![]() | Foc la Cotroceni. România de la Cluj. Și România de la București. O soluțievezi toate articolele de Mihai Goţiu09 Jun 2011 la 15:05 69 comentarii 1171 vizualizari. |
Habar nu am câte Românii există. Unii vorbesc de două Românii. Eu sunt convins că sunt mai multe, chiar dacă, astăzi, eu tot de două o să scriu. Una de la Cluj, pe care am trăit-o în ultimele zile. Și una de la București, așa cum se vede ea prin știrile pe care le citesc în viteză.
România de la Cluj e una relaxată. Trecut bine de miezul nopții, terasele din centru sunt arhipline. A început cu ”Zilele Clujului”, a continuat (și continuă) cu TIFF, și (cel puțin pentru moment) se va încheia cu un festival țigănesc. E un oraș relaxat. Incredibil de relaxat (și să nu vă închipuiți că ar fi clujenii privilegiați din punct de vedere economic față de restul românilor). Se discută despre filme și, dat fiind temele abordate de acestea, se ajunge la discuții mai grave, despre segregare, rasism, homofobie, voluntariat, probleme de mediu, politică. Spunea Chirilov (într-un interviu pentru Realitatea TV Cluj), selecționerul TIFF, că nu alege peliculele pentru festival urmărind o agendă. Subiectele filmelor crează însă o agendă publică de dezbateri. Dar, ce e mai important, discuțiile inerente, nu se fac cu mâna în gâtul oponentului. E o normalitate greu de înțeles pentru cei care nu o trăiesc pe viu. Faptul că opiniile legate de rezolvarea unei probleme sunt diferite nu duce la un comportament de anihilare a adversarului. Mai mult, într-una din diminețile lungite în față la Diesel, am întâlnit acel gen de discuție pe care l-am îndrăgit în primele locuri în care l-am întâlnit (la Amsterdam, Montreal și Toronto): la aceeași masă, într-un grup de mai puțin de 10 persoane se discuta în română, engleză, maghiară și spaniolă.
Și mai spre dimineață, după răsărit, am intrat însă pe site-urile cu știri. Citind despre regionalizare, ori despre tentativele de sinucidere din fața Cotroceniului: bărbatul care a amenințat că se aruncă în gol și cel care și-a dat foc. Nu vreau să discut acum mobilul acestor gesturi (am scris despre asta în cazul Sobaru și nu mi-am schimbat opinia, la fel cum am scris și despre contextul redeschiderii temei regionalizării). Ce m-a deranjat a fost tonul. Sentimentul de a mă afla în plin război. Discursul bolnav, luările de poziție și interpretările care nu admit replici și argumente contrare. Ci doar invective și înjurături.
Inutil a mai spune de ce prefer Clujul, în dauna Bucureștiului (din perspectiva discursului promovat). Bănuiesc că diferențele sunt evidente. Nici nu mă iluzionez că un festival de film extins la nivel național ar rezolva problemele românilor. Însă ar fi un punct de pornire. Îmi amintesc de prima seară de la TIFF, deschiderea oficială. Când, pe scenă, a fost invitat pentru a i se mulțumi oficial pentru susținerea festivalului la împlinirea a 10 ani, fostul primar Gheorghe Funar. Același Gheorghe Funar, ”celebru” pentru acțiunile și discursul lui naționalist. Căruia i se reproșează (înmare măsură pe bună dreptate) stagnarea orașului în cei 12 ani în care i-a condus. Totuși, în această perioadă, Funar a contribuit la nașterea TIFF. Pornind de la exemplul TIFF (și de la modul în care acesta a crescut în 10 ani), clujenii discută și visează frumos la statutul de capitală culturală europeană în 2020. Și acționează în consecință. Dincolo de tot ce i se reproșează (și multe dintre critici au venit și din partea mea, motiv pentru care m-am și ales cu niște anchete penale), momentul premierii lui Gheorghe Funar are o semnificație aparte. Și o invitație plină de învățăminte (pentru cine e dispus să mai învețe câte ceva la orice vârstă): că orice discuție, și chiar înfruntare, ar fi bine să aibă ca punct de pornire lucrurile care ne unesc. Nu cele care ne despart. Să fie oare chiar așa greu?
***
P.S.: Și să nu-și închipuie cineva că articolul de față ar avea vreo legătură cu falsa adversitate ardeleni/bucureșteni. La discuțiile amintite, o parte însemnată dintre cei care participă sunt bucureșteni. Iar majoritatea organizatorilor TIFF sunt bucureșteni. În frunte cu Tudor Giurgiu, care are un statut bivalent (de clujean și bucureștean în același timp).
Etichete: cluj, festivalul international de film transilvania, funar, gheorghe funar, incendiere, Mihai Goţiu, sinucidere, sobaru, tiff


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 12014 citiri |
| Cristian Teodorescu 10788 citiri |
| Costi Rogozanu 10215 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4479 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4186 citiri |
| Alin Fumurescu 4050 citiri |
| Ciprian Şiulea 3340 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Iulian Leca 2416 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63073 citiri |
| Cristian Teodorescu 41136 citiri |
| Costi Rogozanu 39176 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18233 citiri |
| Alin Fumurescu 17945 citiri |
| Viorel Dobran 13056 citiri |
| Dan Duca 12063 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9038 citiri |
| Dorin Tudoran 8829 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
@Gotiu:
Nu te imbata cu apa rece ca, daca scoti televizorul din priza, se schimba treaba. Gasca de infractori care invartesc miliardele bugetului se afla la Bucuresti, sa stii…
2011-06-09 15:42:56 | Raporteaza
Romania-i una singura.Cea reala.Cea din “stiri” nu exista.Da’ cred ca stii destul de bine asta, doar esti dintre “creatorii” de Romanii.Mai bine zis “deformatorii”….
2011-06-09 16:19:15 | Raporteaza
In loc de o solutie mai degraba un roman, asa trebuia intitulat articolul. Fiind singurul comment e clar cata lume a citit. E plictisitor si nu am avut rabdare sa termin, m_am oprit aproape de sfert.. maine sper sa ne relatezi viata din Brasov si tot asa.. dai inainte ca e bine.
2011-06-09 16:24:58 | Raporteaza
@TF:
Cine spuneai ca te obliga sa citesti?
Si, daca tot erai plictist, te-ai gandit sa postezi ceva diun rodul gandirii tale?
2011-06-09 16:38:56 | Raporteaza
Amu nu ca mi’s ardelean din Cluj, desi acum sunt in Bucuresti… Ardealul a fost sub un Imperiu civilizator. La 1864, fratele lui Hydn era Directorul Filarmonicii si Corului Catolic… la Oradea.. Cadastru de pe vremea Mariei Tereza. Adica: erau legi, fisc si se respectau ! In Tara Romanesca ? Barbu Lautaru cu acorduri “pe linga drum, pe linga gard”… Folclorul spune multe…Prin Muntenia: da mama cu biciu’n mine…Moldova: tot pe loc, pe loc…sa rasara busuioc…Rasare NIMIC: se batatoreste pamintul de nici furnicile nu mai trec…Butelcuta me…De-as mai duce-o pin’ la toamna… Legendele cu Haiduci ? Hoti la drumul mare care mituiau taranii sa taca din gura… stiti: potera.
2011-06-09 18:32:05 | Raporteaza
nu am nici-o adversitate bucurestean/ardelean pentru faptul ca bucureasteanul nu s-a crezut niciodata altfel decit normal.Pe seama voastra erau facute de voi sau de altii o seama de marote pe care insa din 2004 pina azi ati reusit sa le bagati in gard cu multe foarte multe “succesuri” Numai cind ma gindesc la un rus, dincu vad forme fara fond dar care se dau ca nimeni altii, sau cind ma gindesc la un hirdau si mai ales la boc constat ca nu ati meritat absolut nici-o marota.Daca mai pun si faptul ca la DOUA alegeri ,deci a doua alegere in deplina cunostinta de cauza ati votat un betiv mitocan si manelist politic ca sinteti ziceti voi de dreapta in detrimentul unui diplomat- asa prostanac cum este el deschidea mai multe usi decit chiorul- de frica cui credeti? a comunistilor,rusilor, minerilor, cind? La 21 ani de la revolutie intru-un stat membra a Nato.Ca nu ati votat comunistii ca il aveau pe voicu. Dar de oprea ce ziceti. Pe nastase patru case, dar de udrea sau videanu ce ziceti? Adevarat oameni ardelenii acestia, ginditori masoara de mai multe ori si taie odata. Asa a facut si boc Nu?
Concluzia: sinteti mai dimboviteni decit noi dimbovitenii.Ati bagat totul dar absolut totul in gard.
Fiti multumiti, voi la cluj stati prin circiumi in timp ce linga dimbovita un om isi da foc, altul se arunca in gol, alta sta in greva foamei si la conducerea tarii este un ardelea chiar un clujean f.f. competent. Ca toti ardelenii, nu-i asa?
2011-06-09 18:33:12 | Raporteaza
“România de la Cluj e una relaxată. Trecut bine de miezul nopții, terasele din centru sunt arhipline”
“PDL declară război total românilor! Siluirea definitivă a democrației”
Iata doua Romanii…aseara te-ai imbatat si ai scris de cea reala…cind esti treaz scrii doar de cealalta, ca sa faci “easy money” de terasa…
2011-06-09 18:36:37 | Raporteaza
@nae:
Bai nae, baga un foc la Cotroceni si te linisteste!!!
2011-06-09 18:39:51 | Raporteaza
Bai Adi dai drumul si cinta la alte mese. De giboni portocalii cu mintea mai neteda ca gheata unui patinuar sint satul.Ii vad in fiecare zi la pe toate posturile Tv.Atentie nu sint nici usl-ist, nici securist,nici macar fost membru pcr.Sint un om normal care doreste sa traiasca intr-o tara normala. Se poate?
2011-06-09 18:48:55 | Raporteaza
Napalmul ce este, solutie sau suspensie ?
2011-06-09 18:49:21 | Raporteaza
Acuma,nu ca vreau sa bag strambe,da’ Ardealul este clar peste Muntenia ,moldova si Oltenia la un loc.
Ce nu ne spune musiu Gotiu,este faptul ca un mare merit in acest lucru l-au avut “vecinii”sasi si unguri,care i-au invatat pe romani sa-si construiasca locuintele din caramida,nu din chirpici si multe altele.
Cel mai bun exemplu il vede oricine in Moldova de nord.
Adica este o diferenta intre Neamt si Suceava pe de-o parte si Botosani si Vaslui de te gandesti ca-s doua tari diferite.
De ce?Simplu,in Bucovina au guvernat austriecii,pe cand dincolo au “ars-o”rusii.
PS-ca sa fim cinstiti pana la capat,trebuie sa recunoastem ca maneaua suna mai bine in Ardeal decat in restul tarii.Ca si in Ardeal traiesc tot romanasi verzi,ca sasii s-au carat de mult in Vaterland.
PS2-dl.Gotiu face dovada ca si daca esti din Cluj,tot Mitica te arati in comportament.
PS3-Nae,Cris,virgil,Geoana,ponta,crin etc arata ca totusi regatenii sunt de tot rasu’plansu’!
Si-am incalecat pe-o sa(cu carne la fragezit) si v-am spus ce-a vrut sa spuna dl.Gotiu.
2011-06-09 18:57:50 | Raporteaza
@Nae
umbla vorba prin targ ca tu esti spion portocaliu(ca si Cris),infiltrat in randurile USl,ca sa destabilizezi destabilizarea d-acolo.Pai d-asta mi-esti neicusorule?
Volintir,hai?
2011-06-09 18:59:59 | Raporteaza
@nae:
Bai nae, la ce posturi Tv te uiti?
Eu cred ca ai trait intr-o romanie normala intre anii ‘89-’96, apoi a devenit doar putin mai anormala ‘96-’00, pe urma s-a normalizat iarasi ‘00-’08. Acum mai lasa-ne si pe noi sa traim, nu numai voi normalii…ca asa-i in democratie…in plus ai sansa s-o normalizezi iarasi in 2012. Asa ca, pina atunci, mai cinta si pe la alte mese sa aduni de un vot…
2011-06-09 19:01:28 | Raporteaza
@tamara’s nephew:
Bine graiesti nepoate!
2011-06-09 19:04:20 | Raporteaza
nepoate
lasa abureala. A fost DA sau NU.
2011-06-09 19:05:14 | Raporteaza
“Si-am incalecat pe-o sa(cu carne la fragezit) si v-am spus ce-a vrut sa spuna dl.Gotiu.
tamara’s nephew
2011-06-09 18:57:50″
Ioi draghe istenem, da nici nu era nevoie s-o spuna, ca se vede cu ochiu liber-democrat cat de cretini sinteti amandoi: si la bucata si impreunati….
2011-06-09 19:06:43 | Raporteaza
“Acuma,nu ca vreau sa bag strambe,da’ Ardealul este clar peste Muntenia ,moldova si Oltenia la un loc.”
Nu mah prostule, fatza de moldova e un pic la stinga. Mai uita-te dreaqului si la harta din atlas, nu numai la aia de pe cearceaf.
2011-06-09 19:09:52 | Raporteaza
@Nae
vezi tu Nae,romanii au multe proverbe,dar le au degeaba ca nu le aplica.
Multe sunt dspre prosti,cred ca te regasesti des in ele.
Altele sunt despre asistati cu ceafa groasa,oglinda ta,nu altceva.
Eu iti pun o singura intrebare:Miert anyad tette ennyire hulye,akkor lehetett volna az abortusz?
De ce?
2011-06-09 19:12:10 | Raporteaza
@nae: nu voi recunoaste niciodata, tot ce pot sa te asigur este ca a fost invers.
Decat crezi tu.
2011-06-09 19:12:29 | Raporteaza
@Nae
ai google translate la indemana banuiesc?
2011-06-09 19:12:49 | Raporteaza
Nepoateeee ai trezit ura “rasiala”
…au inceput “civilizatii” sa o bage cu prostule, cretinule…argumente beton 
2011-06-09 19:14:08 | Raporteaza
@Bambi
tu esti fetita aia cu ochi lacrimosi(manga sau hentai)care “canta”frumos si o arde cu fotbalisti dubiosi?
Sau esti caprioara Disney?(de-i alunecau des piciorusele)
2011-06-09 19:15:16 | Raporteaza
@Adi
banuiesc ca nu te asteptai la altceva din partea “romanilor verzi”.Ba eu spun ca sunt chiar calmi si prea linistiti.(or fi pe sedative)
Culmea ca cei mai porniti contra ungurilor sunt aia din dosu’Moldovei si cei din fundu’Olteniei,adica aia care nu stiu cum arata ungurii sau sasii.
Adica tot aia care toarna 10-12 copii si pe urma le beau alocatia la carciuma din sat,spunand si ei ca traiesc intr-o adevarata dictatura.
2011-06-09 19:19:34 | Raporteaza
Adi
ce doreste gibonul mosului? Vreti sa bagati in gard si normalitatea? Asa cum ati reusit sa sa bagati:comunismul,securismul, turnatorismul,colaborationismul,reforma,etc.De toate v-ati apucat si ati lasat pamint pirjolit in urma.Acum ati casunat si pe normalitate.Iti dai seama ce este in capul vostru portocaliu daca toata nebunia din ultimi doi ani este pentru voi normalitate. Sa arunci oameni in strada, sa moara oameni la poarta spitalului, sa isi dea foc, etc etc este normalitate.Esti omul nou porocaliu.Ce nu a reusit ceasca sa faca a reusit un betiv chior.Ramii asa cum esti avem nevoie de oameni ca voi chiar daca sinteti giboni,pentru diversitate.
Tica, intre 2000-2008 s-a trait cel mai bine in romanica ca vrei sau nu tu. “Cifrili vorbeste”si chiar simteau si oamenii. Asta este. Cu un incompetent ca avortonul tau drag niciodata nu o sa mai traiesti ca in acea perioada. Asta-i REALITATEA.
2011-06-09 19:20:16 | Raporteaza
@Andi
dupa cum postezi banuiesc ca nu ai fost inca la femei si nici nu ai sanse sa ajungi curand.(se mai uita si ele la fraieri)
2011-06-09 19:21:29 | Raporteaza
nepoate
DA sau NU. Atit nimic altceva.
2011-06-09 19:21:39 | Raporteaza
@Nae
daca tu sustii ca esti normal,am dubii serioase asupra educatiei tale.
Daca ai impresia ca normalitatea este compusa din gusati care stau cu mana intinsa la pomana,te inseli pussy!
V-a invatat Iliescu sa mancati la cantina saracului,in loc sa-ti pui neuronul stingher sau budihanul la treaba.
2011-06-09 19:24:04 | Raporteaza
@bomba cu lipici
napalmu este solutia cea mai buna si unica, in caz de doamne fereste.
dupa ce-o dai p-aia, parca si timpul ramine-n suspensie.
2011-06-09 19:27:15 | Raporteaza
@Nae
daca tie ti-a spus cineva ca a fi consecvent in prostie, este o calitate,afla de la mine ca te-a pacalit!
Nu ma crezi?Uite-te in oglinda si vorbeste cu personajul de-acolo!Mi-e teama ca nu o sa vrea sa-ti raspunda.
2011-06-09 19:32:13 | Raporteaza
@tamara’s nephew: am pus burdihanul la treaba dar tu mananci prea repede, nesatulo
2011-06-09 19:32:38 | Raporteaza
“Tica, intre 2000-2008 s-a trait cel mai bine in romanica ca vrei sau nu tu. “Cifrili vorbeste”si chiar simteau si oamenii.”
Nae toti au trait bine in perioada aia (nu numai romanii), numai ca a venit nota de plata pentru acea perioada…caci nimic nu ramine neplatit pe lumea asta…oricum poate ne explici de ce romanii au votat pe invers in ‘08-’09…oare ca sa tina terasele pline precum sustine idolul tau Gotiu?
2011-06-09 19:32:43 | Raporteaza
ei acu poate-ati inteles si voi de ce merge treaba-n ardeal.
e terasele pline non stop.
pai cum sa-ti vina sa mai faci si altceva cind tot ardialu
ride cinta si danseaza?
spre deosebire de restu tarii unde vorba lu dinica gura de aur,dumnezeu sa-l aiba-n paza,care-a zis o vorba mare(precis nu s-a referit la ardeleni ca astia-s mai molcomi in gindire si n-ar fi inteles-o decit dupa expirarea lui intr-o lume mai buna si mai dreapta)
deci asta a zis asa:tara mica,mese putine.
cit adevar condensat in citeva vorbe pline de duhul alcoolului!
sa nu-ti vina sa emigrezi in ardeal?
partea nasoala e ca acolo-i cuibul portocaliilor.
deci astia bea toata ziua pe banii clasii muncitoare de la orase si sate.
si-a pensionarilor ca sa nun uit.
deci acolo s-au deturnat banii nostrii.pentru propaganda bahica portocalie.
2011-06-09 19:34:58 | Raporteaza
adi
poporul a votat pe invers pentru ca a fost pacalit de un manelis politic de cea mai joasa speta.A baut cu betivi patriei, s-a monzolit cu tiganii patriei, a tuns oi cu ciobanii patriei si l-au votat ca este “de-al lor”.Asta in decembrie 2009 ca in mai 2010 le-a tras teapa.Adica a le-a aratat ca a prostit prostii.
Acum nu va mai tine pentru ca a facut marea greseala adica a umblat la portofel ceia ce in 2009 nu a facut din smecherie si manelism politic.De data asta o sa fie teapa lui.Punct.Ma plictisesc gibonii.
2011-06-09 19:44:07 | Raporteaza
” Faptul că opiniile legate de rezolvarea unei probleme sunt diferite nu duce la un comportament de anihilare a adversarului. Mai mult, într-una din diminețile lungite în față la Diesel, am întâlnit acel gen de discuție pe care l-am îndrăgit în primele locuri în care l-am întâlnit (la Amsterdam, Montreal și Toronto): la aceeași masă, într-un grup de mai puțin de 10 persoane se discuta în română, engleză, maghiară și spaniolă. ”
1- opiniile diferite nu, aplicarea uneia anume -intotdeauna daca e vorba de o problema reala, nu de o telenovela.
2- poa sa fie in plus si in patagoneza, asta tot nu rezolva problema de la punctul 1.
3- nu exista decat probleme de tip “sau-sau” , nu exista probleme de tip “si”. Cele de tip “si” ori nu sint probleme reale ori sint solutii. Prin urmare diversitatea opiniilor este irelevanta. Conteaza aia care se aplica. Si nu e nevoie de 5 persoane pentru 5 opinii diferite. Un om normal imagineaza singur cele 5 posibile scenarii, n-are nevoie de un indian, un ungur si-un spaniol. Ba chiar e contraindicat: acestia nu-ti propun opinii ci isi promoveaza interese.
2011-06-09 19:44:08 | Raporteaza
@Adi
lasa-l pe Nae,ca si asa este batut de Dumnezeu,nu-l mai supara si tu!
Chestia este ca nea.Gotiu inca nu a vazut terasele din Centrul vechi,care incepe sa semene putin cate putin a centru istoric normal.
Astea-s si mai pline din cauza ca da Basescu de baut moca la sustinatori.
Spune-i treaba asta lui Cris si te faci cu un nou prieten!
2011-06-09 19:44:34 | Raporteaza
@nae
pe invers esti tu,saracule!Tu si cu Nastase A.!
Uitasem.Si cu Cernea profitoru’!
2011-06-09 19:45:42 | Raporteaza
nepoate
Clar ca apa de izvor. A fost DA sau NU si ai scapat de mine.Fi barbat doar o data in viata. Ai ocazia acum.
2011-06-09 19:47:19 | Raporteaza
“Tica, intre 2000-2008 s-a trait cel mai bine in romanica ca vrei sau nu tu. “Cifrili vorbeste”si chiar simteau si oamenii.”
Nae toti au trait bine in perioada aia (nu numai romanii), numai ca a venit nota de plata pentru acea perioada…”
Ori esti prost ori te faci.
1 – Am trait bine FARA sa ne imprumutam, acum traim mai rauy DESI ne-am imprumutat.
2- Romania a trait din productie si din vanzare de capital , nu din imprumut sau din speculatii ca america; speculatiile si imprumuturile au ruinat america , dar de platit platim noi. Normal ar fi sa plateasca nota cine a consumat pe datorie sau cine a incercat sa plateasca cu bani falsi. Romania nu a facut asa ceva , in nici un caz, si nu o face niciu azi: nu ne-am imprumutat de 3 ori valoarea PIB-ului la Chinezi ca americanii si nici n-am emis moneda falsa, “virtuala”, ca americanii iar pretinsul imprumut de la FMI nu a ajuns in Romania. La noi a ajuns doar nota de plata.
Si propaganda unora ca tine, incercand sa ne demonstrze ca albul e negru.
2011-06-09 19:54:19 | Raporteaza
ca cetatean indicnat al acestei tari tin sa va aduc la cunostinta umatoarele:
un batrinel nevoias de abia 59 de primaveri s-a jerfit pentru binele nostru pe altaru dictaturii, autoincendiindu-se doar pentru a renaste din propria cenuse dupa cum urmeaza:
Daca omul are varsta de 59 de ani si a iesit la pensie in anul 1988 cu gradul de maior, se pune intrebarea : ce varsta avea incendiatul cand a iesit la pensie? La un calcul simplu daca omul are varsta de 59 de ani inseamna ca este nascut in anul 1952. Daca lucreaza de la varsta de 18 ani inseamna ca a inceput activitatea in anul 1970. Daca s-a pensionat in anul 1988, cati ani a muncit el la pararea Patriei? 1988 minus 1970 = 18 ani “munciti in slujba Patriei”. Din 1988 pana in 2011 cati ani sunt? 2011-1988 = 23 de ani de cand maiorul asta umfla pensie in el. Si retineti ca nu este exagerat de batran, are doar 59 de ani deocamdata si umfla in el pensie de 23 de ani deja, daca va trai pana la 80 de ani va incasa in total pensie timp de 44 de ani, desi a frecat mingeacul prin unitati militare doar 18 ani, nemaipunand la socoteala faptul ca ei nu au cotizat la sistemul de pensii si ca aveau magazine speciale din care sa isi cumpere ce sa umfle in mat + privilegiile de care aveau parte.
asta daca calculam ca a-nceput sa serveasca patria la 18 primaveri.normal ar fi sa-ncepem calculu de la vreo 22 de anisori zic io.
2011-06-09 20:00:30 | Raporteaza
@adi si nepotu sinteti casatoriti sau numai conmcubunaj:
Tataie, iesi din anonimat, iesi din “conmcubunaj”, da-ti un pseudonim, pentru fenomenul economic descris de tine mai sus si Nobelul este prea putin…
Tie nu trebuie sa-ti demonstrez ca albul este negreu caci tu oricum nu poti face deosebirea
Si daca tot te freaca grija, cu nepotul suntem in “concurbinaj”
))
2011-06-09 20:07:19 | Raporteaza
@nae: taticu…. ai masina ? Daca ai, fa un drum pina dupa Brasov… Spre Tg.Mures…1. Nu te mai claxoneaza nimeni iar prin sate vezi in fata caselor femei facind curat… ia’ de vezi intre Ploiesti si Bucuresti…mai ales la “buticuri”… cam ce fac “oamenii muncii” ca sa aibe “Noroc” in stomac…de dimineata. Apropos de claxonat: in Brasov tot bucurestenii si rasa “taximetristi”. Nu credeti ? Intrebati un brasovean…
2011-06-09 20:07:50 | Raporteaza
m m m
ce spui tu fac si altii nu numai ardelenii. Eu sint bucurestean si cind ma duc la soacra mea la tara, in jurul buzaului, face si ea curat in fiecare dimineata la poarta.Toamna aduna si frunzele cazute peste zi. Asa ca nu numai ardelenii fac asta.
Problema nu este asta, ardelenii zic ca au “glagorie”. Si nu ii contrazic ca ei cum spuneam masoara de mai multe ori si taie o data. Asa a ajuns un betiv chior si manelist politic presedinte de doua ori.Au gindit din “greu” ardelenii.Si ne-am ales cu ce vedeti, o javra ordinara. QED.
2011-06-09 20:22:34 | Raporteaza
@38-ratat for ever
ai trait bine,saracule?
Cum?ca te-ai imprumutat sa-ti iei LCd,sa moara rudele de la tara de necaz?vai de zilele tale!
A trait Romania din productie,spui?Ce a produs?
Pai iti spun eu:a produs pe banda rulanta ratati ca tine care mergeau cu buletinul sa-si ia “plasmi” si haleala de fite.Asta a produs!
2011-06-09 20:25:42 | Raporteaza
@nae
zi sa faci ca Vanghelie ca soacra-ta face curatenie la Buzau!
Tu esti bucurestean,spui?De care,d-ala parat?
Fraierica,bucuresteni get beget,la a treia generatie nu prea exista si in mod cert nu esti unul dintre ei!Esti prea asistat social.Poate sa fii bucurestea pe linie tiganeasca.Posibil!
2011-06-09 20:28:40 | Raporteaza
@nae: la asemenea limbaj “academic” pot spune: aveti dreptate, sunteti destept, “argumentati”…ce mai… de ce nu candidati la un partid ? Ca ne trebuie “minti luminate” si care sunt exemple demne de urmat: limbaj, comportament, echilibru…
2011-06-09 20:37:54 | Raporteaza
@tamara’s nephew: a uitat cind Ceausescu a inceput Casa Poporului si Marea industrializare…Bucurestenii adevarati sunt pe cale de disparitie… sau stau cuminti in case.. Vorbesc de ce era Bucurestiul o data, nu acum.
2011-06-09 20:40:22 | Raporteaza
“ardelenii zic ca au “glagorie”. Ai inteles tu gresit, au zis “gonoree”.
“ei cum spuneam masoara de mai multe ori si taie o data.” Pacat ca dupa atatea masuratori taie tot gresit si stramb
“A trait Romania din productie,spui?Ce a produs?
Pai iti spun eu:a produs pe banda rulanta ratati ca tine care mergeau cu buletinul sa-si ia “plasmi” si haleala de fite.Asta a produs!”
Asa o fi, si paznic cine era: nu cumva chiar… Mugur Isarovich ? Nu cumva exact asta este una din cele mai importante obligatii ale unui sef de banca centrala, si anume sa nu permita treaba cu buletinul -ca sa nu mai zic de aia cu Caritasu ? Ia zi, a fost platit Itsik si n-a facut , ori ba ?
DA sau NU ? Stii la ce ma refer.
2011-06-09 20:50:54 | Raporteaza
@mmm…:
In Piata Universitatii intre 17:00-23:00 se adunau odata (mai-iunie ‘90) bucurestenii adevarati, am cunoscut o mica parte dintre ei, atunci…si ma bucur ca am putut sa fiu alaturi de ei pentru citeva zile…asa cum spui cred ca de atunci multi au plecat…si cei ce au ramas se pierd in turma…pacat!
2011-06-09 21:00:14 | Raporteaza
“@38-ratat for ever
ai trait bine,saracule?
Cum?ca te-ai imprumutat sa-ti iei LCd,sa moara rudele de la tara de necaz?vai de zilele tale!”
Pai i-am pus io sa-mi dea bani pe promisiunea ca “sa moara buletinu daca nu ti-i dau inapoi” ? Sa-mi ia buletinul, care-i problema, asa a fost contractu. I-am pus io cu fortza sa semneze ?
Tot n-am inteles ce te phoote pe tine grija de relatia mea cu o banca jidaneasca cu sediul in Cascavalia. Ce, platesti tu in locul meu, a venit sa-ti ia tie buletinu ?
Iar daca “DA”, a cui e vina ? Nu a lui Isarescu si Basescu ? Cine a trecut la datoria suverana a statului pierderile bancilor straine ? Prostule, eu chiar am luat o gramada de lucruri “cu buletinu”, de patru ori , am si vandut din ele ca oricum erau moca. Iar de platit platesti tu si altii ca tine, de-aia aveti datorie la FMI. Asta a fost schema de la inceput: banca da credite neperformante dar cu dobanzi de 30% , deoarece stie ca Isa va plati in locul datornicilor. Cu banii de la FMI.
2011-06-09 21:01:18 | Raporteaza
@nae 47
bai nae tu cind intrii-n vrie,apai nu te mai opresti.
deci zici tu dupa mintea ta(sau poate ti-a zis antonescu ca el gindeste pentru voi.ca ponta e ocupat cu locu mortului)ca guvernatoru general trebuia sa-ti bata la usa si sa nu te lase sa-ti iei plasma cu buletinu?
pai mie nu-mi face decit bucurie imensa sa vad cam ce fel de votanti are usl-ul.
cu d-astia ca tine si cind cistigati tot invinsi sunteti.
stai asa ca de-abia acu-mi dau seama ca fraieru ala de 59 de ani care si-a dat foc erai tu.ca si-ala a zsi ca si-a dat foc ca nu i-a raspuns basescu personal.
‘va-n git de asistati si handicapati care sunteti voi de prosti!
2011-06-09 21:02:10 | Raporteaza
@am plasma in singe
gresit!
raspunsul corect era :ai kkt in loc de creier.
2011-06-09 21:04:37 | Raporteaza
Nu vreau sa fiu rau,dar daca se intampla sa fiu pe langa Cotroceni cand si-a dat foc la sosete mosu’ala apevist,il ajutam si eu,ca am o canistra de 10 litri in portbagaj.Pentru ocazii speciale.Next time!
2011-06-09 21:11:43 | Raporteaza
@nepotu
nu fi rau!
apevistu ala saracu n-a vrut sa-si dea foc prin autoaprindere cu substante inflamabile de provenienta dubioasa.
el doar a vrut sa-si aprinda o tigara,dar in acel moment a si rigiit si damfu de alcool impreuna cu scinteia de la briketa a dus la acest desnodamint ilar.
dar toate acestea nu s-ar fi intimplat daca nu s-a fi indeplinit o conditie esentiala.
dupa cum cu totii cunoastem diagrama aia numita triunghiul focului are trei componente.daca una lipseste atunci incendiul nu se produce.
deci una dinte componente este sursa de flacara,pe care nu-i asa o avem
a doua componenta este materialul combustibil,care conditie si ea a fost indeplinita,pentru ca daca pensionaru nu si-a fi tocat pensia pe bautura,iarasi dezasgtrul nu s-a fi intimplat.
iar a treia conditie,ultima dar si cea mai importanta este ca sa avem un prost ca apevistu alac care sa puna la un loc celelalte doua conditii.
vezi ce simplu a fost?
dar dupa cum a fost si cazu cu baba aia de lesina la comanda pentru a creia senzatie live,cam asa s-a intimplat si aici.
doar ca unii au transformat un caz comic intr-o cit p-aci tragedie,ca daca mai dadea pe git si ultimul pahar pensionaru ala saream dracu cu totii in aer.
si iar dadeau amoricanii vina pe tororisti.
2011-06-09 21:36:12 | Raporteaza
nepoate
DA sau NU
2011-06-09 21:46:56 | Raporteaza
@cristian teodorescu
sa crap de n-ai dreptate!
Da’ ce zici de baba aia care tinea greva foamei cate 3-4 ani si iesea din greva mai grasa si mai frumoasa?
Da’ce zici de Sobaru,care desi mancase fasole la greu,in loc sa zboare in sus,a intrat in picaj?
Da’ ce zici de politistii aia grasi ca porcu’,care plangeau prin piata ca nu mai le da statu’ bani de haleala?
Da’ ce zici de Banicioiu,care se plangea ca gadea are buzele mai umede ca ale lui?
Da ce zici de tinerele TSd-izde,care defilau pe podium cu gandul la o cariera politica?(sa fie de capu’ nostru)_
2011-06-09 21:50:34 | Raporteaza
@nae
esti o pussy data naibii de atragatoare!Da’ zau ca nu-mi placi!Esti de o insistenta demna de o cauza mai buna.
PS-basca nu-mi plac centuristele cu IQ-ul mic!
2011-06-09 21:52:30 | Raporteaza
“am o canistra de 10 litri in portbagaj”
Am vrut sa zic “pe” portbagaj , ca bicicleta mea nu e carosata. Si dupa aia mi-am dat seama ca oricum o car dupa mine degeaba, ca si-asa n-am bani de benzina. Si chiar de-as avea, la ce mi-ar folosi , ca doar am bicicleta…. stai un pic…. mi-a venit o idee….
2011-06-09 21:52:37 | Raporteaza
“PS-basca nu-mi plac centuristele cu IQ-ul mic!”
Si-atunci de ce Il pupi pe El cu atata insistentza ?! Sa fie dragoste curata, pasiune dezlantuita, chiar asa, taman la kooro Lui ?! Nebunaticilor
Ia zi, cat are haichiu ?
2011-06-09 21:56:06 | Raporteaza
pt toti trpanatii portocalii
sa stiti si voi gibonii mosului ca daca esti impotriva pdl nu trebuie sa fii obligatoriu usl-ist,comunist, miner sau cu rusii, si nici sluga mogulilor. Voi credeti ca daca voi sinteti slugi umile sa nu va pierdeti serviciul dat dupa alegeri pentru ca ati lipit afise toti sint la fel ca voi. Nu,poti fi un om normal si sa vrei plecati pe unii pentru singurul motiv, incompetenta ridicata la nivel de politica de stat. Asta-i tot.nu serviciu, nu chiftele pentru postari.Ramineti asa cum sinteti, slugi proaste. Stati in apa pina la briu si strigati ca sinteti in sahara.
2011-06-09 21:58:34 | Raporteaza
@57-clona
amice,probabil ca te crezi tare amuzant.Banuiesc ca mama ta aia grasa rade cu gura pan’ la urechi,vazand ce tembel a crescut!
Oricum,toti avem un loc sub soare!
2011-06-09 21:58:52 | Raporteaza
@nae
zi sa faci spume ca nu esti fan Geoana!Hai zi!
2011-06-09 22:00:19 | Raporteaza
nepoate
a fost DA ?
2011-06-09 22:00:43 | Raporteaza
@nae
bai pussy,ESTI sa NU ESTI?
Fii barbata si infrunta cruntul adevar!
2011-06-09 22:06:48 | Raporteaza
nae, felicitari bai, ai trecut probele
“”Cum procedeaza un cimpanzeu pentru a scoate o aluna dintr-un tub: scuipa si urineaza peste mancare
de Vlad Barza HotNews.ro
12:18 Science – Idei
Un nou experiment dovedeste ca cimpanzeii au capacitatea de a rezolva probleme complicate, mai ales daca recompensa consta in ceva de mancare. Cimpanzeilor li s-a pus o aluna pe fundul unui recipient de sticla care continea putina apa si li s-a dat un rezervor cu apa alaturi, obiectivul fiind ca ei sa poata scoate aluna din micul recipient. Unii au scupiat in mivul tub apa luata din rezervor, altii au urinat, cert este ca multi dintre ei au reusit sa ia aluna, dovedind o abilitate deosebita in rezolvarea problemelor, noteaza BBC”"
pofta buna
2011-06-09 22:11:36 | Raporteaza
“nu-mi plac centuristele cu IQ-ul mic!”
Cu un IQ mic , cui i-ar place ?!
(Ramane intre noi nepoate: ce naiba, cat de mic poti sa-l ai ca sa nu-ti placa centuristele ??!!)
2011-06-09 22:14:08 | Raporteaza
@65-donator de neamuri muieresti
vezi tu,eu sunt modest din fire,ca orice teleoltean sadea.
Dar daca esti chiar curios,adu ceva parte muiereasca din familie si daca nu i-o place sa nu-mi spui mie Janos Szereny!
2011-06-09 22:20:35 | Raporteaza
I-L PROPUN: PE VICTOR L PRESEDINTE DE VOIE V-O DAT ;
NERUSINATU”
2011-06-10 00:51:36 | Raporteaza
@theo:
Eu il propun presedinte de VOIE-IO-DAU.
RAHATUL”"
2011-06-10 01:03:52 | Raporteaza
PSIHOLOGII:PLANKING’ul ESTE BUN.ASA DESCOPERIM PROSTII! irealitatea.net../
2011-06-10 03:38:56 | Raporteaza