RSS Feed

Dna Victoria Nuland, Barbra Streisand, Paris Hilton și Miley Cyrus. Sau despre statul de drept, statul de drepți și statul pe șest

vezi toate articolele de
12 Jan 2014 la 13:07 76 comentarii 1816 vizualizari.

Încep prin a repeta ce am scris în câteva rânduri – există stat de drept în România, numai că fibra lui este foarte precară. Făcând o comparație, statul de drept românesc îmi pare asemenea unui costum pus în vitrina unei croitorii aflate permanent “în tranziție”, unde, bine bibilit, pare un Armani. Dacă scoți costumul din vitrină, îl iei de pe manechin și faci eroarea să îl pui pe un client, cusăturile încep să cedeze, observi că un rever al hainei este mai lat decât celălalt, că un crac al pantalonului e mai lung decât celălalt și că stofa începe să se destrame, dacă tragi ușor de ea.

Din și despre preambulul unei vizite

Vizita unei delegații americane conduse de dna Victoria Nuland, Subsecretar de Stat, a produs multe frisoane încă de când a fost anunțată. Un anume rol l-au jucat câțiva dintre cei care au isterizat în ultimii ani discursul public și au transformat dezbaterea publică într-o luptă de gherilă. Un închipuit Proust de Floreasca, aflat de ani buni în căutarea nomenklaturicii pierdute, doar-doar capătă și titlul de Senior Nomenklaturist, și-a asumat încă o dată rolul de vuvuzea, anunțând că, odată sosită în România, dna Nuland va șterge dușumelele numai cu unii.  Cum au decurs lucrurile trebuie că l-au lăsat pe clovnul-giruetă cu nasul mai roșu decât pe vremea când se opintea să devină propagandist de elită și ronțăind furios muștiucul vuvuzelei.

A fost lăsată deoparte informația că, printre altele, prezența delegației americane la București urma să marcheze cei 10 ani de la admiterea României în NATO. Cum ce e bine nu mai constituie de mult o informație, doar ce nu e de bine a căpătat dreptul la a fi știre.

Unii au devenit foarte nervoși aflând că în comunicatul Departamentului de Stat se menționa că pe agenda discuțiilor se va afla și “eforturile de a întări statul de drept”. Cum nu era destul de clar dacă va fi vorba despre îmbunătățirea statului de drept în SUA sau în România ori în amândouă țările, multe muște aflate pe căciula românească au început să bâzâie. Unele și-au amintit că, după întâlnirea de anul trecut dintre domnii Philip Gordon și președintele interimar Crin Antonescu, consilierul prezidențial Sebastian Albă ca Zăpada, demisionat interimar, scria pe Facebook că, în rezumat, primul îi spuse celui de-al doilea “Fuck off, kid!”

În lipsa unei dezmințiri venite fie din partea dlui Gordon, fie din partea ambasadorului SUA la București, fie măcar din partea omologului american al dlui Sebastian Albă ca Zăpada – adică lustragiul pantofilor ambasadorului american –  multă lume a luat de-a bună replica respectivă. Cele două amănunte menționate mai sus au condus la teama irațională că dna Victoria Nuland vine în România ca un stăpân de sclavi pe o plantație de bumbac sau ca un vicerege într-o colonie care are nevoie urgentă să fie urecheată, până nu-și pierde și dreptul divin de a spune “Da, să trăiți. Am înțeles! Se execută.”

Să și fi avut – prin absurd — un asemenea mandat, dnei Nuland i-ar fi fost dificil să dea lecții. Nu de alta, dar nici calitatea statului de drept în SUA nu se află într-o perioadă de glorie: cetățenii americani sunt ascultați ilegal, prizonierii sunt torturați în chip bestial, lobby-smul a devenit o industrie a mituitului, membrii Congresului își bat joc de interesele celor care i-au ales, industria asigurărilor (mai ales cele medicale) se dovedește mai puternică decât guvernul, bancheri care au pus pe butuci instituții financiare de miliarde își împart — sub privirea indiferentă a guvernanților — bonusuri indecente din banii pompați de guvern în bănci tot din fondurile contribuabililor falimentați, ca să nu mai spun de ascultarea telefoanelor aliaților și multe altele.

În noimebrie 2013, într-un discurs ținut la la Vilnius, dna Nuland afirma următoarele: “Trebuie să neutralizăm o altă otravă care amenință prea mult democrațiile tinere ale Europei și Euroasiei: corupția.“ Doamna Nuland știe bine ce efecte are această otravă. Corupția  – mai ales cea politică -  a atins cote record în Washington, doar că aici este practicată cu o anumită “finețe”, cu o anumită “clasă”, în vreme ce în România corupția este practicată și afișată cu un grobianism dezarmant. Spre deosebire de Cornu, la Washington un politician suspectat de corupție nu are cinismul și aroganța de a invita presa să-i “numere ouăle”. Când în congelatorul unui membru al Congresului au fost găsiți peste 90.000 de dolari-Ou, legiuitorul american a încurcat-o, fiindcă nu a putut invoca existența unei mătuși pensionare cu numele “Tamara”.

Dna Nuland, diplomat cu o reputație excelentă, a trecut nu de mult prin dificultăți de credibilitate. Dezastrul din Libia, unde ambasadorul american și alți câțiva diplomați și-au pierdut viața la Benghazi în urma unui atac terorist s-a produs în timpul mandatului ca Secretar de Stat al dnei Hillary Clinton. Republicanii nu par să renunțe la repunerea pe tapet a responsabilității dnei Clinton în acel dezastru și posibila încercare a Purtătorului de cuvânt al Departamentului de Stat din acel moment, dna Victoria Nuland, de a elimina din faimoasele “talking points” pregătite pentru Casa Albă referirile la implicarea al-Qaeda. Cu alte cuvinte – încercări de a nu spune întregul adevăr opiniei publice.

Una peste alta, o vizită incomodă și pentru gazde și pentru oaspeți, atâta vreme cât pe agendă se afla și “eforturile de a întări statul de drept”. Acesta din urmă este uzurpat în România de statul pe șest, promovat de unii, și statul de drepți, promovat de alții. Sau li se spune și unora și altora “Fuck off, kids!”, sau subiectul statului de drept trebuie înlocuit pe agenda oricăror discuții bilaterale româno-americane cu ireproșabila ciorbă de potroace. Nu altfel stau lucrurile și în cazul independenței Justiției. Sau li se spune “Fuck off, kids!” tuturor acelora care își închipuie că Justiția este un roboțel sau verișoara lor surdo-mută din Potârlagele, sau se ciocnește cu toată lumea un pahar de Zghihară de Huși ori Busuioacă de Bohotin. Așa cum era de așteptat din partea unui diplomat cu mare experiență, dna Nuland a fost cât se poate de explicită, fără a rosti numele pe care visau atâția să le audă înșirate ca în rechizitoriul prezentat de un procuror: “Le cer tuturor politicienilor să lupte pentru a ține justiția departe de influența politică.”/…/”Indiferent ce partid susțineți, luptați pentru o justiție independentă”.

Diferența sensibilă între “în principiu” și “în realitate”

În principiu, nu a fost nimic neobișnuit în faptul că dna Victoria Nuland nu s-a întâlnit și cu premierul Victor Ponta, așa cum dramatizează unii comentatori. Am citit că agenda întâlnirilor a fost stabilită de partea americană, dar aș spune că un protocol alcătuit  “by the book” presupune ca stabilirea întâlnirilor să fie făcută prin consensul părților. Dna Nuland nu este nici prim-ministru, nici președinte, nici Secretar de Stat. Așadar, întâlnirea cu șeful diplomației române a fost una la un nivel cât se poate de adecvat.

În realitate, premierul Ponta nu și-a făcut un bine lipsind din București în timpul vizitei delegației americane. În plus, declarațiile unora dintre consilierii săi au avut darul să facă din absența premierului un alt act de puțoism politic. Și-apoi, vacanțele de iarnă se pot dovedi periculoase – o pietricică agățată de Michael Schumacher l-a trimis pe septuplul campion mondial în zona morții. Există comă indusă și în viața politică. Uneori, când ești scos din coma indusă, nu prea mai ai unde să te întorci, în afara unei vacanțe nesfârșite în care dialoghezi doar cu tine însuți.

Victoria Nuland: “A fost, sincer, o întâmplare faptul că eu am putut veni în România într-o zi în care Premierul avea alte obligații.” Iată o declarație care dovedește clasă diplomatică, experiență, cumpătare și respect pentru adevăratele mize majore aflate în joc, nu pentru țâfne de adolescenți întârziați. O declarație care îi lasă într-un ofsaid de 10 kilometri și cu chiloții în vine pe consilierul Frunda și pe purtătorul de săniuță – Palada.

Dacă, sincer, lucrurile au stat exact cum le-a numit dna Nuland este altă chestiune. Întrebarea rămâne dacă, sincer, dl Ponta avea alte obligații de stat, pe care trebuia să le onoreze (deși nici colaboratorii săi cei mai apropiați habar nu aveau unde se afla premierul), sau obligații de vacanță, pe care, tot sincer, putea să le amâne. Spre binele său și, ca să spun o vorbă mare, chiar și spre binele României.

Despre respect reciproc

Să sperăm că dna Nuland i-a menționat dlui Titus Corlățean numele viitorului ambasador american în România și că nu va fi vorba de un (alt) political appointee, cules din lumea mega-dolarului sau de la petrecerile orbitorului Hollywood, cum e cazul dnei Colleen Bell, nominalizată ca ambasador în Ungaria. Sau, dacă ăsta-i trendul, măcar Bucureștiul să fie onorat cu un ambasador ca Barbra Streisand, nu blagoslovit cu alde Paris Hilton ori Miley Cyrus. Respectul față de un “partener de încredere” pe cale să devină — nici mai mult, nici mai puțin — “marele nostru aliat în această zonă” e cu mult mai vizibil în nominalizarea unor ambasadori de calitate, diplomați de carieră,  decât în necesarele îndemnuri la combaterea corupției, îndemnul la apărarea independenței Justiției și consolidarea statului de drept.

Ocolind diplomatic să dea nume sau să se refere la declarații ale liderilor români (tocmai pentru a nu fi bănuită că se amestecă în politica dâmbovițeană și suspectată că indică cine e bun și cine e rău la București) dna Nuland a dat un răspuns cât se poate de limpede și în legătură cu poziția Washingtonului față de destinul Republicii Moldova. Declarația dnei Nuland a lăsat un alt consilier, dl Iulian Chifu, într-un jenant ofsaid geostrategic și cu chiloțeii politologici în vine:

“SUA susțin suveranitatea și integritatea teritorială a Republicii Moldova și dreptul R.Moldova de a-și alege propriul viitor. Am susținut puternic Parteneriatul Estic și oportunitașile pe care UE le-a oferit țărilor din est prin asocierea la pactul de liber schimb, prin oportunitățile legate de acordarea vizelor. Credem că este un enorm pas pozitiv pentru țări precum Moldova, Georgia, Ucraina. Știti că dl secretar de stat Kerry a fost în Moldova de curând pentru a felicita această țară pentru acordul de asociere cu UE.”

Croitoria și statul de drept

Întorcându-ne de unde am plecat – comparația între statul de drept din România și un costum din vitrina unei croitorii aflate permanent “în tranziție”, iată o anecdotă veche, dar foarte potrivită pentru mereu nou-nouțul stat de drept românesc.

Un bucureștean câștigă o sumă substanțială la Pronosport.  După ce încasează banii, fuge la Casa Modei să-și comande costumul la care visa de un sfert de secol. Când costumul e gata, norocosul vine cu el acasă foarte fericit. Soția îl rogă să-l îmbrace. Îngrozită îi spune soțului: “Neluțule, ăștia și-au bătut joc de tine. Tu nu vezi cum atârnă mâneca aia? Nu te-ai uitat și tu în oglindă să vezi ce cute face haina la spate? Tu nu vezi că un crac al pantalonului îți vine doar până deasupra gleznei iar cu celălalt ștergi praful de pe parchet? Du-te înapoi și fă scandal. Cere banii înapoi…”

Omul se reîntoarce la Casa Modei și cere explicații. Croitorul îl roagă să îmbrace costumul. Îi explică lui Neluțu că nu e nimic rău cu costumul – cade perfect pe el. Stofa trebuie să se mai lase puțin. Să țină domn’ Neluțu umărul stâng mai jos, să ridice umărul drept mai spre ureche, să stea un pic mai aplecat de spate, ca să se întindindă stofa cum trebuie, și să nu îndoaie prea mult piciorul drept cînd merge, până se mai lasă stofa.

Neluțu pleacă fericit spre casă, îmbrăcat în costumul cel nou, nu de alta, dar să se mai lase un pic stofa. O ia în jos pe Calea Victoriei. Dă colțul la stânga, cu gândul de a intra la Athénée Palace să bea o bere bună și rece. În fața braseriei – doi tineri. După ce-l privește atent pe Neluțu, unul dintre ei îi spune celuilalt: “Fii atent ce bine vine costumul pe cocoșatul ăla …” “Da, băi, și când te gândești că mai e și șchiop, nenorocitul de el…”

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

76 comments
  • 1

    Statu drept cu fibra moale vss statu nedrept dar tare-n fibra. Si ai uitat de familia Bundy si de Millersi :)

    statu palma doare-n cot
    2014-01-12 14:07:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    “Nu e deloc clar pentru mine care e traiectoriia viitoare a a guvernului din Romania”, se spune ca ar fi spus doamna in cauza. Mi se pare o replica demna de mai multa atentie.

    In rest, de acord cu dvs. Cu nuante, desigur. De exemplu faptul ca un senator american o incurca cind nu poate justifica venituri aberante pentru ca nu-si poate inventa o matusa Tamara, cred eu ca face diferenta. Nu mai e o simpla diferenta grad,de tipul mai mult sau mai imun la actul de justitie, ci chiar de categorie.

    mihai
    2014-01-12 14:33:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    @mihai:

    1. Replica dnei Nuland este perfect intemeiata. Oricat s-ar stradui, Domnia sa (ca si multi altii) nu are cum sa vada ceea ce nu exista: traiectoria guvernului din Romania.
    2. Si dl Nastase a incurcat-o, dar mult prea tarziu si nu pentru basmul “Matusa Tamara”. Evident ca exista diferente — unele mai mari, altele mai mici — dar jalnicul numitor comun este cel al deteriorarii statului de drept si expansiunea coruptiei mai peste tot. Chiar si acolo unde te astepti mai putin.
    3. Duminica linistita, desi revenirea “scafandrului” Ponta la suprafata pentru o partida de table, live, cu Mihai Gadea probabil ca va agita mult spiritele…

    Dorin Tudoran
    2014-01-12 15:01:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    io am invatat de la unul din marii eruditi morti ai romaniei ca nu e bine sa strici bancurile.

    finalul original al bancului de incheiere la slit si la articol e :

    nelutu (pe care Il cunosc, l-am criticat la pachet de altfel),trece pe langa un tip cu pretena lui. el ii zice ei ia uite ce misto costum are handicapatul ala

    cf

    ” nu de alta, dar să se mai lase un pic stofa. O ia în jos pe Calea Victoriei. Dă colțul la stânga, cu gândul de a intra la Athénée Palace să bea o bere bună și rece. În fața braseriei – doi tineri. După ce-l privește atent pe Neluțu, unul dintre ei îi spune celuilalt: “Fii atent ce bine vine costumul pe cocoșatul ăla …” “Da, băi, și când te gândești că mai e și șchiop, nenorocitul de el…”…””

  • 5

    dar pot sa inteleg ca asta e tiparul dupa care analistul analizeaza

    e handicapat? pai cum sa zic asa de-a dreptul? ce-o sa creada astia despre mine

    intai zic in doua paragrafe ca e cocosat

    inca unu ca e si schiop

    doua note pe marginea faptului ca exista doi observatori

    ambii cu deficiente vizuale

    mai exact audiovizuale

    si asa am scos de o analiza mai tare k a lui kruger

    care kruger? ala de la kruger-king, frate cu chentuchi fred cikan si mcosvald

  • 6

    Domnule Tudoran !

    Faptul ca speranta moare ultima este o calitate, insa din pacate totodata si un defect. Astfel la fiecare ciclu electoral romanii isi fauresc iluzia unui mai bine, participand la vot desi in ultimii 24 n-au primit decat confirmarea ca cine a detinut puterea a profitat pentru sine de ea.

    Puteti desigur sa nu-mi impartasiti parerea ca segregatia intre romani si casta politicului (vizandu-i si pe cei neoficial implicati) este ireversibila, totala si finala, insa unele simple adevaruri, ca vrei, ca nu vrei, sunt de neevitat. Unul dintre acestea este ca …

    Dupa cazul Snowden administratia americana nu va mai putea scoate pentru foarte mult timp ochii in lume, cu precadere in Europa (pana si Israelul pretinde eliberarea spionilor captivi :) ).

    Si hop-top … apar rromani, ca niste aborigeni in sort de frunze socotind ca-i momentul prielnic sa se plece inca o data spre a-si lua cuvenita palma peste ceafa.

    Cum, domnule Tudoran, cum sa votezi asa ceva ? cum si pentru ce sa te lasi incaierat de ei ?

    rich guy
    2014-01-12 15:15:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @Dorin Tudoran

    Ne puteti spune, domnule Tudoran, ce intrebare i-ati adresat doamnei Nuland la conferinta tinuta cu jurnalistii la ambasada americana?
    Nici nu indraznesc sa-mi inchipui ca nu ati fost invitat!
    Ar fi ceva cu mult peste poate.

    Mircea1
    2014-01-12 15:23:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    D-le Tudoran,
    Aproape sa fiu de acord cu analiza dvs, dar mi-am amintit declaratiile Ambasadei SUA dupa Martea Neagra. Acele pozitii demoleaza o buna parte a constructiei dvs.

    florian
    2014-01-12 15:43:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @ autorul
    Sunt surprins ca nu ati ajuns consilierul “onorific” al Plagiatorului. Poate ca stati la coada, in spatele lui Huhurezeanu, ca el a fost si consilierul puscariasului Bombosenko, si cum tineti cont de ierarhii, Felix Voiculescu este o trapta mai jos.

  • 10

    arici fumurici , da ma, ala cu carte de 99 de parai, compromis si alte alea: dennis, toti stim ca il citesti pe sefu

    frate, poti sa aplauzi fara probleme,

    stim ca nu esti de acord cu ce afirma sefu in acest text, poate din proprie initiativa, despre bubele/diformitatile/ciudateniile/panaramele din politica americana

    mai stim ca iti place, ca ti-ai aprins pipa, degustezi un viziki, ca lectura ti-a tihnit

    hai ca poti sa aplauzi, sa feliciti, ce vrea mujkiu tau.

    uite ca sa-ti fie mai usor, trage intai o dujka de viziki, inchide ochii, imagineaza-ti ca e vorba de baiatul ala care se pricepe la biologie, da, ala de la harvard, si scrie bravo, felicitari, foarte tare- nu neaparat in ordinea asta, dar ai prins ideea

    ps (recunoaste macar ca e bine scris, te rugam noi frumos, hai ca nu doare)

  • 11

    Citindu-l pe domnu’ Tudoran mi-am adus aminte de Iliescu cind incerca sa-i linisteasca pe romani spunind ca nu intelege care este problema romanilor cu coruptii. In fond, spunea el, si alte tari au coruptie.

    Ati observat cita energie consuma jurnalistii USL-asi incercind sa distraga atentia de la corupti si incercind sa duca inderizoriu lupta impotriva coruptiei. Oare nu stiu acesti jurnalisti faptul ca coruptia este prima cauza a saraciei? Sau nu ii intereseaza?

    gjgj9
    2014-01-12 16:33:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Din articol am inteles ca n-ai nevoie sa fii de drept , nici democrat nici corect; ai nevoie de putere.
    Romania va fi tratata mai favorabil cand va avea cu ce amenintza. Deocamdata nu se poate opune celui mai puternic. Nu s-a putut opune nici imperiilor precedente,otoman, austro-ungar si sovietic.
    Totusi , imperiile precedente ne-au civilizat ,in urma fiecaruia Romania s-a ales cu ceva. Sovieticii in ultimii 25 de ani dinainte de 89 ne-au alfabetizat, electrificat, industrializat. Ce ramane dupa 25 de ani de hegemonie americana ? Faliment si ruina institutionala, economica, sociala, morala, nationala…
    Mai rau ca dupa fanarioti.

    Viorica nu land
    2014-01-12 16:40:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Autorul pare suparat pe toti si toate, mai ceva ca Proust de Floreasca; incit, in continuarea bancului de sfirsit, s-ar putea spune: uite cine vorbeste ;)
    Alti analisti vad si altcumva problema:
    “Victor Ponta nu mai este (cel putin pentru moment) un partener de dialog al SUA. Absenta unei intilniri Nuland-Ponta (nici nu mai conteaza cine nu a vrut intilnirea) si ignorarea ostentativa de catre premier a oaspetelui american (premierul a avut timp sa posteze pe Facebook felicitari pentru Mihai Gidea si Titus Corlatean, dar nici un cuvint despre vizita inaltului oficial) arata ca seful PSD si-a pierdut orice urma de credibilitate in fata partenerilor de peste Ocean.”
    (Cristian Pantazi, HotNews.)

    victor L
    2014-01-12 16:59:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @ Viorica nu land,
    tu esti o catastrofa: “Sovieticii in ultimii 25 de ani dinainte de 89 ne-au alfabetizat, electrificat, industrializat.”
    Numai niste doby pot sa sustina asa ceva. De la ce virsta ai cazut in cap?

    victor L
    2014-01-12 17:05:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    ,,Să și fi avut – prin absurd — un asemenea mandat, dnei Nuland i-ar fi fost dificil să dea lecții. Nu de alta, dar nici calitatea statului de drept în SUA nu se află într-o perioadă de glorie: cetățenii americani sunt ascultați ilegal….bla…bla”.
    Draga autorule!
    Fie si pentru ce scrisesi matale mai sus,Victorasu`Ponta ar fi trebuit sa stea in tarisoara.
    Sa`si fi pus mainile`n sold si s`o ia la`ntrebari pe madam…pardon..lady Nuland,invitand`o ,,respectuos” sa`si vada naiba de democratia din tara ei.
    Ei,dracie!
    Adicatelea…vine `mneaei sa ne atraga atentia ca,indiferent din care parte a spectrului politic…NIMENI nu are voie sa se imixtioneze in JUSTITIE?
    Mare tupeu!
    Lasa,ca-si va arata muschii plagiatoru` national,la ceas de seara,cand pastorul lui de suflet,Mihaitza Gadea,ii va ridica mingea la fileu.
    NU ca ar fi…singurul!
    P.S.
    Ma gandeam la bietu`Boc,care nu si-a luat nici o zi de concediu si nici nu-l vedeai non-stop la tv….ar fi curs rauri de cerneala daca intr-o astfel de situatie ar fi disparut fara urma din tara.
    Da`..deh!
    ,,Nemernicu`” a taiat salariile!
    Astia le-au dat inapoi!
    Cam ce zici,autorule…ce face ,,boboru`” cu ele ,,intregite”?
    Asta..apropos de titlul tau:

    ,,…Sau despre statul de drept, statul de drepți și statul pe șest”

    Despre STATUL DEGEABA in fruntea tarii,facandu-te ca o guvernezi…ne scrii ceva?

    LUANA
    2014-01-12 17:36:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    “Ati observat cita energie consuma jurnalistii USL-asi incercind sa distraga atentia de la corupti si incercind sa duca inderizoriu lupta impotriva coruptiei.”

    bai loaza care lupta anticoruptie? Poate vrei sa spui ca lupta DOAR cu o parte a coruptiei pentru ca hotii si coruptii nostri sint cinstiti si preacinstiti.
    Tu citi bani iei de la “justitiarii” aia basinisti ca prea te dai de cesul mortii pentru ei. Care-i parnosul, citi vrezisori iei. Zi-ne si noua nu mai tine doar pentru tine. Sa manince si gura noastra nu numai a ta.

  • 17

    LUANA

    “ar fi curs rauri de cerneala daca piticul bou nevertebrat intr-o astfel de situatie ar fi disparut fara urma din tara.’

    nici nu era nevoie sa dispara din tara ca oricum nu exista. Vorbea seful si pentru el.Cind si cum s-a inttilit piticul bou nevertebrat cind a fost bineinteles cu numele prim ministri. Nu il cunostea nimeni ca nu exista. Asa las-o dracului cu labareala basinista.

    loazo statul de drept in romania era bine sa fi fost macar de drepti, dar este un stat cocosat, cracanat, chior dupa chipul si asemanarea cu reformatorul.
    Adica un stat de slugi la comanda intereselor altora nu ale noastre.O colonie.Asta-i urma care va ramine dupa chiorul manga de la marginea tarlalei nana colt cu ciresica va pleca.50 amr maximum.

  • 18

    E semn bun cand ma baga nae`n seama!
    Si mai ales cand tocmai el vorbeste despre ,,piticu` bou nevertebrat” in….casa spanzuratului!
    E misto!
    Statul de drept are multi din astia!
    Sa fie sanatosi?!

    LUANA
    2014-01-12 17:59:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @Victoria nu land: Iti trebuie ceva tupeu sa minti in halul asta. Nu americanii ne-au furat in ultimii 25 de ani de am ajuns mai saraci ca unele tari din Africa. Ne-au furat romanii nostri. Mai precis cei pentru care slugaresti tu. De unde crezi ca si-au adunat averile Dragnea, Nastase, Vintu, Voiculescu si asa mai departe? Americanii ne-au cerut sa respectam justitia ceea ce ar reduce furturile. Automat ar putea sa scada taxele, ar creste economia si romanii ar deveni mai bogati.

    @nae: Ai fi in stare sa juri ca nici un PDL-ist nu a facut puscarie pentru fapte de coruptie? Probabil ca da… La cit de nesimtit si de mincinos esti.

    Stiu ca tu te-ai astepta ca justitia sa condamne dupa cum dicteaza Voiculescu. Dar inca nu functioneaza asa. USL-asii pentru care lucrezi sint mult mai corupti decit PDL-istii asa ca este logic sa vezi mai multi USL-asi la puscarie. Fazele cu coruptia din PDL erau in mare parte manipulari pentru astia mai prosti (asa ca tine). Si dovada este faptul ca cei care acuzau in nestire PDL-ul de coruptie acum fac eforturi sa ascunda coruptia USL-ului. Asta din cauza ca nu au fost interesati nici o secunda de lupta impotriva coruptiei ci doar sa aduca USL-ul la putere cu voturile celor care au pus botul la minciuni. Si din pacate nu sinteti putini…

    gjgj9
    2014-01-12 18:07:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    LUANA

    cocosat, cracanat chior in stat este doar UNUL chiorul de marginea tarlalei. Voi nu sinteti decit niste slugi care ii suflati in cocoasa ca asa sinteti setati.Putini si prosti asta-i norucul nostru.
    Ai vazut si cu scrisoare lui gidea 100 mii la vreo 5 mii. adicatelea cind esti manga de beat te duci dracu si te culci ca altfel ajungi de risul tarii EL si de risul blogului voi.

  • 21

    Aveti nedumeriri in viata? Cautati raspunsuri pentru a va imbunatatii viata personala? Problemele legate de dragoste,cariera,viata sociala va macina si va aduc stres? Astrolog si psihoterapeut Avrigeanu Robert Aristotel,trait 1 an in Tibet si 6 luni in Caucaz printre calugari este la dispozitia Dvs. oricand si mai ales GRATIS.Numarul de contact il gasiti la rubrica ‘ACASA’ matematica-spir../

  • 22

    ” taci, @ nae, Troglodici, ca esti mai prost decit ai lor”.

    victor L
    2014-01-12 18:13:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    gigi9

    vezi tocmai de asta nu sintem stat de drept pentru ca hotii si coruptii sint numai unii altii sint cinstiti si preacinstiti.
    Si daca sint cinstiti si preacinstiti de ce justitia indepensento-chioaro nu iese pe faleza si spune. Toate dosarrele si plingerile penale depuse de usl sint fara obiect deci NUP. De ce nu o fac? De frica gigica de frica ca vine curatenia de toamna si sa aiba ca motiv ca nu au ajuns la ele ca au multa treba. Daca sint plingerile facut la sto sa se auto sesiseze dna si sa-i urmareasca penal pe cei care le-au depus pentru denunt calomnios. sau impricinatii adica hotii vostri cinstiti daca sint cinstiti si preacinstiti sa faca ei plingere pentru calomine si stricarea imaginii. DE CE nu o fac gigica? tot de frica. Sa nu se scormoneasca rahatul ca sint multe bube purulente in dosare. Asa ca o tacuta si o ignorare ca poate uita lumea. Nu nu va uita si doresc ca si udrea si videanu sa intre la puscarie exact cum a intrat nastase adca asa la sto ca exemplu.Din cite dosare au poate fi unul asa la sto. Poate gigica dar nu au primit comanda. Inca.Peste 50 saptamini mai vorbim.

  • 24

    si uite-asa securistii trimisi de ceausescu in dizidenta scot incet incet capul din noroi.
    sa ne explice dizidentul securist tudoran unde si de ce a disparut primul ministru timp de 5 zile si daca e normal pentru orice tara din lume sa se intample asa ceva..

    generalu iulica vlad
    2014-01-12 18:25:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @ nae-flegma
    Bai secero-ciocanarule, bai fosila de militian, am auzit ca scrisoarea lui Gadea a semnat-o si Bombosenko din puscarie. Daca ar fi bagat internet in Iad, ar fi stat la coada si Ceasca si Odioasa, sa o semneze si ei, alaturi de cei din Marea Adunare Nationala si Comitetul Politic Executiv. Tu unde ai semnat-o, la Popota cand ai luat chiftele sa duci la Rahova ?

  • 26

    acu sa vedem de unde mananca o paine alba sobolanu ceausit tudoran:

    In the United States

    In the U.S., Tudoran founded and ran two magazines, Agora (funded by the Foreign Policy Research Institute in Philadelphia, 1987–1992) and Meridian (Washington, D.C., 1990–1991), and worked as an international broadcaster at the Voice of America. He was also a guest lecturer at the University of Connecticut (1986), and a research fellow at The Catholic University of America (1987).[3] He then started working for the International Foundation for Election Systems (IFES), a Washington, D.C.-based organization. From 2004 to January 2007, Tudoran was editor in chief of Democracy at Large, a publication of that organization;[4] currently, he is Senior Director for Communications and Research at IFES.[3]

    He is a frequent editorialist, commentator and analyst in a wide variety of international media outlets, including The MacNeil/Lehrer NewsHour, 20 Minutes, CNN, ABC, CBS, NBC, International Herald Tribune, Partisan Review, Journal of Democracy, Le Monde, The Washington Post, The Washington Times, Orbis, The Hartford Courant, El País, Index on Censorship, Kontinent, C-SPAN, BBC, Radio France Internationale, Deutsche Welle, RAI, National Public Radio, ARD-Munich, VPRO-Amsterdam, and Radio Free Europe.[3]

    sobolanu securist acoperit
    2014-01-12 18:31:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    aceasta fiind experienta tudoranului ,editorialele lui si faptul ca a fost consilier al altui securist notoriu(de unde a fost dat afara de odrasla varanului) demonstreaza faptul ca dizidenta lu tudoran a fost de fapt misiune ceausita d einfiltrare.
    de-abia acum tudoran se poate exprima liber comform credintei lui intime si educatiei securiste

    sobolanu securist acoperit
    2014-01-12 18:34:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    pana si nepotu generalului iulian vlad,ctpopescu alt securist infiltrat in jurnalistica ,s-a saturat de ponta:

    Cine face o aroganţă poporului român, guvernul american, care a trimis-o pe Victoria Nuland să ne spună că îi pasă de ce se întâmplă cu Justiţia în România sau premierul guvernului român, V. Ponta, care, de câteva zile, a intrat la scuteală din funcţia de prim-ministru, catadicsind a-i comunica zisului popor că e dus unde a-nţărcat mutul iapa?

    Cine consideră România o colonie cu guvernator şi pe români nişte indigeni?

    ei ce zici tudorane? daca nici voi securistii acoperiti nu va mai intelegeti intre voi

    crucistatorul securisticii romanesti
    2014-01-12 18:39:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    Mesajul de condoleanțe al lui Ponta la moartea lui Sharon – un dezastru diplomatic…
    Mai întâi:
    “Am primit cu mare tristeţe vestea că un mare om politic şi strateg militar al Statului Israel a trecut în nefiinţă.”
    — De două ori “mare” în prima frază : “mare tristețe”, “mare om politic”… un stilist leneș trebuie dat afară acolo.
    Apoi:
    — gafa politică gravă : “Doresc să transmit expresia profundei mele compasiuni faţa de familia îndurerată şi poporul evreu”…
    Nu “poporul evreu”, ci “poporul israelian”.
    De comparat cu ce zice Obama :
    “We join with the Israeli people in honoring Sharon’s commitment to his country”…
    “Israeli people”, not “Jewish people”. Ficțiunea de respectat este că în Israel și arabii au aceleași drepturi ca și evreii. “Poporul israelian”, nu “poporul evreu”.
    Lăsat singur la manete, Ponta ar declanșa pe loc un război în Orientul apropiat.

    diplomat cu frisca vs fantezie cu rahat
    2014-01-12 19:18:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    America nu practica democratia nici statul de drept , ci le vinde. La intern si la extern. Asta e puterea lor. Mai avem de invatat de la ei. Sa luam exemplu de la ce face america, nu de la ce spune.
    E foarte normal si natural ca america sa-ti dea sfaturi si indrumari proaste. Proaste pentru tine, ca sa le mearga lor bine. Anormal si rau este sa mai si faci ce te indeamna inamicul.
    Asa ca nu mai faceti ce zice popa. Faceti ce face popa. Asta daca vreti sa traiti la fel de bine ca el.
    Socialismul a facut romanilor un singur rau , dar pe cel mai mare : nu ne-a pregatit pentru viatza reala. Pentru real politik. It’s all about money ,baby. Forget about democracy, ideology and the rule of law. It’s all about money and lies.

    Viorica n-am pamint
    2014-01-12 19:26:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    mai pe seara la A3 micul pitulescu cel pierdut dar regasit,inviatul din morti,viteazul fara pata si prihana,va combate impotriva imperialismului occidental.domnul tudoran va lua notite si va aplauda satisfacut.

    occidentul putrefact
    2014-01-12 19:30:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @Viorica n-am pamint:
    un secret pe care nici comunistii nici capitalisti n-or sa ti-l dezvaluie:viata extrauterina e grea.

    occidentul putrefact
    2014-01-12 19:31:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Nae… Ai afirnat ca justitia se ocupa doar de o parte a coruptiei. Ti-am pus o intrebare extrem de simpla: nu exista nici un PDL-ist care sa fi facut puscarie pentru acte de coruptie. Poti sa raspunzi cu da sa nu? Sau esti prea las pentru asta?

    gjgj9
    2014-01-12 20:06:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    In mod normal, la funeraliile lui Ariel Sharon, fost premier al Israelului, trebuia sa mearga Victor Ponta, actual premier al Romaniei. Nu sa-l trimita pe Dragnea.

    Ah, am uitat, in Israel va fi si Joe Biden acolo. Il stiti pe Joe Biden. Este domnul acela din SUA caruia Ponta i-a promis ca va apara statul de drept…

    Iata cum Victor Ponta a reusit performanta sa se ascunda de Victoria Nuland in strainatate, si de Joe Biden, in Romania:)

    un admirator al lui ponta
    2014-01-12 21:20:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    Început de an în forță: ÎCCJ l-a condamnat pe Adrian Năstase la 4 ani de închisoare în dosarul Zambaccian astfel că acesta a reintrat după gratii la Rahova pentru alte câteva luni de comentarii pe blog. De data aceasta, dl Năstase n-a mai tras niciun glonț prin casă iar cel care a scos pistolul a fost bodyguardul său, premierul Ponta: „Năstase e condamnat politic, este o victimă a lui Băsescu, cazul său e perfect comparabil cu al Iuliei Timoșenko“. Ciudată percepție din partea premierului acestei țări. Deși te întrebi dacă e într-adevăr premier – și nu cu totul altceva. Nici măcar dl Iliescu n-a acceptat o asemenea interpretare maladivă a cazului. De ce nu l-o fi comparat dl Ponta pe mentorul său cu Nelson Mandela? Căci și Năstase luptă pentru egalitatea dintre albi și cei negri de corupție și împotriva apartheidului justițiar care condamnă neagra corupție în loc s-o amnistieze, s-o grațieze, s-o aprecieze. Dacă dl Ponta își închipuie că o campanie electorală unde Băsescu și justiția „băsistă“ să fie singurele ținte politice promițând eliberarea țării de procese de corupție îi va aduce victoria, se înșeală amarnic. Isprăvile și declarațiile anti-justiție ale dlui Ponta, departe de a-i garanta victoria, au adus-o la București pe Victoria Nuland, asistenta secretarului de stat al SUA, care s-a arătat preocupată „de statul de drept, independența justiției, transparență“, îngrijorată de „atacurile unor politicieni la adresa independenței justiției“ dar a plecat nelămurită în privința „traiectoriei“ legii aministiei. Nici n-avea cine s-o lămurească: Ponta și-a transformat impertinența în lașitate și a șters-o din țară, lăsându-l pe dl Corlățean să răspundă. Nici vicepremierul Dragnea nu știa unde-i e premierul. Să sperăm că nu face vreo trăznaie și-n străinătate, să-l expulzeze cu primul avion. Dna Macovei a considerat că „Ponta a fugit de frică“ iar dl Predoiu a consemnat: „Ponta fuge din calea Victoriei Nuland“. Preferă calea eșecului. Și a mistificării: avertismentele explicite ale dnei Nuland au apărut în declarațiile PSD ca „felicitări“ adresate guvernului la zece ani de NATO. E ca și cum ai spune că ÎCCJ l-a felicitat pe dl Năstase oferindu-i o vacanță la Rahova (all inclusive) cu executare. Consilierul premierului, dl Frunda, apucase să declare însă că „unchiul Sam ne privește cam cu superioritate“. De, sunt nepoți mai îndepărtați ai unchiului Sam. Samsari ordinari. Alt consilier, Radu Popa, recunoscuse și el că SUA le controlează „unghiuțele“. Mai exact, copitele.

    un securici de bine
    2014-01-12 21:54:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    “un secret pe care nici comunistii nici capitalisti n-or sa ti-l dezvaluie:viata extrauterina e grea.

    occidentul putrefact
    2014-01-12 19:31:19 ”

    Bravo. Bine zis. Cum ar veni, daca nu te-ai prins deja singur pana acum inseamna ca tot degeaba ti-as explica.
    Cu o completare; e grea si n-are nimeni grija de ea in locul tau. Inca un lucru de invatat de la americani. Sa pui mana si sa faci ceva pentru tine fara sa te bazezi pe nici un fel de ajutor de la autoritati, iar daca prin vreo minune se intimpla sa ti-l acorde lasa sa fie o surpriza placuta.

    marin
    2014-01-12 22:34:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    jan muci & flegme

    janeeeeeeeee tataaaaaaaaaaaa……………
    uite scorul 102984 – 5000 voi.

    Ce dracu faceti tata cu statul asta de drept. il faceti muci si pe asta
    Las-o in singe
    si acum luati bataie la scoruri astonomice. Nu va invatati minte tata. Lasa ca o s-a furati urit de tot si le euro si la rezidet.
    Si o sa inceapa marea curatenie si in justitie. SGasest-le servici janeee….. vor intra in foame tata.
    50 au mai ramas si stii tu zang, zang zang va fi slagarul iernii si primaverii viitoare si va cinta in toate tribunalele
    Hi hi hi

  • 38

    @nae:
    cica si joe biden a semnat petitia aia.si nu doar o data.
    obama si merkel au semnat si ei petitia de la A3.
    zan-zang,nae gura de aur.
    sa vezi de-acu zanganeli in usl. ce zici stai bine cu inima?!

    zanga zanga
    2014-01-13 02:11:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Am si io ceva sa-i zic lu cucoana secretara.

    Madam, noi v-am platit tain la Bechtel si va platim si la FMI ca sa aparati vointza poporului si domnia legii iar voi in schimb il protejati si ni-l impuneti pe un infractor de drept comun , un fost contrabandist , un corupt si un dictator , un demis si un ilegitim. Si mafia lui personala.
    De ce ? Ca puteti ? Bun. Puteti,ca aveti inca puterea militara. Si totusi va asteptati sa fiti respectati sau simpatizati de noi ?!
    Incep sa-i regret pe rusi. Cu astia macar stiai clar de la inceput ce vor si ce ofera.Si se tineau de cuvant. Si ne costau mai putin.
    Si imi mai aducaminte si ca foamea si frigul din anii 80 au fost tot din cauza ca v-am platit voua la FMI.

  • 40

    @alo:
    ba tu esti prost? n-ai auzit la A3 ca madam a venit sa-l alude pe ponta si pe cel mai cinstit guvern? ce esti baszist la cap sau ai baut apa dupa presedintele de-o noapte?

    madam bovary
    2014-01-13 04:04:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @alo:
    si ca sa nu uit,cica consilieru lu ponta e un american pe nume vasile clark.
    cat despre bechtel daca-l intrebi pe nastase semnatarul contactului cum e cu tainul precis o sa-ti raspunada mamaica lu sova care o sa-ti zica ca sova junior nu stie unde a pus contractul cu bechtel.
    cat despre fmi si imprumuturile la banci pot sa-ti zic ca doar prostii si puturosii se-mprumuta stiind ca nu au d eund eplati.si mai ales aia care-s deosebiti de prosti dau si tain adica spaga ca sa ia bani cu imprumut ca sa-i dea inapoi cu dobanda

    madam bovary
    2014-01-13 04:10:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    io-mi dau seama ca kktu-i cat casa in ,dupa subiectele abordate de acesti blogarasi de casa ai lui vantu.
    par izamplu teodorescu dispare ca magaru-n ceata curajos ca si ponta,gotiu ataca la baioneta strudelele vieneze si face poze cu natura moarta in papusoi,rogozanu o arde la greu cu stanga in timp ce cu dreapta se scarpin-n kur.iar bomboana pe coliva e dizidentul acoperit tudoran care de cata ori ia foc casa uslista el ii miroaze lindiku lu udrea.iar sulea,el n-a vazut n-a auzit ca a avut pojar cand era mic si-o arde si el pe aratura cu ce gaseste prin casa.
    iar toti in cor o ard cu basescu-i de vina.noroc cu rama postaca nae gura de aur care-i aduce cu picioarele pe pamant cu refrenul zang zang de-i face pe uslisti sa le treaca fiori reci pe sira spinarii.
    concluzia:buhahahaha!

    critica ratiunii pure
    2014-01-13 05:47:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Verginica Puland deosebita de prosti ca fiind de-a lor se intreaba cine-o fi semnat contractul cu RMGC. Se intreaba odata , se intreaba de doua ori si abia laa treia strigare incepe sa-i apara cocleala pe fatza , pe la colturi : aschia made in amerika nu sare departe de trunchiul sovietic FSN.

    lauda ratiunii nule
    2014-01-13 10:29:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @ lauda ratiunii nule,
    ce bine te-au botezat naşii tai :P

    victor L
    2014-01-13 11:01:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    E clar, Nae presteaza cu simbrie! Azi dimineata trag apa la WC si, scotand bule, din vasul de WC se itzeste…Nae! Dau, acum, sa vad ce mai scriu specialistii neamului pe VOX si, evident, dau de Nae! Nae, vezi ca-i dobori recordul de aparitii (la TV) dlui prim-ministru! Si-ti taie din leafa!
    NB : am observat ca, la fiecare sait de ziar, blog, platforme de comentarii, exista un “nae”, cel putin! Intotdeauna, “nae” este un mare anticomunist, antisecurist, patriot absolut, ahtiat dupa dreptate, dedicat muncii si propasirii neamului uselist!

    GAVRILACHE
    2014-01-13 14:12:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    D-na Nuland a clarificat pentru romani ca numai in Traian Basescu putem avea incredere pentru a invinge coruptia. Este singurul politician roman care a cautat de grija numai pentru el si familia lui, nu ca toti ceilalti nesimtiti care au intervenit pentru partide. Nesatui.

    victor L
    2014-01-13 15:15:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @ 46,
    iarsi ai fortat cezariana si ai iesit nebotezat? meri in burta ma_tii si revino cu numele tau, schizofrenicule :P

    dle Tudoran,
    ce ziceti de opiniile dlui Plesu? parca traiti pe lumi diferite; unul catarat pe statuia Libertatii, iar celalalt in ţărişoara mult discutata.
    adevarul.ro/new../

    victor L
    2014-01-13 15:30:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @victor L:

    1. Nu inteleg care vi se par a fi diferentele intre cele scrise de dl Plesu si cele scrise de mine. Imi pare ca amandoi deplangem putzoismul dlui Ponta si al consilierilor sai de a evita o intalnire cu dna Nuland.
    2. Pot sa va intreb si eu ceva, asa, in modul cel mai amical? Da> Multumesc. Dumneavoastra ce credeti despre asta
    dcnews.ro/2014/../

    Dorin Tudoran
    2014-01-13 17:14:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    “cat despre bechtel daca-l intrebi pe nastase semnatarul contactului cum e cu tainul precis o sa-ti raspunada mamaica lu sova care o sa-ti zica ca sova junior nu stie unde a pus contractul cu bechtel.”

    Pai de-aia Nastase e la puscarie iar Sova nu:
    primul a facut publica scrisoarea privata a lui Blair , al doilea a prezervat intimitatile unui contract public.
    Ambele scriituri fiind despre tain.

    Victoria L (i pan)
    2014-01-13 18:10:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    liniste de mormant pe VP.lipsa de subiecte totala.sa asteptam rabdatori sa traga basescu o basina si sa vezi atunci analize la cald pe VP.
    PS pana una alta poate ne egzplica anal-istii VP unde a fost fost ponta timp de 5 zile.trei zile cica a fost la cumparaturi in italia.celelalte doua zile cam lipsesc de la apel.

    tiran basexu
    2014-01-13 18:25:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    dle Tudoran,
    dar de cancelarul social democrat al Germaniei care a devenit sef la o filiala a Gazprom, pe care o moşea cit era in fonctie, nu ati auzit?
    Mark Gitenstein e acum persoana privata, nu mai este functionar al guvernului SUA.
    Chiar ca nu am o parere, nu am toate elementele informationale; in plus, stirile de pe dcnews sint uneori neadevarate.
    Totusi, dl Plesu este mai direct, mai hotarit. Dvoastra va cam dati dupa cires. Parerea mea, vorba lu` dom` Vacaroiu :P

    victor L
    2014-01-13 18:26:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @victor L:

    Sigur ca am auzit, dar asta nu inseamna ca e un exemplu stralucit. Dar dvs. de dl Adamescu ati auzit? Si cam ce anume ati auzit, daca ati auzit?

    Fiti sigur ca m-as bucura ca stirea de pe dcnews sa fie neadevarata. M-as bucura chiar foarte tare.

    Da, eu sunt cunoscut ca ma cam dau dupa cires. Chiar dorm cu ciresul in brate. Si sunt si nehotarat – nu vad de ce as fi frontal cu unii si ne-frontal cu altii.

    Dorin Tudoran
    2014-01-13 18:34:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    noi cei aflati in greva foamei la pungesti asteptam cu sufletul la gura partea a treia a peripetiilor domnului luptator gotiu prin cele strainataturi.dar mai ales vrem poze cu strudele cu mere sau macar cu branza daca-l lasa inima ,daca da dumnezeu sa-si mai faca cineva pomana cu domnu gotiu.
    multumim anticipat pentru stergerea comentariului si sper ca vreodata ne vom intalni fata-n fata cu gotiu pe campul d elupta de la pungesti sa ne facem si noi un pic de pomana cu el.

    rosia pungesti
    2014-01-13 19:00:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Este ora 23: 25 Ora Romaniei. Acum un minut, Mihai Gadea dupa ce a comentat despre petitia care a initiat-o, a afirmat: – Stop petitie! Are 105 mii semnaturi. Maine o vom curata, ca sunt unii care au semnat de doua ori si o vom trimite in Statele Unite! Cum vine ca o vom curata? Adica pot accesa setingul acesteia si pot sa o manevreze s-au au manevrat-o pana acum ? Site-ul petitei este unul romanesc. Romani! Nu realizati ce fac astia? Stati si taceti?

  • 55

    Socialistul Martin Schulz, președintele PE: Este INACCEPTABIL că Ponta l-a „tratat drept nazist” pe Elmar Brok

    Președintele Parlamentului European (PE), Martin Schulz, “anunță în plenul Parlamentului European că e inacceptabil că Ponta l-a tratat pe Brok drept nazist!”.

    Europarlamentarul german Martin Schulz este coleg cu Ponta în Partidul Socialist European (PSE). În plus, Schulz ar putea fi susținut de PSE pentru șefia Comisiei Europene.

    Ponta a declarat acum o săptămînă: “Avem politicieni demagogi, iresponsabili și populiști precum domnul Brok. Ăștia sunt prietenii lui Macovei, ce va miră? De fapt, și gândesc la fel, au o gândire nazistă”.

    dragalasenii socialiste de la micu pitulescu
    2014-01-13 19:23:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    dle Tudoran,
    da, am auzit despre Adamescu, Dan, parca, dar nu stiu prea multe despre el; doar ca este un alt imbogatit, cinstit au ba iarasi nu stiu. Dar nici n-asi crede ;)
    A fost securist? sau ala e Niculae, patronul echipei de fotbal Astra?
    Poate ca nu “nehotarit” ar fi cuvintul, ci prea mult literaturizati, vreti ca textele sa va ramina si intr-o viitoare Istorie a literaturii romane.
    Sinteti prea departe ca sa simtiti atit de acut ce se intimpla in Romania in comparatie cu dl Plesu.
    dle Tudoran,
    ceea ce se intimpla acum in Romania, dvoastra vedeti a fi lupta dintre dictator si Ponta cu ai lui, o lupta politica. Ei bine, eu vad ascensiunea urmasilor comunistilor, pe care am trait-o si simtit-o din anii `50 ai secolului trecut. Simt un vint rece asternindu-se peste plaiurile mioritice. Si vad multi intelectuali ca sint urmasii unor Sadoveanu, Parhon si a altora; sa nu dau nume ca se supara.
    Iar popolul este acelasi care aplauda, adica urmasii acelora.

    victor L
    2014-01-13 19:24:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    e clar ca actiunile din ultimile zile ale micului pitulescu poreclit in lumea buna si marele plagiator,i-a lasat fara cuvinte pe blogarasii de la VP.de trei zile nimeni n-a mai zis nimic.nu s-a mai postat nici macar ceva anti basescu sau udrea.cred ca si-au dat seama toti ca-s niste dobitoci.sunt toti kkti la cur.

  • 58

    @victor L:
    tu crezi ca-l induiosezi pe tudoran cu kestii d-astea? sau crezi ca el nu stie cine-i ponta si ai lui.cine e ei si ce vrea?
    doar daca ai crezut si explicatia la faptul ca l-a consiliat pe varanu fara sa stie ca varanu-i securist si turnator.

    eu varanu dorm
    2014-01-13 19:45:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Tot n-am inteles care-i marea treaba cu madam Newland.

    A avut ceva secret de discutat cu CSAT , probabil despre cum sa mai trimitem niste berbecuti in Siria la Homs ca a ramas Haissam fara munitie si fara C4.
    Au stabilit, sa fie sanatosi.
    N-a avut nimic de transmis poporului roman, ca n-a tinut nici o conferintza de presa. A, si a mai zis ca aliantza cu noi in NATO e buna si ca sarbatoreste zece ani de cand. Ok. Parerea lor, au dreptul la opinie.

    Altceva , care sa ne mai si intereseze pe noi civilii ? Nimic. Mult zgomot pentru nimic. Partea americana si partea romana au avut ceva chestiuni secrete de discutat , au stabilit evident dinainte care cu care si cu cine , si au discutat. Bravo lor, felicitari. End of story , good point ,ofcourse.

    mare brinza
    2014-01-13 20:14:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @ eu varanu dorm,
    departe de mine gindul ca vreau sa-l “induiosez”.
    Vreau doar sa inteleaga ca sintem pe pozitii ireconciliabile; si nu exagerez cind spun asta. Dl Tudoran a devenit un observator dulceag al intimplarilor de azi din tara pe care a parasit-o. Pe atunci, din auzite de la Şopîrliţa, cum ii ziceau organili si Tîrnacop, pardon, Silvestri, exponentul lor, credeam ca pe dl Tudoran comunismul l-a exasperat si si-a luat lumea-n cap, ca sa zic asa.
    Acum am dubii. Nu intelege ca “comunismu` n-a muritu`/doar un pic s-a hodinitu`”

    victor L
    2014-01-13 20:15:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    freebeacon.com/../

    Lucrurile au mai evoluat , de la cazul Valerie Wilson Plame si ceea ce se poate si ceea ce trebuie spus public .

    tacerea mieilor si vorbaria magarilor
    2014-01-13 20:29:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    “credeam ca pe dl Tudoran comunismul l-a exasperat si si-a luat lumea-n cap”

    Ca sa citez un alt pseudo-american celebru ,Fumurescu: “spune-mi ce crezi ca sa-ti spun cine esti.” Ai crezut prost.

    vector
    2014-01-13 20:33:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @ 62,
    pai, bine ca esti tu dăştept ;)

    victor L
    2014-01-13 21:01:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    si ciuda-ciuda, CR7 a luat balonul de aur.

    victor L
    2014-01-13 21:03:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @Dorin Tudoran bancul dvs. este dinainte de 1989. si imi aduce aminte de un alt banc de dinainte de 1989, devenit actual: concurs international: cine spala o camasa, satisface o femeie si mananca un sendwich in 5 minute.
    1. intra englezul in camera… dupa 5′ intra comisia si constata ca englezul punea camasa la uscat, femeia …nimic, sandwich-ul neatins.
    2. intra francezul in camera, dupa 5′ intra comisia: mincase sandwich-ul, dar femeia neatinsa si camasa murdara
    3. intra romanul in camera. dupa 5′ intra comisia: camasa pusa la uscat, femeia lesinata si romanul tocmai inghitea ultimile firimituri! suprpriza totala, comisia ii cere romanului sa explice cum a facut! romunul: pai i-am tras una sa se apuce de spalat camasa, si am luat-o pe la spate si am mancat sandwich-ul in timpul asta! comisia: extraordidar, ce organizare a muncii! ce productivitate! cum de v-a venit ideea? romanul:simplu, la noi in tara nu mananci o paine daca nu il futi pe ala de munceste:)

    yehudy
    2014-01-13 21:04:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @victor L:

    Evident, ca dl Plesu este mai aproape de ce se intampla in Romania decat mine, dar nu-i pot lasa — macar din prietenie –dlui Plesa toata munca voluntara de a scrie despre prostie si prosti. Cum v-am sugerat, de cateva ori, nu mai cititi ce scriu eu –m fiindca suntem ireconciliabil pozitionati — si cititi ce vi se pare mai aproape de pozitionarea dvs.

    Nu la-m numit niciodata pe dl Basescu dictator. Am scris, in cateva randuri, ca a-l acuza de dictatura e o prostie. Dar, evident, ce vad este lupta dintre doua gasti foarte aprige. Ca dvs. nu o vedeti si sunteti inspaimantat doar de ascensiunea (reala, de altfele, dar in ambele tabere) urmasilor comunistilor nu mi se pare ca indica un prea ascutit simt de observatie din parte-va.

    M-a exasperat comunismul de atunci, ma exaspereaza si cel de azi — unde este vizibil — dar nu pot lua orice prostie, gainarie, mega-hotie drept un semn al prezentei comunismului.

    In sfarsit, probabil ca nu intelegeti ca a-i acuza de comunism (si cand nu se potriveste) pe unii nu faceti decat a-i… scuza. ce fac unii (si altii) nu are de-a face neaparat cu banditismul comunist, ci cu banditismul.

    Dorin Tudoran
    2014-01-13 21:53:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @63: ne-o fi trecut amindoura , mai stii….

    barbu
    2014-01-13 22:28:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    @Dorin Tudoran:
    cand zici ca vrei sa scrii despre prosti si prostie ,zici ca vrei sa-ti scrii memoriile?
    sa ne zici de unde sa le cumparam domnu dizident consilier platit de securisti turnatori si admirator de uslisti.

    micu pitulesco
    2014-01-13 22:28:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @Dorin Tudoran:
    n-a zis domne iliescu bine ca ceasca n-a fost comunist ci a intinat valorile?
    greit mainds tinc alaic,este domnu tudoran.
    ca altfel democratia originala e buna

    micu pitulesco
    2014-01-13 22:30:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    dle Tudoran,
    daca aveti curiozitatea sa recititi postarea @ 56 veti gasi “eu vad ascensiunea urmasilor comunistilor”, asa ca nu vad unde ” probabil ca nu intelegeti ca a-i acuza de comunism (si cand nu se potriveste)”. “Urmasilor”, am scris.
    Apoi, mie, repet, mie imi place sa-i zic presedintelui Basescu “dictator” pentru a scoate in evidenta prostia/timpenia celor care-l acuza de dictatura.
    Subtilitatea cu “nu-i pot lasa — macar din prietenie –dlui Plesa toata munca voluntara de a scrie despre prostie si prosti” nu va salveaza in ochii mei, ai mei, repet, cu tonul articolelor pe care le scrieti. Dulceag. Sa nu cumva suparati uslamistii ori prietenii simpatizanti uslamisti.

    Vedeti lupta doar intre doua gasti aprige. Doar atit. Ei bine, asta va diferentiaza de dl Plesu. El mai vede si altceva.
    Nu doar fusta Elenei Udrea, ca dvoastra uneori. E fara rautate, ci convins ca sinteti obsedat de Elena.

    victor L
    2014-01-13 22:55:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Dna. Nuland a venit strict pentru afacerea americana cu gazele de sist. Restul sunt speculatii politice de acoperire. Ponta a stiut asta. Veti vedea cum va evolua rezolvarea acestei probleme in Romania dupa vizita si imi veti da dreptate. “Nici America nu crede in lacrimi!”, adica o doare in spit de democratia din Romanica. Cherchez les $$$$$ … Pacat de timpul pierdut in comentarii, declaratii si articole in presa scrisa sau online.

    Suntion
    2014-01-13 22:55:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    si IAR IESI !!! MUScooiii pe kkA..at ; SI MUSCULITELE LA 3 HAZZZnaLE LA bese TOT MUSINA…….

  • 73

    @victor L:

    Sunt. M-ati prins. Inca din cetatea Troia.

    Dorin Tudoran
    2014-01-14 02:18:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    “Să și fi avut – prin absurd — un asemenea mandat, dnei Nuland i-ar fi fost dificil să dea lecții.”

    Maestre, daca e asa nasol acolo de ce nu te reintorci aici?
    Sau shit-ul e mai gustos acolo?

    Vrei sa ne convingi ca madame a venit la “Bucale” sa faca plaja, asa cum incerca toti politrucii lui felix si ghita..

  • 75

    Te deranjeaza banditismul in general dar in special cel “comunist”. Dar ne demonstrezi ca banditismul capitalist e cel putin la fel de mare. Ne demonstrezi ca cele doua sisteme ,capitalist si socialist sint la fel de banditesti dar nu ne-ai spus pentru care motive preferi pe unul dintre ele. De ce nu combati banditismul fara sa faci propaganda politica de partid.
    Lumineaza-ne.

    rahatul personal e mai cald
    2014-01-14 09:56:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    @LUANA: Sunt intrutotul de acord cu comentariul dv.

    Pe Dl.Tudoran il preocupa mai mult paiul din ochiul americanilor decat barna din ochiul romanilor.

    liseuse
    2014-01-14 20:40:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
Dorin Tudoran (născut la 30 iunie, 1945, Timișoara), scriitor, ziarist și analist politic.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Romania Curata
Curs de Guvernare

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alex mazilu antonescu banci basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana corupţie criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet iohannis Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza parlament Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presedinte protest proteste psd riscograma romani rosia roșia montană Rusia salarii securitate Senat sondaj steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!