RSS Feed

Despre dragoste. Anatomia unui sentiment (4)

vezi toate articolele de
28 Jan 2010 la 23:22 237 comentarii 1658 vizualizari.

Interludiu fantasmatic. Poeme[1]

Visul din Alexandria

După baia pe care am făcut-o în piscina de la munte, am avut visul cu termele din Alexandria. Cred că acolo eram, deşi nu le-am privit niciodată ruinele. În Egipt, am mers doar în jos de Cairo. Am citit mai de mult o descriere a lor în Cvartetul lui Durrell, am văzut altădată un film documentar pe Discovery. Bazine dispuse în trepte, ca o scară de ape. Lichidul răcindu-se treptat, în bazine de piatră, nu construite, cioplite în stîncă, pentru a ajunge în cele din urmă în mare, Mare Nostrum, Mediterana care ne-a născut. Un vis fabulos. Simţeam pielea ta caldă lipită de mine. Şi apa puţin răcoroasă, nu foarte rece, acolo unde corpurile noastre se atingeau. Picături strălucitoare se preligeau pe faţa luminoasă, atîrnau grele de şuviţele umede. Mă stropeai, scuturîndu-ţi energic coama dinspre stînga spre dreapta şi invers. Apoi, undeva, pe mal, pe nisipurile calde, între smocurile arse de iarbă şi scaieţi, ne-am iubit. Şedeam pe o pătură moale din păr de cămilă. Corpurile ardeau, transpiraţia a devenit o peliculă lunecoasă între pieile noastre. Deasupra, drept în mijlocul cerului, un cer albastru, sfîşietor, un soare enorm şi roşu. Un disc purpuriu pe albastrul din toate visele mele. Şi ochii tăi, deveniţi aurii, asortaţi cu verdele intens, spre albastru, al mării. O întindere nesfîrşită de smarald, piatra magică între toate. Ochii, lumina, totul, deodată, în toate simţurile mele. În trupul meu, în inima mea. O percepţie infinită a misterului lumii. Şi din nou termele, cu apa lor calculată, dar puţin altfel, ca într-un film mişcat, ca într-o succesiune de duble căutînd perfecţiunea unui cadru, a unei imagini, a unui gest auroral. Eterna reîntoarcere, dar nu a identicului, ci a uşor diferitului. Ca şi cum computerul, cu nume de femeie, ar fi în poziţia search. Piatra fierbinte în mijlocul apei, trupurile goale şi arse de soarele amiezii, îmbrăţişări nesfîrşite pe blănuri de capră, pe nisip, pe iarba uscată. Sexul tău, ca o gură flămîndă, întrezărit printre firele galbele, între picioarele tale uşor flexionate, uşor depărtate. Sînt acolo, în vibraţie. Atunci sau acum ? Prezentul acela este atît de intens, atît de violent, atît de fără sfîrşit. Mulţumesc, René. Eu cred în zeii mei care nu există, ei se închină porcilor lor care există.

Reveria saxonă

Visam. Pe la două de noapte, m-am trezit şi am stins lumina. Acum, te privesc. Nu în imaginaţie, cred, ci în simulacru. Am senzaţia că privirile noastre se întîlnesc. Lîngă tine, piramida, care intensifică schimbul de energie şi informaţie dintre noi. O nouă intruziune a deşertului scăldat în apele de smarald ale mării. Un fel de teleportare spectrală. Zburăm şi ne întîlnim undeva prin Austria. În fond, e o ţară neutră. Sîntem într-o vie.De ce într-o vie ?Nu ştiu, dar asta văd, asta simt cu toate simţurile mele. Între noi, cîteva rînduri de butuci, mai înalţi de doi metri, pe spaliere metalice, aşa că te văd intermitent, prin perdeaua de un verde crud, foarte intens. Undeva spre dreapta, pe un fel de movilă ierboasă, este o colibă de stuf, cum erau, în copilărie, în harbuzăriile de la ţară în care-mi petreceam toată vara. Acoperişul se termină cu un foişor, pe care văd un pat din paie de grîu, acoperit cu o blană de oaie. Acolo, noi vom urca după ce vom termina jocul din vie. Acolo, ne vom prăbuşi în „combinata nordică². Calculam dimensiunile colibei, foişorului, ca să văd cît spaţiu avem la dispoziţie ! Mă trezesc din pricina luminii.  Asta nu am văzut în vis, asta-mi imaginez acum în fantasma lucidă.

O nouă reverie acvatică

Nu ştiu dacă am visat sau a fost o reverie din starea aceea dinaintea trezirii, din intermundiul dintre luciditate şi somn, însă fantasma este într-adevăr fabuloasă, de o concreteţe tulburătoare. De foarte departe, îmi invadezi mintea, de pe alte tărîmuri. Erai pe o platformă de lemn ancorată pe apă. Nu ştiu dacă era marea, un rîu sau o baltă. Te-am zărit de pe mal, te-am pîndit lacom dintre tufişurile de alun, apoi am sărit, într-un splendid de orgolios echer în apă. În cădere, m-am întrebat dacă e destul de adîncă. Platforma s-a legănat din pricina valurilor pe care le-am provocat în cădere, iar tu te-ai întors către mine, ai zîmbit şi-ai spus ceva ce n-am auzit. Mi-ai făcut semn cu mîna. Erai goală, foarte goală şi foarte bronzată. Nu ştiu dacă te-am văzut vreodată atît de bronzată. Am urcat pe platformă, m-am dezbrăcat de tricou şi, deodată, am început să ne iubim cu o foarte calmă pasiune. Cînd ne-am mişcat brusc, la sfîrşit, platforma s-a răsturnat şi ne-am scufundat în apa foarte limpede şi aproape călduţă. Am continuat să ne iubim. Părea că nu se mai sfîrşeşte, iar tu erai foarte uşoară, catifelată, disponibilă. Apoi, ne-am urcat din nou pe platformă, ne-am culcat cu faţa în sus, atingîndu-ne aproape involuntar. Cu mîinile  în cruce, am început să ne mîngîiem pînă ce am reînceput. Iar am căzut în apă, iar ne-am urcat pe platformă. Repetiţia nu e întotdeauna plicticoasă . Uneori pregăteşte fuziunea, alteori chiar o împlineşte. Acum, în trezie, chiar am senzaţia că sîntem, că am rămas împreună, undeva pe o plajă pustie, cu marea la picioarele noastre. Toate fantasmele mele marine, acvatice, se aglomerează în mintea mea, par să erupă prin piele. Nu mai sînt sute şi sute de kilometri între noi, între corpurile noastre. Te fac captivă în fantasmele mele ca în braţele unei caracatiţe universale. Niciodată nu-mi vei scăpa, niciodată nu te voi pierde. Nevermore, spune corbul -  cu o voce schimbată!

Originea fantasmelor

Şi, de fapt, nici nu ştiu de unde vin fantasmele erotice, îndeosebi cele marine, mediteraniene. La cîteva zile după visul alexandrin, am citit acest pasaj foarte liric într-un roman de Michel Déon: „M-au dus pe o plajă admirabilă, strălucind de praf de marmură, pustie, şi acolo ne-am scăldat goi, multă vreme, în apa foarte rece. Am observat o stranie transformare la Delia, ce nu se arătase pînă atunci decît într-un foarte pudic costum de baie. O atribuiam Greciei şi Mării Egee unde totul este atît de frumos încît simţi pornirea să te dezbraci, să regăseşti nudiatea antică astfel încît întregul corp să guste viaţa. De altfel, Delia părea să nu-şi acorde această libertate decît de puţină vreme, pentru că trupul său nu căpătase încă o culoare uniformă precum cel al Sarahei. Muşchii abdomenului şi coapselor adăposteau un sex bombat şi mătăsos, ce reţinea în puful său mii de picături multicolore, strălucind ca perlele, atunci cînd ea a ieşit din apă, lungancă lucitoare în lumina sfîrşitului  după-amiezii”. Citind pasajul după visul alexandrin, e limpede că nu el mi-a provocat fantasma, însă am văzut acolo o confirmare culturală a acesteia şi am rememorat-o/retrăit-o cu intensitate sporită. Pe de altă parte, cine ştie cîte lecturi uitate, efasate se vor fi aflînd îndărătul ei. Nu cred că este cineva în stare să discearnă modul subtil în care impulsurile corporale, sedimentele inconştientului şi memoria culturală generează fantasmele noastre. De ce, de pildă, cineva de un erotism mai degrabă rafinat îşi ia partenera de mînă pentru un grabnic exerciţiu corporal în „poziţia misionarului” ?  Sau, invers, de ce un cuplu destul de tradiţionalist în habitudinile sale erotice trece, brusc, la „modernisme” ? A explica fenomenul prin efectul de modă – literatură erotică, filme de serie x etc – nu e suficient, mai ales că nici măcar „mecanismele modei” nu sînt explicate satisfăcător, iar reacţia la modă, de orice natură, este foarte personalizată.

Imagine

Îmi vine să strîng aerul în braţe ca şi cum ai fi aici şi te-aş putea îmbrăţişa. Realitatea şi realitatea fantasmei. Totuna. Tot – una. Tu. Aici şi acolo. Acum şi de-a pururi.Timpul însuşi, cu toate evenimentele sale, este un intermundiu fără sfîrşit. Iar lumea spectrală, lumea fantasmelor mele, e parte a lumii cu drepturi depline.

Interogaţia infinită. Varianta ad usum delphini

Ei da, ei da, ei da ! Cine-o limbă/ atît de dulce/ peste suflet/ o să-ţi culce? That is the question. Pentru că noi, în iubire, chiar sîntem!

Visul multiplicării

De fapt, poezia Marşul dulcii văgăuni, publicată în volumul din 1999, am scris-o din cauza unui vis. Acolo, ea era un fel de Shiva multiplicat, avea o mulţime de perechi de picioare, un infinit număr de braţe, o mulţime de buze şi, desigur, o mulţime la fel de mare de „văgăuni², de „peşteri adumbrite”, cum ar spune Tong Hsuan. Era ca şi cum s-ar fi adunat la un loc toate ipostazele corpului din toate momentele noastre de iubire. Eu, însă, eram nemultiplicat, aşa că trebuia să trec de la o ipostază la alta, de la o pereche de picioare la alta, de la o ²văgăună² la alta, de la o gură la alta, nu-mi puteau fi accesibile toate în acelaşi timp. De ce ? Ce se ascunde în spatele visului ? Nu ştiu, nu reuşesc să-l interpretez, sau poate, inconştient, nici nu vreau să-l interpretez. Oricum, pînă cînd nu am scris poezia, de fapt pînă cînd nu am publicat-o, peste mai multe luni, în carte, visul a continuat să mă obsedeze.

Zborul spre Brazilia. Un vis

De aproape trei ore, de cînd m-am trezit nu pot să uit visul brazilian de astă-noapte, nici nu ştiu cum să-l interpretez. Mergeam în Brazilia, să mă întîlnesc cu ea ! Ea este, desigur, departe de mine, dar în emisfera de nord, totuşi. Eram într-un avion care nu avea nici „burtă², nici centuri la scaune, astfel încît mă străduiam din greu să nu cad, ţinîndu-mă cît putem de strîns de braţele fotoliului. Mîinile mă dureau îngrozitor, pentru că avionul meu, vospit în culori de camuflaj, urma îndeaproape relieful muntos. Cînd cobora, întreaga mea greutate era sprijinită în braţe. Trebuia să-mi strîng picioarele din genunchi ca să nu mi se izbească de stînci, atît de jos zburam. Din fericire, urma cîte un pasaj în care urca şi, atunci, mă lipeam de scaun, odihnindu-mi mîinile. Încercînd să interpetez, observ că fiind vorba de zbor este vorba de iubire, chiar  de actul dragostei, chiar de orgasm. Dar de ce avionul nu are „burtă² ? De ce este vopsit în culori de camuflaj ? Sigur că dragostea este un mister, chiar dacă nu este secretă, dar de unde provine pericolul ? Senzaţia de prăbuşire ar putea sugera şi „actul întrerupt”, mai ales că m-am trezit brusc, lăsînd visul fără final. Sau, oricum, nu-mi amintesc finalul.

Coşmarul maltratării

Am avut un coşmar foarte, foarte ramificat în ²acţiune² şi atît de cutremurător de violent încît nu reuşesc să-l uit nici după trei-patru zile. După ce am făcut dragoste cu ea, am ieşit să ne plimbăm puţin – nu-mi dau seama care era oraşul pentru că nu reuşeam să recunosc nici o clădire, nici un monument, nici o intersecţie. Cînd ne întorceam de undeva, la o casă, un cuplu mai în vîrstă încerca să descuie o uşă. Ea a spus: ²uite-i pe ai mei. Hai să-i salutăm”. Nu-i recunoşteam în vis, erau nişte necunoscuţi. I-am salutat şi ei ne-au invitat înăuntru. Şi, atunci, a început coşmarul. „Tatăl” ei a adus un cîine care-mi muşca pe rînd mîinile. Între timp, mă insulta şi ameninţa pe un ton foarte isteric, dar vorbea foarte urît şi despre ea. Deodată, au apărut vreo douăzeci de persoane de ambe sexe şi vîrste diferite, despre care-am aflat că fuseseră profesorii ei, care-o învăţaseră numai de bine, dar de ea nu se prinsese nimic. La un moment i s-a făcut milă de chinurile mele, ori a crezut că m-a convins să o las în pace, şi mi-a reparat rănile de la mîini cu un fel de capsator, punînd apoi pe răni un fel coagulant, ce semăna izbitor cu sperma. Intersant este că animalul din vis avea un fel de geometrie variabilă, se micşora şi se mărea, prin întindere, ca o armonică, dacă încercam să mă îndepărtez, astfel că mă ajungea oriunde aş fi încercat să mă refugiez. În timp ce eram torturat, ea rîdea, părea să se bucure ori cel puţin să se amuze. Totuşi, principala mea obsesie era să nu pierd trenul (?), ca să nu întîrzii la serviciu (?). După ce m-a „reparat”, personajul numit prin convenţia din vis „tatăl ei² m-a urcat foarte amabil într-un Jeep Grand Cherokee şi m-a transportat la gară unde, desigur, trenul plecase. Mîinile mă dureau îngrozitor şi m-am trezit urlînd, descoperind că mîinile erau amorţite pentru că dormisem cu ele sub pernă, iar perna o strîngeam cu violenţă în braţe. Acesta a fost coşmarul. Poate fi interpretat în fel şi chip plecînd de la ²cîine², care este simbolul duşmanului. Prefer să-l interpretez „pe invers”, în simetrie, deşi, cu siguranţă, este o procedură cam forţată. Dar cine nu recurge la asemenea trucuri ?

Fantasme marine

În fapt, nu am fost decît o singură dată la mare împreună şi totuşi cele mai multe fantasme erotice sînt marine. Cred că existau chiar şi înainte de a fi văzut marea în doi. În ultima săptămînă, cred că patru sau cinci vise se petreceau în ambianţă acvatică, cred că mediteraneeană. Ultimul mi se pare cel mai interesant pentru că era şi marea, dar şi muntele, ba chiar şi pădurea.Parcă eram la Odesa, ori undeva în Grecia, sau pe coasta dalmată. Marea era aproape lipită de poalele unor munţi acoperiţi de tufişuri, doar o foarte îngustă fîşie de plajă le despărţea – nici nu-mi dau seama cum putusem ajunge acolo –, un nisip moale pe care ne prăbuşeam cînd ieşeam, respirînd ca focile, din apă. Se auzea zgomotul respiraţiei. Apoi, într-un calm desăvîrşit, începea un adevărat „festival” al atingerilor, care sfîrşea inevitabil, de fiecare dată, pentru că povestea s-a reluat de mai multe ori, într-o violentă prăbuşire unul în celălalt, într-o fuziune pe care şi realitatea cea mai fierbinte ar putea fi geloasă. La un moment dat, ne-am teleportat în pădure şi, în vreme ce dragostea-şi exercita suveranitatea, vedeam marea printre crengile arbuştilor, de un albastru izbitor prin verdele foarte intens, simţeam mirosul pămîntului uscat şi al ierbii, auzeam – chiar acesta este cuvîntul – foşnetul frunzelor uscate de sub noi. O adevărată sinestezie, un spectacol eurythmic. Mereu acel albastru pe care l-am cunoscut după experienţa chymică din adolescenţă, care apare, întotdeauna, în fantasmele fericite şi niciodată în coşmaruri. Dacă identific acest albastru la începutul unui vis, pot visa liniştit. Din păcate, el nu poate fi introdus acolo printr-un act de voinţă ! Şi, totuşi, de ce majoritatea viselor mele se desfăşoară circular ? Poate, pentru a satisface insaţietatea ori, poate, pentru că tind spre o perfecţiune imposibil de atins. Totul se petrece, într-adevăr, ca la turnarea unui film, cînd regizorul trage o sumedenie de duble în speranţa că scena va ieşi aidoma nu cu aceea din scenariu, ci cu ceea ce se desenează în mintea sa. E suficient să ne gîndim că desenul însuşi este mereu în schimbare, că fiecare linie depinde de toate celelalte trasate mai înainte, ca să ne dăm seama de riscul imens de a intra într-o repetiţie fără sfîrşit, într-o „eternă reîntoarcere” nu neapărat a identicului – de fapt, cu siguranţă nu a identicului, ci a uşor diferitului, într-un fel de spirală infinită. Şi nu mai ştii nici de unde ai plecat, nici dacă, vreodată, vei ajunge la o stare stabilă. Decît, doar, în moarte.

PS Dorin Tudoran tocmai şi-a inaugurat noul său blog. Poate fi citit la adresa http://dorin2tudoran.wordpress.com/


[1] Acest capitol este selectat din Jurnal de vise, reverii şi fantasme (manuscris inedit).

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

237 comments
  • 1

    Maestre,e o incantare asemenea lectura!

    mitrasca
    2010-01-29 01:49:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    @) Mitrasca

    Multumesc de lauda! Ma bucur ca va place!

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 01:53:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    mai exista barbati cultivati si rafinati?
    Desi unele idei revin obsesiv ele sunt ,cred,reflexia unui suflet debordant…continuati

  • 4

    Da… chiar mi-ar place sa am timp sa citesc reverii…dupa Revolutie am “mincat” Cioran, Noica, Plesu, etc… mi-era “foame”…si mi-e “foame”…dar… mocirla massmedia si cea politica a stricat pina si firul ierbii… Da ! Mi-ar place…as vrea… DAR ! Ce ne facem cu “desteapta-te romane” ? Ca “romales” s-au trezit de mult si faceau afaceri cind in Piata Universitatii romanii strigau “noi d’aicea nu plecam”…si veneau Mercedesuri la mina a doua din Germania aduse de romi… Manelele… Subcultura din educatie…DA ! Mi-e dor…

    NR Crisana
    2010-01-29 08:44:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    hm, nu e o lectura pentru ora 9 dimineata; ma tem ca m-am lasat prinsa in capcana si acum, cu mintea cutreierind prin locuri, intimplari si senzatii poetice, n-o sa mai fac fata plicticoaselor sarcini de serviciu.
    Uite asa este sabotata relansarea economica a tarii… :)

    dar, pina la urma, are oricine dreptul la o zi de visare, nu?

  • 6

    @)Eli

    Multumesc foarte. Eu cred ca mai exista! Si, nu, nu, nu ma refer, Doamne iarta!, la mine, care nu sint decit un biet scriitor, deci un fel de seismograf…

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 10:28:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @) NR Crisana

    Daca dorul despre care vorbiti, a fost cit de cit ostoit cu aceste picaturi de vorbe, nu pot fi decit multumit…

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 10:29:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @) Ioana

    Aoleo, sper sa nu ma ridice astia pe motiv de sabotaj! Glumesc, desigur! Multumesc pentru atentie si o zi buna.

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 10:30:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Maître, reveriile astea aduc tare bine cu scrisori de dragoste. Îmbină candoarea adolescentului visător, cu mature fantezii erotice a căror sexualitate – şi cînd e explicită, chiar – sublimează într-un jovial “ce-ar fi dacă şi noi, ca de cînd lumea…”.
    Cred c-ai făcut prăpăd, în anii aceia. Şi-ncă mai cad suflete nearse la timpul lor.

    Inima-Rea
    2010-01-29 10:47:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    @) Inima-Rea

    Ca doar nu ma suspectezi, maitre, de ceva subtrefugii, cumva?! Buna dimineata! Se duce viroza cu pricina?

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 11:10:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Aparte:
    Da, domnule… Este!
    No comment.

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 11:28:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Bună să-ţi fie inima! Am cam dovedit-o.
    Nici vorbă despre vreo suspiciune. Poate, doar, de un pic de sănătoasă invidie masculină.

    Inima-Rea
    2010-01-29 11:56:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @ Inimă-Rea
    Nu te plânge, Inimioară, că… te-aude Doamne-Doamne!!!
    Tu te plângi???
    Las să zică altul!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 11:59:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @) Inima-Rea

    Ha, ha, ha! As cam fi de acord cu Daca_nu_nu – parca nu-mi pari persoana care sa aiba motive de invidie!

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 12:02:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @) Daca_nu_nu

    E clar, l-ai dibuit! Era sa scriu “ciuruit”, nu stiu din ce motiv…

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 12:03:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Păi nu?

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 12:04:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Nu l-am dibuit, dragule, nu l-am dibuit. Pur şi simplu ştiu!
    O dată că nu-l citesc nici de azi de ieri, a doua că i-am cetit nişte fragmente… mama la dânsele!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 12:06:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Adevărul este că, citindu-te aci, mai sus, Liviu dragă, ce-am mai putea noi spune după tine???
    Că… ce???
    Asta-i carte de cetit, nu-i scrisoare de grăit…

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 12:08:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    Gata pauza!
    Înapoi la scripte, că vin sărbătorile!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 12:09:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @) Daca_nu_nu

    Si eu trebuie sa termin cartea lui Cioroianu, pe care o lansez diseara. Si mai am si eu manuscris de terminat, sa-mi dau o parere cit de cit… competenta! Spor!

    Ei si tu! Doar n-am scris ca sa inchid gura oamenilor! Ba, as spune, dipotriva.

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 12:18:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Maître, ştii cum e – niciodată n-a fost nici măcar de-ajuns, darmite prea destul. Aşa că, vrînd-nevrînd, mai tragi cu coada ochiului la vecin, să vezi cam ce ţi-a scăpat. Şi, de vezi ceva ce ţi-ai fi dorit, greu te-mpiedici să bombăni “Uite, domn’e, ce baftă pot avea unii!”

    Inima-Rea
    2010-01-29 12:18:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @) Inima-Rea

    Ha, ha, ha! Dupa cum simt tonul, as spune ca viroza ori a plecat impuscata, ori tocmai se pregateste sa o faca!

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 12:51:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Draga Liviu, da-mi voie sa folosesc aceasta formula de adresare, caci intotdeauna cititorul trebuie sa fie apropiat de scriitor. Nu-mi place ceea ce ai scris. Ce inseamna sa-ti placa? E un sentiment caldut, comod, ce nu exprima mare lucru. Or, lectura poemelor tale m-a tulburat, mi-a dat fiori, mi-a stricat linistea. Cred ca fiecare dintre noi visam asa cum ai visat tu. Si, in plus, citind, mi-am adus aminte ca am visat tot timpul acelasi lucru: adica un barbat care sa ma tina captiva in gandul lui. Sara.

    Sara Petcu
    2010-01-29 13:05:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @) Sara Petcu

    Ei, mare bucurie este in inima unui autor cind se intilneste cu o astfel de “neplacere”! Multumesc foarte mult pentru atentie.

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 14:03:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @Sara Petcu
    Hei, hei, Sara draga, cu toa(n)tele visam acest lucru.
    Din pacate, nu avem noroc prea multe dintre noi… mai mult de citeva luni, un an, poate. Dar e bine si atit.

    @Liviu Antonesei
    Acum mi-am amintit de o carticica in care eroina nu visa sa fie iubita, ci sa iubeasca ea, astfel, cu disperare. Parca “Pusca de vinatoare”. Lectura cu pricina m-a nelinistit. Cumva, femeia e sortita sa fie “obiectul” si nu “subiectul” iubirii? Cartile, cele bune si cele proaste, sint pline de barbati care adora, mult mai putine femei sint, cum spunea bunica mea, “topite” dupa cite un “cetatean”. Este vorba despre o decenta (prost inteleasa) a manifestarii sentimentelor sau pur si simplu sint mai multi barbati scriitori pe lumea asta si acestia nu prea stiu de fapt ce zace in mintea si celelalte parti dorite ale femeii?

  • 26

    @) Ioana

    N-as sti ce raspuns sa dau. Ca sint mai multi scriitori barbati in istoria literaturii, pare sigur, dar nu toti au fost insensibili la miscarile sufletului feminin, daca ar fi sa ne gindim in fuga fie si doar la Flaubert sau Tolstoi… Cred ca un scriitor barbat isi da masura atunci cind ii reuseste macar un personaj feminin… Pina si eu, am incercat doua asemenea expriente in doua din povestile postate in ultimele doua-trei luni pe acest blog.

    Liviu Antonesei
    2010-01-29 14:59:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Buna dimineata Doamnelor si Domnilor si “Iubirea fie cu voi” (Modificata din Razboiul Stelelor Forta fie cu tine )

    Domne desii nu cred ca episoadele promise de gazda sunt la sfarsit pun eu o intrebare care in mod normal apare la sfarsitul unui “proiect”

    Cand se sfraseste iubirea ? si care sunt “produsele” aceste arderi ? (in afara de cazul in care te indragostesti din nou )

  • 28

    Liviu Antonesei@
    1 imagini super meseriashe,ploaie de lumina
    2 ” Mă trezesc din pricina luminii”, ” Îmi vine să strîng aerul în braţe” suna bestial
    3 “De foarte departe, îmi invadezi mintea, de pe alte tărîmuri” : asta imi aminteste de “sarutul ei venea de foarte departe” din amantul ingenuu si amantul sentimental al lui le carre( inceputul scenei infidelitatii lu fata cu aldo cassidy, pretenu lu fata beat mort in camera de hotel.)
    4 pentru cuplurile care ar vrea sa practice in “poziţia search”: aceasta pozitie nu apare nici in kama sutra, nici pe nicaieri.

    nu da, ca nu
    2010-01-29 16:36:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    virgil@ pai, virgi, nu te gandesti si tu ca toata lumea la o fata, singura pe care-ai iubit-o din adevarat? daca da, nu-i suficienta dovada ca iubirea nu moare niciodata, nu se sfarseste, cum zici tu? despre produsele arderii nu stiu ce sa zic :)

    nu da, ca nu
    2010-01-29 17:05:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @nu da, ca nu

    Si daca sunt mai multe si toate in acelasi timp :)

  • 31

    Draga Liviu, uite-te si tu la femeile astea care se vaita ca nu sunt iubite, dar de fapt nu iubesc si dupa aceea isi dau seama au fost toante. Eu n-am de gand sa fiu. Cine se simte n-are decat. Inseamna ca nu se pot lasa duse de val. Nu poti sa realizezi un curs (teoretic) si sa le inveti si pe ele, saracele sa iubeasca? Ca e mare nevoie de iubire. Maine-poimaine imbatranim si ne trezim singuri. Sara

    Sara Petcu
    2010-01-29 18:04:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    virgi@ esti un favorizat al sortii, virgi, si tii pentru tine :) bine faci! tu nu lasa sa transpara nimic, ca poate se interpreteaza! :)

    nu da, ca nu
    2010-01-29 18:12:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    @nu da, ca nu

    Acu o sa creada lumea ca sunt un soi de Casanova. Sincer sa fiu nu stiu daca mi s-a intamplat in tinerete dar acum 100% sunt traditionalist

  • 34

    virgi@ cum adica 100% traditionalist? traditionalist in ce sens? hai ca ma bagi in confuzii grele

    nu da, ca nu
    2010-01-29 18:29:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @Virgil:

    “Acu o sa creada lumea ca sunt un soi de Casanova. Sincer sa fiu nu stiu daca mi s-a intamplat in tinerete dar acum 100% sunt traditionalist.”

    Cred ca Virgil vrea sa spuna cu nu mai viseaza ca LA, decat cel mult secvente cu caini care se modifica in spatiu cu N dimensiuni (unde N mai mare sau egal cu 4).

    Nicolae Hurduc
    2010-01-29 18:39:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @nu da, ca nu:

    (in soapta) Cred ca-i Doamna prin preajma lui Virgil

  • 37

    Nicolae Hurduc@ sau Doamnele…

    nu da, ca nu
    2010-01-29 18:43:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    Nicolae Hurduc@
    cainii, doi cate doi in anumite momente ale anului, se simt legati unul de altul. ceea ce nu inteleg io e de ce privesc vo juma de ora in directii opuse, fara sa se desparta fizic nici o secunda, ca si cum nu ar avea curaj sa se priveasca in oki.

    nu da, ca nu
    2010-01-29 18:48:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @Nicolae Hurduc , @nu da, ca nu

    Iar am intrat la mijloc :)

    Sunt inca la servici desi si ea mai citeste pe unde haladuiesc. E normal intr-o relatie de 18 ani.

    Oficial dar si neoficial exista o singura doamna. Spatiul meu 4-dimensional e umplut de 2 catei tare jucausi si neastamparati si orice derivare pe o care incerc imi da aceeasi valoare (de genul e^x ) :)

    Cam asta e sensul traditionalismului meu. MI-am facut de cap cand trebuia acu trebe sa-i pregatesc pe cei ce vin sa-si faca de cap si ei la timpul lor.

  • 40

    virgi@ genial, virgi. mai elegant raspuns nu se putea

    nu da, ca nu
    2010-01-29 18:55:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    a dat careva cu opiu-n vizualizatori?

    nu da, ca nu
    2010-01-29 19:48:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    ???
    De ce?

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 19:49:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @ Nu da, că nu
    Off topic:

    Vaaai, ţi-am citit un comentariu pe blogul lui Florin Puşcaş!!!
    M-am distraaat, teribil!!!
    Cred că răspundeai cuiva, pe chestia ”mitocan”/”nemitocan”, n-am stat să urmăresc discuţia, dar, luat în sine, comentariul tău este ZDROBITOR!!!
    ZECE cu felicitări!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 20:00:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    daca nunu@
    da chiar nu m-am gandit sa zdrobesc pe cineva. acuma filmu “liceenii” ii putin altfel, si faceam si io observatii pe marginea scenariului. hai, ca tu stii subiectu mai bine!:)

    nu da, ca nu
    2010-01-29 20:42:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    :) :) :)
    Mi-a plăcut argumentarea: de ce nu poate ajunge româna limbă moartă???
    Ai fost mortal!!!
    Îţi dai seama că am preluat-o urgent şi-o voi lansa mâine, la examenul cu anul I…
    Gata!
    Te-am băgat la valabili!!!
    Uite, ai şi ce scrie la rubrica: brevet de invenţie!!!
    (Că volumele de proză, poezie, creaţie, mă rog, auzi că nu se pun… :) )

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 20:50:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    daca nunu@
    tu baga-ma unde vrei, numa la valabili nu

    nu da, ca nu
    2010-01-29 21:20:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Ha-ha-ha!!!
    După ce mi-ai făcut aseară aşa o bucurie???…
    Doomnule, aşa ceva nu se poate trece cu vederea…

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 21:42:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Chiar vi se pare că limba română ar avea vreun viitor?
    Păi, chiar afirmaţia asta – că nu va muri cît vor trăi mitocanii de-o vorbesc, chiar dacă “mitocani” e polemic pus, aici; dar luînd-o tale quale – deschide viitorul către un idiom de genul celor din Jamaica, Haiti etc. Unde melanjul lexical româno-anglo-ţigănesc va dospi ceva aproape imposibil de prins într-o gramatică şi un dicţionar – un soi de limbă fluierată.
    Mai adăugăm scorţoşenia filoengleză, afişată în orice-mprejurare, de trebuie să citeşti în limba română cu dicţionarul engelz-român pe masă, ca să-nţelegi de Dumnezeu înseamnă advertising şi tot felul de alte minunăţii, absolut inutile – nu ca limbajul Microsoft.
    Mai punem şi diletantismul venit din nepotism ori venalitate al celor care scot DOOM şi DEX unde jonglează cu formele, de te laşi păgubaş a le mai consulta, că tot se schimbă de la ediţie la ediţie.
    Şi-un praf de Reguli Sextil Puşcariu – idiotizant cînd te gîndeşti că scrierea românească e definită ca “fonetică”, ea ajungînd pseudoetimologică datorită acelor Reguli.
    Toate astea arătînd că limba română se-ntăreşte şi-mbogăţeşte, nu că se strică iremediabil – nu-i aşa?
    De pe blogul “entuziasmant” al lui Puşcaşu, am reţinut adîncă cugetare: Masele n-au nici un interes să se cizeleze.
    Mă rog, atît pricepe omul – n-avem ce-i face!
    Dar ceva adevărat este pînă şi-n tîmpenia asta – anume că masele rămîn necizelate, needucate şi fără dorinţa de a se cizela, educa – datorită Educaţiei în limba română – “limbă naţională”, este?
    Eu nu ştiu cum vorbesc copiii – şi “cadrele didactice” că dascăli ori profesori n-am cum le spune – pe la voi dar, pe-aici, prin Bucovina, te dor urechile cînd îi auzi. Ba m-am pomenit cu jr că el trebuie să spună “pensoală” (ghici ce e?) c-aşa spun toţi – şi-nvăţătoarea, şi profesoara de desen, şi copiii care mai şi rîd de el că nu ştie româneşte. Şi “manifestează” trebuie să spună, dacă vrea să vorbească corect. De la “a manifesteza” – evident.

    Inima-Rea
    2010-01-29 21:56:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Iubitule, dragule, scumpule, Inimioară dragă, când urlam eu la Coti ca o proastăăă… poate-ai gândit că-s chiar proastă!!!
    Hai, că ştiu eu că n-ai gândit chiar aşa, dar vezi?, vezi cum îţi vine să-ţi iei câmpii???
    Cât m-am sfădit eu cu Lucid – de credea că-s avocatul cuiva, dar eu îmi strigam durerea mea!!! – ori de câte ori venea cu argumente gen: ”sunteţi nimeni, că n-aveţi vizibilitate internaţională”. Ţii minte??? Că o dată am şi crezut că-l toropesc, cu alta, când eu ştiu foarte bine cât avem de lucru AICI, iar el o ţinea pe-a lui…

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 22:12:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Erată:
    A se citi ”nu alta” în loc de ”cu alta”.

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 22:13:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    D-apoi cu Niţă şi Ghiţă şi viceversa, cum a fost???
    Da, domnule, nu contestă nimeni: sunt domenii în care vizibilitatea internaţională e musai-must!!!, dar aici, în ograda noastră, prioritară e limba română, limba tuturor disciplinelor de învăţământ!!!

    Hai, totuşi, să nu ne întristăm, că am gătat capitolul ”Despre plăcere” şi trec la ăla ”Despre intenţie”!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 22:16:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    am in inima mea ca limba romana are-n ea atata dulceatza si blandetze ca sa reziste orice-ar fi. pentru mine e suficient.

    nu da, ca nu
    2010-01-29 22:20:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    Dragule…

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 22:28:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    are ea limba romana mestesug sa-mblanzeasca si pe dracu :)

    nu da, ca nu
    2010-01-29 22:31:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Crezi?

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 22:33:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    nu ma provoca :)

    nu da, ca nu
    2010-01-29 22:35:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    Vrei să mă-mblânzeşti???
    Mi s-a cam dus buhu de scorpie…

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 22:41:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    io credeam c vorghiesc cu o albinikie: muncituari,ii plashi florili,ari ac sh fashi mieri

    nu da, ca nu
    2010-01-29 22:47:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Da?
    Uite, domnule, ce surprizăăă!!!
    Tră să sun lumea să vină să citească aci!!!
    Că prea mă vede lumea acritură…

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 22:51:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    da ci, lumia ari tilifon?

    nu da, ca nu
    2010-01-29 22:54:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    Io am!
    Ce treabă am io cu lumea???

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 23:02:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    d-apai zishiai c tre s-o suni

    nu da, ca nu
    2010-01-29 23:03:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    zas-ai au ba?

    nu da, ca nu
    2010-01-29 23:04:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    Zîs!!!
    Şi-o sun!!!
    Dacă nu are tilifon, apoi aia-i treaba iei!!!
    O sun io? O!
    Să-şi rezolve fiecare problemele! Nu?

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 23:07:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    d-apai sun-o. sh za-i asha: ciobanu ti tundi, lupu ti mananca sh ci ramani di suflietu mortzilor. zi-i asha c lumia o-ntzelieji

    nu da, ca nu
    2010-01-29 23:13:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Nu pociu zîce aşe, chiar de-o pricepe ea, că nu pricep io!
    Şi-apoi di ce-aş zîce io ceva ce mi-o zîs altu cineva să zîc???

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 23:16:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    cand saca lacu s viedi peshtili

    nu da, ca nu
    2010-01-29 23:22:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    hai c m decupliez, c lumia-i obosata sh poati vria s s hodineasc

    nu da, ca nu
    2010-01-29 23:26:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Fiat voluntas tua: finis coronat opus!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 23:32:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    no ghini, io-s mai mult cu-nshieputu dicat cu sfarshitu :)

    nu da, ca nu
    2010-01-29 23:35:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Mare om!
    Apreciez, să ştii!
    Încă o steluţă de la mine!!!
    Noapte bună, prietene!

    Daca_nu_nu
    2010-01-29 23:37:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    di niecaz mananshi sh plashinti. noapti buna! :)

    nu da, ca nu
    2010-01-29 23:40:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @) All

    Cit am fost eu plecat sa lansez cartea lui Cioroinua, de altfel, excetiptionala, la propiu, m-atiras. Nu stiu cind si cum voi reusi sa raspund!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 00:52:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @) Inima-Rea

    Da, eu cred ca limbar romana are un viitor, dincoace si dincolo de mitocani care o siluiesc, pentru simplul motiv ca pentru unii e o fatalitat…

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 00:56:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    Un spatiu special amenajat unde se pot face exercitii de admiratie . Aici nu-mi lipseste nimic . Timp poate mi-ar trebui mai mult …

  • 76

    Initsial, ostenit, si vazind ca-i vorba despre vise, am vrut sa ma retrag. Dup-aia , oarecum luminat de gindul ca am doua zile in care pot trece de la sclavie la libertate, mi-am revenit usor si am zis ca , poate, we’ve got to “twualk”. Ok, I know, pe-acolo le cam dormitsi, asa ca I’ll do the “twualkin’”

    ¿Dónd’esta el ensayo? Ca parca nu-l mai vad… Sa-l astept(/am) la izbuc? S-a deschis dara visoteca and cie…Ok, la urma urmelor, de ce nu? Oricum Oneirocritica ultissima est a (ré)écrire. Cind ma gindesc cum, abia prinzind a pricepe ca visez pre limba mamei, mi-au fost dat sa ma lamuresc (dar si pre altii), pre limba mamei lor, cum e cu capitalismul si in lexic: rêve, rêverie, rêvasserie, rêve évéillé, songe, songerie, visions fugitives, bashca fantasme, fantaisie, fantasmagorie…La ei abundentsa (de lexeme) , la noi, unul, da’ bun, si-n rest om mai vedea, mai imprumutam, daca tocm-ar fi sa fie …

    “Erai goala, foarte goala…” Ai zice un superlativ (cel putsin) absolut… In “Il Postino” –mica bijuterie cu Noiret si Troisi, in duet, musai a se vedea , cine n-a facut-o deja- o scena memorabila a nuditatii …vocabularistice. Il Postino, emul/epigon dar mai ales marunt plagiator amorez, cind vede ca poezia trebuie sa fie il bene dei tutti si, mai ales, ca poate convinge si obiectul iubirii, ii trimite iubitei, sub semnatura proprie, versuri de-ale lui Neruda ; am vazut prima data filmul avind coloana sonora in italiana si subtitluri in franceza si e greu de spus in ce limba m-a atacat dialogul. Tsin minte insa ca in subtitlul francez versul nerudian suna asa, mirific: “Nue, tu es… comme le soleil dans une cathédrale d’argent” . Hazul scenei e cind matusa ori bunica iubitei da de scrisoare si, val virtej se repede la Neruda-Noiret, ca uite ce deshmatsat si desfrinat a facut din protejatu-i de postas, a ajuns cesta sa vada inotsentsa nuda a nipotei sua si, probabil, a si profitat de ea. Neruda incearca sa o lamureasca de licentsa poetica, de universalul ei, dara baba nu si nu , ca ala i-a vazut nepoata goala: “La mia nipote, nuda, e proprio cosi!” (ca soarele intr-o catedrala de argint!), argumenteaza ea. Am cautat dup-aceea sonetul nerudian (al XXVII-lea din 100 de sonete de dragoste ) si surpriza mi-a fost sa descopar ca in original partea cu pricina suna asa :” desnuda eres …como el verano en una iglesia de oro” (ca vara intr-o biserica de aur). Traducerea italiana autorizata suna si ea la fel: “nuda sei…come l’estate in una chiesa d’oro”. Cum n-am mai revazut filmul decit , oroare, dublat in engleza, nu mi-am putut da seama daca scenaristul a modificat versul poetului chilean ori doar traducatorul subtitlurilor l-a tradat pe Neruda. Daca acest din urma caz se aplica, traducatorul a dat o lovitura de… “imagine “: cu citeva cuvinte a implinit ceva ce nu pot face mii de imagini . Si pentru unii de pe blog , anecdoctic : Troisi-Il Postino suferea de inima si a aminat interventsia chirurgicala reparatorie ca sa poata termina filmarile. Le-a terminat. A doua zi a murit “de inima”.

    Daniel StPaul
    2010-01-30 06:52:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    Visul in vara marina (versiune proprie).
    Eram la Portitsa, dormiseram prima noapte intr-un cortulets japonez portocaliu de 1 kg pe care realmente ne temeam sa contam. Rasaritul de soare m-a trezit, oarecum speriat, cu incendiul amplificat de culoarea pinzei sintetice a cortului. M-am linistit si am rememorat visul din care tocmai ma trezisem: era cu noi intr-o conversatsie cu C (inger pazitor, mentor si calauza); noi in “tsinuta” de plaja, C in aceea “oficiala”, oarecum nepotrivita contextului. O priveam dormind si ma intrebam ce va fi visind. La un moment dat, fara sa deschida ochii, ii vad buzele miscindu-se si o aud : “-Am visat cu NOI…” “-Stiu”, i-am raspuns, “ne-ai visat aci, conversindu-ne cu C…” S-a sculat brusc in capul oaselor, cu o expresie de surpriza apropiata de spaima pe chip. “-Cum , de unde, stii?!…” Nu , nu i-am dat telefon lui C sa vedeam daca a avut acelasi vis. La Portitsa deceniului al optulea trecut doar granicerii aveau telefon, si-apoi stiam ca, si de-ar fi fost posibil, n-aveam cui da telefon, eram la curent cu absentsa din tsara a lui C la vremea aceea. Am ramas convins/i ca a fost un moment de gratsie. Late, late afterwards, cu ceva vreme in urma, aci, am cetit intr-o revista de “cultura” ca, sub tutelajul unui guru potsi face experientsa unor “shared dreams”, “reciprocal dreams”, “incubated mutual dreams”, that sort of stuff. For a (substantial) fee, of course.

    Daniel StPaul
    2010-01-30 06:55:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @Liviu Antonesei #73: Acuma vazui. Qqchose ne va pas…Nu intseleg. Sper ca e ceva pasager si fara urmari. Cele bune.

    Daniel StPaul
    2010-01-30 06:59:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    St Paul: Greu de spus a cui strălucire-i “mai orbitoare” – a verii în catedrala de aur, ori a soarelui în cea de argint. E aceeaşi lumină dar nu aceeaşi reflexie. Înclin să cred că nuditatea franţuzească era orbitoare, pe cînd cea spaniolă îţi dădea lacrimile.
    Pe de altă parte, imaginea lui Neruda e a unui orb – ţesută din aerul verii în biserica de aur, unde “aur” e o stare (poate extatică, oricum presupunînd beatitudine) nu un material de construcţie.
    Pe cînd varianta franţuzească pedepseşte ochiul. Aproape că-ţi vine a regreta că nu asta a fost ideea lui Neruda.

    Inima-Rea
    2010-01-30 09:15:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    @) All

    Buna dimineata, tout le monde, chiar daca o ia deja spre amiaza, eu acum m-am trezit.. Citeodata, lansarile de carte sint cam… obositoare!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 10:52:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @) Daniel StPaul

    Visul in comun, visul impartasit? Interesanta experienta, de care, dupa cum imi amintesc, n-am avut parte.

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 10:54:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    Buna dimineata, maestre, buna dimineata, All,

    Nu ma mira diferenta mare dintre numarul de comentarii si numarul de vizualizari. Imi dau seama ca multi citesc poemele despre dragoste si putini sunt aceea care se incumeta sa le faca un comentariu ce le-ar fi pe potriva. Nici eu nu indraznesc sa le comentez, doar fac o constatare: cu siguranta toti se regasesc in ele si isi retraiesc momentele de inamorare. Si in aceasta consta puterea lor de seductie. Contaminată cu placere de starea onirica desi ma asteapta multe, multe datorii ce-mi solicită luciditate.

  • 83

    @All:buna ziua.

    @Ali: regasesc in cuvintele dvs exact ce simt eu,doar ca n-am reusit niciodata sa ma exprim atat de frumos.
    Multumesc in numele celor asemeni mie.

    Semneaza un “blogger contextual”(nemitocan,sper).

    val_one
    2010-01-30 13:52:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @val_one:

    Nuuu, in nici un caz nu mi-ati parut mitocan, acum sau alta data. Si cum ar putea fi grosolan cineva intrat in lumea/”contextul” acestor poeme imbatatoare. Va urez durata acestor simtiri!

  • 85

    @) Ali, Val_one,

    Va multumesc foarte mult amindurora. Va doresc sa aveti parte pe masura asteptarilor de asemenea stari.

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 16:01:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    @Liviu Antonesei: Maestre,in sfarsit,am gasit si eu un cuvant care-mi place cum suna:templu!Ati construit aici un templu spiritual,in care eu intru evlavios in fiecare zi si ma simt mereu mai bun si mai curatat de toate apasarile de peste zi.Chiar daca tac,sunt mereu prezent,in masura timpului disponibil.Eu sunt cel care trebuie sa va multumesc.

    val_one
    2010-01-30 16:35:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @) Val_one

    Ma bucur ca asta simtiti si sper sa pot contribui in continuare la pastrarea unor asemenea simtaminte. Auguri!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 16:49:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    @Liviu Antonesei: O sa-mi permit sa va abat un pic atentia la un om din categoria celor care te coplesesc atunci cand ii intalnesti.Un Om,a carui modestie si farmec te lasa fara cuvinte.Motivul pentru care vi-l recomand este faptul ca este tot un iesean,pe care chiar s-ar putea sa-l cunoasteti.
    youtube.com/wat../

    val_one
    2010-01-30 17:56:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @) Val_one

    Merci, merci! Cum adica daca-l cunosc?! Am fost colegi de facultate! Sigur, el s-a reprofilat in actor si muzician dupa terminarea facultatii. La origine, nu e iesean, ci din Vatra Dornei, iar actorie a facut la teatrul din Botosani, dar nu asta conteaza, ci cit de bun bluesman este! Inca o data, multumesc pentru link!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 18:16:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    @Liviu Antonesei: placerea si bucuria raman de partea mea.Eu am avut privilegiul sa-l cunosc acum cativa ani la un mic club bucurestean.Intr-adevar,un mare bluesman,mai ales ca este un autodidact.Din pacate,vine prea rar in Bucuresti.

    val_one
    2010-01-30 18:37:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    @) Val_one

    Vine prea rar si prin Iasi! Acum, s-a mutat de la Botosani la Sighisoara si e si mai departe. Am noroc ca mi-a facut un CD cu multe din cintecele sale acum citiva ani si il pot reasculta. Acum, datorita linkului trimis de d-voastra, il pot si vedea, ceea ce mi-a provocat o mare bucurie. Plecind de acolo, am mai gasit citeva cintece de-ale sale postate pe youtube. Merci encore…

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 18:41:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    Bună seara, Lume!!!
    Vaaai, Doamneee, ce zi…
    Parc-aş fi ăla din poveste care stătea depaaarte, peste 7 munţi şi şapte văăi…
    Vai, Doamne, ce departe stau!!!
    Da ce bine-i din nou acasăăă…
    Muzică!!!
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:10:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    @) Daca_nu_nu

    Bun venit! Dupa tonus, nu s-ar spune ca te-a ostenit chiar asa de tare drumul! Multumesc pentru muzica, dar sa intri si pe linkul postat de Val_one, sa vezi si tu ce bluesman strasnic am avut drept coleg de facultate, chiar de grupa…

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 20:22:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    bonsoar,incerc a treia oara sa bag poezia asta, daca nu merge, ma las pagubash :) . e Wallace Stevens, traducatorul nu-l stiu
    Thé au palace de Hoon

    Pas moins que parce qu’en pourpre je descendis
    Le jour occidental par ce que tu nommais
    L’air le plus esseulé, pas moins n’étais-je moi.

    Quel était cet onguent qui émaillait ma barbe?
    Quels, ces hymnes bruissant non loin de mes oreilles?
    Quelle, la mer dont le flot me transperça là?

    Ce fut de mon esprit que l’onguent d’or goutta,
    De mon ouïe que soufflaient les hymnes perçus.
    Je fus moi-même l’immensité de la mer:

    J’étais le monde où j’allais, et ce que je vis
    Sentis ou entendis ne vint que de moi-même;
    Et je m’y suis trouvé plus vrai et plus étrange.

    nu da, ca nu
    2010-01-30 20:24:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    Servus, Bunicule!!!
    Bine te-am regăsit!

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:25:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    Am fooost! Am fost deja pe la colegul tău de facultate. Am şi poposit prin împrejurimile celei recomandate de val_one.

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:27:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    Nu sunt ostenită, e drept. Sau, oricum, nu aşa ca altădată… Ştii cum e, dacă te-nveţi, şi spânzurat îi bine…
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:28:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    bonsoar. am incercat de trei ori sa bag o poezie de-a lui wallace stevens, e-adevarat ca in traducere franceza. acum incerc sa vad daca in engleza o ia :)
    Val_one@multzam de link. suna bine omul
    Tea at the Palaz of Hoon

    Not less because in purple I descended
    The western day through what you called
    The loneliest air, not less was I myself.

    What was the ointment sprinkled on my beard?
    What were the hymns that buzzed beside my ears?
    What was the sea whose tide swept through me there?

    Out of my mind the golden ointment rained,
    And my ears made the blowing hymns they heard.
    I was myself the compass of that sea:

    I was the world in which I walked, and what I saw
    Or heard or felt came not but from myself;
    And there I found myself more truly and more strange.

    nu da, ca nu
    2010-01-30 20:30:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    @ val_one
    Mulţam de trimitere. Eu nu ştiam de tipul acela mortal!!!
    Sorry, dar am uitat să vă previn.
    În şoaptă:
    Eu am o incultură foarte vastă!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:31:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @ Nu da, că nu
    Chiar mă pregăteam să întreb de tine…

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:33:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    @ Nu da, că nu
    Faină poezia. Serios.
    Da şi limba ei!!!
    :) :) :)
    Nu daaa!

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:34:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    daca nunu@
    platforma nu accepta decat originalu, bag sama. ori vii cu orijinelu ori nu intra! :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 20:41:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    @Lume,salutare.Cu atat mai mare e bucuria mea.
    @Daca_nu_nu: cum sa fie vorba de incultura?Vali Racila este de o modestie extrema,nici nu vrea sa auda de comercializarea muzicii sale,in afara de a concerta pe la cate un club,sau evenimente fara mare anvergura.Ca fapt divers,a reusit sa-i uimeasca pe americani la ei acasa cu stilul lui..Din pacate,acest gen,acustic-blues e pe cale de disparitie.

    val_one
    2010-01-30 20:42:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    Aoleooo!!!
    Şi eu care voiam să viu cu o versiune proprie cu nimic mai prejos…
    Bine că nu m-am apucat de tradus…
    Vezi? Vezi?
    Ăsta-i automatism!!!
    Cum vezi un text într-altă limbă, cum te izgheşte jeniu de-a-l da dupe mintea ta…
    Of, of. Măi, măi.

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:44:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    daca nunu@
    ai chef de oarishce, di gioaca, sau e numa alta senzatie profund greshita de-a mea?

    nu da, ca nu
    2010-01-30 20:44:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    @ val_one
    Dragă, chiar înţeleg…
    Tot ce-i bun, să duce… să duce… să duce…
    Mie să nu-mi vorbeşti de ”cale de dispariţie” că-s în stare să fac von lucru mare!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:46:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    @ Nu da, că nu
    De ce?
    Nu vrei să ne giucăm???
    Păi, aici nu-i vorba de dragoste???
    Sau am greşit adresa???

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:47:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    @) All

    Vad ca ati strins puteri peste zi si acum v-ati dat drumul cu multa voiosie!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 20:51:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    daca nunu@
    ba da, ba da!

    nu da, ca nu
    2010-01-30 20:51:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    Bunicule!!!
    Să vezi: ”Nu da, că nu”, după ce mi-o sucit minţile, acuma nu mai vre să să gioace cu mine!!!
    Apoi să nu-mi găsăsc io altu???

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:52:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    @) Val_one

    Cit Vali mai este printre noi, bluesul acustic nu piere! De alfel, si in State mai sint inca destui care se ingrijesc de asta! Nici nu exclud sa asistam la o masiva intoarcere a instrumentelor acustice in general, provocata de excesul de efecte elctro-computeristice…

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 20:53:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    Ba vreaaaaaaaaaaa!!!
    Ba vreaaaaaaaaaaaaa!!!
    Yes! Yes!
    Yes!!!
    Samba, si, trabajo, no!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:53:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 113

    Liviu Antonesei@
    ce bine suna ” a-si da drumul”. mie imi sugereaza ideea de drum

    nu da, ca nu
    2010-01-30 20:53:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    @) Nu da, ca nu

    Da, e o expresie care si mie imi place si cred ca asa e, ne trimite la ideea de drum, uneori, chiar la drum!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 20:55:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    @ Nu da, că nu
    În şoaptă:
    Ce faci, dragă??? Dai omu-afară???
    Vezi că suntem în parohia lui!!!
    Vaaai de capul meu!!!
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:55:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    Tare:
    Bunciule, să nu pleeeci!!!
    Că io mă tem a rămânea singură cu domnia lui… Parcă poţi să ştii…

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:57:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 117

    Erată:
    A se citi: Bunicule…
    Scuze!

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 20:58:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 118

    Liviu Antonesei@
    drumurile ne omoara

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:00:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 119

    @) Daca_nu_nu

    Nu plec nincaieri, cel putin pe moment, un`sa plec?!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 21:01:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    daca nunu@
    io de mult am ramas cu o grava nelamurire, daca iti zic despre ce-i vorba crezi ca m-ai putea ajuta?

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:05:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    Pana una alta,am eu un banc,un pic tangential subiectului.Sau nu?
    Ion si Vasile se vorbesc sa mearga la liceu, dar Vasile spune ba ca nu vrea, ba ca e departe de sat si nu se mai duce.
    Ion vine dupa un timp acasa si-i arata lui Vasile o poza.
    -Stii tu cine-i in poza asta?
    Sta Vasile se uita, se uita si nu stie sa-i spuna.
    -E Mihai Eminescu, mai, e cel mai mare poet al romanilor, mai… Stie o lume intreaga, dar tu nu stii, ca nu esti la liceu!
    Trece timpul si vine acasa Ion cu alta poza sa-i arate lui Vasile .
    -Stii tu, Vasile , cine-i in poza asta?
    -Nu, mai Ioane. Cine-i in poza?
    -E Constantin Brancusi: cel mai mare sculptor roman, stie o lume intreaga dar tu nu stii, ma, ca nu esti la liceu!
    Dupa un timp vine Ion acasa si vine randul lui Vasile sa-i arata o poza.
    -Stii tu, mai Ioane, cine-i in poza asta?
    Sta Ion pe ganduri, se uita, se rasuceste si nu stie ce sa raspunda.
    -E Gheorghe, din capatul satului, vine in fiecare zi la nevasta-ta , cand esti plecat, stie tot satul, dar tu nu stii, ca esti la liceu!

    val_one
    2010-01-30 21:10:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    Ho-pa!!!
    Să vedem.

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:15:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 123

    val_one
    :) asa mi-au zis si mie frate, citez: tu fa intai facultatea, ca liceu’ mai vezi tu dupa aia daca-l faci.

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:15:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 124

    @) Val_one

    Ha, ha, ha! E foarte nostim!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 21:15:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 125

    daca nunu@
    am uitat, no. cand imi amintesc iti spun tot.

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:16:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 126

    @ LA
    De unde să ştiu eu???
    Eu ştiu doar că nu trebuiesc lăsată singură cu diacriticu!!!

    @ Val_one
    Vezi ce dezastre poate face şcoala???

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:16:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 127

    Ce?

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:17:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    daca nunu@
    da ci tz-am facut ?

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:19:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 129

    @Daca_nu_nu: d-aia l-am si ales…da`mai am unu`:
    > ION: Mai Vasalie, da-mi un chil de palinca pana ce-o fac pe a me.
    > VASALIE: ia mai Ioane, ca doar suntem preteni.
    > ION dupa doua zile: Mai Vasalie, mai da-mi un chil de palinca ma, ca n-am
    > reusit s-o fac.
    > VASALIE: Ia ma Ioane, ca o s-o faci azi mane si tu.
    > ION dupa o saptamana venea spre poarta lui Vasalie care era la masa cu
    > Maria lui si zice: Tu, Marie, daca vine la noi zi-i ca nu-s acasa (si se
    > baga sub pat).
    > Vine Ion si zice: Ziua buna Marie!
    > Ziua buna Ioane. Apai Vasalie une-i?
    > Nu-i acasa, zice ea.
    > No, eu am vinit cu ale doua chile de palinca si cu inca o jumate sa ne
    > cinstim ca-ntre pretini din palinca noua. Daca Vasalie nu-i aci, ne-om
    > cinsti doar noi. Se cinstesc, se-ncalzesc, se suie-n pat si s-apuca de
    > treaba. Vasalie de sub pat aude, simte oarece si cugeta adanc:
    > Tui mama ei de treaba! Ce sa fac? Pusca am, gloante am, dar nu-s acasa

    val_one
    2010-01-30 21:19:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    val_one
    :) :) :) :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:22:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 131

    @) Val_one

    Ha, ha, ha!!! Excelent! E chiar mai bun, zic eu, decit primul!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 21:24:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 132

    val_one@
    eterna problema a cititorului: nu-i acasa, desi are pusca, are gloante :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:26:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 133

    Ardeleanu-i om de cuvânt, dragilor.
    Dacă_nu-i acasă, apăi_nu-i!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:27:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 134

    Măria, rău bătută se duce la doctor.
    – Ce s-a întâmplat, doamnă?
    – Domn doctor, de câte ori să-mbată Ion, mă bate de mă rupe.
    – Am un leac foarte bun pentru asta. Când vine beat, tu să iei o gură de ceai și faci gargară, și tot faci gargar…
    Doua săptămâni mai târziu, Măria la doctor:
    – A fost o idee strălucită: fac gargara cu ceai, și Ion nici nu mă mai atinge.
    – Vezi dacă-ţi ţii gura?

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:31:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    Bancurile astea par a fi nascocite de barbati care au avut mari dezamagiri din dragoste,cred eu.Ca si asta:
    > Doi prieteni se întâlnesc dimineaţa, la cafea.Unul din ei are un ochi
    > vânăt.
    > – Ce-ai păţit la ochi?
    > – M-a lovit nevasta..
    > – De ce?
    > – I-am vorbit cu “TU”..
    > – Doamne, iartă-mă, dar ce fel de relaţie aveţi voi în familie de te-a
    > lovit pentru atâta lucru?
    > – Păi aseară, pe când mâncam, mi-a zis:
    > “Ştii, dragă, noi n-am mai făcut sex de trei luni”.
    > Şi eu i-am răspuns:
    > “Poate TU…”

    val_one
    2010-01-30 21:32:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 136

    @) Daca_nu_nu

    Bancul de mai sus mi se pare o proba irefutabila ca asa stau lucrurile!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 21:32:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 137

    val_one
    ai vazut dara ca pe aici nu se mushka. iti trebuie un pic de curaj pana-ti dai drumu, ca sa citez un clasic online

    val_one
    2010-01-30 21:32:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 138

    @) Daca_nu_nu, Val_one

    Vad ca stiti ceva bancuri cu ardeleni, dragii bunicului… Si toate reusite…

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 21:33:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 139

    Aoleo. Care din ele???

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:34:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 140

    val_one@
    :) din ce in ce mai aproape de tinta, morituri te salutant!

    val_one
    2010-01-30 21:34:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    @) Val_one

    La 137 si 140, discutati cu d-voastra?

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 21:36:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 142

    @val_one: ????
    Acu`ce sa fac?Imi raspund?
    Eu,cum ati observat,observ.N-am eu ambitusul vost`comunicational.Nu-s al cuvantului,doar un om de cuvant.Mai clar,nu ma pun cu cine nu pot.

    val_one
    2010-01-30 21:37:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 143

    Ion şi Marie, în pat:
    - Ioane, pui pariu că nu ma găseşti sub plapumă?
    - Da’ pui pariu că ni’ nu te caut?

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:38:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 144

    daca nunu@
    irefutabilitatea e painea noastra cea de toate zilele

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:39:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 145

    Fiuuuuuuuuuu!!!
    M-am răcorit!!!
    Da, cu dragostea??? Cum stăm???

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:39:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 146

    Ce dracu-i aia ire… nuştiuce???
    Iar folosiţi cuvinte de nu le pricep???
    Sau vreţi să mă puneţi în inferioritate…
    Hmmmm.
    (Cade pe gânduri…)

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:40:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 147

    vai, scuze, 137 si 140 erau din tasta mea.

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:42:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 148

    @Liviu Antonesei: nici eu nu inteleg.cum poate cineva sa ma “cloneze”.Eu am si gravatar,si vede,doar.

    val_one
    2010-01-30 21:43:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 149

    daca nunu@
    io am auzit ca totuj n-ar avea legatura cu nuştiuce

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:45:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 150

    daca nunu@
    mai degraba cu numaistiucum

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:47:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 151

    Nu stiu de ce,dar cand vine vorba de discutat despre dragoste,imi vine in minte tot un banc:
    > A fost odata un evreu intelept. Si zicea el ca totul se poate reduce la
    > ce ai in cap. Îl chema Solomon.
    > Dupa el, a venit un alt evreu intelept. Si zicea el ca totul se poate
    > reduce la ce ai in inima.. Il chema Iisus.
    > Dupa el, a venit un al treilea evreu intelept. Si zicea el ca totul se
    > poate reduce la ce ai in stomac. Il chema Marx.
    > Dupa el, a venit un al patrulea evreu intelept, si a zis ca totul se
    > poate reduce la ce ai intre picioare. Il chema Freud.
    > La sfarsit, a venit un alt evreu, mai intelept decat toti (pe nume,
    > Einstein) si a zis: “Totul e relativ”

    val_one
    2010-01-30 21:47:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 152

    Aparte:
    Fiuuuuuuuu!
    Doamne, ţine-l!
    Că ce m-o putut linişti…

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:48:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 153

    Aparte:
    Tulai, Doamne!!!
    Te pomeneşti că n-or mai ave ţînere de minte…

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:49:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 154

    val_one@
    am lamurit-o in 147. gresheala lu mua

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:49:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 155

    @nu da, ca nu: aflai si moa,intre timp.

    val_one
    2010-01-30 21:51:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 156

    val_one
    copyright-u si politically correctness-u le-ai uitat

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:56:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 157

    val_one@
    cica tot un evreu le-ar fi inventat(nu unu, doi mai ezact)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 21:58:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 158

    Dragă Val, io nu voi a mă contrazicere cu toa, da mă tem că-n dragoste nu-i chiar totul relativ…
    Dacă-i aşa, aia nu-i dragoste…

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 21:59:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 159

    @ Val_one
    Scuze, scuze!!!
    M-am pripit!
    N-ai zis ”în dragoste”, ci ”dacă e vorba despre…”.
    Pardon.

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 22:00:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 160

    @nu da, ca nu: sorry,copyright,nu prea era de gasit.cu celalalt,nuj cum sa fac.

    val_one
    2010-01-30 22:01:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 161

    val_one@
    nu de asta ziceam. vezi # 157
    all@ vorbim unii peste altii de ti-i mai mare dragu :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:04:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 162

    asa-i daca nu-i Inima rea, artileria grea :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:05:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 163

    parca ne-am innemerit in taxiul din Casutza lui!

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:07:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 164

    @nu da, ca nu: asa vad si eu.E cam mare delay-ul.
    Pana tastezi un raspuns,si mai si trece de cache,ti se raspunde deja.Daca era un chatroom,merea mai iute.

    val_one
    2010-01-30 22:08:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 165

    Daca tot ati schimbat registrul si ati trecut la bancuri despre dragoste, vin si eu cu o contributie: e vorba de cateva perle de la bacalaureatul 2009:

    - Cu ajutorul cainelui Vitoria Lipan si-a gasit foarte repede zacamintele sotului.
    - Ciobanul “Mioritei” a spus ca la cap sa-i puie diverse categorii de fluiere.
    - Multimile de boieri exploatatori isi tineau banii numerar in pungi. Haiducii ii atacau si ii usurau de bani in toate baladele.
    - Creierul este un organ oarecum indispensabil capului.
    - Calin tine de mîna mireasa care are parul lung de fericire.
    - Ea lupta sa puna mîna pe dragostea flacaului.
    - Poetul îsi asteapta iubita ca împreuna sa cutremure o barca.
    - Profa: In ce tip se incadra Otilia Marculescu?
    Eleva: In tipul ingerului a fetei blonde..
    Profa: Asta ai citit tu intr-o carte?
    Eleva: Asta am spus-o eu din proprie initiativa.
    - Latina clasica este o limba moarta, care nu se poate vorbi decit in scris. Dupa caderea Imperiului roman, o parte din latina clasica defuncta a devenit
    bulgara. Limba romana are la baza latina bulgara, amestecata cu elemente de daca si o groaza de cuvinte slabe. In secolul al XV-lea, limba vorbita de popor era considerata vulgara si n-o vorbea nimeni.

    O seara frumoasa si vesela!!

  • 166

    @ Nu da, că nu
    Păi, pentru derutarea cititorului…
    Că tu ţi-ai vârît diacritica-n nick-ul meu!!!
    Şi nu-mi vorbi de Inimioara, că mă seacă la inimă: io, când mor, de la inimă mi s-a trage, ascultă-mă pe mine…

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 22:10:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 167

    @) Val_one, Nu da, ca nu

    Ma bucur ca ati lamurit nelamurirea!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 22:13:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 168

    @) Ali

    Unele din bacalaureat-ismele astea sint mai mult decit perle, sint veritabile perle de cultura! Oare unele nu sint intentionate?

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 22:15:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 169

    @) Daca_nu_nu

    Cum mai stam cu dragostea, vom vedea peste circa o ora, cind voi posta un episod nou.

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 22:16:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 170

    felu 3. urmeaza probabil desertul si felicitarile :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:16:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 171

    @Liviu Antonesei: eu m-am distrat ca trebuie sa-mi raspund.Desi,nu stiam ca se poate utiliza nick-ul altcuiva.N-am probat.

    val_one
    2010-01-30 22:17:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 172

    @ Ali
    Eeeeeeeeeeeeeeeeeeu???
    Eu, dreptu-i, nu mă pot vorbi decât în scris uneori, dar, de aici, până la bulgarăăăăăăăăăă…
    (Leşină)

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 22:17:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 173

    io ii raspundeam lu ali. da vad ca suntem in plin balans :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:18:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 174

    @Liviu Antonesei: nu pot sa ma pronunt, caci nu le-am adunat eu. Dar pot sa va asigur ca la facultate in lucrarile studentilor am intalnit “perle” cu mai multe carate.

  • 175

    @) Ali

    Va cred, va cred! De citiva ani, scriu toate numele proprii la tabla, pentru ca am intilnit in lucrari nume precum Hegăl, Ghiote, Jan Jac Ruso…

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 22:21:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 176

    Liviu Antonesei@
    perlele cu care vine ali seamana tare intre ele. par facute de aceeasi mana

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:21:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 177

    @Ali: seara buna.Daca n-ar fi trist,e de tinut de burta de ras.
    Adica,uite cum trec unii prin liceu,dupa care merg si la facultate,se aleg cu diplome…Candva,gasisem un site plin cu asemenea perle de bac.Incredibil.

    PS si ca sa raspund,salvez din greu,ba piane,ba bucatarii…

    val_one
    2010-01-30 22:24:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 178

    Un exemplu:
    compendium.ro/b../

    val_one
    2010-01-30 22:27:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 179

    Mai dau cateva… nu stiu, poate ca sunt scrise de aceeasi mana:

    -Prof: cum moare Dinu Paturica?
    Elev:?
    Prof: A murit intr-un mod simbolic?
    Elev:?
    Prof(NERVOS): Haide, mai, baiatule, cum a murit?
    Elev(SPERIAT): L-A CALCAT CARUTA!!!!

    - În cunoscuta baladã Miorita, sunt descrise câteva întâmplãri în care sunt implicate doi criminali, o oaie turnãtoare, si un cioban care socheazã prin prostia lui.

    - Toma Alimos era viteaz pentru cã cu o mânã conducea calul, cu o mânã îsi
    tinea matele si cu o mânã se bãtea cu Manea.

    - Împãratul avea o grãdinã si în fund un mãr.
    - Moromete fãcea pârtie pe salcâm ca sã se dea cu sania.

    mai sunt si altele, mai hard.

  • 180

    suntem in plin saturday night fever. nigredo pe shestaki la pachet cu vinculum vinculorum :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:30:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 181

    ali@
    “o oaie turnãtoare, si un cioban care socheazã prin prostia lui.” :) :) :) dansu continua!!!!!

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:34:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 182

    daca nunu@
    zi si tu ceva, nu sta deoparte, aici e valatuc de stigletz, nebunie goala :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:36:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 183

    @nu da, ca nu: pai de doi “criminali implicate in intamplari” parca era vorba

  • 184

    @nu da, ca nu: cred ca le-am incurcat pe toate: cine o fi fost “implicate” in intamplari. Cred ca tre sa merg la culcare. Noapte buna tuturor!!!

  • 185

    ali@
    aici am o problema: de ce criminali? de ce implicate? de ce intamplari? sunt atat de multe intrebari fara raspuns…

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:43:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 186

    @Inima_rea #79 Ca si Roma, Poetul locutus est, a taiat si a vorbit; avem rindul nostru (ba chiar rindurile noastre) la vorbit. Si scenaristul/traducatorul cela a taiat si a vorbit, si eu asisderea, samd, fiecare dupa simtsisre si intselegere. Si pre undeva gindurile nu ne sint departisoare.

    @Liviu Antonesei #81
    Domnule Antonesei, aborigenii nordamerindieni au niste “dispozitive” de filtrat/prins vise, un fel de plase circulare cu pene pe post de clopotsei de alarma. Se numesc “dreamcatchers”, poate ati auzit. Uitatsi, a propos de #81. o adresa de “dreamer catcher”… (Ph. D la Princeton), daca aveti timp si curiozitate de dat .
    gdelaney.com/in../

    Daniel StPaul
    2010-01-30 22:43:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 187

    @) Daniel StPaul

    Am vazut odata intr-un film plase din acestea de prins vise, dar nu mai tine minte ce film era – imi amintesc insa de plase. Multumesc pentru link, voi intra imediat si acolo…

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 22:45:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 188

    fuge ali de la locul faptei! nu fugi, ali!of, simt ca nu mai inteleg nimic

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:45:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 189

    Dar nici profesorii nu se lasa mai prejos:
    -Profesora vine in clasa cu o plansa pe care era desenata o vaca si zice:
    -Copii in fata voastra aveti o vaca.
    -Care si-a schimbat parintii in vara asta?
    -Cand vin, sa gasesc absentii pe catedra.
    -Intre corpul tau si Pamant, domnisoara eleva, exista o atractie fatala.
    -Nu mai scrieti cu voce tare ca-i deranjati pe ce-i care scriu in gand!
    -In timpul iernii, la plante le cad organele.

    val_one
    2010-01-30 22:50:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 190

    Daniel StPaul@
    sigur ai dat linku bun? m-am uitat si nici urma de dream catcher, in skimb cere lovele. nu mai vad io bine? de la atatea bancuri si perle ramase neexegetate?

    nu da, ca nu
    2010-01-30 22:52:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 191

    @) Val_one

    Da, trebuie sa recunosc ca unii profesori par sa fie facuti pe masura elevilor/studentilor cu pricina!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 22:58:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 192

    @) Daniel StPaul, Nu da, ca nu

    Cum vad, se poate trai bine din vise, din visele altora vreau sa spun!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 23:00:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 193

    @nu da, ca nu: ramane si “vinculum vinculorum” neexegetat?Ca e prea generic.

    val_one
    2010-01-30 23:00:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 194

    Liviu Antonesei@
    seara asta s-a lasat cu perturbari serioase in matrix. ma asteptam la un moment dat la orice

    nu da, ca nu
    2010-01-30 23:14:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 195

    val_one@
    neexegezat :) voiam sa zic. n-am surferizat(sau surfizat?!) :) bine-n substantiv.

    nu da, ca nu
    2010-01-30 23:18:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 196

    nu cumva azi e luna plina? asta ar explica multe sau macar cate ceva, chiar daca incepusem sa uit astrologia

    nu da, ca nu
    2010-01-30 23:20:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 197

    @nu da, ca nu:sa nu fie vorba de vreun atac energetic.E trendy.

    val_one
    2010-01-30 23:23:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 198

    @) Val_one, Nu da, ca nu

    Atac energetic nu e, ca am fi vazut vilvatai violet! Dar luna plina e foarte posibil sa fie…

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 23:27:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 199

    val_one
    la un moment dat totul o luase razna aproape complet si la distanta maxima de topic. dar iubirea e mai mare, se uita si se mira si ea, probabil

    nu da, ca nu
    2010-01-30 23:27:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 200

    @nu da, ca nu: vina cred ca-mi apartine,subconstient asm divagat de la subiect.La discutiile despre iubire,parca as avea un blocaj mental.Si scuze,greseala era la mine.Am inteles neexegezat,greseala de tipar la mine.

    val_one
    2010-01-30 23:32:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 201

    val_one@
    “vina” aici, la tine? nici sa nu te gandesti! eu as incerca sa vad un mecanism, mai degraba.

    nu da, ca nu
    2010-01-30 23:37:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 202

    Si uite inca una: asm se citeste am (#200)

    val_one
    2010-01-30 23:38:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 203

    val_one@
    cand captezi o unda si-ti place uneori poti ramane prizonierul ei un timp. atat si nimic mai mult :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 23:39:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 204

    @) Val_one, Nu da, ca nu

    Nu va faceti probleme pentru erorile de tastare, sint inevitabile! “Scinteia” de pe vremuri, avea 50 de corectori si tot mai apareau greseli!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 23:41:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 205

    @) Val_one, Nu da, ca nu

    Si da, asa este, iubirea e mai puternica, probabil mai puternica decit orice altceva!

    Liviu Antonesei
    2010-01-30 23:42:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 206

    Dacă-i iubire.

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 23:44:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 207

    Liviu Antonesei@
    nu de cum mai tastez, ma mir, sa stiti! de sincronicitati in succesinea comentariilor. pana acum am vazut cateva. ma mir, ca altceva ce pot sa fac? :)

    nu da, ca nu
    2010-01-30 23:46:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 208

    @Liviu Antonesei:da,este cel mai puternic catalizator al mintii umane.Ma refer aici la iubire la modul general,indifrent de subiectul sentimentului insine.

    val_one
    2010-01-30 23:47:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 209

    daca nunu@
    este, draghe! :) mie mi s-a parut ca se uita cu coada okiului si se mira

    nu da, ca nu
    2010-01-30 23:55:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 210

    Este?

    Zice-o vorbă:
    Aia nu-i muiere care nu iubeşte doi bărbaţi!

    Dar alta zice că:
    Nici ăla nu-i bărbat care nu iubeşte cinci muieri!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-30 23:59:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 211

    @Daca_nu_nu: pe rand,sau deodata?

    val_one
    2010-01-31 00:02:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 212

    Trecând însă la lucruri serioase, eu ştiu sigur că dragostele sunt bune când sunt împărtăşite.
    Când_nu_nu.
    Jaba poveste, jaba discuţie: zădarnică trudă.

    Daca_nu_nu
    2010-01-31 00:05:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 213

    Un prieten se lauda cu cinci muieri,din care patru erau fetele lui,de necaz ca nu are si un bait.Intre timp,are sase.

    val_one
    2010-01-31 00:06:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 214

    daca nunu@
    ai vazut ca m-ai ginit? voiam sa te intreb io ceva, cateva ore inainte. da uitasem ce, si tu acum vii cu raspunsu: “Aia nu-i muiere care nu iubeşte doi bărbaţi!”. opera magna, daca vaz io bini la ora aiasta :)

    nu da, ca nu
    2010-01-31 00:06:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 215

    @ Val_one
    Depinde cum ni le rânduieşte Dumnezeu. Acolo nu putem noi comanda…

    Daca_nu_nu
    2010-01-31 00:06:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 216

    val_one@
    ai fi tu un bun dream catcher in tzara ambiguitatilor :)

    nu da, ca nu
    2010-01-31 00:08:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 217

    @Daca_nu_nu: iubirea neampartasita,unilaterala vasazica,nici platonica nu se poate numi.Fara rost…doar ca se mai afla si asa,pe undeva-n lume.

    val_one
    2010-01-31 00:10:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 218

    Aşa e. Până la urmă, nu se ştie cine mai norocos: cel care iubeşte sau cel care este iubit???!!!
    Dar trebuie să fie şi de-acelea, ca să se poată deosebi celelalte…

    Daca_nu_nu
    2010-01-31 00:13:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 219

    val_one@
    platon inseamna “unu care e lat in spate”. daca nunu corecteaza-ma daca gresesc! atunci platonic/platonica ce-o mai fi? :)

    nu da, ca nu
    2010-01-31 00:17:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 220

    @Daca_nu_nu: Poate fi tocmai cel ce iubeste,daca e,sa zicem,un poet.Iubirea fara speranta a dat ceva capodopere,din cate mi-aduc aminte.Daca nu,nu!

    val_one
    2010-01-31 00:18:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 221

    Sincer?
    Habar n-am!!!

    Daca_nu_nu
    2010-01-31 00:19:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 222

    @ 221 era pentru @ 219

    Daca_nu_nu
    2010-01-31 00:20:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 223

    Dragă Val, n-am habar nici de ce-i aia iubire fără speranţă…
    Din punctul meu de vedere, iubirea ori e, ori nu e.
    Cu speranţă, fără speranţă, dracu s-o ia, dacă nu-s în chestie DOI care se iubesc, povestim discuţii…

    Daca_nu_nu
    2010-01-31 00:22:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 224

    acestea fiind zise, intrebate si raspunse, doamnelor si domnilor…:)

    nu da, ca nu
    2010-01-31 00:22:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 225

    Ai zice că am rezolvat dilema…

    Daca_nu_nu
    2010-01-31 00:24:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 226

    tramvaiu se retrage la depou si va doreste noapte buna!

    nu da, ca nu
    2010-01-31 00:24:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 227

    Offf,grea,(ma)tematica asta.
    Dar macar am mai gasit un pian de salvat in capcha.

    val_one
    2010-01-31 00:26:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 228

    @All:
    Noapte buna si vise placute.O fi pe undeva si vreun dream-catcher.

    val_one
    2010-01-31 00:29:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 229

    “Mireasa are părul lung de fericire” – n-o fi perlă de cultură dar perlă e, de stridie genuină.
    -
    StPaul: Desole de vous deranger. Il ne vous arrivera plus.

    Inima-Rea
    2010-01-31 00:35:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 230

    @nu da, ca nu, #190:
    Acuma ca tot se duce, ori s-a dus, lumea/lunea la culcare… Sintetsi in sigurantsie ca atsi cetit cum tre’? Have another try, ma autocitez cu nerusinare, imberbturbabil: “Uitatsi, a propos de #81, o adresa de “dreamer catcher”… (Ph.D. la Princeton) . Deci “DREAMER catcher”…

    Daniel StPaul
    2010-01-31 00:35:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 231

    @Inima-Rea: ¿¡ Desole de vous deranger?! In janere, sau a propos da mireasa? Ca n-om scapa, oricum de deranjuri jamais -observats ca n-am folosit “pas”-(de-o pilda, Acadienii-frantsujii aia extrachebrcosi, cind fura altoitsi pe mlastina sanluiziana, si-au chemat calatoria Le Grand Derangement, ca sa nu mai vorbim de cele telefonice , de stomac …)
    Iara mireasa plingea de salta camasutsa de pe ea si mirele doar atita astepta

    Daniel StPaul
    2010-01-31 00:49:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 232

    @) All

    Noapte buna, prin urmare, daca suna stingerea! O sa posetez miine dimineata capitolul urmator!

    Liviu Antonesei
    2010-01-31 01:06:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 233

    @) All

    Buna dimineata! In citeva minute postez episodul nou.

    Liviu Antonesei
    2010-01-31 08:07:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 234

    @) All

    S-a si facut! Capitolul 5 poate fi citit la

    voxpublica.real../

    Liviu Antonesei
    2010-01-31 08:14:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 235

    StPaul: Tocmai, să nu ne tăiem în vorbe tăiate – acesta ar fi deranjul. Şi-un pic de teamă – aş zice – chit că eu la altă tolbă am umblat.

    Inima-Rea
    2010-01-31 10:19:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 236

    @) Inima-Rea, Daniel StPaul

    Sesizez eu aici un mic deranj intre d-voastra? Ar fi pacat intre oameani atit de cultivati!

    Liviu Antonesei
    2010-02-01 08:57:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 237

    @Liviu Antonesei, #236: It beats me; probabil am reusit comunicarea, dar pe canale diferite. Ne ramine a suspina minunindu-ne: “Puisque nous communiquons si bien, à quoi bon nous parler ?”

    Daniel StPaul
    2010-02-01 19:48:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
"Cum am făcut politică în ilegalitate – unde eram extrem de puţini! –, în opoziţie – unde a fost cel mai plăcut! - şi la putere – unde se înghesuie toţi, dar pe mine m-a lăsat rece! - , politica efectivă nu-mi mai spune nimic
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alegeri alex mazilu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal guvern humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro usl Vanghelie Vasile Blaga Videanu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!