RSS Feed

Despre dragoste. Anatomia unui sentiment (7)

vezi toate articolele de
04 Feb 2010 la 22:02 182 comentarii 1446 vizualizari.

Despre fuziunea perfectă

Teoriile speculative şi bio-psihologice tradiţionale obişnuiesc să trateze fiinţa noastră ca şi cum ar fi alcătuită din trei entităţi aglutinate, în unele cazuri, situate pur şi simplu ierarhic, în altele, fiecăreia revenindu-i ponderi oarecum echivalente. Este vorba despre binecunoscutele monisme, fie ele materialiste ori spiritualiste, ori de la fel de celebrele dualisme, ce tind să confere un fel de egalitate între dimensiunile biologice şi cele spirituale ale fiinţei. În realitate, ar fi de preferat, mai degrabă,  un pluralism, în care corpul, sufletul şi spiritul nu au nici un fel de dominanţă ori preeminenţă unul asupra altuia, ele situîndu-se în deplină egalitate de drepturi. Şi, de fapt, atunci cînd vorbim despre aceste trei dimensiuni, o facem din raţiuni pur epistemologice sau didactice, dat fiind că, în realitatea exuberantă a fiinţei ele nu există separate, nici măcar nu pot fi distinse în jocurile lor. Nu există jocuri doar corporale sau jocuri numai spirituale. Nu există o zonă în care se manifestă doar sufletul. Cele trei mari domenii ale fiinţei nu sînt pur şi simplu aglutinate, ci se află într-o inseparabilă fuziune. Într-un alt eseu, spuneam că, de fapt, sufletul şi spiritul adăpostesc trupul. Făceam, desigur, afirmaţia din raţiuni polemice, oarecum excedat de  monismul materialist. Asta nu înseamnă că monismul spiritualist mi se pare prin ceva acceptabil. Într-o reprezentare intuitivă, care să facă lucrurile puţin mai limpezi, aş spune că fiinţa umană seamănă cu un tip mai complex de bandă a lui Moebius -  în cazul căreia este imposibil să distingi între interior şi exterior – , o bandă chiar mai complicată întrucît posedă nu două, ci trei „suprafeţe”.

Nu e dificil să respingi monismul materialist, este suficient să evoci „fenomenul placebo”, unele tehnici psihosomatice sau stigmatele provocate prin autosugestie de către misticii ce retrăiesc calvarul Mîntuitorului. Este, de asemenea, suficient să constaţi existenţa, tale quale, a corpului pentru a retrimite în mintea lui Berckley cealaltă formă de monism. Mai dificilă pare ieşirea din cadrele dualismului, ale paralelismului psiho-fizic. Acesta, deşi fals, pare logic, moderat şi acceptabil, un fel de probă evidentă a bunului simţ comun şi chiar ştiinţific. Este adoptat, ca şi spontan, mai de toată lumea, indiferent de nivelul de instrucţie, de înălţimea spiritului sau de intensitatea în perceperea intuitivă a lumii. În fapt, doar trăirile mistice, domeniu de strictă elecţiune, sau acea specie de mistică, care este iubirea autentică, permit sesizarea relaţiei de tip special dintre cele trei dimensiuni ale fiinţei noastre. Şi permit acest lucru întrucît, în cazul lor, fiinţa proprie nu se manifestă în auto-arhie, ci într-o relaţie-tare cu Celălalt, fie acesta de natură divină sau terestră. În trăirea erotică, ca şi în cea propriu-zis mistică, fuziunea devine vizibilă întrucît se exercită în cuprinsul unei a doua fuziuni. În această situaţie, privilegiată între toate, nu doar că nu există interior şi exterior, dar „noua fiinţă” este alcătuită nu din trei, ci din şase dimensiuni aflate într-o impecabilă co-manifestare. Iar cînd spun „impecabilă” păstrez şi sensul etimologic iniţial – relaţia este într-adevăr „fără păcat”. În noua fiinţă, de neregăsit în nici o altă conjunctură existenţială, totul este lumină şi sărbătoare, chiar suferinţa este „dureros de dulce”, după cum inspirat spunea poetul, el însuşi îndrăgostit. Îndrăgostit fără limite, fără răgaz, în întregime ne-înţelept. Pentru că înţelepciunea are „aripi de ceară” şi este inamicul cel mai redutabil al iubirii. Asta nu înseamnă, desigur că, în iubire n-ar exista o prise de conscience asupra trăirii, numai că aceasta nu are nimic exclusiv raţional în alcătuirea sa. Este vorba, mai degrabă, de fulguraţii scînteietoare, de revelaţii de o intensitate infinită, trimiţînd spre un fel de intuiţie globală şi nu  spre o manifestare foarte specializată a capacităţilor noastre de cunoaştere.

Despre această calitate a spiritului – care nu este exclusiv spirituală – gnosticii ştiau chiar mai mult decît au avut încredere să ne spună sau decît vremurile au avut bunăvoinţa să ne lase din ceea ce ei au spus. Gnosticii şi, bineînţeles, urmaşii lor din „tradiţia noastră ascunsă”, ocultată dintr-un exces raţionalist. Iată cum sună în Panarion această chestiune : „…dar eu eram pe un munte înalt, şi eu am văzut o femeie, o femeie frumoasă, de diamant, şi eu auzeam o voce, şi eu am înaintat să o ascult, şi ea mi-a spus:<Eu sînt tu şi tu eşti eu, şi unde eşti tu acolo sînt şi eu şi în toate lucrurile eu sînt semănată. Şi, dacă vrei, îmi vei semăna, şi dacă tu îmi semeni, atunci vei semăna cu tine însuţi>”. De fapt, în iubire, această „asemănare” mistică glisează în identificarea într-o unică fiinţă a îndrăgostiţilor, în fuziunea completă, în care nu mai există eu şi tu, ci doar un noi atoatecuprinzător. Eurile proprii se bucură unul de celălalt, dar numai împreună, doar în bucurie reciprocă. Din acest motiv, despărţirile pur fizice, oricît de scurte şi oricît de rare, sînt resimţite cu violenţa unei catastrofe de amplitudini cosmice. Pentru cei care mai au dubii în ceea ce priveşte importanţa capitală a dimensiunii fizice a iubirii, aş dori să le reamintesc nostalgia violentă după corpul-partener cînd acesta lipseşte, tentaţia foarte concretă a celulelor proprii de a se deplasa înspre celălalt, angoasa că acel corp ar fi putut să nu existe sau ar putea să dispară, ca şi cum n-ar fi fost. Şi, încă, să ne amintim de tulburarea provocată de observarea unei siluete asemănătoare cu cea a persoanei iubite, deşi ştim că e imposibil ca ea să fie acolo, de perceperea unui parfum aidoma celui pe care-l foloseşte ea, de înregistrarea unui rîs ce aduce cu al său. În fond, în asemenea situaţii sentimentul există, fantasmele funcţionează şi, probabil, chiar ele fac absenţa corporală insuportabilă, chiar inacceptabilă.

De aceea, chiar împreună, eurile în fuziune, par să aspire, continuu, la o fuziune încă şi mai completă, la topirea în indistincţie şi calm. Violenţă şi tandreţe izvorînd neîntrerupt mereu din iubire, generînd mereu iubirea, într-adevăr un fel ouroboros nemuritor. Să mai revenim o dată la gnostici, de data aceasta la Valentinus şi la imperativul său absolut: „Faceţi moartea să moară!”. Din păcate, există un singur fel în care s-ar putea accede la acest rezultat, în afara credinţei indefectibile, şi anume dragostea nu doar mistică, perfectă, androgină, ci şi fără cea mai mică pauză, nici măcar pentru respiraţie. Cuplul care ar reuşi să rămînă în fuziune absolută, în nemişcare pulsatorie, clipă de clipă, pînă la sfîrşitul eternităţii, acel cuplu ar reprezenta fiinţa nemuritoare, egala divinităţii, perechea care a reuşit să învingă definitiv moartea. Din nefericire, un asemenea cuplu, o astfel de fiinţă-pereche nu a apărut în lumea noastră sublunară. Este posibil nici să nu apară vreodată. Acest lucru nu este, în cele din urmă, foarte deprimant. Important este altceva, anume ca îndrăgostiţii să se comporte ca şi cum ei ar inaugura o asemenea tradiţie. Şi, de fapt, deloc premeditat, într-o splendidă spontaneitate, îndrăgostiţii autentici chiar astfel procedează. Ei nu au graniţe între ei, ci doar cu exteriorul cuplului pe care-l alcătuiesc, singura formă de exterioritate pe care o pot cunoaşte şi recunoaşte. Ei se combină, se amestecă, se interpătrund aidoma norilor de deasupra lor, de deasupra noastră. Care este exteriorul şi care interiorul norilor ce se întîlnesc sub bolta cerească? Mai rămîn aceştia entităţi separate şi separabile ori, dimpotrivă, au născut, ca şi dragostea, o nouă fiinţă? Nebunia este că nu am inventat această imagine, nici nu am împrumutat-o dintr-un mare clasic al tradiţiei culturale, ci am extras-o dintr-un destul de anost documentar dedicat unei actriţe americane, foarte în vogă în anii şaptezeci-optzeci, deci din multură şi nu din cultură, după fericita disociere a nu mai ştiu cui. În fond, nimeni nu este exclus a priori de la formulări memorabile, oricine poate atinge clipa sa de graţie stilistică.

Am refutat monismul materialist,  dar asta nu înseamnă că monismul spiritualist mi s-ar părea mai acceptabil. Noi nu sîntem sau cu capul în nori, sau cu picioarele pe pămînt. Sîntem, într-un mod miraculos, în acelaşi timp, şi cu capul în nori, şi cu picioarele bine înfipte în solul vital. În cele din urmă, cele trei dimensiuni ale fiinţei nu se află în vreun fel de dependenţă una faţă de cealaltă, ci într-o perpetuă interdependenţă, într-un joc încheiat numai prin moarte. Însă, în ceea ce priveşte fuziunea, ultimul cuvînt nu poate să aparţină decît gnosticilor. Între corpurile fiinţelor în fuziune se poate petrece absolut orice? Fără îndoială, cu singura condiţie să fie ceva acceptat, nu neapărat explicit – uneori, de altfel, cuvintele obstaculează, bruiază, cenzurează spontaneitatea, naturalaţea trăirii – , de amîndoi partenerii. În sfîrşit, este oare necesar ca fuziunea să aibă şi alt fruct decît propriul său exerciţiu, decît propria sa desăvîrşire? Aş răspunde, mai degrabă, negativ. Ca şi Marcion ori barbelognosticii, şi eu cred că paternitatea/maternitatea pot multiplica răul din lume. Or, răul nu trebuie multiplicat, ci redus, diminuat. O cale de eliminare a răului este, fără îndoială, epuizarea acestuia prin intensa sa frecventare, juisarea obstinată şi metodică în miezul acestuia. Nu este calea mea, nu este calea pe care aş alege-o, întrucît există cealaltă cale, care mi se pare cu adevărat regală. Vorbesc despre dragoste, desigur. Despre regăsirea androgină, despre fuziune, despre „jumătăţile” care nu se mai pot uita una pe celalată, din momentul în care s-au recunoscut în calitatea lor de „jumătăţi” , care nu pot exista decît în virtutea faptului că există întregul, cuplul incandescent. Ca şi arta pură, dragostea mistică este o finalitate fără scop. Oamenii se înmulţesc şi/sau se iubesc, dar una nu decurge neapărat din cealaltă. De altfel, a fost inventată fecundarea in vitro, operaţie ce separă complet cele două operaţii. Iar aceasta exclude nu doar posibilitatea fuziunii fiinţelor, ci şi simplul contact fizic dintre ele. Visez ziua în care cuplurile îndrăgostite vor alege liber fecundarea in vitro – pentru că nu o contrautopie în genul lui Brave New World este ceea ce gîndesc –, în ceea ce priveşte perpetuarea speciei, păstrînd contactul fizic doar în profitul iubirii, al erotismului.

Este foarte curios cum noi, fiinţe culturale, uneori şi cultivate, continuăm să amestecăm planurile, să practicăm confuzii atît de infantile în gîndurile şi, mai grav încă, în comportamentele noastre. Nici un îndrăgostit autentic, în furor eroticus, nu se gîndeşte la descendenţi. El vrea să dispară, să se topească, să se transmute alchimic prin fuziunea cu celălalt, cu cealaltă. Peste toate acestea, nici nu cred că a contribui la perpetuarea speciei sporeşte cu ceva fiinţa ori ameliorează lumea. În fapt, însăşi iubirea, ca relaţie androgină, ca fuziune perfectă împlineşte acest scop pe care nu-l urmăreşte, în pur dezinteres. În această relaţie, nu doar că „noua fiinţă” reprezintă infinit mai mult decît suma „jumătăţilor”, ci fiecare „jumătate” în parte atinge culmi şi abisuri pe care nici măcar nu şi le-ar putea imagina înaintea îndrăgostirii. Se petrece o împlinire totală prin completitudine, pentru că animus şi anima nu se pot manifesta pe de-a-ntregul în separare. De altfel, cum observa şi Al. Paleologu cîndva, fericirea însăşi nu poate fi niciodată „personală”, ci doar „împreună cu”. Şi cu cît acest împreună este mai autentic, mai total, cu atît fericirea este mai profundă. Totul se intensifică, de la lumina de pe chipuri şi calitatea extazului din contactul corporal şi  pînă la comportamentul faţă de cei din jur, ce capătă nuanţele unei singurătăţi – în doi, e adevărat – binevoitoare, cordiale. O separare fără răceală, o distanţare amabilă sau, ca să adaptez contextului o vorbă celebră, un fel de „apropiere prin îndepărtare”. Sau invers! Şi invers! Şi insula de un calm vulcanic pe care se află cei doi în oceanul nesfîrşit al lumii. Unica zonă de stabilitate posibilă, ultima Thule, pentru că doar acolo îşi mai pot Zeii găsi adăpost.  Dacă nu e puţin straniu să vorbeşti despre adăpost, stabilitate, linişte sau odihnă atunci cînd vorbeşti despre dragoste, despre neodihna acesteia. Cînd îmi dau seama cîte contrarii am de împăcat, aproape că-mi vine să încetez lucrul, să opresc de-a binelea cartea, să renunţ. Şi, probabil, asta s-ar întîmpla dacă, de undeva din memorie, fantasme de o stranie şi fermecătoare ambiguitate, nu m-ar bîntui neîncetat. În cele din urmă, cine nu vrea să fie persecutat de obsesia iubirii, acela ar face mai bine să se păstreze în rezervă, ar trebui de ea să nu se apropie. După cît pot să-mi dau seama, nu eu sînt acela.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

182 comments
  • 1

    @) All

    Pentru inceput, vreau sa semnalez noul articol pe blogul lui Dorin Tudoran – excelent, ca de obicei! E de gasit aici

    dorin2tudoran.w../

    Liviu Antonesei
    2010-02-04 22:13:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Aparte:
    ”După cît pot să-mi dau seama, nu eu sînt acela.”
    Domnule, dacă_nu…

    Daca_nu_nu
    2010-02-04 22:24:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    @Liviu Antonesei

    L-am citit (am fost chiar primul comentator :) )

    sa stiti ca eu prefer vechea mea pipa care inca mai cred ca are mirosul de la tutunul carpati cu care o umpleam in facultate. Este drept nu am “fumat” narghilea” dar eu ma simt boier atunci cand trag din pipa .

    Dar stiti cum e “De gustibus non est disputandum”
    Cat despre articol trebe sa-mi iau din nou dictionarul in mana si sa ma apuc sa citesc (v-am spus eu aici postati cursurile de la facultate si copiilor le dati iubirea :) )

  • 4

    @) Virgil

    Sper sa nu citeasca minorii ce scriu acum – mie imi place fumatul in toate formele sale! Cind ies in oras, fumez tigarete, acasa, unde ma pot desfasura ca lumea, fumez pipa, dar de vreun an si narghila, pe care am descoperit-o acum peste 10 ani in Egipt, dar aici inca nu erau conditii. Acum, har Cerului!, sint. Uneori, dupa vreo masa mai copioasa, nu arunc nici un trabuc sau un cigarillos, daca e in preajma… Insa, desigur, in indemn pe nimeni altcineva spre acest… viciu, cum au botezat aceasta blinda indeletnicire finantistii, cind ne-au mai pocnit cu o taxa!

    Liviu Antonesei
    2010-02-04 22:51:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @) Daca_nu_nu

    Absolutly right, my Dear Watson, daca_nu_nu!

    Liviu Antonesei
    2010-02-04 22:52:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Liviu Antonesei

    Suma viciilor e constanta asa ca la uni se manifesta cu tutunul alti cu alcolul alti cu iubirea ???!!!
    cred ca totusi iubirea este un dat natural desii se spune despre cei prea iubareti ca sunt cam viciosi :)

    Eu cu tigarile obisnuite si cu pipa dar toate pe balcon sau la un prieten unde se fumeaza in casa (pentru ca nu are copii)

    Sistemul de venitlatie tipic al caselor si apartamentelor din USA/Canada e pe baza de circulatie de aer asa ca daca fumezi intr-o camera se simte peste tot poti sa-ti pui si mama filtrelor elctrostatice. Iar daca ai copii (mici ) trebe sa ii lasi sa respire aer curat.

  • 7

    @) Virgil

    Asta e unul din putinele motive pentru care nu mi-ar placea sa traiesc peste Ocean! Mie imi place sa stau cu geamul deschis, asa aerisesc. Desi fumez in toate felurile, nu-mi place sa stau in fum. In camera in care dorm si lucrez, nu fumez. Mi-am amenajat un fel de fumoar in bibliteca mica, de fapt, cred ca e mijlocie, ca le mine carti sint peste tot, unde geamul e mereu deschis. Stilul asta ma ajuta si sa fumez, totusi, mai putin. Cind lucrez o ora-doua la computer, uit de fumat…

    Liviu Antonesei
    2010-02-04 23:27:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    virgi, e adevarat ca in USA/Canada copiii tot pe balcon se fac?( tot din cauza sistemului de ventilatie)

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:29:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    no bine, virgi, daca nu raspunzi o sa ne imaginam ca esti pe balcon

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:35:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    (nu e “virgi”),dar
    … da, in USA se pot face copii in Canada, pe balcon, daca frontiera trece fix pe linia peretelui casei!

    vasile gogea
    2010-02-04 23:37:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    des balconneries

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:38:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Vasile Gogea@
    cum virgi e de origine romana, vorbim de balcanneries

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:44:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @nu da, ca nu
    am inteles. eu sunt doar de origine!

    vasile gogea
    2010-02-04 23:49:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    un pic de rabdare. omu fumeaza acum tigara de dupa la foc automat si ne explica el

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:49:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @) Nu da, ca nu, Vasile Gogea

    Vad ca sinteti destul de in forma pentru ora aceasta inaintata de noapte!

    Liviu Antonesei
    2010-02-04 23:50:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @ All
    Noapte bună, Copii!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-04 23:51:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    noapte buna cu acordul parintilor, daca nunu!

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:52:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    noi acu il asteptam pe virgi. e la dush

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:54:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    gata. nu se mai aude apa. omu isi aranjeaza freza

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:56:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @#15,L.A.
    As, moncher! Sunt mort de oboseala! Din care pricina nu pot adormi!
    Da’ gata!
    Respiratie adinca si… somn usor!

    vasile gogea
    2010-02-04 23:57:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    In acea dimineata ce face virgi? El poate sa taca.

    nu da, ca nu
    2010-02-04 23:59:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    no, noapte buna la all, oriunde v-ati afla!

    nu da, ca nu
    2010-02-05 00:00:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @) Vasile Gogea

    Atunci, somn usor, frate!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 00:01:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @) All

    Si, desigur, noapte buna tuturor!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 00:01:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @nu da, ca nu and all . Raspuns nu, dar incerc si unul ca la radio erevan Se poate daca incercati si cu o femeie
    Atunci ai sanse mai mari (desi ma indoiesc ca iarna la -20-40C mai mult de limba nu poti scoate ) :)

    PS am fost sa iau copii de la scoala :)

  • 26

    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@

    nu da, ca nu

    Daca_nu_nu

    nu da, ca nu
    Daca_nu_nu
    nu da, ca nu
    Daca_nu_nu
    nu da, ca nu
    DA DA DA DA
    DA DA DA
    DA DA
    DA
    dadaisme

    ,,Chaque être humain étant un compromis enter sa volonté et l’autorité d’autrui, il faudrait soumettre l’autorité d’autrui à la volonté individuelle,, (R.Hausmann dans Courrier Dada).
    OK.

    Despre dragoste. Anatomia unui sentiment (5)
    (Nuditatea, goliciunea şi erotismul)
    L.A
    ,,În Particulele elementare, un roman minunat de sumbru, de un pesimism fără graniţe, tocmai tradus şi la noi(2009?), putem citi: „Oamenii nu fac dragoste pentru că sînt îndrăgostiţi, ci pentru că sînt excitaţi; mi-au trebuit ani pentru a înţelege această evidenţă banală”.
    Aici faceti referinta la ,,Les Particules élémentaires,, roman de Michel Houellebecq publié en 1998 ?
    PAI Mon frère L.A pe Michel Houellebecq autorul de atunci al romanlui,, Extension du domaine de la lutte ,,si ,,Les Particules élémentaires,,
    IL RECOMANDAM pustilor romani de la Sciences Po. care ma vizitau la PARIS acum 10ani n’est pas????????
    AM INTELES CA SI DOMNUL CARTARESCU A SCRIS(ulterior) CEVA DE GENUL ,,DE CE IUBIM FEMEILE,,(El cARTARESCU l’écrivain INSPIRAT(,,par procuration,,biensure ) DE POVESTI PARIZIENE SOPTITE INDECENT de prietenul nostru comun Dan Arsenie n’Est-ce pas?
    Ps:
    Oare cind va deveni romanul din ROMANIA ,,MOI’’?????(autentic!)

    Authenticité

    ,,Valeur profonde dans laquelle un être s’engage et exprime sa personnalité :
    Le mot authenticité a remplacé au vingtième siècle le mot vertu, qui était au centre de la morale occidentale depuis Socrate. L’homme, pense-t-on, depuis Nietzsche et Kierkegaard surtout, a été trop longtemps l’esclave des idéaux, il est temps qu’il pense a lui-même; jusqu’à maintenant ses actes étaient bons dans la mesure ou ils étaient conformes a une norme; ils seront désormais bons dans la mesure ou ils seront l’expression du moi. ,,

  • 27

    Je ne peux plus dormir!!!!!!!!!!

    Night-life
    de Liviu Antonesei

    Când nu pot dormi eu povestesc
    întâmplări imaginate.

    Când nu mai pot povesti mă simt
    golit ca un erotoman după
    o mie de turniruri.

    Pentru că nu pot dormi aş vrea să mor

    Nu reuşesc-şi atunci urlu la ziduri
    sau mă prefac în locomotivă
    sau mă cred gândac de bucătărie
    şi urmăresc liniile parchetului

    În jurnalul unui îndrăgostit dezinteresat
    povestesc totul. Nu ajută la nimic.
    Şi în fiecare noapte o iau de la capăt.

    Alfa & Omega
    De viorel padina
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!
    laal
    flaalf
    aflaalfa
    şaflaalfaş
    işaflaalfaşi
    oişaflaalfaşio
    moişaflaalfaşiom
    emoişaflaalfaşiome
    gemoişaflaalfaşiomeg
    !agemoişaflaalfaşiomega!
    gemoişaflaalfaşiomeg
    emoişaflaalfaşiome
    moişaflaalfaşiom
    oişaflaalfaşio
    işaflaalfaşi
    şaflaalfaş
    aflaalfa
    flaalf
    laal
    !aa!

  • 28

    bon.
    quel dommage !
    s-a afisat faux.
    iata ORIGINALUL aici:
    avp-steelpoem.b../

  • 29

    @) PETITparis

    Particulele elementare e tradus in Romania in 1999, nu 2009!

    Dupa cite stiu, dl. Padina are propriile dumisale bloguri, dar nu e cu suparare ca simte nevoia sa le adaposteasca si aici! Sanatate!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 08:00:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Maître, ai cam avea elementele unei religii a Iubirii (“religie” fiindcă insişti pe “mistica iubirii”). Ţi-ar mai trebui o mînă de ucenici devotaţi, care să desluşească adepţilor înţelesurile atîtor şi-atîtor fulgurante asociaţii de idei şi referinţe culturale.
    Cu drag, m-aş număra printre martorii naşterii noi religii. Nu şi printre sacerdoţi căci n-am avut – de la natură – gustul ritualurilor.
    Parcă şi văd un templu pe al cărui frontiscipiu e săpat “Noi, miezul – voi, coaja”.

    Inima-Rea
    2010-02-05 08:48:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @) Ha, ha, ha! De la jumatatea anilor `60 pina pe la finele anilor `70, undeva in California, eram un om facut! Dar n-am uitat in oglinda – in ciuda barbii, nu prea am mutra nici de profet, nici de v`un popa! Dar la martori, desigur, m-as inscrie!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 08:57:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    Minunata meditatie, Liviu – si, totodata, un autentic poem dedicat Iubirii…

    Serban Nichifor
    2010-02-05 09:28:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    @) Serban Nichifor

    Multumesc tare mult, cher maitre!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 09:48:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @Liviu Antonesei:

    “În această situaţie, privilegiată între toate, nu doar că nu există interior şi exterior, dar „noua fiinţă” este alcătuită nu din trei, ci din şase dimensiuni aflate într-o impecabilă co-manifestare.”

    Mi-a placut cum ati “cladit” ideile plecand de la primul episod si ajungand aici. Iar sunt necajit ca nu am destul timp la dispozitie, pentru a-mi limpezi (poate) niste ganduri. Cred ca in paragraful de mai sus se face trimitere la hypersfera, de vreme ce nu putem discuta despre exterior si interior. Si evident ca revin cu vechea obsesie a limitelor noastre 3D. Sigur ca am putea sa ne consideram niste proiectii ale unor hypersfere 4 D, insa aceasta ar insemna sa acceptam ideea unui Univers paralel, in care fiecare dintre noi are un corespondent 4 D. E si asta o posibilitate si poate ca actiunile omologilor nostri 4 D isi gasesc ecoul in lumea noastra, influentandu-ne deciziile. Si pana la urma-urmelor de ce nu si invers ?

    “Cuplul care ar reuşi să rămînă în fuziune absolută, în nemişcare pulsatorie, clipă de clipă, pînă la sfîrşitul eternităţii, acel cuplu ar reprezenta fiinţa nemuritoare, egala divinităţii, perechea care a reuşit să învingă definitiv moartea.”

    Si din repaos m-am nascut…..

    Nemiscare pulsatorie …. da, depinde de scara dimensionala la care analizam fenomenele. Oare inainte de Big-Bang era repaos ?

    Nicolae Hurduc
    2010-02-05 10:24:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @) Nicolae Hurduc

    Pai, Nene Culianu trateaza destul de convingator asupra lumilor multidimensionale si paralele… Sigur, e o teorie, dar ce ne-am face noi, oamenii, fara teorii?!
    Da, argumentatia merge cumva urcator, insa in final, o voi si fisura, ca nu voiam sa-mi iasa ceva chiar marmoreean!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 10:50:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @) Daca_nu_nu, All

    Interesant, Ion Manzatu imi face un portret de hippiot care nu se lasa dus la pensie! Aici:

    ionmanzatu.word../

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 13:07:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Mamă, dar te-a prins omul… magistral şi-ntr-o singură volută!!! Sau, cum se zice la noi, în Ardeal: numa ce s-o-nvârtit o dată roată…

    Daca_nu_nu
    2010-02-05 13:57:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    Eu nu găsesc că “l-a prins”. Şi nici nu mi se pare măgulitor “portretul”.

    Inima-Rea
    2010-02-05 14:03:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @) Daca_nu_nu, Inima-Rea

    Dati la pace! Nu e un portret “en pied”, ci o schita. Nu e magulitor, dar nici cu totul inexact!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 14:06:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    George, eu nu cred că un portret trebuie să ”măgulească”!!!
    Dacă aş fi crezut asta, n-aş mai fi fost azi aci, la câte contre am avut cu Liviu, pe tot felul de teme (fostu-s-o fi pcherdut Piaget de când l-o… nu mai zîc nika).
    Numai cu tine câte contre am avut şi iacătă-ne-s împreună!!!
    Eu văd acolo un flash aproape tandru, însă necruţător. Asta-i viaţa. Ăştia suntem… Ne place, nu ne place, asta e.

    Daca_nu_nu
    2010-02-05 14:10:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    A, nu, că nu-i caz de răzbel, Bunicule…
    Discutam şi noi, ca doi amorezi ce suntem.
    Sau nu, Inimioară???
    Că iar m-ai cam uitat…

    Daca_nu_nu
    2010-02-05 14:11:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @) Daca_nu_nu

    Ei, daca-i intre amorezi, va las in pace, inseamna ca sinteti in topic!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 14:16:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @) All

    Va las putin, ma duc sa mai culeg vreun sac de lucrari estudiantine!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 14:17:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @ LA # 42
    Păi!? Cum altfel???

    # 43
    Umblă cu bine!

    Daca_nu_nu
    2010-02-05 14:27:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Inimioară, se spune “amoraşi”, nu “amorezi”.
    Cît despre măgulitor-nemăgulitor, eu nu la hippism mă gîndeam ci la “nu ştie (înţelege?) dar simte”. Asta spun eu despre pisica mea, care chiar “înţelege” româneşte. Acum, să zic că simte româneşte?

    Inima-Rea
    2010-02-05 15:05:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Aparte:
    Domnul e galant…
    Se cuvine plecăciune carevasăzică…

    Tare:
    Inimioară dulce, să-ţi explic:
    Eu, adică mă-nţelegi domnia ta, cum să-ţi spun, dacă mă poţi pricepe, ştii cum zic, e – de altfel – evident, fiindcă se vede şi nu poate fi ascuns că eu, care ţi-aduci aminte, după cum spuneam…

    Aparte:
    Dar ce Dumnezeu spuneam?
    Că m-am… m-am…
    Ooof!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-05 16:29:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Buna dimineata
    @PETITparis
    Oamenii nu fac dragoste pentru că sînt îndrăgostiţi, ci pentru că sînt excitaţi; mi-au trebuit ani pentru a înţelege această evidenţă banală”.

    faceti o mica confuzie. Din experienta (nu numai personala :) ) atunci cand esti excitat faci sex. Cand faci dragoste e cu totul si cu totul altceva. Intotdeauna faci dragoste cu cel/cea pe care o iubesti iar sex cu cine se nimereste .

    @Liviu Antonesei despre Ion Manzatu. In anii 90 a aparut meteoric prin Romania un oarecare Ion Manzatu (ceva cu apa vie si un “pseudo-institut de biotehnologie” care s-a parapadit in 2-4 ani imediat dupa aparitie. Chiar il stiam un pic impostor pe omul acela si in prima faza am fost mirat despre si cum scrie. Abia dupa ce ama citit biografia lui mi-am dat seama ca este vorba de cu totul alta persoana .

  • 48

    bnjour
    petitparis@
    mersi pentru ce vine cu dedicatie in #26
    Liviu Antonesei@
    e imposibil sa zici ceva de un tornado de imagini, idei, concepte. asa-i ca ati scris repede capitolul asta, si v-a iesit aproape din prima?

    nu da, ca nu
    2010-02-05 17:23:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    virgi, si totusi…
    1 cand esti excitat, simti asa ca o tensiune undeva, destul de incomoda la mers si la stat. trebuie sa faci excitatia sa dispara. cumva. altfel nu te simti bine-n trei dimensiuni.
    2 la unii conteaza cum, adica nu ar face chiar orice ca sa dispara excitatia. sunt oamenii indragostiti sau cu tabu-uri de tipul “eu? niciodata”.
    3 la altii nu conteaza cum, si se apuca sa faca sex cum le tuna-n impuls. acestia din urma ar trebui prinsi cumva intr-o lege si pedepsiti in mod exemplar, ca sa nu se propage-n societate mentalitatea profund daunatoare ca poti face sex cum vrei tu

    nu da, ca nu
    2010-02-05 17:35:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @) Virgil

    Acest Ion Manzatu este scriitor si regizor de teatru si ne stim de cind eram noi tineri si studenti!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 17:46:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @) Nu da, ca nu

    Pai, toata cartea am scris-o asa! Cam un capitol pe zi, asta insemnind plaja si lectura apoi, la intoarcere, mitaliat capitolul zilei – e prima carte scrisa direct la computer, am plecat la drum cu cuprinsul si citeva idei vagi, care s-au tot condensat pina a fost gata!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 17:48:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @nu da, ca nu

    Nu prea ai dreptate.

    ca cele doua actiuni cer o anumita excitare in timpul “actiuni” este cate se poate de adevarat. Ca sunt foarte multe cazuri cand sexul se transforma in dragoste si si mai multe cazuri cand dragostea se transforma in sex este iar adevarat. Dar stiu din perioada cand aveam mai multe “grade de libertate” ca exista o mare diferenta intre a face sex si a face dragoste (dragoste = sex cu persoana iubita).
    cu 3. nu sunt de acord. a face sex e ca si cand ai maca este daca vrei pentru uniii o necesitate fiziologica. a o pedepsi intr-un fel sau altul (atata vreme cat este liber consimtita de ambi parteneri) suna a ceva de genul “talibanism” si nu sunt de acord cu el .

  • 53

    Liviu Antonesei@
    deci toata cartea asa. capitolul acesta, insa, are viteza de rotatie mult mai mare decat toate capitolele de pana acum. aici nu e fluiditate, aici totul se invarte de te ia cu ameteala :)

    nu da, ca nu
    2010-02-05 17:55:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @) Nu da, ca nu

    Urmare – cind a fost gata, am lasat-o sa se odiheansca putin, vreo doua luni si cind ma apucasem de recitit, corectat a sarit editura pe mine, s-o scoata de Craciun. Din acest motiv, prima editie are ceva greseli de corectura, niste repetitii involuntare, o greseala de atribuire la bibliografie, care acum au fost eliminate, de fapt inca de la editia liternet.

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 17:57:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    @) Nu da, ca nu

    Se prea poate, era o vara cu 35 – 40 de grade Celsius! Cine stie ce temperatura atinsese singele in ziua aceea?!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 17:58:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    virgi, 1 zici ca “sunt foarte multe cazuri cand sexul se transforma in dragoste”. deci A si cu B incep sa faca sex dar nu se iubesc. dupa ce fac sex sau in timp ce fac se indragostesc. dar daca e adevarat cum zici ca sunt “foarte multe cazuri” d-astea, se sparie gandul, adevarul si evenimentul zilei. tu stii ceva, virgi, da nu sufli o vorba…
    2 pai tu ce solutie vezi atunci pentru eradicarea celor care fac sex cum vor ei?

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:04:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    @nu da, ca nu #56

    Eu vorbesc de cazurile oneste unde doi oameni s-au intalnit sa zicem la un “ceai” au avut chef de o aventura de o noapte le-a placut au decis sa se mai intalneasca si ca de obicei “pofta vine mancand” . Nu ma intereseaza deloc cancanul.
    2. sa faca cat le doreste sufletelul, portofelul si viagra :) Atata vreme cat o fac intim nu ma intereseaza.

  • 58

    Liviu Antonesei@
    imi imaginam. iarna nu s-ar putea scrie in stilul asta. intr-un cuptor cu microunde de-abia incape-o farfurie

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:16:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    virgi, da, la un ceai. la o cafea. da. la un suc e mai greu, ca tre sa ai si bani de taxi si sa nu stai prea departe. da “la o tigara” o fi fost vun caz d-asta?

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:18:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @) Nu da, ca nu

    Desi nu sint neaparat “determinist meteo”, nici nu cred ca as fi putut s-o scriu iarna!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 18:18:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    Liviu Antonesei@
    iarna e un fel de frigider. uneori congelator. dar ea are totusi calitatile ei

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:22:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @Liviu Antonesei

    Ia ganditi-va ca stati in fata un semineu unde ard cu o flacara vie niste lemne , afara sufla vantul si viscoleste zapada, ca va balansati intr-un “rock chair” cu pipa in gura. Cred ca starea de confort data de un asftel de peisaj va poate induce o stare similara cu “lenevind pe malul mari” si ascultand cum bat valurile eventual dupa o plimbare cu persoana iubita prin valuri si eventual ascunsi dupa niste stanci :)

  • 63

    virgi, “ascunsi dupa niste stanci” SA CE, virgi? hai ca incep sa ma-nervez

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:27:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @nu da, ca nu

    Cand o sa cresti mare o sa afli ce poti face la mare ascuns dupa stanci . Pana atunci program interzis minorilor :)

  • 65

    @) Virgil

    Ei, pai stai asa, dom` sef! Mai adaugam un scotch de vreo 15 – 18 ani, pipa sau narghila si se schimba situatia!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 18:29:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    virgi,minorii au tot dreptul sa stie ce se intampla dupa stanci, te rog sa nu te iei de minori

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:32:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @Liviu Antonesei Eeee cine stie cunoaste. Bine eu am dat exemplu cu semineul ca este mai de actualitate si pe o perioada de timp mai mare pe aici prin canada.

    @nu da, ca nu Nu ma iau de minori si eu am acasa 2 si invat alaturi de ei.

    O faza nostima cu cel mare . Bine stie ca nu l-a adus barza (nici odata nu i-am spus astfel de lucruri) dar la un moment dat voia ca si tine mai mult amanunte.
    O intreaba pe maicasa Eu cumm am venit pe lume ?

    Si maicasa i-a raspuns ca la inceput a fost un ou care a crescut in burta ei si dupa 9 luni doctorul a facut o mica taietura la burta (ei fiind nascuti prin cezariana) si l-a scos pe el.Totusi explicatiile nu i-au fost suficiente si a intrebat-o in continuare : Auzi mama da cum ai inghiti oul de a ajuns in burtica ?

  • 68

    un ceai dupa stanci ,o noapte cu luna plina si fara minori.intr-adevar, ce ti-ai putea dori mai mult?

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:45:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    virgi, este insuportabila povestea cu oul. nici nu vreau sa stiu raspunsul la ultima intrebare a copilului

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:48:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    as vrea totusi sa pastram o aparenta de inocenta

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:50:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    @nu da, ca nu

    Sa sti ca de la o anumita varsta incolo ca intr-un peisaj de vis cu copii jucandu-se ramane suficient spatiu/timp si pentru altceva. Si parca e mult mai frumos cand te gandesti ca copii sunt daca vrei singurele realizari certe dincolo de performantele intelectuale/academice.

    Raspunsul mamei a fost pe masura varstei pe care o are al lu tacsu a fost mai sugubat si numai pentru urechile mamei “l-a infipt tata cu un facalet”

  • 72

    sa ramanem totusi la ceai, cu acordul tau, desigur, virgi, daca-mi permiti sa te intreb ceva legat de ceai

    nu da, ca nu
    2010-02-05 18:55:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @nu da, ca nu Inocenta o au ei nativ. Tu ca parinte doar trebuie sa o cultivi si sa o speculei (cate oadata)

  • 74

    @nu da, ca nu

    Poti sa pui ce intrebari doresti. La cele care nu stiu sa raspund o dau eu cotita cumva :)

  • 75

    multzam, azi esti amabil, volubil, atent, virgi. intotdeauna ai fost asa, nu-ti zic nimic nou. deci despre ceai. voiam sa te intreb ceva de ceaiul din armata

    nu da, ca nu
    2010-02-05 19:01:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    in acel ceai ,virgi, in afara de apa mai puneau ceva

    nu da, ca nu
    2010-02-05 19:03:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    ce? intotdeauna m-am gandit ca daca n-am avut un vis erotic toata armata, de la ceai trebuia sa fie

    nu da, ca nu
    2010-02-05 19:04:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    virgi,zi si tu: macar unul, acolo, macar inceputul, virgi, o aluzie, ceva. chiar nimic? nu stiu ce sa mai cred, in timp ce tu redactezi raspunsul. poate ca intreg erotismul meu se exprima in permisii si deloc in vise. poate. dar, sincer, virgi, acu ca ma gandesc, in timp ce imi beam ceaiul in armata, simteam cum imi dispareau putin cate putin resursele onirice-n plan erotic, virgi. e dramatic sau numai tragic ce-ti zic acu?

    nu da, ca nu
    2010-02-05 19:17:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    am auzit si eu tot felul de zvonuri cu “bromuri” dar nu stiu. Insa nu cred ca absenta acestor vise se datora atat de mult ceaiunui cat prezentei prostiei si imbecilitati care domnea in armata noastra. (no offense) . Si asta o spun in conditiile in care am facut armata doar 9 luni si cand jumate din “neamurile” mele au fost sau militari de cariere sau militieni chiar 2 dintre veri (mai indepartati e drept ) erau securisti.

    Sunt sigur ca nu de la ceai ci de la sistem

  • 80

    virgi, nici hegel n-ar fi zis mai bine: “nu de la ceai ci de la sistem”. iti multumesc si sper ca nu te-am necajit prea tare

    nu da, ca nu
    2010-02-05 19:22:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @nu da, ca nu

    Nu m-am necajit de loc cel putin pe acest blog. prin alte parti imi mai sare mustarul dar acolo nivelul discutiei este altul iar calitatea este cel putin indoielnica. Ca sa nu mai vorbim de onestitate. Atata vreme cat discutiile sunt oneste chiar daca contradictorii nu am nici cea mai mica problema sa raspund. Chiar cu raspunsuri de tipul NO comments :)

  • 82

    @nu da, ca nu

    Daca e sa regret ceva in viata mea regret perioada in care am “facut armata” Normal in armata nu e loc de visare ci scopul este sa ucizi dar din pacate nici macar asta nu am invatat. Chiar ma gandesc cu groaza ca in eventualitatea unui razboi la cati morti pot fi doar din cauze de incompetenta (s-a vazut ceva ceva si la lovirutie). Daca cineva isi inchipuie ca un miltar bun este cel care duce mana la chipiu cel mai rigid si care bate pas de defilare nu stiu cum se inseala amarnic. ca sa nu mai zic de relatiile interumane unde linguseala si obedienta tinea loc de competenta.

    Chiar tin minte ca in scoala generala aveam un coleg foarte istet. Din pacate parinti din varii motive au tinut ca copilul lor sa faca liceul militar . Cand m-am intalnit din nou cu el dupa terminarea liceului din copilul istet si inteligent devenise o masina de baut iar singurile discutii se invarteau in jurul bautiri si femeilor (prin femei intelegand doar latura “sportiva” de cu cate s-a culcat si cate de nu stiu cum s-a comportat cu ele)

  • 83

    virgi, eu am intalnit de la oameni extrem de inteligenti la …de toate, cand am facut armata.

    nu da, ca nu
    2010-02-05 20:07:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @) Nu da, ca nu

    Chestia asta de la 83 ma umple si pe mine de mirare? Era pe alta planeta, probabil!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 20:10:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    Liviu Antonesei@
    “dulce ca mierea e glontul patriei”. confirm

    nu da, ca nu
    2010-02-05 20:21:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    Cioc!-Cioc!-Cioc!
    Dacă n-am făcut armată, se poate???

    Daca_nu_nu
    2010-02-05 20:22:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @) Nu da, ca nu

    Ha! Ha! Ha! Soldatii mai parafrazau titlul lui Petru Popescu substituind mierea cu fierea!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 20:23:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    mi-e urat sa vad “realitati” si defecte acolo unde sunt cel mai usor de impuscat

    nu da, ca nu
    2010-02-05 20:24:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @) All

    Daca in afara de eseuri despre dragoste, citit si thrilleruri, va recomand al doilea roman al unui tinar autor iesean, de curind aparut la Rao. Clipul e haios

    youtube.com/wat../

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 20:25:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    bula in permisie dupa multe luni de armata doar armata.noaptea. dormitor.in pat: nevasta sub patura. intra bula dormitor:
    -nevasta, dezbraca-te
    nevasta bucuroasa se dezbraca
    -nevasta imbraca-te
    nevasta mirata se imbraca
    -nevasta dezbraca-te
    nevasta se dezbraca
    -nevasta imbraca-te… nevasta dezbraca-te…
    la urma bula:- uite-asa ne f pe noi in armata

    nu da, ca nu
    2010-02-05 20:39:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    @) All

    Pe blogul lui Dorin Tudoran o scrisoare deschisa adresata presedintelui

    dorin2tudoran.w../

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 22:04:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    @Liviu Antonesei Despre scrisoare Domnului Tudoran

    hmm e ca si cand iepuras fiind te-ai duce la lup sa o parasti pe vulpe ca te alearga ca sa te manance

  • 93

    @) Virgil

    Doar ca Dorin Tudoran n-a fost niciodata iepuras!

    Liviu Antonesei
    2010-02-05 23:42:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    Nu la Dorin Tudoran ma refeream si nu iepurasul era personajul principal. Ci la lup si vulpe :)

  • 95

    @) Virgil

    Ok, sint obosit de la corectat lucrarile astea si nu reusesc sa fiu atent la toate nuantele! Cred ca o sa ma culc.

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 00:42:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    Amour, amour passion, amour devoir, amour venal, amour, tout court, cartsile au facut ce-au putut. A venit, nesperata si nici macar gindita, si vremea (ca Printsul din Calatoria diletantsilor eram deja “batrin”) sa locuim in limba aceea, a LOR si, din primele momente, sa ne intilnim cu formule si cuvinte pe care cartsile uitasera sa ni le livreze ori noi nu ne invredniciseram a le descoperi. Asa fu si cu “amour fusionnel”. Mai in cite-o conversatsie banala, ori, din contra, in vreuna cu pretentsii, mai la radio ori la tv, in revistele LOR, cam in tot ce era scris ori vorbit. Era o pandemie si noi nu aveam idee de what we had missed out on. Des atomes très crochus fusionau nuclear cu degajare imensa de energie, alteori, doar metalele cele mai refractare din simtsaminte, ca wolframul ori titaniul, se topeau de-amorul unei poezii nescrise inca, dar indispensabila nuntsilor necesare. Pina la urma insisi purtatorii se topeau, caci asta-i fuziunea autentica, suferind consecintse nebanuite si incalculabile. In general, vizatsii erau de toate sexele, indragostitsi autentici (niste adevaratsi Arnoteni ai iubirii), care fie nu aveau fuzibil (pentru sigurantsa), fie si-l scosesera cu naduf din pornire imperioasa de a cunoaste fuziunea inainte de mistuirea ultima . O pisica nazdravana, purtatoare de ochelari de soare, arunca pe cei din jur, cind isi scotea parasolarii, lumina dezvaluitoare a caracterului si simtsamintelor celor care fusesera privitsi prin ochelarii de soare: rosu, pentru indragostitsii autentici, mov , asupra ipocritsilor, galben, peste infideli si gri imbracind ticalosii cei de toate zilele. Cam asa fu cu aflatul despre amorul fuzional. Accidental, am aflat ca fuziunea poate fi si la rece, cum e cazul amalgamului, ori ca e just siderurgie as usual, producatoare de cantitatsi incomensurabile de simtsaminte amoroase laminate (bare si rulouri nesfirsite de tabla precum si sirme ductilizate visind implinirea in reticule si site). Fuziunea e punere impreuna, deci compunere si confuziune, comuniune, comunicare si, cind ceasta din urma-i sacra, cuminecatura. Si iar ne intoarcem la vremuri vechi si paradigmatice, pentru ca Amor vincit omnia, il deschidem pe Chaucer, in engleza mijlocie si, unde necesar, cu interlinii moderne

    3163 For al so siker as In principio,
    For as surely as `In the beginning,
    3164 Mulier est hominis confusio –
    ` –’
    3165 Madame, the sentence of this Latyn is,
    Madame, the meaning of this Latin is,
    3166 `Womman is mannes joye and al his blis.’
    `Woman is man’s joy and all his bliss.’

    (am scos intentsionat interlinia la 3164, ca sa nu creez confuzie).
    Dupa cum se poate vedea, Chaucer a fost prea putsin vizionar, i-a ocultat pe homosexuali, bisexuali si alte orientari; btw, discursistul apoftegmatic e… un cocos))

    Daniel StPaul
    2010-02-06 08:17:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @) All

    Buna dimineata la toata lumea! Si un salut special pentru Daniel StPaul si travaliul sau asupra fuziunii!

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 08:33:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    serial I LOVE MY LOVE,

    azi IV , reminder III, deasupra liniei punctate

    III
    He dug a grave, and he dug it wide. He strangled her in her sleep.
    He strangled his love with a strand of hair, and then he buried her deep.
    He buried her deep when the sun was hid by a purple thunder cloud.
    Her helpless hair sprawled over the corpse in a pale resplendent shroud.
    Ha! Ha!
    A pale resplendent shroud.

    Morning and night of thunder rain, and then it came to pass
    That the hair sprang up through the earth of the grave, and it grew like golden grass.
    It grew and glittered along her grave alive in the light of the sun.
    Every hair had a plaintive voice, the voice of his lovely one.
    ……………………………………………….

    IV
    “I love my love with a capital T. My love is Tender and True.
    I’ll love my love in the barley fields when the thunder cloud is blue.
    My body crumbles beneath the ground but the hairs of my head will grow.
    I’ll love my love with the hairs of my head. I’ll never, never let go.
    Ha! Ha!
    I’ll never, never let go.”

    The hair sang soft, and the hair sang high, singing of loves that drown,
    Till he took his scythe by the light of the moon, and he scythed that singing hair down.
    Every hair laughed a lilting laugh, and shrilled as his scythe swept through.
    “I love my love with a capital T. My love is Tender and True.
    Ha! Ha!
    Tender, Tender, and True.”

    NB
    barley = orz; crumble = a (se)maruntsi, farimitsa; scythe=coasa, a cosi; lilting laugh = ris cadentsat, ritmic; shrill = a tsipa, a scoate un sunet ascutsit, tsipat, sunet strident; sweep/swept = (aci) a avansa rapid

    Daniel StPaul
    2010-02-06 08:45:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    On oublie toujours qque chose et c’est presque toujours l’essentiel: weekend placut tuturor.

    Daniel StPaul
    2010-02-06 08:50:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @) Daniel StPaul

    De asemenea, w end placut celor ce-so permit! Eu corectesz teze estudiantine…

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 09:05:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    Iute, iute, că-s pe picior de plecare (dacă scap şi de ziua de azi, pot zice că-s mare!!!):
    Pupici de la mine şi o zi frumoasă la toată lumea!!!

    P.S. Bunicule, pe tine te pup de trei ori, pentru fiecare Parcă.
    Şi pe Daniel de patru ori!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 09:08:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    @) Daca_nu_nu

    Oare nu sesizez eu, aici, un fel de mica nedreptate cantitativa?

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 10:11:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    @Liviu Antonesei:

    “Pai, Nene Culianu trateaza destul de convingator asupra lumilor multidimensionale si paralele… Sigur, e o teorie, dar ce ne-am face noi, oamenii, fara teorii?!”

    Inca nu sunt edificat in ceea ce priveste viziunea Mestrului Culianu asupra lumilor paralele, dar tocmai fac eforturi in acest sens (calculation in progress). Si cum saptamana viitoare iau drumul Clujului, am sanse sa recuperez o parte din nedumeriri (prin cel tren care face vreo 8 ore pana la Cluj). Exista mai multe modele referitoare la lumile paralele, unele presupunand existenta unor lumi identice (3D), altele mergand pe ideea unor lumi diferite (modelul de care am discutat, conform caruia lumea noastra ar fi o proiectie a unui sistem 4 D de tip hypersfera).

    Daca mergem pe ideea prof. S. Hawking (a Universurilor paralele), trebuie sa va dau o veste proasta, pentru ca Universul in care traim este sortit disparitiei. Inca nu este foarte clar daca informatia dispare in interiorul gaurilor negre, dar daca este asa, Universurile in care sunt gauri negre dispar la un moment dat si supravietuiesc numai cele in care nu sunt gauri negre.

    Daca mergem pe celalta idee (poate mai optimista) a existentei unui sistem de lumi interconcectate, apar niste probleme legate de proiectiile acestor lumi. Proiectia unei sfere este o suprafata (disc) indiferent de directia de proiectare. Daca vrem insa sa proiectam o suprafata si sa obtinem o linie (sistem 1D) trebuie sa schimbam cu 90 de grade directia de proiectare, fata de cea initiala. La fel daca vrem sa proiectam un sistem 1 D astefl incat sa ajungem la punct. Altfel spus, coborand spre lumea punctuala, apar un fel de discontinuitati, asemanatoare poate celor din mecanica cuantica. Revenind la sistemul 3D nu mai stiu ce se intampla in directia celalata, cand vrem sa retro-proiectam hypersfera. Paradoxul care apare aici dupa parerea mea este legat de faptul ca trecand de la 3 D, la 2D, 1 D si apoi la punct, ajungem de fapt la principiul lui UNU dar acesta apare in cea mai simpla dintre lumi, in cea punctuala. Si atunci vine intrebarea urmatoare legata de teoria strunelor. Acceptand faptul ca strunele sunt la originea tuturor formelor de manifestare a energiei, materiei si ce-o mai fi fara sa stim noi, ele exista si in lumea punctuala ? Din aceasta lume punctuala, se poate pleaca din nou prin retro-proiectare intr-o alta directie si astfel sa ajungem la un nou sistem 3 D ?

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 10:27:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    1 neatza tuturor marilor nebuni ai marilor orashe, la fel mijlociilor si micilor, nu mai putin celor care au epuizat orice resursa de nebunie
    2 duios anastasia pleca #101
    3 “iepurasul nu-i personajul principal” este o formulare extrem de fericita a lui virgi, evident in ACEST context, in altele sigur nu prea
    4 noroc cu Dany StPaul ca recupereaza resurse metalurgice vechi si noi, asta cand poetul L A tre sa munceasca evaluand ucenicii.
    5 cireasa de pe tort este insa 3164 3164 Mulier est hominis confusio . ei, tot singur? nu, m-am insurat. daaaaaa? cu cine? pai cu confuzia barbatilor. (ceatza, ceatza si 3 grame de dulceatza)

    nu da, ca nu
    2010-02-06 10:30:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    @) Nicolae Hurduc

    Veste buna este ca trenul face 10 ore pina la Cluj, asa ca e chiar mai mult timp de lectura! Drum usor si lectura placuta si folositoare!

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 10:36:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    @) Nu da, ca nu

    Sint spre final cu evaluarile astea, dar mi-au scos peri albi! Uneori, am senzatia ca sint prea multi studenti – si totusi, in statisticile europene dupa acest criteriu stam prost!

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 10:37:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    Nicolae Hurduc@
    1 buna dimineatza. hai sa vad dau eu o veste buna daca imi permiteti :) intr-un segment cat de mic sunt tot atatea puncte (nici mai multe dar nici mai putine) decat pe o dreapta intreaga. demonstratia e simpla. bijectie si qed.

    nu da, ca nu
    2010-02-06 10:38:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    Liviu Antonesei@
    aveti senzatia ca sunt prea multi studenti? poate-n sesiune

    nu da, ca nu
    2010-02-06 10:40:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    m-am lamurit sa stiti si cu visele de recunoasteri moleculare. se viseaza skeme ca-n cartile de kimie, skeme in miscare si in alb negru. kekulé style.

    nu da, ca nu
    2010-02-06 10:45:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    @) Nu da, ca nu

    Nu doar in sesiune, dar atunci lucrurile sint mai… clare! De fapt, probabil ca e un raport general – particular aiurea. In Ro, sint prea putini, dar eu am prea multi!

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 10:46:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    @Liviu Antonesei
    faceti si Dvs ca-n bancul ala:
    -(alo,) 253 473 219?
    -da, nu,da, nu, nu,da,nu,da, nu

    nu da, ca nu
    2010-02-06 10:50:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    @nu da, ca nu:

    “hai sa vad dau eu o veste buna daca imi permiteti :) intr-un segment cat de mic sunt tot atatea puncte (nici mai multe dar nici mai putine) decat pe o dreapta intreaga.”

    Nu ma refeream la sistemele 1 D, ci chiar la punctul insusi.

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 10:51:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 113

    Nicolae Hurduc@
    punctul e insasi ruptura de nivel. punctul e discontinuitatea insasi. punctul e sacrificiul. eu nu as indrazni sa pornesc de la el si nici sa ajung la el cu foarte mare usurinta. ma scuzati, trebuia sa pun cate un “poate” si cate un “mi se pare”, dar am scris repede si cum imi venea :)

    nu da, ca nu
    2010-02-06 10:56:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    @nu da, ca nu:

    “punctul e insasi ruptura de nivel. punctul e discontinuitatea insasi. punctul e sacrificiul.”

    Pai daca nu indraznim, nu putem gasi drumul spre hypersfera.

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 11:01:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    Nicolae Hurduc@
    intai ne cerceteaza el , si dupa aia indraznim. dupa ce el vede ce are de vazut, absolut de acord cu Dvs: trebuie sa indraznim , cu toate puterile, cu tot ce e mai bun din noi

    nu da, ca nu
    2010-02-06 11:07:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    Nicolae Hurduc@
    io depind de un hotspot. cat “merge”, ma pot conecta. si ma conectez gratis, nu intru la vecini spargandu-le codul de acces. nu ca nu mi-ar placea :) dar nu stiu cum se face

    nu da, ca nu
    2010-02-06 11:17:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 117

    @) Nicolae Hurduc

    Imi pare rau sa va intrerup din discutie, vreau insa sa va spun ca am trimis prin mail o sinteza a disctuiilor de la CNR din 3 februarie, la care a participat si ministrul.

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 11:17:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 118

    @nu da, ca nu:

    “m-am lamurit sa stiti si cu visele de recunoasteri moleculare. se viseaza skeme ca-n cartile de kimie, skeme in miscare si in alb negru. kekulé style.”

    Scuze ! Am uitat de intrebare.

    Visele sunt color si chiar in 3 D. Asta pentru ca modelarea moleculara intra in domeniile mele de competenta alchimica. Asa ca m-am obisnuit sa vizualizez moleculel cu totul altfel decat sunt ele prezentate in cartile de chimie (2D). Visele de reonoastere arata cam asa:

    biop.ox.ac.uk/w../

    aegeanconferenc../

    chemistry.sfu.c../

    utm.utoronto.ca../

    sau la scara mult mai modesta, cam asa

    omicron.ch.tuia../

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 11:27:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 119

    @nu da, ca nu:

    “m-am lamurit sa stiti si cu visele de recunoasteri moleculare. se viseaza skeme ca-n cartile de kimie, skeme in miscare si in alb negru. kekulé style.”

    Reiau incercarea de raspuns. Prima nu a mers.

    Scuze pentru ca am uitat sa raspund la intrebare.

    Din fericire pentru mine, recunoasterea o visez in 3 D si color (asta pentru ca ma ocup si de probleme de modelare moleculara). In consecinta visele arata cam asa:

    wcb.ed.ac.uk/no../

    amit1b.files.wo../

    aegeanconferenc../

    sau la o scara mult mai modesta, cam asa

    omicron.ch.tuia../

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 11:48:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    ghishee de aur :) ies si io un pic

    nu da, ca nu
    2010-02-06 12:03:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    @) Nu da, ca nu

    Cred ca si eu, ca se aprind creierii de la atita citit si corectat!

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 12:09:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    @nu da, ca nu:

    “m-am lamurit sa stiti si cu visele de recunoasteri moleculare. se viseaza skeme ca-n cartile de kimie, skeme in miscare si in alb negru. kekulé style.”

    A treia tentativa de raspuns (poate nereusitele anterioare se datoreaza prezentei mai multor link-uri in mesaj ??).

    Visele de recunoastere moleculara sunt color si in sistem 3D. Ceea ce era in cartile de chimie e in 2 D si de multe ori genereaza o imagine foarte deformata fata de structura chimica reala.

    Suprafata unei molecule la nivel de nor electronic arata cam asa

    wcb.ed.ac.uk/no../

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 12:54:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 123

    @nu da, ca nu:

    Vad ca a mers ultima incercare (poate link-urile erau de vina). Va mai trimit o mostra (sau un Monstru)

    utm.utoronto.ca../

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 12:56:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 124

    @nu da, ca nu:

    Vedeti ce inseamana sa insisti ? Ultima trimitere cu voia dumneavoastra in lumea viselor alchimice

    omicron.ch.tuia../

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 12:58:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 125

    @) Nicolae Hurduc

    Am tras si eu cu ochiul inainte de a iesi putin la aerisit! E pur si simplu frumos!

    Liviu Antonesei
    2010-02-06 13:02:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 126

    Nicolae Hurduc@
    (am facut ceea ce trebuia sa fac. am insistat.) nu cred eu ca sunteti omul care sa tina numai pentru el. exact contrariul, exact contrariul. va multumesc

    nu da, ca nu
    2010-02-06 13:37:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 127

    Nicolae Hurduc@
    1 cred ca fiecare “norishor” de acolo stiti si cum il cheama, si exact cate picaturi are, si daca are intalnire si la ce ora si unde cu alta “norishoara” sau daca tocmai a vazut-o shi nu se mai poate gandi decat la ea :)
    2 dar mai `presus de toate sigur stiti cum stau norishorii si norishoarele cu dragostea, ca sa vin la tema :)

    nu da, ca nu
    2010-02-06 13:54:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    @nu da, ca nu:

    Promit sa mai trimit imagini frumoase de modelare moleculara. Pana la urma am dat si peste modelele unor canale ionice (proteine care controleaza trecerea unui anumit tip de ion prin membrana celulara). Se apropie putin de magie

    ks.uiuc.edu/Res../

    Nicolae Hurduc
    2010-02-06 13:57:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 129

    Nicolae Hurduc@
    nu inteleg nimic din pacate :) .canalele mecanosenzitive sunt un fel de “japanese lantern”,cam atat si mai putin decat atat. dar imaginile din linckurile pe care le-ati dat sunt foarte puternice prin ele insele. multzam inca o data

    nu da, ca nu
    2010-02-06 14:12:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    #129 rectificare/adaugire “cam atat si mai putin decat atat inteleg”. asta voiam sa zic

    nu da, ca nu
    2010-02-06 14:16:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 131

    # 129 rectificare/adaugire “cam atat si mai putin decat atat inteleg”

    nu da, ca nu
    2010-02-06 14:20:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 132

    I’m alive!

    sau:
    Gândeaţi c-am murit, Neică???

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 18:33:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 133

    @) Daca_nu_nu

    Cum sa murim asa in lipsa ta?! Nu sintem chiar asa de neobrazati! Deci, n-am murit, dar nici acasa inca n-am ajuns, am prnzit cam mult!

  • 134

    Ei, cum le-ntorci tu, Bunicule, ca la Ploieşti!!!
    Şi asta chiar când începeam a mă simţi io vinovată că te-am nedreptăţit azi-dimineaţă cu pupicii… Taman când voiam să-ţi trimit 1.765.254.345.271.210 pupici…
    Acuma, dacă m-ai luat cu învârtita pe după frază, va trebui să te mulţumeşti numai cu 1.765.254.345.271…
    No!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 20:16:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    daca nunu@
    ce nu face omul ca sa se dezintoxice dupa ce a trebuit sa citeasca o faclie de Paste in 10000 de variante venite din tot atatea maini?!

    nu da, ca nu
    2010-02-06 20:22:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 136

    daca nunu@
    banda lui moebius e o palida metafora ca sa descrii cum arata creierul dupa atata repetir de citir in golul aceluiasi subiect

    nu da, ca nu
    2010-02-06 20:27:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 137

    @) Daca_nu_nu

    Pai, daca ai pus … , habar nu am cite am pierdut pentru ca-m umblat cu intorsura Bahluiului…

  • 138

    @) Nu da, ca nu

    O faclie de Paste e o povestire chiar excelent construita, dar daca e sa citesti atitea comentarii, incepi sa regreti ca a fost scrisa! Sint curios daca mai poate fi citita! Totusi, mare noroc am ca nu predau literatura!

  • 139

    Vaaaaaaaaai!!! Durere!!!
    Adi joacă biliard cu un italian şi-i explică lu ăla cum că tăche di la latină i se trag…
    Şi ăla-i răspunde în… LATINĂ!!!
    :) :) :)
    TE-ROA-RE!!!
    MOR DE RÂS!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 20:32:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 140

    corectatul lucrarilor era metoda de tortura la romani sau la greci? nu mai imi amintesc unde am citit asta

    nu da, ca nu
    2010-02-06 20:34:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    e ok. mi-am amintit. la francezi

    nu da, ca nu
    2010-02-06 20:37:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 142

    @ Nu da, că nu
    Auzi, ce-ar fi să nu vorbim de funie în casa spânzuraţilor???

    Mai bună-i cetera decât munca, de când lumea şi pământu!!!
    Deja-i târziu de muncă. Şi mâine-i zi, şi-apoi… lucru trăbă grijit, dragă, că… să gată!!!

    No.

    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 20:38:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 143

    daca nunu@
    chiar asa,de ce in casa? iesim pe balcon?

    nu da, ca nu
    2010-02-06 20:42:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 144

    Aoleo!!!
    Pe frigul ăsta???
    Doară n-am bolunzît!!!

    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 21:01:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 145

    daca nunu@
    da ce, am zis io ca pe acelasi balcon? tu iesi pe al meu si eu pe al tau si s-a rezolvat

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:08:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 146

    si-ntre balcoane intindem o ceva de intins rufele

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:10:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 147

    cum ii zice in latina?

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:14:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 148

    În latină-i zice frânghie!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 21:22:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 149

    Aparte:
    Maaamă, ce m-am scos!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 21:22:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 150

    stiam eu ca era ceva cu f. care serveste si la f. evident dupa ce nu mai poti sa f.

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:28:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 151

    oni sua chi mal ipans

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:29:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 152

    Apăi, dragă, şi la ”frânghiit”, ca şi la ”funiit”, cum ţ-a hi norocu!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 21:30:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 153

    era odata unu dtru popescu dzeu care cica ii tot F pe unii si pe altii

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:34:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 154

    Ăla cine dracu (ptiu!, Doamne, iartă-mă!) mai e???

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 21:37:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 155

    ro.wikipedia.or../

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:37:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 156

    era sa intre raspunsu inaintea intrebarii. 4 secunde lipseau, ba kiar 5

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:39:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 157

    dtru popescu dzeu a scris doua importante romane : F si “pumnul si palma”. ei, tre sa recunosti ca “Pumnul si palma” suna bine

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:45:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 158

    Jesus!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 21:49:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 159

    asa-ncet cetesti? sau intre cuvant si cuvant incap aoleu si leshina bine-mbratisati si pupandu-se-ncetishor?

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:52:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 160

    Păi… am cetit… cu noduri!!!
    M-a apucat sughiţul, ca pe Aristofan…
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 21:55:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 161

    asta e, mamzel. comunismu a fost da e probabil ca va reveni sa mai adauge ceva

    nu da, ca nu
    2010-02-06 21:55:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 162

    Aaaoleo!!!
    Văz că vrei să mă goneşti!!!
    Gata. Plec.
    Mă duc la pat!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 22:04:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 163

    patul e o solutie, dar are ph-ul cam mic

    nu da, ca nu
    2010-02-06 22:06:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 164

    @) Nu da, ca nu

    O mica eroare! Pumnul si palma e scrisa de Dumitru Popescu, porecliut Dumnezeu intre activisti, pe cind F, romanul ce inaugureaza ciclul cu acelasi nume, probabil cel mai bun din suita, apartine lui Dumitru Radu Popescu, ultimul presedinte al USR din vremea vechiului regim…

  • 165

    Aparte:
    He, he…
    Ce ştii tu, ”nu da, că nu”…

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 22:25:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 166

    Noapte bună, copii!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-06 22:25:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 167

    @) Daca_nu_nu, Nu daca, ca nu, All

    Noapte buna la toata lumea! O sa posetz miine dimineata capitolul contrrapunctic, ca sint frint!

  • 168

    Liviu Antonesei #164 @
    asum. si nu am nici o scuza.

    nu da, ca nu
    2010-02-06 22:40:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 169

    numai cine-i exhaustiv stie ce-i oboseala sau placerea, functie de obiectul exhaustiunii

    nu da, ca nu
    2010-02-06 22:43:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 170

    @Daca_nu_nu , #101: J’accuse réception (cu gratitudine) a celor quat’ bisous. Asa , cu 4 b, se intilneste visul cu realitatea (blogospherica). Duminica faina, miezoasa si senina s-avets.

    Daniel StPaul
    2010-02-07 01:47:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 171

    @Liviu Antonesei , #102 Nu cred ca e cazul sa adapostim suspiciuni. In cazul dv. s-au dat explicatsiuni (one din partea fiecarei siameze…); la mine s-a lasat cu suspens explicativ. Asta nu inseamna ca trebuie sa minimizam metodicul la autoare. Exista, totusi, viatsa si dincolo de (binarismul manicheean) cantitativ-calitativ. Exista si imponderabilul, exista si… Cele bune si, mai ales, hodina.

    Daniel StPaul
    2010-02-07 01:50:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 172

    Liviu Antonesei@
    am terminat de citit cartea. interviul cu Al P la sfarsit. cata elegantza, cat “da, desigur, dragul meu”, cate amabile reveniri la drumul cel bun! la ce se gandea de fapt Al P cand asculta intrebarile si cand va raspundea? la ce?

    nu da, ca nu
    2010-02-07 08:10:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 173

    @) Daniel StPaul

    Nu, nu erau suspiciuni, doar mici tachinarii!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 11:40:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 174

    @) Nu da, ca nu

    Si trebuie tinut seama de faptul ca interviul avea loc prin telefon, in timpul unei emisiuni radio, ca regratatul AP avea pneumonie. In principiu, cind am aflat asta, eu nu mai voiam sa-l obosesc, insa mai tinraul meu om de la pupitru era, cum sa spun?, mai fara mila?

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 11:42:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 175

    @) All

    Buna dimineata la toata lumea, dar nu e multa vreme de cind am deschis ochii. Dupa cum se vede, munca asta de citit/corectat/evaluat poate fi tare istovitoare. Insa, am terminat cu bine si sesiunea asta! Mai am de facut socoteli pentru mediile finale, dar asta dupa ce voi posta un nou capitol, cumva contrapunctic fata de celealte! Foarte repede se va petrece asta!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 11:44:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 176

    @) All

    S-a facut! Capitolul nou poate fi citit la

    voxpublica.real../

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 11:48:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 177

    Ha!-Ha!-Ha!
    :) :) :)
    Bună dimineaţa, Lume!!!

    Daniel, să-ţi explic şi Domniei Tale.
    Eu una-i dau pupici Bunicului când vreau şi câţi vreau, că nu are cum se opune, îţi dai seama, de la aşa distanţă… Ce poa să zică omul mai mult decât ceva de genul: ”iar or apucat-o pupicii pe nebună… ”???
    Când n-am nicio supărare, îl pup la fiecare mail.
    Când am, nu, că nu poţi minţi un Bunic, ştii, mai ales pe unul care a scris o carte despre dragoste (şi-atunci rişti să te prindă cu minciuna, deci, mai bine renunţi la pupici când n-ai de unde, no!).

    În rest, da, aşa pare să fie: ”…ia o pune să aleagă între trei/Toţi spunându-i c-o iubesc… Cât de naivă/Vei vedea că de îndată ea devine pozitivă…”

    Acuma, pozitivă-nepozitivă, s-o văd io pe aia care nu-şi iubeşte Bunicul…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 12:03:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 178

    @) Daca_nu_nu

    Te vad in forma, nepoata draga, nu s-ar spune ca trebuie sa incepi ceea ce eu, cu ajutorul Cerului, aproape ca am incheiat, mai am doar chestiile… contabilicesti! Spor si tie si sa nu ne uiti de tot!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 12:12:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 179

    Cum să te uit io pe tine, Bunicule drag???
    Şi pe Inimioară, şi pe Daniel, şi pe Virgil şi pe (finis coronat opus!) ”Nu da, că nu”???
    Şi-apoi ceilalţi? Mă sfiesc să mă dau la domnul Gogea (de ex.) că e filosof şi om serios, dar… mai că m-ar duce mintea, că deja pe Anselm i l-am vrăjit…
    Şi-apoi domnul profesor Hurduc??? Pot eu să vă uit???
    Mai bine mor din dragoste decât din uitare, dragă!!!

    Pup pe toată lumea şi… să-mi ţineţi pumnii abia de mâine dimineaţă-ncolo.
    Azi nu corectez un rând, aşa să ştiţi!!!
    Azi, numa dragoste şi dragoste şi dragoste…
    No.

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 12:29:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 180

    @Daca_nu_nu:

    “Şi-apoi domnul profesor Hurduc??? Pot eu să vă uit???
    Mai bine mor din dragoste decât din uitare, dragă!!!”

    Pai sigur, că apoi cine va mai zăpăcește cu norișori electronici si cu canale ionice ? Si pentru ca veni vorba, pe ultima pagina recomandata de mine

    ks.uiuc.edu/Res../

    Japanese Lantern este un ansamblu de proteine care pot modula lumina. Poate ca nu mai e mult pana cand vom folosi in discutiile noastre computere in care lumina este purtatorul de informatie. Vor fi acele computere mai aproape de spirit ? Aseara am revazut Matrix. Trecand peste partea comerciala violeta, cu sutele de mii de gloante trase pe minut, ideea lumilor virtuale in care nu mai putem distinge realul de imaginar, merita toata atentia.

    (in soapta catre Daca Nunu) – de ce trebuie sa va tinem pumnii de luni incolo ?

    Nicolae Hurduc
    2010-02-07 13:02:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 181

    @ Nicolae Hurduc

    Tot şoptit:
    Fiindcă încep eu să corectez câteva stive de teze…
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 13:08:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 182

    @) Nicolae Hurduc

    Ce interesant ar fi sa avem laptopuri de lumina, pe care sa nu ne mai puna granicerii sa le tot deschidem pe aeroporturi!

    Liviu Antonesei
    2010-02-11 13:01:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
"Cum am făcut politică în ilegalitate – unde eram extrem de puţini! –, în opoziţie – unde a fost cel mai plăcut! - şi la putere – unde se înghesuie toţi, dar pe mine m-a lăsat rece! - , politica efectivă nu-mi mai spune nimic
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alegeri alex mazilu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal guvern humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro usl Vanghelie Vasile Blaga Videanu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!