RSS Feed

De la ”Occupy Conti pentru Roșia Montană” la ”Ocupați Istoria”. Provocați-l pe Funeriu să vă raspundă

vezi toate articolele de
26 Nov 2011 la 13:28 21 comentarii 1417 vizualizari.

Ocuparea Facultății de Istorie a Universității București (”Istoria de ocupă & se dezbate”) a supraviețuit primei zile și continuă. După informațiile din mass-media, dar, în special, mai mult din surse paralele de comunicare, se pot pune niște prime concluzii.

***

Mai întâi că ”ocuparea” a fost mai degrabă provocată (de intervenția firmei de pază și, apoi, de prezența jandarmilor) decât organizată. Legitimările aberante, pretenția ca doar studenții pot participa la o dezbatere în mediu universitar (absurdă și numai dacă am lua în considerare faptul că invitații la dezbaterea inițială nu mai erau studenți), coatele și ghionturile distribuite cu ”generozitate” de aceeași oameni ”de ordine” și interdicția de a filma și fotografia au fost cele care i-au enervat suficient de tare pentru a deveni un factor mobilizator.

Ocuparea fostului Hotel Continental din Cluj, de pe 7 noiembrie (”Occupy Conti pentru Roșia Montană”), a avut parte de un scenariu asemănător. Chiar dacă acțiunea de la Cluj a fost gândită în prealabil (de la modul de acțiune și până la revendicări), intervenția abuzivă și incompetentă a autorităților (Poliție, Jandarmerie, Primărie) a fost cea care a generat noi acțiuni, întinse pe două săptămâni, cu un număr tot mai mare de participanți.

Cum am scris și în cazul ”Occupy Conti”, în cazul acestui gen de acțiune, ”autoritățile” (incluzând în cazul ”Istoriei” și pe rector și pe agenții firmei de pază) sunt puse în fața unei decizii lose lose: dacă nu intervin, cei implicați câștigă încredere și tot mai mulți adepți; dacă intervin, acțiunea, de asemenea câștigă adepți, cei mai temători se retrag, dar se activează cei mai radicali, deranjați de intervenție (în plus, în cazul intrevenției ”autorităților” crește și mediatizarea situației).

***

Ieri, pe la amiază, a fost dată publicității și poziția oficială a Universității București.

”Joi, 24 noiembrie 2011, la ora 20.00, un număr de circa 50 de tineri au refuzat să părăsească Amfiteatrul Pârvan al Universităţii din Bucureşti, la sfârşitul unei dezbateri despre destinele educaţiei contemporane. O parte dintre ei nu sunt studenţi, alţii nu sunt studenţi ai Universităţii din Bucureşti.

Decanul şi prodecanii Facultăţii de Istorie, prorectorul şi apoi rectorul Universităţii au discutat cu ei până vineri dimineaţa la orele 1.00 a.m. Tinerii au evocat mişcările Occupy Wall Street şi Occupy Harvard. Deşi tocmai se terminaseră alegerile studenţeşti prin vot universal secret, ei au exprimat neîncredere în reprezentanţii aleşi.

Tinerii nu doresc să ocupe universitatea, ci să organizeze un „sit-in”, după modelul celor din alte ţări, pentru a sensibiliza studenţimea la problemele educaţiei contemporane.

Rectorul i-a asigurat că nu vor fi evacuaţi cu forţa şi le-a cerut cu fermitate să nu împiedice desfăşurarea cursurilor şi seminarelor. Până dimineaţa, au rămas în amfiteatru şase studenţi.”

Intenția e destul de clară: minimalizarea acțiunii, delimitarea de intervenția firmei de pază (deși rectorul Ioan Pânzaru recunoscuse că el a fost cel care a sunat la firma de pază) și mimarea unui control al situației. În altă formă, comunicatele de presă ale Poliției Cluj și Primăriei Cluj-Napoca de după ”Occupy Conti” încercau să transmită același mesaj de ”control al situației”. Asta e o boală (mentalitate) veche a ”autorităților”: contează mai puțin ce se întâmplă, ci mai mult ce se raportează (sau se ”comunică”).

Poziția Asociației Studenților de la Istorie ”Dacia”, ”singura organizaţie studenţească a Facultăţii de Istorie care are ca scop reprezentarea studenţilor” (după cum se autodefinește), dată publicității astăzi e de-a dreptul haioasă (și tristă în același timp). ”Clarificările” pe care pretind că le fac, reprezintă de fapt, o delimitare de această acțiune. Și o frumoasă ”limbă în fund” dată conducerii Universității. ”Punctul nostru de vedere este că întreg sistemul ar trebui reformat şi accentul ar trebui să migreze dinspre masele de oameni către individ, însă alegem să acţionăm în felul nostru, credem în puterea dialogului şi nu susţinem radicalizarea mesajului.”, se arată în finalul comunicatului Asociației Studenților de la Istorie. Un fel de ”totul trebuie schimbat, dar, dacă se poate, schimbarea să vină de la sine, fără să facem nimic”. Mai exact, ”fără să ne asumăm vreun risc”, ”fără să ne expunem” etc. Asta e pur și simplu lașitate. O schimbare fără acțiune nu se poate. Iar revendicările ”ocupanților” (voi reveni asupra lor) chiar nu au nimic radical.

În timpul grevelor studențești din 1995 (mai multe detalii despre aceste greve aici) ne-am confruntat cu aceeași poziție pacifistă a organizațiilor oficiale studențești. Soluția a fost extrem de simplă: comitetele de grevă le-au revocat dreptul de reprezentativitate și s-au organizat alegeri ad-hoc în care au fost aleși alți reprezentanți.

***

Și ajungem la revendicări. Cum spuneam, ocuparea fiind, în primă fază, o reacție la intervenția paznicilor, asemenea revendicări nu au fost pregătite în prealabil. Aceste revendicări au apărut însă aseară. Critica e directă la adresa Universității (în sens generic, nu doar referitor la Universitatea București), care e acuzată că s-a transformat într-o corporație. În acest sens se solicită o creștere a autonomiei universităților, care ”au devenit dependente de capital, care reprezintă elita economică a lumii”. Soluția propusă este ”sprijinul statului”. Aici, consider, se cade într-o capcană: pe de o parte, la rândul lui, statul actual reprezintă tot acea ”elită economică de tip corporatist”; pe de altă parte, acordarea ”spijinului” vine, de cele mai multe ori la pachet cu ”controlul” (vor avea ”sprijin de la stat” cu prioritate acele universități care vor renunța la o parte din prerogativele autonomiei).

”Suntem în profund dezacord cu evaluarea membrilor universităţii pe baza competenţelor şi a eficienţei acestora. Denunţăm această logică comercială a funcţionării universităţii.” Acesta e un punct care trebuie explicat mai clar. Competența și eficiența sunt, în același timp, și criterii de evaluare profesională, nu doar comercială. Un cadru universitar trebuie sa facă dovadă competenței lui (altfel n-are ce căuta la catedră), dar și a eficienței (simpla deținere de cunoștințe într-un domeniu nu prezumă și capacitatea de a transmite mai departe aceste cunoștințe, și nici capacitatea de a aduce un plus de cunoaștere – valorificarea cunoștințelor în procesul de cercetare).

”Diploma ar trebui să reprezinte un statut social ce reflectă o însuşire de cunoştiinţe reale”. Atenție și la această formulare. Cunoștințele reale trebuie să fie și utile domeniului studiat. Din păcate, am văzut în prea multe facultăți prezența în curiculă a unor cursuri ”cu dedicație” pentru anumite cadre universitare, pentru a le salva/justifica postul. Sunt cursuri care transmit ”cunoștințe reale”, dar nu neapărat și necesare studenților.

”2% din PIB pentru educaţie este inacceptabil. Cerem 6%. Aceştia trebuie distribuiți echitabil, în funcţie de nevoile studenţilor şi nu conform cerinţelor pieţei.” Aceasta este cea mai coerentă revendicare, cel puțin în prima parte. 2% pentru educație este, pur și simplu, bătaie de joc într-un stat care afirmă că ”educația e o prioritate națională”.

Pentru un prim draft de revendicări este bine. Pe baza criticilor și feedback-ului pe care îl vor primi astăzi, lista de revendicări se poate îmbunătăți. Și, mai ales, trebuie să-și găsească un (niște) adresant (adresanți). Într-o primă fază cel puțin ministrului Daniel Funeriu (și premierului) ar trebui trimise aceste doleanțe. În cazul lui Daniel Funeriu, consider că ar merita chiar o invitație oficială la ”istorie”. Și mai aștept și o implicare mai mare din partea ”provinciei”. Dacă studenții din celelalte centre universitare ale țării așteaptă  o ”convocare” din partea organizațiilor oficiale studențești, atunci pot anticipa că vor aștepta mult și bine. E timpul implicării directe, nu prin ”reprezentanți”. Ridică cineva mănușa la Cluj, Timișoara, Iași, Craiova, Constanța?

***

P.S.: Pe cât am putut, m-am rezumat în a critica revendicările studențești. Fără a oferi și alternative. Un fel de ”avocat al diavolului” dacă doriți. Chiar dacă empatizez cu ei (și asta nu doar în amintirea anilor în care am ocupat facultățile din Cluj), revendicările finale trebuie să le aparțină. Încă nu mi-am pierdut speranța că studenții mai pot reprezenta o masă critică de schimbare socială.

P.S.2: În imaginile cu prima și a doua noapte de ocupare, i-am revăzut și pe o parte dintre cei implicați în ”Occupy Conti pentru Roșia Montană”. Și i-am văzut și ieri la conferința despre corupție a lui Adrian Severin, cerându-i demisia din Parlamentul European. Iar rețeaua de comunicare folosită de Campania ”Salvați Roșia Montană!” a fost folosită din plin pentru a populariza Ocuparea de la Istorie. O confirmare a faptul că nu m-am hazardat atunci când am afirmat că ”Salvați Roșia Montană!” a devenit un reper și o școală de activism și implicare socială.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

21 comments
  • 1

    Cererile “noastre”:
    1 – “Dorim să căutăm o alternativă la actualul sistem reprezentativ. Aşa-zisele sisteme democratice care funcţionează şi în organizarea Universităţii au devenit ineficiente şi nu ne reprezintă.
    2 – 2% din PB pentru educaţie este inacceptabil. Cerem 6%. Aceştia trebuie distribuiţi echitabil, în funcţie de nevoile studenţilor şi nu conform cerinţelor pieţei.
    3 – Dorim creşterea autonomiei universităţilor. Au devenit dependente de capital, care reprezintă elita economică a lumii. Universităţile ar trebui să fie autonome şi sprijinite de stat, care să reprezinte populaţia.
    4 – Suntem în profund dezacord cu evaluarea membrilor universităţii pe baza competenţelor şi a eficienţei acestora. Denunţăm această logică comercială a funcţionării universităţii.
    5 – Universitatea aparţine tuturor. Oricine trebuie să poată participa la evenimetele şi cursurile universităţii, nu doar studenţii.
    6 – Diploma ar trebui să reprezinte un statut social ce reflectă o însuşire de cunoştinţe reale. Acest statut trebuie să înceteze să mai fie o condiţie pentru demnitate şi funcţionare normală în societate.”

    notarul de serviciu
    2011-11-26 13:53:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Studentii de la “Istorie” sunt clar imersati in… istorie! Program mai “socialist” (sa-i spunem “comunist”?) de mult nu mi-a fost dat sa vad la niste studenti care, nu-i asa, e de presupus sa aduca mult asteptata reformare a Romaniei.

    Primele trei puncte, chiar facute pe genunchi, dovedesc ca sunt complet rupti de realitate. Iar al 4-lea, mult laudat de Gutza, e pe linia socialistilor romani. Probabil nici nu a fost gindit de “protestatari” (ba chiar as banui printre ei niste tineri… uslashi).

    In primul rind, indiferent daca se simt (sau nu) reprezentati de A.S. si contesta alegerile (cca 50 de studenti contesta alegerile a sute de colegi ai lor? asta de, democratura!), ar fi putut sa discute cu alte ong-uri studentesti CARE STIU MAI BINE. De ex, cu cei care sunt in Erasmus, care au facut stagii in strainatate.

    Dar nu cred ca le-ar fi placut sa ii asculte. Ar fi aflat ca in intreaga Europa – cu extrem de putine exceptii – si in lume, invatamintul universitar SE PLATESTE! Nu e datoria Statului sa tina loazele in facultati. Bursele se dau NUMAI pe merit. Iar MERITUL vine NUMAI pe competenta si responsabilitate. In niciun caz cum se intimpla in Romania. Sunt student si mi-e pur si simplu rusine cind vad cum e sistemul romanesc universitar, profesori si studenti deopotriva. Mai ales dupa un stagiu Erasmus de 5 luni, in Belgia.

    Deci, Gutza draga, intreaba-i pe studentii respectivi daca nu protesteazA si la obiceiul pacatos al profilor romani universitari sa treaca loazele cu note de 9 si 10, s nu-i puna asemnti – ca de aia au fost atit de putini “protestatari”, ei nici nu trec pe la cursuri… Te asigura ca daca absolut fiecare student si-ar plati ne-munca din universitate (pe banii Statului), 2% ar fi sufient pentru Educatie (a invatamintului preuniversitar NUMAI) Iar Universitatile ar putea deveni eficiente, da, pe criterii economice.

    Si mai indeamna-i sa voteze la anul USL. Asta va rezolva problema in Invatamint (mai alezs daca revine mult prea cunoscatoarea Andronache), va curge lapte si miere si vor inflori, vorba lui Plesu, crinii…

    razvan
    2011-11-26 14:57:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Ultima varianta a listei de revendicari. Lista citita mai sus e irelevanta. In Amfiteatrul Parvan al Facultatii de Istorie (Unibuc) s-au propus urmatoarele:

    Lista actualizata a revendicarilor studentilor:• Educatia trebuie sa reprezinte principala prioritate a statului. Cerem respectarea Pactului National pentru educatie, unde se specifica acordarea a minimum 6% din PIB pentru educatie si a minimum 1% pentru cercetare.
    Cerem alegerea reprezentantilor studentilor pe o perioada de 1 an si 6 luni, cu o perioada de campanie electorala de 2 saptamani iar votul sa se desfasoare in decurs de o saptamana pe toata durata programului zilnic de curs.
    Dorim participarea studentilor la sedintele Consiliului Facultatii si ale Senatului Universitatii, precum si accesul la programele cu subiectele ce urmeaza a fi dezbatute si la stenogramele sedintelor.
    Vrem reformarea programelor universitare (60% din trunchiul canonic impus de senat, restul de 40%, la alegerea studentului, format din cursuri teoretice sau cu aplicabilitate practica).
    Cerem introducerea admiterii pe baza de examen (proiect, proba practica,etc) pentru toate cele trei forme de invatamant (zi, frecventa redusa, invatamant la distanta).
    Cerem obligativitatea evaluarii profesorilor de catre studenti. Rezultatele acestor evaluari trebuie sa fie publice.
    Universitatea apartine tuturor. Oricine trebuie sa poata participa la evenimentele si cursurile universitatii, nu doar studentii.
    Cerem ca accesul studentilor in Universitate noaptea sa fie permis pe baza de legitimatie sau carnet de student.
    Cerem ca Biblioteca Centrala Universitara sa fie deschisa pe timpul noptii.
    Vrem ca Universitatea sa nu reprezinte un spatiu de discriminare, opresiune, umilire. Trebuie sa se poata problematiza, discuta si descuraja aceste atitudini. Dorim acces la un proces real de rezolvare a acestor probleme, care sa acorde demnitate si protectie partilor implicate.
    Studentii si cadrele didactice sunt parteneri egali in procesul educational.
    Solicitam autoritatilor competente sa cerceteze masurile abuzive luate impotriva persoanelor care au dorit sa participe la dezbaterea publica „Universitatea si rolul ei civic” din data de 24 noiembrie 2011.

    Revendicari
    2011-11-26 15:45:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Ca de obicei,nu suportati criticile.Nici atunci cand nu va sunt adresate.Sau trebuie sa bag un jos Basescu?

    valentin
    2011-11-26 16:28:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Cu toata stima, eu sunt student, am citit si eu revendicarile “noastre”, de fapt ale unora. Va rog, nu mai “cereti” bani in numele tuturor. Sunt destul de dezamagit de cerintele “profund justificate” ale colegilor mei, care sustin ca invatamantul superior nu trebuie ghidat de oferta pietei (muncii, in special) sau de finantarea prioritar dupa performanta.

    Nu-i inteleg pe colegii mei, ce anume ii impiedica sa invete? Ce-i costa sa nu fie indolenti si sa se bazeze pe o bursa jegoasa data in scarba de stat? De ce sa rabzi, cu ifose de wanna-be Andrei Plesu, cand scopul e sa iti schimbi viata in “mai bine” pentru tine? Eu, cand eram in liceu, nu o duceam prea grozav, am invatat, invat, muncesc, nu ma plang. E foarte usor sa ceri, as putea sa o fac si eu, insa sunt constient ca nimeni nu mi-ar da absolut nimic.

    Asa ca invat singur, in plus fata de ce mi se da la facultate, pentru ca imi place, si nu suport sa stau la mila altora. Sunt la buget, am bursa de merit, dar consider ca este inevitabila trecerea la invatamant superior CU PLATA si finantarea partial privata a universitatilor din Romania. Treptat, evident.

    Imi cer scuze ca am scris asa mult :) Numa’ bine!

    Ungureanu Paul
    2011-11-26 18:40:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    Mascarada luptei anticorupţie, propagandă a Regimului Băsescu
    Publicăm un document care demonstrează că, de la înființarea sa în 2008, Agenția Națională de Integritate nu a prins pe nimeni…

    În 1 martie 2011, Agenția Națională de Integritate a răspuns unei solicitări a GIP referitoare la rezultatele dosarelor transmise de ANI parchetelor. Astfel, potrivit ANI, în perioada aprilie 2008 (data la care au fost angajați primii inspectori de integritate) – mai 2010 (data la care activitatea ANI a fost suspendată de decizia Curții Constituționale), ANI a trimis la Parchete 175 de dosare.
    La 1 martie 2011, data la care ANI ne-a transmis răspunsul, situația acestor dosare era următoarea:
    - Într-un singur dosar (UNU) transmis de ANI, procurorii deciseseră trimiterea în judecată.
    - În 95 de dosare transmise de ANI, procurorii deciseseră Neînceperea Urmăririi Penale (NUP)
    - 79 de dosare transmise de ANI se aflau în lucru la Parchete.

    Mai mult, ANI contestase în instanță 77 dintre cele 95 de NUP-uri. Nu obținuse nici o decizie favorabilă, în 53 de cazuri NUP-urile rămăseseră definitive, restul proceselor se mai judecau.
    GIP a realizat, de asemenea, o monitorizare a rezultatelor Agenției Naționale de Integritate în dosarele care au ajuns la instanțele de judecată referitoare la primari de municipii și demnitari (secretari de stat, miniștri, parlamentari).
    Potrivit site-ului oficial al ANI („Hotărâri definitive și irevocabile ale instanțelor de judecată”), la 3 ani de la înființare, rezultatele Agenției sînt următoarele:
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de confiscare a averii referitoare la primari de municipii și demnitari.
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de incompatibilitate referitoare la primari de municipii și demnitari.
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de conflict de interese referitoare la primari de municipii și demnitari.
    Deciziile împotriva oamenilor politici importanți cu care ANI s-a lăudat în presă au fost infirmate de procurori și judecători. (Există o singură excepție, decizia împotriva deputatului Sergiu Andon, dar nici în acest caz hotărîrea instanței nu este definitivă.)
    Astfel: – În 28 aprilie 2011, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a cîştigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 20 aprilie 2011, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul deputatului PSD Robert Negoiță.
    - În 14 aprilie 2011, fostul ministru de Finanțe Gheorghe Pogea a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 16 februarie 2011, Klaus Iohannis, primarul Sibiului, a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 6 decembrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul fostului ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi.
    - În 18 noiembrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins plângerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul fostului ministru al Tineretului și Sportului, Sorina Plăcintă.
    - În 27 octombrie 2010, Mircea Dinescu a cîştigat la Curtea de Apel Bucureşti procesul cu ANI.
    - În 11 octombrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale împotriva lui Mircea Geoană.
    - În 7 octombrie 2010, deputatul PDL Sorin Andi Pandele a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 17 iunie 2010, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins plîngerea ANI faţă de soluţia de neîncepere a urmăririi penală dată de Parchetul General în cazul fostei deputate Daniela Buruiană.
    - În 28 mai 2010, Parchetul de pe lîngă Înalta Curte de Casație și Justiție a dispus neînceperea urmăririi penale a deputatului PNL de Arad Mihăiţă Calimente, acuzat de ANI de fals în declaraţii şi evaziune fiscală.

    Liicheanu si Plescu
    2011-11-26 20:47:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @razvan: Domnule student Razvan, te felicitam pentru reusita stagiului Erasmus in Belgia, dar acum nu o sa ai pretentia ca oamenii sa vina la tine si sa iti ceara sfaturi cu flori in mana ?
    Doar suntem oameni rezonabili.
    Problema se pune prin faptul ca nimeni nu a luat o atitudine, eu sunt de acord ca cererile sunt poate neadecvate, sau prost formulate, sau puerile, sau mai stiu eu cum…ideea este ca cineva a luat atitudine.
    Daca te simti voluntar si vrei sa stagiul tau in Belgia sa conteze cu adevarat, te invitam sa urmezi calea deschisa de noi si sa continui, tu mai bine decat noi , drumul.
    Nu este frumos sa scuipi mana care ti-a dat sa mananci si mai mult decat atat sa iti renegi radacinile, fara sa faci nimic ca sa le salvezi.

  • 8

    @Delia: asa si? cu atitudinea faceti ce?

    Nu vedeti ca o tara intreaga rade de voi? Lucrurile nu se schimba inchizandu-va intr-un amfiteatru si redactand niste revendicari hilare, nerealizabile si infantile. Ba mai mult, le si atribuiti pompos “noua, studentilor”. Vorbiti in numele vostru si mai bine studiati la Londra, pentru a va acoperi mult mai bine necesitatile de student. Nu va convine, este?

    Cat despre: “Nu este frumos sa scuipi mana care ti-a dat sa mananci si mai mult decat atat sa iti renegi radacinile, fara sa faci nimic ca sa le salvezi.”, oricum nu aveti niciun merit in asta, cine vrea sa faca performanta e autodidact si nu e dator sa isi vindece “radacinile”, ocupati-va voi de asta (baricandu-va in amfiteatre, normal ;) ).

    Ungureanu Paul
    2011-11-26 21:30:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @Paul Ungureanu: care o “tara intreaga”, mai copile? Ii acuzi pe ei ca vorbesc in numele studentilor si tu vorbesti in numele … tarii intregi? :) )))) Sau tu esti postacul agitprop de serviciu la ora asta care tre’ sa sparga greva? :) )))
    Foarte bine ca studentii incep sa se revolte. Pe vremea mea (mijlocul anilor 90, a evocat si autorul acei ani si acele greve) pana acum iesea macel. (Macar) Studentii nu trebuie sa stea ca mamaligile, fiindca e vorba de viitorul lor.

  • 10

    @sora diesel:

    Asa o fi, dar a incurcat socotelile RMGC…..oho….si a reusit sa mobilizeze atata lume anti-cianura……incat voua v-a ramas doar atacul la persoana.
    Bun si ala!

  • 11

    @kiki
    tocmai asta spuneam si eu,Gotiu este bun de rege!
    Am spus cumva altceva?
    PS-are o singura mare problema,o iubeste in taina pe Nutzy Udrea.O fi de bine?

    sora diesel
    2011-11-26 23:56:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @Lucian Sarbu: Domnule Sarbu, as avea minima pretentie sa nu ma jigniti. Atat. Nu doresc sa intru intr-o polemica sterila cu dvs. Va respect totusi opinia.

    Ca nuantare totusi, eu nu ma simt reprezentat de acesti colegi, pentru ca nu le gasesc legitime si realizabile doleantele. Eu de ce nu cer nimic? Pentru ca nu am nevoie, nu vin in Bucuresti sa cersesc camin, nu cersesc bursa (o castig prin forte proprii), nu tin discursuri nocturne. Cu toata stima,le-ati citit revendicarile? Sunt de un infantilism cras, mi-e rusine ca sunt coleg cu ei.

    Sunt de acord cu ei, sistemul universitar romanesc este execrabil. Nu imi propun sa-l schimb, pentru ca nu pot singur si as ajunge la acelasi rezultat daca m-as asocia cu cei de la istorie. Rezultat: nimic. Tocmai de aceea nu ma limitez doar la ce mi se preda la facultate, invat singur in plus, sunt stapan pe viata mea si voi studia afara pentru masterat, la o facultate pe care mi-o doresc.

    Atata tot stimate domn, va doresc o seara frumoasa!

    Ungureanu Paul
    2011-11-27 00:07:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Lucian Sarbu
    esti foarte tare fratie!
    Zici ca iesea macel pe vremea ta?Ha.ha,ha,ha!
    Unde vere,La cateaua Lesinata sau La varice?
    Pari tipul perfect de revolutionar cu foamea in gat,sa n-am parte de facultatea Spiru Haret pe care ai absolvit-o cu Magna cum fraudae(licenta catavencu).

    sora diesel
    2011-11-27 00:28:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Ha ha ha, bai sora Diesel, sterge-ti mucii de la nas si las-o moarta cu Spiru Haret, ca habar nu ai tu ce cafturi au fost intre studenti si jandarmi pana prin 1995-1996, si cand a inceput cu adevarat Spiru Haret sa fie fabrica de bani. Prin 1995 erau si ei, pe-acolo, niste particulari printre altii. Si pentru informarea matale, la vremea aia atitudinea studentilor chiar a creat conditii de invatare mai bune. Informeaza-te!
    @Paul Ungureanu: daca nu te simti reprezentat de ei, foarte bine, dar daca ai idei mai bune si zici ca nu poti schimba sistemul singur, de ce stai pe margine si atunci cand unii incearca sa miste ceva, sari si le dai la cap? Poate ca ei se misca prost, foarte bine, dar macar incearca sa se miste. Sunteti mult mai multi care puteti veni cu idei noi dar daca nu va uniti si nu participati toti la efortul comun, atunci o sa va meritati cu totii soarta de sclavi.

  • 15

    Si cei 2% pt. învățământ sunt tot o cianură. Care se acumulează. Vor rezulta, mai abitir, generații de otrăviți cu incultură, becalizate, funerizate ori igașizate. Iazul de decantare de la Roșia Montană va otrăvi și ucide mediul pe două secole de la apariția sa. Actuala grijă pentru învățământ a guvernanților poate avea efecte catastrofale asupra mediului intelectual al viitorimii. Studenții de la Istorie sunt în aceeași barcă cu opozanții proiectului RMGC. Vor ce e bine pentru România…

    NRDobrogea
    2011-11-27 12:02:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    pai de fapt ceea ce spuneti in final este ca sunt aceeasi 3-5 oameni sau cati or fi care se baga si ei in seama pe la orice fel de activitate din asta sa simta si ei ca salveaza cate ceva. sau mai bine zis ca au o activitate. daca sunt asa iubitori de rosia, de ce nu se axeaza doar pe asta?

  • 17

    @Delia zice: “@razvan: Domnule student Razvan, te felicitam pentru reusita stagiului Erasmus in Belgia, dar acum nu o sa ai pretentia ca oamenii sa vina la tine si sa iti ceara sfaturi cu flori in mana ?
    Draga Delia, banuiesc ca esti sudenta, nu? Vorbesti in numele “nostru” – a “revolutionarilor. Sau ai ajuns pe acolo intimplator. ca, sa avem scuze, ar mai trebui sa pui mina pe gramatica de clasa a VIIa… Nu, nu astept pe nimeni sa vina “cu flori in mina”, asta de unde ai luat-o? Dar da, cred ca o anumita experienta ma indrituieste sa dau anumite sfaturi, pe care “oamenii” au dreptuls a le accepte sau sa le respinga si, mai ales, sa le aplice sau nu.

    Mai zici: “Doar suntem oameni rezonabili.” Probabil.
    Si: “roblema se pune prin faptul…” Jesus!
    “ca nimeni nu a luat o atitudine” Problema este (sau nu) nu de a “lua o atitudine”, ci de a lua una DESTEAPTA!

    “eu sunt de acord ca cererile sunt poate neadecvate, sau prost formulate, sau puerile, sau mai stiu eu cum…ideea este ca cineva a luat atitudine.” “Poate” este superfluu. Ultima data cind am vazut o “atitudine” (luata ca voi) a fost la Vancouver. Echipa de hockey locala pierduse, asa ca niste tineri luau “atitudine: spargeau vitrine si furau televizoare…

    “Daca te simti voluntar si vrei sa stagiul tau in Belgia sa conteze cu adevarat, te invitam sa urmezi calea deschisa de noi” Doamene feri! Cred ca am fost suficient de clar in intervenmtia anterioara ca nu sunt DELOC de acord cu revendicarile voastre

    Apropo, “noi” pe cine reprezinta? Dupa o informatie generala (ca ar fi fost 50, poate 100, de la si nu de la Istorie, care in final ram,asesera vreo 6) nimeni nu mai spune absolut nimic. Citi sunteti, frate? Vi s-au alaturat macar jumatate din studentii de la Istorie? Din Universitatea Bucuresti? Nu mai incapeti in amfiteatru si a trebuit s aiesiti in strada? Repet: voi in numele cui vorbiti? A “tuturor studentilor”? A loazelor? Hai ca am o groaza de colegi carora le-ar place sa se tina de “democratura”, de campanii de alegeri, de demonstratii – numai de scoala nu!

    “Nu este frumos sa scuipi mana care ti-a dat sa mananci” La cine te referi? Ca si altora care au scris aici, nimeni nu mi-a dat NIMIC. Decit Statul mi-a dat invatamint gratuit, pe care eu consider a fi un jaf la adresa celorlalti concetateni ai mei. Stiu ca parintii mei au facut universitati de la buget, dar era un sistem comunist. Romania NU ISI POATE PERMITE un invatamint superior gratuit! Isi poate permite DOAR sa dea burse de merit, alaturi de sponsorii privati. Mai stiu ca au invatat bine, nu au fost lioaze de “cinci”, nu au trecut ca gisca prin apa si au fost (si sunt) profesionisti adevarati. Iarasi, nu ca majoritatea colegilor mei care au venit 10% din timp la cursuri, dar au trecut exemenele “in privat” cu note peste 8.

    “si mai mult decat atat sa iti renegi radacinile, fara sa faci nimic ca sa le salvezi.” Da, reneg rafdacinile comuniste si balcanic-fanariote! Nu am de ce sa le “salvez”, ba chiar as turna acid la ele… Voi, tu, Delia, ce “radacini” aperi? Ce vrei sa “salvezi”? Sistemul “ticalosit” care exista azi in Invatamintul romanesc si nu poate fi reformat tocmai inertiei fantastice a profesorilor , elevilor si STUDENTILOR”, inclusiv cei revolutionari de la Istorie?

    Printre revendicari as zice sa treceti si interdictia de a se mai merge la Erasmus. Mai stii cu ce idei “timpite” vin de acolo?

    razvan
    2011-11-27 18:54:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    De multe ori manifestarile de acest tip lasa impresia ca sunt facute doar de dragul de a manifesta, dar nu au si consistenta si coerenta

    Alina m
    2011-11-28 09:49:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @Alina m: Nu sunt facute de dragul de a manifesta ci de dragul de a face publicitate, sti cum e finantatorul trebuie sa vada ceva, daca aude prin presa ei spera ca e bine. Pana acum manifestarile lor nu au ajutat pe nimeni, poate un pic bugetul local pentru ca de obicei nu au autorizatie si s-a intamplat de cateva ori sa ii taxeze pe 2-3

    Daniel77
    2011-11-28 22:30:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    [...] mai simpatic a fost Mihai Goţiu: omul insistă că a fost vorba de o dezbatere studenţească care a fost întreruptă în forţă [...]

  • 21

    I am impressed, I must say. Really rarely do I discovered a blog thats both educational and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. Your blog is important; the issue is something that not enough people are speaking intelligently about. Im really happy that I stumbled across this in my search for something relating to this.

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!