![]() | Din colecţia “autorităţile dialoghează cu prostimea”: am semnat ACTA uite aşa. Update: reacţie Pontavezi toate articolele de Costi Rogozanu26 Jan la 17:53 33 comentarii 1734 vizualizari. |
Update: Victor Ponta, reacţie pe facebook:
Guvernul trebuie sa explice de ce a semnat ACTA in numele Romaniei, fara niciun fel de dezbatere publica! Cand vom ajunge la guvernare, ma oblig sa suspend aplicarea ACTA, pana ce nu va avea loc o dezbatere publica. Socialistii si liberalii, in Parlamentul European, au cerut mai multa transparenta. Singurii care s-au opus acestei rezolutii au fost eurodeputatii PDL.
Votul va fi in vara, si va asigur ca nu vom sustine ACTA in forma actuala, fara dezbateri si fara acord cu societatea civila. Cei din PDL ar trebui sa explice de urgenta de ce sustin astfel de reglementari fara niciun fel de dialog cu nimeni.
Ce e ACTA:
Nu vorbesc despre vreme. Spun doar că e scîrbos tot teatrul TV cu premieri şi miniştri care arunca armata în lutpă cu fulgii. Voi vorbi însă despre Valerian Vreme, ministrul de la Comunicaţii. Pentru că prietenii de la Think Outside the Box au dat astăzi un exemplu excelent despre cum curg comunicările şi dezbaterile cu autorităţile.
Reprezentanții Uniunii Europene au semnat astăzi la sediul Ministerului Afacerilor Externe japonez controversatul tratat ACTA, inițiat chiar de Japonia. Joe Nakano, adjunctul ministerial japonez pe probleme de afaceri externe, și-a exprimat în cadrul ceremoniei încrederea că semnarea acestui tratat va duce la o colaborare internațională eficientă, atât între țările europene, cât și alte state care au aderat sau vor adera la ACTA, în ceea ce privește protejarea proprietății intelectuale și combaterea pirateriei. Inițiativa acestui tratat aparține Japoniei. Țările care au semnat astăzi tratatul sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, cehia, Danemarca, Finlanda, Franța, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Lituania, Letonia, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Spania, Suedia și Marea Britanie. La 1 octombrie 2011 ACTA a mai fost semnată de Australia, Canada, Japonia, Coreea de Sud, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore și Statele Unite.
România a semnat, cu UE deodată, un act pe care nu l-am discutat nici măcar puţin. Ştiu refrenul “că ăia-s mari, nu comentăm noi”, dar eu cred că România avea un interes enorm să discute punctele controversate din propunerea de reglementare a internetului. De ce? Pentru că e singurul motor prin care am ţinut pasul cu lumea. În rest, se pare, sîntem în plină epocă post-FMI, ca-n anii 80. Studenţii fără bani au putut să acceseze studii şi cărţi fără să sucombe sub cheltuieli, filmele au fost accesibile unei ţări fără cinemtografe în multe-multe oraşe importante. Discuţia despre drepturile de proprietate e lungă, dificilă. Ce e clar e că nu trebuie dăcut aşa. Reproşurile, aici:
Comisia Europeană nu a realizat niciun studiu de impact cu privire strict la ACTA, ci a reutilizat studii realizate pentru Directivele privind aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală (I şi ÎI). Nu a fost realizat niciun studiu cu privire la impactul ACTA asupra drepturilor fundamentale, în special în legătură cu state terţe, care adesea nu oferă garanţii referitoare la protecţia vieţii private, libertății de exprimare şi statul de drept, similare celor din UE. Ameninţări la adresa libertăţii de exprimare şi accesului la cultură.• Interesele deţinătorilor de drepturi de proprietate intelectuală sunt puse mai presus de libertatea de exprimare, viaţa privată şi alte drepturi fundamentale. (Acest lucru reiese, spre exemplu, din nota 13 din ACTA, unde măsurile de protecţie faţă de răspunderea intermediarilor Internet – măsuri care i-ar determina pe intermediari să nu se amestece în traficul de date privat al tuturor cetăţenilor – sunt premise doar în cazurile în care interesele limitate ale deţinătorilor de drepturi de proprietate intelectuală sunt protejate).
• ACTA va lăsa reglementarea libertăţii de exprimare în mâinile companiilor private, întrucât impune obligaţii referitoare la monitorizarea conţinutului online de către terţe părţi, cum ar fi intermediarii Internet, care nu sunt însă în măsură să reglementeze formele de exprimare în mediul online. (Articolul 27.2 şi Articolul 8.1 ACTA)
TOTB a solicitat de la Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale. Răspunsul e de tot rîsul:
Am solicitat Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale o opinie oficială referitoare la semnarea ACTA. Oficialii ministeriali ne-au declarat că abia mâine ne vor putea oferi o poziție oficială. Vă ținem la curent.
Au semnat şi nici măcar nu aveau un amărît de comunicat de presă prin care să-şi explice poziţia. Între timp, Vreme e prin Austria, caută şi mai mulţi investitori pentru o vacă foarte mare de muls, e-guvernare. Păi nu trebuie să-i cauţi, trebuie să-i alegi.
O abordare altfel, poate prea cu spume, dar încă valabilă, aveam acum vreo doi ani. Vedeţi şi voi aici.
Mulţumesc, Cornel Dumitraşcu, să tot linkuim pînă ne trezim:).
Etichete: acta, ministrul comunicatiilor, totb, UE, valerian vreme


Costi Rogozanu azi la 16:35 |
Dacă erai critic cu americanii şi politica lor oficială (reprezentată lamentabil de ambasadorii [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu azi la 14:58 |
In urma cu nu mult timp, la 15.01.2012, publicam pe voxpublica si pe site-ul propriu, [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 14:32 |
Bani, bani, bani... vize, vize, vize... acestea sunt asocierile în mințile multor cetățeni [ citeste mai departe ]
Florin Puscas azi la 13:57 |
„USL e în această clipă o alianţă de stânga, iar o alternativă la Uniune trebuie să fie, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 11:23 |
”Chemaţi organele să-mi pună cătuşele, să mă lege, dar să ştiţi că o să daţi [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 09:42 |
Vreo 20 de tineri pedelişti s-au dus la Parlament să-i dea deşteptarea lui Crin Antonescu. Mai [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu azi la 08:29 |
... zbaterile PDL-ului pentru a iesi din groapa electorala pe care singur si-a sapat-o m-ar induiosa [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 22 Feb la 21:33 |
Săptămâna asta a apărut în mass media o nouă "amenințare" la adresa libertății virtuale. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 22 Feb la 19:23 |
Sondajele de opinie vin să confirme ceea ce Puterea a negat: Guvernul Boc a fost schimbat în urma [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 22 Feb la 17:03 |
Trăim epoca ştirilor, a breakingnews-ului. Vom avea minimum 10 televiziuni de ştiri. Digi24, TVH2. [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 22 Feb la 12:59 |
În an de recesiune, Petrom a făcut un profit de neam-prost, de 887milioane de euro, în creştere [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 22 Feb la 08:29 |
Dupa manifestatiile din ianuarie, autoritatile, in loc sa genereze si sa implementeze idei pentru [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 Feb la 21:05 |
Încă una. Poate ultima după episodul de săptămâna trecută de la Federația Română de Fotbal, [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 21 Feb la 18:16 |
Paradox: "Am vrut să fiu un om întreg și m-am trezit un [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 21 Feb la 17:32 |
Comisia Europeană a confirmat astăzi oficial ceea ce a anunţat ministrul afacerilor europene [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 21 Feb la 17:03 |
Cu o saptămână înainte de a deveni Ministru de Finanțe, Bogdan Drăgoi împrumuta România cu 1. [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 Feb la 16:53 |
PDL s-ar agăţa de MRU ca înecabilul de pai. Dar dacă premierul îşi dă independenţa pe [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 Feb la 15:56 |
Un om cuminte, raţional, cu capul pe umeri. Să zicem că aude ştirea zilei de azi, că se [ citeste mai departe ]
vox 21 Feb la 12:37 |
E greu să crezi că unicul motiv pentru care România nu recupera 1.5% din PIB pierdut prin [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 Feb la 10:19 |
O prelată a stadionului ”Ilie Oană” din Ploiești care unea o peluză de tabela de marcaj și [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 21 Feb la 09:59 |
Proiectul de reconfigurare urbanistică a Pieței Universității în vederea transformării [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 20 Feb la 23:31 |
"E spart apartamentul unei familii. În timpul jafului, acasă e doar femeia, în jur de 40, cu [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 20 Feb la 20:56 |
Astăzi se aniversează dezrobirea romilor din 1856. Este prima oară cînd aniversarea se [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 20 Feb la 20:35 |
Mă răscoleşte în seara asta o tipă în buzunar, dar n-apucă să facă şi extracţia. Ieşisem [ citeste mai departe ]
Dan Duca 20 Feb la 20:27 |
Ne-am văzut de puţine ori în aceşti ani. De infinit prea puţine ori. Ne-am cunoscut în Sibiu [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 20 Feb la 20:20 |
Industria cărţii din România seamănă cu o junglă. Fiecare încearcă să supravieţuiască [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 20 Feb la 19:34 |
Din cand in cand, apar articole de analiza in care se compara situatia din Romania cu cea din alte [ citeste mai departe ]
vox 20 Feb la 19:12 |
Am lansat cîteva întrebări/teme unuia dintre cei cinci candidați la rectoratul UBB, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 Feb la 18:35 |
Cînd au început colonizarea Tasmaniei, la începutul secolului al XIX-lea, britanicii au ajuns la [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 20 Feb la 18:05 |
A nimerit-o bine premierul alegîndu-l pe Dan Suciu purtător de cuvînt. Nu numai fiindcă DS [ citeste mai departe ]
| 1Eu sunt una din cei multi din fata televizoarelor, care sunt de acord cu cei 20 de tinrei pdl-isti si am si o propunere de slogan: "Antonescu presedinte pentru ciumpalacii fara minte"... | ||
| 2Ce nu inteleg e de ce fruntasii PD-ului nu-si asuma cinstit candidaturile, daca tot au facut ceea ce spun ei ca au facut: modernizarea tarii, reforma, salvarea de la grecizare, binele cu forta, etc. De... | ||
| 3Programe au toti, pdl, psd, unpr... Inclusiv pcr-ul a avut programe. Care e diferenta? Regimul si persoanele care ar trebui sa le aplice. Regimul nu mai e, dar persoanele inca mai sunt. Cat despre marele... | ||
| 4@unik: Aceasta a fost si intentia mea! Imi pare bine ca gustati un astfel de umor, amar ce-i drept, pe propria noastra piele! Este renumitul, haz de necaz! Blanculescu... | ||
| 5Mi-e dor (culmea !) de Biju Morar. Cum le zicea el, cum lingea in augustul kur presidintiaL ...... | ||
| 6@trolu: Perfect de acord cu dvs.!In afara de o supraimpozitare a profiturilor acestor companii petroliere, din care nu castigam mai nimic, banii ducandu-se la buget, pentru alimentarea si a sau in special... | ||
| Mihai Goţiu 27107 citiri |
| Ciprian Domnişoru 10079 citiri |
| Cristian Teodorescu 8364 citiri |
| Costi Rogozanu 6860 citiri |
| Florin Puscas 4271 citiri |
| Alin Fumurescu 3484 citiri |
| Viorel Dobran 2377 citiri |
| vox 1808 citiri |
| Elena Vijulie 1356 citiri |
| Daniel Oanta 1271 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Florin Puscas 3 postari |
| Viorel Dobran 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| vox 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Mihai Goţiu 105041 citiri |
| Costi Rogozanu 51466 citiri |
| Cristian Teodorescu 47285 citiri |
| Alin Fumurescu 25396 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21006 citiri |
| Remus Cernea 17916 citiri |
| Viorel Dobran 16867 citiri |
| Dorin Tudoran 15188 citiri |
| Iulian Leca 12531 citiri |
| Cristian Bândea 11206 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Cristian Teodorescu 26 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Dorin Tudoran 15 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Viorel Dobran 10 postari |
| Constantin Creţan 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Lucian Isar 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Nu sunt vinovati utilizatorii de internet pentru ca casele de discuri si alte corporatii de acest gen au fost depasite de tehnologia internetului, ca si altadata presa scrisa de radio si televiziune!
Sumele calculate ca pierderi din cauza pirateriei sunt un mare si urat mirositor BULLSHIT. Estimeaza numarul descarcarilor ilegale si calculeaza cat ar fi incasat daca le vindeau ei “legal”. Dar ignora (voit, nu de fraieri) ca cei ce descarca ilegal o fac pentru ca nu isi pot permite costurile copiilor legale pe care oricum nu le-ar fi cumparat niciodata. Calculati cat ar valora teoretic ce se gaseste intr-un calculator obisnuit. Veti ajunge la preturile unei CASE! Cine si-ar putea permite sa bage atatia bani intr-un calculator? Mai degraba l-ar arunca pe geam! Deci oricum ai lua-o, chiar daca nu ar fi existat internetul, acele virtuale pierderi nu ar fi fost niciodata incasate. E doar praf in ochii justitiei Internetul este zona publica, nu are secrete nu are colturi, este ca si cum cineva afiseaza pe strada o reclama si eu trebuie sa platesc daca cumva din greseala o privesc. Este si aici o manarie a avocatilor dar de data aceasta a lor, ca sa stoarca bani. Iar “pierderile” sau “furturile” sunt absolut neadevarate, cei care descarca o copie si n-o platesc, nu lasa nici un gol in urma. Cind fura cineva ceva, ramine locul gol nu ? Dar daca “iei” de pe Internet, nu lipseste nimic dupa aia nu ? Daca furi o piine, ea nu mai e acolo. Lipseste. Daca iau ceva de pe Internet, lipseste de undeva ?? Si aia calculeaza cit au “pierdut”. N-ati pierdut nimic, VOI SUNTETI HOTII si tilharii.
“Drepturi de autor” pe dracu’! Pentru o piesa muzicala, un artist primeste intre 5 si 10% din valoarea cu care se vinde legal, restul este al caselor de discuri si altor paraziti. Daca cumperi un CD, material, in format audio, high-quality sound, inteleg sa platesc celelalte 90-95%, dar daca il iei de pe net, in format mp3, ca ce chestie? Nu casa de discuri il furnizeaza! O piesa muzicala vanduta legal costa peste 1 dolar, ceea ce adunat e enorm, daca nu asculti mereu doar aceleasi cateva melodii. A plati doar 5-10 centi, cat revine autorului, mi s-ar parea normal, si pe net in format mp3 tot creatia lui este, si ar fi si destul de accesibil. Cine e vinovat ca asta nu se poate? In nici un caz utilizatorii! Si nici artistii nu sunt cei ce umbla sa ne jefuiasca, ci parazitii numiti case de discuri, care de altfel ii jumulesc cat pot si pe ei!.
Nu ar trebui incriminat decat folosirea file sharing-ului in scop comercial. Restul este absurditate, slugarnicie fata de elitele corporatiste si drum spre totalitarism . Daca ii inregistrez de la un prieten muzica, l-am si facut infractor, asa-i? Inainte de internet, nu inregistram muzica pe casete unii de la altii? Hai sa-i inchidem si pe cei ce copiaza carti, cursuri si orice fel de materiale la xerox, ca si alea au un autor! Sau hai sa prohibim orice tehnologie de copiere, daca se poate si scrisul de mana, ca si asa “tara ne vrea prosti” !
2012-01-26 18:05:15 | Raporteaza
” filmele au fost accesibile unei ţări fără cinemtografe în multe-multe oraşe importante.”
Cinematografele nu lipsesc, stimate domn! Există, chiar și într-un orășel mic cu 15.000 de locuitori așa cum e cel în care locuiesc, dar au fost închise treptat din lipsă de spectatori. Clădirile stau în paragină! Nu cumva pirateria a contribuit decisiv la dispariția lor?
2012-01-26 18:18:58 | Raporteaza
@Tudor: mai mult decit pirateria eu cred ca au contribuit totusi tot felul de concesionari pentru baruri, cluburi sau sprijinul lipsa din partea autoritatilor locale. dar e valabil si invers, cum spuneti dvs.
eu spun doar atit, ca atunci cind lumea evolueaza, ideea nu e sa te intorci inapoi la reguli de fier cu drepturi de autor ca dai in altele.
2012-01-26 18:21:47 | Raporteaza
KEEP INTERNET FREE !!! Lacomelile astea cu drepturi de autor, copyrights, patente comerciale etc trebuie sa inceteze. Muzica sa scoata bani din cluburi, radio, tv, vanzare de cd-dvd etc. Solistii si trupele sa scoata bani si din concerte, sa invete sa nu mai faca playback. Cinematografia sa scoata bani din difuzarea filmelor la cinema/tv (ca si actorii si producatorii sunt deja PREA BOGATI). Patentele comerciale sa fie protejate max 1 an. De ex, industria farmaceutica poate distruge sistemul asigurarior publice de sanatate dintr-o tara mai saraca cu lacomia lor!!!
2012-01-26 18:27:48 | Raporteaza
WTF?
2012-01-26 18:30:52 | Raporteaza
Din punctul meu de vedere, din momentul in care cineva capata dreptul sa-mi intre in calculator si/sau sa-mi supravegheze traficul pe net, voi desfiinta abonamentul la internet. Nu as admite un astfel de control, si NU datorita faptului ca n-as putea descarca te miri ce. Oricum, si inainte de net, muzica se inregistra lejer de la om la om, la fel se va proceda si dupa aplicarea acestei legi. Nimeni nu va cumpara ceva pentru care nu are oricum bani, deci nici vanzarile smecherilor corporatisti interesati nu vor creste. Probabil dimpotriva, mai multe formaturi digitale cu copyright vor ramane necunoscute si in consecinta, nevandute.
Probabil ticalosii care au venit cu legea stiu si ei asta, scopul e altul, politic, de cenzura prin intimidare.
2012-01-26 18:32:04 | Raporteaza
Vrem cinematografe libere!
2012-01-26 19:07:08 | Raporteaza
@Goth: Si eu voi face la fel, iar daca s-ar face asta pe scara larga, poate le-ar baga mintile in cap imbec1lilor cu astfel de idei totalitare….
Scuze Costi, am mai incercat sa postez asta, de 3 ori de ce n-a mers? Legea deja se aplica?
2012-01-26 19:10:44 | Raporteaza
Intr-o lume ideala comertul de muzica online s-ar desfasura asa:
Fiecare formatie de pe site-ul propriu sau un portal[dar nu actualui iTunes].
Melodii oferite ca mp3 sau FLAC. mp3 pentru cel care vrea sa-si asculte la sistemul 5.1 de cea mai cashpe calitate, FLAC pentru cei care chiar vor sa asculte si sa se bucure de muzica. Pretul per melodie? 5-10 centi pt mp3 si maxim 1 dolar per FLAC. In felul acesta iti cumperi melodia preferata sau doar o melodie si nu esti obligat sa iei tot albumul, care uneori e de umplutura. 90% din pret sa se duca in directia artistului, 10% pentru mentenanta online, hosting, etc. Daca formatiile actualmente pot trai din acel 10% in conditiile in care casele de discuri castiga 90%, invers nu ar sta rau treaba.
Evident, adaugam promotii, piese/albume intregi in format FLAC moca sau mp3, etc. sau formatul mp3 oferit moca si intrucat omul va dori sa nu-si macine timpanul cu artefacte de compresie, va dori sa-si cumpere si varianta FLAC.
Acelasi model se poate aplica si filmelor, serialelor tv, etc.
Odata intrata in vigoare aceasta lege, cum ne mai uitam la seriale ongoing in america? Nu putem. Cum o sa te uiti la anime-uri care nu vor avea vreodata DVD release in Romania? Tot la internet apelezi. Si industria in loc sa-mi ofere o alternativa la fel de buna ca fan-subs si variante inregistrate vor sa ma oblige sa nu ma uit decat cand vor avea ei chef. Welcome back to Communist Romania my friend!
2012-01-26 19:20:36 | Raporteaza
Cu…”placere”, ca na, nefiind bucuros nu pot s-o zic cu toata gura.
Altii s-au prins de scmecherie oarescum la timp, dar geaba. Manifestatie de cica 15.000 oameni in Polonia: housepricecrash../ . BBC zice ca “thousands”: bbc.co.uk/news/../
Seara buna.
2012-01-26 19:57:29 | Raporteaza
Ahem,
adevarul.ro/lif../
2012-01-26 20:35:34 | Raporteaza
@Costi Rogozanu, felicitari pentru ambele articole.
Credeam ca am scapat de porcaria asta de ACTA in 2011. Se pare ca nu. De ce ar fi votat cei 15 un acord care ne dezavantajeaza din toate punctele de vedere? Vad ca “Grupul Partidului Socialistilor Europeni” a votat in masa. Adica pesedistii. Si “organizatia pentru femei” din PSD. Adica nu cumva oamenii care au incercat mai demult si o lege de cenzurare a continutului de pe Internet invocand pretexte ca “dar vai, copiii nostri invata cuvinte urate!”? Sau oamenii care au venit in ultimii doi ani numai cu initiative care incepeau cu “sa interzicem”? – fie ca era vorba de fumat in spatii publice, filme subtitrate sau Internet liber.
Inteleg ca e nevoie de regulamente noi pentru probleme noi. Dar oare oamenii aia stiu ce au votat? Cu asta pesedeul e compromis definitiv in ochii mei, cu tot cu anti-basescianismul lor cu tot.
@goth, din pacate, nu toti isi pot permite acest lux. Nici nu e nevoie sa renunti definitiv, doar sa stai mai mult deconectat si sa apelezi la servicii free – fie ca e vorba de muzica, filme sau soft. Dar in orice caz ACTA nu se rezuma doar la Internet. Nu mi-e clar cum o sa afecteze alte domenii, dar mi se pare ca acolo o sa fie si mai grav. Si ma gandesc ce s-ar intampla daca actul asta s-ar aplica retroactiv.
2012-01-26 21:22:47 | Raporteaza
Parerea unui autor oarecare…
paulocoelhoblog../
2012-01-26 23:51:18 | Raporteaza
nu vi se pare ca v-ati obisnuit numai sa furati? stii, daca ai avea o carte scoasa, la care ai muncit 2 ani din viata ta, nu ti se pare normal ca omul sa plateasca pentru informatie? parca am fi niste retardati. vi se pare normal sa furati. vai de capul vostru.
2012-01-27 09:24:36 | Raporteaza
Costi,
Inteleg ca tu ai fi de acord cu pactul Acta, cu conditia sa fie incriminate si marile industrii care sustin pirateria?
2012-01-27 09:24:43 | Raporteaza
Din ciclul “ghici ghicitoarea mea”, cine si-a dat demisia: activepolitic.c../
”As rapporteur of this text, I have faced never-before-seen manoeuvres from the right wing of this Parliament to impose a rushed calendar before public opinion could be alerted, thus depriving the Parliament of its right to expression and of the tools at its disposal to convey citizens’ legitimate demands.”
2012-01-27 10:23:19 | Raporteaza
@Andrei: Vai de capul tau daca crezi ca cineva va plati bani pe care nu ii are, esti rupt de realitate. Cat pot si cei care isi pot permite, oamenii platesc si azi. S-ar putea daca toate preturile in domeniu ar scadea de cateva zeci de ori, Atat e de mare discrepanta intre cat cer hotomanii si cat ar putea plati oamenii, chiar in tari dezvoltate! Uite, de exemplu muzica. Presupunem o medie de 10MB pe un mp3 care costa 1$. Daca ai 300GB de muzica, adica 300×1024=307200MB ai 307200/10=30720 piese, care te-ar costa 30720$!!. Fireste, n-ai atatea melodii, dar spatiul respectiv e umplut cu alte programe si media la care pretul per MB e, de obicei, mult mai mare de atat! Cine isi poate permite sa bage 30000-50000$ in calculator?
2012-01-27 10:25:06 | Raporteaza
Multumim USL pentru votul in favoarea ACTA
2012-01-27 11:06:16 | Raporteaza
@Costi Rogozanu:
Na, că te-ai grăbit cu ACTA! Așa se întâmplă când nu verifici știrea din mai multe surse. Băiatul acela care a scris articolul în „Adevărul“, a greșit. Mă rog, și eu aș greși dacă nu mi-aș mai lua salariul de câteva luni. Votul acela a fost pentru intrarea proiectului ACTA în dezbatere și nu pentru adoptarea ACTA.
2012-01-27 11:18:32 | Raporteaza
Chestia asta cu ACTA este interesanta…Devine si mai interesanta citind comentarile si necunoscand ( cazul meu ) in totalitate ce s-a interzis ( sau se va interzice ) , de fapt. Sau ceea ce nu vom mai putea face, cu ajutorul Internetului. Exista o categorie de oameni obisnuiti, pana la o anumita data, sa cumpere muzica, filmele si cartile din magazine.Parerea mea este ca daca de muzica si filme te poti lipsi, de carti nu. Am incercat de cateva ori sa citesc publicatii de pe Internet si nu prea functioneaza..Dom’le, cartea trebuie savurata, rasfoita cu grija…Nimic nu poate inlocui placerea de a da pagina cu pagina , una dupa alta..Este foarte adevarat ca si costul cartilor este exagerat. Dar mai exista o categorie de oameni , obisnuiti sa nu cumpere absolut nimic, daca se poate ” fura” ( nu stiu daca folosesc o expresie corecta )de pe Internet..Cred ca aceasta categorie va simti socul, acestia vor fi cei mai afectati..Cat despre cenzura de pe Internet, despre libertatea de expresie care este, de foarte multe ori , confundata cu exprimarea libera, imi doresc un Internet curat, lipsit de limbajul suburban si de lipsa de educatie de care dau dovada multi dintre utilizatori. Inclusiv pe aceasta platforma..Ca sa nu mai spun de chat-urile unor televiziuni..Da, imi doresc moderatori impartiali, care sa blocheze accesul celor care folosesc un limbaj trivial.Daca cumva si la asta se refera ACTA, sunt de acord , in totalitate, cu cei care au semnat sau vor semna respectivul acord.
2012-01-27 12:01:03 | Raporteaza
Un colt din Parlamentul Poloniei: a2.sphotos.ak.f../
Deci se poate, fir-ar sa fie…Bine. Nu la noi.
O fi iesit comunicatul ala/pozitia aia de la minister? Sau n-au apucat sa-si faca servitele inca?
2012-01-27 12:15:27 | Raporteaza
Articolul din Adevarul e aparent eronat. Rezolutia era de “ingrijorare vis-a-vis de”, dupa cum a replicat Renate Weber. renateweber.eu/../
2012-01-27 13:56:20 | Raporteaza
@Stefan: mare atentie ce iti doresti. Pentru ca ceea ce iti doresti tu se cheama cenzurarea internetului. Primul pas e mai greu, dar motive se gasesc la tot pasul: limbaj obscen, think of the children, ganditi-va la sarmanii creatori, teroristi samd. Toate astea vor ajuta pentru a face primul pas, dupa care urmatorii pasi vor veni de la sine, mai simplu si mai usor. Si, odata ce ai un instrument, nimeni nu iti garanteaza ca nu va fi folosit in scopuri mai putin corecte. Odata ce intreaga activitate iti va fi monitorizata, odata ce li se acorda unor companii private drepturi alocate doar justitiei, ai pus la dispozitia unei clase niste unelte ce pot fi folosite pentru a cenzura si ceea ce nu le convine, pentru a filtra, elimina concurenta, inovatie etc. Poate ca ti se pare prea mult, dar cred ca de fapt tu esti cel ce acorda prea multa incredere unor entitati al caror unic scop e profitul, nu bunastarea individului sau a societatii.
Prefer un internet murdar, plin de gunoaie, dar liber, unui internet curat, dar supravegheat de niste institutii care nu pot fi nici trase la raspundere, nici controlate, care m-ar asigura ele ca stiu ce e mai bun pentru mine. N-am nevoie de cineva care sa pretinda ca imi stie mai bine interesele si care sa gandeasca pentru mine.
2012-01-27 14:57:30 | Raporteaza
@Stefan: Probabil ca fara oameni de felul tau, Hitler, Stalin, Mao & Co n-ar fi fost nicidata posibili in forma inregistrata de istorie.
2012-01-27 15:56:58 | Raporteaza
Alea-i ACTA est
2012-01-27 16:39:44 | Raporteaza
“nu vi se pare ca v-ati obisnuit numai sa furati? stii, daca ai avea o carte scoasa, la care ai muncit 2 ani din viata ta, nu ti se pare normal ca omul sa plateasca pentru informatie? parca am fi niste retardati. vi se pare normal sa furati. vai de capul vostru.
Andrei
2012-01-27 09:24:36″
Numai un ….. se apuca in epoca internetului sa scrie doi ani la o carte si se mai si asteapta sa-l plateasca cineva doi ani , sa-i dea bani care sa acopere cei doi ani de munca
Baiete, nu mai exista drepturi de autor , din simplul motiv ca nu mai pot fi aparate, exercitate, protejate. Munceste altceva, dedica doi ani altei activitati mai profitabile. De exemplu: fa un program de calculator capabil sa cripteze eficient o carte
Sau: inainte de a scrie cartea, asigura-te ca ai si cumparatorul si cere-i si un avans consistent
In rest, e riscul tau ca al tuturor.
2012-01-27 16:51:49 | Raporteaza
… daca maine se descopera teleportarea si invizibilitatea tu ce faci, te cramponezi de dreptul la proprietate ?! Le interzici/cenzurezi pe considerentul ca poate unul sa-ti intre in casa si sa-ti calareasca nevasta si sa-ti bea berea din frigider ?! Pai sa stii ca chiar poate, asa ca nu mai plinge; adapteaza-te. Internetul ori il lasi liber si cel mult tragi cu ochiul, ori devine pustiu deci degeaba-l mai ai.
2012-01-27 16:56:22 | Raporteaza
Le pling de mila autorilor care asteapta sa traiasca din drepturi de autor exact cum le-am plins de mila tzesatorilor si fierarilor si cizmarilor si olarilor etc la inventarea productiei industriale. Sinteti victimele progresului tehnologic, ura si-un praz verde. Va compatimesc sincer si indiferent. Vorba cuiva: n-ati avut noroc in viatza
Cel mai mult ma amuza ala cu “furtul”. Povesteste-i lui Ford , cine stie , poate renuntza la “linia de productie”.
2012-01-27 17:16:57 | Raporteaza
Vrei sa scoti bani din muzica – organzeaza concerte si taie bilete, vrei sa scot bani din literatura, dramaizeaz-o, fa-o spectacol de teatru si taie bilete, vrei sa scoti bani din eseurile tale organizeaza lecturi publice si taie bilete
2012-01-27 19:14:27 | Raporteaza
@costi rogozanu. Pai nu te plangeai tu ca de ce astazi divertismentul e foarte ieftin in opozitie cu imobiliarele. Ei bine, tocmai pt ca pamantul nu-l poti reproduce atat de usor ca un bun industrial sau si mai usor , un bun virtual.
2012-01-27 19:17:44 | Raporteaza
@Tudor: Esti prost cu spume. Nu pirateria e problema din legea asta ci faptul ca ajungem sa fim monitorizati ca niste sobolani.
2012-01-27 21:51:52 | Raporteaza
@Dl.Rogozanu
cat de ipocrit puteti fi?Infinit ati spus?Marfa!
Pai ce nu spuneti si cine au fost europarlamentarii mioritici care au votat pentru?
Hai s-o spunem pe bune,sau nu stiau ce voteaza!
2012-01-28 12:35:26 | Raporteaza
@Andrei: dar despre biblioteci ce crezi? cit primeste un autor la fiecare imprumut? numai in Slovenia exista un sistem prin care autorii iau niste bani pe numarul de imprumuturi – in rest, sint multumiti ca exista bibliotecile gratuite. un scriitor are nevoie de bani dar ceea ce ii place cel mai mult e sa fie citit. si cel care imprumuta o carte de la biblioteca chiar are un interes real pentru ea, din librarie poti sa o cumperi doar sa o tii pe raft decorativ sau sa lasi lectura pentru altadata, de multe ori asta se transforma in niciodata, la biblioteca ai un deadline
2012-01-28 15:36:28 | Raporteaza