea? crede-ma ca te apuci s ao mananci fara sa te gandesti la cat de rau o sa-ti fie si sa bei apa fara sa te gandesti la viermisorii aia…

  • 32

    @fane: interesul lor e sa faca o mina in rosia montana. si pentru ca e o mina mare, inseamna ca trebuie sa se ocupe de mai multe lucruri din zona aia, nu doar de exploatarea aurului. cam asa se comporta o companie responsabila. daca te duci prin afara o sa vezi mai multe astfel de exemple, se pare ca noi, romanii, nu prea suntem obisnuiti cu firme capabile sa se intereseze dincolo de profitul lor si suntem gata sa punem etichete pe orice idee buna.

  • 33

    @fane: ce s-a intamplat la baia mare a fost inainte ca romania sa intre in ue si sa aiba o gramada de restrictii ca sa poata sa deschisa o mina. acum subiectul asta e foarte discutat si tind sa cred ca o sa ramana asa destul de mult timp, asta inseamna ca o gramada de oameni or sa fie cu ochii pe ei. motive in plus sa aiba grija la tot ceea ce fac. si in conditiile in care cea mai mare parte dintre oamenii de la rosia sunt de acord cu exploatarea, nu poti sa spui ca ii dai afara din casa.

  • 34

    cred ca filmul spune multe…

    youtube.com/wat../

    xanthia
    2011-12-09 13:20:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @Aura si alti alte personaje care nu s-au saturat de debitat:

    In primul rand la Rosia Montana nu se mai investeste… si lumea nu mai are de lucru, pentru ca indiferent cine a incercat sa investeasca in zona – nu a primit nici un aviz pentru a face asta. Din nou politicieni corupti pe statul de plata RMGC. Nu am sa uit imaginile cu farmacistul acela din Rosia care spunea ca vin frecvent oameni din partea RMGC sa il “sfatuiasca” sa plece.

    Serios, voi crederi ca cineva e prost… sau credeti ca lumea nu vede… singura problema la noi e indolenta – dar cunoasterea exista. Sunteti niste manipulatori, nimik mai mult. Nu stiu ce varste aveti… dar daca sunteti din generatia tanara, imi este sila ca suntem poate de aceeasti seama. Vrem doar bani…

    Flavius
    2011-12-09 13:20:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @aura:

    Tu spui ca e o companie responsabila. De unde stii? Ai vazut ce au facut pana acum, pe unde au mai lucrat?

    Vreau sa le vad si eu locurile unde au fost deja si sa vad ce a ramas in urma lor. Apoi, voi crede si eu reclamele!

    Marina
    2011-12-09 13:21:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @aura: zicea dra eba in discursul ei la rosia montana ca si altii au facut exploatare cu cianuri. era singurul ei argument. exista atatea orgumente impotriva si nu vrem sa accepotam… inteleg ce vrei sa spui si inteeg in ce crezi. te rog uita-te la filmele facute in america de sud unde aceeasi firma a exploatat aurul… uita-te si vezi cum s-au nascut bebelusii… uita-te la ce s-a intamplat in baia mare. nu putem argumenta doar cu si altii au facut asa si sa credem ca e cea mai responsabila mina… normal ca o sa se arate draguti, responsabilki cum vrei tu… nu ti se pare un pic batator la ochi ca reclamele acelea sunt atat de agresive, regizate si ca dreptul la replica nu exista pe nicun post? nu ti se pare absurd ca distrugem un intreg ecosistem pt un munte de aur? crezi ca o sa fie chiar asa roz? asculta povestile batranilor de acolo… da, acolo s-a facut minerit. dar mineritul acela e parte din cultura lor, in felul acela… cu povesti despre mine, cu legende, cu greu e drept… acuma o sa zici pai vezi? le-a fost greu…. pt ca gandim doar in termenii saraciei, pt ca arma corporatiilor e reclama, pt ca ne raportam la altii, pt cva spunem despre ceva ca e sarac sua bogat doar judecand dupa bani… stii cata bogatie e acolo? ce o sa se iintample dup[a ce o sa scoata aurul? ecologizare si reecologizare? bani investiti in reecologizarea lasat pe seama statului? stii despre ce e vb in contractul acela? nu pun eticheta aura pe o idee buna… dar crede-ma ca eu nu cred ca e o idee buna… unde e o idee buna oamenii stau la discutii, unde e o idee buna se accepta pareri… o idee buna lasa portite tuturor oamenilor sp[re cuvant… nu cenzureaza, nu iti baga pumnul in gura (a se intelege aici nu neaparat la propriu). te rog, te rog vezi filmele din amewrica de sud… daca nu au fost sterse ca orice alte filme… o idee buna nu trevbuyie sa duca la asta… dar atatea filme au fost sterse!!! si atatea postari!!! nevulgare, fara agresivitate! altele in schimb exista la greu!

  • 38

    Si inca ceva Aura & co. uite asta e meseria voastra,

    youtube.com/wat../

    Flavius
    2011-12-09 13:23:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @xanthia:

    Sunt minciuni. Trucaje ordinare facute de oameni platiti de ONGuri comunsite.

  • 40

    sa incercam daca purta discutii sa nu ne jignim si sa nu ne aruncam chestii grele ori d ece parte am fi… aaaa…. eu sunt impotriva gold corporation

  • 41

    @aura: aha… daca a fost inainte de uniunea europeana atunci e bai ca s-a ajuns aici… daca suntem in uniune nu mai conteaza… buna explicatie….

  • 42

    @Fane, daca te referi la mine… ai dreptate… cu greu ma mai pot controla in ziua de azi. Urmaresc de ceva vreme discutia… si am refuzat sa mai intervin… dar imi dau seama ca nu asa se face. Adica sa fim seriosi… fiecare argument pe care ei il aduc poate fi demontat cu usurinta. Cand se vor opri? Probabil atunci cand nu isi vor mai lua de acolo un anumit salariu?!

    Flavius
    2011-12-09 13:28:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @fane: in America de Sud nu era nici aceeasi firma dar nici nu erau aceleasi norme cum sunt acum in Romania (si in UE). Norme care nu erau in Romania nici cand a fost accidentul de la Baia Mare. Dar daca vrei sa compari trebuie sa compari cu cazuri echivalente, adica cu exploatarile din Suedia si Finlanda, unde se aplica aceeasi legislatie ca si la noi acum. Legat de dreptul la replica, RMGC a mai organizat dezbateri si a invitat de fiecare data si opozanti, insa opozantii au inceput sa refuze sa mai apara la dezbateri (poate tocmai ca sa urle ca nu au drept la replica?).

  • 44

    @Marina: spun ca este o companie responsabila pentru lucrurile pe care le-au facut pana acum, aici, in tara. spunea cineva mai sus de cercetarea arheologica pentru patrimoniu, proiectul pus la punct asa incat sa depaseasca standarde europene, implicarea in viata oamenilor din zona, citeam undeva ca minerii fac cursuri sa se puna la punct cu noile tehnologii, sponsorizarile pentru echipe din sport, pe care d-l gotiu le critica atat de mult. sunt lucruri de luat in seama, mai ales pentru ca statul nu are cum sa se implice atat de mult pe cat ar trebui.

  • 45

    @Bongo: bravo… ca sa vezi! ai un argument cat se poate de solid… tine-o tot asa… (mai documenteaza-te totusi ce inseamna comunismul… )

  • 46

    @aura: ar fi absurd sa se implicfe statul in sponsorizarea in sport asa mare! pai nici nu are cum sa se mai implice statul atata timp cat statul e in slujba unei corporatii… si cam toate statele, toate guvernele sunt in slujba corporatiilor… ce crezi ca mai inseamna si capitalismul? crezi ca e altruism????

  • 47

    @Bongo: da sigur cianura(RMGC) face bine si marmota invelea ciocolata
    Ce ar fi tu si ceilalti sustinatori RMGC sa beti in fiecare dimineata cate 0.01 mg de cianura in cafea si sa-l puneti copiilor vostri in lapte, pentru toata viata. Fiind o concentratie mica nu va va face nimic, nu-i asa?

    xanthia
    2011-12-09 13:33:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @aura:

    Bun, dar eu vreau sa vad ce au facut in minerit, ce mizerie au lasat! Sa vad ce au construit, alte lacuri, alte baraje etc.

    Daca ma iei cu sponsorizari de sport si cursuri de mineri…..e ca si cum Hitler s-ar duce la Tel Aviv si s-ar lauda ca a construit autostrazi!

    Marina
    2011-12-09 13:34:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    @aura: o intrebare foarte simpla: cum te-ai simti cand ai vedea un munte daramat? cum te-ai simti daca ai vedea apusenii daramti? eu nu ma simt prea bine cand vad ca locurile unde m-am nascut. mai departe sau mai aproape, au ramas fara padure… poate fi si auru cacalau dedesubt crede-ma ca tare m-ar durea sufletul sa vad muntele aruncat in aer… mai simplu de atata nu se poate… sa distrugi viata ca sa scoti aur si sa spui la revedere unei firme mari… mie nu imi surade…

  • 50

    @Flavius: :) ))) da la tine ma referam, no vreau si eu sa nu ne aruncam in jigniri… mai imi vine si mie ca asa e omu impulsiv… stiu, argumentele lor pot fi demontate tare usor… am zis si eu sa ne pastram calmul… ong ist comunist ce esti tu :P :)

  • 51

    @Norbi: si…. zici ca in tarile astea pe care tu le numesti nu au existat opozanti???? asa ti-au zis domnii de la rmgc? domnu primar de acolo???

  • 52

    @fane: nu inteleg, tu consideri ca e un lucru rau ca se investeste mult in sport? si in patrimoniu? cum zicea si aura mai sus, interesul lor e sa porneasca exploatarea, din care noi primim peste jumatate din profituri, dar daca beneficiem pe langa asta si de investitii in alte domenii, ce e rau in asta? nu inteleg…

  • 53

    @Norbi:
    Ce asemanare vezi tu intre Suedia, Finlanda si Romania??

    In Romania nici presedintele, nici PM nu respecta legile! Crezi ca un lucrator oarecare o va face?
    Crezi ca unul care va sti ca daca nu respecta legile va pati….NIMIC…nu va face ce vrea el???

    Marina
    2011-12-09 13:44:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @Marina: Nu stiu cum sa ti zic, Hitler intr-adevar nu ajuns pana la Tel Aviv, dar in tara lui a construit drumuri si autostrazi, pe care se mai circula si astazi din plin!

    Antonia
    2011-12-09 13:44:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    @Marina: ce asemanare vad? ti-am spus, avem aceeasi legislatie. Dar de unde stii ca nu se va respecta legislatia? Ai vreo dovada in acest sens? Vezi in viitor? Cum poti sa pornesti de la premisa asta? Ar insemna sa nu mai faci nimic niciodata! Oricum e si in interesul RMGC-ului sa se respecte legislatia deci cu siguranta vor controla asta. E si in interesul statului sa se respecte legislatia, reprezinta si ei un mecanism de control. Un alt mecanism de control poate fi societatea civila care poate monitoriza respectarea normelor, daca cei care acum se opun ar fi dispusi sa faca asta. Oricum ar fi mult mai util ca opunerea orbeasca de acum

  • 56

    @fane: reclamele apar des la televizor pentru ca oamenii sa nu mai puna degraba eticheta “exploatarea asta nu e bune” fara sa gandeasca mai departe de atat. la faptul ca acolo este totusi o localitate moarta din punct de vedere economic, si nu, nu pentru ca e zona monoindustriala asa cum zic unii ( asta se aplica pentru o suprafata mica din localitate) ci pentru ca nu investeste nimeni in saracie.se bat multi cu pumnii in piept ca reclamele de la rosia montana sunt agresive si ca exploatarea presupune riscuri. dar reclamele la vodafone sau comsote cum sunt? de agresivitatea lor de ce nu vorbeste nimeni? mai ales de cand se stie ca vorbitul mult la telefon afecteaza organismul?dar cui ii pasa? noi vrem sa “salvam” rosia montana. cum? nefacand nimic? pentru ca asta inseamna de fapt oprirea proiectului. crezi ca dupa ce pleaca firma o sa mai miste vreun ecologist vreun deget pentru localitate? nu, ei si-au indeplinit misiunea, au gonit compania. cine garanteaza ca o sa se mai faca ceva pentru localitate dupa ce pleaca rmgc-ul? nimeni. macar astia sunt o firma care actioneaza pe baza de contracte, daca nu fac o treaba, sunt sanctionati. dar de ong-uri cine se ocupa sa le traga la raspundere??

    si pentru ca pentru o idee buna trebuie sa fie acceptate idei din afara, sa fie pus in discutie. proiectul e pus in dicutie de 15 ani. crezi ca nu e suficient? si crezi ca din primul an cand au venit au zis…”bai, noi vrem sa facem o exploatare aici, dar daca tot am venit hai sa le salvam si patrimoniul”. nu, au facut niste cercetari, au luat la puricat toata zona si au facut descoperiri, s-a mai bagat in seama unul si altul si si-au dat seama ca acolo e mai mult decat aur. sunt vestigii romane care trebuie salvate. si proiectul initial a fost modificat pentru ca a intrat in discutie si asta. deci uite ca se intampla lucrurile de care ziceai tu, pentru o idee buna.

  • 57

    În atenţia Roşia Montană Gold Corporation
    Anunţ RMGC-ul că printre angajaţii lor se află cel puţin unul care nu doreşte ca proiectul să se întâmple. Un tânăr mi-a şoptit timid, dar hotărât, că ar dori să ne ajute cu semnătura, însă îi e teamă că va fi dibuit de angajatorul lui. A dat târcoale mesei mai bine de câteva minute şi, recunosc, mi-a fost teamă că la sosirea metroului pe peron va înfige mâna în lista noastră de semnături şi se va face nevăzut. Dar nu, la final ne-a urat baftă şi speranţa lui că lucrurile vor ieşi aşa cum trebuie – că proiectul nu se va realiza.
    Sursa: luptapentrurosi../

    viktor
    2011-12-09 13:56:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @fane: sunt de acord cu tine ca industria nu poate fi facuta in mod inconstient si iresponsabil. unde am ajunge cu astfel de idei? dar nu poti nici sa ignori orice idee de industrie pe motiv ca nu e buna pentru natura. exista reglementari si norme, ele pot fi respectate.iar statul are responsabilitatea de a face o selectie riguroasa in privinta asta. WWF lupta pentru salvarea padurilor virgine din romania, mi se pare o idee foarte buna, din cate am inteles au si obtinut suficiente semnaturi pentru a merge cu ele la ministrul mediului.am fost printre oamenii care au semnat pentru salvarea padurilor virgine, dar nu as semna niciodata o petitie care opreste un proiect industrial bine-gandit, care poate rezolva si unele probleme lasate de stat. pentru ca nu e normal. trebuie combinate salvarea naturii cu proiectele ok.

  • 59

    Salut RMGC, salut Copșa Mică, salut Cighid, salut națiune coruptă, salutare tuturor corbilor orbiți de un singur cuvânt, de o singură minciună populistă: AUR! și „LOCURI DE MUNCĂ”, și by the way, către coruptul/ corupta care comentează despre cum și când se folosesc ghilimlele, du-te și lungește zama în altă parte, nu avem nevoie de devierile de la subiect ASERVITE RMGC! Și știu că n-o să terminați, DAR MAI TERMINAȚI ODATĂ CU MINCIUNA AIA CU „oamenii din iubita voastra Rosie Montana, indurau in continuare foame si frig”, că unu la mână tocmai ai pus virgulă între subiect și predicat și, doi la mână, dă-ți copiii la școală, că dacă va fi miner, o să vină un Iliescu doi să-l cheme la București să planteze flori ca-n 1990… JOS MINCIUNA RMGC ȘI JOS CIANURA – ADICĂ NU ÎN PĂMÂNT! Orbilor corbilor, tot despre viitorul „strălucitor” al țării blagoslovea și Ceaușescu în timp ce oamenii mureau la Canal, la Palatul Poporului, la toate combinatele la care li se dădeau, cum altfel, locuri de „muncă”… LOCURI DE VECI, DRAGII MEI CONAȚIONALI CORUPȚI.

    Veșnic verde
    2011-12-09 14:07:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @aura 13:

    “deci, s-a trezit inca unul caruia i se pare cool sa lupti impotriva rosiei montane. ”

    Unu’, mă, da’ bun!

    Bravo Perjo!

    Radu D.L. Popescu
    2011-12-09 14:22:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @Veșnic verde: Si care este solutia ta?? Decat sa muncim ceva, mai bine nimic?? O da, esti grozav! Vrei jos cianura? Atunci de Baia Mare de ce nu te legi? Sau Baia Mare nu e la fel de trendy ca Rosia Montana?

    Antonia
    2011-12-09 14:28:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @calin: Exact acesta este si scopul rmgc, stau pe o caruta de bani si nu stiau unde sa arunce cu ei! Maaare e gradina Domnului si muuuulti …

  • 63

    @Zulu: de ce ai scos ce a zis din context? scopul e sa faca exploatarea miniera, evident, de pe care primim peste jumatate din profituri, dar pentru atingerea acestui scop o sa faca si investitii in patrimoniu. Ce e rau in asta? Eu zic ca e un lucru bun. La fel si cu investitiile in cercetarea arheologica si in sport. Adica, astea sunt beneficii pentru noi la urma urmei.

  • 64

    Cu maximum de calm… vreau sa il intreb pe Norbi o chestie… ca tot o da cu jumatate din profituri…

    Nu cred ca e o solutie sa mai ajunga vreun fond in mana guvernarii actuale. Tocmai ce am mai facut un imprumut de 5mild de euro de la FMI… si in romania rata somajului se pare ca creste usor… salariile scad. Deci pentru ce cacat noi tot facem imprumuturi si ne tot agitam?

    Revenind la subiectul “jumatate din profituri”. De fapt pentru ce se agita toata lumea atat? oricum acea jumatate din profituri se va duce in niste conturi private… deci lasatio si asta cu patriotismul moarta… ma bine mai faceti curat in mintea voastra… si vedeti si voi ce promovati..

    Flavius
    2011-12-09 15:30:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @Flavius: pai fondurile o sa vina pe tot parcursul exploatarii, nu o sa vina brusc dupa ce se da drumul. Iar avand in vedere ca durata proiectului e de cam 20 de ani, nu ai de unde sa stii in cadrul carei guvernari o sa intre fondurile in buget. Ca nu intra in conturi private. Intra in bugetul de stat. Si tocmai pentru ca pleaca investitori si nu se da drumul la proiecte rata somajului creste usor. Salariile bugetarilor scad pentru ca nu se mai poate echilibra bugetul, deocamdata nu sunt suficiente venituri.

  • 66

    Sunt elev de liceu. Nu trebuie sa ai doctorat ca sa realizezi “de la o posta” ca toata treaba cu RMGC e o mare, foarte mare marlanie. Se vede clar ca au inceput o campanie de publicitate pe cat mai multe nise disponibile (pana si joc pe facebook “orasul minier”- care trebuie salvat-exista, facut de ei..) pentru a pune cat mai multa presiune si pentru a momi prostimea din tara asta. Pe site-ul lor exista povesti despre cat de multe au facut ei pentru Rosia Montana si locuitorii lor, dar si cat vor face daca aurul va ajunge pe mainile lor. Pe de alta parte sunt sigur ca sistemul este cat se poate de simplu. RMGC primeste niste aprobari, demareaza furtul, Romania primeste 4% din bani (+ 2% in locuri de munca – frectie), cei care si-au dat aprobarea primesc 1-2% fiecare iar restul din muntele aurifer se duce catre hotii de la RMGC.

    In fine, eu cred ca nu trebuie (noi, cei multi) sa cedam presiunii acestor hoti demagogi si parsivi care nu doresc decat banii nostri.

  • 67

    jumatatea asta de care vorbeste norbi provine din venituri directe si indirecte ale proiectului. adica e pe de o parte aurul, dar si industriile conexe care se dezvolta odata cu proiectul. asta inseamna ca profitul asta se imparte in mai multe sectoare din economie.deci e destul de greu sa ajunga in conturile de care zici tu.

  • 68

    @postacii RGMC: felicitări pentru verva cu care postați, se vede ca vi s au promis și vouă ceva bonusuri grase..până atunci eu zic să vă vindeți și părinții, să nu le mai crape obrazul c ați făcut școală degeaba, în lipsa coloanei vertebrale, măcar vă știți într o parte. pret unic: una bucată de fallus de aur românesc (spuneți merci, altul vă construia țepe deja)

    zamolxes
    2011-12-09 15:56:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Aura draga… aici o dai cu stangul in dreptul… pai daca nici jumatatea aia nu vine direct din Rmgc… despre ce mai vorbim.

    Adevarul e ca nici partea economica nu prezinta un atu pentru demararea acestui proiect… a se revedea problemele de intretinere dupa incheierea proiectului. Si toate costurile care le presupune ingrijirea zonei dupa plecarea rmgc. Decat sa stiu ca mai lungesc chinul cativa ani… mai bine merg in cap de pe acum si o incep de la zero. Pentru ca daca mineritul asta se intampla si peste 20 de ani distractia se termina… atunci ne ducem in cap cu foarte putine sanse de revenire. Asta vorbind despre partea economica.

    Statul putea foarte bine sa faca acolo o exploatare miniera exclusiv Romaneasca. Profiturile ar fi fost cu cel putin 50% mai ridicate(adica partea care merge la canadieni) si sa lasam costurile(ca deh nu erau prosti canadieni sa investeasca daca nu era profitabil). Dar evident… sunt cateva interese mari… si proiectul trebuie facut ACUM cu RMGC. Ei au cotizat unde trebuie.

    @ Norbi: daca experienta ne spune ceva… acel ceva e ca banii acestia indiferent ca trec pe la bugetul de stat sau nuh… TOT IN CONTURI PRIVATE AJUNG

    Flavius
    2011-12-09 15:57:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @Flavius: ce? costurile de inchidere si supraveghere? si alea sunt acoperite de RMGC, asta e un lucru cerut si de normele europene. Si din nou nu are logica ce spui. Daca cotizau unde trebuie nu statea proiectul blocat atatia ani. Dar ai dreptate, banii aia ajung in conturi private in final, poate prin plata salariilor, poate prin constructie de infrastructura, poate prin sponsorizarea culturii sau a sportului, de fapt cam prin orice poate sa faca statul cu banii aia. Oricum in final banii statului ajung in conturi private. E absurd sa spui ca statul pastreaza banii sub perna.

  • 71

    @ Norbi… da ce te-ai atacat… nu te-am mai vazut asa suparat. Ti-am mai zis sa nu crezi ca lumea e proasta… stie toata lumea cred la ce conturi private ma refer… nu la conturile de salariati… despre care tocmai vorbeam ca scad(si pentru cultura ta generala scad si la privati… e oarecum in scadere si sectorul privat)

    Deci eu zic sa o lasi mai moale… sa revi maine cu tema mai bine facuta… alte teorii pe care sa le putem demonta. Ca doar tu asta faci… incerci… daca nu iese… te ambalezi… deci… puneti ideile astea stupide sub perna

    Flavius
    2011-12-09 16:14:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    @ Norbi… costurile de inchidere suportate de RMGC… care peste 20 de ani poate sa dea faliment sau sa nu plateasca efectiv… de parca nu e prima data cand se vede un astfel de fenomen… si atunci pe cine cauti sa tragi la raspundere? Nu ai cum sa te asiguri de asta… si revin din nou la experiente anterioare… am mai vazut astfel de reglementari nesolutionate…

    Flavius
    2011-12-09 16:22:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @Flavius: de unde ai scos ca m-am atacat? oricum e chiar absurd ce spui tu. in primul rand speculezi legat de conturile privatilor la care “stie toata lumea” ca te refereai. Eu ma refeream la altele. In al doilea rand ai vrea sa nu mai faca nimeni nimic ca sa nu mai ajunga bani la buget? Cum ar functiona asta? Oricum economia tarii nu e bugetul de stat, ignori banii care nu intra la buget, care intra direct in economie, miliarde de dolari doar de pe proiectul asta, fiecare leu cheltuit in tara. Dar si aia intra in conturi private, tot asa la angajati, la alte companii, in alte industrii. Dupa care ies din acele conturi, o parte intra in ale statului, o parte in conturile altor privati etc etc. (efectul de multiplicare) A da, salariile la bugetari scad, salariile la privati scad si tu spui ca sa nu mai facem nimic? Sa stam sa ne uitam? Eu zic ca mai bine dam drumul investitiilor.

  • 74

    @Flavius: 72 “Nu ai cum sa te asiguri de asta” din nou normele europene cer fond de garantie de mediu de la inceputul proiectului. Pe langa platirea costurilor de reecologizare de inchidere si de supraveghere pe un numar mare de ani.

  • 75

    @Norbi – pai tu ai mutat discutia… te-ai axat doar pe ce ai vrut sa spui. Dar hai sa iti pun in fata cateva fapte care voi nu prea le puneti pe fata:

    -Rosia Montana e al 2-lea zacamant aurifer din lume
    -Rosia Montana e cel mai mare zacamant de Wolfram din lume
    -Gabriel Resources are un contract de exploatare pe 90 de ani la Rosia Montana
    -Romania urmeaza sa primeasca esalonat o suma FIXA de bani
    -OAMENII DE ACOLO – Motii in termeni mai populari – NU VOR SA PARASEASCA ZONA!!!

    mai vrei sa te duci sa pupi in cur RMGC si sa ma lasi cu aberatiile si tehnicile tale de manipulare…

    Flavius
    2011-12-09 16:41:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    @Flavius: si unde sunt faptele? nu de alta dar
    1. ma indoiesc profund ca e al doilea zacamant din lume, o cautare pe net poate sa clarifice asta, desi asta nu ar fi un lucru rau, ca doar primim jumatate din profituri
    2. aia de la RMGC au stat ani de zile si au cheltuit sute de milioane de dolari in explorare si au spus ca nu este numai aur si argint exploatabil acolo. tu spui ca e cel mai mare zacamant de wolfram. o sa ii cred pe ei.
    3. asta nu stiu de unde ai scos-o, e chiar amuzant.
    4. totul e exprimat in procente si tu spui ca e fix? asta nu are nicio logica
    5. marea majoritate a celor din localitate vor sa inceapa exploatarea, marea majoritate din cei din zona de exploatare (care curpinde doar o portiune din localitate) si-au vandut deja de buna voie proprietatile. Deci, unde sunt faptele?

  • 77

    iar s-a umplut pagina asta de PR PLATIT PT GOLD CORPORATION.
    chiar nu aveti filtre pentru postacii astia care umplu internetul de indobitocire?

    felix tataru
    2011-12-09 17:03:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @Norbi: ti se pare ca se investeste in sport? arata-mi ce teren de baschet or fi facut, fotbal etc… sponsorizeaza omule, nu investesc… sponsorizarea o fac pentru numele lor si ca sa iti ia ochii sa crezi in ei… asta nu e investitie… daca vin la tine si iti dau nbiste bani ca sa iti cumperi haine cu numele meu pe ele o consideri investitie? foarte bine, foarte bine… da-i inainte

  • 79

    @Antonia: voteaza-l pe hitler atunci! tine in contiunuare cu rmgc… o sa-ti construiesc si eu acasa la tine o carare din bolovani de rau de munte daca ma lasi sa daram tot ce ai pe acolo… ma lasi?

  • 80

    @Antonia: eu tocami am zis de baia mare mai sus da mi-ati zis mai sus, voi astioa cu rmgc, ca baia mare a fost dinainte de uniunea europeana… no amu cum saq o luam? baia mare mai incape in discutie au ba? daca suntem inainte de uniune e rau sa minerim si dupa e bine??? hotarati-va…

  • 81

    @Norbi… lumea vede… si incet incet lumea va afla tot mai multe despre voi.

    Ce am spus acolo poti sa gasesti in multe locuri… evident nu in curtea RMGC.

    Imi place consecventa cu care faci propaganda… dar te voi lasa in pace pentru ca esti degeaba… o dai inainte cu aceleasi prostii. Probabil aia de la RMGC zic incontinuu un lucru pana lumea chiar va crede.

    Pentru restul… va urez mult spor in contrele voastre cu acest neobosit sustinator al aurului de la Rosia Montana.

    P.S.: ai fost tu in RM sa vezi cati oameni vor sa plece si cati nu? Eu zic sa dai o fuga prin zona sa te documentezi si dupa aceea sa vii sa vorbesti.

    Flavius
    2011-12-09 17:14:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    @Norbi: domnul meu, tie ti se pare ca a manipula pe cineva si a-l face s arenunte prin tehnici necinstite inseamna d ebunavoie? pai omule, am mai zis… daca te saracesc si nu-ti dau d emancare asa mananci tu apoi o bucata de slanina orice bai ai avea la fiere si oricat te-ai nacaji tu cu bila (nu ma refer la cap)… asa o mananci de bunavoie si nesilit de nime…

  • 83

    @aura: am pt tine o suta de kg de cianura…. in fiecare dimineata pun cate un strop in fata casei tale (daca stai la casa si ai ceva vietuitoare) daca nu le pun pe scara blocului… pe langa cianura incep s astropesc si cu alte cateva mii d esubstante toxice… ba mai mult nu le arunc asa ci le pun in niste vase in fata casei… te asigur ca specialistii su zis ca nu s eintampla nimic ca cianura nu se evapora… ma lasi sa stropesc cu cianura pe acolo?

  • 84

    @fane: 78: cei de la RMGC sustin sportul romanesc? rugby, handbal, ce or mai sponsoriza? da. Castiga din asta echipele? castiga din asta spectatorii? publicul? da.

  • 85

    @Flavius: ce ai spus tu acolo nu are nicio logica. doar pentru ca spui “astea sunt fapte” nu inseamna ca si sunt fapte.

  • 86

    @fane: ma scutesti cu analogiile astea ieftine? nu au nicio valoare! ce tehnici necinstite? ca le-au oferit bani pe case? ca o sa faca o investitie care o sa le revitalizeze localitatea? ca le-au oferit locuinte moderne, care nu se darama peste ei? Oricum nu au obligat pe nimeni sa vanda. sau oamenii de acolo trebuiau sa iti ceara intai tie aprobarea, sau ce?

  • 87

    …nepotu e sch. 2! Acu´se semneaza cu:@Antonia: @calin: @aura: @Cănuţă: ,mai incolo ,pe seara se va semna: sora lu´diesel,macgregor,ribelalu,luana,lucaman samd…
    Platit din pensiile si salariile nevoiasilor.
    Ticalosi si javre,bashishtii astia!!

    Liicheanu si Plescu
    2011-12-09 17:40:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    taiem toate padurile, radem muntii, secam raurile si lacurile, consumam toate rezervele naturale de combustibili, omoram toate speciile numai sa avem noi ce sa mancam, sa avem noi din ce scoate bani, multi bani.
    aici nu este vorba de Rosia Montana in sine ci in general de felul in care procedeaza oamenii
    presupun ca nu are rost sa va intreb daca va iubiti copii. va intreb totusi altceva: voi in cativa ani va duceti dar copii si urmasii lor ce ar trebui sa faca?sa se mute pe luna? asta le oferiti voi? ce aer o sa respire, ce apa o sa bea, ce temperaturi or sa suporte?
    deci totusi va intreb:va iubiti copii?

    andreea
    2011-12-09 17:55:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @Norbi: Oricum nu au obligat pe nimeni sa vanda.

    cum ramane cu exproprierea silita a celor care nu vor sa vanda conform modificarilor legii minelor propuse de guvern?…

    ma scuzi
    2011-12-09 18:05:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    e o teorie falsa!!1milioane de romani fac foamea indura frigul si traiesc de azi pe maine nu doar cei din rosia montana!toata romania e la pamant si se afla in dezastru nu mai sunt scoli spitale care si asa erau putine acum nu mai sunt de loc!!asa ca terminati cu treaba ca rosia montana o duce rau si restul romanilor o duc bine!!cu pdl ul pe cap toata lumea sufera si va suferi!nu e nici o garantie ca daca vin alti va fi mai bine dar de astia trebuie sa scapam urgent e clar pt orice roman sanatos la cap!

    arader
    2011-12-09 19:20:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    @Norbi: ia uite ca ti-a sarit mustaru… te rog s ate calmezi si apoi vorbeste au bag de seama ca esti dintre rmgcisti… pe unde ai umblat omule si unde traiesti? iarta-ma ca te iau asa dar nu imi place tonul dumitale, ton pe care il au de fapt aproape toti sustinatorii rmgc isti… nu nu trebnuie s aimi ceara mie nimeni aprobarea… trebuiie doiar sa se respecte un plan de constructie si trebuie sa se respecte alte reguli… reguli care exista in uniunea europeana si care la noi nu exista, daca tot pupati in fund atat d emult uniunea europeana… cum nu au pobligat pe nimeni sa vanda atata timp cat au facut ca zona sa fie monoindustriala? de unde dracu vorbesti si din ce cunsotinte si din ce argumente? si ia zi-mi cate case or fi construit… si zau asa normal ca nu o sa stea cu mana in san ca sa arate ca fac ceva pt oameni… manipularea nu inseamna forta omule bun, nici bataie… ce revitalizare? taind muntri si paduri? poti face orice da sa nu ucizi… iar proiectul ucide viata, ecosistem… si pana la urma e mai importanta natura decat toata iluzia banului… ce revitalizare? de unde ai scos-o? expropriere ce inseamna? e mai rau decat sa obligi sa vanda… mira-m-as de argumentele voastre…

  • 92

    Adresez o intrebare postacilor, daca nu au iesit din tura: Cum poti sa mai ai incredere intr-o companie care nu respecta legea (conform legii constructiile detinute in proprietate trebuiesc intretinute in buna stare, nu lasate se sa paragineasca si sa se prabuseasca)? Ce crezi ca se va intampla cu lacul de cianuri dupa ce pleaca RMGC, daca nici macar de casele acelea nu sunt capabili sa aiba grija?

    Razvan
    2011-12-09 19:39:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    ma oameni buni! bag sama ca e in zadar sa vorbiti cu postacii… nu e pierdere de vreme? nu mai bine facem ceva si nu mai bine le facem ale noastre decat sa consumam energia astfel? lasati-i pe ei cu rmgc-ul, noi cu natura… ei cu cianura noi cu apa buna… ei cu iluzia banului noi cu gandirea sanatoasa… hai sa ne pastram pentru alte actiuni, ca tot zic atsia ca castigam milioane din demonstratii cu ong-urile noastre cu tot… aproape toti (nu chiar toti) aduc niste argumente venite parca din minte de veverita, mica cat o aluna fulgerata! e buna cianura, o sa ne faca scoli si gradinite si a veni raiu pe pamant uc rmgc… no!!! lasati-i oameni buni sa bea apa de la ei… pa astia de pe net nu o sa-i convigem… sunt altii mai intelepti…

  • 94

    Dar de ce e SECRETIZAT contratul de concesionare? E ceva ce nu trebuie sa stiu eu acolo?

    pai, atunci, nici eu nu sunt de acord cu explotarea! Daca ei nu au incredere in mine, eu de ce sa am in ei?

    Sau poate e secret ca sa nu stie concurenta! Dar care concurenta?

    Marina
    2011-12-09 19:48:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    @ Marina,
    roaga-te sa ajunga Tonta prim ministru si Cretinel presecinte. De a doua zi iti vor spune tot ce vrei sa cunosti.
    Dar sa nu iti doresti prea multe, ca s0ar putea sa ti se implineasca :P

    notarul de serviciu
    2011-12-09 20:15:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    eu as vrea ca peste 10-15 ani, cand RMGC se va fi carat din tara cu 10 miliarde mai bine si astia din clipuri vor fi ramas cu lacul si pielea de pe cuc, sa li se mai ia un interviu.
    sa vedem cum vor oracai de foame si atunci, dar abia dupa ce ii vor fi imbogatit pe niste jmecheri.

    JohannM
    2011-12-09 20:16:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @Mihai Goţiu:
    Tine-te tare ,Mihai!
    Si ….si …. mai ales arde-i pe postaci!!!!
    Felicitari pentru ce faci!

    Adolf Polt Stalin Kim
    2011-12-09 20:24:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    @notarul de serviciu:

    Ce legatura are ce spui tu cu ce intreb eu?
    Ce treaba are Ponta cu SECRETIZAREA?

    Daca tot nu ai ceva de spus la subiect, de ce te obosesti sa postezi? Sau aja e job-ul?

    Marina
    2011-12-09 21:09:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    Da si cand vezi opozantii cat de agresiv fac gesturi care nu ii ajuta cu absolut nimic pe localnici, te gandesti ca e ceva dubios la mijloc. Prea se agita si totusi in agitatia lor nu sunt inclusi rosienii

    Alina m
    2011-12-09 22:08:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    alina m: aurul ala nu e al rosienilor. cinic, dar realist vorbind, rosienii sunt un detaliu in toata afacerea asta.

    JohannM
    2011-12-09 22:11:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    @Remus: Sa fim seriosi, toata lumea ar vrea sa auda variante care sa fie echilibrate. Una e sa faci promovare, (x brand n-o sa zica in reclame ce vrea sa audo competitia sau opozitia), alta e sa militezi agresiv pentru ceva si atunci sa incerci cat se poate de exagerat sa impui niste mesaje lipsite de argumente, fara prea mult contact cu realitatea si fara a fi in beneficiul rosienilor

    Alina m
    2011-12-09 22:14:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    @JohannM: sunt un detaliu din cate observ mai ales pentru opozantii eco, cei care fac tot felul de evenimente piaristice dar fara sa-i mentioneze macr pe localnici. Cadourile goale in centrul Clujului sunt un alt exemplu. Actiunile astea nu sunt pentru localnici, nu ii ajuta cu nimic.

    Alina m
    2011-12-09 22:17:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    alina, dar stii, mi se pare cam scump ca 20 de milioane de romani (sau cati om mai fi) sa plateasca fericirea a cateva mii de rosieni, timp de vreo 20 de ani, cu vreo 10 miliarde de dolari.
    si macar de-ar fi ei fericiti in timpul asta, dar ma indoiesc ca RMGCul isi va deserta sacul cu profitul in ograda numitilor rosieni.

    JohannM
    2011-12-09 22:22:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    @Alina m:

    Daca rosienii vroiau sa traiasca bine, nu-i mai votau pe politicienii care au declarat zona monoindustriala.

    Oare ce firma a facut presiuni pentru asta? Cumva….RMGC? De ce?

    aurul e ochiul dracului
    2011-12-09 22:36:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    Se pare ca RMGC nu prea suporta opozantii si-i displace publicitaea negativa. Deh, asa-i in capitalism…..nu iese mereu cum vrei.

    concesionare secretizata
    2011-12-09 22:56:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    @Mihai Gotiu:
    fa-le zilnic celor de la rmgc cate un cadou de acelasi fel!
    ca sa se bucure si ei de atentie, ca poate n-au fost iubiti in copilarie de parinti

  • 107

    @Mihai Gotiu: Zi asa ca zici bine!
    Ia si gandeste ca doar postacii platiti combat si improasca p-acilea.
    Restul lumii e de acord cu tine!
    Si noi gandim la fel!

    Liicheanu si Plescu
    2011-12-09 23:40:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    Pana una-alta sa nu uitati:

    Mascarada luptei anticorupţie, propagandă a Regimului Băsescu
    Publicăm un document care demonstrează că, de la înființarea sa în 2008, Agenția Națională de Integritate nu a prins pe nimeni…

    În 1 martie 2011, Agenția Națională de Integritate a răspuns unei solicitări a GIP referitoare la rezultatele dosarelor transmise de ANI parchetelor. Astfel, potrivit ANI, în perioada aprilie 2008 (data la care au fost angajați primii inspectori de integritate) – mai 2010 (data la care activitatea ANI a fost suspendată de decizia Curții Constituționale), ANI a trimis la Parchete 175 de dosare.
    La 1 martie 2011, data la care ANI ne-a transmis răspunsul, situația acestor dosare era următoarea:
    - Într-un singur dosar (UNU) transmis de ANI, procurorii deciseseră trimiterea în judecată.
    - În 95 de dosare transmise de ANI, procurorii deciseseră Neînceperea Urmăririi Penale (NUP)
    - 79 de dosare transmise de ANI se aflau în lucru la Parchete.

    Mai mult, ANI contestase în instanță 77 dintre cele 95 de NUP-uri. Nu obținuse nici o decizie favorabilă, în 53 de cazuri NUP-urile rămăseseră definitive, restul proceselor se mai judecau.
    GIP a realizat, de asemenea, o monitorizare a rezultatelor Agenției Naționale de Integritate în dosarele care au ajuns la instanțele de judecată referitoare la primari de municipii și demnitari (secretari de stat, miniștri, parlamentari).
    Potrivit site-ului oficial al ANI („Hotărâri definitive și irevocabile ale instanțelor de judecată”), la 3 ani de la înființare, rezultatele Agenției sînt următoarele:
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de confiscare a averii referitoare la primari de municipii și demnitari.
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de incompatibilitate referitoare la primari de municipii și demnitari.
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de conflict de interese referitoare la primari de municipii și demnitari.
    Deciziile împotriva oamenilor politici importanți cu care ANI s-a lăudat în presă au fost infirmate de procurori și judecători. (Există o singură excepție, decizia împotriva deputatului Sergiu Andon, dar nici în acest caz hotărîrea instanței nu este definitivă.)
    Astfel: – În 28 aprilie 2011, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a cîştigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 20 aprilie 2011, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul deputatului PSD Robert Negoiță.
    - În 14 aprilie 2011, fostul ministru de Finanțe Gheorghe Pogea a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 16 februarie 2011, Klaus Iohannis, primarul Sibiului, a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 6 decembrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul fostului ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi.
    - În 18 noiembrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins plângerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul fostului ministru al Tineretului și Sportului, Sorina Plăcintă.
    - În 27 octombrie 2010, Mircea Dinescu a cîştigat la Curtea de Apel Bucureşti procesul cu ANI.
    - În 11 octombrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale împotriva lui Mircea Geoană.
    - În 7 octombrie 2010, deputatul PDL Sorin Andi Pandele a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 17 iunie 2010, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins plîngerea ANI faţă de soluţia de neîncepere a urmăririi penală dată de Parchetul General în cazul fostei deputate Daniela Buruiană.
    - În 28 mai 2010, Parchetul de pe lîngă Înalta Curte de Casație și Justiție a dispus neînceperea urmăririi penale a deputatului PNL de Arad Mihăiţă Calimente, acuzat de ANI de fals în declaraţii şi evaziune fiscală.

    Liicheanu si Plescu
    2011-12-09 23:43:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    @aura: Se pare ca ,creierul tau nu realizeaza un fapt cat se poate de simplu. Noi nu luptam impotriva Rosiei Montane ci a banditilor care te platesc si au facut prapad prin lume cu exploatarile cu cianura otravind mediul inconjurator pe sute de kilometri patrati. Daca ai avea putin bun simt,dar nu e cazul,ai fi stiut ca in statul Montana din Statele unite a fost interzis mineritul cu cianuri din cauza dezastrelor ecologice create de aceste exploatari.

    Nicolae Pop
    2011-12-10 00:30:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    @aura: Cred ca ai un IQ negativ stimata domnisoara esti o adevarata raritate pa acest pamant din aceasta cauza nu poti intelege niciodata ce se petrece intr-o lume normala. Tu esti omul nou, omul RMGB. Sper din tot sufletul sa nu faci pui deoarece vor trebui eutanasiati.

    Nicolae Pop
    2011-12-10 00:51:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    @aura: 20 -25 de ani ( or sa fie maxim 15 ani de extractie si aproape 10 de ecologizare). Cred ca undeva au si planul cum sa se fofileze de la ecologizarea zonei tinand cont ca asta presupune doar investitia banilor fara profit! Totul va ramane tot pe umerii nostri…

  • 112

    @Norbi: pleaca pentru ca nu mai au profit! pe ei altceva nu ii intereseaza! Multi din investitorii straini sunt ca un pom de Craciun stralucitor si care se ofileste si moare definitiv dupa anul nou! De ce sa nu facem noi! Asteptam sa fim sclavi la straini pentru ca interesele sunt prea mari!

  • 113

    @Nicolae Pop: in conditiile in care lupti impotriva unui proiect care in mod evident poate aduce prosperitate pentru locuitorii localitatii respective si mai mult decat atat, cea mai mare parte dintre locuitori, sustin proiectul cu toata increderea, am perfecta dreptate sa spun ca “lupti” impotriva rosiei montane.oricat de mult ai vrea tu sa crezi ca nu e asa.si tu, daca ai avea cat de cat interes fata de subiect, ai stii ca mai sunt tari, chiar si din uniunea europeana, in care se fac exploatari din astea si totul decurge perfect, toata lumea e multumumita.

  • 114

    @Nicolae Pop #110: faptul ca recurgi la astfel de afirmatii, nu demonstraza decat incapacitatea ta intelectuala de a dezbate un subiect. dar e in regula, nici nu ma astept la ceva mai mult de la un opozant care nu constientizeaza ca anti rmgc e de fapt anti rosia montana.

  • 115

    Somn usor ,NATIUNE!
    Monstrii s-au nascuti deja!
    Va violeaza copii si viitorul in fiecare zi!

    Liicheanu si Plescu
    2011-12-10 03:13:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    @Moi: nu are de ce sa ramana pe umerii nostri din moment ce si partea cu ecologizarea face parte din contract. exista un cont separat pentru chestia asta. ba chiar mai mult, nu stiu daca sti, dar sunt obligati sa inceapa actiunile de ecologizare inca din timpul exploatarii. daca dupa cinci ani inca nu au inceput actiunile astea, statul are tot dreptul sa opreasca exploatarea. fara discutii.

  • 117

    @Moi: nu facem noi exploatarea pentru ca statul nu are bani pentru ea. sunt investitii foarte mari pentru ca o mina sa ajunga sa respecte toate reglementarile impuse de ue. si nu toti investitorii sunt asa cum spui tu. mai sunt companii in tara asta si in altele, care isi duc activitatea fara nicio problema si in acelasi timp si comunitatea implicata in activitatea lor.

  • 118

    @aura: “nu are de ce sa ramana pe umerii nostri din moment ce si partea cu ecologizarea face parte din contract. exista un cont separat pentru chestia asta. ba chiar mai mult, nu stiu daca sti, dar sunt obligati sa inceapa actiunile de ecologizare inca din timpul exploatarii. daca dupa cinci ani inca nu au inceput actiunile astea, statul are tot dreptul sa opreasca exploatarea. fara discutii.”

    ha,ha,ha…… te crezi in razboiul stelelor ? romania e tara in care daca nu ai instalatii de facut zapada aproape ca nu mai poti schia dar in care se plateste pentru deszapezire mai mult ca in tara lui mos craciun.
    rosia se va transforma intr-un desert toxic. functionarii care vor controla vor inchide ochii pentru un pet de bere. sa-mi spuneti unde sa va trimit pozele cu lacul de cianura inconjurat de halde de steril.
    norocul nostru e lingoul de la cotroceni care va sprijina si care are solutii la toate. cica intre olanda si romania olandejii sunt niste prosti pentru ca au legalizat prostitutia ca saracele prostituate olandeze trebuie sa fie controlate de medic periodic si mai trebuie sa plateasca si impozit, basca ca sunt protejate in stabilimentele unde presteaza nu ca fericitele noastre care nu sunt stresate cu mersul la doctor, nu trebuie sa plateasca nimic la stat si sfarsesc uneori in mod natural si fericit cu un cutit infipt in spate ori de vreo boala sexuala.
    lingoule sa ne traiesti. romanii balacariti de 20 de ani in europa au acum un sef de stat dupa chipul lor. olandejii e niste prosti. noi suntem cinstiti cu copii imbogatiti peste noapte dar ei nu inteleg cum e treaba cu vanzarile anterioare. habar nu au vanzatorii aia de sclavi cum poti face bani mult mai uman cumparand ieftin un teren in locul sclavilor si vanzandul mult mai scump celui de unde l-ai cumparat.

    tara de prosti
    2011-12-10 08:05:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 119

    @Antonia: Dragii mei. E clar ca sunt interese. Probabil ca da , timp de 20 de ani cam 1000 de oameni din zona Rosia Monatana ar duce-o mai bine, pe urma .
    Atat va mai plangeti ca nu aveti unde munci. Dupa 20 de ani ( poate nici atat) ce-o sa mai ziceti, ca iar nu o sa aveti unde munci. V-as recomanda sa mergeti si in alte zone din tara, puteti alege la intamplare, si o sa vedeti ca situatia este la fel. sa stiti ca si la ei, daca s-ar cauta s-ar gasi ceva zacaminte (de aur, argint, cupru, uraniu, alte minerale, gaze, petrol, etc). unii chiar stiu- la fel ca si cei din zona dumneavoastra de existenta acestor resurse, dar nu fac atat caz. Nu zic ca acest lucru e bine, dar nu toti sunt manati de interese.
    Nu am nimic nici cu firma care va baga in fata, daca ar fi de acord sa dea niste asigurari ca zona va fi curata la sfarsit, macar atat cat este acum. Valoarea acestor garantii ar trebui calculate in functie de estimarea deseurilor care se produc, iar suma necesara pentru neutralizarea lor si reconstructia ecologica sa fie depusa intr-un cont, intr-o perioada care sa reprezinte cam 25% din durata exploatatiei, si cu clauze ca daca la sfarsitul acestei perioade firma nu-si onoreaza obligatia sa piarda concesiunea, sa i se confiste toate utilajele ( pe care trebuie sa le puna gaj la inceputul exploatatiei , precum si pe cele pe care le achizitioneaza pe parcurs_ trebuie macar utilajele sa poata fi folosite la reconstructie) si suma depusa ca garantie sa nu o poata incasa. Oricum ar trebui ca suma depusa sa nu o pata incasa decat dupa finalizarea reconstructiei ecologice. E ca un cont in banca pentru ei. Daca isi fac treaba bine, la sfarsit isi vor lua banii.Poate ca ar mai trebui puse si alte conditii, dar nu sunt eu foarte priceput la astea. Tot ce stiu este ca mi-as dori sa pastram calitatea mediului si pentru copii nostri. Uitati-va ce dezastre ecologice se intampla in lumea intreaga din cauza unor astfel de .

  • 120

    @Mihai Goţiu:
    Salut, cind moldovenii “munceau” cu drujba pe dealuri si munti, tot asa ziceau: “N-are gura la copii nostri ce sa maninca” si “De foame taica, de foame, ca sintem saraci”.
    Culmea e ca tot ei se pling acum de inundatiile nimicitoare pornite de pe versantii pe care i-au jupuit fara mila.
    De ce nu folosesti analogia, maestre? Poate pricep si bizonii care chiar CRED ca o sa se lafaie EI in aurul de la Rosia…

    val24m
    2011-12-10 10:32:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    @Moi:

    Fireste ca se vor fofila de la ecologizare!!! Exact de aceea este SECRETIZAT contractul de concesionare! Dar prostii vor plati…

    Raluca
    2011-12-10 11:17:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    @Antonia: Draga Antonia, nimic nu se intampla daca stam cu mainile in san fara sa spunem ce ne deranjeaza. Protestele sunt o forma de exprimare, la fel ca si scrisul, desenul, etc. Plecand de la niste proteste “amarate”, cum le numesti, s-au schimbat sisteme politice.

  • 123

    @tara de prosti: cred ca tu esti cel care are probleme de perceptie. in romania nu se intampla doar lucruri proaste, nu poti sa acuzi pe toata lumea oricum de coruptie. nu doar politicienii supravegheaza proiectul asta. fiind atata scandal in jurul proiectului iti dai seama ca vor fi foarte multi cu ochii pe ei sa vada daca isi fac treaba cum trebuie.

  • 124

    @dan: dupa douazeci de ani oamenii au sansa sa ramana intr-o situatie buna in rosia montana prin dezolvatarea turismului, chiar e un patrimoniu acolo care merita si poate fi valorificat. proiectul include si reabilitarea lui. nu sunt vorbe in vant faptul ca acolo se poate face si turism, dar mai intai cinva trebuie sa investeasca masiv in el. si da exista si astfel de garantii de mediu. si e normal sa existe. e o firma care lucreaza pe baza de contract, daca nu isi respecta promisiunile poate fi trasa la raspundere. doar statul face ce vrea el de capul lui, ca se crede el mare si tare.

  • 125

    @val24m: una e sa faci ceva de capul tau, fara niciun gand la responsabilitati si consecinte, alta e un proiect gandit de zeci de specialisti in care incluzi planuri de lunga durata despre ce si cum trebuie sa se desfasoare lucrurile. nu poti sa pui semnul egal intre ele.

  • 126

    @Raluca: nu ai cum sa te fofilezi fata de ecologizare. mai ales cand statul iti spune ca dupa cinci ani daca nu faci nimic in privinta asta iti intrerupe exploatarea si te da afara din tara. sunt zeci de ong-uri de mediu, pot foarte bine sa traga semnale de alarma atunci e nevoie de ele. ecologizarea nu se face toata la sfarsit ci inca din timpul expoatarii, ce e asa de greu de inteles?

  • 127

    @Ioana: ideea e ca prin protestul asta nu schimbi absolut nimic.adica rosia montana ramane la fel de saraca si de poluata ca si pana acum. oamenii vor fi in continuare someri, inconjurati de poluare. prin prostestul asta le iei si unica speranta pe care o mai aveau ca lucrurile sa se schimbe in bine.

  • 128

    @aura:

    Nu inteleg!

    Deci tu spui ca ONG vor trage semanle de alarma daca RMGC se fofileaza de la ecologizare! Adica te bazezi pe ONG-uri!!

    Dar acum tot ONG trag semnale de alarma si tu (si al;tii) le acuzi de interese ascunse si le ridiculizezi actiunile.

    Raluca
    2011-12-10 13:57:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 129

    124 @aura:

    Sunt doar planuri! Vorbe! Nu-i doare gura.
    EXact de aceea eu vreau sa VAD ce au mai facut RMGC pana acum in minerit. Vreau sa vad LOCUL unde au mai lucrat. VReau sa VAD lacuri cu cianura pe care le-au facut si pazit.
    Vreau sa VAD marturii ale celor care au fost anagajati la RMGC.

    Daca nu, nu ma intereseaza promisiunile lor.

    Raluca
    2011-12-10 14:00:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    1. nu te bazezi Doar pe ONG-uri. ideea era ca si ele pot interveni. in schimb ce fac acum ong-urile este sa se bazeze exclusiv pe speculatii aiurea si sa impiedice un proiect cu mari sanse de reusita. cum vrei sa stii despre alte exploatari facute de ei daca nu li se ofera nicio sansa sa arate ca se pot tine de treaba?

  • 131

    @aura: ba da fata tatii, in romania doar prin coruptie se reuseste sau se traieste bine. lucrurile bune se intampla doar in rapoartele ministerelor.
    proiectul de la rosia montana este impotriva vointei populatiei pentru ca guvernarea de acum a furat democratia castigata in 89 inlocuind-o cu coruptia generalizata.

    tara de prosti
    2011-12-10 15:16:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 132

    @aura:

    Asa cum tu acum afirmi ca ONGurile se sprijina ”exclusiv pe speculatii aiurea si sa impiedice un proiect cu mari sanse de reusita” la fel se va intampla si peste 6 ani cand RMGC isi va lua talpasita si va lasa in urma ”deseuri”.
    Si atunci se vor gasi useri care sa ironizeze actiunea ONGurilor.

    Repet: VORBE!!! Atat poate RMGC. Eu vreau PROBE. E dreptul meu sa le cer. Si pana cand le voi primi, ma opun.

    Raluca
    2011-12-10 15:31:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 133

    @tara de prosti: poti sa traiesti bine si fara coruptie. nu zic ca nu avem o tara corupta, dar exista totusi speranta. nu totul in tara asta se realizeaza pe baza de coruptie. iar motivul principal pentru care o parte din oamenii inca nu sunt de acord cu proiectul este pentru ca nu stiu suficiente lucruri despre proiect si se lasa influentati de speculatiile altora.

  • 134

    @aura:

    Ai dreptate!

    Uite, eu ma opun acestui proiect din cauza clauzelor secrete din contractul de concesionare.

    Daca as stii ce contine, poate as avea o alta atitudine, dar, exact cum ai spus tu “nu stiu si ma las influentat”.

    Deci, mingea e la RMGC, nu ,la mine….

    Raluca
    2011-12-10 16:45:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    ceea ce este tinut confidential nu include partea cu ecologizarea. sunt lucrurile tehnice pe care orice companie le-ar tine secrete pentru ca asa se face. kfc-ul cum isi tine reteta secreta? n-am auzit pe nimeni sa spuna ca nu mai manaca de acolo pentru ca nu stiu reteta dupa care este pregatita mancarea. sau in cazul coca-cola, la fel. iar in cazurile astea doua chiar e ceva ce te afecteaza in mod direct.

  • 136

    @neobosita aura: doamne ce adepti ai avea daca te-ai alatura unei cauze reale.
    rmgc vine ,ia aurul 96% si lasa in urma cel mai mare lac de cianura din europa si 4 munti despaduriti. oricat ai incerca sa spui lucrurile astea cu cuvinte frumoase realitatea va fii cea spusa de mine fara pic de talent artistic.

    tara de prosti
    2011-12-10 18:17:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 137

    @tara de prosti: eu cred ca este o cauza reala. una pe care multi refuza sa o din cauza perdelei “ecologiste” asezata in fata ei. macar de-ar fi un ecologism real. ma enerveaza ca niste minti incuiate vor sa opreasca o idee indrazneata. iar castigurile sunt mai mari de atat. pe langa redevente mai e si participatia statului care ajunge pana pe la 20% aproape si mai sunt puse in discutie cateva procente. apoi sunt toti banii care vin odata cu exploatarea, de la locuri de munca pana la patrimoniu si alte industrii dezvolte pe langa, trebuie luate in calcul.sacrificiul sunt muntii despaduriti, de acord, dar nu poti sa faci ceva fara sa iti asumi si niste riscuri, niste sacrifcii. compensatiile sunt mult mai mari,plus ca partea cu mediul poate fi remediata. in timp, dar solutia exista.

  • 138

    @aura: “dupa douazeci de ani oamenii au sansa sa ramana intr-o situatie buna in rosia montana prin dezolvatarea turismului”

    Cine naiba sa mai faca turism in zona aia dupa ce dispar muntii si apare un lac cu cianura?

    ingineru'
    2011-12-10 21:16:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 139

    cei care vor fi interesati de galeriile romane care vor putea fi vizitate, cei care vor dori sa vada cea mai mare mina din europa, cei care vor dori sa vada casele cu valoare istorica reabilitate, nu ca si cum ar st a sa pice. deja sunt turisti in rosia montana, dar nu suficienti, oamenii trebuie atrasi sa ramana acolo mai mult decat cateva ore.

  • 140

    @calin: pentru cativa arginti, unii sunt in stare sa-si vanda neamul si chiar propria familie se pare …pai mai Caline, investirea aia de care vorbesti tu, in cercetare si conservarea patrimoniului a facut-o RMGC-ul pentru ca erau obligati prin lege, e o etapa premergatoare demararii exploatarii miniere, impusa prin avizul de descarcare arheologica, cat despre conservarea pe care o promiteti voi RMGC-ul, voi credeti ca faceti conservare in carti de cercetare arheologica, in muzee si cu machete, cand importanta acestor vestigii necesita conservarea in sit, in intreg ansamblu lor …

    renard
    2011-12-10 21:59:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    @renard: poate ca erau obligati sa faca o cercetare inainte, dar nu erau obligati sa ia in seama faptul ca acolo exista vestitgii romane, puteau sa nu spuna nimic pur si simplu. urmeaza sa fie pastrate o parte din ele, sunt km intregi de vestigii romane. daca nu incepe proiectul nu se strang bani nici pentru 10m din galeriile astea. asa exista o siguranta ca vor putea fi disponibile publicului macar pentru o parte.

    zavalita
    2011-12-10 22:40:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 142

    @aura: “la faptul ca acolo este totusi o localitate moarta din punct de vedere economic, si nu, nu pentru ca e zona monoindustriala asa cum zic unii”
    -buna asta, deci acolo acum e o localitate moarta, asa ca lasati-ne pe noi sa-i extragem aurul prin minerit la suprafata si astfel s-o omoram de tot, pentru ca dupa nu va mai exista posibilitate de turism, cu relieful distrus, in loc de munti cratere si lac de cianura, istorie cu vestigii arheologice distruse si patrimoniu cultural distrus, sau pastrat pe marginea unei prapastii, cu riscul de a se surpa oricand …

    renard
    2011-12-10 23:28:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 143

    @renard: la ce foloseste ansamblul vestigiilor alora daca nimeni nu investeste in ele ca sa poata sa le faca vizitabile? cum zicea si zavalita, macar o parte sa pastram din ele, daca statul nu are bani sa faca mai mult pentru propria lui istorie.

  • 144

    @renard: tocmai spuneam ca prin proiectul asta patrimoniul are o sansa de supravietuire. cine crezi tu ca o sa investeasca in timp util asa incat vestigiile romane sa nu se duca de rapa? deja sunt intr-un anumit stadiu de degradare.

  • 145

    @zavalita: ce vorbesti draga, pai faceau cercetare si omiteau ce-au descoperit in rapoartele de cercetare arheologica, dar asa e oricum nu iau in seama ca acolo exista vestigii, pentru ca alea la care faci tu referire c-or sa fie pastrate, sunt din afara zonei exploatarii, sau vrei tu sa-mi spui ca sa vezi minune s-a schimbat traseul exploatarii pentru vreun vestigiu, cat despre banii pentru galerii, nu mersi, n-o sa accept niciodata sa-mi cladesc o casa cu sange, cat despre siguranta pe care voi le-o oferiti celor din Rosia Montana, nu pot sa zic decat ca cu siguranta o sa-mi fie mila de voi, de astia manjiti, dupa ce o sa plece Gold Corp., c-atunci s-ar putea sa va manjeasca rosienii, dar cu altceva …

    renard
    2011-12-10 23:49:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 146

    @aura: draga aura, in primul rand eu vreau sa-mi pastrez muntii, ceea ce exclude proiectul tau si apoi implicit sa pastrez patrimoniul, dar proiectul tau l-am exclus deja de la primul punct, asa ca mai gandeste-te te rog eu, NU MERITA sa-ti vinzi sufletul … !!!

    renard
    2011-12-10 23:59:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 147

    @Raluca: Sa nu uitam din vedere ca sunt trei firme din america care stau in spatele acestei afaceri. Sa nu uitam ca ei sunt cei care nu vor semneze pacte precum cel de reducere a emisiilor de CO2, ei nu vor sa stopeze exportul de deseuri electronice catre tarile asa zise a treia lume, unde sunt aruncate oriunde si care polueaza mediul, ei sunt cei care furnizeaza arme etiopiei pentru a lupta impotriva somalezilor… Deci nu se vor impiedica de un contract….

  • 148

    @aura: sunt dar si cu concursul celor de la RMGC, asta daca nu te numeri si tu printre ei (fem. sau masc. fiind). Ei sunt cei care ii prezinta pe cei din zona ca cersetori de locuri de munca. Nimeni nu mai are voie sa investeasca in zona!!!

  • 149

    @aura: in afara! Da in afara se comporta responsabil doar cand este vorba de tara lor dar nu si cand vine vorba de alte tari!!! Si pot da multe exemple, multe. Incepand exact cu extractia aurului si continuand cu altele. Ex. te rog sa te uiti la hainele tale si sa te intrebi cat impact au avut producerea acestora asupra mediului dar si asupra sanatatii oamenilor care traiesc in zonele respective: greenpeace.org/../.
    Sunt firme din austria care vin cumpara legal si ilegal paduri si le defriseaza complet. In tara lor nu fac asa ceva! Sunt civilizati doar pana trec granita!
    Dar sa ne intoarcem la boii nostri si sa vedem cateva accidente petrecute recent (atentie nu in secolul trecut):
    Laos – Pe 20 iunie 2005 o deversare de cianuri de la mina Phu Bia detinuta de compania Pan Australian Resources a otravit sursele de apa ale comunitatilor invecinate pe o raza de 3 km. Intre 60 si 100 de persoane au necesitat ingrijiri medicale. (sursa: The Mineral Policy Institute).
    Ghana – Wexford Ghana Limited at Akyempim in the Western Region, a subsidiary of Bogoso Gold Limited and owned by Golden Star Resources spilled cyanide into River Kubekro. (October 23, 2004, source:www.ghanaweb.com).
    Australia – Un raport solicitat de guvernul provinciei Australia de Vest arata in octombrie 2004 ca lacurile de decantare ale minei Kalgoorlie Gold sunt responsabile de contaminarea apelor subterane cu cianuri si metale grele. Acest studiu vine dupa o perioada de zece ani timp in care au existat plangeri din partea comunitatilor locale privind calitatea apei, iar compania miniera a negat existenta acestor probleme.(sursa: Robin Chapple, MLC, WA Legislative Council).

    SI LISTA POATE FII COMPLETATA.

    Si inca ceva haide sa vedem cum o exploatare amentinta asa numitele comunitati de oameni care traiesc foarte simplu, nu polueaza si consuma doar atat cat au nevoie:
    survivalinterna../

    Probabil o sa spui ca situatia nu este la fel. Luata per ansamblu au puncte comune. Cum ii spune The progress can kill!

  • 150

    Aici citez cateva paragrafe dintr-un articol scris de un tanar roman care lucreaza la banca mondiala. RMGC au solicitat imprumut la aceasta banca. Au fost respinsi pe motiv legat de mediu, mai clar: ‘De altfel, organizaţii internaţionale ca Banca Mondială fac studii de mediu riguroase pentru fiecare proiect de investiţii în care se implică, şi refuză proiectele care nu respectă criterii ecologice bine definite. Printre proiecte a căror finanţare a fost refuzată de Banca Mondială se numără şi cel propus de Gold Corporation pentru exploatarea aurului de la Roşia Montană.’, ‘Chiar dacă toţi noii angajaţi vor veni de la nivel local, costul ecologic, social, şi economic al unei noi exploatări nu justifică investiţia.’ CONEXIUNE CU ALTE INDUSTRII: NU! ‘Nu prea există, de exemplu, industrii care să folosească aurul în procese tehnologice, iar singurii furnizori de care au nevoie asemenea exploatări sunt producătorii de dinamită. În mare parte, aurul este scos, prelucrat la faţa locului, şi văndut mai departe. Nici măcar salariile în plus nu vor genera mare vâlvă avănd în vedere numărul relativ mic de angajaţi noi şi timpul scurt de exploatare.’ SI MAI ADAUG EU ‘ei vor veni cu jucariile lor’. MAI MULTE ARGUMENTE? : ‘Exploatările miniere deseori lasă oameni nepregătiţi în urmă odată ce resursele exploatate sunt epuizate. Ele nu generează dezvoltare ci numai venituri în plus. Comunităţile miniere ar fi mult mai câştigate dacă oamenii de acolo ar învăţa să-şi investească energia şi creativitatea în cizelarea propriului destin. Continuarea exploatării aurului la Roşia nu va face decât să prelungească un deznodământ deja cunoscut. ‘. IN FINAL: ‘Esenţa teoriei moderne a creşterii economice, teorie pe care toţi politicienii ar trebui să o ştie, este simplă: pentru ca o ţară să aibe creştere economică sănătoasă trebuie să îşi clădească economia pe progres tehnologic endogen. Pentru a avea progres tehnologic endogen, are nevoie de o masă critică de capital uman – oameni care gândesc, lucrează, şi imaginează lucrurile altfel.’. RECOMAND A SE CITI TOT ARTICOLUL: totb.ro/un-argu../. Argumente suplimentare impotriva exploatarii sunt aduse si de geologii academiei Romane: cotidianul.ro/a../
    In final va recomand celor care nu ati vizionat deja, urmatorul documentar despre transilvania si modul sustenabil de a trai ( doar engleza): vimeo.com/31988../ (pt a fii ceva mai scurt – mesajul este transmis in ultimele 15 minute). Si va recomand sa-l vedeti nu o data ci de doua ori sau de mai multe ori!

  • 151

    @aura & @calin: “dar sunt obligati sa inceapa actiunile de ecologizare inca din timpul exploatarii”
    - interesant, foarte curios cum va inchipuiti voi ca faceti ecologizarea asta in timpu exploatarii, adica bagati cupa excavatorului si macinati o bucata din munte si imediat in gaura lasata, plantati un copac, sau cum?
    @aura & @tara de prosti:”sacrificiul sunt muntii despaduriti” acolo e vorba de munti care vor fi excavati si macinati in totalitate, nu doar despaduriti si referitor la asta,am o curiozitate, cum se va face reabilitarea mediului in conceptia voastra, ca daca in cazul unei defrisari poti face impadurire, in cazu asta creati munti artificiali ??!!
    Mi-ar fi greu sa accept asa ceva chiar daca afacerea ar fi 100% a statului, dar asa cand actionarul majoritar cu 80,7% este strain, ceea ce in nici un caz @norbi, nu ne ramane noua jumatate din profituri, daca stii sa faci o scadere …

    renard
    2011-12-11 02:12:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 152

    vandutilor RMGC@:
    exact cu oameni ca voi a fost implementat comunismul in romania. oameni cu o relativa educatie care pentru marunte avantaje erau plimbati prin sate iar taranii lipsiti de orice alte surse de informare erau fascinati. oamenii aia care vorbeau romaneste si deci nu tradau ca ar urmarii alte interese decat cele nationale povesteau ce bine este in rusia comunista.
    RMGC a creat exact aceleasi conditii. a taiat sursele de informare si a angajat agitatori iar ca varf de lance intre agitatori a reusit performanta de a-l folosi pe presedintele in functie al tarii.

    tara de prosti
    2011-12-11 09:56:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 153

    in 90 urla televiziunea si radioul ca ceausecu vroia sa exploateze Calimanul.Azi societatea civila tace ca rahatu in iarba fata de RMGC

    ion minerul
    2011-12-12 21:29:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 154

    @ion minerul: pentru ca este o foarte mare diferenta intre cele doua. una e o exploatare facuta de stat unde el se autocomanda si are foarte mari sansa sa nu faca totul asa cum trebuie. cu totul alta e ca exploatarea sa fie facuta in parametrii de uniune europeana, unde sunt reguli mult mai stricte pe care esti obligat sa le respecti. normal si si nivelul de incredere al oamenilor creste considerabil.

  • 155

    Exemple de exploatari miniere din Guatemala si Hoduras (companie canadiana) – mita, promisiuni, deschidere exploatare, nu tu locuri de munca, oameni imbolnaviti de apele poluate si aceeasi oamneni care trebuie sa suporte tratamentul din propriile buzunare, oameni imbolnaviti si concediati SI o companie care neaga totul! Dar la ei totul este prea tarziu! : Urmariti documentarul urmator despre toate acestea plus alte relatari:
    youtube.com/wat../

  • 156

    @aura: youtube.com/wat../;
    Tot canadieni – fara respect fata natura si fata de sanatatea oamenilor.

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!