![]() | Despre inundații și administrațievezi toate articolele de Vasile Dâncu12 Jul 2010 la 19:35 40 comentarii 624 vizualizari. |
Am realizat zilele acestea un sondaj de opinie privind percepția administrației centrale și locale prin intermediul acțiunii de la aceste inundații. Rezultatele nu mi-au adus vreo informatie care să mă surprindă. Incă oamenii asteaptă prea mult de la Guvern si de la autoritățile centrale. Un popor întreg stă cu mâna întinsă și uită să penalizeze la vot pe cei care, de 20 de ani, nu au facut nimic sa scape de aceasta pacoste care sunt inundatiile. Incă, multi, dau vina pe Dumnezeu!
O mentalitate de asistați, culmea, destul de politizată. In funcție de simpatia lor față de anumiți politicieni, își modifică și percepția privind acțiunea efectivă in cazul inundațiilor.
Apreciind mai degrabă ca LENTA reacția autorităților publice centrale și locale, cetățenii apreciază totuși prezența unor personalități politice în asemenea situații, chiar dacă părerea despre evenimentul în sine este afectată, probabil, și de mediatizarea evenimentelor sau de simpatiile politice.
Oamenii au încredere că ajutoarele vor ajunge la cei sinistrați, chiar dacă o mică parte dintre ei (21%) cred contrariul. Majoritatea românilor este de părere că autoritățile centrale sunt responsabile cu refacerea zonelor și ajutorarea snistratilor, cu toate că in aceeasi proporție (cca 40%) sunt convinși că administratia locală este responsabilă cu măsurile de protecție împotriva inundațiilor.
Guvernul României este apreciat de populație pentru activitatea de ajutorare a populației (49%) , dar pierde procente importante și înregistrează o balanță negativă în ceea ce privește rapiditatea intervenției, dar mai ales în ceea ce privește comunicarea cu populația.
Presedintele Romaniei cred că și-a mai reparat ceva din karma electorală, chiar dacă electoratul încă nu a uitat de tăierea salariilor si pensiilor.
Românii percep importanța asigurării locuințelor însă nivelul de trai scăzut arată că pot mobiliza puține resurse financiare în acest scop.Mediul rural are expectante mai mari de la Guvern si Presedintie, iar mediu urban cere mai mult administratiei locale si judetene;
Ruralul apreciază mai mult activitatea Guvernului la aceste inundații, mediul urban fiind mult mai critic;
Poate că Guvernul nu comunică bine, e adevarat, dar oare nu este mai importantă acțiunea în sine? In fine, treaba Guvernului ce face, oricum Domnu Dan Diaconescu si OTV sunt pe-acolo, ei comunică bine și aduc și kilul de zahar și ulei. Pe ecranele OTV s-a mărit prețul smsurilor prin care poporului este întrebat dacă este bine să se mareasca salariile și pensiile prin acțiunea Partidului Poporului. Dacă i-am fi întrebat pe oameni pe cine aleg intre Guvern si Dan Diaconescu, ghiciti ce ar fi răspuns?
Este nevoie de o terapie de șoc, trebuie să le spunem românilor adevărul. Dacă unii se vor ascunde mereu după minciuni, așteptand ca alții să ia măsurile dure nu vom face nimic în viitor. Doua capcane se deschid aici:
1. Capcana demagogiei pasiviste – in care cade opozitia politică de multe ori, de douazeci de ani. Nu este treaba noastra să spunem adevarul, lucrurile neplăcute, treaba este a conducatorilor, și-au asumat, s-o ducă, noi ținem partea celor multi și demagogia este morala când aperi poporul.
2. Capcana demagogiei exclusiviste – în care cade puterea politică, după care doar ei sunt responsabili, ceilalti sunt nesimtiti și nemernici, nu au proiecte și nici soluții. Istoria, cred guvernanții, le va face dreptate, nu este cazul să asocieze și opoziția la această lucrare.
Din pacate, fara ca să avem acelesi discurs, terapeutic, cu toții, nu se va realiza niciodată nimic. Mereu, populatia va găsi un refugiu în brațele minciunii spuse de vreo parte a politicii.
Ne vom afunda tot mai tare in mlastina minciunii alături de o populație tot mai inertă, mai ipocrită și mai cerșetoare.
Sondajul IRES poate fi citit la adresa http://www.ires.com.ro/
Etichete: administraţie, inundaţii, ires, sondaj de opnie


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@marius: dar azi la stiri am vazut ceva ce aminteste de vremurile dinainte de 2004. oameni batuti de mardeiasii fostului primar psd dintr-o nush ce localitate, pentru ca erau pdl-isti. cam cum faceau psd-istii... | ||
| 2Multumesc autorului pentru ca a scris un articol care a strans asa de multe comentarii portocalii/verzi. Adevarul este ca e reconfortant sa vezi aceleasi nick-uri din ultimii 4 ani care sunt la fel de... | ||
| 3@ALL lume,lume, mare meci mare!Rapid-Dinamo. Who cares about this shit?... | ||
| 4I simply couldn't leave your web site before suggesting that I actually enjoyed the usual info a person provide to your visitors? Is gonna be again continuously in order to inspect new posts... | ||
| 5Lenutza for president! Cine are ceva de spus,sa spuna acum sau sa taca pe vecie!... | ||
| 6@elenick tu la cat esti de retardat,ma intreb daca nu iti scriu neamurile comentariile.Cred ca am dreptate,nu-i asa?... | ||
| Mihai Goţiu 11802 citiri |
| Cristian Teodorescu 10658 citiri |
| Costi Rogozanu 10102 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4438 citiri |
| Constantin Creţan 4318 citiri |
| Dan Duca 4171 citiri |
| Alin Fumurescu 3999 citiri |
| Ciprian Şiulea 3326 citiri |
| Dorin Tudoran 2859 citiri |
| Iulian Leca 2387 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62861 citiri |
| Cristian Teodorescu 41006 citiri |
| Costi Rogozanu 39063 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18192 citiri |
| Alin Fumurescu 17894 citiri |
| Viorel Dobran 13045 citiri |
| Dan Duca 12048 citiri |
| Constantin Creţan 11329 citiri |
| Elena Vijulie 8855 citiri |
| Dorin Tudoran 8785 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Si eu, ca un nesimtit ce ma aflu, indraznesc sa te intreb domnule POLITICIAN, in care au crezut si cred multi: CE AI FACUT IN LEGATURA CU ACEST SUBIECT?
2010-07-12 19:44:05 | Raporteaza
Dom’le, mintiti-i frumos, cu caldura, din inima, sa se simta oamenii bine !Folositi cuvinte si expresii ” grele “, sa nu inteleaga oamenii nimic, dar sa poata spune la sfarsit: ” Maica, ce destept e asta ” ! Si nu uitati kil-ul de faina, de zahar, de ulei, poate si-un porc decedat la 5-6 insi, ca nu se stie. Cred ca si pelerinele de ploaie, chiar si cele de unica folosinta, ar avea succes. Cat despre OTV si DDD, stati linistit, nu reprezinta o amenintare pentru PSD.El ( DDD ) se lupta pe cei cam 1,5 milioane ( estimarea mea ) de nauci revendicati de vreo 3-4 partide. Iar despre adevarul dureros, cam cati bugetari credeti ca sunt la ora actuala, in plus ? Dar sincer, fara pelerina !
2010-07-12 19:55:38 | Raporteaza
Domnule Dâncu,Ultimele două propoziţii sunt memorabile!Consideraţi că-i cercul nostru vicios?
2010-07-12 20:07:25 | Raporteaza
@Vasile Dâncu – Tu din ce grota ai mai aparut ? Nu era si asa netul plin de imbecili ? Mult tupeu trebuie sa ai . Ai slugarit la PSD , pana ai facut scolioza si acum pupi papucii nespalati ai betivului .
Te referi la populatia oricum necajita ca sunt cersetori ? Si o spune cine ,un slugoi batran si viciat de manevre obscure .
Tine minte bine un lucru , de puscarie nu scapi , chiar daca acum incerci sa faci diverse piruete !
Suflet de sluga imbecila !
2010-07-12 20:11:31 | Raporteaza
UN STUDIU-SONDAJ DE CACAT!BAIETII AU DORIT DIN NOU SA SE SCREAMA,DAR DIAREEA S-A INTORS IMPOTRIVA LOR!
2010-07-12 20:28:26 | Raporteaza
ATENTIE AICI-CEA MAI REALISTA ANALIZA A MOMENTULUI!
Opozitia este debusolata sau imatura?
Pentru mine este suspecta o prea buna intelegere intre palatele Parlamentului, Victoriei si cel de la Cotroceni. Atunci tara este guvernata “bine” si toti sunt satisfacuti si linistiiti deoarece in buna parte interesele lor si ale celor care le stau financiar in spate sunt satisfacute.
Insa atunci cand cainii latra prea tare inseamna ca unii sunt flamanzi. In situatia de acum, atat sunt de “flamanzi” politicienii Opozitiei, sau cei care ii imping din spate, incat si-au pierdut si instinctul de conservare, uitand menirea lor.
Omul obisnuit judeca dupa firescul lucrurilor. Intr-un regim democratic este firesc sa respecti optiunea poporului exprimata la alegeri, chiar daca esti in Opozitie. Doar in situatii grave poti incerca fortarea unor alegeri anticipate, demiterea presedintelui, etc. Altfel trebuie sa oferi alternative mai bune la guvernare, sa arati ca meriti mai multa incredere din partea populatiei decat cea de care ai beneficiat la ultimele alegeri.
Opozitia de acum are o parerea prea buna despre ea insasi si una prea proasta despre romani. A mai incercat sa scape de domnul Basescu, dar poporul a fost categoric impotriva. Mai mult, in ciuda unei coalizari a tuturor partidelor impotriva lui (exceptie PD-L), el a castigat ultimele alegeri.
Nu este clar ce vrea poporul? Se pare ca cel putin pentru domnul Antonescu nu, sau inca nu accepta vointa poporului. El tot spera si vrea sa dea jos presedintele, ceea ce este antidemocratic, un fel de incitare la lovitura de stat.
Pe de alta parte Antonescu stabileste recorduri de nemunca. Crede ca trebuie sa fie platit doar pentru ca a ajuns in Parlament, nu pentru participarea la activitatile lui. Poate sa spuna ca oricum trec legile prin voturile puterii, dar atunci ce facem? Trimitem Opozitia acasa deoarece are doar rol decorativ? Sau rolul ei este sa se lupte pentru legi mai bune ori cel putin sa adune dovezi si sa arate poporului de ce guvernarea e proasta?
Imi pare rau ca o spun, dar politicieni ca el ne fac sa uram clasa politica si sa votam pentru reducerea numarului de parlamentari. Nu ii pasa de democratie – ignorand vointa poporului, pe de alta parte dispretuieste banii statului luandu-i fara sa munceasca pentru ei. Noi ne aflam in situatia de a-l plati pentru nemunca, atunci cand noi, cei care muncim la stat, trebuie sa strangem cureaua la maximn, desi muncim mai mult ca el.
De cealalta parte, la PSD, noua conducere pare mai realista. Probabil a inceput sa inteleaga cum e cu vointa poporului si jocul politic. Totusi, sunt voci care alimenteaza permanent orientarea antiprezidentiala, dar nu asa vehement, ba chiar ii amintesc domnului Antonescu ca mai trebuie parcursi niste pasi pana scapa de el.
Luptele din ultima vreme pentru trecerea motiunii, etc., ne arata o Opozitie care vrea cu orice pret ciolanul. Teatrul jucat (panoul rusinii de pe vremea pionierilor si a conducerii de partid din uzina) si dispretul pe care il afiseaza la adresa colegilor de la Putere se intorc impotriva lor caci scot in evidenta ce urmaresc si mijloacele lipsite de onestitate folosite.
Cei care asista la o partida de sah de pe margine vad mult mai bine greselile jucatorilor caci nu sunt presati de miza partidei. Stand pe margine, Opozitia ar putea specula orice eroare a celor de la Putere. Asa cum procedeaza acum seamana cu procurorii ce acuza neincetat uitand ca pentru ca juriul sa decida vinovat e nevoie de dovezi solide.
Personal nu sunt prea interesat de politica. Insa atunci cand suntem socotiti prea prosti de catre politicieni, indiferent de care parte se afla, trebuie sa ii tragem de maneca. Prosti ne cred si unii jurnalisti care prezinta lucrurile deformat, care duc adevarate campanii de presa pentru discreditarea politicienilor. Or fi metodele lor bune, poate prind naivii, dar in ciuda aparentelor, romanii nu sunt chiar asa prosti incat sa nu inteleaga cam cum stau lucrurile. Nu vezi la ei decat venin varsat si ura pe care o cultiva intre fratii de acelasi neam. Popor in esenta sa pasnic, romanii se vor scarbi pana la urma de astfel de obiceiuri.
Ma intereseaza adevarul, vreau sa fie desconspirate toate afacerile paguboase pentru stat facute de catre Putere, pentru ca adevarul ne scapa de hoti si profitori. In fiecare for de decizie ale autoritatilor sunt oameni si de la Putere si din Opozitie, transparenta bugetelor e garantata prin lege.
Ce impiedica Opozitia sa adune dovezile hotiei? Poate doar fapte de hotie proprii si dispret fata de banul public si mai grave, nu stiu. Eu insa asta vreau de la ea, dovezi clare ca sa pot judeca drept.
Nu vreau sa fiu manipulat, sa profite de nemultumirea mea legata de reducerea veniturilor ca sa ajunga la Putere, deoarece nu sunt razbunator cand statul ia o masura intemeiata. Daca imi arata cum am putea iesi din situatia generata de reducerea veniturilor la stat, daca ne spune ce facem cu arierate imense, multe nedeclarate, si ma convinge ca solutia e viabila, cu prima ocazie le dau votul meu.
Pe acesta as dori din toata inima sa il dau celor mai buni si mai cinstiti. Cata vreme Puterea e ocupata cu guvernarea, asta ar trebui sa faca Opozitia, sa dovedeasca cu rabdare ca este mai capabila si mai cinstita. Cu mana intinsa si vise de marire, cu galagie, ura si intimidare, nu aduna decat ce seamana, nicidecum respectul necesar pentru promovarea la putere. Prea usor a uitat ca in capitalism, ca sa primesti ceva, trebuie sa meriti, si ca dragostea cu de-a sila se numeste viol…
Ioan Vlasin
2010-07-12 20:28:49 | Raporteaza
Am rugat si ziaristii de pe platforma asta sa-si decline identitatea politica, pentru a se atenua comentariile negative la articole.
La politicieni e de nepermis asemenea rugaminte !?!?
2010-07-12 20:41:33 | Raporteaza
@SANDU sau SAMUEL , ca esti atat de imbecil ca uiti de la un articol la altul ce nick ai , pleaca cu mizeria asta semnata de Vlasin , de unde dracu l-ai gasit si pe derbedeul asta .
E noua fara douzeci , mai un pic si iti iei pastile si te pui la somn , cu putin noroc maine nu te mai trezesti , dar nu-i bai iti tine locu` silviu petcu !
2010-07-12 20:42:07 | Raporteaza
@lehman25: ATENTIE AICI-CEA MAI REALISTA ANALIZA A MOMENTULUI!
Opozitia este debusolata sau imatura?
Pentru mine este suspecta o prea buna intelegere intre palatele Parlamentului, Victoriei si cel de la Cotroceni. Atunci tara este guvernata “bine” si toti sunt satisfacuti si linistiiti deoarece in buna parte interesele lor si ale celor care le stau financiar in spate sunt satisfacute.
Insa atunci cand cainii latra prea tare inseamna ca unii sunt flamanzi. In situatia de acum, atat sunt de “flamanzi” politicienii Opozitiei, sau cei care ii imping din spate, incat si-au pierdut si instinctul de conservare, uitand menirea lor.
Omul obisnuit judeca dupa firescul lucrurilor. Intr-un regim democratic este firesc sa respecti optiunea poporului exprimata la alegeri, chiar daca esti in Opozitie. Doar in situatii grave poti incerca fortarea unor alegeri anticipate, demiterea presedintelui, etc. Altfel trebuie sa oferi alternative mai bune la guvernare, sa arati ca meriti mai multa incredere din partea populatiei decat cea de care ai beneficiat la ultimele alegeri.
Opozitia de acum are o parerea prea buna despre ea insasi si una prea proasta despre romani. A mai incercat sa scape de domnul Basescu, dar poporul a fost categoric impotriva. Mai mult, in ciuda unei coalizari a tuturor partidelor impotriva lui (exceptie PD-L), el a castigat ultimele alegeri.
Nu este clar ce vrea poporul? Se pare ca cel putin pentru domnul Antonescu nu, sau inca nu accepta vointa poporului. El tot spera si vrea sa dea jos presedintele, ceea ce este antidemocratic, un fel de incitare la lovitura de stat.
Pe de alta parte Antonescu stabileste recorduri de nemunca. Crede ca trebuie sa fie platit doar pentru ca a ajuns in Parlament, nu pentru participarea la activitatile lui. Poate sa spuna ca oricum trec legile prin voturile puterii, dar atunci ce facem? Trimitem Opozitia acasa deoarece are doar rol decorativ? Sau rolul ei este sa se lupte pentru legi mai bune ori cel putin sa adune dovezi si sa arate poporului de ce guvernarea e proasta?
Imi pare rau ca o spun, dar politicieni ca el ne fac sa uram clasa politica si sa votam pentru reducerea numarului de parlamentari. Nu ii pasa de democratie – ignorand vointa poporului, pe de alta parte dispretuieste banii statului luandu-i fara sa munceasca pentru ei. Noi ne aflam in situatia de a-l plati pentru nemunca, atunci cand noi, cei care muncim la stat, trebuie sa strangem cureaua la maximn, desi muncim mai mult ca el.
De cealalta parte, la PSD, noua conducere pare mai realista. Probabil a inceput sa inteleaga cum e cu vointa poporului si jocul politic. Totusi, sunt voci care alimenteaza permanent orientarea antiprezidentiala, dar nu asa vehement, ba chiar ii amintesc domnului Antonescu ca mai trebuie parcursi niste pasi pana scapa de el.
Luptele din ultima vreme pentru trecerea motiunii, etc., ne arata o Opozitie care vrea cu orice pret ciolanul. Teatrul jucat (panoul rusinii de pe vremea pionierilor si a conducerii de partid din uzina) si dispretul pe care il afiseaza la adresa colegilor de la Putere se intorc impotriva lor caci scot in evidenta ce urmaresc si mijloacele lipsite de onestitate folosite.
Cei care asista la o partida de sah de pe margine vad mult mai bine greselile jucatorilor caci nu sunt presati de miza partidei. Stand pe margine, Opozitia ar putea specula orice eroare a celor de la Putere. Asa cum procedeaza acum seamana cu procurorii ce acuza neincetat uitand ca pentru ca juriul sa decida vinovat e nevoie de dovezi solide.
Personal nu sunt prea interesat de politica. Insa atunci cand suntem socotiti prea prosti de catre politicieni, indiferent de care parte se afla, trebuie sa ii tragem de maneca. Prosti ne cred si unii jurnalisti care prezinta lucrurile deformat, care duc adevarate campanii de presa pentru discreditarea politicienilor. Or fi metodele lor bune, poate prind naivii, dar in ciuda aparentelor, romanii nu sunt chiar asa prosti incat sa nu inteleaga cam cum stau lucrurile. Nu vezi la ei decat venin varsat si ura pe care o cultiva intre fratii de acelasi neam. Popor in esenta sa pasnic, romanii se vor scarbi pana la urma de astfel de obiceiuri.
Ma intereseaza adevarul, vreau sa fie desconspirate toate afacerile paguboase pentru stat facute de catre Putere, pentru ca adevarul ne scapa de hoti si profitori. In fiecare for de decizie ale autoritatilor sunt oameni si de la Putere si din Opozitie, transparenta bugetelor e garantata prin lege.
Ce impiedica Opozitia sa adune dovezile hotiei? Poate doar fapte de hotie proprii si dispret fata de banul public si mai grave, nu stiu. Eu insa asta vreau de la ea, dovezi clare ca sa pot judeca drept.
Nu vreau sa fiu manipulat, sa profite de nemultumirea mea legata de reducerea veniturilor ca sa ajunga la Putere, deoarece nu sunt razbunator cand statul ia o masura intemeiata. Daca imi arata cum am putea iesi din situatia generata de reducerea veniturilor la stat, daca ne spune ce facem cu arierate imense, multe nedeclarate, si ma convinge ca solutia e viabila, cu prima ocazie le dau votul meu.
Pe acesta as dori din toata inima sa il dau celor mai buni si mai cinstiti. Cata vreme Puterea e ocupata cu guvernarea, asta ar trebui sa faca Opozitia, sa dovedeasca cu rabdare ca este mai capabila si mai cinstita. Cu mana intinsa si vise de marire, cu galagie, ura si intimidare, nu aduna decat ce seamana, nicidecum respectul necesar pentru promovarea la putere. Prea usor a uitat ca in capitalism, ca sa primesti ceva, trebuie sa meriti, si ca dragostea cu de-a sila se numeste viol…
Ioan Vlasin
2010-07-12 21:08:04 | Raporteaza
@Breloc: aveti dreptul sa ma intrebati, nu va consider nesimtit. Doar ca intrebarea nu se asteapta la un raspuns. Totusi va dau doua, trei elemente: Legea liberului acces la informatii,legea transparentei decizional in administratia locala si centrala, o directiva europeana privind dezastrele (cu referire la cutremure), am spus adevarul cat am putut. Din pacate, nu am fost ministrul apelor …
2010-07-12 21:14:48 | Raporteaza
@Adrian: nu mint!
2010-07-12 21:15:49 | Raporteaza
@prea curios: unul dintre ele!
2010-07-12 21:17:17 | Raporteaza
@preocupat: sunt de acord, dar nu se va realiza asta.
2010-07-12 21:18:38 | Raporteaza
@Vasile Dâncu:
Care nu se va realiza: cu ziaristii, sau cu politicienii?
Pe ziaristi ii incurca “deontologia”, insa nu vad ce motiv ar avea politicienii consacrati sa-si decline identitatea politica la un moment dat.
2010-07-12 21:23:43 | Raporteaza
@lehman25: Nu inteleg de ce esti asa de supărat. Poti sa nu citesti daca te enerveaza. Spune-mi pe cine admiri? Sau vreo idee care ti-e dragă. Multumesc.
2010-07-12 21:31:50 | Raporteaza
@Vasile Dancu – Corect , exista si aceasta varianta , dar mai e una , mai plina de bun simt , sa nu publici .
Si asta nu e valabil numai pentru tine , nu putem iesi din cloaca tot cu voi , trebuie primenit sangele .
Exista doua variante , una in care renuntati benevol si cealalta mai dura , dar necesara .
P.S. Apare piticul scarbos si ne cere solidaritate , iar pe alta parte iti finanteaza institutul , pentru sondarea nimicului . Pai sa nu ascutim topoarele ?
2010-07-12 21:41:14 | Raporteaza
Domnule Dancu,
Dvs. stiti foarte bine ca regularizarea de debite pe rauri si amenajarile hidrografice sunt in sarcina satului.
Ceausescu s-ar suci in mormant sa vada ce se petrece in tara asta condusa de escroci.
2010-07-12 21:42:14 | Raporteaza
La teorie toti sintem grozavi dar si inconsecventi! Practica ne omoara…In urma analizelor voastre aproape ca n-a mai ramas nimic din PSD in Transilvania.Cred si sper ca cel putin aceasi soarta ii asteapta si pe cei din PDL…
2010-07-12 22:41:36 | Raporteaza
@lehman25: vezi ca te-ai lovit deja ot ascutindu-ti toporul!
2010-07-13 00:58:57 | Raporteaza
@un clujean: Prietene, votati PSD, ce va impiedica si inainte, dar si acum. Cand era asa de tare PSD in Transilvania? Sondeaza si vezi ce iti iese. Nu stiu ce inseamna practica pentru Dvs. Eu fac ce ma pricep. Daca este teorie asta insemna ca asta este practica mea. Daca Dvs va pricepeti la practica, va felicit si va doresc succes.
2010-07-13 01:04:12 | Raporteaza
@DL.dancu
nu fiti rau cu lehman25!
El cand era mic,era cam bolnavior si sensibil.
Spun fostii tovarasi de joaca cum ca lehman se credea Rahan si voia sa sara din pom in pom,numai ca nu nimerea si cadea mereu in cap.
Cam vreo 25 de cazaturi a incasat saracul,de unde si numele Lehman 25.
2010-07-13 01:06:53 | Raporteaza
@Cris: Aveti dreptate, statul trebuie sa se ocupe de multe lucruri. Dar statul este redus tot mai mult la o marioneta de carton, in ritmul melodiei “Aparati-va Statul!”. Dar, spre deosebire de trecut, astazi comun itatile locale au fonduri si autonomie locala.
2010-07-13 01:07:32 | Raporteaza
@lehman25: Semeni foarte mult cu tribunul C.V.TUDOR .A-ti fost cumva, colegi de aceeasi camera de spital?
2010-07-13 01:12:24 | Raporteaza
@preocupat: Scuze, la politicieni nu m-am gandit.Credeam ca au iodentitate pe ecuson. Dar chiar ca aveti dreptate: cine stie ce surprize am avea. Cine stie ce surprize ar avea chiar ei insisi.
O sa scriu un text despre asta, dar o sa recunosc ca am luat ideea de la Dvs (ma rog, de la pseudonimul Dvs).
2010-07-13 02:00:18 | Raporteaza
Domnule Dancu, stiu ca sunteti un om de stanga, dar: nu considerati ca singura metoda de a contracara coruptia si incompetenta clasei politice este Statul minimal? Eu sunt de aceasta parere, desi poate socialismul functioneaza OK in tari ca Suedia, in tari cu coruptie mare si incompetenta in randul conducatorilor e mai bine sa reduci la minim rolul Statului – urmand ca piata libera sa preia rolurile si functiile traditionale ale Statului si sa le optimizeze de la sine.
Daca totusi considerati ca e nevoie si de programe sociale (eu unul sunt mai mult libertarian/liberal de felul meu si cred ca e mai bine fara ele), eu zic sa preluati cat mai multe idei de la Partidul Liberal-Democrat din Marea Britanie (a se ignora orice asemanare de nume cu PDL, este o asemanare nefericita si orice comparatie intre cele 2 partide e o grava insulta la adresa britanicilor).
2010-07-13 05:53:48 | Raporteaza
@Vasile Dâncu:
“Dar, spre deosebire de trecut, astazi comun itatile locale au fonduri si autonomie locala.”
Au pe naiba fonduri, domnule Dancu. Comunele alea lovite de inundatii abia au bani sa-si plateasca salariatii si ajutoarele sociale.
2010-07-13 06:38:10 | Raporteaza
@Vasile Dâncu: Pai ce, am afirmat eu ca mintiti ??!! Nu-mi permit un atac la persoana, chiar daca nu iubesc partidul din care faceti parte.
2010-07-13 08:02:42 | Raporteaza
Da, domnule Dancu… Nu-i asa ca din opozitie realitatea se vede mai bine? Evident, nu ma refer la postul de televiziune, ci la viata noastra. Noroc ca exista si oameni care in momente de cumpana se gandesc doar la semenii lor sentinta.ro/art../
2010-07-13 08:26:05 | Raporteaza
@V.R.: Sunt de stanga, dar nu sustin stanga traditionala a pomenilor. La noi stanga a devenit demagogie electorala unde pnl este cel mai tare vorbitor. Dar neoliberalismul a dat-o in bara cu toate experimentele staului minimal. As vrea ceva care sa functioneze, si asta ar fi cred un hibrid, de aceea am fost adeptul unor variante de A treia Cale. Din pacate, noua nu ni se potriveste nimic. Trebuie sa vorbim poate doar de programe concrete, nu de platforme ideologice.
2010-07-13 08:42:55 | Raporteaza
@Cris: Daca nu sunt in stare sa-si produca nici salariile angajatilor de la primarii atunci ar trebui desfintate acele administratii. Cine sa-ti dea, de unde, daca tu nu produci. A primi bani de la altii doar pentru ca existi nu imi pare normal.
2010-07-13 08:45:04 | Raporteaza
@Necredinciosu: De acord. Felicitari pentru articolul despre nea Sandu de la Sendreni. Am si eu unul pe Teava!
2010-07-13 08:46:52 | Raporteaza
@Vasile Dâncu:
)
Multumesc, astept cu interes. Sper sa nu fie precum imaginea de pe coperta cartii dvoastra “Comunicarea simbolica” (nu-s specialist, dar am ramas cu imaginea aia
2010-07-13 19:02:05 | Raporteaza
PS: scuze, era vorba de cartea lui Vasile Sebastian Dancu, despre comunicare, la imaginea acelei coperti ma gandeam ….
librariaeminesc../
2010-07-13 20:17:13 | Raporteaza
@preocupat: Nu v-a placut coperta de la ultima editie? As vrea sa stiu ce nu e in regula cu coperta?
2010-07-14 01:58:43 | Raporteaza
Dimpotriva, coperta e excelenta, e definitia grafica a manipularii
2010-07-14 02:30:24 | Raporteaza
Inca doua capcane:
1. Capcana demagogiei activiste:
vezi comportamentul lui Udrea fata de sinistrati.
2.Comportamentul demagogiei inclusiviste:
oricum principalii vinovati sunt Vosganian si Tariceanu.
2010-07-14 05:34:03 | Raporteaza
@preocupat: Ma bucur ca va place. Doar ca orice text are intentia de a manipula, sau cum spn cognitivistii: a schimb starea destinatarului.
2010-07-14 11:57:30 | Raporteaza
@junghiul: Interesant si adevarat. Nu am incercat sa fac inventariul complet dar ma bucur de completare.
2010-07-14 11:59:42 | Raporteaza
[...] intr-un text relativ recent, ce crede omul de stinga numit Vasile Dancu: Este nevoie de o terapie de șoc, trebuie să le spunem românilor adevărul. Dacă unii se vor ascunde mereu după minciuni, așteptand ca alții să ia măsurile dure nu vom [...]
2010-07-18 15:16:41 | Raporteaza
[...] intr-un text relativ recent, ce crede omul de stinga numit Vasile Dancu: Este nevoie de o terapie de șoc, trebuie să le spunem românilor adevărul. Dacă unii se vor ascunde mereu după minciuni, așteptand ca alții să ia măsurile dure nu vom [...]
2010-07-18 15:19:14 | Raporteaza