![]() | Despre dragoste. Anatomia unui sentiment (final)vezi toate articolele de Liviu Antonesei03 Mar 2010 la 19:05 167 comentarii 1716 vizualizari. |
Desigur, cum am amintit deja, această cărticică este, în primul rînd, rezultatul unei meditaţii în jurul propriei experienţe şi de-abia în al doilea rînd al consultării bibliografiei domeniului. Totuşi, pentru cititorul care va dori să adîncească unele teme, tratate eseistic şi/sau literar aici, o „mică bibliografie” se poate dovedi necesară, îndeosebi în ceea ce priveşte androginismul, gnoza, mistica occidentală propriu-zisă şi mistica iubirii, chestiunea ocultării şi a recuperării corpului, mitul lui Don Juan sau naşterea conceptului iubirii în care ne odihnim – sau nu! – şi astăzi. Această „mică bibliografie” cuprinde, mai ales, lucrări teoretice de sinteză, dar voi trimite şi la cîteva volume specializate într-o temă sau în alta, atunci cînd le-am considerat mai dificile, precum şi la cîteva opere literare, cele care au marcat decisiv modul în care a evoluat înţelegerea fenomenului dragoste ori au provocat „revoluţii” la nivelul viziunii artistice. În cazul clasicilor, voi indica doar autorii şi operele, fiind cu totul indiferent peste care ediţie va nimeri cititorul. De altfel, majoritatea titlurilor se bucură de existenţa unor versiuni româneşti. Pentru lucrările specializate sau mai rare, voi indica şi locul/data apariţiei. Prin urmare:
- Balzac, Honoré de, Séraphita, orice ediţie.
- Bataille, Georges, Erotismul şi Partea blestemată, dar şi operele literare, precum Doamna Edwarda, Mama mea, Abatele C, Albastrul cerului sau Mortul. O parte din ele sînt deja traduse în româneşte, precum Erotismul, fundamentală pentru înţelegerea întregii opere autorului, sau cea de-a doua citată. Recent Polirom a editat o selecţie de trei proze, în admirabila versiune românească a lui Emanoil Marcu. Oricum, toate se bucură de ediţii recente la Gallimard.
- Bruckner, Pascal, Finkelkraut, Alain, Noua dezordine amoroasă, Nemira, 1995
- Culianu, Ioan Petru, Gnozele dualiste ale Occidentului şi Arborele Gnozei, ambele în seria „Opere” de la Nemira, reeditate recent în seria de „Opere” de la Polirom.
- Dante, Divina Comedie, orice ediţie
- Daudet, Léon, La femme et l`amour, Flammarion, 1930
- Delcourt, Marie, Hermaphrodite. Mythes et rites de la bisexualité dans l`Antiquité classique, Paris, l958
– Doresse, J., Les livres secrets des Gnostiques d`Égypte, Paris, l958
- Dostoievski, Fiodor, Fraţii Karamazov, Idiotul, Crimă şi pedeapsă, multiple ediţii româneşti
- Durrell, Lawrence, Cvartetul din Alexandria – există ediţie românească încă din anii `80. Reeditată în anii 2000 la Polirom
– Durrell, Lawrence, Cvintetul din Avignon – editat de Univers, pre limba noastră, între l998 – 2000. De asemenea, reeditată recent de Polirom.
- Eliade, Mircea, Mefistofel şi Androginul, dar şi Naşteri mistice, Mitul reintegrării, există acum şi ediţii româneşti.
- Evola, Julius, Metafizica sexului, Humanitas, l996
- Flaubert, Gustave, Doamna Bovary, nenumărate versiuni româneşti
- Freud, Sigmund, Trei eseuri despre sexualitate
- Goethe, J.W., Suferinţele tînărului Werther, Lotte la Weimar, Faust
- Gourmont, Rémy de, Fizica iubirii, ediţie românească la Institutul European, 1997.
- Ionescu, Nae, Metafizica I, Teoria cunoştinţei metafizice, 1.Cunoaşterea imediată – îndeosebi prelegerile Iubirea, instrument mistic de cunoaştere, Ce înseamnă: „Iubeşte pe aproapele tău…”, Simbolism mistic.
- Jeudy, H. P., Corpul ca obiect de artă, Eurosong and Book, 1998
- Jung, Carl Gustav, Dialectica Eului şi a Inconştientului
- Kaufmann, Jean-Claude, Trupuri de femei – priviri de bărbaţi, Sociologia sînilor goi, Nemira, 1998
- Kierkegaard, Soeren, Jurnalul unui seducător
- Klossowski, Pierre, romanele din ciclul „legilor ospităţii”. Din păcate, încă netradus în româneşte
– Krafft-Ebing, Richard, Psycopathia sexualis, Payot, Paris, 1931
- Kundera, Milan, La lenteur, Gallimard, l995, dar şi Incredibila uşurinţă a fiinţei, Nemurirea, Iubiri de tot rîsul, de fapt, toate romanele, cu iubirile lor cu tot, în ediţia integrală de la aceeaşi editură. Mai multe romane au fost deja traduse la Univers într-o serie ce se anunţă completă.
– Lacarrière, J., Les Gnostiques, Gallimard, l973, cu o prefaţă de Lawrence Durrell. O prefaţă simpatetică, de altfel, cum e şi firesc la un autor care a locuit mai mulţi ani la Alexandria, căreia i-a dedicat celebrul cvartet romanesc, şi care s-a dovedit foarte deschis la ceea ce, în anii treizeci, patruzeci şi cincizeci, părea mai degrabă exotic.
- Leisegang, H., La Gnose, Payot, l95l
- Leon Evreul, Dialoguri despre dragoste
- Louis, René (autorul ediţiei în franceza modernă), Tristan et Iseult, Livre de Poche, 1989
- Maschino, Maurice T., Pornostroika – dragostea la sovietici, Nemira, 1996. Foarte sprinţară, dar nu lipsită de profunzime, analiză a degradării sentimentului amoros într-un univers social anormal, anormal chiar şi în vremurile perestroikăi.
– Miller, Henry, Tropicul racului, Tropicul capricornului, ediţii româneşti la editura Est din l997, precum şi trilogia Răstignirea roz, din care, la aceeaşi editură a apărut în 2000 Sexus, iar în 2002, Plexus, iar recent şi Nexus, toate în excelenta traducere a Antoanetei Ralian. Să amintim, de pildă, că traducătoarea a reuşit să găsească, cîteva zeci de echivalenţe româneşti doar pentru cuvintele englezeşti ce numesc sexul bărbătesc. Dar nu doar din acest motiv traducerea este remarcabilă.
- Miller, Henry/Durrell, Lawrence, Une correspondance privée, Buchet/Chastel, Paris, l963.
- Muchembeld, Robert, Orgasmul şi Occidentul. O istorie a plăcerii din secolul al XVI-lea pînă în zilele noastre, ediţie în limba română la Editura Cartier, Chişinău, 2006
– Nabokov Vladimir, Lolita, recent, ediţie românească la Polirom
– Nelli, René, Le phénomène cathare, Paris, 1964, şi L`Érotique des troubadours, Toulousse, l963
- Nin, Anaïs, Vénus Erotica, Stock, 1969, tradusă deja şi în română
- Ortega y Gasset, José, Studii despre dragoste, Humanitas, l996
- Ovidiu, Ars amandi
- Al. Paleologu, Despre lucrurile cu adevărat importante, Polirom, l997
– Péladan, Sar, Androginul (Paris, 1891) şi Despre androgin (Paris, 1910).
- Platon, Symposion , Lysis
– Rahn, Otto, La Croissade contre le Graal, Paris, l934
– Rank, Otto, Dublul. Don Juan, Institutul European, l996
- Reich, Wilhelm, Funcţiile orgasmului, Editura Trei, 1995
- Rivière, Patrick, Sfîntul Graal – istorie şi simboluri, Artemis, 2000
- Rousset, Jean, Le Mythe de Don Juan, Armand Colin, Paris, l978
- Rougemont, Denis de, Iubirea şi Occidentul, ediţie românească la Univers în 1991. Cuprinde şi bibliografia esenţială pînă la nivelul anului 1971.
– Sfînta Teresa din Avila, Poezii, Ars Longa, l997
- Sacher-Masoch, Leopold von, Venus în blană. O bună circumscriere a chestiunii masochismului în Sacher-Masoch, caiete, Polirom, l999.
- Stendhal, Despre dragoste, dar şi Mînăstirea din Parma, Roşu şi negru.
- Tolstoi, Lev, Anna Karenina, Război şi pace. Ca şi nu cazul unor Dostoievski, Flaubert, Miller, Durrell etc, nu aş dispreţui nici jurnalul şi/sau culegerile de scrisori. Corespondenţa lui Joyce cu Nora, de pildă, este fabuloasă.
- Tong Hsuan, Ars amatoria, Paris, l976
- Vatsyayna, Kama Sutra – există deja cîteva ediţii româneşti.
- Volkoff, Vladimir, tetralogia Les Humeurs de la Mer, Julliard, l980
- Vulcănescu, Mircea, Iubirea, mijloc de cunoaştere – o extraordinară lectură a lui Dante, tipărită în anii `40 în „Izvoare de filosofie”, care ar trebui reeditată, dacă acest lucru nu s-a întîmplat deja.
Lectură plăcută. Dragoste nesfîrşită.


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 12011 citiri |
| Cristian Teodorescu 10788 citiri |
| Costi Rogozanu 10215 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4475 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4185 citiri |
| Alin Fumurescu 4048 citiri |
| Ciprian Şiulea 3340 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Iulian Leca 2415 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63070 citiri |
| Cristian Teodorescu 41136 citiri |
| Costi Rogozanu 39176 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18229 citiri |
| Alin Fumurescu 17943 citiri |
| Viorel Dobran 13055 citiri |
| Dan Duca 12062 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9038 citiri |
| Dorin Tudoran 8829 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Domnule Profesor . Si cand este extemporalul ?
Nu de alta dar e cam mult de citit la cursul asta (cel putin pentru mine )
2010-03-03 19:28:07 | Raporteaza
@) Virgil
Ha, ha, ha! Nu, nu e cu extemporal! Sint lecturi de placere…
2010-03-03 19:38:47 | Raporteaza
la noi la liban iubit mult fara bibliografie, iubire la iatac, tristete multa la sala de lectura gasim, una mie si o noapte de tarnoseli langa havuz frumos colorat eftin cu spoturi luminoase pe baterii a doua zi iar si tot asa. cand citim dragoste scrisa la occidentali mult necaz, suparari, cinism, sarcasm (miller, flaubert), putin pervesitate (restul minus tolstoi), dezabuzare mult (venus in furs), probleme cu tata si mama (freud) – tristete mare, stricat ochii, acrit sufletul, stricat libido…
2010-03-03 19:46:41 | Raporteaza
@) Eruufin
Excelent! Nu ma pot opri din ris! Merci!
2010-03-03 19:56:45 | Raporteaza
L.A.
Maestre, ne dai bibliografia acum la sfirsit sa “vedem” ce “naivi” am fost 16 saptamini!
Eruufin
da, am ris si eu in hohote! si nu mi intimpla prea des!
2010-03-03 20:07:31 | Raporteaza
e de gasit Miller, Henry/Durrell, Lawrence, Une correspondance privée, Buchet/Chastel, Paris, l963.? eruufin intors pe dos anticariat, alianta franco/belgiana/canadiana si nimic nimic.
2010-03-03 20:16:13 | Raporteaza
@) Vasile Gogea
Doamne pazeste, cum sa fiti naivi?! O dau pentru ca face parte din carte si, poate, chiar cuiva ii foloseste.
Eu am inceput sa rid din nou, cind am revenit aici si am vazut postarea d-lui… libanez!!!
2010-03-03 20:16:23 | Raporteaza
@) Eruufin
Eu am avut noroc sa gasesc, in 1990, intr-un anrticariat din Paris, editia princeps in formatul de poche. Este imposibil sa nu se fi reeditat de citeva ori intre timp.
2010-03-03 20:18:07 | Raporteaza
ar fi de intocmit si o filmografie de baza pe subiect. canonul fundamental pe tema asta. ca sa nu tragem prea repede cortina cu ISBN si pretul si sa varam frumusete de text la biblioteca (cotor lasat afara, urat si nepoliticos la carti: ca si cum stat cu fundul de carton cu litere frumos arcuite si poleite la nas cititor, zau la noi la liban cartea stat deschisa pe covoras, langa narghilea, tras fum citit dreapta la stanga, mangaiat odalisca…)
2010-03-03 20:21:36 | Raporteaza
@) Alexandru Funieru/Eruufin
Ar mai trebui spus ca e o mica parte a corespondentei dintre cei doi. George Wikees, care a smuls permisiunea pentu aceasta editie celor doi giganti si care a consultat corpusul, spune ca o editie intergrala putea fi asteptata la inceputul acestui secol si ar fi avut cel putin 6 volume. Iata, sintem in 2010, dar inca n-am auzit sa fi aparut. Sigur, nu e obligatoriu sa fi auzit eu, dar totusi e o tema pe care o am in atentie…
2010-03-03 20:27:05 | Raporteaza
@) Eruufin
Am luat mailul din burta site-ului si am trimis un mesaj.
2010-03-03 20:37:25 | Raporteaza
Dintre cei doi pantagrueli îmi place primul. În privinţa celui de-al doilea, îl prefer – greu să-mi lămuresc opţiunea – pe fratele său, ignorat, ţinut la mucegai de umbra fratelui său: Gerald Durrel, entomologul ameţit de soarele cretan şi de vietăţile minuscule care aleargă pe ciorapul omului de ştiinţă. (eruufin ascuns pe aici de ochii rai oblici obligat strans carpete si fugit la serai…)
2010-03-03 20:40:26 | Raporteaza
@eruufin: Simpatic personaj, plin de verva textu’!
O sa va citesc cu si mai multa atentie, domnule Funieru!
2010-03-03 20:43:12 | Raporteaza
@) Alexandru Funieru
Bun, am si eu o aplecare catre Miller, dar imi place si Durrell foarte mult! Si nu doar in cvartet si cvintet (oricum, prefer cvartetul), ci si in cartile scurte, adica doar intr-un volum…
Imi pare rau de incercarile lui Eruufin…
2010-03-03 20:45:33 | Raporteaza
@) Zitella
Bun, facem trafic de cititori, dar nu mai parasiti, sper!
2010-03-03 20:46:21 | Raporteaza
eruufin, negustor cinstit, pe usa din fata intra in pravalie, la fel ca si musteriul! urechile si gandul se sperie de astfel de cuvant viclean si necuviincios “trafic”!
2010-03-03 21:04:59 | Raporteaza
@) Eruufin
Ha, ha, ha! Nu ma indoiesc, efendi, ca esti negustor cinstit!
2010-03-03 21:11:54 | Raporteaza
cand venit aici la romania, pezevenchi crestin si complice şintoist negustor şlapi, muşamale, iconiţe Maica Domnului tridimensional, ceas cu cuc plastic alb, cioc albastru glas ragusit (asa o fi la ei la beijing, halal sa le fie) – pus in fata pravalie eruufin caruta cu pepeni. vara cumplita era, soarele parca urat oamenii nu iubit, caruta cu pepeni stat o zi intreaga la caldura. apoi umflat foarte tare (dilatat zice doctor care ajutat camila sa nasca in cala vapor) si explodat. samburi negri aruncat peste tot pezevenchi crestin spus eruufin terorist, vrut rau la oameni nevinovati. venit politia urechiat eruufin ca de ce lasat pepeni in soare, verificat hartii la pravalie alungat de acolo. de aia frica lui eruufin de trafic…
2010-03-03 21:24:43 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Buna seara!

Asa cum unele zitelle (sempre petulante!) fac, si eu am parcurs intai sfarsitul cartii dumneavoastra de cun am gasit-o pe Liternet. Am constatat repede ca erau in bibliografie 90% carti pe care nu le citisem. Si nici pe autorii lor nu-i cunosteam “din vedere”. Pe dumneavostra va stiam, din vedere, de la TV. Si din presa. Si nu, nu va confundam cu Doru Antonesei! Citind eu asa bibliografia, m-a sugrumat de tot o angoasa pe care o port mereu la piept si o cresc cu dragoste.
Cum, ce fel, de ce am putut vietui asa … … … …?????????????
Supravietui! Mai este leac? Mai este timp? Si daca au dreptate cei ce sustin timpul nu exista? Exista viata dupa moarte! Voi trai, voi muri si voi vedea!
Norocul meu ca psihologul din dumneavoastra nu face publice diagnosticele “pacientilor” sai.
Daca va ganditi sa sunati la 112, va vor cere atat de multe amanunte incat veti renunta … Si voi ramane libera sa aleg!
Daca veti mai prescrie tratamente aici, in casa dvs., le voi urma cu sfintenie. Grazie!
PS: am primit un martisor de la dumneavoastra! “Dragostea” mea are coperte rosii translucide din plastic. Cotorul imi place cel mai mult, spirala rosu aprins care aduna filele m-a facut sa ma gandesc la martisor, chiar in noaptea de 1 martie cand am reinceput s-o citesc.
PS 2: asigurati-va musteriul ca le zitelle sono un po ingenue ma amano gli scrittori! Si textele!
PS 3 In seara asta computerul meu nu ma mai iubeste! O fi gelos? Il cheama Lapi si e mic mic si cam … prostanac. O sa-mi caut altul!
Grazie, tante grazie a tutti! A presto!
2010-03-03 21:40:39 | Raporteaza
”Cadîr, bre, înnebunesc!
Şi dacă tot trebui să-nnebunesc, cel puţin să-nnebunesc cu folos…
Am să dau fata… i-o dau…
M-am gândit bine: îi însor şi gata!
…Ăsta-i aşa un plan, că-i o idee bună, mei!”
2010-03-03 21:49:56 | Raporteaza
@ Liviu Antonesei & eruufin
Bag seama ca aveti tot felul de inclinatii — parca ati fi turnul din Pisa in ochii unui betiv, care vede mereu acelasi lucru, dar dublu.
Dar de ce nu va inclinati dvs., cateva grade,acolo, la inclinatia de dragoste a turnului prea mare pentru stramta limba romana, Petru Popescu, pentru o doamna, dupa care a alergat cu limba scoasa, iar acum, fiindca doamna nu se mai poate apara, mai face un ban-doi povestind cum alerga doamna dupa dansul sa-l faca din Supleant membru Plin.
Cum ar veni, dvs. va place Flaubert si Cvartetul din Alexandria, da’ va pute Dulce ca mierea e glontul patriei…
Cosmopoliti, ba chiar malagambisti — mai rau chiar ca Sergiu Malagamba!
2010-03-03 21:50:46 | Raporteaza
@) Da_nu_nu
Adica, cum s-ar spune, vrei sa dai fata dupa Eruufin?
2010-03-03 21:56:09 | Raporteaza
@Dorin Tudoran:
face ban cinstit, din ce-a trait, nu ca noi, din ce-am citit de pe la alţii
cine sa le mai tina seama si socoteala necrofililor? ca literatura nu cred ca se sinchiseste prea tare… (ar fi totusi o surpriza daca si-ar vinde bine mizeriile, sau nu…)
2010-03-03 21:59:46 | Raporteaza
@) Dorin Tudoran
Adevarul gol-golutz este ca molima asta cosmopolita a distrus sanatoasa fibra, ba chiar si radacina leteraturii nationale, de au trebuit bietii uoameni sa-si ia lumea in cap, precum junele auctor al dulcelui glontz si mai batrinul autor al ultimului roman. Sa ne fie rusine! Sper ca Eruufin se asociaza acestei autocritici sincere si complete!
Dar sa stii ca, elev fiind, am citit Dulce ma mierea…, cam in acelasi timp cu Animale bolnave – cred ca am avut norco, sau gust, ultimul mi-a placut mai mult!
2010-03-03 22:00:19 | Raporteaza
@ LA

Ba, io n-o dau, Doamne apără şi păzeşte!!!
(Zitella, te rog, nu protesta, că nu te las să te măriţi aşa, cu primul venit!!!)
Da cred că vre domnu Erufimu să ne-o ia…
Că tare cu foc le mai zîce dumnealui…
Zitella, nu te lua după poveşti, ascultă-mă pe mine!!!
2010-03-03 22:00:35 | Raporteaza
eruufin casatorit cu frumoasa profesoara, colega de facultate, ciripit in versuri dimineata la cafea, scrijelit in cataloage la pranz, ciripit iar in versuri seara, la ceai.
2010-03-03 22:02:51 | Raporteaza
”Mei, Cadîr, scoate ghimpele-ăsta din inima mea, că io singur nu pot să-l scot…”

Fiuuuuuuu…
Bine că-i însurat!
Ai scăpat, Zitella!
Yes!
2010-03-03 22:06:28 | Raporteaza
bonsoar tuturor.
1 vezi tu, zitella, ca sa iubesti mi se pare ca tre sa te dezbraci de toate, chiar si de bibliografie, ca sa nu mai zic de filmografie. tre sa fii tu si e arhisuficient.
2 vede o fata un film de dragoste si daca nu iese ca-n filmu ala ,atunci ea zice ca nu e dragoste. chestia asta s-o fi intampland ea pana in 16 ani dar ceva din stilul asta de identificare a adevarului in iubire mi se pare ca ramane toata viata. sa semene cat mai bine cu ce ai vazut in alta parte! altfel nimic!
3 din pacate o carte te poate distruge ca fiinta iubitoare pentru mult timp, in schimb o poezie nu prezinta riscul acesta. deci mai bine poezia decat romanul/filmul/cartea de teorie erotica. acum e drept ca sunt si filme care-s poezie pura, da mai putine.
4 de ce nici o carte nu te ajuta cand iubirea s-a terminat si ai vrea sa te inghita pamantul? de ce nici un tip de filosofie nu ajuta la o simpla durere de dinti, cum zicea shakespeare nu mai stiu unde? de ce?
2010-03-03 22:15:15 | Raporteaza
Regret, nu subscriu la autocritică, din raţiuni de cronologie culturală şi biologie personală. Sunt contemporan cu revista “Cutezatorii”, in perioada ei decadenta. Am citit mult mai tarziu PP, cu ochi rece si neindurator (aveam de facut nu stiu ce lucrare de seminar despre relatia intre nu stiu ce si nu stiu cum si voiam sa arat cum era tolerata si scutita de neplaceri o anumita parte a emigratiei rom. si pierdusem ceva timp cu asta si cu să creşti într-un an şi nu mai ştiu cum)
2010-03-03 22:16:37 | Raporteaza
@eruufin:
Auzi coane da cum platesti in camile sau benzina (sper ca nu in bombardele
)
2010-03-03 22:18:56 | Raporteaza
@tx2: Am inteles, asta nu e in bibliografie!
Si ca sa fii iubit …
fara sex la prima intalnire, uitasem!
Che carino che sei!
2010-03-03 22:24:55 | Raporteaza
Putem ajuta si noi Chile! sa donam un click! este gratuit. clickchile.co.n../
Doamne ajuta!
2010-03-03 22:27:57 | Raporteaza
@) Eruufin, Dorin Tudoran
Asa, asa, cind e vorba de laude & foloase, am o multime de prieteni, cind e cu critica & autocritica, ramin singur pe lume…
2010-03-03 22:30:37 | Raporteaza
sa coboare mintea cea fara de culoare in inima e cel mai dificil lucru din lume. daca e in afara inimii, mintea incearca sa le rezolve pe toate . vezi si tu cu ce rezultate …
2010-03-03 22:30:53 | Raporteaza
@) Eruufin
Asta nu inseamna, efendi, ca n-o sa va doresc cafea excelenta, ceai minunat, poezie frumos curgatoare si toate cele ce se cuvin dorite…
2010-03-03 22:32:26 | Raporteaza
chestia misto e ca atunci cand iubesti mintea e in inima. dar e doar un avertisment pentru ce urmeaza
2010-03-03 22:32:59 | Raporteaza
@tx2: Daca nu e … mu e!

Eu ma bucur ca in seara asta esti mai … tu! Da mai ai timp sa …
2010-03-03 22:38:25 | Raporteaza
ies. da nu dureaza
2010-03-03 22:39:36 | Raporteaza
@tx2: Daca nu e … NU e! DESIGUR!

2010-03-03 22:40:27 | Raporteaza
cand iubesti e unic si incomunicabil, anyway. de ce al treilea incurca intotdeauna? de ce un reporter al unei iubiri in curs nu face decat sa deranjeze?
2010-03-03 22:45:45 | Raporteaza
@tx2: Oamenii care iubesc sunt luminosi, luminiscenti(?), comunica asta campurile lor. Nu-i nevoie de camera de luat vederi! Se simte! Si nu ma mai intreba pe mine ca scriu prostii! Sau nu m-ai intrebat pe mine?
2010-03-03 22:51:14 | Raporteaza
1-m-am indragostit de o fata
-nu te-ar deranja sa-mi povestesti si mie ce se intampla intre voi? as vrea sa scriu o carte.
2 se poate imagina ceva mai absurd?
2010-03-03 22:53:21 | Raporteaza
pe tine
2010-03-03 22:55:35 | Raporteaza
@tx2: Nu MAI da in mine cu intrebari din astea contondente, ma doare! Nu da, ca nu mai fac! Am gresit!
2010-03-03 22:56:24 | Raporteaza
ok, zitella, inchei. de-asta ziceam de poezie.
2010-03-03 23:00:15 | Raporteaza
pana si textele religioase sunt poezie. mai vine cate-un subtil, si cu inteligenta vrea sa stabileasca el ce-a vrut sa zica autorul
2010-03-03 23:04:39 | Raporteaza
@tx2: A te!
youtube.com/wat../
Grazie per la compania!
2010-03-03 23:04:50 | Raporteaza
apare alt subtil si se iau la bataie
2010-03-03 23:06:13 | Raporteaza
morti, raniti, adevaru la mijloc se uita si nu intelege nimic. in dragoste la fel
2010-03-03 23:07:14 | Raporteaza
@tx2: Bine ca sunteti mai multi!

Am de unde alege!
2010-03-03 23:12:47 | Raporteaza
laura pausini: frumoasa fata, frumos cantec. multzam. da sa stii ca fata imi place mai mult
2010-03-03 23:17:20 | Raporteaza
youtube.com/wat../
ii cere timpului sa ii aduca inapoi pe fata pe care-o iubeste
2010-03-03 23:20:02 | Raporteaza
@tx2: Stiu ca muzica asta nu e pentru tine, da fetele frumoase nu canta house!
youtube.com/wat../
Noapte buna!
2010-03-03 23:22:14 | Raporteaza
omu urla de durere. ce poti sa adaugi fara sa-ti fie rusine ca ai deschis gura?
2010-03-03 23:25:05 | Raporteaza
@tx2: Aha! deci Timpul e un Tata! Al nostru, al tuturor? pot sa-i cer si eu ceva? Acum te lovesc eu!
2010-03-03 23:31:11 | Raporteaza
ce sa mai zic, zitella? fa ce vreai, virtualu o sa inteleaga pana la urma
2010-03-03 23:35:46 | Raporteaza
@tx2: Iar a iesit rau! Eu am grasit sau tu ai inteles gresit, nu mai pot sa discern. Intentiile au fost bune, mereu, te asigur! Niciodata aici nu am vrut sa fac vreun rau nimanui. Nici bine nu sunt in stare. Poate doar daca mi-ati vedea fata m-ati intelege. Si privirea …
2010-03-03 23:43:04 | Raporteaza
nu-ti fa nici un fel de probleme. nu ai gresit in nici un fel.
2010-03-03 23:46:57 | Raporteaza
barbatii in general se face ca iubeste. se face ca sufera. se face ca traieste.
2010-03-03 23:48:59 | Raporteaza
@tx2: Asa le place lor sa creada femeile despre ei! Titi duru? Eu nu cred asta!
2010-03-03 23:51:16 | Raporteaza
d-aia-i buna bibliografia. mai vezi prin ce-au trecut si altii.
2010-03-03 23:52:43 | Raporteaza
@tx2: Mi-a scapat “in general”!
2010-03-03 23:52:47 | Raporteaza
@Zitella: Ai vazut, cred ca il lista de autori e o singura femeie! Nu sunt sigura! Pe nimic nu sunt sigura!
2010-03-03 23:54:50 | Raporteaza
sarpele credea ca n-are coada. da vede ajutat de bibliografie ca alti serpi are
2010-03-03 23:55:45 | Raporteaza
emily bronte la rascruce de vanturi. edith warton The Custom of the Country. vezi si tu cand ai timp
2010-03-03 23:57:48 | Raporteaza
warton sau wharton, nu mai stiu ezact
2010-03-03 23:58:21 | Raporteaza
dar sunt multe femei care au descris bine ce se intampla. acum nu mai stiu sa zic.
2010-03-04 00:00:17 | Raporteaza
@tx2: Ba nu, sunt cel putin trei! Oricum, barbatii au iubit sau/si au scris mai mult!
2010-03-04 00:00:52 | Raporteaza
bronte si wharton sunt in canonul occidental. nu umbla cu vrajeli si scriu bine
2010-03-04 00:01:33 | Raporteaza
Noapte bună, copii!
youtube.com/wat../
2010-03-04 00:02:30 | Raporteaza
@tx2: Gracias senor! Ai fost o companie placuta asta seara! Dottore va fi multumit ca am fost cuminti si n-am mai spart cristalurile. Asta manana!(?)
2010-03-04 00:04:02 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Noapte buna Marcela! Te iubim amandoi! Fiecare-n felul lui!
2010-03-04 00:06:25 | Raporteaza
shakespeare : sonetele,hamlet, lear, cum va place- rosalinda e cea mai misto femeie pe care am auzit-o vorbind, antoniu si cleopatra, macbeth. hai ca in shakespeare chiar ai femeia sub toate asptectele posibile. aproape ca nu mai tre sa cauti in alta parte. il rog pe dl Antonesei sa ma ierte ca bag neinvitat bibliografie
2010-03-04 00:06:33 | Raporteaza
Ştiu, Zitella!
Şi eu vă iubesc, pe fiecare într-un fel.
2010-03-04 00:08:25 | Raporteaza
pana la urma cuvintele nu cad in gol. se vede si la reluare
2010-03-04 00:12:20 | Raporteaza
imi pare asa de rau ca s-a terminat cartea asta. imi pare asa de bine ca dl Antonesei a mai lasat cate ceva si pe dinafara
noapte buna!
2010-03-04 00:19:19 | Raporteaza
@tx2: Mama unui copil de vreo doi ani, care nu voia sa adoarma: Andrei, o sa te culc cu forza! Andrei: cine-i forza, unde-i, vreau sa ma culc cu forza!

Eu as vrea sa stiu unde-i timpul. Si l-as iubi daca ar avea mai multa rabdare cu mine! Dragostea am gasit-o!
Si o sa sparg computerul asta prostanac!
NOAPTE BUNA!
2010-03-04 00:20:07 | Raporteaza
NULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
NUL!
NUL domnule ANTONESEI!!!!!!!!!!!
+
LES rêves et mes amprents………..
+
noapte buna!
+
Réfléchir à la trace conduit à mieux comprendre une composante essentielle de la condition humaine affrontée à la gestion de la présence et de l’absence.
+
VA MAI TRBUIESC INCA DOUA VIETI DOMNULE ANTONESEI PENTRU A AJUNGE LA MAREA (ADEVARATA) LITERATURA
in rest/un exercitce d’admiration
sincer!et dommage.
2010-03-04 02:05:24 | Raporteaza
@petitPARIS:
AVP-ule e criza de rudotel in paris si ai intrat in sevraj.
Medicamenteeeeee strigau carcotasii cand il imitau pe tribun.
Auzi coane daca esti asa de bun de ce esti frustrat ca nu te publica nimeni in Romania ?
2010-03-04 02:33:52 | Raporteaza
petitparis: tu mori neinteles,baiatu! welcome to the club!
2010-03-04 06:59:14 | Raporteaza
@) All: O zi buna tuturor!
youtube.com/wat../
2010-03-04 07:35:05 | Raporteaza
@ Şi de la mine, zi bună tuturor!
youtube.com/wat../
2010-03-04 07:55:12 | Raporteaza
@eruufin: Am ras cu lacrimi, bravos!
@LA : Excelenta lectzia de anatomie, dar oricat de artistic ar fi disecate componentele, nu pot descrie trairea pe care ti-o da Intregul (da, acel intreg sub stapanirea caruia o luam nitzel razna, dar ce senzatie minunata!)
2010-03-04 08:34:05 | Raporteaza
@ PetitPARIS # 78
Domnule Padină,
Sine ira et studio.
S-ar putea să aveţi foarte mare dreptate: peste două vieţi, la o judecată pur literară, Liviu Antonesei ar putea ajunge la adevărata, marea literatură. De o judecată politică însă, cred că cititorul de literatură adevărată nu va fi deloc interesat.
Dacă vom avea cititori care să ştie cumpăni cum se cuvine peste două vieţi, da, şi eu sunt convinsă că Liviu are o şansă.
Dacă nu, nu.
2010-03-04 09:01:08 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, tx2
Nu va faceti probleme, unii oameni chiar au nevoie de compasiune si tratament, e regretabil ca nu au parte de asta!
2010-03-04 13:09:41 | Raporteaza
@) Zitella
Da, char am fost bucuros ca ati fost destul de zglobii, iar de restul cuminti!
2010-03-04 13:10:53 | Raporteaza
@) Dana43
De buna seama ca nimic nu se compara cu trairea, dar cum ea nu e chiar de fiecare zi, mai si citim!
2010-03-04 13:13:40 | Raporteaza
All
Buna dimineata Vad ca e cam liniste. Am impresie ca lumea s-a apucat sa citeasca bibliografia or a trecut la seminarii bizuindu-se pe spusele lui eruufin
2010-03-04 15:52:03 | Raporteaza
@ Virgil
Servus, amice!
Staaai, dragule, că am fost la cele şcoli înalche az…
youtube.com/wat../
2010-03-04 18:22:50 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: buna dimineata , ziua cum isi doreste sufletelul .
NU mama nu era nici un apropos (desii cin se scuza se acuza nu asa
)
2010-03-04 18:45:42 | Raporteaza
Tîrziu, prea tîrziu veniti cu bibliografia aia.
Deja am divortat de 3 ori.
Poate ca-mi va folosi intr-o viata viitoare.
Glumesc si nu tocmai.
Am fost mai preocupat de sentimentul iubire decit de anatomia acestui sentiment.
Cel care a fumat si s-a lasat, mai poate fuma;
Cel care a baut si s-a lasat, mai poate bea;
Dar cel care a iubit si s-a lasat, in veci n-o sa mai poata.
Ma scuzati, ma trimite soacra dupa tigari si bere.
2010-03-04 19:25:40 | Raporteaza
@ Virgil

Nu trageee!
Mă gândeam numa să-ţ spui unde-am fost, la caz că nu ştii pe unde ne ducem veacul!!!
2010-03-04 20:04:27 | Raporteaza
Aparte:
Iar o divorţat Victor…
Doamne nu mă lăsa!!!
Omu ăsta-i de tătă nyinunea lu Dumnezo…
2010-03-04 20:06:14 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
daca asta e viitorul nostru (apropos de link) mai bine lipsa. Par a fii viitori politicieni si de ce nu propagandisti.
2010-03-04 20:12:14 | Raporteaza
@) Virgil
”…daca asta e viitorul nostru (apropos de link) mai bine lipsa.”
Dacă nu, nu!!!
Nu???
2010-03-04 20:26:22 | Raporteaza
@) All
Buna seara, daca nu deja noapte buna, tuturor! Acum mi-am incheiat ziua, dupa 12 ore fara citeva minute! Cam lunga, chiar si pentru mine!
2010-03-04 21:58:37 | Raporteaza
L A: mai si odihniti-va. vinul s-a terminat. femeile-s obosite si ele. un pic de somn si de regenerator nu strica la nimeni
2010-03-04 22:20:07 | Raporteaza
@) All: Noapte buna!
youtube.com/wat../
2010-03-04 22:49:49 | Raporteaza
@) All
Somn usor la toata lumea…
2010-03-04 23:01:03 | Raporteaza
in soapta, toata lumea doarme, acum am venit si io in virfu picioarelor, iubiti cind dormiti, sau doar dormiti?
Vise placute!
2010-03-05 01:08:18 | Raporteaza
@) All: Buna dimineata!
youtube.com/wat../
O zi frumoasa sa aveti! Dentro, che fuori …
2010-03-05 06:59:10 | Raporteaza
@ All
Bună dimineaţa!
Nu e soare, dar e bine!!!
youtube.com/wat../
2010-03-05 07:40:12 | Raporteaza
@) Neamtu Tiganu
M-am uitat la ora postarii – eu doar dormeam…
2010-03-05 10:17:46 | Raporteaza
@) Lainimaesteunleac, Zitella
Multumiri pentru linkuri!
2010-03-05 10:18:41 | Raporteaza
@) All
Buna dimineata tuturor si w end placut!
2010-03-05 10:19:36 | Raporteaza
‘Neaţa, maître, cum a fost aseară la Serile Timpul?
2010-03-05 10:24:22 | Raporteaza
@) Inima-Rea
Splendid, au fost trei chitaristi care au inceput ei cu folk, dar au terminat generos cu blues si jazz! Ba chiar si poetul care a citit, pina la urma tot a pus mina pe chitara. Cu greu s-a pus capat manifestatiuni!!!
2010-03-05 10:35:38 | Raporteaza
Dar piesa de săptămîna trecută cum a fost! Actriţele erau tare promiţătoare!
2010-03-05 10:50:33 | Raporteaza
@) Inima-Rea
Actritele si-au facut bine datoria, s-au catarat si pe traversele alea de deasupra salii! A fost foarte multa lume, ca abia-si gaseau spatiu sa joace, ca montarea a fost acolo unde stii, la etajul V, neoconventionala…
2010-03-05 11:37:30 | Raporteaza
Am ajuns!
Week-eeend!!!
Yes!
Bine v-am regăsit!
2010-03-05 16:08:11 | Raporteaza
Mi-a plăcut locul acela. Cum ţi-am spus şi-acum două săptămîni, faci o treabă grozavă! Mai ales aerul junimist e de respirat, faţă de anodinele şezători pe care le ştiam eu de la Bucureşti.
TV Iaşi a funcţionat?
2010-03-05 16:09:05 | Raporteaza
Buna dimineata
@Liviu Antonesei: Chiar si o tema asa generoasa ajunge la final asa ca un pic curios va intreb ce va urma? Personal am invatat foarte multe lucruri din aceasta lectura (si va multumesc dumneavoastra si celorlalti) insa pe de alta parte intoarcerea la politichie ar atrage foarte multe muste si alte lighioane neplacute.
2010-03-05 16:13:23 | Raporteaza
@ Neamţu
Neamţule dragă,
Eu iubesc tot timpul!
Ziua, noaptea, înainte de somn, după, în timpul somnului, tot timpul numa dragoste am în cap…
Dacă dragoste nu e, atunci… vax!
2010-03-05 16:16:36 | Raporteaza
@ Inimă-Rea
George dragă,
Tu ai trimis fulguiala şi zăpădiţa la Iaşi, ori la Blaj?
Că nu-ş cum supărare s-o nemerit, dar le plouă-ninge pe-acilea, de să sparie gându ăluia de la volan…
2010-03-05 16:18:26 | Raporteaza
@ All
Am mers aproape 10 km în spatele unuia care semnaliza stânga! Ceaţă, burniţă, nu vedeai în faţă, neam! Nici pomeneală să poţi depăşi… Iar când mi-am luat inima-n dinţi, ce credeţi că făcea domnul de la volan? Vrăjea la o gagicuţă, cu ochii-nfipţi în ochii ăleiaaa…
Eu l-am iertat! Dar ăi de veneau în coloană după mine, ba!
Păcat să fie asta?
2010-03-05 16:20:57 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Nu e pacat e prostie
2010-03-05 16:24:57 | Raporteaza
Inimioară, n-ai înţeles tu sensul semnalizării: Ocoliţi-mă că eu am treabă, acum!
PS: Zi bogdaproste că nu trimit eu d’astea ori d’alelalte, că le-aş trimite pe toate, aşa mi-s de filotim la viaţa mea!
2010-03-05 16:36:12 | Raporteaza
@ Virgil
Păi, dacă muierile-s sensibile la dragoste, bărbaţii să fie invidioşi?
Cu rămâne cu solidaritatea masculină?
(Or, poate era vreo duduiţă cu ”sui pe mine păn la Cluj?”…)
2010-03-05 16:58:30 | Raporteaza
Au n-ar fi trebuit să semnalizeze dreapta?
Pe ceaţa aiaaa, neam să-i vază careva!
P.S. Bogdaproste!
2010-03-05 16:59:39 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
Da dar era si mai bine daca ar fi inchiriat un motel si rezolvau problemele acolo fara a pune in pericol vietile lor si mai ales a celorlalti
2010-03-05 17:40:06 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Eu cred ca aia doi se certau! Is crizati toti, cui ii mai arde de … vrajeala?
@)Virgil: Dottore a anticipat ceva, sa asteptam cu incredere. Stie dumnealui sa alunge parazitii fara Diclor-Difenil-Tricloretan! E interzis si nu se mai fabrica. Era eficient, omora tot!
2010-03-05 18:17:11 | Raporteaza
Mie, Zitella, mie îmi arde de vrăjeală!
De-aceea am şi râs când am văzut ce fericiţi erau!
Că erau! Şi-şi râdeau de noi!!!
(De mine mai puţin că le-am zâmbit complice…)
Io, dragă Zitella, cred că oi iubi şi când a fi să fiu de-a dusulea…
Că tare faină-i dragostea, bat-o focul ei s-o bată!!!
(Amorul e un lucru foarte mare, vorba aia…)
2010-03-05 18:42:37 | Raporteaza
@) Inima-Rea
Ne straduim, pe cit posibil, sa nu fie ceva plictisitor. De asta si alternam tipurile de evenimente, sau le si combinam – lecturi si lansari de carti, spectacole de teatru, auditii muzicale, filme de scurt metraj etc.
2010-03-05 19:32:11 | Raporteaza
@) Virgil
Nu stiu exact cum va continua, dar sigur nu cu cometarii politice, oricum nu sistematic, pe care le pastrez pentru rubrica din Adevarul. Probabil, duminica, cind voi posta ceva nou, imi va fi si mie mai clar…
2010-03-05 19:34:45 | Raporteaza
All: Am vazut un film: Cairo time. Nu e o capodopera, e frumos! Pentru cine nu are somn, sau pentru cine vrea sa viseze …
la-cinema.net/2../
Noapte buna tuturor!
2010-03-06 00:21:10 | Raporteaza
Domnilor incet incet imi schimb parerea despre Iasi. Primul pentru ce spunea domnul Antonesei si al doilea pentru articolul acesta
evz.ro/articole../
2010-03-06 03:51:40 | Raporteaza
@) Virgil
Pai, poate ca parerea nu era corecta?!
2010-03-06 09:31:57 | Raporteaza
Fara sa incerc sa demonstrez nimic ideea pe care o aveam despre multe din orasele din provincie (nu ca bucurestiiul ar fi altfel acolo chiar stiam ca nu se intampla nimic) era ca acolo nu se intampla nimic (nic bun nici rau). Oamenii stau intr-o espectativa ciudata iar daca cineva avea idei se gaseau destui “cracotasi” care sa o inabuse din fasa.
Pur si simplu cred ca in Iasi lucrurile se misca (intai vorbeati dumneavoastra de diverse activitati culturale) dupa care copii care incet incet de mici sunt invatati ca nu totul e joaca si ca scoala ramane simpla optiune serioasa in viata samd.
Nu vreau sa se inteleaga decat ca aveam o prejudecata care iata s-a intamplat sa nu se adevereasca.
2010-03-06 09:51:31 | Raporteaza
si as mai face cateva precizari si anume ca nu sunt omul care generalizez doar pentru ca opinia mi-a fi favorabila. Pur si simplu vazand “civilizatia” urbana am extrapolat.
Nu am idei de genul Burestiul sau alegeti orice alt oras e fruncea ci pur si simplu vedeam ca de fapt mai mult in presa calitatea unui oras era data de numarul de cafenele si discteci de fitze , de numarul de mall-uri samd.
Eu chiar ma bucur ca sunt orase unde mai exista oameni care fac mai placuta viata acolo.
2010-03-06 10:01:09 | Raporteaza
@) Virgil
E in regula. Acum, poate e firesc sa se intimple ceva aici, e al doilea oras ca marime din tara si are aproape o suta de mii de studenti…
2010-03-06 10:04:10 | Raporteaza
Virgile, cînd spui “cred ca in Iasi lucrurile se misca”, îmi aminteşti de gîndurile cu care – tînăr fiind, priveam pe fereastra trenului localităţi uitate de Dumnezeu, mirîndu-mă: Oare cum or trăi oamenii ăştia, aici? Fără teatre, operă, muzee, facultăţi, cenacluri, festivaluri, derbiuri de fotbal?
Prima îndoială asupra mirării mele am avut-o în facultate, aflînd că proporţia dntre bucureşteni/orăşeni şi “de la ţară” era cam juma-juma. La Filologie – nu la Politehnică, Agronomie, Zootehnie. Iar concursul de admitere nu se dădea pe clase sociale.
Adică, mi-am zis, se face carte şi la ţară.
A doua lovitură dată infatuării mele de bucureştean get-beget a fost fix repartiţia la ţară: Răcari, jud. Db. Na, mi-am zis, acum ai să vezi şi tu dacă se face ori nu carte la ţară. Căci şi de tine depinde dacă se face ori nu.
Aici, am avut a treia revelaţie: tinerii (adolescenţii, în cazul meu) sînt la fel peste tot, au aceeaşi dorinţă de cunoaştere, aceeaşi sete de viaţă mai bună, aceleaşi porniri romantice, mai ales fetele).
Am făcut un cerc de franceză cu elevii mei de a VIII-a, un cenaclu cu liceeni – căci era şi liceu acolo, ce credeaţi dv? Mai aveam la un colţ şi-i păcăleam pe bătrînii profesori de pe-acolo – puneam în funcţiune şi laboratorul fonetic. Deja, mobilasem clasa alocată cu ziare şi reviste franţuzeşti – de unde ni s-a şi tras, de altfel: Adică, noi ce mama dracu’ ne găsiserăm să facem acolo, propagandă capitalistă?
Asta se-ntîmpla spre anii ‘980. Dar acum, în sec XXI şi fără tîmpeniile ideologizante, cum n-ar fi posibilă viaţa şi-n locurile uitate de Dumnezeu?
Scuză-mă, maître, n-am vrut să te necăjesc, punînd Iaşii tăi în rîndul acelor localităţi. Abia acum urma să punctez decisiv: Dacă asta se poate-ntîmpla – şi se şi întîmplă, Virgile – în orice localitate electrificată din Ro – cum nu s-ar întîmpla în capitala istorică a Moldovei? Tu ştii, Virgile, care erau domnitorii dragi lui Eminescu? Matei Basarab şi Vasile Lupu – întemeietori de cultură şi civilizaţie românească, aşa certăreţi cum erau ei, c-au ostenit tîrziu să se mai lupte-ntre ei.
Să mai pomenim şi de Junimea? Ori să mai punem la socoteală faptul că Iaşii sînt oraş universitar cu tradiţie seculară?
Bă, neică – ar spune-un moş de’a meu – tu uitaşi că nu plecaşi de-acasă-n pielea goală! Că plecaşi şi tu ca oamenii, c-ai trăit între oameni, nu-ntre dobitoace.
2010-03-06 10:30:43 | Raporteaza
@Inima-Rea:
Acu m-ai luat si tu la impins vagoane.
Coane nu era vorba de nici o infatuare (eu am crescut la tara) Pur si simplu dupa 1998 am vazut cum toate lucrurile au ionceput sa decada si degradeze inlocuite fiind cu fake-uri.
De prin 2000 nu mai stau prin tara si consideram ca degradarea continua si am fost placut surprins sa vad ca exista oameni care fac ceva pentru cei din jur.
Nu e nici infatuare nu e nici ceva de genu (uite bre a plecat de la balega si nu mai stie ce e aia grebla) samd.
2010-03-06 11:12:26 | Raporteaza
Bună dimineaţa la prânz!
2010-03-06 11:47:34 | Raporteaza
Virgil,
Văd că zicerea ta confirmă bănuielile mele, anume că, aşa cum cei plecaţi din ţară au pierdut legătura cu ce se întâmplă aici, la scară mică, cei din capitală simt arareori pulsul real al provinciei, fără de care mă tem că n-ar fi întregi…
Ştii de ce-i iubesc eu pe moldoveni? Că-s sensibili!
Aici, în urbea lătiniei, încă domneşte austeritatea. Din păcate! Sentimentul aproape lipseşte, iar când se cere rostit, se rosteşte în şoaptă, de-ţi vine să urli…
Or, cât de bună ar fi raţiunea asta – că cine poate fi atât de prost încât să-i nege importanţa??? – nu cred că poate ţine loc de simţire umană.
Iaşiul a ştiut mereu să le îmbine, de aceea şi este, după mine, cu vreo două secole înaintea urbei scolastice…
2010-03-06 12:03:11 | Raporteaza
Virgile, eu socotesc că ne-am împrietenit de cînd combatem pe net, mai ales de cînd – pe blogul lui LA. De-aia ţi-am zis-o de-a dreptul, nu pe ocolite.
Cît priveşte degradarea, poate fi privită şi ca fenomen naţional dar şi ca tendinţă general umană. Dacă te referi la degradarea morală. Cred că ai şi tu problemele – mai ales, neliniştile – tale, cînd te gîndeşti la lumea în care vor trăi copiii tăi, care nu-i deloc o promisiune edenică, nici chiar în America. Ba, poate că nicicum în America, poate-n Scandinavia şi Elveţia – eventual, Australia, să fie. Ori în Noua Zeelandă, despre care nu se mai aude nimic, parcă s-ar fi scufundat ca Atlantida. Dar no news, good news, mai ales azi, cînd “o ştire bună” e – musai – “de senzaţie”.
Aici, nu e vorba despre degradare căci ar însemna că am decăzut în grad de civilizaţie, din 2000 încoace – să zicem. N-am decăzut, că nu prea mai aveam de unde – ca societate structurată, zic – nu tribală ori bîntuită de cataclisme ori războaie civile.
Aici, toţi trăim în corupţie cum am trăi sub ocupaţie. E un sentiment familiar nouă – cei azi trăitori, nu umblu la Istoria Românilor, acum. Şi-nainte de ‘990, am trăit sub ocupaţia activiştilor cu ori fără grade pe umăr, care-şi apărau bruma de bine care-i deosebea de cei mai mulţi, printr-o ticăloşie tipică unei armate de ocupaţie.
Urmaşii lor – ori chiar ei moştenindu-se, căci cunoşteau locurile, oamenii, obiceiurile şi practicile – au dat frîu liber acelei ticăloşii, căci nu mai avea de cine le fi frică. Ăilalţi – “proştii” – s-au uitat în sus şi şi-au spus: Rămîne cum am vorbit – cine poate, oase roade, cine nu, nici carne moale.
Şi s-a-ntărit coaja “degradării” – cum îi spui, că nu-i rost altfel.
Sînt printre cei care “au pus umărul” la convingerea “clasei politice” – a guvernărilor de pînă în 2004, mai exact – că avem şansa de a intra în NATO şi UE, şi că nu trebuia ratată. Azi, vedem că şansa aceea a fost deturnată, potrivit obiceiului pămîntului, că beneficiile sînt îndoielnice şi problematice. Aşa-i sub ocupaţie – şi de dă Dumnezeu ploaie la vreme, tot pe sponci te arăneşti.
Azi, vedem că rezistăm tot ca-nainte – prin cultură. Cum spune Rosapepe, în România există cultul “cărţii”, adică “ai carte, ai parte”.
Multă lume descuiată la minte crede că românu’ s-a născut asistat, că-i trebuie un tătuc, că vrea să trăiască pe seama bugetului public. Tu, dac-ai plecat de-aici, în anii ‘990 – ai putut vedea, pînă să pleci – că altu-i baiul: statul – aşa cum îl propti armata de ocupaţie – este acela care-mpiedică omul să se dezvolte liber. De la an, la an – se complică şi-năspresc condiţiile de a-ndeplini formalităţi din cele mai simple. “Statul lor” strînge şurubul fiindcă armata de ocupaţie e lacomă, prin definiţie.
Singura greşeală pe care n-o repetă noii-vechii jupîni de-aici este limitarea dreptului la-nvăţătură, cultură, informaţie. Faţă de posibilităţile acestei forme de speranţă umană, chiar sînt puţine locurile în care se şi manifestă convingător – raportate la nivelul general de instrucţie.
Ei, asta-i datoria cărturarilor – în marile centre culturale, a oamenilor cu carte – în localităţile mai mici. Dar asta nu-nseamnă – nici-cum, vorba olteanului – că “au început să se mişte lucrurile”. Înseamnă, însă, că nu sînt destui intelectuali dispuşi să contribuie la pezervarea fibrei aceleia de care va fi, odată şi-odată, nevoie, că doar n-om fi blestemaţi!
2010-03-06 12:06:46 | Raporteaza
@Inima-Rea:
Nu era nici un repros spre nimeni. Pur si simplu a fost o postare insuficient detaliata si care s-a inteles altfel decat credeam eu. Si in acelasi timp stiu ca nu era neaparat un repros ci daca vrei un soi de “mai multe detalii” (being more specific cum zic astia pe aici) deci nu a fost o suparare
Revin la ideea ca am fost surprin placut de ce se intampla acolo (in speta la Iasi) si nimic mai mult. Cum sa spun sunt oameni si oameni. Daca cei ca tine , Domnul Antonesei , Marcela si multii altii (unii chiar celebri doar in staul lor) ar fi majoritari atunci lucrurile ar fi stat OK in Romania.
Nu mai spun de faptul ca astfel de actiuni , atitudini, samd nu sunt popularizate (ca nu asa nu fac rating) si inclin sa cred ca procentual nu mai este la putere ai carte ai parte. Sa nu crezi ca pe aici prin canada cartea este la putere. Astia stiu una si buna (este drept ca nu este la nivelul USA) si anume ca trebe sa faca bani. Desii observ prin autobuze ca lumea mai citeste carti, ca bibliotecile sunt destul de vizitate dar parca la un moment dat tot cei in varsta sunt cei care citesc.
Cat priveste statul iti dau dreptate 100%.
Hai ca trebe sa ma culc si eu (e 5:30 ora locala ) si trebe pe la 9 sa fiu cu copii la dansuri , karate si alte activitati mai mult sau mai putin sportive.
2010-03-06 12:29:01 | Raporteaza
@Inima-Rea: Si de fapt o chestie care 100% nu as fi vrut sa se inteleaga e ceva de genul ca cei buni au plecat si nu a mai ramas nimeni in romania. Macar pentru faptul ca aici pot discuta tot ce dorim fara sa ne “injuram” si pentru faptul ca mai sunt in tara prieteni despre care pot spune la orice moment de timp “ma bucur ca va revad”
Acum case closed.
Uite am observat o chestie la romanii din cercul meu de prieteni/cunoscuti. Toti cand se refera la Romania spun “in tara” si nu “in Romania”. Nu pot explica chiar daca i-am intrebat pe fiecare in parte de ce prefera expresia cu tara si nu pe cea cu Romania.
Cele mai multe raspunsuri au fost “ca asa mi-a venit mai usor”
2010-03-06 12:43:05 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
“Tu ai trimis fulguiala şi zăpădiţa la Iaşi, ori la Blaj?
Că nu-ş cum supărare s-o nemerit, dar le plouă-ninge pe-acilea, de să sparie gându ăluia de la volan…”
Fulguiala spuneti ? Era mai rau ca-n Siberia. De-abia am gasit drumul Iasului inapoi. Am vrut sa fac mai putin de 10 ore (cum era cu trenul) si am facut 14. Insa nu mi-a parut rau pana la urma ca am tras o raita prin Cluj. Daca nu era atata amar de zapada treceam si pe la Blaj.
2010-03-06 13:01:37 | Raporteaza
@) Virgil, Daca_nu_nu, Inima-Rea
Adevarul este ca, oricum ai intoarce-o, nu mai traim intr-o dictatura, nici macar int-o democratura, ci intr-o democratie, chiar daca una neterminata, neliberala. Oricum, drepturile fundamentale, daca nu neaparat cu entuziasm, sint respectate si pe acest fond au aparut o multime de zone autonome – si nu doar in cultura, ci si in educatie, economie etc. Problema este sa vrei sa faci ceva, pentru ca, daca chiar vfei, gasesti si resursele, chiar daca sintem in criza. Oricum, majoritatea evenimentelor din zona culturala nu cere foarte multe resurse fiananciare, se pot face cu o logistica minima. Important este sa te pricepi putin la asta, sa ai niste oameni care se pricep si ei si un pic de disponibilitate din partea tuturor. Intr-un oras de circa 400.000, care 9 – 10 luni pe an, datorita studentilor ajunge la vreo jumatate de milion, un public potential exista, pentru orice zona a culturii si artelor. E suficient sa ai ce sa-i oferi si sa-l si anunti ca exista o oferta. Restul vine de la sine…
2010-03-06 14:04:06 | Raporteaza
daca nunu: ma obligi
la o declaratie de dragoste adevarata.sa zic asa: iubesc iasiul. si sa mai zic ca moldovenii nu-s sensibili, asa cum ardelenii nu-s inceti. mai degraba invers 
2010-03-06 14:29:30 | Raporteaza
@ Nicolae Hurduc
Da, se pare că e, totuşi, iarnă în toată puterea cuvântului…
2010-03-06 15:55:23 | Raporteaza
@ LA # 139
De ţinut minte!
2010-03-06 15:56:29 | Raporteaza
@ Tx2
Posibil.
Cum posibil este şi ca ăi de nu-s sensibili să nu fie chiar moldoveni, iar ăi de nu-s înceţi să nu fie tocmai ardeleni…
Dacă nu, nu.
Mai ştii?
2010-03-06 15:58:36 | Raporteaza
la noi la liban camila mult iubit. ea se clatina usor printre dune de nisip. camila este mijloc de transport preferat la noi, suit pe ea si ajuns unde vrei dar ajuns sigur. voi ziceti ca gandul merge incete la ardeal si emotiile este turbo la moldova. gandul lenes cu emotii turbo face camila cea mai buna. unde e de cumparat aceasta camila sprintena la gand si iute la manie?
2010-03-06 16:21:30 | Raporteaza
@ Eruufin
Alea nu cred să fie cămile de vânzare, efendi.
Că-s şi greu de găsit şi nărăvaşe din cale-afară.
Greu le poţi pune căpăstru, dar şi dac-ai reuşit să îmblânzeşi vreuna, bărbat eşti!, om te-ai făcut!!!
Zi bogdaproste, ca tot creştinu şi pe-aci ţi-i drumul, sau, cum se zice în Ardeal, negri ţi-s ochii!
Dacă ai noroc să-ţi iasă-n cale.
Dacă nu…
2010-03-06 16:46:02 | Raporteaza
@) Eruufin, Daca_nu_nu
Asa, asa, dagii bunicului, vad ca v-ati pe un fel de negot cu gamile – recunosc, bun mijloc de tranzbort gamila la voi!
2010-03-06 18:52:51 | Raporteaza
@ LA

Eu n-am văzut cămilă decât în poză, Bunicule!!!
Eruufin voieşte negoţ!
Eu nu!
Din solidaritate… feminină!
2010-03-06 19:01:55 | Raporteaza
camila nu. o olteanca vindea capra la alegere, animal sau pozitie. negociabil. pe pandora. a doua sau a treia de jos
2010-03-06 19:06:56 | Raporteaza
capra-i oaia saracului
2010-03-06 19:17:22 | Raporteaza
pana si crin a anuntat o poziţie totală, pardon, opoziţie totală
2010-03-06 19:29:36 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-06 19:45:57 | Raporteaza
@) Zitella
Ha, ha, ha! Uitasem de cintectul asta!
2010-03-06 19:58:43 | Raporteaza
Pentru mine, care asa am fost conceput,totul e anapoda.
Lui L. A. nu-i prea plac romanii avind afinitate declarata fata de poloni; in compensatie @daca_nu_nu îi place pe moldoveni si strimba din nas in preajma concitadinilor sai.
Daca o luam din aproape in aproape vom constata ca ungurilor le place Ardealul si, sarind, ca sa nu plictisim cu maruntisuri, ajungem la soare rasare unde, vom constata ca basarabenilor ori ucrainenilor le place Romania.
E un cerc vicios sau viciile sint in judecata noastra?
Desi, daca vreau sa fiu sincer, nu pot spune ca nu-mi place vecina din stinga.
2010-03-06 21:36:44 | Raporteaza
Bun (re)gasit good folks!
Si eu care credeam ca ajunsesem la final acu o saptamina… Dar, imprastiet si eclectic fiind, ma bucur sa vad ca altsii nu lasa metoda la voia intimplarii si fac lucrurile cum se cuvine pina la capet.
Sufar usurel ca posmagii nu-s muiets si nu stiu un’ sa caut ce-i bibliografie primara , secundara (ba chiar si tertsiara si cuaternara, ca mai mult nu se poa’, istorico-geologic; nu va place cuaternaru, coctel de patru si de tri, dar mai ales gaselnitsa fericita pentru treimea cea de o fiintsa si nedespartsita a timpului -am fost, sintem si vom fi in cuaternar-?)
Acuma , ca lucrurile par a fi chiar la capat, sa mai zic iara si inca o data ca ca mi-s nemingaiet pentru ce cazare au fost gasit iubirea printre simtsaminturi (ni se va trage si de la simtsuri, da’ unde bate si ne duce ea…) . Io as pune-o la elemental, ca daca nici ea nu-i stihinica, apoi nu-sh ce este ; nu degeaba si poetul filosof o adauga in primavara lui Boticelli (a iubi e primavara), neuitind, ce-i drept sa o arondeze si epistemei, alaturindu-o lui a cunoaste, ducindu-ne astfel la ultimul cuvint al bibliografiei unde iubirea e mijloc (/ miez de codru des) de cunoastere . Eh, si dac-am ajuns aci, mi-s mai relaxat, ca am scapat de a priorismul simtsurilor si ne intoarcem de unde am purces: la ideee. Adica, indurare s-a aratat noua si am intrat la idee. Stim noi ce urmeaza.
Duminica placuta oameni buni si nu mai lasatsi babele sa imble la marche-arrièrul anotimpurilor, ca vaz ca de asta va plingets mai avan.
PS1 Domnul Antonesei, de-atsi sti in la ce deshmats wajdesc s-au dedat unii de pe un canal francofon: dupa Brzezina, a urmat Popiol i diament, Ziemia obiecana si, aseara, Czlowiek z marmuru (asta din urma l-am auzit in franceza, un pic cam astrahaniu) ; te pomenesti ca mai vine…
PS2 Vad ca de la transporturi amoroase atsi ajuns si la cele indeobste; io am de zis ca, in ciuda a ce se crede, transporturile moderne dateaza din vremi stravechi: deus cu machina, moartea atroce cu velocipedu, (vezi Gaudeamus), hidra cu hidravionu, poetsii cu caTRENU, eschimosii cu rachetele…
2010-03-06 21:40:30 | Raporteaza
@) Canuta
N-as generaliza nici in legatura cu primii, nici cu cei din urma. Ca lucrurile au evoluat – si evolueaza! – infinit mai bine la fostii nostri vecini decit la noi, e insa limpede cum clestarul!
2010-03-06 22:22:04 | Raporteaza
@) Daniel StPaul
Eu am tot Wajda, inclusiv cel mai recent – nu spun ultimul, Doamne fereste!, ca chiar mai astept! Insa, da, si eu cred ca Omul de marmura grait pe frantozeste trebuie sa sune un petit peu etrange!
2010-03-06 22:24:36 | Raporteaza
@ Cănuţă # 153
”@daca_nu_nu îi place pe moldoveni si strimba din nas in preajma concitadinilor sai.”
Şi da şi nu.
Da, aşa e, dintr-un anumit punct de vedere, îmi plac mai mult moldovenii decât ai mei.
Însă nu strâmb din nas în preajma concitadinilor…
Dimpotrivă! Dintr-alt punct de vedere, sunt chiar fericită alături de ai mei. Ştii care? Acela că, aici, suntem oarecum afară din timp (No man’s land). Poate nici nu-i aşa rău…
2010-03-07 01:07:56 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-07 01:17:10 | Raporteaza
@) All
O propunere interesanta si importanta a lui Dorin Tudoran pe blogul sau
dorin2tudoran.w../
2010-03-07 10:09:08 | Raporteaza
@ daca_nu_nu,
un raspuns contorsionat (sucit si rasucit).
Din care deduc ca Nu si Da egal Da si Nu.
Tara fara oameni sau oameni fara tara ar fi intrebarea.
PS,
nu uita ca sint Cănuţă.
Si nu ma intereseaza dece sau pe cine/la cine iubesti/strimbi din nas; consemnam declaratii.
2010-03-07 10:59:10 | Raporteaza
@ Cănuţă # 160
”…un raspuns contorsionat (sucit si rasucit)”
Păi, cum se cade să fie un răspuns pentru… Cănuţă!!!

Nu???
Altfel, nici nu ştii câtă dreptate ai putea avea…
DA=NU; NU=DA; DA+NU=LOVE etc. ş.a.m.d.
Azi, Duminică, Ziua Domnului, în Urbea Scolatică, soare-n zăpezi!!!
Peace, Contorted Man!!!
2010-03-07 11:07:31 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-07 11:12:15 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
Din partea moldovenilor
youtube.com/wat../
2010-03-07 12:59:35 | Raporteaza
@ Nicolae Hurduc
Primit să fie, domnule profesor!
Gânduri bune şi Babe numai blânde, din Ardeal!!!
youtube.com/wat../
2010-03-07 13:24:24 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-07 14:03:27 | Raporteaza
@) Nicolae Hurduc, Daca_nu_nu, Zitella
Multumesc pentru linkuri! O seara placuta.
2010-03-07 16:58:26 | Raporteaza
@) All
Postare noua – cu poezii!!!
voxpublica.real../
2010-03-07 18:42:18 | Raporteaza