![]() | E ceață…vezi toate articolele de Laurentiu Matei02 Dec 2009 la 13:46 48 comentarii 2020 vizualizari. |
Nu știu cum puteți vedea așa de clar lucrurile. Mie nu mi se par simple deloc.
Cred că cei obișnuiți cu articolele mele scurte și clare vor vrea să se oprească aici. Urmează să scriu alambicat, așa cum nu am mai făcut-o. Nu știu ce-mi iese. Nu voi trage concluzii, vreau să vă arăt cam ce (nu) văd eu acum.
Acum câțiva ani îl vedeam pe Iliescu disperat strigând “aveți grijă pe mâna cui lăsați partidul”. Ieri, Geoană își punea semnătura pe un document care zice așa:
- Reconcilierea trebuie să se bazeze pe Adevăr şi pe Morala Creştină.
- Combaterea comunismului, ca ideologie totalitară şi practică politică, a fost şi este legitimă şi necesară.
- Revoluţia din decembrie 1989 a fost anti-comunistă, nu numai anti-ceauşistă.
- Vinovăţia nomenclaturii comuniste şi a celor din aparatul represiv, care au făcut posibilă teroarea, este reală şi trebuie recunoscută şi condamnată public.
- Pentru reconcilierea naţională este necesară exprimarea căinţei – din partea celor care au greşit – şi a iertării – din partea celor care au suferit.
Partidul Social Democrat îşi exprimă regretul pentru suferinţele prin care a trecut poporul român în timpul comunismului, şi din cauza violenţelor şi ilegalităţilor din timpul mineriadelor. Ambele partide vor sprijini dezvăluirea adevărului şi înfăptuirea dreptăţii.
Mai citiți odată rândurile de mai sus și puneți-vă două întrebări:
- Cum credeți că le digeră Iliescu?
- Cine se rupe de trecut, PSD sau PNȚ-CD?
Avem nevoie de stânga în România. Și nu văd cum am putea avea o stângă democratică altfel decât prin reformarea PSD-ului. Prin ruperea lui de trecut, care nu e ușor de făcut.
Să-l credem pe Geoană? Nu știu, mie îmi vine greu, mai ales când văd personajele care stau în spatele lui în PSD. Dar tind să merg pe mâna unor oameni în care am încredere. Îi înțeleg și pe cei care nu-l cred. Îi înțeleg și pe cei înverșunați care au ieșit în stradă. Cumva trebuie să facem. Să nu uităm totuși, duminică vom rezolva treaba cu alegeri libere. Și indiferent cine câștigă România va rămâne un stat democratic, membru al NATO și UE. Vom avea un regim mai apropiat de unul prezidențial cu Băsescu și poate un regim mai apropiat de unul parlamentar cu Geoană. Dar democratic. Să nu mai facem comparații aiurea!
Aveau ce căuta la Timișoare de 1 decembrie? Asta vom stabili poate în timp. Dacă ieri ne-au mințit, nu! Dacă au fost sinceri, poate da! Și-au asumat riscuri.
Băsescu ieri nu a dat mâna cu foștii președinți. Constantinescu a trecut peste asta și s-a dus seara la palat. Pe Iliescu nu l-am văzut. Geoană zicea că s-ar duce la palat dacă ar avea timp. Până la urmă nu l-am văzut. Antonescu a zis din start că nu se duce. Oameni diferiți, idei diferite, comportamente diferite. Cum e bine? Nu știu, cine sunt eu să spun?
Avem un film scos de Patriciu cu Băsescu care împinge un copil. Dramă națională. Mie mi se pare irelevant dar îmi este băgat pe gât în fiecare seară pe TV. Deși mie mi-e clar că filmul e scos de Patriciu, distinsul domn zice că și-a amintit de episod din întâmplare cu o seară înainte. Băsescu zice că e trucat. Mie nu mi se pare. De Băsescu scap ușor, nu-l votez. Cum scap de Patriciu? O fi prieten cu Antonescu? Cu Geoană? Cât de mult le influențează deciziile?
Vom avea o liniște suspectă cu Geoană și Antonescu la putere? Antonescu? Liniște? Nu cred…
Am niște unii care mă înjură la fiecare articol. Sunt curios dacă am vorbi la o bere dacă ar face la fel. Știu că am ieșit la bere cu comentatori anonimi. Râdem împreună de situație. Mă amuză când îmi spun că am capul ca o gulie mare. Am 30 de ani și mi se spune asta de la grădiniță. Știu! ![]()
V-am pierdut? V-am avertizat!
Cam astea sunt condițiile în care votăm. În ceață. Pe voi, cei care vedeți lucrurile clar, vă invidiez!


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 10547 citiri |
| Cristian Teodorescu 9423 citiri |
| Costi Rogozanu 8763 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4071 citiri |
| Alin Fumurescu 3912 citiri |
| Constantin Creţan 3385 citiri |
| Dorin Tudoran 2830 citiri |
| Dan Duca 2462 citiri |
| Elena Vijulie 2334 citiri |
| Ciprian Şiulea 2284 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 60939 citiri |
| Cristian Teodorescu 39763 citiri |
| Costi Rogozanu 37955 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18119 citiri |
| Alin Fumurescu 17818 citiri |
| Viorel Dobran 12268 citiri |
| Dan Duca 11262 citiri |
| Constantin Creţan 11144 citiri |
| Elena Vijulie 8959 citiri |
| Dorin Tudoran 8657 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Asta-i trist: “De Băsescu scap ușor, nu-l votez. Cum scap de Patriciu?”
Pai e simplu, de patriciu nu o sa scapam niciodata. Niciodata nu scapi de cei care au puterea financiara decat daca dau faliment, lucru putin probabil cat timp sant conectati la animalul politic pe care noi avem impresia ca il putem imblanzi.
2009-12-02 13:53:22 | Raporteaza
am fost duminica in cimitir si l’am luat si pe fiul meu de 3 ani … si cum treceam noi printre morminte il aud pe fimiu ca’mi zice … “mai tata, p’aici sunt multe poze … da’ n’o vad nicaieri p’a lu’ domnu’ basescu … aia unde e?” … ce sa’i explici copilului? … pana sa ajungem la cimitir vazuse saracu’ mii de afise electorale ale “ciclopului” pe toate gardurile … dac’as fi fost portocaliu poate’i dadem un pumn in barbie … da’ io i’am cumparat o jucarie …
2009-12-02 13:56:07 | Raporteaza
cum scapam de patriciu? primul pas: sa nu-l votam pe geoana. simplu.
2009-12-02 13:58:52 | Raporteaza
viorel tata, zau ca esti batut in cap.Mai schimba nene bancul ca s-o fi plictisit lumea pe-aicea …
Ceva pertinent n-ai de spus? Sau n-ai cu ce ?
2009-12-02 13:59:51 | Raporteaza
Viorele nu jucarie trbe copilului tau ci almanache ,fgi la nenea Vanghele poate mai are citeva si poate il invata pe fiul tau si cum se foloseste Goagle
2009-12-02 14:04:14 | Raporteaza
Laurentiu, eu te sustin si zic bravo! Ai realizat ca este ceata. Un prim pas catre congnoscibilitate. Pana acum, citindu-ti unele articole, am constatat ca erai mai degraba bine orientat, chiar polarizat…
Totusi, o precizare, (prea multa ceata strica), in turul 2 se voteaza intre Basescu si Geoana, Antonescu e doar la televizor, (si pe hartia ovationata ieri la Timisoara), nu si pe buletinul de vot!
2009-12-02 14:06:11 | Raporteaza
viorel,lasa lista cu replici de la partid,fi original nu da copy/paste
2009-12-02 14:10:14 | Raporteaza
Dle Matei, toata stima. Spui ca acum ai 30 de ani, ceea ce insemana ca la revolutie si la primele alegeri “libere” din 90 aveai varsta pe care fiul meu o are astazi – 11 ani. As fi mandru de el daca la 30 de ani va gandi asemeni dvs.
Punctul pe i – concluzia articolului, care din pacate nu este trasa, ar fi, din perspectiva mea, urmatoarea: acum e nevoie de liniste sau e nevoie de INCREDERE? Pentru ca aceasta ceata de care vorbiti indica de fapt lipsa de incredere in oricare dintre directiile in care ne uitam. In candidati, in partide, in mass-media.
E oare simplu sa punem degetul ca si cand am alege pe glob destinatia viitoarei vacante si sa sa spunem “cu el merg?”. Asta inseamna si “in el am incredere?”
2009-12-02 14:12:00 | Raporteaza
bai Viorele, postac obsedat ce esti, de o saptamana iti plimbi copchilu numa prin cimitir
)
auzi, da pentru prostiile pe care le scrieti, chiar va da careva bani??? nu pe bune, is atat de prosti sa va plateasca pentru niste aberatii atat de transparente, care va pun eticheta de postac de la o singura privire?
@Laurentiu
ati rostit, fara sa vreti (?), un mare adevar:
de Basescu e usor de scapat. fie acum la alegeri, fie printr-o suspendare (confirmata de data asta de cetateni), fie, “in cel mai rau caz” (pentru unii, fireste”, peste 5 ani de zile.
dar de Patriciu, de SOV, de Felix, si toti cei aidoma lor, indiferent de “culoarea” politica (ce culoare politica au aia care sponsorizeaza in acelasi timp 2-3 partide cu ideologii opuse???) nu ne poate scapa nici un referendum, nici o alegere, si, dupa cum se vede, nici macar Justitia.
2009-12-02 14:12:09 | Raporteaza
Chiar credeti ca se va cai vreodata Iliescu pentru ce a facut inainte de revolutie, intimpul revolutiei si chiar dupa aceasta, cat sange s-a varsat pentru hatarul lui. Cum puteti sa va duceti voi la Timisoara sa calcati in picioare memoria acelor romani morti pentru ca aceasta tara sa poata respira aer democratic ?
2009-12-02 14:16:11 | Raporteaza
Laaaars, ce s-a intamplat cu pletele tale?
2009-12-02 14:21:09 | Raporteaza
Ce vad eu:
- Un Geoana dus de mana in campania pentru primul tur de Iliescu. Asta am vazut pe viu la Oltenitza, de ex.;
- Un Geoana dus de mana in campania pentru al 2-lea tur de Antonescu. Ca daca il ducea tot Iliescu, nu-l mai votau liberalii.
Campanie si atat.
Pot sa cred ca declaratia aia e pe bune?
Citeste-o cu atentie:
“Partidul Social Democrat îşi exprimă regretul pentru suferinţele prin care a trecut poporul român în timpul comunismului, şi din cauza violenţelor şi ilegalităţilor din timpul mineriadelor.”
Ok, asta poate spune orice partid. Sunt convins ca pe nea Nelu nu-l deranjeaza. Problema la PSD este daca isi asuma anii de dupa revolutie, cu toate suferintele pe care acest partid le-a provocat. Iar asta nu reiese din ce scrie acolo.
“Ambele partide vor sprijini dezvăluirea adevărului şi înfăptuirea dreptăţii.”
20 de ani ce au pazit? Cum de e Basescu cel care la 15 ani de la revolutie a dat drumul la dosare? De ce am avut prima pozitie clara oficiala a statului roman fata de comunism abia la 15 ani de la revolutie? Datorata tot lui Basescu.
Si cum vor sprijini cei de la PSD aflarea adevarului? In alianta cu PC-ul lui Felix? Care a facut tot posibilul pentru blocarea CNSAS?
Chiar crezi ca ce e scris acolo poate beneficia de prezumtia de sinceritate?
2009-12-02 14:23:49 | Raporteaza
@666: au fost înlocuite de chelie.
2009-12-02 14:29:39 | Raporteaza
Hai, maaaa, da-o la naiba. Ah, dar stai, ca nici aia de la Metallica nu mai au cine stie ce pe cap…
Nu te plictisesc cu opiniile mele politice, ca-s din alea simple, banale, pline de clisee, stii, cu “ciuma rosie” etc. In ceata sunt si eu, recunosc, dar tot anti-psd votez :p
Oricum, numai cu (si) din astea nu credeam ca te ocupi. A fost o surpriza faina. Acum ma ai de cititor.
Ah, sa-ti traiasca picii. Banuiesc ca-s pici inca, nu? Pana in anul trei parca nu aveai copii, p-orma nu mai stiu ce-ai facut
2009-12-02 14:41:01 | Raporteaza
Sunt consternat, efectiv stupefiat de IRONIA evocata de Iliescu, ieri de Ziua Romaniei, o ironie iesita din comun. Acest om este lipsit de scrupule. Nu’mi vine a crede cum in Romania de astazi inca mai se poate pune problema inlaturarii comunismului. A avut dreptate S. Brucan cand a afirmat ca Romania va avea nevoie de cel putin 20 de ani pentru acest “MARE” lucru.
Iliescu vroia sa arate, sa demonstreze in fata la toti ca va pune stapanire si pe Timisoara chiar daca acuma dupa 20 de ani. Chiar atat de naivi, chiar atat de prosti ne cred? Bravo timisorenilor, bravo romani. Evenimentele petrecute ieri ar trebui sa dea alarma in toata tara. Cum este posibil sa se discute ca cei 3000 de manifestanti au fost spalati pe creier sau au fost platiti de catre PD’listi. Si acum 20 de ani cand s’a strigat pentru prima oara in tara, din balconul operei: Jos Ceausescu!Jos comunismul!, tot spalati pe creier erau?. Este normal ca printre manifestanti sa fi fost sustinatori sau membrii al PDL. Repet, este normal.
2009-12-02 14:42:25 | Raporteaza
Laurentiule, hai sa te ajut:
-ca sa scapi de Patriciu, voteaza-l pe Basescu
- ca sa scapi de Geoana, voteaza-l pe Vanghelie
- ca sa scapi de Antonescu, nu e nevoie sa faci nimic ca si-a tras singur suturile de rigoare
Ca sa scapi de mine, fa ca Oanta
2009-12-02 14:53:08 | Raporteaza
Laurentiu m-am gandit ca cel care citeste articolul tau ar fi bine sa citeasca si un pic din textul Parteneriatului de la Timisoara, caci se pare ca “ai pacalit pe cativa dintre cititori”:
1. Descentralizarea economica si financiara
2. Depolitizarea administratiei publice
3. Sustinerea tuturor proiectelor de importanta majora ale municipiului Timisoara
Pentru indeplinirea obiectivelor din Parteneriatului pentru Timisoara semnatarii hotarasc urmatoarele:
1. Sustinerea lui Mircea Geoana in turul II al alegerilor prezidentiale
2. Crearea unei majoritati stabile pentru sustinerea unui guvern condus de Klaus Iohannis”
Fiecare sa gandeasca singur, eu il votez pe Basescu.
2009-12-02 15:00:41 | Raporteaza
stimate domn laurentiu matei,
intrebarea dumneavoastra si concluziile trase sunt partial corecte si anume spun aceasta din urmatorul motiv: de politic in general scapam mai devreme sau mai tarziu (functie de durata mandatului) prin vot, de economic nu putem scapa decat prin comunism. o optiune care inteleg ca nu mai este deschisa.
si daca imi permiteti sa extind orizontul, pe langa patriciu ar trebui sa scapam si de voiculescu, videanu, popoviciu, poate ca in spiritul globalizarii si de mittal, murdoch sau bill gates, care a facut destule “rele” si ne-a “subjugat” cu microsoft.
politicul este o optiune si in cele din urma asta este esenta democratiei, economicul este o necesitate. nu va place bill gates, mergeti la apple sau la linux. nu va place patriciu, puneti benzina la altul, nu va place realitatea, exista telecomenzi si treceti la etno sau taraf. cea mai tare si nemijlocita democratie este cea a telecomenzii. nu imi place ideea sa ma vait ca astia ma prostesc cu televizorul dar eu tot la ei ma uit (mai e si national geographic si alte astfel de canale unde se pare ca ne prostesc mai putin).
cu stima si consideratiune, un platitor de taxe si impozite care in situatia actuala, in urma cv-urilor inaintate ar opta sa-l angajeze pe geoana si sa-l concedieze pe basescu.
2009-12-02 15:05:23 | Raporteaza
Cum adica sa scapi de Patriciu? Am o nelamurire aici. Patriciu e o persona absolut privata, nu trebuie sa scape nimeni de ea. Scapatul se refera la persoanele din posturile publice.
2009-12-02 16:00:44 | Raporteaza
Pana azi nu s-a gandit sa manance rahatul asta. Cand s-a trezit anticomunistul in purtatorul de stafeta a lui Iliescu
2009-12-02 16:04:41 | Raporteaza
Stimate domnule Matei, am un fiu de varsta dvs., profesor de logica si filozofie, extrem de implicat in viata sociala. Scrie, gandeste, e mereu nuantat si dispus sa asculte. L-am intrebat, acum cateva ore, de ce e atat de intransigent cand e vorba sa aleaga pe cine sa voteze. Mi-a raspuns ca ceata este un fenomen meteo si ca, daca gandesti cu capul tau, daca esti informat si atent, daca iubesti oamenii si urasti minciuna si lipsa de bun simt, daca preferi sa ramai proprietar de poduri si nu sa devii proprietar de ratze,atunci alegerea e simpla! Este doar o problema de logica, fara legatura cu meteorologia!
2009-12-02 16:05:24 | Raporteaza
O dorinta:
“Avem nevoie de stânga în România. Și nu văd cum am putea avea o stângă democratică altfel decât prin reformarea PSD-ului. Prin ruperea lui de trecut, care nu e ușor de făcut”
Si o dilema:
“Să-l credem pe Geoană? Nu știu, mie îmi vine greu, mai ales când văd personajele care stau în spatele lui în PSD. Dar tind să merg pe mâna unor oameni în care am încredere.”
Raspunsul la dilema: Geoana e presedintele PSD de 4-5 ani parca. A reformat ceva in PSD?!? Exista alti oameni in PSD in prim plan? Vanghelie a castigat ceva in statura…Va mai aduceti aminte de reformatorii cunoscuti ca “Grupul de la Cluj”? Mai exista? E cu ceva diferit PSD 2009 de PSD 2004? Raspunsul e deci evident: nu ne putem baza pe Geoana pt reformarea PSD-ului. Sau are nevoie de 10 ani pt asta?
Laurentiu, care sunt oamenii in care ai incredere?
In rest de acord cu tine. Desi cred ca mult mai usor vei scapa de Basescu decat de Patriciu, daca ar fi cazul.
2009-12-02 16:05:41 | Raporteaza
Prin ceata se vede totusi luminita de la capatul tunelului. Directia trebuie sa fie tot inainte, nu sa ne intoarcem in timp cu 20 de ani.
Daca Geoana era un reformator schimba ce era de schimbat pana acum. Chiar, a facut cineva un studiu de caz, PSD-ul inainte si dupa venirea lui Mircea Geoana la conducerea partidului ? S-a schimbat ceva ? Daca era sincer in actiunea de la Timisoara, ea ar fi avut loc in urma cu cativa ani, in aplauzele multimii si nu s-ar fi parasit locul crimei pe usa din dos.
Deci nu e cavalerul in armura stralucitoare venit sa schimbe ceva si sa aduca linistea (eventual linistea lor), asa cum il prezinta posturile de televiziune cointeresate. Daca era, ar fi risipit ceata mult mai deasa care inconjoara personajele din spatele domniei sale.
2009-12-02 16:16:32 | Raporteaza
@Vercix: oamenii în care am încredere sunt câțiva politicieni tineri din PNL, nu-i mai numesc acum.
Impresia mea e că s-a reformat ceva în PSD. Deciziile se iau prin vot, nu le impune o singură persoană. În rest, puterea “baronilor” e dată de voturile pe care le aduc.
@GAVRILACHE: cred “cu tărie” că fiul dvs. încurcă filosofia cu logica.
@Fanel: Patriciu își bagă nasul în poltică și nu recunoaște. Curluntrist profesionist.
@speedofmind: nu vreau să scap de voi, îmi sunteți tare dragi.
dacă prin absurd aș vrea să scap vă pot arunca oricând în spam.
2009-12-02 16:21:51 | Raporteaza
Multumesc ca m-ati bagat in seama! Mi-ati dat un raspuns care, cred “cu tarie”, este usor obraznic! Dar, fiti sigur, ma asteptam : sunteti, nu-i asa?, in ceata!
PS:
M-as bucura sa stiti cate ceva si despre logica si despre filozofie! La meteo, trebuie sa recunosc, va pricepeti!
2009-12-02 16:36:53 | Raporteaza
Ba da Laurentiu, chair te rog sa-mi numesti cativa din oamenii din PNL in care ai incredere, macar 2 – este singurul partid din care nu pot sa spun un om calumea, cel putin nu unul mai in prim plan. Chiar si de la PSD pot sa numesc 2 astfel de oameni pe care i-as vota oriunde, inca vreo cativa de la PDL, dar de la PNL nimic…
2009-12-02 16:39:45 | Raporteaza
Eu imi amintesc o intrebare pe care o urla Ursu de la realitatea la un PDL-ist: de ce Basescu vrea acum referndum, de ce vrea acum renuntarea la imunitate.
O sa urle si la PSD-isti de ce s-a trezit acum Geoana cu anticomunismul la Timisoara?
Sunt sigur ca nu vom vedea o asemenea intrebare.
2009-12-02 16:46:11 | Raporteaza
Tilica, eu sint musulman, ce morala crestina?
Afara ploua…
2009-12-02 16:47:34 | Raporteaza
[...] Ori am impresia ca tocmai acesta este cu mare usurinta ignorat de majoritatea comentatorilor (cu mici exceptii). Iata documentul pe care ieri sau pus semnatura liderii PSD si cei ai [...]
2009-12-02 16:49:21 | Raporteaza
@GAVRILACHE: prin natura meseriei jonglez cu logica în fiecare zi, așa că știu foarte bine ce vorbesc.
Vă mai arăt textul:
“Ceata este un fenomen meteo si ca, daca gandesti cu capul tau, daca esti informat si atent, daca iubesti oamenii si urasti minciuna si lipsa de bun simt, daca preferi sa ramai proprietar de poduri si nu sa devii proprietar de ratze,atunci alegerea e simpla!”
Care e partea de logică aici? Minciuna, bunul simț, iubirea, proprietatea sunt noțiuni de care se ocupă filosofia, nu logica.
@Vercix: Alina Gorghiu, Mihai Voicu. + Cristian Țopescu, deși nu e un tânăr.
2009-12-02 16:52:49 | Raporteaza
“Vom avea o liniște suspectă cu Geoană și Antonescu la putere? Antonescu? Liniște? Nu cred…”
Ba io cred:
“Preşedintele Asociaţiei Magistraţilor din România (AMR), Mona Pivniceru, a fost promovată la Secţia civilă şi de proprietate intelectuală a instanţei supreme, alături de Eugenia Puşcaşiu şi Alina Sorinela Trandafir.”
Fiat silentium… fiat confuto!
2009-12-02 17:07:13 | Raporteaza
@Laurentiu – merci. De Alina Gorghiu nu am auzit, de Mihai Voicu doar prin bloguri (probabil tot de la tine). Iar Cristian Topescu este un om de treaba pe care il respect, dar atat. Ii voi urmari pe primii 2 sa vad ce pot, sa vad daca au ceva de spus prin partidul ala.
2009-12-02 17:15:03 | Raporteaza
Foarte ambiguu articolul.., dar ai dreptate: m-ai avertizat;).
Dupa mine mandatul dlui. presedinte Traian Basescu a fost asa cum am fost avertizat acum 5 ani ca o sa fie: nu e usor sa faci o schimbare intr-un sistem corupt, nicio schimbare intr-un sistem corupt nu se face in liniste si intotdeauna ‘hotul striga hotii’. Mie mi se pare dl. Mircea Geoana un candidat artificial, ridicat in sondaje si in conceptia generala a opiniei publice mai mult pe fondul unei antipatii puternice fata de dl. Traian Basescu. Trist esta ca atunci cand scade antipatia fata de dl. Traian Basescu mai e alimentata de un scandal cu intamplari de acum 5 ani, de acum 3 ani, de acum 20 de ani…etc. lucruri care nu fac cinste nimanui.
Si pana la urma eu voi alege cu cine voi vota abia dupa confruntarea de joi: atunci cand sunt adusi fata in fata cei doi candidati si se vor confrunta in fata romanilor, abia atunci imi voi face o opinie cu cine voi vota. As dori sa amintesc PNL ca ‘lupul isi schimba parul, dar naravul ba’… si ca cine a fost catalogat ca fascist de catre un lider de stanga, nici dupa 19, nici dupa 20 de ani nu va fi considerat altfel.. Ar mai fi, tot pentru PNL: ‘aschia nu sare departe de trunchi’ si ‘ce naste din pisica soareci mananca’ si daca mai gasiti vorbe din batrani, amintiti-le acestor politicieni “incercati” din partide ca PNL, sau UDMR..
Si ma intreb ce jucarie i-a luat ‘viorel’ copilului sau din cimitir, sau de langa cimitir..
2009-12-02 17:22:07 | Raporteaza
@Gavrilache
Intrebati-l pe baiat ce se intampla daca intra in ceata foarte deasa si in loc sa nimereasca podul pe care e propietar, calca ratza al carui propietar nu e?
Logica nu e o solutie la o conditie naturala ci ratiunea: logica nu ofera intotdeauna raspunsul corect si nu prea iti da o solutie in asemenea cazuri.
2009-12-02 17:40:47 | Raporteaza
Domnule Matei ma surprinde si pe mine ce am citit in acel document semnat ieri dar nu-mi pun mari sperante ca se va face ceva din ce se spune acolo.
Mie imi face impresia ca domnul Geoana vrea sa ia voturi si de la dreapta si pentru asta nu precupeteste nicun efort.
Ma distreaza sa vad cum toata lumea se intreba daca liberalii nu sunt dezamagiti de alianta cu PSD dar nu se intreaba ce zic PSD-istii de alianta cu liberalii si de semnarea unor asemenea texte ca cel mentionat mai sus.
Probabil raspunsul este ca simpatizantii PSD sunt oameni cu putina carte si care nu citesc bloguri , ziare etc. deci nu trebuie sa fii preocupat de ceeace gandesc.
2009-12-02 18:40:12 | Raporteaza
O fi asa simplu sa bagi lumea in ceata?
Nu contest nevoia ta de stanga si increderea pe care ti-o inspira Geoana, dar ma intreb de ce ai mai scris articolul?
Puteai sa scrii doar titlul ca sa fii concis ca de obicei.
2009-12-02 18:41:17 | Raporteaza
Vă atrag încă o dată atenția că dacă de la politică ajungem la viața personală a unor oameni ajungem direct în spam și apoi ne mirăm de ce nu mai putem posta.
Vă rog, puțină decență.
2009-12-02 19:05:40 | Raporteaza
E cea——- — voxpublica – Platforma de comentarii- bloguri si opinii REALITATEA-NET…
Mandru articol, cinste cui l-a scris….
2009-12-02 19:45:00 | Raporteaza
5 ani au fost de ajuns ca sa imi dau seama ca nu mai vreau un astfel de om sa ne reprezinte. relatiile externe ale romaniei au avut cel mai mult de suferit de pe urma lui traian basescu si a hahaielilor lui. Nu vedeti ca toti sefii de stat ne ocolesc si ca au plasat romania pe o harta pe care nu vrea sa fim?
2009-12-03 00:39:40 | Raporteaza
@speedofmind
Ce a facut Oanta? m-ai facut curios.
2009-12-03 00:46:25 | Raporteaza
Foarte bine analizat.Adevarul e ca si eu imi pun aceleasi probleme. Am votat cu Crin in primul tur, iar acum nu stiu exact ce sa aleg. Stiu sigur ce nu vreau sa aleg si asta se numeste Basescu, dar oare sa il aleg pe Geoana? Cred ca pana la urma, pentru ca i-am acordat odata increderea lui Crin, o sa merg pe mana lui. Pana la urma, daca tot s-a ajuns la o intelegere intre cei trei, e in primul rand datorita lui, care a luat o decizie initial fara partid. Nu stiu daca Geoana ar fi facut la fel, nu stiu daca ar fi fost la fel de puternic si promt ca si Crin. Ma incred, cum spuneam, in Crin ca va fi un factor de coeziune si corectitudine in ce va fi mai departe.
Votati Crin Antonescu !
2009-12-03 01:20:57 | Raporteaza
Ok si isi exprima regretul dar si-l asuma, cineva isi asuma sau sunt vorbe in vant, pana acum PSD-ul nu a facut nimik, nu a platit decat Cosma practic sau ipotetic.Mi o scarba.
2009-12-03 09:26:48 | Raporteaza
Daca PSD-ul isi asuma regretul, indirect recunoaste ca este autorul faptelor si deci prelungirea in timp a comunismului. Acum sunt pe deplin lamurit pentru ca PSD=PCR. Sincer, mi se face frica! Cred ca nu voi mai scrie niciodata pe acest sait al unei institutii media ce aplica metodele de propaganda de tip Gheobles. Este posibil sa fi fost inclus intr-o baza de date al unei liste negre si poate, peste cinci ani, sa fiu arestat pentru parerile mele. Spun ca imi este frica fiindca ma sperie si aparitia acelui filmulet pastrat cinci ani pentru a putea fi prelucrat si folosit impotriva unei persoane. Metoda care s-a aplicat est tipic KGB-ista.
2009-12-03 12:12:20 | Raporteaza
E ceata. In capul tau baiete. Sau ca sa o copiez pe Corina (Dragotescu), e multa devalmasie in capul tau. Ca in cel pe care il poarta pe umar Andreea Pora. Cu care te asemeni. Mult. Si e regretabil. Ea este o activista cu simbrie. Tu?
2009-12-03 20:14:01 | Raporteaza
Stimate domn,
Ati sters de pe site intrebarea mea decenta “de ce ati renuntat la profesia de inginer de sisteme si calculatoare”. Nu era o intrebare tendetioasa. Nu era o imixtiune in viata dv. privata.Afisati public cu mandrie, justificata cred eu, profesiunea respectiva. Va multumesc pentru “cenzura”.
Trecand la “pasiunea pentru politica” pe care o afisati. (pe site)
Nu vi se pare cel putin straniu d.p.d.v, probabilistic macar, daca nu d.p.d.v. ideologic, in “abordarea inginereasca” pe care deasemenea o afisati(pe site) ca :
Exact pe 1 Decembrie, Ziua Nationala a Romaniei,
Exact in Orasul Martir Timisoara,
Exact in Locul Sfant unde au murit Eroi strigand “Libertate” si “Jos comunismul,
Exact in toiul campaniei electorale pentru turul doi al alegerilor prezidentiale
Dl.Geoana, presedintele partidului nomenclaturii comuniste si securiste(PSD), avand drept presedinte de onoare pe dl. Iliescu, comunist prin vocatie si prin convingere, comunist scolit la Moscova,
Dl. Antonescu, presedintele partidului(PNL) ce se doreste urmas al partidului istoric al Bratienilor,
Dl. Klaus Johannis, Primarul Sibiului si mesianicul viitor posibil Premier al Romaniei cu sprijinul politic al partidelor mentionate la care se adauga UDMR(salut eleganta cu care UDMR a lipsit de la “evenimentul istoric”)
Dl. Ciuhandu, Primarul pragmatic si respectat al Timisoarei care, de data aceasta, in dorinta sincera, sper eu, de mai bine pentru urbe, s-a lasat atras in capcana de a plati cu idealuri si valori morale care oricum nu pot sa-i apartina in exclusivitate eventuale “favoruri economice”; ce frumoasa era lupta dreapta dusa de domnia sa de a primi de la bugetul central o cota proportionala cu contributia orasului Timisoara la acelasi buget si ce jalnic este targul facut in prezent,
Dl. Sarbu, reprezentantul legitim/nelegitim?? al unui alt partid (PNTCD) ce se revendica din partidul istoric al lui Maniu si al lui Mihalache semneaza impreuna, in aplauzele apropiatilor si sub reflectoarele insistente si bine regizate ale unor anumite televiziuni, “documente istorice”.
In continuare comentarii pe punctele inscrise in articolul dv. :
P.1 Unde este Adevarul si Morala Crestina in actiunile PSD din 1990 pana in prezent?
P.2 Cum a fost combatut comunismul de PSD din 1990 pana in prezent?
P.3 Da, revolutia din 1989 a fost anticomunista spre cinstea martirilor ei si spre cinstea tuturor celor care au participat cu buna credinta la ea; din pacate telurile si programul(Declaratia de la Timisoara) profund anticomuniste au fost deturnate de dl. Iliescu si gruparea din jurul sau care au adus la putere un regim(neo)comunist.
P.4 Cand a recunoscut PSD vinovatiile actiunilor comunisto-securiste si a dat curs descoperirii vinovatilor? Recunoasterea si condamnarea publica a faptelor trebuie sa duca si la actiuni / sanctiuni directe asupra vinovatilor/faptuitorilor, dupa legea penala pentru cei ce s-au facut vinovati de fapte ce cad sub incidenta acestei legi, dupa o lege a lustratiei, de scoatere din viata publica, pentru restul vinovatilor. De ce lipseste o astfel de lege?
A luptat PSD pentru o astfel de lege?
P.5 Reconcilierea nationala va fi recunoscuta si acceptata de poporul roman numai dupa ce Statul Roman si partidele politice vor demonstra indeplinirea cu buna credinta a celor inscrise, drept nazuinte, la p.1 p.4.Reconcilierea nationala, atunci cand va exista, va fi simtita in inima fiecarui cetatean al Romaniei.Pana atunci, documentul semnat este, cel mult, un program de bune intentii cu un pronuntat caracter de campanie electorala.(v-ati gandit ce finalitate vor avea “documentele istorice” semnate daca dl. Geoana nu castiga alegerile?)
Reconcilierea nationala nu se parafeaza de unii dintre liderii politici in aplauzele cunoscutilor. Reconcilierea nationala apartine cetatenilor. Cand se incearca confiscarea aceastei decizii fundamentale de catre unii lideri politici aflati in campanie electorala apare sentimentul de frustrare al cetatenilor cinstiti, liberi si nereconciliati cu comunismul, nici cu comunistii, nici cu securistii si nici cu urmasii lor incarcati, in prezent, cu privilegii nemeritate. Cunoasteti un comunist/securist care sa-si fi recunoscut greselile/vina, care sa fie gata sa raspunda pentru faptele sale? Credeti ca e posibil sa faca asa ceva “primul comunist al tarii”, dl. Iliescu? Amintiti-va doar ca Ticu Dumitrescu nu a suferit numai in temnitele comuniste ci si, din pacate, a suferit moral, prin marginalizare si diluare pana la desfiintare a proiectului unei posibile legi a lustratiei in “regimul original” al dlui. Iliescu dupa 1990. Amintiti-va ca dl. Iliescu nu a sustinut niciodata “cainta” ci “uitarea” ca forma de eliminare a oricarei forme de responsabilitate pentru fapte cu totul reprobabile comise de comunism si de comunisti in Decembrie 1989 si dupa aceea in timpul regimului pe care l-a condus. Dl. Mircea Geoana, in actuala campanie, spune ca nu se apleaca spre trecut, ca domnia sa ptiveste doar spre viitor si, brusc, daca interesele de campanie o cer, semneaza reconcilierea nationala, cu “manie democratica”, condamna comunismul, pe comunisti si pe cei din aparatul represiv.Este prea mult domnilor.Cu astfel de procedee nu mai poate fi mintit electoratul. Sper ca, prin vot, electoratul dispretuit de dl. Mircea Geoana, sa-l sanctioneze democratic. Nu e ceata stimate domn. Ceata e doar pentru cei care doresc sa o vada sau doresc sa o insinueze pentru altii. DOMIPA
2009-12-04 11:05:06 | Raporteaza
@DOMIPA: am șters două comentarii în care se făceau aluzii sexuale referitor la două femei. Nu știu care era al dvs. Asemenea comentarii sunt șterse atât de mine cât și de administratorii site-ului.
Revenind, nu am renunțat la meseria mea. Încă o practic. Scrisul pe blog e hobby.
Cele 5 puncte sunt cuprinse în hârtia semnată de PSD și PNȚCD, nu mă apuc eu să le explic, nu sunt debitate de mine.
Spuneam că lucrurile nu sunt așa clare cum vor unii să le vadă. Problema majoră acum nu este comunismul ci încurarea intereselor economice cu politica (așa văd eu, nu e vreun adevăr absolut). Dar despre asta în alt episod, când mă lămuresc. Articolul cu ceața l-am scris deja.
2009-12-04 12:04:27 | Raporteaza
Domnule L.Matei,
Va rog sa ma credeti ca nu am scris niciodata lucruri vulgare in nici o situatie si pe nici un suport.In rest respect orice punct de vedere decent exprimat si, daca se poate,corect argumentat. DOMIPA
P.S. Va felicit ca va practicati profesiunea.
2009-12-04 13:12:13 | Raporteaza
Nu inteleg. De ce “avem nevoie de stanga in Romania”?
Domnilor, de ce tineti neaparat sa va opuneti progresului si sa ramaneti adeptii unui spectru politic cu dreapta/stanga, in loc sa CERETI politicienilor Dvs o apropiere de CENTRU. De ce dreapta/stanga cand se poate centru-dreapta/centru? De ce tineti neapart sa aveti 1000 de partide cand democratie se poate face si cu 2?
Luati exemplul SUA… cu 2 partide mari si late… si care este tara data exemplu cand se vorbeste de democratie?
2009-12-14 23:32:09 | Raporteaza