RSS Feed

Despre dragoste. Anatomia unui sentiment (11)

vezi toate articolele de
13 Feb 2010 la 11:36 296 comentarii 1726 vizualizari.

Despre pasiune şi tandreţe

În general, există tendinţa de a lega pasiunea de eros, de energia dezlănţuită în furor eroticus, şi tandreţea de agapé, de senzaţia comuniunii sufleteşti dintre fiinţe, uneori de philia, tratînd sentimentul ca pe un obiect, nu ca pe un proces de o infinită dinamică. Procedînd astfel, dovedim că n-am înţeles mare lucru din misterul dragostei. În realitate, în iubirea autentică, nu putem distinge între dimensiunile sentimentului, aşa cum nu putem distinge între dimensiunile fiinţei şi cum, de fapt, nu putem să mai deosebim cele două persoane care trăiesc acest mister. Aceasta este, de fapt, fuziunea perfectă, un amestec impecabil de pasiune şi tandreţe, de ardere corporală şi generozitate sufletească, manifestate fie succesiv, fie, în momentele de graţie, concomitent. Absenţa uneia o aruncă în precaritate pe cealaltă, determinînd o formă sau pe cealaltă de infirmitate a fiinţei. Pentru că fiinţa este întreagă doar în deplinătatea exersării dimensiunilor şi funcţiilor sale sau, cel puţin, aspirînd către această împlinire. De altfel, momentele în care trăieşti nostalgia clipelor de împlinire sau proiectezi asemenea momente sînt, adesea, de o intensitate dureroasă la fel de puternică precum în înseşi acele clipe. Sînt momentele „lirice” par excellence, cele în care oamenii de rînd se simt aidoma unor artişti, iar artiştii îşi produc cele mai intense creaţii ale lor. Nici un poet nu scrie versuri de dragoste atunci cînd este în miezul iubirii, ci în momentele de gol al trăirii, atunci cînd nostalgia, melancolia, regretul şi entuziasmul reamintite, retrăite îl bîntuie cu obstinaţie. Poetul nu relatează, pentru că el nu este un reporter, ci îşi aduce aminte, îşi imaginează, dezlănţuie forţa fantasmatică din fiinţa sa. În astfel de clipe, pînă şi fiinţele cele mai prozaice ajung să scrie înduioşătoare versuri de album, sau, cel puţin, să le vorbească, să le gîndească, să le contemple, fie şi în versiunea oferită de romanele roz sau de telenovele.

Avea dreptate Al. Paleologu, într-o discuţie radiofonică pe care am avut-o acum aproape doi ani: la bătrîneţe, îţi aminteşti cu duioşie, cu infinită tandreţe, momentele de pasiune corporală, priveşti corpul uzat al „jumătăţii” tale şi-ţi revine în minte corpul admirabil de altădată, în cuvintele eseistului, „asta mai rămîne cînd nimic nu mai este”. Dar, pînă ce ajungi la acea vîrstă, pasiunea şi tandreţea, elanul şi controlul acestuia, trebui să existe împreună. Rămîne destulă vreme pentru separarea lor, rămîne destul timp pentru amintire, nostalgie şi regret. În fond, ca şi talentul, tandreţea nu trebuie să aştepte să se numere anii. Chiar şi persoanele care nu sînt tandre structural, pot deveni prin autocontrol şi educaţie. În ciuda prejudecăţilor privind „natura masculină a fiinţei”, nu e nimic ruşinos în asta. Nu e semnul  vreunui deficit de virilitate dacă, în vreme ce iei în posesie corpul iubitei, pronunţi cuvinte tandre, constaţi verbal că ochii săi capătă reflexe aurii, că pielea nu devine doar mai mătăsoasă, ci de-a dreptul luminescentă, radioasă. Obişnuim să rîdem de formula caragialeeană, dar în dragoste chiar asta devine iubita, un „angel radios”. De asemenea, nu e niciun un atentat la feminitate dacă, în furoarea corporală, femeia pronunţă cuvinte „obscene”, participă cu toată fiinţa, declară că-i place. Pentru că chiar trebuie să-i placă, altfel actul în sine nu ar avea niciun sens, ar fi pură „datorie” conjugală, obligaţie, comerţ, nu dăruirea deplină ce face farmecul dragostei. Ce altceva este iubirea dacă nu acest amestec alchimic de pasiune şi calm  Să te dărui cu totul şi să primeşti cu întreaga fiinţă, să participi fără oprelişti, fără reţineri mentale sau corporale, fără rest. În dragoste, nu eşti niciodată spectator, ci întotdeauna actorul ce-şi investeşte în întregime talentul. Pe deasupra, în deplină intimitate, fără spectatori, fără vreun puseu histrionic. Un spectacol cu doi actori ce şi-l oferă cu generozitate deplină unul celuilalt. Este aberant să-ţi imaginezi că poţi consuma în separare interioară şi egoism actul dragostei. Doar dacă ai sufletul mutilat, dar atunci nu mai este vorba de dragoste. Doar dacă, egotist perfect, suferi de un fel de pasiune autoerotică exersată prin intermediar, care devine obiect şi nu subiect al exerciţiului tău.

Pentru gîndirea comună, existenţa tandreţei în pre-ludiu şi post-ludiu ar fi în cele din urmă acceptabilă; desigur, e cazul persoanelor cît de cît cultivate, majoritatea, crezînd că vremea nu trebuie pierdută cu futilităţi, abordează celălalt corp ca pe un simplu obiect, dacă nu chiar ca pe o marfă ca oricare alta. Ei nu acced la erotism, rămîn în sexualitatea goală, în animalitate. Şi încă, de la cocoşii de munte la delfini, o sumedenie de vieţuitoare, chiar dacă instinctual, practică o sumedenie de „ritualuri” ale împreunării, în vreme ce o mulţime de oameni se dispensează pînă şi de aceste exigenţe elementare. Din fericire, există elita iubirii, cei care iubesc cu adevărat, care reabilitează acuplarea chiar prin felul în care împacă pasiunea şi tandreţea în cel mai intim mod cu putinţă, în însuşi actul total. Mai întîi, ei reuşesc să împace propriile lor dimensiuni existenţiale şi, după aceea, de fapt în acelaşi timp!, le împacă cu trupul, sufletul şi spiritul celuilalt, producînd miraculoasa fuziune completă, fiinţa unică, androginul perfect. Cine doreşte să constate diferenţa dintre sexualitate şi erotism, dintre atît de banalul coit şi dragoste nu are decît să citească descrierea unei „scene” dintr-un roman de consum, să spunem dintr-un SAS, prin comparaţie cu alta, dintr-un scriitor adevărat, precum Miller sau chiar sumbrul Bataille. Diferenţa este, cum scriam şi altădată, de viziune artistică. Aceasta din urmă salvează şi „pornografia” lui Miller, şi puseele sado-masochiste din Bataille, şi înscenările fantasmatic adulterine din Maurice Blanchot. Mecanica trupească din romanele populare sau din filmele de serie X se transmută alchimic în artă, se populează cu magie şi mister. Se vede încă o dată că nu „materialul” în sine marchează existenţa sau inexistenţa artei, ci tratarea acestuia, prin urmare viziunea, aceasta nefiind o problemă de pură tehnică, ci de metafizică, şi ţine de felul în care privirea artistului se apleacă asupra lumii, mai ales a părţii obscure, „blestemate” cum ar spune Bataille, a acesteia. Iar salvarea artistică este la fel de valabilă ca orice altă manieră de salvare. Ca şi salvarea prin iubire, pentru că nu toţi putem fi sfinţi sau artişti. E adevărat că nu reuşim, cu toţii, nici în calitatea de îndrăgostiţi.

Iarăşi împotriva simţului comun, va trebui să precizez că rolul tandreţei nu este acela de a elimina, de a diminua sau de a suplini pasiunea, ci de a o însoţi pentru a o „îmblînzi”, a o face suportabilă, a o împiedica să se transforme în exerciţiu al violenţei faţă de celălalt şi chiar faţă de sine. Nu contest că ceea ce-şi imaginează Sade se întîmplă destul de frecvent şi în realitate, chiar dacă nu la proporţiile din opera acestuia, dar nu de dragoste este vorba, ci de fiinţe mutilate, care au nevoie de astfel de „întăritoare” tocmai pentru că nu mai pot iubi, pentru că şi-au epuizat resursele fuziunii adevărate, spirite golite, trupuri epuizate înainte de vreme, suflete aseptizate, fiinţe clinice. Nu altceva se petrece cu simţurile tocite, uzate ale unui Sacher-Masoch, care trăieşte, totuşi, o tragică şi tulburătoare experienţă limită. Şi încă e foarte interesant, în cazul masochismului, cum lipsa de tandreţe faţă de propria persoană pare să fie compensată de instalarea unei ciudat de sporite, de intensificate tandreţi faţă de celălalt, faţă de cel care exercită violenţa dorită asupra sinelui propriu. Cred că cele mai frumoase pagini, literar dar şi psihologic vorbind, din Venus în blănuri sînt tocmai cele dedicate acestei foarte complicate „tandreţi recunoscătoare”, prin nimic inferioare celor în care Tolstoi, de pildă, în Anna Karenina, evocă fenomenul similar din dragostea normală, din iubirea autentică.

Însă, probabil, manifestările cele mai sesizante ale tandreţii, pentru că mai fragile, mai fulgurante, mai trecătoare în aparenţă, sînt cele din „micile gesturi” ale iubirii, deci ale vieţii, cînd mîngîi fiinţa iubită, în deplină castitate, pe creştet, cînd o săruţi pe frunte pentru a-i mulţumi sau a o felicita pentru micul său succes, cînd îi inventezi, cu o imaginaţie debordantă, dar în fond atît de repetitivă, o puzderie de sobriquettes. Îi spui, veveriţă, broscuţă, broască ţestoasă, chiar „dulceaţa mea” deşi suferi de diabet!, şi nu e nimic ridicol în asta, nimic diminuant, ci chiar dimpotrivă. Formulele de adresare din corespondenţa lui Eminescu cu Veronica Micle ar putea provoca ilaritatea dar, cu siguranţă, doar pe a acelora care n-au cunoscut niciodată misterul iubirii, alintul copilăros în care te aruncă dragostea cîteodată. Şi nu absenţa, ci tocmai prezenţa geniului, a geniului trăirii, face posibilă existenţa acestor situaţii delicioase. Sau – inubliabila stare de după ceasuri întregi de dragoste cînd, retraşi într-o cafenea sau un pub, în vreme ce bei berea neagră, cu muzica la fel de neagră, pentru că erau bluesuri în difuzoare, o priveşti, pur şi simplu o priveşti, aproape fără să articulezi vreun cuvînt. Îi priveşti lumina rămasă pe chip, reflexele aurii din privire, şi nu-ţi mai trebuie nimic ca argument suprem al iubirii, din cînd  în cînd, o blîndă atingere a mîinilor, poate un sărut furişat. Apoi poţi să pleci o vreme. Cred că nimeni n-a reuşit mai bine decît Vladimir Volkoff, în splendida poveste de dragoste dintre Beaujeux şi Solange, din Les Humeurs de la Mer, să surprindă  micile gesturi non-coitale, dar atît de senzuale, în care pasiunea şi tandreţea se îngemănează: ”Coapsele sale grele şi rotunde şi torsul larg proporţionat pe care-l susţineau păreau închise în cuşca suplă şi plină din benzi orizontale a rochiei. Beaujeux avu o violentă mişcare de tandreţe şi dorinţă amestecate. Scriind în continuare, văzu chipul plin de bunătate mărindu-se în cîmpul său vizual şi umplîndu-l pe jumătate. Întinse mîna şi obrazul coborî către al său. Solange se aşeză lîngă el şi mîinile lor se împreunară pe masă…”. Sau: „Trecînd pe lîngă el, ea se presă de el cu întreg corpul său, doar pentru o clipă. Primi această apăsare cu sufletul plin de tandreţe şi-şi ridică chipul către cel ce se apleca către al său. Ea îl sărută pe frunte, la rădăcina părului, şi cu mîna uşoară îi mîngîie capul. Apoi plecă spre scara ce ducea la etaj”. Şi, de fapt, aşa, din asemenea mici gesturi, începe să se nască mitologia cuplului îndrăgostit -  din locul unde s-au văzut prima oară, din micile formule inocent oraculare, din momentul primului sărut ori acela în care „s-au iubit” prima oară, din micile gesturi, din spaţiile ocrotitoare, din momentele inaugurale. O mitologie elementară şi, în acelaşi timp, foarte complexă, labirintică, alcătuită din miteme cunoscute de toţi şi frecventate, într-o exclusivitate orgolioasă, de fiecare cuplu în felul său, pre limba sa de nimeni altul cunoscută. În cele din urmă, instalarea acestei mitologii, banală în aparenţă, dar în realitate fundamentală, chiar fundamentalistă, este semnul cel mai sigur, cel mai elocvent că dragostea există. Gîndurile, sentimentele, imaginile, fantasmele capătă, ele însele, corp, intră în zona de vizibilitate. Iar acest lucru nu este posibil fără îngemănarea perfectă dintre pasiune şi tandreţe. Doar fuziunea te aruncă, te introduce în acel in illo tempore, doar dragostea întreagă conferă existenţă la  ceea ce exista doar în virtualitate, in potentia. Doar actul integral actualizează.

În cele din urmă, intimitatea, pasiunea şi tandreţea alcătuiesc treimea atitudinală care marchează iubirea autentică, care o separă de trăirile aparent similare – însă, toate trei, laolaltă, în acea împletitură, în acea urzeală în care nu ştii, nu mai poţi şti care e un fir şi care celălalt. La Nietzsche, calmul apolinic şi fervorile dionisiace se împacă, în cele din urmă, prin „naşterea tragediei”. Nu altfel stau lucrurile în dragoste care, din pasiune şi tandreţe, reuşeşte să ne provoace cele mai tulburătoare trăiri din cîte ne sînt date. Şi este vorba despre trăiri directe, nu despre katharsis-ul provocat de receptarea operei de artă. Nu contest prin nimic rolul fundamental al artei, dar mă solicită acum un scrupul de precizie, pentru că îmi plac noţiunile clare şi distincte. Marile opere despre iubire mă impresionează, adesea, pînă la lacrimi dar, oricînd, aş lăsa din mînă Anna Karenina pentru o clipă de vertij al iubirii. Oricine ar proceda, de altfel, aidoma mie. Oricît de mult aş fi adeptul unei „ontologii totale”, în cuprinsul căreia un „obiect” din zisa realitate are aceeaşi îndreptăţire şi consistenţă existenţiale cu unul artistic, îmi este imposibil să nu aleg, să nu-mi manifest preferinţele. De altfel, chiar între doi arbori, două poezii sau două tablouri, sînt liber/obligat să procedez la fel. Şi, în cele din urmă, nu sîntem deschişi la ceea ce spun artiştii şi operele lor despre dragoste decît din două, singure, motive – fie că dorim să ne confirmăm trăirile prin recursul la autoritate, fie pentru că dragostea, pur şi simplu, ne lipseşte, iar absenţa sa ni se pare de nesuportat. În amîndouă situaţiile, recurgem la un medicament, la un drog. Nu exclud plăcerea „pur estetică”, presupunînd că aşa ceva chiar există, dar aceasta apare indiferent de zona tematică a operei – dacă, într-adevăr, operă este. Din acest punct de vedere, un roman istoric, chiar „fără dragoste”, sau un poem filosofic îţi pot provoca satisfacţii la fel de puternice, o „eliberare” la fel de intensă. Cum poţi obţine plăceri pur şi simplu estetice admirînd un corp nud – nu gol ! – în splendida perfecţiune a geometriei sale. Nu e deloc necesar să-l şi doreşti, dacă dragoste nu e, e suficient să-l contempli. În fond, ca şi dragostea, frumuseţea există şi dintre privilegiile sale face parte şi acela de a fi admirată. Poţi iubi, în schimb, un corp imperfect şi e foarte posibil ca pasiunea şi tandreţea să fie stimulate, chiar provocate, tocmai de asimetriile sau imperfecţiunile sale. Adesea, de altfel, perfecţiunea are ceva rece şi distant ce te îndeamnă, mai degrabă la contemplaţie decît la participare entuziastă. Un sîn ceva mai mic sau puţin lăsat, cîteva riduri discrete, fesele uşor disproporţionate este foarte posibil să te înduioşeze infinit mai mult decît un corp ce-ar rivaliza cu cel al lui Venus dintr-o cunoscută, antică statuie. Care, de altfel, a devenit mai interesantă tocmai prin urmele lăsate de vremuri, prin  ceea ce i-a tulburat perfecţiunea.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


296 comments
  • 1

    @) All

    Astazi, prietenul nostru Inima-Rea implineste o frumosa, chiar daca nu neaparat si rotunda, virsta! Imi propusesem sa merg acolo cu acest prilej, dar au intervenit niste probleme de rezolvat. Ii dedic, prin urmare, postarea acestui capitol si ii urez multi ani, multa sanatate si multe pagini scrise!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 11:41:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Până nu citesc textul nou, îmi permit o uşoară… ieşire din topic. Uşoară am spus, dar nu de tot!!!

    Mesaj pentru Inimioară:
    LA MULŢI ANI, GEORGE!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 11:43:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Aparte:
    Hm…
    Mi-a luat-o înainte!!!
    Exact cum spuneam: întotdeauna bărbaţii-s şi mai deştepţi şi mai iuţi decât femeile, oricât am vrea noi să demolăm această… prejudecată.
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 11:46:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    @Daca_nu_nu: Lasa, ca nu mi-e rusine nici cu femeile! LA MULTI ANI domnului sarbatorit!

    Ion Luca
    2010-02-13 12:44:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Elita iubirii.

    Ma gandeam zilele trecute ca nimic nu este mai important decat inteligenta profunda a inimii si citind scrierile Dvs. ma conving ca asa este.

    Inca o data, multumesc.

    Un sfarsit de saptamana placut!

  • 6

    @Liviu Antonesei: Aveti dreptate, domnule Antonesei, am cam uitat, fiecare dintre noi, ce-i tandretea. Unii il considera un cuvint demodat. Vorbeam cu Sara si era de acord cu mine.

    Ion Luca
    2010-02-13 12:58:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Ani multi si buni domnului Inima-rea! Astept sa-i citesc cele doua carti. Stati cu gura pe el Dottore, sa scrie! Va multumesc si eu pentru postare (ce straniu suna!) eu voi avea un placut sfarsit de saptamana intre dragoste si soapte. Astept comentarii interesante. Saro una zitella zitta! Zi buna tuturor!

    zitella
    2010-02-13 12:59:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    ..apar si eu cu o restanta de la postarea anterioara. Nu e 100% la topic, dar ce scrie in articol se explica cel mai bine prin creativitate emotionala…pe care nimeni inca nu stie sa o explice
    mediafax.ro/lif../

    george
    2010-02-13 13:00:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    ..dar daca tot vorbeam de “varste frumoase”, ceva (cred eu) potrivit

    george
    2010-02-13 13:01:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Cit priveste apelativul “dulceata”, pe acesta il folosesc si inca de trei ori, ca trei membri am in familie de genul feminin.

    Ion Luca
    2010-02-13 13:03:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @Inima-Rea:

    Ma alatur si eu colegilor si va doresc multa sanatate si scriituri cat mai frumoase ! LA MULTI ANI !

    Nicolae Hurduc
    2010-02-13 13:22:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Mulţumesc din tot sufletul, Liviule! E chiar un noroc să-ţi fie cineva prieten.
    Apropo de vîrstă, e rotundă. Pînă la urmă, s-a calculat şi n-a mai dat cu zecimale.
    Vă mulţumesc şi vouă – Marcela, prof. Hurduc, “zitella”, şi vă urez să vă bucuraţi cît mai mult cu putinţă, de viaţa asta în care avem tot ce ne dorim dacă doar merităm un pic – iubire, prieteni, pînă şi sănătate.

    Inima-Rea
    2010-02-13 13:39:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Liviu Antonesei: Foarte frumos tot ceea ce scrii, draga Liviu. Ar putea fi un manual de “cum sa te comporti” pentru barbati, nu? De luat in considerare.Pentru Inima-Rea toate urarile de sanatate, fericire, succes. LA MULTI ANI!

    Sara Petcu
    2010-02-13 13:50:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    george: Tizule, mulţumesc pentru gîndul ăl bun dar eu nu mă calific pentru statistica aceea. Cu toate acestea, cred că fac punctajul dar asta nu cred că se pune fiindcă s-ar schimba concluzia, ar puta ajunge să sune aşa: Divorţaţi măcar o dată-n viaţă, dacă vreţi să mai simţiţi gustul fericirii!

    Inima-Rea
    2010-02-13 13:51:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @Inima-Rea:

    Ei, aveam macar o sansa sa o nimeresc..! Si, poate, de-acum inainte..

    La fel ca ceilalti, LA MULTI ANI!

    george
    2010-02-13 14:05:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Inima-Rea: La multi ani, domnule Inima-(deloc)Rea!

    Si, fiindca eu nu cred deloc ca varsta psihicului e aceeasi cu cea a fizicului, va invit (si nu numai pe dvs), cu ingaduinta d-lui Antonesi, sa va faceti un test rapid pe tema asta (de la japonezi citire).

    flashfabrica.co../

    Am convingerea ca toti cei de aici veti vedea ca, din punctul asta de vedere, sunteti mai tineri decat scrie in buletin.

    (Numerele din test trebuie redate in ordine crescatoare si atat…va “prindeti” dvs ce si cum).

    no edge
    2010-02-13 14:30:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    La multi ani Inima-Rea

  • 18

    Nu sunt de acord cu acel sentiment extatic in care te daruiesti cu toata fiinta unui singur act, in care ratiunea lipseste cu desavarsire (Goya: “Somnul ratiunii naste monstri”). Ala e amor, nu e iubire. E patima, nu e dragoste.

    Dupa parerea mea dragostea, in profunzimea ei si in taina ei(nu mister, caci misterul nu admite deloc cunoasterea) e aceea pe care o analizeaza scriitorii rusi. Si aici ma refer la Dosteievski, in special in “Fratii Karamazov” si bineinteles la Tolstoi in “Anna Karenina” si in “Razboi si pace”.

    Oricum, analiza pe care o propuneti e foartea interesanta.

  • 19

    @) All

    M-am intors. Ceea ce era mai urgent si important, am cam rezolvat! Unele le-am uitat, dar o sa ies din nou, dupa ce mai discut putin pe aici! De iesit, voi iesi sigur, ca am uitat de aprovizionarea motanului si asta nu se face!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 15:31:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @) Inima-Rea

    Ei, m-am mai linistit vazind ca nu eu sint de vina, cu socotelile, ci ca informatia matale nu era exacta! Dar ma bucur ca ai prins-o pe cea buna, fie si la mustata. Inca o data, la multi ani, de data asta laolalta cu colegii nostri…

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 15:33:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @) Daca_nu_nu

    Nu pune la inima iuteala mea, dar de aseara ma gindeam sa nu uit cumva sa deschid capitolul de azi cu urarile catre prietenul nostru! Si ma bucur ca am avut macar atita tinere de minte!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 15:34:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @) George

    Multumesc de vizita, de asemenea pentru link!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 15:35:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @) Sara Petcu

    Nu mi-am propus sa scriu un manual, ci mai degraba un fel de memorii tematice si nu neaparat legate strict de evenimential, ci de ceea ce rezulta din analiza acestuia, precum si din lecturile la tema. Dar, e drept, am mai batut si saua… din cind in cind!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 15:37:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @) No edge

    Fac si testul dupa ce rezolv si celealte probleme, desi nu ma indoiesc ca sint mai tinar decit arata actul de nastere! Uneori, chiar ma intreb daca apuc sa ma “maturizez” complet in cursul acestei vieti ori ramine un fel de sarcina postuma…

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 15:39:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @) Radu

    Multumesc de interes si de semn. Reveniti daca vi se va parea in continuare interesant! Auguri!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 15:40:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @) Ion Luca

    E posibil sa fi uitat multi dintre noi, din pricina uno vremi asa de grabite cum sint ale noastre, de tandrete. Dar pierdem mult daca nu ne reamintim!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 15:42:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Vă mulţumesc, tuturor, pentru urări şi vi le întorc cu drag. E o chestie să fii sărbătorit pe blog, părerea mea…

    Maître, vom vorbi pe-ndelete despre informaţia aceea. Şi despre rolul ei în viaţa unui om.

    Inima-Rea
    2010-02-13 16:43:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @) Inima-Rea

    Ok, vorbim pe larg! Dar vad ca n-a inceut petrecerea pe acolo! De fapt, poate a inceput, ca postarea ta e de acum aproape doua ore. Petrecere frumoasa!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 18:18:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    Inima rea, La multi ani! dar hai odata cu cartea-romanul ala ca io vreau sa stiu cum continua intalnirea din taxi!!! promite!
    ziua buna tuturor!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 19:15:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @) Nu da, ca nu

    Oricum, are de citeva ori mai mult scris decit a aparut in revista. As spune ca romanul e in pragul jumatatii…

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 19:17:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Liviu Antonesei@
    mi-a placut asta: “De asemenea, nu e niciun un atentat la feminitate dacă, în furoarea corporală, femeia pronunţă cuvinte „obscene”, participă cu toată fiinţa, declară că-i place”. poetul nu minte. autorii cam da :)

    nu da, ca nu
    2010-02-13 19:19:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @) Nu da, ca nu

    Ha, ha, Ha! Multumesc, e un ochi foarte atent acolo, la d-voastra!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 19:20:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    aici trebuie sa-i multumim Altcuiva ca exista -si ajung si pana la noi in scris- oameni care nu se vand, care nu scriu pentru posteritate.

    nu da, ca nu
    2010-02-13 19:22:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    L A@
    va rog nu-mi mai multumiti. continuati sa nu uitati cine sunteti, ca e singurul mod de a multumi celor care va citesc!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 19:24:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @) Nu da, ca nu

    E in regula. La virsta mea, doar Alzheimer-ul, Doamne pazeste, m-ar mai putea face sa uit cine sint! Acum, chiar am batut in lemn!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 19:29:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    cine fumeaza nu moare de alzheimer. de orice altceva, dar nu de alzheimer. zic medicii, nu eu. si la urma urmei, vorba lui montaigne, murim DIN CAUZA CA suntem vii, nu din cauza ca ne-mbolnavim. ushor de zis, ushor de zis…

    nu da, ca nu
    2010-02-13 19:34:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @) Nu da, ca nu

    Ar fi o veste buna, cred ca am peste 40 de ani vechime! De altfel, cum stim, viata dauneaza greu sanatatii!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 19:39:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    “cine are grija de corpul lui il poate avea toata viata”

  • 39

    L A@
    poezia e mai buna ca sexul?

    nu da, ca nu
    2010-02-13 19:51:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @nu da, ca nu: Pentru mine, dottor Antonesei e, asa cum ziceau batranii, CINEVA! Asta sa nu uite! Spuneti-i dvs., mie mi-e rusine! Mi-am permis sa-l apelez “Dottore” pentru ca professore … e un altro per me. Nu contenesc sa ma minunez ca mai exista oameni ca domnia sa! Asta sa nu-i spuneti ca, cine stie, i se suie la cap, fuge c-o artista si ne lasa fara dragoste!

    zitella
    2010-02-13 19:55:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    zitella@
    tocmai ai zis tot ce aveai de zis! mare pacat impotriva poeziei!

  • 42

    daca esti “sincera” cu Liviu Antonesei l-ai omorat!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:02:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @tx2: vreti sa ziceti c-am omorat poezia? Poezia mea, fac ce vreau cu ea! Astept s-o descopar pe-a dvs! Poezia! Si dragostea.

    zitella
    2010-02-13 20:06:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    poate gresesc , dar banuiesc ca a auzit de prea multe ori “esti cel mai frumos” si “ca tine nu mai scrie nimeni” ca sa nu ii placa sa mai auda si in continuare :)

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:07:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @Liviu Antonesei: Nu cartea ar fi un manual, ci doar partea cu pasiunea si tandretea – un mic ghid pentru cei ce au uitat. Plus memorex.

    Sara Petcu
    2010-02-13 20:07:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @) Nu da, ca nu, Zitella

    O sa ma pipai sa vad daca mai exist, daca mai respir!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 20:07:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @) Sara Petcu

    E in regula! Sa speram ca va avea si efect! Seara placuta.

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 20:08:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @nu da, ca nu: sunt sincera fara ghilimele. E ceva ce-mi scapa? Am facut vreo gafa? Aiuto!

    zitella
    2010-02-13 20:11:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    lui don juan ii placea poezia si poetului ii place sa faca sex. fiecare cu ce-i lipseste :)

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:11:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Nu stiu daca Liviu e cel mai frumos, ca nu l-am vazut, dar cu siguranta scrie bine.

    Sara Petcu
    2010-02-13 20:12:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Daca ma uit la fotografiile de pe Voxpublica, s-ar putea sa fie si cel mai frumos.

    Sara Petcu
    2010-02-13 20:14:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @) Sara Petcu

    Multumesc. Asta e important la un autor, orice autor! Oricum, de furmusete, presupunind ca ar exista, te vindeci pina la urma. Dar daca scrii prost, nu prea este leac!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 20:14:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    zitella, darling, imi lipsesc absolut toate cuvintele-n italiana. io-s tx2 din #41. vad ca reactionezi dupa nick-ul care este :) , da sa stii ca tot io eream. te iubesc, te doresc, vreau un numar de mobil. acum, zitella

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:15:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @) Nu da, ca nu

    Doamne fereste! N-am fost, nu sint si nu cred ca mai sint sanse sa devin vreun Don Juan. Ba chiar, as spune, cartea asta e cumva in contra donjuanismului!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 20:16:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    zitella, nu-i zi! e nebun!

  • 56

    ba, tu ce te bagi? lasa fata sa decida!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:20:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    pentru… de dimineatza

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:22:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @Sara Petcu: Multumesc pentru ajutor! Daca era si daca-nu-nu pe-aici … Si se mai spune ca femeile sunt rele! Sau nu da,ca nu e putin gelos? tx2 vrea sa fie de-a dreptul misogin!

    zitella
    2010-02-13 20:23:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    vezi ca nu te pricepi?…

    matache macelaru
    2010-02-13 20:24:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    statul sunt io! da nu numai statul, ci si : tx2, matache macelaru, nu da, ca nu

    matache macelaru
    2010-02-13 20:26:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    zitella: reamintescu-ti ca ti-am facut o declaratie, urmata de o cerere foarte precisa(numarul de mobil). daca asa procedeaza misoginii…

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:28:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    zitella,tu nu-i baga in seama pe urmatorii: matache si tx2. eu cred ca nu-s normali la cap

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:30:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    Dottore, au innebunit toti! Ramai de partea noastra, STIU ca iubesti femeile! Calmo paziente!

    zitella
    2010-02-13 20:30:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    le iubeste, le iubeste, da pe rand

  • 65

    iar se baga nebunu ala. zitella, vrei sa ma pun in genunchi?

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:33:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Si sunt sigura ca ramine acelasi om modest, fara fumuri, chiar daca i-o spunem!

    Sara Petcu
    2010-02-13 20:36:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    ba asta, nu da, ca nu. tu nu vorbi asa ca ne suparam, s-anteles? las ca stiu ce vrei tu, hehehe. tu vrei une salve d`avenir. hehehe

  • 68

    sara nu te baga! aici se cere un numar de mobil! of, nu-i de-ajuns ca tot intra nemernicul de tx2

  • 69

    @nu da, ca nu: Nu, nu-i nevoie! da-mi tu o adresa de mail si … reactionez!

    zitella
    2010-02-13 20:38:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    da ce faci, tx2, vorbesti singur? :) deci zitella, dovedit e ca e cu capul. acu imi dai? te rog frumos!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:40:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    ei, zitella, vezi ca poti cumva? vezi? da tie iti place sa te lasi rugata…

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:41:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    zitella,dar hai sa stabilim o treaba: FARA sex la prima intalnire, ok? io-s mai timid, mai romantic

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:44:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @Sara Petcu: De acord. Subscriu.

    Ion Luca
    2010-02-13 20:44:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    nu-mi raspunzi la sms, io iti scriu atat de des…

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:48:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    @tx2: Voi nu puteti sa cuceriti femeile in direct? Nici nu m-am bagat pe voi.Ai inteles gresit.

    Sara Petcu
    2010-02-13 20:49:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    @nu da, ca nu: Cu dragostea nu-i de glumit! Am zis! Ne rade lumea!

    zitella
    2010-02-13 20:50:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    nu da, ca nu :pai daca i-ai zis fara sex la prima intalnire, poate ca s-o suparat fata

  • 78

    uite zitella, ca tre sa-i dau dreptate lu tx2. gura nebunului adevar graieste!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:51:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    nu ne rade lumea, zitella. sau daca ne rade, las-o sa rada! noi doi sa fim fericiti, nu?

    nu da, ca nu
    2010-02-13 20:53:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    @nu da, ca nu: Sex? Ce-i aia sex? Masculin-feminin? Aici e vorba de dragoste!

    zitella
    2010-02-13 20:56:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @) Nu da, ca nu, tx2, Matache Macelarul, Zitella

    Ce nebunie! Iar pare sa iasa o piesa ionesciana!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 20:57:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    nenorocitul ala de nu da, ca nu se referea sigur la sexul carnal. el atata poate. nu-l baga in seama. EL e nebun, nu eu

  • 83

    asta de-acuma-i complot! ma urati oameni buni? lasati fata in pace. cu ea vorbeam, nu cu voi!zitella, tu stii ca eu vorbesc pe bune

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:01:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    Dottore … ti-am transformat “casa” intr-un … malincomio? Iarta-ne! Se joaca si baietii cu fetele putin!

    zitella
    2010-02-13 21:03:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    deci m-ai intrebat ce fel de sex, zitella. uite iti raspund. of, cat sunt de suparat cum se baga toti. dar de la dl Liviu Antonesei chiar nu ma asteptam…

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:03:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    pai fara acel amestec de pasiune si tandrete(unde tandretea domoleste pasiunea) noi despre ce vorbim, zitella?

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:05:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @) Zitella

    Mie mi se pare foarte amuzant!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 21:05:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    @nu da, ca nu: Sei simpatico! Adica esti simpatic! Da de fapt ce vrei?

    zitella
    2010-02-13 21:06:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @) Nu da, ca nu

    Doamne fereste! Nu ma bag eu in sentimentele oamenilor!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 21:07:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    ZITELLA, TU AI IUBIT VREODATA CU ADEVARAT?

  • 91

    daca da, sa stii ca nu da, ca nu te-ar putea face sa iti amintesti de ACEA iubire. e o ipoteza

  • 92

    da, asa e.

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:10:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    @Liviu Antonesei: Eu rad de-a binelea! Am dat in mintea copiilor! Spuneti-i lui nu da, ca nu, ca zitella inseamna fata batrana! Da batrana!

    zitella
    2010-02-13 21:11:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    te iubesc, nu da, ca nu

    zitella
    2010-02-13 21:12:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    #94 e o clona! in reaitate il iubesc pe tx2

    zitella
    2010-02-13 21:13:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    @tx2: Cu cat citesc si recitesc eseul domnului LA, cu-atat mai adesea si mai mult ma intreb si eu!

    zitella
    2010-02-13 21:14:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    stiam, stiam… fraieru de nu da, ca nu se oboseste si io nu misc un deget si am totul. OARE DE CE SUNT ATAT DE BUN?

  • 98

    bine macar ca am stabilit cine iubeste pe cine

  • 99

    ei, zitella, ma simt acum ca si cum as fi reusit in viata

  • 100

    simt asta. pana in cele mai mici amanunte ale liniilor semisferice ale prezentei tale divine!

  • 101

    Stop joc! Nu-mi mai place!

    zitella
    2010-02-13 21:20:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    liniile destinului din amandoua mainile mele s-au cutremurat!

  • 103

    ti-am zis ca e nebun! ti-am zis ca e nebun! bine i-ai facut!!!!!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:23:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    cere-ti imediat scuze, tx2, ca daca nu, te gasesc si o sa-ti para rau!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:24:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    iar am fost inteles gresit. iar! zitella, nu am vrut sa se termine asa!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:25:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    nu

    maro voronetz
    2010-02-13 21:26:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    #105 e ce ar fi vrut sa-ti transmita tx2, dar n-are curaj. se simte nenorocit, singuratatea greselii lui ireparabile il doare nespus. totusi spera sa-l ierti, zitella. iarta-l!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:29:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    maro voronetz, te vad singurul om normal si impartial de pe aici! pune-i nemernicului de tx2 o vorba buna la zitella, care a ajuns sa-l urasca ! of, femeile! ca sa nu mai zic de barbati!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:31:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    maro, deci sa-ti explic ce si cum: tx2 a asteptat momentul favorabil ca sa o vrajeasca in cuvinte frumoase pe zitella, STIIND CA EU O IUBEAM, si acum i s-a intors. dar eu nu-i port pica. mai ales cand il vad cat sufera!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:35:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    am citit textul asta, si acum mi-e frica, si foame, ma ce laba ermetica si comentariile…simt ca fac implozie si apoi explozie si va umplu de schije maro voronetz de tip academic cu miros pregnat de filosofia, plec ca ma luat regurgitarea desi nu am mancat nimic

    maro voronetz
    2010-02-13 21:36:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    zitella, daca nu-i zici la tx2 ca l-ai iertat, o sa-l ai pe constiinta!!! acum chiar nu mai e nici o gluma!

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:37:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    iti multumesc maro voronetz, si iti multumeste si tx2. stiam eu ca nu o sa-l lasi la greu si ca intelegi situatia pana la urma

    nu da, ca nu
    2010-02-13 21:39:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 113

    zitella! zitella! eu sunt! iarta-ma! n-am vrut! poti?

  • 114

    uite… ti-am adus si un mic buchet de flori! le-am cules chiar eu!

  • 115

    pentru tine, zitella…hai te rog, te rog eu frumos. stiu ca am facut ceva care nu are iertare…iarta-ma!

  • 116

    uite am si un link special pentru tine :
    youtube.com/wat../

  • 117

    s-a suparat zitella definitiv de la niste cuvinte??? da?

  • 118

    bine, zitella, uite plec. te las in pace

  • 119

    pur si simplu NU PERMIT sa se rada de mine

    zitella
    2010-02-13 22:35:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    ce s-ar intampla daca am rade asa toti unii de altii? unde s-ar ajunge?

    zitella
    2010-02-13 22:36:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    @) Nu da, ca nu, tx2

    Fac un apel la moderatie, nu cred ca trebuie sa ne suparam vizitatorii.

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 22:38:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    nu sunt o NAIVA.

    zitella
    2010-02-13 22:39:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 123

    ce sa mai zic?

  • 124

    virtualul luat in serios si la modul personal.

  • 125

    @Liviu Antonesei: Multumesc dottore! Chiar ma enervasem. Vecchia zitella stuoida! Faptul ca se poate folosi nicname-ul altcuiva e … deranjant. Sper sa nu va fi deranjat si pe dvs.

    zitella
    2010-02-13 22:48:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 126

    … stupida! Seara buna!

    zitella
    2010-02-13 22:49:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 127

    … nickname-ul? Chiar ca sunt nervoasa. Stupida, stupida, anche un po naiva! Auguri!

    zitella
    2010-02-13 22:53:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    119, 120 si cateva altele de mai sus nu sunt comentariile mele. Voi reveni cu aceeasi placere; sa ma calmez oleaca!

    zitella
    2010-02-13 22:57:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 129

    @) All

    Mai fac un mic apel – sa lasam nick-urile celorlalti in pace!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 23:02:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    nu pot sa cred ca s-a putut supara intr-un loc unde nu stie nimeni cine e!!!!!!!!!!!!

  • 131

    daca venea cu nume, prenume, fotografie, hai ca mai intelegeam. dar asa???????

  • 132

    e absurd!

  • 133

    Buna seara la toalta lumea.Vazand asa distractie pe la domniile voastre,m-am gandit sa intru cateva momente,cat sa va salut.

    val_two
    2010-02-13 23:14:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 134

    @tx2: Supararea mea, abuzez cum vreau de ea! Da vad ca si tu te-ai suparat la 119, 120 si 122! Sa respectam casa domnului Antonesei, bine? Peace man!

    zitella
    2010-02-13 23:15:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    val_one@
    !!!!

  • 136

    cu respectul e mai complicat, zitella :)

  • 137

    zitella:ai vazut la vita e bella?

  • 138

    @All:Buna seara.mii de scuze,n-as vrea sa va deranjez,dar mi-am pierdut surioara pe aici.

    @val_two: aici erai,neastamparato!Ti-am zis sa nu deranjenzi lumea!Numai shotii faci.

    val_one
    2010-02-13 23:20:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 139

    filmul

  • 140

    @tx2: era doar o proba :lol:

    val_one
    2010-02-13 23:21:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    @tx2: Da. Ed e proprio cosi: bella! Dar fara respect si dragoste …

    zitella
    2010-02-13 23:22:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 142

    val_one@
    incearca tu sa explici un banc,sa vad, poti?

  • 143

    a fost un banc, zitella. nu stiu cine esti, nu stii cine sunt, copilul ala din la vita e bella a ramas un copil pentru ca nu s-a luat prea in serios

  • 144

    @tx2: incercam :)

    val_both
    2010-02-13 23:26:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 145

    alora capisci?

  • 146

    allora, in fine

  • 147

    Ce-i în casa asta, măi oamenii lu Dumnezo???
    Bem noi şi vă-mbătaţi voi???

    Dragă, adună glăjile, că aştia numa să uită la beutură şi-o ieu razna!!!…
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:30:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 148

    @tx2: Tutti amavono quel bambino! Tutto era AMORE, questo ho capito io!

    zitella
    2010-02-13 23:32:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 149

    un pic de respect, daca nunu. de azi. ai inteles? noi ordine!

  • 150

    @ Nu da, că nu
    Ce faci dragă? Ai bolunzît de doru meu??? Ce-ai cu fata???
    În sfârşit mi-am făcut şi io o prietenă, şi mi-o sparii să pe asta!!!
    Bbbbbăi… bbbăi… băi, iubitule…

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:32:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 151

    I-auzi una!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:33:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 152

    da, da, zitella, si nu a zambit tot filmul copilul acela

  • 153

    @zitella: si,e verro!!! :roll:

    val_both
    2010-02-13 23:34:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 154

    pai,cum sa cresti fara Dragosste? :(

    Nu-i asa,surioara?

    val_two
    2010-02-13 23:36:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 155

    Tu vorbeşti de respect?
    Tu? Care, pe mine, vorba aia, care-am lipsit o zi şi gata!, care ţi-ai găsit deja momentul oportun care pân-acuma era inoportun să te dai la Zitella, care-ai văzut că m-am împrietenit cu ea, care-i singura care m-a-nţeles pe mine, care eram singura femeie între voi care-aţi făcut eforturi supraomeneşti să mă desfiinţaţi pe mine care nu m-am lăsat des-fiinţată şi care m-am reînfiinţat, iacătă-mă-s!!!
    No!
    Despre ce vrei să povestim?
    Despre respect?
    De acord!
    Care???

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:37:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 156

    val_two@
    !!!!!

  • 157

    @val_two: bravo,stii si tu cate ceva,chiar daca esti blonduta ;) Asa,sa nu ma faci de ras.

    val_one
    2010-02-13 23:38:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 158

    Aparte:
    E clar!
    Am înnebunit!!!
    Oare unde găsesc eu un psiholog???

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:39:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 159

    daca nunu@
    aici a tunat si i-a adunat!

  • 160

    @tx2: ;) ;)

    val_both
    2010-02-13 23:41:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 161

    unde ai mai vazut tu scenaristu lu peste prajit sa trebuiasca sa-si ceara scuze de la un personaj imaginar? aici!

  • 162

    @Daca_nu_nu: noi am vin`t doar o tzar`sa ne jucam,daca nu-i cu suparare,ca-i devreme inca :)

    val_both
    2010-02-13 23:45:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 163

    asta e punere in abis d-aia halucinanta :)

  • 164

    @tx2: virtulu`i di vina :lol:

    val_one
    2010-02-13 23:48:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 165

    ca-n caragiale: de ce-a murit mitica: a mancat fasole cu ridichi: fasolea incerca sa coboare si ridichea sa urce

  • 166

    @val_one: hahaha! ai gresit! virtual,nu virtul :D

    val_two
    2010-02-13 23:49:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 167

    Nu mai pricep nimic!!!
    Şi, ca să fie tacâm complet, mai vine şi fiu-meu să-mi spună că şi-a pierdut… elicea!!!
    Cum spuneam…
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:50:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 168

    maro voronetz a fost un punct de inflexiune :)

  • 169

    Hai, vă trec io de 69…

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:52:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 170

    Circulaţi, circulaţi…

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:52:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 171

    joc de oglinzi, daca nunu, cu elicile turate la maxim, vine maro voronetz, lasa ce are de lasat, si incepe sa nu se mai vada nimic :)

  • 172

    @tx2: da`mai devreme a fost chiar ca-ntr-o piesa de Ionesco,ne doare burtica de ras,d-aia am venit,veselie mare. :)

    val_both
    2010-02-13 23:54:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 173

    Lasă, dragă, oamenii-n amaru lor…

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:55:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 174

    dupa aia se aud gemete de durere: confuzii, fals si uz de fals. se cere dreptate

  • 175

    173 era pentru tx2…
    scuze, val!!!
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:56:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 176

    @) Daca_nu_nu

    Mai lasat singur in toata nebunia asta?! Am ris cum nu mi s-a intimplat de multa vreme, dar acum am ostenit! Noapte buna tuturor!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 23:57:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 177

    care dreptate? se intreaba o oglinda grav afectata de principiul de perplexitate incerta a lui heisenberg

  • 178

    Măi, io tot am o durere:
    De ce v-aţi luat de Zitella???

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:57:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 179

    @Daca_nu_nu: :)

    val_two
    2010-02-13 23:57:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 180

    @) Daca_nu_nu

    Cum vezi, n-am exagerat, numai uita-te cu ce “mai” am inceput fraza!!!!

    Liviu Antonesei
    2010-02-13 23:58:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 181

    @Daca_nu_nu: :) :)

    val_one
    2010-02-13 23:58:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 182

    L A@
    noapte buna si nu uitati: fara respect nu e dragoste, si daca dragoste nu e si respect nu e, criza e

  • 183

    @ LA
    Bunicule, am avut o petrecereeee… mama la dânsa!!!
    Şi eu am râs şi la petrecere şi aici!!!
    Îs mortali!!!
    Toţi!!!

    Nu, nu te-am lăsat singur!!! Am lipsit puţin…
    Aoleo! Te-ai învăţat cu mine!!! Vezi ce rău e fără… rău???

    Daca_nu_nu
    2010-02-13 23:59:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 184

    @Liviu Antonesei: Noapte buna,si scuze…

    val_both
    2010-02-14 00:01:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 185

    @) Daca_nu_nu

    Poate ca tie ti se pare un fel de dreptate! Unii se distreaza la chef, altii asa, mai pe uscat!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 00:02:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 186

    @ LA
    Lasă, dragă, doară noi ştim că n-ai probleme cu ortografia!!! Şi-n comentarii nu e moarte de om, că-s chestii semi-instant. În articol însă, e drept că-mi displac, pentru că-i chestie de comoditate, nu de neştiinţă.
    Deci, ni nu mă doare capu de ”mai”!!!
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 00:02:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 187

    Păi… ce pot eu să fac???
    O dată împlinim 10 ani!!!
    Eu v-am zis că am petrecere azi…

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 00:03:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 188

    @) Val_both

    Noapte buna, sa fie! Nu e nevoie de scuze, chiar am ris cu mare pofta vreo doua ceasuri!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 00:04:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 189

    @) Daca_nu_nu

    Ne-ai spus?! Esti sigura ca nu in gind?

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 00:05:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 190

    @ LA
    Sigur că da! Întreabă-l pe George, dacă nu mă crezi pe mine!
    O dată când ne-a invitat la Suceava – şi pe mine şi pe tine!!!, dar eu nu exist, nici n-ai fost atent!!! – şi i-am spus că una, e prea departe, două, azi îi ţin petrecerea lui Adişor; a doua oară când ai spus tu că te duci, iar eu am scris aci, negru pe alb, că mi-ar fi plăcut să fiu acolo, cu voi, dar nu pot, că am petrecerea copilului, dar că aştept poze!!!
    No.

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 00:08:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 191

    Noapte bună, Val!

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 00:11:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 192

    @Daca_nu_nu: noapte buna!
    Noapte buuna!
    :roll:

    val_both
    2010-02-14 00:14:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 193

    Bună, buuuună, bunăăăăă…
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 00:17:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 194

    Noapte bună şi ţie, Bunicule drag!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 00:18:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 195

    Şi ţie noapte bună, Inimioară!!!
    Sunt convinsă că ai petrecut frumos, cum meriţi!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 00:19:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 196

    @) Daca_nu_nu

    Poate ca ai spus, dar mie mi-a ramas in cap ziua in care chiar implinise virsta asta rotunda! Sper ca i-a placut si lui petecerea, ca in fond a lui a fost!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 00:50:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 197

    @) All

    Buna dimineata tuturor! Inca imi vine sa rid cind vad dezlantuirea de aseara!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 09:08:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 198

    @Liviu Antonesei: Bunadimineata Dottore! Am recitit si eu, rad da nu-i rasu’ meu! :) Ma bucur ca … va distrati. Eu credeam ca dragostea e treaba serioasa si m-am abtinut cat am putut da’ … Baietii (sau baiatul?) sunt buni da raaaaaai! A iesit si soarele, e si “ziua indragostitilor”, va doresc o zi la fel de … distractiva si senina!

    zitella
    2010-02-14 09:23:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 199

    zitella, m-ai respins cu o cruzime rar intalnita. demna de o cauza mai buna, zitella

  • 200

    @tx2: Cine, eu? Pe cine? Cine? Ce?

    zitella
    2010-02-14 09:48:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 201

    m-am plimbat toata noaptea. am intors-o pe toate partile. am fost si-n parc. am plans. nu intelegeam. de unde atata raceala?

  • 202

    da, tu, zitella. care rade n-a trecut prin asta. m-ai lovit in tot ce aveam mai bun, mi-ai ranit sesnibilitatea

  • 203

    @tx2: De la porcina, n-ai simtit virusul?

    zitella
    2010-02-14 09:53:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 204

    nu da in omul cazut la pamant, zitella. poate ca e din cauza ta

  • 205

    tu gandeste-te la un singur lucru, zitella. nu poti lupta cu toata lumea. am incercat si asta. dar sa fii dispretuit cand iti faci curaj sa spui ce simti…asta doare in toata fiinta. asta ai facut tu din mine. m-ai nenorocit

  • 206

    @tx2: O fi ba, o fi, da’ nu e!

    zitella
    2010-02-14 09:58:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 207

    m-am uitat si mai sus. am recitit TOT. mie mi-a fost folosit nickul in mod abuziv. s-au spus lucruri in numele meu pe care nu le gandeam . am fost executat. dar nu asta ma distruge, zitella, nu asta. ci atitudinea ta ermetica, privirea aia atat de rece, atat de rece, cand iti vorbeam de ce simt

  • 208

    @tx2: txt, txt,txt. Esti bun da nu te vede nimeni! Ca la fotbal!

    zitella
    2010-02-14 10:09:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 209

    tu chiar crezi ca nu mi-am dat seama, zitella, ca zicand “te iubesc, tx2″ in #95 tu de fapt de gandeai la altul? chiar crezi ca nu pot sa inteleg? dar ala nu te mai iubeste, zitella. are pe alta. te-a uitat. EU te iubesc! ti-am dovedit suficient

  • 210

    nu, nu sunt bun, zitella. te-nseli. daca esti bun esti prost. dar zic si eu ca omul, hai sa rezolvam cumva, hai sa uitam tot ce-a fost, hai, uite, las de la mine numa sa fii tu multumita

  • 211

    uite ca nu poti spune: cu ala nu te poti intelege. uite ca as face orice, orice, numa sa fie ca la-nceput. mai tii minte? hai! vad ca zambesti. mai tii minte?

  • 212

    @tx2: Tu nu esti prost, eu sunt batrana, ne iubim ca chiorii, bine?

  • 213

    oooooooooooooooooooooooooooooooooooooh! in sfarsit!

  • 214

    nu, n-o sa profit, zitella. nu ma grabesc. stai, ca nu mai stiu ce sa zic

  • 215

    numai cand ma gandesc. ce bine! ce bine! sunt in al noulea cer, zitella. m-ai lasat fara cuvinte, zitella. ti amo!

  • 216

    @tx2: Si au trait fericiti, pana la adanci batraneti! Ceea ce va dorim si dumneavoastra! Si-am incalecat pe-o sa …

    zitella
    2010-02-14 10:27:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 217

    tu zi ce vrei, zitella, zi ce vrei!asa! creada fraierii ce-o vrea. asa!ce credeau ei?

  • 218

    @all
    voi credeti ce vreti! io m-am impacat cu zitella mea

  • 219

    @Sara Petcu:

    “Nici nu m-am băgat pe voi.”

    Sunteți cumva aceeași persoana care făcea observații legate de eleganța frazei ?

    Nicolae Hurduc
    2010-02-14 10:33:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 220

    Asa cum incerc sa mi-l imaginez pe Empedocle dialogind cu Hölderlin pe teme „reciproc avantajoase…” , mi-ar suride s-o vad pe autorea Cleliei cu a sa Carte de Tendre lecturind episodul acesta…

    Pina una, alta, dialoghez doar eu cu textul .
    Daca „pasiunea şi tandreţea, … trebuie să existe împreună”, asta ar fi simultan, asa incit sa vem fie o pasiune tandra ori o tandretse pasionata? Aliaj , etimologic (si intelectual) aproape incredibil de suferintsa si tineretse, fragezime.
    Pasiunea si tandretsea in situatsii distincte: a. fiecare, separat, ipostaze ale iubirii . In cazul asta, iubirea e hemiplegica (?) b. Impreuna (vezi mai sus) in care caz iubirea e „completa”,”perfecta” “totala”(?) Dar daca ele nu-s ipostaze ale iubirii ci doar atribute ale ei? Pai atunci, nici o problema, se pot alatura altor atribute (e.g. Apollinaire, iubirea e „curgatoare”, „l’amour s’en va, comme cette eau courante”…) si iubirea isi foloseste atributele circumstantsial, mai cite unul, mai grupat…
    In tot cazul, am o febletse pentru tandretse (se vede si in rima) si cred ca se manifesta in iubire asa cum i s-a aratat Dumnezeu lui Ilie „Şi înaintea Domnului a trecut un vânt tare şi puternic, care despica munţii şi sfărâma stâncile. Domnul nu era în vântul acela. Şi după vânt, a venit un cutremur de pământ. Domnul nu era în cutremurul de pământ Şi după cutremurul de pământ, a venit un foc: Domnul nu era în focul acela. Şi după foc, a venit un susur blând şi subţire. Când l-a auzit Ilie, şi-a acoperit faţa cu mantaua, a ieşit şi a stat la gura peşterii ”. Nu stiu cum ar fi iubirea fara patima/pasiune, insa, daca iubirea-i dar divin, neaparat trebuie sa fie in ea un susur blând şi subtil.

    Si cum va fi functsionind iubirea acolo unde nu-s intrebari ci-i doar plasam ei?

    Daniel StPaul
    2010-02-14 10:45:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 221

    serial I LOVE MY LOVE (VIII, ultimul episod)

    VII
    Three times round the bed of their love, and his heart lurched with despair.
    In through the keyhole, elvish bright, came creeping a single hair.
    Softly, softly, it stroked his lips, on his eyelids traced a sign.
    “I love my love with a capital Z. I mark him Zero and mine.
    Ha! Ha!
    I mark him Zero and mine.”
    ………………………………………………………………………………………………
    VIII
    The hair rushed in. He struggled and tore, but wherever he tore a tress,
    “I love my love with a capital Z,” sang the hair of the sorceress.
    It swarmed upon him, it swaddled him fast, it muffled his every groan.
    Like a golden monster it seized his flesh, and then it sought the bone,
    Ha! Ha!
    And then it sought the bone.

    It smothered his flesh and sought the bones. Until his bones were bare
    There was no sound but the joyful hiss of the sweet insatiable hair.
    “I love my love,” it laughed as it ran back to the grave, its home.
    Then the living fleece of her long bright hair, she combed with a golden comb.

    Helen Adam, 1958

    NB
    rush in = a se napusti; struggle= a se zbate; tear/tore= a sfisia, (aci) a smulge; tress= suvitsa de par; swarm upon= a navali peste; swaddle = a infasa, a lega cu fisii; muffle= a pune surdina, a inabusi(zgomot, sunet); groan=geamat; seek/sought the bone= liter.,a cauta osul dar, aci, si figurativ,= a ataca ultima rezistentsa; smother= a sufoca; hiss=suierat,vijiit; fleece =lina (aci ar fi mai nimerit “matasea parului ei” ) “fleece” e folosit probabil si pt jonctsiunea cu “golden” din golden comb ->(golden fleece= lina de aur a argonautsilor)

    Nota “editorului”
    Nu stiu cit de urmarit a fost “serialul” si ma intreb daca cineva si-a imaginat ca e vorba de o poezie scrisa catre anii 1960 si, eventual, de o poetesa. E o alta viziune asupra iubirii (personal as hazarda ideea luarii in serios a contractului matrimonial (vezi si 1Corinteni, 7:4), extinzindu-i limitele dincolo de moarte. La subiectul zilei fiind noi, patima si tandretsea (caci cu ea ne obisnuieste parul feminin) isi dau mina in violentsa.
    Poezia, gasita pe vremuri intr-o Second Century Anthologies of Verse , Book 2 (Oxford UP) mi-a prilejuit ideea experientsei unor lecturi tematice. Cred ca merita sa o faca oricine. Sugestii: La Chevelure (Maupassant si Baudelaire) , Garcia Marquez De l’amor y otros demonios, Salatsica/Rapunzel (da, Salatsic-odor frumos/ da-tsi cositsele in jos…). Ba, cu mijloacele de azi, e usor sa se treaca si la o experientsa sincretica , adaugind opera (Samson si Dalila, liedul (R. Strauss –“Breit über mein Haupt dein schwarzes Haar”) , pictura lui Miro cu textul lui Claude Simon “La chevelure de Bérénice”. Si, pentru ca primavara e dupa colts, o cautare in inaltul cerului (neaparat afara din oras) catre Parul Berenicei (spre sud, luind repere constelatsiile Fecioarei si Leului ) e poate chiar mai mult decit restul experientsei . Dup-aceea luati la rind alta tema…si vous voulez bien.

    Epilog
    Cind ma gasesc in deplasare servesc ce mi se pune in fatsa, cu recunostintsa. Asa, spre exemplu, adeseori, mi s-a pus pe meniul comun si (psih)analiza de text(ura). Am consumat si rezultatul a fost concludent, caci batea in sensul presimtsirilor. Dupa o vreme rezultatul s-a dovedit, de curind, si purtator de adevar. Cind ai asemenea confirmari ai (macar) o marunta, sarmana (meskin, in araba) bucurie. Despre asta, doar putsintel mai mult, am lasat la Despre dragoste (10)

    Daniel StPaul
    2010-02-14 10:45:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 222

    @) tx2, Zitella

    Hopa, ati luat-o la capat de dimineata! Chiar sinteti neobositi! Dar de ziua asta, ajunsa si la noi, poate ca se va ocupa Sfintul Valentin de gravele voastre probleme sufletesti! Auguri!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 10:49:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 223

    @) Daniel StPaul

    Ca si d-voastra, tind sa cred ca este vorba, mai degraba,d e atribute, de “ingrediente”, decit de ipostaze. Si, de buna seama, am si eu o slabiciune pentru tandrete, de unde imi voi fi dat seama poate ceva mai tirziu cit de importanta este.

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 10:54:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 224

    @) Daniel StPaul

    Eu cred ca poemul (in) serial a fost binevenit. Nu doar eu l-am citit, pentru ca am vazut ecouri in comentarii, iar Daca_nu_nu, la un moment dat, a si luat-o inainte cu un episod!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 10:56:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 225

    D StPaul, L A @
    intelecuali! despicati firu in patru. hai sa va vad in cinci puteti? va tine?

  • 226

    @) tx2

    Eu nu cred sa reusesc, ca ma tin de traditie!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 11:05:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 227

    cuadruatura PATRATULUI. d-aia de se face si la gradinitza.

  • 228

    sa vina numarul pi! credeati ca el nu s-a prins ca incercati sa-l prindeti in radicali si in raporturi de numere rationale? pai zice el ca scrieti pe apa, pe apa…

  • 229

    @tx2
    imi place ce fac oamenii astia aici. tx2 , asta-i nick? lasa oamenii in pace ca fac bine ceea ce fac. iti repet :imi place. ma au pe mine-n gandul lor si se straduie. tu, tx2, doar bati din gura.

    numarul pi
    2010-02-14 11:13:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 230

    @) tx2

    Totul curge, cu atit mai mult apa!
    Mai e ceva – am mai precizat de citeva ori – eu nu sint intelectual, sint doar un scriitor, care a mai si citit cite ceva. Uneori, vorba asta, intelectual, mi se pare cumva de ocara…

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 11:15:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 231

    daca a vorbit numarul pi… io ce sa zic? ca nu-i asa? uite tac

  • 232

    @tx2
    nu am zis sa taci. am zis sa nu bati din gura! zi mai bine de la tine si nu te mai lua de nimeni, ca nu stii ce-i in inima lor!

    numarul pi
    2010-02-14 11:20:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 233

    @) tx2

    Sinteti foarte simpatic!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 11:21:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 234

    la ordinele numarului pi.

  • 235

    @tx2
    Se spune ca nu e bine sa-i invoci pe zei (aici, pe Arhimede!), ca s-ar putea chiar sa apara!
    Pare ca raportul pi supra pi (in masura in care pi nu poate fi calculat fara rest) nu poate avea valoarea 1.
    Nimeni nu poate demonstra (fara rest!) ca pi1=pi2.
    “Firul”, iata, deja incepe a se despica!

    vasile gogea
    2010-02-14 11:26:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 236

    vorbeati de mine, dle Gogea?

    numarul pi
    2010-02-14 11:29:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 237

    @) Vasile Gogea

    Bun venit, Vasile! Nu doar ca pi 1 nu e acelasi cu pi2, dar nici macar toate nick-urile luate de ori care dintre ei nu-s identice!

    Liviu Antonesei
    2010-02-14 11:30:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 238

    pai dle Gogea sa va spun ceva: pe mine nu ma cunosc nici macar eu

    numarul pi
    2010-02-14 11:32:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 239

    @numarul pi
    pai de cate ori ti-am spus: cunoaste-te pe tine insuti! vad ca vorbesc la pereti

    socrate
    2010-02-14 11:35:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 240

    @socrate
    asta a zis-o altu. o data. si a doua: tu ti-ai aplicat-o tie, de ma-nveti pe mine ce sa fac? :)

    numarul pi
    2010-02-14 11:37:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 241

    @numarul pi
    m-am straduit toata viata mea

    socrate
    2010-02-14 11:39:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 242

    @socrate
    lasa ca stiu :) uite si eu fac acelasi lucru. dar nu-mi mai dau de capat. nici nu stii cat ma bucur ca nu reusesc

    numarul pi
    2010-02-14 11:42:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 243

    numarul pi@
    deci esti de-al meu. deci esti de-al meu

    socrate
    2010-02-14 11:44:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 244

    @socrate
    da, sunt! vo problema, ceva?

    numarul pi
    2010-02-14 11:47:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 245

    :)

    socrate
    2010-02-14 11:48:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 246

    all@
    da ce, ati adormit? nu-i bagati in seama p-astia doi. astia vorbeste ce stie ei.

  • 247

    Eu vorbeam despre Arhimede, eventual ma gindeam si la Empedocle: dar in sandale, prin zloata de-afara…
    In ce priveste nick-urile, chiar nu ma pricep la asa ceva. Nu mi-as pune si eu o “masca”?
    Dar, adevar este: cu “masca”, ori fara “masca” nu ne cunoastem “complet” niciodata. Si, stiti de ce? Iata un posibil raspuns (ascuns intr-o “gluma” si “deconspirat” din “caietul” unui filosof care, ne-avind ce face, despica si el “firul” limbii romane in… patru ori patru, invocindu-l, uneori, pe Hermes):
    “Un mort intre doi vii trecea printr-un viu intre doi morti.Si zice viul dintre cei doi morti catre mortul dintre cei doi vii: Nu te viri asa avam (cu avint), ca daca s-or da viii la vii ramin numai mortii”.

    vasile gogea
    2010-02-14 11:57:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 248

    @vasile gogea
    mortii traieste. viii nu garantez :)

  • 249

    @248,tx2
    Mai grav: daca unii morti mai au o sansa la judecata de apoi, unii “vii” nu vor, domnule, sa moara nici “morti”!

    vasile gogea
    2010-02-14 12:13:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 250

    @vasile gogea
    astia doarme. a adormit cu totii cu capu pe paradox. zice ca e cea mai buna perna.da perna-i perna si plapuma-i plapuma! dorm dushi

  • 251

    tx2, am urmarit discutia asta si vad ca nu te-ai putut abtine si m-ai bagat si pe mine. eu nu dorm, sa-ti fie clar, eu numa acopar

    plapuma
    2010-02-14 12:21:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 252

    ziceati ceva de invocat, dle gogea? :)

  • 253

    @252,tx2
    Dupa cita “anatomie” cunosc, orice “zicere” e o invocare.

    vasile gogea
    2010-02-14 12:46:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 254

    Fiind noi adpostati la locul si timpul amarii subti(t)le,
    il voi ruga pe “Bunicu’” sa-mi permita sa “itertextualizez” un poem
    “De dragoste
    Si dupa ce totul va fi spus.Si dupa ce vom fi
    trait totul. Si dupa ce nu mai ramine nimic
    inaintea noastra, iubita mea care esti singurul
    sau semn. Si…

    apoi vom cobori inspre mare. Ne vom privi in ochii
    nostri identici si nu voi arde, singele meu nu va fi
    cenusa, stilpul de sare se va topi in nisipuri.

    Dar – imaginea mea in ochii tai ma cutremura. Vad!
    Vad abisul care pindeste din adincul lor ca o pantera,
    vad sarpele care-mi comunica nepasator
    respiratia gifiita a mortii, vad globurile de lumina
    aurie, stins-stralucitor-aurie care vom fi
    si trupurile noastre goale, maltratate, sfisiate
    de ciinii simtului comun, de slabiciunea noastra
    interioara si de teama noastra – trupurile noastre
    splendide putrezind in gaoacea calda a nisipului.

    Apa a trecut de genunchi… iar eu sint singur
    si gol cu fata spre rasarit. Din spate umbra
    ei se profileaza peste valuri. Un semn, un singur
    semn si as ramine. Un singur semn. Un fir de nisip
    cazindu-mi pe umar. Un fluierat. Un ris micut de
    femeie…

    Umbra ei calatoreste deasupra apelor. Umbra ei
    se indeparteaza peste ape. Un pas. Inca un pas.
    Eu am plecat pentru totdeauna. Ea ramine.

    In urma mea, dansul lumii, dansul neobosit al
    tuturor lumilor, caruselul obositor, plictiseala
    infinita a gesturilor rutiniere, in urma mea
    o tristete nevindecabila.

    (aici nu este vorba despre cuvinte, ci despre
    existenta sau moarte)

    Eu am plecat singur. Eu am plecat pentru totdeauna.
    Ea a ramas. Sa inceapa judecata.”

    Asa dar, un “commentarius continuum”, cu “materialul”
    (poetic) al “autorului”…

    vasile gogea
    2010-02-14 13:14:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 255

    am fost la un pas sa o iau razna. si nu glumesc de loc si nu voi ca sa va sparii… invocarea nu e fara risc si eu am luat-o prea in ushor! mai bine asa la bunul simt si mai la masura noastra sa vorbim

  • 256

    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 13:28:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 257

    @Nicolae Hurduc: Corect! Trebuia sa notez: pa voi! Sorry! Eu as mai avea de semnalat, dar ma opresc aici.

    Sara Petcu
    2010-02-14 13:56:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 258

    @All

    D’accord je t’ai confié tous mes sourires, tous mes secrets
    Même ceux, dont seul un frère est le gardien inavoué
    Dans cette maison de pierre, Satan nous regardait danser
    J’ai tant voulu la guerre de corps qui se faisaient la paix
    Je t’aime, je t’aime
    Comme un fou comme un soldat
    Comme une star de cinéma
    Je t’aime, je t’aime
    Comme un loup, comme un roi
    Comme un homme que je ne suis pas
    Tu vois, je t’aime comme ça……….

    youtube.com/wat../

    Fulcanelli
    2010-02-14 14:03:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 259

    din greseli invata omu :)

  • 260

    @tx2: Din ale cui greseli inveti? Din ale tale? Ori ale altora?

    Ion Luca
    2010-02-14 15:48:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 261

    Ion Luca@
    ale mele sunt alea pe care AR TREBUI sa le iau cel mai in serios . sunt si cel mai greu de identificat greselile personale, mi se pare. de obicei daca nu merge ceva eu dau vina pe altii, pe context, pe moment etc etc foarte rar ma gandesc unde am gresit eu

  • 262

    Inima-Rea:
    Acum, chiar daca am intarziat o zi,nu se pune ?
    La multi ani tinere, sa fii iubit !!!!!

  • 263

    @) Vasile Gogea

    Merci, frate Vasile. Cred ca nu eram un tinar poet chiar rau! Si asta fara sa iau in calcul si vremurile cind eram june poet!

  • 264

    @)Fulcanelli

    Multumesc pentru link!

  • 265

    loda: Mulţam fain, micuţă doamnă!
    -
    Frumoasă poezia pe care ne-a oferit-o d-l Gogea, din poetul de altădată (?) Zic eu că harul poeziei nu are cum fi mai prejos de harul preoţiei, că de s-a arătat o dată – şi-i de ajuns. Nu prea există poeţi tineri şi poeţi bătrîni fiindcă nu există poezie tînără şi bătrînă. Poezia-i mereu tînără, ăsta-i harul.
    Mi-a plăcut nebunia de aici, de aseară – mai ales. Nu 6, 9, 100 – toate personajele, în căutarea autorilor lor. Carnaval pe net, ce mai!
    Sigur, trebuie să ai nervii tari, să rezişti la aşa mistificare. Mi-a părut rău de zitella, cum s-a panicat. Nu era de ce.
    În schimb, Socrate acela tare aducea a Xantipa – în zilele ei bune, căci nu degeaba o iubit-o Socrate, pe care-l putem suspecta de orice doar de ne-exigenţă – nu.
    Nici eu nu ştiu cu schimbarea nick-ului, că tare m-ar fi prins măşti deşucheate. Bine măcar că le am pe ale mele.
    PS: Şi nu există nici poeţi buni şi poeţi răi. Există doar poeţi – cînd există. Pe vremea cînd hălăduiam La Tavernă – pe Bd Dacia, unde-i şi MNLR – am avut privilegiul de a vedea apărînd un poet din nimic de luat în seamă anunţat. Şi l-am avut şi pe acela de a-l vedea pe altul, cînd el nu se vedea căci credea că doar Nichita a fost poet. Spre deosebire de proză, în poezie nu scapi cu meşteşugul, dacă n-ai har – se cunoaşte imediat.
    Chiar, maître, ţi-a căzut sub ochi probă de poezie atomistă? Îl bătea unu-n cuie pe Cristos – dar nu cu ciocanul, cu pikamerul. Era ceva de groază!

    Inima-Rea
    2010-02-14 18:49:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 266

    @) Inima-Rea

    Multumesc mult, frate Inima-Rea, dar cu inima buna! Credv ca ai dreptate in ce-i priveste pe poeti, altfel, zic, as fi reusit sa imbatrinesc si eu la virsta asta! Si pentru ca a venit vorba, inca o data, La Multi Ani!

  • 267

    @Inima-Rea: Sunt dileme existentiale nu alta! E bine oare sa spui La multi ani! cuiva care desi s-a nascut cand s-a cutremurat pamantul, prefera sa-si serbeze ziua in 13 februarie? Nu mai amintesc de alte motive care te pot face sa fii retinut! As avea totusi un mesaj. Asta daca nu ma insel. Scrie, dar fa-o cu finalitate. Sunt persoane care asteapata de mult adevarul de dincolo de povesti. Nu mai mult, dar adevarul le e necesar. Asa ca anunta cand publici.

    ro.dica
    2010-02-14 19:33:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 268

    ma alaturi ro.dica.i in cererea adresata dlui Inima rea, recent sarbatorit, de a scrie cu finalitate. de a mai lasa povestile si de a se ocupa numai de adevar. dati-o-ncolo, dle Inima rea, nu v-ati saturat de povesti? mai lasati-le, nu vedeti ca e lumea plina de minciuni, care mai de care? ii lumia ria sh fimeili fuduli

  • 269

    @Inima rea
    acu am vazut si eu. socrate pare xantipa, da nu fiti ingrijorat. e ironie socratica usor surprinsa ca interlocutorul mai zice si altceva decat “da, asa e, desigur”

  • 270

    @Liviu Antonesei, #224
    Ca ins vinovat si patsit (iar patsitul e ruda invechita cu patima /pasiunea) stiu ca thymusul neresorbit are ratsiunea lui, que le coeur connaît très bien: se desnuda si se dezgoleste à sa guise, uneori concomitent, alteori pe rind…

    Daniel StPaul
    2010-02-14 21:07:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 271

    ro.dica: Ori mă confundaţi, ori sînteţi prea sibilinică pentru mine.
    În privinţa “finalităţii”, risc să fac două victime deodată: nu există o finalitate. Nici măcar o finalizare, cred. Poate, un final – acolo, unde-a fi.

    Inima-Rea
    2010-02-14 22:30:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 272

    lIVIU, TE IUBESC, ESTI UN OM DE MILIOANE!!!! DUMNEZEI Sa-ti dea TOATE BUNURILE DE PE LUME!!!!!

  • 273

    Hop şi io, pe ultima sută de metri…
    Pupici dulci la toată lumea!!!
    Ţoc!-Ţoc!-Ţoc!!!
    Sper că aţi petrecut frumos, cu inimioare-inimioare!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-14 23:52:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 274

    ati observat ca sf Valentin e ziua indragostitilor????? mai era unu Valentin din Alexandria prin sec 2!!!

  • 275

    @) Refuz

    Multumesc! Energica declaratie!

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 09:11:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 276

    @) tx2

    Corect! De altfel, valentinienii erau una din cele mai interesante “echipe” gnostice!

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 09:13:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 277

    @) Inima-Rea

    Si mie mi s-a parut un pic ciudata interventia d-nei cu pricina! Parca avea ceva personal cu matale, maitre. De n-o fi fost o confuzie…

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 09:16:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 278

    @) All

    Imi scriu articolul pentru rubrica de miine din Adevarul, apoi postez capitol nou! Auguri!

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 09:17:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 279

    @Sara Petcu:

    “Corect! Trebuia sa notez: pa voi! Sorry! Eu as mai avea de semnalat, dar ma opresc aici.”

    Sper ca nu ati luat interventia mea drept o polita pe care am vrut neaparat sa o platesc. Ideea era cu totul alta. Nu cred ca ar trebui sa exageram in ceea ce priveste monitorizarea greselilor de dactilografiere, formularilor mai putin reusite etc. pentru ca acest mod de operare nu numai ca poate introduce o oarecare stare de tensiune, dar poate descuraja viitoarele interventii (in special ale persoanelor timide). Pe de alta parte e foarte adevarat ca greselile proprii sunt mult mai greu de identificat decat greselile altora.

    Ceea ce a reusit domnul Antonesei sa faca aici, mi se pare un lucru desosebit de interesant, adica interconecatrea oamenilor de litere, de arta, cu stiintificii. Avantajul marilor ganditori din istoria omenirii cred ca a fost tocmai universalitatea lor. Ei erau si filosofi si artisti si oameni de stiinta. Modul in care a evoluat procesul de cunoastere a dus la o separare (evident nu totala) a stiintificilor de oamenii de arta, ceea ce pe undeva se aseamana cu separarea celor doua jumatati ale sferei. Acest proces nu este in avantajul nimanui si cred ca ar trebui sa facem eforturi pentru a reuni cele doua jumatati.

    Si care poate fi cel mai bun liant, daca nu chiar dragostea ?

    youtube.com/wat../

    Nicolae Hurduc
    2010-02-15 09:32:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 280

    @Nicolae Hurduc: Buna dimineaţa! Perfect adevărate spusele domniei voastre. Am o adăugire, o întrebare, o dilemă, nu-ş’ cum să zic: ignoranţii, semidocţii, (vulgul?), în care jumătate ne includeţi? Cine se interconectează cu mine? :) M-am băgat şi eu în sfera dvs. ca … :) O zi bună să aveţi!

    zitella
    2010-02-15 09:54:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 281

    @zitella:

    Ha, ha !
    I love my love.

    Aproape sa ma prindeti pe picior gresit. Metforic vorbind, dumneavoastra intrati in zona liantului, pentru ca sunteti plina de dragoste.

    Nicolae Hurduc
    2010-02-15 10:13:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 282

    @Nicolae Hurduc: Mulţumesc, cu plecăciune! Iată, asta face pentru mine „casa” domnului Antonesei: mă leagă de oameni cu care nici în vise nu visam să pot „vorbi”; ca domniile voastre! Promit să învăţ bine! Acum da, acum pot să încep o nouă zi în sfera mea … Pot să vă îmbrăţişez? Virtual, desigur! Vă mulţumesc! Domnilor profesori, cu dragoste!

    zitella
    2010-02-15 10:36:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 283

    @Inima-Rea: Daca am facut o confuzie ( mi-am asumat-o in comentariu), scuze. Dar daca nu … Nu credeti totusi ca sunt in lumea asta destui care ar trebui sa-si ceara scuze si nu sunt in stare sa o faca.

    ro.dica
    2010-02-15 10:38:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 284

    @zitella:

    “Mulţumesc, cu plecăciune! Iată, asta face pentru mine „casa” domnului Antonesei: mă leagă de oameni cu care nici în vise nu visam să pot „vorbi”; ca domniile voastre! Promit să învăţ bine!”

    Acest lucru este reciproc valabil. Si eu va multumesc pentru hotararea luata de a invata bine. Inseamna ca ne indeplinim (atata cat se poate) datoria si cu siguranta ca in final toti vom avea de castigat.

    Nicolae Hurduc
    2010-02-15 10:54:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 285

    @Liviu Antonesei: Trebuie sa recunosc ca in ultimul timp am petrecut ceva timp pe bloguri. Pana la urma sunt un loc al anonimatului (pentru majoritatea), unde scrii cam ce-ti trece prin cap, chestii serioase sau mai putin serioase. Acuma, daca am aparut si eu un alt “non-conformist internautic” printre atatia altii, sper sa nu fie cu banat. V-as mai spune ceva, imi plac multe din cele scrise de dvs., desi cred ca mare parte pleaca de la nebunia indragostirii = eros ( cel putin asa mi se pare mie, desi vad si celelalte referiri). Asta e doar inceputul si totodata marea incercare, apoi se vede daca esti om = fiinta cu ratiune sau nu si ramai in egoismul tau. Sper sa nu fi pierdut episodul Iubire si ratiune, recunosc desi nu-s multe nu le-am citit pe toate. Eu nu cred ca e contradictie de termeni, ba dimpotriva iubirea calauzita de ratiune ( din care decurg bunul simt, corectitudine, neinscrierea in rutina samd) se apropie si mai mult de perfectiunea “iubirii androgine” ( sper sa fi inteles termenul corect, cu nu l-am invatat la scoala, la filozofie). V-as mai ruga ceva, daca nu simtiti ca trebuie sa-mi raspundeti neaparat ( am vazut ca sunteti un bun moderator), n-o faceti acum. Poate altadata cand ma apuc si eu sa scriu despre conceptul de iubire (daca s-o intampla vreodata). Nu stiu totusi daca o sa fiu in stare sa concurez cu inaintasii. Succes!

    ro.dica
    2010-02-15 11:06:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 286

    @All :
    O precizare, timp pe bloguri=citit, nu stiu daca am postat pana acum de 10 ori.

    ro.dica
    2010-02-15 11:11:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 287

    ro.dica: N-am un răspuns simplu la-ntrebarea dv. Aş zice că e posibil ca o parte din aceia care nu ştiu să-şi ceară scuze nici să nu ştie c-au greşit. Altă parte dintre ei poate că s-au pocăit. Iar cîţi au mai rămas îşi poartă păcatele neavînd încotro.
    Dar cred că dv ştiţi de la cine să aşteptaţi scuze şi de ce. Eu, unul, nu aştept scuze de nicăieri. Parafrazînd o vorbă despre datorii, aş spune că greşelile vechi se iartă, iar greşelile noi aşteaptă să se-nvechească.
    Pe urmă, e şi riscant să-ţi ceri scuze. Cum ar suna “Scuză-mă că nu te mai iubesc” ori “Scuză-mă că te-am uitat”?
    Nemaipunînd la socoteală vorba franţuzului – Qui s’excuse s’accuse.
    PS: Scuze dar mi-e peste mînă acordul gramatical, cum este el recomandat azi. Pentru mine, “acordul după înţeles” nu e nescuzabil.

    Inima-Rea
    2010-02-15 11:11:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 288

    @) Ro.dica

    Pai, nu vad de ce nu ati incerca sa scrieti pe tema asta! Eu nici nu mai stiu cum m-am apucat si m-am tezit ca era gata!

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 11:58:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 289

    @) Zitella, Nicolae Hurduc

    Ce sa spun? Eu chiar sint bucuros ca oamenii se mai cunosc si din pricina blogului meu! Auguri!

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 12:00:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 290

    @) All

    Pregatesc pentru postare capitol nou! Vine repede!

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 12:01:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 291

    @) All

    Capitol nou la adresa

    voxpublica.real../

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 12:47:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 292

    @Nicolae Hurduc: Quod erat demonstrandum!
    Interconectarea dintre #1 şi #4 :)

    voxpublica.real../

    zitella
    2010-02-15 16:19:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 293

    @) Zitella

    Incerc sa-mi dau seama la ce anume trimiteti!

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 20:53:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 294

    dle Liviu Antonesei, eseul dvs m-a cucerit. N-am mai citit nimic cu atita placere si interes.
    Spuneti-mi, ce trebuie sa faca cititoarele dvs pentru a nu se indragosti de scriitorul care simte atit de complex si nuantat dragostea si, culmea, o mai o si defineste de te iau fiorii?
    Cum va protejati dvs si cum sa se protejeze ele? Pentru ca riscul exista…

    sieusitu
    2010-02-15 22:32:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 295

    @) Sieusitu

    Va multumesc foarte mult pentru aprecieri. Dar nu cred ca eu si cititoarele mele sintem neaparat in pericol din pricina unei carti. Totusi, au trecut niste secole de cind se sinucideau tinerii germani din pricina de Werther…

    Liviu Antonesei
    2010-02-15 22:37:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 296

    @Liviu Antonesei: Buna dimineata! Mi-au trebuit beculetele lui tx2 sa vad intrebarea dvs.
    Nicolae Hurduc: Ceea ce a reusit domnul Antonesei sa faca aici, mi se pare un lucru desosebit de interesant, adica interconecatrea oamenilor de litere, de arta, cu stiintificii.
    Da’ am intrat o alta dilema: cine-i “stiintificu”? O fi stiintific? Oricum e interconectat, e prins!
    O zi fructuoasa, sa descoperiti Adevarul simplu! (pentru mine) La treabaaaaaaaaa!

    zitella
    2010-02-16 07:49:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
"Cum am făcut politică în ilegalitate – unde eram extrem de puţini! –, în opoziţie – unde a fost cel mai plăcut! - şi la putere – unde se înghesuie toţi, dar pe mine m-a lăsat rece! - , politica efectivă nu-mi mai spune nimic
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!