RSS Feed

Descărcarea de onoare. Și o șansă istorică

vezi toate articolele de
18 Sep 2010 la 07:55 71 comentarii 1956 vizualizari.

Sunt lucruri care se întâmplă în România, cu sprijinul direct al politicienilor și cu încălcarea flagrantă a legilor și a hotărârilor judecătorești. Iar asemenea lucruri ne situează în grupul țărilor bananiere, nicidecum în Europa, cum fals suntem tentați să credem când privim harta lumii.

Uite un caz revoltător. Una dintre marile probleme legale a RMGC (compania canadiană care intenționează să exploateze cu cianuri aurul de la Roșia Montană) este obținerea certificatului de descărcare de sarcină arheologică pentru Masivul Cârnic (unul dintre cei patru munți pe care intenționează RMGC să-i radă de pe fața pământului). Într-o primă fază, RMGC a obținut acest certificat, însă cu încălcarea legii. Acest fapt a fost stabilit prin decizia definitivă a Curții de Apel Brașov, în anul 2004, care a anulat certificatul respectiv.

Iată o parte din motivarea Curții: ”Subsolul zonei prezintă un interes arheologic deosebit, fiind unul dintre cele mai mari centre miniere antice ale lumii romane descoperite [...] Începerea unor lucrări miniere în zonă (activitate curentă cu folosirea inclusiv a explozibililor) ar conduce la alterarea vestigiilor arheologice supuse protejării […] Exploatarea unei părţi din Masivul Cârnic este incompatibilă cu obligaţia de protejare a galeriilor miniere romane descoperite în zonă. Integritatea lor ar fi afectată. Emiterea certificatului de descărcare de sarcină arheologică pentru o parte din Masiv, doar pe considerentul că s-au identificat mai puţine vestigii ca în alte zone cercetate, sau că lucrările de conservare ar fi costisitoare, nu se justifică.”

Ei bine, în săptămânile viitoare Comisia Națională de Arheologie (CNA) este chemată să acorde un nou certificat de descărcare de sarcină arheologică pentru același obiectiv! S-a schimbat ceva între timp în Masivul Cârnic? Absolut nimic. Doar că RMGC susține că a apelat la ”alți” specialiști pentru a finaliza cercetările arheologice din Masiv. Lucru care, din punct de vedere legal, nu are absolut nicio relevanță în condițiile unei sentințe judecătorești definitive și obligatorii. Dacă s-ar accepta o astfel de situație, un proces ar dura la nesfârșit, fiind reluat de fiecare dată când una dintre părți invocă altă, și altă, și altă opinie ”specializată”. Dar, cum spuneam, sentințele judecătorești definitive în România sunt doar pentru fraieri. Nu și pentru companiile transanționale susținute de Videanu și alți politicieni, de toate culorile.

Despre modul în care a fost acordat certificatul de descărcare de sarcină arheologică anulat de către Curtea de Apel Brașov stă mărturie o altă hotărâre judecătorească, din 21.07.2006, mai exact motivația sentinței penale a Judecătoriei Sectorului 1 București. Prin această decizie, Judecătoria îl achită din punct de vedere penal pe Paul Damian, directorul Muzeului Național de Istorie al României (MNIR), dar arată următoarele: “Raportul arheologic (pe baza căruia s-a eliberat certificatul de decărcare de sarcină – n.a.) întocmit de intimatul Paul Damian cuprinde în mod evident doar opiniile acestei persoane şi sunt într-o vădită contradicţie cu observaţiile misiunii arheologice franceze (…) Acesta are dreptul la o opinie, chiar dacă e formulată cu rea-credinţă şi chiar dacă prin aceasta se sprijină în mod direct sau indirect interesele economice ale unei corporaţii internaţionale care are ca scop exploatarea aurului în acea zonă. (…) Reaua credinţă a acestei persoane sau eventual nepriceperea acesteia ar fi trebuit să fie analizată de Comisia Naţională de Arheologie”.

Despre responsabilitatea profesională a domnului Paul Damian am mai avut ocazia (din păcate) să scriu (detalii aici:). În urmă cu o lună și jumătate, v-am prezentat modul absolut revoltător în care vestigii de patrimoniu național, provenite de pe șantierele arheologice ale MNIR de la Roșia Montană, au ajuns să fie ”depozitate” printre grămezi de balegă de cal în fosta școală din localitate. Până la ora actuală, MNIR nu a oferit un răspuns oficial referitor la această neglijență condamnabilă. Și nici Ministerul Culturii nu a deschis încă o anchetă referitoare la acest caz. Pentru că, încă o dată amintesc, trăim în România.

Și, totuși, în România, arheologii au un Cod Deontologic. Iată două articole extrem de interesante din acest Cod:

Art.7. Arheologii nu se vor angaja şi nu vor permite ca numele lor să fie asociate cu orice activitate cu impact asupra patrimoniului arheologic care urmăreşte un profit comercial, obţinut direct din patrimoniul arheologic sau ca urmare a exploatării acestuia.

Art. 29.  Arheologii implicaţi în cercetarea arheologică contractuală trebuie să se asigure că informaţia arheologică nu este suprimată fără motiv sau pentru totdeauna (de către investitori sau instituţii cu activitate arheologică) numai pentru motive comerciale.

Aceste două articole sunt menționate și în scrisoarea deschisă adresată de Asociația ”Alburnus Maior” membrilor CNA, chemați, din nou, să-și dea avizul pentru descărcarea de sarcină arheologică a Masivului Cârnic. Membri ai CNA care au acum ocazia să intre în istorie. Depinde de ei în ce fel.

Iată și lista completă a membrilor CNA care se vor pronunța asupra descărcării de sarcină.

Alexandru Suceveanu – Institutul de Arheologie “Vasile Pârvan”, Bucureşti,
Alexandru Barnea – Universitatea Bucureşti, Facultatea de Istorie,

Crişan Muşeţeanu – Muzeul Naţional de Istorie a României,
Ioan Glodariu – Universitatea “Babeş-Bolyai”, Cluj Napoca Facultatea de Istorie,
Paul Damian – Muzeul Naţional de Istorie a României,
Dumitru Ţeicu – Muzeul Banatului Montan Reşiţa,
Ioan Stanciu – Institutul de Arheologie şi Istoria Artei Cluj Napoca,

George Trohani – Muzeul Naţional de Istorie a României,
Adriana Pescaru – Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane Deva,
Octavian Bounegru – Universitatea Iaşi, Facultatea de Istorie,
Zeno Pinter – Universitatea “Lucian Blaga”, Sibiu, Facultatea de Istorie,

Florin Hău – Complexul Muzeal “Bucovina”, Suceava,
Florin Topoleanu – Institutul de Cercetări Eco-Muzeale, Tulcea,
Gheorghe Dumitroaia – Muzeul Judeţean Neamţ,
Valeriu Sârbu – Muzeul Brăilei,
Sorin Cociş – Institutul de Arheologie şi Istoria Artei Cluj Napoca,
Livia Buzoianu – Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa,
Dragomir Popovici – Muzeul Naţional de Istorie a României,

Florin Draşovean – Muzeul Banatului Timişoara,
Viorica Crişan – Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei Cluj Napoca,
Ioan Carol Opriş – Universitatea Bucureşti,

Mihai Bărbulescu – Universitatea “Babeş-Bolyai”, Cluj Napoca.

***

Scrisoarea deschisă a Asociației ”Alburnus Maior” o puteți citi integral aici, unde găsiți și adresele de mail ale membrilor CNA (publice conform statutului lor de funcționari publici), dacă doriți să le scrieți și să le solicitați respectarea propriului lor Cod Deontologic:

P.S. Numărul românilor care îi solicită Ministerului Culturii începerea demersurilor pentru listarea UNESCO a Roșiei Montane (lucru promis de ministrul Kelemen Hunor încă din luna februarie) a trecut de 34.000.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


71 comments
  • 1

    Mihai, facem pariu ca descarcarea de sarcina va avea loc?

  • 2

    Afirm asta pentru ca (nu)intamplator cunosc unele persoane de pe aceasta lista de mai sus.

  • 3

    [...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]

  • 4

    pentru oricare dintre cei de pe lista descarcarea de sarcina pt Carnic e sinucidere profesionala. Argumentatia din scrisoare este foarte solida!! Cei ce vor vota descarcarea e clar ca vor intra in istorie! Si cred ca de data asta nimeni nu ii va mai ierta ca data trecuta,…cand numai paul damian a fost invinuit.

    adriana
    2010-09-18 09:05:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @ Mihai Gotiu – Gutza, dupa cum bine stii, nu m-am varat in subiectul Rosia Montana. Inca imi pare ca nu am toate detaliile pentru a ma putea pronunta. Mai simplu spus: nu stiu sigur daca ai dreptate sau nu (desi, obiectiv sa fiu, subiectiv – sic – inclin sa cred ca ai). Vroiam dar sa te felicit pentru felul in care te bati! Chapeau!

  • 6

    Mai facem inca un pariu? De data aceasta votul va fi secret, zic eu. Si cam atit despre sinucideri profesionale.

  • 7

    interesant, aici sunt si eu de acord cu fumurescu. si cu tine. nu ma bag in adancul problemei, dar expunerea si modul de abordare sunt exemplare. asa da jurnalism, am zis eu ca parca-parca tu mai ai ceva sanse :-)

    sandokan
    2010-09-18 09:28:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @The Wolfman: da,..si eu ma astept la un vot secret! Ceea ce nu e neaparat rau. Asta ii poate incuraja pe unii membri ai comisiei sa voteze corect, adica sa refuze descarcarea (la umbra presiunii venite din partea acelor memmbrii care sustin vadit proiectul). Eu inca mai am incredere in cativa.

    adriana
    2010-09-18 09:38:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Pai asa functioneaza sistemul la noi. Orice decizie este reatacata. Pana la urma si ONG-urile au facut acelasi lucru. Au atacat constant deciziile judecatorilor pe acest subiect. Iar unele decizii au fost reconsiderate. In cazul lor nu mai e vorba de un vot secret?

  • 10

    Dar va rog, faceti inca un grup de Facebook pentru aceasta cauza. Se pare ca a ajuns la moda sa faci acest lucru. Poti chiar sa pretinzi ca oamenii din grup stiu despre ce vorbesc :) )

    stai degeaba?
    2010-09-18 11:51:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    se pare ca niste experti se gandesc la o reevaluare a proiectului, ceea ce ne ajuta sa intelem daca e viabil sau nu si care din deciziile descrise mai sus ar trebui urmate mai departe

    Cincin
    2010-09-18 11:56:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Iliescu i-a omorat pe ceausesti in zi Sfanta si a adus blestem pe Romania care l-a acceptat si nu-l pedepseste.
    Ilici va mai zace pe acest pamant pana isi va pune BLESTEMUL pe toti acesti criminali si banditi vanduti lui, diavolul iliescu.In niciun loc in lume nu sant creaturi tradatori batjocoritori saboteuri criminali si hoti de Tara si Popor ca aceasta BLESTEMATA dementa golaneasca banda de lepadaturi iliescu formata prin participare si apartenenta din comunisti zelosi SECURISTI tortionari banditi pnl psd pc, sindicalisti, imbogatiti necuvenit, unii judecatori din judecatorii si tribunale in CC ICCJ si mai toti din CSM, procurori militieni avocati ziaristi agitatori de orase si sate COMENTATORI pe net BOLAI SAU TAMPI. In frunte cu iliescu tovarasi securisti ca vantu voiculescu, patriciu, copos, vanghelie, mazare, ponta, crin, geoana, nastase, roman si orban betivul ce calca copii pe trotuare si tariceanu si vosganian devalizatori de BCR si nicolaescu cautat de lege si aura vasilescu si vasile, socru sarbu, hrebenciuc, marica, luca, antena 3 si realitatea tv si santajisti chiriac rosca si DD si tatulici si turcescu si hurezeanu turnator la europa libera si libidinosi si cancerosii tuca si ciutacu si poetul mortii adrian paunescu la jurnalul national, mortaciuni ca ctp si pornografi pedofili ca mircea dinescu, si nistorescu criminalul care umbla sa calce cu masina copii prin spatiul verde si alte potai ce sant plini de ciolane canceroase arse si duse in casele lor ca un fum gros de moarte. Sant putin si masinaria voicu e stricata si bolnava si canceroasa dar cu ultima suflare un vantu ajunge la un costiniu un patriciu ajunge la psd sova care ajunge cu ciolanase la alta judecatoare canceroasa si asa mai departe. Sint DURERE SI MOARTE PENTRU ROMANI MAI ALES COPII. MII DE MILIARDE CE AR PUTEA SCAPA DE moarte ACESTE SUFLETE MERG LA BANDITI CA CEI DE MAI SUS SI SANT CHELTUITI IN BETII PROSTITUTIE SAU PRIN ALTE TARI. SANT FURATI DE BANDA ilici, aceste mortaciuni ce-si umplu de moarte familiile si apropriatii care cu ei acopera raul.

    Golanii potai ciutacu si tuca ma cenzureaza la jurnalul national ca si haznalele realitatea tv si antena 3

  • 13

    Problema e veche. Ni se pare firesc sa ne sacrificam muntii daca ne-am sacrificat caracterul si moral. Pentru niste maruntis pe care compania ni-l va arunca ca la cersatori facem praf tara. Practica devenita deja lucru comun la noi. Am multe imagini cu ce se va alege din regiune, fotografiate chiar la fata locului. Dar nu am nici o imagine cu ce e in capul celor care dau voie sa se intample asa ceva. Ca acolo nu e nimic de vazut! E gol!

  • 14

    @Alin Fumurescu: Mai bine ca nu v-ati bagat. Sunteti specializat sa nu aveti dreptate!

  • 15

    Legile vietii. Renunti la unele lucruri, in folosul altora. Nu vad de ce acest lucru ar fi neaparat unul negativ.

    Sa ne uitam ce au facut in Dubai? Credeti ca daca erau la fel de inchistati ca noi ar fi reusit?

  • 16

    @pente, in Dubai au construit in desert si in mare, mai tata :-D

    sandokan
    2010-09-18 12:20:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Totusi, extractiile minierede la Carnic nu au fost niciodata contestate. Pana la urma vrem sa punem valoare carierele de acolo. Zona este cunoscuta fix pentru minerit, iar noi vrem sa interzicem tocmai ce pretindem ca vrem sa punem in valoare? Nu e ironic?

    cosmin
    2010-09-18 12:21:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    apropo de problema materialului arheologic abandonat in scoala din Rosia, dle. Gotiu, ati sesizat Politia?..procuratura, ministerul… in mod direct, printr-o scrisoare, sesizare, plangere? E cunoscut faptul ca nimeni in tara asta nu se autosesizeaza doar pentru ca scrie cineva la ziar.

    adriana
    2010-09-18 12:24:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @sandokan Vrei sa spui ca desertul si marea nu face parte din natura? In mare traiesc mii de specii.Daca nu le vezi, nu inseamna ca ele nu exista.

  • 20

    @elan, se-ntampla ca am vizionat recent doua documentare super, despre constructia lui Burj Al Arab si-a altor mari proiecte. iti spun sigur ca acolo efectiv n-au avut ce ‘natura’ sa demoleze sau sa distruga.

    ps nu-s nici contra, nici pentru a ce se intampla la RM. nu-mi place insa cand oamenii, indiferent din ce tabara, ies cu argumente total tembele :-D

    sandokan
    2010-09-18 12:31:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @sandokan Vorbim si de epuizarea resurselor de petrol, nu mai spun de schimbarea legilor naturii, care au spus ca acolo trebuie sa fie desert. Dubaiul e un exemplu de ce se poate face chiar si intr-un loc arid. Nu ma indoiesc ca si acolo au fost proteste, cu toate astea ce e acolo depaseste bariera noastra de imaginatie. Ca e un lucru pozitiv sau negativ ramane de vazut.

  • 22

    Daca votul va fi secret se va alege praful de Rosia Montana. E simplu sa-ti asiguri majoritatea intr-un grup de 22 de oameni. Posturi pentru ei sau copii, bani de rate, excursii sau cadouri, ordine directe, mici santaje profesionale, etc.

  • 23

    RMGC face o noua cerere pentru o noua evaluare pentru ca au nevoie de acest lucru sa faca exploatari in zona, insa daca acest certificat a mai fost emis s-a emis in baza unor argumente legale

    Monica
    2010-09-18 13:21:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    Bunicii mei traiesc in zona respectiva asa ca cred caam ceva informatii despre care sunt planurile RMG.
    Vor sa faca un decanton( halda de steril)in zona Bucium Sasa Bucium Izbita,digul de colectare al cianurilor se va opri langa orasul Abrud,deci inchipuiti-va daca cedeaza.Eu ma intreb ce o sa se aleaga de comunele invecinate pt ca desi RMG da impresia ca e o treaba localizata in mod sigur direct va fi afectata o portiune cu diametrul de 40-50km- gaura in pieptul apusenilor pe vecie,pt ca sa nu imi spuna mie ca ecologizeaza ei,sa mearga boii de la ministerul mediului sa vada cu arata,cum miroase si ce apa curge pe valea izbitei la 40 de ani de la inchiderea unei mine-varianta fara cianura.Sa nu uitam de colaborarea mai mult de cat frateasca intre primaria Rosia Montana si RMG, de campaniile agresive de publicitate.Cine vrea sa isi dea cu parerea sa mearga acolo,nu unde va duce RMG,mergeti pe un vf de munte,trageti aer de dimineata in piept si priviti.Va veti convinge singuri,banii nu cumpara viata.

  • 25

    @elan, Dubaiul e in prag de faliment financiar la ora actuala, semn ca grandomania are un pret oriunde in lume. n-am inteles cu petrulul: tocmai de asta s-au apucat de construit, ca petrolul era pe terminate. sunt de acord si eu ca nici atitudinea de giga contra nu-i buna la romani, dar exista nuante. adica tu chiar crezi c-o sa profite vreun roman obisnuit cu ceva din toata afacerea asta? o sa va creeze alti hoti de moguli auriferi, destui dintre ei din guvern, care-or sa suga totul.

    ‘nu mai spun de schimbarea legilor naturii, care au spus ca acolo trebuie sa fie desert’

    hai te rog, ce varsta ai? propozitia asta e de clasa a 4-a. ‘legile naturii au spus ca’ :-D sa ne oprim aici.

    sandokan
    2010-09-18 13:36:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @alin Cu siguranta bunicii tai stiu ce e aia halta de steril. Ha ha! Atunci sa-ti spuna bunicii tai cine ii ajuta, caci statului ii pasa cat negru sub unghie. Sa nu mai spun de cei care cred ca cateva vorbe si pancarte pot sa ajute o comunitate sau mediul. Proiectele de acest gen, ca sa fie aprobate, trebuie sa respecte mediul. Nu se face ca pe vremuri ci se utilizeaza tehnologie moderna.

    silviu
    2010-09-18 13:47:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @silviu: halda bai simbriasule nu halta. Si care parte nu o intelegi cand lumea spune ca unele avize au fost anulate de instante dar si-au bagat niste unii coada si nici hotararile judecatoresti nu mai sunt respectate in africa europeana. In tara asta nimeni nu respecta mediul. Uita-te in jurul tau. peturi pe toate raurile si lacurile de acumulare, canalizari deversate in santul de pe marginea drumului sau direct in rauri si parauri. Iar wc-ul in casa e tot o tehnologie moderna, da doar pana la sant.

  • 28

    Prea mult scepticism in comentarii. Nu vad decat oameni prea obositi ca sa mai vada altceva decat rea-intentie si inselaciune. Probabil ca de asta ne merge si asa prost. Nimic nu ne convine ca sa nu mais unem ca totul ni se pare corupt.

    ovidiu
    2010-09-18 15:24:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    Domnule Gotiu, va pregatiti cumva pentru o decizie pro descarcarii de sarcina? Chiar credeti ca in tara asta toti sunt incompetenti? Sau incompetentii sunt doar cei care nu sunt in concordanta cu ideile dvs? Din ce vad contribuiti activ la scindarea oricarui profesionalism in orice domeniu: mediu, arheologie, drept. Chiar credeti ca aveti drepetul sa-i atacati pe toti? In afara de niste nume mai stiti si altceva despre ei? Sau tot ce tine de Rosia Montana e pe lista dumneavostra neagra?

    uimitor!
    2010-09-18 15:43:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    cred ca e cam greu sa mituiesti atatea persoane influente ca sa obti o aprobare, oricum e bine ca va fi evaluat proiectul de persoane care sunt specialisti

  • 31

    @tante: nu trebuie sa mituiesti decit o majoritate. 50+1%. Si, in domeniu, de multe ori ajung si alte avantaje, de exemplu sponzorizari, ale “sapaturilor” personale, caci vad arheologi acolo, sau ale Muzeelor “pastorite” de ei.

  • 32

    @uimitor nu ti se pare normal??? jurnalistii nostrii sunt specialisti in toate domeniile, de fapt ei fac legea si stabilesc cine, cum, ce , de ce … ei dau verdicte, dar pe ei cine ii plateste?

    xzintus
    2010-09-18 15:50:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    daca tot se evalueaza si se evalueaza proiectul asta … intr-un final o sa ajunga cum trebuie, nu? adica daca te resping oamenii de 5 ori, te inveti minte si poate a 7, 8a oara il faci cum trebuie? nu pare logic asa

    bubulina
    2010-09-18 15:53:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    sunt total indiferent la faza cu rosia montana, dar cred ca e un pic cam exagerat articolul

  • 35

    Mita e peste tot. Nu vom scapa prea repede de ea. Credeti ca acest articol nu e platit si autorul se lupta pentru ca vrea sa salveze Rosia Montana dezinteresat? Sunt atatea zone care au nevoie de ajutor, dar nimeni nu-si indreapta protectia asupra lor. De ce toti sunt cu ochii pe Rosia Montana? Pentru ca aurul straluceste si pentru ecologisti, nu doar pentru restul.

    olivian
    2010-09-18 16:05:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Iar ne ia Gotiu cu lucruri lacrimogene. Imi da si o lacrima. Vestigii de patrimoniu cultural in balega de cal. Mai si rimeaza. :) Si uita asa salvam Rosia Montana…

  • 37

    ma intreb cati vizitatori au pe an galeriile sapate acum 2000 de ani si daca aduc vreun beneficiu zonei

  • 38

    Din pacate, sprijinirea proiectului de catre politicienii acum la putere inclina incorect balanta.
    Cum in tot raul e si un bine, din cauza birocratiei lucrurile se misca inevitabil incet, iar regimul politic nu se simte chiar bine.

    iocdefefender
    2010-09-18 16:41:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    karpaticinvent.../ FONDURI EUROPENE ! ACOLO E VIITORUL TARII!

  • 40

    Consider ca jurnalistii cumparatai sunt aceia care critica tot ceea ce tine de Rosia Montana pentru ca nu vad ce a zis Turcescu sau ce a zis Tatulici de cand s-au intors din Noua Zeelanda.

  • 41

    Am reţinut:

    Alexandru Suceveanu – Institutul de Arheologie “Vasile Pârvan”, Bucureşti,
    Alexandru Barnea – Universitatea Bucureşti, Facultatea de Istorie,

    Crişan Muşeţeanu – Muzeul Naţional de Istorie a României,
    Ioan Glodariu – Universitatea “Babeş-Bolyai”, Cluj Napoca Facultatea de Istorie,
    Paul Damian – Muzeul Naţional de Istorie a României,
    Dumitru Ţeicu – Muzeul Banatului Montan Reşiţa,
    Ioan Stanciu – Institutul de Arheologie şi Istoria Artei Cluj Napoca,

    George Trohani – Muzeul Naţional de Istorie a României,
    Adriana Pescaru – Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane Deva,
    Octavian Bounegru – Universitatea Iaşi, Facultatea de Istorie,
    Zeno Pinter – Universitatea “Lucian Blaga”, Sibiu, Facultatea de Istorie,

    Florin Hău – Complexul Muzeal “Bucovina”, Suceava,
    Florin Topoleanu – Institutul de Cercetări Eco-Muzeale, Tulcea,
    Gheorghe Dumitroaia – Muzeul Judeţean Neamţ,
    Valeriu Sârbu – Muzeul Brăilei,
    Sorin Cociş – Institutul de Arheologie şi Istoria Artei Cluj Napoca,
    Livia Buzoianu – Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa,
    Dragomir Popovici – Muzeul Naţional de Istorie a României,

    Florin Draşovean – Muzeul Banatului Timişoara,
    Viorica Crişan – Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei Cluj Napoca,
    Ioan Carol Opriş – Universitatea Bucureşti,

    Mihai Bărbulescu – Universitatea “Babeş-Bolyai”, Cluj Napoca.

    Aşa mai merge, dom’le, cu Nume/Prenume altfel se discută. Seamănă a informare, a jurnalism :D

    Aşteptăm rezultatele şi posibile interviuri după vot. Cu poze să-i felicităm, sau după caz, scuipăm ;)

  • 42

    Avem multe locuri frumoase in tara,la care nimeni nu se uita. Cum apare un investitor, cum apar 10 organizatii impotriva. Oricum o iei tot nu e bine. De ce nu se face, dar de ce se face, cine face, cu siguranta sunt interese..si tot asa. In ritmul asta nu vom ajunge nicaieri.

  • 43

    @biana: felicitări, tu le zici “investitori”, eu le zic jăpcari. De investitori ca cei de la OMV care-au luat ditamai Petromul şi Vienna Insurance care-au luat ditamai Asirom-ul nu avem nevoie. Da’ vă place să vorbiţi aiurea.

    Întrebare: cât câştigă România la afacerea asta?

  • 44

    Domnu` Mihai,

    Va rog postati un scan (sau mai multe) cu plangerile oficial depuse, cu numar de inregistrare primit de la autoritati. Doar cele fara raspuns vor fi suficiente a fi postate, inteleg ca ati depus zeci de adrese si n-ati primit raspuns.

    Multumesc.

    Adrian Lengyel
    2010-09-18 20:58:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @sandokan: halda dar ce sa ii ceri unuia care stie cat unul cu 4 clase.si idiotule stii cat primeste statul din toata afacerea-maii nimic,nici cat sa plateasca statul pensiile pe o luna.si nu ma lua cu respectarea normelor tehnologice pe mine stiu bine cum se respecta in Romania.
    Si inainte de a zice “ha ha” documenteaza-te nu de alta dar sa nu mori asa prost.

  • 46

    certificatele de descărcare de sarcină arheologica indiferent pentru cine s-ar fi emis nu se puteau emite de nici o instanta fara baza legala.nu e de mirare ca sentintele se schimba de la o curte judecatoreasca la alta, atat timp cat legile sunt facute in asa fel sa lase loc de interpretare.

  • 47

    @alin, nu zisesem “ha ha”, dar zic acum. liber la injurat, mai baga :)

    sandokan
    2010-09-18 22:30:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Dupa Gotiu important este pozitia in istorie a unor oameni sau institutii si nu realitatea arzatoare a zonei. Decizia CNA oricim nu va multumi pe toata lumea. Daca Gotiu va scrie istoria sigur ii va pune ori ca l-au ascultat ori ca prieteni ori ca dusmani. Cred ca ar fi mai bine sa intre in istorie redeschiderea exploatarii miniere.

  • 49

    Va rog sa nu mai dati pe sticla 2 babe cufurite care au nevoie de medic.Ma refer la madam Andronescu si cealalta care nu-i mai spun numele ca a fost la munca si s-a uns pe ea cu programele lui tovarasul Tarniceanu care statea un capul mesei la tovarasul ion Iliescu si acuma sunt marii liberali.Asta nu inteleg eu ce inseamna liberalism sau comunism pt ca sunt tot tovarsii cei vechi numai astia de acum sunt mai tantalai si ami prosti mai putin preagatiti care doresc sa fie la guvernare sa prinda si ei ceva fonduri europene .Au in spate cativa directori prin ministere care le fac hataru dar nu este suficient pt hulpavii. din PDSR din PNL si alti idioti care vreau sa distruga Romania .Va rog din suflet nu lasati tara pe mana unor incalificatzi derbedei demagogi cum ar fi Crin Antonescu ,Andronescu,si tanti fosta ministru de la munca .Asa se vede din codru de la noi!

    paunasulcodrilor
    2010-09-18 23:03:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @biana:
    De ce nu-i poftesti pe investitori la tine in ograda?

    junghiul
    2010-09-19 00:08:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @alin: vezi ca l-ai confundat pe silviu (cel cu hahaitul) cu sandokan :D

    morringain
    2010-09-19 00:22:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    De ce oare ii place lui Gotiu sa tot inoate prin noroaiele acide de la rosia Montana. vine iar toamna cu ploi, iarna cu zapada, alte suvoaie acide vor mai curge si el tot incearca sa convinga lumea ca e bine. Ii merge bine sa se tot tavaleasca in noroi. dar cateodata mai vine si Craciunul!

  • 53

    Atentie

    Se fac sapaturi arheologice intre blocuri.

    A inceput borduriada pe strazile interioare din Bucuresti. Se sparg trotuarele si se scot bordurile vechi si se inlocuiesc cu altele noi noute ale escrocilor PDL.

    Se trantesc betoane imense in parcuri, flancate cu borduri, si pavate cu piatra cubica (ca tuseste romanu daca merge pe asfalt si e mai ieftin)

    Totul costa cat nu face. O banca instalata in parc, bate 600 de euro pe bucata.

    Banii intra direct in buzunarele infractorilor aflati sub sceptrul lui Zeus.

  • 54

    Eu cred ca Romnaia se descarca de onoare la nivel mondial nu numai european daca cu o asemenea oferta in curete da cu piciorul la a cest proiect numai ca niste ONG-uri si niste indivizi platiti special fac anticampanie.

    Adrian
    2010-09-19 15:10:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Nu, domnilor si doamnelor, eu zic ca rRomania a fost “descarcata de onoare” de niste baieti smecheri care au considerat ca e profitabil pentru ei sa faca asta, si in mod just, au si considerat ca pot SCAPA cu asta, deci au semnat niste contracte. Teapa, in fond, o iau Canadienii de la RMGC, si nu au nica de zis aici: trebuiau sa se stie ca ceva masluit nu tine pe termen lung, decit in Africa.

  • 56

    @Adrian,
    domnule, va rog frumos cititi aceasta scrisoare! “descarcare de onoare” e putin spus!!! argumentele, daca cumva va intereseaza asa ceva,..le gasiti in continutul scrisoarii. dar ce conteaza, nu-i asa?? SI spre stiinta dvs,..nu numai niste ong-uri si niste “indivizi platiti” sunt impotriva proiectului,…daca ati avea curiozitate si bune intentii v-ati documenta. Nu cred ca academia romana sau icomos, unesco, liste de mii de specialisti sunt toti platiti de nu stiu cine, parte dintr-un ong diabolic, sau pur si simplu impotriva progresului economic al tarii! inclin sa cred comunitatea internationala de specialisti decat o firma,..ii banui de mai multa buna-credinta si profesionalism si mai putin interes economic pentru acele galerii!!!

    adriana
    2010-09-19 15:53:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    Oau, iar la treaba d-nu Gotiu? De data asta istoric, mai ieri activist de mediu! Superb cameleonism. Berea ii bauta, articolu-i lansat, banii “vine”, cu alte cuvinte – totu-i sub control. Sa inteleg – acum se ameninta niste istorici care fac parte dintr-o comisie ce trebuie sa-si spuna pozitia fata de o documentatie tehnica, corect? Buuun! Ce ne facem daca acea comisie constata ca documentatia e buna si ca sunt toate informatiile necesare pentru a raspunde pozitiv solicitarii de descarcare? Pai va spun e ce face d-l Gotiu si ai lui (taraie brau de prin CJ) – se printeaza niste afise cu fetele catorva de prin acea comisie, cu texte mobilizatoare, se lipesc prin CJ, cu alte cuvinte – se ameninta acele persoane! Corect d-l Gotiu? Sau nu va asumati patentul intelectual al plastografiei, cum ar spune nenea Nae? Frumoasa treaba asta civica…
    Apropos d-l Gotiu – cat a costat-o pe Stephanie toata treaba? Stiti dvs care Stephanie! Cat a costat ziua de lucru a copiilor care s-au ocupat cu lipitul? Si asa, in general – cam cat costa o zi de civism? E mai scumpa ca o zi in care imparti pliante in mall? Dvs sunteti scump, prin comparatie cu d-l Craioveanu? Da’ fata de baiatul ala cu ochelari, cu clubul de biciclete? Inca o intrebare – in liceu ati fost mai bun la istorie decat la cunostinte despre natura?

    traian
    2010-09-19 16:47:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @traian:
    Ah! Ce amenintari de gang, de mafie! Subtile ca un obraz de borfas! Si cine crezi ca o sa se sperie?

    casandra
    2010-09-19 20:46:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Cred ca trebuie sa vedem clar care sunt beneficiile si sa facem o analiza serioasa in privinta proiectului.

  • 60

    @casandra
    Pai eu doar am povestit ce s-a intamplat deja! Va poate spune d-l Gotiu ce si cum. Intr-o postare viitoare, sunt sigur, va prezenta cum a devenit cazul si atunci veti intelege mai bine (asta daca nu cumva sunteti implicata, si de aia vorbiti de sperietura).

    traian
    2010-09-19 23:24:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    parca e a treia reevaluare a proiectului? gresesc cumva? daca se dorea obtinerea lui prin actiuni necurate u sea jungea pana la refacerea lui a tria oara…

  • 62

    încep să mă plictisesc de proiectul acesta, sper să se termine mai repede că toate publicațiile explodează dintr-o dată cu știri la modă despre RM

    florina tudor
    2010-09-20 04:08:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    am vazut ca au restaurat cateva cladiri din patrimoiul cultural al romaniei, ma bucura ideea, fac chestii chaiar daca nu sunt siguri ca vor face sau nu exploatari, iar pe viitor dupa ce pleaca ei, acele cladiri vor ramen pentru istorie

    fanbian
    2010-09-20 04:30:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    Mi se pare ca unii oameni sunt discreditati din start de catre niste jurnalisti(clar partinitori) fara a li se da un drept la replica sau fara ca acestia sa fi facut ceva rau in acest scandal.

    george
    2010-09-20 19:10:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    O asemenea interpretare sau o asemenea punere in practica a unor notiuni necunoscute este de-a dreptul de netolerat in orice context jurnalistic.

    Andreea
    2010-09-20 19:20:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    câtă dezinformare poți scoate dintr-un singur articol, incredibil, nu pot să cred ce a ajuns presa din românia

  • 67

    @Habarnam: post-ul tau e ca nickname-ul: habar n-ai, da’, ca rumanu, te bagi…

  • 68

    Iata ca si unii ziaristi (acum se autointituleaza “jurnalisti”) au preluat metoda “perdelei de fum”, una din tehnicile clasice ale Secu’ dar si a multor altor servicii secrete. Asa reuseste dl. Gotiu sa puna la cale o mare cearta intre cititori fara sa lamureacsa nimic, de fapt. Un ziarist echilibrat…pardon, echidistant ar fi prezentat si planurile de conservare a zonei ale RMGC pe langa punctul de vedere care se opune proiectului in ansamblu. Daca ar fi pus argumentele ambelor parti fata in fata ar fi fost credibil. Asa…E clar ca ziaristul roman de la Realitatea nu va fi niciodata jurnalist englez la BBC…

  • 69

    d-le gotiu…nu veti ajunge in veci nici macar pana la nivelul gleznei vreunuia dintre membrii comisiei de arheologie…macar daca ati fi avut curiozitatea sa cititi vreun CV de-al dumnealor…si mai vorbiti despre deontologie…pffff

    inelush
    2010-09-28 23:16:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    Main thankies for your article post. Truly looking forward to visit our website.

  • 71

    Hi! Seems near is a conversation free by over

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!