![]() | … dorul de dor – sau dorul de revolutievezi toate articolele de Alin Fumurescu28 Jan la 09:42 62 comentarii 1644 vizualizari. |
… am dat din intamplare peste un text de acum ceva mai bine de-un an (mai exact, decembrie 2010). A aparut si pe Voxpublica si pe Contributors. Sincer sa fiu, uitasem cu totul de el. L-am recitit, insa, si mi s-a parut o dovada-n plus ca Heidegger, calcand pe urmele lui Holderlin, avea dreptate: “in chip poetic locuieste omul pe acest pamant“. Numai noi, fraierii, ne imaginam ca traim cu paine. Da, as mai adauga astazi cate ceva, as mai taia altele, as mai rafina ideea. Dar tot schilodire de inorogi s-ar chema. Asa ca las inorogul intocmai cum l-am gasit prin cotloanele internetului, si va las sa-i judecati singuri calitatile profetice (sic!).
… Dorul de dor (balada unui roman trist)
…ultimul sondaj de opinie i-a lasat pe multi cu gura cascata: cum e posibil ca la doar douazecisiunu de ani de la caderea comunismului, atat de multi romani sa il regrete deja? S-au facut analize mai mult sau mai putin deprimante, s-au incercat explicatii mai mult sau mai putin stiintifice. Ingaduita-mi fie si mie asadar una, lipsita de pretentii.
Romanii au nostalgia comunismului pentru ca romanilor le e dor de Revolutia din decembrie ’89. Romanilor le e dor de comunism pentru ca romanilor le e dor de revolutie. Comunismul a fost, asadar, bun pentru ca pe vremea comunismului oamenii mai aveau o speranta – sa cada comunismul. Era un vis care ne conferea, ca indivizi si ca popor, un sens. Aveam un rost pentru ca aveam un vis – sa cada comunismul. Nici mineriadele n-au fost, din acest punct de vedere, un lucru rau – aveam Piata Universitatii, aveam o speranta, aveam un rost. Aveam la ce visa. In aceasta grila de lectura, 1996 si venirea CDR la putere a fost o mare dezamagire pentru atat de multi nu pentru ca Emil Constantinescu ar fi fost un lider mai degraba molatec sau pentru ca fosta Securitate s-a inflitrat in partidele Conventiei, ci pentru ca atunci a inceput sa moara speranta. Odata atins scopul tuturor zbaterilor post-decembriste, idealul s-a zdrobit de realitate si n-a mai avut nici un haz. La ce sa mai visezi in clipa in care ti-ai vazut visul cu ochii?
De atunci incoace, spirala pierderii rostului s-a accentuat cu fiecare ciclu electoral. De atunci incoace visurile au inceput sa se chirceasca, sa devina din ce in ce mai meschine. PSD s-a intors la putere nu pentru ca lumea il iubea pe Ion Iliescu, ci pentru ca lumea iubea, fara sa realizeze, visul anti-comunist. Rostul, intre 1996 si 2000 ni l-a oferit, fara sa vrea, Adrian Nastase. Daca trebuie sa-i ramanem recunoscatori cu ceva lui Adrian Nastase e pentru ca a reusit sa re-intruchipeze coruptia aroganta si, deci, sa ne ingaduie sa visam la un alt fel de politica. Daca trebuie sa-i ramanem recunoscatori cu ceva lui Adrian Nastase e pentru ca l-a facut pe Mircea Cartarescu sa scrie “Baroane“.
Si-asa a castigat Traian Basescu alegerile. Nu cu sarmale si carnati, cum isi imagineaza Vasile Blaga, Elenea Udrea, Ghita Falca sau Sorina Placinta – ci cu visuri.
S-a spus despre Basescu ca a reusit sa se mentina la putere impunand opiniei publice dusmani mai mult sau mai putin reali. La o privire mai atenta, e un alt fel de-a spune ca a oferit poporului un rost – i-a ingaduit sa viseze inca o data, pentru ca nu ne mai ramasese nimic de visat dupa intrarea in NATO si-n Uniunea Europeana. Intelegeti-l si pe el.
Unde a gresit, insa, presedintele – si a gresit fundamental – a fost in inflatia visurilor. Lumea s-a saturat de atatia dusmani. Lumea s-a saturat de atatea visuri, din ce in in ce mai chircite, din ce in ce mai meschine.
Nu mai putem visa la democratie – pentru ca o avem deja. Nu mai putem visa la valorile occidentale – pentru ca le cunoastem. La ce sa mai visam? La Ghita Falca, la Crin Antonescu sau la Victor Ponta? Vorba greierasului din balada lui Toparceanu - “dar de-acum, dar de-acum s-a ispravit“. Nu ne-a mai ramas decat sa visam la comunism pentru ca atunci macar aveam la ce visa.
Ne e dor de-un dor.
PS Promisesm ca voi reveni asupra dilemelor deontologice ridicate de catre “discursul lui Basescu scris de Tolontan”. M-am tinut de cuvant. Am facut-o pe Contributors. Daca va intereseaza sa-l cititi, dimpreuna cu alte reactii – y compris raspunsul lui Catalin Tolontan – o puteti face
aici


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 12024 citiri |
| Cristian Teodorescu 10793 citiri |
| Costi Rogozanu 10223 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4481 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4188 citiri |
| Alin Fumurescu 4051 citiri |
| Ciprian Şiulea 3340 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Iulian Leca 2422 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63083 citiri |
| Cristian Teodorescu 41141 citiri |
| Costi Rogozanu 39184 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18235 citiri |
| Alin Fumurescu 17946 citiri |
| Viorel Dobran 13058 citiri |
| Dan Duca 12065 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9046 citiri |
| Dorin Tudoran 8829 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
lol: era cat pe ce sa scriu un comentariu identic celui pe care l-am scris la articolul vechi.
‘neatza, Alin!
2012-01-28 10:15:12 | Raporteaza
In Rosia Montana are loc, la aceasta ora, o manifestatie Pro Rosia Montana la care participa cateva sute de oameni.
Alin, spune-i si lui Gutza, ca mie-mi sterge postarea.
2012-01-28 11:10:59 | Raporteaza
dodel, cu gotiu m-am lamurit. genu de individ care se crede salvatorul romaniei. dispret pentru anonimii care comenteaza la el , sub el. II PRIVESTE CA PE NISTE MUSTE, PENTRU CA NU-SI DAU NUME SI PRENUME CA EL.
n-a inteles nimic din comunicarea pe net si piata universitatii l-a lovit sub centura pentru ca era plina de anonimi
2012-01-28 11:21:30 | Raporteaza
nea fumu, ai luat-o de nevasta si a disparut romantismul initial odata cu contractul?
ai ce ai ales. n-ar fi o drama.
2012-01-28 11:27:43 | Raporteaza
Probabil că și politicienii (ne) aplică aceeași grilă (de lectură, cum ziceți). Ceva de genul: acum că și-a văzut visul cu ochii (de s-a ales Iliescu, Constantinescu, Băsescu), nația va dormi liniștită mai departe. Tot ce trebuie să facă un președinte (sau prim-ministru, primar, deputat, etc.) este să-i mai aranjeze din când în când păturica și s-o mângâie părintește pe creștet.
După mine, mai degrabă clasa politică este aia care trăiește în și din vise. Poate n-ar fi rău să-i dăm deșteptarea.
2012-01-28 11:31:13 | Raporteaza
SI mie imi place filmul Avatar, de fapt planeta Pandora. Insa n-as spune-o toata ziua, in nici un caz in atatea articole puse pe vox.
2012-01-28 11:40:41 | Raporteaza
Inainte sa va alegem noi DUMNEZEU V-A ales sa dati ROMANILOR SA RESPIRE dupa sufocarea in crimele furturile distrugerile deznadejdea si invrajbire acestei haite de draci tampiti si golani si criminali ai Romaniei adunata in USL care clo ncane si chela lae pentru cio lanele dracilor Pa gani Atei si Farisei carora satanicul cio ara iliescu le-a pus Romania pe tava.
Ati dat mai mult saracilor dar nu va laudati
Cand veti lua mai mult de la acesti paraziti ai lui iliescu sa dati si mai mult la saraci dar sa dati la cei ce muncesc nu la PARAZITI pagani saraciti de viata lor care vor mai mult sa ia de la saracii care MUNCESC.
AR FI PACAT La astia sa le dati mai mult decat sa traiasca. Caci or sa HUZUREASCA si golani sa-l slujasca pe iliescu USL Boala Moartea si Blestemul Romaniei.
SA TRAITI DOMN PRESEDINTE
CU DESCINDERI INAINTE.
SA TRAITI DOMN PRIM MINISTRU
DESCINDETII pe SINISTRU.
USL- TI GA NIADA tuciuriiilor
Iliescu – ti gan, batranelu bol navior ca i-a scos un polip de unde GANDESTE el, care a OMORAT MILIOANE DE ROMANI UNII impuscati in cap cu mana lui.
Voiculescu-ti gan securest turnator antenna 3 cu fetele lui omoara poporu cu teevizoru
Ponta – ti gan
Nastase – ti gan
Truica – ti gan ascunde ce a furat nastase
Patriciu – ti gan
Vantu – ti gan sustinator
Nicolae – ti gan
Mazare – ti gan
Dan Diaconescu – ti gan agentura pacalici cu secu risti si criminali imprumutati USL
Vanghelie – ti gan
Rovana – ti-ganca de Plumb uita Tei
Aura – ti ganca
Voicu – 2 ti gani tambalagiu ba los si cio ara mafiot justitie
Mizil – ti ganca
Vosganian – ti gan
Cancescu – ti gan
Crin – se pare ca-i roman dar ser vitor la patriciu ti ganu
Cornea topescu campeanu – slugi ale ti ganilor de mai sus
Pana aici nu e problema. Ma rog.
Dac vrem o Romanie
SA O CONDUCA O etnie
Dar cand Guvernu munceste la investitii si face curatenie la zapada si la arestari de clanurile mafiote ti ganesti in care toti ti ganii cam 100% din USL sant in tribnale IN VIZITA spre puscarii si ii vezi la antna 3 TI GANEASCA ricandu-si fustele dand jos chilotii balacarind clon canind cu bag a mi-as su ge mi-ati jos toti si noi cio rile sa zburam SUS. Pai asta e CULTURA SI CIVILIZATIA USL. Asta nu e etnia roma. Astia este TI GANI BO RATI care este USL.
2012-01-28 12:13:18 | Raporteaza
Si pantru ca s-a intors in mod poetic beisiescul(mincanearelcariciulatotzi de preamultdor,) in carca lu haidegar,
sa ne reamintim si noi Sursele:
Voll Verdienst, doch dichterisch wohnet
Der Mensch auf dieser Erde.
Din Hölderlin:
‘In lieblicher Bläue’, scrisa in perioada “Umnachtung”, perioada tragica de intunecare a mintii – dementza a lui Hölderlin.
Din volumul 39 Heidegger:
‘Hölderlins Hymnen »Germanien« und »Der Rhein«’
Gesamtausgabe, Band 39
II. Abteilung: Vorlesungen 1923-1944
Capitolul:
S 4. Über das Wesen der Dichtung
”
f) Dichtung kein Verdienst, sondern Ausgesetztheit dem Seyn
Wenn Dichtung nicht als Ausdruckserscheinung von Kulturseelen und anderen Seelen zu verstehen ist, dann auch nicht als Kulturleistung des Menschen. Man kann sie zwar so auf Vorbereitende Besinnung: Dichtung und Sprache
fassen, so wie Sport und Industrie auch dergleichen Ausdruckserscheinungen und Leistungen sind und als solche beschrieben werden können. Faßt man Dichtung in erster Linie so und nur so, dann nimmt man sie als eines der Gemachte des Menschen, um deren Herstellung er sich verdient gemacht hat.
Aber dahin, zu den Verdiensten und Kulturfortschritten, gehört die Dichtung für Hölderlin nicht, denn er sagt:
Voll Verdienst, doch dichterisch wohnet
Der Mensch auf dieser Erde.
(In lieblicher Bläue..VI, 25, V. 32 f.)
Alles, was der Mensch werkt und wirkt, hat seine Notwendigkeit und ist »Voll Verdienst«. Doch — in herber Entgegensetzung dazu — das trifft alles nicht sein Wohnen auf dieser Erde, sein eigentliches Da-sein, denn dieses Seyn ist »dichterisch « und hat mit »Verdienst« und Kulturleistung und seelischen Ausdruckserscheinungen nichts zu tun. »dichterisch«, dichtungshaft — das ist hier Jenes, was das Seinsgefüge des Menschen als eines geschichtlichen Daseins inmitten des Seienden im Ganzen von Grund aus trägt, »dichterisch« — das ist nicht so eine “Façon”, sich das Leben auch auszuschmücken, sondern ist Ausgesetztheit dem Seyn und als diese das Grundgeschehen des geschichtlichen Daseins des Menschen. Aus diesem dichterischen Wohnen können die Menschen und kann ein Volk allerdings ausgestoßen sein, aber auch dann noch sind die Menschen, ist ein Volk. Das deutet darauf hin, daß das geschichtliche Sein des Menschen von Zweideutigkeit durchsetzt wird, und zwar wesenhaft. Der Mensch ist und ist doch nicht. Es sieht so aus wie Seyn und ist es nicht. Und so auch die Dichtung.
»Voll Verdienst…« Hier muß allerdings noch verraten und
zugestanden werden: Das Gedicht, daraus diese Stelle entnommen ist, stammt nicht etwa aus der Spätzeit des Schaffens des Dichters, sondern aus der Zeit, als er schon durch die Tübinger Nervenklinik hindurchgegangen war und als unheilbar bei Schreinermeister Zimmer in Tübingen sein Stübchen bewohnte, aus der Zeit der Umnachtung (VI, 24 ff.):
In lieblicher Bläue
[Heidegger citeaza integral Hölderlin - In lieblicher Bläue]
In lieblicher Bläue blühet mit dem
Metallenen Dache der Kirchthurm. Den
Umschwebet Geschrei von Schwalben, den
Umgiebt die rührendste Bläue. Die Sonne
Gehet hoch darüber und färbet das Blech,
Im Winde aber oben stille
Krähet die Fahne. Wenn einer
Unter der Gloke dann herabgeht, jene Treppen,
Ein stilles Leben ist es, weil,
Wenn abgesondert so sehr die Gestalt ist, die 10
Bildsamkeit herauskommt dann des Menschen.
Die Fenster, daraus die Gloken tönen, sind
Wie Thore an Schönheit. Nemlich, weil
Noch der Natur nach sind die Thore, haben diese
Die Ähnlichkeit von Bäumen des Walds. Reinheit
Aber ist auch Schönheit.
Innen aus Verschiedenem entsteht ein ernster Geist.
So sehr einfältig aber die Bilder, so sehr
Heilig sind die, dass man wirklich
Oft fürchtet, die zu beschreiben. Die Himmlischen aber,
Die immer gut sind, alles zumal, wie Reiche,
Haben diese Tugend und Freude. Der Mensch
Darf das nachahmen.
Darf, wenn lauter Mühe das Leben, ein Mensch
Aufschauen, und sagen: so
Will ich auch seyn? Ja. So lange die Freundlichkeit noch
Am Herzen, die Reine, dauert, misset
Nicht unglüklich der Mensch sich
Mit der Gottheit. Ist unbekannt Gott?
Ist er offenbar wie der Himmel? Dieses
Glaub’ ich eher. Der Menschen Maas ist’s.
Voll Verdienst, doch dichterisch wohnet
Der Mensch auf dieser Erde. Doch reiner
Ist nicht der Schatten der Nacht mit den Sternen,
Wenn ich so sagen könnte, als
Der Mensch, der heisset ein Bild der Gottheit.
…
…”
2012-01-28 12:14:47 | Raporteaza
Gotiu for president!
Nu vreau sa fiu rautacios dar daca ii impinge RMGC niste parai,devinte cel mai fervent sustinator al cauzei exploatarii.Nu credeti?Just wait and see!
Ca este si el romanas si are si el un burdihan de umplut,ce credeati?
2012-01-28 12:25:43 | Raporteaza
saneintromisionamdirectapuleandorusivisurilebesiesculuidaterenuriintravilaneimensedeaurmultderosiamonntanasidarosipoenidedorulsaudecurvede2leifacutedemnnitaricuscrabadelacomiasidementelesaleaceluimaiscarbosinspecareladattaraastade10aniincoacesipupatinpuledesutedetzutzerisipupari
2012-01-28 12:25:52 | Raporteaza
@10-intoarcerea
asemenea si tie!Dar triplu,ca sa ai si la iarna viitoare.
2012-01-28 12:32:01 | Raporteaza
@nepottamara
saleosugiduiostotanultuturorromanasilor
desuburdihanpantecosdinfluierasdeos
cumultdor
2012-01-28 12:35:54 | Raporteaza
Nea Fumu! Ceea ce ma deranjeaza pe mine cel mai mult e ca prea ne crezi prosti. Ai trait prea mult in State, unde sunt multi tampiti din nascare. Sunt destui si in Romania, dar nu prea sunt pe Vox.
Daca recapitulez ultimele tale postari, avem:
Degeaba facem revolutie, indreptatita sau nu, am pierdut.
In Piata nu-i poporul, ori sunt prosti incurabili ori visatori, alearga dupa inorogi verzi pe pereti.
Incerci(slabut)sa induci faptul ca astia care tin cu USL-ul sunt aia carora le e dor de comunisti.
Nastase e naspa si Basescu e bun, e vinovat doar de comunicare proasta, a promis prea multe si lumea s-a supraexcitat. In rest e OK.
Vreau sa iti reamintesc cateva aspecte pe care tu le eludezi cu buna stiinta: Basescu`tu e comunist cu carnet, cu nume conspirativ de informator. E ala care era de stanga si intr-o noapte s-a sucit spre dreapta. E ala de s-a imbogatit porceste pe el si pe rude, pe amante si prieteni. E ala de se pisa pe constitutie, e ala care da afara lumea in interventii televizate, e ala de zice ca profesorii (si tu)filosofii, intelectualii sunt mai putin de dorit decat ospatarii. As putea sa scriu pana maine, dar mi-e mila de tine. Ma uit la ce scrii si imi vine si mie, ca si altora carora nu le mai dau nume, sa vomit putin!
2012-01-28 12:40:39 | Raporteaza
@12-intoarcerea
ti-am spus fraierica,azi este ziua mea libera.
Mi-ai spus ca mamica ta lucreaza la primire.Cand ai mintit?
2012-01-28 12:43:24 | Raporteaza
@Plinut cel ranar
daca ai sti cati tampiti din nascare are Romania,te-ai spanzura impreuna cu Hugo Chavez Mazare!Trust me!
2012-01-28 12:44:53 | Raporteaza
@Plinut cel Tanar
E limpede ca e asa cum zici
O corectie importanta,
nume conspitativ si informator? doar atat?
Asta, “belgianu” asta, a fost scula importanta de “activitati externe”, apoi demnitar comunist sub Lenutza! Lustrabill goanu fioros!!
Iar astia “de externe” au fost crema cremei matzului securist! unt miliardarii, politrucii “obezi” si oamanii de incredere “transatlantici” de azi.
2012-01-28 12:48:09 | Raporteaza
nepot mic– gotiu e un tip onorabil, ce insinuezi tu, ca ar lua dar nu i s-a oferit suficient, e o marlanie.
problemele lui sunt omenesti. se crede salvator de tara si ii dispretuieste pe toti anonimii de pe net
2012-01-28 12:52:22 | Raporteaza
plinut cel tanar — corect tabloul. din seria puterea corupe. cred ca si nea fumu e constient de inventarul si cv-ul presedintelui, dar pe el lucrurile astea il fascineaza mai degraba decat sa-l indeparteze de personaj
2012-01-28 12:55:55 | Raporteaza
@nepot mic
ba retardule? ba cacalaule??esti robot sau stii doar doua fraze?
Esti pa vreun “timer” de 7*24*60*60*1000 de milisecunde??
Esti vreun script fara viatza?? robotule prost??
sau esti ocupat prea tare cu stutza paradigmei bengoase a modernizatorului-reformatorului??
Gaseste-ti alta piulitza decat a besiescului, gaseste-ti un alt task onorabil, ca asta sta sa crape!
2012-01-28 12:56:46 | Raporteaza
@tx2
si totusi, cand suntem niste nick-uri care nu spun nimic,
cand suntem niste fete V Vendetta,
poate si Gotiu sa nu spuna nimic, sa nu (ne) bage in seama!
Si mai ales cand sumtem cu bucii in 2 sau 3 barci!
Macar Gotiu are o tema corecta,adica:
scrabosilor care bagati 1 miliard maximum si veti scoate alte multe miliarde, sau zeci de miliarde, si veti lasa pamant parjolit la fraieri:
Ia sa mai belitzi si voi puliea, s o luati aici prin bulan si muianm si sa plecati cu buza umflata!!
2012-01-28 13:02:52 | Raporteaza
@tx2
cred ca ai dreptate!
2012-01-28 13:07:31 | Raporteaza
@19-intoarcerea
ramane cum am mai vorbit!
PS-si-ti doresc multa Nivea fara reteta.Ca sa fie bine!
2012-01-28 13:08:34 | Raporteaza
@intoarcerea poetica a beisiescului in carca lu Heidegger: Pai ce sa fac? Daca ma apuc de sinteze , analize si comparatii, ma apuca dimineata. Lucrurile sunt clare si de aceea interventiile mele, rare. Basescu e securist, fara cea mai mica urma de indoiala. N-ar fi fost bai, dar ca in bancu ala cu ciobanii si oaia, l-am gasit noi pe asta, cel mai lacom, mai incult, mai rapace, mai nesimtit, mai tradator. Nu cred ca a avut tara asta domn roman, mai ticalosit. Si stiind ceil asteapta, daca ar ceda puterea, incearca orice sa stea cocotat acolo, sa nu il ajunga lupii tineri, ce-i vor pielea. Nu ca ar valora prea mult, dar voi sa o vad intinsa, intre pari, la uscat!
2012-01-28 13:21:18 | Raporteaza
@nepot mic
Uite cum sta treaba.
Eu zic ca Gotiu are o tema corecta.
Si are o abordare corecta.
Sa presupunem ca ar fi numai o problema cantitativa, de malai, de parai, de marangoti, cum zici tu.
Uite, o sa te fac sa intelelegi si tu, cu mintea ta putina:
Afacerea “Goldean Corporation” e ceea ce patesti si tu (tu singur sau amica ta sau voi in cuplu):
in loc sa actionezi ca si curvva de lux a unui academician batran strain, pe care sa-l termini in 3 minute, pentru cel putin 1500Eur pe sedinta, cu guritza ta de-ingraba injuratoare si de multi ani spurcata, apoi sa stai lejer la tigara la o conversatie despre timpul pierdut si Marcel Proust,
tu cum actionezi?
Ca o tuta retardata, cu clantza la un recidivist strain nesanatos, ore intregi de chin si jale si pentru 20Eur??!
Si care mai iti da si niste palme grele, de vezi multzi “pixeli blue/albastri”!
Nu e clar ce curvva proasta esti si care se vinde pe nimic!!??
Asta-i explicatia pe tema “cantitativa” corporatist-goldeneasca.
2012-01-28 13:23:00 | Raporteaza
@Plinut cel Tanar
da recunosc, s-ar scrie Enciclopedii cu multe pagini despre asta…despre “superlativul” asta, cel ami cel…
E un blestem urat, urat de tot, la “superlativ”.
2012-01-28 13:27:11 | Raporteaza
Carevasazica, daca n-ai batrani, cumpara-ti; daca n-ai necazuri, fa-ti; daca n-ai un scop, inventeaza-ti
Inflatia visurilor, asa cum frumos ati numit-o, a cauzat epuizarea dusmanilor. Prin romantismul nostru, nu cred ca ne-am saturat de dusmani (care sunt mai mult sau mai putin mori de vant), ci cred ca nu prea mai sunt dusmani de inventat. Si astfel, in lipsa de altceva, nu ne ramane decat sa o luam de la capat: noul dusman care se intrevede pare a fi “dictatorul”, care, desigur, este Basescu – ca vrea, ca nu vrea. Cred ca greseala lui a fost ca ne-a alimentat aceasta nevoie de lupta impotrival “dusmanului”, iar asta se intoarce acum impotriva lui. Ne-a invatat cum sa ne inventam dusmani, iar acum il inventam pe el
2012-01-28 13:56:17 | Raporteaza
Conform textului de mai sus ce ne-ar mai ramane de facut daca le-am ispravit pe toate? Pai, fie o luam de la capat incepand cu comuna primitiva, fie ne-mpuscam. Alta alternativa?
2012-01-28 15:47:08 | Raporteaza
nepot mic, … stiu io cati tampiti din nascare are romania … vreo 5 milioane … ai de s’au lasat convinsi de chior ca ce val cu ochii lor, cum mitocanu’ loveste copilu’, nu’i adevarat
2012-01-28 15:52:37 | Raporteaza
Dacă prin campania dusă în cele zece zile de proteste aceste instituţii de presă au urmărit crearea unei stări emoţionale puternice în rândul telespectatorilor şi, implicit, creşterea numărului de manifestanţi, atunci demersul a eşuat
2012-01-28 16:52:44 | Raporteaza
dle Fumurescu, lucrurile sunt mult mai simple: exista in ro un numar de idioti care viseaza/gandesc asa cum le ordona antenele.
Astia sunt genul de oameni care se strang in piata Universitatii.
Aminteste-ti pe batranii aia care s-au sinucis pentru ca antenele le-au spus ca li s-a taiat pensia.
2012-01-28 18:43:12 | Raporteaza
Trebuie să lăsăm deoparte ura. Românii trebuie să decidă cine va guverna România in mod democratic, prin vot şi ei vor lua decizia cea mai potrivită în toamnă, la alegeri.
2012-01-28 19:15:40 | Raporteaza
Criza necruţătoare afectează viaţa a miliarde de oameni. Suntem practic în mijlocul unei crize fără precedent după cel de-Al doilea război mondial.
2012-01-28 19:16:30 | Raporteaza
Presa antiputere s-a remarcat încă din primele zile printr-o prezentare tendenţioasă a protestelor: a exagerat numărul protestatarilor, a propagat aproape exclusiv mesajele agresive ale acestora, şi-a implicat vedetele în mobilizarea manifestanţilor, a pus accentul pe violenţe şi i-a demonizat pe jandarmii care au intervenit împotriva huliganilor
2012-01-28 19:17:03 | Raporteaza
Oamenii n-au cerut în Piaţa Universităţii să vină Ponta şi Antonescu. Oamenii vor o schimbare mai profundă
2012-01-28 19:19:14 | Raporteaza
Uitaţi-vă ce se întâmplă în Europa. Uitaţi cum ţări importante se confruntă cu falimentul. Nu are dreptul niciunul dintre politicieni sau dintre noi, guvernanţi sau opoziţie, să sacrificăm stabilitatea României.
2012-01-28 19:21:23 | Raporteaza
incredibil deja-vu…tocmai am vazut un comentariu de-al meu din decembrie 2010…il uitasem da’ mi-ai amintit acum de el…citez: “da’ de ce nu porti basca? “…am incheiat citatul…si un comentariu de actualitate…hai ca-ti sta misto cu basca asta…cat mai e basescu si ciuma portocalie…ca dupa-aia te ploconesti in fata celorlalti si datorita amplitudinii miscarii de slugarnigie poate-ti cade basca…da’ am si o solutie…vad ca stii ceva istorie…asa ca aplica metoda lui vlad tepes…aia in care le batea turbanu’ in cuie…merge si la basca 100%…garantat!!! hai pa!!! jos palaria!!! (sau basca, in cazul tau!!!)
2012-01-28 19:47:51 | Raporteaza
@simona: Corect!
2012-01-28 19:51:23 | Raporteaza
@ all – Dupa cum stiti, oricat se chirceste la rastimpuri carnea pe mine, nu cenzurez comentariile, fie ele oricat de aberante. V-as ruga, insa, frumos sa nu-l injurati pe Mihai Gotiu (sau pe oricine altcineva), ca raspuns la postarile mele. Ganditi-va: Daca aveti oportunitatea sa-l injurati pe Fumurescu, de ce s-o irositi injurandu-l pe Gotiu?
2012-01-28 20:38:20 | Raporteaza
@Alin Fumurescu:
profesore, macar esti cinstit si recunosti ca ai luat teapa cu basescu si visele pe care vi le-a servit atatia ani… pentru ca acest cameleon are capacitatea de a adopta urgent opinia care pare castigatoare in spatiul public – 300 parlamentari, o camera, comasate pentru costuri mai mici (!) exploatarea aurului pt ca avem nevoie de bani!!!
plecand de la visele servite de basescu te-ai luat si de tolontan pentru pamfletul siropos pe care tu l-ai fi dorit adevarat: i-ar fi dat o fata umana acestui zombi politic dar n-a fost sa fie si-atunci ai dat-o pe deontologie…
…de aceea ii compatimesc pe basisti: vin vremuri grele de bejenie cand nimic nu e cum credeati voi, nici macar discursul presedintelui
2012-01-28 21:56:55 | Raporteaza
@simona#26: “Cred ca greseala lui a fost ca ne-a alimentat aceasta nevoie de lupta impotrival “dusmanului”, iar asta se intoarce acum impotriva lui. Ne-a invatat cum sa ne inventam dusmani, iar acum il inventam pe el
”
Dupa logica ta, Basescu trebuia sa procedeze cum a procedat Iliescu: sa ii protejeze pe mafioti si sa ii lase sa fure in continuare… Totul in numele iubirii fata de aproapele nostru. Vezi? Daca pui asa problema, parca suna altfel.
Ba mai mult, cine i-a intors pe romani impotriva lui Basescu? Trusturile de presa ale lui Voiculescu si Vintu – 2 dintre cei mai mari mafioti pe care i-a avut vreodata Romania. Asa ca… Puteti sa il uriti pe Basescu cit vreti. Sint ferm convins ca Vintu si Voiculescu va vor fi recunoscatori….
2012-01-28 22:00:41 | Raporteaza
Vremuri grele pentru “slugile cu pixul” ale regimului basescu. :-}
2012-01-28 23:49:17 | Raporteaza
@tx2: Ai dreptate,nici o deosebire intre dl.Gotiu si locotenentu care vrea sa dea lovitura de stat miltara!
2012-01-29 08:17:12 | Raporteaza
“La ce sa mai visam? La Ghita Falca, la Crin Antonescu sau la Victor Ponta? ”
Ce frumos le amesteci tu Bibicule,se vede ca nu mai trebuie sa visezi la nimic pentru ca esti deja la scoala comunista,esti profesor-doctor docent.Asa ca la ce sa mai visam?La Traian Tasescu,la Alin Fumurescu sau la Nicolae Ceausescu?
2012-01-29 09:14:55 | Raporteaza
macgregor, cu toata simpatia iti spun, daca veti continua sa “simplificati” in modul asta grotesc, la urmatoarele alegeri votez USL.
De cata incredere se mai bucura Basescu in sondaje? Boc? Cat are PDLul la intentia de vot? Nu puteti sa sustineti ca mai mult de 3 sferturi din populatia Romaniei e manipulata de antene sau proasta de-a binelea. Nu puteti continua sa va asumati autismul asta prostesc.
Sunt destui, si in Piata si in fata televizorului, manipulati de antene. Altii sunt oamenii USLului. Dar marea majoritate, tacuta, nu au nimic de-a face nici cu antenele si nici cu USLul. Cei care au scris pe pancarte PDL=USL=HOTI, de cine or fi manipulati? Daca in Piata sunt cei manipulati de antene si platiti de USL, de ce i-au huiduit pe Orban si pe Roman? De ce cei din Piata i-au huiduit pe cei veniti de la mitingul USL, pe 19 ianuarie?
Sa nu uitati cum a inceput toata tevatura: oamenii au iesit in strada sa apere un om perceput ca fiind profesionist si impotriva unei nedreptati. Romanii sunt mai putin nemultumiti de austeritate. Ei sunt nemultumiti de coruptie, de incompetenta si de aroganta. De ce se striga in Piata “va rugam sa ne scuzati, nu producem cat furati”? Pt.ca oamenii se simt insultati de o putere care le striga “lenesilor!”, in timp ce le fura munca. Asta e problema adevarata! Oricat ar munci oamenii simplii, cineva le va fura munca. “Munciti mai mult!”, fara “furati mai putin!” nu e o solutie, ci o insulta! Mai ales cand vine din gura unora care n-au “produs” toata viata lor decat contracte cu statul pt. ei si familiile lor. Poti sa imi dai un singur exemplu din guvernul Boc al unui intreprinzator? Si sa stii ca trasul de linii pe asfaltul concesionat de Basescu si perceperea de taxa de parcare sau contractele de reprezentare in instanta, cu RAAPPS lui Nastase, nu se pun de “initiativa privata”.
Ce s-a intamplat cu Mioara Mantale cand s-a desfiintat al doilea post de subprefect la nivel judetean? S-a dus cumva in privat, asa cum le recomanda Basescu bugetarilor nemultumiti? Si ca veni vorba de proaste: poti sa imi aduci un singur argument pt. care Anastase sau Udrea ar merita sa ocupe functiile pe care le ocupa? Prezenta in Guvern a unui analfabet functional ca Igas o poti argumenta in vreun fel?
Ce s-a intamplat cu personalul Cancelariei Primului Ministru (a se citi pile si rubedenii) dupa ce a fost “desfintata”? Pai, au fost preluati de nou infiintatul “Aparat de lucrul propriu al Primului Ministru”, in timp ce Boc ne anunta tiumfator ca Guvernul a mai facut o economie!
Vrei sa vorbim de Regii autonome? De companii de stat? Stii ca la companiile de stat, multe dintre ele subventionate, nu s-a aplicat reducerea de 25%, salariile lor fiind oricum mult peste cele ale medicilor, profesorilor, politistilor sau functionarilor. Atunci s-a spus ca nu se va gasi o solutie pt. a aplica reducerea si acolo. Apoi s-a asezat batista pe tambal. Mai tii minte”pic cu pic se face lacul”, formula folosita de Basescu pt. a argumenta taierea indemnizatiile de crestere a copiilor? Fa un calcul si zi-mi si mie, ce e mai mare, economisirea facuta cu indemnizatia sau cresterea bugetului serviciilor secrete. Vrei sa iti povestesc cum a furat PDLul Fondul Proprietatea? Ma rog, ce nu fusese furat de PNL si PSD inainte.
Tragand linie si adunand, am ajuns ca de fiecare data cand se folosesc cuvintele “reforma”sau “modernizare” sa ma intreb “ce mai vor astia sa mai fure acum?”.
Nu, baieti, nu aveti o problema de comunicare si nici una de imagine. Aveti probleme de prostie si hotie. Stiu, nu se va schimba nimic daca vine USLul la putere. Dar daca voi vreti sa faceti pe autistii, atunci cred ca ar trebui sa treceti o vreme in opozitie. Sa aveti timp de tratament.
2012-01-29 12:36:19 | Raporteaza
E tare trista isteria provocata de televiziuni . Voculescu si Dan Diaconescu se viseaza “noii revolutionari” care pentru a-si pastra poziile de impostori se folosesc de saracia si deruta celor care credeau ca statul ” le va da , in mod egal , dupa nevoi “
2012-01-29 13:02:42 | Raporteaza
Aline, citesti si tu cum se injura clanurile Ciutacu-Badea cu Rogozanu? Sau Rogo cu Patrasconiu si Bleen cu Rogo? Mai rau decat o fac postacii intre ei, recunoaste.
Mi-e dor de vremile alea cand macar scriitorasii afisau o oarecare poleiala intre ei, chiar daca mai mult de ochii lumii. Tie nu?
2012-01-29 15:41:47 | Raporteaza
@andreea:”…şi i-a demonizat pe jandarmii care au intervenit împotriva huliganilor.”
Ba eu am vazut ca huligani au scapat cu obrazul curat in schimb au fost luati de pe strada oameni nevinovati printre care si oameni care nu aveau nimic de-a face cu protestele ci erau doar in trecere.
Si pana la urma nu conteaza numarul protestatarilor ci mesajul lor, iar mesajul lor este clar: refuza sa mai fie mintiti si batjocoriti de clasa politica.
@A. Fumurescu, analiza psiho-sociala pe care o faceti in textul repostat sufera de un anume rahitism al argumentelor. spune-ti la un moment dat ca:”De atunci incoace, spirala pierderii rostului s-a accentuat cu fiecare ciclu electoral. De atunci incoace visurile au inceput sa se chirceasca, sa devina din ce in ce mai meschine. PSD s-a intors la putere nu pentru ca lumea il iubea pe Ion Iliescu, ci pentru ca lumea iubea, fara sa realizeze, visul anti-comunist.”
Astfel reese ca romani sunt un fel de Don Quijote de la Mancha ceia ce cred ca nu este adevarat. Romanii au avut rabdarea sa astepte ca sa apara un politician normal care sa le inteleaga doleantele. Mesajul electoral al lui Basescu din 2004 s-a apropiat in foarte mare masura de mesajul electoral al lui Vadim din 2000, numai ca abordarea acestuia de catre Basescu a fost facuta intr-o maniera cizelata tipic laboratorelor de fabricat mesaje manipulatoare ale serviciilor speciale, ceace denota ca Basescu nu trebuie cautat in randul persoanelor cu dosar de turnator ci in randul persoanelor importante din structurile informative ale statului comunist, dosare ce de obicei nu pot fi gasite intrand in categoria dosarelor clasificate strict secret, care vor putea fi studiate dupa trecerea unei anumite perioade de timp de aproximativ 40 de ani. Daca analizam tote luarile de pozitii, comunicate, discursuri pe intreaga durata a exercitarii mandatului prezidential de catre acesta, observam o serie intreaga de contradictii intre mesajele catre societate la anumite intervale de timp. Faptul ca acum “mamaliga romaneasca a exploadat se datoreaza tocmai faptului ca sunt si romani care nu vor sa mai viseze ceace le prescriu liderii politici. Deci obiectul protestului nu este inventat ci el exista in realitate, iar Basescu intruchipeaza tot ce este mai rau din sfera politicului, un individ cu reale cunostinte in opera de manipulare a maselor,dovada postacii care in ciuda evidentelor, mai cred totusi in discursul presedintelui, arogant, dispretuitor cu cei care nu-i impartasec punctul de vedere, vezi cazul Doctorului Arafat.
Deci manifestatiile nu sunt facute din sentimentalisme, din dor de revolutie asa cum sustineti dumneavoastra, ci din disperare, din teama de a nu ne intorce la timpuri asemanatoare celor dinainte de 1989.
2012-01-29 15:59:03 | Raporteaza
Revin cu un text imbunatatit la cel precedent si-mi cer scuze deoarece precedentul a fost postat fara sa-l recitesc si sa-i dau o anumita coerenta.
@A. Fumurescu, analiza psiho-sociala pe care o faceti in textul repostat sufera de un anume rahitism al argumentelor. spune-ti la un moment dat ca:”De atunci incoace, spirala pierderii rostului s-a accentuat cu fiecare ciclu electoral. De atunci incoace visurile au inceput sa se chirceasca, sa devina din ce in ce mai meschine. PSD s-a intors la putere nu pentru ca lumea il iubea pe Ion Iliescu, ci pentru ca lumea iubea, fara sa realizeze, visul anti-comunist.”
Astfel reese ca romani sunt un fel de Don Quijote de la Mancha ceia ce cred ca nu este adevarat. Romanii au avut rabdarea sa astepte ca sa apara un politician normal care sa le inteleaga doleantele. Mesajul electoral al lui Basescu, mesaj care ia adus victoria in alegerile prezidentiale din 2004 s-a apropiat in foarte mare masura de mesajul electoral al lui Vadim din 2000, numai ca abordarea acestuia de catre Basescu a fost facuta intr-o maniera cizelata tipic laboratorelor de fabricat mesaje manipulatoare ale serviciilor speciale, ceace denota ca Basescu nu trebuie cautat in randul persoanelor cu dosar de turnator ci in randul persoanelor importante din structurile informative ale statului comunist, dosare ce de obicei nu pot fi gasite intrand in categoria dosarelor clasificate strict secret, care vor putea fi studiate dupa trecerea unei anumite perioade de timp de aproximativ 40 de ani. Daca analizam tote luarile de pozitii, comunicate, discursuri pe intreaga durata a exercitarii mandatului prezidential de catre acesta, observam o serie intreaga de contradictii intre mesajele catre societate la anumite intervale de timp. Aceste discursuri agresive in timp a dus la invrajbirea anumitor categorii sociale. Acest tip de mesaj nu merge la nesfarsit, el putanduse transforma intrun bumerang. Faptul ca acum “mamaliga romaneasca” a exploadat ne arata ca sunt si romani care nu vor sa mai viseze la ceace le prescriu liderii politici. Deci obiectul protestului nu este inventat ci el exista in realitate, iar Basescu intruchipeaza tot ce este mai rau din sfera politicului, un individ cu reale cunostinte in opera de manipulare a maselor,dovada postacii care in ciuda evidentelor, mai cred totusi in discursul presedintelui, arogant, dispretuitor cu cei care nu-i impartasec punctul de vedere, vezi cazul Doctorului Arafat, iar datorita imixtiuni presedintelui in toate deciziile majore luate de guvern si in cazul celor din interiorul PDL-ului, este perceput ca o persoana cu reale inclinatii dictatoriale.
Deci manifestatiile nu sunt facute din sentimentalisme, din dor de revolutie asa cum sustineti dumneavoastra, ci din disperare, din teama de a nu ne intorce la timpuri asemanatoare celor dinainte de 1989.
2012-01-29 17:04:11 | Raporteaza
@JohannM
Problemele pe care le descrii sunt problemele oricarui partid din ro. Exista o imensa masinarie care merge in directia asta si este foarte greu sa i te opui.
Si eu as vrea o schimbare radicala, gen partide care sa aiba numai 20 de membri, nu 20.000 de doritori de functii. Insa din n motive, schimbarea adusa de piata este doar in favoarea USL. Ba in plus adauga la numarul propagandistilor politici si personalul televiziunilor afiliate.
2012-01-29 19:16:18 | Raporteaza
@N. Lupu
Excelenta analiza
2012-01-30 13:26:02 | Raporteaza
@Alin Fumurescu: D-le Fumurescu ,d-ta ar trebui sa te lasi de scris si sa te apuci de comert .In orice caz,vinde altceva nicidecum idei defetiste cu scopul vadit de a semana sentimentul zadarniciei oricarei actiuni,a oricarei lupte .
Decembrie `89 a fost intradevar o mare manipulare ,insa dorinta de schimbare a fost a noastra ,expunerea si riscul au fost ale noastre si le-am facut deliberat .
“Eliberatorii”,ca mai totdeauna in istoria noastra, ne-au jefuit mai rau ca ocupantii de care tocmai scapasem.
Comunistii ne luau aproape totul si ne lasau doar cat sa supravietuim .Totul era al statului.Un stat de care dispuneau ei,comunistii.
Din aceste motive inca de pe vremea comunismului fiecare ciupea cate ceva de la stat si acest lucru desi era ilegal ,devenise chiar moral. Cu acest sentiment si obiceiuri am intrat in “democratie” ,privind ,daca nu cu simpatie cel putin cu indiferenta cum drojdia ridicata de Tzunami-ul revoltei ,jefuia intr-o veselie toate bunurile statului.
Dar in acele bunuri ale statului ,pe langa spatii comerciale,terenuri ,imobile etc ,erau si intreprinderi ,masini ,utilaje,s.a. Erau si bunuri ale unor institutii fundamentale ale unui stat (mai mult sau mai putin democrat ). Fara acele bunuri,acele institutii deveneau neputincioase ,erau anihilate.
Pentru a-si putea desfasura in liniste furtisagurile ,drojdia conducatoare a mituit pe cei jefuiti ;salarii compensatorii atractive pentru cei carora li se furau locurile de munca ,nemunca platita prin pensionarea anticipata .Aici ar fi interesant sa se verifice cum s-au acordat grupe de munca prin masluirea cartilor de munca .astazi cei care au muncit intr-adevar in conditii grele de munca ,aceasta nu le mai este recunoscuta .
Metodele de devalizare a economiei erau simple ! Se planta un conducator “aerian” ce n-avea nimic comun cu activitatea acelei intreprinderi ( politic !??)si i se impuneau firme care il aprovizionau cu materii prime ,materiale si servicii la suprapret ,alte firme ii cumparau productia sub pretul de productie ,uitand de multe ori sa mai plateasca .
Incet,incet noul stat democratic ,a ramas fara bani si a inceput sa renunte in a mai presta serviciile sale fundamentale, “privatizandu-le” !
Cea mai la indemana “resursa” era neplata pensiilor la nivelul cuvenit ,erodandu-le prin inflatie .
In comunism,pensionarii aveau 85-90 5 din media ultimilor 5 ani a salariilor ,erau practic cu venituri peste venitul mediu al celor activi .
Pe masura ce se epuizau posibilitatile de furt a drojdiei politice ,s-a trecut la instrainarea resurselor naturale ale tarii ,resurse pentru care romanii au purtat razboaie sangeroase protejandu-le.
Pentru a disimula vanzarea acestor resurse s-au constituit societati integrate de exploatare,reparatii,prelucrare,distributie,etc care au fost facute cadou (exclusiv spaga )la pretul de jumatate din profitul anual ramas dup toate furturile descrise mai inainte .
Cu un numar imens de pensionari,someri,asistati social ,fara locuri de munca reale ,productive ,cu jumatate din forta de munca apta plecata din tara,Romania horacie de foame,calarita de aceiasi viermi de abator care refuza s-o slabeasca .
Invidia si vanitatea celor cu inteligenta mediocra pe cei cu studii superioare ,in economia de piata ,si-a gasit si ea speculantii ei .Au aparut facultatile private care inde fara programare si discernamant diplome ! Avem o mare densitate de boi diplomati .Scoala a ajuns in ridicol,institutiile serioase de invatamant au trebuit sa se inscrie si ele in randul vanzatorilor de diplome ,renuntand la menirea lor de SCOLI .
Armata s-a umplut de generali facuti la apelul de seara .
Marii comandanti ,a caror competenta era certificata de operatiunile militare impotriva inamicilor tarii,au fost inlocuiti cu generali ce au tinut in maini mai mult polonicul ,izmenele si obielele soldatilor .acestia ,s-au evidentiat in lupta propriilor unitati militare pe care le-au desfiintat si le-au vandut pamantul(poate chiar inamicului !).
Justitia,a ajuns si ea o afacere .De cele mai multe ori afacere de familie !
Dreptatea se vinde ,se traficheaza .Procesele se treneaza pana “sare cineva cu ceva”. Daca nu bani,macar o rugaminte de la un potentat politic ,economic ,sau macar o cerere a unui “confrate”. Tot e ceva !Mai tarziu,in contrapartida,poate pica ceva !
Intre sedinta de pronuntare si pronuntarea propriuzisa ,mai ai o sansa ’sa faci o miscare din urechi”,daca nu,pierzi.
Cititi motivarile hotararilor judecatoresti ! Majoritatea au logica unui absolvent de scoala ajutatoare(stiti cei aia !).
De ce le-ar fi draga aceasta “democratie romanilor ,d-le Fumurescu ?
N-am zis nimic de saracie ,de abatoarele ce functioneaza pe amplasamentele vechilor spitale ! N-am zis despre multe !
2012-01-30 13:54:51 | Raporteaza
P.S. A cauta “framantari” deontologice ,ideologice sau de moralitate in voltele lui Basescu ,e o imbecilitate .
Basescu este un escroc maladiv ,degenerat si cu evolutiv spre sceleratie . chiar si cei mai apropiati ai sai stiu asta dar,fie nu mai au alternativa ,fie ii speculeaza aceste “calitati” .
2012-01-30 14:27:07 | Raporteaza
@Republique de Banana
Ati zis destule, ati zis excelent.
O mica adaugare la:
“Pentru a disimula vanzarea acestor resurse s-au constituit societati integrate de exploatare,reparatii,prelucrare,distributie,etc care au fost facute cadou (exclusiv spaga )la pretul de jumatate din profitul anual”
Multi dintre pseudo-managerii acestor “societati integrate” (cu rol practic de dezintegrare) au fost/mai sunt securisti get-beget sau ‘bunii’ lor colaboratori turnatori-trantitori adica tablagii mai vechi si/sau au in “umbra” securisti si mai mari.
Exemmplu:Vezi si dezintegrarea la pret de semi-profit si a ‘Titanmar’ bucurestean a lui Adriean Videan si alte ticalosii extreme, de culori politice portocalii, rosii etc
2012-01-30 14:33:40 | Raporteaza
@JohannM#44: “De cata incredere se mai bucura Basescu in sondaje? Boc?”
La intrebarea asta am auzit raspunsul pe RealitateaTV, cam cu doua saptamani in urma (voi incerca sa caut si un link pe undeva):
1. Emil Boc: 18%
2. Crin Antonescu: 21%
3. Victor Ponta: 23%
Probabil au regretat ca au difuzat stirea, pentru ca nu s-au comentat niciunde aceste procente.
@Bongo#40: Departe de mine orice ura. Dupa cum am spus, “dusmanii” sunt mai mult sau mai putin reali, iar in privinta celor doua trusturi de presa, suntem de aceeasi parte a baricadei
2012-01-30 14:37:53 | Raporteaza
@52 da, exact asa
Frumos si corect zice si N.Lupu la @48:
“abordarea acestuia de catre Basescu a fost facuta intr-o maniera cizelata tipic laboratorelor de fabricat mesaje manipulatoare ale serviciilor speciale, ceace denota ca Basescu nu trebuie cautat in randul persoanelor cu dosar de turnator ci in randul persoanelor importante din structurile informative ale statului comunist, dosare ce de obicei nu pot fi gasite intrand in categoria dosarelor clasificate strict secret, care vor putea fi studiate dupa trecerea unei anumite perioade de timp de aproximativ 40 de ani.”
2012-01-30 14:40:20 | Raporteaza
@simona
vedeti ca e sondaj inainte de de 01/01/2012
+ e neserios neverosimil, in plus cred ca Boc era “creditat’ cu un procent sub 15%.
Era in schimb un procent neverosimil pentru TB
2012-01-30 14:46:13 | Raporteaza
@basisti: e foarte posibil sa nu-mi amintesc exact momentul, impresia mea e ca am auzit procentele destul de recent; l-am extins oarecum si asupra lui Basescu, in consacratul obicei de a-i asocia pe cei doi.
Cat despre procent, chiar si 14% sa fi fost, tot mi se pare ca ar putea exista, inca, o discrepanta foarte mare intre ceea ce se spune in anumite medii si ceea ce e de fapt. Si trebuie sa subliniez “in anumite medii”: acelasi procent ar putea parea chiar foarte verosimil pentru cititorii altor bloguri care nu sunt suspectate ca ar fi anti putere.
In fine, ideea mea in privinta procentelor e ca e posibil sa fim in continuare injumatatiti puternic, pro si anti Basescu/Boc, si ca minimizarea puterii si proportiei partii adverse ar aduce pierderi in special partii anti (vezi presedintele pentru o noapte). Inca imi mai amintesc socul colegilor mei cu ocazia ultimelor alegeri, la aflarea castigatorului final … erau perplecsi ca au putut exista atatia oameni care nu au votat ca ei, care nu vedeau lucrurile asa cum le vedeau ei.
Cei anti cred ca sunt mai vizibili decat cei pro si pentru ca au ceva concret de zis, in timp ce cei pro nu prea au cum si de ce sa se “exteriorizeze”: nu te ia nimeni in serios daca spui “il iubesc pe X, il votez pana la moarte”, in schimb esti apreciat daca ai un mesaj cat mai virulent. Si astfel, cei anti par mai prezenti si mai multi decat ceilalti, fara a fi neaparat asa (fara a lua in calcul “postacii” ambelor parti, desigur).
2012-01-30 15:59:39 | Raporteaza
@Simona
Iata si ceva recent IMAS:
adevarul.ro/act../
Adevarul e un ziar destul de “basist” – cel putin in 2011 si inceput 2012.
“Inca imi mai amintesc socul colegilor mei cu ocazia ultimelor alegeri, la aflarea castigatorului final … erau perplecsi ca au putut exista atatia oameni care nu au votat ca ei, care nu vedeau lucrurile asa cum le vedeau ei.”
Poate ‘alegerile se si cam fura’ in Romania sau in ambasade: ambasada Paris etc
Luati-o va tog ca ipoteza de lucru.
2012-01-30 16:14:07 | Raporteaza
Nostalgia? E dorul de cele bune care au fost si nu mai sunt. E chiar asa greu de inteles?!…
2012-01-30 18:20:19 | Raporteaza
mac gregor:
politic, posibil sa aiba de catigat USLul de pe urma manifestarilor din strada. daca insa premisa de la care plec eu, si altii, este PDL=USL=HOTI, iti dai seama ce putin imi pasa care dintre partidele actuale va castiga politic de pe urma Pietei.
la un nivel mai larg insa, avem toti de castigat: avem de castigat o clasa politica ceva mai fricoasa, o clasa politica mai dispusa la concesii. idealul meu de politician e ala care se ca.ca in bocanci atunci cand urla cetatenii la el. stiu, asa ceva e aproape imposibil, dar e un ideal spre care trebuie sa tindem.
si apoi, cine stie, poate din tot haosul asta, se vor ridica si niste forte politice noi. atltfel. si nu ma refer la “DD in direct”.
simona: m-ai inteles gresit. nu am vorbit despre cota de incredere a lui Boc sau Basescu pt. a arata ca ea este sub cea a lui Antonescu sau Ponta, cu eventualele concluzii care s-ar putea extrage de aici. Pomeneam de cotele respective (btw, si eu stiam tot de procentele invocate de basisti), pt a arata ca nemultumirea e reala si ea e a romanilor, nu doar a celor platiti de USL sau a celor manipulati de antene.
2012-01-30 20:49:55 | Raporteaza
daca ai scapa de ifose ai rămâne vid!
2012-02-03 13:14:28 | Raporteaza
I simply desired to thank you very much once again. I am not sure what I could possibly have taken care of without the actual ideas revealed by you regarding that question. Certainly was a distressing situation in my opinion, nevertheless looking at your expert avenue you treated it made me to weep over delight. I will be happy for the information and thus expect you are aware of a great job you were doing teaching people today through a site. Most likely you haven’t got to know any of us.
2012-04-21 06:26:12 | Raporteaza