RSS Feed

Despre dragoste. Anatomia unui sentiment (8)

vezi toate articolele de
07 Feb 2010 la 11:47 210 comentarii 1656 vizualizari.

Interludiu sceptic. Un poem

Dar dacă tot ceea ce scriu eu aici nu este decît speculaţie pură, produsă de o minte alambicată de intelectual în călduri? Dacă, de fapt, dragostea androgină, iubirea ca fuziune perfectă nici nu există ? Poate că nu s-au născut decît femei care nu doresc altceva decît un partener cu care să-şi împartă singurătatea, cu care să-şi petreacă vremea mai plăcut, eventual să-şi rezolve problemele hormonale sau practice. Şi, de fapt,  aşa este. Cele mai multe dintre femei chiar aşa sînt, chiar asta îşi doresc. Nici majoritatea bărbaţilor nu se distinge printr-o violentă propensiune spre elitismul amoros. Legiuni întregi de bărbaţi de la începutul lumii n-au dorit altceva, alături de ei, decît femei care să le poarte de grijă, să-i răsfeţe, să le conserve căldura sub pături. Idealul lor feminin era femeia infirmieră, femeia gospodină, eventual un substitut al propriei mame. Cînd întîlneau o „sinteză”, un compromis între cele trei formule dorite, credeau deja că mai mult de atît nici nu este posibil. Pot presupune că, în ciuda aparenţelor, în matriarhat se simţeau, de fapt, foarte bine. Problemele fizice nu se rezolvau întotdeauna acasă, pentru că soţia era o „rudă”, iar interdictul incestului este cel mai  vechi din lume, după unii  chiar actul inaugural  care a marcat apariţia omului. Ca şi cum n-am fi fost cu toţii rude de sînge, din momentul în care Eva a fost ruptă din coasta noastră. Între timp, s-a descoperit că şi unele primate practică acest obicei chipurile specific nouă. Viaţa casnică s-a îndepărtat de sexualitate, aceasta fiind rezervată, mai degrabă, perpetuării speciei. „Cea mai veche meserie din lume” a putut să-şi facă glorioasă intrarea. Prostituata, curtezana, gheişa au fost adesea divinizate. „Amorul liber” a fost întors pe toate părţile, s-au creat veritabile filosofii în jurul său. Uitîndu-se un lucru foarte simplu – că amorul este întotdeauna liber, că maritalitatea este un contract ca oricare altul, că dragostea şi căsătoria au raţiuni diferite, dacă nu, cum se întîmplă adesea, de-a dreptul opuse. Pe de o parte, o conjugalitate supravieţuind fără dragoste, uneori şi fără legături trupeşti, în afara celor dedicate înmulţirii. Pe de alta, sexualitatea pură, întîmplătoare, adesea comercializată ca oricare alt serviciu. Dar unde este dragostea, unde este erotismul, altundeva decît în mintea mea înfierbîntată de soarele aspru al acestei veri incendiare? În mintea mea şi în mintea cîtorva autori, pe care îi venerez din eroare, probabil la fel de înfierbîntaţi ca şi mine. Marii masturbatori mentali. Această situaţie nu datează nici de ieri, nici de astăzi, aşa a fost de la începuturi. Vorbesc dintr-un prezent continuu, pentru că nu există evoluţie, n-a început vreo istorie a esenţialului. Probabil că aceasta este lumea oamenilor, viaţa lor, modul în care înţeleg ei să treacă „împreună” prin timp. Ghilimele nu sînt ironice, ci mai degrabă melancolice, de-a dreptul întristate, uşor depresive. Totul pare un coşmar atît de înfricoşător în monotonia sa cenuşie, lipsită de culmi şi abisuri, de intensităţi ale trăirii, încît nu poţi să nu te întrebi de ce scrii despre dragoste, pentru cine scrii.

Într-o singură viaţă, ai văzut deja atîtea spectacole groteşti încît ţi-ar ajunge pentru zece vieţi , iar dezamăgirile proprii, din decenţă, nici nu mai trebuie amintite. Dragostea a murit, poate în loc de a se naşte, sau chiar înainte de a se fi gîndit să vină pe lume. Dacă „Dumnezeu este mort”, de ce ar mai fi în viaţă iubirea? Scripturile ne învaţă că „Dumnezeu este iubire”. Trăim într-o mişcare browniană, ciocnindu-ne unii de ceilalţi, atingîndu-ne din cînd în cînd, ascunşi în spatele unor măşti groteşti, în spatele unor gesturi de amabilitate circumstanţială. Colcăim. Viermuim. Existeţe spectrale. Îmbătrîniţi în precaritate şi minciună. Bătrîni din naştere. Reuşim să ne minţin unii pe alţii chiar şi atunci cînd, cu totul aleatoriu, spunem adevărul. Şi, mai ales, ne minţim pe noi înşine. Poate că dragostea, fuziunea, intimitatea sînt chiar cele mai mari minciuni ale noastre. Păcate la fel de îngrozitoare ca şi rugăciunile mincinoase, ca şi ritualurile mecanice din biserici, din toate casele de rugăciune, indiferent de confesiune. Marii filosofi, artiştii de geniu, ca şi cei de duzină ne mint şi ei fără pauze de la inventarea scrisului, de la picturile din peşteri. O uriaşă industrie culturală a iubirii suplineşte cu entuziasm infinit dragostea însăşi. Platon minte, Ortega y Gasset minte, contele Tolstoi minte, Durrell şi Henry Miller, ca buni prieteni, mint separat, dar şi împreună. Eu mint. Eu vă mint. Eu mă mint.  Cu toţii minţim, de la geniile absolute la geniile de cartier. În acelaşi timp, ne lăsăm minţiţi, ne complacem, ne bălăcim în minciună, ca-ntr-un roman de noptieră. O lume cu înlocuitori, un univers surogat, care ne produce „nechezolul” necesar epuizării funcţiilor fantasmatice. Pînă ce şi acestea se vor fi erodat de tot şi maşinăria va funcţiona în gol, înlocuindu-ne cu totul. Minţim, adesea, cu o sinceritate dezarmantă, completă, copleşitoare. Uneori, sîntem pur şi simplu mincinoşi, alteori nişte foarte rafinaţi mitomani. Dăm spectacole pentru un singur spectator. Şi nu întotdeauna este vorba despre partener, ci despre noi înşine. Singura noastră trăsătură de geniu pare a fi chiar impetuosul nostru histrionism. În acesta, da, în acesta cred că sîntem cu adevărat autentici, „adevăraţi”, de o searbădă prospeţime. „Lumea este un teatru, iar noi actorii săi², are dreptate elisabethanul. Dar nu ne mai rămîne nici timp, nici substanţă pentru a mai fi şi altceva, pentru a fi pur şi simplu în spatele măştii. Priviţi scena – spectacolul devine tot mai penibil, paginile cărţilor tot mai „roz”, viaţa noastră tot mai diluată, descusută, întinsă ca o plastilină cleioasă, tot mai cenuşie. Aşa ceva nu se poate, nu se mai poate. Şi, atunci, mă întreb din nou: de ce scriu despre asta? pentru cine scriu? În fond, nu fac altceva decît să alimentez maşinăria fantasmatică, să îngraş Leviathanul, să mă autodevor imaginîndu-mi că sporesc cunoaşterea, că intensific trăirile, că introduc un plus de existenţă într-o realitatea tot mai spectrală, într-o lume de o consistenţă din ce în ce mai problematică. Ce pariu ! Să dai viaţă unei fantome ! Aş opri computerul, dar este imposibil, viaţa mea atîrnă de el, de clapele sale uşoare, de ecranul său fosforescent. I-am dat, cum altfel?, un nume de femeie. E o otravă care ţine locul alteia, un drog care înlocuieşte alt drog, un medicament bun la toate. Pharmakon, cum înţelept spuneau grecii, reunindu-le pe toate trei laolaltă. Viaţa mea, deci lumea, depinde acum de el, de ea, doar l-am botezat, doar am botezat-o femeie.

Şi, totuşi, de ce scriu despre dragoste? Şi, totuşi, pentru cine scriu? Scriu pentru că dragostea există. Tot ce-am scris mai sus e adevărat, dar dragostea există: fragmentar, mici insule ale iubirii în lumea căreia i-am făcut tabloul. Fragilă, primejduită, inutilă într-o lume atît de pozitivă, fără mister, fără metafizică,  supravieţuind anevoie, ea există mai mult, mai intens decît noi toţi laolaltă. Oricine i-ar putea face experienţa, dar cei mai mulţi fug de ea, pentru că e riscantă, e sfîşietoare, e intensă, epuizantă, reticentă la compromisuri. Foarte puţini reuşesc s-o întîlnească cu adevărat, însă a lor va fi, a lor este împărăţia. Ei sînt aleşii, elita despre care am vorbit. Pentru ei scriu, în primul rînd. Dar scriu şi pentru cei care ar putea fi aleşi, dacă ar avea puterea să oprească dragostea atunci cînd trece pe lîngă ei. Nu e o elită din naştere, nu e dependentă de avere, de statutul social, nici măcar de inteligenţa subiecţilor. Este, probabil, cea mai democratică dintre elite. Intră cine vrea, dar rămîne doar cine poate. Nenorocirea este că cei mai mulţi nici nu vor, iar ceilalţi, la prima fulgurare de vînt, dau bir cu fugiţii. Eu scriu pentru ceilalţi, pentru cei puţini care vor şi, în cele din urmă, vor putea. Şi, mai ales, scriu pentru mine şi pentru cei aidoma mie – cei care vor, îşi imaginează că pot, eşuează şi iarăşi încearcă. Măcar au încercat. Măcar am încercat. Încerc. Pentru aceştia din urmă torn pharmakonul. Pentru mine umplu paharul. Habar nu am dacă ajută la ceva dar, şi în această privinţă, măcar am încercat. Nu importă rezultatele, oricum lucrurile nu pot merge mai prost decît merg de la naşterea lumii. Să ne iluzionăm, o dată mai mult, că ar putea să meargă mai bine. Cinismul nu mi se pare cea mai potrivită soluţie. Dacă optimismul este infantil şi penibil, mai bine un scepticism moderat. Sau o scufundare apocaliptică în indiferenţă şi uitare. Însă, cu noi sau fără noi, dragostea există. Undeva, cîndva, cineva îi cade în plasă. Cînd tocmai am îngropat-o, după ce-am asasinat-o cu sistemă, cînd i-am cîntat deja prohodul şi i-am făcut pomenirile, ea reapare, se ridică mîndră şi timidă, o ia de la capăt. Da capo al fine. Şi mereu de la capăt. Şi mereu de la capăt. Odinioară, întotodeauna şi acum. Cortina cade. Să se ridice cortina! În ciuda a tot şi a toate, sîntem protagoniştii unei piese fără sfîrşit.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


210 comments
  • 1

    Cu-adevărat frumos, maître! Cade mîngîietor pe o zi de iarnă bărbată.
    Dă-mi voie să-ţi dăruiesc şi eu ceva.
    Ceai verde
    În jarul orelor de taină
    Sclipesc ademenitor safire
    Chemări gingaş întoarse
    În geana flăcării subţire
    Tăciuni nedemoliţi trosnesc
    În sarea ciudei arsă
    Fuioare lungi torc o lumină
    Bălaie şi sfioasă
    Cenuşa dorului de tine
    Abia de se-ncălzeşte
    În juru-mi cad pulberi de-azur
    Şi-albesc împărăteşte

    Inima-Rea
    2010-02-07 12:17:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Hopa…
    Ce-i asta, Inimioară?
    O traducere sau…
    (Scuză-mă că mă bag, da mor de curiozitate… Mor, mor, mor!!!)

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 12:23:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Află şi trăieşte – din via proprie, cu teascurile de-acasă, pritocit – iată – acu’ vreo 25 de ani, pe cînd…
    Eheu, fugaces…!

    Inima-Rea
    2010-02-07 12:29:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Mă gândeam eu, dar… am zis să fiu o lady, totuşi, cu aşa un gentleman…
    Care gentleman – aaaoleo!!! acu mi-aduc aminte!!! – m-ai făcut – ingratule!!! – să-mi pierd capul, şirul, fraza şi inimioara acu-s vo câteva zile!!!
    Urâtule!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 12:32:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Da, Inimioară, încă mi se mai întîmplă a fi un nemernic. Să mă ierţi, c-a fost fără de voie!

    Inima-Rea
    2010-02-07 12:37:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    neatza tuturor
    @Inima rea
    mi-au atras atentia in mod special versurile “Tăciuni nedemoliţi trosnesc/În sarea ciudei arsă” n-as putea sa spun de ce
    Liviu Antonesei@
    imi pare rau, tre sa va contrazic. FUZIUNEA PERFECTA EXISTA. sunati chiar acum la 0 800 800 222 si cereti cu dl Boc. am sunat eu acum 5 minute si mi s-a spus ca exista. daca aveti noroc poate mai prindeti si dvs, ca se face asa ca un fel de lista

    nu da, ca nu
    2010-02-07 12:41:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Ha!-Ha!-Ha!
    :) :) :)
    Ce m-aş face eu fără tine, Inimioară???

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 12:43:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @ Nu da, că nu
    Mai bine sunai la mine.
    Ţi-aş fi răspuns acelaşi lucru – e drept că per apel taxabil: ceva mai scump, dar face!!!
    Suntem prea săraci pentru chestii gratuite…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 12:46:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Multumesc ca pasiti pe strazile Iasi-ului alaturi de mine.
    Iubirea exista, da.E zimbet si lacrima, umilinta si nesfirsita singuratate.E onorata si terfelita in aceleasi straie. e un noroc sa iubim, nu-i asa?

    cristina
    2010-02-07 12:47:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    daca nunu@
    la “suntem prea săraci pentru chestii gratuite…” ma gandesc daca nu cumva ai gresit genul adjectivului in comparativ

    nu da, ca nu
    2010-02-07 12:51:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Crsitina@
    da, e un noroc sa iubim. tu nu te lua dupa daca nunu ca ea nu-i din iasi

    nu da, ca nu
    2010-02-07 12:54:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @ Nu da. Că nu
    Poate mă dau la tine acuma ni!!!
    Dragă, io aşe am învăţat la şcoală că, dacă avem o grămadă de muieri şi tăt acole fie şi on sîngur bărbat, atunci când vrem să-i cuprindem pe tăţi sub on sîngur adjectiv, apăi adjectivu să pune la maşculin, că maşculinu prevalează asupra femininului…
    Apăi, poate n-oi ave io ţînere de minte cum trăbă, no…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 13:02:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    #10 tzeapa! :) nu e nici un adj in comparativ acolo. nu mai cauta degeaba, daca nunu.

    nu da, ca nu
    2010-02-07 13:02:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @ Cristina
    Nu te lua după nudacănu, că poate iel crede că iubirea ştie geografie…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 13:03:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Ticălosuleeeeeeeeeeee!!!
    Şi io care m-am sfiit să-ţi bag corectura!!!
    Urâtrule!!!
    Urâtrule!!!
    Urâtrule!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 13:04:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    prea e adverb, prea e adverb! ai un insuficient, daca nunu! :)

    nu da, ca nu
    2010-02-07 13:04:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Şi formează un superlatiiiv!!!
    Şi formează un superlatiiiv!!!
    Şi formează un superlatiiiv!!!
    Ai restanţăăă!!!
    N-ai vacanţăăăă!!!
    Vii şi la toamnăăă!!!
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 13:10:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @) Inima-Rea

    Multumesc tare mult, cher maitre, e foarte frumoasa. Am pus-o la mine in pc, cu copy/paste! Duminica placuta!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 13:27:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @) Nu da, ca nu

    Ha, ha, ha! Domnul meu, am sunat la numarul cu pricina, ca subiectul e aprins, da` suna mereu ocupat! Atit de multi sa doreasca fuziune perfecta de la dl. Boc?!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 13:30:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @) Cristina

    Multumesc pentru atentie! Promit sa nu plec din Iasi, cita vreme mai sint aici oameni care cred si in asemenea lucruri.

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 13:32:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Liviu Antonesei@
    tre sa sunati cu convingere. daca sunati fara tragere de inima, o sa sune ocupat. am inteles totusi ca fuziunile perfecte sunt o problema nationala si ca s-a dat ordin sa se faca tot ce se poate si cat mai urgent

    nu da, ca nu
    2010-02-07 13:37:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    ohh cata sinceritate ooh ce frumoooos, e ca o prietenie aproape platonica pe holurile si in camerele de la penitenciar gherla, era acolo unu, profetu^ acum vre&o 10 ani ce vorbea cam cum scrii tu, dar el era inchis pentru omor si il chema carare,,, avea nume predestinat, carare spre adevar (. era dealtfel un electician foarte bun, dar el si lacrima emotionat la adevarurile revelate ce/i ieseau de sub mustata aia hoata ce o purta, ce e extraordinar >o tavalea pe una din personal ,ce avea grade, si care era si foarte frumoasa si total indragostita total de carare, si acum privesc cu admiratie la eficienta vorbelor lui carare, de fapt asta cred ca vroiam sa spun. cu siguranta dupa textul acesta profetic va urma un #sa sara chilotzei in aer…. daca as fi femeie si eu as cadea la picioarele tale,

    maro voronetz
    2010-02-07 13:37:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    maro v@
    cazi,domle, noi n-am vazut nimic

    nu da, ca nu
    2010-02-07 13:40:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @All

    Iata un potential raspuns al intrebarii puse de LA: Dar dacă tot ceea ce scriu eu aici nu este decît speculaţie pură, produsă de o minte alambicată de intelectual în călduri ?

    Răspunsul îl da chiar Maestrul Culianu:

    “In realitate, magia şi arta în Renaştere au un statut complet diferit: magia corespunde mai curînd conceptului de „ştiinţă”, aşa cum a fost el definit de Karl Popper, în vreme ce arta este mai cu seamă o chestiune de atelier, de manufactură, care doar rareori aspiră să obţină un statut ştiinţific.
    …………..
    ..magia operează cu ipoteze şi verificări, cunoaşte corecţia faptelor şi nu se refuză în nici un fel principiului popperian al falsificării (ceea ce
    este falsificabil este ştiinţific, ce nu este astfel este metafizic), dat fiind că ea este, în mare măsură, o ştiinţă experimentală.”

    Daca dragostea este falsificabila, atunci ea tine de stiinta si implicit de corpul material. Daca nu e falsificabila, atunci ea tine de metafizic, intrand in zona spirtului si al sufletului.

    Nicolae Hurduc
    2010-02-07 13:43:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    E-atît de rău să nu te poţi bucura laolată cu alţii, că-i musai să le strici bucuria, altminteri – explodezi. Şi răul ăsta vine dintr-un rău pe care l-ai suferit, şi care te-a chiznovat – ţi-a rupt puterea de a te bucura.
    Ce să-i faci alta unui om fără noroc, decît să-l laşi în durerea lui? Căci nu i-o poţi împărtăşi, iar de-l mileşti – mai tare-l stîrneşti.
    Poate-o mică îndrumare să fie de ajutor: Există literatură şi pentru disperaţi, dar n-o caţi unde trebă, omule.

    Inima-Rea
    2010-02-07 13:52:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Dom’ Profesor, de cînd aştept eu s-o spună cineva p’a dreaptă – că ştiinţa-i înşelătorie curată!

    Inima-Rea
    2010-02-07 13:55:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Inima rea@
    stiinta-i inselatorie curata? da ce-aveti cu stiinta ca nu mai inteleg nika?

    nu da, ca nu
    2010-02-07 14:00:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Ni’ca n-am da’ io ştiu de la a bătrînă – sîrboaică analfabetă dar cu har la descîntat de vătămătură: Cum s-ajungă, muică, omu’ pe Lună, nu-l trăzneşte Dumnezeu? Cum altfel decît prin vrăjitorie*, care-i păcat înaintea lui Dumnezeu?
    -
    *Magie rea (neagră) pe lîngă magia bună (descîntatu’ de deochi, cu cărbuni stinşi în apă ne’ncepută, de pildă).

    Inima-Rea
    2010-02-07 14:07:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    asta cu omu pe luna o avea-n inventaru de nerezolvate-n comprehensiv si eliade. e cu bataie lunga babutza sarboaica

    nu da, ca nu
    2010-02-07 14:16:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Şi mai era o legătură între ea şi Eliade. Ea ştia că Dumnezeu despărţise cerul de pămînt din cauza femeii. Fi’ncă, odată, cerul era aproape de să-l atingi cu mîna. Numa’ că muierea – proastă – s-a apucat să şteargă scutecul copilului, de cer. Dumnezeu s-a supărat şi-a înălţat cerul unde-i şi-acum.
    Eliade aminteşte – în Istoria ideilor şi credinţelor religioase – acest mit, unic în lume, al despărţirii cerului de pămînt. Pînă să citesc Istoria, tot mi se părea că parcă mai curînd visasem povestea femeii care nu găsise alt loc de a şterge scutecele.

    Inima-Rea
    2010-02-07 14:26:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @) Maro Voronetz

    Nu da, ca nu are dreptate, nu e mare pacat o cadere!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 14:35:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    scutece si cacofonii. doua gratis de la nash :nu e totuna pentru un barbat sa faca copii sau sa I se faca copii. sau e?

    nu da, ca nu
    2010-02-07 14:35:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    @) Nicolae Hurduc

    Problema se pune daca nu opereaza logica lui sau/sau, ci o alta, de genul nici/nici sau si/si! Cum iesim din intrebare in cazul asta?

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 14:38:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Liviu Antonesei@
    io stiam ca iubirea e pentru trei categorii de persoane:1 cei care iubesc, 2 poetii si a treia s-a desfiintat.

    nu da, ca nu
    2010-02-07 14:54:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    noi sa fim sanatosi, si apoi mai vedem noi, pe mine ma cam sperie ca balantza hormonala duminica e dereglata, asta ce sta linga mine incearca sa ma convinga ca feminismul si politica corecta o sa ma bage si pe mine in groapa comuna ,in care tot el zice ca traim si eu zic ca nu si eu scriu ca daca as fi fomeie as cadea la picioarele dumnealui, si inca ceva doare azi parca mai rau si anume sa vad pe acesti asi in gramatichie ca fac tot felul de corecturi, piuch, amicul meu de extrema dreapta sau stanga se intoarce cu berea, eu merg sa ma relaxez, si mai apoi sa punem la cale o ferma a animalelor in hol la mall, e mai interesant, cum naiba gasiti voi femei sau barbati pentru indragostit? eu ma aleg cu tot felul de moime speriate cu frizuri ciudate, am renuntat sa sper? si eream un romantic incurabil, acum stiu ce e zara si jartel autoadeziv,,,

    maro voronetz
    2010-02-07 15:08:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    maro v@
    jartel autoadeziv timid spre nedormit. nu ejti in forma ta maxima, da tu persevereaza!aici se fac si teste Rorschach, ai un pic de rabdare

    nu da, ca nu
    2010-02-07 15:21:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    pentru cei destepti ca mine va recomand sa vedeti ca se poate si mai rau, si e un film probabil dupa o carte ha ha ha si e o situatie posibila, ca morometii sau mai rau john dar in germania inainte de p razboi, o sa vedeti ce gretoasa e omenirea…de aia nu respect eu gratuit batranii (: am plecat

    maro voronetz
    2010-02-07 15:21:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    nu sunt deloc in forma, da nu da ca nu ce? asta e un fel de adica cum adica? ce fel de teste? ce testezi? ma bag? daca se da ceva.. ma bag nu ma bag ca… nu vrei sa te numesti asa? e la fel de frumos nu da ca nu …doar ca pare mai sugestiv mai putin timid, du-te bea ceva hodineste-te putin nu fa teste ca duminica nu se lucreaza, pagan si eu cred ca nu da ca nu pare nedecis nepregatit poate timid oricum in plus si putin surprins cu o replica ultima nu da ca nu…. foarte tarziu poate prea tarziu, de exemplu eu as da hi hi hi eu si restul 99 dar si tu stii ca nu da e foarte incitant

    maro voronetz
    2010-02-07 15:44:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    vezi asta e dragoste in pielea goala…i se vede toata anatomia,

    maro voronetz
    2010-02-07 15:46:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    i-am artat comentarile tale unuia de aici de langa mine. darius zice ca te uraste,care da referinte si citeaza zice ca esti genul acela de superior complexat care le stie pe toate lipsit de simt si sens al umorului, un apostrofator ranjit, un invingator de tip u.s. un elitos un om serios zice ca ti-ar infige o furculita ,./,./.,/, si ceva cu boschetat …gen iliescu..esti in pericol omuleee,darius e foarte rau, i se vede anatomia urii fata de tine prin pantaloni si se vede bine ha ha ha, boschetat imi plce…si el zimbeste eu boschetez tu boschetezi noi voi…*?.)

    maro voronetz
    2010-02-07 16:48:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    salutari lui darius :) corect diagnosticul in ceea ce ma priveste. darius e medicul? pe al meu tot darius il kema

  • 42

    @Liviu Antonesei:

    Pai dumneavoastra, eu si George Piraiala, a carui poezie de dragoste miroase a femeie si a plamadeala in aceeasi masura si uite, dintr-o data, sintem o armata de oameni care iubim iubirea. noi facem teii din Copou sa infloreasca, nu-i asa?

    cristina
    2010-02-07 16:58:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Aparte:
    Domnule, şi io care credeam despre mine că nu-s în toate minţile…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 17:01:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    cristina, scumpete, vezi ca ai nimerit in foc incrucishat. si nu cu cele mai bune fomulari antiglontz. tu ia de exemplu si citeste in #42 incepand de la cuvantul din pozitia a 7-a pana la “plamadeala” inclusiv si vezi: e vulnerabil mesajul tau sau nu?

  • 45

    toata vina si culpabilitatea e a lui L A, care i-a ezclus pe marosexuali de la hayf. asta-i o problema, ca marosexualu se-ntoarce mai devreme sau mai tarziu,se-ntoarce in fortza si e parfumat si rujat din cap pana-n picioare, si atentie! vine dupa o operatie in germania de implant care l-a costat 5000 de para bucata total 10000 bust nou noutz

    nu da, ca nu
    2010-02-07 17:16:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Hoooooooooooo!!!
    Vezi că se află de faţă femei!!!
    Ce sărăcie…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 17:20:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Maestre, muzicaaaaaaaaaa!!!
    youtube.com/wat../

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 17:21:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @tx2: o fi.da unde?

    cristina
    2010-02-07 17:25:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    tx2 = “nu da, ca nu”. nu voi pentru ca sa ma ascund in doua nickuri, da n-am control total in campul de viziune.
    Cristina@
    cristina darling, esti o scumpa, si intentiile tale sunt din cele mai frumoase, nu am nici cea mai mica indoiala. e-al tau postul #42? daca da, nu cred ca are nici un sens sa repet ce ziceam in #44. e usor de numarat 7 cuvinte de la “@”

    nu da, ca nu
    2010-02-07 17:53:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    la #49: sau “sunt ushor de numarat” mai degraba. dezacordurile imi produc dificultati de respiratie, dar dac-ar fi numai ele … :)

    nu da, ca nu
    2010-02-07 17:55:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    uite ce frumos… doctor darius se amuza si eu la fel, implantul de bere germana e bun,cat despre excluderea lui maro voronetz din textul alaprior ??? marosexualul e un fel de pork salbatic numit popular si voi va pricepetzi la asa ceva, mishtretz?,,,e acel wildpig de care si ea isi fereste copilasii, e un fel de dirty harry? care a fost batut cand a fost mic de un policemen si apoi la randul lui a inceput sa bata efectiv securisti si copii de securisti, la umbra teilor infloriti,ce bine e sa visezi la fericire, si femeile ce au inrosit de rusine daca ma cunoaste daca nu nu,

    maro voronetz
    2010-02-07 18:01:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @) All

    Iata, ce fenomene s-au putut petrece cit am tras si eu un biet pui de somn!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 18:06:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    dr darius e LANGA tine, sau ne poti face o descriere mai detaliata a pozitiei lui exacte in raport cu tine?

    nu da, ca nu
    2010-02-07 18:09:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    #53 pentru dr darius/marosexual/ambii

    nu da, ca nu
    2010-02-07 18:10:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    L A@
    ati tras un pui de somn?va informez pe scurt ca si aici se trage

    nu da, ca nu
    2010-02-07 18:12:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    avem o mica tentativa de lovitura de stat si de shezut

    nu da, ca nu
    2010-02-07 18:13:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    curzio malaparte style

    nu da, ca nu
    2010-02-07 18:14:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    Hopa!
    Oare mi-am auzit numele???
    Se pare că da…

    Bunicule dragă şi dragă Nu da că nu, rogu-vă să vă daţi o ţâră să-i spui ceva la doamna de la @ 51…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 18:19:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    # 51

    Doamnă,
    (ceva-mi spune c-aţi fifemeie…)
    Uitaţi cum devine treaba:
    Fiecare-i cum l-o dat Dumnezo pe lumea asta…
    Unii, graţie nuştiucărei intervenţii – divine ori de altă natură – scapă teferi.
    Alţii-s de netămăduit.
    Nici unii, nici alţii nu-s problema mea.
    Devin însă problema mea atunci când îmi rostesc numele. No.

    Acuma, io ce să zîc???
    Ştiu numa că io-s Berbec şi, pentru mine, bună-i coloarea roşie.
    Maro-ul mă deprimă (ca să nu spun că mă scoate din sărite), iar Voroneţu-l asociez întotdeauna cu altă coloare. Asta aşa, în caz că n-aţi ştiut.
    Apoi, vrere-aş numa să adaug că ceva-mi spune – dracu să mă ia dacă ştiu ce!!! – că io una, aşe cum eşti domnia voastră amu, am fost oarecândva; dar am impresia că viceversa, ba!!!
    Sănătate şi să dea Dumnezo bine!!!
    Cum bine-ar fi să mă laşi în focu meu…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 18:27:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    femeile-ntre ele……….. o bucurie sa vezi cum stiu clarifica lucruri culori alemente accesorii ce tin de o anumita dinamica specifica, feminina de buna seama

    nu da, ca nu
    2010-02-07 18:30:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @ Nu da, că nu
    Hai, drace, hai!!!
    Învârte-te numa…
    Poate nu te văz bine-n iasară…
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 18:38:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    un optician, va rog, e o doamna care poate va avea dificultati de vedere

    nu da. ca nu
    2010-02-07 18:40:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 18:42:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @) Daca_nu_nu

    Ei, amu`, sa mai vedem, daca apar reactii, contrareactii, atireactii si alte celea…

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 18:45:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    He!-He!
    Prima reacţie a fi când m-oi da la ăsta al meu, Nuda_că_nu…
    Maaamă, ce-i fac…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 18:47:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @) Daca_nu_nu

    Da` cu el ce sa ai, fata bunicului? L-am vazut atent, saritor, cauta oculist numa` la gindul ca ai putea avea nevoie!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 18:57:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    ei, daca s-ar rezolva doamna numa cu oculistu…

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:01:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    Pe el îl iubesc, Bunicule!!!
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:04:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Ha!-Ha!-Ha!!!
    In-vi-dio-su!!!
    In-vi-dio-su!!!
    :)
    Ciudă-ciudă-ciudă!!!
    Dac-ai şti…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:05:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    69? da, 69

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:05:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    ai un feromon in tine, daca nunu, ca ai atrage atentia pana si unuia caruia nu-i plac clasicele

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:08:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    Vezi, măi???
    Ciocoflendere!!!
    Vezi cât te iubesc io???
    Urâtule!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:09:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    # 71
    Ştiu. Mi s-a mai spus…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:09:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    cat? no, cat? zi daca poti!

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:10:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    mi s-a mai spus, mi s-a mai spus. tu zi cat? sa vad daca am

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:11:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    no, zici? ca n-avem toata ziua

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:14:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    Ce-i, dragă?
    Dau turcii???
    Ho, că nu avem a ne grăbire niceunde…
    Au cumva nu ştii tu că-s ardeleancă???

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:16:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Ce cât???
    Cât te iubesc?
    Ori cât mi s-a mai spus???
    Ori cât atrag atenţia???

    Nu contează oricum. Răspund la toate trei:

    NUMA CÂT TRĂBĂ!!!
    NICI MAI MULT, NICI MAI PUŢIN!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:18:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    vad ca te-ai blocat in antispam. zi atunci ceva de
    Despre dragoste. Anatomia unui sentiment (8). zi ceva, ca acush acush vine virgi si nu mai apuci

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:19:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    Nu zic!

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:20:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    mai era si 4 pe langa toate trei. acel 4 ascundea o suma practic infinita de posibilitati, toate negociabile

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:20:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    Dragă, eu NU negociez în dragoste!!!
    Nici cu dragostea…
    Dacă mă izgheşte cu leoca – vorba dlui profesor – asta e…
    Dacă_nu_nu.

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:23:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    @) Nu da, ca nu

    Ce nu poate rezolva oculistu` poate ca reuseste sa rezolve ocultistu`?

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 19:32:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    tu nu negociezi in general, am inteles. iei ce ti se da si dai ce ai

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:33:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    Bunicule, nu văz io bine sau mi se pare???

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:34:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    L A @ unele mancarimi, da, se pare ca sunt provocate de flacara violet

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:34:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @ Nu da, că nu

    Se poate spune şi aşa…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:35:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    Mă duc să descânt una…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 19:35:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    cu grija ca e sensibila

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:38:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    se pare ca e vorba de o urgenta. destul de grava, ca vad ca dureaza

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:44:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    “Legiuni întregi de bărbaţi de la începutul lumii n-au dorit altceva”

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:46:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    În geana flăcării subţire
    Tăciuni nedemoliţi trosnesc

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:48:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    “Cînd tocmai am îngropat-o, după ce-am asasinat-o cu sistemă, cînd i-am cîntat deja prohodul şi i-am făcut pomenirile, ea reapare, se ridică mîndră şi timidă, o ia de la capăt”

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:49:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    d-aia dureaza atat

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:50:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    face infarct cand se-ntoarce

    nu da, ca nu
    2010-02-07 19:52:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    @) Daca_nu_nu

    La ce anume te referi la # 85?

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 19:52:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @) All

    Mut un pic pe chestiuni grave – greva foamei a lui Teodor Maries. Dupa ce i-a scris presedintelui, Dorin Tudoran se adreseaza Procurorului General si trimite un apel catre grevistul foamei. Mesajele pot fi citit la adresa

    dorin2tudoran.w../

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 21:04:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    de ce face greva foamei Teodor Maries?

    nu da, ca nu
    2010-02-07 21:09:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    Maitre,
    Senectutea imi confirma tot mai mult ca dragostea e determinata de prozaicii feromoni si aspectarea lor…
    Textele si acapararea intelectuala pot duce doar la…amicitie si respect, cuplare lipsita de fior…
    Mai exista priapism, ambitia palmaresului sau narcisism…
    Dar dragostea fierbinte, totala si eterna dintre un savant si o calcatoreasa sau fierar si contesa…este doar asa explicabila…
    Sa ne tinem in pas cu stiintele exacte…!

  • 100

    Unele subiecte atrag dupa ele cliseele in orice ocurenta. Despre iubire, oh, ce sa mai vorbim. Ati reusit insa sa le inselati. Felicitari!

    AdrianaT
    2010-02-07 21:24:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    @) Ingineru

    N-am nimic cu stiintele exacte, doar ca “asa e ele”, nu pot explica totul!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 21:24:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    @) Nu da, ca nu

    Eu cred ca asta ar trebui s- stim cu totii! Ceea ce e sigur e ca nu o face pentru vreun favor sau un drept personal, ci pentru respectarea legii, respectiv a Deciziei CEDO, definitiva si irevorabila, care obliga statul roman sa inmineze Asociatiei 21 Decembrie, condusa de dl. Maries, toate documentele privind Revolutia si Mineriadele, Asociatia fiind parte in procese. Dupa prima greva a foamei, de peste 70 de zile, Parchetul si alte institutii au furnizat o mare parte a documentelor cu pricina, retinind, probabil, documentele mai “sensibile”. Problema este ca, in iubita noastra tara, era sa spun Repiblica Socialista Romania, trebuie sa faci greva foamei pentru ca institutiile statului sa respecte legea!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 21:28:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    Ingineru #99 @
    asta e scepticismul ingineresc? vad ca stie ca nu se poate dragostea aia mare intre savant si calcatoreasa sau fierar si contesa. un scepticism care bate atat de departe trebuie sa fie o forma cu totul speciala de cunoastere

    nu da, ca nu
    2010-02-07 21:34:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    Maaamă, ce-am dormit…
    Buştean.

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 21:35:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    @ LA # 96
    De unde să ştiu???

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 21:36:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    L A@
    nu stiam, dar de ce nu ma mira? nici modul de a actiona al statului, nici greva foamei a dlui Maries, nici apelul dlui Tudoran. Cred ca dl Maries nu e copil mic si stie ce face. atat

    nu da, ca nu
    2010-02-07 21:38:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    @) Daca_nu_nu, Nu da, ca nu

    In ciuda aparentelor, informatia nu e secreta, a fost vehiculata si pe mijloace…, ca s spun asa.
    Nu, nu e copil mic dl. Maries, e insa la a doua greva a foamei intr-un interval foarte scurt, asa ca as prefera ca institutiile statului sa fie ceva mai rapide! Cum si cit il cunosc, el va merge pina la capat.

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 21:55:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    stie cineva ce e in sufletul lui Maries? stie? se poate vorbi de acest lucru fara a jigni insasi demnitatea umana in ce inseamna ea cu adevarat? poate vreunul dintre noi sa faca ce face Maries? vorbim discutii

    nu da, ca nu
    2010-02-07 22:05:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    @) Nu da, ca nu

    Corect! Asa ca, mai bine, il lasam sa moara…

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 22:31:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    Liviuuu…
    Acuma chiar vrei să mă-ntristezi?!

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 22:34:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    @) Daca_nu_nu

    Deloc. Doar ca tu, ca persoana care ai postat la articolele mele de pe acum.tv../ despre prima greva a foamei a d-lui Maries, nu erai dintre cei care sa spui ca nu aveai ce si de unde sa stii! Cautam linkurile sa trimit la ele si nu le gasesc!

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 22:37:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    @) Daca_nu_nu, Nu da, ca nu

    Aici e cel de la sfirsitul primei greve, o sa-l caut si pe primul

    romanialibera.c../

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 22:41:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 113

    Dar ştiu despre ce e vorba.
    Am şi scris pe blogul dlui Tudoran.

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 22:43:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    va rog frumos. lasati omul in pace ca stie EXACT ce face. nu-i mai spuneti sa inceteze cu greva foamei

    nu da, ca nu
    2010-02-07 23:00:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    Se poate.
    Dar pe mine mă tulbură chestiile astea extreme peste măsură…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 23:04:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    @) Daca_nu_nu

    L-am gasit si pe primul!

    romanialibera.c../

    Liviu Antonesei
    2010-02-07 23:04:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 117

    pe de alta parte, dle Antonesei, dvs cum vedeti lucrurile? din cate directii trebuie actionat ca sa primeasca asociatia TOATE documentele? care ar fi aceste directii? ce se poate face? cine trebuie sa faca si ce? fara generalitati, va rog. strictul necesar. va rog frumos

    nu da, ca nu
    2010-02-07 23:05:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 118

    Sunt convinsă, Liviu, dragul meu, cum sunt convinsă şi că ştii foarte bine cum văd eu formele acestea de protest.
    Dacă-ţi aduci aminte, eu am fost cea care am spus atunci să schimbe fotografia, că, pur şi simplu n-o mai puteam privi…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 23:07:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 119

    Eu nu ştiu ce va răspunde Liviu, dar îţi spun ce cred eu:
    Acolo-i o treabă atâta de încâlcită, că nu cred s-o descâlcească cineva pe lumea asta, şi de-ar fi să trăiască fiecare din cei implicaţi câte nouă vieţi şi jumătate…

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 23:08:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    daca am inteles bine, e a doua oara cand omul face greva foamei. de data asta va muri, aproape sigur

    nu da, ca nu
    2010-02-07 23:17:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    Doamne fereşte!!!
    Nu vorbi aşa, că m-apuc de plâns imediat!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 23:20:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    n-ai de ce sa plangi. bucura-te ca mai sunt oameni asa

    nu da, ca nu
    2010-02-07 23:23:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 123

    Daaa…
    Sar într-un picior!

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 23:25:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 124

    sangele lui si al celor care au murit nevinovati in 89

    nu da, ca nu
    2010-02-07 23:27:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 125

    Dumnezeu vede

    nu da, ca nu
    2010-02-07 23:28:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 126

    Aşa să fie.
    Te-am pupat şi-ţi spun noapte bună.
    Vorbim mâine despre dragoste, bine?

    Daca_nu_nu
    2010-02-07 23:30:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 127

    nu stiu ce fac maine. noapte buna. sper sa raspunda dl Antonesei

    nu da, ca nu
    2010-02-07 23:32:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    @) Nu da, ca nu

    Ce as fi avut de raspuns, am facut-o cu anticipatie. De asta am pus linkurile… In rest, mi-e teama ca e freu sa ne intelegem in chestiunile de felul acesta.

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 00:22:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 129

    @) All

    Noape buna, tout le monde!

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 00:54:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    Ceva ma face sa simt ca episodul asta e destul de bine incarcat cu drama, suficienta drama pentru a avea impresia ca e tentata o disimulare dupa cuvinte. Sa vedem de cite unele.

    Un titlu, doua directii. Scepticism? Al cui? In ce-l priveste pe autor , ce se discerne e mai degraba dubitativul atitudinii, une mise en question (a unor ginduri, simtsaminte). Et puis, après? Pai , foarte multa fervoare, din aceea care sta bine unui neofit, mai curind decit cuiva locuit de skepticism. Directia poematica. Ei, dac-ar fi vorba de poezie, tout court, probabil ca n-ar fi nimic nou, nothing to write home about. E evident, insa, ca bataia e mult mai lunga, ca se bate saua unui nou fel de cunoastere, cunoasterea poetica. Mai incolo o sa revin cu “un argument de autoritate” in privintsa asta…
    Ziceam mai nainte despre fervoare neofita; parcurgerea integrala a episodului m-a dus cu gindul la ceva , impropriu numit de mine, “teodicee amoroasa” (o sa revin si la resortul care a declansat o serie de free-associations). Cu riscul de a stirni zimbete, o sa tiparesc o noua moneda terminologica si o sa folosesc fie “amoredicee”, fie, pentru uz ”intern”, “iubiredicee”. Cind esti sceptic , ca Pierre Bayle, sa zicem, negi bunatatea si omnipotentsa lui Dumnezeu. Cind ai credintsa, fie ea si trufatta cu indoiala, te cheama Leibniz si faci un “Essai de Théodicée sur la bonté de Dieu…” Autorul interludiului sceptic incearca sarje de avocat al diavolului, a se vedea mai sus sarja minciunii ubicue in ce priveste iubirea. E cam groasa, iti vine sa spui, totsi mint, minciuna-i peste tot. Dar minciuna e un gest deliberat/intentsionat de instalare a unui contraadevar in locul adevarului. In cazul nostru (iubirea), ce-i, care-i adevarul? Si care contraadevarul? Va fi calcind minciuna si pe teritoriul iubirii, din moment ce e nerusinata, dar mult din ceea ce pare minciuna e nevinovata afabulatsie, act creator ce suplineste prin intermediul fictsiunii imediatetsea experientsei iubirii. In Interludiu…, dupa dezbatere, in care nu-i chiar usor sa evaluezi ce-i argument si ce-i ratiocinare, discursul “sceptic” se-ncheie cu apocatastaza iubirii (“cînd i-am cîntat deja prohodul şi i-am făcut pomenirile, ea reapare, se ridică mîndră şi timidă [!?], o ia de la capăt. Da capo al fine”). Ca si in parcursul de pina acum al eseului matrice, si in episodul de fatsa, Iubirea, precum si “victimele” ei subintselese, ni se reintorc precum o legiune de Sisifi fericitsi (si, mai stii, biruitori si soteri)
    De fapt, ceea ce a pus in miscare trenul asociativ ce mi-a readus amorediceea in gind a fost primul rind (“Dar dacă tot ceea ce scriu eu aici nu este decît speculaţie pură…”) trimitsind la finalul sonetului CXVI al Marelui Will (“If this be error …“), mic tratat poetico-epistemologic despre iubire ca notsiune ce transcende umanul, deci si timpul. (parca si Erosul “superior” lui Pausanias din Symposion ne spune ceva asemanator…)Asa credeam, simtseam (despre sonetul in chestiune) la vremi cind iubirea-mi se impartsea intre o fiintsa si fiintsa cartsilor, cu zeci de ani in urma. Acum vreo zece ani mi-a cazut sub ochi un foarte lung interviu din Convorbiri literare cu un specialist al stiintsei si al iubirii de intselepciune (Basarab Nicolescu) ; interviul avea titlul elocvent: ”Cunoasterea poetica este mai riguroasa decit cea stiintsifica” (à propos, oare ce va fi cugetind d-l profesor Nicolae Hurduc là-dessus?) Stiu, comparaison n’est pas raison, dar daca voi insira mai jos trei citate nu o fac spre a compara cit din bucuria ca ele s-au intilnit si ca, dincolo de intilnirea lor e altceva, mai sus si mai trainic, (trainic, impropriu spus, din moment ce e vorba despre o esentsa, de totdeauna si pentru totdeauna ) Deci:

    -din Interludiul sceptic: ” cu noi sau fără noi, dragostea există… Cînd tocmai am îngropat-o, după ce-am asasinat-o cu sistemă, cînd i-am cîntat deja prohodul şi i-am făcut pomenirile, ea reapare, se ridică mîndră şi timidă, o ia de la capăt. Da capo al fine. Şi mereu de la capăt. Şi mereu de la capăt. Odinioară, întotodeauna şi acum”

    din Sonetul CXVI (Shakespeare):
    “Love’s not Time’s fool…
    Love alters not with his brief hours and weeks,
    But bears it out even to the edge of doom.”

    Et, finalement: :” et ecce ego vobiscum sum omnibus diebus, usque ad consummationem sæculi.” (Mt, 28:20).

    Si daca acestea se’ntilnesc, unde-i scepticismul?

    O saptamina in pace si seninatate tuturor

    Daniel StPaul
    2010-02-08 06:09:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 131

    dle Antonesei, mult nu am putut dormi. domnule, fiecare om isi alege forma de protest asa cum simte in inima lui. haideti sa ne bagam noi toti, sa ii spunem ca nu e forma potrivita. haideti sa ii spunem ca greseste. dvs chiar ati uitat prin ce ati trecut inainte de 89? ati fi acceptat sa va spuna cineva/o lista de semnaturi sa va schimbati modul de a protesta? o lista fie ea si de milioane de semnaturi i-ar fi impiedicat pe romanii care au murit nevinovati in 89 sa iasa in strada? mai bine strangeau semnaturi si scriau la “toate forurile abilitate”?

    nu da, ca nu
    2010-02-08 06:39:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 132

    serial I L O V E MY L O V E (azi V)

    IV

    “I love my love with a capital T. My love is Tender and True.
    I’ll love my love in the barley fields when the thunder cloud is blue.
    My body crumbles beneath the ground but the hairs of my head will grow.
    I’ll love my love with the hairs of my head. I’ll never, never let go.
    Ha! Ha!
    I’ll never, never let go.”

    The hair sang soft, and the hair sang high, singing of loves that drown,
    Till he took his scythe by the light of the moon, and he scythed that singing hair down.
    Every hair laughed a lilting laugh, and shrilled as his scythe swept through.
    “I love my love with a capital T. My love is Tender and True.
    Ha! Ha!
    Tender, Tender, and True.”
    ………………………………………………..

    V.
    All through the night he wept and prayed, but before the first bird woke
    Around the house in the barley fields blew the hair like billowing smoke.
    Her hair blew over the barley fields where the slothful poppies gape.
    All day long all its voices cooed, “My love can never escape,
    No, No!
    My love can never escape.”

    “Be still, be still, you devilish hair. Glide back to the grave and sleep.
    Glide back to the grave and wrap her bones down where I buried her deep.
    I am the man who escaped from love, though love was my fate and doom.
    Can no man ever escape from love who breaks from a woman’s womb?”

    N.B.
    weep/wept=a plinge, a lacrima; blow/blew(aci)= a flutura;

    billowing smoke= nori de fum, fum valatucind; where the

    slothful poppies gape=unde maci lenesi stau cascind gura;

    coo = a ginguri, a murmura; glide back = a (se) retrage

    alunecind; wrap = a inveli, a imbraca; doom = destin

    neiertator, apocalipsa; break from a

    woman’s womb = a iesi/se naste din pintec de femeie

    Daniel StPaul
    2010-02-08 06:47:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 133

    Tocmai am bagat de seama ca s-au ivit o chestiune cu trimiteri grave; mi s-a’ntimplat in trecut sa cad inoportun. Cred ca in ce am spus mai sus, in prima postare, exista ceva ce se potriveste chiar si acestui caz disperat, o grija, o insotsire ce vine de (mult) deasupra nevolniciei noastre. M-as bucura sa pot afla ca spiritul ce o anima isi va manifesta lucrarea-i benefica.

    Daniel StPaul
    2010-02-08 07:00:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 134

    @) Daniel StPaul

    Multumesc foarte mult! Cred ca ati reusit sa puneti niste puncte pe i-uri care si mie mi-au scapat. Nu doar atunci, cind as fi avut un fel de motiv in inspiratie, dar nici macar mai tirziu, acum, “la rece” ca sa spun asa. Cit il priveste pe dl. BN, imi amintesc o jumtate de zi petrecuta impreuna, acum citiva ani, aici, in Iasi, dintre care una in fata camerelor de televiziune. In zece ani, am facut citeva sute de emisiuni, din care am pastrat pentru mine, pe suport electronic, 14 sau 15. Una este cea amintita mai sus.

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 07:30:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    @) Nu da, ca nu

    Am spus ca nu cred ca ne vom intelege in aceasta chestiune. Mai intii, cred ca in ce priveste aceasta forma de protest, cei care au incercat-o au dreptul sa se pronunte. Al doilea, cind sanatatea sau viata cuiva e in pericol, sustin dreptul la ingerinta. Fara a mi se parea ca prin asta il incalc pe cel la liber arbitru.

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 07:33:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 136

    ”Poate că nu s-au născut decît femei care nu doresc altceva decît un partener cu care să-şi împartă singurătatea, cu care să-şi petreacă vremea mai plăcut, eventual să-şi rezolve problemele hormonale sau practice…”

    Poate.

    ”Legiuni întregi de bărbaţi de la începutul lumii n-au dorit altceva, alături de ei, decît femei care să le poarte de grijă, să-i răsfeţe, să le conserve căldura sub pături. Idealul lor feminin era femeia infirmieră, femeia gospodină, eventual un substitut al propriei mame.”

    Sigur!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 08:43:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 137

    Numai că şi singurătăţile, precum oamenii, sunt de mai multe feluri…
    Pot exista singurătăţi împărţite, la fel de bine cum pot exista singurătăţi împărtăşite.
    Pot exista singurătăţi hulite, cum pot exista singurătăţi dorite…

    Şi-aici apare dilema:
    Liber dar Singur
    ori
    Singur dar Liber.

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 08:46:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 138

    Ce nu ştiu femeile – ori se prefac numai că n-ar şti! – este că abia atunci când ele s-au desprins dintr-o relaţie se vede limpede şi-adevărat imensul spaţiu liber din jurul lor, creat prin dispariţia subită a bărbaţilor de le curtau pe vremea când le ştiau legate. Tristeţe mare n-ar fi dacă te şti în stare să-ţi porţi singurătatea. Şi dacă ai plecat de bună voie dintr-o iubire pe care fie n-o mai puteai duce, fie nu mai aveai ce duce. Atunci e ok. Eşti singură dar Liberă. Oricând găseşti resurse-n tine s-o poţi lua de la capăt.
    Dar dacă, din greşeală, din ignoranţă sau prostie, te-a pus cumva puiul de şarpe să iei de bună atenţia bărbaţilor ce ţi-au roit prin preajmă şi n-ai avut atâta minte să judeci c-au fost acolo politeţuri şi amabilităţi elementare convieţuirii noastre-n lumea asta, apoi te-o văzut Dumnezo!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 08:54:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 139

    Ce nu ştiu bărbaţii – ori nu par a nu pune vreun preţ pe!!! – este că o femeie care iubeşte face toate chestiile-alea migăloase şi enervante fără niciun efort, ba chiar cu tragere de inimă: răsfaţă cu dragoste, că se răsfaţă şi ea totodată; îl încălzeşte sub pătură că se-ncălzesc laolaltă, se joacă pe rând de-a infirmiera, de-a gospodina, de-a… mama etc.
    Dacă bărbatul ştie intra în jocul ei fără-a lăsa impresia că astea-s lucruri slabe şi muiereşti – cum sunt, până la urmă – a câştigat-o!
    Dacă_nu_nu!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 08:59:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 140

    Erată:
    Scuzaţi, iar mi-a scăpat un ”i”, la # 138.
    A se citi:
    ”…dacă te ştii în stare să-ţi porţi singurătatea…”
    Mulţam.

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 09:02:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    @) Daca_nu_nu

    In principiu, as fi de acord, doar ca nu stiu daca putem judeca in termeni generali – as fi pus unele/multe femei, unii/multi barbati, nu femeile si barbatii…

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 09:07:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 142

    Dragul meu,
    Dac-ai fost blând cu bărbaţii (Legiuni întregi de bărbaţi…), senzaţia mea este că ai fost mai… tranşant cu femeile (Poate că nu s-au născut decît femei care nu doresc altceva…).
    Şi-atunci eu mi-am permis să dezleg calul de la gard: tătă lume, la grămadă!!!
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 09:11:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 143

    Şi-apoi despre… minciună.
    Nu, nu, nu, aici nu mă gândesc la Augustin şi De mendacio.
    Nu.
    Mă gândesc la Rugămintea din urmă a lui Coşbuc…

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 09:21:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 144

    @) Daca_nu_nu

    O fi, cum spui, vreun mic dezechilibru, dar oricum am lua-o, n-am generalizat!

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 09:26:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 145

    Iaca o gradaţie simplissimă, dar câtă forţă afectivă emană…

    1.
    Şi-auzi acum! De-or întreba
    În sat de-a mea venire
    Tu-n loc de adevăr să spui
    Că n-ai de mine ştire,
    Că n-am fost la un regiment
    Dar spune-le ce-ţi place.
    Că pentru ei ori viu, ori mort,
    Totuna face.

    2.
    Iar mamei Doamne, cum aş vrea
    Credinţa s-o înşele!
    Să-i spui că m-ai lăsat rănit
    La Turnu-Măgurele,
    Dar voi sosi cât de curând.
    Ascultă-mi rugămintea,
    Că mama, dac-ar şti că-s mort,
    Şi-ar pierde mintea.

    3.
    Iar Linii, de s-ar întâmpla
    Să vă-ntâlniţi vreodată,
    Să-i spui că-s sănătos şi-aş vrea
    S-o aflu măritată.
    Tu uită-i-te-n ochi să vezi
    De-o doare ori n-o doare;
    Iar dacă vei vedea-o stând
    Nepăsătoare,

    Să-i spui că m-ai lăsat rănit
    Pe umedele paie,
    Că doctorul în carnea mea
    Adâncă brazdă taie,
    Că de dureri eu mă izbesc
    Şi urlu ziua-ntreagă,
    Şi c-am murit gândind la ea,
    Că mi-a fost dragă.

    Şi când gândeşti că-i gataaaa…

    Şi dacă ochii ei atunci
    Mai tulburi se vor face,
    N-o mângâia! E de prisos,
    Te rog s-o laşi în pace.
    O frunză veştedă nu-ţi dă
    Cuvânt să zici că-i toamnă
    Şi-o lacrimă în ochii ei
    Nimic nu-nseamnă!

    Poate spune cineva că omul ăsta nu iubeşte???
    Că, de minţit, minte clar!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 09:29:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 146

    Tocmai am… particularizat!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 09:30:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 147

    @) Daca_nu_nu

    Pai, ce, fata bunicului, ma compar eu d`mnealui?!

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 09:31:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 148

    @) Daca_nu_nu

    “cu” d`mnealui, desigur!

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 09:33:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 149

    Păi, dacă vorbim despre dragoste…, atunci putem argumenta cu tătă dragostea, nu cu una ba, cu alta nu…
    Dacă_nu…

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 09:47:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 150

    ”Şi, totuşi, de ce scriu despre dragoste? Şi, totuşi, pentru cine scriu? Scriu pentru că dragostea există…”

    Bineînţeles!
    Şi fiecare se regăseşte în singurătăţile, în minciunile, în iubirile celorlalţi.
    Uneori se poate întâmpla o regăsire cu scântei, cum a fost cea a lui Socrate cu Alcibiade. Pentru că, în mod sigur, acolo a fost o recunoaştere, de-aceea se şi temeau unul de celălalt.
    Alteori poate fi o regăsire calmă, caldă, mută, între oameni care se recunosc fără să se teamă unul de altul. Dimpotrivă.

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 09:56:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 151

    Există spiritul eroic. Schimbările lumii şi-ale oamenilor nu i-au schimbat esenţa – acceptarea morţii, ca preţ al înfrîngerii. Acceptînd eventualitatea înfrîngerii, eroismul este văzut, dinafară, la răspîntia dintre actul gratuit şi actul necesar. Spiritul comun – “sarea pămîntului” – îl plasează între actele gratuite, în virtutea adîncii înţelegeri a eroismului de a trăi pur şi simplu; ceea ce poate fi, uneori, pur dar simplu prea rar poate fi. Spritul eroic este depozitarul superbiei mandatului imperativ, unde necesitatea de a refuza “trăitul pur şi simplu” este condiţie a chiar asigurării acelui trai – pur şi simplu.
    Să luăm doar pilda Mîntuitorului – nu fiindcă ar fi adevărată (căci este dar nu acest adevăr interesează acum) ci fiindcă este reper al abnegaţiei umane (iar nu dumnezeieşti). Chiar şi-n absenţa miracolului Învierii, sacrificiul de sine, întru “trezirea” celorlalţi oameni, este gratuitate pentru gloata privitoare, dar cale spre mîntuire pentru vremile următoare. Oricum ai citi Evangheliile, există acolo o spaimă a torţionarilor faţă de voinţa de neînvins a omului care-şi priveşte moartea ca preţ al victoriei personale. Noi ştim, acum, că Fiul Omului era înfăptuitorul unui plan divin. Însă atunci, nu se ştia asta – a trebuit ca Adevărul să fie revelat.
    Alegerea jertfei supreme ca preţ al înfrîngerii aruncă vina asupra învingătorilor. Un fruct otrăvit care va nărui încrederea în ei – a celorlalţi şi a lor înşilor. Proiectînd scenariul antic în vremea noastră “pragmatică”, a muri pentru Adevăr este a muri în luptă cu o lume profund nedreaptă. Atunci, toate pretenţiile de modernitate, europenitate, civilizaţie şi chiar de umanitate – în ultimă instanţă – sînt exact închipuiri deşarte. Ce contează c-ar putea fi autoamăgiri? Nimic nu contează.
    Apelul disperat – căci asta-i esenţa sacrificiului de sine – este: D-le preşedinte, stă în puterea Dv să ne salvaţi pe toţi de suspiciunea de barbarie.
    Cum? “Pur şi simplu” promiţînd solemn că vă depune toate eforturile necesare pentru ca Mărieş să nu mai trebuiască a reintra în spirala morţii.

    Inima-Rea
    2010-02-08 10:09:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 152

    @) Daca_nu_nu

    Mie mi-ar fi, totusi, greu sa-mi dau seama la ce se gindeste fiecare…

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 10:42:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 153

    @) Inima-Rea

    Nu cred ca se putea spune mai bine! Da, chiar aceasta este esenta problemei.

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 10:44:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 154

    Cum să nu fie greu?
    Tuturor ne este.
    Într-un caz poate fi vorba de seducţie şi atât.
    În celălalt, nu mi-i limpede nici mie unde se termină seducţia şi unde începe iubirea…
    Sau viceversa. Parcă putem noi şti???

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 10:49:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 155

    Inimioară, jos colopu, ca de obicei!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 10:50:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 156

    @Inima-Rea:

    “Dom’ Profesor, de cînd aştept eu s-o spună cineva p’a dreaptă – că ştiinţa-i înşelătorie curată!”

    Haideti sa n-o luam nici chiar asa. Faptul ca e falsificabila, nu inseamna ca este deja falsificata. Insa exista in acest sens un pericol real, mai ales de cand anumite zone ale cercetarii stiintifice presupun vehicularea unor sume foarte mari de bani. Aici trebuie sa fim foarte prudenti in interpretarea rezultatelor, pentru ca sa nu mai patim situatii de genul incalzirii globale, care de fapt constatam ca este o racire. Sau cele milioane de vaccinuri care se pare ca nu erau absolut necesare etc.

    Insa m-am asteptat si la un alt gen de comentarii legate de existenta celor trei corpuri: corpul fizic, corpul subtil si sufletul (corpul metafizic). Prefer denumirea aleasa de Aristotel – corpul subtil – in ceea ce priveste denumirea zonei de interfata dintre corpul fizic si cel metafizic. Pentru ca in conformitate cu legile simetriei, corpul subtil ar trebui sa fie jumatate fizic si jumatate metafizic. Si aici atentie indragostitilor !!! Se pare ca dragostea poate fi falsificata atat la nivelul corpului fizic, cat si partial la nivelul corpului subtil. In ceea ce priveste procesul de fuziune dintre doi indragostiti, acesta ar putea fi privit ca un sistem de vase comunicante care asigura legatura dintre cele doua suflete F si M pe traseul: sufletul feminin (F)- corpul subtil F – corpul fizic F – corpul fizic masculin (M) – corpul subtil M – sufletul M. De ce nu pot comunica direct cele doua suflete intr-o lume 3 D ? Poate pentru ca sunt entitati 4 D. Si atunci am putea intelege mai bine si necesitatea existentei corpului subtil.

    In ceea ce priveste cazul domnului Maries, e de mirare ca mai sunt inca astfel de oameni printre noi.

    Nicolae Hurduc
    2010-02-08 13:18:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 157

    bonjur, dragilor
    1 nu am deskis eu subiectul maries.
    2 nici nu voiam sa mai zic nimic, dar vad ca pe aici nu se doarme, desi daca nunu vine cu somnifere :) ca sa mai uitam un pic ceea ce doare cu adevarat
    3 in jurul lui maries vad 3 CORURI : unul de vaicareli si altul de indiferenti, cei mai multi. corul indiferentilor canta cel mai tare, ca-ntotdeauna si canta pe alte voci. evident NE excludem toti cei care am zis cate ceva aici despre maries din ambele coruri. exista si un al treilea cor, al baietilor mereu atenti, pe care il salut cu stima dar si cu respect
    4 cel mai urat argument ca maries sa inceteze greva mi s-a parut acesta: ca lumea il va uita imediat ce va muri, daca ar muri. io atat pot sa spun: pe calin nemes nu l-am uitat. cine e calin nemes? ro.wikipedia.or../
    5 calin nemes avea liber arbitru, eu nu am. se spune ca liber arbitru avem toti. citind ce a facut nemes la revolutie, imi e imposibil sa zic ca eu am liber arbitru. NU CURAJ (nici din asta n-am)- lasa ca stiu ce zic- ci liber arbitru n-am. fara lacrimogene, fara cuvinte mari, nemes e omul. viata lui e toata in acel moment. nu conteaza cum a murit nemes(judeca-l cine vrea si poate), conteaza acel moment.
    6 revenind la maries: daca maries e lucid clipa de clipa si vrea sa mearga pana la capat daca nu primeste TOATE documentele legate de revolutie, cine-i omul ala care sa-i spuna lui maries cum sa moara sau sa renunte? aici sunt lucruri grele, de aceea ziceam sa fie lasat omul in pace.
    7 nimeni nu i se alatura in greva foamei . de ce? pentru ca suntem toti niste lasi

    nu da, ca nu
    2010-02-08 16:41:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 158

    @) Nu da, ca nu

    Problema este ca, in timpul grevei foamei, de la un punct incolo, nimeni nu poate fi lucid suta la suta! Stiu depsre ce vorbesc, deja din zilele 7 – 8 incepi sa te obisnuiesti, “sa-ti placa”, le lasi dus. La inceputul lui 1990, cind am facut greva asta impotriva “cenzurii tipografice”, practic rezolvasem problema in ziua a 8 seara, dar am continuat citeva zile “ca sa fiu sigur”, or era sigur si batut in cuie!
    Si cu asta, am incheiat subiectul.

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 17:01:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 159

    Liviu Antonesei@
    si eu am inkeiat. doare, sa stiti, sa-l vad pe omul ala singur

    nu da, ca nu
    2010-02-08 17:06:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 160

    Buna dimineata

    Din pacata in timpul weekend-ului sunt mai mult ocupat cu cei mici sau intalniri cu prieteni chiar daca nu intodeauna la una mica.

    Aici au inceput serbarile iernii si pe un canal de cam 10 km complet inghetat vine toata lumea si se da cu patinele .

    Nasol daca vi cu copii fara patine ca trebe sa cam alergi ca sa-i iai in “raza de actiune”

    Cat priveste domnul Maries lucrurile sunt complicate
    A-l incuraja sa continue greva foamei in conditiile politice actuale (chiar alaturandu-ne domniei sale) mi se pare o instigare la crima. A-l convinge ca Rpomania nu merita un astfel de sacrificiu inseamna ca ne-am impacat cu soarta si iar nu e bine .

    aceasta actiune a domnului Maries are un asa mare ecou printre asa zisa noastra societate civila ca sinecuristi au alte probleme arzatoare in loc de o alaturare cauzei

    Ex evz.ro/articole../

    Asa ca cu tot respectul pentru domnul Maries mi se pare ca da margaritare la porci

  • 161

    @ Nu da, că nu
    Prietene, mi-am dat seama încă de aseară ce te doare, numai că, nefiind eu în mai bună cunoştinţă de cauză, n-am putut înţelege. Acuma încep să pricep. Dacă, la prima citire am vrut să te tămâiez, la a doua mi-a venit să te mângâi. Şi chiar asta voi face. Sper să-mi şi reuşească.

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 17:17:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 162

    salut, virgi, am citit ce ai scris. fac eforturi mari sa nu zic nimic.

    nu da, ca nu
    2010-02-08 17:22:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 163

    @ Nu da, că nu
    Vreau să-ţi spun un lucru: toţi ştim despre Călin Nemeş că n-a murit de prost, dar toţi ştim că a murit degeaba. Eram la Cluj în vara aia. Probabil şi tu. Am privit cu destulă detaşare, pentru că mi s-a părut o moarte stupidă. Am încercat s-o înţeleg însă, prin aceea că spaima ne poate sminti. Acuma, Nemeş o fi fost el zălud, da nebun n-o fost! Crezi că-şi închipuia că vor trage??? Eu nu cred. Or, uimirea aceea l-a năruit înaintea focului, după mine.
    Probabil ai fost acolo, cu el. Probabil ai fost în altă parte, dar ceva îmi spune că ai fost tu undeva, de nu poţi trece pe lângă Mărieş fără ca gestul lui să te tulbure. Pe mine m-a impresionat; pe tine te-a afectat. Ştiu că nu-i doreşti moartea dlui Mărieş, dar ţi-ai dori ca toţi ca el – în primul rând Călin, nu-i aşa? – să triumfe.
    Să le-ajute Dumnezeu. Să triumfe şi, dacă se poate, să se şi bucure de asta.

    P.S. Şi, recunosc, mi-ar fi plăcut să te adorm un pic…, măcar atât cât trăbă, nici mai mult, nici mai puţin.

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 17:27:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 164

    @nu da, ca nu:

    Ba poti sa comentezi nu e nici o problema.

    Poate gresesc si as vrea sa fiu bine inteles. Ceea ce face domnul Maries (facand abstractie de situatia actuala) este ceva pe care altii nu pot sa-l faca si e de admirat.

    Dar daca te uiti la fetele buhaite de ura si lacome in a strange sinecuri a celor din jur realizezi ca nu are nici un efect si atunci te intrebi: la ce bun ?

  • 165

    am zis ca nu mai zic nimic, dar acu vad ca nu pot sa mai zic nimic, daca nunu, ma crezi?iti multumesc pentru mesaje.

    nu da, ca nu
    2010-02-08 17:34:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 166

    @) All

    Totusi, daca e sa aiba loc o discutie, ea trebuie mutata la locul ei, pe blogul lui Dorin. Eu n-am facut decit ceea ce am facut mereu de cind si-a deschis si re-deschis blogul – am semnalat postarea noului text!

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 17:46:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 167

    Liviu Antonesei@
    sunteti mai catolic decat Papa :)

    nu da, ca nu
    2010-02-08 17:52:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 168

    @) Nu da, ca nu

    Mi-am dat seama ca, de fapt, prin discutia asta ii faceam o nedreptate si lui Dorin.

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 18:00:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 169

    Liviu Antonesei@
    din contra, din contra. ganditi-va putin

    nu da, ca nu
    2010-02-08 18:02:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 170

    Liviu Antonesei@
    noi n-am iesit nici un milimetru din tema mare. si astfel i s-a facut dreptate si dlui Tudoran. asa mi se pare

    nu da, ca nu
    2010-02-08 18:15:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 171

    @) Nu da, ca nu

    Nu, nu e asta! Articolul e pe blogul lui si noi il discutam aici, ceea ce nu se face! E ca si cum i-as parazita produsul sau. Acum, as vrea sa semnalez apelul de pe VoxPublica, in cazul Marius Oprea, dar nu mai am curaj, ca ma trezesc cu dezbaterea aici, ceea ce iarasi n-ar fi corect!

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 18:19:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 172

    @ Nu da, că nu
    Te cred.

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 18:21:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 173

    Deci?
    Vorbim despre dragoste?
    Sau ba?
    Că mie numa la iubire-mi stă mintea…
    :)
    Doamne, iartă-mă!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 18:23:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 174

    Liviu Antonesei@
    1 asa si iubirea e pe blogul lui Doamne-Doamne, si nu se mai supara ca parazitam topicul aici cum ne duce mintea pe fiecare :)
    2 de subiectul mare ziceam, articolul dlui Tudoran avea un subiect si subiectul e free, poate fi dicutat oriunde, nu? nu cred ca se supara dintr-atat dl Tudoran

    nu da, ca nu
    2010-02-08 18:33:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 175

    @ Nu da, că nu
    Auzi, dacă_nu mă iubeşti o ţâră, o să mor de călcătură!!!
    No, ce zici???

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 18:36:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 176

    ma pui in grele situatii de discurs daca nunu :)

    nu da, ca nu
    2010-02-08 18:44:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 177

    Păi, ce mama supărării!!!
    M-aţi bolunzît cu-atâta istorie…
    Muierile-s cu iubirea, dragă, nu cu istoria!
    Numa dacă nu cumva aveţi de gând să mă exterminaţi…
    :) :) :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 18:48:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 178

    ia niste pupici de-aici, daca nunu, si fa-te ca n-ai vazut nimic, ok? :)

    nu da, ca nu
    2010-02-08 18:49:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 179

    Aoleo!
    Şi cum adică io ”te pui” nuştiucum???
    Io n-am pus pe nime-n viaţa mea, dragă, nicecum, aşa să ştii! Fiecare s-o pus cum o vrut!
    După simpatii, după vârstă, sex, religie, preferinţe politice, sociale… epistemologiceeee…
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 18:51:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 180

    No, AŞE!!!
    Acuma-mi place!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 18:52:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 181

    ushurel, daca nunu, ushurel. acum avem problema mustrarilor de constiinta ale dlui Antonesei. zi si tu ceva

    nu da, ca nu
    2010-02-08 18:54:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 182

    Ba nu, stai liniştit!
    Numa că ne-a văzut c-am dat-o pe coarda sensibilă şi, no, poţi şti cum simte omul?
    Mai ales că a trecut prin asta… Hai să nu-l mai tulburăm şi noi, că chiar nu văd niciun rost.
    Io am venit aci să mă bucur, nu să mă-ntristez…
    Şi, dacă se poate, vreau să fie toată lumea bucuroasă, nicidecum tristă, mai ales Liviu, la care chiar ţin, no…
    Please, nu-mi strica seara cu chestii de-astea tenebroase.

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 18:58:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 183

    Mamă, ce proastă-s!!!
    Doară Liviu citeşte ce-am scris io aici!
    Tuuuuuuuuuuuuu!!! Te-mpuşc, Nu da, că nu!!!!!!!!!!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 18:59:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 184

    Bunicule, am minţit, să ştii!!!
    Că minciuna-i în topic… şi mere mână-n mână cu dragosteaaaa!!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 19:00:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 185

    @) Nu da, ca nu, Daca_nu_nu

    Lasati-ma pe mine, vad ca va descurcati foarte bine impreuna!

    Liviu Antonesei
    2010-02-08 19:02:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 186

    Dragă, m-a tras de limbă şi… am zis-o!
    Dup-aia am întors-o ca la Ploieşti…
    :)

    Daca_nu_nu
    2010-02-08 19:04:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 187

    am aruncat ce-aveam la indemana, o privire, pe pagina de comentarii apel. iti pui mainile in cap nene. s-arunca cu capu-n bideu unii de ti-e mai mare dragul. am zis cu capul? poate gresesc

    nu da, ca nu
    2010-02-08 19:07:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 188

    vezi daca nu ejti cuminte daca nunu? ai grija ca acush vine repetand binecuvantarea si nu stiu pe unde sa ma mai ascund dupa aia

    nu da, ca nu
    2010-02-08 19:10:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 189

    si-n bideu nu pot, ca l-au spart deja :)

    nu da, ca nu
    2010-02-08 19:11:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 190

    virgi s-a aruncat intre lupi si cioburi pe comentarii la apel!!!!

    nu da, ca nu
    2010-02-08 20:18:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 191

    @nu da, ca nu

    he he sunt vechi combatant pe aici . Chiar am niste prieteni (gen lictor, ceva nepoti da nu ai lu diaconescu samd)

    asa sunt eu de multe ori o caut cu lumanarea (cum ar fi si aici unde par un urs batran jucandu-se cu zmeura) :)

  • 192

    ia de-aici, virgi: youtube.com/wat../ cu dedicatie. tu esti tom cruise :)

    nu da, ca nu
    2010-02-08 21:28:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 193

    Am ratacit un pic. Acum vin catre domniile voastre cu un “incluzium sceptic”:
    “Despe neexprimare” (afazia – starea psihologica in care cineva nu poate rosti nici un cuvint)
    Despre “neexprimare” spunem cele ce urmeaza: exprimare se zice in doua intelesuri, unul general si altul special.
    In inteles general, ea este formula care arata afirmare sau negare, de pilda: “este ziua”, “nu este ziua”; in inteles special se da acest nume numai formulei care arata o afirmare: in acest sens propozitiile negative nu se numesc exprimari.
    Astfel neexprimarea sceptica este indepartarea dela exprimarea inteleasa in mod general, careia am zis ca i se subordoneaza atit afirmarea cit si negarea, asa ca ea arata starea noastra sufleteasca, in care socotim ca nu trebuie nici sa afirmam, nici sa negam ceva. De unde reiese, ca noi intrebuintam neexprimarea nu cu gindul ca lucrurile sunt din natura asa fel, ca provoaca neaparat oprirea exprimarii, ci spre a arata ca in momentul cind o enuntam, noi avem aceasta stare sufleteasca cu privire la anumite lucruri supuse cercetarii.”
    (Sextus Empiricus)
    Rog a fi iertat daca prea firoscos m-am aratat, dar “starea sufleteasca cu privire la anumite lucruri supuse cercetarii” nu e chiar cea mai optimista…

    vasile gogea
    2010-02-09 00:01:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 194

    @) Vasile Gogea

    Nu, frate, nu te-ai aratat prea firoscos, te-ai aratat dupa starea suflrteasca a acestui moment, iar starea cu pricina nu e asa de optimista. Si e normal sa fie asa, ca omul sa se exprime dupa stare – ba o face si daca isi inchipuie ca se exprima in contra starii. Augurii.

    Liviu Antonesei
    2010-02-09 00:22:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 195

    Iti multumesc, Liviu.

    Vasile Gogea
    2010-02-09 00:27:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 196

    @) Vasile Gogea

    Nu ai pentru ce, frate!

    Liviu Antonesei
    2010-02-09 00:52:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 197

    1 adevarul nu deranjeaza. ceea ce deranjeaza sunt consecintele in ceea ce ne priveste
    2 Doi orbi merg la cinema
    Unul se pune in primul rand , celalalt mai in spate. Cel din fata zice : Ba, vezi ?
    - Nu
    -Atunci hai mai in fata

    nu da, ca nu
    2010-02-09 07:30:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 198

    Bună dimineaţa!
    Cu dragostea, cum stăm???

    Daca_nu_nu
    2010-02-09 08:25:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 199

    @) Daca_nu_nu

    Buna dimineata! Sper ca ai vazut ca dl. Cristian Teodorescu saluta pe blogul dumisale proza din Timpul a pietenului nostru Inima-Rea.

    Liviu Antonesei
    2010-02-09 10:06:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 200

    Sigur. L-am şi îmbrăţişat pe George în dimineaţa asta, cu felicitările de rigoare.

    Azi sunt în mare formă, Bunicule:
    Fiu-meu împlineşte 10 ani!

    Aşa că nu mai aştept să mă pupi tu de felicitare, te pup io şi-mi iau câte felicitări vreau!!!
    :) :) :)

    P.S. Revin, dar trebuie să fug la şcoală, că le organizează doamna o mică petrecere de la 12…
    Pup again.

    Daca_nu_nu
    2010-02-09 10:42:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 201

    Maître, ai avut dreptate – “ai mînă bună”. Vorba unuia merge unsă în cazul meu: Decît un dram de minte, mai bine un car de noroc.

    Inima-Rea
    2010-02-09 10:57:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 202

    @) Daca_nu_nu

    Sa-ti traiasca feciorul! Sa fie sanatos, ba chiar sa fiti si voi, parentalii, pe linga el!

    Liviu Antonesei
    2010-02-09 11:28:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 203

    @) Inima-Rea

    Pai, chiar sa stii ca am mina buna, daca fac o lista cu talentele descoperite, nu-mi ajunge cyberspatiul! Sa fie intr-un ceas bun si spor la scris, ca nu prea mai e cale de intoarcere!

    Liviu Antonesei
    2010-02-09 11:30:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 204

    @) All

    Pregatesc postarea unui capitol nou – dau de stire cind fapta e comisa!

    Liviu Antonesei
    2010-02-09 11:31:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 205

    @) All

    Capitol nou la adresa

    voxpublica.real../

    Liviu Antonesei
    2010-02-09 11:44:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 206

    @Daca_nu_nu:

    “Fiu-meu împlineşte 10 ani!”

    Sa va traiasca si sa aveti numai bucurii din partea lui.

    Pana clarificam problemele legate de hypersfera, se pare ca singura certitudine a trecerii noastre prin spatiul 3 D, raman copiii !

    Nicolae Hurduc
    2010-02-09 11:56:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 207

    @) Nicolae Hurduc

    Iar la altii mai batrini, asa ca mine, deja si nepotii intra la ceritutidini!

    Liviu Antonesei
    2010-02-09 12:04:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 208

    Mulţumesc pentru urări şi pentru gândurile bune!!!
    La fel şi Domniile Voastre să trăiţi, să înfloriţi şi să vă bucuraţi de familii frumoase, de copii, de nepoţi şi alte cele. Cum bine-ar fi să vă întorc gândurile bune la botezul strănepoţilor!!!

    Daca_nu_nu
    2010-02-09 13:51:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 209

    @) Daca_nu_nu

    Da, sa traim, sa inflorim, cu totii! Auguri!

    Liviu Antonesei
    2010-02-11 22:38:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 210

    @) Nicolae Hurduc

    Ma intrebam daca nu cumva o fi un fel de spatiu 4D, ca ar intra si durata, deci temporalitatea… Ma rog, imi dau si eu cu parerea!

    Liviu Antonesei
    2010-02-12 11:18:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
"Cum am făcut politică în ilegalitate – unde eram extrem de puţini! –, în opoziţie – unde a fost cel mai plăcut! - şi la putere – unde se înghesuie toţi, dar pe mine m-a lăsat rece! - , politica efectivă nu-mi mai spune nimic
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alegeri alex mazilu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal guvern humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro usl Vanghelie Vasile Blaga Videanu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!