RSS Feed

De ce se opreşte C.T.Popescu la Chevron?

vezi toate articolele de
19 Oct 2013 la 16:33 92 comentarii 4211 vizualizari.

O intervenţie a jurnalistului C.T.Popescu a pus pe masă involuntar un nod de probleme în care se încurcă şi se vor încurca protestele împotriva politicilor de austeritate şi de promovare exclusiv a speculei cu energie şi resurse. Priviţi cum au apărut frîne în diverse zone care se pretindeau superactiviste – unii oengişti au tăcut subit. Că doar apărarea pieţei libere e parte din jobul lor. S-au oprit, şi nu pentru că n-ar fi convinşi de argumente, ci pentru că argumentele anti-RMGC devin “periculoase” cînd sînt anti-Chevron. Au putut vinde scandalul RMGC ca pe o excepţie coruptă de la regula de aur a societăţii noastre, piaţa liberă, capitalul în mişcare care face lumea mai bună etc. Cu Chevron nu mai merge.

Chevron nu e RMGC, spune CTP. De ce? E firmă mare americană, nu e hoţul nostru de Frank Timiş sau cine-or mai fi fiind. Cam aşa ar suna justificarea tip anticorupţie. RMGC a şpăguit pe aici ziarişti şi politicieni, a lucrat murdar pentru un bulgăre de aur. Chevron lucrează la scară mare.

E întrucîtva corect. Chevron n-a şpăguit. Acum 2 ani cînd a vrut să exploateze i-a chemat pe Băsescu şi ai lui la Washington şi le-a oferit logistică pentru statul de drept probabil. Acum se duce Ponta pentru un training. Gittenstein, multiubitul de staţii de drepţi, e un lobbyst, dar e bun cînd susţine fără ruşine o industrie şi nu alta – piaţa liberă se face cu recomandări.

Domnului CTP i se opreşte raţionamentul la Chevron pentru că Chevron e sistemul însuşi. C.T.Popescu ştie că, dacă zici NU Chevron, ai sărit de partea cealaltă, ai sărit în necunoscut. Şi atunci bagatelizează şi domnia sa:

Unul dintre cele mai întîlnite reproşuri, frica ţărănească de tehnologie. Frica de tehnologie e probabil o glumă. După 20 de ani în care s-au demontat industrii de tot felul, acum ni se predă frica de tehnologie? Păi au plîns generaţii întregi fără joburi după tehnologii de tot felul, înalte sau nu, poluante sau nu. Degeaba, au dus tot la fier vechi. Frica ţăranilor e de altceva: ţi-au trimis copiii (mai ales din mediul rural) la lucru necalificat afară, acum îţi iau şi apa şi pămîntul. E asta tehnologie şi progres? Sau e furt?

Ecologismul exagerat, altă poveste. Glumele cu ecologiştii care nu mai vor energie atomică, nu mai vor civilizaţie – o nouă evitare a unei lupte faţă în faţă.

Critica guvernului incompetent. CTP o formulează aşa: cu ce se aleg oamenii ăia, comunitatea, de pe urma exploatării? Sofismul jurnalistului continuă: ţăranii n-au primit nimic, trebuia să primească asigurări, despăgubiri de la stat, deci guvernul e de vină, nu Chevron. De ce are asta importanţă? Pentru că, dacă critici guvernul, execuţi o arie ştiută şi nepericuloasă. Dacă critici Chevronul, atunci o rupi cu viitorul României. Eu nu spun că n-o fi adevărat. Spun că nu e normal să nu fii indignat să vezi că asta e singura opţiune. Pentru CTP, Chevron e singura.

Alt reproş: că nu înţelegem rolul economic teribil al exploatării. Ba poate tocmai pentru că-l înţelgem cu toţii, poate tocmai de aia ne revoltăm. Iar aici trebuie conştientizat enormul rol al unor proteste ESTICE împotriva industrializării de tip colonialist. România sau Bulgaria au o singură şansă, extrem de fragilă: aceea de a produce în sfîrşit un bloc politic care să critice dur conducătorii UE. Dacă vor sucomba mereu în indignare soft, fără chestionarea dramatică a proiectului european, atunci îşi vor merita soarta. Cinismul cu energia e enorm. Pe de o parte se vrea liberalizarea preţurilor la energie, care poate vor scădea la nivel european dacă se exploatează cu succes aici sau în Polonia, dar se uită mereu că pentru săracii sub care stau resursele acea “ieftinire” îi va transforma pe toţi în asistaţi social. Pentru că ieftinul e prea scump pentru EST, redevenţele sînt şi vor fi mici. Estul nu face opoziţie politică în UE, nu există, e executant. Nimeni nu pune problema frontal: noi cu ce ne alegem – vreţi resursele, vreţi să nu ne fie accesibile nouă, cetăţenilor şi industriilor noastre, vreţi să nu rămînem cu nimic, dar vreţi să ne dezvoltăm.

Critica la Chevron poate însemna şi conturarea unui front politic nou. Evident că e bagatelizat imediat şi etichetat ca antioccidentalist, antiamericanist şi alte baliverne. Şi tot evident, mulţi cad în capcana unui naţionalism fără sens cînd ideea ar fi să facem critica trans-naţională. Pentru troică, pentru Comisie, e mult mai eficient să le spui în faţă nu că eşti bulgar sau român sau ungur, ci că eşti din UE şi totuşi ai statut complet diferit de alţi cetăţeni UE.

Estul a fost teatrul de experiment pentru austeritate. FMI începe abia acum să mai dea puţin înapoi. Dar noi trebuia deja să ne fi trezit şi să ne fi organizat, nu cu vaiere naţionale, nu cîntece “den bătrîni”, ci cu structuri politice care să sară intermediari ridicoli precum Băsescu sau Ponta şi să atace direct unde doare: principiile UE şi ipocriziile incredibile ale aplicării lor.

CTP a furnizat argumentele pe care Ponta nu le avea. Ponta se lua de pensionarii din Pungeşti că iau şi pensii, se dau şi cu curul de pămînt. Ponta vindea iluzia bogăţiei. Nu poţi fi bogat fără să bei apă cu cocktail chimic. Daţi-le ceva la fraieri, asta e îndemnul jurnalistului. Iarăşi o direcţie greşită. Cum am văzut la Roşia Montană că au făcut RMGC, sărăcia e uşor de batjocorit cu bani, dar nu rezolvi nimic, nu ai atins nici un consens social real. Ţăranii de la Pungeşti ştiu că sînt păcăliţi. Aşa cum “ţăranii” de la Izvoarele nu se speriau de forări pentru că erau “antitehnologici”, ci tocmai pentru că jumătate din ei lucraseră la Petrom.

Noile “industrii” puse în aplicare de capital nu produc decît dezastru social. Europa impune verde? Ok, sărăcanii plătesc rente imense cu fiecare factură pentru investitorii în verde. Capitalul verde trebuie “ajutat”. Europa impune “independenţă energetică” şi liberalizare (ce frumos se lipesc conceptele aici – umflare de piept patriotică şi liberalizarea pieţei de tip global) – iar esticii asistă cu bani un capital care nu produce slujbe, produce doar rente. Exploatările de gaze de şist oferă iarăşi prea puţine joburi, vor produce probabil cîţiva milionari la capătul cîtorva conducte Chevron şi cam atît.

Ce strigă hipsterii şi ţăranii ignoranţi e minimal: faceţi dracului ceva să mai fim şi noi implicaţi cumva în ţara asta, să avem slujbe şi ce mînca şi puţină demnitate măcar. Dar guvernul răspunde la “nu avem după ce bea apă” cu: păi atunci rezolvăm chestiunea cu apa, o facem de nebăut.

“În general am fost fericit greu”, spune CTP în partea anecdotică a interviului. Îi dau o reţetă de fericire: cînd eşti bine aşezat, împlinit şi financiar, şi popular cu meseria de jurnalist, uită-te şi la dîra de distruşi pe care o lasă corabia miraculoasă a “progresului civilizaţiei” în urmă şi aruncă-ţi certitudinile în apă. Certitudinile măcar, banii îi puteţi păstra.

Am văzut la PLATFORMA o piesă foarte bună (documentată de Schwartz şi Michailov), jucată extraordinar de Alexandru Potocean. Apare la un moment dat şi mărturia unui miner care a participat la evenimentele din 13-15 iunie. Omul îşi însuşeşte toate criticile spunînd, parafrazez: noi sîntem ignoranţi, noi nu vrem decît leafă şi mîncare, pe cînd oamenii din Piaţa Universităţii vor altceva, vor “progresul civilizaţiei”. Ei bine, adevăratul “progres al civilizaţiei” a fost şi va rămîne exact visul minerului, nu fantasmele progresului cu 800 de hectare ciuruite de sonde şi cîteva feţe noi în Top 100 cei mai bogaţi.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

92 comments
  • 1

    Cristal !

    Vladimitriu
    2013-10-19 17:27:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Nicolae Pascaru este unul dintre cei care joacă, în Republica Moldova, rolul de ecologist și opozant ai exploatării de la Roșia Montană și a gazelor de șist. Din România. Acesta a publicat pe vox.publika.md – site soră al voxpublica.realitatea.net, lansat de trustul Realitatea (România) în octombrie 2009 (who.is/whois/vo../) – o postare din care citez: “Exploatarea gazelor de șist va declanșa o serie de distrugeri irecuperabile. Peste 70% din suprafața României este vizată… pe o rază de un kilometru în jurul zonei e exploatare cauzează: apariția durerilor de cap, apariția bolilor de piele, sângerări nazale, apariția explozivă a bolilor specifice sistemului nervos, apariția bolilor de piele, cancer, cutremure” etc etc etc. Genul de dezinformare apocaliptic-paranoidă cu care ne-a obișnuit deja trustul Realitatea.

    Trustul Realitatea este în prezent condus de Cozmin Gușă, care se mândrește în mod public cu prieteniile sale cu oameni din FSB (fostul KGB, ne-restructurat), și care se declara, în mai 2012, încântat de coincidența numelor lui Vladimir Putin și Victor Ponta (VP și VP), spunând, citez: “ar fi extraordinar dacă această coincidenţă simpatică să se poată materializa şi într-o pozitivare a relaţiei bilaterale economice cu Rusia”. Trustul Realitatea este și unul dintre cei mai hotărâți opozanți ai exploatării gazelor de șist în România.

    Nicolae Pascaru, autorul articolului de pe vox.publika.md, este și el un admirator al lui Vladimir Putin, susținând candidatura lui Vladimir Putin pentru decernarea premiului Nobel pentru Pace. Este și liderul asociațiilor “moldoveniste”, filoruse și antiromânești, “Mișcarea Voievod” și “Scutul Moldovenesc”.
    Filoruși din toate țările, uniți-vă!

    Legăturile dintre Nicolae Pascaru și Rusia trec și prin Ungaria. Csibi Barna, cel care a spânzurat efigia lui Avram Iancu, e unul dintre susținătorii partidului extremist maghiar Jobbik. Jobbik este, scrie Anca Cernea în Evenimentul Zilei, “o formaţiune fascistoidă strâns legată de Mişcarea Eurasiatică din Rusia”. Gabor Vona, liderul Jobbik, a făcut în acest an o vizită lui Alexandr Dughin, la Moscova , cel mai important ideolog al lui Vladimir Putin.

    În 2012, Nicolae Pascaru și Csibi Barna au organizat împreună, la Chișinău, un protest împotriva “imperialismului românesc” la adresa Republicii Moldova. În noiembrie 2012, la Miercurea Ciuc, Csibi Barna a protestat tot împotriva “imperialismului românesc”, afișând o pancartă pe care scria “Moldova nu e România!” (video aici).

    Tot pe vox.publika.md scrie și Octavian Racu, legionar și susținător al Eurasiei lui Alexandr Dughin, în bune relații cu extrema stângă leniniste Criticatac (pentru mai multe detalii despre eurasianimul lui Alexandr Dughin, Octavian Racu, Vasile Ernu, legionari și stânga comunistă din România, puteți citi Vasile Ernu, veriga lipsă dintre Ribbentrop și Molotov. Înfrățirea demențelor ideologice).

    În secvența video de aici, camarazii lui Nicolae Pascaru flutură un steag roșu cu un cap de bour. Acest steag este promovat de mai multe grupuri “moldoveniste” filoruse ce luptă împotriva “imperialismului românesc” care amenință să înrobească Republica Moldova. Aceste grupuri promovează steagul respectiv în locul tricolorului Republicii Moldova, identic cu cel românesc.
    Rusia trimite soli de pace la Pungești

    citroen cu doo chevroane
    2013-10-19 17:28:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    La Barlad si in alte locuri inca de la inceputul anului asta au fost proteste impotriva exploatarii gazelor de sist.

    Nicio televiziune centrala n-a binevoit sa dea ceva in direct. Niciun greu din presa centrala nici macar n-au incercat sa zica ceva pe bl0guri pers0nale, de ziarele la care scriu nici vorba.

    Corporatia face legea
    2013-10-19 17:53:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Häznälistii politici care o tot “ardeau” cu drepturile omului au uitat ca exista drepturile omului de a refuza sa fie otravit de corporatii. Au tacut la cerere.

    Corporatia face legea scrisa si mai ales nescrisa.

    Corporatia face legea
    2013-10-19 17:54:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    [...] Costi Rogozanu pe VoxPublica [...]

  • 6

    ponta crede ca se poate si cu slanina in pod si cu sufletul in rai!
    iaca, nu se poate! guvernul ponta va intra in vrie si se va prabusi!
    ponta s-a asteptat ca manifestantii se vor potoli, dar manifestantii nu s-au potolit!
    acum, ponta ameninta cu jandarmii, dar daca jandarmii vor interveni in forta guvernul ponta nu va mai exista! vor exista ceva dosare penale noi pe numele unor guvernanti actuali!
    ponta este prins in menghina!
    intre cererile celor care au dat comisioane si manifestanti!
    din aceasta dilema se va iesi cu ceva dosare penale:)

    yehudy
    2013-10-19 18:29:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    ponta, sfarsit de mandat!
    ponta este la sfarsit de mandat!
    ponta a incercat sa-si faca jocurile pe raspunderea parlamentului: proiectul rmgc!
    comisia speciala nu a raspuns la comenzi cum ar fi vrut ponta, asa ca s-a prelungit mandatul comisiei cu 30 de zile! in acele 30 de zile presiunea publica si presiunea media va creste! sa nu ne amagim: in ceea ce priveste proiectul rmgc jocul este cine semneaza aprobarea lui! toti politicienii stiu ca rmgc va fi o catastrofa, toti politicienii vor sa se faca proiectul, dar nici un politician nu mai are acum curajul sa semneze!
    mai mult, ponta vrea gazele de sit!

    ponta este presat la maxim de cei care au dat comisioane, asa ca ameninta cu jandarmii! dar orice interventie in forta a jandarmilor va duce la iesirea masiva in strada a romanilor! si atunci guvernul ponta va disparea fiind urmat de ceva noi dosare penale la adresa actualilor guvernanti!

    ponta este prins intre cei care au platit comisioane si vor rezultate si opinia publica! orice ar face ponta, va pierde!
    de aceea spun: guvernul ponta este la sfarsit de mandat!

    yehudy
    2013-10-19 20:13:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Domnule Rogozanu vă dau oarecare dreptate deoarece d-nul CTP a aflat ce a păţit şeful lui de gazetă şi astfel a fost convins.

    Dumnevoastră care aveţi multe surse de informare şi chiar resurse ar trebui să faceţi un remember al industriei din România interbelică şi să explicaţi actualilor comunişti indiferent că mai sunt ori nu la putere, Malaxa, Guban şi toate fabricile făcute cu capital american şi …..naţionalizate de securisto-comuniştii noştri complici cu bolşevicii.

    Dacă nu vor mai avea politrucii noştri cu ce să plătească salariile bugetarilor- din cauza futurilor, ( şi forţelor de ordine!)
    abia atunci vom fi nevoiţi să ne videm pământul de sub picioare, dacă nu cumva între timp a fost deja vândut!

    nelutiu
    2013-10-19 20:14:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    nota 10(zece) pentru articol!

    mitzu baston
    2013-10-19 20:24:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    M-ar importanta capitalul unui Malaxa sau Guban important e ca aia au muncit pe bune sa isi faca averile in ani, poate zeci de ani. Milionarii romanii si le-au facut conectati la bugetul de stat, specula sau prin alte metode de a insela statul.
    Aia produceau bunuri, astia produc Tzepe.

    Atunci n-au avut nevoie sa taie si sa duca la fiare vechi o intreaga industrie ridicata cu greu si nici sa cheleasca muntii. Probabil coruptii n-o sfarseau prea bine.

    @nelutiu
    2013-10-19 20:27:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @nelutiu: n.b.: au fost nationalizate,extinse si modernizate; nu demolate- nu am auzit despre ‘fier vechi
    capitalist’… devalizate ,inchise si demolate au fost abia in vremea ‘democratiei capitaliste’

    mitzu baston
    2013-10-19 20:29:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Dupa o critica acerba ,agrementata cu ceva sos nationalisto-comunist si o enumerare ,deloc exhaustiva dar care da bine prin prisma actualitatii, a lucrurilor pe care nu ar trebui sa le facem pentru a nu distruge mai mult din calitatea vietii, ,ma asteptam la cel putin o idee de ceea ce ar trebui poate sa facem pentru a ne imbunatati calitatea vietii.Autorul,un aprig predicator in slujba conceptului sa daramam totul cat mai e timp,atinge culmile ridicolului cand,de exemplu ataca de-a valma,industria de extractie a petrolului si gazelor,industria extractiva a resurselor minerale,etc,etc……Imi va replica ca,de fapt nu am inteles nimic,razboiul domniei sale este cu rechinii(de Marea Neagra sau de Oceanul Pacific ,nu conteaza,e tare,tare in clanta)care ne-au exploatat,ne exploateaza si probabil ne vor….Si aceasta in timp ce are caldura si lumina in casa datorita acestor industrii,vechi de sute de ani ,are mancare din belsug datorita evolutiilor din economia guvernata(n-ai ce face,asta este)de legi economice simple care nu iti permit sa traiesti ca entitate economica viabila daca nu ai profit,,,sa mai ales sa nu-mi spuna ca de fapt toate acestea le are datorita banilor pe care-i obtine injurandu-i pe cei care misca lucrurile din loc,pentru ca asta o stiu deja….Il invit la ChimBorzesti sa vada cat de multi bani ne trebuiesc ca sa scoatem mizeria din tara asta(este numai un mic exemplu din sutele pe care ochelarii sai de cal nu i-au permis sa le observe,prea ocupat sa introduca Rosia Montana in patrimoniul umanitatii protejat de UNESCO;o intrbare logica este de ce nu vine cu idei de unde sa facem rost de banii astia,in loc sa tot stea cu mana intinsa catre cei de afara?).Pana la urma ,a sta cu mainile incrucisate ,doar doar n-o pica drobul de sare este o atitudine mult mai nociva decat aceasta impotenta imbecila a guvernantilor in a promova politici si concepte care sa ajute cu adevarat la dezvoltarea tarii.Nu vi se pare mai interesant sa va puneti la treaba creierul pentru definirea unor solutii?Da, este greu sa gandesti cu adevarat,e mult mai usor sa te uiti la .deget,cand de fapt acesta indica luna

    Farfuridi
    2013-10-19 20:33:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Ardem gazul

    Am ars gazul iar degeaba
    Importat de pe la ruşi,
    Dar se vede că ni-i graba
    Să-l ardem pe şest acuşi!

    Tender nu e o problemă
    E fruntea la securişti
    Dar rămâne o dilemă
    La Chevron n-au comunişti!

    S-avem autonomie
    Şi să ardem gaz degeaba.
    Cu-n guvern intrat prin vie
    La UDMR-işti e graba.

    Cât o fi gazul de ieftin
    Facturile sunt umflate
    Un salariu de cretin
    Ce-i ţinut de noi în spate!

    nelutiu
    2013-10-19 20:41:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Schimbarea salarizării

    Astăzi premierul nostru
    Vrea să umble prin salarii
    Şi va fi pe placul vostru
    Atacând doar demnitarii!

    Diplomele cumpărate
    De la Spiru şi oriunde
    Astăzi vor fi onorate
    Cu salarii mai profunde!

    Şcoala lor postliceală
    Nu mai e remunerată.
    Azi intrând la socoteală
    Doar diploma cumpărată!

    Tot au stors bugetul ţării
    De vreo douăzeci de ani
    Astăzi cu semnul mirării
    Avem buget, fără bani!

    nelutiu
    2013-10-19 20:42:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Ascunderea contractului

    A ascuns acum contractul
    Domnul Şova ştiţi voi bine
    Nu a suportat impactul
    Şi s-a făcut de ruşine!

    Este o faptă penală
    Poate e secret de Stat,
    Dar va da el socoteală
    Bentru bugetul castrat!

    Bombonel luându-şi banii
    A făcut bugetul praf.
    Procororii vor fi fanii
    Să-i citeasc-un epitaf!

    Complice şi bunicuţa
    I-a cocoloşit mereu
    Şi-au dat toată sârguinţa
    Şi au tot furat la greu…..

    nelutiu
    2013-10-19 20:43:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Cipul pentru vii

    Azi în noua Românie
    Un cip se va implanta
    Dar un cip anti prostie
    Zău că toţi am merita!

    Fură doctorii pe rupte
    Farmacişti-s speculanţi
    Ei ne cred nişte cornute
    Nu doresc decât talanţi!

    Morţii toţi de la votare
    Cei cu listele trimise,
    N-aveau cip-uri, de ce oare
    Listele n-au fost omise?

    Cu reţete compensate
    Pentru morţi este bugetul.
    Asta este sănătate,
    Ori ne omorâţi cu-ncetul?

    nelutiu
    2013-10-19 20:43:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    prietene farfuridi daca noi, in loc sa muncim ca sa platim impozite, ne punem creierul la treaba ca sa gasim solutii …. parlamentarii astia pentru ce naiba mai sunt platiti? intreb si eu…

    Marian
    2013-10-19 20:48:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @all
    ponta, sfarsit de mandat!
    ponta este la sfarsit de mandat!
    ponta a incercat sa-si faca jocurile pe raspunderea parlamentului: proiectul rmgc!
    comisia speciala nu a raspuns la comenzi cum ar fi vrut ponta, asa ca s-a prelungit mandatul comisiei cu 30 de zile! in acele 30 de zile presiunea publica si presiunea media va creste! sa nu ne amagim: in ceea ce priveste proiectul rmgc jocul este cine semneaza aprobarea lui! toti politicienii stiu ca rmgc va fi o catastrofa, toti politicienii vor sa se faca proiectul, dar nici un politician nu mai are acum curajul sa semneze!
    mai mult, ponta vrea gazele de sit!

    ponta este presat la maxim de cei care au dat comisioane, asa ca ameninta cu jandarmii! dar orice interventie in forta a jandarmilor va duce la iesirea masiva in strada a romanilor! si atunci guvernul ponta va disparea fiind urmat de ceva noi dosare penale la adresa actualilor guvernanti!

    ponta este prins intre cei care au platit comisioane si vor rezultate si opinia publica! orice ar face ponta, va pierde!
    de aceea spun: guvernul ponta este la sfarsit de mandat!

    yehudy
    2013-10-19 20:55:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    TREZESTE-TE ROMINULE PINA CIND NU VOM FI NIMICICI CU TOCII .

    LUKA
    2013-10-19 21:20:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    2013-10-19 14:15:00
    Noi, locuitorii Munţilor Apuseni, adunaţi astăzi, 19 octombrie 2013, la Câmpeni, ne afirmăm dreptul de a ne decide singuri soarta. În temeiul acestui deziderat legitim proclamăm:
    Pământul, pădurile, păşunile, apa şi aerul Munţilor Apuseni aparţin celor care locuim aici, aşa cum ne-au fost lăsate moştenire de străbuni. Avem dreptul şi obligaţia să le transmitem în bună stare urmaşilor noştri, pentru ca şi ei să se poată bucura de ele. Locuitorii Apusenilor sunt cei îndreptăţiţi să decidă care e cel mai potrivit mod prin care bogăţiile cu care ne-au înzestrat natura şi bunul Dumnezeu vor fi valorificate în folosul comunităţii noastre şi al României!
    Viaţa în Munţii Apuseni nu e uşoară, dar avem păşuni pe care putem să ne creştem vitele, avem păduri din care, cu bună măsură, putem lua lemne pentru fabricile noastre de mobilă, încă mai avem ape curate, peisaje, monumente ale naturii şi o istorie care atrag zeci de mii de turişti în fiecare an. Sunt activităţi de pe urma cărora locuitorii Apusenilor trăiesc deja şi sunt oportunităţi de dezvoltare, care, valorificate cu înţelepciune, pot să ne asigure un trai bun atât nouă, cât şi copiilor şi nepoţilor noştri. Noi nu cerşim la uşile altora, alţii au venit la uşa noastră şi încearcă să ia şi să distrugă ceea ce ne aparţine!
    Din aceste activităţi şi din dezvoltarea lor se pot colecta taxe şi impozite care să fie administrate în folosul nostru şi al cetăţenilor români. Cerem celor care ne reprezintă, în Consiliile Locale şi Judeţene, în Primării, în Parlament şi Guvern, să folosească cu responsabilitate deplină aceste taxe şi impozite, pentru a construi drumuri, şcoli şi spitale. Aceşti bani nu sunt pentru buzunarele lor, ci pentru a asigura dezvoltarea comunităţilor și o viaţă fericită pentru cei care contribuie la buget. Dacă se dovedeşte că, încălcându-ni-se voinţa, aceşti bani vor fi folosiţi împotriva noastră, ne asumăm dreptul de a nu-i mai recunoaşte ca reprezentanţi legitimi şi ne vom apăra aşa cum orice om e îndreptăţit să se apere împotriva celui care vrea să-i facă un rău!
    Orice străin e binevenit în Munţii Apuseni atâta vreme cât ne respectă modul de viaţă şi nu întreprinde nimic în măsură să-l schimbe împotriva voinţei noastre. Ne păstrăm dreptul de a lupta împotriva tututor celor care prin viclenie, hoţie şi corupţie vin aici pentru a fura ce e al nostru ori pentru a distruge resursele naturale şi istorice de care depinde viaţa noastră. Fericirea şi bunăstarea nimănui nu se poate baza pe nefericirea şi sărăcirea semenilor săi!
    În considerarea celor enunţate mai sus, le transmitem guvernanţilor şi politicienilor, în mod imperativ, următoarele revendicări punctuale:
    Revendicările locuitorilor Ţării Moţilor
    Respingerea de către Parlament a tuturor proiectelor de lege care prevăd măsuri speciale de expropriere a cetăţenilor români, precum şi alte măsuri derogatorii de la regimul legal de protecţie a mediului, patrimoniului cultural, apelor, pajiştilor şi terenurilor agricole, bunurilor publice etc., în favoarea companiilor miniere de orice tip;
    Interzicerea prin lege a utilizării cianurii în activitățile miniere din România;
    Includerea Roșiei Montane pe lista tentativă a României pentru UNESCO;
    Respingerea de urgență, prin Hotărâre de Guvern, a acordului de mediu pentru proiectul minier de la Roșia Montană;
    Desecretizarea tuturor contractelor şi actelor adiţionale încheiate de către Guvern, referitoare la înstrăinarea, cedarea, concesionarea resurselor minerale ale României;
    Demisia inițiatorilor proiectului de lege specială pentru Roşia Montană: ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova, ministrul Mediului, Rovana Plumb, ministrul Culturii, Daniel Barbu, directorul ANRM, Gheorghe Duțu, precum și a premierului Victor Ponta;
    Asumarea de către Guvern a expertizei și a punctelor de vedere referitoare la proiectul minier de la Roșia Montană exprimate de: Academia Română, Asociația Ad Astra, Institutul Geologic Român, Ordinul Arhitecților din România, Sinodul BOR, Sinodul BRU și al celorlalte biserici creștine din România, precum și de experții independenți;
    Crearea unei Comisii Parlamentare de Anchetă a Afacerii Roşia Montană sub toate aspectele: înstrăinarea zăcămintelor; acordarea licenţei; sponsorizările RMGC către instituții publice și private, ONG-uri, persoane fizice; influenţarea deciziilor politice; încălcarea unor hotărâri judecătoreşti definitive; modul în care publicitatea oferită de companie a afectat libertatea presei și dreptul la liberă exprimare etc.;
    Refacerea și dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Munților Apuseni și acordarea unor facilități fiscale și de altă natură pentru dezvoltarea activităților economice în următoarele domenii: turism, prelucrarea lemnului și refacerea fondului forestier, creșterea și prelucrarea produselor de origine animală, apicultură, alte activități specifice zonei;
    Adoptarea de către Guvernul României a unor politici publice, ca și elaborarea, cu ajutorul societăţii civile reale, a unei strategii care să prevadă măsuri în acord cu principiile dezvoltării durabile, ale utilizării optime a resurselor, ale conservării patrimoniului cultural-istoric și ale sprijinirii întreprinzătorilor locali;
    Începerea de către instituțiile abilitate a cercetării penale în cazul persoanelor care au semnat sau au participat la elaborarea și avizarea de documente cu privire la proiectul de exploatare minieră de la Roșia Montană;
    Interzicerea prin lege a utilizării metodei fracturării hidraulice în exploatarea gazelor de șist și respectarea, în zonele vizate pentru această exploatare, a voinței suverane a cetățenilor, cu care ne exprimăm deplina solidaritate.
    Aceasta este voinţa noastră, a locuitorilor Munţilor Apuseni, a oamenilor liberi prezenţi la Marea Adunare de la Câmpeni, exprimată public astăzi, 19 octombrie 2013, cu spiritul şi gândul îndreptate către o dezvoltare durabilă, care să asigure accesul pentru mai multe generaţii la toate resursele cu care Dumnezeu ne-a înzestrat.
    AŞA SĂ NE AJUTE DUMNEZEU !

    yehudy
    2013-10-19 21:31:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Numai tampenii scrii. Bati campii cu spor ca de obicei. Acum, dupa ce ai arat tot ogorul ai trecut la mancat asfalt!

    Yorga
    2013-10-19 22:17:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Analiza trebuie sa fie scriitoriceasca, nu cinefila, ca sa vezi ca se cere in strada si pe câmp cât mai multa tehnologie!!! Nelinistea hipsterilor si a plugarilor isi are izvorul tocmai in inapoierea ca sisturile si cianurile, prezentate drept singurele solutii anticriza, sunt percepute ca niste paleative africane de secol XIX! De fapt, protestatarii nu fac decât sa dezvolte rationamentul prezidential cum ca scoala scoate numai tâmpiti: uite ca nici invatamântul superior, care da clasa politica si complicea ei intelectuala, nu produce specialistii necesari pentru un progres demn de UE!

  • 23

    cat a primit GANDUL.INFO PENTRU RECLAMA RMGC?

    vreau să știu - emisiune educativă
    2013-10-19 23:27:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @all
    20
    2013-10-19 14:15:00
    Noi, locuitorii Munţilor Apuseni, adunaţi astăzi, 19 octombrie 2013, la Câmpeni, ne afirmăm dreptul de a ne decide singuri soarta. În temeiul acestui deziderat legitim proclamăm:
    Pământul, pădurile, păşunile, apa şi aerul Munţilor Apuseni aparţin celor care locuim aici, aşa cum ne-au fost lăsate moştenire de străbuni. Avem dreptul şi obligaţia să le transmitem în bună stare urmaşilor noştri, pentru ca şi ei să se poată bucura de ele. Locuitorii Apusenilor sunt cei îndreptăţiţi să decidă care e cel mai potrivit mod prin care bogăţiile cu care ne-au înzestrat natura şi bunul Dumnezeu vor fi valorificate în folosul comunităţii noastre şi al României!
    Viaţa în Munţii Apuseni nu e uşoară, dar avem păşuni pe care putem să ne creştem vitele, avem păduri din care, cu bună măsură, putem lua lemne pentru fabricile noastre de mobilă, încă mai avem ape curate, peisaje, monumente ale naturii şi o istorie care atrag zeci de mii de turişti în fiecare an. Sunt activităţi de pe urma cărora locuitorii Apusenilor trăiesc deja şi sunt oportunităţi de dezvoltare, care, valorificate cu înţelepciune, pot să ne asigure un trai bun atât nouă, cât şi copiilor şi nepoţilor noştri. Noi nu cerşim la uşile altora, alţii au venit la uşa noastră şi încearcă să ia şi să distrugă ceea ce ne aparţine!
    Din aceste activităţi şi din dezvoltarea lor se pot colecta taxe şi impozite care să fie administrate în folosul nostru şi al cetăţenilor români. Cerem celor care ne reprezintă, în Consiliile Locale şi Judeţene, în Primării, în Parlament şi Guvern, să folosească cu responsabilitate deplină aceste taxe şi impozite, pentru a construi drumuri, şcoli şi spitale. Aceşti bani nu sunt pentru buzunarele lor, ci pentru a asigura dezvoltarea comunităţilor și o viaţă fericită pentru cei care contribuie la buget. Dacă se dovedeşte că, încălcându-ni-se voinţa, aceşti bani vor fi folosiţi împotriva noastră, ne asumăm dreptul de a nu-i mai recunoaşte ca reprezentanţi legitimi şi ne vom apăra aşa cum orice om e îndreptăţit să se apere împotriva celui care vrea să-i facă un rău!
    Orice străin e binevenit în Munţii Apuseni atâta vreme cât ne respectă modul de viaţă şi nu întreprinde nimic în măsură să-l schimbe împotriva voinţei noastre. Ne păstrăm dreptul de a lupta împotriva tututor celor care prin viclenie, hoţie şi corupţie vin aici pentru a fura ce e al nostru ori pentru a distruge resursele naturale şi istorice de care depinde viaţa noastră. Fericirea şi bunăstarea nimănui nu se poate baza pe nefericirea şi sărăcirea semenilor săi!
    În considerarea celor enunţate mai sus, le transmitem guvernanţilor şi politicienilor, în mod imperativ, următoarele revendicări punctuale:
    Revendicările locuitorilor Ţării Moţilor
    Respingerea de către Parlament a tuturor proiectelor de lege care prevăd măsuri speciale de expropriere a cetăţenilor români, precum şi alte măsuri derogatorii de la regimul legal de protecţie a mediului, patrimoniului cultural, apelor, pajiştilor şi terenurilor agricole, bunurilor publice etc., în favoarea companiilor miniere de orice tip;
    Interzicerea prin lege a utilizării cianurii în activitățile miniere din România;
    Includerea Roșiei Montane pe lista tentativă a României pentru UNESCO;
    Respingerea de urgență, prin Hotărâre de Guvern, a acordului de mediu pentru proiectul minier de la Roșia Montană;
    Desecretizarea tuturor contractelor şi actelor adiţionale încheiate de către Guvern, referitoare la înstrăinarea, cedarea, concesionarea resurselor minerale ale României;
    Demisia inițiatorilor proiectului de lege specială pentru Roşia Montană: ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova, ministrul Mediului, Rovana Plumb, ministrul Culturii, Daniel Barbu, directorul ANRM, Gheorghe Duțu, precum și a premierului Victor Ponta;
    Asumarea de către Guvern a expertizei și a punctelor de vedere referitoare la proiectul minier de la Roșia Montană exprimate de: Academia Română, Asociația Ad Astra, Institutul Geologic Român, Ordinul Arhitecților din România, Sinodul BOR, Sinodul BRU și al celorlalte biserici creștine din România, precum și de experții independenți;
    Crearea unei Comisii Parlamentare de Anchetă a Afacerii Roşia Montană sub toate aspectele: înstrăinarea zăcămintelor; acordarea licenţei; sponsorizările RMGC către instituții publice și private, ONG-uri, persoane fizice; influenţarea deciziilor politice; încălcarea unor hotărâri judecătoreşti definitive; modul în care publicitatea oferită de companie a afectat libertatea presei și dreptul la liberă exprimare etc.;
    Refacerea și dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Munților Apuseni și acordarea unor facilități fiscale și de altă natură pentru dezvoltarea activităților economice în următoarele domenii: turism, prelucrarea lemnului și refacerea fondului forestier, creșterea și prelucrarea produselor de origine animală, apicultură, alte activități specifice zonei;
    Adoptarea de către Guvernul României a unor politici publice, ca și elaborarea, cu ajutorul societăţii civile reale, a unei strategii care să prevadă măsuri în acord cu principiile dezvoltării durabile, ale utilizării optime a resurselor, ale conservării patrimoniului cultural-istoric și ale sprijinirii întreprinzătorilor locali;
    Începerea de către instituțiile abilitate a cercetării penale în cazul persoanelor care au semnat sau au participat la elaborarea și avizarea de documente cu privire la proiectul de exploatare minieră de la Roșia Montană;
    Interzicerea prin lege a utilizării metodei fracturării hidraulice în exploatarea gazelor de șist și respectarea, în zonele vizate pentru această exploatare, a voinței suverane a cetățenilor, cu care ne exprimăm deplina solidaritate.
    Aceasta este voinţa noastră, a locuitorilor Munţilor Apuseni, a oamenilor liberi prezenţi la Marea Adunare de la Câmpeni, exprimată public astăzi, 19 octombrie 2013, cu spiritul şi gândul îndreptate către o dezvoltare durabilă, care să asigure accesul pentru mai multe generaţii la toate resursele cu care Dumnezeu ne-a înzestrat.
    AŞA SĂ NE AJUTE DUMNEZEU !

    yehudy
    2013-10-19 23:35:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @yehudy:
    Eu nu stiu de ce ati amestecat gazele de sist cu cianura de la RM. Parerea mea e ca ati cam luat-o pe aratura.

    Mircea
    2013-10-19 23:43:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    o sa ti-o dea CTP cit de curind! Si va fi pentru prima data cind voi fi de partea lui. Esti al doilea pacalici al tarii, dupa CC, hipsterul pietei.

    uescu
    2013-10-20 00:03:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    vai, e plin de tineri comunisti si legionari pe-aici! Ce frumos va sta linga papagalul Rogo!

    uescu
    2013-10-20 00:04:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Nu știu cum sa spun, poate înțeleg și ei, e o stare de disperare din cauza afacerilor făcute pana acum care a ajuns de la vorbele de, “nu se poate asa ceva”, la cele de “nu se mai poate”.
    Asa nu se mai poate

    Corect spus
    2013-10-20 00:08:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    joc curentul electric, joc apa calda, jos etichetele de pe camasile lui Rogo! inapoi la natura!

    uescu
    2013-10-20 00:15:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    sa cumparam gaz din rusia tatalui lui Rogzan, Hrebenciuc pe numele lui

    uescu
    2013-10-20 00:22:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Mirciulica

    lasa labareala. Zi treaba aia cu care te-am intrebat. Iti faci rugaciunea in fiecare dimineata asa cum ti-am zis eu.

  • 32

    @nae:
    Stii care-i culmea ironiei, nae? Aia ca, desi tu esti pana la ultima fibra bolsevic de genul stalin si poporul rus libertate ne-a adus, avand in vedere prestatia ta din ultmii ani, cu limbute si batiste la Felix-Ponta-kkrau, stii care va fi rezultatul, naica? Vei fi catalogat de protestatarii din Pungesti agent american, ha, ha, rasul curcii. Esti pierdut de te prind pungestenii !

    Ia-ti masuri, nae. Lasa-ti barba ca lipovenii. Treci pe stil vechi. Lasa dracu’ tuica de pufoaica si treci pe spirt medicinal nefiltrat. Cu grafia chirilica cum stai, tot atat de jenant ca si cu asta latina?
    Zdrazvuite ! – eu imi permit un cabernet sauvignon chilian.

    Mircea
    2013-10-20 01:09:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Dureros de corecta critica lui Rogozanu. Si foarte frumos exprimata.

  • 34

    Corporatia face legea: “Häznälistii politici care o tot “ardeau” cu drepturile omului au uitat ca exista drepturile omului de a refuza sa fie otravit de corporatii. Au tacut la cerere.”

    Nu fi naiv, un drept al omului înscris in conventiile ONU e si dreptul la un loc de munca, si nimeni nicaieri nu-ti garanteaza asa ceva; la fel cu dreptul la ingrijirea sanatatii, si el o simpla vorba goala in multe societati contemporane. Daca ajungi sa critici politicile economice ale guvernului cu idei luate din basme in care nu mai cred nici copii, daca nu sunt si retardati, inseamna ca esti de bascalie. “Drepturile omului” sunt o simpla loziinca politica cu care Occidentul isi critica adversarii, si acestia din urma la randul lor folosesc uneori aceeasi metoda, tocmai pentru ca mitologia drepturilor omului mai convinge 2-3 fraieri.

  • 35

    Critica lui Rogozanu e foarte corecta din punct de vedere moral, totusi nu tine cont de trecutele lectii ale istoriei românesti: un stefan motas descrie foarte senin si frumos cum in România secolului al XIX-lea taranii mestesugari au fost adusi in faliment si saracie o data cu invazia produselor occidentale, englezesti si austriece. Pe oamenii aia nu i-a ajutat nimeni, si nici macar nu i-a plans nimeni, pentru ca optica elitelor urbane era ca indivizii astia sunt condamnati de istorie si trebuie sa dispara; destinele individuale distruse, tragediile familiilor acestor oameni, n-a interesat pe nimeni, nici macar pe scriitori, in masura in care nu exista nici o creatie literara româneasca (de care sa stiu) care sa atinga acest subiect delicat. La fel si azi: ce poti sa faci cu taranii aia din Moldova sau de pe coclaurii Transilvaniei, cand nu-s buni de nimic care se cere azi pe piata? Atat strainii care ne dirijeaza, cat si elitele politice românesti, asteapta cu rabdare disparitia acestor vechi generatii stricate de agricultura si industrie, 2 activitati economice care azi in România fie sunt facuta de straini cu tehnologii extrem de economice in termeni de forta de munca, fie nu mai sunt facute de nimeni, ca “ce nu facem luam de-a gata” (de la altii). Li se fura pamântul? Li se otraveste apa? Pai ar trebui sa zica saru`mâna ptr. doar atat, altora li s-a furat patria (Palestina), au fost deportati, deposedati de case si gospodarii si alungati in de pe locurile in care s-au nascut atat ei cat si stramosii lor, si toate astea din ordinele aceluiasi Occident care e azi stapânul României. Sa nu ne plângem deci pentru mai nimic… ca murim la foc lent, e inca totusi un privilegiu!

  • 36

    “Noi, locuitorii Munţilor Apuseni, adunaţi astăzi…”

    Ba, voi astia care locuiti pe coclauri, mutati-va tata o leaca mai la vale, ca oamenii aia au treaba acolo, vor sa niveleze terenul, ca sa nu mai fiti voi de bascalie ca locuiti cu capra neagra.

  • 37

    cu ce vine rogo in chestiunea gazelor de sist in romania? Dincolo de rezumat la ce zice ctp si mici ironii stiute

    Cu asta, in finalul textului:

    “Exploatările de gaze de şist oferă iarăşi prea puţine joburi” si ca saracii tot saraci

    i se rupe lui rogo de distrugerea mediului, aps cu ulei etc

    DACA pungestenilor li se dau MUUUULTE joburi si BIIIIINE platite.

    ce slabut si ce simplist

  • 38

    ctp-ul e un CIOLANIST (eventual ceva colaborator al securitatii, ca e plina presa de agenti acoperiti moralisti) care tot timpul s-a invirtit toata viata dupa puterea care avea sau care era aproape sa puna mina pe CIOLAN

    jos mafia politica
    2013-10-20 10:25:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @rogo
    Nu e vorba de Chevron sau americani, rogozane ! Cu atat mai putin articolul lui CTP. Pur si simplu exploatarea gazelor de sist este o chestiune serioasa.
    Americanii exploateaza resursa asta de mai multa vreme si chiar nu-i rau de loc. Scad preturi la energie, se relocheaza industrii, locuri de munca. Gazele de sist pun frana si la astia eolieni, ca tot ii iubeai tu mult.

    Ce te deranjeaza? Ca sunt americani sau esti neclar cu mediul? Total de acord, trebuie discutate conditiile economice, redeventele , ce castigam noi, ce castiga ei. De acord.

    PS. Ce-i firesc si ce-i nefiresc.
    Firesc este ca bietii oamenii din Pugesti sa ceară. Să ceară ceva care să le facă viaţa mai bună. Să ceară slujbe. Apă in casă si canalizare, ca la oras. Drumuri asfaltate, ca glodu-i mare pe la ei. De ce nu, gaz mai ieftin, ca lemne de foc greu se gasesc pe-acolo.

    Nefiresc este ca oamenii din Pungesti sa ducă grija stratului de argila de la 3000m in adancuri.

    PPS. Observa ca nu am zis nimic de Gazprom si Vocea Rusiei.

    Mircea
    2013-10-20 10:40:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    Mirciulica

    iar ai injurat proprii parinti baiatul tati.Sa-ti fie rusine
    Bai loaza sa stii ceva pe mine unul ma doara-n basca sau bombeul de la pantofi si de rosia montana si de gazele de sist pentru ca eu stau unde se da ora exacta si pentru tine si nu o sa ajunga la mine nici sistul si nici cianura, dar nu ma lasa indiferent prosti ca voi care vor sa faca ceva anti usl din orce.Ca este bine ca esta rau nu conteaza anti sa fim.
    Bai taran trepanat ce esti sa-ti faci rugaciunea zilnica cum ti-am spus adugind…eu de aceia “imi permit un cabernet sauvignon chilian”.
    Nu iti mai renega originea ca ce se naste din pisica soareci maninca. Parintii bolsevici tu progenitura bolsevica.
    Stii ce a zis lenin? “sa ne fereasca dumnezeu de burghezia ploretara”. Nu esti chiar burghez desi vrei sa pari dar ti se potriveste ca o manusa zicala.
    Asa ca las-o in singe vorba regretatului dan iosif si spune-ti rugaciunea care te-am invatat cu adaugarea de rigoare.
    Sa stii ceva radacinile iti sint adinc infipte in pamint si oricit ai vrea sa stergi tot ramine ceva.

  • 41

    @nae:
    Naica, nu fi nervos. Te-ai suparat că ti-am zis bolsevic?! Pai de ce , nae, nu tu ai zis ca ati facut lucruri bune?! Era o laudă. Ia intereseaza-te numa’ ce recoltă de stuf aveau ei prin anii ‘50.

    Inca ceva, ca mare iubitor de USL ce esti. Aşa coturi şi fente face USL-ul in ultima vreme, că voi, astia care mergeti cu batista dupa ei, sunteti tare derutati si daţi cam des cu căpăţânele în garduri. Ca boii.

    Mircea
    2013-10-20 12:32:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @Mircea: la orizont criza energetica si criza alimentara, de acord?

    eu fac o socoata simpla de om prost ce sunt: din cele 500mld (Euro)gaz de sist estimat Romania va beneficia (direct si indirect neste firmituri ca nu mai are industrie) de cat ? 10%? 20%?..sa zicem pentru usurinta calcului 100mld.Euro (ceea ce este exclus), adeca 10mld.euro/anual timp de 10 ani.

    adica 10% din PIB, agricultura in halul de azi asigura 5%
    iar cand Dzeu asculta rugaciunile IPS, 6-6.5% si Onor.Guvernul e fericit :’avem crestere economica!’

    in acelasi timp, ROMANIA ocupa LOCUL 12 MONDIAL LA IMPORTUL DE ALIMENTE!

    -cum stam cu balanta? platim mai mult pe alimente decat vom obtine din exploatarea gazului de sist, au ba?

    -dupa 10-15 ani de exploatare cu tehnologiile actuale zone intinse vor fi nefolosibile pentru agricultura,chiar nelocuibile,practic pentru totdeauna; este de ajuns sa ne amintim ca panza freatica de mica adancime este deja contaminata de folosirea pesticidelor si ingrasamintelor in exces, practic in toata tara.

    criza energetica nu este a noastra,pentru ca industrie nu mai avem; insa criza alimentara priveste intreaga lume, inclusiv pe noi.

    ce alegem? cu bani europeni si investitii incomparabil mai mici-dar cu transfer de know-how- agricultura si industria alimentara ar aduce venituri mai mari,locuri suficiente de munca,dezvoltare durabila.

    merge si gazul de sist-in zone/cantitati controlate, pentru alimentarea unor complexe de sere uriase (daca va plac ‘lucrurile mari’) aflate la distanta rezonabila; dar nu pentru a fi industrializat ori ars de catre altii.

    mitzu baston
    2013-10-20 12:40:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Mirciulica

    ti-ai injurat parintii da sau nu.Restul labareala portocalie
    Da loaza mosului mie mi-au facut foarte mult bine si o recunosc. ti-au facut si tie dar tu nu vrei sa o recunosti.Nu am ce astepta de la tine din moment ce iti injuri proprii parinti.
    Zi poezia aia in fiecare dimineata ca ea reflecta adevarul in proportie de 100%. Nu fugi de propriul trecut ca te ajunge din urma. Eu nu fug sint impacat cu el si chiar ii sint foarte recunoscator. am avut un mare noroc ca m-am nascut in acea peroada. Imi scuip si acum dupa douazeci de ani in sin de cit de norocos am fost.Daca m-as fi nascut acuma sigur ajungeam ori sluga pe afara ori eram la furat de carbuni ca tot se apropie iarna. Nici nu visam sa fiu ce sint azi.

  • 44

    @mitzu baston:
    Total de acord cu negocierea unor conditii economice favorabile. Merită – scoatem gazul, nu merită – il lăsăm in adancuri pentru vremuri mai bune. Si in mod obligatoriu transparenta, sa stim ce contracte sunt.

    Insa trebuie sa fim cinstiti si sa avem curaj sa spunem adevaratul motiv pentru care nu vrem exploatare si sa nu inventam tot felul de avioane si droburi de sare.
    Asta voiam sa spun.

    Mircea
    2013-10-20 13:56:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @nae:
    La cat esti de simpluţ, chiar mă simt vinovat că-ţi căznesc puţinii neuroni.
    Ia şi ascultă ceva drăguţ, poate te calmezi.
    youtube.com/wat../

    Mircea
    2013-10-20 14:15:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @Mircea

    Referitor la asa numita ‘independenta energetica’

    Pentru Romania
    Energia se produce prin Grupuri Energetice,
    - in Centrale Termoelectrice clasice, combustibili fosili
    , carbune inferior
    - lignit la majoritatea CTE si CET:
    Turceni, Rovinari, Craiova Sud Borzesti si celelalte
    - huila si deseuri de huila la Mintia Deva

    In aproape toate CTE/CET pe carbune mai este nevoie si de niste arzatoare suplimentare de pacura,
    combustibilul principal fiind carbunele
    - CET pe pacura/gaz , mult mai putin gaz dect pacura:
    CET SUD, VEST, Progresu Bucuresti si multe altele in toate orasela mari
    (in anotimpul rece, cand consumul e foarte mare pacura e covarsitor majoritara)

    (multe CET uri au fost terminate/falimentate
    Giurgiu, Braila, Iasi si multe altele)

    Energia electrica ce mai produce in :
    - CNE Cernavoda, dar nu reprezinta mai mult de 10% puterea instalata
    - Centrale Hidro pe firul apei (Portile de Fier)
    sau in caverna

    - Grupuri eoliene si altele

    Grupuri numai pe Gaz (hirocarburi gazoase) nu prea sunt !!
    iar combustibilul de tip hidrocarburi gazoase e utilzat in special in tari cu cantitati si resurse uriase, in tari arabe

    Inginerii diverse
    2013-10-20 14:32:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @Inginerii diverse:
    Pe gaz e la Iernut. Merge brici, vreo 800MW. Intra rapid, aproape ca la hidro. Sunt adevarate bijuterii in cadrul CTE, dar, ai dreptate, gazul e mult prea pretios. Ma bine ardem carbune.

    Dar nu numai asta. Majoritatea proceselor industriale necesita abur. Cazanele -90%- sunt pe gaz. Apoi avem procese specifice (ingrasaminte, substante chimice care se obtin din CH4, prin cracare si alte procedee). Si incalzirea micilor orase, sau chiar mediul rural, ca doar asta vrem, sa ridicam satul. Deci este nevoie de gaz natural.

    Dar nu stiu unde vrei sa ajungi.

    Mircea
    2013-10-20 14:51:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @Mircea

    Ma bucur ca ai ajuns exact la ce vroaim sa zic:
    exprimarea corecta ar fi nu:
    Independenta energetica
    (asta e incorect )
    ci
    Independenta de Resurse, Independenta de materii prime pentru Industrie
    iar Independenta totala din punct de vedere Resurse e o utopie

    Cum sunt grupurile de la Iernut, cum e ciclul termic,
    cum de utilizeaza NUMAI GAZ?
    Si produc 800MW numai din sursa primara hidrocarburi gazoase?

    Inginerii diverse
    2013-10-20 15:05:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    mirciulica

    bai progenitura bolsevica CIND au fost facute bijuteriile de CET-uri si bijuteriile de hidro trepanatul mosului. DE CINE loaza mosului.Va laudati si faci pe ‘telectualul cu munca altora. A ta, a voastra unde dracului este trepanatule.E naspa cu munca este o lozinca comunista nu-i asa,dar beneficiezi de munca bolsevicilor din care facea parte si ma..ta si tac..tu.Si tu acum ii injuri si ii dispretuiesti.
    Lasati si voi o urma o dira ceva si pe urma sa va apucati sa judecati pe altii..Pina atunci joc de glezne si mult mult mucles.

  • 50

    @Mircea

    faptul ca ‘necesita’ gaz ca materie prima e una (la

    Faptul ca nu folosesc abur industrial de la prizele industriale ale CETurilor (pe carbune, pacura)
    pentru ca au distrus in loc sa optimizeze retele de termoficare si CETuri intregi
    e una.

    Alta barbarie e ca s-a permis existenta ‘centralelor de apartament’ in locuri cu termoficare, ajungandu-se la o strutacamila mixta stupida (la etaj 4 centrala, la 3 ,2 termoficare, la 1 centrala, la parter termoficare )
    Ghertzoismul autohton a fost bine rasplatit:
    in loc sa-si puna ccentrala intr-o casa, o vila,
    unde ar fi putut folosi si cele cu peletzi, cu gazeificare,
    ghertzoiul autohton a zis ca e fost ‘innobilat’ daca si-a pusmizeria aia de tzevarie, intr-un apartament meschin de bloc, 2-3 camere de 50-50m2 si centrala in bucatarie !

    Inginerii diverse
    2013-10-20 15:15:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Dicteaza Gotiu pe Vox,or what?

    diesel sister
    2013-10-20 15:20:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    Iata inca o problema din “setul de probleme incurcate”:
    – se protesteaza impotriva americanilor de la Chevron;

    victor L
    2013-10-20 15:22:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    - dar si: “Alte scandari: “Traiasc, traiasca si-nfloreasca/ Moldova, ardealul si Tara romaneasca”. Un grup mic a strigat “Jos Putin!”. Pancarta: “Basarbie frumoasa de 68 de ani te asteptam sa vii acasa la patria mama Romania”. Multimea canta “Desteapta-te romane!”
    Pai am impresia ca e curata anarhie si nu ne stim deloc interesele :P

    victor L
    2013-10-20 15:25:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @Mircea
    sa diferentiem gazul ca naterie prima si
    gazul combustibil.

    Daca ai deja CET-uri e o barbarie sa lasi cazane industriale, de consum important in platforme autonome.
    Sa consume NUMAI gaz si sa produca numai CO2.
    (eventual mai lasi grupuri mici cu turbine cu gaze )

    Dar si problema asta a cazanelor industrialae e rezolvata demult,
    cum erau din anii 70,80, 90, cazane industriale mai mici mixte: gaz SI PACURA
    (iarna, tomana 80-90% pe pacura )

    Cine are nevoie azi in RO de mult gaz ca materie prima?
    Uzinele de Ingrasaminte & stuff ale lui Niculae, interagr ,
    apoi ALRO care nu mai e al Ro

    Inginerii diverse
    2013-10-20 15:26:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Degeaba a compus cineva “Desteapta-te, romane!”

    victor L
    2013-10-20 15:26:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @Inginerii diverse:
    La Iernut este centrala veche. Evident sursa primara este gazul natural. Sunt cazane energetice (pereti membrana)- abur- turbina.

    Sunt si centrale care din gaz fac direct energie electrica (turbine cu gaz, agentul secumdar este aburul ; este o varianta industriala de cogenerare; aburul de obicei este injectat in sonde).

    PS. Perfect de acord cu centralele de apartament, este o barbarie (sunt si eu barbar! :) Insa si astia de la regie au vina lor. Au pierderi mari, cheltuieli specifice monopolului. Si mai vin su cu chestii aberante. Modernizeaza o centrala la o zona de cartier sa spunem, dar la pret raman la fel. Cica sa nu faca diferenta faţă de ..nemodernizati!

    La noi ar merge la nivel de bloc. La blocurile noi cazanele se amplasează sus( se face economie la cos de fum). Sunt multe discutii pe aceasta tema.

    Mircea
    2013-10-20 15:35:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    Nu face pe curatul, Rogozane!

    Tocmai asta e drama, că o hazna marxistă din care faci parte (criminalii bolșevici de pe criticspanac) a ajuns să aibă și ea o „poziție” , când voi sunteți pruncii lui ilescu. Sunteți Omul Nou, croit după chipul lui Vanghelie, Dragnea, Mischie și alte jigodii comuniste.

    El se oprește la Chevron (celălalt comunist de pe ecran), voi la mitingul unionist de azi. De Basarabia să nu zicem , să tăcem! (adică exact ce fac televiziunile cu Roșia, voi faceți cu mitingul de azi).

    Nu ne bagă în tabăra ta, troțkistule! Faptul că urăm chevron și rmgc NU înseamnă că voi urâm pe voi, criminalii comuniști, în aceeași măsură!

    Diferența e că voi sunteți comuniști fără putere și ”revoluționari” , ceilalti sunt comuniști la ”Putere” deci ”democrați”, și , dacă-mi permiți, îmburgheziți!

    JOS CU TOȚI COMUNIȘTII. Și cu cei ca tine, și cu cei de la guvernare!

    Victor
    2013-10-20 15:38:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @Mircea

    Informatii de acum cateva
    Ia uite cum a ajuns CET Iernt la Romgaz:


    Termocentrala Iernut este cedata producatorului de gaze Romgaz in contul datoriilor Electrocentrale Bucuresti de 405 milioane lei (circa 95 milioane euro).Valoarea centralei termoelectrice CTE Iernut este, conform raportului de evaluare, in jurul valorii de 230 milioane euro.”

    Bineinteles ca si 230 milioane era subevaluat,
    deci au luat-o pe nimic.
    (mizerie si manarie clasica autohtona)

    In plus @Mircea:
    Informatii de acum cateva zile

    “Termocentrala Iernut are o capacitate instalata de 800 MW, insa in acest an ca functiona cu doar 160 MW, conform estimarilor.”

    Deci da in Sistema 160MW iar puterea instalata e de maximum maximorum 800MW.
    Spre comparatie, 2 grupuri de la Turceni dau aproape 700MW in Sistem.

    Inginerii diverse
    2013-10-20 15:43:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    @nae:
    Termina nae cu prostiile. ca din 20 de ani dupa revolutie , vreo 16 au fost Ilici si gasca voastra. Voi ati stricat si v-ati aranjat, de toate firmele mari aparute au spate fosti securisti (uite-l pe Nicolae de la Giurgiu, are un imperiu, cum l-a cumparat?)

    Mircea
    2013-10-20 15:45:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @Mircea

    nu e vorba de ‘barbarie’ daca nu ai de ales…
    Nu ti-au lasat o alta varianta.
    Au fost cururi strategice in loc de creiere strategice

    In loc sa investeasaca in platforme energetice evoaluate/retehnologizatre
    s-a furat enorm IN RO!

    @Mircea, te rog mult, stiu ca stii,
    ca stim amandoi ‘una alta’,
    pot sa-ti spun ca stiu despre turbine cu gaze, despre cicluri mixte abur-gaze cu turbina de gaze inaintasa,
    despre calcul de cicluri termice,
    eficacitati si randamente de cazane energetice. cunosc de la nivelul arderii combustibilor pana la elemente de proiectare de turbine (corpiri de Inalta, Medie , Joasa presiune, pana condensatorul turbinei cu abur…

    @Mircea
    Vroiam sa stiu exact cum e situatia azi la Iernut,
    atat…

    Inginerii diverse
    2013-10-20 15:51:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @Inginerii diverse:
    E clar ca-i manarie. Pai stai ca urmatorul tun ce se da, da asta este tun din ala de calibru ! , este in domeniul gazului (sau romgazului :) ) Aici chiar trebuie sa fim pe faza. Ai auzit ca incep cu listarea.

    Cu cei 160MW, nu te mira, e normal. E pacat sa folosesti o asememena centrala in regim de baza. Intr-un an secetos (cu bazine de acumulare cam goale) si o iarna grea, o astfel de centrala e aur (nu de la rmgc ha, ha, fac si eu glume funebre !). Asiguri varfurile de sarcina, nu ma indoiesc, cred ca stii ca importanta e chestiunea.

    Inca o chestie. Nu am absolut cu Turcenii. Astia trebuie sa mearga la capacitate maxima, si la export daca se poate. Sper sa nu le vina in minte la astia sa o strice.

    Gazul- cat mai inalt prelucrat (de acord, sa-l arzi aiurea e cam ciobaneste). Iar apa din lacuri- aur. Daca exporti in perioadele varf faci bani buni-buni. Aici mai sunt lacurile alea de reacumulare- era unul pe la Tarnita in plan, blocat de Ponta, ca asta nu stie decat de rmgc.

    PS. Am zis 800MW din amintiri, vad ca am memorie buna.

    Mircea
    2013-10-20 16:02:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    mirciulica

    de aceia ceasca l-a trecut pee ilici pe linia 3 sau 4 pentru ca era ca voi.
    Asta nu spune nimica intrebarea este ce ati facut voi ca nu a mai fost comunismul sa va opreasca “energiile creatoare” pe care in prostia lor comunisti nu v-au lasat sa faceti Baga ceva maret sa ramina posteritatii facut de voi.
    Mirciulica voi in 23 ani nu ati facut nici macar 0.5% din s-a facut in 23 ani de pe timpul lui ceasca.
    Ia zi tu tata ca esti telectual citi ani sau secole v-ar trebiu sa faceti cit s-au facut pe timpul lui ceasca.Fa tu calculul si spune-mi si mie.
    Bolsevici de bolsevici dar au muncit sa va puteti voi folosi de ele.Voi anti bosevici nimic nimic. Cu asta va laudati mai trepanatii mosului, cu nimic. Dati-o dacului de treaba. Numai atit puteti.
    iata un exemplu de munca crincena facuta de bolsevici adica si de parinti tai:

    Oficial, numarul locuintelor existente in Romania este de aproximativ 8.4 milioane, dintre care 4.55 milioane se afla in mediul urban, iar 3.85 milioane in mediul rural, aproape jumatate dintre acestea fiind construite pe vremea lui Ceausescu.
    Astfel, intre 1965 si 1989 – perioada in care Nicolae Ceausescu a condus Romania – au fost construite 2.8 milioane de locuinte in mediul urban si 1.2 milioane in mediul rural, ritmul fiind de aproximativ 160.000 de unitati anual.
    Cate s-au construit in ultimii 20 de ani?Mai putin de 700.000, respectiv 35.000 pe an. Din acest punct de vedere, “Epoca de Aur” a fost de departe cea mai exploziva perioada prin care a trecut piata imobiliara romaneasca in toata istoria ei, iar in comparatie cu ceea ce s-a intamplat atunci, recordul post-revolutionar de 64.414 locuinte terminate in 2008, reprezinta doar o gluma buna.”

  • 63

    @Inginerii diverse:

    Cand centrala de la Iernut merge la capacitatea maxima, inseamna ca ceva nu-i bine. E ca si cum ti-ai arde mobila fiindca ti-i lene sa crapi butucii din curte.

    Stie Romgazul de ce a cumparat-o. problema e ca nu ar trebui vanduta, e o chestie de CSAT dupa mine. Ceva nu-i koser aici.

    PS. Stiu ca stii cu energia (si industria in general).
    Chiar ma bucur cand mai discutam si chestii mai serioase, ca @nae asta ma omoară cu zile.

    Mircea
    2013-10-20 16:11:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @Mircea -@61
    da corect, centrale de varf, iarna grea,
    centrala hidro reversibila turbina-pompa
    si multe altele
    corect

    iar patrimoniul energetic e cu totul altceva:
    acolo ai de la depozitele de combustibil la software pentru camera de comanda,
    de la uzine chimice de prepararea apei demineralizata la transformatoarele, separatoarele, intreruptoarele pentru retele…
    ai zeci de inginerii (energetica, constructii de masini, metalurgie, chimie, electronica, electrotehnica. automatizari )
    tehnologii multe, materii prime si materiale,
    de la combustibili pana la tratarea finala a gazelor pentru eliminarea noxelor

    Inginerii diverse
    2013-10-20 16:13:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @Mircea
    de-astea trebuie discutate, pe cat posibil

    Inginerii diverse
    2013-10-20 16:16:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @Inginerii diverse:
    Da, injectarea controlata a apei in turbinele cu gaz pentru reducerea NOx-ului la cos… tema de cercetare :)

    De acord, patrimoniul energetic e mult mai complex.
    Trebuie sa scoatem un pic in evidenta cresterea randamentului, ca aici am fost cam varza.

    Mircea
    2013-10-20 16:23:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @Mircea

    corect si cu randamentele

    dar ai mai multe limite tehnice:

    -in hidro convertesti energia mecanica in energie electrica
    ai randamente uriase,

    -in termoenergetica de putere mare reusesti sa ai ciclur-termice cu randamente mari numai prin centrale cu cicluri mixte, cu recuperari diverse;
    altfel, cu cicluri ca la Turceni si Iernut ai din start o limita a randamentului ciclului termic ,ult sub o centrala evoluta germana de putere mare din anii 80,90 .

    In Energetica marimea conteaza mereu….

    -in nuclear ai limitele ciclului termic cu abur saturat, nu poti compara presiuni de zeci de bar si temperaturile aburului saturat (cu presiuni /tempertauri ca cele de 180 bar si 525 C ca la termo cu abur supraincalzit)

    la noi s-au mai imbunatatit randamentele focarelor, ale cazanelor (la cazane nu poti sa mai faci mare lucru cu caldura pierduta la cos, in zgura),
    la turbine mai castigi o zecime de sutime la randament…
    s-au mai redus noxele…
    tzac=pac…

    Inginerii diverse
    2013-10-20 16:34:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    @nae:
    N-am zis ca s-au facut doar prostii inainte de revolutie.
    Scoala, de exemplu, era mai serioasa.
    Dar , pe ansamblu in istoria Romaniei, perioada comunista este un accident nefericit. Parerea mea.

    Mircea
    2013-10-20 16:39:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @Mircea -66
    la turbine cu gaze, da, asa e pt NOX

    Dar la cazanele energetice mari? o mai scotzi din ardere cu adaosuri de substante.
    dar ai nevoie si DENOX de pe traseul gazelor de ardere evacuate, de DENOX scump(si neaparat adaugate grupurilor retehnologizate); asta ptr NOx.
    Iar pentru desulfurare, ai nevoie de
    o intreaga uzina chimica – Entscwfefelung la greu, taica.
    Nemtii din landurile vechi RFG sunt jupanii aici!

    Inginerii diverse
    2013-10-20 16:41:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @Mircea -68

    Un fost coleg de liceu ajuns conf./lector universitar in U.P. Bucuresti (hardware), si inginer de varf,
    spune ca in RO e un dezastru cu toate scolile, la toate nivelurile.

    Am un alt fost coleg/amic. el e sorbonard,
    care a colaborat bine cu premiant Nobel pentru fizica,
    care la bani a fost furat mereu de ‘corporatii’;
    e prin UK/ Fr, merge si-n Ca, US, consultant.
    e mult mai radical ca mine in unele pareri (politic mai neutru dar cu mai multa indarjire fata de toate taberele)
    E cu citate continuu di Petre Tutea, cu toti si toate cele romanesti. e nationalist as zice ca e patriot…
    spune ca nivelul e cam in scadere in multe parti,
    ca ACUM TOTU E PTR FACUT BANU rapid, cu cinism, dincolo de mijloace utilizate, ‘dincolo de bine si de rau’ etc
    Are mare admiratie pt profesorii ‘nostri’ din anii 80,90
    Statul Roman nu l-a ajutat niciodata cu vreo centima!

    Inginerii diverse
    2013-10-20 16:53:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    @Inginerii diverse:
    Procentul celor ff buni e cam acelasi (5-10%), pe astia nu au cum SA-i STRICE scoala !
    Tragedia acum in scoala noastra este ca generatia “veselă” a ajuns la…catedra. Cercul s-a inchis si se reproduce.
    Numai ca asta cere sistemul.

    Mircea
    2013-10-20 17:19:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    @Mircea
    @69+ Entschwefelung

    Inginerii diverse
    2013-10-20 17:19:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @Mircea
    nu stiu, asa-mi spun domnii astia in special despre invatamantul mediu in licee, eu n-am nicio treaba cu imvatamantul asta

    Inginerii diverse
    2013-10-20 17:22:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @Mircea

    apmsb.anpm.ro/u../

    La Iernut ar fi 4 grupuri (4 blocuri cazan/turbina deci nu e o schema de CET cu bara colectoare).
    cazane cu circulatie naturala/ tambur/volum mare de apa
    (la cET Sud la fel era),

    4 turbine de 100MW Skoda, anii 60
    (si la CET Sud erau candva tot Skoda, parca si la Rovinari erau candva)

    +
    2 grupuri (blocuri) cu cazane de 600t/h
    si turbine de 200MW.
    Cazanele astea mai mari sunt cu strabatere forta (circulatie unica),
    sovietice (pozibil Ramzin?)

    Total 4*100 + 2*200 = 800 MW

    Noroc ca sunt cazane pe gaze, deci volumul lor e mult mai mic decat cele pe carbune inferior (lignit).
    Ala de 1035 t/h de la Turceni (o achizitie proasta a anilor 70 ) este mai mare sau cat Intercontinental Bucuresti, e enprm chiar fata de asta de 600t/h Iernut.

    Inginerii diverse
    2013-10-20 17:34:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    @Mircea,
    uite ce se discuta in 2007:

    zf.ro/zf-24/ver../

    Verbund Austria vroia sa investeasca 250 mil. euro la Iernut:

    cicluri mixte abur gaze,
    putere instalata = 400MW,
    turbine cu gaze Siemens

    “Suntem interesati sa realizam o investitie brownfield la Iernut. Am discutat propunerea cu secretarul de stat in Ministerul Economiei si Comertului Darius Mesca, iar dupa Paste o voi prezenta si vicepremierului Marko Bela”, declarat Ovidiu Pop, reprezentant al firmei austriece, fost director general al Termoelectrica (!!!).

    Proiectul vizeaza constructia unui grup nou de producere a energiei electrice pe ciclu combinat abur/gaz, cu o putere instalata de 400 MW. Aceasta ar fi prima investitie a Verbund in Romania…

    Noua instalatie va creste randamentul termocentralei de la 37% la 52%, ceea ce va determina si reducerea consumului de gaze naturale”

    Inginerii diverse
    2013-10-20 17:50:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    CTP e nepotul eroului IULIAN VLAD,si daca vine la putere Securitatea iara dati de dracu!

    newworldgayorde../

    stopsatan66.wor../

    Toma
    2013-10-20 18:15:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    CTP-ul este jurnalist de o inteligenta exceptionala.
    Daca ati face parte din compartimentul de publicitate al lui Chevron la cine v-ati duce pentru sprijin mediatic?
    La un jurnalist tanar si necunoscut sau la unul consacrat?
    Deci s-ar putea ca CTP-ul sa fie o coada de topor.
    A doua varianta: sa fie un tip realist,care gandeste dupa structura lui mentala de tip fixist,care insa nu are intuitia de a surprinde realitatea in profunzime.
    Asa gandeste in el,dupa scheme fixe(el crezand ca e logic),e o masina de calculat,fara suflet.
    La datoria pe care o avem tara nu mai este a noastra si singura alternativa este sa le facem jocul americanilor.
    Si atunci ce facem ,renuntam la viitorul nostru pentru niste supozitii?
    S-ar putea sa mai fie si alte optiuni si alte posiblitati.
    Eu cred ca o ducem atat de prost pentru ca nu am valorificat toate posiblitatile pe care le aveam.
    Formatorii de opinie,politicienii pot fi corupti insa cetatenii nu.
    Si datoria cetatenilor este sa puna democratia in practica.Actualul sistem politic nu este unul democratic si asta din vina noastra.Pentru ca nu participam la viata publica si ii lasam pe cei fara suflet,pe cei santajabili,pe cei falsi,dar destepti,sa isi faca jocurile.

    cristian009
    2013-10-20 19:13:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Ar mai exista o varianta ,sa fie nepotul lui Iulian Vlad ,dupa cum spune Toma si nici sa nu fie nevoie sa fie platit,pentru ca el oricum va scrie in functie de interesele corporatiste.
    Adevarata lupta se da pentru constiinta noastra.

    cristian009
    2013-10-20 19:32:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @Rogozanu, ti-au intrat banii de la Gazprom?!

  • 80

    “Unul dintre cele mai întîlnite reproşuri, frica ţărănească de tehnologie.”

    Da, a fost si va fi mereu. Nu e ceva nou. Ca om de litere ce sunteti, s-ar putea sa fi citit “Flacarile”, romanul lui Radu Tudoran. L-am citit si eu demult, prin `80. Si acolo era descrisa relatia contondenta dintre ruralul traditional si trendul industrial, din zona Telega-Bustenari. Era ceea ce se intampla prin anii `20-`30, cand pe locurile acelea mirifice veneau sa se aseze niste “monstri”. Ati vizitat Telega de curand, acum, la aproape 100 de ani de la descrierea de acolo, din roman? Va place locul, natura e mirifica. Niciun dezastru ecologic, case aratoase si, oricum, mult mai solide si cu cap facute decat pe la Izvoarele-Galati (desi nu enicio legatura cu cutremurele, era doar un exemplu de casa bine facatua vs vernaculara), sa fim sinceri!

    “Ecologismul exagerat, altă poveste. Glumele cu ecologiştii care nu mai vor(…)”

    Da, fiindca ecologismul este una, ecologia e alta. Asta e chiar stiinta si-si face treaba, e de folos real. De la ecologistii nostri de ocazie, de acum, nu vad/aud decat lozinci. Ok, daca va concentrati pe ceea ce va spuneam si eu in articolul anterior- si aici vad ca ati facut-o, desi mai timid, dar e un inceput de responsabilitate lucida- pe ceea ce “ne iese” noua, ca tara, dupa o astfel de afacere, e in regula. iar discutia pe asta trebuie axata si nu bagati inainte lozincarzi ca Cernea sau L. Sandru (total habarnista, mizeaza pe un impact emotional si mizeaza suficient de prost).

    …Si da, zic ca CTP e lucid. Ca mai intotdeauna, de altfel. De aceea a ramas vocea cea mai ascultata a presei romanesti. Ca ne place sau nu uneori (ma includ si pe mine aici…).

    PS: e de “bun augur” ca exista rezistenta de la Pungesti :) ) Si, cu toate astea, zic ca, mai devreme sau mai tarziu exploatarea se va face. Sa nu va indoiti vreo clipa de asta, dle Rogozanu. E doar o chestiune de timp, iar timp exista. Iata, in ianuarie 2014 are loc “The European Shale Gas Summit”, la Bruges. Pacat ca doar britanicii, care fac explorare deja si vor face si exploatare, impreuna cu polonezii sunt cei care dau ora exacta acolo. Nu-i nimic insa, este o sectiune speciala dedicata Romaniei, in Day 2 ;) Si tot atunci, in paralel, este si “European Unconventional Gas Summit”, la Viena. Discutiile si temele sunt chiar foarte interesante: cityandfinancia../

    …Una din teme (cea cu caracter economic) este pe modul in care pot sa fie finantate, in viitor, energiile regenerabile din aceste tipuri de exploatari. O tema foarte importanta, daca e sa ma intrebati pe mine. Si constat cu mare-mare tristete ca niciun asa-zis ecologist din astia nu pune un astfel de accent, fie si intr-un registru populist sau cu accente pentru urechi “rurale” (cum si-au obisnuit discursul): o parte din bani sa fie indreptati catre cercetarea fundamentala si aplicativa din domeniul regenerabilelor. Va fi nevoie de aceasta finantare, si ma tem ca din culesul fructelor de padure sau agricultura cu sapa si plugul tras de boi nu se poate face. Uh, dar am uitat: nu au timp, ca sunt ocupati cu atitutini de tot rasul, lozincarde.

    fist
    2013-10-20 22:41:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    Am uitat sa pun si ceklalat link, pentru Viena:

    theenergyexchan../

    fist
    2013-10-20 22:47:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    Mircea, lasa-ne cu propaganda pentru Chevron!
    Efectul cel mai grav al fracturarii hidraulice este contaminarea apei. Apa nu va mai fi potabila. Oamenii de acolo nu vor mai avea apa sa bea, nu vor mai avea apa sa gateasca, nu vor mai avea apa sa se spele, nu vor mai avea apa sa irige culturile, nu vor mai avea apa sa adape animalele! Nu vor mai avea din ce trai! Si nu pot nici pleca de-acolo. Chiar daca ar accepta sa-si paraseasca casele in care s-au nascut si gospodariile pe care le-au incropit, unde s-ar duce? Cu ce bani? Cine le cumpara lor terenurile si casele, stiind ca Chevron va face fracturare hidraulica acolo? Acei oameni sunt exterminati! Chevron si aceasta clica de politicieni (de toate culorile politice) urineaza pe oamenii din aceste zone! Devenim o tara din lumea a treia.

    Pentru Costi Rogozanu am o singura intrebare: de ce Realitatea TV nu prezinta adevarul, asa cum o face Nasul TV? De ce nu transmite in direct protestele, din toate orasele in care au loc? De ce deformeaza adevarul?
    Faptul ca tu, Costi Rogozanu, scrii doua vorbe bune aici, pe VoxPublica, inseamna prea putin! Oamenii din tara asta nu citesc VoxPublica, dar la Realitatea TV se mai uita! As vrea sa aud si eu adevarul la Realitatea TV. Incercarile voastre de pana acum sunt prea timide! Jurnalismul se face cu tupeu!

    Celor de la Nasul TV le recomand sa faca subscriptie publica, sa le cumpere oamenii actiunile si astfel sa obtina fonduri pentru a pune la punct aceasta televiziune. Hai ca se poate!

    Uniti salvam toata Romania!

  • 83

    @ flesh,
    esti induiosator ;) de naiv.

    victor L
    2013-10-21 10:29:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    Mi-ai mai zis, victorel, dar niciodata nu ti-ai facut timp sa-mi explici.

  • 85

    E unu´ IT Moral,cica a baut apa cu cianuri si nu simte nimic.Da lu base nu i-o dat? Macar o stampa!

    voxpublica.real../

    Liicheanu si Pleașcu
    2013-10-21 12:13:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    L-as parafraza pe fabulosul Martin Luther king jr. care spunea:Trebuie sa traim impreuna ca fratii sau vom muri impreuna ca prostii ,cu:trebuie sa luptam impreuna ca fratii sau vom muri impreuna ca prostii.Rosia si Pungesti sint doua puncte cruciale pentru viitorul Romaniei si al nostru,al tuturor.Nu pot fi separate.Sint km o al distrugerii noastre definitive sau km o de renastere civica si nationala.Ce alegem? Acelasi divide and rule prin care astia au facut ce-au vrut din noi sau opusul si atunci we’ll kick some … pardon off!

    i have a dream
    2013-10-21 18:45:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    1- oamenii astia nu inteleg un lucru elementar: capitalismul asa cum il stiau ei se schimba el insusi.

    2- Traim vremuri de razboi: pe de o parte societatea civila, pe de alta marile corporatii care nu vor sa se adepteze schimbarilor.

  • 88

    @nelutiu: Prietene,cei care ne vand azi sunt aceiasi care ne-au vandut in dec 1989 ! Cei care au “investit” in “revolutia” de atunci acum isi iau dividendele ,asta dupa ce ne-au distrus industria si au carat tara la fier vechi.

  • 89

    @i have a dream: Grabiti-va cu “renasterea” ca vin din urma “intelectualii” cu diplome “private” ! Astia isi cunosc istoria ,originile si identitatea,ca daca ii hranesti bine ,recunosc ca sunt mistreti ,nu oameni !

  • 90

    Ole,ole,ole ! Spaga mea unde e ?
    Nastase a praduit Petrom-ul ,SIDEX-ul.Basescu,a praduit flota si banii de autostrazi.Altii au praduit industria nationala,au distrus cercetarea,proiectarea,tot ce inseamna intelectualitate ( nici “canalul”comunistilor ,n-a produs un asemenea dezastru !). Mie , Victor Ponta ,socrului meu ( care a adus atatea servicii in tara !) ,ce ne-au lasat de praduit ?

  • 91

    @yehudy: Frumos zis ,mai yehudy ! Numai ca aceasta “Cupola” ,aceasta asazisa clasa politica structurata din scursura poporului nostru ,scursura care a structurat din esenta ei o “justitie” din ce a avut ea mai josnic ,nu va lasa niciodata libera vointa voastra ,va va vinde cand nu va mai avea ce ,si pe voi ca sclavi !

  • 92

    Woah! I’m really digging the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s hard to get that “perfect balance” between user friendliness and visual appearance. I must say that you’ve done a amazing job with this. Additionally, the blog loads very quick for me on Internet explorer. Exceptional Blog!

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Romania Curata
Curs de Guvernare

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alex mazilu antonescu banci basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana corupţie criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet iohannis Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza parlament Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presedinte protest proteste psd riscograma romani rosia roșia montană Rusia salarii securitate Senat sondaj steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!