![]() | Despre dragoste. Anatomia unui sentiment (12)vezi toate articolele de Liviu Antonesei15 Feb 2010 la 12:36 268 comentarii 1226 vizualizari. |
Notă
Pentru că acest ultim interludiu este foarte extins, am decis să-l împart în mai multe secţiuni, cu numărătoare distinctă faţă de cea a capitolelor propriu-zise. Vor fi, deci, vreo patru „casete cu chinezării”.
Celălalt corp
În romanul Capul vinovat de Romain Gary, găsesc acest scurt fragment despre împlinirea prin corp, despre mişcările ca şi autonome ale acestuia: „Ea suspină. Cu corpul pe care îl avea, suspinele sale nu se vedeau doar pe ţîţe: fesele înseşi se puseră în mişcare. Îşi puse mîinile pe bunul său pămîntesc. Era cea mai frumoasă pereche de buci din cîte iubise vreodată. Cînd le simţea sub mîna sa, ştia că a reuşit în viaţă”. Într-adevăr, sentimentul de împlinire, nu vine niciodată dinspre „trăirile abstracte”, ci din asemenea întîlniri cu viaţa cea mai concretă, chiar elementară: un corp, o parte a acestuia, un sunet muzical, un peisaj tulburător. Este greu de crezut că te simţi împlinit pentru că l-ai înţeles pe Kant, dar e posibil să ţi se întîmple asta pentru că l-ai ascultat pe Bach, care se adresează şi simţurilor. Poţi compara corpul gol, sînii, fesele iubitei cu o „simfonie”, dar nu cu un eseu filosofic. Poţi, iarăşi, compara curul femeii cu un apus de soare, nu însă şi cu teorema lui Pitagora, cel puţin nu fără riscul de a cădea în ridicol. Este vorba despre tipuri diferite de „perfecţiune² – una din acestea este, în principiu, trecătoare şi, poate, chiar acest caracter efemer face întregul său farmec. Frumoasele fese se vor lăsa cîndva, se vor deforma, vor fi maltrate de celulită dar, atunci, în clipă, senzaţia provocată de ele este uluitoare şi aşa vor şi rămîne ele în memoria care salvează clipele extazului.
A iubi în tahitiană
În limba locuitorilor din Tahiti, care ştiu destule despre splendoarea corpului în solaritate, te iubesc se spune té héré néi au, dar asta vine de la o altă expresie care înseamnă „ a captura, a prinde în capcană². Tahitiana pare să identifice dragostea cu seducţia, deci cu un eventual moment al acesteia, cînd nu este doar un substitut. Nu ştiu dacă există şi o formulă pentru iubirea-fuziune, în fond, singura adevărată care, în termenii seducţiei, ar fi un fel capcană reciprocă, o plasă de păianjen împletită în comun.
Dragostea şi cunoaştere
Cunoaşterea, în sensul înţelegerii a ceea ce este într-adevăr semnificativ în lume, este un exerciţiu incert, problematic. Nu degeaba a fost preocuparea de căpetenie de la Stagirit şi pînă la Kant şi post-kantieni. Dragostea, trăirea mistică a relaţiei cu divinitatea şi gîndirea analogică – aceea a poetului, de pildă – mi se par a fi singurele mijloace ne-mediate de a pătrunde în insondabil.
De unde provine şi necesitatea revenirii – paradoxală într-un veac scientist şi tehnocrat – la tehnicile extatice ? Nu ştiu. Priveşti cîteodată un obiect sau o persoană, pe care crezi că le ştii foarte bine, şi îţi dai seama că-ţi sînt complet străine, că-ţi sînt complet inabordabile. Dacă atunci, pe deasupra, ar avea şi o reacţie paradoxală, ai putea pur şi simplu să înnebuneşti. De aceea, fiecare îşi creează un instrument spiritual propriu, o tehnică a cunoaşterii de folosinţă personală. Există un „adevăr” intim şi există o „metodă” – în sensul clasic, „cale spre…”- de a accede la acesta. În general, nu ştii aproape nimic despre primul şi nici nu-ţi dai seama dacă metoda este bine aleasă. Există, atunci, căutarea şi chiar căutarea acestei căutări. Nu e nici o glumă, nu e un joc de cuvinte, ci doar încercarea de exprimare a imprecisului, poate a inexprimabilului. Şi vine apoi durerea de a sesiza că limbajul în care vrei să-ţi clarifici problemele nu are metalimbaj, că explicatul şi explicaţia se interpătrund indiscernabil, clarificiînd şi obscurizînd, deconstruind şi construind, într-un fel de labirint în care ai fost prins pentru totodeauna. Există în fiecare om un fel de polaritate, de ruptură, între o dimensiune ascetică şi opusul ei, şi ea se manifestă la toate nivelele fiinţei, în toate dimensiunile acesteia – corporal, lingvistic, stilistic etc. Importantă este nu ruptura, ci comuniunea, deci realizarea unei coincidentia oppositorum – deci, ambele, dar nu pe rînd, ci deodată, în simultaneitate. Iar asta se petrece doar pe cale mistică, în dragoste ori în travaliul misterios al poetului. Doar aşa atenţia se intensifică şi se poate orienta asupra esenţialului. Numai aşa este posibil ceva nou, altfel totul se repetă, totul se imită, totul reîncepe, totul a fost făcut, totul a fost deja spus. Pentru că trebuie să-ţi trasezi urma, trupul trebuie să-şi găsească locul în autenticitate, spiritul trebuie să vorbească de undeva. Doar aşa poate să existe pentru tine umbra din oglindă, sunetul de după marea tăcere, chipul in-aparent al nenumitului.
În acelaşi roman al lui Gary, Cohn, personajul principal, un fel de dublu al lui Gauguin, abordează chestiunea prostituţiei : „Cohn avea de altfel o slăbiciune pentru prostituate: de milenii, ele erau victimele unei jonglerii ce constă în a situa criteriul Binelui şi Răului la nivelul curului, scoţînd astfel capul din joc². Cu siguranţă că aşa stau lucrurile, numai că prostituatele sînt doar victimele predilecte, nu şi exclusive. Întreaga umanitate a trăit – şi trăieşte încă – această ciudată schizofrenie, întreruptă doar în cîteva noduri astrale ale istoriei sale: Egiptul, Grecia veche, Gnoza şi travestirile ulterioare ale acesteia. Nici măcar psihanaliza, care a încercat să facă sexualitatea acceptabilă şi în afara înmulţirii, nici mişcările de „eliberare sexuală” din anii `60, nu au reuşit să regăsească unitatea pierdută a fiinţei umane. Probabil, doar regăsirea integrală a Gnozei ar putea fi soluţia, dar presimt continuarea „persecuţiei” vreme de secole. Înţelepciunea adevărată va rămîne în continuare ca şi clandestină. Şi, mai departe, din Gary: „Fata de la Blue Cat, o negresă ce se numea Lamartine Jones, se ocupa de Cohn cu acea speţă de comprehensiune intuitivă pe care tîrfele au avut-o întotdeauna pentru puritate”. Singura problemă este aceea de a sesiza unde se situează puritatea, pentru că Dostoievski ne-a relevat coexistenţa purităţii şi a impurităţii în chiar trup-sufletul prostituatei. S-ar putea ca prostituatele, care, uneori, sînt mai aproape de Gnoză decît majoritatea oamenilor, să fie infinit mai pure decît cel mai aparent cast dintre călugări. Sigur că prostituţia este detestabilă, dar nu neapărat şi prostituatele care, adesea, sînt mult mai capabile decît noi să-şi depăşească mediocritatea. Ar trebui să vedem dacă, măcar în această chestiune, unde este atît de nuanţat şi de subtil, pravoslavnicul Dostoievski n-ar putea fi recuperat pentru tradiţia secretă a Gnozei.
De cîte ori am descoperit o femeie – cu o singură excepţie asupra căreia voi reveni -, de cîte ori m-am îndrăgostit, am şi numit-o, i-am dat un nou nume, schimbîndu-l pe al său. Nu-mi dau seama cum se întîmplă asta, nu ştiu de ce, dar pot aproxima că este vorba despre un impuls creator, mai degrabă re-creator. Mutaţia în cuvinte este, de fapt, o mutaţie ontologică. Nu este vorba despre afirmarea spiritului conquistei, pentru că între cucerirea pură şi re-crearea distanţa este enormă. A da un nume, a da un nume nou, înseamnă a te comporta după chipul Creatorului, nu al cuceritorului. Eşti, mai degrabă un Pygmalion decît un Barbă Albastră. Don Juan mi se pare, totuşi, o fiinţă foarte tristă, de o tristeţe nevindecabilă. El bănuia că numărul – oricît de mare ar fi – nu poate însemna totul, dar nu mai putea ieşi din joc, nu putea scăpa mecanismului pe care-l pusese în mişcare. A da însă nume – fie Americii, fie unei femei – înseamnă a acţiona ontologic de la bun început şi a schimba regula jocului, înseamnă a fi stăpînul unei lumi ce se va lăsa descoperită, dar după numele dat de tine. Nu e nici o autoiluzionare aici, nici vană juisare, ci chiar sentimentul întemeierii. În ciuda apareţelor, spiritul pur al conquistei este unul risipitor şi destructiv, cum ne arată şi mitul donjuanic, dar şi spaniolii în America, în vreme ce spiritul nomothetic este – fie şi inutil – constructiv. De ce, oare, o singură dată nu am avut această dorinţă de a schimba numele ? Pentru că era potrivit ? Nu cred. În fond, toate numele sînt potrivite din momentul în care sînt purtate de cineva. Despre altceva trebuie să fie vorba. Poate că era „jumătatea² şi, atunci, nu mai era nevoie de nici un fel de „ajustări”, nici măcar onomastice. Poate.
Madlena mea
Într-o după-amiază cracoviană, după ce-am dormit puţin, am băut o cafea. Cînd ajunsesem la jumătatea ceştii, mi s-a făcut o poftă teribilă de gustul de banană. Am luat una, am curăţat-o şi cînd i-am muşcat vîrful, deodată, ca într-un fel de tunel al timpului, eram parcă în altă parte, muşcînd dintr-o altă banană, simţind alt gust, deşi atît de apropiat. Pentru că, ca şi la Proust, similitudinea gustului a pus în mişcare transferul temporal, a declanşat teleportarea, punînd în mişcare mecanismul memoriei. Năzdrăvanul Bill păţeşte, probabil, acelaşi lucru de cîte ori îşi aprinde un trabuc ! Pare foarte simplu ceea ce-a descoperit Proust, dar este atît de fundamental încît cineva trebuia neapărat să o facă. Interesant este că, deşi fiinţe simbolice cum sîntem, mecanismul nu este pus aproape niciodată în mişcare pe cale intelectuală, ci fără greş pe cea senzitivă. Pentru că nu evoci conştient o experienţă anterioară, ci eşti retrimis către aceasta de un stimul senzorial asemănător. Gustul bananei prezente şi cel al bananei din urmă cu o săptămînă, de pildă, un miros de crengi umede amestecat cu pişcătura gerului din zonele nordice de acum vreo doi ani. O bună parte din viaţa noastră este făcută din doruri, amintiri, nostalgii ce ţin de senzorialitate. Din ele, artiştii fac opere, artiştii foarte mari capodopere, iar noi, oamenii obişnuiţi, putem face o viaţă mai mult sau mai puţin reuşită.
Yeats şi chestiunea androgină
Mă tot întreb de ce mă obsedează atît de mult un vers din Yeats, pe care l-am tradus de mai multe ori, dar niciodată n-am fost mulţumit de traducere. Odată, suna aşa: „Îl caut pe cel ce-am fost/ înaintea începutului lumii”. Altădată, am crezut că traducera următoare surprinde mai bine dinamica: ²Îl caut pe cel ce eram/ înaintea începutului lumii”. Dar nu chestiunea traducerii este importantă, de fapt, ci obsesia pe care mi-o provoacă versurile, obsesie pe care o leg, acum, de o trimitere discretă, difuză, imperceptibilă spre androginism. Iar dacă aşa stau lucrurile, atunci ar trebuie să traduc, modificînd complet gîndul vizibil al lui Yeats, astfel: „Îl caut pe cel ce eram/ înaintea începutului lumii/ pe ea o caut”. Pentru că, atunci, înaintea începutului, existam în ne-separare, în indistincţie, în fuziunea dinaintea căutatei fuziuni, în „vremurile” în care şansele noastre încă erau neatinse, intacte.
Un personaj din nu mai ştiu ce carte spune că un bărbat şi o femeie se pot iubi doar dacă nu se cunosc, dar dacă se cunosc cu adevărat, sentimentul nu mai este posibil. Eu sînt de părerea riguros inversă – fără cunoaştere, poate exista, în cel mai bun caz, o intersecţie, dar nu o întîlnire veritabilă, poate să se petreacă chiar şi acel coup de foudre iniţial, dar iubirea autentică nu e posibilă decît prin cunoaşterea ce succede re-cunoaşterii. De altfel, proba iubirii, apa sa regală mi se pare a fi chiar proba cunoaşterii. Necunoscutul oricum atrage, chiar şi atunci cînd provoacă spaima, dar dacă atracţia rămîne la fel de puternică şi după cunoaştere, atunci avem unele garanţii privind soliditatea sentimentului, atunci totul e posibil, poate inevitabil.


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 12010 citiri |
| Cristian Teodorescu 10786 citiri |
| Costi Rogozanu 10214 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4475 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4185 citiri |
| Alin Fumurescu 4048 citiri |
| Ciprian Şiulea 3339 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Iulian Leca 2415 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63069 citiri |
| Cristian Teodorescu 41134 citiri |
| Costi Rogozanu 39175 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18229 citiri |
| Alin Fumurescu 17943 citiri |
| Viorel Dobran 13055 citiri |
| Dan Duca 12062 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9035 citiri |
| Dorin Tudoran 8829 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
@) All
Imi cer scuze pentru diversitatea de formate de litera, dar nu stiu ce s-a intimplat la postare! In textul original, totul e cules la aceeasi dimensiune de litera, in postare, a iesit cum se vede. Am incercat sa indrept si n-am reusit!
2010-02-15 12:48:48 | Raporteaza
@) All
Pe blogul lui Dorin Tudoran o analiza completa a “cazului Oprea”. Mai precis, la adresa
dorin2tudoran.w../
2010-02-15 12:51:53 | Raporteaza
D-le Antonesei,
La data de 14.20.2010, prof.Boda explica la TV Romana, ca pnl-ul la origini a fost un partid de stanga, acum acest partid prin Antonescu afirma declarativ ca este un partid de dreapta,desi colaboreaza public si pe ascuns cu psd-ul.
In aceasta directie dilema creata ar trebui sa fie clarificata prin logica dvs. asfel ca un tanar de ce ar alege pnl-ul care este un partid de stanga in favoarea psd-ului, sau in ipoteza in care eventual pnl ar fi de dreapta, de sa sustin acest parid in dauna pd-lului.
2010-02-15 14:38:00 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
asta e din cauza ca apr varactere precum
<em>Emphasized text</em>
<strong>Strong text</strong>
<h1>heading 1</h1>
deci cautati in text aceste caractere si eliminatiile .
atunci textul va curge cu acelasi corp de litera
2010-02-15 15:23:18 | Raporteaza
O fi vreo legătură între „mă doare, dar îmi place“ şi „té héré néi au“. Tahitiană sau nu, „au“ este „au!“ şi gata discuţia!!! Iar dacă-şi închipuie cineva că scapă cu viaţă din dragoste fără de „au!“, apoi cu slabă închipuire l-a mai putut dărui Doamne-Doamne…
Ceva dureri:
- Eu sunt! / – Au!
- Mă iubeşti? / – Auuuuuuuuuu!!!…
- Ne despărţim! / – Aaaaaaaaaaau!!!
2010-02-15 16:09:59 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
imi permit sa te completez.
in domeniu mai umbla si interjectia ah ca in poezia
Ah iubitule aici nu e voie
Ah iubitule aici nu e
Ah iubitule aici nu
Ah iubitule aici
Ah iubitule
Ah
2010-02-15 16:25:08 | Raporteaza
@ Virgil
Eu nu te contrazic. Doar că-i aşa o diferenţăăă…
2010-02-15 16:30:11 | Raporteaza
Stiu ca sunt diferite de aceea ziceam ca te completez.
Unele sunt potential negative iar celelalte potential pozitive. (nu am auzit sa te doara capul dupa) eventual inainte ca diverse pretexte (migrena alea alea)
2010-02-15 16:43:55 | Raporteaza
Este răspîndit obiceiul de a-ţi re-numi iubitul/iubita. Este, clar, semn de intimitate orgolioasă în dorinţa sa de delimitare de ceilalţi – din trecut, prezent şi viitor. Este, cu adevărat, luare în deplină posesie.
Prostituata – ca personaj literar – este, faţă de femeia care face trotuarul, ceea ce este Maica Ioana a Îngerilor, faţă de nevasta tîmplarului de la poalele dealului: o hiperbolă a ideii de.
Hiperbolizarea prostituatei este de tot riscant procedeu literar. Proust o vede ca pe o infirmieră pentru bărbatul lovit de hernie, Dostoievski – drept victimă a iubirii filiale, fiecare îngroşînd o trăsătură a destinului femeii prinse în capcana supravieţuirii cu orice chip. Şi Eugen Barbu are – în Groapa – un episod în care curvele îl îngrijesc cu devotament pe Paraschiv, “fiindu-le milă de tinereţea lui”.
Din păcate, o prostituată autentică ar fi nimfomana – unde ideea de sacrificiu ori de empatie nu ar avea ce căuta. Iar pereche ideală i-ar fi priapicul.
Parcă avem aşa ceva, în istoria noastră…
2010-02-15 17:26:07 | Raporteaza
Liviu Antonesei@
1 citat: “Poţi, iarăşi, compara curul femeii cu un apus de soare, nu însă şi cu teorema lui Pitagora, cel puţin nu fără riscul de a cădea în ridicol.”
2 scurt comentariu precedat de o lamurire si incheiat cu o concluzie: teoremei lu Pitagora i se spunea “puntea magarilor” din cauza dificultatii de intelegere pentru cel care se intalnea cu ea prima oara–in scoala. pana aici lamurirea. acum cuprinsul: asa e, pe “puntea magarilor” nu s-a vazut cur de femeie, pentru ca aceste parti anatomice au “interzis in ambele sensuri” pe punte. si concluzia care tine de incheiere: se poate compara curul femeii si cu apusul de soare si cu teorema lui Pitagora, cu ce vrei tu, DACA SI NUMAI DACA ai stabilit contact vizual cu obiectul comparatiei. n-o sa cazi in ridicol nicicum, ca te opreste din cadere vrand nevrand curul sexului frumos
2010-02-15 17:34:01 | Raporteaza
@ Inimă-Rea
”Este răspîndit obiceiul de a-ţi re-numi iubitul/iubita…”
I-auzi!!!
Pe unde-i răspândit obiceiul ăsta, Inimioară, că eu nu ştiam de el???
Stop cadru:
”Inimioară” nu-i re-numire!!! E nuanţare. Deci… se pune?
Stai să vedem: se pune/nu se pune, se pune/nu se pune, se pune/nu… ş.a.m.d.
2010-02-15 18:34:33 | Raporteaza
Cu prostituţia/prostituata, în două stă lucrul.
S-ar putea ca în fiecare persoană care dăruieşte / se dăruieşte să existe o fărâmă de prostituţie (iar dacă-i aşa, dăscălimea-i campioană!!!); mai mult, fiecare femeie care iubeşte neîmpărtăşit e în această primejdie. Dacă-i primejdie. Dacă_nu_nu.
Dar, dând un ochi la Cartea Sfântă, iaca ce aflăm:
Matei, 26
6. Fiind Iisus în Betania, în casa lui Simon Leprosul,
7. S-a apropiat de El o femeie, având un alabastru cu mir de mare preţ, şi l-a turnat pe capul Lui, pe când şedea la masă.
8. Şi văzând ucenicii, s-au mâniat şi au zis: De ce risipa aceasta?
9. Căci mirul acesta se putea vinde scump, iar banii să se dea săracilor.
10. Dar Iisus, cunoscând gândul lor, le-a zis: Pentru ce faceţi supărare femeii? Căci lucru bun a făcut ea faţă de Mine.
Luca, 7
44. Şi întorcându-se către femeie, a zis lui Simon: Vezi pe femeia aceasta? Am intrat în casa ta şi apă pe picioare nu Mi-ai dat; ea însă, cu lacrimi, Mi-a udat picioarele şi le-a şters cu părul ei.
45. Sărutare nu Mi-ai dat; ea însă de când am intrat, n-a încetat să-Mi sărute picioarele.
46. Cu untdelemn capul Meu nu l-ai uns; ea însă cu mir Mi-a uns picioarele.
47. De aceea îţi zic: Iertate sunt păcatele ei cele multe, căci mult a iubit. Iar cui se iartă puţin, puţin iubeşte.
48. Şi a zis ei: Iertate îţi sunt păcatele.
49. Şi au început cei ce şedeau împreună la masă să zică în sine: Cine este Acesta care iartă şi păcatele?
50. Iar către femeie a zis: Credinţa ta te-a mântuit; mergi în pace.
2010-02-15 19:00:07 | Raporteaza
daca nunu@
Iisus le intelegea pe prostituate. dar nu cred ca le inghitea pe curve
2010-02-15 19:19:58 | Raporteaza
@) Paul
Probabil ca lucrurile in politichia evocata stau intr-un fel sau in celalalt, dar ce treaba am eu cu PNL, PSD, PDL aici?!
2010-02-15 19:20:14 | Raporteaza
@) Vigil
Multumesc, dar n-am inteles prea bine! Oricum, la postarea viitoare, voi da intii select all pe textul de postat, apoi voi redefini termenii. Poate merge!
2010-02-15 19:21:29 | Raporteaza
prin “curva” inteleg persoana umana care face rau cu buna stiinta si isi bate joc de cine tine la ea( si-o trage cu altu ca “oricum barbat-su e-un prost”, de exemplu). asta ca sa nu fie neintelegeri
2010-02-15 19:23:08 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, Inima-Rea
Din controversa, inteleg ca in unele cazuri/situatii se poate, in altele nu! Mai cred, Daca_nu_nu, ca pot exista si lucruri, chiar daca noi n-am auzit de ele, nu ne-am intilnit cu ele!
2010-02-15 19:24:45 | Raporteaza
@) tx2 la 10)
Ha, ha, ha! Ma bucur sa aflu ca daca exista contact vizual, scapam de ridicol!
2010-02-15 19:26:26 | Raporteaza
@) tx2
Distinctia intre prostituata si curva (in sensul dat de d-voastra) e pertinenta!
2010-02-15 19:27:42 | Raporteaza
Stai aşa, Bunicule, că eu n-am spus că nu m-am întâlnit cu.
Eu m-aş mira numai că să fie un ”obicei” şi încă unul ”răspândit”…
Atât.
2010-02-15 19:27:55 | Raporteaza
@ tx2 # 13
Corect. Şi eu cred la fel.
2010-02-15 19:29:55 | Raporteaza
Liviu Antonesei@
„Îl caut pe cel ce-am fost/ înaintea începutului lumii” n-are nici o legatura cu “ea”, poate doar daca esti fan pana la moarte al versiunii aristofanice a androginului. haideti ca aveti o arta sa trageti spuza pe turta dvs… dar la Yeats e vorba de fragmentul de divinitate fara sex, scanteia divina, ziceti-i cum vreti, “martorul tacut” DIN FIECARE OM, SI EL IL CAUTA PE-AL LUI. divinizati femeia, dle Antonesei si o sa aveti mari surprize
2010-02-15 19:45:17 | Raporteaza
@tx2:
Domnule aveti dreptate. Puteti compara curul unei femei chiar si cu teorema lui Pitagora. Totusi de meserie fiind imi e greu sa imagioneze catetele si ipotenuza de pe fundul unui femei dar mai ales “unghiul drept”
2010-02-15 20:23:38 | Raporteaza
@ Virgil @ tx2
No, asta-i culmea apogeului!!!
Curul muierii – temă filosofică…
2010-02-15 20:33:53 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Din motive strict personale nu sint tocmai in apele mele si se prea poate sa ma fi exprimat eu cam lapidar si fara nuante.
2010-02-15 20:34:11 | Raporteaza
Măcar că ştiu câtă valoare capătă-n îmbrăţişare ori în somnu-mbrăţişat…
Serios!
2010-02-15 20:35:03 | Raporteaza
@) tx2
Recunosc, asa este! Dar poate am avut deja mari surprize, poate nu mereu neplacute!
2010-02-15 20:35:11 | Raporteaza
Upps!
Scuze, Bunicule, vorbeam cu Virgil şi Tx2…
Dar nici ţie nu-ţi strică, de…
2010-02-15 20:36:42 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Nu ai pentru ce sa-ti ceri scuze! Ca, vorba ta, nimanui, nici mie deci, nu-i strica!
2010-02-15 20:51:09 | Raporteaza
Ha!-Ha!-Ha!

2010-02-15 20:56:37 | Raporteaza
virgi, salut fratioare. nu te formaliza sa-mi zici “domnule”, te rog. tx2= nu da, ca nu. ma mai tii minte?
2010-02-15 20:58:11 | Raporteaza
si de ce nu as compara curul unei femei pe care-l vad pe strada (curul, nu femeia, ca intotdeauna ma focalizez cumva ) cu teorema lui pitagora? dar aia dintr-o geometrie neeuclidiana, unde dreptele sunt toate curbe?
2010-02-15 21:00:19 | Raporteaza
Adevărul este că-mbrăţişarea nu-i de neglijat, ba dimpotrivă! Iar somnul împreună, aşijderea. Nu te sufocă respiraţia celuilalt, nu te omoară greutatea mâinii ce te strânge lângă el, nu te doare nimic-nimic-nimic, oricât de-aiurea-ar fi poziţia-n care stai.
Apropo, Virgil, cei aia… ”migrenă”???

(M-am tirat!!!)
2010-02-15 21:02:19 | Raporteaza
Liviu Antonesei@
vai, e suficient sa ne faceti sa intram si noi la griji daca ne spuneti ca nu sunteti in apele dvs. deja imi pare rau ca am zis una si alta azi.
2010-02-15 21:03:24 | Raporteaza
@ tx2
Că teorema lui Pitagora se demonstrează???
Staaai! Nu eu am spus-o!!!
Moisiiiiil!!!
Citez: ”Teorema lui Pitagora nu se pune la vot…” etc., dacă vrei îţi dau tot pasajul.
Dacă_nu… NU!
2010-02-15 21:05:16 | Raporteaza
@ tx2 # 33
Ce faci acuma?
Îi dai… apă la moară???
2010-02-15 21:06:29 | Raporteaza
@) tx2
Pai, s-ar putea ca tocmai ce scrieti pe aici sa ma fac sa-mi schimb starea!
2010-02-15 21:12:12 | Raporteaza
scrieti, baieti, numai scrieti! fetelor! repede o declaratie de dragoste misto scrisa pt dl Antonesei!
2010-02-15 21:16:03 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Sa scriem ca va iubim? Sau sa facem carnaval ca sambata seara?
2010-02-15 21:16:52 | Raporteaza
nu cere voie, zitella! tu numa zi!
2010-02-15 21:19:10 | Raporteaza
domnule antonesei? ce poate sa faca poetul? aud? sa scrie, ca de aia e poet. scrie-ti si dvs UN VERS ACUM PENTRU NOI.
2010-02-15 21:21:46 | Raporteaza
Dottore, nessuno e sano, tutti siamo malati d’amore per lei!
2010-02-15 21:22:06 | Raporteaza
am ajuns sa cer lucruri aberante!!!! cum sa fortezi omul? ca si cum i-ai cere lui Zorba sa danseze cand vrei tu, nu cand ii vine lui…
2010-02-15 21:23:25 | Raporteaza
#40 “scrie-ti” ortografie speciala de criza
era “scrieti” 
2010-02-15 21:27:13 | Raporteaza
zitella, show nu se poate face. repetitia ii doar mama invataturii
2010-02-15 21:29:16 | Raporteaza
@tx2: Sunteti obisnuit sa va scrieti singur! Scrie-ti!
Cu masca sau fara masca, scrieti!
2010-02-15 21:31:07 | Raporteaza
asa ca nu-mi ramane decat solutia ultima, la care nu voiam sa apelez. bag o mica povestire , dle Antonesei? e micro. doar daca sunteti de acord
2010-02-15 21:31:14 | Raporteaza
Aparte:
Iar texte???
Tare:
@ tx2
Hai, domnule, cu textu, că ne-apucă Rusaliile!!!
2010-02-15 21:39:43 | Raporteaza
@) Zitella, tx2, Daca_nu_nu
Dragilor, sinteti chiar simpatici in solidarizarea voastra spontana! Faceti tot ce va trece prin cap, eu sint buuros sa va vad in forma si asta poate avea efect contaminant. Dar o poveste chiar cred ca mi-ar placea sa citesc!
2010-02-15 21:41:13 | Raporteaza
Eu nu fac nimic, Bunicule!!!
Sunt spectator!!!
Sunt depăşită de situaţie!!!
”Nu da, că nu” m-a părăsiiiit!!! Iar Zitella, care-am crezut că-i prietenă (plânge), mi-a suflat iubituuuul!!! Îhî, îhî!!! (plânge mai tare; îşi trage delicat nasul…)
2010-02-15 21:46:21 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Iertare, iertare! Cred ca doar ti se pare, pe mine nu ma iubeste nimenea! Da’ asta a fost soarta mea: sa creada toate prietenele ca sunt un pericol. Potential am, eram, da sunt fata cuminte! Ma crezi?
2010-02-15 21:55:03 | Raporteaza
Liviu Antonesei@
vine!
2010-02-15 21:55:52 | Raporteaza
@ Zitella
Vaaai, ce m-ai liniştit!!!
Îţi dai seama, draga mea, că aş fi putut pătimi grav din cauza asta…
Mulţumesc pentru înţelegere.
Dacă poţi, rămâi la fel de cuminte.
2010-02-15 21:58:59 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, Zitella
Fetele bunicului, ma bucur sa vad concordia reinstalata intre voi doua, dar parca la fel ma bucura si “amenintarea” lui tx2 ca “vine!” povestea! Sa fie primita!
2010-02-15 22:02:04 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Din atatea texte nu stie ce sa aleaga si mai ales cum sa semneze!
2010-02-15 22:04:31 | Raporteaza
nu-mi iese de nici o culoare traducerea. spaniola in care am scris-o e mai simpla si e greu sa traduc acum simplu in romana. dar o sa incerc
en el jardin de su casa hay flores de todos los colores y un gato. dia y noche el gato duerme. ni siquiera se despierta para comer. vive envuelto en los petalos que el viento siempre se lleva hacia su sitio. solo un vez se ha despertado, abrio un ojo y vio un petalo, solo uno de los miles que le cubrian ya.-y mi cola?, penso.-mi cola tiene que estar por ahi, y volvio a dormirse
2010-02-15 22:07:56 | Raporteaza
Păi, Bunicule, aia cu discordia a fost numai pretext de-o iliadă, acolo.
Dacă-l putem urni pe TEXTU măcar de-o odisee, ne şi sfădim – nu-i aşa, Zitella? – , dar să vedem produsul finit, sau măcar un plan de lucru, ceva…
Altfel, ne sfădim degeaba…
2010-02-15 22:08:09 | Raporteaza
@) Zitella
Inseamna ca are o opera bogata, asta e excelent! Asa ca sintem cu totii dispusi sa asteptam sa se decida!
2010-02-15 22:09:02 | Raporteaza
in gradina casei lui sunt flori de multe culori si o pisica. zi si noapte pisica doarme. nu se trezeste nici macar ca sa manance. e invelita in petalele pe care vantul le poarta intotdeauna spre locul unde doarme ea. s-a trezit doar o data, a deschis un ochi si a vazut o petala, una din miile care o acopereau deja. –si coada mea?( se gandi ea )–tre sa fie pe undeva pe aici( si adormi la loc)
2010-02-15 22:14:13 | Raporteaza
Acuma ce faci?
Ne-o spui de două ori, să fii sigur că ne intră bine-n cap???
Pân-aci am priceput!
Mai departe!?…
2010-02-15 22:19:29 | Raporteaza
a doua si ultima:
-am nevoie de o floare, de o pasare, de un munte, de un cer, si de o iubire, daca s-ar putea eterna si din ce in ce mai intensa
-iubire n-avem
2010-02-15 22:20:15 | Raporteaza
am facut ce-am zis. no. acum voi, fetele
2010-02-15 22:21:33 | Raporteaza
@) tx2
Mie imi plac! E un fel de Daniil Harms insa cu o dimensiune lirica! N-am vorbit de influente etc, ci de un aer de familie!
2010-02-15 22:22:12 | Raporteaza
Bine, dragă, dacă n-aveţi, n-aveţi, asta e.
Dar biata mâţă n-a muri de inaniţie???
2010-02-15 22:22:27 | Raporteaza
@) tx2
Dar mie abia mi s-a deschis pofta de citit!
2010-02-15 22:23:07 | Raporteaza
Nooooi???
N-aţi zis că e o… întrecere!!!
Zitella?
Ne băgăm?
2010-02-15 22:23:29 | Raporteaza
@tx2: Noi te iubim tx2! Eu te iubesc! Numa sa nu trezesti pisica!
2010-02-15 22:24:05 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Eu is cu iubirea! Si cu comentariile stupide. Cu scrisuuuuuuu … n-am curaj!
2010-02-15 22:28:01 | Raporteaza
@ Zitella
Cum îl iubeşti, dragă, dacă n-are?!!
N-auzi că n-are???
Io-nţeleg că te bagi, da chiar aşa???
2010-02-15 22:28:10 | Raporteaza
Io nu-s cu iubirea! Io-s cu scrisu. Una fac şi alta scriu.
Şi viceversa.
Am totuşi o idee: DICTEAZĂ!
Tu dictezi, eu scriu.
Nu-i aşa că-i mişto???
2010-02-15 22:29:40 | Raporteaza
@Liviu Antonesei
a deschis robinetul de la bucatarie si l-a inchis atat de repede incat o singura picatura de apa a apucat sa cada. mai bine spus ar fi putut cadea, insa ramasese suspendata in aer , la mijlocul drumului dintre robinet si chiuveta. era doar 4 dimineata si la ora asta, atat de devreme, nici macar gravitatia nu functiona la el in casa.
2010-02-15 22:30:48 | Raporteaza
@) tx2
Excelent! Mai vreau. Vorbesc foarte serios.
2010-02-15 22:34:10 | Raporteaza
Şi noi vrem!!!
2010-02-15 22:36:29 | Raporteaza
L A@ ultimele
5 sunt atat de neindemanatec incat de fiecare data cand privesc orizontul, acesta se rupe in bucati
6 a deschis fereastra si toata lumina de afara intra in casa lui si o dizolva, cu tot ce se afla inauntru, inclusiv pe el si ultimul lui gand: niciodata nu voi mai deschide o fereastra, o sa ma reincarnez intr-una
2010-02-15 22:37:18 | Raporteaza
@) tx2
Bine, fie, ultimele. Dar sa stiti ca aveti un cititor atent in persoana mea si cind mai aveti chef postati fara sa-mi cereti acordul!
2010-02-15 22:39:24 | Raporteaza
@ Tx2
Atât???
2010-02-15 22:42:24 | Raporteaza
L A@
multzam. am incercat sa “fac ceva” in contextul dat. n-am pretentii de nici un fel, credeti-ma
2010-02-15 22:42:50 | Raporteaza
… a intins palma dreapta, a privit iar, cu ochii stransi si roua cazu pe-o petala, trezindu-l intr-o plutire ca o imbratisare tandra de iubire …
2010-02-15 22:44:21 | Raporteaza
intelegi spaniola daca nunu? daca intelegi, mai bag una(chiar ultima) pentru tine. ca-s obosit de tradus
2010-02-15 22:46:19 | Raporteaza
@tx2: asta a fost pentru tine, nu da, ca nu!
2010-02-15 22:46:50 | Raporteaza
@ Tx2
Dă-i drumul!
Aştept.
2010-02-15 22:48:19 | Raporteaza
multzam, zitella! vezi inspiratia cum vine!
2010-02-15 22:49:13 | Raporteaza
(fara accente, fara corecturi) :
la invito a su casa. una vez llegados, el le ofrecio una taza llena de bombillas, muy pequenas.-miel tienes?, pregunto ella. queiro pintar las bombillas y la miel es lo mejor que se me ocurre.
el le ofrecio otra taza llena de miel y una brocha muy pequena. ella no necesitaba brochita. cogia una pequena bombilla y la introducia en la taza de miel, luego la sacaba y la miraba encantada hasta que la miel se secaba. luego sacaba otra bombilla y hacia lo mismo.
cuando acabo de pintar las bombillas le pregunto:-donde las enchufamos?el dijo:_no tengo luz en mi casa. me la cortaron.-por que?, dijo ella. -pues en vez de pagarme la factura de la luz, me compre las bombillas que acabas de pintar. ella dijo: -y ahora crees que me conoces?-si, dijo el, un poquito
2010-02-15 22:50:52 | Raporteaza
1 o mica explicatie: spaniola e foarte dura. e greu de indulcizat in romaneste traducand. asta a fost o scuza
2 scrisul e misto, dar nu e viata mea. ok?
2010-02-15 22:52:59 | Raporteaza
@tx2: erau mai multe stele sau mai multi sori?
2010-02-15 23:02:28 | Raporteaza
În comparaţie cu altele, de-aceeaşi ramură, spaniola e o… dulce!!! Uneori mai dulce ca mierea. Dură-i realitatea, dar asta n-o poate omu-ndulci, cu-o stupărie-ntreagă, d-apoi cu-o ceaşcă de miere…
Partea bună este că esenţele tari se ţin în recipiente mici. Iar degustarea e semn de popas şi meditaţie.
Partea proastă este că lumina orbeşte, măcar că tragem din greu spre lumină…
Foarte frumos text, Nu da că nu!
Mulţam din suflet că te-ai gândit la mine!
Plătesc eu jumătate din costuri. Trimite-mi factura!
2010-02-15 23:03:10 | Raporteaza
mi-e atat de foame, ca umbra mea se aseaza cu un pic de timiditate peste lucruri
(ce oameni!)
2010-02-15 23:04:28 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
“Curul muierii – temă filosofică…” Ne place nu ne place (noua barbatilor)totul se invarte in jurul fundului unei femei.
Teorema lu Pitagora se demonstraeaza dar nu se supune la vot.
Nu stiu ce sunt migrenele. Am auzit ca e folosit doar ca pretext (pe langa multe altele)
2010-02-15 23:05:22 | Raporteaza
mersi, virgi, m-ai salvat! inapoi la curu femeii, lucrul in sine!
2010-02-15 23:11:01 | Raporteaza
nu stiu zitella , n-am inteles intrebarea din #85
2010-02-15 23:12:54 | Raporteaza
A fost o seara placuta, va multumesc de companie, ma duc sa adorm stelele cu soapte. Noapte buna tuturor!
2010-02-15 23:16:52 | Raporteaza
noapte buna, zitella!
2010-02-15 23:19:16 | Raporteaza
Noapte bună, Zitella!
Noapte bună, copii!
Mă duc şi eu să visez frumos!!!
2010-02-15 23:20:14 | Raporteaza
@tx2: bobitele (?) erau stele sau sori? Se facea noapte sau zi?
2010-02-15 23:21:18 | Raporteaza
“bobitele”-s de fapt beculete! dar esti aproape
2010-02-15 23:30:05 | Raporteaza
@) Zitella, Daca_nu_nu, tx2, Virgil et Alii
Noapte buna tuturor si o dimineata luminata!
2010-02-15 23:35:08 | Raporteaza
rezumat:el o invita acasa la el si ii aduce o ceshcutza cu beculetze mici mici. dupa aia ii aduce si o ceshcutza cu miere, la cererea ei. ea baga cate-un beculetz in cescuta de miere si il priveste incantata pana ce mierea se usuca. dupa ce termina de “vopsit” beculetele ii spune lui: hai sa vedem daca se si aprind. si el ii spune ca i-au taiat curentul
de ce? pai din cauza ca banii de curent i-am dat pe beculete. ea il intreaba : -acum crezi ca ma cunosti? si el ii raspunde:- da, putin. asta e povestirea din capul meu in rezumat, scuze
2010-02-15 23:35:19 | Raporteaza
@tx2: Le-a facut ea beculete! Lasa-ma sa inteleg asa! Am inteles ca venise deja noaptea la ei acolo! Bine, noapte buna!
2010-02-15 23:35:59 | Raporteaza
noapte buna @all
2010-02-15 23:36:29 | Raporteaza
Măi, voi n-aveţi somn???
Acu vă iau… curentu!!!
Hai, că sting io lumina!
2010-02-15 23:39:31 | Raporteaza
@tx2: De ce scuze? E foarte frumos, am inteles aproape toate cuvintele. Si sensul lor. Unul cate unul. Impreuna e mai greu! M-ai mai luminat, multumesc!
2010-02-15 23:40:51 | Raporteaza
2010-02-15 23:44:07 | Raporteaza
V-a demascat domnul Tudoran cu articolul din Adevarul. Success
2010-02-16 02:38:13 | Raporteaza
Straniu simtsamint, sa vii sa-tsi faci rond(o)ul in greierul silentsios al noptei si sa dai de urmele agitatsiei, ce mai, dezmatsului diurn… Asa-i cind esti defazat cu ῳt…Nu va haulesc nici un salut, pe moment, ca s-ar putea sa va trezitsi si-ar fi pacat…
Prin urmare s-asadar, uitindu-ma la titlu, ma asteptam sa dau de cite unele cu ochi piezisi ori cu piele mai smeada. Cind colo, nu. Pina la urma, cred ca-i vorba de niste kinesarii, din alea ce scoboara din kinesis, carele ne da motion si, mai important, e-motions (ca doar sintem pe blog), cind nu ne propune sa ne facem notre petit kinéma . Asa ca o sa marg one step/thing at a time.
Kinesaria cu nomothetia. Ma-ntreb unde-s grupurile feministe si ONGurile ca sa vaza. Anume ca daca tot s-au atacat ele la onomathetia de Dumnezeu atribuita lui Adam fara licitatsie (Gen. 2:19-20) (oarecum din motive obiective, Eva dormind increata in coasta onomathetului), ar fi cazul sa salte, cu glasuri inalte, la provocarea cu nomothetia. Sa ne fie clar: onomathetul (Adam, ori vreun parinte, ca autor de progenitura) este INVESTIT de Mai Sus nu se poa’ cu autoritate onomathetica; nomothetul nu numai ca se AUTO INVESTESTE atacind nu doar la nume /ὄνομα, venind cu unul nou (da’ ala vechi ce-avea?), ci vrea sa dea si legea/νομα (implicind ca onomatizatul –onomatizata, in spetsa- ar fi far’ de lege. Io sper ca nu se doarme prin comisiile drepturilor omului. Atit am avut de zis là-dessus.
Kinesaria cea cu …slujba a’ mai veche. Doua lucruri aci (da’ tot cite unul at a time). Primul : BOR pare ca doarme (cu capul pe-o manastire si de nime’ n-are stire) si nu vrea sa bage de sama ca se face propaganda hereziarh/gnosticista (un fel de teorie GGUT pentru misticisme) si ca, intru acest skopos, este folosita fiintsa plapinda a unui personaj literar din biserica pravoslavnica sora. Al doilea : to add insult to injury, numele amintitului personaj este ocultat, cum ocultat este meritu-i incalculabil. Deci, post festum, o incercare de reparatsie. Observatsie: Scriptura priveste cu mai mult decit intselegere soarta acestor “profesioniste”:
“ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι οἱ τελῶναι καὶ αἱ ΠΌΡΝΑΙ(πόρναι) προάγουσιν ὑμᾶς εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ θεοῦ (Amin, zic voua, vamesii si curvele intra inaintea voastra in imparatsia lui Dumnezeu)”
Si-acum esentsialul: Cazul Sonicika Marmeladova este unul a-tipic pentru kinesaria porne-asca(Nastassia Fillipovna nu este nici el intru totul tipic , dar e mult mai aproape de tipologie). Sonicika Marmeladova e un construct cvasi christic; parce que nous y sommes (adica vorbim despre iubire), sa zicem doar ca e o intrupare a agapé-ului/caritas-ului. Sonicika e o faptura TOTAL ALTEROCENTRICA (un egoist poate avea accidente “altruiste” din pornirea de a-si satisface ego-ul, ramine, insa, eminamente egocentric) si nu intimplator ea se prenumeste cu diminutivul aghiei Sofia martire. Teama mi-i ca Gnoza, cu traditsia-i, secreta au ba, nu poate scoate mai mult si mai bine.
Si venind medul noptei aci, trag momentan perdeaua peste kinesarii, de-acuma vetsi fi tragind a trezire pe-“acolo”. Zi buna tout le monde.
2010-02-16 06:56:50 | Raporteaza
@) Virgil
Multumesc foarte mult! Asa e Dorin, umbla cu demascari!
2010-02-16 07:21:34 | Raporteaza
@) Daniel StPaul
Multumesc tare mult! Am o slabiciune pentru umorul ce subintinde chinezariile d-voastra aplicate chinezariilor mele!
2010-02-16 07:26:02 | Raporteaza
@) All
Buna dimineata tuturor. O sa lipsesc in prima parte a zilei, ca sint in niste comisi. Intre timp, am debutat, ca sa spun asa, in Adevarul! Aici
adevarul.ro/liv../
2010-02-16 07:50:00 | Raporteaza
Să vorbim despre Dostoievski, dară… Oricare dintre marile sale romane – Fraţii Karamazov, Idiotul, Demonii, Crimă şi pedeapsă – e de citit şi recitit ca Sfînta Scriptură dar nu zilnic ci la distanţă de un deceniu, măcar. Măsurăm, atunci, creşterea puterii noastre de înţelegere a sufletului chinuit – “personajul principal”, la Dostoievski, el însuşi un suflet chinuit. Pentru cei nutrind ambiţii literare, este şi salutar pelerinaj la unul din templele literaturii universale, purificare smerită în urma căreia îşi pot spune că mai cîştigaţi ar fi de-ar citi Dostievski decît de a încerca a-l concura literar. Noroc cu viclenia autoconsolatoare: Dar ce săracă ar fi o lume în care doar munţii ar avea drept de existenţă! Şi noi, văile şi văioagele, potecile şi cărările avem un rost pe lume, fie şi doar pe acela de a-ngădui – temerarilor – pătrunderea în inima muntelui.
Sonia Marmeladova îşi slujeşte întîi tatăl – des-făcîndu-se de trupul ei slăbuţ, încă din timpul vieţiii – pentru a sluji apoi Fiul, în căinţa sa siberiană. Ea este “sfînta familei” – şi vedem că sfinţenia este, uneori, ceea ce asigură pâinea de zi cu zi, unei familii care nu se sinchiseşte de preţul pâinii întreţinîndu-i flacăra unei vieţi mizerabile. Este prostituţia sacră, aici, ori ticăloşia sufletelor slabe deturnează sfinţenia, înhămînd-o la roata jalnicei vieţi fără speranţă?
Şi Raskolnikov îşi primeşte locul pe altarul familiei Marmeladov, care-i pupă evlavios mîinile pentru incredibila sa generozitate.
Decăderea omenească face dintr-o curvă şi un criminal obiecte de cult. “Salvarea” vine prin doi mari păcătoşi – una care s-a des-făcut de trupu-i vremelnic, condamnăndu-şi pentru vecie sufletul; unul care s-a des-făcut de sufletul său nemuritor, pentru a rămîne – golit – în iadul închipuit de oameni pe acest pămînt.
Suferinţa este condiţia salvării, la Dostoievski – cu condiţia asumării sale, iar nu a refuzării. Cei care o refuză sînt adevăraţii damnaţi.
Pare-se că nimic mai nepotrivit decît această parabolă dostoievskiană, în discuţia propusă de LA, despre iubirea solară. Dar fiind amîndouă în limbul litaraturii, ne smerim a nădăjdui că n-am păcătuit prea tare.
2010-02-16 10:32:33 | Raporteaza
Pam! Pam!
2010-02-16 12:01:07 | Raporteaza
Si totusi, unde-i raspunsul pentru mine? De secole, oamenii traiesc aceleasi pasiuni si comit aceleasi greseli.
Vreau reteta! de la specialist!
Simt ca ma indragostesc!!!
2010-02-16 12:32:29 | Raporteaza
@ situsieu
Ba, mai stai olecuţă, până mai vine careva, că-s numa io pe-acilea, şi-s cu naturelu simţitor!!!
Nu te-drăgosti chiar amu ni no!!!
Oare să nu-ţi descânt???
2010-02-16 12:44:00 | Raporteaza
@) All
Buna ziua tuturor! Gata, pe azi, treaba in comisii!
2010-02-16 14:22:13 | Raporteaza
@) Inima-Rea
Nici vorb de vreun pacat! Am citit chiar cu mare atentie (si placere, de ce sa nu recunosc?), notatia d-voastra, cumva contrapunctica, maitre. Auguri!
2010-02-16 14:24:52 | Raporteaza
@) Situsieu
Pai, e cumva firesc ca oamenii sa traiasca pasiuni similare si sa greseasca pe masura! Doar ca eu nu sint specialist in dragoste, ci mai degraba un amator (nu e interesanta etimologia cuvintului?), asa ca emit niste pareri, care nu au neaparat aerul de indreptar, cu atit mai putin de reteta!
2010-02-16 14:27:59 | Raporteaza
Buna dimineata
Ia sa vedem care s-a mai indragostit care s-a mai dezdragostit
Nimic nou . Aceleasi fete zburdand cu cuvintele ca de obicei.
Mai trec pe aici sa nu fugiti cu dragostele si dati mai putine sa ajunga la toata lumea
2010-02-16 15:53:16 | Raporteaza
@) Virgil
Si sa se faca o lista, ce naiba?! Auguri!
2010-02-16 16:13:49 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
Nu fara liste ca a mai fost unu “si ultimu pe lista cu voia dumneavoastra ” si nici acu n-am scapat de el si de clonele sale
2010-02-16 16:17:58 | Raporteaza
ziua buna tuturor
Inima rea@
1 mie mi se pare orice comert pe bani o prostitutie, de ce s-o mai lungim? cu ce-ar fi mai sacra “pasarica” Soniei Marmeladova decat TIMPUL pe care il cheltuim muncind in schimbul unei sume de bani? orice e pe bani e “prostitutie” numa ca ne facem ca ploua
2 actul natural murdareste sufletul? nu e asta o mare tampenie? pai daca vrei sa faci ceva faci. ca dupa aia vin altii sa-ti zica :pacat! mare pacat! –gata confuzia, si ii lasi sa te faca sa te simti vinovat. ai mushkat-o! ( EXCLUD DINTRE ACTELE NATURALE 1)CELE PRODUSE CU INCALCAREA VOINTEI SI LIBERTATII ALTEI PERSOANE SI 2) ABUZAREA MINORILOR, DE ORICE FEL AR FI EA )
2010-02-16 17:01:17 | Raporteaza
tx2: Să mor pe loc dacă-nţeleg ceva din ce spui! Cum adică “orice comerţ pe bani e prostituţie”? Atunci, schimbul în natură e castitate?
Poate c-ai pierdut un cuvînt pe drum şi trebuia “orice comerţ sexual (pe bani)e prostituţie”. Dar nimeni n-a negat că Sonia Marmeladova era prostituată.
Cum nimeni n-a gîndit sacralitatea “păsăricii”. Sacralitatea (“sfinţenia”-i ziceam eu) e din cu totul altă zonă.
Era un banc cu Bulă: La clasă, profesoara le flutura o batistă, cerîndu-le elevilor să spună ce le evocă gestul. Bulă – “păsărică”. Profesoara se miră, Bulă explică: Mie, şi-o locomotivă de-mi arătaţi, tot la aia mă gîndesc.
2010-02-16 17:55:27 | Raporteaza
La pct 2, e clar că prostituţia nu este act natural. Decît dacă şi comerţul este. Dacă murdăreşte ori nu sufletul, e altă discuţie. În sec. XIX, în Rusia, îl murdărea.
-
Avem “o pereche” a Soniei, în Katia – sora lui Raskolnikov, cea gata să se mărite cu un bărbat mult mai în vîrstă dar mai bogat, pentru a-şi scoate familia din mizerie – deci, tot un fel de prostituţie, şi tot din altruism.
“Idea”: iubirea (sufletul iubitor) e întinată atunci cînd “actul natural” este interesat. În acest fel murdăreşte “actul natural” sufletul. (La Dostoievski, nu în zilele noastre, stai liniştit!)
2010-02-16 18:07:30 | Raporteaza
@) Inima-Rea, tx2
Comertul, oroce fel de comert nu e act natural, ci cultural.
2010-02-16 18:19:41 | Raporteaza
Inima rea@
NU-I NICI O RUSINE, DAR NE FACEM CA PLOUA SI LE ARATAM CU DEGETUL PE PROSTITUATE. aiasta voiam sa zic, no, acuma-i clar? 
ezact maestre. asta voiam sa zic. astepti banul, sau ceva la schimb, intri in tipul de relatie DAU DAR DAI SI TU si ai pus-o. e “prostitutie” : cea mai veche meserie din lume se bazeaza pe “dau pasarica dar dai si tu un ban/o bucata de carne/ce poti si tu dar nu prea putin”.
2 aici e buba mare: vrei sa ai si tu masina, casa, statut social etc etc. si incepi sa te vinzi. iti vinzi bunul cel mai de pretz, daca nu gresesc-timpul. evident, n-are nici o importanta daca primesti bani sau iti vinzi timpul in schimbul unor “produse”- schimbul in natura. APOI incepi sa depinzi de ce ai, vrei mai mult si mai bun, si toata viata te vinzi, cel putin pana la pensie. deci TOTUL PORNESTE DE LA “VREAU SA AM” si ajunge la vanzare-cumparare, al carei prototip e cea mai veche meserie din lume
2010-02-16 18:23:47 | Raporteaza
la punctul 2 din #118.
1 il mai dau o data cu scuze
“actul natural murdareste sufletul? nu e asta o mare tampenie? pai daca vrei sa faci ceva faci. ca dupa aia vin altii sa-ti zica :pacat! mare pacat! –gata confuzia, si ii lasi sa te faca sa te simti vinovat. ai mushkat-o! ( EXCLUD DINTRE ACTELE NATURALE 1)CELE PRODUSE CU INCALCAREA VOINTEI SI LIBERTATII ALTEI PERSOANE SI 2) ABUZAREA MINORILOR, DE ORICE FEL AR FI EA )”
2 unde apare cuvantul prostitutie aici? nici nu ma refer la prostitutie ci la ORICE act natural. de ex sexul: cu cine, in ce pozitie, tip de contact anatomic. de exemplu mancatul. exista cel putin o religie in care-i interzis consumul de carne de porc, nu? NO, acuma-i clar?
2010-02-16 18:31:15 | Raporteaza
“comert” e in sensul frantuzesc
= relatie (deci sens mai general decat comertul nostru de stat sau privat
)
2010-02-16 18:36:35 | Raporteaza
Cioc!-Cioc!
E voie?
Sau… iar discuţie între bărbaţi???
2010-02-16 18:42:46 | Raporteaza
@) Tx2
Orice fel de schimb e comert, orice fel de comert, inclusiv in sens frantuzesc, e un act cultural. Mai precis, toate actele omenesti, inclusiv respiratia, dupa arata Malinowski, sint acte cultuale.
2010-02-16 18:45:26 | Raporteaza
Commerce, carevasăzică – relaţie cu avantaj îndoielnic.
Păi, de ce nu spui aşa, cuzene – cum ar zice olteanu’.
2010-02-16 18:47:07 | Raporteaza
daca nunu, nu s-au ocupat toate locurile
pornisem cu Inima rea de la Dostoievski, ziceam cate ceva despre prostitutie, io m-am aruncat sa zic si eu ceva, am fost contrat, am clarificat si acum e randul tau
2010-02-16 18:47:35 | Raporteaza
Eu am febră. Deci sunt… fierbinte?! Upps…
Poate-ar fi mai bine să tac decât să grăiesc la temperaturi ridicate…
2010-02-16 18:51:02 | Raporteaza
p-asta cu respiratia act cultural sa nu mai respir io dac-o stiam! care-i argumentu pe scurt?
ca imi scapa orice conexiune logica
si deja fara sa stiu de unde-o scoate malinowski.ma simt mai cult cu fiecare respiratie 
2010-02-16 18:51:21 | Raporteaza
dar eu NU vorbeam de comert ca act cultural. ci ca act IN CARE SE IMPLICA UN INDIVID. ma intereseaza semnificatiile individuale ale comertului. dimensiunea sociologica, aia culturala- mai putin.
2010-02-16 18:54:54 | Raporteaza
Inimioară, cînd ai febră nu eşti fierbinte, ai fierbinţeală. Şezi ghinişor, dară!
2010-02-16 18:55:35 | Raporteaza
Domnu’, nu te-aprinde că poate ne-nţelegem – facem noi cumva…
‘Ai s-o luăm bătrîneşte: Cînd se duce unu’ la curve, e act cultural ori social?
Nu c-aş vrea să te influenţez da’ tot îţi spun cum văd eu chestiunea: Nu mai socializez demult, aşa că mi se pare a fi cam cultural actul – mai înveţi ceva, mai capeţi ceva, de te lecuieşti, adică te-nţelepţeşti. Apăi dacă nici înţelepţirea nu-i act cultural, care mai e, atunci?
2010-02-16 19:00:04 | Raporteaza
@ Tx2
De bună seamă că respiraţia e act cultural; nu-i totuna să respiri acelaşi aer cu X, ori, din contră, cu Y. Cum şi sărutu-i diferit, şi respiraţia comună (în sensul de ”îi sorbi respiraţia” etc.). Fireşte că e act cultural. Părerea mea.
Scuze Bunicule, că m-am amestecat eu…
2010-02-16 19:01:43 | Raporteaza
Da, Inimioara mea, fierbinţeală se zice? Ok atunci. Eu simţeam numai că-mi arde fruntea rău de tot…
2010-02-16 19:03:16 | Raporteaza
Vai de mine, Inimioară, da de unde ştii tu cum e cu femeile-alea???…………….
(Leşină)
2010-02-16 19:04:14 | Raporteaza
#133@
cine merge la curve? sa incepem cu subiectul. cine? omul din punct de vedere cultural? omul vazut prin okelarii sociologului? ai psihanalistului?
salut ridicarea discutiei in planul maieuticii mersului la curve
2010-02-16 19:07:18 | Raporteaza
@) All
Nu ne intelegem! Omul psihanalistului ori al sociologului nu e mai putin cultual decit cel al antripologului, pentru ca omul este o fiinta culturala ori nu e deloc!
2010-02-16 19:11:04 | Raporteaza
Bun. Şi… de ce nu ne înţelegem???
Că mie nu mi se pare…
2010-02-16 19:14:25 | Raporteaza
Maieutica e moşirea adevărului – el este acolo, înăuntru dar nu ştie se naşte singur, trebuie ajutat de o moaşă ori de un moş care nu-l cunoaşte dar îl ştie.
Ai intuit just, asta facem noi aici.
-
Ce întrebare mai e şi asta, Inimioară? Păi, mi-s bărbat cu armata făcută. Nu se spunea – odată – că armata te face om? Nu ştii că nici se putea însura un flăcău dacă n-avea armata făcută? Da’ de ce crezi tu că se spunea aşa, că-nvăţa să tragă cu puşca? Haida-de!
2010-02-16 19:14:53 | Raporteaza
Vă las un pic, că n-am încotro. Peste două ore, revin.
2010-02-16 19:17:11 | Raporteaza
Ce faci, dragă?
Cerţi o femeie leşinată???
Ce oameni, ce lume…
Tempora!!!
Mores!!!
2010-02-16 19:17:30 | Raporteaza
Deus tecum!
Să te-ntorci, auzi!?
2010-02-16 19:18:25 | Raporteaza
L A#138@
1 asa vor sa ne faca toti specialistii sa credem. ca vorbesc despre ACELASI om. “elefantul are trompa ca o rima”. si ce daca? toti is neshte reductionisti. toti, mai putin poetul. haideti ca nu punem botul chiar la tot!
2 cum e cu respiratia act cultural? m-ati facut curios, pe bune
2010-02-16 19:18:46 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
La un moment dat, parea ca nu ne intelegem, mai ales baietii, dar pina la urma ne intelegem. Ceea ce spuneam eu, si imi e goaza sa repet ce-am scris in niste carti, ca in cazul omului, toate comportamentele sint marcate, interpretate sau orginate cultural, ca nu exista comportamente “naturale” in masura in care a devenit om. El nu devine om decit prin marcajul cultural asigurat de educatie – care ce e in in mod esential? Tansmitere culturala, nu?
Sa luam sexualitatea ca pare mai apropiata discutiei. La celelalte fiinte caractrizate prin educatie, toate actele sexuale urmaresc inmultirea si toate, in cadrul aceleasi specii, se desfasoaa riguros la fel. In cazul omului, actele care urmaresc inmultirea sint un procent infim din total, sexualitatea fiind un fel de fibalitate fara scop, iar viata sexuala este marcata cultural, alytfel n-am avea “cite bordeie atitea obiceie” si atitea ars amatoria… Alde Kamasutra, cartea lui Tong Hsuan, si era sa-l uit pe Ovidiu!
2010-02-16 19:24:15 | Raporteaza
@) Tx2
Malinowski in capitolul “Culture” din “The Enciclopedia of the Social Sciences”, Macmillan, New York, 1935. Aici este sintetizata cel mai bine, mai concis, conceptia lui BM despre modul in care “taditia culuturala se insarcineaza sa remanieze toate instinctele”.
2010-02-16 19:30:46 | Raporteaza
Dragule-drag!
Pentru mine e limpede. Sau… crezi că nu???
2010-02-16 19:31:13 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Pai, n-am spus ca pentu tine nu e limpede! Tx2 mi-a cerut o referinta la Malinowski – am avut-o la indemina si am dat-o! Si pentru ca veni vorba, BM trateaza si alte chestiuni de natura fiziologica din pespectiva marcajului cultural, nu doar respiratia, ci si circulatia sangvina!
2010-02-16 19:34:13 | Raporteaza
descrieti o inchisoare, de aici neplacerea
2010-02-16 19:34:36 | Raporteaza
M-am liniştit…

2010-02-16 19:35:27 | Raporteaza
Dar ce-i plăcerea, fraţilor?
2010-02-16 19:36:09 | Raporteaza
la #145 ma refer
2010-02-16 19:36:44 | Raporteaza
omul devine om prin educatie??????
2010-02-16 19:40:05 | Raporteaza
URASC IDEEA ASTA
2010-02-16 19:41:20 | Raporteaza
cred mai degraba ca omul devine om prin experienta interioara, si uneori chiar “in ciuda” educatiei. deci opun experienta interioara educatiei, ca sa fiu clar
2010-02-16 19:43:14 | Raporteaza
@) Tx2
Da, putem uri orice idee, dar nu putem lasa la o parte faptele! Pina acum, nu s-a intilnit vreun caz de om care sa fi devenit asta pe alta cale! La nastere, e doar om potential! Si Deleuze ura ideea asta, socotind ca umanizarea seamana cu procesul de stampilare, de tatuare descris de Kakfa in Colonia penitemciara… O ura si lua act de fapte! Un copil ratacit in mediul neuman, daca nu e recuperat pina la 9 – 10, nu se mai umanizeaza. Despre un asemenea caz, a facut Truffaut celebrul film…
2010-02-16 19:47:14 | Raporteaza
omul devine om CAND IUBESTE EL(nu cand e educat cum sa iubeasca), CAND INTELEGE EL(nu cand i se sugereaza “marcajele culturale” in vigoare) etc etc
2010-02-16 19:47:17 | Raporteaza
@) Tx2
E putin comic – omul ajunge sa aiba experienta interioara tocmai pentru ca a fost in prealabil si acelasi timp educatiei!
2010-02-16 19:48:22 | Raporteaza
@) Tx2
Ce scriam si mai sus – nu ajunge una fara cealalta! Insa, cred, doriti sa subliniati procesul de emancipare! Care e imposibil fara sa stii ce e emanciparea, care e o achizitie culturala, deci un efect al educatiei!
2010-02-16 19:50:11 | Raporteaza
@) Tx2
A fost “victima” voiam sa scriu la #158
2010-02-16 19:52:07 | Raporteaza
invers: din experienta interioara a unora au aparut si apar marcajele culturale. la inceput a fost oul hahaha, nu gaina!
dar poetul L A ce crede?
2010-02-16 19:54:22 | Raporteaza
experienta interioara a geniilor creeaza marcajele culturale majore.
2010-02-16 19:57:33 | Raporteaza
Buna seara tuturor! Va urmaresc de vreo doua ore cu mare atentie si cu Dex-ul deschis. Nu mi-e rusine sa recunosc! Domnul profesor Hurduc stie de ce! Astept fiecare comentariu nou cu sufletul la gura! Si cu gura deschisa, sa pot sa respir!:)
Daca_nu_nu: Incepe sa-mi arda fruntea! Si cui ii pasa!
2010-02-16 19:58:30 | Raporteaza
zitella, salut!
2010-02-16 20:00:11 | Raporteaza
@tx2: Salut daca nu, nu!
2010-02-16 20:02:07 | Raporteaza
din experienta interioara a geniilor avem marile marcaje culturale.
2010-02-16 20:03:55 | Raporteaza
Un geniu! “I have never painted a self-portrait. I am less interested in myself as a subject for a painting than I am in other people, above all women…There is nothing special about me. I am a painter who paints day after day from morning to night…Who ever wants to know something about me… ought to look carefully at my pictures.” ~Gustav Klimt
youtube.com/wat../
2010-02-16 20:08:50 | Raporteaza
marile mituri ale omenirii de exemplu sunt produsele experientei interioare . creeaza marcaje, nu sunt produse nici de alte marcaje culturale nici de educatie nici de nimic
2010-02-16 20:11:00 | Raporteaza
klimt e bestial! mersi ca mi-ai adus aminte, zitella!
2010-02-16 20:14:24 | Raporteaza
cati n-au trait in EXACT aceleasi conditii(educatie etc) ca si Shakespeare? dar numai el a produs un Edmund, taticul nihilismului modern.
2010-02-16 20:17:49 | Raporteaza
@tx2: cu drag!
2010-02-16 20:19:08 | Raporteaza
poetii vad primii si zic primii. restul…facem ce putem
2010-02-16 20:19:57 | Raporteaza
@) Tx2
Ce crede poetul nu conteaza in chestiunea asta! Vorbeam ca meserias, care chiar cu asta se ocupa! A propos – geniile pina sa devina genii si sa marcheze cultural, ca asta e foarte adevarat, au fost si copii mici? I-a invatat cineva sa scrie, citeasca si socoteasca? Fie si mama sau bunica. Le-a spus vreun mester ceva despre compozitie, coloristica, perspectiva etc? A invatat game, a solfegiat? Imi vine greu sa cred ca au venit cu toate acestea la purtator de la mama natura sau de la mama lor!
2010-02-16 20:20:00 | Raporteaza
Servus, Zitella!


Sorry, dar eu apar/dispar, apar/dispar, că, no, la aşe ferbinţealăăă…
Da-s pe fazăăă!!!
Cum apari tu, cum se luminează Nu da, că nu!!!
2010-02-16 20:27:54 | Raporteaza
va rog frumos!
scris-citit-socotit —fiecare dintre acestea au fost “vazute” in mod genial de catre cineva . n-au fost marcaje culturale dintotdeauna. compozitie, coloristica, perspectiva etc sunt elemente analitice, poate ca nu-i bine sa le amestecam cu descoperirile geniale. IDEEA E CA INTOTDEAUNA A EXISTAT UN “CEL CARE PRIN EXPERIENTA INTERIOARA-CA E INTUITIE GENIALA, CA E VIZIUNE GENIALA-LE-A VAZUT PRIMUL”. SI ASA A CREAT MARCAJ CULTURAL.
2010-02-16 20:31:06 | Raporteaza
credeti in poeti numai pe jumatate?
2010-02-16 20:32:59 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Cred ca ai luat virusu’ de la Nu da, ca nu! tuse seaca, secretii, ceva?
Ds, am gresit, corectez: Nu da, ca nu, iara nu Daca nu, nu!
2010-02-16 20:34:39 | Raporteaza
Ptiu, ptiu, ptiu, să nu te deochi!!!
2010-02-16 20:35:40 | Raporteaza
Uuuups!
Sorry…
# 176 era pentru ArondTextu!!!
2010-02-16 20:36:47 | Raporteaza
@ Zitella

Se ia, aşa-i?
2010-02-16 20:37:17 | Raporteaza
da ce faceti zitella si daca nunu, va jucati ca mici pisici pierdute-n virtual?
2010-02-16 20:39:08 | Raporteaza
Nu e voie???

2010-02-16 20:40:55 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Mai mult se da! Dar din dar se face Rai!
2010-02-16 20:41:05 | Raporteaza
@) Tx2
In cele poeticesti, cred in poet suta la suta! Doar ca traim int-o lume cu intensa diviziune a muncii!!!!
2010-02-16 20:51:46 | Raporteaza
@tx2t: L-ai necajit pe Dottore! O sa primesti o lectie!
2010-02-16 20:54:38 | Raporteaza
zitella, si pe tine te-am necajit, si nu cred c-am reusit pana la urma
2010-02-16 20:59:22 | Raporteaza
@ Zitella

Ahaaa!
Asta va să zică ”o persoană generoasă”???
M-am prins!
2010-02-16 21:01:37 | Raporteaza
tx2: ???
2010-02-16 21:02:04 | Raporteaza
@Liviu Antonesei
sa dam cezarului ce-i al cezarului, nici mai mult dar nici mai putin! unde cezarul e … diviziunea muncii. Dumnezeu e poet, ce-i asa de greu de priceput?
2010-02-16 21:02:11 | Raporteaza
si-i plac DOAR poetii. pe ceilalti ii tolereaza
2010-02-16 21:03:29 | Raporteaza
@) Tx2
Totusi, in marea sa bunavointa sau indiferenta, i-a facut pe toti!
2010-02-16 21:05:47 | Raporteaza
ii place sa aiba si-un pic de contrast in gradina!
2010-02-16 21:07:55 | Raporteaza
zitella, ziceam ca supararea pe mine pana la urma ti-a trecut, chiar daca eu m-am straduit
2010-02-16 21:12:28 | Raporteaza
@) Tx2
O lume uniforma e infinit mai plicticoasa decit una policroma! Nu stiu daca si pentru, pentru noi insa cu siguranta!
2010-02-16 21:12:33 | Raporteaza
vad ca-I cititi gandurile. sunteti cumva de meserie?
2010-02-16 21:15:51 | Raporteaza
tx2: N-am fost suparata! Eram plina de draci! Nervoasa! cred ca era prima oara cand butonam pe … printre … cu … si m-am prins greu! Imi place sa am totul sub control! Da tin la tavaleala!

2010-02-16 21:16:53 | Raporteaza
ce coincidenta, zitella! si eu tot prima oara!
2010-02-16 21:18:36 | Raporteaza
@tx2: Iar incepi? N-o mai face pe niznaiul!
2010-02-16 21:21:34 | Raporteaza
io doar incep. am o problema cu continuatul, dar la inceput nu ma bate nimeni
2010-02-16 21:23:02 | Raporteaza
@tx2: Sa-l intrebam pe Dottore: nu cumva lipsa de consecventa, in toate, e o caracteristica a romanilor? Mie mi-e familiara!
2010-02-16 21:25:25 | Raporteaza
@) Tx2
Asa cum Borges nu cunostea gusturile literare ale divinitatii insondabile, nici eu nu-i citesc gindul! De altfel, scriam si mai sus ca, in ce-l priveste, nu stiu…
2010-02-16 21:26:14 | Raporteaza
uite, odata am inceput sa-njur. la inceput nu ma batea nimeni…
2010-02-16 21:26:48 | Raporteaza
@) Tx2
Nu prea cred in asa numitele dimensiuni etnopsihologice… Cred in trasaturi ale indivizilor.
2010-02-16 21:27:49 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Sa-nteleg ca putem spera sa ne “facem bine”! Prin educatie! Si sa ne lecuim prin iubire!
2010-02-16 21:31:22 | Raporteaza
Liviu Antonesei@
ati vazut poet sa spuna ca stie? treaba lui e sa vada, nu sa stie
2010-02-16 21:31:24 | Raporteaza
luati-l numai pe Homer!
vedea mai bine orb ca altii bine mersi cu amandoi okii
2010-02-16 21:33:17 | Raporteaza
m-ai spart cu educatia, zitella!
2010-02-16 21:35:18 | Raporteaza
@tx2: Poetul “nostru” iubeste sa vada cu stiinta! Asta va e dragostea dintai, vero Dottore?
2010-02-16 21:35:25 | Raporteaza
unul nu scapa, eram sigur, zitella! ne omori pe toti!
2010-02-16 21:38:08 | Raporteaza
@tx2: fiecare cu obsesiile lui! Cultura, educatia …
2010-02-16 21:38:53 | Raporteaza
N-ar fi consult să vorbim discuţii doar de dragu’ de-a-nnădi vorba. “Dottore” e doctor în privinţa educaţionalului, aşa că tre’ să venim cu ceva nou – ori cu-ncercarea de a căuta, asumîndu-ne riscul de a descoperi apa caldă. Iată una din virtuţile culturii – te-mpiedică să descoperi, iar, roata, arcul, mersul stelelelor. Iată alta: nu te-mpiedică să avansezi de unde rămăsese cunoşaterea, mai curînd te-ndeamnă.
Nu zic că-i musai dar poate că înlocuind “cultură” cu “civilizaţie” – pedagogic dacă altfel nu se poate – ajungem a cădea cu toţii de acord că îngrăşarea pămîntului cu materie organică este act de civilizaţie agricolă făcînd posibilă modificarea genetică a plantelor, la o distanţă de abia cîteva milenii. Că, peste actul agricol al lucrării pămîntului, vine cel cultural de invocare a ploii – ca-n Dansul Paparudelor, de pildă. Că, adică, după actul agricol al semănării, hommo faber trăieşte angoasa “stricării vremurilor”, care-l forţează la o sublimare pe care mulţi o găsesc poetică.
Aşa că, la-nceput, a fost angoasa. Dacă acela care a creat cerul şi pămîntul n-a avut nici o nelinişte, n-a avut cum fi poet. Cum nici o poezie în modificarea genetică.
Cu regret mă conformez logic şi conchid că nici clonarea lui Adam n-a fost o reuşită, de vreme ce nu un tovarăş i-a fost dat Omului ci o ispită. Dar n-a fost un eşec cultural ci unul ştiinţific – preluat, apoi, sub numele de “eroare fericită”.
2010-02-16 21:40:52 | Raporteaza
Cine? Ce? Cum?
2010-02-16 21:40:52 | Raporteaza
@tx2: sunt o frustrata, da’ ma tratez, nu te teme! Peace man!
2010-02-16 21:40:55 | Raporteaza
@inima rea
io azi n-am baut nimic. puteati intreba si direct, ca nu ma suparam
2010-02-16 21:43:31 | Raporteaza
Tuuulai, Doamne!!!

Tan-go!!!
2010-02-16 21:45:15 | Raporteaza
@ tx2
Dragă, nu mă-ntere pe mine cum te descurci domnia ta cu Zitella… M-am resemnat şi gata!
Dar, de te iei de Inimioaraaaaaaaaa… o să mă ai pe conştiinţă!!!
2010-02-16 21:47:06 | Raporteaza
totusi as putea sa incerc un paharel… n-ar fi idee rea
2010-02-16 21:47:22 | Raporteaza
Bag sama că nu-i o zi favorabilă concordiei universale. Mai sînt şi zile din astea, nu-i bai! Noroc că mai sînt şi meciuri la tv!
Auguri – vorba unui clasic în viaţă.
2010-02-16 21:50:35 | Raporteaza
da ce, e interzis paharelu cu masura? vezi, daca nunu, numai mi-am exprimat intentia si s-a panicat!
2010-02-16 21:53:35 | Raporteaza
@) Inima-Rea
Ca sa nu mai spunem ca insusi scrisul a aparut, initial, ca o imitatio a aratului ogooarelor, de asta era, la inceputuri, si de la dreapta la stinga si de la stinga la dreapta, intr-o brazda neintrerupta!
2010-02-16 21:54:22 | Raporteaza
dle Antonesei, daca va uitati la meci, sa stiti ca acum e pauza! o echipa a luat deja drumul vestiarelor!
2010-02-16 21:56:08 | Raporteaza
@) Tx2
Nu, nu ma uit! Nici fotbalul nu mai e ce-a fost!
2010-02-16 21:57:47 | Raporteaza
era treaz, daca-i reusea brazda neintrerupta! garantez!
2010-02-16 21:58:36 | Raporteaza
@All: Cu ce-am gresit? Eu atata mai spun, ca la # 206 bateam apropo la faptul ca d-nul Antonesei e psiholog si sociolog, din cate stiu eu. Si ca cel care zideste la o “casa pe pamant” pare mai ingaduitor decat Inima-Rea! Noapte buna tuturor!
2010-02-16 21:59:42 | Raporteaza
dupa aia a aparut unul care-i dadea bine la troscau, stiti. s-a apucat sa scrie si a sughitzat intrerupand brazda. asa o data asa de doua ori etc etc asa s-au inventat literele
2010-02-16 22:01:30 | Raporteaza
zitella darling, da cin tz-a zis ca ai gresit????
2010-02-16 22:07:22 | Raporteaza
@tx2: mi s-a nazarit asa!
2010-02-16 22:10:43 | Raporteaza
@) Zitella, Tx2
Chiar asa – cine a spus ca ati fi gresit cu ceva? Si, in cealalata chestiune nu e chiar asa – mai intii, desigur, am scris literatura, apoi m-am calificat psiholog si sociolog!
2010-02-16 22:12:13 | Raporteaza
se trebuia a fi banuit cumva acest aspect al inceputurilor pe latura umanioarelor
2010-02-16 22:15:08 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Cum o dau, n-o nimeresc! Sa stiti ca eu apreciez foarte mult faptul ca “pierdeti” timpul alaturi de noi. E mare lucru pentru mine sa “innod vorba” cu oameni ca cei din “casa” dumneavoastra! Pentru asta va multumesc inca o data! Nu vreau sa deraanjez pe nimeni cu nimic, asta=i tot! Zitta!
2010-02-16 22:19:12 | Raporteaza
nu deranjezi, zitella. si daca mai tii si la tavaleala nu deranjezi dublu
2010-02-16 22:21:19 | Raporteaza
zitella, o intrebare: tu cum vezi tinutul la tavaleala : este el oare compatibil cu o lume moderna, in continua schimbare, in conditiile in care nu putine amenintari clare(cum ar fi globalizarea sau incalzirea globala) sunt pe cale de a radicaliza discursul in zona politica si nu numai?
2010-02-16 22:25:05 | Raporteaza
@ Tx2
Ce-ai, domle, cu fata???
Că deja-mi scade febra!!!
Mai bine zi că-ţi place de ea şi-ţi place s-o necăjeşti… Măcar să ştie fata ce-ţi dă prin tărtăcuţă!!!
2010-02-16 22:25:30 | Raporteaza
Zitella, nu-l lua în seamă, că ăsta-i modul lui de-a-ţi face curte!!!
Ciudat mod, da, no, ştii cum sunt bărbaţii…
2010-02-16 22:26:52 | Raporteaza
@tx2:

2010-02-16 22:27:04 | Raporteaza
Uppps!
N-am zis bine!!!
A se citi: ”unii bărbaţi…”!!!
2010-02-16 22:27:42 | Raporteaza
zitella :ma refeream la anumite tendinte relativ usor identificabile in ceea ce priveste trecerea de la usoara tavaleala la tavaleala propriu zisa fara a se tine cont de cele mai elementare interese ale clasei noastre politice, interesata in general de ultimele trenduri ascendente sau descendente ale simpatiilor de vot
2010-02-16 22:32:09 | Raporteaza
despre tavaleala, deci zitella: aceasta descoperire relativ recenta dar nu si nesemnificativa pentru tema noastra
2010-02-16 22:34:24 | Raporteaza
tx2, Daca_nu_nu: “N-ar fi consult să vorbim discuţii doar de dragu’ de-a-nnădi vorba. “Dottore” e doctor în privinţa educaţionalului, aşa că tre’ să venim cu ceva nou – ori cu-ncercarea de a căuta, asumîndu-ne riscul de a descoperi apa caldă. Iată una din virtuţile culturii – te-mpiedică să descoperi, iar, roata, arcul, mersul stelelelor. Iată alta: nu te-mpiedică să avansezi de unde rămăsese cunoşaterea, mai curînd te-ndeamnă.”
2010-02-16 22:34:36 | Raporteaza
putem conta pe ea? este fara risc? aduce foloase imediate?
2010-02-16 22:35:31 | Raporteaza
deci sa inteleg, zitella ca pentru tine cultura e ceva care te-mpiedica si nu te-mpiedica in acelasi timp
2010-02-16 22:40:59 | Raporteaza
vazusem un documentar pe tema asta in discovery channel. dar nu era vorba de cultura. era vorba de propensiune incongruenta si serendipity
2010-02-16 22:43:36 | Raporteaza
Mă uitam la meci şi-mi suna în cap “Ceata lui Piţigoi/ Dai într-unu’ ţipă doi”. Ce mi-o fi venit, zitella? Apăi, poţi spune ce vrei despre tine dar nu c-ai ţine la tăvăleală, cînd tu eşti gingaşă ca o mimoză. Nu c-ar fi rău cumva – aşa ori altminterea. Da-mpreună, astea nu merg şohan (am zis bine, Inimioară? Că mi-am tot bătut capul să-nţeleg ce-nsemna şohan).
2010-02-16 22:44:52 | Raporteaza
@tx2: “Cu regret mă conformez logic şi conchid că nici clonarea lui Adam n-a fost o reuşită, de vreme ce nu un tovarăş i-a fost dat Omului ci o ispită. Dar n-a fost un eşec cultural ci unul ştiinţific – preluat, apoi, sub numele de “eroare fericită”.”
2010-02-16 22:44:54 | Raporteaza
concluzia documentarului era clara: propensiunea spre incongruenta duce direct in serendipity. tu ce crezi zitella? nu, nu ma-ntreba ce-s alea. dar sa presupunem ca am sti. ce zici?
2010-02-16 22:46:08 | Raporteaza
repriza a doua
2010-02-16 22:47:20 | Raporteaza
@Inima-Rea:

2010-02-16 22:47:34 | Raporteaza
@tx2: 1 – 1!
2010-02-16 22:55:12 | Raporteaza
merg la somn. sper sa pot citi maine aici solutii serioase la adevaratele probleme care in mod legitim ne framanta, ca si cum am fi un simplu aluat lasat la crescut, pardon, uitat la crescut. noapte buna!
2010-02-16 22:57:48 | Raporteaza
@tx2:
youtube.com/wat../
2010-02-16 22:59:52 | Raporteaza
@) Tx2
Aoleo! Sper ca n-a dat aluatul pe dianafara si n-a umplut cumva toata camera! Noapte buna. Nopate buna tuturor, atunci!
O sa ma uit si pe link!
2010-02-16 23:09:50 | Raporteaza
@) All
Despre Conferinta internationala “Eros 2010″ aici
humanconditions../
2010-02-16 23:13:33 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
2010-02-16 23:13:51 | Raporteaza
@) Zitella
Am vrut sa raspund si eu cu un icon, dar nu stiu de unde sa-i iau aici! Pe yahoo mail, ma descurc!
2010-02-17 00:36:48 | Raporteaza
cum au aparut oamenii de litere
1 intai a aparut scrisul. primul scris imita aratul si era o brazda continua
2primul scrritor era treaz, daca-i reusea brazda neintrerupta! garantez!
3 dupa aia a aparut unul care-i dadea bine la troscau, stiti. s-a apucat sa scrie si a sughitzat intrerupand brazda. asa o data asa de doua ori etc etc. ASA S-AU INVENTAT LITERELE
4 deci ala a fost si primul om de litere.
5 incet incet oamenii de litere s-au grupat in “oamenii de litere anonimi” SRL(societate cu raspundere limitata). de-aici mai stiti si voi
2010-02-17 06:58:12 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: O zi buna va doresc!
PS: una mano: netforbeginners../
Spero che funzionera!
2010-02-17 07:40:52 | Raporteaza
@zitella:
“Sa-nteleg ca putem spera sa ne “facem bine”! Prin educatie! Si sa ne lecuim prin iubire ?”
Categoric DA ! Educatia nu face altceva decat sa transmita cunoasterea de la o generatie la alta. Si de fapt si dl. Antonesei si tx2 aveau dreptatea lor in ceea ce spuneau, pentru ca poate am avut nevoie de cateva generatii pentru ca omul sa invete sa râdă (nu cred ca Adam a râs imediat după a fost alungat din Rai). Cultura este direct legata de corpul subtil și în consecință conectată și la mecanismele de declanșare ale bolilor. Deci nu numai în sens metaforic ne putem vindeca prin cultură și prin educație.
Chiar daca am sa ratez premiul Nobel dezvaluind unul dintre secretele ucenicului vrajitor, pot sa va spun ca în momentul în care am inceput sa studiez influența muzicii asupra conformației proteinelor, ideea finala era a gasi solutia de perturbare a procesului de auto-asamblare virala prin intermediul câmpurilor sonore. Problema este sa gaseti arhitectura muzicala care sa inhibe procesul de recunoastere moleculara a proteinelor virale, un efect oarecum invers procesului de fuziune prin dragoste.
youtube.com/wat../
2010-02-17 09:45:03 | Raporteaza
@) All
Buna dimineata, tuturor! Am facut ce-am facut si am prins si azi o comisie de dizertatii! Din fericire, a fost o singua lucrare, asa ca am revenit la baza! Dupa ce-mi tag sufletul, pregatesc postarea unui capitol nou!
2010-02-17 11:23:13 | Raporteaza
@) Zitella
Multumesc pentru consultatie si urari! De asemenea, o zi foarte buna.
2010-02-17 11:24:52 | Raporteaza
@) Nicolae Hurduc
Foarte interesant procesul acela, cumva invers dragostei, pe care-l descrieti! Inteleg ca, teoretic, asa ceva este posibil. Acum, pare a fi chestiune de timp si experiment. Ar fi interesaant sa scapam de viroze prin muzica, nu intoxicindu-ne cu aspirine si antivirale!
2010-02-17 11:28:05 | Raporteaza
@) All
Am postat capitol nou la adresa
voxpublica.real../
2010-02-17 14:28:46 | Raporteaza
@ Inimă-Rea # 243
Da, Inimioară, cred că ai zis bine.
După ştiinţa mea, ”şohan” înseamnă ”niciodată”.
Şi da, cred că ai dreptate: în fiecare femeie se-ascunde o mimoză, chiar dacă noi pretindem că am ţine la… tăvăleală.
Nu ţinem.
Din păcate.
Sau din fericire?!…
Nicio femeie nu răzbeşte singură. Aşa a lăsat Dumnezeu, probabil. Ca femeia să se teamă de bărbat!
2010-02-17 16:57:29 | Raporteaza
Marcela: Linguşitoareo! O fi lăsat El asta da’ cam demult n-a mai trecut să controleze dacă asta mai şi există.
2010-02-17 17:35:50 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, Inima-Rea
Ha, ha, ha!!! Adica, au scapatara Doamnele si de sub cotrolul divin, nu ddoar se sub cel masculin?!
2010-02-17 19:30:40 | Raporteaza
Ticăloase!!! ”Tu – cu junghiul – încercaşi a mă lovi…
Eu mă fac călău de-i vorba neamul a mi-l izbăvi!!!”
(Bla-bla, ştii tu, inclusiv aia cu ”Eu, de viţă palatină/ în sfârşit eu…).
Auzi, eu vorbeam de femeile pe care le-ai cunoscut după ori înainte de armată…
(M-am tirat, că, de mă prindeee… aia-s!!!)
2010-02-17 19:36:53 | Raporteaza
Uuups! Iar s-a interpus Bunicul…
Sorry…
2010-02-17 19:40:55 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Doamne, iarta! Cum sa ma interpun? Da` ce ma pun eu in calea fericirii cititorilo si/sau prietenilor mei? Mi-am dat numai cu parerea!
2010-02-17 22:16:55 | Raporteaza
Ha!-Ha!-Ha!
La comentariul # 264 mă refeream, că venea înaintea comentariului meu în care citam din Vlaicu-Vodă.
Nu mă aşteptam să intervină cineva în discuţie, şi-am început de la ”Ticăloase…”, pentru că ştiam sigur că George cunoaşte fragmentul…
De-aceea m-am răcit o dată, că putea fi interpretat şi ca răspuns la comentariul tău. Şi-am dat acel mic adaos.
Ştiu că nu ne-ai îngreuna dialogul, Doamne iartă-mă. Mai ales mie şi lui Inimioară…
2010-02-17 22:39:25 | Raporteaza