![]() | Experimentul Voxpublica şi plecarea lui Liviu Antoneseivezi toate articolele de Cristian Teodorescu16 Mar 2010 la 18:50 51 comentarii 1948 vizualizari. |
Să nu-i confundăm totuşi cu politrucii de partid pe Cristi Preda, Sever Voinescu, Adriana Săftoiu şi pe Vasile Dâncu. Sînt toţi patru oameni care continuă să gîndească cu capul lor şi cu care dialogul polemic are sens. Înţeleg iritarea lui Liviu Antonesei, care a anunţat că îşi închide blogul de pe Voxpublica din cauză că cei patru au fost invitaţi să-şi deschidă şi pe Voxpublica sucursale ale blogurilor lor. Sînt politicieni, să-şi vadă de cîlţii lor, la ei pe bloguri, e de părere Liviu Antonesei, care nu crede că pe aceeaşi platformă au loc şi politicieni şi bloggeri independenţi.
Să le recunoaştem totuşi celor patru meritul că nu şi-au pierdut apetitul pentru dezbatere şi că apartenenţa la un partid sau altul n-a făcut din ei simple portavoci politice. Faptul că Preda, Voinescu şi Dâncu sînt de părerea că discuţiile de strategie şi despre înnoirea rîndurilor din partidele lor trebuie făcute deschis mi se pare proba unei mai bune înţelegeri a raporturilor care ar trebui să existe între alegători şi cei care vor să fie aleşi.
Timpul partidului secretos ar trebui să devină revolut. Partidele care nu acceptă să se deschidă cu adevărat către alegători vor deveni în scurtă vreme nişte găşti politice fără viitor. Omul obişnuit se simte tot mai puţin reprezentat de clasa politică. Antidotul nu mi se pare votul obligatoriu, ci întoarcerea reală a partidelor către alegători. În campaniile electorale politicianul român ar fi în stare să evolueze şi la bară verticală de dragul voturilor. După aceea devine secretos şi se îmbăţoşează în postura de parlamentar, de nu te mai apropii de nasul lui decît cu liftul. De aceea cred că măcar la începutul acestui experiment era mai bine ca Liviu Antonesei să-şi fi lăsat deschis blogul de pe Voxpublica.
Iniţial, voiam să scriu această postare sub forma unui mesaj către Liviu. M-am abţinut fiindcă aş fi avut aerul că încerc să fac pe avocatul, într-o treabă în care sînt şi eu parte şi la care Liviu a decis să renunţe.


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 10562 citiri |
| Cristian Teodorescu 9428 citiri |
| Costi Rogozanu 8767 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4072 citiri |
| Alin Fumurescu 3913 citiri |
| Constantin Creţan 3385 citiri |
| Dorin Tudoran 2833 citiri |
| Dan Duca 2464 citiri |
| Elena Vijulie 2344 citiri |
| Ciprian Şiulea 2285 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 60954 citiri |
| Cristian Teodorescu 39768 citiri |
| Costi Rogozanu 37959 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18120 citiri |
| Alin Fumurescu 17819 citiri |
| Viorel Dobran 12272 citiri |
| Dan Duca 11264 citiri |
| Constantin Creţan 11144 citiri |
| Elena Vijulie 8969 citiri |
| Dorin Tudoran 8660 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
pe Sever Voinescu il putem pune si la politruci-are deja vechime la Basescianism…
e parte din gasca PDL care face mici invarteli pe la Camera…
asta e: el a optat pt asta…probabil asa o sa ajunga si ministru…
2010-03-16 19:07:18 | Raporteaza
cu cine sa nu-i confundam?!!! cu politrucii de partid … neica, etno-botanicele cica au fost interzise sau ti-ai facut stocuri importante pt ocazii speciale precum scuturarea presului rosu mucegait de ceremonie!!!
2010-03-16 19:11:40 | Raporteaza
Ah, iarba meaaa,
Lasa-ma, botanistule, cu prafurile astea.
2010-03-16 19:19:45 | Raporteaza
Mie mi-ar placea sa fie invitati si alti politicieni. Faptul ca aici se dezbat probleme importante arata si importanta VOXPUBLICA in spatiul dezbaterii.
2010-03-16 19:23:25 | Raporteaza
motivul pe care-l invoca l.antonesei e pueril si cred ca scoate mai bine in evidenta mediocritatea unei parti a “intelectualitatii” de la noi,un amestec de suficienta,acreala si ignoranta socio-politica.asa ca,dupa parerea mea,nu e nici o paguba ca paraseste voxpublica.
2010-03-16 19:32:28 | Raporteaza
Hahaha, dacă și pe voxpublica sînt independenți… Chiar vă rog să faceți un exercițiu și să numărați posturile fiecăruia din campania electorală să vedem dacă avem exemple de obiectivitate jurnalistică sau, dimpotrivă, subiectivism balcanic cu accente obsesive…
2010-03-16 19:40:16 | Raporteaza
Eu ma mir ca Traian Basescu nu a simtit pana acum impulsul sa scrie pe VoxPublica. E adevarat nu are audienta ca OTV-ul dar e un bun spatiu de comunicare sa bagi pe gat unor creiere spalate niste idei goale de continut…
2010-03-16 19:40:50 | Raporteaza
@mihai:
Exact, pagubă-n ciuperci! Să se ducă la mogulul Dinu Păturică, că ăla îl plăteşte, aici nu primeşte mai nimic. Cel mult, bani de ţigări.
2010-03-16 19:41:42 | Raporteaza
Nu v-am suspectat niciodata de o inteligentza iesita din comun, dar acum se vede ca este intr-o totala sincopa. Pentru ca, ori nu intelegeti, ori va faceti ca nu intelegeti- desi pare ca a doua varianta este mai greu de crezut. Politicienii isi fac treaba, politrucii isi dau cu parerea, comenteaza, apar peste tot la televiziuni, taieri de mot, hramuri de biserici, etc. A luat atitudine C.Preda impotriva faptului ca EBa a fost impinsa de partidul lu’ tat’su ca sa devina colega cu dumnealui in Parlamentul European? Nici vorba. El se “repede” la gusa lui A. Nastase, gunoiul din PSD. E mai simplu si lipsit de orice asumare. Nu ma intereseaza aceste polemici. Nu vreau sa fie si aceasta platforma infestata de politicieni. Sa dovedeasca ceva inainte si dupa aceea mai vorbim. Practic, nu mai ramane nici un loc liber in spatiul public. Un votant de-al lui Voinescu din Ploiesti a marturisit aici pe Vox ca acesta nu a fost vazut niciodata in circumscriptie, iar pe blogul sau de “ploiestean” nu are nicio referinta la orasul Ploiesti (!). Ce vreti mai mult de atat? Ce diferenta este intre tinerii intrati in partide si mentorii lor imbatraniti in rele? Ca stiu sa scrie sau sa vorbeasca mai bine? Nu pentru asta au fost alesi. In fine, discutia devine otioasa, pentru ca este evident ca nu vreti sa vedeti decat ceea ce va confirma, chestiunile convenabile. Curaj nu ati avut niciodata (chestiunea cu plata cotizatiei la Uniunea Scriitorilor mi s-a parut de un imens comic involuntar) si, vorba unuia: fiecare are, la 50 de ani, mutra pe care o merita. Ma bucur ca Liviu Antonesei a avut curaj sa plece si sa nu cautioneze politrucii cu pricina. S-a dovedit consecvent cu sine insusi. Deja devenise greu de respirat pe aici. Este ultima mea postare. Pe un blog ca acesta nici sa te revolti nu mai merita.
2010-03-16 19:42:14 | Raporteaza
Anghel,
Suna bine revolta dvs, dar de unde pot sti eu ca nu reveniti cu alt pseudonim? Fiindca dupa cum le amestecati nu prea pareti decis asupra motivului pentru care nu mai vreti sa frecventati acest blog (sau Voxpublica?). Daca ati luat decizia sa nu mai postati pe blogul meu, va multumesc si va rog sa nu va razginditi.
2010-03-16 19:56:17 | Raporteaza
@Anghel: iata un motiv in plus sa fie invitati politicienii;le putem pune intrebari,si isi pot expune ideile.Nu mi se pare normal sa “sarim de beregata” nimanui.
Si ar fi tare interesant ca jurnalistii care scriu pe vox sa poarte o discutie cu acestia,fara intreruperi si interpretari.Asa poate ne facem o parere documentata despre fiecare.
Tot ce imi doresc e sa nu dispara de pe blog cei care ne-au facut “dependenti” atatea luni.
2010-03-16 20:06:16 | Raporteaza
@ela:Respect, ca la fiecare interventie pe care am prins-o.
2010-03-16 20:12:08 | Raporteaza
cristian teodorescu,
)))))))))))
)))))))))))
))))) sa vina guta si salam pt ambianta muzicala
eba cu botanicele, tasu cu etno, rezulta curentul telectual etno-botanic, derivata a basescianismului
basescienii telectuali sint virful de lance in sinergia implementarii curentului cooltural. (botoxu lipseste)
eu v-am pus?!!! acum jucati
2010-03-16 20:18:27 | Raporteaza
Discutia nici nu cred ca are miza asa de mare, pentru ca nu cred ca Vox Publica o sa reziste mult, la calitatea pe care (n)-o are….
In rest, sanatosi sa fim… asa-zisa ‘deschidere’ e mai mult spre portocaliu. N-am nimic de spus, e dreptul dvs. sa va colorati blogurile in ce culoare (politica) doriti.
2010-03-16 20:28:26 | Raporteaza
@) Cristi Teodorescu
Ma bucur ca, desi sintem cam de aceeasi virsta, tu mai gasesti resurse pentru a mai nutri sperante fata de politicieni. Eu unul nu mai posed asa ceva. Pot fi de acord ca invitatii de pina acum nu sint chiar pleava politucimii, dar au timp sa devina! Pentru ca aceasta cloaca maculeaza si distruge tot.
Insa nu toti sint chiar vigini politica – dl. Dancu are ceva vechime si tot elanul reformator al dumisale a sfirsit in izolarea in care l-a situat partidul din care facea – sau facea? – parte. D-na Saftoiu, dupa ce ne-a binecuvintat cu presedintia d-lui Basescu, s-a suparat pe acesta cind i-a demis sotul din functie si a intors armele, ca orice traseista.
D-nii Preda si Voinescu, de altfel activi politic si inainte de a deveni membri de partid, au fost agatati ca niste floricele de reverele PDL, pentru ca da bine la un anumit public, cel intelectual – nu e vorba atit de numarul de voturi al acestora, ca e infim, dar intelectualii cu pricina scriu comentarii, apar la TV, prin urmare influenteaza. Si, pe deasupra, deosebit de firmele de publicitate electorala, nici nu costa mai nimic! Oricum, nu cred ca partidele noastre au nevoie de clarificari doctrinare si alte acrobatii, ci pur si simplu de asanare – o mina de oameni nu pot duce aceasta operatiune la bun sfirsit. Si nici intr-un caz nu se face schimbind numele unui partid, sigla altuia, imnul celui de-al treilea… Daca n-as fi un om foarte blind, as evoca un banc din vremea tineretii noastre – “dar ci cianura ati incercat?”.
Da, blogul e in curs de mutare, dar asta nu inseamna ca nu voi trece in vizita pe aici si pe alte bloguri, probabil nu pe cele ale politrucilor, si o voi face mereu in nume propriu, nu ascuns dupa nick-uri.
Iti doresc succes.
2010-03-16 20:37:00 | Raporteaza
aah, iarba mea,
Mi se pare mie sau dvs va luati intaritoare lichide intre o postare si alta?
2010-03-16 20:41:02 | Raporteaza
Faptul de a duce si materiale noi, din zona mai intelectuala a politicii, pe linga continuturile curente..mi se pare Ok.
In fond numai timpul va arata daca aceste materiale prezinta interes pentru public ( care nu se rezuma la comentatori) .
O platforma de bolguri poate fi si paote deveni orice doreste..spre deosebire de un format tiparit care are mult prea multa inertie si mult prea putin spatiu,( ca sa nu mai vorbim de controlul strict editorial..etc).
N-am o problema cu prezenta politicienilor, in masura in care ei sunt selectionati dintre cei inteligenti si folositori…si sunt gestionati …
Ma surprinde ca avem deja o “polemica” pe aceasta tema ( cred ca temele noastre de polemici in societate sunt
multe si complet diferite de prezenta\absenta unor tipi pe bloguri..poate ar trebui sa trecem la chestiuni serioase!!!)
Beneficiul comunicarii informale cu persoane din mediul politic ar putea fi mare si reciproc– dumnealor invatind ca “poprul nu musca” si are intr-adevar intotdeauna ..dreptate
..iar cetatenii experimentind si faptul placut de a fi ascultat si respectat .
2010-03-16 20:43:00 | Raporteaza
arinda,
bine ca ati zis-o dvs, ca daca o plantam eu, pina aici mi-ar fi fost.
2010-03-16 20:50:21 | Raporteaza
Nu cred ca un blog de independenti ar trebui “stricat” sau “amestecat” cu politica si politicienii. Daca vreti sa-si spuna si ei parerile public, creati o alta platforma pentru politicieni!
2010-03-16 20:59:48 | Raporteaza
Gia,
Pe mine tocmai asta ma amuza, ca politicienii intra in acest joc, ceea ce i-ar putea face mai compatibili cu discursul independent.
2010-03-16 21:06:24 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
cer permisiunea sa va scriu,desi randurile dvs nu imi ereu adresate mie.
Este adevarat,o mana de oameni de bunacredinta si cu stiinta nu pot schimba prea multe in politica;insa va rog,tineti cont si de numarul de accesari.
Poate ca nu toti au verbul la ei,poate nu doresc sa se exprime.Vreau sa cred ca este un inceput.
Si,daca ma gandesc la bancul spus de dvs,din aceleasi vremuri,din pacate,de data asta nu pravaliile sunt goale,ci buzunarele.
2010-03-16 21:10:14 | Raporteaza
Web-ul răstoarnă piramidele pentru că nu există intermedieri, nu există puteri. Pe net unu valoareaza unu.Oameni se informeaza si chiar daca sunt prosti cu timpu li se dezvolta inteligenta.
Acest scriitor vezi doamne na pacatuit el este un sfant.
Cum sa fie el coleg cu cele patru persoane noi venite care au acceptat sa-si dechida blogurile pe Voxpublica.
Eu sunt mai tanar /dar am vazut deconspirati in ultimi cinci ani scriitori foate sfinti in Romania adevarati colaborationisti ai regimului criminal comunist.
Persoanele mai in varsta poate stiu cine este acest scriitor Liviu Antonesei ce a facut la viata lui.
Eu sunt o persoana modesta care si-a deschis blog sunteti bine veniti:
dan-arizonatg-j../
2010-03-16 21:14:07 | Raporteaza
Cum sa nu regreti plecarea unui asemenea “domn”, fara “dedesupturi”, de la care aveam cu totii atatea lucruri de invatat? Iata ce lasa in urma Liviu Antonesei pe Voxpublica; o mostra de exprimare eleganta si decenta in spatiul public:
@) Mihai Gotiu
Problema este ca stejarii nu pot fi demolati de niste, scuzati-mi expresia, dar uneori e bine sa fii mai verde in exprimare, deci de niste labari, ca altfel nu stiu cum i-as putea numi! Sint niste dedesupturi aici, ca si in cazul Oprea, pe care le stiu foarte bine si daca nu mi-ar fi greata le-as spune! N-as vrea ca mucavetii astia sa ma enerveze intr-atit incit sa le si scriu!
2010-03-16 21:15:29 | Raporteaza
Liviu Antonesei,
Ramin la parerea mea, ca ar fi bine sa nu renunti la blogul de aici, desi cineva, pe care am impresia ca il cunosc si care semneaza Apostol vrea sa ma faca taitei din aceasta cauza.Sint pe Voxpublica voci cu care de multe ori nu sint de acord, dar am decis sa accept regula jocului, din cauza ca aici e singurul loc in care diversitatea si divergenta de opinii functioneaza. Gindeste-te ca de dragul acestei formule accept ca tot soiul de anonimi ca optiune sa traga de bracinari cu o veselie imbecila. Fac asta pentru ca in afara de acesti opinionarzi ai insultei apar pe Voxpublica vocile unor oameni inteligenti care ma onoreaza cu postarile lor, la fel cum au facut-o si cu serialul tau despre iubire.
Numai bine.
2010-03-16 21:37:57 | Raporteaza
nea Cristiane, poate ca-ti amintesti ca inainte de alegeri eram un vizitator regulat, nu te gindi la prostii, al blogului matale. Chiar te-am considerat um baiat de treaba, cumsecade.
De mult n-am mai fost pa la matale, ca mi-a fost pur si simplu jena, jena de jena matale.
Nea Cristiane, batrinetea aduce o multime de necazuri, da ne da si sansa sa fim sinceri si liberi. Ar fi pacat de matale, ca ai totusi un simbure bun!
2010-03-16 21:53:12 | Raporteaza
…..voi prelua un fragment din cele scrise jurnalistilor- politicieni care ne sufoca inclusiv pe acest portal>
Sunt putine locuri in Romanica asta unde putem “respira” Unul din acestea era si Voxpublica, cu toate defectele ei – certuri intre autori, ceva propaganda de la unii etc. In spatiul public, politicienii acapareaza tot, de la spatiul media pana la hatisul birocratic, pe care-l diriguiesc fara a-l pricepe.
Eu, cel putin, am vazut acest portal ca un loc de refugiu, unde, in parte, ma puteam exprima. Din pacate, odata cu aparitia politicienilor ca dvs., acest spatiu este mai putin frecventabil si mai putin interesant.
Tocmai de aceea fac apel la un minim de decenta din partea politicienilor care ne sufoca si aici> lasati-ne sa ne auzim intre noi, sa discutam, si sa ne spunem opiniile. Aparitia voastra va atrage cu sine anumiti comentatori care vor infecta acest spatiu si-l vor face nefrecventabil. De asemenea, unii vor pierde mult timp straduindu-se sa le explice lucruri evidente, de bun simt, dar care nu au ecou in ale politicii.
Personal nu cred ca va exista un dialog: comunicarea tine de urechea care asculta, nu de cel care vorbeste, iar respectivii insi nu sunt pregatiti sa asculte.
Luand in considerare aceste idei (poate ar fi prea mult argumente), ii rog sa aiba decenta de a parasi acest spatiu.
2010-03-16 22:07:29 | Raporteaza
Hop si eu, ca-i de bon ton. Jos palaria d-le Antonesei! In plus de gestul de azi doresc sa spun ca m-a surprins deosebit de placut, in ultima luna si mai bine, tenacitatea cu care te-ai ocupat dumneata de fenomenul iubirii, intr-un mediu precum Voxpublica, unde, chiar daca mai gasesti si lucruri interesante, se amesteca toate miasmele si delirium-ul societatii bolnave in care traim. Doresc insa sa afirm cu “tarie” alta chestiune. Am sentimentul foarte clar la aceasta ora ca pe atitudini ca cele exprimate in aceasta postare a d-lui Teodorescu se va umple de zoaie si invective si acest mediu de dezbateri atat de util societatii noastre. Nici eu nu cred ca pot fi amestecate politica militanta cu “opinia publica”. Surpriza este ca pe genul acesta de “adormire” a vigilentei cred ca s-au bazat si comunistii cand s-au catarat precum soarecii pe sacul de malai. Nu cred nici in teoria “misiunii” asumate de cei patru citati aici ca exemplu de lideri ai societatii civile esuati in politica militanta, misiune justificata in celebrul “cineva trebuia sa faca si asta”. Suntem in zona de oportunism pentru unii si “obiectivism” pentru altii. Inapoi la lectura si educati-va copiii sa nu mai puna botul la vrajeala asta ieftina.
2010-03-16 22:09:55 | Raporteaza
Neamtu Tiganu,
Nu v-am dus lipsa. Si, nu va suparati, ca sa ma luati de sus, cum incercati, poate ma lamuriti de unde vi se trage altitudinea. Eu stau la etqajul doi.Locuiti cumva la etajul zece?
2010-03-16 22:15:10 | Raporteaza
Felicitari lui Antonesei pentru atitudinea demna. Domnu’ Teodorescu, chiar nu pricepetzi ca nici macar cei interesatzi de politica (ca mine, de exemplu) nu suporta sa-i vada pe politicieni prezentzi in mass-media pana la vomitura de atata sila? I-am ales sa-si faca jobul si sa ne comunice-raporteze noua, alegatorilor, succint si doar cand au ceva serios de prezentat, rezultatele activitatzii lor de politicieni. Punct. Eu unul nu doresc sa ascult-citesc defecatziile “politologice” ale unora de teapa lui Preda, Saftoiu sau Dancu. Daca ar aborda un subiect sociologic serios, Dancu e audibil-citibil, dar numai atunci. Daca vretzi la Voxpublica sa va faca trafic, nu am nimic impotriva, dar asiguratzi-ne si noua protectzia: deci punetzi-i intr-un tzarc vizibil marcat, asa cum isi marcheaza lupii “terenul”, incat sa-i putem “mirosi” de la distantza ca sa-i ocolim. De acord?
2010-03-16 22:25:57 | Raporteaza
nea Cristiane, ma bucur ca nu mi-ai simtit lipsa, chiar aveam probleme de constiinta, ma gindeam.. tii ce dor trebe sa-i fie lu nea Cristian de mine, mie mi-a fost dor de matale, da da ala pa care credeam io ca-l cunosc.
Nu stiu de unde ai inteles ca te-am luat de sus, de altfel am casa pa pamint, in Ro, stateam pa vremuri, la etj 12.
Daca erai mai atent ai fi observat ca am spus-o cu parere de rau. Convinge-ma, fa-ma sa cred ca am gresit!
2010-03-16 22:29:37 | Raporteaza
Pe de o parte ne luam jucariile si plecam cand adie miros de “porc”, pe de alta parte ne plangem ca in spatiul public e infestat cu suine.
Pe de o parte ii porcaim acuzandu-i de autism, ignoranta, oportunism si ii expediem scurt la coltul sfertodoctilor, pe de alta parte refuzam orice dialog/apropiere cu/de extrem de putinii care au mai mult de 32 de carti in biblioteca si care si-au facut obiceiul sa verbalizeze folosindu-si neuronul din dotare.
Dar cine sunt io sa-i spui asa ceva lui Liviu Antonesei (in cel spatiu public de exprimare in care tocmai am aflat ca unii sunt mai egali decat altii)!?… io, amarasteanul care inca mai crede ca se poate schimba ceva in tara asta prin dialog, argumentatie, perseverenta si un dram de bun simt si nu numai prin bastoane, santaj, lampase, borduri, caltabosi, pungi ros-galben-portocalii cu faina sau mici la gratar!…
Stiu insa de mic copil un lucru (Dumnezeu sa te odihneasca, bunicule!): ‘geaba-i luna batatura daca sta maldarul de gunoi in fata portii; tot te ajunge duhoarea!!… chiar si in “exil” la Londra!
2010-03-16 22:46:13 | Raporteaza
@Gicu Maracine: 31 asa ma gindeam si eu
2010-03-16 22:57:41 | Raporteaza
@Ami:
“@Gicu Maracine: 31 asa ma gindeam si eu”
Cum s-ar spune, @Ami si @Gicu Maracine au impreuna doi neuroni
2010-03-16 23:10:17 | Raporteaza
@neurochirurgia …sa inteleg sa sunteti ironic?
2010-03-16 23:25:27 | Raporteaza
Da. E mare cerere la voi… Si voi aveti nevoie de scolit in ale politicii… Nu mai au unde sa se desfasoare… Sunt de acord cu Liviu Antonesei.
O intrebare, totusi: de ce numai politicienii se bucura de invitatii speciale sau regim preferential?
2010-03-16 23:32:21 | Raporteaza
am gasit pe un blog “vecin” urmatorul comment apartinind unui om pe nick-ul sau “C” – il redau ca on-topic :
” @Alina Mungiu-Pippidi, nu vroiam sa mai intervin (e singura topica de pe vox pe care o mai urmaresc o zi-doua), dar dovedesti aceeasi aroganta tipica a intelectualului roman, la fel de nociva ca cea a politrucilor sau jurnalistilor ce-au pus stapanire pe media:
“Domneste ideea civic inacceptabila, ca sintem egali cu totii in spatiul de exprimare.”
oricat ti-ar placea sa crezi altfel, suntem totusi azi egali in spatiul de exprimare. pot unele opinii sa se elimine de la sine (prin infantilism sau atitudiane grobiana), pot unii desigur sa puna instinctiv pret mai mult pe ce spune vreun Antonesei sau …Pippidi (si datorita publicitatii, si datorita faptului ca judeca oamenii dupa haine – si nu spun asta sa jignesc, ci ca-i realitatea). dar tot mai multi citim totusi atent ce spune ORICARE. iar daca lucrurile au sens, acele comentarii de la vreun X-ulescu devin automat si formatoare de opinie. personal, nu pot sa inghit ce spune vreunul doar pentru ca-i Antonescu sau Pippidi. tot respectul pt trecutul vostru glorios, dar toti suntem oameni, iar inteligenta opiniilor curente nu trece neaparat prin ce credite ti-ai castigat altadata.
exista (iau doar un exemplu) si zeci de romani printre cei ce si-au adus contributia la internet, sa poti comunica intr-o fractiune de la Oxford la Iasi, sau cu …canada. oamenii acestia crezi ca nu gandesc, doar muncesc? opinia lor nu ar conta? fiindca presa nu scrie despre ei? fiindca profesia lor nu-i implicit legata de vizibilitatea in spatiul public? fiindca, daca tu nu stii ce au facut inainte sau dupa 89, si daca semneaza cu vreun nick, tu nu poti sa le apreciezi rationamentul si validitatea opiniilor decat dupa ce le studiezi CV-ul?
stiu ca te refereai mai mult la jurnalisti sau politicieni, dar am vazut in comentariul tau acelasi spirit nociv de casta (“Am impresia ca diversi de pe aici nu stiu prea bine cine sint Liviu Antonesei sau …”). iar cand si eu am dat de unul, intreband anterior “cine e liviu antonesei”, cred ca tocmai la exagerarea aceasta a cultului personalitatilor de la noi se referea. nu mai conteaza cine esti (sau cine ai fost), conteaza ce spui. si oricum, spatiul public nu cred ca mai poate fi azi monopolizat de nimeni. obisnuiti-va cu realitatea asta.”
c.
2010-03-16 23:43:06 | Raporteaza
apa plata … cu toate ca in cercurile basesciene este de neconceput si impotriva directiei trasate de etno-seful statului, totusi se poate. Lumea devine mai clara, iar politrucii arata ca niste politruci
2010-03-16 23:46:47 | Raporteaza
@Gicu Maracine: Ai dreptate si de data asta,Gicule.Cine isi taie nasul,isi ciunteste fata.
2010-03-16 23:57:43 | Raporteaza
Eu sunt de partea lui Liviu Antonosei : varsta si capacitatea de a articul fraze in limba romana nu e suficient ca sa fii un politician “frecventabil”. De 20 ani toata lumea se rinocerizeaza in politica, cei patru nu sunt o exceptie. La uniis e vede ca se simt inconfortabil in propria piele, la altii s-a trecutd eja peste chestia asta. Nicio idee viabila, niciun “stil nou” de a face politica, ba dimpotriva, aceleasi aplauze la puterea de stat si de partid (cu diferentele de gasca de riguoare), aceleasi jocuri de interes, acelasi populism, aroganta si ipocrizie. Eu nu ma simt reprezentat mai mult de cei btrani decat de cei tineri.
2010-03-17 00:34:00 | Raporteaza
Daca se numeste Voxpublica,atunci sa fie publica!
Politicienii sunt la fel de liberi sa se exprime,ca toti ceilalti.Sunt,pana la urma,oameni,ca si noi.
Sa nu facem din Vox o casa conspirativa,in care sa vorbim numai noi.Iar cand politicienii bat la usa,ce facem?
Ne uitam pe vizor si ne indepartam,incet,in varful picioarelor?Sa le dam senzatia ca “nu-i nimeni acasa”?
2010-03-17 00:55:03 | Raporteaza
Stiti ceva d-le Teodorescu? Lumea s-a saturat de LOLOURILE politicienilor si disputele jurnalistilor. Ele pot fi cuprinse intr-un singur vuvint L A B A . Si asta nu are cum sa aiba rezultate concrete.Sunteti inca tributari mintii de lemn si vorbiti(scrieti) tot felul de aiureli, fara a putea veni in fata oamenilor cu ceva clar si concret.O zi buna!
2010-03-17 11:32:24 | Raporteaza
Paguba-n ciuperci ca pleaca Antonesei!
Nu stiu ce mare castig pt cititori o fi daca Preda & Co vor scrie aici insa mai mult ca sigur ca nu e nicio pierdere daca Antonesei pleaca.
La urma urmei oamenii aia nu s-au bagat cu forta aici ci au fost invitati. Iar daca Antonesei nu are putere de deciziei la VoxPublica, n-are decat sa-si verse frustul pe un blog in alte parti.
Dl Antonesei spune ca: “Sînt politicieni, să-şi vadă de cîlţii lor, la ei pe bloguri, e de părere Liviu Antonesei”
Toate bune si frumoase dar voi, cei de pe VoxPublica de ce nu va vedeti de caltii vostri? Adica voi tocati toata ziua la politicieni, dupa bunul plac iar cand acestora li se odera aceleasi metode pt a va raspunde, faceti pe ofensatii?
Du-te dle Antonesei unde-a intarcat mutul iapa (adica pe blogul lui D. Tudoran).
2010-03-17 11:36:41 | Raporteaza
Pe de alta parte, VoxPublica este in primul rand o afacere care nu-i apartine lui Antonesei. Si, cum bine stim, afacerile se fac pe si pt bani.
Mai mult ca sigur ca cei 4 “politruci” vor aduce de 4 ori mai multi cititori decat a reusit sa aduca Antonesei.
Deci, care e problema dle Antonesei?
2010-03-17 11:39:52 | Raporteaza
Uite, de-aia am rărit bîntuirea pe voxpulica. Prea mult sectarism şi pudibonderie provincială. Am migrat char pe blogurile unora din cei care domnului Antonesei îi put. Aici urmăresc, din an în Paşti, doar 4% din autori.
2010-03-17 13:22:01 | Raporteaza
Unora nu le place politica, altora le place. Chacun a son gout.
2010-03-17 16:24:54 | Raporteaza
Pna la urma, care e durerea? Dl.Antonesei, pe care il respect foarte mult, are dreptul sa faca ce doreste ,sa ramana sau sa plece ,cum crede dansul ca e mai bine.Dl.Teodorescu, pe care de asemenea il respect foarte mult(desi mie imi place mai mult Colonelul decat Judecatorul) are de asemenea dreptul sa faca ce crede dansul .Ar trebui sa ne invatam pur si simplu sa respectam dreptul oamenilor de a-si alege deciziile cum vor, fara a ne simti obligati sa le ,,traducem”deciziile, sa le aprobam sau sa le dezaprobam, parerea mea.
2010-03-17 17:44:39 | Raporteaza
Pana la urma, care e durerea? Dl.Antonesei, pe care il respect foarte mult, are dreptul sa faca ce doreste ,sa ramana sau sa plece ,cum crede dansul ca e mai bine.Dl.Teodorescu, pe care de asemenea il respect foarte mult(desi mie imi place mai mult Colonelul decat Judecatorul) are de asemenea dreptul sa faca ce crede dansul .Ar trebui sa ne invatam pur si simplu sa respectam dreptul oamenilor de a-si alege deciziile cum vor, fara a ne simti obligati sa le ,,traducem”deciziile, sa le aprobam sau sa le dezaprobam, parerea mea.
2010-03-17 17:45:23 | Raporteaza
Multumiri domnului Antonesei ca a generat gestul politrucului de a se retrage. Este cu atat mai uimitor, cu cat pupatul de-a lungul timpului si incepand din frageda pruncie a 3 cururi de presedinti intr-o varietate de culori politice nu l-au facut pe (e)stimabilul politolog nici sa freamete discret din nari. Deh, e posibil ca, in fapt, miroseau la fel.
Pe domnul Teodorescu, pe de alta parte, il criticam, cei ce-l criticam, doar pentru ca il vrem inca si mai bun. Mai ales ca unii dintre noi credem ca prezinta, de la o vreme, semne serioase de tumefactie a mucoasei nazale.
2010-03-17 20:05:58 | Raporteaza
Antonesei si-a terminat de publicat operele.
Crerzind ca pacaleste lumea a gasit, crede el, un motiv plauzibil de retragere.
Cit timp era parte a politicienilor, politica nu ii mirosea, doar acum.
2010-03-17 20:55:32 | Raporteaza
@neamtu tiganu si virgil
voi,fetelor,sunteti chiar haioase!
Sunteti precum traseistele alea batrane pe care nu le mai baga in seama nici macar un sofer turc.
Ar fi mai bine pentru voi sa vi se piarda urma pe plaiurile vanatorii vesnice.(eventual intr-un loc inverzit perpetuu).
Nu ar fi nici o pierdere,pentru nimeni,nici macar pentru voi…..
2010-03-18 19:32:55 | Raporteaza
[...] Experimentul Voxpublica şi plecarea lui Liviu Antonesei (1721 vizualizări) [...]
2010-03-20 18:18:49 | Raporteaza