RSS Feed

E normal ca o televiziune să linşeze publicitar un cetăţean? Update: A3 nu ştie nimic

vezi toate articolele de
27 Sep 2013 la 13:09 68 comentarii 7077 vizualizari.

Update. Antena 3 spune aici că nu ştia nimic şi că au solicitat scoaterea filmului. Deci un binevoitor le-a făcut reclamă de mii de euro fără ca ei să ştie măcar. Acum două săptămîni, cînd Badea era ridiculizat cu propriile vorbe într-un montaj pe youtube, au scos prompt filmuleţul.

Text initial. Cred că o limită a fost depăşită. Şi nu vorbesc despre bietul Mircea Badea care mi-a rupt inima aseară cu un şpagat sofistic incredibil executat să-şi apere patronul: că de ce-a zis procurorul “telepatic”, de ce îl acuză pe Voiculescu fără probe la 5 ani etc. Ce e cu adevărat revoltător e ce se întîmplă cu o campanie Antena 3 pe internet în ultimele zile.

Aproape nu e filmuleţ pe Youtube (campania e şi pe Vimeo) care să nu înceapă cu o reclamă a trustului Intact împotriva manifestanţilor care au şicanat reporterii Antena 3. O doamnă cu un şal merge după maşina Antena 3 (nemarcată în vreun fel că ar fi de la presă) şi blochează filmarea. Bun, cum am ajuns de aici la o campanie de linşaj împotriva doamnei respective (mai sînt şi alţii din protest luaţi la refec, eu am ales doar un episod)?

Pentru că avem de-a face cu ceva nou. Nu e Badea sau Gâdea asumîndu-şi pamflete şi atacuri la persoană în numele libertăţii de expresie blabla. Ci e vorba de reclamă de ordinul zecilor de mii de euro cumpărată ca să-i beştelească pe unii simpli cetăţeni, oameni care au ieşit la un protest. Deci un trust (sau poate RMGC?, că doar le place reclama negativă) cumpără reclamă online ca să atace la persoană nişte oameni care-i sînt incomozi. Campania a fost prezentă, sub formă de “material editorial”, evident, şi la TV. Şi aşa avem o tipă care, vai, doamne, a blocat reporterii cu un şal (!!!) timp de nu mai puţin de 22 de minute!

E un precedent periculos. Trusturile media atacă cetăţeni concertat, cu reclamă plătită, nu doar cu obişnuitele calomnii. Nu doar ignoră felii de realitate, atacă. În ritmul ăsta, dacă te iei de vreun favorit al postului, te poţi trezi făcut praf mai ales în împărăţia online, unde nu e lege, cu bani groşi extraşi din industria TV. Ăsta o fi viitorul. Dacă protesezi împotriva puterii, atunci media, serviciile vor cumpăra reclamă de la google şi vor distribui poze cu tine în care înjuri, bei cu prietenii sau faci duş. Indiferent că eşti persoană publică sau nu. Teroarea va fi tabloidală sau nu va fi deloc.

Două observaţii:

1. Cum rezolvi o astfel de situaţie etică urgentă cînd nu mai ai nici o organizaţie de breaslă credibilă? Cînd nu e cine să riposteze?  Doar nu vă gîndiţi la tot soiul de moralişti care în timpul liber scriu advertoriale şi apoi dau lecţii, nu mă refer nici la ONG-uri care au tot reglementat presa dar mereu cu un semn politic în faţă în timp ce predicau neutralitatea sau “statul de drept” anul trecut.

2. “Presa plină de cianură” şi exagerările inutile ale unor protestatari au venit din frustrări întemeiate dar au avut şi un grad mare de exagerare (vezi un articol bun al lui Colintineanu aici şi al lui Şiulea pe vox).

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

68 comments
  • 1

    Cetatuia daca se considera lezata se poate adresa justitiei. Postul de televiziune e liber sa-si cumpere elicopter , satelit sau camere ascunse. Sau sa angajeze de la SRI, ca e voie si se practica -asa ar avea orice imagini doresc.

    mult zgomot pentru unmic
    2013-09-27 13:29:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Caraghiosii de la A 3 care se dadeau mari aparatori ai democratiei ?? Ha! Acum isi arata adevarata fata !Vomitiv !

    Mirela Pop
    2013-09-27 13:44:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Articolul lui Colintineanu e varza, scris parca de cineva cu orbul gainii si memorie de stiuca. Vezi doamne, o publicatie / televiziune nu e “plina de cianura” daca ani de-a randul a dat la greu reclame de la RMGC si a inscenat dezbateri si emisiuni de informare platite de RMGC, dar care pe 1 septembrie a inceput sa acopere cu imagini protestul. Da, despre Realitatea e vorba. Ca sa nu mai zic ca si B1 TV acopera protestele, dar o face in felul ei.

  • 4

    [...] UPDATE 1: pentru sceptici, dar și pentru cei care vor să se documenteze, citiți aici. [...]

  • 5

    eu in locul celor de la A3 ma duceam la c***** aia ii teageam o flegma pe mecla si un sut in cur. Avea loc suficient pe domenuiul public sa-si etaleze mecla si cirpele de pe ea.Ca si-a gasit locul exect in fata camerelor este o premeditare si merita tot ce am postat mai sus.
    Cei de la A3 au fost totusi domni, eu nu as fi fost.Norocul ei ca nu a dat nas in nas cu mine intr-o asa situatie.

  • 6

    Peste poate, Latrina 3 sa faca linsaj? dupa slujbele de pina acum sa fi trecut la blasfemii :P

    victor L
    2013-09-27 14:30:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Ca nu esti un ,,domn”, se vede dupa limbajul pe care il folosesti…ca de ortografie, nu mai vorbim…Ai grija totusi cu FLEGMA, ca si pe asta, trebuie sa stii cum sa o manevrezi, altfel risti sa te ineci cu propriul produs…

    Mirela Pop
    2013-09-27 14:31:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @nae: Ce limbaj, ce profunzime a ideilor, ce gentleman! Se vede RMGC se scufunda – nu a mai avut bani decat de postaci sub-dezvoltati emotional si intelectual.

    Ardeleanul
    2013-09-27 14:31:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    ONG-urile “au reglementat” presa??!!?? Cum ar putea ONG-urile sa reglementeze? De cand dispun organizatiile neguvernamentale de atributii legislative?

    Razvan
    2013-09-27 14:42:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Se rezolva in tribunal, in instanta. Alta cale nu exista. Pe de alta parte as spune ca Antena 3 si nu numai ea, Realitatea TV deja au devenit parte a corpului social. Tipul de entertainment promovat in ultimii cu executii neobiective de o parte si alta a presei, societatii, fara drept la replica, fara limita, a ajuns sa faca ca diferenta dintre o institutie TV si societate, sa nu mai exista. Antena 3 face parte din corpul social, nu mai este cainele de paza. Cu alte cuvinte reactioneaza si ataca ca o fiinta vie, din peisaj. Este de inteles si este efectul unei degradari care a lasat pe multa lume indiferenta. Sa nu ne plingem azi, in prezent.

  • 11

    Mireluto

    niciodata nu am pretins ca sint un “domn” pentru ca nu imi plac.Eu sint un om al clasei muncitoare care spune lucrurilor pe nume nu ocoleste ocoleste si tot acolo nimereste.Direct pe scurtatura.
    Dar ce aia era o doamna? Eu nu cred, doamnele sint la o parada a modei , la lansarea unui parfum , la o cresa , la un orfelinat,la deschidrea unui spital.O doamna nu merge in piata si da cu curul sau sau petul de pamint.Este o pietara asa ca nu am gresit deloc cu postarea mea.
    Asa ca vorba raposatului las-o in singe.

    Ardeleanu

    iti dau un sfat schimbat-ti pseudonimul ca treaba cu “adreleanu” a ajuns de ris. Au avut grija un boc, botis, rus etc sa bage in gard toate marotele despre voi.Si inca cu mult succes.Asta ca sa nu mai vorbesc de adreleni care au luat de bun ce au aruncat alti de post si l-au facut si primar.
    Asa ca nu te mai face si tu de ris m-au saturat si m-au umplut de scirba alti concetateni de-ai tai.

  • 12

    Vaca aia , cetatoaica , e buna de amendat -daca nu si mai rau. Eu as baga-o la puscarie vreo trei ani , ca sa afle cum e cu lipsirea de libertate sau cu impiedicarea celorlalti de a-si exercita libertatile.

    Pe domeniul public esti liber sa filmezi ce vrei, iar daca nu doresti sa fii filmat esti liber sa pleci sau sa-ti pui salul pe mecla.

    @Rogozanu: Remus Cernea pe voi va reprezeinta. Ganditi la fel.

    Ai nesimtirea agresiva sa-mi pui ceva in fatza camerei cand filmez -in timpul serviciului sau privat ? Cu ce drept , pe domeniul public ? Normal era sa o ia la palme si sa-i sparga dantura idioatei , asta era normal.
    Asa ar trebui tratati huliganii. Sau chiar linsati la propriu. Numai frica de bici va potoleste, animalelor.

    la puscarie, nu "linsata publicitar"
    2013-09-27 15:13:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Raspundem la intrebarea pusa de dl.Autor :

    ‘E normal ca o televiziune să linşeze publicitar un cetăţean?’

    deoarece in perioada 1948-1964 nu exista o retea de televiziune, raspunsul nostru este: DA, este normal

    mitzu baston
    2013-09-27 15:15:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @nae: Ne-Domnule draga, Romania fara moldoveni ar fi lipsita de o gramada de genii, fara munteni de o multime de artisti si oameni de stiinta, fara ardeleni de cei mai patrioti dintre romani s.a.m.d. Asa ca sa identific molodvenii cu betivii din Vaslusi, oltenii cu Ceausescu, ardelenii cu Ciorbea etc. este o mare eroare.
    Cat despre faptul ca ti se face greata, incearca sa te dregi cu lamaie. Daca nu merge, atunci ia cianuri de la Baia Mare, ca de la Rosia Montana nu pupi!

    Ardeleanul
    2013-09-27 15:29:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Mie de vreo cateva ore nu mai imi apare reclama respectiva. Sa fi avut oare efect rapoartele de abuz pe care le-am facut, eu si multi alti colegi, catre youtube, legate de continutul acestui filmulet?

    Dragos
    2013-09-27 15:34:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @ mitzu baston,
    pardon, scuzati:
    “deoarece in perioada 1948-1964 nu exista o retea de televiziune”. Te inseli; nu chiar din`48, dar eu am vazut in 1959 emisiuni TVR la Sinaia (si cred ca primele transmisii au fost facute in 1956).

    victor L
    2013-09-27 15:36:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @nae
    Nae… am auzit ca cei din clasa muncitoare merg doar in rai! Tu cand pleci…? :)

    cretinel
    2013-09-27 15:44:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Naeee!!!! Ce faci amaritule? Te cauta stapinul tau, Voiculescu sa iti dea textele pe care trebuie sa le debitezi in urmatoarele 6 luni si tu pierzi timpul cu prostii?!?

    Hai ca ti le dau eu ca sa nu mai pierzi timpul… Si apuca-te de treaba ca altfel nu mai primesti portia de firmituri pe care ti le arunca stapinul din mila…

    Deci… In primul rind, trebuie sa bagi placa cu dosarul politic si cu telepatia. Cauta textele cu absenta unui prejudiciu de la Nastase, schimba numele si repeta-le de cel putin 200 de ori. Nu uita sa injuri justitia bashista.

    Si vezi ca esti de servici in fiecare seara intre 17:00 si 21:00. Te prezinti la geam la seful si bagi refrenul cu zanga, zanga – sa se obisnuiasca stapinul tau cu ideea de puscarie. Nu prea tare ca sa nu dea in depresie…

    Ai inteles? Acum misca!!! Lasa textele cu om al muncii ca oricum nu tin… Deja stie toata lumea ca stapinul Voiculescu te intretine. Daca intra la puscarie atunci o sa vezi tu ce inseamna sa muncesti cu adevarat… Asta in cazul in care te angajeaza cineva.

  • 19

    @victor L: de acord, dar nu era o retea nationala, iar televizorul era un obiect rar: micul ‘Rubin’ rusesc, primele ‘Cosmos’ romanesti…chestia este ca dupa ‘90 nu am mai produs televizoare-in loc sa cumparam ori sa asociem o licenta moderna;

    ca fapt divers, in competitia pentru lansarea televiziunii in culori, brevetul esential care a permis finalizarea sistemului SECAM are ca autor un roman, pe care mai tarziu l-am avut profesor in facultate.

    mitzu baston
    2013-09-27 16:15:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    “Mie de vreo cateva ore nu mai imi apare reclama respectiva.”

    Mie de vreo cativa ani nu mi se mai scoala. Si am supravietuit.

    acceleratu
    2013-09-27 16:41:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    O televiziune nu trebuie sa linsese publicitar un cetatean, o institutie nu procedeaza asa, exista cai reglementate, nu-i nevoita Antenuta sa se dedea la abuz! Pana la urma, presa este cainele de paza al societatii si nu cainele rau. Daca doreau, cred ca cei de la Antena o puteau da in judecata pe duduie…

  • 22

    @momo: eu zic ca trebuie. Cine stabileste ce trebuie si ce nu trebuie ? In afara de chiar televiviunea aia, cine altcineva ?
    Eu zic ca daca nu-ti place cum procedeaza o televiziune privata in limitele legii, ai dreptul legal si moral sa schimbi canalul.

    vostrademos
    2013-09-27 16:53:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @momo: “Daca doreau, cred ca cei de la Antena o puteau da in judecata pe duduie…”

    Pentru ce? Exista vreo lege care incrimineaza ceea ce a facut doamna respectiva? Nu. In schimb uite ce spune Constitutia:

    (6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine.

    Dar se stie ca pentru Voiculescu, respectarea legii este optionala.

  • 24

    nea rogo, pe vremea rep socialiste romania daca protestai impotriva puterii…, btw stii ce pateai?

    2 fa exercitiul de a Compara cu viitorul negru si nasol capitalist descris de tine-

    “Dacă protesezi împotriva puterii, atunci media, serviciile vor cumpăra reclamă de la google şi vor distribui poze cu tine în care înjuri, bei cu prietenii sau faci duş. Indiferent că eşti persoană publică sau nu. “

  • 25

    Nae-Nae, tu nu esti un muncitor, tu esti un biet frustrat plin de complexe.Veninul si vulgaritatea cu care te exprimi iti fac cinste, baietas !Pune tu mai bine mana pe tarnacop, ia-ti si o casca de miner pe cap( e buna si pentru protectia eventualelor ramasite de neuroni, evident ca sa nu ti se imprastie !)si coboara in mina, acolo unde ti-e locul !Daca te hotarasti sa zabovesti mai mult acolo, ne-ai face un serviciu…

    Mirela Pop
    2013-09-27 18:03:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @nae:
    Pai, cred ca oricine are noroc daca nu te intilneste.

  • 27

    Naeeeeeeeeeee… si nu te mai uita atat la Badea( mentorul tau), ca incepi sa-i semeni ca limbaj si agresivitate…

    Mirela Pop
    2013-09-27 18:14:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    [...] Citiţi pe VOXPUBLICA textul integral! [...]

  • 29

    1. Nici cand au fost linsati mediatic cursantii de la MISA – de catre toata presa, in proportie de 100%! – nu s-a sesizat nimeni ca e o vanatoare de vrajitoare.

    2. Exista LEGE prin care orice cetatean X poate interzice reporterului sa il filmeze sau fotografieze. De aceea nu vad de ce un grup de persoane nu ar putea sa interzica acelasi lucru.
    Mai mult, legea respectiva nu permite publicarea fotografiei/filmarii lui X decat cu semnatura si cu acordul acestuia.
    Mai mult, daca a fost fotografiat/filmat fara acceptul lui, orice cetatean are dreptul sa scoata si sa distruga filmul, inapoind camera reporterului.

    Dar daca nu-ti cunosti drepturile, desigur ca altii se folosesc de ele.

  • 30

    gigi7

    ai reaparut saracia mosului. Chiar imi era “dor” de tine.
    cit despre justia chioara de un ochi precum mentorul ei masaverde chioara betiva ce poti spune ca chiar a “lucrat’
    adica a rezolvat cazuri grele prin sentinte de tot kk**ul adica
    - unul asa ca exemplu
    - altul pentru ca a cumparat ieftin fara a obliga pe cineva sa vinda
    - altul ca a vindut scump tot fara a obliga sa cumpere
    -si acum bomboana pe coliva pe cineva care a influientat telepatic
    ce vrei mai mult de atita “justitie” de maro autentic. oricum tu nu intelegi nimica si de aceia raspunde-mi si mie
    cum este cu 14-1 sau 14-2.Unde erau bolsevicii.

    Mireluto

    eu am ani de munca cit nu ai tu virsta.Stiu perfect cum este cu munca. Uita-te in jurul tau si cam tot ce vezi este facut si cu sudoarea mea. In tot ce vezi metroul canalul, transfagaraseanul, casa poporului dimbovita etc etc etc exista un strop si din sudoarea muncii mele si a minerilor aceia pe care tu ii dispretuiesti.
    Frustrat sint doar de faptul ca nu imi explic unde dracu’ intra atita prostie si cretinism.Nu am crezut sa traiesc asta.
    Serviciu mi-ati face voi mie daca va hotaritui sa faceti si voi ceva care sa ramina in urma voastra posteritatii. In urma mea ramine ceva. In urma ta ce ramine? Alceva decit sa faceti gropi in asfalt de la cit va dati cu curul de asfalt.
    Un sfat pentru tine. Iti propun sa te duci sa te dai cu curul pe centura ca acolo poate iti iese ceva in piata doar vinatai si tabaceala

  • 31

    rogo e varza si pe contextul istoric si pe cel juridic al chestiunii. Diletant in ce e mai important in topicul de faţa

    Art. 73 cod civil

    Dreptul la propria imagine

    (1) Orice persoană are dreptul la propria imagine.

    (2) În exercitarea dreptului la propria imagine, ea poate să interzică ori să împiedice reproducerea, în orice mod, a înfăţişării sale fizice ori a vocii sale sau, după caz, utilizarea unei asemenea reproduceri. Dispoziţiile art. 75 rămân aplicabile.

  • 32

    Tov. nae-flegma pt. ca esti un vechi activist, ajutat de partid sa faci studii, inclusiv la Stefan Gheorghiu, lamureste-ma pe urmatoarea “cestiune”:
    Cei ce sunt in “campul muncii” sunt muncitori sau agricultori ?
    Cei ce cultiva pamantul sunt oameni de cultura ?
    Franta este cea mai culta tara, pt. ca acolo pana si taranul vorbeste frantuzeste ?

  • 33

    @nae: Viteazule!!! Si ia zi, ii trageai o flegma duduii, nu-i asa, pacaliciule? Pai de ce nu te duci mai nae la Universitate, la manifestanti sa le tragi flegme la propriu, ca asa de la tastatura toata lumea poate si nu te evidentiezi in nici un fel, mai loaza? E cool sa te dai cu curu de pamant de la tastatura, sa spui ca ai lasat ceva in urma (ce? flegme?), e mai nasol cand chiar trebuie s-o faci mai pacaliciule care esti tu pacalici. N-am mai intrat de multa vreme pe aici, dar ai ramas acelasi: toti fac misto de tine, iar tu esti la fel de consecvent. Si nu, nu te speria n-as jigni in veci acel animal comparandu-l cu tine.
    Hai pa, ca te-am bagat si anul in seama.

    irinapop
    2013-09-27 18:54:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Nae ! nu mai scuipa in jurul tau, cand ejaculezi pe gura rahatul pe care il produci cu o glanda atrofiata (careia cel mai probabil tu, in deliru-ti schizofrenic, ii atribui functie de creier !) ,ca devii un adevarat pericol public.Nici nu banui tu baiete, cat de multa plus-valoare am creat eu la viata mea,responsabil si onorabil, asa ca pastreaza pentru tine ineptiile astea comuniste, de ,,salahor” abject. Nu-mi da mie lectii de moralitate si nici sfaturi cretinoide.Ia un calmant si du-te urgent la psihiatru !!!AMARATULE !!!

    Mirela Pop
    2013-09-27 19:20:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @tx2

    din cate stiu mai este si legea drepturilor de autor care ingradeste si mai mult drepturile reporterilor.

    Dar daca oamenii nu isi stiu drepturile, normal ca nu si le apara.

    Nu lasati mai astia niste reporteri parsivi sa va manipuleze propria imagine impotriva voastra!

  • 36

    “(2) În exercitarea dreptului la propria imagine, ea poate să interzică ori să împiedice reproducerea, în orice mod, a înfăţişării sale fizice ori a vocii sale sau, după caz, utilizarea unei asemenea reproduceri. Dispoziţiile art. 75 rămân aplicabile.
    tx2
    2013-09-27 18:28:11″

    Deci cucoana putea face o cerere. Va aduc la cunostintza ca legea va interzice a-mi reproduce ori difuza imaginea fara acordul meu prezumat ori explicit iar eu nu vi-l dau. Solicit sa nu difuzati imaginea mea si mai solicit sa distrugeti orice inregistrari respective care se afla in posesia dvs.
    Nu scrie nimic despre colectarea imaginii si nici nu scrie ca ai drptul sa o impiedici prin orice mijloace.

    “2. Exista LEGE prin care orice cetatean X poate interzice reporterului sa il filmeze sau fotografieze.”

    Gregorica nu fi prost. Nu exista asemenea lege , cetateanul nu interzice nimic, legea interzice, iar pe domeniul public legea permite oricui sa filmeze orice.

    marinescu
    2013-09-27 20:01:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    A, si ca isterizarea publicului impotriva cursantilor MISA a fost o vanatoare de vrajitoare la modul cel mai concret posibil, cu diferenta ca s-a desfasurat in secolul XXI (insist ca e o frustrare personala)

    Vrajitoarele erau acuzate de:
    - satanism
    - magie
    - orgii sexuale de Sabat,

    Ceea ce ati vazut in Romania a fost realizat
    - pe exact acelasi calapod
    - de catre 100% din media + Biserica.

    Noroc ca Codul Penal nu permite arderea de viu, ca in Evul Mediu, pentru ca publicul turma fusese adus in aceeasi stare de isterie si ura.

    Na, ca aveam nervii astia mai de demult.

  • 38

    nen’tu gregoar , daca eu filmez catedrala neamului si e si ma-ta aia grasa prin cadru, legea ii da dreptul sa slabeasca , se fuga sau sa-si acopere muia si restul partilor de care se rusineaza adica tot starvul. Cam atat. Nici macar nu-mi poate cere sa editez imaginea , pentru asta trebuie sa dovedeasca ce prejudiciu ii aduce difuzarea imaginii. Daca se rusineaza de imaginea ei e libera sa calatoreasca prin canalizari. Cand ai pasit in spatiul public ai renuntat la intimitatea propriei imagini.
    In baie la tine poti sa stai cu ma-ta in kurdu gol , iti poti pune perdele si poti pretinde unor paparazzi sa nu-ti difuzeze imaginea deocheata , dar nici asta daca esti persoana publica sau daca nu cumva faptele tale sint de interes public.

    marinescu
    2013-09-27 20:15:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @marinescu

    Diferenta intre mine si un prost este ca eu nu pot fi prost, dar pot gresi.

    Am cautat in lege si intr-adevar tu ai dreptate.

    Legea privind drepturile de autor, art. 88:
    Consimtamantul nu este necesar pt o opera ce contine portetul:
    b) unei persoane a carei reprezentare e un detaliu unei adunari, unui peisaj sau unei manifestari publice

  • 40

    @nae: ua! cred ca esti o persoana tare placuta, imi pare rau ca nu suntem prieteni, personalitatea ta pare fascinanta, un baiat bun… nae, chiar si numele imi inspira atata tandrete si bunsimt, as merge atat de departe incat sa iti spun ca te iubesc, omule frumos. Cred ca parintii tai sunt cei mai fericiti de pe planeta ca au avut ocazia sa te creasca, sa petreaca atata timp pe langa tine. Continua sa fi acest om deosebit care esti, nu asculta pe nimeni care iti spune ca esti altceva decat un sfant, lumea e rea si invidioasa, nae, toti iti apreciam existenta. Sa iti dea Dumnezeu sanatate.

  • 41

    Nae, stahanovistule… nu te mai fali atat cu realizarile tale si a clasei muncitoare. Daca nu ar fi existat acea sincopa de 50 de ani in istoria noastra (comunismul), poate am fi avut azi metrou si in Timisoara sau Iasi, autostrazi … bla, bla… dar si o viata mult mai decenta. Asa ca treci inapoi in grota in care te-a aruncat istoria …

    cretinel
    2013-09-27 21:02:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @marinescu

    “Cand ai pasit in spatiul public ai renuntat la intimitatea propriei imagini.
    In baie la tine poti sa stai cu ma-ta in kurdu gol , iti poti pune perdele si poti pretinde unor paparazzi sa nu-ti difuzeze imaginea deocheata , dar nici asta daca esti persoana publica sau daca nu cumva faptele tale sint de interes public.”

    Esti ramas mult in urma, pt ca legislatia e clara si a devenit mult mai stricta.

    Legea dreptului de autor mai da o singura exceptie, si numai una. Iar exceptiile fiind de stricta interpretare, nu pot fi extinse sub nici o forma:

    Legea privind drepturile de autor, art. 88:
    Consimtamantul nu este necesar pt o opera ce contine portetul:
    a) unei persoane general cunoscute, DACA portretul a fost executat cu ocazia activitatilor sale PUBLICE

    Deci Basescu insusi nu poate fi filmat la el acasa in timp ce face un gratar, fara consimtamantul lui.

    LEGE. Punct.

    PS
    Esti dobitoc ca o injuri pe mama, dar probabil ca suferi de kkt in creier, o boala comuna printre privitorii la antene.

  • 43

    cretinel

    iti meriti pseudonimul

    “poate am fi avut azi metrou si in Timisoara sau Iasi, autostrazi … bla, bla… dar si o viata mult mai decenta.”

    nu-i asa ca presupui asta? nu ai de unde stii cum am fi fost asa ca si eu presupun ca tine ca POATE daca nu ar fi fost cei 50 ani nu am fi avut nici ce avem azi si nu am fi trait mai bine ca acum. Si iti spun si de ce cretinica
    In lume sint azi 150 de tari din care vreo 15 au cunoscut comunismul deci 135 tari nu au cunoscut comunismul. Din ele scade G20 care sint exceptia si o sa vesi ca ramin vreo 115 tari care desi nu au cunoscut comunismul nu sint la nivel sua germania franta.Deci DE CE nu sint si ele ca sua franta japonia. ca nu i-a tinut comunismul pe loc sa-si faca metou sau autostrada.
    Uite eu presupun ca POATE am fi fost ca una din cele 115 tari ca tanzania, nigeria bolivia burchina faso etc etc
    Deci si eu presupun ca daca nu erau cei 50 ani eram mai rau ca acuma.Si mai am un argument voi in ultimii 23 ani ca nu mai sint comunistii ce mama dracului ati facut. Zi tu ceva o urma o dira.Nimic cretinule eu presupun ca eram mai rau ca bangladesul daca in cei 50 ani s-ar fi facut cit ati facut voi in cei 23 ani.
    PS. in cel mai bun an antebelic “faimosul” an 1938 cind s-a “spart pib”,-ul 85% di populatie traia la tara din cate 98% mergeau la conasul cu saumina pentru un pogon in dijma iar la oras triau 15% din care numai vreo 2-3% au simtit cresterea pib restul salahori. Deci cam 5% la nivelul tarii traiau la nivel acceptabil.
    Asa ca schimbati Cd marota ca daca nu ar fi, ar fi fost nu este deci o mare vrajeala de prostit cretinii. Acum este exect la fel ca atunci si nimeni nu v-a oprit sa fiti ca in elvetia.

  • 44

    @nae: prostane, rus, igas si boc sunt rebuturi ale Transilvaniei pe care VOI, prin criteriile voastre de selectie asiatice le-ati promovat! Doamne fereste sa se ridice vreun Maniu sau Coposu, ca-l ingropati iute sub un maldar de boci, rusi si igasi, care sunt ca voi, dar PE NOI NU NE REPREZINTA.

    clujean
    2013-09-27 22:10:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @cretinel: sau dimpotriva, daca nu era socialismul am fi fost mult mai saraci si mai inapoiati ca acum 23 de ani; ce-a facut capitalismul combinat cu naravurile romanesti se vede azi.

    clujean
    2013-09-27 22:12:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    irinapop.

    1.nu m-am dus ca ma doare in basca de demonstratia voastra.Ce sa caut intre cretinoizi
    2. ia-o pe mirela si asteptati-ma pe centura

    mirela pop

    1.ai produs tu plisvaloare cit am stat eu in piata.
    2. ia legatura cu irinapop ca sa ne vedem. stie ea unde.

    daca toate mustele ar face miera poate am fi asa cum ar vrea cretinel
    Pina una alta muca se plimba doar pe balega vacii.

  • 47

    “Deci cucoana putea face o cerere.
    Nu scrie nimic despre colectarea imaginii si nici nu scrie ca ai drptul sa o impiedici prin orice mijloace.”

    Ba scrie.

    Art. 73 cod civil
    “În exercitarea dreptului la propria imagine, ea poate să interzică ori să împiedice reproducerea înfăţişării sale fizice ori a vocii sale”

    Deci
    - “persoana poate sa interzica” deci nu formularea “poate cere interzicerea”

    Adica poti zice: “Iti interzic sa ma filmezi”, iar reporterul e – prin lege – obligat sa se supuna.

    - “poate impiedica” fotografierea sau filmarea. Ori fotografierea sau filmarea nu sunt acte juridice, ci fapte fizice. Ceea ce inseamna ca pot fi “impiedicate” numai pe plan fizic, prin intoarcerea camerei de filmat in jos de ex.

    Adica cei care intorc camerele de filmat in jos, etc, de fapt sunt cetateni care isi exercita drepturile legale, iar televiziunile ii diabolizeaza pentru ca nu cumva oamenii sa se prinda care le sunt drepturile.

    Concluzie:
    In afara de cazurile in care esti
    - fotografiat ca parte a unei adunari, manifestari publice sau peisaj
    - sau persoana cunoscuta, IN TIMPUL activitatilor tale cu caracter public

    Ai urmatoarele drepturi:
    1 Sa ii zici reporterului: “Iti interzic sa ma fotografiezi”, si “te rog sa stergi filmul”, iar el e obligat sa te asculte

    2 Daca el refuza, ai dreptul sa il impiedici sa o faca. Evident ca legea nu spune “impiedicat in orice mod”, deci nu ai dreptul sa-l omori. Dar poti folosi mijloacele fara de care nu se poate realiza impiedicarea, dat fiind ca acesta refuza sa execute. Ori acestea sunt scoaterea filmului si distrugerea lui, sau stergerea, fara consimtamantul acestuia.

  • 48

    A, si stai, ca retrag si faptul ca am gresit. (Commentul 39)

    Se poate interpreta ca Antena 3 nu are nici un drept sa dea pe post pe cetateana aceea care – cica – i-a agresat cu un fular pus in fata camerei.

    Pentru ca legea prevede doar 2 exceptii, alea de mai sus. Ori tanti, in cea mai mare parte a imaginilor, nu e filmata ca parte a unei manifestatii, ci ca subiect unic al filmarii. Care nu si-a dat consimtamantul in prealabil. Deci Antena 3 incalca legea. Chiar ma intrebam de ce se retrage Antena 3, probabil ca au avocati buni.

    Pare nedrept? Nu e, pentru ca Antena 3 daca chiar considera ca i-au fost agresati jurnalistii, NU AR putea publica imaginile, DAR AR PUTEA sa o dea in judecata si sa le foloseasca ca proba in proces.

  • 49

    Oricum, skillurile mele juridice incepusera sa rugineasca, mersi ca datorita tie le-am curatat. Poate pana la urma tot ma apuc de cariera de avocat.

  • 50

    @nae: ai report. ai asistat la situatii de violenta domestica in copilarie si te-au afectat, corect? altfel nu pot sa inteleg cum iti permiti sa instigi la violenta impotriva femeilor si sa le trimiti pe centura. recursul la astfel de argumente denota ca violenta e singura modalitate prin care iti poti `demonstra superioritatea`. iti recomand sa mergi sa te tratezi pana nu e prea tarziu.

    marian
    2013-09-27 22:53:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @gregoar: da’ legea dublarii salariilor profesorilor ce prevede ?
    Dar dreptul constitutional la sanatate si educatie ?
    Parca mai degraba as renunta la o poza cu mine pe bulevard, tu ce zici ?
    Aia era grija cea mare acum, ca ma filmeaza televiziunea pe strada si ma da la televizor. Ce sa-ti spun. Mi-a afectat grav drepturili meli celi mai dragi.
    Bese…. forma fara fond….

    marinescu
    2013-09-27 22:58:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    CE FACI, MA, TE DEZICI?
    NU V-A FILMAT ANTENA 3 IN IANUARIE 2012?
    NU PENTRU EI ATI JUCAT?

  • 53

    Nae, deocamdata nu putem fi ca Elvetia pentru ca inca cei ca tine sunt majoritari.

    cretinel
    2013-09-28 00:57:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @mac gregor:Bai Mak Ghitza,”shaorma” aia imbracata in shalul ala de culoarea basului N-A RESPECTAT REGULILE DE CIRCULATIE,pentru ca circula pe drumul public nerespectand distanda dintre doua “autovehicule” la limita evitarii oricarui pericol, astfel incat masina din fata cand a pus frana ca sa nu calce copilul ce i-a iesit brusc in fata,bashista maro “zdrang” cu caroseria maro-de sunci in cea neagra-de tabla.
    Pai bine mai oameni buni,cine n-a respectat si cine e vinovat?

    makaku de la Cotroceni!
    2013-09-28 01:26:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Fiti atenti ca unii bloggeri care aveau articole cu tenta Pro Rosia, Antimanifestanti, s-au mirat ca le apar in reclame pe facebook, pe site-uri, etc. fara sa stie. Eu ii cred. Aici mi se pare aceeasi reteta, doar ca A3 a sesizat, dar a tacut.

    johnny
    2013-09-28 09:08:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @marinescu

    ia intreaba-l tu pe Ponta ce prevede, ca anul trecut manca kkt ca nu e criza, ci Boc fura banii. Intreaba-l anul asta cum era de fapt situatia in realitate.

    @makak

    singurii makaki de pe-aici sunteti tu si nae. Cica la el “bashist”. Bashist sunteti voi, ca numai bashini scoateti pe gura de cand va stiu: ca Basescu a vandut flota, ca nu exista criza, ca Crin e om care merita pus presedinte.

    Datorita lui Basescu si a DNA-ului impotriva caruia ati urlat ca prostii s-a ajuns sa fie bagati la inchisoare politicieni.

    Voi ce ati facut pana acum, atceva decat ca ati tinut intentionat maidanezii pe strada pana a murit un copil si ca ati facut Romania de cacao pe toate meridianele globului? Ca peste tot unde l-ati plimbat pe al vostru frumosu’ si desteptu’ de Ponta a scazut instantaneu standingul Romaniei, cand au vazut cu ce panarama va afisati. Franta, unde Ponta in bunul simt uslist l-a umplut de flegme pe Sarkozy si l-a lins pe noul presedinte (se cunoaste scoala de partid) tocmai a zis ca nu ne accepta in Schengen. A castigat ceva? Numai ca si-a aratat caracterul (si pentru Dumnezeu, la ce caracter de nae are, mai bine il tinea ascuns).

    Stai sa vezi distractie daca ajunge Crin presedinte! desigur, in cazul ala eu plec definitiv din Romania, pentru ca e clar ca nu mai are nici o speranta.

    PS
    pe bune, mi te plangi mie ca tanti aia nu a respectat regulile de circulatie? Pai ce mai cauti aici? N-ai decat sa te duci sa o torni la un politist rutier, sa ceri sa o amendeze! Dar nu uita sa plangi cu muci in semn de revolta si sa te dai cu curul de pamant, cum ati facut anul trecut in Piata Universitatii, ca altfel n-o sa se uite la tine.

  • 57

    @nae- Suedia, Danemarca, Norvegia, jumatate din Germania, Spania, Portugalia, Olanda, Belgia, etc, au fost ele tari comuniste cu conducator iubit, confiscarea vacii din grajd, tot cum trebuie?
    Ti se pare ca tarile de mai sus sunt in spatele nostru?
    Si-au ucis tarile respective intelectualii numai ca sa ramana ca si populatie retardati ca tine?
    Insisti in delir precum vaca cand ( ;) ) trece strada si nici TIR- ul nu o opreste.

    Mr man
    2013-09-28 09:40:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    Mr man

    si tu dai cu presupusul exact precum cretinel
    si eu presupun ca nu am fi ca danemarca ci am fi ca ciad sau nigeria. Ce nu am putea fi ca ele si am putea fi doar ca norvegia.Ce te face sa crezi asta
    pina una alta noi am trait doua periade cea dinainte de 89 si cea de dpua 89.Cind s-a facut ceva si cind nu.Extrapoleaza le si vezi cum am fi trait azi DACA.
    Vedem cu ochi nostri. La cit s-a construit in 23 ai lui ceasca acum in ritmul in care se misca treaba v-ar trebui vreo 500 ani sa faceti cit s-au facut atunci.
    Si ca sa nu vorbesc in van iti un exemplu.
    Toata reteaua de metrou ceasca a facut-o in doar 14 ani.Voi citeva statii care erau facute in proportie de 80 inainte de 89 v-au trebuit 20 de ani sa le terminati.
    Mai vrei iti mai dau am tolba plina
    Am inteles inainte de 89 comunisti v-au oprit sa darimati muntii. Acum ca nu mai sint ei cine va opreste. Nimeni. Singurul impediment pentru voi este ca ar trebui sa va apucati sa munciti nu sa va dati cu curul de asfalt prin piete.
    Vreti? Hai apucati-va. Vedeti ca ceasca nu a darimat un munte ca nu a apucat dar un deal l-a darimat cu casa poporului.Pe cind si voi macar o movila.

  • 59

    @nae- dacă liderii actuali au rădăcinile în comunism înseamnă ca si acum suntem condusi de comunisti care se cheama altfel.
    Iliescu – văzut alături de ceaușescu in vizite de lucru în cele câteva filmări care au scăpat de la distrugere încă din anii 70 .
    Președintele țării 10 ani, a dat premierul năstase al cărui tată a implementat comunismul în anii 50. Care năstase a dat premierul ponta, fiindu-i cel puțin profesor încă din facultate.
    Voiculescu,creatorul celui mai eficient trust media de spălat creiere, creatorul usl si a două suspendări.recunoscut ofițer de securitate de el însuși si de justitie.
    Băsescu,comunist si el cu siguranță desi mă intreb, fiind el pe mare cu lunile cat de implicat în politica comunista putea fi.
    Ciorbea,constantinescu demonstrati de istorie, două accidente.
    Antonescu, student repetent si profesoras pe la țară,al cărui merit e ca s-a aliat cu voiculescu.
    Nu am timp sa scriu mai mult ca scriu de pe telefon.
    Să se demonstreze cat la sută din timp au condus ei tara dupa 89 si daca se poate spune ca nu comuniștii conduc si azi tara cărora au avut grijă să le ucidă intelectualii ca sa se înmulțească cei ca tine.

    mr man
    2013-09-28 11:20:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @nae: Cu flegma o rezolvai sigur :|

    Andrei
    2013-09-28 12:14:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @mac gregor: Bai Mak Ghitza,abia astept SA PLECI DEFINITIV DIN ROMANIA,daca intelegi ce vreau sa zic.
    Nu vreau sa se desfiinteze DNA-ul ci sa nu mai fie aservit politic makakului,pentru ca acelasi DNA il va lua pe SEFUL TAU,makaku´de la Cotroceni la intrebari nu numai despre FLOTA,dar si despre casa din Mihaileanu si alte afaceri cu “vanzari anterioare”.
    Ai inteles mai CAP PATRAT?

    makaku de la Cotroceni!
    2013-09-28 12:49:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    las-o nene moarta ca esti pe dinafara,nu intelegi nimic.

    usl a cerut de zeci de ori desfiintarea dna
    pe motiv ca nu e nevoie de inca o insitutie
    ca procuratura e suficienta
    a semnat inclusiv un protocol cu dogaru in acest scop
    ce ti s-a livrat tie e povestea pt fraieri

    si scuza-ma dar tu traiesti pe planeta antena 3 nu in romania
    tu si nae
    credeti ca usl vrea sa bage la puscarie pedelisti
    mama ce prosti care pun botul

    hai ca-ti dau o sansa sa vad ce faci cu ea
    1 de ce pdl nu face deloc opozitie si nu arata furturile usl
    2 de ce ponta nu da in gat furturile pedelistilor
    3 in ce fel se lraga 1 cu 2

    daca n-am fi fost noi adtia cu apararea statului de drept asta vara n-ar mai fi existat nici un dna

  • 63

    18 Nov 2011 la 10:47 90 comentarii 2221 vizualizari.
    Pe 5 decembrie 2009, cu o zi înaintea votului final pentru funcția de președinte al României, mi-am făcut publică opțiunea. Dintre cele ”două rele” rămase în cursă, am considerat atunci că ”răul mai mic” este Mircea Geoană. Anunțul i-a luat oarecum prin surprindere pe o parte a prietenilor și cunoscuților mei, îndeosebi cei care nu locuiesc în Cluj. Pentru acea opțiune am prezentat două motive: 1) modul în care Traian Băsescu se poziționase în cazul Roșia Montană; 2) sistemul mafiot instituit de PDL la Cluj și asupra căruia aveam temeri că va fi ”instituționalizat” la nivel național.

    În privința primului punct, nu mai există acum niciun dubiu. Când la dezbaterea finală, Traian Băsescu a invocat ”opinia specialiștilor” care ar trebui să se pronunțe în privința proiectului RMGC de la Roșia Montană, a fost înlăturat cel mai mic dubiu de ce parte se poziționează. Apelul la ”specialiști” îl făcuse de nenumărate ori până atunci și propaganda RMGC. Dar știam că singurii ”specialiști” recunoscuți sunt cei aflați pe statele lor de plată. Și că opinia specialiștilor în PR și lobby va prima în fața cea a economiștilor, arhitecților, arheologilor, biologilor, geologilor, sociologilor etc., exprimată individual sau în numele unor instituții publice, organizații profesionale sau fundații (Academia Română, ASE, UBB, OAR, UAR, ICOMOS, Ad-Astra, ARA, Pro Patrimonio ș.a.). Evenimentele ultimelor luni au confirmat, din păcate cu vârf și îndesat, ceea ce anticipam atunci, Băsescu devenind agentul publicitar nr. 1 al RMGC.

    Afirmația legată de ”sistemul mafiot de la Cluj” a fost privită însă cu nedumerire, în special de cei care, așa cum spuneam, nu locuiesc în Cluj. Imaginea Clujului, în special a municipiului Cluj-Napoca, a fost una extrem de pozitivă după trecerea peste ”epoca Funar”. Dezvoltarea economică, socială, imobiliară, sportivă, festivalieră explodase. Mi-aș permite chiar să afirm că orașul ”duduia”. Și nu era doar o imagine. Ci realitatea. Clujenii au câștigat bătălia pentru spațiul public, cartierele apăreau și creșteau peste noapte (din păcate însă, absolut haotic), Boc și Tăriceanu tăiaseră panglica de la Nokia, o investiție Mercedes a fost ratată la mustață, dar alți investitori din domeniul auto erau anunțați în zonă, succesul TIFF devenise de necontestat, fiind urmat de alte festivaluri de muzică, teatru, film, dans, CFR câștiga campionatul și învingea Roma în Liga Campionilor și exemplele puteau continua. Deși era final de an 2009, Clujul era orașul în care criza se făcea simțită cel mai puțin (investițiile se opriseră, însă consumul – un indicator economic esențial – continua să se mențină la cote ridicate, mult peste media națională).

    În fine, din punct de vedere al corupției, Clujul stătea relativ bine. Scandalul ”Gazeta”, afacerile lui Paszkany și două dosare legate de prostituție și traficul de ”carne vie” nu se comparau cu marile tunuri naționale date de baronii PSD. Mult mai puțin vizibil, pentru cei din exterior, era însă fenomenul așa-zisei ”mici corupții”. În acest domeniu (al corupției) la Cluj se lucra cu sume mici (în comparație cu alte cazuri mediatizate). Însă în acest sistem erau prins aproape tot ce mișca în oraș. De la tarabele din piațe până la mici birturi ori cafenele. Tot ce depindea cât de cât de vreo licitație/autorizație de la Primărie ajungea, mai devreme sau mai târziu, să ”cotizeze”. Am prezentat, la un moment dat, cazul străzii Piezișe, care trece prin Complexul Studențesc Hasdeu, și care e înțesată de mici birturi, cafenele, print-shop-uri și diferite magazine. Unor prieteni care aveau o mică afacere în zonă, le-a intrat într-o zi în casă electricianul. Și cât se poate de direct le-a spus că este dispus, contra unei sume modice, să le dea lunar înapoi contorul de consum de electricitate. Adăugând că ”toți cei de pe Piezișă fac asta”. Calculând la numărul micilor afaceri de pe Piezișă, ar fi rezultat, pentru electrician, o sumă frumușică. Însă electricianul ”de serviciu” nu putea să fie singurul aflat în joc. Dând contorul înapoi la toți cei de pe Piezișă, era evident că acel electrician mai trebuia să fie acoperit de unii șefi, care închideau ochii în privința diferenței dintre consumul înregistrat și cel facturat. Și acea sumă totală, împărțită la mai multe persoane, devenea nesemnificativă. Nu reprezenta o miză reală, pentru care să merite să riști pușcăria. Și atunci, care era explicația? Destul de simplă, dar terifiantă în același timp: cei care acceptau să le fie dat contorul înapoi, deveneau hoți. Pentru câteva sute de lei ”economisite” riscau dosare penale. Implicit, mai devreme sau mai târziu, deveneau șantajabili. Era momentul în care începeau să ”cotizeze”. Desigur, sub diferite acoperiri legale, îndeosebi sponsorizări.

    Un asemenea scenariu diabolic pare desprins din filmele de serie de la Hollywood. Dar nu e. Iar detaliile care apar acum în dosarul lui Sorin Apostu vin să-l confirme. Sumele cele mai mari care apar în discuție se învârt în jurul zecilor, cel mult a sutelor de mii de euro. Însă apar și alte ”amănunte”, care chiar par ”mizilicuri”: vacanțe plătite în străinătate, decontarea hainelor cumpărate de soția primarului dintr-un magazin din mall, bonuri pentru decontarea benzinei pentru mașinile personale ale primarului și soției lui, culminând cu acuzația de încasarea unei cotizații de la pepenarii din Dăbuleni, care își vând, în fiecare vară, lubenițele la Cluj (!). Și tot aparent desprinse din filme sunt și alte detalii din dosar: modul în care primarul se întâlnea cu diferiți alți învinuți, seara sau chiar noaptea, la ultimele etaje ale parking-urilor, faptul că singurii clienți ai cabinetului de avocatură al soției primarului erau firme care aveau contracte cu Primăria, faptul că, timp de câteva luni, soția primarului a trecut o singură dată pe la birou propriei firme de avocatură (și atunci, preț de câteva minute) iar singurul contact cu clienții pe care îi ”consilia” era emiterea de facturi. ”Cireașa de pe tort” sunt cele 17 telefoane ale lui Sorin Apostu, cele mai multe cu cartele pe care le schimba în permanență (un detaliu 3.0: pentru a comunica numărul de telefon al unei cartele, două dintre persoanele urmărite în caz au apelat la mesageria de pe… Facebook).

    Aceste ”detalii” și ”amănunte” construiesc imaginea de ansamblu a unui sistem absolut sufocant. Cel puțin la fel de nociv, dacă nu chiar și mai nociv decât marile tunuri date la nivel național în ultimii 20 de ani. Un astfel de sistem nu căpușează și nici nu fură niște proprietăți sau bunuri, ci blochează orice inițiativă și afacere (cât e ea de mică – de la o cafenea până la vânzătorii de lubenițe) care refuză să se ”integreze”. Să ”cotizeze”. Nu doar că e imposibil să pornești sau să dezvolți o afacere dacă nu ești dispus să ”cotizezi” (pierzând, una după alta, licitațiile publice), dar dacă te încăpățânezi să reziști doar în domeniul privat (fără nicio afacere cu statul) ești asaltat de controale, amenzi, procese. Asta e ”inovația de la Cluj”, sau ”modernizarea” dacă doriți: dezvoltarea e permisă însă doar în cadrul sistemului. Fie că e vorba de o rochie, de un bon de benzină, de o tonă de lubenițe, cu ceva tot trebuie să ”contribui”. Dacă nu, dispari.

    ***

    Acum, temerea mea e alta. Dacă acest caz nu se va finaliza cu o condamnare, iar Sorin Apostu va candida la finalul anului următor pentru un nou mandat de primar, sunt convins că va câștiga. Explicația pentru acest comportament mă depășește însă. Căutați-o în tratatele de psihologie.

    ***

    Aseară (joi) în Piața Unirii din Cluj s-a dansat pentru Roșia Montană. În această seară (vineri), de la ora 19.00, are loc o nouă acțiune: Silent Disco. Din mobilizarea de pe Facebook: ”Facem Silent Disco! Veniti fiecare cu telefonul, iPodul sau mp3-player-ul, puneti-va la casti ce muzica va place si care credeti voi ca ar putea fi muzica revolutiei de la Rosia Montana si dansati! Pentru schimb de opinii si de dragul interactiunii, va rugam sa lasati comment-uri aici cu ce muzica aduceti. Puteti fi oricand o sursa de inspiratie pentru altii!…”

    băsist
    2013-09-28 14:12:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    Ciudat, Gotiu a sters postarile unora ca mcghita, etc…ei, acum, nu mai iubesc rmgc ! :D

    băsist
    2013-09-28 14:13:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    mie imi placea de gagica asta şaormistă care protesta pt. un aer curat cu ţâgara-n gură !

    băsist
    2013-09-28 14:20:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    nevorbiti mai sinteti…

  • 67

    Un mic disclaimer pentru inceput, nu sunt postac RMGC si nici un sustinator al jafului de la Rosia. Nu de alta dar lumea lumea tinde sa-ti sara in cap cu atacuri ad hominem daca nu esti pe exact aceasi lungime de unda cu ei, in cazul de fata linsarea A3.

    Insa as vrea sa mentionez ca, cu google adwords for videos oricine poate promova cu un buget minimal (300-500 lei, in special daca optimizezi campania pentru impresii cu un target geografic doar pe Romania, unde is ceva mai ieftine decat international) orice video. Acuma videorile au o perioda de pending for review, insa si acel review e facut manual si din experienta spun ca in marea majoritate a cazurilor eu sincer nu cred ca tipi astia, chiar daca or fi ei de la Google, se uita fie peste keywordurile ce le uploadezi pe adwords sau peste video-urile ce le pui pe youtube, nu din cauza ca-s haini, sau lenesi, ci pur si simplu pentru ca volumul lor e mult prea mare.

    Acuma, se poate ca cei de la A3 sa fi facut treaba asta (nime nu cred ca ar fi mirat) insa eu sunt destul de sceptic, toata marlania asta are un potential mult prea mare de a-ti exploda in fata(dupa cum se vede s-a si intamplat) si nu cred ca diviza lor de PR e chiar asa incompetenta sa nu vada lucru asta.

  • 68

    Daca ai bani, ii dai in judecata, Daca nu, nu.

    vlad t.
    2013-09-30 13:16:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

    afacerea roşia montană alegeri alex mazilu Andrei Plesu antonescu basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu DNA educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet Istodor Johannis justitie kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presa presedinte protest proteste psd Remus Cernea riscograma romani rosia roșia montană Rusia salarii securitate Senat sondaj sri steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga voiculescu

    © 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

    Strategy & Technology: PUBLYO
    Marketing & Sales: Q2M
    Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!