![]() | EXCLUSIV: Interesele lui Kelemen Hunor în cazul Roșia Montană: Rimetea, Transilvania Trust și trocul cu PDL. Și o scrisoare deschisă către Emil Bocvezi toate articolele de Mihai Goţiu16 Jul 2011 la 02:23 64 comentarii 2374 vizualizari. |
Monica Iacob Ridzi și Ioan Botiș sunt miniștrii care și-au părăsit fotoliile în urma unor scandaluri de corupție. Vasile Blaga și-a dat demisia după episodul ”javră ordinară” și conflictul cu Traian Băsescu. Demiterea lui Laszlo Borbely a fost luată în discuție în această săptămână în urma vehiculării numelui lui într-un scandal de corupție. La polul opus se află Cseke Attila care și-a păstrat postul după episodul bebelușilor arși. Se poate trage vreo concluzie din aceste cazuri legat de motivele demiterii/ demisiilor din funcția de ministru? Da și nu.
Se poate însă constata că niciun ministru nu și-a pierdut postul pentru că a mințit în cadrul declarațiilor publice făcute în exercitarea atribuțiilor sale. Minciuna nu este un motiv suficient pentru a duce la o demisie sau demitere. Cel puțin nu în România
***
Cum am arătat zilele trecute, ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a mințit fără nicio jenă în legătură cu situația de la Roșia Montană. Într-un interviu acordat pe 13 iulie, afirma cu seninătate că arheologii sunt specialiștii care trebuie să se pronunțe în cazul Roșia Montană și că el ”nu cunoaște încă opinia specialiștilor”. Printr-un comunicat emis de o instutuție din subordinea Ministerului Culturii, emis pe 14 iulie, se arată foarte clar însă, că exista o decizie de descărcare de sarcină a Comisiei Naționale de Arheologie (de asemenea din subordinea lui Kelemen Hunor) încă din data de 12 iulie. Mai mult, pentru a înlătura orice dubiu, în același comunicat se arată că însuși ministrul Culturii ” plan de actiune care sa asigure conservarea celor mai importante situri arheologice si monumente arhitectonice”.
Pe baza Legii 544/2001, referitoare la liberul acces la informațiile de interes public am solicitat oficial Ministerului Culturii și Direcției Județene pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Alba informații despre acest ”plan de acțiune”, fără a primi însă un răspuns. Îl aștept în continuare, deși acesta ar fi trebuit să fie prezentat pe site-ul ministerului și supus dezbaterii publice (pentru că în ciuda a ceea ce afirmă Kelemen Hunor, specialiști nu sunt doar arheologii, patrimoniul cultural de la Roșia Montană fiind unul complex, care ține de arheologie, arhitectură, patrimoniu natural și patrimoniu imaterial).
Ieri, într-o declarație de presă făcută în județul Covasna, citată de Mediafax, Kelemen Hunor a continuat seria minciunilor. ”Dacă nu avem nevoie de un investitor, statul român trebuie să spună ”Mergeți acasă”. Dacă ai dat o licență de exploatare minieră, atunci trebuie să ții cont de acea decizie”, a afirmat Kelem Hunor. Licența de exploatare nu degrevează însă investitorul de obligativitatea îndeplinirii condițiilor legale. Ori RMGC, compania care intenționează să exploateze aurul de la Roșia Montană, nu a reușit să îndeplinească aceste condiții legale timp de 11 ani, blocând abuziv și ilegal (în acest sens existând sentințe judecătorești) dezvoltarea alternativă a localității. Statul român nu poate fi făcut responsabil că RMGC nu și-a îndeplinit obligațiile legale pe care le avea!
”Important este ca, indiferent de ce decizie luăm, trebuie să oferim ceva oamenilor de acolo, dar să îi trimitem să culeagă fructe de pădure şi să aştepte să vină turiştii e cam puţin, e nevoie de un pic mai mult”, a mai spus Kelemen Hunor în Covasna. Această declarație nu este doar mincinoasă, ci și răuvoitoare, pentru că are la bază un interes ascuns al ministrului.
Cum am arătat și în articolele precedente, cel mai bun exemplu că o fostă localitate minieră poate trăi foarte bine din turism se află la doar 30 de kilometri de Roșia Montană, tot în județul Alba, la Rimetea. Patrimoniul cultural de la Rimetea nu are însă nici vechimea, nici valoarea celui de la Roșia Montană. Iar Kelemen Hunor cunoaște foarte bine situația, din moment ce le-a promis localnicilor că va susține includerea Rimetei pe lista indicativă a UNESCO. E drept, între Rimetea și Roșia Montană există, totuși, două diferențe: populația majoritar maghiară din Rimetea și, mai ales, faptul că reabilitarea clădirilor din localitate a fost făcută (cu o subvenție primită din partea Consiliului Local al Sectorului 5 Budapesta) de Transilvania Trust, firmă condusă de consilierul lui Kelemen Hunor, Csilla Heghedus (și nu m-ar suprinde ca ”în planul de acțiune pentru Roșia Montană”, să se regăsească Transilvania Trust, Grup Corint și Artex S.A.).
Cazul Rimetea și modul în care această localitate s-a dezvoltat, transformându-se dintr-o localitate minieră în una turistică (fără a fi nevoie de investiții de ”zeci sau sute de milioane de euro”, cum aberant a afirmat ministrul) reprezintă nu doar dovada minciunilor lui Kelemen Hunor, ci și a intereselor sale. Pentru că distrugerea patrimoniului cultural de la Roșia Montană ar înlătura concurența pe care aceasta i-ar face-o Rimetei pentru listarea UNESCO (ambele localități intrând la aceeași categorie – situri miniere – categorie privilegiată în politica actuală a UNESCO).
La acest interes se mai adaugă unul: folosirea Roșiei Montane ca monedă de schimb în trocul de guvernare cu PDL (coincidență sau nu, decideți d-voastră, după declarațiile lui Kelemen Hunor despre Roșia Montană, au urmat cele ale lui Emil Boc întru susținerea lui Laszlo Borbely).
Pentru minciunile sale și pentru transformarea într-un avocat al distrugerii patrimoniului cultural de excepție de la Roșia Montană, ministrului Culturii din Guvernul României, Kelemen Hunor, îi rămâne o singură soluție: demisia.
***
O altă opinie în acest sens, puteți citi aici:
Și o ”dedicație specială” pentru domnul Kelemen Hunor, din partea maghiarilor din România:
***
Pentru cine are vreun dubiu în privința distrugerii patrimoniului cultural de la Roșia Montană, vă ofer scrisoarea deschisă adresată premierului Emil Boc de către arheologi și arhitecți români, cu reputație națională și internațională, care au documentat la fața locului (în Roșia Montană) situația.
Scrisoare deschisă adresată PRIMULUI MINISTRU AL ROMÂNIEI
Domnule Prim-Ministru,
Constatăm cu îngrijorare că în ultimele zile are loc în România o campanie agresiv concertată pentru susţinerea proiectului minier promovat de compania Gold Corporation la Roşia Montană (RMGC). Putem bănui motivul aflat la originea insistentelor declaraţii ale așa-zisului grup independent pentru monitorizarea patrimoniului de la Roşia Montană (GIPMPCRM) în favoarea demarării proiectului minier, prezentat ca soluţie viabilă pentru salvarea patrimoniului cultural de la Roşia Montană, dar şi ca prilej de exprimare a poziţiei privilegiate deţinute de RMGC în deciziile asupra destinului patrimoniului cultural românesc: în pofida pretenţiei de independenţă, acest grup este finanţat de compania RMGC, iar poziţia sa este expresia transparentă a acestei realităţi. În consecinţă, oameni de cultură importanţi, dar – aşa cum rezultă din declaraţiile făcute publice – defectuos sau deloc informaţi în problemele conservării, protejării monumentelor istorice şi ale gestionării complexe a peisajului cultural întorc spatele realităţii, calificând drept intenţii de salvare a patrimoniului cultural propunerile proiectului RMGC.
În chip semnificativ, exact în aceste zile s-a produs şi decizia luată într-o şedinţă ţinută în secret de către Comisia Naţională de Arheologie (CNA), o decizie de natură să pună în pericol soarta monumentelor istorice şi arheologice şi a peisajului cultural în ansamblul său, prin actul administrativ al descărcării de sarcina arheologică, care poate deschide calea spre scoaterea Masivului Cârnic, cu cei 7 km de galerii romane, de sub protecţia legii. Este inacceptabil că această decizie a fost concepută şi promovată întru totul în favoarea intereselor financiare ale RMGC şi ale celor ce au fost pe diferite căi stimulaţi să susţină în chip suspect, din chiar interiorul comunităţii ştiinţifice, campania anti-ştiinţifică de minimalizare a interesului istoric al Roşiei Montane şi de reducere la minim a protecţiei datorate patrimoniului istorico arheologic de valoare universală al acestui sit. Această decizie, care pare a fi fost acceptată fără obiecţii de către ministrul Kelemen şi a fost implementată deja formal sub semnătura unui funcţionar de rang judeţean, se întemeiază pe o dublă premiză falsă, şi anume că cercetarea arheologică a Masivului Cârnic a fost încheiată şi că amenajările miniere romane complexe din acest masiv – al căror caracter excepţional, de unicat pe plan european, a fost relevat de concluziile cercetărilor echipei de arheologie minieră care le-a studiat (Univ. Toulouse) – pot fi conştient sacrificate prin exploatarea la zi a masivului.
Atragem atenţia că implementarea formală şi practică a deciziei de descărcare arheologică a Masivului Cârnic ignoră hotărârea definitivă şi irevocabilă prin care Curtea de Apel din Alba Iulia a anulat precedenta decizie de descărcare de sarcină arheologică (din anul 2004). Va fi oare nevoie de o nouă acţiune în justiţie pentru ca Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi organul său consultativ CNA, să înţeleagă că misiunea lor este protejarea moştenirii culturale a României şi nu sacrificarea acesteia?
Credibilitatea RMGC în materie de conservare şi restaurare a monumentelor istorice este bine cunoscută prin distrugerea prin demolare sau abandon dirijat a peste 150 de case din zona Roşia Montană, prin propunerile de distrugere extinsă a monumentelor de importanţă excepţională ca recompensă pentru o iluzorie bunăstare economică de scurtă durată. Procedeele de restaurare aplicate de RMGC şi competenţa autorilor acestora sunt corect reflectate în exemplul concret oferit prin aşa-zisa restaurare a unei clădiri din centrul istoric al Roşiei Montane – căreia, dincolo de cosmetizarea de faţadă i s-a falsificat structura istorică – şi în soluţia hilară de salvare a galeriilor romane prin realizarea unor copii cu caracter muzeistic. Exersarea procedeului de tristă amintire de a aduce adevărul în slujba minciunii este un apanaj banal al tipului de propagandă în favoarea intereselor economice ale unei companii de interes privat, dar este inacceptabilă ca expresie a acţiunilor Statului în problema protejării moştenirii culturale a României. Este inacceptabil ca Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional să intre în rezonanţă cu un sistem de manipulare a opiniei publice care profită în exces de gravele probleme sociale existente la Roşia Montană şi de lipsa cronică de informare a populaţiei în privinţa condiţiilor necesare pentru o dezvoltare cu adevărat durabilă. Este inacceptabil ca un ministru al Culturii şi Patrimoniului Naţional să confunde distrugerea unui monument istoric cu salvarea acestuia. Este inacceptabil ca ministrul Culturii şi Patrimoniului Naţional, personal sau prin vocea funcţionarilor din subordine, să dezinformeze opinia publică cu privire la consecinţele introducerii Roşiei Montane pe lista tentativă a UNESCO, când aceasta a avut recomandarea unor înalte foruri naţionale şi internaţionale, inclusiv Comisiile de Cultură reunite ale Parlamentului României, şi să se prefacă a nu şti care sunt consecinţele abandonării patrimoniului cultural de la Roşia Montană unei companii economice de interes privat, care promovează procedee de conservare şi restaurare ce contravin principiilor şi practicilor prevăzute de convenţiile internaţionale la care a aderat Statul Român. Este inacceptabil ca populaţia dramatic sărăcită a Roşiei Montane să nu merite altceva din partea Statului Român decât o încurajare cu false iluzii despre viitor.
Atragem atenţia asupra contradicţiei fundamentale între concluziile Comisiei Prezidenţiale pentru patrimoniul construit, siturile istorice şi naturale (Comisia) – înfiinţată prin Decizia Preşedintelui României în 18 aprilie 2008 – şi modul în care Guvernul României prin vocea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional îşi manifestă prezenţa în legătură cu salvarea patrimoniului cultural de la Roşia Montană. În primul Raport elaborat (Patrimoniul construit şi natural al României în pericol. Măsuri prioritare de protecţie), faţă de care Preşedintele României şi-a manifestat public totala adeziune cu prilejul lansării din 16 septembrie 2008, ca şi în Raportul final editat de curând de Institutul Cultural Român, Comisia constata că situaţia Roşiei Montane exemplifică în cel mai înalt grad posibilitatea de atingere a securităţii naţionale prin distrugerea patrimoniului subteran şi suprateran (istoric şi natural), în numele unei investiţii economice prezentate ca unica variantă pentru o dezvoltare durabilă.
Atragem atenţia Guvernului României că actuala criză economică şi cu atât mai puţin interesele economice ale unei companii de interes privat nu pot fi făcute responsabile pentru slăbiciunea Statului Român în a proteja destinul moştenirii culturale a României.
În numele datoriei pe care fiecare ţară o are faţă de generaţiile viitoare, solicităm Guvernului României să-şi reconsidere poziţia faţă de un Patrimoniu pe care are misiunea de a-l apăra şi nu de a-l abandona, să dea un semnal concret că Ministerul Culturii și Patrimoniului Naţional consideră, într-adevăr, o prioritate a activităţii sale «cucerirea patrimoniului cultural» şi să refuze primul pas spre distrugerea finală a Roşiei Montane – avizul de descărcare arheologică a muntelui Cârnic, care conţine cele mai extinse şi importante galerii romane.
dr. Monica Mărgineanu Cârstoiu, CșI – Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” al Academiei Române, preşedinte al Asociaţiei „Arhitectură. Restaurare. Arheologie”
prof. dr. Mircea Babeş, CșI – Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” al Academiei Române, preşedinte al Asociaţiei „Vasile Pârvan”
prof. dr. Ioan Piso, preşedinte al Fundaţiei Culturale „Roşia Montană”
prof. dr. Andrei Pippidi, Universitatea din Bucureşti, fost preşedinte al Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice
prof. dr. Aurelian Trişcu, fost preşedinte al Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice
prof. Şerban Cantacuzino, membru al Societăţii Anticarilor şi al Institutului Regal al Arhitecţilor din Marea Britanie
prof. dr. Dan Mohanu, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti
conf. dr Sergiu Nistor, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”, președinte al ICOMOS România
dr. Maria Alexandrescu Vianu, CșI – Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” al Academiei Române
Maria Berza, expert în politici culturale
dr. Radu Harhoiu, CșI Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” al Academiei Române
Șerban Țigănaș, președinte al Ordinului Arhitecţilor din România
Șerban Sturdza, vice-președinte al Ordinului Arhitecţilor din România, vice-preşedinte al Pro Patrimonio
conf. dr. Horia Ciugudean
drd. Virgil Apostol, Muzeul Naţional de Istorie a României, secretar al Asociaţiei „Arhitectură. Restaurare. Arheologie”
dr. Ştefan Bâlici, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”, vice-preşedinte al Asociaţiei „Arhitectură. Restaurare. Arheologie”
Etichete: Cseke Attila, csilla heghedus, dan mohanu, horia ciugudean, ioan piso, kelemen hunor, laszlo borbely, maria berza, Mihai Goţiu, ministrul culturii, monica margineanu, rimetea, serban cantacuzino, șerban țigănaș, sergiu nistor, stefan balici, ștefan sturza, transilvania trust, unesco, Vasile Blaga, virgil apostol


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 2Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 5Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| 6@Alin Fumurescu: Aștept cu interes părerea dvs. despre demiterea lui Vladimir Tismaneanu și Ioan Stanomir de la conducerea Institutului pentru Cercetarea Crimelor Comunismului, dar și despre retragerea... | ||
| Mihai Goţiu 12006 citiri |
| Cristian Teodorescu 10785 citiri |
| Costi Rogozanu 10213 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4472 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4185 citiri |
| Alin Fumurescu 4047 citiri |
| Ciprian Şiulea 3339 citiri |
| Dorin Tudoran 2900 citiri |
| Iulian Leca 2415 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63065 citiri |
| Cristian Teodorescu 41133 citiri |
| Costi Rogozanu 39174 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18226 citiri |
| Alin Fumurescu 17942 citiri |
| Viorel Dobran 13055 citiri |
| Dan Duca 12062 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9030 citiri |
| Dorin Tudoran 8826 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-07-16 02:37:59 | Raporteaza
Mai Mihai, incepi sa te repeti, de 3 zile citesc parca acelasi articol. In plus, incepi sa o dai un balarii. Ca de fapt, Kelemen Hunor vrea sa inscrie Rimetea in Unesco si din acest motiv a acordat certificatul de descarcare, ca cele 2 sa nu concureze si Rimetea sa castige
Chiar asa…
In primul rand nu se vor inscrie in Unesco, nici una, nici alta. Iar motivul a fost explicat deja de ministru. In al doilea rand, patrimoniul se va pastra in proportie de 80%, fiind afectat doar o parte din muntele Carnic. Deci, inca mai poate concura cu Rimetea
In al treilea rand, in patrimoniul de la Rosia Montana se vor investiti 70 de milioane de dolari. Enorm pentru realitatea noastra economica si mult mai mult decat sa investit vreodata in valorile de patrimoniu din Romania.
Asa ca, stai linistit, Rosia Montana, dupa ce va fi restaurata va avea castig de cauza in fata localitatii Rimetea.
2011-07-16 08:01:39 | Raporteaza
Wow!3 articole in 3 zile, te-au cam pus la munca zilele astea. Dar banii sunt frumosi, nu?
2011-07-16 08:14:19 | Raporteaza
”Important este ca, indiferent de ce decizie luăm, trebuie să oferim ceva oamenilor de acolo, dar să îi trimitem să culeagă fructe de pădure şi să aştepte să vină turiştii e cam puţin, e nevoie de un pic mai mult” – data de iei d etreaba asta, ai tu alta solutie, mai e cineva care sa inveteasca si a le ofere oamenilor ? unesco crezi ca iti va da vreun ban pentru a investi n zona – tot statu trebuie sa vina cu ei si cum nu are nu o sa vina, deci va ramane in paragina
2011-07-16 08:37:07 | Raporteaza
Am mai spus de multe ori ca nu ma intereseaza Rosia Montana. Nu am fost acolo si nici nu ma voi duce prea curand. dar ca si in alte domenii, ce e mult strica. Puzderia asta de romane referitoare la RMGC, scrise de dl Gotiu, fara sa spuna de fapt nimic nou ci repetand la infinit aceleasi “argumente” si chiar acelasi articol (cum a fost cazul de ieri) nu face decat sa dauneze scopului intial.
Este cea mai frecventa greseala de marketing: in momemtul in care unui produs, serviciu sau in cazul asta o localitate i se face o publicitate extrem de agresiva si este przentat si cu calitati exagerate, exista 99% riscul ca aceasta publicitate sa se intoarca impotriva produsului, publicul percepandu-l ca pe un produs prost.
P.S. Aceasta greseala este omniprezenta azi si in marketingul politic facut atat de A3, RTV si OTV pe de o parte cat si (la o scara mai mica) B1, TVR si 10TV.
2011-07-16 10:17:53 | Raporteaza
@pandu: Tu crezi ca pe ziaristi ii doare undeva de Rosia Montanata? Acum cativa ani daca ii intrebai de zona asta spuneau ca n-au auzit de ea, acum cand vin banii ca sa bage 3 articole in 3 zile sunt deja experti in minerit, mai expertii ca expertii chiar
2011-07-16 10:21:49 | Raporteaza
@ovidiu:
”se va pastra in proprotie de 80%”, as rade cu lacrimi daca minciuna nu ar fi cat Burj Dubai: se va pastra cum s-a pastrat si pana acum, prin demolare, cum se ”pastreaza” in toate zonele miniere din lume;
altfel, reasculta interviul acordat de Kelemen Hunor pentru RRA, o sa ai supriza sa constati ca atunci cand este intrebat despre sansa privilegiata a localitatilor miniere sa fie incluse pe lista UNESCO, pur si simplu refuza sa raspunda
2011-07-16 10:33:45 | Raporteaza
@psk:
o sa mai urmeze si alte articole, stai linistit
2011-07-16 10:34:11 | Raporteaza
Gotiu eu zic sa nu te agiti sa le raspunzi ratatiilor alora,k probabil acum se freaca pe maine cu gandul la cati bani or sa aibe acum k si unguruu asta nenorocit s-a dat de partea lor(nici numai conteaza cum)..sa stea ei linistiti k nu se termina totul aici……@ribelalu spui k nu te intereseaza(si asta e un lucru rau adik esti indiferent) R.M. dar intrii de fiecare data pe articolele lui Gotiu despre RMGC….
2011-07-16 11:16:37 | Raporteaza
si daca Rosia Montana ar intra pe listele UNESCO am ramane blocati in aceeasi situatie. Asta ar include ca statul obligatoriu sa investeasca in restaurare, conservare si asa mai departe. Bani de care in mod evident statul nu dispune in acest moment. La asta nu s-a gandit nimeni.
2011-07-16 11:18:20 | Raporteaza
sa presupunem (prin absurd,desigur) ca in 2012 o sa ajunga la putere usl. astia cam ce parere,interese au fata de rosia montana?
2011-07-16 11:48:02 | Raporteaza
@edi:
impartite: Daciana Sirbu si Renate Weber sunt printre europarlamentarii implicati cel mai mult in salvarea Rosiei Montane la Bruxelles, in timp ce Adina Valean a facut lobby pt. RMGC;
nici in PDL si UDMR nu sunt toti in bloc in favoarea RMGC, Monica Macovei a votat rezolutia anti-cianuri a PE (singura din PDL), iar Eckstein este (alaturi de Funar) intiatorul legii anti-cianura in Romania (lege blocata insa la vot)
2011-07-16 11:54:32 | Raporteaza
Mda, aceeasi categorie de “modernisti” si “progresisti” care in decada ‘90 au sprijinit vinzarea industriei, dezmembrarea agriculturii si punerea pe butuci a economiei, in numele “deschiderii spre Europa”, care acum deplang lipsa unei agriculturi pe suprafete mari si a unui sistem de irigatii… Acum militeaza pentru distrugerea a ce a mai ramas. Oameni buni, la Rosia Montana românul de rand nu va vedea mai nimic! In cel mai bun caz, putina pleava cu care tot nu-si vor rezolva problemele! Banii ii vor lua tot strainii. Oricum, cine a mers un pic prin lume si a mai si comunicat cu oamenii, ceva mai departe de Bulgaria si Antalya, stie ce spun. NICAIERI in lume nu se mai face asemenea jaf ca in România, in toate domeniile! Dar, cu asemenea opinii ne meritam soarta. Geaba zice Imnul ce zice, noi tot ca somnambulii…
2011-07-16 11:59:58 | Raporteaza
@Capsa:
daca ar fi mers in Bulgaria si ar fi fost interesati ce se intampla acolo ar fi aflat ca bulgarii au deja lege anti-cianura
2011-07-16 12:02:05 | Raporteaza
@eujiji: Stimate domn, intru aproape zilnic pe voxpublica ca si majoritatea celor care comenteaza aici. Daca ai citit opiniile mele vis-a-vis de Rosia Montana sunt neutre. Si la postarea prcedenta eu nu am criticat ideile domnului Gotiu (idei care sunt un punct de vedere perfect argumentat dealtfel) ci de faptul ca exagereaza cantitativ si se repeta. Publicul asteapta ceva nou.
Intradevar, nu ma intereseaza problema RMGC. Acolo nu e treaba chibitilor ca mine, cadumneata sau ca dl Gotiu ci este treaba specialistilor in economie, cultura, ecologie, chimie, istorie, patrimoniu etc etc (ceea ce dl Gotiu nu este, este doar un utilizator de copy-paste). Iar specialistii astia sunt de doua feluri. Unii care sunt de acord (si este vorba de mari specialisti in economie) si unii care nu sunt de acord (tot la fel de mari specialisti, mai putin in economie si mai ecologisti ca ceilalti).
Avantaje si dezavantaje sunt indiferent care va fi solutia finala. Problema este cuantificarea acestora.
Avantajele sunt de ordin economic si de dezvoltare locala si ar trebui sa fim absurzi sa spunem ca Romania este in situatia in care isi permite sa refuze asemenea investitii care vor aduce mii de locuri de munca directe si alte zeci de mii indirecte (nu cateva sute cum sustine dl Gotiu), taxe si impozite la bugetul statului precum si dezvoltarea infrastructurii.
Dezavantajele sunt de ordin ecologic si cultural. Insa si aici daca se respecta legislatia in vigoare si standardele mondiale de securitate riscurile se pot reduce spre zero. Poate chiar organizatiile ecologiste reprezentate de domnul Gotiu ar trebui sa ceara ca ele sa verifice, prin contract, respectarea normelor si atunci ar putea sta linistita toata lumea. La cea mai mica abatere aceste ONG sa poata opri exploatarea.
Cat priveste artefactele si vestigiile istorice, se vor pierde foarte putine. Asemenea vestigii si artefacte se pierd tot timpul si exemple concrete sunt cele descoperite in centrul vechi al Bucurestiului, la constructia de autostrazi si chiar acum cu parcarea de la Sarmisegetuza (asteptam un articol de dl Gotiu pe aceasta tema chiar). La fel se intampla in toata lumea. Sunt zeci de mii de vestigii arheologice care nu pot fi puse in valoare din cauza progresului omenirii. Pe de alta parte si unde avem obiective istorice, in tara, s-a cam ales praful de ele pentru ca statul roman si organele sale care trebuiau sa se ocupe de ele au fost pur si simplu dezinteresate. Sa nu-mi spuneti ca si aici este numai vina Guvernului actual. Este o situatia care se perpetueza de ani si ani de zile. Degradarile nu se produc in 3 ani.
Foarte multi gandesc cu sufletul cand e vorba de aceste probleme, altii gandesc cu buzunarul. Va repet…este o problema care personal ma intereseaza foarte putin si orice solutie pe care o vor adopta specialistii si organele statului o voi respecta.
Va doresc un weekend placut.
2011-07-16 12:06:38 | Raporteaza
E bine ,ca scrieti ,dar ,probabil ca tot rmgc ca castiga pana la urma . Ei stiu foarte bine ce fac ,cu asta se ocupa ,cu distrugerea naturii ,si cu ciubucul (nu cred ca trebuie sa -i invatam noi cum se plaseaza milioanele si cui ). Asta e job-ul lor . Pentru ei ,nu are nicio valoare frumosetea naturii ,pt ei are valoare doar sacul de dolari , probabil ,ca daca as fi in situatia lor ,la fel m-as comporta , cata vreme nu sunt ,evident ca , prefer sa merg in vacanta ,sa ma bucur de frumusetea naturii decat sa vad o groapa in pamant ,deci ,eu sunt pt pastrarea neatinsa a Rosiei Montane .
PS: intr-adevar ,sunt induiosatoare povestile celor de la rmgc ,despre sarmanii tarani ,ajutati de ei . Va dati seama ,ce oameni buni sunt canadienii astia ,eu cred ca nici noaptea nu pot sa doarma de durerea acelor oamnei ,sa vina ei ,tocmai din Canada ,ca sa le faca un bine acelor oameni ,si noi sa -i gonim…ce urat din parea noastra .
2011-07-16 12:20:31 | Raporteaza
@ribelalu`:
conform logicii tale, un jurnalist daca nu e arheolog, economist, arhitect etc. n-ar trebui sa scrie despre Rosia Montana; asta chiar daca s-a documentat despre acest subiect mai bine de 9 ani, a fost de zeci de ori la Rosia Montana, a realizat sute de interviuri cu oamenii locului, cu specialisti din toate domeniile, a participat la conferinte nationale si internationale pe tema asta, a citit si urmarit alte cazuri similare cu cel de la Rosia Montana de peste tot de prin lume;
te deranjeaza ca un jurnalist scrie mai multe articole pe aceeasi tema, dar nu te deranjeaza zecile si sutele de mii de difuzari ale unor reclame mincinoase (pe online, tv, radio, print);
P.S.: cat despre Sarmisegetuza sper sa ajung in vara asta, e in program
2011-07-16 12:21:22 | Raporteaza
@gog
Intre o companie si societarea civila, mai ales pe un asemenea proiect e usor sa-ti alegi tabara. Cu toate astea, ce faci tu e vorba multa, nimic concret. Esti impotriva doar de dragul de a avea o opinie si nu pentru ca tie ti-ar pasa catusi de putin ce se intampla acolo, cum o duc oamenii sau ce poate sa aduca acest proiect. So, de ce esti mai bun decat aceasta companie?
2011-07-16 12:32:36 | Raporteaza
@ribelalu`: Daca nu te intereseaza zona, de ce comentezi?
2011-07-16 12:35:08 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: stimte domn, ati inteles gresit. nu ma deranjeaza absolut deloc ca scrieti despre RMGC. scriu si altii la fel de bine documentati si plimbati pana in Noua Zeelanda. dati-mi voie sa nu va cred nici pe unii nici pe altii ci sa-mi fac parerea mea proprie.
referitor la ce scrieti eu mi-am dat doar cu parerea ca exagerati atat CANTITATIV cat mai ales CALITATIV. atat. e parerea mea si nu sunt pltatit de nimeni sa o am.
referitor la reclame nu ma deranjeaza nici ele pentru ca sunt reclame si le crede cine vrea. insa indirect si dumneavoastra beneficiati de ele pentru ca s-au facut inclusiv aici. spun indirect pentru ca sunt convins ca dvs personal nu incasati niciun ban insa platforma merge mai departe si datorita lor.
dumneavoastra, ca formator de opinie ar trebui sa intelegeti cel mai bine notiunea de “libertate de exprimare” si este ilogic sa militati impotriva acestor reclame. daca sunt mincinoase reclamati-le unde trebuie. reclama mincinoasa este interzisa prin lege din cate stiu eu.
in rest sa auzim numai de bine.
2011-07-16 12:43:02 | Raporteaza
@Sorin: uite de-al dreacu…sa fac spam. stii bancul cu cainele si drumul lung?
p.s. fac o exceptie pentru tine si iti raspund. pentru ca ma intereseaza putin aspectul economic al problemei. iar aspectul asta economic este pentru toata Romania nu doar pentru comuna aia. de comuna aia si ce e acolo ma doare fix in pix.
2011-07-16 12:46:30 | Raporteaza
ca sa inteleaga toata lumea de ce ma doare in cot de comuna Rosia Montana vreau sa le spun ca 99,9% din comunele asezate in zone montane, cu peisaje superbe sau cu vestigii istorice sunt deja superbogate si dezvoltate. astia de acolo isi merita soarta pentru ca au stat, stau si vor sta mult si bine cu mana intinsa fie la stat, fie la ONG-uri, fie la RMGC.
2011-07-16 12:52:10 | Raporteaza
@ribelalu`: Poate o sa-ti aduci aminte peste cativa ani de acest incident, cand s-ar putea sa te doara cam tare in pix. Eu ma opresc aici. Succes.
2011-07-16 12:54:21 | Raporteaza
@ribelalu’, excelent punctat. este absurd sa contesti dreptul oricui de a comunica. cu atat mai mult cu cat esti jurnalist si meseria ta e guvernata de principiile comunicarii corecte.ca orice alta companie de pe piata, rmgc are dreptul de a-si prezenta planul lor de investitii. si din cate vad e destul de multa transparenta. nu cred ca au ramas intrebari fara raspuns din partea lor.
2011-07-16 12:56:50 | Raporteaza
De ce nu are nimeni curajul șă intre puțin în biografia acestui individ? Hunor Kelemen nu este un ”secui autentic” (adică român maghiarizat), înaintașii lui s-au numărat între cei 300000 de unguri colonizați de Horthy în Ardealul de Nord, după ce i-a exterminat de români. Acel genocid odios a rămas nepedepsit, toți criminalii horthyști au devenit peste noapte comuniști aflați la conducerea țării, iar Stalin le-a creat Regiunea Autonomă Maghiară, unde maghiarizarea și persecuția românilor au continuat nestingherite până în 1964. Micuțul Hunor s-a trezit într-o familie de foști oficiali comuniști, dați la o parte în vremea lui Ceaușescu. Pseudointelectual rasat și arogant, el urăște din toată inima poporul român și e manevrat din exterior pt. distrugerea României: ieri era Stalin(călăul românilor în cinstea căruia a fost mutilat Brașovul), azi e Gyorgy Sörös.
2011-07-16 13:50:30 | Raporteaza
ai dreptate ribelalupoolii, esti un bozz,gor si te doarenpoola,
2011-07-16 13:53:30 | Raporteaza
un atac fara precedent la tot ce inseamna baza unei societati:
invatamant, sanatate, cultura, mediu
2011-07-16 13:56:08 | Raporteaza
[...] scrisoarea deschisă, publicată de voxpublica.realitatea.net, arhitecții și arheologii atrag atenţia că decizia de descărcare arheologică a Masivului [...]
2011-07-16 14:13:11 | Raporteaza
@bboz,zgorimputzit
ce mai faci saracule,iar te bagi in seama?
Ti-a dat voie muma-ta(aia grasa)sa intri pe net?
Uite d-aia se duce tara asta la vale,e plina cu prosti ca tine.Adica vreau sa spun ca pute de prosti ca tine.
PS-mai iti este dor de presedintele Geoana?Si lui de tine!
2011-07-16 14:27:46 | Raporteaza
@salvati rosia romaneasca!Aia turceasca are gust nashpa!
2011-07-16 14:29:25 | Raporteaza
atac bboz? pana acum faptul ca a fost lasat sa se darame tot la rosia montana nu e un atac, acum dintr-o data a ajung in sfera publica si toti apara rosia montana, de ce nu a aparat-o nimeni cu atata devotament inainte?
2011-07-16 14:39:35 | Raporteaza
“EXCLUSIV: Interesele lui Kelemen Hunor în cazul Roșia Montană”
Special: interesele lui Mihai Gotiu in cazul Rosia Montana.
2011-07-16 15:05:04 | Raporteaza
Eu as vrea sa ii intreb pe reprezentantii RMGC de ce copiaza ideile ONG-urilor? La inceput, in 2004, RMGC nu avea in proiect conservarea patrimoniului si nici pastrarea vreunei parti de munte. Aduceti-va aminte cum aratau plansele RMGC acum 2-3 ani. Aratau o pajiste in locul muntilor, un ses, o campie, dreapta. Cum se face ca in 2 – 3 ani de zile plansa arata plina cu munti?
Asta spune multe despre onestitaeta acestor “investitori”.
Cum se face ca au luat toate ideile ONG-urilor si le-au pus in proiect?
Parca nu de mult, voi, ultrasii remegecisti, spuneati ca nu e nevoie de patrimoniu, ca e o prostie, ca important e sa iasa banu’ de acolo. Cum de v-ati sucit la 180 de grade? Acum mai multi dintre voi spuneti ceva de genul “uite domle, se poate si patrimoniu cu ceva turism, dar si exploatare”. De ce pana acum huleati patrimoniul, si acum, ca prin minune il imbratisati?
Pt. ca sunteti falsi si pentru ca sunteti gata sa construiti tot proiectul pe o minciuna, numa sa puneti mana pe cele 40 de miliarde de dolari (sau euro – la suma asta, nici nu mai conteaza daca sunt euro sau dolari).
Toti spuneti ca este un proiect de importanta nationala, ca se vor crea zeci de mii de locuri, indirect, in romania datorita proiectului. Eh, daca e de interes national, haideti sa facem un referendum, va tine?
Ati evitat mereu consultarile publice, ati evitat mereu dialogul social pt. ca stiti ca vreti sa comiteti un viol care poate aduce boala si moartea in Romania si sud-estul Europei.
Cum de sunt atatea localitati foarte mici in Romania care traiesc bine din turism (daca sunteti curiosi, dati pe google – veti gasi cu SUTELE!!!!), dar la Rosia nu se poate face turism? Este evidenta reaua vostra intentie.
Nu pacaliti pe nimeni. Parlamentul European se opune exploatarii cu cianuri, UNESCO se opune exploatarii, Academia Romana, TOATE asociatiile de mediu si culturale din LUME se opun proiectului, 90% din romani se opun proiectului, singurii vostri aliati fiind acesti porci de conducatori amatori si interesati doar sa fure.
Cand esti beat si majoritatea iti spune sa pleci acasa, pleci.
2011-07-16 16:28:23 | Raporteaza
Exploatarea cu cianuri a aurului romanilor se va face intr-o zona locuita in special de moti din tara lui Avram Incu. Cu cat vor muri mai multi din cauza cianurilor, cu atat mai bine.
2011-07-16 17:19:52 | Raporteaza
Tu chiar crezi ca o sa moara oameni din cauza cianurilor? Se vede ca nici nu sti cat de bine op sa fie fortificat bazinul cu cianuri. Pericolele sunt minime, si exista si strategii pentru scenariul celui mai rau caz
2011-07-16 17:50:51 | Raporteaza
Imbinarea celor doua activitati ar fi cea mai profitabila. Nimeni nu se gandeste ca pana acum nu au existat prea multe investitii in turism, nici macar in statiunile consacrate de pe litoral sau valea prahovei. asa mineritul ar genera suficient profit incat sa se poata amenaja localitatea pentru turism. plus ca…cati turisti credeti ca o sa vina ca sa vada niste monumente in paragina, in comparatie cu unele restaurate?
2011-07-16 18:08:30 | Raporteaza
@emi!tre sa fii tare idiot!iti aduc aminte ce s a intimplat anul trecut in ungaria mai idiotule!tot niste bazine cu substante toxice a cedat!autoritatile au spus ca nu se asteptau sa cedeze bazinele!au murit sute de oameni!cine esti tu sa decizi ca merita sa fie riscate vieti omenesti!!in plus in ce se vor investii 70 de milioane de euro????vor baga tramvai in rosia montana va deschide dacia vreo uzina pe acolo!da se poate traii din turism oriunde in lumea asta dar trebuie ca politicienii sa vrea!si noi romanii am putea avea nivel de trai!dar nu vor politicienii!si sti de ce!pt ca daca ai traii bine nu i ai mai alege pe ei!ai deveni un om liber!independent!ma phis pe toti astia ce sunteti cu rosia montana!sunteti de fapt anti romani!!!si petrom ul a fost privatizat!cu ce ne am ales!au spus ca vor investii ca bla bla!au luat caimacul si ne au bagat preturi de preturi ca sa o sujem ca stiu ca petrolul in ro e mai rau ca monopolul de stat!!idiotilor!
2011-07-16 18:24:28 | Raporteaza
Abureli.Arheologii astia romani nici nu stiau de Rosia Montana inainte de RMG.Cand e banul de luat s-au trezit toti.Sper sa inceapa in sfarsit proiectul.Cat despre pericol e o inventie.Argumentele anti RMG se opresc cand ii intrebi pe baieti cat de interesati erau de Rosia Montana inainte sa se descopere zacamantul de aur si sa se semneze contractul cu RMG.
2011-07-16 19:01:59 | Raporteaza
Domnilor.Rosia Montana trebuie data lui,Patriciu,Vintu sau lui Jiji.Acestia sint specialisti,Pot scoate aur si din piatra seaca.Sa vedeti dupa aceia turism in zona.Dormiti linistiti aurul lucreaza pentru dumneavoastra.
2011-07-16 19:39:17 | Raporteaza
Noooo, iooooi, Istenem, fratzika si tu Ungure Bulan… cam asta e tot ce se poate intelege din ceea ce pare a fi razboiul domnului Gotiu cu RMGC si cu onor ministrul culturii d-l Kelemen Hunor. Asta pentru ca se vede cale de o posta ca este partizan uneia dintre opinii, destul de mult vehiculate in toate mediile romanesti si nu numai, pentru ca la Rosia Montana, intr-un fel sau altul aurul ala tot se va extrage chiar de-om sta cu totii in cap sa ne ploua-n fund.
Eu provin dintr-o zona a tarisoarei asteia in care exploatarea cu cianuri a condus la nefericitul incident din urma cu vreo 11 ani, iar daca a fost ceva de invatat din acel incident e faptul ca, daca e sa te apuci sa faci o investitie in exploatarea aurului folosind cianuri, atunci trebuie sa iei in seama foarte multe variabile, pentru ca, la Baia Mare tragedia s-a produs pe fondul unor fenomene meteo ce se repeta o data la cateva sute de ani si de aici ghinionul. Altfel, riscul de folosire a tehnologiei de extragere a aurului folosind cianurile pentru mediu e destul de mic.
Problemele de descarcare din punct de vedere arheologic pare-se ca sunt ultimele ce stau in calea demararii proiectului, de aici si presiunea pe ministrul actual al culturii, care sereacul nu stiu ce competente are pentru pronuntare, caci razboiul mare eu nu cred ca e in gradina lui. Eu cred ca pe langa aur acolo e rost de valorificat si alte metale ce se aduna in procesul de separare a mineralelor utile de steril si a valorii acestora, caci, dragii mosului, aurul nu apare asa simplu, doar cianurand niste minereu, deci e rost de intrebari pentru cei ce cu adevarat se pricep si pot cu adevarat sa-si exprme parerea. Noi doar cade in plasa unor discutii la nivel micro, interesele si gritzarii (bistarii, malaiul) sunt in alta parte.
2011-07-16 19:43:48 | Raporteaza
Vorba Tovarasului Stalin: si cantitatea este o calitate.
2011-07-16 22:26:12 | Raporteaza
@tamara’s nephew:
O intrebare: cine este Geoana? E cumva ala care ti-a tras-o intr-o seara in jacuzzi la Vantu?
2011-07-16 23:45:52 | Raporteaza
@bboz,zgorimputzit
nu fraiere,Geoana este ala pe care l-ai votat tu si neamu’ tau ala retardat!
Este ala care ti-a promis ca te trimite in cosmos si-ti da 20.000 de euro cand vii cu picioarele pe pamant.
Ca tu si ai tai ati pus botu’ la faza asta,este numai treaba voastra.
Da’ crede-ma ca nu este motiv de mandrie sa te recunosti votant Geoana.
Nu ma crezi,intreaba-l pe Ponta!
2011-07-16 23:59:48 | Raporteaza
Hm, ingeras, Gotziu. Transylvania Trust e o fundatie, nu o firma. La Rimetea nu ‘face’ fundatia respectiva reabilitari, ci doar le documenteaza. La Rosia Montana nu e implicata – pentru ca acolo nu sunt fonduri pt reabilitare – doar cele date ca si momeala de cei de la RMGC. Pe scurt: laudabil ca esti de partea buna a baricadei, insa: invata sa citesti, si fa-ti temele.
2011-07-17 00:10:53 | Raporteaza
@bboz,zgorimputzit
PS-Geoana si-a tras-o singur dar in cadere ti-a tras-o si tie si alor tai!Uitasem!
2011-07-17 00:22:54 | Raporteaza
@bunicutza:
pe gratis zici ca a lucrat la Rimetea?
cat despre Rosia, tocmai se lauda Kelemen ca a facut rost de vreo 70 de milioane de para
2011-07-17 02:12:06 | Raporteaza
@Dl.Gotiu
toti avem o suma la care punem boticu’!Serios.
Sa inteleg ca dvs.sunteti incoruptibil?Am mari indoieli.
PS-mai bine sa ne vedem la Garana unde chiar este ceva deosebit.Apropo’,va place jazz-ul?(fara ironie)
2011-07-17 02:23:10 | Raporteaza
@Dl.Gotiu
nu va spun un secret,dar eu mi-as vinde biata tarisoara pe o suma sensibil mai mica decat Hunor.
Sa fie lipsa de patriotism,spuneti dvs.?Hai sa fim seriosi!
2011-07-17 02:27:04 | Raporteaza
Un lucru mi-e greu sa inteleg: dupa ce il faceti albie de porci pe Boc acum va duceti cu miloaga la el?!?
Ma indoiesc sincer ca va citi aceasta scrisoare deschisa mai ales ca e perioada concediilor.
Si-apoi cunoasteti pozitia lui Catavencu: “voi progres cu orice chip!”.
Apelul la patriotism, la istorie, la ce vreti Dvs., nu mai are astazi niciun ecou in societatea romaneasca. Alcatuita din oameni egoisti, autarhici, individualisti, pentru care istoria, vorba cuiva, e ceva ce face pipi pe ei.
Asa ca allons enfants de la patrie…soyons serieux!
2011-07-17 08:51:08 | Raporteaza
@sora diesel: Dupa numarul de articole aparut in ultimele zile pe un singur subiect se vede de la o posta ca a mai luat cineva niste sume ca sa vorbeasca anti de data asta. La capitolul ce nevoie avem noi de investitii, sa plece. Unda verde nu e data inca, investitiile se fac oricum
2011-07-17 10:55:46 | Raporteaza
@Horia
ai dreptate,in mod cert!
2011-07-17 11:10:47 | Raporteaza
@ovidiu: ai dreptate!toti neavenitii isi dau cu parerea!!Norocul Romaniei cu numai Kelemen Hunor a”mintit”ministrii romani nu…..nici unul…
2011-07-17 11:57:56 | Raporteaza
Asta e…partida ecologista se pare ca pierde disputa. Romania nu isi permite azi sa piarda asemenea investitie si nici nu isi permite sa bage bani in conservarea unor ruine. In schimb RMGC isi permite amamdoua chestiile.
2011-07-17 15:09:49 | Raporteaza
o sa isi piarda Kelemen si bruma de alegatori unguri pentru faza asta
2011-07-17 16:27:00 | Raporteaza
@Bai fetelor verzi
daca partida ecologista inseamna Cernea,Gotiu si altii asemenea lor,e trista situatia!
Si oricum romanul este distructiv in esenta lui,asa ca ce va mirati si va vaitati prin targuri?
Cand veti termina cu gratarele voastre imputite si cu berea la pet,mai stam de vorba.Pana atunci mucles si ochii la lovele!
2011-07-17 17:55:05 | Raporteaza
@paul: nu sunt cu nimic mai bun ,poate mai sarac , dar nici tu ,nu esti cu nimic mai bun . IN definitiv cu ce te afecteaza pe tine ce se intampla acolo ? esti tu oare in situatia de a castiga sa pierde ceva ? (asta in cazul in care esti in acceasi situatie ca si mine ,un om obisnuit ,fara nicio legatura cu chestiunea ) a te pune in locul oamenilor de acolo nu inseamna a fi in locul lor . Sincer vorbind ,porbabil ca unii dintre ei ,ar prefera sa aiba 2000 de lei pe luna ,conducand o basculanta Caterpillar ,decat 500 de lei si un peisaj mirific . Poate ma insel ,dar sensibilitatilea astea artistice sunt ceva mai rare in romanica .
2011-07-17 19:40:53 | Raporteaza
@Mihai Gotiu:
e o greseala sa astepti de la kelemen baci salvarea rosiei montane!
poetul tanar a invatat tot ce e mai rau din politica lui marko si la fel din politica partidelor romanesti: minte la a doua fraza, inseala cat poate si isi aranjeaza prietenii si rudele – e de-al nostru!
2011-07-17 20:11:59 | Raporteaza
@trolu
buna seara preaonorabile domn trol!
Este adevarat ce spune lumea,ca trolii sunt niste fiinte urate si rudimentare,fara creier si pentru care gandesc altii?(USL,de exemplu)
2011-07-17 20:22:59 | Raporteaza
Imposibilul a devenit posibil. Pe 15 iulie încă se scriau articole critice şi presa încă îşi făcea datoria atacând în termeni duri decizia şi publicând opinii contra. Cred însă că în curând valul răcoros al banilor aruncaţi pe publicitate cumpărată şi mascată va acoperi opiniile critice din redacţiile supraîncălzite de canicula şi seceta financiară.
Şi atunci tot ce va rămâne, alături de luptătorii deja tradiţionali, sunteţi voi. Cei care reuşiţi să faceţi diferenţa între propagandă şi argumente. Voi, cei la care nici plicul şi nici sponsorizările nu ajung. Şi, spre deosebire de multe situaţii asemănătoare din ultimii zece ani, puterea voastră a crescut extrem de mult. Pe vremurile când încă nici Hi5-ul nu exista, ce să mai vorbim de Facebook, când nu stăteam zilnic să tweet-uim şi nu eram conectaţi la reţea decât poate prin telefoane mobile, iar Formula AS era ultima publicaţie care-şi mai permitea să critice exploatarea, o mână de oameni a făcut minuni.
Azi, cu un singur clic, mobilizăm mii de oameni. Suntem interconectaţi, suntem mai atenţi şi informaţiile ne găsesc oriunde. Trebuie doar să trecem din virtual în real şi să arătăm că nu suntem atât de mici cât ne vrea toată lumea. Nici măcar nu va fi nevoie să ne ridicăm cu toţii de pe scaune. De multe ori, presiunea politică şi publică se poate exercita extrem de eficient şi online. Nu trebuie decât să le arătăm că ne pasă.
2011-07-18 09:47:00 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: daca o lucrat fundatia gratis la Rimetea? C’mon, potzi mai mult – normal ca daca o lucrat un angajat pe acolo, ala o primit niste bani. Say, vreo 2k ronisori pe luna, cat faci tu dintr-un articol
Rushinica, ce are Rimetea (un proiect de reabilitare / conservare de succes, cu care UDMR se asociaza in mod parazit ), cu Rosia Montana, care-i o porcarie transpartinica? Sa va tzineti micile mizerii (cianura etc) dincolo de Carpatzi
2011-07-18 23:46:54 | Raporteaza
@viktor: Diferenta intre propaganda si argumente, uita-te si tu ce argumente aduc uni, sunt niste baliverne care le-au citit pe net, ba ca sutn alte substante , ba sca vezi domne daca e vreo calamitate statul platesc. De ce nu se vorbeste de faptul ca banii in caz de calamitate sunt depusi intr-un cont in avans si statul ii aceeseaza daca are nevoie ? Pentru ca se face propaganda anti
2011-07-18 23:55:58 | Raporteaza
Nu inteleg ce tot va ofuscati din cauza cianurilor. Si daca se sparge lacul de decantare cianurile tot la unguri ajung.
2011-07-25 11:51:37 | Raporteaza
@cosmin: De ce nu dispune statul de bani? statul are bani, numai ca ii fura de fiecare data. Au furat de la FMI atatia bani care trebuiau sa fie folositi pentru restructurari si infrastructura.
2011-09-02 08:44:32 | Raporteaza
[...] spre patrimoniul mondial ar fi ramas anonim daca interesele rimetenilor nu se ciocneau de scandalul scandalul Kelemen vs Rosia Montana in UNESCO (vezi si aici, via [...]
2012-02-05 05:18:29 | Raporteaza