![]() | …despre prostia suveranitatii poporului; si despre minciuna democraticavezi toate articolele de Alin Fumurescu04 Feb 2010 la 09:15 35 comentarii 1297 vizualizari. |
…haideti, ca suntem oameni mari de-acum! Putem, asadar, rezista unor adevaruri brutale. Sunteti pregatiti? V-ati asezat pe undeva, sa nu vi se taie picioarele? Aaasa! Atunci putem incepe: suntem victimele unei duble mistificari! Suveranitatea poporului e o minciuna si nu, nu traim intr-o democratie! Daca am trai intr-o democratie in care chiar am crede ca toti suntem egali, alegerile s-ar desfasura precum in Grecia Antica – prin tragere la sorti (si, uneori, te-ntrebi daca rezultatele n-ar fi mai bune….) – pentru ca nu are importanta cine ocupa ce fotoliu, din moment ce toti suntem la fel de priceputi. Daca am trai intr-o democratie toti am ajunge in parlament, prin rotatie, si cei mai norocosi la loz in plic ar forma guvernul. Evident, nu e cazul. Sutem egali pana la fotoliu. Asta e prima mistificare. A doua e suveranitatea poporului.
Cand mai auziti vorbindu-se despre “vointa populara”, “democratia a vorbit” si alte asemenea sloganuri tampe nu va mai bucurati de pomana de importanta care “vi” se acorda. De ce credeti ca tiganii cu alba-neagra si chelnerii de bodega vi se adreseaza cu “sefule”? Pentru ca va cred sefi sau pentru ca se pregatesc sa va traga o teapa? Pentru ca un fraier fericit e mai lesne de prostit decat unul morocanos pentru c-a fost facut fraier in fata. Daca vi se repeta de dimineata pana seara ca “poporul nu poate sa greseasca”, n-o luati de buna!
Demagogia populista a atins in Romania cote ingrijoratoare: ni se repeta ca reforma statului presupune trecerea la parlament unicameral, evenutal reducerea spectrului politic la doua partide mari si late prin introducerea votului uninominal pur – si toate acestea pentru a respecta “vointa poporului. Poporul e suveran. Poporul a vorbit!”
Poporul a vorbit si la Ramnicu Valcea, cateva mii de oameni semnand pentru acordarea titlului de cetatea de onoare primarului Mircia Gutau DUPA ce acesta a fost condamnat definitiv pentru laure de mita. Nu comentez, nici nu ma intereseaza si nici nu am de unde-a sti daca aceasta luare de mita a fost o inscenare – dupa cum sustine primarul – sau nu – dupa cum sustin procurorii si judecatorii. Dar nici cele cateva mii de suporteri nu pot, nu au cum sa stie! In aceste conditii, a sustine acordarea cetateniei de onoare e doar un excelent exemplu de prostie la scara populara. Votul ca substitut al justitiei. “Experimentul de la Valcea” ar trebui sa-i puna pe ganduri pe toti sustinatorii parlamentului unicameral.
Pentru a intelege putin mai bine cum s-a ajuns la prostia cu suveranitatea populara, trebuie sa facem un mic excurs istoric. Sa vedem unde lucrurile au luat-o usurel razna. Exista un popor “conceptual” – da, era direct sau indirect sursa oricarei autoritati politice, sub mai toate oranduirile. Pana si in Evul Mediu sau modernitatea timpurie, cand autoritatea venea de la Dumnezeu, tot prin gura poporului (ca intreg) venea. Cum orice om e nascut dupa chipul lui Dumnezeu (cauza primara) dar prin “intermediul” parintilor biologici (cauza secundara), la fel autoritatea regelui venea de la Dumnezeu (era unsul lui Dumnezeu) dar cauza secundara, vehicolul alegerii, era poporul.
Poporul, ca intreg, era deasupra regelui, pentru ca intregul este intotdeauna deasupra partii – fie aceasta parte chiar si capul. Nimeni, insa, n-ar fi indraznit sa sustina ca oamenii, desi egali in fata lui Dumnezeu, sunt si egali in toate cele. Parea de bun simt ca unii oameni sunt mai inteligenti, altii mai putin, unii mai rai, altii mai buni, s.a.m.d. si ca, de obicei, cei virtuosi sunt in numar mai mic decat lichelele. Daca nici macar in fotbal, cei foarte priceputi nu intrec numarul nepriceputilor, amatorilor si bagaretilor, de ce in politica ar fi altfel? Si, totusi, undeva, pe traseu, ne-am pierdut bunul-simt – unde?
Lucrurile s-au complicat nitzel in momentul in care a aparut conceptul de suveranitate – cam cu Jean Bodin, sfarsitul secolului al XVI-lea. Suveranitatea e abstracta si e puterea de a face legi – pe suveranitaea asta au inceput sa se bata regii si Statul si Poporul. A face legi, presupune a lua decizii. A lua decizie inseamna mai mult decat “fiat!” – decat vointa pura. O decizie, ne invata Aristotel in Etica Nicomahica, presupune o vointa informata de ratiune (altminteri vointa are si copilul care-si vara degetele in priza). Ideal, la fel ca in cazul lui Dumnezeu, ratiunea si vointa sunt una. Cum in lumea asta, insa, lucrurile sunt departe de a fi perfecte, vointa poate fi una, dar ratiunea alta. De aceea, pana si in conditiile absolutismului de secol XVII, regele avea consilieri, Parlament, etc. Decizia era bazata pe vointa (singulara) a regelui, dar informata (ideal) de catre ratiunea partii mai luminate a poporului.
Problema a inceput din clipa in care poporul a fost asimilat unei colectii de individuali, iar diferenta dintre egalitatea buna si cea proasta a disparut. (Zice tot Aristotel ca justitia nu inseamna a imparti egal unor inegalitati, ci egal, egalilor, si inegal, inegalilor. Nu-i faci o dreptate nou-nascutului dandu-i sa manace o friptura in snage.). Egalitatea a devenit una singura – egalitatea vointelor individuale. Aici da, aici toti suntem egali. Ce a disparut din ecuatie? Inegalitatea accesului la ratiune. Poporul conceptual a disparut, dar poporul-colectie-de-indivizi, poporul-multime, a continuat sa pretinda ca detine suveranitatea – adica puterea de a face legi fara insa ca acestea sa mai fie insa si informate de ratiune. O lege nu mai e buna nu pentru ca e, cu adevarat buna, sau dreapta, ci pentru ca e luata de catre majoritate. Punct.
Uitati-va la Ramnicu-Valcea. Poporul-multime nu detine ratiunea poporului-conceptual! Ba dimpotriva, e prost de bubuie, pentru ca numeric vorbind, prostii si lichelele ii vor depasi intotdeauna ca numar pe cei inteligenti si de buna credinta. Tot nu ma credeti? Uitati-va-n jur!


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 12012 citiri |
| Cristian Teodorescu 10788 citiri |
| Costi Rogozanu 10215 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4479 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4186 citiri |
| Alin Fumurescu 4050 citiri |
| Ciprian Şiulea 3340 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Iulian Leca 2415 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63071 citiri |
| Cristian Teodorescu 41136 citiri |
| Costi Rogozanu 39176 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18233 citiri |
| Alin Fumurescu 17945 citiri |
| Viorel Dobran 13055 citiri |
| Dan Duca 12063 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9038 citiri |
| Dorin Tudoran 8829 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Excelent !
Dar aveti o propunere pentru o alternativa ?
2010-02-04 09:30:14 | Raporteaza
Stimabile, jignesti gratuit niste oameni onesti si de isprava.Cei care au hotarat sa-i ridice hotului o statuie , sunt pedelisti si simpatizanti talibani ai acestui partid. Este mentalitatea lor de hoti si smenari, cultivata la cel mai inalt nivel.
2010-02-04 09:42:42 | Raporteaza
@Alin Fumurescu said:
“De ce credeti ca tiganii cu alba-neagra si chelnerii de bodega vi se adreseaza cu “sefule”? Pentru ca va cred sefi sau pentru ca se pregatesc sa va traga o teapa?”
Da, aici ai pus punctul pe I. In Romania, aproape la tot pasul gasesti pe cineva dispus sa-ti traga o tzeapa, sa-ti vanda ceva la mult mai mult decat face, intr-o punga inchisa in care sa vezi ce e doar cand ajungi acasa.
Gasesti tzepari peste tot: incepand de la piata unde rosiile costa mult mai mult decat face: le poti lua cu 8 RON pe kil desi pretul mediu pe piata e de 6 RON, daca te duci sambata, descoperi preturi noi pentru oameni care in timpul saptamanii muncesc si sambata isi cheltuie agoniseala de-o viata in piete. Am observat asta si la case mai mari, la Billa, de exemplu. Una costa portocalele vineri dimineata si cu totul alta costa sambata cand vine toata lumea.
La Administratia financiara daca fereasca Dzeu ai ceva de rezolvat, timbre fiscale vei gasi la 2 Km distanta dar se va gasi un nene care sa ti le vanda la pret triplu chiar la usa, la permise si inmatriculari multe chestii care ar trebui rezolvate in cladire se rezolva la birourile de copiat acte de peste drum, contra cateva sute de mii.
In aproape orice magazin te-ai duce, reducerile de pretz sunt false (de la pretuzuri exagerate, la preturi foarte mari). Tot ce scrie ca e 50% redus e de fapt 10% redus.
Cumperi un simplu pachet de faina, constati si te bucuri ca are acelasi pret ca luna trecuta (o afacere deci) dar… cand te uiti bine vezi ca e pachetul mai mic si cantareste mai putin.
Painea pe care dai 1.5 RON e umpluta cu aer si poti s-o faci sandwich doar daca o stirvesti scurt intre palme, fara s-o mai tai.
Pungile cu chipsuri sunt la fel de umplute cu aer ca si promisiunile guvernantilor. Tot romanul e permanent in block-start sa dea o tzeapa, sa spuna la prima strigare ca costa 15 lei in loc de 8 lei sa acopere cu scotch un zerou din pretul de pe usa taxiului…
La fel si firmele de telefonie mobila, ofera cate o chestie, dar oferta are 3 stelute care iti explica mai jos ca nu ai castigat de fapt nimic.
Nu esti deloc suveran, odata ce ai fost tzepuit la vot, asa ramai 4-5 ani, indiferent de cat de mult iti place ceeea ce vezi. Faptul ca parlamentarii te reprezinta e o iluzie. Peste 90% din deciile adoptate iti sunt nefavorabile sau platesti pe ele mai mult decat face.
Ceea ce primesti in schimbul faptului ca ti-ai platit darile la timp, e un mega praf in ochi. Are grija statul sa-ti ia inzecit pe alta parte. Daca iti faci o socoteala atenta in buzunar iesi mai tot timpul in pierdere. Cu democratia e cam la fel. Avantajele tale sunt zero. Opinia ta, e interesanta dar nu produce nici un fel de efecte juridice. Statul, te priveste cu admiratie, iti respecta drepturile democratice dar te executa fix intre ochi, prin impozitele nerusinat de mari pe care ti le percepe.
2010-02-04 09:47:40 | Raporteaza
ADEVARAT ! Dar… vointa populara exista, nu la noi… in tari civilizate exista Asociatii, ONG-uri care fac presiuni asupra politicului la orice nivel. Eu as fi vrut sa fac ceva in sensul d-lui Opaina… Asociatia Asociatiilor de proprietari de pe un mare bulevard. Doar eu…fara secretara, etc. Salariu ? Suficient cit sa ma pot ocupa numai de asta ( asta nu inseamna mult la un cartier cum e, de ex, Berceniul). Ia’ de ginditi cum m-ar fi asteptat Primarul stiind ca am ceva sute de mii de voturi in spate ? Stiti de ce nu am reusit ? Din invidia unora si “iar sa dam bani?” Dar…Exista ONG-uri…ca si sindicate (lideri)… naravite la bani ca sa taca din gura. In orice societate, presiunea se face de jos. Daca jos se tace, sau se sopteste, politicul isi face de cap.
Din cite imi aduc aminte, bulgarii au facut o Greva Generala Nationala…Luati istoria Principatelor pina la a deveni Regat: un sir indelungat de tradari si cumparari de Scaun la Inalta Poarta… Cele mai crunte rascoale…legendele cu “haiducii”, in fapt hoti de codru… Transilvania a fost ferita datorita Imperiului… Horia e primul sindicalist din lume: a strins “jalbele” si la Viena, cu cerea legea…doar ca, daca-i scapai din mina pe “sindicalisti” plateai cu trasul pe roata…astazi ? Nu mai e trasul pe roata…in rest a ramas la fel… nu la noi, unde liderii sindicali urmaresc “tredul” politic si fac greve “la comanda”…
Asa ca: se poate, dar cu cine ? Coanda si Vuia au reusit la Paris…Vlaicu, in Romania ?
2010-02-04 09:52:45 | Raporteaza
Aline, e la inceput tirada de comentarii care o sa curga p-acilea. SI mai mai ca as pune pariu cu tine ca o sa iti sara lumea in cap de o sa trebuiasca sa porti niste sepci “majore” care sa acopere injuriile pe care le-ai “adus”. Tu crezi ca daca aduci argumente logice si aristotelice o sa inteleaga oamenii fara de vointa ceva? E ca si cum le-ai explica marilor poluatori ca cei mai rai sunt poluatorii. Ne vedem in vreo 20 de commenturi teribile pe care “poporul” o sa le posteze!
2010-02-04 09:56:44 | Raporteaza
Totusi nu inteleg de ce introducerea votului uninominal pur va reduce spectrul politic la doua partide?
2010-02-04 10:01:54 | Raporteaza
@NR Crisana: Esti complexat, amice ! Porti povara secolelor de stat in pozitia de capra. N-ai explicat ,practic, nimic.
2010-02-04 10:06:01 | Raporteaza
Stiti ce imi place? Va folostiti de problema generala a democratiei ca sa loviti doar in PDL. PDL-ul a inventat democratia? Daca miine ar disparea PDL-ul, s-ar rezolva aceasta problema?
In plus, amestecati in mod nepermis mere cu pere. Una a fost referendumul pentru reducerea numarului de parlamentari si parlament unicameral si alta este o lista semnata de citeva mii de oameni.
Ar fi fost frumos sa spuneti si ca sistemul actual (zeci de partide mititele) nu este bun pentru Romania pentru ca face loc jocurilor de culise. Ar fi fost frumos sa spuneti si ca s-au trecut o multime de legi proaste din cauza ca cei care l-au lasat sa treaca au putut sa dea vina pe “ceilalti”. Ar fi fost frumos sa spuneti si ca este nedemocratic ca un reprezentant ales intr-un colegiu sa nu intre in parlament din cauza redistribuirii voturilor pe baza unei de legi electorale imbecile.
Si atunci stau si ma intreb… Ce motive aveti sa ignorati aceste probleme evidente si sa incercati sa ne convingeti si pe noi sa gindim la fel? Ce interese aveti ca starea actuala sa se pastreze?
In plus, ar trebui sa va crape obrazul de rusine pentru ultimul paragraf. Pentru ca, in realitate, problema este in alta parte. Numeric vorbind, lichelele si gunoialele din mass-media (cei care manipuleaza si dezinformeaza din interese proprii), au depasit cu mult jurnalistii onesti si cinstiti care fac jurnalism adevarat. Si atunci, ce sanse au oamenii de rind sa ia o decizie corecta in momentul in care, de exemplu, cele mai mari 3 trusturi de presa aleg sa manipuleze populatia? Vedeti? Acolo este problema reala.
Poate sint persoane care sa se lase pacalite de acest articol. Eu stiu 2 lucruri. In momentul in care un lucru nu merge bine, trebuie schimbat ceva. Si mai stiu ca in momentul in care cineva imi spune “Vezi ca esti mintit” sint sanse foarte mari ca tocmai persoana respectiva sa incerce sa ma minta…
2010-02-04 10:39:48 | Raporteaza
Ahh…DEMOCRATIA… pe drum s-a pierdut “Sfatul Inteleptilor (Batrinilor)”…Democratia functioneaza, de ex. in Suedia, dar se apropie de teoria lui Marx. “Societatea de consum” minimalizeaza democratia, ca definitie, si o restringe la o competitie (nu o data regizata) pentru bani ! Consumati…consumati! Din pacate asta e “motorul”. Probleme apar cind pietele se suprasatureaza… si incep influentele asupra politicului.. se ajunge si la razboaie: distrugem ca sa avem ce reconstrui ! Pe bani, evident. De ce credeti ca medicina naturista nu e promovata, cind in Africa asa zisii “vraci” nu sunt altceva decit purtatorii unor informatii de la stramosii lor si observa ce fac animalele in diverse situatii…ce plante consuma… Un vraci din Africa stie mai mult despre natura decit un milion de oameni. DAR…industria farmaceutica, ca si cea petroliera, aduc bani multi. Cum sa inchizi asemenea afaceri din cauza unei “buruieni” care ar putea fi mai buna ? Exemplul cel mai graitor e musetelul sau menta…In mincare ? Broastele…cresc singure, doar se prind si se vind….Oceanul… Din pacate, omenirea a uitat ca face parte din natura…ca natura e suverana… O distrugem sistematic in numele consumului, “motorul” dezvoltarii…catre ce ? Autodistrugere. O teorie sociala valabila, care sa rezolve mare parte din problemele omenirii nu a mai aparut…de la Marx. A nu se confunda cu Lenin sau Engels… Iei cit ai nevoie si dai cit poti…dar asta inseamna constiinta colectiva. Tot Marx spunea ca “socialismul” va aparea in tarile bogate… Adica, in ziua de azi: social democratia (centru stinga). Mai e un pas. Care nu se va face din cauza unui sistem bazat pe acumulare de bani (valori materiale) si speculatiile la bursa. Bursa e o inventie “draceasca” care aduce bani speculativi: o firma profitabila, dar care nu creste profitul, poate da faliment…repet, desi are profit ! Multe razboaie economice se duc prin Bursa…Si asa au aparut marile Trusturi Transnationale, ajutate de “globalizare”… Noi ? Noi, chiar daca realizam asta, tot nu putem face nimic…exemplul nostru: mincam, cindva, mincare “adevarata”, acum “eco”… azi ? Omenirea a intrat intr-o spirala a decaderii din punct de vedere al ratiunii de a exista. Locuim in mari orase suprapoluate si ne expunem voit la asta…distrugem natura fie pentru bani, fie pentru un interes marut (un foc pentru gratar)…deversam detergenti si alte chimicale in ape apoi pescuim pestele si-l mincam… Ne meritam soarta, DAR ! OARE DE CE NU NE GINDIM LA COPII ? LA VIITORUL LOR ? Din cauza ca banul “bate tot”…Masochism liber acceptat! Asta o fi vrut Dumnezeu cind a creat omul ? Sau suntem pe Pamint sa ispasim pacatul “cunoasterii excesive” ? Ca in stiinta mereu se cerceteaza ceva nou…pina unde ? Pina la CAPAT…ca si din cercetare ies bani buni. E prea tirziu si pentru teoria lui Marx… vor fi razboaie pentru resurse minimale (apa potabila, forme de relief)… Ce mai e astazi O.N.U. ? Un Ohhh…Nu ! Cel mai distrugator animal de pe Pamint e omul… Si nu constietizam asta… nu exista constiinta colectiva, doar bazata pe interese personale sau de grup. Ecologistii ? Sa fie si ei…dar azi “naturalul” costa bani grei ! Nimeni nu vede asta… Natura ne-a dat de-ajuns…dar am vrut mai mult…si-acum vrem mere adevarate…aici s-a ajuns… ca va fi mai rau ? Sigur ca da…”democratic” !
2010-02-04 10:57:31 | Raporteaza
nooooo… vb prostii… eu zic sa mai votati odata cu totii traian basescu presedinte si pdl partid parlamentar. si prietenul kondor ma sustine.
vorbind serios, problema e ca in “prostime” s-au adancit oameni care ar trebui sa gandeasca… e cursa acerba spre manipulare. fiecare incearca sa-si atinga interesul cat mai rapid….
cat despre populism… e un conservatorism defapt (republicanii din SUA). conservatorii au invatat cum sa “urmeze” vointa poporului (care oricum e prost de bubuie si inchis schimbarilor) ca sa-si atinga scopurile. si dau cu poporul non stop in doctrine rationale (liberalism, socialism)
2010-02-04 11:06:34 | Raporteaza
@marius55
e buna aia cu “ispasim pacatul cunoasterii excesive”.
omul este autodistructiv prin definitie. nu exista sens pentru “ne gandim la viitor”. de supravietuit nu putem supravietui decat incorsetati de restrictii. si atunci revenim la pierderea de sens a vietii. e combinatie ciudata in toate intre socialism si liberalism. omul ca fiinta care a atins etape importante ale cunoasterii nu mai accepta sa traiasca dupa legea junglei. vom sfarsi toti in socialism, asta e clar. insa pana acolo e cale lunga. daca reusim sa pastram planeta asta pana vom gasi solutii de deplasare rapida in spatiu….
2010-02-04 11:14:55 | Raporteaza
Asa, si?
“O dictatura ca-n Rusia/ mai putin betia” ar fi o solutie?
Si, serios, pe cine punem sa gindeasca/hotarasca in locul prostimii?
2010-02-04 11:18:54 | Raporteaza
Am ocazia de a-mi ilustra criteriul după care aflu (“stabilesc”) dacă-mi place ori ba un om. Criteriul spune că, atunci cînd cineva dă semne c-ar regreta că s-a-nşelat într-o privinţă, ai două soluţii: a) “vezi că eşti prost?”; b) “aşa, pretine, mai bine mai tîrziu decît niciodată!”
La Alin F, funcţionează b. Adică, deşi a susţinut cauza Băsescului – într-un chip ce insulta, deseori, bunul simţ – se freacă la ochi, ca Gruia lui Novac: Măi, da’ greu ce-am fost dormit/ Zice şi se miră/ Ori păienjenii-au venit/ De mă înveliră? Ia să mişc puţin din mîini/ Poate m-oi desface…
Democraţia – oricum a-i defini-o şi descri-o (diacronic, sincronic, comparativ, conjunctural, conceptual, pragmatic, filosofic, politico-social şamd) – are un rol şi-un rost. Care rol şi rost se-mplinesc ori sînt mimate, potrivit modului de a o defini. Mai ales, prin modalitatea de a te folosi de ea (democraţia).
Modalitatea simplă de a te folosi de ea, ca de o trambulină politică (şi, de aici, ca de o cale sigură şi confortabilă de a te-mbogăţi peste măsură) este să o pui în antiteză cu totalitarismul. După modelul Caţavencu – discursul din final: Ce eram? Azi, ce sîntem? Acesta-i avantajul progresului, liberpansismului.
E de amintit că punctul de plecare al Caţavencului era 1829 (Regulamentele organice, după Războiul Crimeii – respectiv, ieşirea de sub papucul sultanului).
În Scrisoare pierdută, “avantajul constituţionalismului” consta din faptul că oricine putea invoca “ţărişoara, Rrromânia (plînge) pentru a-şi justifica malversaţiunile.
După lupte seculare care au durat 30 de ani, spune Caţavencu – 20, am spune noi azi, măsurînd timpul de cînd am ieşit de sub papucul Ceauşescului – democraţia este să chemi lumea la manifestaţiune cu fanfară şi lampioane. Poate că-n America să nu fi ajuns ştirea că, aici, semnul indubitabil al democraţiei este acela că oricine are parale îşi poate permite un foc de artificii, de ziua lui, a nevesti-si, soacră-si ori a rotweillerului de apartament.
În China lui Mao, democraţia era ca fiecare chinez să aibă un pumn de orez şi o pereche de nădragi – proiect peste măsură ambiţios, dată fiind infinita populaţie chinezească.
În văgăuna mea valahă, democraţia e chiar mai puţin de atît – un vot, tot la 4-5 ani, pentru fiecare valah. Şi, bineînţeles, e chiar şi mai puţin căci votul nu contează individual ci proporţional. Astfel, dacă s-a stabilit – la ultimul recensămînt, de acum 6-7 ani – că populaţia votătoare numără 18 milioane de potenţiali votători, atunci numărul de voturi “liber exprimate şi valabile” contează, iar nu cîţi cetăţeni au votat. În spiritul democraţiei valahe, un grup de cetăţeni cu drept de vot poate exercita şi votul unui mult mai mare grup de cetăţeni care nici gînd n-au să voteze. Dacă primul grup organizează alegerile, atunci al doilea grup îl ajută să le şi cîştige.
Din punct de vedere democratic – pur, teoretic, legal (culmea!) – această practică se cheamă fraudare electorală. Din punct de vedere practic, această practică asigură victoria în alegeri a grupului care “poate” mai mult decît alte grupuri nărăvite la aceeaşi practică.
Prin pledoaria sa electorală, Alin F a cauţionat victoria grupului Băsescu, în acest proces democratic sui generis. Azi, din motive care-mi scapă, el observă că – la nivel local – e posibilă batjocorirea actului democratic. Din alte motive care-mi scapă, nu i se pare că universul se reflectă într-o picătură de rouă.
“b”-ul meu îmi promite că va veni şi ziua aceea. Nefiind o promisiune electorală, îi aştept onorarea fiindcă mie chiar îmi place omul acesta.
2010-02-04 11:26:53 | Raporteaza
imi vine in minte articolul pe care l-ati scris despre tocqueville. pedagogi buni pentru democratia romaneasca nu prea am avut, iar religia este o suma de superstitii si formalitati.
sa nu ne miram atunci ca nu avem un camp politic asezat care dirijeaza compententele si care transforma poporul-colectie in popor-intreg functional.
2010-02-04 11:29:19 | Raporteaza
Reiau acum o parte din articolele mele:
1.Am sugerat in primul DVD si care cred ca a ajuns in Romania ca nu trebuie votat Basescu.Motivele sint multe pe DVD ( nu a respectat o agenda de dreapta si nu a spus nimic de citi ani despre minciuna incalzire globala, a indatorat Romania peste limite etc). Deci Dumnezeu vine si pedepseste. In al 2-lea DVD pe care o sa-l dau oamenilor curind (cu programe politice economice) am recomandat votati social democratii daca vor veni mai aproape de Dumnezeu.Daca nu, partidele mici, fara SRI.
2.De asemeni, in primul DVD am facut corelarea dintre mesajele mele si fenomenele meteorologice ulterioare.Cu alte cuvinte, exista Dumnezeu.Intr-o convorbire telefonica in Romania in ziua alegerilor, din nou am sugerat sa nu se voteze Basescu. PSD si PDL stiu sigur de acea convorbire.
3. Avantajul partidelor mici (oameni noi), votate peste 50% la 4 ani; la fiecare 4 ani alt partid:
-mai mare (se vrea totala) independenta de structura serviciilor secrete
- dosarele mari de coruptie se deblocheaza si rezolva
-firmele intermediare (pe hirtie) din domeniul petrolului/gazelor/energiei se elimina
-anumite planuri de afaceri ce implica mari fonduri publice se desecretizeaza
-nu se mai fac abuzuri, pentru ca peste 4 ani alt partid vine la putere si cei ce abuzeaza legea vor fi pedepsiti.
- mai mare independenta de FMI(daca se poate totala); dupa cum am spus si repet, in vest companiile se duc direct la banca si iau bani- nu au nevoie de FMI.
-retehnologizarea Romaniei.
5.Minus 34 grade la Covasna in Ianuarie? Baietii se satura de asa numita incalzire globala. 30% reducere emisii carbon, Basescule din cauza incalzirii globale. Noi taxe.Cum am spus in primul DVD, stinga norvegiana + dreapta ingroapa la CO2 din 1990 ca sa imblinzeasca vremea si sa aiba primavara vesnica.Doar i-au taxat pe credulii aia de norvegieni si au dat premii Nobel lui Gore. Ha! Am citit multe articole in care stinga europeana spun ca incep ingroparea carbonului doar acum, ca sa-si spele minciuna globala si sa nu se prinda lumea.
6.Ce mai spuneam in acel DVD, dat oamenilor in 2009: ca o anumita tara X a trimis in 2007 consilieri economici de la serviciile lor secrete in Haiti.traducere: serviciile secrete au specialisti si e de datoria lor sa ajute cu bugetul unei tari. In atare conditii si partidele mici se pot descurca foarte bine. Nu va fie teama sa votati partidele mici. Pentru anumite tari, care au batjocorit democratia sunt bune partidele mici.Noi consideram o lista de tari, dar nu este publica, pentru moment.
7.De ce partidele mari iau mesajele?Ca sa nu apara partide mici (de exemplu acum: taxa pe fast food creste pretul mincarii cu 20%). iata dupa ce am scris toate astea pe 29, 30 ian. – pe 1 feb. ca sa apere sistemul corupt PSD- PDL propun (in conditiile in care detin media) ca cel votat pe pozitia 1 sa intre automat in Parlament. (si vor fi doar 2 partide, pentru ca oamenii se desteapta greu si nu pot comunica votati partide mici, de ex la tara).
8.Raspuns la “Boc – sistemul electoral permite politicienilor de pe locurile 2-3 sa intre in parlament- Feb 1, 2010′: Ponta (PSD) pe 31 ian. propune altceva pentru PSD: ca oficialii PSD care nu mai au functie sa fie protejati pentru deciziile care le-au luat. Traducere: faceti prostii ca nu vi se intimpla nimic. Opriti-l pe Ponta si PSD-ul sa aiba aceasta atitudine, care incurajeaza tot felul de abuzuri. Asta e iar o sugestie pentru partidele mici.
9.Am spus in unul din primele DVD-uri care l-am dat oamenilor, in 2006 (dar ideea e veche de 44 de ani, virsta mea) ca in politica si viata de toate zilele se face o distinctie artificiala intre stiinta si religie. La vremea respectiva, doctrina era cea pe care o expici: nu amestecam stiinta cu religia. Clipul, care a suparat multi liberali atunci si care trebuie sa fi ajuns si in Romania mai tirziu, in 2009, spunea ca omul abia acum descopera formule matematice foarte exacte dupa care cometele zboara. Deci daca omul acum e capabil sa prevada traictoria unei comete, bazat pe formule matematice- atunci de ce nu o forta supranaturala (Dumnezeu) a creeat si imaginat o asa exacta traictorie. Repet, sint formule matematice si intotdeauna 2 + 2 = 4, deci sint foarte exacte. Omul inca mai invata si descopera lucruri noi (pentru el) de care se minuneaza. La sfirsit ceream ca oamenii sa revina la credinta. Distanta dintre credinta si stiinta e mai mica decit credeti.
10.Partea 2 : Propunere PDL Feb 2, 2010 (declaratii de interese): Raspunsul meu: raspunsul meu lui Sabin Orcan (ziarist, Adevarul): 1. Daca esti atit de nesatisfacut, de ce nu incepi matale un nou partid mic?Esti tinar. Daca CNSAS spune ca esti curat, astept sa ma contactezi.Incearca firstonestar1@hotmail.com. 2. Am insa o presimtire ca n-o s-o faci. Pentru ca ti-e frica. 3. Specialisti sunt in Romania. ramine doar de vazut daca vor sa mearga cu un partid mic, mai onest.Dat situatia actuala, nu vedem de ce nu ar schimba Romania.
Mai sunt si alte luari de pozitie(programe economice, politice, sanatate etc). Vedeti de ce sunt bune partidele mici?
2010-02-04 11:33:43 | Raporteaza
@cosv: Corect- si eu as fi curios de o alternativa. La democratie, ca asta era parca cu suveranitatea poporului… Si, dl. Fumurescu, cind o gasiti spuneti-ne tuturor, sa stim si noi ca a aparut
2010-02-04 11:38:03 | Raporteaza
@Luca: Alternativa incepe la postul 15, pe aceasta pagina.
2010-02-04 11:44:39 | Raporteaza
Sunteti pentru mine primul care vorbeste de Aristotel si Etica pentru Nicomach, in cunostinta de cauza. Subscriu in buna parte la asertiunile dvs si cred ca daca si politicienii nostri si-ar trece ceva mai multe texte de acest fel prin filtrul gindirii proprii (Sa nu ma intrebati daca exista, nu va pot raspunde), am avea in primul rind o legislatie (incepind cu constitutia) mai clara , dupa care sa apreciem deciziile politice.Nu am fi in situatia pomenita la Isaia cap.10 pct. 1,2 si 3. O zi buna!
2010-02-04 11:54:44 | Raporteaza
Ei bine hai sa mai adaug niste puncte, ca toe se vorbeste ca Isarescu e cel mei bine platit (de fapt luari de pozitie la sfirsitul lui Ian. 2010, pe blog):
11.In ceea ce priveste Rosia Montana, proiectul nu e viabil. Pe piata mondiala, in conditii de criza pretul aurului de 1-2 ani incoace e foarte bun (in vest se incearca prin toate caile sa se ia aurul de la populatie) iar in Romania exploatari existente stau inchise. Sint pentru repornirea minei de aur Sacarimb – Deva.(si nu pentru ca o propune partidul verde- motivele se stiu). Verificati seful de la Gabriel Resources daca nu e agent acoperit.PDL-ul joaca urit si ca de obicei se opune la orice pas in probleme economice si ia mesajul cind vine vorba de credinta. Nu sunt credibili. Mina de aur Certej- Deva s-a inchis pe vremea guvernului liberal, cu Basescu presedinte.
12.Ce ar fi facut un bancher destept? Ar fi avut aur si acum l-ar fi vindut, cu profit bun. Ar fi platit datoria tarii lui. Dar asta e pentru partidele mici sa o faca, in Romania. Argentina a ascultat si iata seful bancii lor a fost demis pentru ca nu a vrut sa vinda aurul, acum cind pretul e bun. Partidele mici trebuie sa realizaza ca bancile adora sa fi dator.
14.Iar daca cineva gaseste ceva nelalocul lui, aceluiasi partid ii place sa repare repede, repede ca sa nu piarda controlul. Din ce manual o fi asta? Romanii trebuie sa gindeasca asa: cine a gasit defectul merita votul, nu cine l-a reparat repede, repede…E valabil pentru partidele mici.
2010-02-04 12:00:58 | Raporteaza
E evident ca oamenii nu sunt egali. Eu m-as multumi cu o societate care sa garanteze startul de pe aceeasi linie. In rest, sa castige cel mai bun. Poate parea stangista aceasta aspiratie, dar in realitate nu e. Ea se bazeaza pe aceeasi axioma ca oamenii nu sunt egali. Genetica ne arata ca descendentii unui geniu nu mai sunt la fel. Ba unii sunt de-a dreptul idioti. E destul sa ne gandim la familia Bush. “Fiul” nu ar fi ajuns niciodata presedinte daca nu era “tatal”. Milioane de americani ar fi fost presedinti mult mai capabili decat G.W.
2010-02-04 12:04:12 | Raporteaza
Îmi place chestiunea.
Deci punem în antiteză democraţia pură (ateniană) cu cea modernă care îşi are rădăcinile revoluţia franceză.
Cum oamenii nu-s perfecţi, evident că nici alcătuirea socială nu e.
Şi tot ne învârtim în jurul cozii: cine să aibe dreptul să voteze şi cine nu, ca să nu iasă lucrurile anapoda.
Pe la noi, şi nu numai, a existat într-o anume perioadă, votul censitar – un sistem electoral în care îşi exercitau dreptul de vot doar cei cu stare.Nu neapărat şi cei mai deştepţi.
Era corect?
Nu, vor striga în cor mulţimile revoltate.
Apoi s-a trecut la votul universal- bogaţi şi săraci, femei şi bărbaţi, tineri şi bătrâni, deştepţi şi proşti, (naţiunea, în toată splendoarea ei)-toţi de-a valma au purces la vot.
Şi-a fost bine?
Dacă ne uităm la Germania de după primul război mondial, exemplu de şcoală, nu prea a fost bine.
Dacă ne uităm la Statele Unite (obsesia noastră a dâmboviţenilor) acolo lucrurile par să fie mai OK.
Dar, tot nu e bine.
Se zice mereu că oamenii trebuie să voteze în cunoştinţă de cauză!
Păi. fraţii mei de toate culorile, mai întâi trebuie să deţină capacitatea de a înţelege ce şi cum.
Dar, cine mai are chef, în ziua de azi. sî mai asculte ceva şi pe cineva.
Totul se ia de-a gata. Diplomele de facultate, examenele de doctorat, etc.
Şi ajungem la ideea că principalul vinovat, astăzi, este individul, nu societatea.
Încetez să mai aberez că poate plictisesc.
Părerea mea e că totul porneşte de la fiecare din noi. Că e bine sau că e rău.
2010-02-04 12:25:54 | Raporteaza
@Inima-Rea
Si mie imi place Alin Fumurescu. M-a cucerit iremediabil
nu cu bibliotecile citite, ci cu pasiunea pentru caini, pe care i-o impartasesc.
) dintre filele cartilor si i-ar trimite hai-hui prin lume cred ca toti am avea de castigat.
Cat despre “regret, m-am inselat”, eu cred ca mai aveti de asteptat. Nu pentru ca nu ar avea puterea sa recunoasca public ca a gresit, ci pentru ca nu va ajunge la aceasta concluzie. Cateodata imi pare ca priveste lumea cu ochi de copil rotunjiti a mirare (asa, ca dintr-un tablou de Tonitza), cu o inocenta infipta pana la nivel atomic. Alteori imi pare ca indeasa intr-o realitate livresca, ca intr-un soi de pat al lui Procust, realitatea reala, aia de se intampla de-adevaratelea. Se chinuie pan-o potriveste, mai taie colo, mai pune dincolo, pana-i iese ca-n carti. Daca si-ar scoate cativa neuroni (macar cat populatia Chinei
Cat despre democratie, ca asta-i de fapt subiectul, am un singur comentariu: ha ha ha! Mai mult nu ma duce capu’. Oamenii si-o trag la temelie unii altora de sute de mii de ani. C-o fac din vocatie, din instinct, c-o fac din cauza de cromozomi, nu conteaza. Intotdeauna cel puternic va face legea. Va recomand neste discutii aplicate cu americani in uniforma militara, faceti rost de cativa si vedeti cum e cu democracy, alea alea. Probabil n-o sa extirpati cuvantul “democratie” din vocabular decat din motive sentimentale, pentru ca acu niste mii de ani, niste minti luminate au gandit si scris despre acest concept. In rest, we have no use for it.
2010-02-04 14:03:03 | Raporteaza
Cine nu si-a luat portia zilnica din libajul de lemn, lipsit de continut a lui Boc, gaseste toate detaliile aici:
hotnews.ro/stir../
2010-02-04 15:08:38 | Raporteaza
@Alin Fumurescu
PERFECT! exact asa ajuti, omule, lamurind lucruri importante. tu baga d-astea cand le vezi, si cu agatzament in caz concret. hai domle, tu stii cati sunt care ar vrea sa citeasca asa ceva si sunt pierduti intr-o jungla de confuzii?
2010-02-04 16:01:32 | Raporteaza
Feb 4, imediat dupa decizie: Meleşcanu: Acordul privind scutul antirachetă va trece fără probleme de Parlament; Băsescu: Hotărârea CSAT privind scutul antirachetă respectă Constituţia şi legile ţării; Băsescu: Sistemul antirachetă va fi operaţional din 2015
Severin: Decizia privind scutul antirachetă, o soluţie bună
Comentariul meu: numai certitudini. Nu discutam acum despre oportunitate (buna sau rea) instalarii scutului. Problema e: in alte tari s-a dezbatut inainte. Ati votat pentru asta in 2008?
2010-02-04 16:26:42 | Raporteaza
@ cosv – am si solutii:) – dar deocamdata sa formulam corect problemele.
@ mutulica – uninominalul pur favorizeaza bipartidismul din cauza efectului mecanic (partidele mari devin tot mai mari, cu fiecare ciclu electoral) si a celui psihologic (ce rost are sa-mi risipesc votul pe candidatul preferat cata vreme stiu ca nu va intra in parlament? Mai bine ma reorienetz spre unul din cei doi favoriti).
@ Inima-Rea – mi-e teama ca te dezamagesc: nu-mi pare rau ca l-am sustinut pe Basescu. raman la parerea ca era varianta cea mai buna. Acum, insa, trebuie prevenit parlamentul unicameral si bipartidismul – la munca, avem treaba! (vorba amicului Patrasconiu
@ Kondor – reamintesc ca l-am sustinut pe Basescu si PDL – drept pentru care mi-am servit deja portia de injuraturi:) – si e bine sa stii mai mult de doua lucruri “mari si late” – viata e ceva mai complexa, mai nuantata.
al VI=lea Lenin – binisor!
@ sierra – am rosit:)
@ tx2 – multzam!
@ Sorin B – in cazul asta, ce-i prea mult nu-i sanatos:)
2010-02-04 18:09:45 | Raporteaza
Bullshit, mai. Pentru ca
1 dai a intelege ca, critici numai democr. romaneasca, dar de fapt tu critici Democratia, fara sa ai ce pune in loc
2 votul ala la 4 ani este singurul mijloc prin care guvernantii sunt siliti sa se plieze pe dorintele celor guvernati, si e foarte bine asa
(Nu va mai plangeti de PNL, reflecta perfect mentalitatea romanului fraier care chiar crede ca a castigat un Mercedes gratis)
3 Daca in Cuba si Coreea de Nord s-ar organiza alegeri libere am scapa !intr-o singura zi!! de doi idioti.
In rest, de acord cu tine. In mare.
2010-02-04 18:10:05 | Raporteaza
@cosv: Bestial articol! alternativa ar fi votul in functie de nivelul de educatie si situatia materiala iar a 2-a alternativa ar fi votul obligatoriu pentru toata lumea. intelectualii trebuie scosi cumva din lancezeala, chiar si fortat daca altfel nu le place. parerea lor poate conteaza cel mai mult.
2010-02-04 22:15:45 | Raporteaza
[...] Fumurescu: …despre prostia suveranitatii poporului; si despre minciuna democratica …haideti, ca suntem oameni mari de-acum! Putem, asadar, rezista unor adevaruri brutale. Sunteti [...]
2010-02-05 01:02:19 | Raporteaza
@Fumurescu, postare 26: Mi s-a mai spus asta si am raspuns cu: a. este o legatura directa intre ce spun si fenomenele climatice ulterioare; b. asa se rezolva problemele acumulate, deci sistemul meu de valori ar trebui sa fie si al vostru.
2010-02-05 02:16:03 | Raporteaza
Apropos, din cati iti spun Sefu’-sti la ce ma refer!- ti-a tras careva “tzeapa”? Cat despre material… iar imi consumi tonerul, musai sa-l printez.
2010-02-05 07:08:20 | Raporteaza
Toata lumea zice ca nu exista alternativa. Eu zic ca ar exista una, dar destul de brutala, si anume restrangerea dreptului la vot in functie de cateva criterii. Si acestea ar putea fi un IQ minim, o minima informare asupra situatiei politice si administrative, nu minim interes pentru politica. Cum s-ar putea realiza asta? Destul de simplu. Acum, in momentul in care iti stabilesti domiciliul undeva esti automat inscris pe lista electorala. Aceasta inscriere ar trebui sa fie facuta doar la solicitarea individului (ceea ce ar denota minimul interes) si in urma unui test care sa ateste un IQ minim (de nivel mediu, sa spunem) si care sa contina intrebari usoare legate de situatia politica actuala (ca, de exemplu, “in ce an a aderat Romania la UE?” sau “cate judete are Romania?” sau “care este numarul maxim e mandate pe care le poate avea presedintele?”, this like this). Daca vrei si te intereseaza, atunci votezi. Daca nu, nu. Si se rezolva problema celor care voteaza in totala necunostinta de cauza sau pentru o pomana mititica.
2010-02-05 18:13:56 | Raporteaza
Comentariu intarziat.
In sfarsit, la problema…Cred ca DEMOCRATIA (in continuare cea mai traibila forma de organizare sociala)are de la inceput doua mari vulnerabilitati: cetateanul alegator si cetateanul ales.
Cetateanul alegator: uitam ca in democratiile antice nu votau toata fiintele umane aflate in viata peste o anumita varsta intr-o “cetate”, ci doar CETATENII. Era primul semn de sesizare a necesitatii votului RESPONSABIL. A fi cetatean cu drept de vot presupune conditii care cu vremea au devenit din ce in ce mai putine, mai slabe, mai incapabile sa asigure dezideratul originar. Cu riscul de a fi acuzati de elitism, fascism, etc. poate ar fi timpul sa redefinim cine/ce este CETATEANUL RESPONSABIL si doar lui sa-i incredintam dreptul/obligatia de a vota.Poate fi de folos pana la un punct un “marginal” scriitor de SF, Robert Heinlein.
Cetateanul ales: cea mai mare problema a lui este cinstea. Alesul care nu are posibilitatea sa MINTA, direct sau prin interpusii numiti de el, este obligat la randul lui sa fie dezinteresat si responsabil. ADEVARUL nu este o optiune pentru cel cu putere asupra altora, este singura optiune. Doar sa ne gandim cum se poate face… Tehnicile de “detectare a minciunii” sunt imperfecte, ele pot fi imbunatatite, dar chiar asa cum sunt daca iti ofera 70-90% rezultate fiabile este mult mai bine decat sa fii mintit cu nerusinare in 70-90% din cazuri. Daca toti cei NUMITI (de catre cei ALESI )in posturi importante ar trebui sa treaca periodic teste de integritate si singura pedeapsa pentru esec ar fi pierderea postului, oare cum ar fi…? Metodologia poate ar fi complicata, probabil am pierde si oameni cinstiti, dar sa ne gandim, nu am castiga mult mai mult?
Doar sa ne GANDIM.
Cu stima, un fel de naiv.
2010-02-06 12:14:04 | Raporteaza
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Winston Churchill
2010-02-07 01:53:10 | Raporteaza
paranoia creste direct proportional cu marimea multimii din care te adapi,comunitatea deci sau altfel zis -poporul cel mic
el are aceleasi caracteristici ca si poporul mare pe care-l genereaza dealtfel,dar mai conturate
n-ai cum sa eradichezi prostia,poti doar sa o tii in frau ,cateodata
nu va amagiti oameni buni cu multimea dinafara ,cautati sa stapaniti macar multimea din voi(dinauntru) ,vorba lui Uspensky discipolul lui Gurdjieff,dintre mujltiple euri interioare care va macina ,peste 840 la numar dupa cum spun cei mai inainte citati, care va conduce si ce democratie interioara aveti fiecare ,in rest toate-s povesti cu pesti…!
2010-02-08 22:14:15 | Raporteaza