RSS Feed

Felix vs. Nuş. Puterea trebuie presată, indiferent că e privată sau nu

vezi toate articolele de
12 Jul 2010 la 16:22 50 comentarii 2506 vizualizari.

Un scandal din care nu înţeleg nimic. Hotnews şi Kamikaze publică nişte informaţii despre Sorin Ovidiu Vîntu. A turnat la securitate; ar fi fost recrutat în timp ce era închis pentru delapidare în anii 80. Vîntu iese, neagă şi anunţă că îi va da în judecată. Miză mică, scandal mare. La ce imagine are SOV, acuzaţia de turnătorie pare să fie un soi de glazură simpatică. Iar imaginea cu Nuş lucrînd cu filele CEC e demnă de The Shawshank Redemption.

  • investigaţia cu pricina nu aduce ceva nou, şocant, extraordinar. Se ştiu şi s-au publicat poveşti mai tari cu Vîntu. Noutatea ar fi că a fost recrutat pe cînd era închis. Şi? Să citim cu atenţie povestea lui Nuş (despre care a spus expertul că 90% e SOV, iar SOV a spus că merge în justiţie pentru că nu e el). Nu există vreun fragment din care să extragem altceva decît o banală colaborare (probabil pentru scurtarea pedepsei).  Textul are un merit mai mult literar: completarea unei poveşti oricum colorate a unui tip extrem de controversat. Dar, fundamental, ea nu denunţă decît colaborarea în sine văzută ca un rău în sine – cam puţin.
  • dacă se dovedea din dosarul cu pricina că turnătorul a comis o faptă gravă din poziţia sa de colaborator cu Securitatea era un subiect tare. Dar nu. E subînţeleasă tot ecuaţia aia plictisitoare “a turnat la Securitate deci e rău”. De ce e atacat SOV în acest fel extrem de vulnerabil cînd păcatele lui sînt în istoria recentă, nu în aia ceauşistă? Acolo trebuie săpat în continuare – unde nu a reuşit justiţia, poate reuşi măcar o privire corectă de jurnalist să mai clarifice din treburi. Păcatele lui Vîntu  stau în ultimii 20 de ani – aici sînt zonele negre lăsate negre inclusiv de justiţia română, nu înainte de 89. E aproape un gest evazionist să te apuci să discuţi acum dacă a fost sau nu turnător.
  • Chiar nu-i înţeleg nici pe Dan Tăpălagă, nici pe Prisăcariu, doi jurnalişti la care ţin, ce-or fi vrut să spună cu măreaţa investigaţie. Textul e funny, e ” de culoare”, dar e scris ca şi cum ar fi fost descoperit adevărul ultim.
  • SOV a ripostat imediat, a anunţat darea în judecată. Şi cred că e fericit că i s-a ivit aşa o ocazie să-şi eşafodeze o mică victmizare.
  • Mai există şi cealaltă tabără care imediat a etichetat ştirea ca “intoxicare”. Victor Ciutacu bagă o filozofie despre respectul pentru “privat”: “Vântu e un om de afaceri privat, care deţine, prin interpuşi, un trust de presă privat. Nu l-am auzit nici să candideze la Preşedinţie sau Parlament, nici să vrea vreun post de ministru. Deci reprezintă interese private.” Nu, eu zic că ar fi fost subiect interesant dacă un om public care deţine şi trusturi media ar fi comis o faptă gravă în trecut. E interesant şi dacă a fost racolat de securitate. Neinteresant e să susţii dreptul la “privat” cînd tot ce faci are impact public imens. E important să ştim legăturile marilor afacerişti cu vechiul sistem – măcar ca să înţelegem ce s-a întîmplat în 89. Eu aş vrea să ştiu toate legăturile mediului capitalist românesc cu vechiul regim – e o poveste lungă, dar argumente sînt destule.
  • Felix e de partea cealaltă a baricadei securistice. În cazul ambilor, joaca cu dosarele de la Secu a fost periculos de amatoristică. Unul a reuşit să distrugă CNSAS, de exemplu, prin avocaţii săi. Lui Ciutacu i se pare interesantă o altă ştire de cînd lumea: că era Gelsorul un fel de Securitate privatizată. Da, s-au scris cărţi despre asta (a se vedea Marius Oprea şi alţii). E interesant sociologic şi istoric – aşa cum e interesant că în RDG, foştii securişti au fost prinşi în afacerile cu asigurări:). Măcar pentru motivul ăsta, şi tot merită să le ştim amănunţit povestea proprietarilor de presă, şi nu doar a lor. Şi de aceea ştirea asta cu Nuş, dacă se confirmă, are rostul ei, măcar de dragul intrigii. De ce n-ar fi interesant de ştiut să vedem cîţi din top 300 au lucrat pentru sau la Securitate (mai degrabă ultima)?
  • Deci, o întrebare ar fi: unde se opreşte interesul public şi unde începe “privatul”? Puterea nu poate fi cenzurată şi ţinută sub control decît prin presă. Aşa că mi se pare firesc să vreau să şti trecutul nu numai al politicienilor, ci al tuturor oamenilor cu putere.
  • Avem un Ciutacu apărător al mogulilor şi al vieţii lor private. Şi un material fără mare viitor, de culoare, care nu merita atîta scandal. Ce reţin eu de aici pe lîngă nedumeriri e o întrebare colaterală: nu doar ce e politicienesc şi funcţionăresc trebuie să fie forţat să fie transparent. Şi nu mă refer neapărat la CNSAS (mi-am exprimat scepticismul faţă de tot ce înseamnă trafic de dosare). Dar şi puterea privată trebuie să fie transparentă. Şi asta e criza lumii întregi nu doar a României.

Concluzie: Dintr-un subiecţel care provoacă hărmălaie şi un răspuns previzibil al lui Ciutacu iese o concluzie utilă totuşi: că am trecut din epoca Felix, în care nici măcar Ciutacu nu putea contesta utilitatea investigării legăturii cu securitatea, într-o zonă caricaturală a legăturii cu trecutul numită “epoca Nuş”. Întrebarea totuşi utilă legată colateral de subiect e următoarea: de ce oamenii cu putere, cum SOV, n-ar trebui să fie trataţi ca nişte politicieni; doar pentru că nu fac pe faţă politică? dacă tot ne jucăm de-a dosarele, eu zic s-o facem pînă la capăt. Aşa că vrem dosarele Securităţii din Top 300 şi dacă se poate cu treburi mai serioase decît Nuş. Au fost deconspiraţi destui scriitori, e timpul să trecem la alţii.

Notă: decît un nesfîrşit şantaj cu dosărele şi hîrtii, mai bine se publică toată arhiva, tot. Mai bine explozie de mizerie decît bătaie subterană cu mizerie, plasament de hîrtii etc.

Update: Ciutacu reţine că l-am pus eu în altă tabără. Trec şi peste glumiţele cu moguli. Şi da, sînt parţial de acord cu el că subiectul cu pricina nu e cine ştie ce. nu sînt de acord că SOV ar avea un statut de persoană absolut privată şi ar trebui ocrotit doar pentru că n-are partid şi n-a candidat.

Pe lîngă asta ştiu un lucru cu care sigur nu sîntem de acord: mie mi se pare mai grav lobby-ul “jurnalistic” a la Chirieac pentru un business decît dacă aş afla că Chirieac a colaborat cu securitatea. Aşa cum ultima problemă a lui SRS e trecutul de ofiţer… Amestecul dintre jurnalişti şi putere sau business e cel mai nociv: iar Victor Ciutacu ştie mai bine. După Ciutacu, aşa cum l-am auzit de atîtea ori,  conlucrarea strînsă presă- putere (politică sau financiară) e obligatorie şi chiar fertilă. De aia îi place atît de “sorin” şi-l plînge că pierde bani cu ziarişti:). Mie în schimb mi se pare că asta a ucis tot. .

Încă ceva: “rafala de scuipaţi la Voiculescu” unde e? Am scris despre păcatele lui Vîntu aici, de Voiculescu doar am amintit. Deci unde-s scuipaţii? O fi wishfull thinking. Dar pot să-i ard vreo două şi lui Voiculescu, dacă tu nu poţi.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

50 comments
  • 1

    Deci din toate ticaloshiile lui Nush nu ai retzinut decat”o banala colaborare”. Ce jigodie esti, Rogozanu, ce jigodie…..Mai mare decat sov tocmai pentru ca nu ai trait vremurile alea dar le justifici. Hai sictir, vierme sholdovan!

    comentator
    2010-07-12 16:39:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Draga Costi Rogozan, se vede de la o POSTA ca esti aparatorul lui VINTU, de ce va supara si pe voi care sunteti niste slugi,sau va supara faptul ca va furat un coleg Trustul lui Motanul Felix. Ori cum toti suntem SATUI de STIRIILE VOASTRE FACUTE SI PREFACUTE, va supara ADEVARUL REAL , nu ceea ce da in scris sau pe stica IREALITATEA VOASTRA.. Mai timp sa te reprofilez nu este tirziu, va propus azi PROSTANACUL de la DABULENI slujbe usoare PAZNICI la LUBENITE .. ce mai asteptii

  • 3

    [...] nu trecuse de stadiul cenaclului literar) şi, ca să se asigure că nu se supără patronul pe el, trage o rafală de scuipaţi spre Voiculescu. Mare om, mare caracter, cum ar spune omul care i-a achitat leafa din returnarea de TVA de la [...]

  • 4

    Ha, deci “vrem dosarele top 300″ ! Pai n-o sa le avem. Ca daca le avem aflam ce stim deja: ca marii “oameni de afaceri” romani sunt facuti de stat pe vechi complicitati infractionale.

    Ca si-au impartit zonele de influenta, ca mafiotii. Unii au ramas in politic si-i alimenteaza pe ailalti cu bani. Protectie, ajutor reciproc, cum s-o numi afacerea asta.

    Sunt angajamente vechi. Juraminte de onoare intre banditi, reiterate periodic, de regula inainte de alegeri, prin care stalpii societatii de azi se asigura ca “toata lumea” stie despre ce e vorba si ca “afacerea” poate si trebuie sa continue.

    Si daca e vreunul care “face gat” in public, atunci precis e o cearta intre amici, ceva neintelegeri la imparteala, atata tot. Nimic personal, sunt doar afaceri.

    caraiman
    2010-07-12 16:50:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Vintu ca Vintu – aici subscriu la puctul dvs. de vedere d-le Rogozanu. Dar cand o sa vedem un material jurnalistic de calibru, domnule, despre legaturile necurate ale multiubitului si stimatului fiu al Romaniei, Traian Basescu? Pana una alta, tot ceeace a rasuflat a fost acel document de la PCR Constanta, cu membrii de partid pentru care s-a dat aprobarea sa sprijine munca “patriotilor” cu ochi albastri.

    Terentius The Younger
    2010-07-12 16:58:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    Bun, deci dupa ce ai scris despre dragoste si ai adunat 6 comentarii in doua ore si jumatate, acum, cind au aparut si, sa le zicem reactiile, zici ca iei taurul de coarne si abordezi subiectul zilei. Despre care spui ca e un subiectel provocator de harmalaie si ca ” E aproape un gest evazionist să te apuci să discuţi acum dacă a fost sau nu turnător.”
    :lol: :lol: :lol:

  • 7

    doamne, ce-i aici… Multam macar pentru relaxare, florina

    Costi Rogozanu
    2010-07-12 17:06:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @costi
    asa e. vantu,un biet si banal infractor.mi-e si mila de el.cum a ezecutat el lucrarea fni mana-n mana su coloneii securitatii.cum toti leaderii sindicali sunt comandanti in afacerile bietului vantu.unbiet om de afaceri privat.ce influenta poate avea el?
    cand de fapt el e doar omul scos in fața de securistii afaceristi pentru a le face interesele si a le face banii mai curati mai uscati.
    si ce coincidenta dracu,doua din cele trei mari televiziuni private ,cu influenta in romania sunt conduse de securitate pentru a le servi interesele financiare.

    silviu petcu
    2010-07-12 17:09:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @costi
    mirarea ta e falsa.
    doamne ce-i aici ,trebuia bagat dupa vreo 200 de comentarii.
    te-ai grabit ca fata mare la maritat.

    silviu petcu
    2010-07-12 17:16:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    “o banală colaborare”? Incredibil! Lucrati pentru un securist, intr-o presa acaparata de scuristi precum SOV sau Felix. Si in tot timpul asta, tot ce va deranjeaza e ca Basescu spune ca presa e acaparata de moguli. Gretos, din ce in ce mai gretos…

    John Smith
    2010-07-12 17:19:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    SOV a turnat si-a fost la curve. si? ala care a avut de suferit, a fost prejudiciat pe chestia asta sa-l dea in judecata si sa hotarasca justitia daune, alea, alea.
    cand o intra in politica, o fi judecator, procuror, politist sau orice alta functie publica si va hotari soarta natiei, mai vorbim.
    poimaine poate aflam de portarul de la spitalul fundeni c-a fost turnator, ne dam cu dosul de caldaram si poate uitam ca dintr-o chenzina cumperi mancare pentru doua zile.

  • 12

    …in care costi coboara un pic in troaca la ciutacu si scapa nemincat (de data asta)

  • 13

    Felicitari si dvoastra, dl Rogozanu.
    Simtiti de unde bate vintu`.

    victor L
    2010-07-12 17:39:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Ziceti ca nu intelegeti nimic.
    Mai cititi:
    “Felix şi Nuş, libertatea presei ne-au aduş ”
    blogary.ro/2010../

    victor L
    2010-07-12 17:48:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Ai dreptate Costi, astea-s firimituri.
    Transparenta adevarata inseamna sa declare in mod transparent ce partide si ce candidati sustin, ca Bobby Paunescu (parca el a declarat, nu?)

    In lipsa acestei declaratii, televiziunile private construiesc o uriasa impostura, pt. ca-si permit sa vorbeasca “ca si cum” ne-ar reprezenta PE NOI TOTI – adica interesul PUBLIC – ceea ce obviously, e imposibil.

    In plus vorbesc si toate-la-fel si iata, corul “majoritar” deja s-a format, ca in vremurile bune PSD-iste. (ma gandesc cum o sa fiti voi in opozitie fata de PSD si PNL cand o sa vina la putere, daca acum suneti complici cu ei pe toata linia. Evident, nu se va putea).

    Cam aici ar fi granita dintre public si privat intr-o lume normala. La noi tot ce e PUBLIC a devenit: “al lor. Si toti lucreaza la ei”.
    (Alina Mungiu)

    NB: cum arata “interesul’ privat si transperanta presei intr-o lume Normala:
    Orientarile presei cu adevarat independente

    Ioana Ene
    Vineri, 07 Noiembrie 2008, ora 12:14
    ziare.com/Orien../

  • 16

    E putin important ce au fost.
    Daca ar exista transparenta totala si am avea justitie am afla care sunt infractori si care nu. Restul nu conteaza. Toti avem schelete in dulap.

  • 17

    Un timp, cu toate ca nu eram de acord cu ideile dvs., v-am suspectat de buna credinta, d-le Rogozanu. Articolul de fata, insa, nu-mi mai permite naivitatea asta:
    “E subînţeleasă tot ecuaţia aia plictisitoare “a turnat la Securitate deci e rău”.”
    Cat de ‘cool’ sunteti d-le Rogozanu, cat de ‘plictisit’ sunteti de toate mofturile tailbane ale burgheziei incapabile de-a intelege valorile perene ale che-guevarismului. Cat de ‘open-minded’ priviti ratacirile de tinerete ale intamplator patronului dvs. Cat de ‘politically correct”! In fond, libertatea cuvantului implica si include si cuvantul scris pe nota informativa, n’asa? “For the greater good”, eh? Poate ca d-l Vantu, ca si multi alti colaboratori ai Politiei politice au facut-o pentru binele nostru al tuturor, nu? Doar trogloditii si talibani sustin altfel, nu dvs., un intelectual de stanga, cum se cuvine!
    In incheiere, primiti, va rog, distinse domn Rogozanu, din parte-mi, aceeasti aleasa cinstire de care a avut parte un alt Corifeu al Adevaratei intelectualitati romane, d-l. A. Paunescu in decembrie ‘89. Deocamdata simbolic, pana cand soarta imi va da ocazia de a plati cuvenita amenda pentru ultraj.

    Mycroft
    2010-07-12 18:02:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Moartea TVR si cine profita de ea.

    Azi e rândul televiziunii publice.
    S-au dat Fondul Proprietatea, Filarmonica, energia, până şi sălile de sport. Televiziunea publică nu poate fi o excepţie de la regula generală a clientelismului politic. Dacă s-a ajuns aşa de târziu cu alocarea ei este doar pentru că dintr-o instituţie care făcea regi a ajuns o cenuşăreasă în noul peisaj al presei noastre, de dat mai la urmă şi la unii care nu pot ridica pretenţii prea mari: cu sub 7% cotă de piaţă, TVR este marea perdantă a mediei publice din noile ţări membre.

    Peste tot încercările de a politiza televiziunea publică şi liberalizarea pieţei media s-au conjugat în sugrumarea audienţei canalelor publice,
    dar cu 7% la finele anului 2008 suntem performeri negativi absoluţi, e jumătate din cât au reuşit să păstreze bulgarii, lituanienii sau ungurii, un sfert din cât are televiziunea cehă şi nimic pe lângă cele 44% păstrate de televiziunea poloneză, deşi numărul de canale private concurente e comparabil. Căderea e dramatică din 2006 încoace, audienţa căzând la sub un sfert sub mandatul lui Alexandru Sassu.

    Care presă merită salvată
    de ALINA MUNGIU-PIPPIDI
    RL, 25 Martie 2010

  • 19

    Ce mare chestie? A turnat si el putin, a delapidat si el, ca tot omul, a falimentat FMI, a facut si el, cum se face, evaziune, etc. Mare chestie!
    La naiba, chiar nu mai exista niciun pic de respect pe lumea asta?

  • 20

    A fost inchis pentru delapidare(hotie),narav pe care l-a desavarsit in acest asa-zis capitalism.E clar ca avem de-a face cu un infractor dar precis si-ar da toata averea pentru doua picioare sanatoase.(O vorba veche spune sa te feresti de omul insemnat)

  • 21

    Florina, esti amabila…

    “Cristi Puiu semnează petiţia “prietenii lui Polanski”
    vezi toate articolele de Costi Rogozanu
    17 May la 12:17 17 comentarii 818 vizualizari.
    Cel mai mare prieten al omului Polanski, Bernard Henry Levy, strînge acum semnături pe la Cannes pentru amicul său. Pe lîngă tonul deja insuportabil de zaharisit patetic deja avem o rutină a apărării lui Polanski. Ba chiar se induce cumva ideea că nu eşti îndeajuns de artist dacă nu înţelegi complexitatea vieţii prin intermediul biografiei lui Polanski. Problema e că BHL şi avocaţii lui Polanski pretind că pedeapsa a fost executată şi cu asta basta. Lucrurile nu stau chiar aşa, am mai scris aici. Lista am luat-o de aici şi ea arată cam aşa:

    Jean-Luc Godard
    Mathieu Amalric
    Xavier Beauvois
    Agnès Varda
    Bertrand Tavernier
    Olivier Assayas
    Jean-Stéphane Bron
    Patricio Guzman
    Jean Paul Civeyrac
    Katell Quillévéré
    Cristi Puiu
    Louis Garrel

    Nu-mi plac judecăţi morale intempestive. Nu mă interesează să dau eu verdictul. Dar pe BHL şi iniţiativele lui petiţionare e de ajuns să-l judeci prin disproporţia fără simţ între cauze şi nuanţe.

    Prezenţa lui Cristi Puiu pe listă mi se pare cam ca nuca în perete. Comitetul artistic de absolvire a lui Polanski nu are decît un efect neplăcut de inadecvare completă.”

    STRAJNIK
    2010-07-12 18:32:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @costi rogozanu
    Inteligenta aparare. Bine gandita. Ati folosit de 7 ori numele lui Ciutacu (un individ care a devenit substantiv comun). Oricum, sunteti piesa de rezistenta eoliana, de aici se asteapta un raspuns memorabil, nicidecum de la Gotiu (care face in pantaloni) sau Leca, care… n-are rost.

    Nu chestia cu turnatul e problema, Rogo. Nuş a turnat la David, acesta ii raporta lui Iliescu. David e senator, Iliescu e presedinte. Pană la urmă, Nuş a turnat la un viitor presedinte democrat. Numele sunt intamplatoare.

    Nuş a furat şi a facut puşcărie. Şi aici se poate discuta. A furat de regimul comunist, toţi furam cat puteam, cat ne ducea capul. Nuş a fost prins, a facut parnaie. Pai, poate baga dosar de dizident, Dinescu a criticat acel guvern (2-3 vorbe, sa nu exageram), Nuş l-a sabotat! Păi, hai sa-i dăm si diploma!

    Nuş a furat si a sabotat. A turnat. Asta inainte, in regimul odios. In noul regim , ce a facut Nuş? Şi-a tratat rănile? A scris tratate şi memorii? Nicidecum. A furat mai dihai ca inainte, in stil mare. A inceput marea razbunare pe…pe cine? Pe comunisti,pe capitalisti, pe cine? Greu de spus. A racolat racolatorii (Fumi) si a excrocat cu ei pe scara mare. Si-a tras massmedia, a cumparat Catavencu. L-a facut pe Geoana sa vina sa vina in ceas de taina si sa i se inchine ,precum Baiazid. S-a distrat, lichidandu-l cu cateva poze publicate in AC. Si altele : RTV, femeia cu ursu, r.dumitrescu (ciutacit intre timp), bolunzeala online 24/24.

    Si? Care e problema cu SOV? E hot, e cinstit, e bun, e rau, e ticalos, e corect, e….
    Nu stiu altii cum sunt, dar stiu ca Sorin Ovidiu Vantu urăşte. Urăşte lumea si cu mintea diabolică pe care o are inspira teama. Daca ar avea un buton rosu de aruncat planeta in aer, l-ar apasa… Acest eolian care vrea sa conduca Romania..

    Mircea
    2010-07-12 18:34:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    DE AIA TREBUIE PRESATA PUTEREA…
    Sa respecte si ‘mneaei codul penal…
    Respingerea autoritatilor americane pentru extradarea lui Polanski nu prezinta interes…
    Nu genereaza suficient scandal…

    STRAJNIK
    2010-07-12 18:36:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    Costi, mai bine nu scriai articolul asta. Nu aveam pretentii de la cei din trust sa il atace ca totusi e seful lor, sunt banii vostri, e normal sa fii circumspect si tacut. In presa s-a tot facut asta: nu vorbesti despre subiectul x, ca sa fie bine pentru toti. Ceea ce ai scris, insa, te descalifica total, te transforma in dulau, in bodyguard al intereselor unui individ lipsit de orice moralitate.

    Omul a facut parnaie, a fost transformat in informator, apoi in mijlocitor al Securitatii si banilor ei, si-a construit un imperiu cladit pe afacerile Gelsor sau FNI, sustinut de fosti securisti si, banuiesc, i-a folosit destul in epoca aia in care era mai bine sa stai low. Voi, trustul, sunteti doar evolutia normala a fostilor consilieri securisti: sunteti noii dezinformatori ai epocii de dezghet, de legitimizare a fostelor afaceri “gri”. Daca acum 20 de ani ziaristii informau iar securistii dezinformau, rolurile s-au inversat si granitele s-au sters ca prin minune. Un ziarist precum SRS circula confortabil prin cele doua zone ba chiar le-a promovat in comun in ziarul “Ziua”. La voi, televiziunea indeplineste acelasi rol: moderatorii au ajuns sa aiba rol de “instigatori”, stirile sunt intotdeauna provocatoare si unidirectionale, acuzatiile fara acoperire curg neincetat sub stindardul vadimist “lasa ca stim noi mai bine, avem si noi informatorii nostri”.

    Nu voi sta sa-ti analizez “opera” pentru simplul fapt ca iti contrazice perfect activitatea de pe acest blog. Cand e vorba de “inamici ai poporului”, imi impuiati capul cu 1000 de postari idioate despre orice gest, cuvant, expresie, actiune, faza, semn, analizate toate freudian de zici ca si-a angajat Vantu doar psihologi in trust. Cand e vorba de articolul din Hotnews, expediezi totul sub fraza sagalnica “Miză mică, scandal mare”. Ma mir ca nu ai bagat si ceva de genul “Romanii mor de foame, pensiile scad, nu avem timp de prostii de astea”. O astfel de “stangacie” nu era out of place pentru un slujbas al fostului puscarias de la Penitenciarul Bacau.

    Alexandru H.
    2010-07-12 18:49:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Treaba cu colaborarea pentru a-i fi micsorata pedeapsa este relativ usor de verificat, inainte de a te apuca sa faci o asemenea afirmatie.Adica trebuie vazut ce pedeapsa a primit, de ce decret a beneficiat sau nu , care era regimul eliberarilor conditionate la momentul respectiv.Ce am retinut eu si nu mi se pare in regula este altceva si anume faptul ca un mic informator avea un dosar instrumentat de ofiteri cu grad ceva mai mare( deci ori dosarul este facatura, ori nu era un simplu si mic informator ).Asta-i una. A doua : daca era un mic informator care din varii motive a intrerupt colaborarea cu Securitatea ( se pare ca multa lume nu stie ca era posibil acest lucru, adica renuntarea unilaterala a colaborarii, daca erai destul de destept ), cum mama naibii se face ca toti actorii importanti ai Gelsor erau fosti sefi de servicii ?? Care-i spilul ? Pentru ca sunt lucruri care nu se leaga. Uite ce cred eu, strict conspirationist :o ri dosarul este facatura, ori SOV a fost omul bagat la inaintare de catre baietii cu ochi albastri,garantandu-i acestuia imunitatea, ori nu a fost un mic colaborator, ci dimpotriva , iar cand a sosit momentul si-a chemat ” colegii” la lucru. Ar mai fi o varianta, dar este asa de fantezista, ca mai bine n-o scriu. In orice caz, as prefera varianta doi, pentru ca altfel avem o mare problema, la nivel statal si acest lucru te duce la ideea ca tema comunismului si a Securitatii nu este deloc perimata, asa cum incearca unii si altii sa induca ideea.

    Adrian
    2010-07-12 19:01:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Daca ne gandim ca domnul Geoana, aproape presedintele Romaniei si al doilea om in stat face vizite nocturne si clandestine la domnul Vantu, mai pare asa banal faptul?
    Din contra, mie mi se pare ca din ce in ce mai multe lucruri incep sa capete sens. Imi vine in minte si afirmatia domnului Geoana, “nici noi nu stim cati suntem…”

    Andrei
    2010-07-12 19:07:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Domnule Rogozanu, pentru o informare corecta asupra a ceea ce a facut Nus si Felix, va recomand o documentare referitoare la asa zisii oligarhi rusi. Marea vina a lui SOV este ca uraste oamenii, asa cum spunea un comentator inaintea mea! Daca si-ar fi folosit banii pentru scopuri puerile si nobile, ca Patriciu cu fundatia lui, poate poporul dispretuit si umilit l-ar fi privit altfel! Dar asa oamenii il percep ca pe un pradator din Delta care de-abia asteapta sa ne ia si ultimii 50 de bani din portofel..Asta e, perceptia publica se modifica greu!

    Breloc
    2010-07-12 19:14:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @costi
    mai bine taceai inteligent.
    Pares cum paribus facillime congregatur.

    silviu petcu
    2010-07-12 19:33:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    Costi Rogo dixit:

    ,,Un scandal din care nu înţeleg nimic.”

    Chiar asa, zau!
    Ce l-o fi apucat pe Dan Tapalaga sa vina cu acest ,,soi de glazură simpatică” pe capsoru` lui SOV?
    Nu`s (!!!) de ce!
    Ca sa nu….inteleaga Costi R. nimic!

    Nici ca merita vreun comentariu!
    Astept ziua,nu foarte indepartata, in care jurnalistii de la RTV sa-i citeze pe colegii de la Antena 3 si….invers.

    Ce…agentii de presa?
    Asss!
    Jurnalele vor ,,suna” ceva de genu`….

    Oana Stancu:in urma cu cateva minute,Mircea Badea a zis ca…!

    Victor Ciutacu: in urma declaratiilor Cristinei Sincai, am aflat ca….!

    S.a.m.d.
    De ce…nu, in fond si la urma urmei?!
    FELIX & VANTU au cel putin un punct in comun!
    Ca si voi, de altfel….domnilor jurnalisti!

  • 30

    Daca ne gindim ca Emil Hurezeanu, fost comentator la Europa Libera, si Mircea Dinescu, fost dizident, lucreza acum pentru SOV, fost informator la Securitate, tema devine interesanta.
    Poate mai reflectezi putin, domnu Rogozanu, la ce e interesant si ce nu.

  • 31

    [...] nu trecuse de stadiul cenaclului literar) şi, ca să se asigure că nu se supără patronul pe el, trage o rafală de scuipaţi spre Voiculescu. Care chiar n-are nici o vină că mogulul rival a manglit amandinele şi, după ce-a ieşit de la [...]

  • 32

    [...] cînd PIB-ul ne va permite astfel de fantezii academice, Costi scrie la site. Uneori chiar despre patronul site-ului. Ocazie cu care opinează că, de exemplu, să spui, acum, în 2010, după gelsoare, [...]

  • 33

    @ Costi – Fără cuvinte… Adică voi toți dați la pește pe marginea unei bălți și când doi dintre voi par să fi prins ceva mai mare, să zicem un somn, așa, că piranha am înțeles că nu mai e de mult, săriți toți să le dați peste mână: ”Aruncați-l bă, înapoi în baltă, nu vedeți că l-ați agățat de coadă și nu de cap?” Unde mai pui că, după Costi&Co, sezonul la somn s-a terminat de ceva ani buni, nu mai e de actualitate. Eu zic să cereți la CRP să fie excluși cei doi (și cei ce i-or mai fi ajutat) care s-au apucat să scrie compunerea asta caducă și infantilă. Hai, poate nu se-ndură domnul Popescu să-i excludă, dar măcar o amendă, ceva, sau măcar o mustrare scrisă… Între timp, vulgul să se mulțumească cu hamsiile zilnice ale lui Mihai Goțiu, asezonate din belșug cu porții zdravene de dezacorduri gramaticale. Alea e bune, e ”nou, șocant, extraordinar.”

  • 34

    prisacariu – multzam ca ai inteles ca nu-l pup in fund pe vintu si nici pe voi. numai imi venisera niste fraze care-si facusera loc cu coatele printre neuroni:))

    alexandru h. – esti explul tipic de apucat fara scapare – deci tu dintr-un text in care spun ca s-ar putea sa fie periculos sa-l bagam pe vintu in trebile cu securitatea cind el are bube mari si vizibile in cap, tu din asta ai inteles ca-l lingusesc pe vintu. Nu esti cam aiurea?

  • 35

    daca SOV ar fi o persoana cit de cit decenta i-ar fi jena
    de articolul tau si al lui Gotiu(care este din ce in ce mai jalnic,ori nu-si mai scrie el articolele,ori nu le-a scris el la inceput!)Important nu este ca SOV a fost sa nu
    securist ci caracterul lui care razbate din materialul prezentat si care explica faptele trecute si nu lasa nici
    o umbra de indoiala asupta celor prezente si mai ales celor
    VIITOARE!Cele scrise in raporturile lor de catre securisti
    referitor la lumea in care se invirtea SOV(scursura societatii)lumineaza acum aura misterioasa si cvasi-onorabila pe care SOV a incercat sa o construiasca.

  • 36

    “Ziaristii sunt noii securisti” – asta va ramane maxima deceniului pentru presa romaneasca.

    adrian
    2010-07-12 21:04:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @rogo 34:

    ,,alexandru h. – esti explul tipic de apucat fara scapare – deci tu dintr-un text in care spun ca s-ar putea sa fie periculos sa-l bagam pe vintu in trebile cu securitatea cind el are bube mari si vizibile in cap, tu din asta ai inteles ca-l lingusesc pe vintu. Nu esti cam aiurea?”

    Nu, domnule Rogozanu.
    Alexandru H. nu este ,,aiurea” si nici ,,apucat fara scapare”.

    Nici n-a inteles gresit ,cum ca tu l-ai lingusi pe Vantu.
    Stimate autor, bubele postrevolutionare la care…chipurile…incerci sa faci referire, sunt tocmai ca urmare a acestei caracatite securisto-comuniste , in tentaculele careia a fost prinsa, aproape fara scapare, Romania.

    Daca esti asa viteaz si invoci de-adevaratelea ,,bubele” de ,,dupa” ale lui SOV,ca fiind cu mult mai grave decat ,,banalul” dosar la Secu`…..hai, da-i drumu` si scrie despre ele.

    Asa, poate chiar te credem ca nu-l ,,pupi” sau ,,lingusesti” pe Vantu.

    Pan`atunci……..sorry.

    P.S. chiar daca esti nervos, EXEMPLUL nu se scrie ,,explul”

  • 38

    [...] Rogozanu: Felix vs. Nuş. Puterea trebuie presată, indiferent că e privată sau nu … dacă se dovedea din dosarul cu pricina că turnătorul a comis o faptă gravă din [...]

  • 39

    @rogo: Domnu’ Rogozanu, spre deosebire de dumneavoastra, mai imi amintesc sa folosesc logica in putinele comentarii de pe acest site. Recunosc, sunt mai slab la aplicarea dialecticii materialiste, dar nu perfectiunea e scopul meu…

    Haideti sa facem o analogie. Maine apare un text despre Basescu in care se demonstreaza ca a fost informator al Securitatii. Rapid, ca basescian ce sunt, bag rapid postare pe blog cum ca articolul e slab documentat, miza mica, dezinteres si sugerez ca “pacatele lui Basescu trebuie cautate prin Anvers, flota sau situatia economica”. See what I did there? Am luat una bucata acuzatie demonstrabila, am trecut-o prin scepticismul propriu, am prafuit-o bine tocmai ca sa devina o copie fidela a celorlalte acuzatii (flota, Anvers etc.): imposibil de demonstrat. Pe romaneste, a intrat in derizoriu (cine dracu’ ar folosi povestea cu flota pentru a-l acuza IN MOD CREDIBIL pe Basescu cand a ajuns parte fundamentala a folclorului politic romanesc?). Puteti folosi aceeasi analogie si pentru Iliescu (revolutie, mineriade), Nastase (4 case, Zambaccian), rezultatul e acelasi.

    Prisecariu spune ceva foarte bun pe blogul lui zoso. A transformat niste informatii care circulau doar off-the-record intr-un articol on-the-record. Cineva si le-a asumat in final, nu a mai fost nevoie sa bagam doar editoriale cu aluzii fine sau postari anonime pe bloguri. Faptul ca Vantu se va judeca cu Hotnews pentru ele e rezultatul cel mai bun al investigatiei pentru ca il pune pe el (si implicit pe noi) in fata unor acuzatii clare, cu autor si probe. E acelasi lucru pe care i-l doresc lui Iliescu in cazul Revolutiei sau lui Basescu in cazul flotei.

    Vantu-FNI e o deviza strigata inca din 1999 de sute de mii de romani. A cere in anul de gratie 2010 ca Vantu sa fie judecat pentru FNI si nu pentru un articol argumentat de presa (cred ca nu veti infia Kamikaze prea curand, nu?) e cel putin naiv, daca nu ipocrit. Folosindu-va argumentatia, Al Capone (da, e inca o analogie) nu ar fi fost judecat niciodata pentru evaziune fiscala; oameni ca dumneavoastra ar fi cerut sa fie cercetat pentru tot soiul de crime nedemonstrabile. Naiv (daca nu ati fi fost in slujba mafiotului) sau ipocrit (daca ati fi fost). Ceva imi spune ca un om in slujba lui Vantu chiar nu poate fi pus la zid pentru naivitate.

    Alexandru H.
    2010-07-12 21:37:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @Terentius The Younger: intocmai!
    E de neinteles cum le pare unora fara importanta faptul ca seful statului nu a lamurit deloc relatia sa cu Securitatea:sa ajungi sef de agentie NAVROM in Belgia,nu la Soci,intr-o vreme cand si o excursie la Burgas era o problema ptr.un oarecare…

    Marianne
    2010-07-12 21:39:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    cum le amintesti de pupincurism, cum te cenzureaza.
    Baga mare rogozane! ca la asa ceva te pricepi de cand lumea, tu si comunistii tai!

  • 42

    @rogo
    ia da-ne tu peste bot cu o investigatie jurnalistica,asa cum doar tu sti sa faci.
    arata-ne tu cum vantu a intrat in puscarie pentru sbminarea economiei comuniste, deci putem sa-l trecem la dizidenti.punem si de-o lista cu semnaturi ii dam certificat de victima a comunismului si cu certificatul asta-si poate anula toate datoriile la buget.
    dupa ce prima faza a fost indeplinita trecem la punctul doi pe ordinea de zi si demonstram ca un jurnalist trecut prin multe,cum vantu a depus la banca toti banii depunatorilor fni si ca doar dictatorul basescu il impiedica sa dea inapoi cu dobanda banii bietilor oamneni .
    hai curaj.e atat de simplu.
    you can do it,we can help!

    silviu petcu
    2010-07-12 22:46:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Eu consider ca este o noua perdea de fum marca Traian Basescu. Crede ca mai tine cu smecherii din astea de doi lei, cu povesti mai mult sau mai putin inventate. Ii spun eu ca nu mai tine, oamenii sunt prea nervosi ca sa mai inghita pe nemestecate asemenea porcarii.

    Marian Popescu
    2010-07-13 08:25:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    ar trebui sa nu mai comenteze nimeni diversiunile basesciene mai ales in asemenea momente cand exista foarte multi oameni care sufera din cauza vicisitudinilor naturii combinate cu nesimtirea si hotia guvernantilor

    carmen
    2010-07-13 08:50:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @Marian Popescu:
    Mai bade, da’ de ce sari aşa, aici e vorba de SOV, indicativ NUŞ ! Nu e vorba nici de Geoană, nici de Crin, nici de Ponta sau Iliescu. Deci? What’s the problem?

    Mircea
    2010-07-13 09:18:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @Marian Popescu: Sursa ta informeaza : nu de Base este vorba, ci de seful tau. Nervosule !

  • 47

    “În țara în care doctoratele în literatură ar ține de foame, Rogozanu ar face cîte unul la fiecare cincinal”
    prisacariu.kami../

    __Vali
    2010-07-13 10:10:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    puterea se afla toata pe mana lui Basescu si din cauza asta totul merge naspa si cum incearca cineva sa atraga atentia asupra derapajelor democratice si morale imediat e taxat in diverse feluri

    leonardo
    2010-07-14 09:14:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Impresionanta argumentarea articolului dvs, domnule Rogozanu. Va caracterizeaza perfect. Sunteti un slugoi de cea mai josnica factura. O vietutioare care se uita ca un caine in ochii stapanului,dand din coada pe langa el, doar-doar i-o arunca si lui ceva din resturile de la masa. Mai grav e ca sunteti si prost cu spume. Daca aveati putina minte, va abtineati sa luati apararea unui infractor inrait. Caci, asta e Vantu. Delapidator marunt de Alimentara, sef de banda de tzigani in Roman, tzepar la Caritas, creatorul si, apoi, jefuitorul FNI si FNA, tainuitor de obiecte furate- prieten la catarama cu hotul de linguri, fostul sef al SRI, Radu Timofte. Omul care a racolat toate jegurile fostei Securitati Rudareanu, Gheorghe Ratiu etc, etc si i-a transformat in complicii sai in toate jafurile puse cale. Pe individul asta il aperi tu? Trebuie sa fii complet idiot sa te amesteci in turma asta de rinoceri, sau sa fii de un cinism fara margini. Cred ca in ce te priveste este vorba si de una si de alta. Pentru lipsa totala de caracter, nu meritati sa mai fiti lasat sa publicati nici un rand. Sunteti unul dintre cei care au distrus definitiv reputatia – si asa atat de patata- a presei.

    cristi george
    2010-07-17 17:54:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    “FUNNY”? Eu credeam ca cei cu studii de litere,macar ei ,nu s-au apucat sa scrie in romengleza asta extrem de neeleganta… E culmea( to say the least) ca un ungur ca mine,care admira lb. romana trebuie sa va spuna asta.
    Despre text? Relativizarea asta a turnatoriei… dar sunteti tanar ,aveti nevoie de un job,sincer va inteleg undeva,dar tot ma simt un pic dezamagit,si “lupii tineri” au inceput sa scrie ca Cristoiu si SRS,e chiar ridicol.

    fellini
    2010-07-18 10:54:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Romania Curata

    Ultimele comentarii

    alegeri alex mazilu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal guvern humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro usl Vanghelie Vasile Blaga Videanu

    © 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

    Strategy & Technology: PUBLYO
    Marketing & Sales: Q2M
    Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!