![]() | ”Fân Fest este un spectacol ieftin, nedemn de Roșia Montană”vezi toate articolele de Mihai Goţiu10 Aug 2011 la 10:57 116 comentarii 2413 vizualizari. |
Am primit din partea Asociațiilor ”Pro Roșia Montană” și ”Pro Dreptatea” un comunicat de presă cu titlul ”Fân Fest este un spectacol ieftin, nedemn de Roșia Montană”. Vă las bucuria de a lectura acest ”demn” și ”valoros” comunicat. La final, se impun, totuși, niște precizări. Iar dacă au sau nu dreptate vă puteți convinge singuri, chiar la Roșia Montană, la sfârșitul acestei săptămâni (12-14 august – detalii aici).
***
”Fân Fest nu reprezintă Roşia Montană. Aşa-zisul festival este o jignire la adresa localnicilor şi la tradiţiile unei zone cu o istorie milenară în minerit pe care oamenii locului le respectă.
În ciuda insistenţei cu care organizatorii continuă să transmită aceleaşi mesaje fără fond, noi, adevăraţii membri ai comunităţii locale, vrem să înţeleagă toată lumea că festivalul Fân Fest nu este o manifestare tradiţională a comunităţii din Roşia Montană. Este un eveniment înfiinţat special de persoane care nu au nici o legătură cu zona, pentru a protesta împotriva mineritului la Roşia Montană şi implicit la dreptul la o viaţă mai bună a oamenilor de aici.
De câţiva ani, suntem nevoiţi să suportăm umilinţele şi desfrâul unor tineri care vin la noi acasă să ne dea lecţii despre cum să trăim şi care, chipurile, vor să ne salveze. Asta în timp ce organizatorii spun că este un festival cultural destinat celor care vor să cunoscă istoria Roşiei Montane şi oamenii locului. Însă nu este deloc aşa.
“Fân Fest a adus în fiecare an la Roşia Montană grupuri de tineri care nu au avut nimic în comun cu tradiţiile şi cultura zonei. Au dat peste cap viaţa normală a Roşiei Montane, unde oamenii nu doresc decât să muncească şi să trăiască în linişte. Unii dintre ei au jignit localnicii, i-au înjurat, le-au devastat grădinile şi gospodăriile în setea lor de “cultură”. Le transmitem că nu sunt bineveniţi la Roşia Montană, noi avem tradiţiile şi manifestările noastre culturale. Aici s-a format o adevărată cultură venită din cei peste 2000 de ani de minerit. O dovadă este tradiţionala sărbătoare “Mărie, Dragă Mărie”, din 15 august de la Cărpiniş, sau Ziua Minerului care se va ţine în 28 august pe stadionul din comună. Noi îi aşteptăm acolo să vadă cum sărbătoresc roşienii. Iar de salvat de la sărăcie şi situaţia de acum o poate face doar investiţia în minerit propusă la Roşia Montană şi pe care noi localnicii o susţinem.” Andrei Jurcă, preşedintele ONG Pro Roşia Montană.
“Suntem oameni simpli, cu frica lui Dumnezeu, ne distrăm atunci când avem motive de bucurie şi nicidecum prin manifestări ca Fân Fest. Acest festival nu a schimbat nimic, în fiecare an a fost doar multă gălăgie şi mizerie. Nu vor decât să ne lase fără locuri de muncă şi să convingă guvernanţii şi opinia publică că la Roşia Montană nu este nevoie de minerit. Ce au făcut ei pentru Roşia Montană în ultimul an, de la ultima vizită? În presă spun că vor să ne cunoască istoria, dar dacă îi întrebi pe participanţi, afli că au venit doar ca să se distreze. Asta este cultura lor şi tradiţiile pe care spun că le promovează.” Marcu Blăjan , preşedintele ONG Pro Dreptatea.
Comunitatea din Roşia Montană este revoltată că aceşti oameni care nu au nici o legătură cu zona continuă să vină aici în fiecare an, se distrează două zile şi apoi pleacă fără să le pese de istoria, cultura, tradiţiile şi viaţa noastră, a celor care trăim aici.
Mai mult, încearcă să convingă lumea că Fân Fest este o modalitate de promovare a Roşiei Montane şi să includă localitatea noastră pe lista UNESCO.
Vă spunem noi, localnicii, că Fân Fest este o insultă la adresa acestei localităţi miniere. Sperăm ca cineva să pună capăt acestei jigniri la adresa comunităţii noastre şi nu cerem decât să fim lăsaţi să ne promovăm adevăratele tradiţii, să ducem o viaţă bună la noi acasă şi să pornim la Roşia Montană un minerit modern şi responsabil pentru bunăstarea tuturor.”
***
Acesta este comunicatul ONG-urilor susținute de RMGC în strategia lor de mimare a societății civile (mai multe detalii despre această strategie aici). Desigur, e dreptul lor de a avea o opinie, dar cât de adevărate sunt afirmațiile lor vă puteți convinge într-un mod extrem de simplu, venind la sfârșitul acestei săptămâni la Roșia Montană (detalii aici). Vă puteți convinge direct, la fața locului, dacă cele afirmate de cei de la Asociația ”Pro Roșia Montană” sunt sau nu adevărate.
Trebuie făcute, totuși, niște precizări legate de acest comunicat. Ziua Roșiei Montane nu este așa-zisa Zi a Minerului din august, ci pe 6 februarie, data atestării documentare a localității (în februarie 2011 s-au împlinit 1880 de ani de la această atestare pe care nici cei de la ”Pro Roșia Montană”, nici Primăria nu au marcat-o însă în vreun fel).
De asemenea, Ziua Minerului NU este în luna august. Ziua Minerului este pe 4 Decembrie, Sărbătoarea Sfintei Mucenițe Varvara, patroana și protectoarea minerilor. Ziua Minerului din agust este doar un pretext de sărbătoare câmpenească, la care oamenii au fost momiți să participe anul trecut prin faptul că li s-au dat pe gratis ”patru mici și-o bere” (dovada o vedeți în imagine). Iar cât de ”scandalagii și de huligani” au fost participanții la ediția de anul trecut a FânFest stă dovadă faptul că singurii amendați de către jandarmi pentru ”tulburarea liniștii publice” au fost… susținătorii RMGC.
Faptul că FânFest 2011 este dorit de comunitatea locală este chiar faptul că se ține. Participanții la festival vor fi cazați la localnici, locurile de desfășurare ale evenimentelor festivalului sunt în proprietatea localnicilor și ai comunității. Nici anul trecut, nici în acest an, FânFest nu s-ar fi putut (nu s-ar putea) desfășura fără acordul și implicarea localnicilor. Simplu.
În fine, două întrebări: de ce îi deranjează oare pe cei de la RMGC și pe susținătorii lor faptul că oamenii vin la Roșia Montană, să se convingă la fața locului de realitate, având posibilitatea să asculte opiniile ambelor părți? Și de când au ajuns românii să fie ”jigniți” de faptul că au oaspeți?
Etichete: fan fest, fan fest 2011, fanfest, fanfest 2011, Mihai Goţiu


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 12010 citiri |
| Cristian Teodorescu 10786 citiri |
| Costi Rogozanu 10214 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4475 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4185 citiri |
| Alin Fumurescu 4048 citiri |
| Ciprian Şiulea 3339 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Iulian Leca 2415 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63069 citiri |
| Cristian Teodorescu 41134 citiri |
| Costi Rogozanu 39175 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18229 citiri |
| Alin Fumurescu 17943 citiri |
| Viorel Dobran 13055 citiri |
| Dan Duca 12062 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9035 citiri |
| Dorin Tudoran 8829 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Eu am fost la FanFest anul trecut si adevarul este ca am vazut foarte multi oameni morti de beti si care faceau scandal. Banuiesc ca localnicilor le este greu sa refuze un venit in plus, mai ales in situatia in care se afla cu rata somajului acolo, dar eu nu cred ca le convine prea mult ca timp de 3 zile sa vina oameni care sa se imbete, sa se bata, sa faca scandal si sa lase tone de gunoaie in urma lor
2011-08-10 11:09:30 | Raporteaza
Faină postare! În România, sunt vreo 10 inst. media care încă difuzează mesaje despre opoziția la proiectul minier care e super cunoscut datorită reclamelor din media. Spre deosebire de canalele media care cenzurează mesajele venite din partea opoziției la proiectul minier cu cianuri, e bine că Mihai postează pe voxpublica vocea susținătorilor proiectului minier. Arată astfel, dincolo de partizanatul asumat și justificat repetat, spre deosebire de alte instituții media, că poți difuza, respectând niște standarde profesionale, mesaje asupra unui subiect din mai multe direcții.
2011-08-10 11:16:14 | Raporteaza
@Ionela:
Pe cuvantul tau de pionier ca asa a fost? Pai de ce nu i-a amendat politia si jandarmeria pe cei care ”s-au batut si au facut scandal”, ca erau la tot pasul politisti si jandarmi? Si de ce nu i-a amendat Garda de Mediu pe organizatori pentru ”gunoiul lasat in urma”? A facut cineva sesizare in acest sens?
mi-e jena de job-ul de rahat pe care ti l-ai ales
2011-08-10 11:23:46 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-08-10 11:28:18 | Raporteaza
“mi-e jena de job-ul de rahat pe care ti l-ai ales”, zise Gotiu iesind din căpiţa de fîn.
2011-08-10 11:51:11 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
)…poate unii dintre taranii de-acolosha nu prea suporta atatia decibeli mai ales de la o muzica pe care mai mult ca sigur nu prea o inteleg babele. daca era Veta Biris era alta treaba dar Luna Amara si Sarmalele Reci pe ulita lu` tanti Leana stiu si eu daca e reprezentativ pentru rosieni?
hai bre coane nu mai fii asa de suparat pe fata…or fi fost si ceva oameni beti pe-acolosha ca doar nu toata lumea a venit sa culeaga flori, sa spuna poezii si sa bea Brifcor.
am fost si eu la manifestari de genul asta si peste tot am vazut si oameni beti. unii mai cuminti si simpatici, altii care faceau oaresce galagie, altii care se pisau in mijlocul drumului, altii isi ambalau motocicletele toata noaptea, iar formatiile alea de muzica cam urla (acum gandeste si matale logic cum ar fi sa-ti cante Guta sau Salam 3 zile sub balcon, ce dracu
in mod sigur pot fi si nemultumiti de situatie (si nu neaparat oamenii RMGC) insa probabil, per total, o sa fie distractie si pentru gazde si pentru oaspeti.
asta nu scuza iesirea matale “de rahat” la adresa fetei…
p.s. anul asta o sa ploua si o sa fie frig, asa ca sa va dati pe tarie…
2011-08-10 11:53:49 | Raporteaza
Cu asa buget de atac pe toate caile nu m-ar mira sa vad anul acesta oameni de-ai lor infiltrati printre participanti (remember “revolutia”, mineriadele, samd)
Beware, be very aware!
2011-08-10 11:56:55 | Raporteaza
@ipse:
Sarmalele Reci si Luna Amara nu sunt pe ”ulita lu tanti Leana”, ci intr-o poiana la Taul Brazi; generalizarea conitei face parte insa din propaganda RMGC care s-au dus sa planteze dimineata seringi in poiana si apoi sa planteze imaginile pe youtube, dar in prostia lor au plantat seringile taman in locul in care toata seara si noaptea au stat… jandarmii; care tot pe yuotube au pus imagini cu unul rupt in gura despre care au zis ca a fost la FanFest, dar care s-a dovedit ca era filmat la… Peris; si alte asemenea tampenii;
ei bine, imi iau libertatea de a spune ca un job care presupune sa faci asemenea porcarii e unul de ”rahat”
2011-08-10 12:08:56 | Raporteaza
fain e oranjul de pe biletul pentru gratuitate! banuiesc ca oranjul este si el, “adevarata” culoare locala!
2011-08-10 12:11:47 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Mai nea Mihaita, cum le stii matale pe toate, ca un om mare…oare de la batista ti se trage?
O perioada am crezut ca esti doar platit sa nu accepti ca altii pot avea opinii diferite decat ale tale, insa incep sa-mi dau seama ca tu chiar ai o problema: ori nu ai trecut cu bine de pubertate, ori de fapt esti femeie si ajungi la menopauza.
P.S: La fel ca observatia ta de la @3 vis-a-vis de parerea Ionelei; vin si eu sa-ti spun: job-ul pe care ti l-ai ales tu, ai ales sa-l faci precum un rahat…si miroase de la km intregi.
2011-08-10 13:03:36 | Raporteaza
Ramin la parerea mea.
2011-08-10 13:12:08 | Raporteaza
Gotiule, tu te afunzi cel mai tare in minciuna aici. Cum poti sa spui ca numai sustinatorii RMGC au fost amendati? I-ai legitimat cumva tu pe toti si i-ai intrebat de sanatate ca sa stii? Plus ca intotdeauna intr-un scandal sunt amendate ambele parti, indiferent de unde a inceput cearta. Intotdeauna la asemenea festivaluri in aer liber sunt oameni care se imbata sau care vin sa se injecteze in grup, asta e o realitate. Simplul fapt ca tu o negi cu atata inversunare nu face decat sa-ti scada credibilitatea
2011-08-10 13:38:54 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Nu, trebuie sa intelegi, ca asa cum tu pretinzi de la cititori ca esti independent si ca articolele tale pornesc doar din convingerile pe care le ai despre subiectul abordat, la fel exista si cititori care au pareri diferite de ale tale, pareri pe care si le formeaza singuri si pe care si le si sustin. Nu de putine ori ai avut parte de argumentari pertinente pentru acele pareri, dar ai ales sa le tratezi la fel, cu ale celor care nu fac decat sa injure. Pana atunci, imi iau libertatea sa-ti consider si eu absolut toate articolele si comentariile, niste minciuni. Si tot ca un rahat iti faci meseria.
2011-08-10 13:39:59 | Raporteaza
@Gotiu,
Cu astfel de sustinatori ai programului de implantare a unor bazine uriase cu cianura in Muntii Apuseni trebuie sa fi mai concis si mai direct-rahat este un cuvant prea moale-
Cineva vrea sa castige cateva miliarde de euro (firma privata) si in schimb sa lase romanilor din Muntii Apuseni cateva bazine uriase cu cianura si apoi sa ne straduim sa respiram aer curat.
Ei cu banii din aurul nostru, noi cu cianura.
Intrebare:
1. RMG pleaca si cu cianura dupa ce iau banii?
2. In clipa in care se fisureaza fundul unui bazin ce se poate face?
3. Cat timp se va mentine cianura in aceste bazine de decantare, adica mai precis, cate secole de azi inainte?
Suntem oameni responsabili, ori lasam o mana de golani sa isi bata joc de noi?
2011-08-10 13:40:25 | Raporteaza
@Cristi:
am aflat (si se poate verifica) foarte simplu: am intrebat reprezentantii politiei si jandarmeriei daca au fost incidente si pe cine au amendat (o poti face si tu); nu a fost niciun ”scandal” la FanFest anul trecut, ci doar un grup de cateva persoane care au inceput sa strige in Piata Veche (cu tricouri de la RMGC) impotriva celor care veneau in Rosia Montana si pe care jandarmii i-au potolit cu cateva provese-verbale de contraventie pentru ”tulburarea linistii publice” – atat;
restul sunt fantasme – faptul ca sunt tineri care se agita pe muzica rock, intr-un spatiu special amenajat intr-o poiana de langa sat nu e ”scandal” – iar daca tu crezi ca s-o apucat careva ”sa se injecteze in grup” intr-un loc plin de jandarmi si de politie, ce sa mai spun… sunt mituri usor de crezut (si pe asta se bazeaza propaganda) de cineva care nu a fost acolo;
poti vedea la link-ul de mai jos zeci de imagini de la FanFest 2010; tineri care rad, care se distreaza, care se plimba, parinti cu copii prescolari… cam asta a fost atmosfera (iar daca nu crezi ce vezi, te poti convinge saptamana asta direct la Rosia Montana)
facebook.com/me../
2011-08-10 13:53:30 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Acum dracu stie cine or fi fost aia amendati? Ca nu aveau legitimatii la ei. Erau unii acolo care au facut tambalau impotriva Fan Festului. Poate erau localnici deranjati de tambalau. Sau manelisti care s-au batut cu rockerii. Sau poate erau platiti de RMGC, dar nu avem noi de unde sa stim astea. Si nici sa cred pe cuvant pe unul sau pe altul (adica pe tine sau “ionela”) iar nu prea imi vine. Ca putem sa presupunem e alta treaba dar si presupunerile pot fi gresite mai ales cand vin de la cineva extrem de subiectiv (vezi si cazul “ionela”)
Nu cred eu ca ailalti au fost precum copiii de gradinita si nu si-a dat nimeni in petec pe-acolo. Dar asta e alta discutie si nu prea ma intereseaza cine face scandal acolo.
Vroiam sa te intreb altceva: voi faceti si o colecta publica de fonduri de la participanti? Pentru ca as fi curios cati participanti sunt dispusi sa contribuie financiar pentru sprijinirea voastra, ce suma se va strange si daca veniturile vor acoperi cheltuielile (presupun destul de mari). Ca altfel doar cu muzica, sloganuri, filme documentare, mici si bere nu prea vad sa dati inainte.
Pentru ca vezi tu?…vor face si ailalti acelasi tip de paranghelie pe 15 si 28 august si cred ca ale lor vor fi muuuuuuult mai mediatizate. Si bineinteles organizatorii vor fi muuuuuuuult mai darnici. Prietnii stiu de ce
Bafta!
2011-08-10 13:54:23 | Raporteaza
Mihai Gotiu, spune-mi si mie, orice om care se abate cu cate un centimetru din vederile tale este automat si irevocabil sustinator al proiectului pe care il urasti? Sau si mai rau, orice om care nu este de acord cu tine este platit de RMGC? Realizezi tu oare cata paranoia se gaseste in astfel de concluzii trase? Cata intransigenta si cate vederi limitate? Eu nu zic sa nu-ti exprimi opinia atunci cand iti place sau nu-ti place ceva, insa in orice context, extremismul asta de care dai tu dovada este periculos, ineficient si, de la un punct incolo, ridicol.
2011-08-10 13:54:27 | Raporteaza
@Arcadied, spune-mi si mie te rog unde ai vazut tu ca fata aia sa fi zis ceva care sa arate sustinerea pentru proiect? Sau tu esti doar o alta voce a constiintei lui Gotiu? Fata n-a zis nimic nici pro nici contra proiectului, a povestit doar ce a vazut ea cand a fost acolo. Acuma daca unii oameni isi impartasesc experientele neplacute de la acest festival inseamna ca trebuie sa le dam cu bata in gura, sa nu-i lasam sa vorbeasca si sa-i jignim?
2011-08-10 13:56:13 | Raporteaza
@Marian:
”pareri”, ”opinii” inseamna un lucru, afirmatiile mincinoase sunt cu totul altceva – cand spui ca ”ai fost la fanfest” si ca participantii doar ”s-au imbatat, au facut scandal, au lasat tone de gunoaie in urma lor” nu e o opinie sau parere, ci o afirmatie – o afirmatie mincinoasa insa, care se poate verifica foarte usor sunand la politie, jandarmerie ori garda de mediu – care au avut reprezentanti acolo;
2011-08-10 13:59:19 | Raporteaza
@serban:
nu, fata a propagat minciunile RMGC, nu o opinie de genul ”mi-a placut sau nu mi-a placut la FanFest” – a facut afirmatii care se regasesc doar in propaganda RMGC si care (cum scriam si in alte raspunsuri) se pot foarte usor verifica la institutiile publice care au avut reprezentanti acolo
2011-08-10 14:04:20 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
uite vezi?…esti nervos si nu ai citit bine spusele ionelei.
Tu mai sus zici asa:
“”pareri”, ”opinii” inseamna un lucru, afirmatiile mincinoase sunt cu totul altceva – cand spui ca ”ai fost la fanfest” si ca participantii doar ”s-au imbatat, au facut scandal, au lasat tone de gunoaie in urma lor” nu e o opinie sau parere, ci o afirmatie – o afirmatie mincinoasa insa, care se poate verifica foarte usor sunand la politie, jandarmerie ori garda de mediu – care au avut reprezentanti acolo;”
Ea nu a zis “doar” ci a zis “foarte multi”:
“Eu am fost la FanFest anul trecut si adevarul este ca am vazut foarte multi oameni morti de beti si care faceau scandal.”
apoi tu imediat dupa postarea ionelei zici asa:
“Pai de ce nu i-a amendat politia si jandarmeria pe cei care ”s-au batut si au facut scandal””
ea saraca nu a zis nimic de batut si tu zici acolo ca nu a fost nimeni amendat ca apoi sa spui ca doar unii cu tricouri.
Dracu sa va mai inteleaga. Sa fiti sanatosi si distractie placuta!
2011-08-10 14:07:06 | Raporteaza
@Gotiu,
Pentru a intari cele sustinute cu barbatie de tine, iti transmit cateva detalii legate de “puterea cianurei”, :
Cianura este una dintre otravurile cu cel mai rapid efect.
Cianura inhiba respiratia, altereaza transportul de oxigen la nivel celular si catre creier, presiunea sanguina descreste. Un simptom initial al otravirii cu cianura este inrosirea pielii, deoarece victima nu poate prelucra oxigenul din sange.
La ingurgitarea a 100-200 mg de cianura de sodiu ritmul cardiac scade la sub 60 de batai pe minut, iar persoana otravita ajunge in coma sau se zbate in convulsii in doar cateva minute. Moartea prin sufocare sau stop cardiac se poate produce in in maxim cateva ore in functie de rezistenta organismului.
2011-08-10 14:09:52 | Raporteaza
@ipse:
#17 (multumesc de intrebare
uitasem sa mentionez)strangerea de fonduri s-a facut deja si bugetul necesar (in conditiile in care organizarea, artistii si invitatii se implica voluntar) se acopera in cea mai mare parte din donatii si contributii ale persoanelor fizice ori din sponsorizari in produse – nu stiu ca in Romania sau chiar in Europa sa mai fie vreun festival de o asemenea anvergura care sa se organizeze exclusiv pe baza de voluntariat si donatii – acest aspect in sine reprezinta un lucru extraordinar care dovedeste, in ciuda detractorilor si pesimistilor, ca in Romania exista, totusi, o societate si responsabilitate civica;
altfel, faptul ca nu ma crezi (pe mine sau pe ”ionela”) nu-i niciun bai, ai posibilitatea sa verifici: suna la politia si jandarmeria Alba, care au avut oamenii la fata locului
2011-08-10 14:14:15 | Raporteaza
@Arcadied:
multumesc
2011-08-10 14:14:37 | Raporteaza
bineinteles ca cei de la RMGC au tot interesul sa murdareasca aceasta manifestare chiar plantand zurbagii si seringi
si chiar daca sunt si persoane care au venit doar pentru distractie, orice padure are uscaturile ei … astfel de persoane intalnesti in orice manifestare de grup, important este ca ei sunt o exceptie si nu fac regula.
ma intreb daca si cei din Sighisoara sunt la fel de nemultumiti ca le vin turistii la festivalul medieval.. ca si pe acolo se mai imbatau unii din cate am auzit…
2011-08-10 14:21:17 | Raporteaza
@Serban,
Pari un om echilibrat si cu dorinta sincera de a purta un dialog civilizat.
Pentru a fi mai concesiv in privinta adeziunii la una sau alta din opinii, iti transmit o informatie tehnica la subiect.
“Cantitati incredibil de mici de cianura omoara pestele unui rau acesta fiind transformat intr-un curs de apa mort. Efectele produse de deversarile de cianura persista in mediu ani de zile, iar solutia de cianura din lacurile de decantare afecteaza ecosistemul in care se afla deoarece pasarile si animalele salbatice se adapa cu apa otravita. Cianura este un solvent puternic pentru metalele grele precum mercur, cadmiu si crom care in urma tratarii minereului ajung in spatii deschise.”
Sper ca ti-ar face placere sa mergi in excursie in Apuseni si sa nu dai cu ochii de un peisaj selenar in locul unui peisaj absolut magnific, curat si plin de viata.
Te intreb serios: – De ce ai fi de acord ca o mana de jmecheri sa puna mana pe bani multi, iar noi ceilalti, cei multi, sa monitorizam fundul unor bazine cu cianura mii de ani=vesnic!!!, iar cand se va fisura undeva, sa asteptam neputinciosi pana cand se scurge cianura in apa freatica. Ce va urma apoi? Cum o rezolvam?
2011-08-10 14:22:04 | Raporteaza
@mada:
faptul ca unii au venit doar pentru distractie nici macar nu e un lucru rau
; turismul asta si e: distractie, relaxare (nu trebuie sa confundam distractia cu scandalul ori seringile)
2011-08-10 14:25:37 | Raporteaza
@ipse:
#22 nu cred ca nu intelegi sensul sintagmei ”adevarul e” cu care ”ionela” isi incepe ”parerea”/ ”opinia”; la fel cum nu cred ca nu intelegi ca se referea (si ea, si eu) la cei care venisera la FanFest, nu la angajatii RMGC (care chiar au fost amendati, doar ca ei nu aveau de a face cu FanFest)
2011-08-10 14:29:15 | Raporteaza
Ma amuza sa vad cum firma aia care tot vrea sa traga aur de la Rosia Montana cumpara persoane publice unul cite unul. Aseara l-am auzit pe vindutul de serviciu al natiei jurnalistice, Emil Hurezeanu, pledind in favoarea mineritului cu cianuri. Astept cu interes parerea Patriarhului Daniel.
2011-08-10 14:32:27 | Raporteaza
@MIHAI,
Am avut un soc auzind-ul aseara pe Dl Hurezeanu balmajind niste consideratii etico-stiintifico-fantastice despre implicarea “unora si altora” in proiectul promitator pentru natia romana de la Rosia Montana. Nimic despre modul de exploatare si consecintele pe termen lung=vesnic, asupra unei arii fara contur din teritoriul Romaniei.
Pentru Dl Hurezeanu:
“Cianura este orice compus chimic care conţine grupul cian. Ionul de cianură este o otravă care poate lua formă gazoasă, cum ar fi cianura de hidrogen sau cianura de sodiu, aceasta fiind folosită în timpul celui de-al doilea război mondial în camerele de gazare naziste sub numele de Zyklon B. Sărurile de cianură, cum ar fi cianura de sodiu, au fost folosite de Himmler, Goering, Rommel şi Eva Braun pentru a se sinucide.”
Cine are de gand sa se sinucida, ar trebui sa stie ca exista si alte metode, nu numai cianura de sodiu. De exemplu, sa-ti tai venele si nu deranjezi pe nimeni, sau sa-l votezi din nou pe Basescu, chiar daca deranjezi pe multi, foarte multi concetateni si mai sunt multe, multe tehnici rafinate.
2011-08-10 14:44:35 | Raporteaza
ionela, … ei cred ca daca nu esti ea esti o admiratoare de’a tutei prezidentiale … ca sa ne convingi ca nu’i asa fa un test cu gasitorul de mincinosi … ia zi repede cum spui cand vrei sa vorbesti despre un succes si despre inca un alt succes
2011-08-10 15:03:54 | Raporteaza
@MedComp:
aaaaaa, stai sa intreb un consilier.
Da, gata, deci “succesuri”!!
Vai, ce rai sunteti voi, oamenii lui Vantu! Dar si Vantu s-a schimbat, pe vremea cand tata se intalnea cu el in padure la Tancabesti era mai bun.
2011-08-10 15:31:03 | Raporteaza
@ 11,
atunci te du unde ma gindesc eu.
2011-08-10 15:32:13 | Raporteaza
mai du-te in pielea mea, mai gotiule! cum le stii tu pe toate! cum ai raspuns pentru orice cometariu! cat esti de destept! lasa ma campania asta, esti doar o trompeta stricata! si cand scriai la clujeanul, imparteai dreptatea dupa bunul plac. adica prietenii tai faceau totul bine, iar ceilalti totul gresit. nu ai pic de obiectivitate in exprimarile tale, esti un asa zis atotstiutor si sustinator al dreptatii! de fapt esti un looser, care in loc sa munceasca ceva cu adevarat, sta si scrie pe blog-ul lui pheste! du-te in potop si rade-ti barba aia de prost gust!
2011-08-10 15:40:21 | Raporteaza
@clujeanul:
Ok, deci, ce ai vrut sa spui in afara de atacul la persoana?
2011-08-10 15:41:30 | Raporteaza
Presimt ca o sa apara si isterica Luana sa ne spuna ce nashpa e festivalul asta la care nici macar nu e invitata Printesa Ardealului.
2011-08-10 15:45:28 | Raporteaza
Oameni buni, sustinatori ai mineritului cu cianuri la Rosia Montana, de ce vreti sa fiti voi ultimii mineri la Rosia Montana,de ce nu lasati sa-l extraga copiii vostri ? De ce vreti sa puneti cruce pe mineritul de acolo chiar nu va dati seama ce faceti, dati aurulpentru cianura sa nu mai mineriti in veci neam de neamul vostru aur acolo? Desteptarea romani, extrageti mai baieti aurul pentru voi si fara cianura, fara sa distrugeti mediul ca pe muntii nostrii mai trebuie sa traiasca si oile si sa mai creasca si padurile sa facem mobila pentru noi si export, ca mineritul fara cianura, pastoritul si prelucrarea lemnului sunt ocupatiile traditionale ale stramosilor din Rosia Montana, la care adaugam Cultura si Turismul ca doar suntem in Europa! Sa plece aventurierii ce vor aurul, ca de veneau cu gand curat ar fi investit in alceva pana acum nu tot insistau ca prostii pe ceva ce si justitia a zis NU!
2011-08-10 16:37:59 | Raporteaza
bihon.ro/un-nou../
…. sa vezi Rosia Montana altfel….
2011-08-10 16:39:08 | Raporteaza
Localnicii au dreptate. Vin niste unii de la Bucuresti o data pe an, beau, mananca, se distreaza si apoi pleaca. Nu ezita totusi sa protesteze impotriva mineritului de acolo…pret de 2-3 zile, dupa care se intorc la ale lor. Pe localnici nu ii intreaba nimeni nimic. Este cam la fel ca atunci cand vine nepotul de la oras la bunici la tara pt un weekend. Le spune bunicilor ce frumos e la sat, ce viata pura duc…minunat, dupa care se suie in masina si pleaca la apa curenta si canalizare lasandu-i pe bunici sa se duca la prasit si cules de porumb.
2011-08-10 16:41:57 | Raporteaza
stie gotiu ce am vrut sa spun! intreaba-l pe el! si da, e un atac la o persoana SUBIECTIVA!! tema dezbatuta ma lasa rece pentru ca oricat ne agitam nu se rezolva nimic, nici pro si nici contra!
2011-08-10 16:48:19 | Raporteaza
Si mie mi se pare ciudat ce se intampla la Fan Fest,dar nici sa se faca un lac de cianura acolo nu mi se pare normal.
Locuitorii zonei nu stiu ca investitia nu o sa dureze prea multi ani,iar RMGC,dupa ce va termina de exploatat aurul si argintul de acolo,ce interes ar mai avea sa ramana in zona?
Apoi ce se va face cu cianura de acolo,cum va fi neutralizata,cine se va ocupa de intretinerea lacului dupa ce exploatarea minera se termina?
Vorba populara zice sa nu dai vrabia din mana pentru cioara de pe gard,locuitori cel putin acum pot sa faca un pic de turism,sa mai creasca o vaca,un prun etc sa nu moara de foame (care reprezinta vrabia,de locuitori o au acum in mana).Cioara de pe gard sunt salariile mari,pe care localnici cred ca RMGC le va plati,dar cred ca e mai multa o cioara virtuala,ca ma indoiesc ca RMGC va plati macar salarii decente.
Da dupa ce va termina de exploatat acolo RMGC,vrabia din mana nu mai este,ca cine va fi interesat sa mai faca turism intr-o zona calamitata si nici agricultura nu se mai putea face.
Asa dupa ce se va termina de exploatat acolo de RMGC,locuitorii nici macar veniturile acelea mici din turism si cresterea animalelor si agricultura nu vor mai putea sa le obtina.
2011-08-10 16:54:01 | Raporteaza
Draga Dion,
Esti foarte dragalasa si oarecum prostuta, dar asta nu te dezavantajeaza pentru ca altfel ai fi in randul lumii.
Retine ca: “Romania doesn’t like cyanide!”
Adica, daca esti dispusa sa bei cianura, fa-o, dar nu mai spune la nimeni.
2011-08-10 17:03:55 | Raporteaza
Mihai-bacsi, ajungi si d-ta la FanFest? Mai jos – un mic interviu cu d-ta, luat editia trecuta:) Faine tare, si interviul, si argumentatia:)
Hai oenjeurile, sunteti cei mai tari! Din partea colegilor din clasa a 2-a C, cu mesajul “sa mergem si anul asta la Rosia, sa ne facem pulbere cu lichid la pet, sa salvam lumea in p__a calului, sa fim adevarati si sa ne miscam iute, ca numa’ maine nu-i poimaine si tre’ sa ajungem si la stuffstock, si mai stiu eu pe unde se salveaza lucruri”!
youtube.com/wat../
2011-08-10 17:04:54 | Raporteaza
@mihailt…locuitorii de acolo au o singura viata de trait. Nu vrei sa ii iei tu la tine acasa si sa le dai de mancare pana mor? Dar nu vrei sa le construiesti tu case pt copiii lor? Toti o dati cu turismul…pai sunt zone din Romania cu infrastructura beton fata de zona aia si unde locuitorii de-abia rezista. Valea Prahovei traieste doar din weekenduri cu bucuresteni. Cine pana mea o sa se duca acolo sa faca turism cand nu se duce nimeni nici acolo unde deja este traditie in asa ceva?!
2011-08-10 17:05:16 | Raporteaza
@Arcadied…E usor sa stai la Bucuresti si sa explici celor care mor de foame la Rosia Montana cat de bine e sa pastrezi ecosistemul si ce bine ar fi sa se apuce ei de niste turism eco, dar nu le dai bani pt asta ca ei sunt baieti mari si sa se descurce. E frumos sa dai din gura de acasa. Pune-te in locul taranilor de acolo, sa stai pe bani si sa vina unul destept de la Bucale si sa iti spuna ca trebuie sa mnori sarac ca ii place lui cum canta pasarica in padurea din spatele casei tale.
2011-08-10 17:08:13 | Raporteaza
@Dion,
Observ ca nu esti tocmai o fetita prostuta, ba chiar ai si judecati de valoare. Cand vei lua BAC-ul, sa treci pe la RMG sa te ia ei la lucru, ca acolo nu trebuie sa si gandesti. Vorbesc serios, acolo vor lucra masinile de daramat muntii si de turnat sute de tone de cianura peste bolovanii sfaramati. Oamenii vor fi putini si de preferinta prosti. Cei destepti vor lua aurul= 99% din valoare si 1% vor plati salariile si restul pentru cei prosti.
Iata cum sta treaba cu forta de munca:
“Mineritul cu cianuri din zilele noastre nu este o activitate intensivă în ceea ce priveşte locurile de muncă create. Conform IFC (International Finance Corporation), secţiunea Băncii Mondiale care se ocupă cu investiţiile în sectorul privat, un tip de dezvoltare cum este, spre exemplu, cel de la Roşia Montană – exploatare minieră auriferă care ar folosi cianura – poate crea maximum 350 de locuri de muncă în minerit, în condiţii optime de producţie.”
2011-08-10 17:16:37 | Raporteaza
@Arcadied: Nu stiu de unde ai dedus tu ca eu as fi o fetita. Iar nu stiu de ce ii dai cu BAC-ul cand am o politehnica terminata de vreo 8 ani. Aici e vorba de principiu. Vin ONG-istii de la Bucuresti o data pe an sa le explice localnicilor cum trebuie ei sa moara de foame pt ecosistem. Dupa care ONG-istii pleaca de unde au venit sa traiasca linistiti la apa curenta si asfalt in timp ce localnicii bucurosi ca nu au fost poluati cu cianuri se duc prin namol pana la genunchi sa se cace in fundul curtii dupa care mai baga niste salam victoria sau perizer in burta si se culca fericiti ca au salvat planeta.
2011-08-10 17:20:15 | Raporteaza
“Suntem oameni responsabili, ori lasam o mana de golani sa isi bata joc de noi?
Arcadied
2011-08-10 13:40:25 ”
Lasam o mana de golani sa isi bata joc de noi. Asa am facut la revolutie, cazul Ilici, asa am facut si facem cu Basescu.
Alternativa e sa facem Partidul Breivik , cunosti tu alta metoda prin care “nu-i lasam” ? Golanii astia dau legi si te obliga cu fortza militara sa te supui legilor respective , fortza aia militara este sustinuta economic si politic de de-alde trepanati sau/si mafioti si tradatori oranj. Golanii astia au puterea de toate felurile in stat , in economie , in politica si in mass-media. Nici macar un partid Breivik nu poti sa faci, n-ai arme si nu te poti organiza in sigurantza , toate canalele informatice sint controlate de golanii respectivi. Doar nu crezi ca personalul si bugetul SRI + alte organe de represiune s-au marit de 4 (patru) ori fatza de vremea lui Ceausescu asa, degeaba. Sau poate crezi ca anul trecut guvernul a cumparat 2 milioane de cartuse de razboi dotare pentru trupele ANTI-PROTEST, degeaba ?
Ciocu mic si joc de glezne , singurul efect benefic al articolelor astora este acela ca mai baga niste maruntis in buzunarul lui Gotiu.
2011-08-10 17:36:47 | Raporteaza
@dion: “Aici e vorba de principiu. Vin ONG-istii… ”
Du-te bai cu pluta cu principiile si cu ONG-urile tale, aburici: aici e vorba despre AUR si despre aceea ca vin UNII DIN CANADA si ia aurul ala pe mai nimic + ca distrug lucruri importante + ca lasa in urma otrava si mizerie.
Ca sa reuseasca manevra respectiva RMGC are nevoie si de naimiti ca tine care s-o arda cu principiile pe bloguri.
2011-08-10 17:45:06 | Raporteaza
Desigur, daca nu sunteti de acord cu ei, acum ii luati in deradere. Mi-e sila de tine Gotiule!!
2011-08-10 17:45:11 | Raporteaza
Otrava si mizerie lasa in urma? Ai tras tu cu ochiul in viitor si ai vazut tu sau cum? Patrimoniul conservat inseamna mizerie? Pfff
2011-08-10 17:53:43 | Raporteaza
@ophelia,
Ce suava esti! Cum plutesti tu cu fata in sus pe apa sambetei! Daca poti sa citesti cu fata in soare incearca:
“Riscurile asociate mineritului cu cianuri implica o serie extinsa de probleme ce pot aparea in gestionarea transportului, depozitarii si folosirii acestei substante toxice.
Accidentul de la Baia Mare ramane unul dintre cele mai relevante exemple in acest sens asa cum demonstreaza si Raportul UNEP din martie 2000. Potrivit acestuia doua concluzii principale s-au impus:
• Bresa in digul lacului de decantare a fost cauzata de o combinatie de factori – deficiente de operare si de intretinere a bazinului cat si vremea rea.
• Urme de cianura au fost identificate in Delta Dunarii la patru saptamani de la accidentul de la Baia Mare, la 2000 de km de sursa deversarii.”
2011-08-10 18:01:09 | Raporteaza
@ophelia: pai daca ti-e sila trage-ti un gard, o Republica de la Ploiesti sau Imperiul Rosia Montana Partea Din Deal. Si dupa aia dai comunicate de presa in care demasti fortele invadatoare care ti-au incalcat suveranitatea teritoriala si interesele rosnationale. Pe locuitorii care eventual au alte idei despre interesul rosnational poti sa-i trimiti in Gulag la… Peris
Ceea ce mi se pare normal, avand in vedere ca numai voi sinteti adevaratii reprezentanti ai adevaratei traditii ai adevaratei Rosia Montana. Sa moara mama lu pericle daca te mintz 
2011-08-10 18:14:36 | Raporteaza
Pai si ce nu e asa? Sau conteaza doar parerile ong-urilor care se opun? Asta da gandire limitata
2011-08-10 18:21:57 | Raporteaza
@dion: am si io o intrebare: pe vremea lu Ceasca traia mai bine ? Cand era auru al intregului popor. Macar avea salarii , nu ? Cre ca avea. Chiar avea si erau maricele plus alte drepturi si ieseai la pensie mai devreme, cu grupa. Totul pe merit si pe munca grea, absolut ca da. Cre ca meritau chiar si mai mult.
Bun. Pai in cazul asta, daca sub statul Romania se traia mai bine si mai corect cand conduceau comunistii, de ce vrei tu sa-ti dai demisia din Romania ?!
Da-l afara pe ala care conduce prost in Romania bre, pe Basescu, pe Iliescu, pe care crezi tu ca te conduce prost. Da’ nu poti sa zici ca ce cauta bucurestenii sau orasenii la Rosia, ca nu esti tu republica sau ceva. Te-am intrebat eu ce cauti la oras cand vii cu cizmele murdare de noroi ? O cauta pe muma-ta, ce te aia pe tine grija ce cauta ei ? Da-i la Militie daca face zarvura.
Nici nu poti sa zici ca Romania nu e buna sa exploateze ea aurul si ca tre sa-l dai la Canadieni: daca a putut pe vremea lu Ceasca , poate si azi. Romania nu e alta , numai conducatorii sint altii. Deci schimba-i pe ei.
2011-08-10 18:30:26 | Raporteaza
Ala cu “am valoare dar nu stiu sa vorbesc ca un om normal”, tu ce crezi? Ca numai traditia conteaza omule? Pana la urma banul face totul. SI daca banul face si locuri de munca si mediu inconjurator ingrijit de ce nu? Si sa nu-mi zici ca din cauza cianurii ca am o groaza de argumente care le-ar bate la fund pe ale tale!
2011-08-10 18:31:52 | Raporteaza
Zici ca dau aurul ala asa “pe” gratis. Vorbiti ca niste adevarate tate la piata care nu au altceva mai bun de facut.
Citit si aflati ca mineritul, de oricine ar trebui facut, sa fie facut o data dar in conditii bune. Daca romanii nu au fost in stare sa faca pana acum (fara sa polueze, ca in exploatarea anterioara) atunci sa-i lasam pe cei capabili sa exploateze.
2011-08-10 18:37:42 | Raporteaza
@Ionela: si eu am fost la fanfest si nu am vazut nimic din ce ai vazut tu. poate ca ai nimerit din greseala la ziua minerului si nu te-ai prins. acolo sa vezi frate maneloteca si tiganime si mizerie.
2011-08-10 18:40:23 | Raporteaza
@Flori: nu conteaza nici parerea lu unii nici aia a lu altii; te-a intrebat pe tine Basescu ceva cand a semnat Memorandum-ul de vanzare a Petrom pe doi lei si-o margica ? Nu te-a. (Mi-am dat seama din prima, sare in ochi ca esti cam ne…. intrebata, nu te excita in avanpremiera ca mai dureaza) Insa despre partea cu saparationismul conteaza numai parerea celorlalti, niciodata parerea localnicilor. Penca deoarece localnicii sint prin definitie mici si slabi in raport cu entitatea din care vor sa se extraga. Intotdeauna prevaleaza vocea acelora care tin cu intregul, cu apartenentza la o structura , entitate mai puternica.
2011-08-10 18:41:17 | Raporteaza
Arcadied: asa si? De ce crezi ca se va intampla la fel si in cazul Rosiei Montane? Ce argumente iti intareste tie aceasta credinta?
2011-08-10 18:44:15 | Raporteaza
“Ala cu “am valoare dar nu stiu sa vorbesc ca un om normal”, tu ce crezi? Ca numai traditia conteaza omule? Pana la urma banul face totul. SI daca banul face si locuri de munca si mediu inconjurator ingrijit de ce nu? Si sa nu-mi zici ca din cauza cianurii ca am o groaza de argumente care le-ar bate la fund pe ale tale!
Bachelor
2011-08-10 18:31:52″
Dragul mieu Bechtel, te anuntz si-ti dau de stire ipac cum ca iata de ce nu, nu si iarasi NU: deoarece si pentru ca nu se egzista nici un motiv pentru care sa faca Mittal bani la Galati , Putin la Alro, un neamt la OMV si un canadian la Rosia Montana, atata vreme cat acelas lucru il poate face un roman iar banii (si fetele
) poa sa ramina in Romania.
Sa-ti mai spui: nu se egzista nici un bun motiv pentru care primaria Bucuresti sa dea moca parcarile Dalli lu Udrea iar Udrea sa faca profit din ele iar Primaria ciuciu, doar o chirie simbolica. Te-ai prins ? Nu exista nici un motiv sa privatizam averea nationala sau pe aia locala. Decat numai un motiv poate fi si chiar este: conducatorii au dus si duc tzara la faliment ca s-o poata vinde ieftin in acte pentru un comision gras fara acte. Ai auzit de falimentarea intentionata a unei afaceri, firme, banci, republici ? Deocamdata n-a demonstrat nimeni ca Romania nu ar fi in stare sa-si administreze averile. Numai Iliescu si Basescu au demonstrat ca nu sint EI in stare sa administreze ce le-a ramas pe mana de la Ceausescu: o tzara bogata cu oameni harnici , priceputi si supusi.
2011-08-10 18:54:22 | Raporteaza
Heh, ca sa vezi, incetul cu incetul ies totusi la iveala si alte lucruri, precum acelea ca Fan festul nu doar ca este o aberatie dar ci si ca mai exista si alte pareri in afara de cele ale lu Gotiu si armata sa de trolls.
2011-08-10 18:57:54 | Raporteaza
De ce atata bataie de cap cu Rosia Montana? Ce are localitatea aia? De ce nu se face atat tam-tam si pentru Negresti Vaslui, de exemplu? M-am saturat de rosia montana asta. Asta e marea noastra problema? Duca-se ardealul tot la unguri si gata, nu mai suport!!!
2011-08-10 19:00:13 | Raporteaza
Mi se pare mie sau pe aici prin tara noastra s-a cam facut abuz de democratie? Cred ca nu mi se pare. Insa un lucru e sigur: nu va fi dupa cum vrea o tara intreaga ci dupa cum vor cei care au legea in mana! Dar e bine, macar ministru Hunor mai gandeste, nu ca voi!
)
ps: Nu aveti decat sa-mi adresati injurii..tot singuri vorbiti
2011-08-10 19:01:25 | Raporteaza
rmgc-a-pus-romania-la-podea
kamikazeonline.../
2011-08-10 19:04:40 | Raporteaza
@Stalin: nu mnai suporti -nu mai suporti, dar recunoaste ca-ti place, nebunaticule , ca doar altfel cine te tine legat de subiect ?!
Si ai dreptate, problema noastra nu e ca incearca niste unii din Canada sa ia aurul din Romania asa cum au luat altii petrolul , gazele , industria si comertzul si telefonia etc; nah, nu aia-i problema noastra; problema noastra e ce-a mai zis Momica Macovei, Udrea, Videanu, Boureanu, Basescu , Eba, Sexy Brayleanca, Piticu Porno si etc.
O alta mare problema a noastra e ce-a mai zis Voinescu-Cotoi , Anastase si Vosh. A, si misterele luminii , unda si corpuscul. Si Bursele, Cazinourile din Monte Carlo si cati bani a pierdut Jiji la barbut si din ce o sa-i plateasca. O gramada de lucruri de interes national, nu se compara cu aurul, doar despre aur se stie clar in Modrogan ca se gasesc zilnic noi zacaminte iar cererea scade tot zilnic, ca a ajuns aurul sa coste mai putin decat pixelul albastru.
Indureratule, mai suporti sau facem o pauza de rehidratare ?
2011-08-10 19:12:28 | Raporteaza
Daca nu ar fi nu s-ar povesti. Normal ca este, voi chiar credeati ca Fan Fest va salva cu ceva Rosia Montana? Localnicii au zis in repetate randuri ca ei vor liniste nu un festival care nu ii ajuta cu nimic, din contra, care nu face decat sa creeze valva si atat.
2011-08-10 19:13:49 | Raporteaza
@Condrad: totusi vizibilitatea publica a unui proiect sau a unei zone determina de multe ori factorii de decizie sa se poarte mai cu “manusi” , sa bage niste clauze nu chiar de tot ucigase. Pina la urma, jocul se joaca, e in desfasurare, exista fapte care sprijina ideea ca uneori ochiul public conteaza, exista si exemple din care rezulta ca puterii i se rupe de parerea publicului. Vom vedea. Oricum, publicitatea cazului si mentinerea lui in atentie publica n-are ce sa strice, ci dimpotriva. Cand se fac afaceri cu averea nationala si cu interesul public, cu cat e mai la vedere cu atat e mai bine. Nu esti de acord ? Tu ce crezi, daca ar fi fost la fel tambalau in cazurile celebre, Petrom, Alro, Bechtel, Flota, ce crezi: ar mai fi avut curaj alesii sa ia spaga si sa semneze ce-au semnat ? Eu zic ca o diferentza ar fi fost, in mod sigur.
2011-08-10 19:29:34 | Raporteaza
din registrul sa dam paine si circ romanului pentru a-i castiga bunavointa…asa erau si hippiotii..militau pentru pace si serenitate…dar doar in gand. de la vorbe pana la fapte este cale lunga. asa…putem lasa un poet sa programeze sisteme de supraveghere a traficului aerian. sunt tare curioasa ce ar iesi. ce bine ne-ar fii daca ne-am vedea fiecare de treaba sa…
2011-08-10 19:39:08 | Raporteaza
” asa si? De ce crezi ca se va intampla la fel si in cazul Rosiei Montane? Ce argumente iti intareste tie aceasta credinta?
Nick
2011-08-10 18:44:15 ”
Ai dreptate: lasa-ma la noapte cu nevasta-ta si tu pleaca la serviciu, pe noi lasa-ne impreuna tineri si nelinistiti, fara vreun paznic ceva, si fii sigur ca n-am nici un argument sa-mi intareasca…. credintza
Promit solemn ca n-am sa-i fac nimic , sa moara mama, vrei sa ma jur pe patrocle ?! Tu numa lasa-ne singuri si lasa-mi si cheile si tot si hai sa facem si un contract in acest sens
Uite, io promit ca nu-i fac nimica dar copilul e al tau ca-i in gradina ta , bine ? 
Ce sa spun, m-ai terminat: ce argumente mi-o intareste ?! (credintza desigur) Pai nevasta-ta, aurul (si ardelenii lool) mi-o intareste de numa-numa !
2011-08-10 19:43:46 | Raporteaza
@Belatrix: io zic sa-l punem pe Bin Laden la traficul aerian, ca are experientza , exact ca RMGC
Stiti, pina sa se nasca RMGC din spuma marii, la Rosia Montana aurul era scos de poeti, de zine si de duhul sfant.
2011-08-10 19:46:19 | Raporteaza
@Belatrix: gotiu a hotarat ca asta-i treaba lui. Pe de alta parte adevar grait-ai!daca simti ca nu e treaba ta, ia-ti poteceaua!
2011-08-10 19:47:21 | Raporteaza
“ce bine ne-ar fii daca ne-am vedea fiecare de treaba sa…
Belatrix
2011-08-10 19:39:08″
Cre ca near fii mai bine fat-o, de treaba s-a , precis
Te pricepi tare , se vede dupa cum scri ca esti telectuala nene, marfa , le ai 
2011-08-10 19:50:38 | Raporteaza
@argumentu inmoaie tegumentu: aka Omul nostru din Panarama:
Eeee! Daca juri… Asa cum a jurat si base, ca n-a lovit cu pumnul, poti si tu sa juri ca doar capul si cotorul, restu`….
2011-08-10 19:51:44 | Raporteaza
@Plinut cel Tanar: ia cu sare de la nenea Clapton, dedicatie pentru Belamix
youtube.com/wat../
2011-08-10 19:53:49 | Raporteaza
“De asemenea, Ziua Minerului NU este în luna august. Ziua Minerului este pe 4 Decembrie, Sărbătoarea Sfintei Mucenițe Varvara, patroana și protectoarea minerilor.”
Fals. Ziua Minerului este în august (pe 6 parcă). E o sărbătoare creată pe vremea comuniștilor, neavând legătură cu Sfânta Varvara, ci cu nu știu ce mișcări de protest de-ale minerilor de prin anii ‘30. Tatăl meu a lucrat la o exploatare minieră, țin minte că Ziua Minerului și 23 august erau sărbătorile verii pe care abia le așteptam (mici, bere, stegulețe, defilare… eram copii, ne bucuram de toate astea).
2011-08-10 19:56:08 | Raporteaza
@de ce sa dam la fier vechi o masina condusa prost: e mai normal sa dam jos pe soferul prost: #62
“Deocamdata n-a demonstrat nimeni ca Romania nu ar fi in stare sa-si administreze averile.”
matale in principiu ai dreptate numa` ca vezi matale? tot ce ai enumerat matale (onclusiv parcarile) cand sunt private sunt pe profit si aduc venituri statului, cand sunt la stat sunt gauri negre.
si uite cum vine tare din urma Oltchimul care e pe branci, cu pierderi imense. ca de…to`arasul Roibu il conduce (in numele statului) de vreo 20 de ani si la muls si de maduva spinarii prin unicul distribuitor autorizat al produselor Oltchim, o firma obscura din Horezu care probabil si-a tras tot profitul.
@nu-i dracu atat de portocaliu: de acord cu matale…
2011-08-10 19:57:39 | Raporteaza
dar parerea voastra care este? ce aperati de fapt, afara de o idee cool?! ce a rezultat din gandirea voastra? dar serios vorbind. puteti fii altfel decat superficiali cand discutati despre asta? cine este capabil sa faca un calcul din care sa rezulte pericolul iminent de care va tot folositi pentru a demonta proiectul asta? cel mai probabil, prea putini spre nimeni. dar avem tot mai multi, mult prea multi atotstiutori .
2011-08-10 20:16:57 | Raporteaza
@ipse: u a spus nimeni ca nu putem sa ne administram valorile, doar ca statul nu are bani sa faca investitia de care este nevoie in zona. Plus ca toti am vazut cum lucreaza statul, materiale furate, ieftine care pot duce la dezastru, asa ca mai bine nu ne jucam cu focul si ii lasam pe altii sa exploateze
2011-08-10 20:34:27 | Raporteaza
@Arcadied: cata indarjire, draga domnule. cate un comentariu asezonat frumos cu un paragraf preluat cu grija de unde trebuie. toata admiratia. insa…afara de toate acestea sa arati cat esti de inteligent in prelungirea unui articol de blog rasuflat este usor nelalocul lui. aviz celorlalti care ti se alatura in gandire limitata.
2011-08-10 20:42:13 | Raporteaza
Toate festivalele se organizeaza intr-un loc inchis, unde sa se poata face curat dupa si asa mai departe. De ce festivale precum B’estfest nu se organizeaza asa la voia intamplarii? Pentru ca sigur se va lasa gunoi in urma, fie prin padure sau in alte locuri unde nu o sa vina ecologistii sa zica ca l-au curatat a2a zi. Festivalele trebuie sa fie organizate si sa fie la o distanta rezonabila de asezari ca sa nu deranjeze locuitorii, fan fest nu respecta nici o regula
2011-08-10 20:45:23 | Raporteaza
@reiese ca sunt desteapta deci e cum zic io: copilas. ai o problema si mai grav e ca nu realizezi asta. desteptul lui tata
2011-08-10 22:13:05 | Raporteaza
@belimix: & co : v-ar sade bine cu o bere in mana si cu un fir de fan intre dinti.satisfacatoare postura, mai ales dupa o sesiune de debitat prostii. daca voi asa credeti ca se procedeaza in viata…vai si amar . astept cu nerabdare pleiada de injurii, ca doar este in natura voastra bascalioasa. smecherie ieftina si de prost gust
2011-08-10 22:36:48 | Raporteaza
ehee, dragii mosului.am gasit solutia.facem o petrecere si salvam natura! ce idee stralucita. cum de nu s-au gandit si altii inainte. poate mai facem inca o petrecere si punem pe picioare si economia tarii. ne-ar prinde bine. ca sa dam si mai multe petreceri..
2011-08-10 22:54:54 | Raporteaza
dă-o naibii, Mihai! ştii foarte bine că la FânFest se îmbată lumea pe rupte de fiecare dată, se mai bat unii cu alţii, beţi fiind, se fură din corturi, se fumează iarbă, rămân gunoaie peste gunoaie după ce pleacă lumea pe care tre’ să le adune o mână de oameni etc.
eu înţeleg că eşti obsedat de salvarea zonei şi nu zici nimic rău de cei care militează pt asta, da’ asta nu înseamnă să nu recunoşti evidentul şi să le prezinţi pe toate în roz.
2011-08-10 23:05:13 | Raporteaza
Un festival care o sa lase numai gunoi in urma lui nu are cum sa ajute zona. Daca vrei sa salvezi zona mai bine te duci si faci proiecte de reabilitare decat sa organizezi festivale care distrug, nu pastreaza si nu salveaza nimic
2011-08-10 23:34:42 | Raporteaza
@Emi:
“nu a spus nimeni ca nu putem sa ne administram valorile”
pai de putut se poate numai ca se administreaza prost pentru stat si bine pentru administratorii afacerilor statului.
ai vazut vreun director al unei regii sau firme de stat cu datorii de sute de milioane de euro mort de foame?
sau cum iti explici cazul fostului director CFR gasit acum de ANI ca nu justifica nu stiu cate milioane si care a declarat ca aia sunt bani cu care si-ar fi imprumutat inainte firmele personale? a renuntat saracul la afaceri de milioane de euro pentru un post platit cu cateva zeci de mii de lei. asta patriot adevarat.
2011-08-10 23:35:16 | Raporteaza
@cei care cer un argument care sa justifice de ce n-ar trebui exploatat aurul cu cianuri:
eu il cred pe murphy cand spune ca daca exista cea mai mica sansa ca lucrurile sa mearga rau, atunci lucrurile vor merge rau cu siguranta.
nu ma incanta povestile cu grija enorma aratata de rmgc – la modul viitor-indepartat – fata de mediul ROMANIEI. ei vor fi in canada, cu banii in banca (sau sacii in caruta, conform proverbului) si chiar daca se intampla ceva grav, vor putea plati eventualele amenzi – ca bani au si altceva ce le-ar putea cere romania? – iar noi vom trai cu contaminarea.
poate vi se pare voua ca sansele sunt minime spre zero. nu puteti garanta ca nu se va intampla vreo fisurare a bazinului, ca nu se vor otravi toate animalele si pasarile din zona, ca nu va fi contaminata panza freatica.
exista si alte metode de extragere a aurului – de ce e musai sa fie folosita asta cu cianuri? scade prea mult profitul? si asa profitul va fi imens (ia cititi manifestul rmgc de pe site-ul dedicat, unde explica suficient de clar cum considera ei ca va castiga romania 4 miliarde de dolari, nu direct din exploatare ci din alte chestii mai volatile.)
apoi. exploatarea va dura MAXIM 15 ani, din care doar 7-8 sunt de extragere a minereului. minerii aia care se plang ca n-au acum locuri de munca, toti 350 care se si vad angajati acolo, nu au experienta intr-o astfel de exploatare. ei isi amintesc cum era pe vremea lui ceausescu, nici nu isi pot inchipui cum e sa lucreze pentru un patron strain si pus pe maximizat profitul. (am trait 10 ani in zona miniera, nu-mi explicati despre policalificarea minerilor, ca nu va pot crede.)
asa ca proiectul asta nu e salvarea lor, ci dimpotriva. pentru 7-8 ani de potential loc de munca (nu stiu ce conditii vor avea si ce salarii vor primi, viseaza la stele acum), amaneteaza viitorul intregii localitati si siguranta intregii zone. ce fac cei care nu vor fi implicati in proiect? cum isi vor creste copiii? vor face la fel ca cei din banat, care traiesc in zona contaminata cu uraniu din jurul minei, stiind ce risca dar neavand alternative? macar sterilul ala e cat de cat solid (uitam de prafuri si compusii care au intrat in panza freatica, pentru moment), ce se va intampla cand se fisureaza bazinul? SI SE VA FISURA. pentru ca suntem romani si romanii se lasa mituiti sa inchida ochii la masurile de siguranta (nenumarate exemple din constructii, le cunoasteti la fel de bine ca mine). ce scrie pe hartie nu se va transfera in intregime in realitate.
puteti voi spera ca o sa fie totul ok, insa murphy spune ca sperantele sunt zero.
btw. n-am fost la fan fest vreodata, si nu ma intereseaza cat de mult beau sau murdaresc cei care merg. nu ma intereseaza polemicile pro sau contra festival. aia murdaresc – daca e cazul – doua zile, rmgc va murdari mediul pentru totdeauna.
nu mai vorbesc despre arheologie, mi se strepezesc dintii cand aud ca vor fi salvate niste galerii romane PRIN COPIERE. pai merg sa imi construiesc si eu niste temple romane in curte, ca vor fi la fel de autentice si interesante ca si copiile respective.
asadar, cine spunea mai sus ca romanii dau vrabia din mana pe cioara de pe gard, are dreptate. adultii de acum, crescuti in teoria comunista ca daca altii traiesc bine de tot, trebuie sa primeasca si ei ceva, vand viitorul copiilor lor, cei care vor fi mult mai convinsi ca pentru tot ce au trebuie sa munceasca si ca nimic nu pica din cer, ca para malaiata in gura lui natafleata.
2011-08-11 01:56:41 | Raporteaza
Ideea e ca pe cei din zona acare sunt afectati zi de zi de mina aia, nu ii intreaba nimeni nimic. Stiu de-alde Gotiu dela Bucuresti ce e mai bine pt aia din Rosia Montana. Pai cum e domle cu autonomia locala. De ce nu ii lasa bucurestenii pe cei din Rosia Montana sa traiasca cum vor, nu stiu?! Cate zile pe an sta Gotiu la Rosia Montana?? 3? 4? 10? Aia de acolo stau 365 de zile pe an deci daca ei vor sa traiasca cu cianuri, sa bea cianuri si sa faca baie in cianuri, cine e Gotiu sa se impotriveasca???
2011-08-11 07:51:42 | Raporteaza
@dion: Foarte bun comentariu, pe cei care organizeaza fan fest si in general cei care propun activitati precum culesul de ciuperci pentru locuitorii din zona, se vede clar ca nu ii intereseaza de locuitori. Cu ultimele declaratii chiar i-au luat la misto
2011-08-11 09:40:27 | Raporteaza
Ong-urile care organizeaza fan fest ne i-au de prosti ? Asta e o petrecere care mai mult distruge natura , cu siguranta nu salveaza nimic, iar cei care vin pentru festival stati linistiti ca pana la urmatoarea editie nici nu se intorc in zona, deci faza ca aduceti turisti nu se pune
2011-08-11 10:04:47 | Raporteaza
@dion: nu se pune problema de autonomie locala in cazul unor investitii cu riscuri asa mari … cand s-a produs accidentul de la Baia Mare valul de poluare a ajuns pana in Ungaria. Cand s-au topit reactoarele din Japonia, o lume intreaga a fost in alerta nucleara. Exploatarea de la Rosia presupune utilizarea a sute de mii de tone de cianura si riscurile sunt enorme pentru Romania si tarile din jur. Nu ne vom expune o tara intreaga la aceste riscuri doar pentru ca o mana de oameni au chef sa faca baie in cianura. Dar daca ei vor cu tot dinadinsul le dam voie sa bea nitica cianura… putina , ca e suficient.
eu stiu ca trebuie sa iti faci norma de postari dar mai si gandeste inainte sa scrii.
2011-08-11 10:43:11 | Raporteaza
@Ionela: Si eu am fost la Fan Fest anul trecut, iar singurii oameni cu chef de scandal pe care i-am vazut erau localnici sustinatori ai RGMC. Intr-adevar, multi din cei veniti la Fan Fest s-au imbatat…insa nu-mi amintesc sa se fi plans cineva de scandal din partea lor. In plus, sunt sigura ca festivalul cu “4 mici si o bere” se lasa cu mult mai multe betii si mizerie, ca doar locanlicii sustinatori ai RGMC n-or fi usa de biserica. Mie mi s-au parut mai degraba a fi genul de oameni care dupa o dusca isi bat pruncii si muierea de numa numa. Cu siguranta chiar in momentul asta cel putin unul din ei face asta.
2011-08-11 14:28:37 | Raporteaza
@dion: Cand o fi Rosia Montana amplasata pe Marte atunci n-aveti decat sa faceti cu ea ce vreti! N-aveti decat sa va faceti piscina cu cianuri, sa beti cianuri si ce mai indrugai tu acolo…Dar deocamdata se afla in ROMANIA (in caz ca ai uitat care e numele tarii tale) si este norlam ca soarta ei sa preocupe pe orice roman atunci cand vine vorba de lucruri atat de serioase precum cele discutate aici. No hai, acuma poti sa te duci linistit sa-ti bei doza de cianura, ca eu nu ma supar…
2011-08-11 15:16:17 | Raporteaza
Pentru toti cei care sunt platiti sa posteze comment-uri in favoarea proiectului si/sau in defavoarea Fan Fest:
INCETATI CU PROSTITUTIA!!
Va multumesc!
2011-08-11 15:24:20 | Raporteaza
@Larisa: sa fim seriosi ca un procent foarte mic din romani stiu de fapt cu ce sa mananca aces proiect. la fel cum multi romani nu se intereseaza de ce cantitate de cainura este vorba, daca respecta sau nu reglementarile europene sau daca asa se procedeaza peste tot in lume in astfel de situatii. mai bine lasam sute de familii fara venituri.
2011-08-11 15:36:17 | Raporteaza
@george: Ma intreb daca tu stii cu ce se mananca acest proiect. Ce tot vorbesc…sigur ca stii…
2011-08-11 15:50:56 | Raporteaza
@Arcadied: sa inteleg ca toate natiunile care au posibilitatea sa exploateze aurul si o fac sunt sinucigase pentru ca folosesc cianura? nu crezi ca exagerezi totusi? de ce nu iei in calcul si ce vor oamenii de acolo? nu sunt sute de familii care au nevoie de un venit care sa le asigure existenta? sau tu si ceilalti romani care nu sustin proiectul de la rosia montana, veti dona bani ca sa aiba si ei din ce trai?
2011-08-11 16:11:29 | Raporteaza
@george: eu le-am citit prezentarile publice si ma impresioneaza neplacut. vorbe, vorbe, vorbe.
pentru binele teoretic a “sute” de familii esti gata sa dai binele foarte probabil a milioane de romani.
2011-08-11 16:13:57 | Raporteaza
FRATILOR!!!! nu vi se pare ciudat ca… somajul este asa crescut in RM anumea ca sa vina sa exploateze!? Ca aurul acesta nu va mai fi al nostru, ci al englezilor. Daca s-ar face investitii acolo pentru a deschide alte locuri de munca n-ar mai fi nevoie de minerit. Ex:turism. Fan festul e o tentativa, n-am fost acolo pt ca locuiesc in alt capat de tara. Dar sa fim seriosi, va vindeti pamantul si va otraviti apele cu cianura ca sa ai o paine radioactiva pe masa? Atat de superficial gandesc acei oameni? Si mai ales RMGC, care se lauda ca impaduresc, curata, vrajeli deastea. Spuneti-mi si mie, de cand, in Romania, idilii au facut exact ce au promis? Goţiu, eu te sustin!
2011-08-11 16:17:04 | Raporteaza
@liviu: amice, n-am puterea sa plang de raul familiilor alora care vor sa manance si gura lor 10 ani si dupa aia iar intra in neant. ma intereseaza mai mult ce se va intampla cu muntele ala – pe care familiile alea nu l-au cumparat si nici nu l-au mostenit de la mama si tata lor, ci care apartine romaniei adica poporului roman, adica noi astia 20 de milioane. daca e democratie si vointa majoritatii decide, fa tu un referendum, dupa ce ai explicat clar, cu subiect si predicat care sunt riscurile si care sunt castigurile, si cred ca o sa fii surprins sa afli ca nu te crede lumea cand spui ca romania o sa castige 4 miliarde de dolari din care jumatate din “si altele” si nu aurul extras, iar rmgc chiar ne face un mare bine luand mina asta in exploatare.
sau va oferiti tu si familia sa drenati lacul de cianuri?
2011-08-11 16:18:25 | Raporteaza
@Murphy says: eu zic sa nu mai construim sosele… se vor strica… vor avea loc accidente. si nici sa nu mai folosim centrala nucleara de la cernavoda, sa lasam mii de familie fara electricitate, ca se poate fisura un reactor nuclear. si tot asa… pana ajungem sa fim ca in preistorie. nimeni niciodata nu iti garanteaza nimic 100%. pana si pe ciocolata iti apare ca poate contine urme de alune, desi e cu lapte.
vorbesti de minele romane… am si eu o intrebare: de cate mine romane ai nevoie ca sa pastrezi drept mostenire nationala? cati romani din cei care vor vizita Rosia Montana (si acestia putini la numar) vor vrea sa vizite toate minele? in plus, cate crezi ca prezinta toate masurile de siguranta pentru a putea fi vizitate?
2011-08-11 16:27:02 | Raporteaza
@liviu: toate minele romane trebuie pastrate, romanii nu mai vin inapoi sa ne faca altele. puteti dezvolta zona pentru a atrage turisti, nu e nevoie sa otraviti totul pentru un castig iluzoriu. e prea greu sa treceti de la mineritul aurului la agroturism?
soselele si ciocolata sunt riscuri individuale, acceptate de fiecare in parte. pentru cernavoda nu ne-a intrebat nimeni, si cand se va produce urmatorul cutremur mare vom vedea cat de rezistente sunt reactoarele.
insa un accident ecologic la rosia montana pune in pericol nu doar zona – caz in care locuitorii n-au decat sa decida daca isi asuma sau nu riscul – ci mult mai mult. la deversarea de cianuri de la baia mare, au fost afectate zone intinse; rosia poate deveni o catastrofa mult mai mare decat cea de acolo. nu puteti decide ca pentru cativa ani de exploatare aurifera sa riscati permanent un dezastru ecologic. muntii apuseni nu sunt ai locuitorilor din rosia montana.
2011-08-11 16:50:35 | Raporteaza
@liviu de cate grame de cianura ai nevoie sa omori un om? 0.05 grame GARANTAT! Ei in 20+ de ani de exploatare vor aduce 200.000 tone de cianura ca sa dizolve sterilul. Si dupa ce vor deversa totul in rauri, dealuri, inclusiv aerul va deveni otravitor, ai sa vezi tu ca nimic nu mai traieste peacolo. Va fi un desert! Si in 20 de ani de detonari, bubuituri, masini zgomotoase, lumea nu va mai fi doar canceroasa ci si surda. Toti din rosia montana vor muri! Primul oras romanesc, lacasul romaniei va deveni moartea acesteia. Dupa ce ne omoara, isi schimba numele companiei, e un obicei deacuma, si fuguta in canada, anglia, australia mai stiu p unde naiba. Iar noi o sa ne lingem ranile si o sa fim o tara din lumea a IV-a. IARASI NE LASAM CUMPARATI PENTRU O PUNGA DE ZAHAR SI NISTE ULEI?!?!!?!?!? ca mai apoi sa suferim? Cu banii cheltuiti pentru promovarea RMGC cred ca se puteau curata apele cu acei bani!!!!! sau se putea salva patrimoniul. Pe engleji du-i doare de istoria si cultura noastra, nu le pasa ca sunteti someri, nu le pasa ca va otravesc ii doare la ochiul maro! ei vor AUR >:))
2011-08-11 16:52:46 | Raporteaza
@Leo: Nu mai bn cativa ani de Fân Fest, ca sa ii alungam odata pe astia decat 20 de ani de exterminare treptata?
TREZIREA!!!!!
2011-08-11 16:54:28 | Raporteaza
@Leo: Cianura nu se dizolva in aer in caz ca nu stiai decat la temperaturi foarte mari, zona e muntoasa , dci nu e nici o sansa. Cat despre scurgeri in panza freatica…mai uita-te putin peste proiect si o sa vezi ca e imposibil, asta daca nu vine un tsunami tocmai din japonia:))
2011-08-11 22:54:34 | Raporteaza
@Andrei: pai zii asa frate! acu’ ca ne-ai dat tu asigurari, putem rasufla linistiti. e clar, ai dreptate, ca doar spui tu, care ai citit proiectul si scrie acolo ca asa e, drept care musai asa e. spune rmgc ca asa e, sigur ca oamenii astia stiu despre ce e vorba, doar nu ii intereseaza sa scoata aurul repede-repede si s-o tuleasca din romania, nuuuu. ei vor sa ne miluiasca, sa ne intinda zece maini de ajutor.
hai lasa.
2011-08-12 00:28:22 | Raporteaza
@Andrei: frate, la fel cum au facut si in anii trecuti, au farsat cianura, si au tulit-o, iar romanii au rapas cu pagube de miliarde de dolari. Sa fim seriosi, ii doar fix undeva…pai doar n-o sa scrie in proiect ca iti dinamiteaza muntii si varsa cianura p unde apuca. Ei in fata iti pun ca vor aduce 3500 de locuri de munca si 4 mlrd de dolari pt romania, e o abureala totala!! cum am mai zis, e punga de zahar si sticla de lei. Suntem niste oligofreni care isi vand pamantul si tara p un job. Trebuie sa ripostam. Atunci cand citesti cv nu le mai lua p toate de bune. In lumea comerciala fiecare actiune va fi spre profit, nicidecum spre binele omului.
2011-08-12 12:39:15 | Raporteaza
@mada: mada…da o lume intreaga a fost in alerta cand japoniei i s-au topit reactoarele, dar nimeni nu a oprit-o sa continue sa faca asta. si nush ce stii tu, dar in majoritatea industriilor sunt enorme riscuri. dar vad ca nimeni nu comenteaza despre fabricile de ciment, despre fabricile care produc diverse chimicale. eu sunt din onesti si cand eram mica,erau zile in care de pe platforma chimica, erau scurgeri de gaze, de imi zicea mama sa nu care cumva sa ies din casa. s-a oprit industria? nu. nu putem inchide toate industriile care presupun riscuri. important e sa lucrezi cu profesionisti, ca atunci riscurile sunt minime.
2011-08-12 19:55:08 | Raporteaza
@Leo: si populatia din zona va trai din ce? banii pentru cazarea in 3 zile ale anului a x oameni? si zona va arata mirobolant dupa inca cateva fanfest-uri in care atat participantii cat si organizatorii vor uita sa faca curat… ca niste adevarati ecologisti ce sunt
2011-08-12 20:06:23 | Raporteaza
@andrada: si dupa ce se fisureaza bazinul ala, din ce vor trai oamenii din zona? vor pleca incotro vad cu ochii, si muntii ramane sa ii curete natura in cateva mii de ani, nu?
lasa-ma cu emotiile de adolescenta nef…ta, gandeste pragmatic. rezultatele previzionate merita riscul asumat?
eu cred ca nu.
2011-08-12 20:22:15 | Raporteaza
@andrada: “da o lume intreaga a fost in alerta cand japoniei i s-au topit reactoarele, dar nimeni nu a oprit-o sa continue sa faca asta”
de ce nu putem lua exemplu de la Germania? … dupa accidentul din Germania, nemtii au hotarat sa isi inchida centralele nucleare. Simplu. Si tot in Germania mineritul cu cianuri este interzis prin lege. Noi de ce trebuie sa fim in randul tarilor lumii a 3-a, si sa ne lasam exploatati de toti excrocii?
In plus Japonia e oarecum izolata …dar daca era in vecinatatea unei alte tari ar fi trebuit sa plateasca daune pentru poluarea / victimele umane produse… asa cum noi am platit daune dupa Ungariei dupa accidentul cu cianuri de la Baia Mare
2011-08-13 00:27:01 | Raporteaza
Da de unde stiti voi mai ca se fisureaza bazinul ala? V-a spus voua cineva si gata ati crezut? Sau asa ati visat azi noapte?
2011-08-13 00:37:02 | Raporteaza
suntem o natie de atotcunoscatori si combatem cu voracitate o idee pe care nu e chip sa o intelegem pe deplin. dar nu suntem in stare sa luam bacul fara o fituica. generatia internet loveste din plin!
2011-08-13 12:17:53 | Raporteaza
RMGC NU ARE CE CAUTA IN ROMANIA- ne vindem tara la niste lacomi, pentru ce? nu au ce cauta in tara noastra. ne fura si ne momesc, atat. toti cei care i sustineti stiti prea bine de ce o faceti – ati fost cumparati intr-un fel sau altul!
2011-08-13 13:20:36 | Raporteaza
@Calin:
oameni de stiinta care nu s-au lasat cumparati de RMGC au tras semnale de alarma in privinta sigurantei acelui iaz de decantare:
un exemplu: adevarul.ro/act../
2011-08-13 15:01:21 | Raporteaza