![]() | De ce nu ne ridică americanii vizelevezi toate articolele de Laura Cernahoschi07 Apr 2010 la 13:54 55 comentarii 1886 vizualizari. |
Asta e întrebarea care se ridică de fiecare dată când parteneriatul cu americanii pare să se ridice la un nivel superior, fie că vorbim de acceptarea elementelor scutului antirachetă pe teritoriul României, fie că vorbim de achiziţionarea avioanelor F16, de activitatea militarilor români în Afganistan sau Irak. Reacţia pe care am întâlnit-o cel mai adesea este de genul următor: “noi tot dăm şi ei, nimic? Nu ne scot vizele?”.
Ministerul Afacerilor Externe al României a lansat azi o campanie cu titlul Viză pentru SUA, prin care încearcă să îi informeze pe românii care cer viză americană de ce anume au nevoie pentru a se asigura că o şi primesc. Dar lansarea campaniei îmi oferă şi ocazia de a analiza motivele pentru care nu am fost în stare, ca ungurii, de exemplu, să scăpăm de vizele pentru State.
Ei bine, la mijloc se află o combinaţie de factori pentru care americanii nu ne ridică vizele. Vina stă de ambele părţi, atât de cea americană, cât şi de cea română. Am pierdut şi noi nişte ferestre de oportunitate pentru a intra în celebrul program Visa Waiver, nu ne-am ocupat să facem lobby în Congresul american pentru a fi incluşi în program, iar politica americană s-a înăsprit. La mijloc este celebra rată de refuzare a vizei de către statul american, pentru cetăţenii unei anumite ţări. Adică numărul cetăţenilor români care cer viză americană şi nu o primesc ar trebui să fie cât mai mic, pentru a dovedi că cetăţenii noştri merită să intre în SUA fără viză, fără a fi tentaţi să rămână acolo ilegal.
Aici intervine fereastra de oportunitate pe care spuneam că am pierdut-o, dar de care ungurii au profitat, de exemplu. Aflat în vizită în Estonia, în 2006, Bush anunţa că “va lucra cu Congresul” pentru a modifica legea Visa Waiver, astfel încât rata de refuz a vizei necesară pentru ca o ţară să se înscrie în programul Visa Waiver să crească de la 3% la 10%. Ceea ce s-a şi întâmplat, în 2007. Ungaria, de exemplu, care redusese rata de refuz a vizelor pentru cetăţenii săi până la 10,3% în 2007 şi la vreo 7% în 2008, a intrat în programul Visa Waiver în 2008. România avea, prin 2007, o rată de refuz de vreo 35%.
Şi la noi a scăzut rata de refuz, dar nu suficient. În 2008 ea ajunsese la 25% şi, îngrijorător, în 2009 a crescut la 26,3%. Între timp, însă, obiectivul intrării în programul Visa Waiver s-a îndepărtat şi mai tare. Pentru că în vara anului trecut, Congresul american a decis ca pragul refuzurilor pentru a fi acceptat ca ţară în programul Visa Waiver să scadă din nou la 3%. O cifră ce pare imposibil de atins, pentru România. Chiar şi în aceste circumstanţe mai dificile, Grecia a reuşit însă să atingă o cifră de doar 2% vize refuzate, calificându-se pentru a intra anul acesta în programul Visa Waiver.
Rămânem, deci, în situaţia de a cere viză atunci când vrem să mergem în State, alături de Bulgaria, Polonia şi Cipru, din Uniunea Europeană. Ciprul nu are problema ratei de refuz, care e sub 3%, neincluderea în Visa Waiver fiind cauzată de alţi factori. Aşadar, din cele trei rămase, România se “laudă” cu cea mai mare rată de refuz a vizei americane: 26,3%, faţă de 17,8% pentru Bulgaria şi 13,5% pentru Polonia.
Polonezii fuseseră chiar mai dezamăgiţi decât românii când preşedintele Bush, în ciuda sprijinului venit până atunci în mod constant din partea aliaţilor polonezi, nu i-a inclus în Visa Waiver, alături de cehi, unguri şi baltici. Polonezii au continuat însă să facă lobby pe lângă Congresul american, deoarece includerea ţării lor în program depinde, până la urmă, de voinţa politică a congresmenilor.
România investise în 2007, alături de alte state est-europene, în activitatea unei firme de lobby denumite Dutko Worldwide, pentru a face cunoscută cauza României în legislativul american. Pentru şase luni de lobby, plăteam atunci 30.513 $. S-a renunţat însă la firma de lobby, România bazându-se doar pe activitatea diplomaţilor români pentru a-i ţine la curent pe congresmeni cu cât de buni aliaţi sunt românii şi cum au ei nevoie de viză pentru a intra în State. Congresul este cel, alături de administraţia americană, care poate ridica sau coborî pragul ratei de refuz al vizelor pentru Visa Waiver.
Noi, în schimb, am rămas să lucrăm la reducerea ratei de refuz. Iar ministerul de externe a lansat astăzi o campanie de informare pentru cetăţenii români care solicită viza americană, astfel încât să îndeplinească condiţiile necesare primirii vizei. Se pare că mare parte din refuzurile pentru cetăţenii români, cam 8%, o reprezintă cei care îşi depun din nou dosarul după ce au fost refuzaţi o dată de consulatul american. Alt procent important este reprezentat de cei care completează greşit formularele. Ceea ce trebuie să afle cetăţenii români prin campania de informare este că trebuie să demonstreze strânsa lor legătură cu România, pentru a garanta că nu vor fi tentaţi să rămână în State. Nu e vorba doar de proprietăţi, un loc de muncă sau familie, ci poate fi vorba şi de afilierea la un partid, la o biserică sau la un ONG, de exemplu, ne asigură oficialii de la consulatul american. Iar dacă ţi s-a refuzat o dată viza, trebuie să te asiguri că aduci ceva în plus în sprijinul situaţiei tale la dosar, pentru a aplica încă o dată. Dacă nu, vei avea aceeaşi soartă.
Mai multe detalii despre obţinerea vizei, puteţi găsi aici.
Etichete: lobby, Polonia, SUA, Ungaria, Visa Waiver


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@elenick tu la cat esti de retardat,ma intreb daca nu iti scriu neamurile comentariile.Cred ca am dreptate,nu-i asa?... | ||
| 2@ALL Ponta este favoritul meu! Este un baiat frumos si destept si in plus isi face vacantele in Dubai. Sa moara prostimea USL-ista de necaz! PS-mie mi-a adus speranta in suflet!Speranta ca poate da... | ||
| 3mac gregor,nu fa pe prostul, ca te poate crede cineva. L-am auzit pe ala de la ISC cu urechile mele : auditul intern si raportul aferent au fost facute din 2008 si constatau acelasi lucru: 0 prejudiciu.... | ||
| 4E penibil. Nici un om nu am vazut, din cei care vor vota cu Oprescu, sa spuna ca nu e adevarat, nu a furat etc. TOTI cei care il voteaza STIU ca a furat. Stiu ca minunatele proiecte nu ii ajuta absolut... | ||
| 5@Sonia: da, trebuie sa mai si credem ca intr-adevar se poate face ceva.... | ||
| 6Da, reteta de nesimtire a lui Ponta. In toate procesele de coruptie: 1 pui un sef nou, USL, la institutia prejudiciata 2 ala se retrage din proces declarand ca nu exista prejudiciu 3 neexistand prejudiciu,... | ||
| Mihai Goţiu 11775 citiri |
| Cristian Teodorescu 10631 citiri |
| Costi Rogozanu 10078 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4437 citiri |
| Constantin Creţan 4318 citiri |
| Dan Duca 4167 citiri |
| Alin Fumurescu 3992 citiri |
| Ciprian Şiulea 3323 citiri |
| Dorin Tudoran 2852 citiri |
| Iulian Leca 2379 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62834 citiri |
| Cristian Teodorescu 40979 citiri |
| Costi Rogozanu 39039 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18191 citiri |
| Alin Fumurescu 17887 citiri |
| Viorel Dobran 13041 citiri |
| Dan Duca 12044 citiri |
| Constantin Creţan 11329 citiri |
| Elena Vijulie 8820 citiri |
| Dorin Tudoran 8778 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Nu cred ca-i vina SUA ca nu reusiti sa ii (lor sa le)
…ridicati (sa le…lor, daca-s mai multi).
Depinde doar de dvs…..sa “calatoriti”.
2010-04-07 14:06:55 | Raporteaza
Mi se pare mie sau MAE s-a trezit cam tirziu cu campania asta? Parem a fi mai vinovati noi decit ei.
2010-04-07 14:08:35 | Raporteaza
Sa faca bine cetatenii din Romania SA FIE MAI PATRIOTI, mai iubitori de tara si de romani, caci situatia de la noi nu este asa de neagra precum s-ar dori alti……..
Daca Romaniei nu li se scot vizele, americani le vor scoate vizele (vrut sau nevrut) rusilor in momentul in care peste maxim 10 ani RUSIA va avea un PIB la jumatate fata de un american.
Probabil ca dorinta romanilor de-a fugi oriunde in lumea aceasta este mare…….mai mare decat in cazul altor popoare vecine.
2010-04-07 14:36:11 | Raporteaza
1) In primul rand vizele americane sunt acre !
*
2) Apoi – ei vorbesc ? – care i-au gonit pe nativii
americani si i-au inchis in rezervatii
(doamna Pipidi, ati vazut ca nu am spus ”indieni”)
*
3) Ei vorbesc , care i-au discriminat pe afro-americani
(doamna Pipidi , ati vazut ca nu am spus ”negrii”).
*
4) Doamna Pipidi , intrucat cunosc atat de bine
”the new wooden language”
mă primiti si pe mine in ONG urile lu matale
pentru diverse chestii curate ?
*
5) Ca cică ”afilierea la un partid, la o biserică sau la un ONG” iti cresc sansele.
*
6) La Vox Publica e unu Vîrvea care combate obscurantismul asa de eficient in Saptamana Patimilor incat nu m-as aventura sa-mi mai declar ”afilierea” la vreo biserica.
*
7) Cum sa nu-i iubesti pe americani !!! Sufletul lor ramane pur chiar si cand mitraliaza civili irakieni care incarca in microbus raniti si cadavre ale altor civili irakieni mitraliati in primul tur.
Ingenuitatea iuesei atinge paroxismul cand
considera ca NU proprietatea sau familia te tine legat de Romania cat ”afilierea la un partid”.
Va dati seama ca alalteieri senatorul Berca
putea primi viza americana intrucat era afiliat
la PNL ?
Sa te crucesti nu altceva (in masura in care esti
afiliat la o biserica, of corse !)
2010-04-07 14:36:45 | Raporteaza
@MIHAI 2
Corect…esti pe drumul cel bun, ai inteles ideea…
2010-04-07 14:44:09 | Raporteaza
Eu propun grevă.La nivel naţional.Un an de zile,NICI un român să nu mai ceară vize de intrare în USA.
Aşa,rata de respingere va ajunge la ZERO virgulă zero la sută.
2010-04-07 15:14:27 | Raporteaza
@val_one Eu sunt deja in greva de cerere de viza. Dupa ce mi-au refuzat-o sirienii, nu mai vreau sa trec prin asa ceva…
2010-04-07 15:18:31 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Poate tocmai faza cu sirienii sa te ajute la americani. Pe principiul “tot rau-i spre bine”.
2010-04-07 15:25:10 | Raporteaza
@Florinaa Da, pe principiul dusmanii dusmanilor prietenilor mei sunt prietenii mei
2010-04-07 15:26:18 | Raporteaza
Eforturi ale unor eschimosi in caiacele lor care viseaza la un uischi si o ciunga plina de democratie .
Eforturi caraghioase ale samanului chiomb care ar trebui sa vada ca pe la pupa vaporului este scris TITANIC.
2010-04-07 15:26:47 | Raporteaza
Mai e un lucru foarte important pe langa celelalte.
sa nu minti. Sa nu spui altceva decat ceea ce ti se cere sa declari.
De multe ori, romanii sunt tentati sa nu spuna adevarul.
Dar se afla. Si atunci te-ai lins pe bot de viza.
O sa va spun o intamplare a unui prieten de-al meu din Canada. Roman, dar cu cetatenie canadiana.
La un moment dat a efectuat o scurta vizita in SUA. A trecut prin punctul de frontiera de la Niagara Falls. Cu masina. I s-au pus cuvenitele intrebari unde se duce, cat sta, etc. Printre altele a fost intrebat daca are ceva de declarat. El a rsapuns ca nu.
Dupa ce a trecut frontiera, la cativa Kilometri a fost oprit de politie in cadrul unui filtru. I s-au gasit niste protocale uitate de el in portbagaj si de care nu mai avea habar. Ar fi trebuit sa le declare.
Pentru acest lucru, omul asta ori de cate ori intra pe teriotoriul SUA este perchezitionat in mod special.
Intrigat si suparat a intrebat cata vreme va continua povestea asta.
I s-a rapuns ca pana la sfarsitul vietii si ca prin orice punct de frontiera va intra in SUA va avea parte de acelasi tratament. Pentru ca s-a considerat ca a mintit!
Pare absurd, dar asta e sistemul american.
Asa ca va dati seama de ce multi romani nu capata viza in afara de motivele uzuale.
2010-04-07 15:29:09 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Să moară dujmanii de necaz…
2010-04-07 15:30:41 | Raporteaza
@vamesul orb plus ca multi depasesc perioada de sedere trecuta pe viza…
2010-04-07 15:31:25 | Raporteaza
@vamesul orb: Ce povestiti pare film de fratii Cohen.
2010-04-07 15:34:16 | Raporteaza
@) Florinaa
Nu. E realitate. Stiti cum e: viata bate filmul.
Sistemul birocratic american este unul din cele mai bizare din lume.
Nu uitati. SUA nu sunt o alta tara, sunt o alta planeta.
Si v-as mai putea spune de unii care au incercat sa ramana in SUA inainte de ‘89 si care se dadeau dizidenti, omitand insa sa declare ca au fost membri de partid si care au fost facuti pachet si expediati acas pentru asta.
Ceea ca vreu sa spun e ca trebuie sa fii extrem de sincer si sa nu spui NIMIC altceva dect ceea ce ti se cere sa declari.
Cheia in care se disuta se numeste TRUST.
2010-04-07 16:01:14 | Raporteaza
@vamesul orb: Si daca puneai portocala la ureche se auzea un ticait ?
2010-04-07 16:06:03 | Raporteaza
America reala, ca tzara, e o mare bashina, aflata in criza si ingropata in datorii si doar vizele draconice ne impiedica pe noi, sa-i cunoastem adevarata fatza.
Pe de alta parte insa, americanii au niste informatii foarte coerente in privinta nivelului de “boschetarism” al romanasilor indiferent de tara unde s-au dus (vezi aventurile din Italia) precum si in legatura cu faptul ca situatia din Romania e asa de cafenie, incat peste 80% din romani ar fi dispusi “s-o taie” oricand in alta tara, chit ca se afla in Romania, chit ca se afla la munca sau la ciordit prin UE.
2010-04-07 16:11:06 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: bine ca nu dau vize tuturor romanilor.macar asa nu ne facem de ras si in america.nu uitati ca in europa deja ne-am facut cunoscuti…ne bat obrazul pe unde ne prind.
2010-04-07 16:15:33 | Raporteaza
@vamesul orb: In nici un caz nu am fost ironica la adresa dvs. Dar pare atit de bizar. Insa, cum ati spus, viata bate filmul. Si multumesc, informatiile sunt de folos.
Numai bine
2010-04-07 16:16:15 | Raporteaza
@Cris: Ahaaa…Deci de aia nu ne ridica vizele…Ca sa nu stim noi cit de…sunt ei. Adinc.
2010-04-07 16:19:40 | Raporteaza
@Florinaa:
“@Cris: Ahaaa…Deci de aia nu ne ridica vizele…Ca sa nu stim noi cit de…sunt ei. Adinc.”
Pune niste bani deoparte si (daca castigi ceva dupa umilinta de la Consulat) du-te pana acolo sa-ti faci o idee.
Trust me!
Multi romani cred ca, daca vad o tara care nu e plina de cacat, cum e a noastra, chiar merita sa traiesti acolo…
2010-04-07 16:21:50 | Raporteaza
@lucaman E drept, dar biletul de avion pana in State costa mai mult decat cel de autocar pentru Italia. Nu-si permite chiar orice boschetar…
2010-04-07 16:26:20 | Raporteaza
Bulă aplică pentru viză. I se spune să aştepte n-şpe zile, că va fi anunţat să vină s-o ridice. În a n-şpea zi, Bulă se scoală f bine dispus, se rade şi-şi spune-n oglindă:
- Bulă, eşti deştept, i-ai fraierit pe-americani. Le iei viza, o tai peste Baltă, acolo-ţi rămîn oasele.
Cînd e ras pe jumătate, sună telefonul:
- Mr Bula?
- Yes.
- We are very sorry to inform you …
Tranc!
Bulă se duce să-şi termine toaleta, şi-şi zice:
- Fraiere, să mor eu dacă-ţi mai spun, vreodată, un secret!
2010-04-07 16:38:21 | Raporteaza
@Inima-Rea Ai naibii imperialisti, peste tot au informatori!
2010-04-07 16:41:56 | Raporteaza
Pe vremuri aveam si noi avion direct “peste balta”.
Nu eram tzara foamei, imprumutata de bani de mancare la camatari.
Anul trecut a functionat o cursa directa Bucuresti – NY, de la Delta si au scos-o ca cica aveau cheltuieli prea mari la cat isi pot permite romanii sa dea pe bilet si ca nu prea se umpleau avioanele, spalatorii de batrani la cur, care muncesc in prezent in America, ne-permitzandu-si sa vina o saptamana pe an in Romania, contra unui bilet de 1000 de dolari.
2010-04-07 16:49:22 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: nu m-as baza pe asta…te pui cu boschetarul roman? poate peste vreo 10 ani….
2010-04-07 16:49:37 | Raporteaza
@Cris:…romanasii prefera sa dea 1000 de dolari si sa viziteze alte locuri.de romania oricum sunt satui…
2010-04-07 16:52:56 | Raporteaza
@Cris: #21 Asa si intentionez sa fac. Multumesc pentru indemn. Daca ajung, iti scriu. Trust me.
2010-04-07 17:01:33 | Raporteaza
@) Laura Cernahoschi and all
Imi cer mii de scuze ca va trulbur de la tema de fata, dar nu ma pot abtine.
Ati abordat acum cateva zile o tema legata de posibilitatea unui atentat la metroul bucurestean similar celui de la Moscova.
Uite de ce nu se poate.
“Continuăm şi astăzi să stârnim invidia cercetătorilor britanici, anunţând încă o descoperire complet inutilă: de ce nu se comit atentate la metroul bucureştean, spre deosebire de cel din alte oraşe ale lumii.
În primul rând, că e foarte greu de realizat tehnic un atentat la noi. Nu că n-ai putea intra lejer cu o bombă sub braţ la Apărătorii Patriei – important e doar să ai cartelă, că altfel te înhaţă imediat bodyguardul că ai încercat să sari peste bare şi-ţi face o morală de-ţi vine să te laşi de terorism. Partea proastă este însă că e imposibil să laşi o servietă cu bombe sau o pungă cu gaz sarin în metrou, fiindcă imediat sare o băbuţă şi-ţi bate obrazul: “Maică, da’ nu iei şi bomba asta de aici, ca să mă aşez şi eu?”, iar dacă o bagi sub un scaun, sigur o fură cineva înainte să se detoneze. Imaginaţi-vi-l puţin pe terorist rânjind malefic în timp ce iese de la gura de metrou şi apoi urcându-se în autobuzul 301 – vedeţi cum îi dispare rânjetul de pe faţă privind năuc la servieta de pe genunchii domnului din faţa sa, care, printr-o bizară coincidenţă, arată fix ca servieta abandonată în metrou, plus că are o mică pată de cerneală exact în acelaşi loc?
În al doilea rând, statistic vorbind, e imposibil să găseşti o garnitură de metrou în care să nu fie un colonel în rezervă care se întoarce de la piaţă. El va şti sigur să preia comanda, să prevină panica şi să organizeze evacuarea metroului. La americani e uşor să organizezi un atentat pentru că ăia n-au avut armate ca lumea, cum am avut noi, popor cu un colonel la suta de locuitori. De asemenea, este absolut imposibil să prevezi când vor cere angajaţii de la Metrorex o nouă mărire salarială şi vor opri lucrul, aşa că rişti ca luni bune de pregătiri meticuloase să se ducă pe apa Sâmbetei – degeaba ai pus tu bomba într-un coş de gunoi la Costin Georgian dacă bucureştenii sunt toţi în intersecţie la Răzoare, aşteptând să se pună verde.
Un alt motiv pentru care nu se pun la noi bombe la metrou este că majoritatea victimelor ar fi corporatişti, care oricum urăsc marile companii americane şi capitalismul şi trăiesc 10-12 ore pe zi în aceleaşi condiţii ca deţinuţii de la Guantanamo, iar Al Qaeda sigur îi consideră un fel de fraţi de-ai lor mai oropsiţi.
Nu în ultimul rând, nu trebuie neglijat impactul mediatic. Dacă organizezi un atentat într-o ţară occidentală, televiziunile şi ziarele nu vor vorbi decât despre asta, iar agenţiile de presă vor transmite ştirea în toate colţurile lumii. La noi, dacă ai ghinion, fix în aceeaşi zi se împacă Tănase cu Bomba sexy şi mai prinzi la dracu’ deschidere de ziar.”
2010-04-07 17:27:00 | Raporteaza
@krasnaia vodka:

Multumesc!Exceptional!
2010-04-07 17:39:09 | Raporteaza
@krasnaia vodka: in plus bombele astea costa.asa ca nu le risipesti prin metroul bucurestean.ce ai obtine daca le detonezi la bucuresti?nimic…te mai si faci de ras in neamul tau de al qaezi.o sa zica cu totii ca nu ai avut cohones sa le-o tragi americanilor ,rusilor sau englezilor.
lasand gluma de o parte, observam ca americanii dupa 11 septembrie 2001 au reusit sa opreasca atentatele comise pe teritoriul sua.o fi fost bush cel mai injurat presedinte american dar a facut treaba buna.in schimb marele barbat putin se dovedeste a fi cam sissy ,dur doar in poze .sub maretul putin rusia a primit lovitura dupa lovitura de la baietii musulmani.acum l-au luat la suturi vaduvele negre.
2010-04-07 17:43:58 | Raporteaza
@lucaman:
“o fi fost bush cel mai injurat presedinte american dar a facut treaba buna.in schimb marele barbat putin se dovedeste a fi cam sissy ,dur doar in poze .sub maretul putin rusia a primit lovitura dupa lovitura de la baietii musulmani.”
Moaaamaa ce logica de Emil Boc.
Unde ati stat ascunsi bai, de nu v-ati dat cu parerea pana acum?
Nu e de mirare ca, desi poporul a votat, a iesit din nou Marinarul.
2010-04-07 17:54:33 | Raporteaza
@Cris: tare in dinti dar cam subtire in argumente.mai incercati…bai!
am retinut ca sunteti deranjat atunci cand putin e facut zob in lupta cu terorismul. va place sau nu dar bush a fost mai dibaci.de 9 ani america nu a mai fost lovita de teroristi.astea sunt faptele chiar daca nu va convin.rusii nu mai sunt in stare sa se apere nici la 2 pasi de sediul kgb.acum ii lovesc si teroristele,urmeaza sa ii bata si copiii lor…teroristii aia mici.si cand te gandesti ca la rusi fugea geoana dupa ajutor…ole!ole!ole!psd-pnl-kgb,nu mai e!
2010-04-07 18:18:56 | Raporteaza
Da, faină treaba cu metroul bucureştean!
-
La apropont:
Nici eu n-am de gînd să le cer viză americanilor/canadienilor, deşi visez dintotdeauna să văd Montreal. Am făcut socoteala că, dacă sînt mai periculos eu – cetăţean european şi euroatlantic – decît arăbimea, asiatăcimea şi africănimea universală – mai bine-mi văd de alte alea şi-i las pe-americani în siguranţă.
Însă am mai făcut o socoteală: problema vizelor pentru români defineşte la fir de păr natura relaţiei SUA-Ro. Parteneriat strategic, alianţă militară şi politică – vrăjeală! Raportul este dintre o superputere şi o prăpădită de ţară, numai bună să livreze carne de tun. Dacă n-ar fi aşa, atunci şi Ro ar trebui să introducă vizele pentru cetăţenii SUA, cum a ameninţat Vestul nostru, atunci cînd yankeii au fluturat eventualitatea introducerii vizelor – imediat după 11.09.
Numai că Ro nu-şi poate permite una ca asta. Tot ce-şi poate permite este să cumpere avioane second-hand, de la americani, şi să le zică săru’mîna că s-au îndurat de noi, să avem şi noi F-uri în dotare. Chit c-or să-nceapă şi alea să cadă, într-o veselie!
În fine, mi-am zis că, dacă m-o lovi crunt dorul de America, n-am decît să mă duc în Mexic şi să intru pe-acolo pe unde intră mexicanii fără viză.
2010-04-07 18:34:50 | Raporteaza
@Inima-Rea: bine ca ai adus vorba despre avioane.uite o comparatie corecta si avizata asupra unor modele de avioane.
1. MiG-21 a ajuns la capătul puterilor, e urgent să schimbăm avioanele.
Nu tocmai!
Pentru că, de fapt, nu avem avioane. MiG-21 servește drept avion de instrucție supersonic și cam atât. Poate să facă doar poliție aeriană, adică să amenințe câte un avion civil rătăcit. Nu-i o chestiune de viteză, nici de vârstă, nici de vechime. Pur și simplu, MiG-21 nu a fost echipat la modernizare și cu rachete de rază medie.
2. MiG-29 era cea mai bună variantă.
Complet fals! (propaganda rusească încă mai funcționează).
Da, MiG-29 era un avion frumos. Însă în România nu avea radar adevărat, sistem de bruiaj, rachete decente și piese de schimb. În 2003, când a fost tras pe margine, din cele 18 mai zburau când unul, când două.
3. F-16 sunt foarte vechi, pe cale să fie scoase din uz.
Exagerat!
E ca și cum ai spune că Volkswagen Golf e o mașină veche de 35 de ani. Întrebarea este, evident, care Golf: 1 sau 6?
SUA, care are avioane contemporane cu Golf 4, vrea să le păstreze încă 15 ani. Polonia – Golf 5 (Block 50) și Emiratele Arabe Unite – Golf 6 (Block 60) le vor ține cel puțin 30 de ani.
4. Gripen erau avioane noi.
Nu chiar!
Oferta de bază era formată din aparate vechi de până la 10 ani, care au dotat aviația suedeză și care ar trebui upgradate pentru noi. Suedezii vor să scape rapid de ele, pentru că și-au redus planurile militare, dar caută cumpărători ca să-și recupereze o parte din bani.
Există și varianta Gripenurilor noi, care sunt însă mult mai scumpe.
5. Eurofighter erau scumpe dar bune.
Parțial!
Adică asta își propuneau. Și au și un calendar pentru realizarea obiectivului. Doar că, deocamdată, nu sunt complet funcționale. În plus, la fel ca în cazul Gripen, am fi cumpărat avioane din primele loturi pe care țările din program le consideră surplus și pentru care trebuie să găsească clienți pe cont propriu. Marea Britanie a găsit în Arabia Saudită, Italia a căutat la noi.
6. Rafale
Doar gratis!
Francezii au ales să meargă pe drumul lor și să facă la ei acasă un avion slab dar scump, știind că nu le va fi util niciodată. Până acum, n-au reușit să exporte nimic iar singurul motiv pentru a-l cumpăra ar fi un preț îngrozitor de mic sau un offset teribil de mare.
7. Sukhoi-37 este cel mai tare, bate tot
O glumă proastă!
Au fost făcute două cu totul. Au făcut puțin show, după care au fost reduse ca standard la Su-35. Un singur lucru este cert despre gama Sukhoi. E mai bun decât Mig-29, din care a doborât câteva în Eritreea. Un alt lucru este sigur: Le-a doborât de aproape. Până acum, nu s-a demonstrat practic dacă avioanele rusești au într-adevăr sisteme funcționale (rachetă+radar) de rază medie.
8. F-22 e mai eficient, îți faci treaba cu două
Și marmota le pilotează!
SUA nu exportă F-22. Repet. SUA nu exportă F-22. Dacă o va face, va fi doar pentru Japonia sau Australia. Până atunci, SUA nu exportă F-22.
9. JSF este miza, ce luăm acum e doar o etapă de tranziție.
Greu de crezut!
JSF nu va fi disponibil pentru România în mai puțin de 20 de ani. Dacă avem bani și dacă proiectul nu ia vreo pauză. Dacă se întâmplă, putem ajunge la 30 de ani, adică durata de viață a unor avioane noi.
10. IAR-99 e grozav. Puteam să producem în România un avion mulțumitor, să dăm locuri de muncă și să creștem economia.
Treziți-vă!
IAR-99 funcționează cu un motor Rolls-Royce Viper fabricat sub o licență veche de 60 de ani! Atât poate industria aeronautică românească.
2010-04-07 18:40:08 | Raporteaza
@lucaman: Unde te mai pot citi? Imi poti raspunde aici:
nflorinaa@yahoo.com
Multumesc
2010-04-07 19:00:21 | Raporteaza
@Florinaa: ok.ti-am trimis mail
2010-04-07 19:18:34 | Raporteaza
lucaman: Am mai văzut asta, dar e mişto. Ai postat-o la vremea ei dar nu-mi amintesc unde.
În privinţa comparaţiei Bush jr-Putin, cred că exagerezi. Şi e păcat fiindcă nu-i subiect de mişto faptul că mor oameni nevinovaţi, fie şi-n Rusia.
Însă vezi că există un serios curent sceptic în legătură cu explicaţiile oficiale ale întîmplărilor din 09.11. Unul care face din Bush jr dacă nu autorul, măcar complicele acelora care-au orchestrat “complotul”. Caz în care, IronMan e cam de plastic.
Mai larg privind lucrurile, America are o-ntreagă istorie a atentatelor, a evenimentelor sîngeroase – în general. Iar Rusia încă e în tranziţie – că asta-i treaba, cu ori fără modificări genetice, lucru’ bun – la nouă luni. De la KGB, la democraţie – cîtă e dar chiar e, nici vorbă să compari cu ce era în URSS – se petrec tot felul de accidente de parcurs. Iar Putin chiar e un mare bărbat de stat – nu trebuie să-l iubeşti ca să vezi asta. Poate că nostim e faptul că SUA au mai multă nevoie de Putin decît chiar Rusia lui.
2010-04-07 19:22:19 | Raporteaza
@) all
cititi si poate o fi si ceva de bine
evz.ro/detalii/../
2010-04-07 19:26:11 | Raporteaza
@) Inima Rea
Misto chestia cu Putin baiat bun.
Bun de pus pe rana, ca Ivan cel Groaznic.
E un produs KGB 100% din cei creati de Cernenko.
E adevarat, foarte necesat pentru Rusia, mai ales dupa baiatul ala vesel, Eltin.
Inca un lucru adevarat: in clipa de fata SUA si Rusia sunt mai mult complementare decat adversare. O cer interesele lor comune.
Dar, vedem noi incolo.
America e o tara construita pe violenta si cu arma in mana. Filosofia lor consta in: intai tragi si apoi intrebi.
Rusia e o tara expansionista, cu puternice accente paranoice.
Dar politica nu se trateaza cu pozitii anti-americane sau anti-rusesti. Cine procedeaza asa, pe termen mediu si lung pierde.
Churchill, baiatul ala care ne-a dat pe mana rusilor avea o maxima: in poltica nu exista prieteni, nu exista dusmani. Exista doar interese.
2010-04-07 19:49:21 | Raporteaza
@john turbinka: uite o pozitie echilibrata.chestia distractiva draga john, e ca de vreo 3 ani unii lucreaza masiv la trezirea sentimentelor antiamericane in randul romanilor.la schimb ne ofera iubirea rusilor.daca romanii i-ar fi avut la suflet pe rusi l-ar fi votat pe geoana.ca tot s-a dus el la moscova sa isi ofere serviciile.
2010-04-07 20:46:04 | Raporteaza
@krasnaia vodka
Foarte buna postarea 29! DAr, pentur ca metroul nu mai pare un loc propice pentru organizarea atentatelor, teroristii s-ar putea reporfila pe deschiderile de malluri, de magazine de bricolaj, la care se calca romanii in picioare. Acolo sa vezi carnagiu!
2010-04-07 20:47:09 | Raporteaza
@Inima-Rea: imi amintesc eu unde.doar ca acolo te numesti altfel.in rest am retinut .pentru tine america e cah iar rusia e gigea.evident ca nu rad de victimele nevinovate ,nu rad nici de putin ,doar ca nu suport sa se dea barbat unul care nu isi poate apara concetatenii.iar putin e in situatia asta.chiar daca nu iti place totusi bush a reusit sa ii apere.cat despre bombele puse de el…cunosc teoriile astea de doi lei.asa spuneau unii si in legatura cu pearl harbor…ca americanii si-au scufundat singuri flota ca sa isi justifice intrarea in razboi,japonezii doar erau in trecere pe acolo…aiureli.
2010-04-07 20:53:31 | Raporteaza
@) Lucaman
Romanii au o admiratie netarmurita (nu stiu din ce izvorata) pentru America. Si o groaza si sila nediusimulate fata de rusi. Stim cu totii de ce.
Asa ca e cam greu sa se trezeasca un antiamericanism puternic pe meleagurile Mioritei.
Dar nu trebuie nici sa inghitim toate gogosile americanilor si nici sa respingem tot ceea ce e rusesc.
Est modus in rebus, zicea grecul
2010-04-07 21:18:23 | Raporteaza
@) Laura Cernahoschi
Ca sa respectam adevarul istoric, textul nu imi apartine. Mi l-a trimis si mie un prieten de peste mari si tari si nu m-am putut abtine sa nu il impartasesc si altora.
In ceea ce priveste varianta cu mallurile si cu bormasinile se poate dar cred ca si acolo se poate intampla un ceva…
Suntem o tara plina de imprevizibil.
2010-04-07 21:36:55 | Raporteaza
@krasnaia vodka Salutari si prietenului, atunci! Da, s-ar putea ca un roman sa creada ca pachetul cu bomba e vreun produs la pret redus si sa-l smulga din mana atentatorului
2010-04-07 21:42:27 | Raporteaza
Vad ca ati esuat-o din vize in terorism (nu ca n-ar avea vreo legatura una cu alta, dar nu e nici cazul nici contextul – americanii se tem de romani in materie de ciordit si talharii nu in materie de bombe).
Cum spuneam… cam mare imbulzeala la vize SUA si nu inteleg de unde atata chemare pentru o fabrica de vite bolande impozabile?
Sau poate ca romanu vrea sa vada si el cum arata niste sosele fara gropi sau niste autostrazi intretinute ca lumea.
Am ajuns de rasul curcilor daca am ajuns sa calatorim in lume sa vedem asfalt fin si trotuare maturate.
Asta e starea de bovina pur damboviteana care ma intriga.
Dorinta de a merge la turci la “all inclusive” sa putem baga in matz, ca in tzara nu se poate ca e foame pe toate planurile nu numai in cel turistic.
2010-04-07 23:30:40 | Raporteaza
@Cris: Eu vreau sa ma duc sa le zic vreo doua alora de la Bechtel chiar la ei acasa. Le transmit ceva si din partea ta?
Care e norma/zi pentru cuvintul “foame”? Credeam ca macar dupa Pasti nu trebuie sa treaca de o cifra!
2010-04-07 23:40:37 | Raporteaza
@Florinaa:
“@Cris: Eu vreau sa ma duc sa le zic vreo doua alora de la Bechtel chiar la ei acasa.”
Da. Spune-le ca provii din tara aia profund muritoare de foame care a dat pe 40 de km de autostrada vreo 3 miliarde de euro.
Dar, mai intai, va trebui sa treci pe la Consulatul de langa Inter sa-i convingi ca te califici pentru calitatea de “spalator temporar de americani batrani la cur” (asa le zic ei la asistentii sociali veniti din Romania), altfel ma indoiesc ca ai suficiente argumente sa obtii viza, dat fiind faptul ca ei considera Romania o puscarie de potential emigranti care abia asteapta sa sara intr-un container si s-o taie peste ocean.
2010-04-07 23:48:43 | Raporteaza
@Cris: Deci inca o data “foame”. S-a notat.
Din partea ta ce sa le transmit, ca eu stiu ce am de spus.
Iar pentru viza mea nu-ti face probleme: ajunge sa le arat printuri cu comentariile tale.
2010-04-07 23:58:47 | Raporteaza
Off topic, ca nu scapi asa usor, dar sa nu te superi…

Laura Cernahoschi, la articolul tau anterior legat de comemorarea unui an de la evenimentele din Rep. Moldova te-am intrebat ce parere ai ca jurnalista si SRIsta de faptul ca “n-ai fost pe faza” si ai plecat cu echipa inapoi in Romania, pierzand la mustata evenimentele.
Sincer, nu prea da bine in CV-urile tale. Ambele. Am observat ca nu te-ai bagat in discutia legata de “K”-ul din numele noii televiziuni “Publika”.
2010-04-08 04:24:11 | Raporteaza
P.S.- Si mai terminati cu glumele legate de bombe la Metroul nostru ca daca voi cobiti, cred ca va strang de gat. Nu mai provocati soarta!
2010-04-08 04:26:08 | Raporteaza
@Florinaa:
Florina, daca treci de Consulat (desi ma indoiesc) si ajungi in America, ia-l si pe Basescu cu tine si uita-l pe acolo. Poate nu se mai intoarce.
2010-04-08 08:45:30 | Raporteaza
lucaman: Nu ştiu de ce mi-oi fi-nchipuit c-ai fi un om serios. Dar am văzut asta (“@Inima-Rea: imi amintesc eu unde.doar ca acolo te numesti altfel.”) şi mi-a trecut închipuirea.
Scuză-mă că te-am băgat în seamă. Nu se mai întîmplă.
2010-04-08 21:17:10 | Raporteaza
Foarte multe comentarii pe langa subiect.
Pentru ei totul este o afacere. Nu se vor ridica vizele prea curand. Credeti ca ei nu se uita la experientele noastre din UE. Romanii cei mai multi pleaca afara pt. a scoate valuta de acolo si nu pt. a cheltui bani. Turistii sunt bineveniti oriunde.
Daca poti dovedi asta, sigur primesti viza. Si la urma urmei ce atata tevatura cu acest subiect?
Europa este cu mult peste ce poate oferi din punct de vedere turistic, America. Am vazut-o si a fost o experienta pe care mi-am dorit-o toata viata. Am trait un sentiment de mandrie, ca sunt european (ei oricum nu stiu ce este aia Romania…dar te apreciaza ca fiind european care iti cheltuiesti banii sa vizitezi tara lor).
Ar fi o experienta deliranta sa vezi atat “buluc” pe Otopeni !!!
2010-04-09 13:43:45 | Raporteaza