![]() | De ce bauxita nu e cianură. Poate pricepe și Traian Radu Ungureanuvezi toate articolele de Mihai Goţiu12 Oct 2010 la 02:12 30 comentarii 1106 vizualizari. |
De fapt, îl las pe Traian Radu Ungureanu (TRU) să apeleze la un chimist pentru a-i explica diferențele dintre bauxită și cianură. Deși sunt slabe speranțe să priceapă. Până astăzi nu l-am bănuit pe europarlamentarul PDL (nu cu mult timp în urmă jurnalist apreciat) de lipsă de inteligență. Ci doar de obediență față de directivele de partid și, în special, cele venite pe filiera Traian Băsescu. După articolul ”Tăcerea e de aur. Și ecologistă”, pe care mi l-a semnalat astăzi un comentator pe VoxPublica, am însă serioase dubii că pentru TRU logica mai reprezintă un reper.
Ce încearcă să explice și să ”argumenteze” TRU în acest comentariu de pe blogul personal? Că organizațiile și persoanele care se împotrivesc proiectului companiei canadiene RMGC de exploatare a aurului de Roșia Montană au vreun interes să minimalizeze dezastrul ecologic și umanitar de săptămâna trecută de la Kolontar, din Ungaria. Și una dintre concluziile domniei sale, pe care le sugerează în articol, sunt de-a dreptul halucinante: vinovate pentru dezastrul din Ungaria ar fi tocmai organizațiile și persoanele care semnalează și se opun proiectelor care generează astfel de dezastre! Asupra ”logicii” care stă la baza unei asemenea concluzii vă las pe dumneavoastră să meditați. O să mă refer la alte ”argumente” ale domnului TRU.
La capitolul ”organizații mute la dezastrul din Ungaria” mă include și pe mine. Nu înțeleg cum a ajuns să pună pe același palier o persoană cu o listă de organizații, dar din start se contrazice singur – pentru că atunci când mă acuză de ”muțenie” citează (cu link) tocmai un articol pe care l-am scris despre dezastrul din Ungaria! Cel deranjează însă pe TRU e faptul că am afirmat că ”Roșia Montană nu poate fi comparată cu Kolontar”. Doar că se face că nu înțelege (ori, poate, doar atâta îl duce mintea) de ce am făcut această afirmație: pentru că pericolul potențial reprezentat de iazul cu cianuri de la Roșia Montană este de peste 100 de ori mai mare decât ceea ce s-a întâmplat în Ungaria. Iar asta nu înseamnă că dezastrul din Ungaria ar fi unul minor (nu repet argumentele, le puteți citi aici).
Singura comparație care stă în picioare între Roșia Montană și Kolontar sunt ”garanțiile” și promisiunile de ecologizare ambalate frumos în desene și limbaj de PR pe care le-au oferit (și le oferă) RMGC, respectiv MAL ZRT.
Apoi, văd că și lui TRU îi place să pună etichete, în locul argumentelor. Țin să-l asigur pe TRU (și pe alții) că nu sunt nici stângist, nici ecologist, nici anti-globalist. Și asta nu pentru că a fi stângist, ecologist ori anti-globalist ar fi un lucru condamnabil (deși pentru TRU și cei din corul din care face parte asta înseamnă). Ci pentru că, pur și simplu, a scrie despre mafia transpartidică din jurul Roșiei Montane, despre jocurile politice, despre manipulările practicate, despre diferențele esențiale între mesajele promovate și documentele proprii ale RMGC, despre distrugerile deja produse de proiect la Roșia Montană, despre impactul social al proiectului, despre riscurile acestuia, despre garanțiile minore sau inexistente oferite, prezentarea opiniilor specialiștilor în diferite domenii etc., reprezintă o muncă specifică de jurnalist. Din fericire, sunt încă mulți cei care înțeleg acest lucru.
În fine, TRU își încheie articolul acuzându-i de ipocrizie pe colegii lui europarlamentari socialiști, liberali, ecologiști, comuniști, care au votat în mai, în Parlamentul European, rezoluția care cere stoparea folosirii cianurii în industria mineritului, și care nu au pomenit nimic până acum de dezastrul din Ungaria. Trec peste faptul că i-a omis din această înșiruire pe colegii lui din Grupul Popular (care, de asemenea, au votat în majoritate rezoluția în discuție), amintindu-i lui TRU că, înainte de a fi bloger, este europarlamentar. Și că are dreptul (și obligația) de a pune în discuție în Parlamentul European dezastrul din Ungaria. Iar dacă nu o va face, după ce i-a acuzat pe colegii lui de ipocrizie pentru că nu au făcut-o, este un ipocrit mai mare decât ei. Un gargaragiu și un demagog de primă mână.
Așadar, domnule Traian Radu Ungureanu, aștept cu interes să semnalez poziția d-voastră în Parlamentul European pe tema dezastrului din Ungaria!
***
P.S. Cât despre poziția organizațiilor de mediu în legătură cu dezastrul din Ungaria îl rog pe TRU să consulte și media alternativă. O să aibă o surpriză. Faptul că mediile tradiționale (print, TV și chiar online) nu au reflectat aceste poziții e o altă poveste. Care are legătură sau cu lipsa de profesionalism a unor jurnaliști sau cu milioanele de euro pompate până acum de RMGC în mass media autohtone.
Etichete: dezastru ecologic, kolontar, traian radu ungureanu, TRU


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1E penibil. Nici un om nu am vazut, din cei care vor vota cu Oprescu, sa spuna ca nu e adevarat, nu a furat etc. TOTI cei care il voteaza STIU ca a furat. Stiu ca minunatele proiecte nu ii ajuta absolut... | ||
| 2@Sonia: da, trebuie sa mai si credem ca intr-adevar se poate face ceva.... | ||
| 3Da, reteta de nesimtire a lui Ponta. In toate procesele de coruptie: 1 pui un sef nou, USL, la institutia prejudiciata 2 ala se retrage din proces declarand ca nu exista prejudiciu 3 neexistand prejudiciu,... | ||
| 4@elenick ce faci avortonule?te bagi iar in politichie? Nu ti-a ajuns ca te-ai facut de ras cu Geoana?Vrei sa fii si mai de ras? PS-oricum esti de rasu' curcilor!(uslistilor am vrut sa spun)... | ||
| 5@Hexenschuss tu esti in perioda de gratie amice! Ai fost "baietas" la faza cu "romantismul" si te las o vreme la foc scazut.Glumeam! Ce mai faci in rest?... | ||
| 6@nae ha,ha,ha!!Nae, esti amuzant pasarica batrana! Te bucuri ca scapa Bombo de parnaie si implicit de vaselina?Ai grija sa nu-i iei locul,ca stii ca cineva trebuie sa plateasc oalele sparte!... | ||
| Mihai Goţiu 11765 citiri |
| Cristian Teodorescu 10624 citiri |
| Costi Rogozanu 10072 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4436 citiri |
| Constantin Creţan 4318 citiri |
| Dan Duca 4166 citiri |
| Alin Fumurescu 3990 citiri |
| Ciprian Şiulea 3322 citiri |
| Dorin Tudoran 2850 citiri |
| Iulian Leca 2376 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62824 citiri |
| Cristian Teodorescu 40972 citiri |
| Costi Rogozanu 39033 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18190 citiri |
| Alin Fumurescu 17885 citiri |
| Viorel Dobran 13039 citiri |
| Dan Duca 12043 citiri |
| Constantin Creţan 11329 citiri |
| Elena Vijulie 8804 citiri |
| Dorin Tudoran 8776 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2010-10-12 02:36:39 | Raporteaza
TRU devine o tot mai mare dezamagire.
Nu mai votez PDL, mi-e scirba.
2010-10-12 03:15:13 | Raporteaza
Domnule Gotiu,la Kolontar nu este vorba de bauxita,ci de reziduri rezultate in urma prelucrarii acesteia.Reziduri care contin metale grele (crom,mercur etc.)si substante deosebit de corozive care de fapt au cauzat deja raniti si imbolnaviri.Pe termen lung se pare ca efectele vor fi mai mari decat deversarile de cianura de la Baia Mare.Va amintesc ca bauxita este un minereu din care prin prelucrare se extrage alumina,iar din aceasta prin procedee electrolitice se extrage aluminiul.La Kolontar probabil este vorba de aceste reziduri rezultate in urma electrolizei care sunt foarte corozive si pline de metale grele ,unele existente in minereu,altele folosite in procesul tehnologic.
2010-10-12 05:23:30 | Raporteaza
Bine ma !
Si chiar nu glumesc, bine ai scris bine si e bine ca macar UNUL din “gurnalistii” care imbacsesac netul pe aici are o parere si nu renuntza neam la ea.
PS daca te intreseaza cum sa facem sa fie bine itz-i recomand “Flirting with disaster” despre cum s-a facut pana acuma si de ce a iesit rau, catastrofal de rau.
Cat despre TRU gastii este exact asa cun ai mentzionat: “Un gargaragiu si un demagog de primă mână.” Un saritor de pe bloc daca va mai tzine memoria gargarei sale anti-PSD-iste, ca sa va mai amintiitzi despre ce vreau sa zic.
Cine stie poate ca asa o sa ne invatzam minte cate ceva din asta.
2010-10-12 05:30:36 | Raporteaza
Deci singurele diferente intre doua catastrofe ecologice (una deja produsa si una eventuala) sunt doar de substanta, miros si culoare….ne avand importanta ce pluteste in baltoaca rosie sau de alta culoare….
Eu zic ca, dezastrul ecologic in sine (vezi si cazul British Petroleum, cu conducta aia care a scapat 3 luni pentrol in mare) arata clar dezinteresul escrocilor care exploateaza niste resurse, fata de mediu si fata de oameni in general.
2010-10-12 06:56:06 | Raporteaza
Vad ca domnu TRU se uita cu un ochi la bauxita si cu unu la cianuri, de vreme ce slanina si faina au devenit produse de lux pe meleagurile noastre!
2010-10-12 07:39:06 | Raporteaza
nu ești ecologist dar ce ești? te decari prin toate articolele apărător al mediului, vorbești numai despre cum să îl protejăm, scrii despre cernavodă etc , dar tu nu ești ecologiost… ok cum vrei să te numim? alege tu să nu propunem noi …
2010-10-12 09:18:48 | Raporteaza
T.R.Ungureanu e mic copil.
“Un gargaragiu și un demagog de primă mână” e I.T.Morar, practicant de gargara cu cianuri la propriu.
2010-10-12 09:32:22 | Raporteaza
Sa inteleg ca in dezastrul de la Kolontar e vorba despre bauxita domnu’ Gotiu ? Pai atunci la Rosia Montana ar fi vorba de un dezastru de aur ?
Nu bauxita s-a deversat si a omorat oameni domnule Gotiu. Uitati citat de la carte:
“Bauxite is combined with caustic soda, lime, and steam to produce a sodium aluminate liquor.”
Soda caustica vs cianuri. Din titlu incercati (din nou) sa induceti in eroare. Sau sunteti in eroare. Nu stiu exact care varianta ar fi mai grava.
Sa nu mai vorbesc despre cat de hilar sunteti in celalalt articol unde spuneti:
“Mai mult, aluminiul (realizat de MAL ZRT) este un produs necesar industriei. În notele de documentare care au stat la baza votului din Parlamentul European, care a adoptat rezoluția de interzicere a cianurilor în mineritul din UE cu o majoritate de aproape 80%, se arată că necesarul actual de aur pentru industria europeană poate fi acoperit din recuperarea și refolosirea celui deja existent pe piață. Așadar, aurul este extras la ora actuală în UE doar pentru valoarea lui de lux și speculativă.”
Rar mi-a fost dat sa citesc un argument atat de pueril, asta asa ca sa fiu finut.
2010-10-12 09:35:20 | Raporteaza
imprevizibil acest gotiu, isi gaseste „laudatori” in europarlamentari(cam analfabeti) care isi lasa blogurile scrise de copii si fac omparatii cu etc chestii, iar el se regaseste in toate … mai ales ca sunt atacuri personale =))) right
2010-10-12 09:41:04 | Raporteaza
@DMDM: Cat esti de inteligent! Adica Gotiu ma manipuleaza si eu nu stiu de ce am murit: de soda caustica sau de bauxita.
“Rar mi-a fost dat sa citesc un argument atat de pueril“
Nu mai citi, prietene si o sa te simti mult mai bine!
@raul: “fac omparatii cu etc chestii“
Zii, asa, cu etc chestii? De ce te bagi in seama, atata timp cat scrii dezlanat si violentezi limba romana? Ai aruncat si tu o latura si acum razi cu mana la gura?
2010-10-12 09:52:25 | Raporteaza
@sase sase:
corect, de deversat la Kolontar nu s-a deversat bauxita, ci slamul (noroiul rosu) ramas in urma prelucrarii bauxitei; dar ideea acestui articol nu a fost de a demonstra ce e mai toxic, slamul respectiv ori cianura, ci de a semnala un discurs manipulativ si aberant pe care l-am citit si auzit in aceste zile de la mai multa lume, nu doar de la TRU – conform caruia opozantii proiectului RMGC ar fi de vina (!!!) pt. dezastrul de la Kolontar ori ca acestia nu ar fi luat pozitie fata de acest dezastru
2010-10-12 10:34:04 | Raporteaza
Cred ca ce vroia sa sublinieze este faptul ca noi in loc sa ne focusam pe dezastrul efectiv din Ungaria am sarit repede pe un posibil accident in Rosia. Sa privim putin la faimoasa Daciana. As fi preferat sa o aud ca face ceva pentru a-i ajuta pe unguri astfel incat acele reziduuri sa nu ajunga in Dunare. Dar ce a facut? Repede sa spunem NU la Rosia Montana. Ok, Rosia e un alt subiect discutabil. Dar e absurd sa te focusezi pe un posibil accident cand ai in fata un dezastru.
2010-10-12 10:36:37 | Raporteaza
@alex:
daca critic sistemul corporatist o sa ma incluzi la stangisti (ori chiar comunisti); daca scriu despre crimele comunismului o sa ma declari legionar s.a.m.d. ; genul acesta de etichetari pe baza unor critici este, pe de o parte, fals, pe de alta parte, folosit in lipsa argumentelor;
cand o sa intelegi de ce capitalsimul si libera-initiativa nu se suprapune cu corporatismul, la fel cum libera initiativa nu intra in contradictie cu ecologia o sa intelegi de ce asemenea etichetari nu sunt doar gresite, ci si nocive intr-o dezbatere
2010-10-12 10:40:20 | Raporteaza
cred ca logica cea mai buna a lui TRU se manifesta in articole despre fotbal…
cand a intrat pe taramul politicii, dl TRU a trecut rau pe aratura iar lupta lui cu raul cel “mic” din ungaria este penibila…
daca as fi fost un sustinator al tehnologiilor de exploatare cu multe substante periculoase in lacuri-bombe, as fi facut ciocu’ mic macar in perioada asta de cumplita deruta pentru viata si sanatatea unor populatii din 5-6 tari, pentru un mediu grav periclitat pe toata lungimea dunarii, totul datorita inconstientei celor care exploateaza zacaminte facand multe economii la mediu
2010-10-12 10:43:42 | Raporteaza
@mihai:
acel ”posibil accident” are un potential de risc de cel putin 100 de ori mai mare decat dezastrul de la Kolontar; iar acest risc o sa-l intelegi, pe de o parte, citind cu atentie documentatia RMGC (cele doua mari viituri la care barajul e proiectat sa reziste s-au produs in Ro in 2 ani!), pe de alta parte, comparandu-l cu garantiile oferite in alte parti si care se vad acum cat au fost de ”sigure”
2010-10-12 10:44:00 | Raporteaza
@mihai:
P.S. la fel ca si Daciana, TRU este europarlamentar; daca are ceva de spus pe tema Kolontar o poate face (are dreptul si obligatia asta) chiar in PE, nu pe blog
2010-10-12 10:46:50 | Raporteaza
TRU=Rica Venturiano.
Sa intelegem ca daca organizatiile ecologiste ar invaluii in tacere proiectul “Rosia Montana”, probabilitatea unui dezastru ecologic ar fi zero? Ciudata logica pentru un individ care se crede net superior altor ganditori contemporani (intelectuali).
2010-10-12 10:52:16 | Raporteaza
pentru mihai si cei care ii dau zor ca sa ne focusam pe Kolontar in loc de Rosia Montana … problema cea mai mare este ca atunci cand astfel de dezastre se produc, nu prea avem ce sa mai facem … vezi Kolontar, vezi cazul British Petroleum … actiunile intreprinse de oameni dupa ce dezastrul s-a produs nu au mai rezolvat mare lucru … ceea ce inseamna ca trebuie sa ne focusam pe prevenirea acestor accidente … dupa ce se produc deja, suntem neputinciosi
…
iar in cazul Rosiei Montane, riscurile sunt enorme in comparatie cu beneficiile subtirele …
2010-10-12 11:58:00 | Raporteaza
@mada sunt de acord cu tine. Una e sa previi si alta e sa repari. Riscurile de la Rosia sunt mari ca in orice industrie ce foloseste substante periculoase. Dar, ca si prioritate numarul 1 ar fi trebuit sa fie cea din Ungaria. Pana la ora actuala ar fi trebuit sa stim clar de ce s-a intamplat ce s-a intamplat si ce vor face pentru a remedia. Din accidente de acest gen se pot invata lectii grele si se pot crea sisteme mai sigure pentru industia in cauza sau pentru altele asemanatoare. Nu e cel mai fericit mod, dar e o lectie. Lectia stop proiectelor asemanatoare si in special Rosia Montana nu mi se pare echitabila. Nu mai spun ca automat s-a vorbit doar de viitorul proiect de la Rosia dar nimic de poluarea ce are loc acolo de la extractiile miniere anterioare, care sunt la fel de periculoase. Asta este de fapt problema: ne focusam pe viitor uitand problemele din prezent.
2010-10-12 12:12:43 | Raporteaza
Am trait s-o vad si pe asta.
Gutza acuzandu-i pe altii de obedienta.
Cred ca n-am mai citit de mult ceva atat de scarbos si de infect!
Ptiu, ca urat caracter mai ai mai Gutza mai!
2010-10-12 12:54:40 | Raporteaza
Rapida reactie, d-l Gotiu! Eu zic ca d-lu TRU a facut un act de mare politete identificandu-va nominal in sirul ala de ong-uri belicoase! De ce v-ati, ca sa zic asa, atacat? Pe urma mai e ceva – v-a dat ocazia sa scrieti pe tema favorita, recte proiectul de la Rosia. Pe care vreti sa-l faceti sa para mai daunator pe hartie (asta fiind starea de agregare curenta) decat catastrofa ecologica din Ungaria! Pai nu-i frumos sa vi se dea ocazii din astea? Nu mai e nevoie sa asteptati pana face Steph cate o incropeala pseudo-tehnica de date si cifre luate de aiurea.
Cat despre bauxita si cianura – comparatia e stupida! Titlul logic-corect (dar asta ar fi insemnat sa nu introduceti inca din titlu cuvantul-magic, sperietoarea-sperietorilor) ar fi fost DE CE BAUXITA NU-I MINEREU AURIFER. Sau DE CE METALELE GRELE SUNT MAI RELE CA CIANURA. Ce ziceti de asta? In acest fel ati fi facut o comparatie corecta. Dvs. insa, cu buna stiinta, ati preferat sa induceti in eroare cititorii, inca din titlu. De ce sa nu confuzam? Nu asta inseamna meseria de ong-ist de bine?!
2010-10-12 13:25:34 | Raporteaza
Cred ca ambele situatii sunt la fel de importante. Nu cred ca exista mai mult sau mai putin, mai grav sau mai putin grav. Si asta pentru ca se compara un accident real cu un posibil accident. Acest posibil accident se poate intampla in n-feluri. Nu poti decat sa faci o presupunere, iar presupunerile nu au aceeasi greutate cand compari cu un caz concret. Presupunerile te ajuta sa poti sa iei toate masurile de precautie inainte si in timpul unui proiect de acest gen.
2010-10-12 15:22:18 | Raporteaza
@dan:
Dane – perfect de acord cu tine! Suntem pe aceeasi pagina, ca sa zic asa. Si eu cred ca cel mai responsabil mod de a invata este din experienta/greselile/implinirile altuia. Dar de aici pana la a pune semn de egalitate intre un dezastru intamplat si un proiect pe hartie…
2010-10-12 16:06:34 | Raporteaza
TRU nu e nici macar un spin doctor. pt asta iti trebuie ceva imaginatie si putina minte. TRU e doar un tonomat corporatist ticalos, ce vomita minciuni cu buna stiinta!
2010-10-12 16:10:42 | Raporteaza
recomandarea mea ar fi sa te documentezi chiar tu in ceea ce priveste ale chimiei. studiul aprofundat nu se compara cu genul de lectura beletristica pe care il practici tu pentru a-ti asigura subiectul de scris pentru a doua zi cu succes. oare ti s-a mai spus ca esti obositor prin excelenta?
2010-10-12 17:12:33 | Raporteaza
Consider ca aceste lucruri trebuie puse la punct de niste organe competente, organe care pana in acest moment nu au avut obiectii majore privind aceste date ale problemei.
2010-10-12 19:56:05 | Raporteaza
Bravo Mihai Gotiu
Eu nu te gasesc obositor DOMPOTRIVA !!! FELICITARI!!!!
De ce suntem pusi la zid pt. ca ducem munca de PREVENIRE?
Ce este rau in asta?Vreau sa-mi cresc copii sanatosi in tara unde m-am nascut!Ce e rau in asta?
2010-10-12 20:50:54 | Raporteaza
@darius: copii? dar sa zicem ca ti-am inteles punctul de vedere…sarind peste foamea de litere. pai mai intai, trebuie sa ai cu ce sa ii cresti si economic vorbind…
2010-10-12 21:36:34 | Raporteaza
Isus Hristos a spus:
Ioan4:17 …. „Pocăiţi-vă, căci Împărăţia cerurilor este aproape.”
Ioan 14:6 … „Eu Sunt calea, adevărul şi viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.
Ioan 3:16 Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu , nascut, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţa veşnică.
Ioan 17:3 Şi viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat şi pe Isus Hristos pe care L-ai trimis Tu.
Ioan 10:10 Hoţul nu vine decât să fure, să junghie şi să prăpădească. Eu am venit ca oile să aibă viaţă, şi s-o aibă din belşug.
Ioan 8:24 De aceea v-am spus că veţi muri în păcatele voastre; căci, dacă nu credeţi că Eu Sunt, veţi muri în păcatele voastre.”
Raspuns la: ugaep@yahoo.co.uk
2010-10-13 18:06:13 | Raporteaza