![]() | Dinu Patriciu i-a iertat pe Ponta și Antonescu, dar l-a ”împrăștiat” pe Liiceanu. Bonus de la Iliescuvezi toate articolele de Mihai Goţiu18 Feb 2011 la 00:24 31 comentarii 1927 vizualizari. |
Discuția dintre Adam Michnik și Andrei Pleșu i-a prilejuit lui Dinu Patriciu un editorial în care condamnă oportunismul unor intelectuali români. Iar în fruntea oportuniștilor, chiar dacă nu-l numește direct, Dinu Patriciu îi pune pe Gabriel Liiceanu.
”Deşi se sculase ca şi coada vacii, verticală uneori, filosofeanul s-a scurs moale şi s-a împrăştiat pe scaunul lui. Dacă tăcea, filosof rămânea în ochii celor de faţă. E o ruşine să fii deştept şi totuşi oportunist. Acum 2.000 de ani l-ar fi lăudat pe băiatul cu focul care şi-a făcut calul senator. Astăzi laudă scroafa cu aptitudini de a se căţăra în copac”, scrie Dinu Patriciu în editorialul ”Turma și iertarea”, publicat în ”Adevărul”.
Copita cu care-l miruiește pe Liiceanu este însă, doar un pretext pentru Dinu Patriciu de a explica de ce îi susține Victor Ponta și Crin Antonescu, precum și alianța lor: ”Dacă sunt unii care se adună împotriva oricărei atingeri a libertăţii individuale, aceia sunt cei buni. Nimeni nu-i perfect, dar eu sunt liber să aleg răul cel mai mic. Desigur, pentru asta trebuie discernământ. Trebuie să-l deosebeşti pe hoţul care strigă „hoţii” de unul care mai îmbracă şi tricouri cu Che Guevara, furat de miturile stângii. Ele au transformat un bandit într-un erou romantic. Îi ierţi şi necunoaşterea economică celui care vorbeşte bine şi e chiar sincer în ceea ce spune. Le ierţi amândurora asocierile conjuncturale şi utilitare atunci când o primejdie mai mare ne pândeşte pe toţi”.
Am scris cu altă ocazie de ce refuz să cred că ”răul cel mai mic” ar fi o soluție pentru România. Cine e curios, poate citi aici. Acum doar constat că Dinu Patriciu e dispus să-i ”ierte” pe Crin Antonescu și Victor Ponta. Asta în timp ce Ion Iliescu le găsește alt argument pentru Uniunea Social Liberală (USL).
“Mulţi puneau la îndoială, spuneau cum se poate uni un partid liberal cu un partid social-democrat, că sunt incompatibilităţi de ordin ideologic. Ei şi? În Al Doilea Război Mondial Statele Unite au mers împreună cu Uniunea Sovietică împotriva Germaniei hitleriste. Deci un comandament şi un interes comun pentru situaţia generală a dus până şi la aşa ceva. Deci nu sunt incompatibilităţi, fiecare păstrându-şi absolut identitatea sa”, a afirmat Ion Iliescu la Ploiești.
Ce a uitat însă Ion Iliescu să adauge a fost una dintre consecințele majore ale alianței dintre SUA și URSS: aproape jumătate din Europa a fost abandonată în brațele sovieticilor. ”Răul mai mic” a însemnat jumătate de veac de comunism (cu toate consecințele care au decurs din asta) pentru Europa de Est și o parte a Europei Centrale. Iar acest lucru este un alt exemplu de ce nu cred în ”răul mai mic”. Cu sau fără alianța dintre URSS și SUA, Germania ar fi pierdut războiul (pentru că, oricum, se afla în conflict cu ambele). La fel cum PDL nu avea cum să câștige lupta simultană cu PSD ori PNL. Însă Ion Iliescu are dreptate în privința comparației: dacă URSS și SUA și-a împărțit ”zonele de influență”, PSD și PNL și-au împărțit România. Pe colegii și pe județe în acte, pe baronii în realitate.
Etichete: Adam Michnik, Andrei Plesu, Dinu Patriciu, Gabriel Liiceanu, Mihai Goţiu


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@tamara's nephew 55 - "Precum te arata si numele,prostu’ pana nu-i fudul,nu este prost destul!" In RO prenumele Ioan este cel mai frecvent prenume pentru etnicii romani. Diminutive pentru Ioan/Ion: Ionel,Ionut,Nelu.... | ||
| 2Domnule Rogozanu, cu totul offtopic mă întreb dacă ați putea face o anchetă asemănătoare și asupra dosarului ”Trofeul calității”. Cu siguranță sunteți la curent cu noile evoluții ale dosarului: ISC s-a... | ||
| 3@tamara’s nephew: Mai onanist portocaliu,tu nu-ntelegi ca esti prost?Nu intelegi ca esti BUFONUL de pe Vox?eu intru aici sa ma mai distrez,sa rad de voi,de proastele de udrea si anastase,de voi talmacenii... | ||
| 4@tamara's nephew: Mai onanist portocaliu,tu nu-ntelegi ca esti prost?Nu intelegi ca esti BUFONUL de pe Vox?eu intru aici sa ma mai distrez,sa rad de voi,de proastele de udrea si anastase,de voi talmacenii... | ||
| 5@ elenick , scuze, dar minti de ingheata apele sau, si in cazul asta cer scuze, tu ai uitat sa-ti scoti vata din urechi cind zici ca "L-am auzit pe ala de la ISC cu urechile mele". Ai uitat sa spui... | ||
| 6@Ligheanu din Plescoi ce mai faci panarama? Te-a lasat a' batrana sa intri pe net deoarece nu ai baut pensia luna asta? De ce esti papagal si dai copy paste?Nu tii minte ce vrei sa spui?... | ||
| Mihai Goţiu 11974 citiri |
| Cristian Teodorescu 10773 citiri |
| Costi Rogozanu 10185 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4467 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4179 citiri |
| Alin Fumurescu 4033 citiri |
| Ciprian Şiulea 3338 citiri |
| Dorin Tudoran 2889 citiri |
| Iulian Leca 2411 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63033 citiri |
| Cristian Teodorescu 41121 citiri |
| Costi Rogozanu 39146 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18221 citiri |
| Alin Fumurescu 17928 citiri |
| Viorel Dobran 13052 citiri |
| Dan Duca 12056 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9005 citiri |
| Dorin Tudoran 8815 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
“dacă URSS și SUA și-a împărțit ”zonele de influență”, PSD și PNL și-au împărțit România. Pe colegii și pe județe în acte, pe baronii în realitate.”
Ce manipulare ieftina…cu gru am rezistat sa nu iti dau o replica, desi e genul de manipulare atat de stupida, ca nu merita chiar nici o replica…In fine, o singura observatie…”PSD si PNL si-au impartit Romania”. Folosesti perfectul compus, deci trecutul, cu intentia clara de a te referi si la prezent. Adica: “atentie, poate nu ati observat, dar PSD si PNL si-au impartit Romania! O conduc in prezent! S-ar puteq sa o calareasca si in viitor!” O singura problema ar fi insa, PSD si PNL sunt in opozitie. Nu au puterea. Romania si-a impartit-o PDL-ul si aliatii sai conjuncturali, “independentii” mafiei personale…si UDMR-ul…Opozitia, nefiind Puterea, nu are nici banii nici…puterea de a-si imparti Romania. Asadar corect ar fi fost sa scrii: “PDL si ceilalti hoti care ii asigura guvernarea si-au impartit Romania. Si in acte si in realitate. Romania, in acest moment, e sub papucul PDL & co. Oare e bine? Oare e rau? Daca e bine, atunci sa ne bucuram ca si in viitor Romania va fi tot sub papucul cacaniilor de la guvernare. Daca e rau sa plangem ca soarta ne e pecetluita…” A, apropos, pecetluita si datorita unui pupincurist vandut ca tine!
2011-02-18 03:02:24 | Raporteaza
Spui ca a fost rau ca au invins aliatii. Pai ia gandeste-te cum era daca invingea Hitler. Cred ca nu-ti dai seama ce spui…
“Cu sau fără alianța dintre URSS și SUA, Germania ar fi pierdut războiul (pentru că, oricum, se afla în conflict cu ambele). La fel cum PDL nu avea cum să câștige lupta simultană cu PSD ori PNL.”
Chiar crezi ca poti compara cele doua chestii? Pai cu un 30% dupa cum zice si Basescu, PDL castiga(pentru ca este el presedinte).
2011-02-18 08:23:50 | Raporteaza
@Marin Juvete:
n-am scris ca ”a fost rau ca au invins aliatii”, ci ca inainte de a invinge s-au folosit de razboi pentru a imparti Europa
2011-02-18 08:54:17 | Raporteaza
@isa
AM senzatia ca nu cunosrti in detalii realitatea Romaniei.
Clamata autonomie locala s-a transformat in feude in care implicarea autoritatilor centrale este aproape ne luata in seama.
In multe judete PSD este la guvernare.
Iti doresc sa traiesti ani multi de acum incolo ( doar daca nu ai vre-un interes comercial cu ei ) in astfel de zone in care consilieri locali, judeteni, primari presedinti de CJ formeaza majoritatea, in care media locala este sugrumata si dupa aceea mai vorbim de opozitie.
Chestia cu Puterea si Opozitia este relativa.
Domnul Gotiu are dreptate.
USL putea sa nu existe parafata.
A confuzionat si liberali si socialisti.
Puteau sa faca o alianta post electorala pe un program de guvernare care ar fi avut ca motiv de existenta imbunatatirea economiei si in general a conditiilor de trai.Ar fi avut mai putin accent politic.
Asa cum s-a facut acum e un amestec liberalo- socialist care pe mine personal ma irita.
2011-02-18 09:16:31 | Raporteaza
@mojito:
Si guvernul actual ce fel de amestec este? PDL sunt (spun ei) de dreapta, UNPR sunt (spun ei) de stanga si UDMR-ul este o coalitie in care exista si liberali si socialisti si populari. Asadar, ce culoare politica are guvernul actual?!
2011-02-18 09:33:31 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Pai normal. Cine sa stabileasca granitele dupa razboi?! Asa e de cand lumea ,invingatorii stabilesc granitele si (re)scriu cartile de istorie.Dar daca castiga Hitler nu stiu daca noi mai existam , nu ca popor ci fizic. Dupa evrei si tigani sunt sigur ca si romanii luau drumul Auschwitz-ului ca doar nu suntem frati cu suedezii sau norvegienii…
2011-02-18 09:44:46 | Raporteaza
Dl. Goţiu ar putea avea dreptate, teoretic, dacă ar exista o lume posibilă mai bună decât asta. Personajele romantice din opera d-lui Patriciu găsesc, iată, corespondent şi în rândul publiciştilor, câtă vreme există oameni inteligenţi, dar capabili să spună că nu cred în varianta “răul cel mai mic”. Sigur, e frumos să crezi în binele cel mai mare, dacă şi ai de unde să-l iei şi dacă nu-l confunzi sistematic cu suma propriilor prejudecăţi.
Pe de altă parte, când spune că PSD şi PNL ar fi putut câştiga fără o alianţă, dl. Goţiu nu mai face o eroare idealistă, ci una cam naiv manipulatoare. Dumnealui ştie că dl. preşedinte nu a numit premier de la majoritatea câştigătoare în 2004, nu a numit premier de la majoritatea constituită ad-hoc în 2009, preferând să forţeze Constituţia şi să numească un prim-ministru de-al dumisale, care abia apoi să îşi formeze majoritatea. Pretextul exact ăsta a fost: lipsa unei alianţe înscrise la Tribunal. Or, e destul de previzibil că, indiferent de scorul din alegerile viitoare, câtă vreme niciunul dintre partide nu va trece de 50% din voturi, Băsescu ar putea numi un prim-ministru “independent” , care să îşi facă guvernul în jurul PD-L. Cine era dispus să îşi asume riscul de a rămâne pe dinafara guvenării de dragul unor ideologii? Ponta, Antonescu? Să fim serioşi. Şi apoi, e de mirare câtă tevatură se face pe tema acestei alianţe “contra-naturii” ideologice, stânga cu dreapta împreună, ce oroare… Nu de alta, dar s-au împlinit deja 50 de ani de când Daniel Bell, preluat de mulţi alţii, anunţa “Sfârşitul ideologiilor”…
Şi, în fine, e perfect adevărat Iliescu a făcut cea mai neinspirată comparaţie posibilă, pentru că în alegoria dumisale PSD preia cu siguranţă imaginea URSS, aliatul ticălos. O neglijenţă greu de înţeles pentru un animal politic feroce cum e bătrânul edec.
2011-02-18 10:03:33 | Raporteaza
Patriciu spune ceva. Iliescu spune ceva. Crin, Ponta spun ceva. Voi tratati problemele liniar, plat. Asta-i, n-aveti viziune, aveti o grămadă de clișee dogmatice. Deci, spuneți PLATITUDINI !!!
2011-02-18 10:12:36 | Raporteaza
@Marin Juvete
Guvernul actual are o culoare politica foarte clara: portocaliu – cacaniu de tip jaf la drumul mare. Ai dreptate.
DAR!
mojito are un punct de vedere: “Asa cum s-a facut acum e un amestec liberalo- socialist care pe mine personal ma irita.”. Iar acest punct de vedere este foarte realist.
De cate ori am votat, am votat cu liberalii. Nu am putut vota niciodata cu PSDul. Urmarea? La urmatoarele alegeri votez independenti, PNTCD sau alte variante comestibile. PDL nu, ca sunt niste hoti, USL nu, pentru ca sunt niste hoti la fel de mari.
Prin alianta asta PSD si PNL au ratat o mare ocazie. Au ratat ocazia de a lasa pe afara din parlament PDLul. Ar fi reprezentat 2 poli ai alegerilor viitorilor votanti, intre care PDLul ar fi fost un nimeni ideologic simbol al hotiei fara scrupule. Asa, au creat o mare masa de oameni fara optiune care nu au cu cine vota. Voturile lor se vor dispersa sau nu vor mai exista, iar PDLul va continua sa existe in parlament. Si va face tatuca Base cumva sa fie tot ei in guvern.
Toate astea, pentru ca Ponta si Antonescu au demonstrat ce puerili sunt.
2011-02-18 10:24:34 | Raporteaza
Si io care credeam ca vorbeste despre Hurezeanu!…
Deh, fiecare cu orizonturile si dezamagirile lui!
Ma uitam (miercuri, cred) la “Ora de foc” sa il vad/aud pe Hurezeanu (da, inca il mai urmaresc; old habits die hard!) si m-a surprins similitudinea de ton (!) si argumentatie cu Nistorescu! Nici 5 minute mai tarziu, Ciuvica i se adreseaza lui Hurezeanu cu “domnule Nistorescu”! Nici o tresarire, nici o urma de embarassement pe fata lui Hurezeanu!..
P.S. Ma bucura mangaierea pe crestet a imberbilor care-nu-stiu-mai-nimic-dar-se-opun-raului-cel-mare-indicat-de-patron!
Demonstreaza ca am avut dreptate: USL este opera lui Patriciu (rolul desemnat al lui Voiculescu este de colector de injuraturi si antipatie; antenele sunt un moft) iar asa zisele critici/rezerve la adresa uniunii stanga-dreapta-mprejur erau doar praf in ochi!
2011-02-18 11:04:45 | Raporteaza
D-le Gotiu
”Răul mai mic” a însemnat jumătate de veac de comunism (cu toate consecințele care au decurs din asta)”
D-le Gotiu raul cel mic a insemnat pentru romania binele cel mare.De ce? Uitati-va in jurul dumneavoastra si vedeti ce s-a facut pentru romania si pentru romani in ultimii douazeci de ani, si comparati cu ce s-a facut pentru romania si pentru romani douazeci de ani inainte de 89 si veti constata cu stupoare ca sintem la ani lumina si nici nu putem compara perioadele ca nu avem cu ce.Vreti exemple? va dau doar citeva mai semnificative
1 inainte de 89 in douazeci de ani s-au facut patru milioane de apartamente unde a fost mutata jumatate din populatia romaniei.Voi le ziceti cotete dar nu sinteti in stare nici de atit.
2.Transfagaraseanul o bijuterie a drumurilor din ramania.Voua citi ani va-ar fi trebuit sa-l faceti tinind cont ca ati facut 100km autostrada in douazeci de ani.Probabil v-ar fi trebuit citeva sute de ani.
3.Toata reteaua de metrou a fost facuta in 14 ani si voua v-au trebuit 20 ani sa finalizati patru statii care erau facut in proportie de 80% inainte de 89.
4.O sa spuneti ca era frig si foame. Acum nu este?Da mai mult decit inainte de 89.Stii ce mi-a zis un evreu odata prin anii 78-79 cind i-am spus ca avem bani si nu prea aveam ce cumpara cu ei.Mi-a spus: Mai rau decit ce traiesti dumneata azi stii ce poate fi? Eu i-am zis ca nu.El mi-a raspuns: Sa ai ce cumpara si sa nu ai cu ce. Asta a zis ca poate fi mai rau. Ce traim noi azi? Exact ce mi-a zis evreul.
Sa stii ca nu sint nostalgic, nu am fost membru pcr si nici securist.Sint doar un cetatean care a trait timpurile vorbesc in cunostinta de cauza nu ca dumneata si altii ca dumneata care vorbesc doar din auzite si asta doar dintr-o singura parte.
2011-02-18 11:24:48 | Raporteaza
Mai nae, cred ca multi ti-au spus pe aici ca esti prost. Nu mai repet…
Daca e sa ne uitam in jur, uita-te frate acolo unde merita sa te uiti! Uita-te chiar in fostele tari comuniste, dar mai vestice. Uita-te la ce s-a construit in tarile democratice. Cum poti compara rapciugile de blocuri romanesti, mizeriile de fabrici, trenurile imputite, hirbul de Dacia etc. cu tot ceea ce a facut, in exact aceeasi perioada, un alt sistem? Cind e sa compari Transfagarasanul, drum pietruit si azi (minunata e privelistea, care nu apartine comunistilor!) cu Alaska Highway de-o pilda, lunga de peste 3000km, asfaltata in totalitate, trecind prin privelisti de zeci de ori mai impresionante, parca te lasi pagubas sa mai compari ceva… Apropos, am trait si atunci si acum, si aici si Aiurea. Mai iesi dreaku din ograda! Nici dusmanilor nu le pot dori sa traiasca iarasi in comunism.
@Gotiu, Patriciu e o jigodie… interesata. Tot romanul recunoaste faptul ca Boc este un incompetent. Dar el a fost un primar de oras mare, a FACUT ceva. Cum sa gindesti ca o nulitate economica sau un visator timpit sunt “raul cel mic”? Poate doar daca promisiunile de sub masa suna cam asa: Voiculescu Presedinte, Patriciu Premier. Eh? Despre opiniile lui despre Liiceanu, ce sa mai vorbesc? Filosofeanu va ramine in istoria Romaniei, pe buna dreptate; Petrochimeanu in niciun caz. Cu toata valoarea lui monetara facuta ilegal.
Da, asa e. USL si-a impartit deja Romania. Pe hirtie, cel putin. Partidele de opozitie detin si acum, desi in Opozitie, peste 50% din primarii si judete. Dar le vor PE TOATE! Ca portocalii dau mai ales propriilor primari – asta ii doare. Pe mine ma doare mai putin, pentru ca ceva construit ramine construit, indiferent daca e intr-o localitate rosie sau portocalie. Iasiul, in care traiesc, e rosu si probabil Nechita se roaga de Guvern sa ii dea bani. Nici un bai: vine Guvern USLash si Nechita va putea construi ce nu a construit in ultimii doi ani. Viata merge inainte si am rabdare…
In schimb intreb si eu: dar cu Opozitia cum ramine dupa 2012? Ce se alege din democratie, cu un Partid Unic (zi-i Uniune) care are mai totul, ca pe vremea Tatucului rosu spalacit? Cu un semi-dictator tembel si puturos (l-am numit pe Crin) si un Premier (PontaChe Guevara) care nu stie sa isi menajeze nici ciorapii? Sfatuiti “de bine” peste umar de Felix si Dinulescu…? Pe buna dreptate se zice: sa nu iti doresti ceva prea mult, ca ti se da!
In sfirsit, la Alegeri nu voi vota nicio alta formatiune, nici PNT, nici macar UDMR. Imi voi anula votul, Niciun politician roman nu imi merita votul!
2011-02-18 12:14:39 | Raporteaza
@ nae
Imi pare rau daca viata pe care o traiesti este cu privirea spre trecut.
Bucura-te de orice clipa .Viata nu e chiara asa de urita daca nu te uiti la emiuni TV ce-ti transmit pesimism.
Certurile politice , panarama de la teleivizor si de pe strada, culoarea balcanica a Romaniei mie imi plac.
Daca ai posibilitatea sa cheltui niste bani poate ar fi util sa faci doua excursii ( In Coreea de Nord si Cuba ).
Ar putea fi comparata cu o calatorie in timp.
In trecut.
Asa cum este acum cu bani putini nu as da libertatea pe nimic attceva.
Vreau sa maninc un gulas unguresc sau o shopska salata ma urc in MASINA, PUN BENZINA si plec.
Daca nu am masina ma urc intr-un autobuz.
Nimeni nu ma intreba scopul deplasarii !!
Vreau sa vad cum este injurat Guvernul si Presedintele dau drumul la TV.
Vreau sa schimb idei politice fara frica de puscarie intru pe vox publica,.
Deschizi INTERNET, SKYPE si deschizi lumea.
Crezi ca e putin lucru ?
Pentru tine starea de bunastare individuala si colectiva este masurabila doar in numar de apartamente, km de sosel sau chestii din astea pe care le clameaza un guvern sau altul ?
2011-02-18 12:19:02 | Raporteaza
@nae: Nae, nu fi nostalgic, si eu am trait vremurile de care tu iti amintesti cu nostalgie, doar ca eu imi amintesc de ele cu scarba. Si eu traiesc vremurile de azi. Daca muncesti, ca mine 12-14 ore pe zi, ai tot ce-ti doresti. Am ce cumpara si am cu ce. Daca esti lenes si astepti ca statul sa-ti dea ceva, asteapta….Muncesc in mediul privat, evident si nu ma pot atinge nici politicienii corupti, nici baronii locali,nici portocalii, nimeni. In plan material vorbind, altfel mor de ciuda si eu cand vad cum isi bat joc toti de tarisoara noastra. Concluzie clara: la MUNCA!!!
2011-02-18 12:43:21 | Raporteaza
@Mishu: Foarte pertinent comentariul, mi-ai luat-o inainte acelasi lucru as fi spus si eu, doar ca sunt convins ca gotiu nu este intr-o eroare ci intr-o incercare libidinoasa de manipulare. Ce sa faca si el saracul tre sa linga mana care-l hraneste.
2011-02-18 12:51:33 | Raporteaza
Imi pare rau dar afirmatia dvs:
“Cu sau fără alianța dintre URSS și SUA, Germania ar fi pierdut războiul (pentru că, oricum, se afla în conflict cu ambele)”
Denota o lipsa crasa de cunostinte despre realitatile celui de-al doilea razboi mondial.
Alianta, sprijinul marterial acordat si promisiunile facute URSS de aliatii occidentali au avut ca scop mentinerea acestei tari in razboi. Pentru ca cineva trebuia sa dea 20 de milioane de morti pentru a ingenunchea formidabila masina de razboi germana si cu siguranta aliatii au preferat sa dea jumatate de europa decat sa faca ei un asemenea sacrificiu. Nu de alta dar nu e deloc sigura ca l-ar fi putut face fara sa capituleze.
2011-02-18 13:02:17 | Raporteaza
„o primejdie mai mare ne pândeşte pe toţi”.
Nu pe toți, domnule Patriciu, ci doar pe borfașii de teapa unora ca…
2011-02-18 13:21:30 | Raporteaza
@mojito / #4: “USL putea sa nu existe parafata. A confuzionat si liberali si socialisti. Puteau sa faca o alianta post electorala”
Inca nu s-a inteles un lucru foarte simplu: USL a fost “parafata” acum (cu acte, dar si cu pierderi de imagine si, probabil, de electorat din categoria “Fanatici”) pentru a-l impiedica pe mitocanul de la Cotroceni sa repete istoria din 2009 – “chiar daca aveti majoritate in Parlament, nu aveti o alianta inregistrata la tribunal, asa ca iata pretextul pentru care voi nominaliza tot o sluga de a mea, Gigel, pentru functia de premier”. De aceea a sarit 10 metri in sus toata suflarea portocalie, cu propagandistii care… contribuie pe “contributors.ro” cu tot – chiar daca au mitocanul la Cotroceni de partea lor, sansele de a pierde puterea cresc din momentul crearii USL.
Dar nici onor autorii de pe Voxpublica nu va prea ajuta sa intelegeti asta, ba chiar o tin gaia-matzu cu prostii despre “deplasarea spre stanga” a partidului X, “puritatea ideologica” maculata (care nu i-a deranjat deloc la formarea Aliantei DA, de exemplu) samd…
2011-02-18 13:27:15 | Raporteaza
@nae: Esti un bou naica!Toti au avut ceva sa-ti spuna tie:iliescu,constantinescu,basescu..,un evreu,un tigan,un roman,un francez,un rus,american,etc.Esti un jalnic postac de serviciu care are o parere(pe care o crezi cea mai buna)despre tot ce se scrie,vorbeste sau se face in tara asta.Care este tariful pe postare?
2011-02-18 13:33:49 | Raporteaza
@mojito
Dar… parcurgand si restul de postari, se poate constatata ca exista si cazuri mai grave. Iata:
“Gicu Maracine / #10: Demonstreaza ca am avut dreptate: USL este opera lui Patriciu…”
2011-02-18 13:41:53 | Raporteaza
S-o luam pe rand !
Intai sa discutam despre Liiceanu.Liiceanu,toata viata a acumulat in memoria sa “cultura’,s-a pregatit sa produca cultura.Prabusirea comunismului a facut ,practic inutila acumularea sa.”Capitalismul’,rasarit dupa `89,nu era prea mare amator de cultura .Frustrarea lui Liiceanu s-a indreptat spre vechiul regim,chiar daca acesta ar fi absorbit mult mai bine productia filozofului.
Astfel,Liiceanu,dupa atata “gateala”,s-a vazut in pericolul sa moara virgin,asa ca si-a scos marfa pe centura,unde stia ca isi cauta companie Basescu dupa vechile lui obiceiuri prin porturile lumii !
Intalnirea a fost una fericita si fructuoasa pentru amandoi.
Basescu,obisnuit sa fie al zece-cincisprezecilea din ziua respectiva,s-a trezit in fata unui incepator,iar Liiceanu si-a gasit client pentru o marfa pe care o credea perimata !Sa le uram fericire vesnica !
Acum despre timpul trecut si realizarile noastre.
“Epoca de Aur” a lui Ceausescu,atat de ironizata si chiar urata de noi, cei care am “sorbit” mai mult sau mai putin din ea, parca prea devreme,si in orice caz nedorit,a devenit o obsesie !
Nu-mi pare rau ca nu mai construim.Imi pare rau ca nu mai avem constructori
Nu-mi pare rau ca nu mai facem teatre.Imi pare rau ca nu mai cresc actori,artisti !
Nu-mi pare rau ca nu mai facem locomotive.Imi pare rau ca nu mai sunt trenuri!
Nu-mi pare rau ca nu mai facem sali de sport. Imi pare rau ca sportul e o zoaie !
Unde sunt aceia care imi aduceau aminte ca Eminescu e de acelasi sange cu mine ?Ca am o sansa !Ca am speranta sa fiu cineva de vreme ce unul din NEAMUL meu a putut sa creeze asa maretie !
Cand am inceput din nou sa facem avioane,elicoptere imi intrase in cap ca cei ce participau la treaba asta au visele lui Icar si sunt asa de aproape de mine!
Ii inteleg pe cei ce azi vor sa-si schimbe numele in ceva mai european !Ultimii 20 de ani ii scuza !
Zice-se ca numele de Canada a fost dat de un marinar care,intrebat fiind,ce-i acolo,a raspuns:acca nada (acolo nu-i nimic)! Suntem noua Canada a acestui secol !
2011-02-18 13:45:24 | Raporteaza
Domnu’Patriciu,de data asta,rusinicaaaa!
Imparatul cu focul a fost Nero,iar cel cu Incitatus,cal facut senator,a fost Caligula!
Nu ma asteptam la asa gafe din partea unui arhitect…
In rest,drept e ca este si va fi vai de capul nostru,fie ca ramane PDL-ul pana la sfarsitul veacului,fie ca votam USL-ul carele vaz ca abia amu’ incepe a-si scrie/redacta oarece program.
Fiind eu azi intr-o dispozitie cat se poate de terre-a-terre,am sa zic doar ca se-nseala amarnic cine crede ca USL-ul va putea imprastia linistit lapte,bani si miere!
Poate-om castiga,ca tara,desi nu-i sigur,ceva la imagine cu un alt sef de stat,care-o fi votatul din 2014.
Una peste alta,ni s-au asezat urat de tot cartile,in ultimii ani.
2011-02-18 15:13:29 | Raporteaza
@nae: # 11
ce de prostii poti sa postezi mai nae…tu imi faci serile mai frumoase
)
2011-02-18 17:16:17 | Raporteaza
sanis si altii ca el
“Cum poti compara rapciugile de blocuri romanesti, mizeriile de fabrici, trenurile imputite, hirbul de Dacia etc. cu tot ceea ce a facut, in exact aceeasi perioada, un alt sistem?”
-alea erau rapciugi corect dar voi ce ati facut?Absolut nimica.Mai bine nimic decit ceva.E mai usor.A face ceva inseamna a muncii si voua va este rusine cu munca. De aia ati si schimbat denumirea statei de metrou” Muncii” ca munca este naspa si apartine comunistilor noi dam tepe si ne imbogatim.
-mizerii de fabrici. De aia le darimati si faceti slugi prin europa milioane de romani.Nu lucreaza in mizerii de fabrici lucreaza in mizerii din camine de batrini unde ii curata de rahat, sau aduna molozul de pe santiere sau aduna rahatul de la vaci. Nu era buna mizeria din fabricile de acasa este minunata mizeria de prin UE
-s.a.m.d va dau exemple pina miine dimineata.
Treaba cu prostia eu zic sa te uiti in oglinda. Sa stii ca daca o vezi pe bianca lui bote sau alte curve la tv nu inseamna ca l-ai luat pe dracul de un picior.
Cir despre aberatiile ca unde eram daca nu era comunismul care nu ne-a lasat sa fim ca belgia bati cimpii cu voiosie.De ce simplu.Pentru ca in lume sint peste 120 de tari care nu au cunoscut comunismul si nu sint ca belgia olanda, elvetia.Daca nu era comunismul poate eram ca bolivia,tanzania, pachistan,burkina faso ca nici ele nu au fost comuniste.
Eu nu fac decit sa constat realitatea si ce vad?milioane de locuri de munca pierdute,saracie lucie,hotie cit incape si un nepotism care ii face pe vechii comunisti sa crape de ciuda ca nu au atins acest stadiu ca de exemplu sa faci ministru de finante dintr-un specialist in indoitul metalului sau consilier la ministerul agriculturii un medic ginecolog.
Eu traiesc timpurile ,vad, constat, compar si atit.
2011-02-18 17:29:39 | Raporteaza
@nae: sa mor io daca tu nu esti nea Nicu reincarnat
)
2011-02-18 17:36:04 | Raporteaza
Ce prostie sa ii faci tocmai pe romani intransingentii ideologici ai Europei!In Germania liberalii au guvernat ani de zile si cu dreapta crestin-democrata si cu stanga SPD.In Italia la fel ,stanga +dreapta au guvernat ani de zile. In Belgia la fel. Ba chiar in Ro contemporana PD (cica de dreapta) guverneaza cu UNPR (declarat de staga,cu fosti pesedisti de frunte in el) si cu stanga din UDMR.
Asa ca nu fiti ridicoli caci ceea ce ii uneste este doar inamicul comun si dorinta de a opri catastrofa unde ne duce guvernarea BB!
2011-02-18 18:06:31 | Raporteaza
ribelalu`
nu sint nicu reincarnat dar ma enerveaza prostia si cliseele.Istoria nu se face pe parcele fiecare ia din ea numai ce ii convine.Daca vrei adevar si corectitudine trebuie sa iei istoria in intregul ei cu bune si rele ca au fost si bune si rele.Nu am avut nici-un privilegiu am stat la coada o noapte intreaga la piata amzei ca sa prind doua pachete de carne de 32 lei, sau stateam in casa la televizor cu patura pe mine. Nu uit astea dar nici nu pot sa neg dea-n boulea tot ce s-a facut doar pentru ca au fost facute in comunism.In tot ce vezi si inca nu ati darimat este o parte din munca mea a parintilor mei si ai tai.La un leu produs de un om 0.85 bani se duceau in caciula de unde s-a facut tot ce vezi nu s-a furat nimica iar 0.15 bani imi reveneau mie sau parintilor tai.Tot ce s-a facut s-a facut si cu munca mea si aceia nu accept prostiile debitate de oameni care habar nu au cum a fost.
2011-02-18 18:07:31 | Raporteaza
@nae: Domnule ai tot respectul din partea mea. Chiar daca nu sunt chiar 100 % de acord cu ce ai spus. Lucrurile sunt mai complicate totusi e bine sa ne respectam intre noi.
2011-02-18 19:28:26 | Raporteaza
@nae si marin juvete
sa n-am parte de Iliescu daca voi nu sunteti siamezi!(sau simbioti)
Oricum,sunteti haiosi!(si duiosi)
Sa inteleg ca de la decesu’ lu’ nea Nicu,ati ramas nemangaiati?
PS-sfatul medicului:mangaiati-va intre voi!
2011-02-18 19:58:48 | Raporteaza
@nae:
leul ala se producea cu 2 lei. si nu mai are rost sa-ti spun ca dupa 45 de ani de comunism doar Bulgaria si Albania erau mai subdezvoltate ca noi in Europa. deci sub comunism s-a produs un rahat si-un peste.
2011-02-18 21:09:18 | Raporteaza
Domnule Gotiu,
Fara a fi extaziat de formula USL in care au intrat liberalii, solutia la o putere politica discretionara este o cat mai buna organizare a Opozitiei.
Insa concluzia dumneavoastra la cuvantarea lui Iliescu este cel putin hazardata. Da, e posibil ca germania sa fi pierdut chiar daca SUA si Marea Britanie nu se aliau cu URSS. Dar v-ati pus si intrebarea cu ce costuri umane? Sau astea intra la pierderi colaterale? Si daca URSS ar fi ajuns in cele din urma, fara aliatii occidentali, la Berlin, partea estica a Europei ar fi fost cumva in sfera de influenta americana sau sovietica?
Vreau sa cred ca ati scris ceea ce ati scris dintr-un avant greu controlabil si graba de a posta pe blog v-a rapit de la minimala datorie intelectuala de verificare a propriei argumentatii.
2011-02-19 06:14:57 | Raporteaza