![]() | Dedicaţii pentru cei 41% care l-ar vrea înapoi pe Ceauşescuvezi toate articolele de Viorel Dobran28 Jul 2010 la 21:46 151 comentarii 1981 vizualizari. |
Supăraţi că în locul suedezelor de pe Litoral au găsit şomerele cu mustaţă de la Apaca şi că pe drumul către mare, devenit între timp autostradă, circulau haotic maşini cu soţ şi fără soţ, românii şi-au amintit brusc de Ceauşescu.
După ce au mai fost nevoiţi să stea în 50 de grade la coadă la Feteşti pentru a plăti bani statului, s-au înduplecat să dea jos geamul la jeep şi să nu mai apese nervoşi pompa de apă de la parbriz pentru a vedea ce vrea studentul transpirat cu mapă şi ochelari.
Era un angajat plătit cu ora de la IRES care recita în gând „Stai clipă, opreşte-ţi zborul, se prăvale compresorul!” şi se interesa cât de deshumat este Ceauşescu în memoria românilor. Brusc, ciocolata cu rom din minifrigiderul de sub bord le-a adus aminte de desenele animate cu Miaunel, Bălănel şi Mihaela, de meciurile văzute cu furculiţa orientată, după caz, spre sârbi, bulgari sau ruşi, de ţigările DS şi de Nekermann şi au întrebat imediat unde trebuie să pună ştampila pe Ceauşescu.
Singura condiţie pusă a fost să o lase pe Elena la bucătărie, aşa că dna Udrea trebuie să se gândească serios la momentul când va fi pregătit poporul român pentru o femeie-preşedinte. Sau să-şi schimbe măcar prenumele în Traiana.
Ironia sorţii, bancul „Tot înainte, că înainte era mai bine” a căpătat acum alte conotaţii. S-a uitat de cozile pentru „Fraţii Petreuş”, de cenzură, de cărţile la pachet cu creveţi şi cuvântările Tovarăşului, „Memorialul durerii” al dnei Hossu – Longin se pare că nu prea a avut audienţă. Sugrumaţi de criza economică, 41% dintre români l-ar vrea înapoi pe Ceauşescu. La 20 de ani după 1989. Trist.
Dra Ceauşescu nu este singurul râvnit în fruntea ţării. Emil Boc vorbea zilele trecute de justiţia lui Cuza, iar Corneliu Vadim Tudor, scriitorul acela care recita cu patos poezii patriotice pentru Conducătorul Iubit, a garantat că Vlad Ţepeş ar câştiga 100% alegerile viitoare, probabil cu condiţia să fie membru PRM lşi să-l nominalizeze pe el în funcţia de logofăt. Aviz amatorilor de prezidenţiale.
Refuz să cred că Nicolae Ceauşescu s-a conservat într-o proporţie atât de mare în mintea românilor, dar nostalgicii merită câteva dedicaţii, culese din Literatura română sub comunism, coordonată de profesorul Eugen Negrici.
Noaptea-şi trece-ncet spre zori hotarul.
Toţi tresar: vorbeşte secretarul.
Şi se-auzi deodată glasul lui.
Ramele parcă se mişcar-n cui.
S-asculţi, urechile-şi erau sărace:
Lenin citea decretul pentru pace.
Păşunile s-au isprăvit
Ce-i de făcut? Mă duc la Partid
Şi glasul pădurilor s-a auzit:
Mă duc la Partid
Trebuie să merg la Partid.
Tractorul românesc când ară
Ogorul nostru înfrăţit,
Aud şenile ce brăzdară
Dezrobitor această ţară
În August, către asfinţit.
Şi eu muncind la strung sporit aş vrea
Întreaga-mi trudă pacea s-o ajute
La New York totul e frumos,
Nu sunt copaci şi nu sunt ciori,
Doar negri în spânzurători
Din Oregon până-n New Jersey.
Din Amsterdam,
Din Rotterdam,
Graşi olandezi priveau pe geam
Urişti olandezi de spleen mânaţi
Cu ochii de lacrimi înstelaţi,
Oftau spre pajişti de lalele,
Bolnavi de spleen în vechi castele.
În alb palat la Washington
Stau democraţii de carton,
Din ghem de ură ţes o plasă,
Pe Ares iar să-l prindă-n leasă.
Etichete: Apaca, bani, Ceauşescu, comunism, corneliu vadim tudor, Eugen Negrici, Feteşti, hossu-Longin, ires, jeep, New York, PRM, someri, sondaj, sondaj IRES, stat, Vlad Şepeş, washington


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 2Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 5Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| 6@Alin Fumurescu: Aștept cu interes părerea dvs. despre demiterea lui Vladimir Tismaneanu și Ioan Stanomir de la conducerea Institutului pentru Cercetarea Crimelor Comunismului, dar și despre retragerea... | ||
| Mihai Goţiu 12006 citiri |
| Cristian Teodorescu 10785 citiri |
| Costi Rogozanu 10213 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4473 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4185 citiri |
| Alin Fumurescu 4047 citiri |
| Ciprian Şiulea 3339 citiri |
| Dorin Tudoran 2900 citiri |
| Iulian Leca 2415 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63065 citiri |
| Cristian Teodorescu 41133 citiri |
| Costi Rogozanu 39174 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18227 citiri |
| Alin Fumurescu 17942 citiri |
| Viorel Dobran 13055 citiri |
| Dan Duca 12062 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9030 citiri |
| Dorin Tudoran 8826 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
“Dra Ceauşescu” Pe vremea lui Ceasca exista cenzura: se numea …. corectura. A, si mai era ceva nasol: ca sa fii angajat si platit si publicat trebuia sa treci mai intai un examen de limba, literatura si gramatica. Mai ales gramatica, “editorule” la realitatea. Nasol, nu ?
Am observat ceva: toti criticii regimului trecut sint ori paraziti, ori bisnitzari , ori camatari ori fostii securiso-nomenclaturisti de ranguri inferioare ajunsi actual la ciolan. Va este frica, bibicilor. Va este teama ca veti plati pentru ce-ati comis si va este teama ca veti fi obligati sa va castigati painea prin munca cinstita.
2010-07-28 22:12:31 | Raporteaza
@alin: ai uitat să îți iei rudotelul azi?
2010-07-28 22:19:53 | Raporteaza
mergeam sa cumparam piine de la bucuresti.era un personal calafat bucuresti plecam la 9 seara si ajungeam dimineata in bucuresti basarabi.o taiam in doua si o uscam ca pe peste, pusa in cuptor la abur o imuiam.tin minte lampa care fumega pentru ca mergea cu motorina si nelipsitele patrule de militie cu pmeul in spnare care ne terorizau .pot sa scriu pina miine .ROMANI UITUCI
2010-07-28 22:25:09 | Raporteaza
Super-articol!
2010-07-28 22:25:48 | Raporteaza
2010-07-28 22:26:32 | Raporteaza
@alin. Mai du-te undeva. Sincer.
“Viata-n libertate ori moarte!” strigă toți.
2010-07-28 22:29:33 | Raporteaza
Faptul ca lumea a ajuns sa saliveze dupa Ceausescu, la 20 de ani dupa lovitura de stat, arata clar, ca lumea e constienta de dezastrul care a rezultat in urma distrusilor care au condus Romania in aceasta perioada de neo-comunism…cu iz de democratie.
Romanul nu va suporta in veci ca Ceausescu a platit datoriile la FMI ca astia sa se indatoreze ulterior, de bani de mancare la aceeasi institutie.
2010-07-28 22:38:29 | Raporteaza
Lumea nu-l regreta pe Ceasca iar regimul lui a avut o gramada de parti rele. Lumea regreta partile bune de atunci. Comparativ cu ce traim de 20 de ani, comparativ cu traiul si regimul de azi, erau mai multe bune atunci si mai putine rele. Pentru majoritatea romanilor asa stau lucrurile , indiferent ce spun “sondajele”. Majoritatea romanilor pot compara cele doua regimuri si o si fac. Nici o propaganda nu poate anula constatarea pe care o face omul “pe viu”. Pur si simplu majoritatea populatiei constata ca acum se traieste mult mai rau; si mai lipsit de perspective. Ca individ, ca familie, ca natiune.
2010-07-28 22:55:27 | Raporteaza
@Cris:
Amice, scuza-ma dar esti idiot.
Zici ca saliveaza lumea dupa Ceusescu. Ia fa tu un test si ofera bilete de calatorie (numai dus) in Coreea de Nord. Sa vedem cati amatori sunt si apoi mai vorbim.
2010-07-28 22:57:54 | Raporteaza
@alin:
Valabil si pentru tine ce i-am spus lui Cris. Tu fa un test cu Cuba.
2010-07-28 23:00:36 | Raporteaza
Nu Ceausescu a platit datoriile, noi le-am platit , cu munca si cu suferintze. Insa de banii aia imprumutati am vazut ceva; s-a facut ceva util si necesar cu ei. Nu poti nega beneficiile care au fost pentru masse. Problema e ca acum avem doar datoriile , nu si beneficiile.
2010-07-28 23:00:56 | Raporteaza
Lumea stie ca in timpul lui Ceasca nu era debandada, mizeria si escrocheria la cele mai inalte nivele ale statului, care e la ora actuala.
Si aveam agricultura, nu eram imprumutati cu zeci de miliarde de euro, bani de mancare, la camatari.
2010-07-28 23:05:23 | Raporteaza
@alin:
“Problema e ca acum avem doar datoriile , nu si beneficiile.”
Exact! Ceea ce inseamna ca e escrocherie pura, de tip Caritas, FNI sau altele similare.
2010-07-28 23:06:19 | Raporteaza
@Mircea:
“Ia fa tu un test si ofera bilete de calatorie (numai dus) in Coreea de Nord.”
Se duc toti. Unul nu mai ramane, la foamea si dezastrul din Romania.
Trust me!
2010-07-28 23:07:04 | Raporteaza
Cei care au declarat ca l-ar prefera din nou pe Ceausescu, au fost la supermarket si au vazut preturi la mancare cu adevarat nerusinat de mari.
Cu 100 RON abia umpli “o punga de un leu” (din vremea lui Ceasca) cu mancare.
I-am batut la cur pe toti la capitolul preturi, la venituri de zece ori mai africane ca in Vestul Europei.
Lumea poate suporta sa coste mult masinile de lux sau blanurile si bijuteriile. Cand e vorba, insa, de mancare … e penibl.
Alde Boc ar trebui sa-si dea demisia urgent.
2010-07-28 23:09:37 | Raporteaza
@cris
esti mai mult decat penibil,esti jalnic!
Cred ca tu nici viza de Coreea de Nord nu o primesti,au si aia falitii lor,nu mai au nevoie de inca unul cu foamea in gat!
2010-07-28 23:15:28 | Raporteaza
Comparativ cu acea perioada, toti indicatorii macro-economici si macro-sociali precum si evaluarea “calitatii vietii” sint azi inferiori. Omul isi evalueaza calitatea vietii in termeni de: munca depusa, beneficiile obtinute, cantitatea si calitatea hranei, a adapostului, sigurantza , perspectivele de viitor. Omul vrea sa beneficieze de justitie, de echitate sociala, de morala publica. De stabilitate. Vrea ca din munca lui sa-si poata permite cel putin ce si-au permis parintii lui. Iar din ce-i ia Statul vrea sa vada ceva inapoi: vrea scoli, spitale, sosele, locuri de munca. Altfel, pentru ce altceva platim pe sefii Statului ?! Sa fim seriosi: pe vremea lui Ceasca Statul isi facea mult mai bine datoria fatza de cetateni. Daca in loc de “o suta in plus la alocatie” ar fi dat un pic drumul la granitze si o ora de TV in plus, eventual cu muzica occidentala, Ceasca ar fi trait si azi. Iar despre literatura iti spun de-a dreptul ca esti prost: pe vremea aia se mai scria si literatura; pe vremea asta, numai gunoaie, sex si violentza. Pe vremea aia cultura avea o valoare si erau pline bibliotecile, nu barurile. Din pacate pentru “urmasii lui Traian” , majoritatea romanilor au trait vremurile alea si pot compara.
2010-07-28 23:26:39 | Raporteaza
Voi astia, propagandistii capitalismului, aveti un handicap (in afara de ala moral, intelectual si in general mental) : vrajeala voastra nu are puterea de a combate ceea ce transmit parintii , prin viu grai, copiilor si nepotilor. Un tinar de azi vede casa si acareturile parintilor si bunicilor , se intreaba: daca acel regim a fost atat de rau precum se spune, cum se face ca toata lumea avea serviciu, locuintza , isi permitea anual un concediu la mare sau la munte, rate pentru mobila, masina sau imobiliare proprietate personala si nici nu murea de foame ? Cum au putut familii cu un singur salariat sa tina in facultati si sa faca oameni din cate 4-5 copii , sa-i “doteze” pe fiecare cu locuintza si serviciu? Tinerii vad, isi intreaba parintii si bunicii si afla adevaruri. De-aia cel putin 80% dintre romani regreta acel regim. Deoarece pentru 80% era mai bine.
2010-07-28 23:36:30 | Raporteaza
daca ati ajuns sa va laudati intre voi prin comentarii
“la vedere”..sunteti jalnici!Nu uita sa-i intorci laudele
Laurei..!
2010-07-28 23:41:39 | Raporteaza
@alin:
Da. Si eu zic la fel. Fatza de Ceasca alde Base & sleahta sunt, clar, niste distrusi penibili. Ii stie toata lumea…
Romania, ca tara, arata mult, mult, mai mizerabil si mai in paragina decat in timpul lui Ceasca.
Alimentele sunt mai multe si mai diverse dar nerusinat de scumpe si mai toate din import, platite din bani de la camatari, in timp ce terenurile stau parloaga.
Lumea e nemultumita de dezastrul din orice fel de constructie incepe si nu se mai termina in tara asta… pleacand de la soselele pline de gropi sau scobite, la pasajele de doi lei care dureaza zeci de ani.
Toate asta arata clar, diletantismul si incompetenta escrocilor care s-au perindat pe la conducerea statului, nu e vb numai de infractorii PDL.
Ma uitam azi ca aleile si stradutele interioare din sectorul 3 gem de gropi. Infractorii PDL cu Negoita in frunte, dupa ce au umflat miliarde de la bugetul local, pe borduri si asfalt acum nu mai sunt in stare sa toarne o roaba de asfalt sa astupe niste gropi. Sau ii doare in cur, cu alte cuvinte.
Asta ne deosebeste clar de Ceausescu. Durutul in cur, in multe domenii. Atunci nu prea era asa.
2010-07-28 23:43:33 | Raporteaza
cand totul pute a poiata, in-A-poia ta
fotografie NAIVA:
statuia poetului
in parcul Canci si plin de ciori
…ca o poiata
poietul muncitor
cu gura si poiata ceapista?, femeie? muncitoare deservici mama?
…marog!
ce cauta poietul ALFA in poiata, totusi?
Tzepesh, DA!
Unde esti TU Tzepesh-doamne!
TZELPELE SCOBITORI DIN dosul
DRAPERIILOR grele
ale palatului din ptza VICTORIEI–>PALATULUI–>CONSTITUTIEI
2010-07-28 23:44:58 | Raporteaza
@Cris si Fa ta
poate va imprieteniti totusi si viata o sa va fie mai frumoasa!
2010-07-28 23:49:39 | Raporteaza
“Viata-n libertate ori moarte!” strigă toți.
Adrian
2010-07-28 22:29:33″
Hahaha! Cam strigati de foame , asa mi se pare mie ca aud
De foame, de nefericire, de nesigurantza 
Sinteti liberi sa…. traiti bine , anticomunistilor de mucava: succesuri
V-au tras-o capitalistii de v-a iesit pe nas , v-au infipt-o Washington si Bruxelles cu frunze cu tot. Ceea ce si meritati , atata vreme cat nu le aplicati astora de acum tratamentul Targoviste.
2010-07-28 23:50:40 | Raporteaza
bai alin si cris, i-a dati-va voi varsta, caci tare am impresia ca sunteti doar ceva pusti de vreo 20 de ani care vorbiti fara sa fiti in cunostinta de cauza si vorbiti doar din ce ati “auzit”. Altfel nu-mi dau seama cum ati putea debita asemenea prostii.
2010-07-28 23:53:15 | Raporteaza
@alin:
Auzi, ia fa-ti matale un partid din asta bolsevic, ia si prezinta material de propaganda din vremea lui ceasca si sa vedem cati basinosi o sa aduni!
Iti spun eu,inafara de tine, fix trei lifte comuniste : nae, cris si lehman25.
PS. Chiar, asa un pic, nu va e rusine pe la obraz?
2010-07-28 23:58:00 | Raporteaza
Libertatea sa ce , prostule ? Ce libertate nu aveai atunci, ai acum si ti-e tare bine cu ea ? Singura libertate actuala demna de mentionat este aceea de a calatori si/sau munci in stainatate. Dar chiar si asta ar trebui controlata de Stat: ajungi medic sau inginer pe banii parintilor tai, pe banii societatii, apoi pleci sa-i ingrasi pe straini. Iar parintilor si bunicilor tai care te-au facut om si ti-au platit educatia, sanatatea si instruirrea, nu are cine le plati pensia. Pentru ca tu muncesti pentru pensionarii italieni, spanioli si nemti. Ai primit de la Romania si dai altor State.
2010-07-29 00:01:42 | Raporteaza
Dupa o juma’ de palinca de Bistrita nu pot sa va spun decat ca va iubesc! ‘reati ai dracului de patrioti,suntem pe ultimul loc in ioropa baaa!!! O sa crapam si nu o sa stim de ce,fiti fericiti nu veti simti mare lucru,pen’ca ANESTEZIA SALVEAZA ROMANIA!
2010-07-29 00:05:16 | Raporteaza
hac!
2010-07-29 00:07:39 | Raporteaza
Mircea, n-are a face nimic cu ideologia ci are totul cu eficientza sistemului. Daca nu ma crezi pe mine, intreaba-l pe Hussein. Barrack Hussein Obama. Nu mai merge nici socialismul pur si nici capitalismul pur. Toate Statele adopta masuri “ciudate” : occidentalii capitalisti masuri socialiste , orientalii socialisti de-alea capitaliste. E o problema: cand gurile sint multe iar painea e putina, lumea e foarte sensibila la felul cum e distribuita painea aia putina. Si nici nu prea mai inghite circ. Nici utopii si nici pe bau-bau.
2010-07-29 00:08:57 | Raporteaza
@alin ce libertate zici ? toate formele de libertate bulangiule, inclusiv libertatea sa-ti bag p**a in gura acum. Habar n-ai ce insemana idiotule, ma doare fix in p**a de argumentele tale atata timp cat lauzi un regim in care nu aveai voie sa vorbesti ce vrei, sa mergi unde vrei, sa te intalnesti cu cine vrei. Un regim inc are traiai cu gandul ca in orice moment poti fi arestat pt ca ai zis ceva gresit si nu mai se aude nimic de tine, un regim in c are nu aveai ce manca, si ce puteai cumpara cumparai pe cartela la fel ca in al doilea razboi mondial, nu aveai apa calda, nu aveai curent sau program tv si mijloace de informare. Faci de rusine numele celor care au murit la revolutie bulangiule si si-au dat viata ca tu sa poti posta acuma tampeniile care le scoti pe gura aia de cur. Mars jigodie
2010-07-29 00:10:26 | Raporteaza
@alin:
Auzi, faptul ca o duci acuma prost, e din cauza ca muncesti prost sau esti prost.
Faptul ca ai dus-o mai bine “inainte”, cand erai tot un tolomac dar mai mai tanar, inseamna ca altul muncea mai bine si tu beneficiai nemeritat.
Nu te griji tu sa o duca bine poporul roman, lasa, astea. Ocupa-te de tine si de familia ta. Munceste mai mult si mai cu creier. OK?
2010-07-29 00:13:22 | Raporteaza
“suntem pe ultimul loc in ioropa baaa!!” La biatlon ?
“O sa crapam” Si ce, ei au descoperit nemurirea ?
“nu o sa stim de ce” A, deci problema e nu ca o mierlim, ci ca nu stim de ce …. hmmm…. sa stii ca nimeni n-a aflat raspunsul la intrebarile alea, de ce traim, de ce crapam…
” Dupa o juma’ de palinca de Bistrita nu pot sa va spun decat ca va iubesc! ” Baga mare , si tu sa fii sanatos
2010-07-29 00:16:49 | Raporteaza
” ce libertate zici ? toate formele de libertate bulangiule, inclusiv libertatea sa-ti bag p**a in gura acum. ”
Daca asta-ti tine de foame si de cald si iti ofera si minunate perspective de viitor tie si urmasilor tai (desi cu sexul oral nu prea ai sanse la urmasi care sa-ti plateasca pensia
)….
2010-07-29 00:22:26 | Raporteaza
“Nu te griji tu sa o duca bine poporul roman, lasa, astea”
Stiu, s-a ocupat Iliescu si acuma se ocupa Basescu. Exact asta ma ingrijoreaza. Ca s-au ocupat si se ocupa ei, FSN-ul , de binele poporului roman. Rezultatele se cam vad.
2010-07-29 00:25:57 | Raporteaza
“Faptul ca ai dus-o mai bine “inainte”, cand erai tot un tolomac dar mai mai tanar, inseamna ca altul muncea mai bine si tu beneficiai nemeritat.”
Am inteles. Exact asta a spus si Adrieian Videieanu cand a fost intrebat de unde are ditamai viloiul si euroii si terenurile, asa a spus: ca a muncit. A zis ca el e dovada ca cine munceste are, iar aia care n-au inseamna ca e prosti sau nu vrea sa munceste.
2010-07-29 00:30:25 | Raporteaza
i-a zi ba geniule ce mancai pe timpu lui ceasca si cat iti era de cald iarna? singuru motiv pt care poti zice ca era mai bine ca acuma (din cate incerc eu sa inteleg) e ca macar pe vremea aia nu stiai ca se paote mai bine. Eram pe culmile progresului dar mancam tot salam de soia si tacamuri de pui. iti propun ceva: te angajez eu 1 luna, te bag intr-o garsoniera mobilata (sa zici ca primesti casa ca pe vremea lui ceausesc), n-ai voie la tv, internet, ziare, apa calda ai de la 8-9 seara si al 10 iti iau curentu. N-ai voie dupa ora 11 seara pe afara, daca iesi cu cineva si vb ceva rau de mine te plesnesc peste gura si bani iti dau, dar n-ai voie decat sa cumperi sare/zahar/ulei de porumb sau soia nerafinat (nu stiu daca mai este) gheare de pui si salam de soia. Si in schimbi mergi 8 ore pe zi la sapa. Sa vad cat rezisti.
2010-07-29 00:32:35 | Raporteaza
si am uitat un lucru: din cand in cand te bat fara motiv sa dezvolti o frica cat mai mare fata de mine si tu n-ai voie sa ripostezi sau sa faci vreo plangere.
2010-07-29 00:40:48 | Raporteaza
@Goagăl: Si acum ai libertate ma? Esti urmarit, spionat, ascultat, santajat. Fostii securisti sunt actualii. Atata timp cat comunistii in frunte cu Base sunt in fruntea tarii, n-o sa ai libertate. Daca zice Base: Ai fost la Vantu?!…Asta ce inseamna? Ca nu te poti intalni intr-o tara libera cu cine doresti. El, Zeus avea voie sa se intalneasca cu Vantu, cu Voiculescu la Grivco, cu camatarii si tiganii, dar ceilalti daca se intalnesc, e de rau. Acest sondaj ne demonstreaza cat de stresati si depresivi au ajuns romanii, daca ar fi in stare sa voteze un mort. Cat despre odele ceausiste, pot fi comparate cu odele din campania electorala a basescului. Ascultati versurile si va minunati, Guta si Roxana Printesa:))
2010-07-29 00:41:54 | Raporteaza
deja o dai in tehnici de dezinformare, incep sa cred ca inainte de 89 ai fost pe la Secu si de acolo ai invatat tehnicile astea si de aia cam duci doru acelor vremuri. Pai faza cu Vantu, Grivco si toate astea nu de presa au fost publicate si apoi citatea de Base? nu Academia Catavencu l-a prins pe Geoana, nu ceva revista de cancan i-a prins la Grivco?
2010-07-29 00:44:58 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: luati in serios sondajul?zau ca nu e cazul.e o facatura….
2010-07-29 00:52:27 | Raporteaza
“i-a zi ba geniule ce mancai pe timpu lui ceasca si cat iti era de cald iarna?”
Mai bine si mai cald decat acum, evident: altfel de ce ar mai considera 80% dintre romani ca era mai bine atunci ?! Ce “bine” e ala daca ai gigacaloria la intrarea blocului dar nu ti-o permiti ? Ce conteaza ca acuma ghearele si soia vin sub forma de pasta ambalata mumos numita salam dar de cinci ori mai scumpe ?
bai geniule, daca 80% din populatie considera ca era mai bine, tu nu realizezi ca esti cretin sa incerci sa-i convingi invers, cu vorbe ? Cine te oprea sa iesi dupa ora 23, fraiere , pe cine crezi ca minti ? LOL si cum zici , ca mergeam la sapa 8 ore ? Poate tu
Majoritatea populatiei a rezistat destul de bine, stai linistit , erau mai putini oameni bolnavi , flamanzi, disperati.
2010-07-29 01:00:41 | Raporteaza
“si am uitat un lucru: din cand in cand te bat fara motiv sa dezvolti o frica cat mai mare fata de mine si tu n-ai voie sa ripostezi sau sa faci vreo plangere.”
Lasa ca ai acuma
Hai, fa o plangere. O… comisie; o ancheta; zi-le tot la DNA , precis se rezolva
Da-i in judecata 
Fraiere, pe vremea aia mai stiau de frica partidului , nu se faceau abuzurile si ilegalitatile de acum.
2010-07-29 01:05:04 | Raporteaza
@alin: ……41 la suta dintre romani de fapt il urasc pe iliescu. batranul asasin kgbist i-a asasinat pe ceasca si leana in prima zi de craciun .asa ca va plati pentru crima comisa.
2010-07-29 01:09:25 | Raporteaza
Geniule, in ce an s-a inventat PC-ul ? Dar in Germania federala cand au devenit internetul si PC-ul accesibile masselor ? Parca te laudai ca ai o varsta. Pacat ca o ai degeaba
Inca ceva: la ora actuala ti se pare ca i-am egalat pe occidentali la bunastare ? Daca nu, atunci de ce am mai schimbat regimul ?
2010-07-29 01:15:08 | Raporteaza
lucaman, in afara de banditii si parazitii cuplati cu puterea la supt banul public toti romanii il urasc pe Basescu. Ma rog, e o figura de stil: adevarul e ca pulimea uraste pe cine i se spune sa. Dar nostalgia pentru vechiul regim, ala socialist, exista si este intemeiata si justificata. Nu se poate contesta ca nivelul de trai si calitatea vietii si societatea in general in aspectele ei importante au scazut, au decazut enorm.
2010-07-29 01:19:53 | Raporteaza
@alin: la tine functioneaza zicala: cu prostu nu te pune ca te coboara la valoarea lui si te bate cu propriile arme..asa ca te las…dar as vrea sa te vad cum, asa greu si mizerabil cum declari tu ca traim in vremurile astea, te-ai intoarce sa retraiesti vremurile acelea.
2010-07-29 01:35:41 | Raporteaza
Nu m-as intoarce. Nici la atunci si nici macar la aici si acum. Decat in vizita, ceea ce si fac. Insa cazul meu este doar unul particular , nereprezentativ pentru majoritatea populatiei.
2010-07-29 01:45:55 | Raporteaza
“Pai faza cu Vantu, Grivco si toate astea nu de presa au fost publicate si apoi citatea de Base? nu Academia Catavencu l-a prins pe Geoana, nu ceva revista de cancan i-a prins la Grivco?
Goagăl
2010-07-29 00:44:58″
1- mai degraba Basescu le-a citat presei mai intai
2- ce ziceai ca a facut ? l-a “prins” ? i-a “prins” ? hahahahaha ! iti dai seama cat de … basist esti in gandire ? l-a “prins” si i-a “prins” facand… ce anume ?! Il vorbeau da rau pe … Basescu ? Asa, ca pe Ceausescu ?
2010-07-29 01:54:52 | Raporteaza
” Munceste mai mult si mai cu creier. OK?
Mircea
2010-07-29 00:13:22 ”
OK
Ai vreun Marmosim in plus ? Ceva Mittal ? Luxten ? Poate vrei sa-mi fii nas , ca lui Bercea Mundialu, mi-ar place sa muncesc mult si cu creier sub numele de Eba
Sau Ritzi, Placinta…. gata, am gasit: pune-mi numele Videanu, Macovei sau macar Cotoi si de maine m-apuc. Si o sa traiesc mult mai bine decat in regimul socialist , si exact datorita… demochhrratiei kakapitaliste
Ai dreptate: pe vremea aia reuseai numai din… blugi , sapunuri, kentane , cafea si videoouri
Munca cu creier, bre
Puteai s-ajungi chiar si.. presedinte.
2010-07-29 02:23:39 | Raporteaza
cred ca v-ati pierdut uzul ratiunii!!!!moartea ratinii naste monstri si cam 98%din cei ce comenteaza sunt !!!!
2010-07-29 02:29:18 | Raporteaza
Stai un pic… nu puteai…. era nasol
A trebuit ca mai intai sa rastorni regimul, abia dupa aia ai putut. Sa ajungi presedinte. Sau macar ministru basist. Sau macar super-bogat. Democrat si liber, ofcourse. Din munca si creier: creierul tau si munca altora. Si totusi te miri de ce 80% din populatie regreta regimul socialist. Chiar, de ce oare ?! Eu zic ca au ei un motiv. Tu ce crezi, au ? Sau doar asa, de prosti, de lenesi si de nerecunoscatori pentru binefacerile capitalismului ?
2010-07-29 02:29:20 | Raporteaza
“Alde Boc ar trebui sa-si dea demisia urgent.”
Nu conteaza, Boc nu conteaza, el oricum face si zice doar ce-i spune Basescu. Ce folos ca pleaca Boc daca in locul lui pune Basescu pe alt Boc , cu alt nume.
De Basescu trebuie scapat, dar nu prin demisie ci prin arestare , condamnare si executare. Si nu neaparat in ordinea asta.
2010-07-29 02:36:15 | Raporteaza
@alin
hold on boy!Ce-i cu tine,ai scapat caii din haturi?
Banuiesc ca nu ai personalitate dubla;ziua esti ok iar noaptea devii extremist!Destul ca exista Lehman25,ericson,nae etc….
2010-07-29 02:44:36 | Raporteaza
Eu una, nu l-as mai vota, deorece pe vremea aceea una gandeai si alta trebuia sa spui. Era o ruptura, parca aveam doua identitati, una sincera, ascunsa, si alta mincinoas, pentru ceilalti.Acu’, macar, spun ce gandesc. Si gandurile-mi sunt negre cand ma gandesc la Base si ai lui..
2010-07-29 03:07:02 | Raporteaza
pai acum aveti ceea ce meritati!adica ce ati votat!ca asa e romanul,dupa ce face o prostie ,tot el se plange ca nu el e de vina ci altii!mai bine ciocul mic si fiti mai atenti data viitoare pe cine puneti stampila!
2010-07-29 05:37:31 | Raporteaza
“…. Ceausescu a construit … blocuri, sosele, rafinarii, Otelul galati, termocentrale, centrale nucleare, scoli, casa poporului”
“…. Ceausescu a construit …” – pentru ca n-a cheltuit tot bugetul pe salarii si pensii
In ultimii 20 de ani de epoca post-Ceausescu – dar mai ales in ultimii 6 ani de guvernare PSD-PNL-PDL – 70% din bugetul Romaniei se cheltuie pentru salarii si pensii
In Viitor pentru plata de salarii si pensii nu ne mai ajunge nici bugetul: in 2011, doar pentru a plati salarii si pensii Romania trebuie sa se imprumute de 7 MILIARDE DE EURO -
Adio deci “Viitor de aur” pentru copiii nostri, Tovarasi
Copiii nostri vor munci in Viitor ca sa investeasca in Trecut –
Adica pentru a plati pomenile date de PSDPNL azi pe banii lor
2010-07-29 05:48:54 | Raporteaza
“Ceausescu a construit….” – NOI platim pomeni…
Final de mandat PNL: 11 MILIOANE DE CERSETORI
»»» 1 din 2 romani primeste bani nemunciti de la stat
Numărul de beneficiari care primesc lunar o formă de asistenţă socială din bugetul Ministerului Muncii a crescut astfel:
– in 2004 – 3.617.505
– în 2005 – 4.078.177,
– în 2006 – 4.293.318,
– în 2007 – 7.755.505,
– in 2008 – 11.135.000
gandul.info/act../
»»» Ajutoarele de caldura pe 7 ani costa cat Autostrada Bechtel
Bursele locurilor de munca au o misiune imposibila: sa trimita la serviciu peste doua milioane de romani
Camelia Popa
Miercuri, 28 Mai 2008
romanialibera.r../
2010-07-29 05:50:23 | Raporteaza
Drept urmare, doctrina marxist-social-democrat-liberala trebuie re-gandita: Trecutul exploateaza Viitorul, nu bogatii pe saraci
2010-07-29 05:59:47 | Raporteaza
Daca in epoca de Aur, munceam cu drag si spor si de multe ori pe stomacul gol sa dam inapoi datoriile la FMI, acum escrocii nu mai produc nimic si au indatorat tara de bani de mancare (salarii si pensii) la aceeasi camatari – FMI.
Trebuie sa fii de-a dreptul idiot sa-l preferi pe Basescu lui Ceausescu in asemenea conditii.
Lumea cam stie de ce au fost in stare infractorii din tot spectrul politic, dupa Revolutie. Doar de imbogatire rapida si cam atat: nici sosele, nici spitale, nici scoli… NIMIK.
E o escrocherie, care pe vremea impuscatului nu s-ar fi intamplat.
2010-07-29 06:48:22 | Raporteaza
@alin: Cetatene Turmentat, ori esti prost( scuze, nu am alta expresie mai ” blanda ” ), ori te prefaci ( dar te prefaci al naibii de bine )sau, asa cum a mai spus cineva pe aici, esti micut si ca varsta si ca statura sau esti indoctrinat de catre parinti. Deoarece in mod cert HABAR NU AI despre ce vorbesti/scrii. Tipule, fa un exercitiu de imaginatie si du-te in timp, undeva prin 1982-1984. Nu cred ca poti, nu ai cum, dar te poti informa, daca vrei. Si vei afla ca saptamana de lucru ( asa cum era el, lucrul ) nu se termina vineri la ora 14:00 ci, in cele mai multe cazuri, duminica la 12:00.Iar in duminica aia poate circulai cu masina, poate nu. Poate aveai benzina, poate nu.Iar cand plecai la munca, luni dimineata, la ora 6:00 ( si nu la 8:00, ca acum ) poate prindeai un loc pe scara autobuzului, poate nu. Iar sotia ta,dupa ce statea 6-7 ore la COADA, la orice coada, poate apuca sa cumpere ceva, poate nu. Iar cei care erau demolati si mutati din casele lor pentru ca cel pe care il slavesti sa construiasca lucruri inutile poate ca acum te-ar blestema sau poate ti-ar lua gatul.Vrei ceva despre care nu ai habar ? Taie cablul de la antena si Internet, taie alimentarea casei cu curent electric, opreste gazele cate 20 de ore / zilnic, mananca numai conserve de peste si spanac si dupa aceea mai stam de vorba. Si inca ceva :asteapta ca din moment in moment sa-ti bata Militia la usa, pentru ca cineva deja te-a reclamat ca ii vorbesti de rau pe Conducatori.Stii tu, ai idee cate pot scrie despre timpurile pe care le-am trait ?? Sa taci, piticule !Sa nu mai vorbesti despre Maretele Realizari ale nu stiu cui . Unde erai tu, cand eu turnam fundatii la blocurile de pe Calea Mosilor ?? Unde erai tu, cand eu ridicam turnurile de racire de la I.C.M.S.C. ( Combinatul Siderurgic Calarasi )in 1976 ? Unde erai tu, cand eu eram catarat pe cupola Grupului 2 de la Cernavoda ? Cu ce drept vorbesti despre ce a facut nemernicul ala ? Te blestem sa traiesti macar un an intr-un regim asemanatator celui pe care il aclami !!!!!!! Si sa nu indraznesti, piticule , sa raspunzi ! Citeste si baga la cap !
2010-07-29 06:54:53 | Raporteaza
#59
PSD si PNL au amanetat tara in datorii in 2008 lasand tara fara niciun ban de salarii si pensii INAINTE DE CRIZA.
»»» DATORIA PUBLICA lasata in 2008 de PSD-PNL noului guvern:
- 27,3 MILIARDE de euro = de 2x cat imprumutul FMI
Ziare.com, 10 Februarie 2009
»»» Datoria publica a Romaniei a crescut in 2008 la 108,9 miliarde de lei
Datoria publica totala a Romaniei a crescut cu 32,26%, la aproape 108,9 miliarde lei (27,3 miliarde euro), de la sfarsitul lui 2007 pana la finalul anului 2008.
ziare.com/Dator../
2010-07-29 06:59:47 | Raporteaza
@Cris:
Am inteles mai Cris… tu astepti sa vina la putere alde ceausescu, suzana gadea, emil bobu, postelnicu , nicolae plesita si altii ca ei. Asta ai bagat in cap, tine-o tot asa. Sper sa gasesti vreo 10-15 adepti (cam atatia se aduna la mormantul lui ceasca!)
PS. Cu ce te-ai ocupat cand erai activ si ce pensie ai acum?
2010-07-29 08:09:07 | Raporteaza
Romanii stau degeaba pe 1,5 milioane de hectare agricole ne-cultivate
Terenurile nelucrate reprezintă aproximativ 20% din suprafaţa arabilă a României, în condiţiile în care sunt cultivate circa 8,1 milioane hectare.
Adrian Rădulescu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, a declarat pentru Mediafax că peste 400.000 de persoane, care deţin mai mult de 1,5 milioane de hectare de terenuri agricole necultivate, ar putea plăti penalizări, începând din această primăvară.
2010-07-29 08:13:27 | Raporteaza
@ nepotu lu tamara
Daca esti nostalgic dupa cultul personalitatii si turbezi cand citesti si alte pareri, mutate la B1 TV..si nu mai iti etala infantilismul intelectual…
@ Mircea
E valabil si pentru tine ..Nu cumva esti fratele lu nepotu..?
2010-07-29 08:32:34 | Raporteaza
Eu nu cred ca romanii chiar ar vota cu Ceausescu. Pur si simplu oamenii sunt suparati acum si pentru asta au spus ca l-ar vota dar in realitate daca s-ar ajunge la vot nu cred ca cineva ar vota un dictator in adevaratul sens al cuvantului.
2010-07-29 08:32:41 | Raporteaza
@Jan:
“Daca esti nostalgic dupa cultul personalitatii si turbezi cand citesti si alte pareri, mutate la B1 TV..si nu mai iti etala infantilismul intelectual…”
Invata un pic de gramatica si dupa aia cuteaza a te baga in treburile oamenilor mari.
2010-07-29 08:38:24 | Raporteaza
60% dintre pensionari sunt fără stagiu complet, iar unul din cinci e „invalid”
Gandul, 16 oct 2009
gandul.info/fin../
2010-07-29 08:44:54 | Raporteaza
Democratia nu e buna pentru, scuzati, puturosi.
Comunismul a fost bun pentru unii pentru ca A DAT.
A dat case, a dat masini, a dat locuri de munca, a dat lefuri, a data CAR, a dat concedii la tot poporul.
E drept a dat si intuneric, a dat si mancare cu ratia sai pe buletin, a dat frig in locuinte, a dat doua ore de program la TV. (Ma rog, astazi sunt e inflatie televiziuni, asa ca partea asta nu pot spune ca ma deranja personal prea tare. Eu oricum citeam si nu prea ma uitam la Tv. Ca si astazi).
In democratie, cam trebuie sa iti porti singur de grija. Si asta e de nesuportat pentru lenesi.
Deci 41% la suta din populatie e formata din puturosi. Si ne mai miram ca ne merge rau!
2010-07-29 08:46:41 | Raporteaza
In Romania un pensionar primeste 21 de pensii si a platit UNA
»»» Ungaria a taiat de anul trecut a 13-a pensie la un PIB incomparabil mai mare
»»» Grecia a taiat anul acesta a 14-a pensie la un PIB incomparabil mai mare decat al Romaniei.
»»» In Romania se plateste azi a 21-una pensie raportat la nivelul anului 2006
»»» In anul 2006 toate pensiile din Romania au fost recalculate si au fost puse in raport corect cu CONTRIBUTIA fiecaruia.
Tot ce au primit pensionarii DUPA 2006 nu sunt contributii, ci CRESTERI de pensii pentru care n-a muncit niciun pensionar.
Ele se platesc din imprumutiri si din banii munciti de copiii nostri (ai tuturor), azi si in Viitor…
»»» Sebastian Vladescu: Romania trebuie sa isi ajusteze solid zonele cheltuielilor sociale
Capital, 18 Mai 2010
“… vizavi de pensia medie din 2006, nivelul pensiei din 2010 ar fi “la a 21-a pensie”.
“In prezent, prin ajustarea in termeni nominali, suntem la a 18-a pensie, iar in termeni reali la a 15-a pensie.
Guvernul Tariceanu, in loc sa realizeze o reglare a pensiei data de punctul de pensie, a dat cu peste 60 la suta mai mult, in conditiile in care punctul de pensie ar fi trebuit sa fie dat de climatul economic (n.r indexare cu inflatie si crestere economica).
Adica, ar fi fost a 12 -a, a 13-a, a 14-a, a-15-a pensie.
Practic, prin reducerea de 15%, astazi ne intoarcem la a 15-a pensie”, a explicat Vladescu.
2010-07-29 08:49:33 | Raporteaza
#68
Problema este ca azi nu mai exista nicio diferenta intre comunism si regimurile PSD-PNL, pentru ca amandoua “au dat”.
2010-07-29 08:56:15 | Raporteaza
@ Mircea
Vezi tu , poti usor indrepta o greseala gramaticala, dar de fundamentalismul fanatic basescian este mai greu sa te vindeci ..!! Cauta un exorcist …Poate mai ai o sansa sa te vindeci…Ati mai ramas 13 % bolnavi de turbare portocalie…
2010-07-29 09:33:07 | Raporteaza
Inainte de 89 te puteai plimba fara grija noaptea in oras, acum nu prea ai este posibil! Inainte de 89 nu se murea de foame ca acum! Inainte de 89 se construia masiv in interesul cetateanului, acum doar pentru anumite buzunare…Inainte de 89 daca munceai cinstit aveai de toate, acum doar daca dai tunuri si faci specula…Si inca ceva: noi nu avem democratie acum!!!! In schimb avem multe lepre, paraziti (cei care cumpara masiv terenuri, case in scopul speculei etc)…Nu pentru asta si-au dat viata oamenii la revolutie!!! Sper ca roata sa se intoarca tot mai mult impotriva leprelor, parazitilor…
2010-07-29 09:35:10 | Raporteaza
@Jan: Din partea mea sa nu mai intre in parlament PDL-ul, dar as prefera sa vina oricine altcineva decat prostanacii si repetentii…Se vede ca esti pus sa postezi la comanda unui anume partid!!!!
2010-07-29 09:40:03 | Raporteaza
Cosmin
E foarte simplu: daca vrei sa construiesti – atunci trebuie doar sa nu mai ceri bani de la stat ca sa stai degeaba.
Ceausescu nu a dat pomeni si pensii ne-muncite, de-aia a construit
2010-07-29 09:42:21 | Raporteaza
Nu ai inteles nimic din ce am scris eu…imi pare sincer rau! M-am referit in mod deosebit la constructia de intreprinderi, baraje…imi pare rau, amice! O zi buna si cat mai putine lepre si paraziti speculatori de terenuri si case…
2010-07-29 09:53:36 | Raporteaza
… ba eu cred ca tu ai inteles FOARTE BINE despre ce e vorba amice
))))
cu 6,5 MILIARDE de euro date pe salarii si pensii ne-muncite in 2008 de PSD si PNL – pe crestere economica – se puteau face “baraje si intreprinderi’, amice
vrei baraje – da-napoi bani ne-munciti !
2010-07-29 10:06:26 | Raporteaza
@ Cosmi
Nu sunt cu nici un partid pentru ca m-am fript cu tepele date de Base & comp..(pe care i-am votat) si acum suflu si in iaurt..
2010-07-29 10:08:20 | Raporteaza
@alin: de acord, dar parca partile rele erau mai multe, iar asta cu datoriile platite de Ceausescu mi se pare aberant.
2010-07-29 10:12:36 | Raporteaza
@Viorel Dobran: ca tot vorbim de datoriile platite de Ceausescu vrau sa va dau un bu exemplu cum au vazut altii acest lucru: Azi nopate (28 Iulie) la Ora de Foc au fost invitati Victor Ponta si RObert Turcescu. La un moment dat Ponta povesteste cum la invitatia prim ministrului grec l-a insotit la o intalnire cu mari economisti pt a se consulta si a asculta unele strategii in privinta scoateri Greciei din criza. Printre acesti economisti era si ministrul turc de finante (stim situatia Turciei in perioada de criza – nu prea i-a afectat) care l-a un moment dat a intervenit in discutie si a facut o observatie refrito la o ideea ce privea platirea datoriilor externe in schimbul ajutorarii populatiei/ relansarii tarii. Aceasta declaratie a facut-o fara ca dansul sa stie ca Victor Ponta erste liderul PSD,si mai mult de atat ca este roman. Si a zis ceva de genul (pt a vedea exact declaratia urmariti inregistrarea) “in secolul asta doar un nebun s-a preocupat de platirea datoriilor externe infometandu-si tara si stim cu totii ce soarta a avut ceausescu”. Asta ca asa vedeti ce bine a gandit-o Ceausescu. Asta e adevarul: munceai ca sa nu fie somaj, ca erau de exemplu 4 intr-o fabrica si stateau in timp de 2 lucrau si primeau salarii la fel, asta nu se mai zice. Pe deasupra mai si furau din fabrica materiale, piese si altele.
SItemul comunist n-a incurajat si motivat competitia, oameni se asteptau sa primeaca un amarat de salariu fie ca munceau fie ca nu, de acolo ni se trage lenea care caracterizeaza pe majoritatea si neputinta in privinta de a ne descurca in zilele acestea. majorittaea stau sia steapta in continuare sa-i ajute statul, in timp c ein state cu adevarat capitaliste, omul de rand are cate 2-3 servicii si fac tot posibilul pt a se descurca.
2010-07-29 10:44:03 | Raporteaza
D-le Dobran
Cit s-a construit in perioada ‘45-’89 nu s-a facut in 1945+20=1965ani.Asta pentru dumneata si restul.Aproape tot ce vedeti in jurul dumneavoastra a fost facut in ce 45 de ani. Nu este apologia, ci doar constatari pe baza realitatilor.Nu sint nostalgic nu am fost membru pcr sau securist dar eu traiesc in realitate. Ce s-a facut in ultimii 20 de ani.Nimic absolut nimic s-a furat in draci si s-a distrus o parte din ce a fost facut tot pentru furaciune sau poate ca nu sinteti in stare nici macar sa zugraviti cit s-a construit in acei ani”teribili”.Intr-o zi bulevardul Unirii ii va purta numele lui ceausescu iar la piata alba iulia va fi o statie a lui. Dumneavoastra sau eu poate nu vom apuca ziua, dar copii sau nepotii nostri o vor apuca precis.Ceausescu a lasat ca vreti sau nu urme adinci in tara. A lasat ceva in urma lui si istoria il va aseza la locul lui fiti sigur de asta.
2010-07-29 10:58:33 | Raporteaza
” asta cu datoriile platite de Ceausescu mi se pare aberant.”
Si mie , iar Ceasca a platit cu viatza pentru deciziile lui politice si macro-economico-sociale. Ar fi fost mai bine pentru masse daca ar fi avut loc un “audit” cam la fiecare …. sa zicem…. 8 ani ? 20 de ani ? O reevaluare a conditiilor istorice, a rezultatelor/performantzelor ? Dar: stii tu pe cineva care renuntza de buna-voie la putere , pe cineva care se supune de buna voie judecatii si accepta sentintza indiferent care ar fi ea ? Asa ceva “nu se exista”.
“Unde erai tu, cand eu turnam fundatii la blocurile de pe Calea Mosilor ??”
Turnam fundatiile la parcarile Dalli
Sau construiam la Sidex , sau lucram la o filiala a BNR/CEC devenita ulterior…. Bancorex
Harnicule, este vorba despre repartizarea/distribuirea muncii si a foloaselor pe orizontala, pe verticala si investitional.
2010-07-29 11:05:54 | Raporteaza
nepoate, am personalitate multipla, m-a lamurit Fumi intr-un articol
Cica “toti suntem putin luati” ….
2010-07-29 11:13:17 | Raporteaza
@ alin
Nu e vorba despre nicio redistribuire: Romania a fost la coada Europei dpdv al PIB/cap de locuitor, al puterii de cumparare si al calitatii vietii indiferent de regim, in ultimii 50 de ani.
Ar fi cazul sa si argumentezi afirmatiile pe care le faci, altfel nu esti altceva decat un fel de “Dancu”.
2010-07-29 11:30:00 | Raporteaza
@Goagăl: exact. Cat despre Ponta, dau doar un citat, din aceeasi emisiune: “Ponta: Videanu e un hoţ! Mai bine mă comparaţi cu un criminal ca Ceauşescu, decât cu el”
2010-07-29 11:41:17 | Raporteaza
@nae: Dar asta are legatura, parerea mea, cu “miorita”, nu tine d eun regim politic. Din pacate, traditia noastra politica de factura Ok e cam indepartata, ne raportam la comunism, dar de ce sa nu vedem si perioada interbelica, de exemplu.
2010-07-29 11:43:56 | Raporteaza
E clar: toti nostalgicii dupa Bestie sunt membrii ai partidului securistilor (PSD)..Nae, Cris, alin, pdlistidiot, lehman25…Toti mari granguri pe vremea respectiva, niste ceausesti in miniatura, terorizau intreprinderea, postul de militie, sau scara de bloc, dupa caz! Jalnice creaturi nostalgice, v-a trecut vremea, cimitirul va asteapta!
2010-07-29 11:57:08 | Raporteaza
ramine cum am spus. Nu s-a facut in 1945+20 ani cit s-a facut in 45 ani.Uitati-va in jurul dumneavoastra si veti constata ca 95% din ce vedeti a fost facut in cei 45 ani. Mergeti cu metroul? ati fost pe transfagarasean etc etc etc.
Buzdrea
Retotica ,clisee si marote de doi bani. Argumente taica, argumente nu vrajeala. La etichetat sinteti campioni mondiali la realizari mai usor sa nu va zdruncinati.Stii de exemplu in cit timp s-a fcut pasajul de la baneasa? In doi ani si opt luni. Stii in cit timp s-a facut pasajul de la unirii care este de 5-6 ori mai mare ca cel de la baneasa ,si trece si pe sub dimbovita? in 34 zile. Asta ca sa vezi numai cum se muncea. Sa faci calcului la cit timp v-ar trebuii voua azi sa faceti transfagaraseanul la ritmul de construit druburi de azi.Iti spun eu vreo 500 ani. Asa ca stimabile revolutionar de doi bani joc de glezne sa nu-ti rupi picioarele.Si daca vrei te provoc la “lupta ‘ in dosare secu cu tine sau cu tatal tau sa vedem care este mai tare. Citeste inca o data postarea mea nr.80 si stai in banca ta.Prosti ca tine am mincat in viata numai la micul dejun. Punct.
2010-07-29 12:27:09 | Raporteaza
Unul din Sfintii parinti ai Bisericii spunea ca raul in stare pura nici nu ar putea exista deoarece, l-ar recunoaste
cu usurinta oicine si s-ar feri.Raul prinde pentru ca-i
viclean si te corupe prin diverse binefaceri. Pentru care te pune sa-l slujesti, sa-i fi toata ziua recunoscator, sa-l lauzi(“multumim din inima partidului”, Ceausescu pecerie”, “Ceausescu si poporul”…).Pedepsindu-i sau blamandu-i pe cei nerecunoscatori.Cat despre plata datoriilor, sa fim seriosi! Daca acele sume uriase imprumutate ar fi fost gestionate cu inteligenta ar fi trebuit sa aduca un asemenea profit incat sa ai si din ce plati datoriile si s-o duci mult mai bine. Or, ce s-a
intampat? Marea lui ctitorie SOCIETATEA SOCIALISTA
MULTILATERAL DEZVOLTATA a papat toti banii inainte de se finaliza, iar datoriile au trebuit achitate prin foame,
frig si intuneric atat fizic cat si spiritual.De ce a
dat chix marea constructie Ceausista? Pentru ca proiectul
era idiot, constructorul sef un prost fudul iar santieristii, au furat pe rupte. AZI, inca tragem ponoasele pentru ca, un mare procent dintre romani nu vor sa scoata capul din nisip (e drept, unii nu sunt constienti de asta ).
2010-07-29 12:27:30 | Raporteaza
@nae:
1989 : PIB =800 de miliarde de lei, adică 53 de miliarde de dolari la cursul oficial de 15 lei.
Salariul mediu net = 3000 lei , adica 200 dolari
2009
IB =165 de miliarde de dolari , adică triplu!
Salariul mediu net =460 dolari
Cat despre marile realizari. In 1944 Grecia era in urma noastra. Noi am evoluat asa de teribil in comunism ca am ramas ultimii din Europa. Ai o gandire de mosneag ramolit.
2010-07-29 12:48:45 | Raporteaza
87 nae
pai te faci de ras nene. argumente inseamna sa arati cu cifrele pe masa ca Ceausescu a “construit” chestiile alea si a aruncat in acelasi timp si cu 70% din bugetul Romaniei in salarii si pensii
daca arati asa ceva, atunci inseamna ca se poate face compratie
daca nu poti sa arati asa ceva, atunci inseamna ca nu se poate decat una din doua: ori salarii si pensii – ori constructii
2010-07-29 12:51:14 | Raporteaza
Mirciulica
Cinta tata la alta masa, ti-am mai spus. si daca tot te crezi destept ia zi tata ceva construit din 90 incoace ca inainte nu se putea face mai mult din cauza comunistilor aia rai care sugeau singele poporului. Zi tu tata un pod un viaduct, un tronson de metrou nu statii care erau facute in proportie de 90% inainte de 89.Zi si tu ceva ca lumea nu o magazie care se numeste supermrket. Bai tica, mos este tatal tau. Realitatile dor si in lipsa de altceva etichetati.Doar de asta sinteti in stare.De facut ceva mai usor ca este de munca si munca este grea. Prietenul tau boc se lauda doar spunea de exemplu ca anul acesta vor fi construite 4000 apartamente. Bai desteptule inainte de 89 se faceau intr-o saptamina si char se faceau nu erau povesti ca cele spuse de prietenul tau boc. Asa ca lasa-i pe greci si spune ce faceti voi. Furati. Comunistii si furau si faceau voi doar furati si atit.Si cum ti-am mai spus si alta data stai in apa pina la briu si zici ca esti in desert. Trezeste-te taica ca esti varza.
2010-07-29 13:09:35 | Raporteaza
Oare de ce nu se gandeste nici o televiziune sa faca un show gen Big Brother in care sa fie reconstituite conditiile de dinainte de 1989? sa fie luati vreo 10 indivizi din cei 41% si sa-i puna sa traiasca vreo 3 luni in conditiile mizere de atunci. Apoi sa se refaca sondajul
2010-07-29 13:24:22 | Raporteaza
naica ti-e frica ?
zi tu tata ce alegi: pensia de azi sau s-o dai inapoi la stat sa construiasca cu baraje cu ea ?
Ti-e frica sa raspunzi ?
2010-07-29 13:44:07 | Raporteaza
SA VINA CEAUSESCU SA-I DONAM TOATE PENSIILE SA NE FACA DIGURI CU ELE
2010-07-29 13:46:14 | Raporteaza
@Mircea:
Analizează evoluţia PIB şi Datoria Publică Guvernamentală la 31.12.2004, 31.12.2008 şi 31.05.2010, după aceea laudă puţin marile realizări ale măreţelor guverne securiso-feseniste conduse de mainepomenitul Boc.
Date furnizate de Ministerul Finanţelor:
31.12.2004 PIB= 246.400 mil RON; DPG in PIB=22,40%;
31.12.2008 PIB= 503.959 mil RON; DPG in PIB=19,94%;
31.05.2010 PIB= 510.449 mil RON; DPG in PIB=34,94%.
2010-07-29 13:48:28 | Raporteaza
Tovarase, stii vreo metoda sa platesti datotriile fostului guvern, salarii si pensii, fara bani pe criza economica – altfel decat facand alta datorie?
ia uita-te tu ce DATORIE PUBLICA au lasat PSD-PNL in 2008, la intrarea in criza:
»»» DATORIA PUBLICA lasata de PSD-PNL noului guvern in 2008, INAINTE DE CRIZA:
- 27,3 MILIARDE de euro = de 2x cat imprumutul FMI
»»» Datoria publica a Romaniei a crescut in 2008 la 108,9 miliarde de lei
Ziare.com, 10 Februarie 2009
Datoria publica totala a Romaniei a crescut cu 32,26%, la aproape 108,9 miliarde lei (27,3 miliarde euro), de la sfarsitul lui 2007 pana la finalul anului 2008.
ziare.com/Dator../
2010-07-29 13:54:04 | Raporteaza
»»» DATORIA PUBLICA lasata de PSD-PNL noului guvern in 2008, INAINTE DE CRIZA:
- 27,3 MILIARDE de euro = de 2x cat imprumutul FMI
Ce datorie au facut PSD si PNL intr-un singur an de guvernare, 2008, PE CRESTERE ECONOMICA?
2010-07-29 13:55:06 | Raporteaza
@nae:
Auzi, nae? Ia fa-ti tu un partid din asta care tine cu boborul (promite-le ca faci combinate, poduri si inca vreo 2-3 case ale popoarelor)si vezi rezultatul la alegeri!
-obtii 41%, inseamna ca esti Moise al Romaniei;
- te voteaza doar 3-4 basinosi, atunci du-te taica cu teoria ta in Coreea de Nord si nu mai bolunzi oamenii cu tampenii.
Sa nu te superi nae, dar dupa modul in care gandesti, esti o relicva hidoasa a istoriei recente. Chiar daca ai beneficiat de niste favoruri in sistemul comunist, daca ai avea un minimum de bun simt, macar ti-ai tine fleanca!
Asta e, nu s-a rezolvat problema la timp si ati inceput sa scoateti capetele!
2010-07-29 13:58:58 | Raporteaza
SLUGA Mircea – In PD-L , cei care au mai ramas , 6 in Bucuresti dupa recensamantul BOARFEI , abordeaza in stilul individului de la postul 97 , sau mai in clar pentru tine , cum fac SLUGILE , Andra si ibecilul lucaman , adica copy/paste dupa anumite texte , link-uri , tot ce trebuie ca sa-si justifice creitarii de la partid .
Tu ai ramas acelasi imbecil naiv si nici salariul nu-ti creste !
P.S. Schimba ceva , altfel , te intorci la coada vacii si ajingi rusinea satului !
basarica.wordpr../
2010-07-29 14:11:30 | Raporteaza
Mirciulica
Spre dezamagirea ta nu am avut nici-un privilegiu in comunism, nu am fost membru pcr, securist sau turnator. nimic din toate astea.Dar asta nu ma opreste sa constat niste REALITATI.Ca vrei sau nu asta este.”Faptele vorbeste” si sint incontestabile.Asa ca o relicva proasta esti tu. Din cauza astora ca tine sintem unde sintem, De asta pleaca lumea din tara ca si la conducere sint oameni la fel de cretini si idioti ca tine. Tara se darima pe noi, oamenii isi ia lumea in cap iar voi idiotii o tineti langa.Cind o sa faceti si voi ceva in lumea asta atunci sa vorbiti. Pina una alta tu esti cel care beneficiaza de ce au construit altii ca daca ar trebui sa beneficiati de ce ati facut voi acum erai in pom nu in fata tastaturii.Lasati retorica , cliseele, marotele de doi lei si faceti si voi ceva care sa fie mai bun, mai functional ,mai maret decit ceilalti. Numai atunci sa vorbiti. Pina atunci ciocul mic si joc de glezne. Punct.
2010-07-29 14:30:04 | Raporteaza
@lehman25:
Cu tine mi-e greu sa discut,esti si prostut dar esti si bolnav , dupa cum stiu toti de pe-aici. Nu am vrut sa te descurajez, dar schizofrenia este incurabila. Cu tratamentul pe care-l faci acum (mai ai doua zile de electrosocuri, stiu de la medicul Tomescu) doar se amelioreaza un pic. Dormi cat mai mult si scrie cat mai putin (prostii).
2010-07-29 14:35:00 | Raporteaza
@”Ceausescu a construit” …. Noi primim bani de la STAT ca sa STAM … ”
Mai priceputule-eu dupa 40 ani de munca am contribuit la bugetul de pensii cu o suma care mi’ar asigura pensia pe 15 ani. Tinand cont de speranta de viata de la noi unde naiba vezi 21 de pensii?
2010-07-29 14:52:38 | Raporteaza
@nae:
Esti liber sa ai teorii care mai de care. Sa se incadreze in limitele convenite de democratie, macar atat. Ca sa le verifici viabilitatea, in politica exista VOTUL. Cati sunt de acord sau dispusi sa-ti urmeze crezul. Cum ai mai spus: daca ai adepti, devii number one; daca te urmeaza doar 2-3 prostuti gen lehman25 – pai atunci bade nae cu nume de sluga (de la nepot citire) , nu ma mai plicitisi ca am treaba.
2010-07-29 14:53:32 | Raporteaza
@Tatamare:
Analizează evoluţia PIB şi Datoria Publică Guvernamentală la 31.12.2004, 31.12.2008 şi 31.05.2010, după aceea laudă puţin marile realizări ale măreţelor guverne securiso-feseniste conduse de mainepomenitul Boc.
Eu nu am laudat pe nimeni. Am aratat ca PIB-ul in 2009 a fost de trei ori mai mare decat in 1989.
2010-07-29 14:56:32 | Raporteaza
SLUGA Mircea – In sat la tine e dihonie mare , ai tai pe buna dreptate , sunt foc si para pe tine , vandura boii , sa trimita boul la scoala la Bucuresti si tu ce faci ?
Stai pe net te certi ca nae si pupi in cur gibonii portocalii !
Mariuca te asteapta si ea , i-ai promis ca o iei , sti bine ca altul nu o ia , e si proasta si urata , dar la brat cu tine , parca infloreste ! Ai si tu petecul tau , imbecilule .
Lasa dracu` Bucurestii si GIBONII si du-te fa-ti un rost !
2010-07-29 15:03:05 | Raporteaza
102
prin maririle de pensii din 2007, statul a platit pentru fiecare pensionar 21 de pensii in plus in afara de pensia cuvenita din contributia platita. nu o pensie de 21 de ori mai mare, ci 21 de pensii in plus, asa cum altii au al 13-lea salariu, etc.
cat traieste un pensionar e problema fiecaruia care n-are nicio legatura cu contributia lui DIN MUNCA.
dupa ce iese la pensie statul asigura servicii medicale si celor care au platit si celor care n-au paltit pentru sanatate
2010-07-29 15:10:35 | Raporteaza
Am observat o kestie nasoala rau: lumea nu mai sta la coada; ca n-are bani sa cumpere. Se mai sta la coada doar la pomana. N-ai ce viabilitate a democratiei capitaliste sa mai verifici , ai verificat pe pielea ta si democratia socialista si pe aia capitalista. Ai aflat ca nu exista. Ai aflat ca demos (poporul) nu cratuieste (cratio= a conduce) nimic. Poporul munceste, si in socialism si in capitalism, iar tagma jefuitorilor il jefuieste. In socialism mai putin, in capitalism mai mult. Prea mult. Sistemul socialist este preferabil uneori, cel capitalist alte ori. Franta a fost socialista, Germania capitalista. Unele state socialiste si unele capitaliste au simtit mai usor criza sau chiar aproape deloc. Deci nu tine de sistemul ideologic politic. Tine de competentza si de patriotismul liderilor.
2010-07-29 15:11:37 | Raporteaza
102
Tu nu-ti donezi cresterile de pensii din bani ne-munciti ca sa construiasca statul diguri cu ele …?
Te vad un comunist convins, trebuie sa pui in practica ceea ce spui ca altfel te faci de ras!
2010-07-29 15:12:51 | Raporteaza
ce e Tovarasu alin, nu-ti mai raspunde nimeni… si-ai venit aici ?

FOARTE BINE ! Nici aici nu-ti raspunde nimeni
2010-07-29 15:15:27 | Raporteaza
Pe ce au cheltuit romanii banii pe CRIZA
Per total, in primul trimestru din 2010, populatia a pus deoparte o suma de aproximativ 6 miliarde lei sau 1.5 mld euro. In ultimele sase trimestre de criza (T4.08-T1.10), suma economisita de populatie a fost de ~35 miliarde lei, respectiv tot atat cat au totalizat economiile realizate in aproape 4 ani de crestere economica.
In ce au fost investite aceste economii? In ultimul an si jumatate, valoarea depozitelor bancare constituite de populatie a crescut cu peste 25% sau 21 miliarde lei (o parte din aceasta crestere se datoreaza capitalizarii dobanzii), investitiile in fondurile mutuale au crescut cu peste 3 mld lei, iar 2 miliarde de euro (8.5 mld lei) au fost transferati in strainatate, detalii aici.
Trebuie insa remarcat faptul ca discutam despre medii – in realitate nu toata lumea a reusit sa economiseasca, fiind foarte probabil ca 80% din economii sa fie realizate de 20% din populatie.
khris.ro/index.../
2010-07-29 15:18:03 | Raporteaza
“dupa ce iese la pensie statul asigura servicii medicale si celor care au platit si celor care n-au paltit pentru sanatate”
E obligatia lui, si-a asumat-o cand a impus constitutia pe care a scris-o cum a vrut el. E treaba lui. O gramada de tzari o duc mai bine fara republica si fara democratie. Daca nu e capabil sa supravietuiasca , statul e liber sa moara. Ni se rupe. Poate vine regele sau alt dictator. Poate desfiintzam institutia numita stat, ca si-asa se dovedeste incapabil, inutil. Facem la loc ce-a fost inainte. Ce-a fost inainte de stat ? Imperiu ? Dar dupa, ce-ar urma ? Ne haleste alt stat ? Ne anexeaza ? Intram iar sub otomani sau sub austro-ungari ? Sub rusi ? Sub americani, via Bruxelles ? Cam tarziu pentru fricile astea.
2010-07-29 15:20:54 | Raporteaza
Un popor prost
Sau: pe ce cheltuie romanii banii pe criza
De Turambar
Nu dati vina (doar) pe guvernanti. V-ati invatzat sa intindetzi mina si sa ceretz sa vi se dea. Educatie gratis. Sanatate gratis. Case gratis. Locuri de munca gratis. Mariri de salarii. Mariri de pensii.
Sa vi se dea.
Uitati-va la Khris, la structura cheltuielilor populatiei.
Bauturi si tutun = aprox. 7% din total cheltuieli
Hoteluri, restaurante = 1.4% din total cheltuieli
Educatie = aprox. 1% din total cheltuieli.
Deci pe crishma si pe tiutiun romanii nostri cei plavani si bicisnici cheltuie de aprox. 8 ori mai mult decit pe educatie. Si pe urma, in loc sa se limpezeasca si zideasca si lumineze la creer, sa produca plus-valoare, stau si beau tiutiun si vodca Saniutza si intind mina sa li se dea mai mult.
turambarr.blogs../
2010-07-29 15:34:19 | Raporteaza
Datoria publică guvernamentală externă a României:
2000 7,372 miliarde EURO;
2001 8,708
2002 9,168
2003 9,638
2004 10,270
2005 10,947
2006 10,066
2007 9,507
2008 9,782
Postaci securisto-fesenişti! Acestea sunt date de la Ministerul Finanţelor. Nu sunteţi curioşi să aflaţi care este acum datoria publică guvernamentală externă a României?
2010-07-29 15:36:13 | Raporteaza
1. Nu te credem pentru ca le-ai scos din burta (daca nu dai niciun link)
2. Nu te credem pentru ca nici nu intelegi ce-ai postat.
N-ai nicio treaba cu economia
2010-07-29 15:40:04 | Raporteaza
ca si PSD-istii si PNL-istii tai de altfel
2010-07-29 15:41:06 | Raporteaza
@lehman25:
Ha, ha, ha! Tu te strofoci sa scoti literatura ,dar gramatica iti tradeaza, ca de obicei, educatia precara:
“Mariuca te asteapta si ea , i-ai promis ca o iei , sti bine ca altul nu o ia , e si ..”
Lehmane, de la un cioban nu iau lectii de matematica. de la el iau branza.
Eu zic sa-ti vezi lungul nasului, OK.
De la tine, cum sa iau lectii de ..politica, sa spun, cand tu nu stii inca sa scrii corect.
Intre noi e o diferenta mare de clase si de ..clasa!
PS. Chiar daca esti bolnav, asta nu-ti da dreptul sa fii mitocan, da?
2010-07-29 15:45:09 | Raporteaza
@Tatamare:
Du-ti rationamentul pana la capat si apoi discutam. Sa vad ce vrei. Pana acuma ai zis Ana are mere.
2010-07-29 15:52:23 | Raporteaza
@PNTCD Fatamare cu PSD: La cât eşti de prost, e normal să nu crezi decăt aberaţiile ce vin din latrina securisto-fesenistă PDL.
PS. Pentru cei interesaţi. Ultimele date făcute publice de Direcţia Generală de Trezorerie şi Datorie Publică sunt la 31 mai 2010 şi pot fi consultate pe mfinante.ro.
2010-07-29 15:52:34 | Raporteaza
@Mircea: Am postat date, simplu. Te deranjează? Nu mai poţi face propagandă securisto-fesenistă? Nu vi se mai plătesc injuriile ?
2010-07-29 16:00:13 | Raporteaza
asa, si …?
Acelasi minister de finante publica DATORIA PUBLICA TOTALA lasata de PSD si PNL in 2008, INAINTE de criza:
vezi mai sus la #96 si #97
Eu am dat si link, nu am scos nimic din burta
pricepi ceva de acolo… ?
daca nu, nu-ti traduc
nu-ti traduc nici datele tale din care nu pricepi nimic
2010-07-29 16:00:43 | Raporteaza
SLUGA Mircea – Imbecilismul tau e proverbial , cu lipsa unui i , credeam ca ai intele s, daca nu , nu , n-am mari pretentii !
Pe mine doar atat ma intereseaza , ce faci cu Mariuca ?
In rest ai tai au inteles , dai doi boi , unui bou , nimic nu-i a bun !
P.S. Eu realmente imi vad lungul nasului , cu tine e mai complicat , nu vrei si pace sa-l scoti dintre bucile STAPANULUI !
basarica.wordpr../
2010-07-29 16:02:39 | Raporteaza
“V-ati invatzat sa intindetzi mina si sa ceretz sa vi se dea. Educatie gratis. Sanatate gratis. Case gratis. Locuri de munca gratis. Mariri de salarii. Mariri de pensii.
Sa vi se dea.”
Atunci impozite si taxe pentru ce platim ? Tot… gratis ?
2010-07-29 16:03:44 | Raporteaza
Maririle de salarii n-au fost facute de PSD-PNL din impozitele noastre ci pe datorie :
»»» DATORIA PUBLICA facuta de PSD- PNL intr-un singur an la guvernare, in 2008, PE CRESTERE ECONOMICA:
- 6,6 MILIARDE de euro = cat imprumutul de la FMI pentru salarii si pensii din 2009, PE CRIZA ECONOMICA
»»» Datoria publica a Romaniei a crescut in 2008 la 108,9 miliarde de lei
Ziare.com, 10 Februarie 2009
Datoria publica totala a Romaniei a crescut cu 32,26%, la aproape 108,9 miliarde lei (27,3 miliarde euro), de la sfarsitul lui 2007 pana la finalul anului 2008.
ziare.com/Dator../
2010-07-29 16:07:57 | Raporteaza
” structura cheltuielilor populatiei.
Bauturi si tutun = aprox. 7% din total cheltuieli
Hoteluri, restaurante = 1.4% din total cheltuieli
Educatie = aprox. 1% din total cheltuieli.
Deci pe crishma si pe tiutiun romanii nostri cei plavani si bicisnici cheltuie de aprox. 8 ori mai mult decit pe educatie.”
Banii mei ii cheltui pe ce vreau. Pe ce cheltuie guvernul banii mei, e tot treaba mea. Ca sint tot banii mei. Daca guvernul cheltuie prea putin din banii mei pe educatie, e vina lui. Statul este obligat sa se ocupe de educatie si de sanatate si de sigurantza publica. De-aia-i dau bani. Daca statul vrea sa se privatizeze, atunci sa nu-mi mai ia taxe si impozite. Ma ocup eu singur de educatia, snatatea si sigurantza mea. Atata vreme cat imi ia banii, e obligat sa faca cu ei ce zic eu.
2010-07-29 16:09:12 | Raporteaza
@PNTCD Fatamare cu PSD: Tu marele economist te informezi din ziare.com. Eu ca simplu cetăţean am consultat pagina web a Ministerului de Finanţe.
2010-07-29 16:11:17 | Raporteaza
♦ Ministerul Econimiei si Finantelor: Raport privind datoria publica 31 decembrie 2008
Site-ul Ministerului Finantelor, 31 decembrie 2008:
»»» DATORIA PUBLICA lasata de PSD-PNL noului guvern in 2008, INAINTE DE CRIZA:
- 27,3 MILIARDE de euro = de 2x cat imprumutul FMI
*DP 31 decembrie 2007 = 82.303,2 mil lei = 19,94% din PIB
Produsul Intern Brut: pentru 2007 412.762 mil lei
*DP 31 decembrie 2008 = 109.118,2 mil lei = 21,65% din PIB = 26 de miliarde de euro
Produsul Intern Brut: pentru 2008 = 503.958,7 mil lei
Datorie publică guvernamentală = 92,43%
Datorie publica locală = 7,57%
Produsul Intern Brut: pentru 2007 412.762 mil lei iar pentru anul 2008 503.958,7 mil lei
* include datoria garantată de stat si de autoritătile administratiei publice locale
discutii.mfinan../
2010-07-29 16:16:01 | Raporteaza
@Tatamare:
Ce e asa greu de inteles? PNL in cardasie cu PSD au dublat pensiile si marit salariile bugetare in 2008, spre final. Au avut banii din vanzarea BCR si din ce au mai strans din imobiliare – si asa au platit 3 luni pensii si salarii. Pentru cateva procente la alegeri. Fara 1 Km de autostrada!
In 2009 cand au venit PDL si PSD, visteria era goala, dar statele de plata pentru pensii si salarii erau cele marite, de la finalul lui 2008. Ce trebuia sa faca PDL la 1 ian 2009 si nu au facut? Trebuia sa-i bage in puscarie pe toti din guvernul PNL cu Tariceanu si Vosganian in frunte. Dupa care..? Dupa care ce putea sa faca? Luate masurile de acuma (TVA, salarii pensii) si tot nu scapam de imprumutul de la FMI. Aveam 1euro=6-7 lei si toate consecintele. Deci, ce voiai sa spui?
2010-07-29 16:27:49 | Raporteaza
@lehman25:
Zau, nu ma pot cobora la mintea ta sa discut despre catei , purcei si bou’ baltii! Vorbeste asta cu nae si mos ion roata, cred ca va potriviti. Plus ca esti si vulgar (in scris si in poza).
2010-07-29 16:37:44 | Raporteaza
Datoria publica totala a Romaniei a crescut cu 63,77%, la 178,347 miliarde lei (42,675 miliarde euro), de la sfarsitul lui 2008 pana la 31 mai 2010.
2010-07-29 16:40:46 | Raporteaza
@derutat
pai stii tu alta metoda sa platesti o datoria lasata de PSD-PNL (vezi mai sus) plus salarii si pensii cand guvernul anterior lasa tara fara bani pe criza – altfel decat facand alta datorie?
2010-07-29 16:46:23 | Raporteaza
@Generatia sacrificata de PSDPNL pentru INCA 50 DE ANI: Păi Boc n-a pătit datoria veche, a făcut alta, mai mare. Rămân derutat.
2010-07-29 17:08:56 | Raporteaza
ramai derutat
stii tu ca boc n-a platit datoria veche ?
zau ? 
hai ramai asa cum esti. eu nu dau lectii de economie gratis
pe loc repaos.
2010-07-29 17:16:58 | Raporteaza
Zice mai sus cineva”faptul ca o duci acuma prost, e din cauza ca muncesti prost sau esti prost.”.Zau,chiar asa o fi?Nu au nici o vina cei care conduc tara asta de 20 de ani???
Ce ar insemna sa nu fie prost?Sa…aibe parte de licitatii cu dedicatie,probabil.
Ne-am napustit ca orbetii asupra notiunii de nostalgic comunist,ne facem ca nu intelegem despre ce e vorba:asa-zisii politicieni romani sunt niste hoti si niste neprofesionisti.In consecinta,nu au facut nimic pentru a se consolida economia,au lasat liber la furat.Asa s-a ajuns sa se traiasca atat de prost incat sa fie uitata de catre unii anormalitatea societatii de pana in 1990.
Adoratii portocalii au stiut de la inceputul lui 2009 care este situatia,si au continuat sa minta,in frunte cu seful famigliei.
Si tare ma tem ca in acest 41% sunt si destui votanti PDL(y compris Basescu).
2010-07-29 17:59:47 | Raporteaza
@Marianne:
Auzi, am o rugaminte: spune te rog ce au mintit portocalii la inceputul lui ianuarie 2009. Ce trebuiau sa spuna, care era adevarul crunt si dureros pe care voiai sa-l afli de la ei? Astept cu nerabdare.
2010-07-29 18:18:13 | Raporteaza
@lehman25
scuza-ma ca intru fara invitatie dar tocmai ai spus ca iti vezi de lungul nasului.
Dar de lungul prostiei pe care o cari dupa tine ,nu vezi?
De faptul ca esti o SLUGA UMILA a lui Crin,nu vezi?
De faptul ca iti expui copilul dezbracat pe net,nu vezi?
De faptul ca nu aduci nici un argument de politica economica,nu vezi?
Si atunci,te intreb,cum iti vezi de lungul nasului?
PS-intrebarile mele nu vor avea raspuns in mod cert,dar macar reflecteaza putin inainte de a te repezi cu acuze,IDIOTULE!!!
2010-07-29 18:54:00 | Raporteaza
“Adoratii portocalii au stiut de la inceputul lui 2009 care este situatia”
Au stiut din 2008. Si iminentza crizei funanciare generata de caritasul bancilor americane, si problemele demografice si economice ale Romaniei, si precaritatea UE. Daca am stiut si am postat eu,un neica-nimeni, in 2008, exact problemele cu care ne confruntam azi, precis ca au stiut si guvernantii in frunte cu Basescu. Economiile americana si europeana au devenit atat de conectate, sofisticate si specializate incat sint nu numai predictibile ci de fapt au foarte putin “loc de-ntors”. Nu numai economiile ci si societatile. Ce se intampla azi/ se va intampla cu Romania pe plan social, economic, politic, a fost si este nu numai previzibil ci si inevitabil. Ca sa nu par absolutist, hai sa zicem: extrem de probabil. In trecut au fost cateva tipping-points ce ar fi putut fi abordate, valorificate. Asa ceva se intampla destul de rar.
2010-07-29 19:54:29 | Raporteaza
@Cris: esti dus rau cu capu’, si tu si ala, cris!
2010-07-29 19:55:39 | Raporteaza
“pai stii tu alta metoda sa platesti o datoria lasata de PSD-PNL (vezi mai sus) plus salarii si pensii cand guvernul anterior lasa tara fara bani pe criza – altfel decat facand alta datorie?”
Evident ca stim, metoda este notorie. Mai intai, afla ca statele, guvernele nu au o “visterie” in care au bani si din care scot bani ca sa plateasca ceva.
Guvernele fac altceva: administreaza in asa fel economia si societatea incat acestea produc necesarul intern+valorile cu care plateste rata din datoria externa. Daca un guvern anterior face datorii sau cheltuieli nejustificate, neargumentate politico-economic, guvernul care preia puterea si bilantul , inventarul, ii baga in puscarie pe responsabili.
Repetir: un guvern nu lasa in urma bani. Ci masuri administrativ-organizationale benefice sau daunatoare. Pe care masuri , noul guvern le continua sau nu. Acele masuri produc efecte inertiale de o oarecare durata, persistentza, si anume: mici. Raspunderea unei guvernari se limiteaza la exact perioada cat guverneaza. Deoarece noul guvern are toate parghiile si nici un fel de “mostenire negativa” insurmontabila. Nu poti acuza masurile Tariceanu decat electoral, deoarece Boc le-a putut anula efectele daca l-au deranjat.
2010-07-29 20:05:34 | Raporteaza
Se pare ca ignorati total realitatea: in guvern, toate deciziile apartin prim-ministrului. El are drept de veto si de decizie, numai el. Toti ministrii sint obligati sa respecte/aplice decizia prim-ministrului, nu se voteaza.
Iar PM-ul face parte din CSAT , unde exista la fel un presedinte cu putere absoluta. Nici acolo nu se voteaza. Orice masura macro-sociala, macro-economica, financiara , cu impact major, se decide in CSAT. In CSAT ca si in guvern se discuta , se fac propuneri, se “ruleaza” variante. De decis decid doi insi: presedintele si in lucruri de executie prim-ministrul. Parlamentul este doar circ, pentru legitimitate si pentru lupta electorala.
2010-07-29 20:14:24 | Raporteaza
“Eu nu am laudat pe nimeni. Am aratat ca PIB-ul in 2009 a fost de trei ori mai mare decat in 1989.
Mircea
2010-07-29 14:56:32″
Pai da, mah, dar depinde unde s-a dus. Asa, si Africa produce o gramada de diamante si de alte minerale valoroase. Si Irak-ul, petrol. La un PIB asa de mare precum spui tu, 80% din populatie traieste ca in ‘89 si-l regreta pe Ceasca. Lipsesc cele necesare traiului zilnic, e egal cu zero ca ai internet si curent si magazine pline daca nu ti le permiti.
2010-07-29 20:23:48 | Raporteaza
@Mircea: stimate domnule Mircea,il stiti pe dl.ministru Blaga?Dinsul,voluntar,nu ca urmare a unor torturi,a marturisit ca stiau de la inceputul lui 2009 care e perspectiva.
Ce as fi vrut eu sa spuna onor guvernantii momentului?
De exemplu,insusi dl.Basescu,presedinte-jucator,sa fi iesit cu solutiile propuse abia in mai 2010,motivand cu realitatea pe care,repet,azi recunosc ei ca o cunosteau.
Cuvintele nu ma intereseaza,gestul ar fi contat.
Dar trebuia castigat inca un mandat-chiar,de ce trebuia castigat daca domniei-sale nu-i place acest popor?Scuze,intrebare colaterala si chiar rautacioasa!
Aveti dreptul sa nu fiti de acord cu mine,va respect pentru opiniile dvs.,dar si eu am dreptul sa nu inghit pe nemestecate bulibaseala instaurata cel putin de un an de zile.
Nu imi plac minciuna,duplicitatea si neam-prostia instalate in tara asta la cel mai inalt nivel.
Continui sa am pretentia ca ptr.taxele si impozitele platite de mine si de toti cei ca mine(adica cei nefavorizati de licitatii cu dedicatie,ori alte noroace de-astea,)ei,guvernantii sa-si faca treaba.
2010-07-29 21:11:05 | Raporteaza
LOL m-am informat un pic, ca mi s-a parut suspecta pretentia cu PIB-ul. Uite ce-am aflat: ca Romania de fapt produce de trei ori mai putin. PIB-ul ala rezulta din faptul ca in Romania azi se plimba un ban (luat pe datorie) prin cinspe buzunare, fiecare adauga un TVA asa, ca profit din bisnitza, fara sa adauge si vreo valoare si la urma banul ajunge intr-un cont in Austria.
Prin urmare: pe vremea lui Ceasca Romania producea 3 paini, doua mergeau la export: una era plata datoriei iar alta se vindea pe valuta. Poporul rabda cu numai o paine iar cu valuta se moderniza si se constuia in tzara.
Azi: poporul produce o paine, are datorie 2 paini si nu mai vinde nimic ca n-are ce. Se imprumuta ca sa manance o paine jumate (alesii) si ca sa plateasca datoria. Nivelul de trai scade , ca datoria se tot mareste. Pur si simplu nu mai producem nici macar cat pe vremea lui Ceasca. Ci doar luam pe datorie iar banii zboara tot afara. De ce ? Poporul e acelas, numai conducatorii sint altii. Conducatorii sint aceia pusi de FMI si de Bruxelles. Se pare ca tocmai de-aia. Ca sa nu mai producem , ci doar sa vindem resurse si sa ne indatoram. Si sa consumam gunoaiele lor, la promotie. Adica scump.
2010-07-29 21:13:51 | Raporteaza
@alin: ai drepatate.
Si sa credem ca presedintele-jucator era cufundat in ce jocuri de n-a stiut?
Ba a stiut,dar l-a durut in trei litere.
2010-07-29 21:14:14 | Raporteaza
E de inteles, e tata de familie, avea doua fete de capatuit. Plus fratele. Plus ca are si el un dosar cu care e santajat.
2010-07-29 21:49:22 | Raporteaza
@Cris:
“Si aveam agricultura, nu eram imprumutati cu zeci de miliarde de euro, bani de mancare, la camatari.”
Mincai un cacat, stateai la cozi sa-ti sara ochii si mincai ce nu prindeai. A se scuti.
2010-07-30 01:34:13 | Raporteaza
Nu poti sa compari comunism cu comunism
“poporul produce o paine, are datorie 2 paini si nu mai vinde nimic ca n-are ce”
e exact invers; pe vremea lui Ceausescu poporul producea 3 paini si era platit pentru una, iar cu restul de bani se construia
azi poporul produce o paine si e platit pentru 3 paini, adica de 3 ori mai mult, si dupa asta nu mai raman bani nici pt. salariu nici pentru constructie
salariul a devenit de fapt un imprumut in avans pentru consum, si asa romanul cumpara 3 paini in loc de una cat are nevoie, iar statul se imprumuta ca sa-i dea bani in avans fara munca, ca sa cumpere cat mai mult
imprumutul se intoarce in costul painii, si-l plateste tot romanul, insa nu azi ci maine, cand o sa se bucure sa cumpere 3 pani la pret de 5
si tot asa….
Nu s-a schimbat nimic, nu e democratie, e tot comunismul lui Ceausescu botezat socialism-marxism-liberalism-etc
TVA-ul nu circula in asa masura incat sa umfle artificial PIB-ul pt. ca azi exista supermarket-urile care au monopolizat comertul
Ce s-a schimbat e averea populatiei si PIB-ul – care, chiar si corectate cu inflatia, sunt incomparabil mai mari decat pe vremea lui Ceausescu.
2010-07-30 14:24:32 | Raporteaza
ce frumos e eugen negrici
2010-07-30 17:41:00 | Raporteaza
Ce vă tot certați? Ăștia suntem noi:ROMÂNII.Nu am avut experiență,nu avem patriotism,am ales până am cules și acum tragem ponoasele.Din producători ne-au făcut consumatori și suntem lada de gunoi a Europei.Am fost învățați să fim conduși de o mână forte,să fim marionete. În ce privește regimul trecut,trebuia să păstrăm ce e bun și să ducem mai departe,dar noi am distrus tot.Parcă suntem blestemați.Păcat de țara asta.Totuși să privim cu oarecare încredere spre viitor.Poate ne-o veni mintea cea de pe urmă și nu-i vom mai șterge la fund pe alții.Cu respect vă salut.
2010-08-03 18:57:40 | Raporteaza
@Goagăl:
Bravo! Da-le peste bot la *muistii astia care-l plang pe Ceausescu. Am 40 de ani si ma scutur si acum cand ma gandesc la cozile de carne, la un pachet de unt pe luna la o familie si la painea pe cartela. La faptul ca traiam ca la inchisoare. Si pe vremea aia erau ” nomenclaturisti” care furau in numele partidului. Aia traiau in umbra lui Ceausescu si furau si se lafaiau pe cand noi n-aveam ce manca ca boratii trimiteau tot la USSR. Ca elev eram obligat sa muncesc in camp, ca altii sa bata din palme la congrese. Bai fraieri de gara, LIBERTATEA e cel mai sfant lucru pe care o fiinta umana poate sa visieze. Numai daca nu sunteti niste oi proaste care v-ati pierdut ciobanul care va tinea in tarc si care gandea pentru voi. Pentru aia care inca mai plang dupa Ceausescu : sa-mi s*g*ti p*la!
2010-08-07 08:08:40 | Raporteaza
@Goagăl: De ce crezi tu asa prostiI Cred ca nici nu ai trait anii aceia…
2011-08-13 11:13:21 | Raporteaza
Esti fraier 3000lei vechi este egal azi cu 4000 ron si cine are azi salariul asta esti tare prost O paine era 2.50 cate cumperi azi cu 1000…
2011-08-13 11:23:04 | Raporteaza