![]() | De ce nu ne otrăvesc corporaţiilevezi toate articolele de Laura Cernahoschi07 Mar 2010 la 22:20 29 comentarii 864 vizualizari. |
…aici, în România, cel puţin.
De-abia astăzi am văzut documentarul realizat în 2003 de nişte producători canadieni, “the Corporation”, după ce a trecut peste o noi o criză economică (sau, Doamne fereşte, doar un prim val al unei crize economice în formă de W), fără a se schimba mare lucru din paradigma în care funcţionează corporaţiile. Deşi mă temeam că va fi încă un documentar alarmist exagerat, “the Corporation” se înscrie în limitele rezonabile ale echilibrului. Fireşte că marile corporaţii sunt ‘the bad guys”, dar vocile care se exprimă pe marginea lor merg de la Michael Moore la Milton Friedman, trecând pe la Noam Chomsky, Naomi Klein şi diverşi corporatişti de vârf reformaţi sau nu. Documentarul îşi are micile lui alunecări spre idei comuniste, precum “naţionalizarea este bună”. Dar nu despre film vreau să scriu acum. Merită văzut, măcar ca exerciţiu critic.M-a făcut însă să mă gândesc la modul în care funcţionează afacerile în România.
Până la urmă, corporaţiile astea care urmăresc doar profitul, cu orice preţ, fie că e vorba de viaţa şi sănătatea umană sau a mediului, joacă un rol major în societatea zilelor noastre. Corporaţiile au banii necesari investirii în cercetare şi dezvoltare, la un nivel la care niciun stat nu va investi vreodată decât, poate, pentru armată (de unde vin, în mod paradoxal, alte invenţii utile în viaţa de zi cu zi, chiar foarte paşnice, percum internetul sau telefonia mobilă). Ce le face, însă, să nu calce totul în picioare în goana spre profit? În ţările dezvoltate, cel puţin, un echilibru cu un stat puternic şi cu ONG-uri şi o presă liberă să dezvăluie informaţia şi să avertizeze consumatorii.Aşa se explică de ce multimiliardarele corporaţii nu pot face legea. De ce puternica industrie a tutunului s-a văzut îngenuncheată şi pusă la colţ, în ciuda lobby-ului puternic şi al banilor cheltuiţi. Dacă stăm să ne gândim, e vorba de o realizare uriaşă a statului, a ONG-urilor, a oamenilor de ştiinţă.
Nu acelaşi lucru se întâmplă, însă, în ţările în curs de dezvoltare, unde pădurile sunt tăiate fără nicio grijă, oamenii otrăviţi de deşeuri, iar lucrătorii plătiţi cu trei cenţi pe oră.
Aici intervine marele nostru noroc. Acela de a fi membri UE. Nu am încredere în statul român, mai bine zis în reprezentanţii săi, că au integritatea necesară sau viziunea necesară pentru a apăra interesele cetăţenilor. Suntem o democraţie prea tânără, cu politicieni şi funcţionari prea înfometaţi. Să nu ne trezim, de exemplu, că se aprobă pentru consumul uman vreo substanţă cancerigenă. La noi se poate rezolva cam orice autorizaţie cu o şpagă. O şpagă ce nici măcar nu e mare: câteva mii sau poate zeci de mii de euro. Iar justiţia funcţionează aşa cum ştim, în cazurile de corupţie.
Se aplică, însă, regulile europene: după zeci de ani de exercţiu democratic, în care verzii nu sunt întotdeauna nişte papagali excentrici, din experienţe nefericite de poluare, îmbolnăviri, campanii sociale, rezultă un set de reguli constrângătoare pentru corporaţii care se aplică şi în România. Pentru că la instituirea acestor reguli au contribuit şi politicieni din state precum Suedia, unde ecologia este a doua religie, iar sănătatea cetăţeanului este prioritate naţională. Aşa se face că UE are unele din cele mai stricte reguli în privinţa normelor ecologice sau referitoare la sănătate. Hormoni de creştere folosiţi în creşterea bovinelor din SUA, de exemplu, sunt interzişi în Europa, existând riscul cancerigen. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu organismele modificate genetic, unde europenii chiar au exagerat, poate, în unele cazuri, nepermiţând intrarea lor pe piaţă. Ştirea de săptămâna trecută, conform căreia fiecare stat UE în parte îşi va aproba propriile organisme modificate genetic permise nu mă face să fiu foarte optimistă, în privinţa României, din motivele expuse mai sus.
Aşa cum spuneam, însă, dezbaterea este bună şi pare să înceapă să existe şi la noi, încetul cu încetul. Fie că Gold Corporation are dreptate, sau ONG-iştii care se opun proiectului de la Roşia Montana, faptul că subiectul se dezbate îndelung în public este un lucru bun. Decizia nu va fi luată cu uşurinţă, fără a calcula urmările. Ci implicaţi în luarea deciziei ştiu că societatea este cu ochii pe ei. Este poate, primul şi unicul exemplu de dezbatere publică adevărată din România. Iar efectul s-a văzut din faptul că decizia finală nu a fost încă luată.


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 2Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 3@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 4Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| 5@Alin Fumurescu: Aștept cu interes părerea dvs. despre demiterea lui Vladimir Tismaneanu și Ioan Stanomir de la conducerea Institutului pentru Cercetarea Crimelor Comunismului, dar și despre retragerea... | ||
| 6@tamara's nephew 55 - "Precum te arata si numele,prostu’ pana nu-i fudul,nu este prost destul!" In RO prenumele Ioan este cel mai frecvent prenume pentru etnicii romani. Diminutive pentru Ioan/Ion: Ionel,Ionut,Nelu.... | ||
| Mihai Goţiu 12002 citiri |
| Cristian Teodorescu 10783 citiri |
| Costi Rogozanu 10208 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4471 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4185 citiri |
| Alin Fumurescu 4047 citiri |
| Ciprian Şiulea 3338 citiri |
| Dorin Tudoran 2898 citiri |
| Iulian Leca 2415 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63061 citiri |
| Cristian Teodorescu 41131 citiri |
| Costi Rogozanu 39169 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18225 citiri |
| Alin Fumurescu 17942 citiri |
| Viorel Dobran 13055 citiri |
| Dan Duca 12062 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9025 citiri |
| Dorin Tudoran 8824 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
1. Avem pe piata, comercializat si consumat probabil excesiv, un medicament banal care in Belgia este considerat otrava. Algocalminul.
2. Eu cred ca totusi merita mentionata pozitia statului roman in privinta vaccinului contra AH1N1. Evident, in sensul de a nu cumpara de la colosii farmaceutici. Nu zic ca vaccinul importat ne otravea. Dar am produs si noi cu costuri mai mici. Poate e un inceput de grija a statului. Si fata de companiile romanesti si fata de cetateni.
2010-03-07 22:57:58 | Raporteaza
Cernahoschi: intzeleg ca ai aflat ce s-a discutat despre Rosia Montana miercuri. Cel putzin dpdv al arheologilor, sunt convins ca vor accepta sa negocieze CAT se poate salva in-situ si cat prin mutare sau prin “memorizare” – fotografii, machete, etc, mai ales ca sunt arheologi si de-o parte si de alta si totzi oameni seriosi. O barfa aflata de la ei, ca tot te-ai dat votanta “Porumbacu”: la brainstormingul ala de la Bruxelles al madamei oficializata in noiembrie a lui Antonescu, a participat din partea Alburnus Maior profesorul Ion Piso, ex-directorul Muzeului lui Daicoviciu din Cluj. Cum Alburnus asta s-a prezentat ca organizatzie a locuitorilor RM, dupa ce a vorbit profesorul Piso, madam Valean (la origine o amarata profesoara de matematica de scoala generala bagata cu tupeu in politica de puturiciu et co) a crezut ca Piso e fost coleg de-al ei de generala predand in satul din Apuseni si i-a si spus-o. Culmea este ca “Porumbacu” pretinde ca e de meserie istoric, iar Piso este unul dintre cei trei sau patru profesori universitari de arheologie din Romania care conteaza. Din pacate asta este nivelul gunoaielor parlamentare din rrrom-inika, chiar parasutate avand calitatzi de parasuta la Bruxelles.
In alta ordine de idei, o fi cinic, dar americanii au dreptate: intre a-tzi asuma riscul infim al imbolnavirii de cancer (declansarea, am mai spus-o, e probabilistica, adica scapa sa zicem o mie dar pocneste aleator pe unul) si a lasa sa moara de foame SIGUR populatzii intregi, pentru lumea a 3-a este mai mult decat moral sa ii lasi sa consume porumb sau cartof genetic modificate.
2010-03-07 23:00:48 | Raporteaza
Tie ti se pare ca e mancare sanatoasa in hipermarketurile din Romania sau ca aerul pe care il respiri in Bucuresti e ok? Sau ca putina industrie pe care o mai avem si CET-urile care ne dau caldura, sunt ecologice?
Care-i parerea ta?
Ai vazut vreunul de la UE sa vina pana aici sa se pronunte?
Crezi ca daca suntem in UE nu pot pluti noxele libere in aer in Romania si nitritii in apa pe care o bea populatia crezand ca e apa potabila?
S-a sesizat cumva vreunul de la UE ca aia de la Protan, lasa cadavrele de animale vara la soare sa le puta la nas celor din Popesti Leordeni?
Am fost in America si m-am uitat bine la ce mananca americanii, hraniti de corporatii.
Omul vazut ca “vita” hranita cat sa aiba suficient zahar in sange ca sa i se para ca-i satul si eventual sa munceasca ca “boul” tot pentru o corporatie.
Ai vazut piersici care sa arate la culoare si textura ca ciresele si sa aiba gust ca rosiile. Du-te in America sa vezi. Mergi pe Wall Street la ora 11 sa-i vezi pe brokerii care vantura miliarde de dolari cum mananca hamburgeri sau alte cacaturi, pe bordura, alaturi de muncitorii care trateaza asfaltul si se hranesc cu acelasi lucru.
Daca iti inchipui ca marile corporatii alimentare au un alt scop in viata decat sa hraneasca vite si cele farmaceutice sa le vanda medicamente in caz ca “se strica la stomac” eu zic sa mai reflectezi.
2010-03-07 23:02:05 | Raporteaza
costelghimpu.bl../
In teorie daca analizam superficial,toate sunt bune sau rele..Dar practic nu se respecta nimic in litera legii sau a regulamentelor de uzanta.Deci important e ca fiecare tara sa-si poarte de grija si sa se gospodareasca cat mai bine cu putinta prin politica eficienta.
2010-03-07 23:06:03 | Raporteaza
problema e ca dezbaterea legata de Rosia Montana are deja aproape 10 ani, iar daca acum a ajuns o problema natioanala e din cauza ca se refuza sa se puna in practica concluziile dezbaterii; faptul ca proiectul nu a fost pornit este insa o victorie a societatii civile, dar nu inca una definitiva;
altfel, in problema tutunului nu atat ONG-urile au avut cea mai mare contributie, ci un calcul pragmatic facut initial in tarile nordice (care au grad ridicat al protectiei sociale), care a aratat ca asigurarile de sanatate platite din cauza bolilor cauzate de tutun sunt mult mai mari decat taxele, impozitele si accizele platite de industria tutunului
2010-03-07 23:07:45 | Raporteaza
@Cris: Mi-a placut comentariul tau. Daca citesti pe blog, care e foarte sintetizat, dar reflecta situatia globala pe care o parcurgem, ai sa vezi ca se confirma multe. Sper sa-ti trezeasca comentarii.
2010-03-07 23:13:42 | Raporteaza
Sunt de acord totusi cu faptul ca, in Romania, poti sa-ti scrii singur buletinul de analiza la apa, daca dai o spaga de mizerie unui functionar de la laborator…
Asta imi aminteste de escrocheria aia cu “Izvorul minunilor” (un adevarat “Izvor al minciunilor”), ramasa si la ora actuala in vigoare, unde s-a dat o spaga ca apa chioara de canal, imbunatatita cu CO2 gazos, sa se cheme, nu “SIFON” (sau “apa chioara cu gaze”), cum ar fi normal, ci “apa minerala” care se vinde la un pret cel putin dublu fata de “apa chioara, incurajata cu CO2″.
Si nu e singurul caz. E plina tara asta de “sifoane” cu pretentii, aspiratii si eticheta de “ape minerale”.
2010-03-07 23:28:11 | Raporteaza
@mihai gotiu de-aia am si mentionat statul in problema industriei tutunului. Mai mult decat asigurarile platite, sunt costurile operatiilor, zilelor de spitalizare si banii pierduti prin iesirea din productie a unor oameni inainte de varsta de pensionare
2010-03-07 23:29:26 | Raporteaza
@Cris gandeste-te cum ar fi stat situatia daca nu eram in ue…inainte sa-mi sari la beregata
2010-03-07 23:31:40 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Si uite cum apare buba. Daca UE lasa fiecare tara sa hotarasca asupra unor lucruri, se poate intimpla sa avem parte de ceva (mult) mai rau decit exemplul pe care l-am dat eu, Algocalminul. Daca UE va impune tuturor tarilor membre ceva legat de alimente si/sau medicamente, apar vocile care striga “Ei ne impun? Ei care ne-au otravit deja cu E-uri? Ei cu cireasa cit caisa care nu se strica nici daca o pui bibelou pe televizor?”
2010-03-07 23:47:22 | Raporteaza
@Florinaa da, e dificil de obtinut un echilibru corect cu suveranitatea statului
2010-03-07 23:53:16 | Raporteaza
Apropo de UE.
Ma intrebam si eu, mai deunazi, ce fel de institutie birocratica si inutila e UE, daca nu pune si ea un impozit, o taxa, ceva acolo (ca asta e rostul principal a unor astfel de institutii supradimensionate – sa asigure niste salarii grase, unei clase de oportunisti, si sa puna niste taxe pe care sa le plateasca prostimea).
Si iaca am auzit ca urmeaza sa introduca o taxa pe emisiile ca carbon, pe care sa o plateasca cetatenii, ca ei sunt consumatorii finali si deci, responsabili pentru faptul ca corporatiile, baga niste profituri in buzunar si nu aloca fonduri sa monteze niste filtre sa nu mai polueze mediul.
Si cica, in procesul de gandire pe tema “ce taxa sa introducem” s-au trezit cativa destepti care sa propuna o taxa pe e-mail sau pe SMS (bine ca nu s-au gandit la blog) ca tot are omul ca sport comunicarea prin astfel de mijloace.
Ma gandesc cu emotie la momentul cand calculatoarele desktop vor fi inlocuite cu niste simple console IP (proiect in curs), iar toata activitatea se va face exclusiv pe Internet, ocazie cu care primul mesaj pe care il va citi omul cand va vrea sa scrie ceva pe un blog va fi: “Please insert your card!”
Ce prilej ideal pentru istitutii mamut, precum UE, sa puna un impozit de la care sa nu se poata eschiva peste 80% din turma de vite….
2010-03-07 23:57:48 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Off topic
Miine, 18.30, Carturesti. Nu stiu ce sa fac, nu stiu daca pot. Din articolul precedent am inteles ca nici tu nu stii daca da sau ba iar val_one n-a raspuns:vine sau nu vine?
Eu apreciez organizatorii pentru idee dar mi se pare ca vine cam devreme. Nu sunt inca asezate lucrurile. Si, dupa faces to faces, mi-e teama ca mai mult vor merge comentariile functie de simpatii sau antipatii.Polarizare oricum exista, dar e cu pampersi inca.
Da’ de ce nu de ziua mea? Ca e curind.
2010-03-08 00:06:18 | Raporteaza
@ Florinaa eu o sa trec pe acolo, probabil
2010-03-08 00:31:22 | Raporteaza
de ce ,de ce?
d.aia:
stockphotopro.c../
braceforimpact.../
suntem nishte producatori de “cash”.totul depinde de capacitatea noastra de a inchde circuitul banilor.
suntem injectatzi-streinu cercel,vitaminizatzi shi e-urizatzi(mencinicopschi),cazatzi in silozuri anti seismice-marmureanu-ca doar suntem europeni,suntem resursa “regenerabila”.
da am o problema:bucureshtiul nu are statzie de epurarea apelor.shi mie imi place sa innot in dunare,aval de bucureshti.cred:fie ashtia fac o statzie -5%,fie ashtia ma executa,adik ce caut io sa inot in dunare,ca apa e toxica?!-95%.daca ma gandesc ca n-am vazut plutind tampax & libresse in dunare,in conditziile astea,cred ca deja apa e rezolvata,e corosiva sau ceva,mistuie tot shi io o sa ma dizolv intr.un ritual catarctic,la vara.
ca oricum,intrebarea din titlu imi dovedeshte ca cel mai deshtep cedeaza,ca are ce ceda.
normal,alternativa creerii de arieni prin donare de sperma nu ma atrage,cred ca produsul e intai “tratat” spre a ajunge la medie-fie sperma fie fatul fie mama.
io zic sa raman individualistu draq ,sa nu mai postez ca ni se trage,shi daca auziti ca a sosit mesia,io zic sa va luatzi dupa el.
2010-03-08 00:32:03 | Raporteaza
corectez,la tipar:
“io zic sa raman individualistu draq ,sa nu mai postez ca MI se (va)trage,shi daca auziti ca a sosit mesia,io zic sa va luatzi dupa el”.
2010-03-08 00:36:22 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Lamurita. Bustean.
Daca apare de doua ori nu-i vina mea. First time-error. Da’ mi s-a mai intimplat si a aparut post dublu.
2010-03-08 00:40:32 | Raporteaza
bla bla bla, rosia montana oricum o sa dispara, spaga tot spaga va fi si nimic in lumea asta nu se va schimba, multa vb pt mult timp pierdut.
2010-03-08 00:48:56 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: fix corect. Guvernele sunt interesate de scaderea cheltuielilor ca singurul obiectiv major in sanatate. Industria tutunului momentan nu e indispensabila deci buna de sacrificat. Probabil o sa urmeze si altele. Pana la urma nu ar fi chiar rau daca s-ar intoarce lucrurile la cultivatori particulari de tutun, iar cetateanului daca ii trebe sa cumpere de la piata si sa isi ruleze. Garantat e si mai sanatos si mai “green” decat tigarile astea la pachet tratate cu mii de chimicale sa arda mai incet, sa nu se stinga etc.
Cat despre Rosia Montana ONGurile ar trebui sa mai organizeze niste manifestatii pe la ministere o data cu vremea buna ca altfel o sa piarta initiativa in fata RMGC…cu consecintele grave ce urmeaza de aci
2010-03-08 00:53:52 | Raporteaza
@Cris: da,mai multe argumente emotzionale.ca nu degeaba cel mai mare orator din istorie tzipa shi urla.
2010-03-08 01:01:50 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:De fapt, lamurita,probabil.
Pe Pandora’s sunt atit de multe articole…
2010-03-08 01:04:03 | Raporteaza
@codder: “Argumente emotionale”?! Eu am inteles ce zici da’ ori e argument ori emotie, eu asa stiu.
2010-03-08 01:09:59 | Raporteaza
@florinaa:impresia conteaza,ai vazut ce ultim spectacol a dat tecuceanu in regia lu streinu-cercel!
in legatura cu algocalminu,am citit,nu cred ca e periculos.
uita.te la faza cu sindromu deficitului de atentzie la copii:io am auzit prin 2001,cand era in voga la americani.a rasuflat,la fel ca shi gaura in ozon,ca shi o-zone.
cu tzigarile e adevarat:aia baga chimicale,sa previna incendile.incearca sa aprinzi un ziar de la tzigare,nu MAI merge!
2010-03-08 01:53:47 | Raporteaza
shi oricum sindromu deficitului de atentzie la copii se trateaza cu un derivat (in scopul eliberarii lente) de
metamfetamina-un drog de rahat,ridicat la rang de anatema cu sintagma “crystal-meth”
io cred ca rimeaza:”crystal-meth”-”cristall-nacht”
2010-03-08 02:07:22 | Raporteaza
@codder: Stiu si ai dreptate (cu Algocalminul nu stiu nici eu, da’-n orice caz otraveste lent ca de cind iau…si traiesc!). Eu m-am legat, amical, de exprimare. Nu te supara, frate!
2010-03-08 02:07:41 | Raporteaza
@codder: #24
Sa vezi ca prinde teren acum autismul-vaccinarea excesiva (la americani).De urmarit.
2010-03-08 02:11:51 | Raporteaza
Astazi e ziua “Corporatiei femeilor”.Ce ne-am face fara ele?Nu ca viata nu ar avea farmec,dar fara ele cred ca nu ar exista.Ca urmare, Laura,iti doresc “La multi ani” si multa fericire atat tie cat si tuturor fetelor care posteaza pe aici.
2010-03-08 07:22:50 | Raporteaza
Nu inteleg de cand UE e vreun paradis al dreptatii si nu inteleg de ce mereu nevoia asta de a venera.Daca nu sunt americanii ,care in frecventa asta sunt nocivi cu ale lor corporatii,acum sunt buni cei de la UE ,care ne protejeaza de nu mai pot de rau.Care e diferenta intre un Monsanto si un BASF?Care e diferenta dintre un Wal-mart si lanturi de genul Bila,Metro,Real etc etc?Toata lumea face misto de mancarea din SUA(care e groaznica fara discutii),dar nimeni nu vede ca ne indreptam exact spre ei,90%din produsele din supermarket sunt variatii pe aceasi tema ,extractii din porumb cel mai des folosite (sau depinde cum se gandeste,in USA cel putin s-a ales o subventionare masiva a culturii porumbului,dar se mai pot folosi si alte scheme) si cam atat.Nu vedem ca tot ce inseamna agronomie(agricultura,horticultura,zootehnie,etc)se duce spre o cultura la limita decentei si a sanatatii(cu toate ca linia e de f mult timp trecuta in goana dupa profit).Nu vad produse interzise,vad ca s-au transformat magazinele alimentare in biblioteci ,dar ce pacat ca 99%dintre lecturanti nu au cunostintele necesare in a intelege acele etichete(etichete la care nu ai nici macar o garantie ca sunt conforme cu realitatea),cand problema se putea rezolva extrem de usor de catre institutiile statului abilitate in expertize si astfel poate nu mai vedeai pe rafturi vinuri care nu au vazut via ,sau sosuri de rosii care nu au vazut rosia,si asta nu doar la noi,ci in toata UE!
Vorbiti despre o grea lovitura data industriei tutunului,pai sa vedem,suntem in 2010,toata lumea e constienta de nocivitatea tigarilor si totusi le putem cumpara de la orice chiosc,numarul tinerilor care fumeaza e in continua crestere(rar mi-e dat sa nu vad un pustan care sa nu fumeze,indicele de dependenta a nicotinei conform indexului Merck e mult mai mare decat al THC din marijuana),pana si efectele tigarilor clasice sunt mult mai nocive deacat cele ale canepii indiene si totusi ele sunt inca pe piata,cu un registru al deceselor enorm,cu un cancer de plaman care omoara anual f multi,ele rezista.Eu nu vad nici o lovitura data acestei industrii,doar preturi ridicate care au dus la o explodare a evaziunii fiscale si cam atat.
2010-03-08 09:04:09 | Raporteaza
Cum ne apără Europa …
“Din câte ţări sunt pe planetă, doar România se grăbeşte să folosească o substanţă nouă, foarte toxică, pentru culturile de cartofi, roşii, castraveţi, ceapă, cât şi pentru plantaţiile de viţă de vie. Aceasta, numită INITIUM, sporeşte până la 65% riscul de cancer de colon. BASF, un consorţiu german de produse chimice, a dezvăluit că România este prima ţară din întreaga lume care a autorizat produsul său Initium. Compania susţine că „produsul fungicid va ajuta viticultorii să treacă mai repede la o producţie de înaltă calitate“. Dacă înaltă calitate înseamnă otrăvirea populaţiei, atunci afirmaţia este adevărată…
”
ecolife.ro/arti../
2010-03-08 11:04:08 | Raporteaza