![]() | Domnule Boc, domnule Băsescu, cei de la Roșia Montana GC vă cred tâmpiți! Pe verificatevezi toate articolele de Mihai Goţiu30 Jun 2011 la 10:05 39 comentarii 1390 vizualizari. |
Domnule Emil Boc, domnule Traian Băsescu. Cu scuze pentru tonul deloc politicos cu care va scriu. Dar, în cazul Roșia Montană, când ți se scuipă în față minciuni pe milimetru pătrat, mai lași deoparte politețea.
Reiau. Domnule Emil Boc, domnule Traian Băsescu. Considerați prezentul text drept o sesizare pentru a verifica următoarele lucruri. Din câte știu și după cum ați afirmat de mai multe ori în mod public, unul dintre lucrurile care vă deranjează cel mai mult sunt asistații sociali falși. Banii plătiți aiurea din bugetul public, doar pentru ca unii oameni să stea cu burta la soare. Drept pentru care vă supun atenției situația celor de la Roșia Montană Gold Corporation (RMGC). Să nu spuneți că nu știți despre cine e vorba – au avut grijă ambasadorii Canadei să vă spună mai multe despre ei.
Ei bine, după cum se laudă de mai bine de 10 ani, cei de la RMGC au început să angajeze localnici. Și să le dea de lucru. Săptămâna trecută nivelau pământul peste casele demolate și îngropate din Roșia Montană. În altă săptămână curățau de scaieți pajiștea comunală. Apoi exersau semnatul petițiilor. Individual și în grup. Foarte frumos. Doar că toate aceste foarte utile activități de minerit au un final neașteptat. Exact după șase luni de minerit. Cum s-a mai întâmplat și în alți ani. De ce după șase luni? Cunoașteți foarte bine răspunsul. Pentru că nu vă este străină legislația muncii din România (bănuiesc). Pentru a putea trece de pe cheltuiala RMGC în cea a statului român. Adică vor trece în solda mea și a celorlalți care citesc acest articol și (încă) își mai plătesc taxele și impozitele la stat.
OK. E nevoie de solidaritate socială (zic eu, că d-voastră considerați că nu este nevoie, e altă poveste). Dar pentru solidaritate socială e nevoie și de acordul meu (și al celorlalți care plătesc taxe și impozite, pe munca și veniturile lor). Eu sunt dispus să mi-l dau. Cu o condiție însă: să nu mă considere fraier. Că atunci spun ”Stop!”. Și pentru a nu mai ajunge banii mei în buzunarele cuiva care mă consider fraier am la îndemână o singură modalitate: să refuz să mai plătesc contribuțiile sociale. Cu toate riscurile de rigoare. Și nu vă grăbiți să mă amenințați cu pușcăria pentru asta. Gândiți-vă bine, că s-ar putea să nu fiu singurul. Că poate se mai adună o mie, zece mii ori o sută de mii de persoane care nu mai vor să fie luați de fraieri. Iar dacă vreți să ne trimiteți pe toți la pușcărie, ar trebuie să vă gândiți bine dacă aveți sau nu bani să ne plătiți cazarea și masa.
Practica asta (cu angajatul unor oameni în scop publicitar și manipulativ și trecerea lor apoi pe cheltuiala statului) ar trebui însă, zic eu, să vă enerveze și pe d-voastră. Asta în condițiile în care chiar credeți în ceea ce ați afirmat legat de asistații sociali prefăcuți. Spre deosebire de mine, aveți însă la dispoziție și alte modalități și instituții prin care să o stopați. Drept pentru care, de început, aștept cu interes răspunsul la întrebarea: câți oameni a angajat RMGC în ultimii ani pe perioadă determinată de timp și apoi i-a disponibilizat, transformându-i în asistați sociali?
***
P.S.: Am mai prezentat documentele oficiale ale Gabriel Resources (principalul acționar al RMGC) legate de numărul de angajați pe care îi va avea proiectul minier și cu alte ocazii. În studiul realizat de Independent Mining Consultans (firmă de audit minier din Tucson, Arizona), se arată foarte clar: în medie pe an e vorba de 198 de angajați cu studii medii și 28 cu studii superioare. Auditul și aceste date (care diferă al naibii de mult de cifrele și datele ”strigate” în campaniile publicitare) le găsiți pe site-ul oficial al Gabriel Resources (aici).
***
P.S.: Astăzi (joi), de la ora 14.00, la Librăria Univeristății-Diverta din Cluj, se va lansa Ghidul cultural-turistic al Roşiei Montane, realizat de Fundația Culturală Roșia Montană.
Etichete: aur, Boc, cianura, Mihai Goţiu


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| 2@Alin Fumurescu: Aștept cu interes părerea dvs. despre demiterea lui Vladimir Tismaneanu și Ioan Stanomir de la conducerea Institutului pentru Cercetarea Crimelor Comunismului, dar și despre retragerea... | ||
| 3@tamara's nephew 55 - "Precum te arata si numele,prostu’ pana nu-i fudul,nu este prost destul!" In RO prenumele Ioan este cel mai frecvent prenume pentru etnicii romani. Diminutive pentru Ioan/Ion: Ionel,Ionut,Nelu.... | ||
| 4Domnule Rogozanu, cu totul offtopic mă întreb dacă ați putea face o anchetă asemănătoare și asupra dosarului ”Trofeul calității”. Cu siguranță sunteți la curent cu noile evoluții ale dosarului: ISC s-a... | ||
| 5@tamara’s nephew: Mai onanist portocaliu,tu nu-ntelegi ca esti prost?Nu intelegi ca esti BUFONUL de pe Vox?eu intru aici sa ma mai distrez,sa rad de voi,de proastele de udrea si anastase,de voi talmacenii... | ||
| 6@tamara's nephew: Mai onanist portocaliu,tu nu-ntelegi ca esti prost?Nu intelegi ca esti BUFONUL de pe Vox?eu intru aici sa ma mai distrez,sa rad de voi,de proastele de udrea si anastase,de voi talmacenii... | ||
| Mihai Goţiu 11983 citiri |
| Cristian Teodorescu 10777 citiri |
| Costi Rogozanu 10191 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4469 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4182 citiri |
| Alin Fumurescu 4039 citiri |
| Ciprian Şiulea 3338 citiri |
| Dorin Tudoran 2891 citiri |
| Iulian Leca 2411 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63042 citiri |
| Cristian Teodorescu 41125 citiri |
| Costi Rogozanu 39152 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18223 citiri |
| Alin Fumurescu 17934 citiri |
| Viorel Dobran 13054 citiri |
| Dan Duca 12059 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9010 citiri |
| Dorin Tudoran 8817 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Dom’le, imi cer scuze, nu sunt un comentac profesionist, dar acu’ chiar am o nelamurire : daca eu stiu despre cineva ca are o parere oarecare despre altcineva, pai ma duc eu la respectivul sa sifonez ??!! Iar cand acest ” altcineva ” este , intamplator , chiar seful Guvernului sau Presedintele Romaniei , este chiar urat, dom’le, asa cred eu, in nesimtirea mea…Se cam confunda libertatea de exprimare cu exprimarea libera . Nu-i treaba mea ce scrie fiecare, dar parca asta este o chestie de educatie.Vreti respect, respectati macar de fatada, ca ne-om fi lamurit pana acum care si cum gandeste, mama ei de dictatura…:)))Zic si eu o vorba, nu dau cu paru’…..P.S. Nu va obositi sa ma injurati, nu bag in seama toate prostiile
))
2011-06-30 10:29:08 | Raporteaza
Deci, stai sa inteleg: adica, “amaratii” de la Rosia lucreaza 6 luni pt. RMGC, dupa care sunt dati afara din initiativa angajatorului si intra in somaj, somaj platit de mine, care muncesc cinstit, 40 ore pe saptamana, pt 450 de euro!? Ca sa nu mai zic ca am 17 ani de scoala si 3 ani jumate de munca la 26 de ani.
Frumos, ce sa zic… Sa traiti cum ati votat!
Da, intr-adevar, domnu Base se arata foarte deranjat de asistatii sociali. De cei de la Rosia nu e deranjat.
Ba da’ ce porci si astia de la RMGC. Deci pt. o initiativa privata, trebuie sa plateasca orice contribuabil obisnuit? Da’, cum vine asta?
2011-06-30 10:31:02 | Raporteaza
@Mihai Gotiu:
Tare de tot poza !
Pe acest subiect evit sa comentez pentru ca nu sunt suficient de documentat in legatura cu Rosia Montana, dar, citindu-ti mai multe articole pe tema asta, tind sa-ti dau dreptate.
2011-06-30 10:31:28 | Raporteaza
@Un Comentac ( sic ):
cand esti furat ce faci? taci din gura si lasi hotul sa te fure in continuare? sau sesizezi institutiile care au atributii legale sa opreasca furtul? zic si eu, nu injur…
2011-06-30 10:32:41 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-06-30 10:36:18 | Raporteaza
Un Comentac … n’ai inteles nimic …. da’ti jos ochelarii portocalii, daca vrei sa intelegi ceva
2011-06-30 10:45:08 | Raporteaza
La fel, cu scuzele de rigoare, domnule Gotiu, multi postatori va cred un mare dobitoc. Nu e nevoie de verificari.
Va place asemenea discutie?
2011-06-30 10:52:07 | Raporteaza
Serios? Nici macar nu a inceput proiectul de la Rosia Montana si tu deja vezi disponibilizari? De ce i-ar da afara daca doar ce i-ar fi angajat? In primul rand daca ar fi dati afara unilateral compania o sa plateasca salarii compensatorii nu statul bai economistule, si o alta problema, de ce i-ar da afara daca e nevoie de oameni ca sa munceasca acolo? Cine mai scoate aurul de acolo?
2011-06-30 10:52:46 | Raporteaza
@Bogdan:
verifica
cine a spus ca oamenii aia au fost dati afara (pt. ca s-a mai intamplat si anii trecuti) sau vor fi dati afara unilateral?
2011-06-30 10:56:18 | Raporteaza
2011-06-30 10:57:57 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Am totusi o nelamurire: de unde ii angajeaza pe oamenii aceia? Ii racoleaza de la alta firma prospera sau ii ia din somaj? Ca daca ii ia din somaj face ce nu face statul lui Basescu si Boc pentru oamenii care din greseala i-a ales: le da un loc de munca!Ca nu pot sau nu vor ca sa ii tina mai mult de 6 luni e altceva,dar de bine de rau oamenii aia au un ban in casa . Aveti dvs. o alta solutie ca guvernarea BB vad ca nu are. Sau,ma rog, ar fi putut sa ia de la pensionari sa dea la someri ,dar nu au vrut aia de la CC!
PS
Apropos,in cele 6 luni nu cumva contribuie la fondul de somaj ?
PS1
Cand am spus ca sunteti obsedat de RM m-ati contrat,asta ce mai e? M-am documentat si productia minunata la care renunta Europa e sub 10% din productia mondiala,adiac o frectie. Romania cu RM i-ar bate la fund lejer pe finlndezi si suedezi ,asa ca….
2011-06-30 11:06:24 | Raporteaza
@Mihai Goţiu / 4: Interesant este ca doar pe Basescu il vedeti (cu atit mai mult cu cit el personal, nu are nimic de cistigat de la RMGC concediaza oamenii dupa 6 luni). De Dragnea nu ati spus nimic. De soferul care a reusit sa isi cumpere Ferarri de 200.000 de Euro cu care il plimba pe amaritul de senator PSD-ist – iarasi nimic. De Sova si capusarea unei companii de stat – nici macar nu ati auzit. Pina si Ponta ar trebui sa fie luat la intrebari in legatura cu dispozitia unei firme de avocatura de a-i sponsoriza masina de curse – nu este treaba dumneavoastra… nici macar sa va interesati cam cit costa o masina de curse in realitate…
Mi se pare mie sau de cind a vindut Vintu iRealitatea, ati renuntat complet la supapa?
2011-06-30 11:19:12 | Raporteaza
Te rog să scrii negru pe alb cum aceşti oameni sunt trecuţi pe cheltuiala statului şi să prezinţi ceva dovezi. Altfel, doar tâmpiţii te cred.
PS: Apropo, cum poţi folosi un cuvânt atât de jignitor în titlu? Este corect dpdv jurnalistic? Eu am avut ceva reţineri să-l folosesc în comentariu.
2011-06-30 11:20:43 | Raporteaza
Eu nu cred asa ceva despre cei doi !!! Nu poti crede !!! EI CHIAR SINT TIMPITI, ASA I-A PROCREAT DRACU’ !!!
2011-06-30 11:29:59 | Raporteaza
Orice om care gaseste un serviciu in tara asta este un om castigat pentru societate. Nu e vina angajatului ca vrea sa-si intretina familia. Sunt foarte multi romani care lucreaza pentru patroni mafioti sau politicieni corupti sau moguli de presa de tot kktul. Asta nu inseamna ca asa sunt si ei. Ei doar supravietuiesc vremurilor grele din tara asta si din lumea intreaga.
Logic ar fi fost sa scrieti ca sunt angajati prea putini. Ca doar atat poate RMGC? etc etce.
Daca erau angajati si mai multi pentru activitatile descrise de dumneavoastra ar fi fost impuscati mai multi iepuri dintr-un foc: mai multe familii aveau un venit, localitatea arata mai bine iar RMGC arunca niste bani dampulea ceea ce ar trebui sa va incante.
P.S. Vremurile cand cineva se angaja undeva la 16 sau 18 ani si iesea la pensie tot de acolo s-au dus de mult daca nu stiati. Forta de munca este intr-o continua miscare si primul pas este sa intri in sistem si sa incepi sa castigi bani. Apoi nimic nu te opreste sa cauti ceva mai bun.
P.P.S Nu am nimic impotriva convingerilor dumneavoastra ecologiste. Este un fenomen la scara mondiala si ecologisti convinsi sau de fatada sunt foarte multe personalitati recunoscute pe plan mondial. Dar incercati sa veniti cu argumente ecologiste in sprijinul ideilor dumneavoastra, nu cu politicianiste ieftine sau cu injurii plasate direct in titlu. Si cautati adrisantul mai bine: unul dintre cei doi de acolo nu are nicio atributie in domeniul economic.
2011-06-30 11:36:24 | Raporteaza
Hm, in curand o sa vina Gotiu si o sa ne atraga atentia asupra faptului ca nu e bine ca noi astia care muncim 40-50 de ore pe saptamana sa platim taxe pentru pensionarii care stau degeaba. Dar daca tu, sau familia ta ar fi in situatie de somaj, te-ai mai ofusca asa? In fond, tie nu ti se iau banii pentru cei de la Rosia Montana, ci pentru toti oamenii nefericiti din Romania care nu au un loc de munca. A face ceea ce sugerezi tu, a strange lumea in jurul ideii ca nu mai trebuie sa plateasca taxe ca sa nu mai existe un fond de somaj ar insemna nici mai mult nici mai putin decat genocid. Sunt multi oameni, familii cu copii mici care traiesc de bine de rau din ajutorul de somaj. Felicitari ca vrei sa-i ingropi.
2011-06-30 12:01:45 | Raporteaza
Si la mine la firma au fost cativa trimisi acasa dupa 6 luni ptr.ca nu erau ce trebuia sa fie!
Asta nu inseamna ca un jurnalist provincial o face tampita pe Merckel,care si ea la randul ei,de ani buni, se lupta cu hartzurile artificiale!
Eu nici la Bild nu am intalnit un limbaj ca al tau.
Nimeni nu-ti cere sa scrii ce simti sau gandesti,dar ca un formator de opinie,trebuie sa stii sa separi clubul de seara cu presa pe care o scri dimineata.
Te dai mare cu Olanda,dar nu cred ca-n Olanda ai invatat sa te exprimi intr-un mod asa de primitiv!
Privat poti sa spui ce vrei,dar public trebuie stii sa-ti masori cuvintele.
Eu ti-am mai spus cu cat un limbaj agresiv si de mahala,cu atat iti dai foc la valiza(adica dispari in Nirvana si nu stiu daca asta doresti).
Societatea progreseaza si nu ramane agatata la “tampiti”.
2011-06-30 12:13:04 | Raporteaza
@Victor fara L:
Zi-i si lui base chestiile astea!
2011-06-30 12:29:20 | Raporteaza
Eu am scris un comantariu la articol din care nu reiese ca laud pe Basescu si dinadins critic pe Gotiu!
Dar de unde stii tu,ca eu nu fac replice critice si in alte parti cind observ ca nu se respecta codexul unui comportament/limbaj adecvat scenei/meseriei?
Dupa teoria ta,Basescu jigneste putem sa jignim toti!
Unde se ajunge cu o asemenea gandire/pozitie?
Cum am spus in comentariu:in Nirvana!
2011-06-30 13:10:06 | Raporteaza
@ Victor fara L ,
@ 18 este o clona timpita. A iesit in lume fara nume
2011-06-30 13:21:34 | Raporteaza
nu comentez k nu am destule informatii…. in comparatie cu altii atunci cand caut sa ma informez de ceva anume, verific si caut in mai multe surse nu comentez aiurea cum o fac marea majoritate doar k nu imi convine ce s-a scris intr-un articol deviind de la subiect prin jigniri la adresa ziaristului si la modul lui de scriere a articolului respectiv…
2011-06-30 13:43:29 | Raporteaza
@ribelalu`: nu, k nu ma pot abtine: domnule in cazul in care este adevarat ceea ce scrie in articol, nu considerati o problema??? adik o firma angajeaza niste oameni 6 luni de zile pt ochii lumii(k domne’ RMGC fac bine comunitatii) dupa care ii baga in somaj…pai oamenii aia ce sa mai inteleaga???ce sa mai faca??? nu credeti k e bataie de joc atat la adresa rosienilor cat si a statului???…incredibil cum va puteti juca cu niste cuvinte…suntem satui de vrajeala dasta….
2011-06-30 14:12:35 | Raporteaza
Nu este asa de important faptul ca acesti angajatori fac ceea ce fac.Ni se distrage atentia de la faptul ca acesti canadieni vor sa ne ia aurul pe gratis asa cum am dat petrolul ,gazele,pamantul, padurile.Exista un contract dezavantajos pentru Romania,ei mai au de obtinut doar niste avize.Nu trebuie vandut acest aur,daca noi nu-l putem extrage acum, atunci, sa mai asteptam.Poluarea mediului pentru cateva sute de ani ,este un alt inconvenient.
2011-06-30 14:27:43 | Raporteaza
Dar intrebarea pe care si-o pun multi este: unde sunt dovezile? Aveti dovezi cum ca oamenii aia de la RMGC angajeaza si apoi disponibilizeaza numai pentru a-i trece in grija statului? Poate ca oamenii nu au corespuns, poate ca au fost angajati in sistem project-based si o data ce s-a terminat proiectul/activitatea specifica pentru care au fost angajati nu aveau pentru ce sa-i mai tina, etc. Faceti niste speculatii numai pentru a scrie despre un subiect controversat, doar doat v-o creste si dumneavoastra vizibilitatea
2011-06-30 15:31:01 | Raporteaza
@eujiji: Nu cred domnule asta. Oamenii aia oricum nu au niciun serviciu si daca ii plateste RMGC 6 luni, apoi au dreptul la somaj conform legilor. Si este un ajutor pentru ei. Dumneata doresti sa ramana muritori de foame? Si cati sunt domnule in situatia asta la RM? 50? 100? Pai la nivel national sunt mii de firme si zeci de mii de persoane care practica “morisca” asta. De ele de ce nu se ia Gotiu? Ca sa aveti dreptate, dumneavoastra si Gotiu, trebuie schimbata legislatia muncii. Si sa vedem daca domnul Gotiu, din cauza RMGC, este dispus sa-si asume aceasta initiativa.
2011-06-30 15:49:57 | Raporteaza
@mirela: dar voi aveti dovezi ca PUZ-ul si PUG-ul voastre respecta legislatia romana si cea europene. Eu ma dovezi ca NU… Nu cu mult timp in urma PUZ si PUG au fost ANULATE de instanta. Ceea ce inseamna ca, pana in acest an RMGC dorea as faca o exploatare… cum, cum??? Aud?? Ilegalaaa…daaa. Pe romaneste, RMGC actioneaza ilegal in Romania pt. ca statul si prostii ii permit.. daaa..
Ce vreti mai clar de atat? Nicio instanta din Romania nu a stabilit ca ONG-urile actioneaza ilegal. In schimb, iata ca o a 2-a instanta din Romania stabileste ca RMGC se considera mai presus de lege si actioneaza ilegal.
In concluzie cine vrea raul rosienilor? Cei care incalca legea. Cine incalca legea? Pai Tribunalul Bucuresti zice ca RMGC. Mai evident de atat n-aveti ce argumenta.
2011-06-30 15:57:58 | Raporteaza
EXPLOZIE IN RAZBOIUL BAROURILOR – Pompiliu Bota il someaza pe Gheorghe Florea sa prezinte actele de infiintare ale Uniunii sale, in baza unei sentinte penale definitive a Judecatoriei Sectorului 1 care a desfiintat plangerea UNBR – Florea
Luni, 27 iunie 2011 18:07 | Scris de Razvan SAVALIUC | | |
Avocati – Barouri
Avocatul Pompiliu Bota (foto) care a infiintat incepand cu anul 2004 barouri paralele in intreaga tara, a castigat definitiv procesul penal pe care l-a avut cu Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, condusa de avocatul Gheorghe Florea. Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti a stabilit, prin sentinta penala definitiva, ca solutia de NUP a procurorilor data in cazul plangerii formulate de UNBR – Gheorghe Florea, impotriva UNBR – Pompiliu Bota este legala si ca nu poate fi vorba sub nicio forma de savarsirea infractiunilor de uzurpare de calitati oficiale ori de practicarea fara drept a profesiei de avocat sau inselaciune. Judecatoria Sectorului 1 a confirmat sustinerile procurorilor potrivit carora Legea 51/1995 privind exercitarea profesiei de avocat “nu contine prevederi referitoare la desfiintarea vechilor structuri si infiintarea de noi structuri ale avocatilor, inclusiv problema patrimoniului, ci reglementeaza modul de organizare si exercitare a profesiei”. In schimb, in cazul structurilor lui Bota, instanta a retinut ca acestea “nu au caracter obscur, clandestin”, iar membrii lor nu se fac vinovati de savarsirea infractiunilor reclamate de UNBR – Gheorghe Florea.
Pompiliu Bota: “Sentinta demonteaza toate acuzatiile mafiei din avocatura!”
Avocatul Pompiliu Bota, in calitate de presedinte al UNBR, cu sediul in Bucuresti, str. Academiei nr. 4-6, a dat publicitatii un comunicat de presa in care arata ca la cererea sa, Parchetul Judecatoriei Sectorului 1 (care a dat NUP la plangerea UNBR – Gheorghe Florea contra sa) a solicitat acestuia din urma sa prezinte documentele de infiintare ale Uniunii pe care o reprezinta si ca “acesta nu a putut prezenta documentele respective”. Pompiliu Bota a mai aratat ca “Legea 3/1948 a desfiintat vechile barouri si UNBR”, iar “actele normative ulterioare Legii 3/1948 trebuiau sa prevada in mod expres infiintarea barourilor si a uniunii barourilor; in mod logic singura concluzie care se impune este ca prin aceste acte normative nu s-a infiintat nicio noua structura a avocatilor; nici Legea 51/1995 nu contine prevederi referitoare la infiintarea de noi structuri ale avocatilor. Baroul Bucuresti si UNBR Bota sunt infiintate legal din anul 2004, nu au fost desfiintate, s-au organizat si functioneaza in baza Legii 51/1995.”
Istoria disputei penale UNBR – Gheorghe Florea versus UNBR – Pompiliu Bota
La 15 aprilie 2009, UNBR – Gheorghe Florea cu sediul in Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 5, sector 5, a formulat plangere penala impotriva lui Pompilu Bota, in calitate de presedinte al UNBR, cu sediul in Bucuresti, str. Academiei nr. 4-6 pentru savarsirea infractiunilor de uzurpare de calitati oficiale (art. 240 CP), exercitarea fara drept a unei profesii (art. 281 CP) si inselaciune (art. 215 CP). In fapt, UNBR – Gheorghe Florea a acuzat faptul ca UNBR – Bota foloseste fara drept aceasta denumire si totodata organizeaza examene de primire in profesia de avocat, astfel invitand pe cei interesati sa se prezinte la sediul institutiei impreuna cu actele doveditoare si sa plateasca suma de 1500 lei pentru a fi inscrisi la examen.
Cercetarile procurorilor au stabilit ca regimul comunist a desfiintat barourile de avocati prin Legea nr. 3/1948, inclusiv Uniunea Barourilor Avocatilor din Romania, infiintand in locul acestora Colegii de Avocati si Uniunea Colegiilor de Avocati din Romania, care au preluat si patrimoniul fostelor barouri.
UNBR “nu a putut prezenta documentele respective”
Suprinde faptul ca instanta de judecata retine in pagina 3 a sentintei penala: “Totodata s-a solicitat prin adresa nr. 2425712/03.06.2009 petentei UNBR din Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 5, sector 5, sa inainteze in fotocopie documentele de infiintare ale institutiei insa aceasta nu a putut prezenta documentele respective”
Motivatia magistratilor
Cu ocazia cercetarilor s-a retinut: “Legea 3/1948 pentru desfiintarea barourilor si infiintarea colegiilor de avocati din Romania a fost modificata prin Decretul nr. 281/1954 pentru organizarea si exercitarea avocaturii in Republica Populara Romania care se refera la modul de organizare al colegiilor deja existente, cerut de situatia politico-administrativa din momentul respectiv. Printre actele normative adoptate dupa 1989 se numara si Decretul Lege nr. 920/1990 privind unele masuri pentru organizarea si exercitarea avocaturii in Romania. Chiar din formularea titlului acestui act normativ rezulta ca legiuitorul a adoptat la situatia politica de la inceputul anului 1990 reglementarea prezentata mai sus, prin inlocuirea unor termeni, de pilda colegiu de avocati cu barou si abrogarea unor articole. Avand in vedere situatia de simetrie politica fata de momentul 1948 se impunea ca acest act sa prevada in mod expres desfiintarea Colegiilor de Avocati si infiintarea Barourilor si a Uniunii Barourilor, asa cum de altfel a procedat regimul comunist cu structurile avocatilor dinainte de 1948. In absenta unei astfel de reglementari care trebuia sa se refere si la patrimoniul colegiilor, in mod logic, singura concluzie care se impune este ca prin acest act normativ nu s-a infiintat nici o noua structura a avocatilor din Romania. Singura explicatie e ca in 1990 nu era prea clara directia in care urma sa se dezvolte societatea romaneasca si legiuitorul a preferat sa pastreze o punte de legatura cu trecutul comunist. La data de 08.06.1995 apare Legea 51, insa aceasta lege nu contine prevederi referitoare la desfiintarea vechilor structuri si infiintarea de noi structuri ale avocatilor, inclusiv problema patrimoniului, ci reglementeaza modul de organizare si exercitare al profesiei. Intre timp, sesizand lacunele acestei legi, se infiinteaza barouri judetene in conditiile legii, denumite Barouri Constitutionale, iar congresul acestora infiinteaza Uniunea Avocatilor din Romania – UAR a carei rezervare s-a facut la Ministerul Justitiei sub nr. 15677/23.01.2002 de catre Pompiliu Bota. Ulterior congresului acelorasi barouri se infiinteaza Uniunea Nationala a Barourilor din Romania – UNBR, marca inregistrata la OSIM tot de catre Pompiliu Bota sub nr. 103622/29.04.2004 la aceeasi data fiind inregistrate ca marci si Baroul Bucuresti (Decizia OSIM nr. 103621) si roba de avocat (Decizia OSIM nr. 105547).”
Acestea sunt considerentele pentru care Parchetul Judecatoriei Sectorului 1 a dat NUP lui Pompiliu Bota. Solutia a fost atacata de Bota la instanta, pe temeiul in baza caruia s-a dat solutia de neincepere a urmaririi penale. Astfel, Judecatoria Sectorului 1 (Dosar 48004/299/2010) a respins plangerea lui Bota si a mentinut solutia procurorilor, ca legala si temeinica, cele constatate de procurori intrand in autoritatea lucrului judecat. Achiesand la rationamentele procurorilor, judecatorii au stabilit ca barourile lui Pompiliu Bota “nu au caracter obscur, clandestin”, ci dimpotriva.
Fata de considerentele magistratilor din aceasta cauza intrata sub autoritatea lucrului judecat, avocatul Pompiliu Bota il someaza public pe avocatul Gheorghe Florea sa prezinte documentele de infiintare ale Uniunii pe care o reprezinta!
* Cititi aici comunicatul lui Pompiliu Bota si sentinta penala definitiva a Judecatoriei Sectorului 1
2011-06-30 17:01:37 | Raporteaza
Domnul Bsescu ar trebui arestat pentru atentat la siguranta nationala,privind declaratiile sale la Maiestatea sa REGELE MIHAI
2011-06-30 17:16:05 | Raporteaza
In proiectul RMGC scrie ca va fi o exploatare de suprafata. Unde e mina aici? Mina reprezinta un ansamblu de galerii subterane din care se extrag zacamintele prin puturi. Nu presupune DINAMITAREA muntilor. Chiar in proiectul vostru drag scrie asta: ca vor fi folosite 16 tone de explozibil zilnic. Asta inseamna ca, cele 8000 de artefacte pe mia de metri patrati, care se gasesc in masivul Carnic (extras din lista monumentelor de patrimoniu a Ministerului Culturii, republicata in februarie 2011) vor fi spulberate. Astfel, pe lista monumentelor de patrimoniu avem la Rosia Montana asa: Piatra Corbului, Piatra Despicata, Taul Brazi (construit la comanda imparatesei Imp. Habsburgic, Maria tereza), Castrul Roman, Masivul Cetate, Bisericile din Rosia si din Corna + case monumente istorice (o parte dintre ele a fost deja distrusa de binevoitoarea companie).
Unde e buna intentie a RMGC-ului? In a plati 10 – 12 ani salarii unor oameni dupa care sa-i lase si fara locuri de munca si fara sat? Si dup-aia ce? Toata lumea va fugi de acolo.
Dar, de ce sa nu discutam putin despre oamenii din Rosia CARE AU VANDUT proprietatile RMGC-ului.? Si pe aceia ii compatimiti? Acum au casa in Recea (fie vorba intre noi, numai case nu-s alea. La prima ploaie mai tzapana li s-au inundat curtile, li s-au crapat casele si le-a iesit rahatul in curti si pe strazi) si unii mai au ceva bani din zecile de mii de euro, chiar sute in cazul unor, iar altii traiesc acum tot pe spinarea statului pt ca s-au lasat prada viciilor si vin acum si se milogesc sa-i lasam noi sa munceasca.
Nu va mai pot transmite, dragi ultrasi RMGC, atat: vreti bani, vreti un trai linistit? Faceti turism, dati-i afara pe RMGC de acolo si veti avea tot sprijinul ONG-urilor. Daca alegeti “mineritul” ganditi-va ca sunt multe locuri pe planeta asta unde au murit oameni din cauza exploatarilor hraparete ale unor astfel de companii ca RMGC. Rugati-va la D-zeu sa nu sfarsiti ca ei. Viitorul copiilor vostri, si, din pacate, si alor mei (cand le va veni randul sa se nasca) e si in mainile voastre. Ascultati-ne ca nu va vrem raul. Suntem toti romani, ca si voi si, fara suparare, studiile ne dau dreptate in ceea ce afirmam. Ascultati-ne si veti trai bine si frumos. Nu ne ascultati, si veti muri bolnavi si repede.
2011-06-30 17:36:43 | Raporteaza
dom` Gotiu,
iti venira aliati puternici: rusii il considera nerusinat pe marinar.
2011-06-30 17:44:36 | Raporteaza
@ribelalu`: mai cititi odata mesajul, cred k ati citit altceva…nu cred k am criticat si condamnat oamenii din R.M. pt k lucreaza 6 luni de zile si dupa sunt bagati in somaj FARA VOIA LOR!!!!!fiti atent la ce am scris si numai folositi cuvintele in favoare dumneavoastra ingorand tot commentul…dar hai sa fiu mai explicit: Deci ii condamn (si mi-e sila) pe cei de la RMGC k isi bat joc de oamenii aia ii angajeaza 6 luni dupa ii baga in somaj(care dupa cum stiu eu guvernul “incearca”combaterea somajului) si asta o fac de ochii lumii(cu alte cuvinte isi bat joc de ei)…poate nu stiti de filmulele alea pe internet cum k mor de foame oamenii din R.M., cine credeti k le-a facut si cu ce scop????…si da, in toata tara e tagedia asta tocami asta e cel mai deranjat lucru k nimanui nu le pasa de saracia oamenilor decat celor din R.M. si se fac filmuletele alea si cate si mai cate..cam bate la ochi, nu?
2011-06-30 17:58:52 | Raporteaza
@victor_anti_rmgc, imi pare rau sa te anunt, dar si tribunalul din cluj si cel din bucuresti au declarat ca PUZ-ul si PUG-ul sunt valide, mi-e greu sa cred ca aceste decizii ar fi avut ceva necurat la mijloc. Numai pentru ca tie nu iti place, nu inseamna ca nu este legal sau ca lucrurile nu au fost facute asa cum trebuie. Si da, eu ONG-urile cred ca vor raul rosienilor, avand in vedere ca nu stiu decat sa se impotriveasca dezvoltarii economice, dar fara sa ofere nici o alternativa viabila, fara sa vina cu investitori si cu planuri concrete.
2011-06-30 18:19:54 | Raporteaza
ONG-urile nu fac decat sa se foloseasca de acest subiect controversat ca sa aiba mai multa vizibilitate si ca sa atraga mai multe fonduri, fonduri pe care le folosesc pe petreceri si pe bautura. Nu am vazut nimic practic de la ei, macar o oala lipita sau o strachina restaurata, asa ca nu e cazul sa le ridici atata in slavi. daca ar fi dupa ONG-uri, rosienii ar putea sa traiasca doar din fan si ciuperci, dar realitatea este cu totul alta, au nevoie de locuri de munca si de investitii
2011-06-30 18:25:51 | Raporteaza
@eujiji: domnule, RMGC este ultima mea problema. Sunt destui care se ocupa de ea si avem aici cel putin doi vasnici ecologisti: Gotiu si @ victor_anti_rmgc. Eu recunosc sincer ca nu sunt ecologist. Distrug zilnic planeta. Bineinteles, la nivelul meu: gaze de esapament la masina, hartie scrisa doar pe o parte, PET-uri cumparate si duse la gunoi nesortate etc. Dar am incredre ca cei doi, impreuna cu cei asemeni lor ca voi apuca sa mor de moarte naturala si nu otravit cu uraniu sau cianuri.
eu am scris in primul meu comentariu ca gotiu, pentru a fi credibil in demersurile lui, trebuie sa combata RMGC din punct de vedere ecologic si nu cu populisme ieftine. Legea ajutorului de somaj asa este: lucrezi 6 luni ai dreptul la somaj inca 6 luni. Legea e din 2002 si nu e facuta nici de Boc nici de Basescu. Este facuta de guvernarea PSD de atunci. Este absurd sa pretinda RMGC sa nu gaca ceva ceea ce legea ii permite. In schimb cand face ceva ilegal sunt de acord cu Gotiu. Insa…pana acum se pare ca RMGC urmeaza caile legale permise, inclusiv lobby-ul, reclama, relatii publice, sponsorizari. ca sunt morale sau nu este alta treaba dar nu poate fi acuzat cineva ca respecta legea. De-aia am si zis ca Gotiu mai bine sa militeze sa schimbe legile decat sa acuze pe cineva ca respecta legislatia in vigoare atat in domeniul mineritului, ecologiei, muncii, somajului. Asta e realitatea: RMGC incerca sa faca profit respectand legislatia actuala, Gotiu si restul incearca sa-i opreasca prin mijloacele si propaganda permisa tot de lege. Asta nu inseamna ca nu trebuie taxata fiecare tabara cand sare calul.
Va doresc o seara placuta in cntinuare.
P.S. Sincer tot nu sunt de acord cu dumneavoastra privind angajarile facute de RMGC. Sunt legale, cu contract de munca si Gotiu doar arata drobul de sare. Nu vine si cu omu` dat afara. Si chiar de ar exista acel om, este tot legal din pacate si asta. Trebuie sa invatam sa facem deosebire intre sentimente sau mai ales intre moral si legal. Companiile astea nu sunt morale dar sunt legale si Dumnezeul lor este profitul. Cat timp respecta legea, nu prea ai ce le face. Asta e. Trebuie schimbata legea.
2011-06-30 18:37:15 | Raporteaza
mai e cineva in tara asta de care sa nu te iei? inteleg ca iti duci traiul din subiectul asta si cu cat arunci mai multe pietre in el iei mai multi bani – ceea ce as putea spune ca profiti de rosia montana si de proiect (ar trebui sa donezi banii din acest subiect unui proiect cultural sau localnicilor daca ii pasa asa mult), acum iei si fiecare politician in parte?
2011-06-30 23:21:16 | Raporteaza
@ribelalu`: mda, cum am zis va pricepeti f bine la cuvinte si am cam deviat de la subiect am ajuns sa vb despre cum functioneaza o companie si ce metode legalesper k nu sunteti avocatul celor de la RMGC) foloseste sa influenteze opinia publica(in rau, zic eu), dar daca tot a venit vb de legal, nu este ilegal sa faci un PUZ si PUG pt extractia aurului cu toate k zona respectiva este declarata Monument Istoric??(asta fiind si motivul anularii acestora);Cu o asemenea companie vrea statul sa faca afaceri cica legale???…In asemenea companie trebuie sa avem incredere???…Este trist k nu incurajati turismul in zona care are un castig pe o perioada nedeterminata mai ales dupa ce se termina tot scandalul asta care a facut f cunoscuta R.M. chiar si peste hotare…
2011-07-01 00:34:49 | Raporteaza
As vrea sa le dau o veste proasta ultrasilor RMGC. Exista dovada vie ca TURISMUL functioneaza perfect si in localitatile mici, cum e Rosia Montana. Avem astfel exemplul satului Rimetea, situat la 30 de km de Rosia. Documentati-va putin si reflectati : ro.wikipedia.or../
Este intr-adevar turismul o alternativa proasta, sau este, de fapt, alternativa cu adevarat benefica, care va va face sa plecati din Romania RMGC-isti. Raspunsul e mai mult decat evident in acest articol al carui link l-am pus mai sus.
Lectura si vizita placuta.
2011-07-01 16:13:23 | Raporteaza
@secuiu: Corect, secuiule!
Am spus de mai multe ori, la proiectul RMGC ma deranjeaza cel mai mult nu poluarea, reala, nu distrugerea vestigiilor unici, ci HOTIA, faptul ca ne iau aurul si argintul pe un pret derizoriu, ce nu acopera nici macar in parte costul reconstructiei ecologice si al despagubirilor internationale in caz de revarsarea “celui mai mare iaz cu cianuri” din Europa.
2011-07-04 13:01:37 | Raporteaza
deci..incepe rafuiala pentru cine are influenta asupra proiectului rosia montana. dat fiind ca cele trei ministere de care depinde rmgc sunt ale ungurilor iar cei de la rmgc au cumparat juma din celelalte partide, fiindca pe astia nu au reusit, incep loviturile sub centura. incet incet, de verificare. ia sa vada base, daca ii da la glezne lui borbe, miauna udmr … sau isi tin gura (asta fiindca borbe nu vrea sa le dea nimic celor de la rmgc, mai ales ca ordinele vin de la budapesta…si chiar mai departe, peste ocean). dupa aia ii da la genunchi lu hunor, ca nu il poate ierta ca i-a dat flit la reorganizare. si uite-asa, mai pe fata, mai pe la spate, se clarifica si cine ramane la guvernare. e sensibila treaba, daca iese unguru de la guvern, cade boc si nu e bine. acum ca e in coada de peste cu rmgc iar ungurii nu le vor da niciodata nimic… vedem ce se intampla cu guvernul. rmgc, de fapt, e cam in pom. ei au venit pentru o specula scurta, dar nu le-a iesit. au facut si prezentat un proiect(habar nu au ce scrie in el dar l-au depus)prost, romanii nu le vor da voie sa faca nimic acolo, niciodata, ati fi surprinsi sa cumpere statul participatia rmgc ? vorba aia, ar fi mai ieftin ca bechtelu. eu pariez asa: daca nu cade guvernul, rmgc incepe sa si-o ia in trompe. daca pica guvernul, nea gotiule…o sa ai la munitie pentru articole despre rosia montana pentru urmatorii 5 ani.
ps. vezi ca esti spaima lor. cand se aude in rmgc ca scrie gotiu un articol naspa despre ei…tot rmgc ul e in alerta:) in ultima perioada ai scris mai mult caterinci, nimic serios, asa ca i-am vazut mai relaxati:) asa ca…scrie si tu lucruri cu adevarat serioase si lasa chestiunile de 2 lei sa le scrie altii. iti pierzi credibilitatea si e pacat.
deci..cine pariaza cu mine?
2011-07-12 15:59:08 | Raporteaza