![]() | …despre Antonescu si oamenivezi toate articolele de Alin Fumurescu23 Nov 2009 la 22:01 33 comentarii 972 vizualizari. |
…spuneam, intr-o postare anterioara, ca aceasta competitie electorala nu mai are nici un haz: Basescu va castiga. Singurul aspect care mai ramanea interesant era felul in care Crin Antonescu va sti (sau nu) sa-si gestioneze infrangerea: vom avea parte de un nou om politic sau nu? Raspunsul, din pacate, e “nu”. Omul e mic, mic de tot.
Iar Basescu e tot mai penibil, ceea ce ma umple de melancolie.


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 2Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 5Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| 6@Alin Fumurescu: Aștept cu interes părerea dvs. despre demiterea lui Vladimir Tismaneanu și Ioan Stanomir de la conducerea Institutului pentru Cercetarea Crimelor Comunismului, dar și despre retragerea... | ||
| Mihai Goţiu 12006 citiri |
| Cristian Teodorescu 10785 citiri |
| Costi Rogozanu 10213 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4473 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4185 citiri |
| Alin Fumurescu 4048 citiri |
| Ciprian Şiulea 3339 citiri |
| Dorin Tudoran 2901 citiri |
| Iulian Leca 2415 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63065 citiri |
| Cristian Teodorescu 41133 citiri |
| Costi Rogozanu 39174 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18227 citiri |
| Alin Fumurescu 17943 citiri |
| Viorel Dobran 13055 citiri |
| Dan Duca 12062 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9031 citiri |
| Dorin Tudoran 8827 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Mai sa zicem ca lumea asta nu merita sa fim contemporani!
2009-11-23 22:11:21 | Raporteaza
2009-11-23 22:16:00 | Raporteaza
Da multi mai sunteti! Saracu ciolan…
Daca pierde Base, iti inghiti pipa???
2009-11-23 22:22:28 | Raporteaza
ai dreptate ,omul nu stie sa piarda.Am de ales intr-e un om care m-a dezamagit uneori si unul care n-a ajuns sa ma dezamageasca ptr ca nu am reusit niciodata sa-i urmaresc o fraza din cap in coada.Asa pateam in scoala la materia Economie Politica.
2009-11-23 22:25:24 | Raporteaza
D-le Fumurescu
Numai acum v-ati dat seama?
1. Un repetent din generatia lui la stiinte umaniste este primul mare semn de intrebare. (eu sunt mai in varsta cu 5 ani si am studiat la Politehnica,acolo era altceva)
2. In 20 de ani de politica, ce este de remarcat in urma lui? NIMIC!!!!
3.In Parlament NU l-am vazut, nu l-am auzit!!
Ce parere pot sa am despre un individ care ia un salar fara sa dea nimic in schimb?(macar prezenta fizica, pentru cvorum)
4.Ca presedinte de partid deja, si-a propulsat partenera pe locul 2 la Europarlamentare (n-am auzit nici o critica din partea cuiva, desi A.Valean nu a iesit in evidenta in vreo activitate politica) eliminand persoane ca Daniel Daianu
5. A sustinut pe “profesionistul” B.Olteanu ca viceguvernator al BN, probabil pentru intarirea autoritatii morale in desemnarea unui PM la fel de “profesionist”
De cate ori aud de Crin, in vine in minte:”Regele e gol”
2009-11-23 22:27:17 | Raporteaza
@ George R. – nu pierde. Pentru ca Geoana nu are cum sa castige! Suntem mioritici, dar nu sinucigasi!
2009-11-23 22:29:49 | Raporteaza
Domnu’ Fumurescu,
Dvs. stiti ca “furios” este si un termen medical?…
“Chucky” are un comportament de furios veritabil. Stim si noi de-acuma in ce intrese este angrenat dl. Anonescu , dar nici pe acelea nu cred ca stie sa le “impinga” cu dibacie, avand comportamentul asta usor isteric.
Atentie la efectul contrar…
Dar sa va spun ceva: Ira furor brevis est.
2009-11-23 22:31:39 | Raporteaza
n-ai priceput.
2009-11-23 22:42:21 | Raporteaza
el e un boem… nu i-ar fi placut la cotroceni.
2009-11-23 22:43:58 | Raporteaza
@Marta, ce coincidenta!
Am observat ca mai e o Marta pe aici si ma amuzam cu gindul ca poate “ea” il sustine pe Geoana, ca dr Jekyll si Mr Hyde! Si eu am terminat facultatea chiar in promotia de dupa Crin si stiu exact ce gen de om era cel care raminea dublu repetent in acea epoca!
Si cind te gindesti ca acum se lauda ca n-a fost “comunist”! Vrea sa spuna membru PCR! Regele e gol si cu obrazul gros, pe studenti ii lua practic la rind, in ordinea mediilor in anii aia, (minus dosarele grele) pe el nu-l luau ca era repetent!
OK, eu sunt mai “tinara”, o sa ma cheme de acum Martina! Poate reusim sa convingem vreun tinar furios sa nu se mai lase asa de usor manipulat si sa nu voteze la misto!
2009-11-23 22:48:47 | Raporteaza
De ce spun ca va cistiga Basescu !!! Pentru ca a cistigat tot timpul bataliile electorale de tipul : “Singur impotriva tuturor “.Daca ne intoarcem in timp in 2004 ,ne aducem cu totii aminte ca ,cu o luna, doua inainte de alegeri candidatul la presedentie din partea “Aliantei DA”trebuia sa fie conform “protocolului” din partea PNL,dupa care brusc s-au schimbat lucrurile ,in sfirsit, si candidatul Aliantei a fost schimbat cu Basescu, lucru “nedigerat” de multi pnl-isti inca de pe vremea aceea.Cine mai are un pic de “bun simt “,si memorie stie cit s-a “implicat “,PNL-ul in sustinera lui Basescu in campania din 2004.Adica aproape “zero”.Aproape acelas lucru e si acum dar e “pe fata ” retinerea lor.Asa ca eu sint optimist :Basescu va fi reales.
2009-11-23 22:52:05 | Raporteaza
nea Aline, daca PNL s-ar alia cu Basescu ar fi sfirsitu PNLului, Basescu i-ar inghiti cum l-a inghitit pa draga Stolo. Singura sansa ca PNLu sa existe e sa coalizeze cu PDS, sunt f. diferiti si deci pericolu de inghitire e minor. Ce va face electoratu liberal nu stiu si nici nu are importanta, important e ca acest partid sa existe singuru care poate de bine de rau sa arbitreze intre ailalti.
De altfel si-n Germania a existat marea coalitie intre CDU si SDP. Consecinta a fost ca SPD a pierdut enorm a ajuns pa undeva la 20%, alegatorii fugind sre extrema stinga LINK.
2009-11-23 23:01:20 | Raporteaza
ce aveti d-le cu Basescu?
Pentru ca nu m-ati convins, va urez guvernare PSD+PNL de 20 de ani!
Sa-i purtati sanatosi!
2009-11-23 23:17:38 | Raporteaza
Fiind un partid mic, PNL va disparea, asemenea PNTCD_ului. Dupa ce vor coabita vreun an, psd-istii nu vor dori sa imparta nimic cu nimeni. Liberalii din teritoriu vor trece la psd, iar Crin va avea soarta lui Campeanu. A fost creat de FSN pt a simula democratia si tot FSN il va desfiinta
2009-11-23 23:17:55 | Raporteaza
Neamtu tiganu a spus o prostie cat casa.” Nu ma intereseaza electoratul, important este partidul.” Niciun partid nu exista fara un electorat. Altfel, va fi o asociatie formata din cateva persoane care se aduna la o cafea. Electoratul ii da forta
2009-11-23 23:22:31 | Raporteaza
Demetra, daca tot dai citate din mine, ceea ce-i f. bine, poti chiar sa ti le notezi, macar da-le corect.
Electoratu liberal e oricum in vrie, daca Antonescu se declara cu Basescu ar fi fost acelasi lucru, s-ar fi gasit destui care sa-njure.
Repet, daca PNL s-ar alia cu Basescu ar insemna sa dispara, deci chiar daca ar mai avea electorat nu ar mai exista partid. Din dilema asta nu se poate iesi.
In definitv, ce nu prea se-ntelege in Ro, este nevoie si de o opozitie puternica, un partid in opozitie poa sa iasa intarit.
2009-11-23 23:34:32 | Raporteaza
Si pe mine m-a dezamagit Crin Antonescu. Nu stie sa-si stapaneasca firea. Iar cele n voturi l-au facut sa se creada stapan peste PNL. Nu se va maturiza niciodata.
2009-11-23 23:40:42 | Raporteaza
@neamtu tiganu
Poate ca ai dreptate cu PDL dar PSD il va desfiinta de pe scena politica.
2009-11-23 23:49:44 | Raporteaza
@a25, nu cred, din pacate pt. Ro PSDu e un partid bine organizat si intr-o tara sarca precum Ro e firesc ca stinga sa aiba adepti.
PDLu in schmib nu e partid, traieste numai din Basescu.
Pe de alta parte PNL este si ar trebui sa fie contraponderea fireasca a PSDului. Io vad PNLu ca viitoru partid puternic singuru care ar putea acoperi dreapta.
2009-11-24 00:09:56 | Raporteaza
@neamtu tiganu,
Eu vad in PNL doctrina P{atriciu,In privinta PDL nu as fi asa de sigur,dar sunt de acord ca Base la tras in sus
Eu vad mai degraba o unire a PDL si PNL si ar face usor 45-50% la dreapta iar PSD la stinga.
2009-11-24 00:25:02 | Raporteaza
e posibil ca PNl sa aiba doctrina Patriciu, cred ca nici n-ar fi rau. Din ce am citit de Patriciu e singuru care pricepe ceva de economie. Iti repet pt. ultima oara PNL nu se poate alia cu PDL, ar fi pur si simplu inghititi, Basescu le-a mai furat o parte. Ar fi o mare greseala strategica, Basescu s-ar lauda cu tot asa cum s-a laudat cu guvernu Tariceanu si PNLu ar lua prafu dupa toba.
In definitv un pres slab Geaona, un premier neamt cu un guvern de tehnocrati si o opozitie puternica PDL poate ar fi cea mai buna compozitie.
2009-11-24 00:35:19 | Raporteaza
@neamtu tiganu
Teoreticianul fuziunii PD / PNL a fost Valeriu Stoica, cu mult înainte ca Băsescu să fie preşedinte.
2009-11-24 00:42:57 | Raporteaza
D-le Fumurescu, jos colopul, aveti penita subtire – drept pentru care am lecturat si “degustat” toate postarile Dvs. Mi-au adus o mica placere in aceasta zi, oarecum trista. Este pacat si frustrant ca “ruralul imbatranit si neinstruit” face inca ierarhiile votului in Romanica. Sper totusi ca romanii sa iasa din lapsus si se mobilizeze la vot, pentru copii si copii copiilor lor.
Cand m-apuca lehamitea ma intaresc gandindu-ma la bunicul care a luptat cu arma in mana impotriva comunistilor de import estic si-l mai recitesc pe Goma. Daca ei au putut sa reziste in acele conditii, pentru noi e floare la ureche, nu-i asa?
Cu distinsa consideratie.
2009-11-24 00:59:09 | Raporteaza
Felicitări pentru articol, e profund ca un bilet câştigător la 6 din 49, dar are o mică hibă, dacă-mi permiteţi: plecaţi de la un citat dubios, ceea ce ştiu că vi se va părea aiurea, mai ales că e un citat chiar din dvs. Dar, din păcate, sau din fericire, sau fix de-a-n pulea, Băsescu nu va câştiga.
2009-11-24 01:27:18 | Raporteaza
ptr fem: foarte adevarat, d-ul Stoica a fost teoreticianul fuziunii pdl/pnl, atat de bun a fost incat l-a folosit base ca arma (coada de topor?), ptr a incerca sa distruga pnl-ul dupa. putem ierta unele lucruri, dar nu putem uita. base, marele anticorupt, exceleaza doar in “divide et impera”. avea dreptate cand zicea ca e trist ca poporul roman poate alege un comunist. din pacate, nu e unul formal, ca cei care au devenit brusc oameni de afaceri dupa 90, ci are o mentalitate de adevarat comunist. cine nu e cu noi e impotriva noastra, ideea lui preferata. sa uitam istoria lui base usor? l-a ridicat Roman in partid. raspalata lui: l-a eliminat pe Roman. l-a bagat cdr-ul in guvern, rasplata: a scindat guvernul cdr. a ajuns presedinte cu masivul sprijin liberal, rasplata – a incercat sa distruga pnl-ul si pe tariceanu. minunat model moral si, spre rusinea mea, l-am votat in 2004. el, aliat pana mai ieri cu psd-ul vorbeste azi de “crima” lui crin. hm. am gresit o data, e omeneste, sa gresesc iar miroase a prostie. felicitari ptr muca pe care o faceti ptr a ne convinge sa nu-l votam. la mai mare
2009-11-24 03:19:28 | Raporteaza
@ Neamtu
“Din ce am citit de Patriciu e singuru care pricepe ceva de economie” si cu “PDLu in schmib nu e partid” nu merg.
Iata de ce:
1. Daca Patriciu este singurul care pricepe economie inseamna ca PNL nu este partid este o adunature de marionete (nu eu am zis-o)
2. Singra data cand PNL a luat masuri cu adevarat de dreapta a fost cu PDL altminteri avem o intreaga lista de masuri de stanga si populiste. Cand a fost cu PSD-ul
3. PNL-ul impreuna cu PSD-ul va dispare, nu ca nume poate-(PSDul are nevoie de ceva spoiala si justificari -ei sunt de vina) dar doctrinar in mod cert. Un deja vu cu Tatarascu, al carui urmas CA este fara indoiala. PNL va ramane un apendic, extirpabil la nevoie si care se poate inflama din cand in cand dar nimic important, fara valente morale si exemplu de rectitudine.
4. Cand V. Stoica a propus fusiunea, raportul PNL:PDL era 1,3:1, avantajos PNL. Cred ca era invers-PNL inghitea PDL.
5. Puteti sa imi spuneti programul PNL? Cota unica, aparat bugetar? – Masurile luate de PDL sunt mai de dreapta dacat ce a facut PNL, nu este asa?-sincer
6. Cata vreme credeti ca PSD-ul va accepta cota unica? 2,3,6 luni? Raspunsul ca, daca PSD-ul vrea sa modifice cota PNL Pleaca de la guvernare nu este valabil. Se gasesc oameni care sa il inlocuiasca pe Crin, sa plece din PNL la PSD si ce se intampla apoi?.UDMR este acolo tot timpul. Cade Johanis? Nope
Va valida(este independent, nu trebuie sa rspunda partidului) toata politica PSD sub nume virtual PNL.
7. Si, odata pleacat de la guvernarea cu PSD, se duc la PDL sa le cereseasca ajutorul?, dupa ce i-au dat afara de la guvernare pe pdl?
Aici se vede de ce Crin nu este bun. Trebuia sa anunte ca nu obliga pe nimeni sa voteze pe un candidat. (oricum 70-80% tot vor vota cum vor ei si isi lasa “usle deschise”….penibil
2009-11-24 03:40:53 | Raporteaza
domnule eugen, pacat de retorica dumneavostra, aveti o coerenta a ideilor pe care o puteti folosi ptr cauze mai nobile. incep si termin cu sfarsitul. am votat Crin. am urmarit cu atentie declaratia lui. porniti de la o premisa falsa: nu a obligat pe nimeni sa voteze cu nimeni. nici macar nu a indicat, asa cum face base de obicei. a spus doar atat “exclud o colaborare cu traian basescu”. si il inteleg, e patit. in rest, numai de bine…nu e vorba
2009-11-24 03:54:15 | Raporteaza
RE; Patriciu – Patriciu are dosar de speculant de piata, cand cica a facut marla prin ssif-uri in nici zece minute cu actiunile Rompetrol. El, Tari si SRS, ca hotii. In mintile lui asta se vede om de afaceri de factura americana, cand in realitate dupa condamnare ar trebui sa ia gratii cat pentru 5 generatii. Da, asa a zis, “eu sunt un om de afaceri de scoala americana”, intr-un interviu cu Tiriac, de mi-a iesit berea pe nari. Talhar la drumul mare, frate, nespus de ingusat. Brazilia-l asteapta, cred ca si-a si luat cateva haciende, cu memorabilia cu tot, precis pe-a lui Eichmann, Mengele, cam asa ceva.
2009-11-24 04:23:59 | Raporteaza
@ all – bune comentarii – nu-s de acord cu toate, dar nu asta-i pointul – asta mai imi descreteste fruntea. Chiar aveam nevoie.
2009-11-24 05:30:59 | Raporteaza
aranjamentele erau facute cu mult inainte.daca ar fi castigat antonescu,basescu era in aceeasi situatie.tot impotriva gastii psd-pnl ar fi trebuit sa lupte.stia de la bun inceput ce-l asteapta.insa a incercat sa-i dea o mana de ajutor lui antonescu.antrenat de basescu,antonescu ar fi fost un bun candidat pentru urmatoarele prezidentiale.are putin talent ii mai trebuie ceva antrenament.asa pierde pe mana lui.vanghelie-l haleste cu fulgi cu tot.
2009-11-24 06:10:10 | Raporteaza
@neamtu tiganu,
Sunt foarte usor de imaginat scenarii in care alianta cu PSD-ul ar rani extrem de grav PNL-ul. De aceea ar prinde bine un picut de scepticism in sentintele tale (PNL-PSD good, PDL-PNL the end).
Scenariul 1:
MG si CA se inteleg pentru Johannis PM.
MG castiga alegerile, dar apoi vin baietii din PSD si ii zic: noi te-am dus in spate, de noi asculti, nu de CA. Asa ca MG pune alt PM.
Isi permite: victoriile aduc victorii, deci PSD ar fi favorita la alegeri anticipate.
CA ce poate zice? Ca nu e de acord, ca l-a tradat PSD? Raspunsul electoratului: dar la ce te asteptai, neica? Asa ca fie inghite galusca, fie merge la anticipate, cu riscuri imense pt PNL.
Scenariul 2:
Oricine ar fi premier, Hrebenciuc si altii ca el vor dori sa isi impuna ministrii – si ne inchipuim cu totii cam despre ce personaje e vorba.
MG, chiar si ales presedinte (de fapt, chiar intr-o mare masura in urma iesirii lui din PSD), nu poate controla in nici un fel ce se intampla.
In ochii electoratului de dreapta, CA va deveni cel ce a girat acei ministri plini de bube.
Intre timp, Basescu devine lider al opozitie – scenariile in care PDL se leapada de el sunt fanteziste (a se vedea filmul cu Iliescu si Melescanu in 1997); PDL porneste de la 25-30%, iar Basescu insusi de la 32/48% (tur 1/tur 2), si nu pot decat sa creasca, in opozitie fiind.
Guvernarea corupe pe oricine, inevitabil. Alaturi de PSD, cu atat mai mult. Pana la urma, PSD si Nastase au pierdut in 2004 nu pentru ca economia nu se misca, ci din cauza de coruptie.
Asa ca, peste 3 ani, cine va suferi in alegeri? PSD, minimal (baza lor de intretinuti de stat nu poate fi sparta decat pe la colturi). PNL, imens.
Etapa a doua: peste 5 ani, urmeaza o noua finala MG-TB; CA, nimic – eventual un nou loc 3, dar daca ne uitam la ce a facut Roman in 2000, acesta nu-i in nici un caz garantat.
Scenariul 3:
Ar putea pur si simplu sa nu mearga. N-a mers Alianta PNL-PD, in 2004, desi parea sa aiba toate sansele: planuri asemanatoare, aparenta lipsa de baroni. Cu atat mai mult se poate sa nu le placa PNL-istilor cu PSD-ul. N-ar mai fi dictatorul la Cotroceni, dar PSD are cu siguranta resursele necesare pentru a-i aliena pe PNL-isti (e.g. Nastase PM?).
—————————————
Iata si cateva motive pentru care scenariile de mai sus ar fi mai putin problematice cu TB presedinte si o alianta PDL-PNL (numerotarea este conforma cu scenariile de mai sus):
1. Basescu controleaza PDL-ul, deci a. PM-ul este chiar cel decis de el, nu de baronii din partid; b. CA isi poate impune un semi-drept veto la numirile de ministri (fireste, poate incerca asta si cu PSD-ul, dar stii cu adevarat cu cine vorbesti acolo)
2. Chiar si cu uzura inerenta guvernarii, electoratul urban va aprecia ca in sfarsit partidele de dreapta se inteleg. In plus, cu amandoua la guvernare, nu vor mai avea unde sa isi mute votul (la un guvern PNL-PSD, e usor sa iti para mai bun PDL-ul din opozitie), ceea ce ar duce la o relativa stabilitate a optiunilor electorale.
3. Daca nu merge? Se stie de ce(in viziunea PNL) nu ar merge o alianta cu PDL: din cauza lui TB. Sounds reasonable.
Dar faza esentiala aici e ca TB stie ca mai are doar 5 ani, dupa care va ajunge la judecata istoriei. Si nu vrea ca dupa aceea sa se alature lui Iliescu sau Constantinescu.
Iar aproape singura sa sansa in acesti 5 ani e o alianta pe termen lung cu PNL.
In cele din urma, eu cred ca succesul mandatului lui s-ar evalua dupa 2 criterii:
A. daca vor fi 5 ani de guvernare de dreapta
B. daca va fi urmat de un presedinte de dreapta
Si ajung astfel la ultima idee: presupunand ca TB ar castiga acum, in 2014 vor fi in finala prezidentiala un PSD-ist (as zice, Nastase) si un candidat al dreptei. Cine anume?
Aflat la final de cariera, TB isi va dori desigur sa fie un PDL-ist. Dar totusi, infinit mai mult decat asta, isi va dori ca cineva de dreapta sa castige. Asta ar fi, in definitiv, his final and absolute success (vezi punctul B mai sus). Asa ca va merge pe un castigator. Cel putin acum, e mult mai usor sa ti-l imaginezi cal castigator peste 5 ani pe CA decat pe Boc, sau Videanu, sau mai stiu eu cine din PDL. The implication follows.
2009-11-24 09:11:21 | Raporteaza
Adevarul e ca Base a imbatranit, si nici PDL nu face chiar totul ca sa-l sustina. Pacat, a fost singurul presedinte care a numit un ministru de Justitie luandu-l la telefon, direct de la cratita, fara pile si relatii : asa ceva n-o sa se mai intample niciodata…
Viitorul presedinte, Geoana, are tot timpul privirea speriata a lui Ilici, cand cerea sprijinul minerilor contra “golanilor” : s-ar face frate si cu dracul ca sa treaca puntea. Gol, vid, fara sentiment, indecis, mincinos, santajabil de Mihaela & soacra (vezi Bazac), de Vanghelia, Hrebe, Dragnea : fara ei, nu poate scoate in strada nici 100 de oameni. Pe mana lui sa-mi las soarta si viitorul ?…
Crin reprezinta, exact ca si Constantinescu – ESECUL UNEI SANSE. E un copil prost, utopic, idealist, fraier. NU e un lider. Va fi mancat de viu de hidra comunistoido-mafiota.
Mass-media e complet vanduta hidrei : dintr-o mie, au ramas unul sau doi jurnalisti verticali, independenti – restul sunt demult “ciutaci”. Incalificabil…
Dragilor, dincolo de Bors sunt deja sute, mii de romani. O casa cu gradina costa intre 5 (!!!) si 35 mii euro. Sosele, mancare, calm, trai bun. Yo acolo ma duc, daca pica Base.
Daca nu va plac ungurii, mai stie Bradut Florescu niste destinatii – am vazut pe blogul lui, VOM TRAI SI VOM FI LIBERI…
Nu vreau sa intru in politica, nu pot schimba lumea, n-am mai mult de-un vot. Prefer sa plec 5 ani. Desi ardelean, n-am sa ma asez pe pioneza : NU MAI E MUSAI, azi sunt alternative…
2009-11-24 10:15:35 | Raporteaza
: eu consider ca Basescu si Geoana nu se compara cu Crin…deaceea Crin merita votul nostru
2009-11-24 22:17:56 | Raporteaza